• 23.10-24.10 "Хыялый" спектакле премьерасы. Тинчурин театры. 18:30 да
  • 25.10-28.10 Ришат Төхвәтуллин. УНИКС. 18:30
  • 26.10-27.10 "Сәлам, Актәпи!" спектакле премьерасы. Кариев театры. 13.00 һәм 17.00
  • 26.10-27.10 "Сәлам, Актәпи!" спектакле премьерасы. Кариев театры. 6+
  • 11.11-12.11 "Казан" бию ансамбле концерты. Камал театры. 19.00
  • 23.11 "Тәртип"радиосының 5 яшьлегенә багышланган концерт. Филармония. 18:00
  • 02.12 "Кем кемне?!" Резидә Шәрәфиева һәм Рафаэль Якупов концерты. Филармония.18.30
  • 03.12 "С чего начинается Родина..." Марина Карпова концерты. Филармония.18.30
Туган көннәр
  • 23 Октябрь Марсель Зарипов
  • 23 Октябрь Дания Гыймранова
  • 23 Октябрь Ленар Сәйфиев
  • 24 Октябрь Софья Гобәйдуллина
  • 24 Октябрь Рәис Шәйхелисламов
  • 26 Октябрь Резидә Галимова
  • 26 Октябрь Раил Өметбаев
  • 27 Октябрь Шамил Садыйков
  • 27 Октябрь Фәрит Таишев
  • 27 Октябрь Рөстәм Вәлиев (1961-2014)
  • 40лет ищу работу Апастово Казань Апастово 89297268953
  • Балагызга вакытлыча тэрбияче(няня) була алам.Студентка Медицинского колледжа. После обеда свободна до вечера. (цена по договорённости) г. Казань Тел: 89393397826
  • Сдается однокомнатная на Бр.Касимовых. 16 тыс, все включено.Собственник. 89196255266
  • Идел буе районында урнашкан 55 балалар бакчасына тэрбиячелэр кирэк. 89276753413
  • песоктан 50кг бушаган капчыклар сатабыз бик яхшы хэлдэ .КАЗАН 8950-314-35-17
  • Актаныш.Продается 1 комнатная квартира,есть погреб.В центре Актаныша,рядом парк,рынок,магнит,дом культуры ,детские сады и школы .Вопросы по тефону.Торг 850.тел.89375814252
  • Актанышта йорт сатыла .ут су газ кергэн.Белешмэлэр очен тел 89600697344
  • Актаныш.Продается 1 комнатная квартира,есть погреб.В центре Актаныша,рядом парк,рынок,магнит,дом культуры ,детские сады и школы .Вопросы по тефону.Торг 850
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Бергэ квартира снимать итергэ иптэш егет эзлим Казанда,89506660021

 

 

 
Архив
 

26.03.2013 Дин

Мин Аллаһтан сорадым. Ул миңа ярдәм итте

– Минем дингә басып, яулык яба башлавымны ирем кабул итә алмады. Сине бу килеш дуслар, туганнарга күр­сәтергә оялам, шулай булгач, урамда, транспортта аерым йөриячәкбез, дип үз таләбен куйды. Туганнарга башта бер автобуска бала белән ул, аның артыннан мин утырып китә идем. Бер ел буе әнә шулай яшәдек, – дип искә ала Фәрдия ханым моннан тугыз ел элек дин юлына баскан көннәрен.

Шөкер, әлеге аңлашыл­маучанлыклар артта калган инде. Бүген Азаты үзе дә дини кануннар буенча яши, биш вакыт намазын, уразасын калдырмый. Балаларын да үз үрнәкләрендә тәрбиялиләр. Газизләре хәрам ризык ашарга ярамаганлыгын, Аллаһ кушканны үтәргә тиешлекне кечкенәдән аңлап үсәләр. Ә бит мөнәсәбәтләр җайга салынганчы икесеннән дә бик зур сабырлык соралган. Ир­нең күңелен хатынын яулык яптырмаска үгетли алмавы, икесенең ике юлдан йөрүе борчыса, Фәрдиянең исә аның яулык бәйләвен кабул итә алмавы эчен пошыра.

– Дингә басарга сине нәр­сә этәрде соң? – дим Фәр­дия­гә.

– Иремнең миңа карата көн-көннән игътибары кими баруын сизә башладым. Ул эштән кайтканда, матур итеп киенеп-ясанып, елмаеп аны каршы алам, ә ул миңа бер тамчы да игътибар итми. Җитмәсә, юкка-барга ваклана. Ә мин аның күзенә сөй­кемле булып күренергә, тәм­ле ризыклар аша күңеленә ачкыч табарга тырышам. Берзаман аның кыланышларына ачуым чыга башлады. Менә шуның аркасында дингә килдем мин, – ди ул бүген, беренче чиратта бар эшне Ал­лаһ ризалыгы өчен дип башкаруын әйтеп.

Билгеле, дингә басу өчен сәбәп, вакыт кирәк. Хезмәт­тәше Коръән тәфсире биреп җибәрсә дә, башта ул аны укырга ашыкмый әле. Бер айдан соң гына андагы дога, сүрәләр белән кызыксынырга була. Мөселман иптәш хатыны янына баргач, ул аны үзе белән намаз укырга чакыра. Аңа ияреп намаз уку җанына тынычлык бирә, күрәсең. Өенә кайткач, догалар өйрәнеп, биш вакыт намаз укый башлый. Әлбәттә, аңа башта, син үзеңне күр­сәтер өчен генә шулай киенәсең, дигән сүз­ләрне дә ишетергә туры килә. Бу эсседә шулай киенә­ләрмени, дип тән­кыйть­ләүчеләр дә аз булмый. “Һәр намазым артыннан Аллаһы Тәгаләдән, иремнең күңеленә иман орлыклары салсаң, аны дин юлына бастырсаң иде, дип сорадым. Төннәрен тә­хәҗ­җүд, нәфел намазлары укыганда теләк­ләр тели идем. Бер ел узгач, хәләл җефетем дә исламча яши башлады. Мин аны һәрвакыт вәгазьли идем”, – ди иренә юл күрсәткән Фәр­дия.

Бүген инде Азат өчен Фәр­диядән дә кадерлерәк, матуррак, акыллырак хатын юк. “Дингә Аллаһы Тәгалә ки­терсә дә, сәбәпчесе хатыным булды. Әгәр вакытында иманга килмәгән булсам, бер азгынга әйләнеп беткән булыр идем инде”, – ди Азат, сөй­гәненә рәхмәт хисләрен белдереп. Ә бит баштарак урамдагы кыска итәкле, матур киен­гән, бизәнгән-ясан­ган кызлар күзен бик яндырган аның. Бүген ялгыш юлга басмыйча, шайтан коткысына бирелми калуына сөенә ир. Тормышлары түгә­рәк­ләнеп китүнең хикмәтен дә алар бары исламча яшәүдән күрә. “Ирем миңа кибеттән матур-матур яулык­лар алып кайта. Арабыздан җил дә үтә алмый хәзер. Без бер-беребезне бик яратабыз. Мөселманча киенеп, гаурәт­ләрен каплап йөргән хатын-кызлар чит гаилә­ләрне дә саклап калырга яр­дәм итә”, – ди Фәрдия.

Кемнәрдер, теләк телим, әмма чынга ашмый бит, дияр. Моның өчен сабыр итәргә, өметне өзмәскә генә кирәк, димәк. Әмма бу әле дини гаи­ләләргә сынау килми дигән сүз түгел. Андыйлар авырлык­ларны җиңелрәк кичерә, чөнки тормышның ахирәттә дәвам итүенә ышаналар. 

Сәрия САДРИСЛАМОВА
Ватаным Татарстан
№ 49 | 26.03.2013
Ватаным Татарстан печать

Фикерләр

№57 (837585) / 20.04.2013 21:09:45

юк,№56
доресе дорес эйткэн: дин- мода.

№56 (837578) / 20.04.2013 20:43:11

доресе син нэрсэ динне мода уйлыйсынмы,кешелэрнен дингэ,иманга кайтуы синен эчене пошыра ахыры,Аллах динен кабул ит,тынычлык табарсын.

№55 (837577) / 20.04.2013 20:38:25

дөрес әйткән бит бу дөресе

№54 (836548) / 12.04.2013 09:32:17

Безгә 80 нче елларда укыганда дингә каршы тәрбия бирделәр. Әдәбият укытучысының муллалар чәйнектән бал эчеп, кызлар күкерәгенә ияләшкән җеннәрне ниләр дер укып(истә түгел)кысып куып чыгаруын сөйләгәне истә. Алланы, мулланы,ашар алдыннан укып, ашап туйгач, укып ике кулы белән битен сыпырып аллахуакбар дип әйтүче авыл әбиләрен, бабайларын начар итеп безгә сөйләгәннәре,бер вакыттада алай эшләргә ярамавын безнең баш миенә шул кадәр сеңдергән, шул укытучының,балалрының оныкларының мәчеткә йөрүе,намаз укуы әллә ничек.Русча әйткәндә противно. Җомга мәчеткә барып, атнаның башка көнедә салгалап, күршенең алар бакчасына кергән тавыгын, аларның коймаларына көтүдән кайтканда ышкылып киткән, авылдашының малын, хуҗасын каргап, сүгенеп калуы,башка сыймый. Яшь чагында барыбыз да чибәр, мин дә шундыйлардан, таныш кызларым күп булды. Озатыштык, әллә нинди урыннарда сөештек. Хәзер аларның модный (мөселманча)яулык бәйләп,абыстай булып үзләрен югары күреп йөрүләре, көлке. Әгәр коммунистлар тагы властька килә калса, теге укытучым ни диячәк. Без татарларга горурлык бердәмлек җитми, кая кусалар сарык сыман шунда чабабыз.... Ярый кемгәдер ошамас, төртелер, шулай ләкин дөресе.

№53 (834326) / 28.03.2013 21:54:45

Амин! Барчабызга да.

№52 (834325) / 28.03.2013 21:52:36

Аллаһының рәхмәте яусын сиңа.

№51 (834321) / 28.03.2013 21:30:38

Намаз уку тәртибе (хатын-кызлар өчен)

http://altinurta.ru/namaz-uku-tartibe-xatyn-kyzlar-ochen/

№50 (834319) / 28.03.2013 21:23:05

Үтенеч, Аллаһ ярдәм итсен!
http://www.youtube.com/watch?v=6--rFA13H4U

№49 (834318) / 28.03.2013 21:17:02

Хатын-кызлар өчен (!!!) биш вакыт намазны укырга өйрәтә тоган видеолар бармы ул? Булса, кайдан карарга була? Ярдәм итсәгез, бик рәхмәтле булыр идем.

№48 (834289) / 28.03.2013 16:51:09

И, Дули, ирләрнең ул нәрсә күренсә бөтен хатын-кызларны куркытып бетерә бит.

№47 (834230) / 27.03.2013 23:20:07

әкәленвалы күренсә кызыгыр идеңме? фффуууу..

№46 (834227) / 27.03.2013 23:15:12

Татар нигы астында язучы вульгарный.

№45 (834224) / 27.03.2013 23:08:54

шорты кигэн ирлэрне кургэч,кызыгу тугел,косасы килэ,фффуууу..

№44 (834159) / 27.03.2013 13:27:29

гөлүсә, Иркэ №42 (834106) / 27.03.2013 07:28:09постында анлаткан бит:"Ирләрдә көн саен млрд күзәнәк өлгерә. туктаусыз!!! Шуның өчен,сәбәп бик гади...."

№43 (834154) / 27.03.2013 12:16:27

Бу Татар сексуально озобоченный булды ахры. Бутэн нэрсэ турында уйлый алмый, мескен.

№42 (834106) / 27.03.2013 07:28:09

Календула, )))

Хатын-кызда айга бер генә күзәнәк өлгерә. шунлыктан ул айга бер генә кызарга мөмкин))))Ирләрдә көн саен млрд күзәнәк өлгерә. туктаусыз!!! Шуның өчен,сәбәп бик гади....

№41 (834104) / 27.03.2013 07:25:02

Мин шуны аңламыйм: нишләп урамда ярым-ялангач матур кызларны күрсәләр ирләрнең күзе кыза,ә хатыннарның урамда шортылы ирләр күрсәләр,күзләре кызмый?

№40 (834099) / 27.03.2013 07:09:34

Акыллы, белемле кеше синен кебек тискэре сойлэп утырмый, эзерэк уйлана, ни только монда, урамга кузенне ачып карасан да гыйбрэтле халлэр житэрлек бит. Барыбызга да шуны анлатырга тырышалар бит. Узебез татар кешелэре була торып та, бер беребезне анламаган кыяфэттэ тискэре сугып утырабыз бит.

№39 (834097) / 27.03.2013 06:48:24

син надан икән, (э син хаман безнен кебек наданнарга хак юлны курсэтергэ тырышасын) башкаларны да үзең кебеккә санама. Син НАДАНга хак булып күренгән, БЕЛЕМлегә башкача булып күрнергә дә мөмкин бит әле.

№38 (834095) / 27.03.2013 06:31:17

Куберэк булсын иде шундый егетлэр. Кем булуына карамастан, Рэхмэт Радион. Купме кеше анлатырга тырышып та булдыра алмагач кул селтэп ташладылар, э син хаман безнен кебек наданнарга хак юлны курсэтергэ тырышасын. Иманын нык синен Радион, рэхмэт. Мин анладым, Аллага шокер. Акылла егет.

№37 (834092) / 27.03.2013 06:06:49

Мэрхэмэтлелек беткэн икэн адэм балаларында, бу бик куркыныч. Кыямэт коне борын тобендэ курэмсен. Анга килик туганнар, тэубэ кылырга сонга калмыйк. Эле бит халыкта куркэм сыйфатлар бетмэгэн, тыйнаклык сыйфатларын югалтып, бер кемнэн оялмыйча гонахлы гамэллэр кылып, начар сузлэр сойлэп ятмыйк. Нигэ сез изгелеклэр эшлэргэ, бер берегез белэн яхшы сойлэшергэ, дус татау яшэргэ КУРКАСЫЗ?

№36 (834088) / 26.03.2013 22:45:36

Ания, доньянын нигезендэ шул эйбер булгач, ничек инде аны игтибарга алмыйсын? Семьясындагы балаларыдан куктэн тошмэгэндер бит, шул нэрсэ ярдэмендэ ясалгандыр, так что ансыз - донья файдасыз

№35 (834076) / 26.03.2013 21:42:17

Мин бик шат бу ханым өчен, ул үз юлын тапкан. Гаиләсен дә саклап калган. Тынычлык тапкан, хәм бик саваплы эш эшләгән-ирен дингә китергән. Их сез ирләр, нигә бөтен нәрсәне шул әйбергә генә аударып калдырасыз.Семьяда балалар да бар бит әле, ә балалар бәхете өчен ни генә эшләми хатын-кыз. Берьюлы ике куянны аткан-ире дә акылга утырган, балалары да иманлы, яхшы кешеләр булып үсәр иншалла.

№34 (834075) / 26.03.2013 21:39:52

Бик дорес!

№33 (834071) / 26.03.2013 21:25:04

Татар

№32 (834070) / 26.03.2013 21:24:57

Ир карап торганнан гына ни дә булса үзгәрсә икән? Сораган бит, ни дә булса биргән, димәк)))))))

№31 (834069) / 26.03.2013 21:24:14

Безгә димәгәе...
Икесе дә кәнәгать бит хәзер!

№30 (834068) / 26.03.2013 21:21:24

Авыл апае, диннэн нэрсэ тапкандыр ансы мина карангы, но иренен дэрте беткэнгэ ошаган "... баштарак урамдагы кыска итәкле, матур киен­гән, бизәнгән-ясан­ган кызлар күзен бик яндырган аның" Анлашылганча хэзер кузен кызыктырмыйлар, димэк дэрт-дэрмэне беткэн, шул сэбэпле хатынынагына карап яши башлаган.

№29 (834065) / 26.03.2013 21:15:43

Мескен хатын, нинди рәхәтне белми калган, җәл.

№28 (834064) / 26.03.2013 21:13:00

Тапмаган,Авыл апае.
үз хәле белән килешкән. Шул гына.

№27 (834063) / 26.03.2013 21:08:48

Татар, Фәрдия дингә килгәч, үзенә җитмәгән нәрсәне диннән тапкан булып чыгамынде?))))

№26 (834062) / 26.03.2013 21:05:02

Кем сина мэшэйт итэ гузэл7. Син дэ кил дингэ.

№25 (834061) / 26.03.2013 21:04:49

Үз исеме булмавын чамалыйсыңдыр,укучы.
Үз исеме булса,дөрес язарга өйрәнгән булыр иде исемен.

№24 (834060) / 26.03.2013 21:02:50

Эникэем, укыган саен исем китэ биллэхи, оят бит мин эйтим, кайчаннан бирле япь яшь килеш без наданнарга туры юлны курсэтергэ телэп торлечэ анлатырга тырыша бит бу балакай, э без башыбызны тилегэ салып хаман тискэре сойлэп утырабыз икэн. Рэхмэт Радион энем.Тик исемен генэ бит урысныкына ошаган.

№23 (834059) / 26.03.2013 21:00:52

Берэу монда язган: дингэ кеше авырлык аркасында килэ, дигэн. Димэк, Аллах бай, рэхэт яшэгэн кешелэрнен дингэ килуен телэми? Элеге дэ баягы шул хэерчега ботен кыенлык?

№22 (834058) / 26.03.2013 20:54:52

Юк, мин кактус тугел . Мина 21 яшь. Мин кактуслар кебек ул харам, бу бидгать дип йормим. Аллах Тэгалэбез хэркемгэ узенэ житэрлек гыйлемне биргэн, элхэмулиллэх,

№21 (834057) / 26.03.2013 20:53:51

Бездә мендәр мамыгы дип сөйләшәләр)))
Йон арасыннан ни эзләвең,соры ?

№20 (834056) / 26.03.2013 20:49:08

Нәрсә, Радионның шул ук кактус икәнен хаман аңламадыңмени? ))))))))))))))

№19 (834054) / 26.03.2013 20:46:22

Сина ничэ яшь сон Радион. Болай узен бер дэ яшькэ ошамагансын кебек бит

№18 (834052) / 26.03.2013 20:27:33

Радион, гайлэле булмавын, никахлы гайлэлэрдэдэ секс булуын белмэвенне аклый Гайлэ кор, курерсен гайлэдэ ниндигенэ "секс"булмый...

№17 (834051) / 26.03.2013 20:22:47

Радион,№14 мин кайда харам эш эшлэгэннэр дидем? Бары тик хатынга секс житмэгэнгэ дингэ килгэн дип яздым. Или синенчэ секс чит кешелэр белэнгенэ буламы?

№16 (834050) / 26.03.2013 20:21:11

Жэмэгать, мин бэхэслэшмим. Мин фэкать анлатырга торышам.

№15 (834048) / 26.03.2013 20:15:32

Телевизион,монда Татар да Родион да ирлэр бит. Алар бэхэслэшэ бит!

№14 (834047) / 26.03.2013 20:08:46

Татар, элбэттэ мин сезгэ караганда яшерэктер дип уйлыйм уземне. Эйе, Аллах Тэгалэбез никахлы хатынын иренэ, ирен хатынына хэлэл кылган. никахлы ир, хэлэл жефете белэн (яки киресенчэ) элбэттэ бергэ булалар.Мин шуннан артыгын яза алмыйм бу темага, гафу итегез. э башкасн, ягьни, башка ир белэн, яки ире башка хатын белэн монэсэбэткэ керуне харам кургэн Аллах тэгалэбез. Сез миннэн узегез белэ торып та. шул сузлэрне ишетергэ телэдегез булса кирэк. Э мин бу мэкалэдэ Фэрдия ханымнын да , Азат агайнын да харам эш кылып йорулэре хакында чё то бер нидэ курмэдем. Дорес, гаилэдэ торле хэллэр була торгандыр, мин эле гаилэле тугал. Мин монысын обсуждайть итэ алмыйм. Монда бит кешенен ничек ислам диненэ аяк басуы турында суз бара. Просто гыйбрэтле вакыйгалар кузгэ чалына, хотя, кемничек узенэ кабул итэ бит, кемнен уенда нэрсэ......

№13 (834046) / 26.03.2013 20:08:42

Ул эштән кайтканда, матур итеп киенеп-ясанып, елмаеп аны каршы алам, ә ул миңа бер тамчы да игътибар итми. Җитмәсә, юкка-барга ваклана.))))
Менэ сулга йори башлаган мэхлук,берни дэ курми ул! Юкка гаеплисез хатыннарны,ямьсез халаттан,чэчен жыймый йори дип!
Киенсэк тэ тэ бэялэрлек хэлегез юк.

№12 (834045) / 26.03.2013 20:02:02

Ну,блин,бу хатын-кызлардан да тинтэгрэк жан иясе бар микэн тагын.Кайсы гына СМИны карама,гел ирлэр начар да гел ирлэр генэ ботен нэрсэдэ гаепле.
Хормэтле хатын-кызларыбыз! Эзрэк артыгызга борылып карарга ойрэнегез эле,кайсы капкадан чыкканыгызны да онытып жибэрэсез бугай кай чакта.

№11 (834043) / 26.03.2013 19:58:27

УУУУУУффффф, гафу ит, мин сон кешегэ ярамаган нинди аерым суз эйттем, адэм баласы кайсы диндэ булса да, Аллах Тэгалэбез бер генэ дустым. Зинхар эйт эле, оятсызлык кылырдай нинди суз эйттем ???????

№10 (834042) / 26.03.2013 19:57:36

Радион, эгэр син татар булсан, татарча укый белсэн мэкалэне тагы бер кат укып чык.Ачыктан ачык "секс" дип язмасада тел тобендэ шул икэне анлашыла. "Секс"та нинди мэсхэрэ ята? анлатып кит эле момкин булса? Узендэ шул "секс" дип аталган тэн хэрэкэтлэре аркасында доньяга килгэнсендер. Мэсхэрэ эш булгач синен доньяга китергэн ата-ананда начар шогел белэн шогеллэнгэн булалармы?

№9 (834041) / 26.03.2013 19:53:27

Радион, син дә бит, дөньяга уз карашыңны башкаларга вәгәзлисең. Оятсызлык бит бу. Монда бит мөселманнар гына түгел.

№8 (834040) / 26.03.2013 19:41:55

№2 минем язма тугел между прочим, хэзер генэ курдем эле.

№7 (834039) / 26.03.2013 19:40:04

Татар, эгэр син татар булсан, татарча укый белсэн. кеше хэлен анлый торган бэндэ булсан, эйт эле пажалысты, Фэрдэния кайсы тирэдэрэк язган сон, что ана секс житмэгэн дип??? Син бит узенне эдэпле кешегэ саныйсын, исеменне дэ татар дип куйгансын. Эх. кешелэр...Без бит бер мохитта яшибез, бэлки син минем куршемдер, я булмаса дустымдыр да эле. Э узебез узебезне эллэ кемгэ санап, кеше мэсхэрэлэргэ генэ торабыз. Оятсызлык бит бу.

№6 (834037) / 26.03.2013 19:17:51

Татар

№5 (834036) / 26.03.2013 19:15:54

Радион, шул секс житмэгэнгэ Фәр­дия дингэ килгэн бит. Секс житэрлек булса килмэс иде. Димэк, Радион синен сузлэрдэн чыгып фикер йортсэк, бу Фәр­дия дигэн хатын шайтан коткысына бирелу нэтижэсендэ дингэ килгэн була?

№4 (834035) / 26.03.2013 19:09:30

перебор-р-р
Радион монда вәгәзли башлый икән
түземлек җитмәс дип куркам

№3 (834034) / 26.03.2013 19:08:58

Дин юлына бастырыр өчен Аллаһ төрле кешегә төрле сынау җибәрә.Кемгә авыру, кемгә начар тормыш шартлары һәм башкалар.Кеше шул хәлләрдән чыгу юлларын эзли торгач дингә килә дә инде.Бөтен уңайлыклары булган кешенең дингә килүе бик шикле.

№2 (834030) / 26.03.2013 19:03:44

Секс тугел, зиначылык. Шайтан коткысы. Нэпсенне тыя алмаулык.

№1 (834028) / 26.03.2013 18:51:39

Ботен нэрсэ башында секс икэнлегенэ тагы бер дэлил:
"– Дингә басарга сине нәр­сә этәрде соң? – дим Фәр­дия­гә.

– Иремнең миңа карата көн-көннән игътибары кими баруын сизә башладым. Ул эштән кайтканда, матур итеп киенеп-ясанып, елмаеп аны каршы алам, ә ул миңа бер тамчы да игътибар итми...Менә шуның аркасында дингә килдем мин, – ди ул бүген"

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D
Милли Музей
Шаян
Ханский дом
Татаркино