• 03.08-23.08 Гигант шоу. Цирк. 13:00
  • 30.08 "Күтәренке күңел белән". Музыкаль-юмористик шоу. УНИКС. 18:00
  • 15.10 Әнвәр Нургалиев. УНИКС. 18:30
  • 25.10-28.10 Ришат Төхвәтуллин. УНИКС. 18:30
Туган көннәр
  • 21 Август Фәнис Кәлимуллин
  • 21 Август Ләлә Миңнуллина
  • 21 Август Харрас Әюпов (1946-2008)
  • 22 Август Энҗе Басыйрова
  • 22 Август Яхъя Халитов
  • 22 Август Тәлгать Абдуллин
  • 22 Август Айгөл Бариева
  • 22 Август Алмаз Фәтхуллин
  • 22 Август Марат Бәшәров
  • 23 Август Дания Нуруллина
  • Этнэдэн Фэнияне эзлим.1954 елгы.Богелмэдэ Укыган иде. Ике кызы бар икэнен белэ идем. Тубэн Коеккэ Файзрахманов Салихка кияугэ чыккан иде. Кызлары Лилия, Лидия исемлелэр. Телефон номерым 89393321749
  • Бер булмале фатир снимать итабез Ике егет тулырак мэглумат тел буенча тел 89393923808
  • Павлюхина урамындагы тулай торак бүлмәсен тәртипле кызларга озак вакытка арендага бирәм. 89033052264
  • 2109 машинасынын сул як ишеклэре сатыла. Черемэгэн, тузмаган. Бэясе договорная. Тел.:89270410678.
  • Отопительный радиатор сатыла. 1 шт.-1000 сумнан. 6 штук. Тел.:89270410678
  • Сенчик сатыла (килосы 230 сум), суган сатыла (килосы 25 сум).Сенчикнын корэне дэ бар.Атаныш районыннан. Тел.:89270409370
  • Авыл кукэе сатам. 10 шт. - 60 сум. Узем алып килеп бирэм. (Казан шэхэре буенча). Тел.: 89375255146
  • Казанда, Үзәккә якын урында, ике татар тәртипле, начар гадәтләрсез, студент егетләргә вакытлыча яшәп торырга 1 бүлмәле фатир кирәк.15-16 мең тирәсе. Телефон: 89963369167
  • Казан үзәгендәге ремонтланган чиста бүлмәгә кертергә кыз кеше эзлибез. Бик уңайлы урында, тукталыш якын. КГСАУ, КГТУ һәм башка вузлар тирәсендә. Адресы - Әмирхана Еники, 3. Тел.:89375779892
  • Казан шәһәре Бр. Касимовых 22/7 адресы буенча урнашкан бүлмәгә начар гадәтләре булмаган ике кыз кертәм. Яшәү өчен барлык шартлар да бар. Тел: 8987 209 86 93

 

 

 
Архив
 

               

16.01.2013 Җәмгыять

Язучы Адлер Тимергалин вафат

Күренекле татар язучысы Адлер Тимергалинның йөрәге тибүдән туктады. 1 гыйнвар көнне ул 82 яшен тутырган иде. Язучы белән хушлашу 17 гыйнвар көнне иртәнге сәгать 8дә Казанның Зорге урамында булачак (23 йорт, 90 фатир). Адлер Тимергалин туган ягы Сарман районы Иске Минзәләбаш авылында җирләнәчәк. Туганнары һәм якыннарының тирән кайгысын уртаклашабыз.

Адлер Камил улы Тимергалин – татар язучысы, тәрҗемәче. 1931 елның 1 гыйнварында Сарман районы Иске Минзәләбаш авылында укытучы гаиләсендә туган. 1948 елда урта мәктәпне тәмамлый, аннары ике елга якын В. И. Ульянов-Ленин исемендәге Казан дәүләт университетының физика-математика факультетында астрономия бүлегендә белем ала. 1952 елда ул Ташкентка китеп, андагы Укытучылар институтына укырга керә. Институтның физика-математика бүлеген тәмамлаганнан соң, 1955 елның кышына кадәр туган авылындагы җидееллык мәктәптә физика һәм математика фәннәре укыта. 1956 елда Казанга килә һәм, Пионерлар йортында фәнни-техник түгәрәк җитәкчесе булып бераз эшләгәннән соң, 1969 елларда Татарстан китап, нәшриятында фән-техника әдәбияты редакторы хезмәтен башкара. 1970-1978 елларда ул – язучы-профессионал, фәкать әдәби иҗат эше белән генә шөгыльләнә, ә 1979 елның январеннан яңадан Татарстан китап нәшриятында өлкән редактор булып эшли.

Адлер Тимергалин – татар совет әдәбиятында фәнни-фантастик жанрны үстерүгә күп көч салган һәм хәзергәчә бу жанрда нәтиҗәле эшләп килгән «саф фантаст» язучы. Аның «Роберт, уян, сөеклем!» исемле тәүге фантастик хикәясе 1959 елда «Идел» альманахында, ә өч хикәясе тупланган беренче китабы («Пәһлеван кабере») Татарстан китап нәшриятында 1960 елда басылып чыга. Шуннан соң үткән ике дистә ел эчендә авторның тагы сигез китабы дөнья күрә («Ике хикәя, бер хыял», «Ерак планетада», «Мәңгелек хатирәләр», «Кохау ронго-ронго», «Космостан кунаклар», «Адашкан йолдыз», «Таш алиһә» һәм сайланма хикәяләр, повестьлар җыентыгы – «Кайтыр юллар»). Язучының иң яхшы әсәрләре, мавыктыргыч маҗаралы-фантастик сюжетлы булулары өстенә, кешелек дөньясын борчыган күптөрле фәлсәфи, әхлакый һәм иҗтимагый-coциаль проблемаларны күтәрүе һәм аларны фәннең алдагы үсеш перспективасы яктылыгында югары гуманистик караш ноктасыннан сәнгатьчә хәл итәргә омтылуы белән кызыклы.

Адлер Тимергалин кечкенә юмористик хикәяләр, фельетоннар, төрле фәнни башваткычлар, логик мәсьәләләр һәм тел белеменә караган җитди хезмәтләр авторы буларак та билгеле. Аның образлы, җор тел белән язылган юмористик хикәяләре һәм парчалары «Чаян», «Ялкын» журналларында, «Яшь ленинчы» газетасында басыла килә.

Тимергалин «Русча-татарча техника терминнары» (1963), «Русча-татарча авыл хуҗалыгы терминнары» (1971), «Русча-татарча астрономия терминнары» (1974), «Русча-татарча физика терминнары» (1981) кебек сүзлекләр төзү Һәм бастырып чыгаруда якыннан катнаша. Ул шулай ук төзелештә, агач, тимер эшләренә караган халык сүзләрен-атамаларын җыйнау һәм халыктагы канатлы гыйбарәләрне туплау юнәлешендә дә нәтиҗәле эш алып бара.

Адлер Тимергалин И. Ефремовның «Сердце Змеи» («Елан йөрәге») исемле повестен һәм башка рус фантаст-язучыларының аерым хикәяләрен («Тау күйе-нең серләре» җыентыгы, 1969) һәм А. П. Романовның «Конструктор космических кораблей» («Космик корабльләр конструкторы», 1983) дигән документаль әсәрен татар теленә тәрҗемә итте. Ул шулай ук озак еллардан бирле мәктәпләр өчен физика дәреслекләре тәрҗемә итеп килә.

Язучы 1976-1982 елларда Татарстан Язучылар союзы каршыңдагы балалар әдәбияты секциясе җитәкчесе булып эшләде. Журналистика, әдәбият өлкәсендәге хезмәтләре өчен аңа 1981 елда Татарстан АССРның атказанган культура работнигы дигән мактаулы исем бирелде.

Мәгълүмат Татар Википедиясеннән алынды.

---
Матбугат.ру
№ --- | 16.01.2013
Матбугат.ру печать

Фикерләр

№106 (826023) / 18.01.2013 21:35:08

Фантастикасы юк әдәбиятның, әдәбиятында андый жанры юк халыкның киләчәге юк, дип язган узган гасырның бер акыл иясе. Теле юкның иле юк, дигәне халкыбыз җәүһәре.Адлер ага шушы ике юнәлешне кайгыртты.Аның титаник хезмәтләрен күрүчеләр җитәрлек, әмма хөкүмәт дәрәҗәсендә тиешенчә бәяләнде дип булмый. Бәлкем язучылар берлеге җитәкчелеге тәкъдим итмәгәнгәдер. Мөгътәсим фикеренчә лилипутларның Гулливерга карата үзенчәлекле мөнәсәбәте хәлиткеч роль уйнагандыр, ә бәлки сәбәп тирәндәрәктер, Система әлеге агайның яшь чагында, Сталин чорында "Смерть Сталину" исемле листовка таратуын гафу итмәгәндер? Адлер ага белән соңгы тапкыр, узган ел телефоннан сөйләшкәндә аны бокс грушасы роленә куярга маташкан әдип тә телгә алынды. Ул инде язмаларны укый алмавын, алай да ул телгә алынган мәкаләләрдән хәбәрдар булуын белдерде.Адлер -немецчә бөркет . Авыр туфрагы җиңел, гүре нур булсын, затлы нәсел тумасы , талантлы , чын хезмәтләр калдырган милләт бөркетенең.
http://rustemzaripov.blogspot.ru/2012/10/blog-post_9069.html

№105 (826016) / 18.01.2013 21:16:55

Вероника!

Үзегезгә зур рәхмәт!!!

№104 (826015) / 18.01.2013 21:07:19

"Маточная трубкалар"ны яратмагач,нигә астагыларын,Иркә язганнаррын да сөртеп атмыйсыз? Әллә сездә дә кода-кодагыйлык бармы? Әллә Иркә штатный корреспондентмы?

№103 (825994) / 18.01.2013 19:15:13

Рэхмет сезнен комментарияларгэ. Мин Адлер Тимергалиннын оныгы. Без группа Вконтакте ачтык анын турында http://vk.com/adlertimergalin

№102 (825938) / 18.01.2013 15:04:52

№101 (825937) / 18.01.2013 14:52:17

Иркәдән котылуның бердәнбер юлы — аның постларын укымаска, аның белән полемикага кермәскә. Алайса, акыллы гына фикерләр яза башлыйсыз да, үзегез дә сизмәстән шуның белән тарткалашуга күчеп, гайбәт дәрәҗәсенә төшәсез дә китәсез. Кемлеген, үзенең асылын-дәрәҗәсен 200 процент күрсәтте бит инде! Бу очракта, мәсәлән, Адлер абый алдында оят.

№100 (825918) / 18.01.2013 13:43:43

Бу Иркәдән котылу юлы бар микән, ә, җәмәгать!! Туйдыруның арт якларына китте бит инде, билләһи! Бу кадәр дә мәгънәсез, надан, тәрбиясез кеше бар микән тагын бу дөньяда?! Шуны бераз чамалап, үзе дә туктамый бит ичмасам...

№99 (825883) / 17.01.2013 22:16:31

Аның күп фантастик әсәрләрен балачакта журналлар аша укып беләм. Ә миллият сүзлеге... Искиткеч! тулы бер фәнни интститут хезмәте кебек бит ул!

№98 (825882) / 17.01.2013 22:08:08

obstruction - томалану дип беләм, атнакы. Тик биредә бу турыда язмасак иде.

Адлер абыйның җирдә яшәвенә мең рәхмәт! Якты эз калдырды үзеннән соң! Һәрберебезгә шундый олы җанлылык, шундый балалар рәхмәте, укучы хөрмәте насыйп булсын иде әле...

Авыр туфрагы җиңел булсын.

№97 (825881) / 17.01.2013 22:05:15

№94.- эстафетаны сиңа тапшырам.Иркә

№96 (825880) / 17.01.2013 22:04:39

Иркә: Адлер Тимергалинның китаплары мәктәп программасына кертелмәгән
-------
Класстан тыш уку дигәнне берәү дә не отменял.

А.Тимергалин озак вакыт "КУ"нда "Миллият сүзлеге" алып барды.Бик әтрафлы, әүкатлы эш иде.(Ракета-өрә китә генә түгел)
Аны яхшы сүз белән телгә алуыбыз дога булып барсын.

№95 (825879) / 17.01.2013 22:00:18

Инглизчә ул обструкция дигән термин белән аңлатыла. Загромождения, преграда мәгънәсендә.

шунлыктан аналык көпшәләр тыгылуы дияр идем. көпшә турында үткәрми дип сөйләмиләр татар телендә.

№94 (825876) / 17.01.2013 21:57:06

Адлердан узды бу,Иркэ сайтына эйлэнде,бездэ тоже уткэрмэучэнлек башланды,только баш миендэ

№93 (825875) / 17.01.2013 21:54:07

Адлер Тимергалинга тиешле Тукай бүләген 2012 елда әллә кемнәргә шунда бирделәр, ләкин алар язучылардан булмады.

№92 (825874) / 17.01.2013 21:53:36

үткәрмәүчәнлек минемчә татарча түгел. монда бүтән сүз булырга тиеш. Бу формаль тәрҗемә. Үткәрмәүчәнлек татарча бик ямьсез яңгырый.

№91 (825873) / 17.01.2013 21:50:26

"Непроходимость маточных труб" = аналык көпшәләренең (юлларының) үткәрмәүчәнлеге.

№90 (825871) / 17.01.2013 21:45:37

Адлер аганың кулыннан узган бер генә китап та начар сүз күтәрә алмый. "Миллият сүзлеге" өчен генә дә аңа әллә кайчан Тукай премиясен бирергә иде.Күрәсең премия бирүчеләр ул сүзлекне ачып та карамаганнар.Урыны оҗмах түрендә булсын иде.

№89 (825869) / 17.01.2013 21:45:09

Татар,

ашыгып языла, ул аны аңлатмый. Белем урыс телендә алынгач, аны башкага тиз генә күчерү синең өчен бәлки җайлыдыр, син таланттыр, минем өчен авыр.Монда медицина буенча язганда да тәрҗемә итеп утырам башта. Гомумән, тәрҗемә бик катлаулы, кирәкле, әмма неблагодарный эш. Адлер Тимергалин аның белән дә шөгыльләнгән икән.

Менә башка биттә непроходимость маточных трубны мин ничек тиз генә тәрҗемә итәргә тиеш??? Бу мөмкин эш түгел.

Яки вещь в себе или вещь для нас. Бу бит философиядә Кантны немец теленнән тәрҗемә иткәндә официаль кабул ителгән терминнар.Мин аны тиз генә ничек татарчага тәрҗемә итим???? Алар офи өиаль рәвешҗә татар телендә философиятермины буларак кабул ителергә тиеш.Андый термин булмаганга мин русчага күчәм.Ярты җөмлә татарча, ярты иөмлә русчаны җенем сөйми.

Ә татарча бар фәннәрне татарча укыту турында, татар телен гаилә теленә калдыруга кашы булуым турында туктаганым да юк.
Мин Казанда вузга кабул итү имтиханнарын барлык фәннәрдән, (физика, химия, биология) татарча биреп кергән соңгы могикандыр....

№88 (825862) / 17.01.2013 21:35:19

Аллага шөкер, 51 яшендә булсада Атказанган культура работнигы исеме бирелгэн булган икэн.. Мактаулы исем ала алмыйча ахирәт сәфәренә кузгалучылар байтак булды бит

№87 (825861) / 17.01.2013 21:34:13

Без Кантны татар телендә дә өйрәнеп аңлый алырлык булуыбыз өчен Тимергалин тырышты да инде. Ул менә дигән сүзлекләр төзеде, шул исәптән "Миллият сүзлеген". Инде шушы сүзлеге белән дә үзенә һәйкәл куеп калдырды.

№86 (825858) / 17.01.2013 21:31:23

Иркә, " Кант турында сөйләшкәндә мин татарча сөйләшә алмыйм, кызганычка каршы. Ул әйберләрне мин урыс телендә алдым, улым да урысча укый" - синен сузлэр. Шушы синен татар телен белмэунне, хэм белергэдэ телэмэуенне анлата. Но акыл сатырга яратасын. Татар телен торгызырга телэсэн, татарча аралашудан башларга кирэк, жайсыз дип башка телдэ сойлэшеп ничек телне устермэкче буласын? Кантны немецча анлат малаена, татарча белмэгэч, нигэ урысча анлатасын.Или оргиналына караганда урысчасы утемлерэк переводлаштырылганмы?

№85 (825855) / 17.01.2013 21:28:25

Бу абыйның урыны җәннәттә булсын! Әйбәт кеше булганы йөзенә чыккан. Талантларны, кызганыч, вакытында күреп бәяләмиләр. Әрсез чүп үләннәре бөтен яклап баш калкыталар да культуралы уңышны каплап китәләр. Вакытында чүп-чардан арындыру механизмы эшләми бездә. Кызганыч шул. Ләкин алар югалмаслар, вакытлар үтү белән кабат калкып чыгарлар, халык үзенең чын геройларын таныр һәм тиешенчә бәяләр.

№84 (825852) / 17.01.2013 21:17:54

ни үлгән кешегә,ни тере кешегә ихтирам юк!!!

нинди мәхлүкләр без!?

йә Аллам, үзең йарлыка!!!!

№83 (825851) / 17.01.2013 21:13:26

Татар,
кайсы җирдә "Кантны анлау очен яраксыз тел дисен".Кайсы җирдә яздым андый сүз. Кант турынңа белемне урыс телендә алганга, тәрҗемә итүгә караганда урыс телендә җайлырак дидем. Син миңа мин әйтмәгәннәрне якма.


№83, иң кыска сорау? Кайда Тимергалин китабы кибеттә???Бармы? Библиотекада да миңа андый китап тәкъдим итмәделәр.Сез миңа әйтегез, наданга дим, кайдан белим????

№82 (825847) / 17.01.2013 21:06:59

Иркә, бу битэ №71коменткына минеке, калганы минем исемнэн язучы башканыкы. Балан укыганда булмаса, узен укыганда бар иде ул китаплар. "Татар теле - бүгенге материаль һәм материаль булмаган кыйммәтләр һәм тулы хокуклы гомумаралашу теле булырга тулы хакы бар" дип дорес эйтэсен, но узен шул телне мыскыл итеп Кантны анлау очен яраксыз тел дисен. Кайда монда логика?

№81 (825845) / 17.01.2013 21:00:57

Әйе, Адлер тимергалин иҗаты бәяләнмәде, китаплары басылмады, аның китапларын укучысы көтә,

Вот мин бу очрак белән бәхәсләшмәдем.
Күрсәт,тиешенчә бәяләнде, дигәнемне!

Ту-ты.
Ләкин бәяләнмәгән иҗатчыны без нигәдер беләбез,ә син юк.
Менә кайда факт.
Бәяләнмәгән кеше бер Тимергалин гынамы?
Ләкин Тукай премиясен алу гына бәяләнү буламы? Син бу фикерне дә 99 тапкыр әйттең.

Язучы укчылары тарфыннан ала гадел бәяне.
Ә постлардан күренгәнчә,язмыш аңа карата михербансыз булмаган.
Чөнки укучылары бар!

№80 (825843) / 17.01.2013 20:54:32

Иркәгә,

синнән бары ризалашу тәлап ителә. Фактлар белән. Әйе, Адлер тимергалин иҗаты бәяләнмәде, китаплары басылмады, аның китапларын укучысы көтә, кибеттә китаплары юк дип.

Ә сез мине гаеплисез, син фәлән, син төгән дип.

Мин бит №79ны гаепле димим.

Мин бүгенге бюджетте ятучы язучылар берлеген, парламентта милли комитетта утыручы депутатларны, китап нәшриятын, КУ журналын, мәгариф минитсрлыгын гаеплим.

№79 (825840) / 17.01.2013 20:48:13

көн буе мине оялтырга маташасыз.Җавабыгыз булмагач....

Ә нәрсә? без мәгариф бүлеген җитәклибез ыштули?
Син дә бит бөтен сәламәтлек саклау өлкәсенә кагылышлы сорауларга җавап бирә алмыйсың!

№78 (825839) / 17.01.2013 20:46:50

№5 кара әле татар! Шуңа хәтле миннән сүз чыккан идеме????

Мөгътәсим җавабыннан соң сорауларымны гына бирдем.Синең кебекләр шайкасы шакаллар кебек миңа ябышты. Чынлап та оятыгыз да, тәрбиягез дә юк. Ә менә Бөртек өчен сөендем.

№77 (825837) / 17.01.2013 20:42:08

Татар,

син үзең талашасың түгелме соң??? Мин әле бернинди начар сүз әйтмәдем.

Мин сезгә бары ник Адлер Тимергалинның китаплар мәктәп программасына кертелмәгән, кибетләрдә китаплары юк дип сорау биргәнгә, көн буе мине оялтырга маташасыз.Җавабыгыз булмагач....

№76 (825835) / 17.01.2013 20:37:46

Бу Иркә дигән бәндәгә тәрбия дә,итәгать тә,оят та,әхлак та тәтемәгән бугай. Кайсы тәрбияле кешенең туфрагы да суынмаган кабер өстенә басып кычкырышканын,талашканын күргәнегез бар? Адлер агайның рухы ничек түзәр икән моңа?

№75 (825833) / 17.01.2013 20:31:18

әйдәгез дуслар,бу биттән,ихтирам йөзеннән, китеп башка биттә кычкырышыйк әле..

№74 (825832) / 17.01.2013 20:27:47

татар га
//Белемен шул фармацевт белеменнэн ары кутэрелэ алмавы куренэ.//


татар синеңчә,иркә оста фармацевт булу өстенә, ул сиңа тел галиме дә булырга тиешмени?

синең үз белемең кай тирәдә икән?
язуыңа караганда, бик тирән белемлеләр рәтенә керүең икеле.штудент кына бугасың әле. ул штудентның да артка калганы бугай.

№73 (825831) / 17.01.2013 20:26:31

Татар, кабатлыйм, миңа кухня теле, гаилә теле генә булып калган татар теле кирәк түгел.

Син мине нинди сүз белән хурласаң да.Татар теле - бүгенге материаль һәм материаль булмаган кыйммәтләр һәм тулы хокуклы гомумаралашу теле булырга тулы хакы бар.

№72 (825829) / 17.01.2013 20:20:28

Татар, )) ярар.)))
миңа по барабану синең бәя!!!Мин провизор булдым һәм калачакмын!!!

Татар 100 тапкыр кабатлаганны 101нче кабатлыйм: 2000нче еллар кибетләрдә Тимергалин китабы юк иде!!!.Бар булганын сөйрәп кайта идем.Ләбиб Лерон белән Рафис Корбанның бер китабы кызыксыну уяткан иде. Нинди макулатура җыйганны сөйләп тоормыйм.ш анда түгел.Бүген дә юк икәненә иманым камил.

2000еллар мәктәп программасы белән улым укыды!!!! Бернинди идеологик режим юк иде инде. Туфанның ахинеясы, Миңнуллин такмаклары иде уку китабында.Мин кыз бала, фантастика белән кызыксынмадым дип меңенче нче тапкыр әйтимме???

Бүгенге укучы бала кайдан белергә тиеш Тимергалинны. Ярый, мин синең өчен, син минем өчен плинтустан түбән, сине-мине катнаштырмыйча җавап бир туры сорауга???


Син - патриот, син аңлаш кухня телендә.

№71 (825827) / 17.01.2013 20:08:37

Иркә,синен узкыйммэтен, бу биттэге коментларыннан сон, минем очен урыслар эйткэндэй "ниже плинтуса" тоште. Мэктэп программасына кертелмэгэн имеш, тфу, шулда булдымы сэбэп? Син ускэн вакытта идеологический совет режимына кергэн эсэрлэрне генэ кертэлэр иде программага. Телэге булган, кызыксынучан булган кешелэр узлэре табып укыдылар. Тимергалин абзыйнын китаплары ботен библиотекаларда да бар иде (кибеттэн алырга акчан жэл булса). Кантны татарча анлата алмый имеш. Белемен булса, татар телен белсэн, телергэ телэген булса татар телендэдэ бик эйбэт анлашып була. Белемен шул фармацевт белеменнэн ары кутэрелэ алмавы куренэ. Шушы кеше Кант турында баласы белэн сойлэшэм дип борчак чэчэ. Уз баласына татарча ойрэтэ алмаган килеш, татар теле турында акыл сата.

№70 (825814) / 17.01.2013 19:29:46
№69 (825813) / 17.01.2013 19:24:59

Иркә 59,

№68 (825812) / 17.01.2013 19:20:49

Иркә! № 51, 4 нче пункт:

№67 (825811) / 17.01.2013 19:12:45

Ләйсән № 40. Адлер Тимергалин кебегрәк тагын бер кеше бар (сүзлекләр төзегән, фантастик әсәрләр язган, логик табышмаклар төзегән), ләкин ул да өлкән яшьтә инде. Ул да үлеп китмәсә ярый бу мур кыргыры чорда.

http://tt.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%82_%D0%9D%D1

№66 (825809) / 17.01.2013 19:03:32

/акыллы, белемле, уйлый белә торган, кызыксынучан яңа яшьләр үсеп чыкты. Аларга туфан ужастиклары да, равиль Фәйзуллин чыш-пышлары да кирәк түгел. Аларның уйлый белә торган кызыксынучан башларына Тимергалин кирәк! Ә аның исемен белүче дә сирәк!!!!///

үтерәсең син көлдереп узен белмәгән әйберләр турында язып.
ни өчен әле син Тимергалинның исемен белүче сирәк дип саныйсың. Син белмәү башкалар да белми дигән сүз түгел бит.

№65 (825808) / 17.01.2013 19:00:41

Тимергалинны бүген интернеттан таба алабыз. № 2 комментарийда ссылкалар китерелгән. бу бер өлеше генә интернеттагының

№64 (825795) / 17.01.2013 17:33:11

Тиешенчә бәяләүче без ул-укучылары,Рөстәм Мәһдиев.
Чын язучы Тукай премиясенә генә өметләнеп язмыйдыр ул.

№63 (825792) / 17.01.2013 17:28:43

дөнья бәясе кеше иде, авыр туфрагы җиңел, урыны җәннәтнең түрләрендә булсын! иннә иләйһи вә бинне лиләйһи раҗигүн!
гаҗәп дәрәҗәдә энциклопедик белемле, зыялы затларыбыздан, соңгы могикан.шәхес культы елларында җәберләнгән, кагылган вә сугылган, әмма намусына тап төшермәгән олпат кеше. милләткә байтак игелекләр кылган шәхес. аның "миллият сүзлеге" генә дә Г.Тукай бүләгенә лаек иде. ни кызганыч, тиешенчә бәяли алмадылар...

№62 (825778) / 17.01.2013 16:10:55

Адлер абый, мәрхүм, кеше вафаты турындагы хәбәр астында килде китте сөйләшеп утыручыларга тамак кырып куяр иде микән....

№61 (825777) / 17.01.2013 16:08:19

Монда да куелган икән... Кичә коймага язганнарымны кабатлыйм:
Авыр туфрагы җиңел булсын... Без аның фантастикасын укып үскән буын. Киләсе буыннар да Адлер Тимергалинны онытмас, Аллаһы боерса...

№60 (825775) / 17.01.2013 15:57:36

шомбай, кеше шәхесе мыскыл итү сине бизәми, киресенчә синең акыл бәясен ачыкларга ярдәм итә. Ә миңа по барабану))))) нәрсә әйтсәң дә.

№59 (825774) / 17.01.2013 15:55:58

Гуманитар өлкә булса, алар күп сөйләшә ала инде барыбер диясе идем.
Техника, естествознаниеда терминнар күп. Алар татарчада кулланышта булмагач,яртысын руысча, яртысын татарча сөйләүдән дә ямьсез нәрсә юк, ручсага күчәсең.Шунлыктан мин ике телдә дә аралашам.Акыл теле-урысныкы. Хисләр теле - татар теле.


Адлер Тимергалин сүзлекләр өстендә дә эшләгән икән. Бу иң мөһим һәм тел саклауда беренчел әйбер.Татар телен гуманитарийларга калдырып, харап итә яздылар да инде. Агония дә хәзер.21 гасырда тел яшәтәсәгез килсә, ул төгәл фәннәр теле булырга тиеш.Кимендә урта белем. Кимендә. Урта белем булмаса, мохиттә яшәп тел белергә ТЕЛӘМӘГӘННӘГӘ дәрестә генә тел өйрәтеп булмый.

№58 (825773) / 17.01.2013 15:46:33

Юк, Ин-дизайнда түгел)

№57 (825771) / 17.01.2013 15:44:39

Бөртек, Ин-дизайнда эшлисенме?

№56 (825769) / 17.01.2013 15:33:55

1. Мин укыган специальность буенча эшләмим. Интернет өлкәсендә эшлим - реклама, сайтлар версткасы, һ.б. Минем кайда эшләвем нигә кирәк - Бөртек, синең бер файдаң юк диергәме?)) Ярый, диегез

2. Әни мехматта укыган, урысча да, татарча да белә. Әти белми иде. Өйрәнде.

№55 (825767) / 17.01.2013 15:28:30

Мин генә дөрес, Иркә дә үсә, моны күрергә синең минминлегең генә комачауламый микән?

№54 (825766) / 17.01.2013 15:25:52

иркэ,син бер бала анасы бит инде.Сина кайчан акыл керэ?Алтмышка житэсен,хаман акылын сай.

№53 (825763) / 17.01.2013 15:17:53

Урны җәннәттә булсын, Адлер аганың. Повесть, хикәяләреннән өзекләр Ялкын журналында басыла иде дә, аларның китап булып чыгуын түземсезлек белән көтә идек.
Шушы авыр хәбәрне ишеткәч, неттан, борынгы бабаларыбыз яшәгән җиргә, Сөмбел аенда, чит планетадан килгәннәр турындагы хикәясен кабат укыйм дип, неттан юллап карадым, таба алмадым. Хикәянең исемен дә онытканмын бит, ичмасам.

№52 (825762) / 17.01.2013 14:43:58

№48))) Бөтрек))))

Кабул ителә))))

№51 (825760) / 17.01.2013 14:42:43

1.Бөртек, синең профессияң ничек соң?
2. Әниең урысча беләме? бәлки урысча белмәгәннәндер.

3. Мин аның белән кухня дәрәҗәсендә татарча сөйләшәм. Әмма, Бөртек, Кант турында сөйләшкәндә мин татарча сөйләшә алмыйм, кызганычка каршы. Ул әйберләрне мин урыс телендә алдым, улым да урысча укый.

4. Ягъни безнең аралашу сезнең кебек кухня дәрәҗәсеннән чыга.
Властелин колецка килеп. Хоббитны укый башлаганда ук, аны ничек тасвирлаганны күреп, бу балаларныкы гына түгел икәнен аңлаган идем. Әмма беренче сюжет - балаларныкы. Метрода сөйләшеп кайтабыз, фикер алышыбыз. Мәйтәм художественый яктан Хоҗҗит үзен ничек хич итә иде, мин дә шулай хис иттем. мин ужастиклар яратмыйм.Әмма кино караганда Толкинның яшерелгән мәгънәләре ачыклана башлады. Хоббит кем ул?? Ул гадәти үз тормышын җайлаган, үзеннән канәгать, җитеш кешеләр.Аларның тормышы җайлашкан, үзләренә кирәкчә көйләгән, бер караганда зыянсыз кешеләр.Толкинның аларга куйган соравы - бу дөресме???уйлавымча, аларның битараф позициясен Толкин кешегә хас куркаклык белән аңлата.Улым гномнар кем ди??? Мәйтәм, алары без инде дим. Орки кем? ди. Мәйтәм мин аларның исемнәрен истә калдыры алмыйм әле дим, кайсы дим??? Бүрелеләре ди. Ә, ансы Росстя, дим))))Гоблиннары кем, ди. Мәйтәм, аларын уйлап бетермәдем әле дим. Алары Германия хәрби машинасыдыр дим.Голум аерым интеллектуалардыр дим. Мәсәлән, Ферми атом бомбасы куллануга риза була, мәсәлән.Эльфлар кем ди?Алары минемчә сугышырга теләмәгән, әмма көчле, битараф булмган кешеләр, димен.

Менә шундый күп төрле пластлар.

№50 (825759) / 17.01.2013 14:35:17

Бар да үсә. Тик Иркә генә шул килеш.

№49 (825758) / 17.01.2013 14:28:43

№36, укыдым мин Әхмәт Фәйзи китабын, тышлыгын әле дә хәтерлим))

№48 (825757) / 17.01.2013 14:27:49

Инде тәрбия дигәндә - гафу, интернетта "безнаказанность" чире булгандыр, элеккеге талашлар өчен гафу үтенәм.

№47 (825756) / 17.01.2013 14:27:33

№42, Бөртек, менә әзерәк диалог алып бара белә башлагансың. Үсәсең, димәк.

1.Кеше теләгәнен укырга тиеш.
2.Теләмәсә , аны укырга теләмәүдә беркем гаепли алмый.
3.Теләгән булмагач, теләмәгәнне укырга тиешмени???Бу нинди норма??? тагын кайларда кабул ителгән кызыллардан бүтән???
4.Аднакы белемле Бөртек тә, башка исемсез дә Әхмәт Фәйзи исемен искә төшерә алмадылар. Һаман үз кешеләрен толкать итәләр бугай.
5. Теләп тә, укырга китап булмау - менә бу җитди проблема. Ясалма проблема. Бюджет биргән акчага 17 млнга татар иле юк, ә татарча китап чыгарырга, КУ чыгырыга күпме биреләдер бизнес онлайн язмалы әле.
6. Бизнес әдәмчә оештырылса, ул китаплар өчен бюджет акчасы кирәк булмс иде югыйсә.

№46 (825755) / 17.01.2013 14:24:55

Кайберсен - формально, күпчелеген - йөрәк белән дисәм дә була. Барысын да аңлап бетереп булмагандыр инде мәктәптә дә.

Ишеткәнем бар, укыганымны хәтерләмим, ялганлар хәлем юк

Факт остается фактом: мин әнием белән татарча сөйләшәм))) Ник шулай килеп чыга соң? Кемдер баласын татарчага өйрәтә ала, кемдер - юк.

№45 (825754) / 17.01.2013 14:21:08

Иркә,Бөртеккә сылтама.
Мин Бөртек түгел. Шулай ук гаилә теле ягында да түгел.
Тик үзең кызыксынмаган әйбер өчен,башкаларны гаепләүне ташла.

№44 (825753) / 17.01.2013 14:19:10

Бөтрек бар язганнар синеке дип уйлый идем әле))))Стилистика синеке. Син бит татар телен гаилә теле итүчеләр ягында.

Күп укыгынсыңдыр анысы, әмма формалҗ укыганлык сизелә, ягъни кемдер кирәк дигәнгә, шулай булмаса, моңарчы сине тәрбияле кыз дип булмый иде әле))))Бәхәс тә, диалог та алып бара белми идең.

Бөртек, тема Тимергалин турында. Син аны беләсеңме????Ишеткәнең бар идеме????

№43 (825752) / 17.01.2013 14:18:33

вот именно Бөртек.
Укымаган кеше,кулына тоттырганны да укымый.

№42 (825751) / 17.01.2013 14:15:28

Болай, кемнеңдер китап уку-укымау ул бит тышкы сәбәпләрдән генә тормый. Кемгәдер ул гмумән кызык түгел, чөнки ул "технарь", әдәбиятны хет теләсә нинди татарча китап булса да укымаячак.

№41 (825749) / 17.01.2013 14:10:25

Шунысы да бар, мин тулы гаиләдә үстем. Әни безне бөтен җанын биреп тәрбияләде. Гаеп итеп әйтүем түгел, ләкин тулы булмаган гаиләдә балага игътибар әзрәк эләгә (объективно, эшләргә дә кирәк, бала карарга да, әби-бабасы да булмагач)

№40 (825748) / 17.01.2013 14:04:11

"Энциклапудия" белеменә ия шәхес, үзе энциклопедия иде. Тагын кем бар шундый?

№39 (825747) / 17.01.2013 14:03:37

Маладис Бөртек.

Нуруллинның Тукай турында замандашлары иде.
Ул Тукайчы.
Ә.Фәйзинең әдәби әсәр.

№38 (825746) / 17.01.2013 14:03:25

Иркэ! Синме сон инде Туфаннарны тикшеруче ялгыз хатын? Иренне элек гаеплэучелэр синен чын йозенне таныганнардыр.
Мэрхумнэргэдэ хормэт юк синдэ,мишэрлэр эйтмешли син пакыч кеше.

№37 (825745) / 17.01.2013 14:02:39

Адлер абый, мәрхүм, интернетта иде! Барлык техник яңалыкны өйрәнеп барды. Даурскаядагы китап кибетенә, хәле бик авыр булганда да, чыга иде. Кулъязмаларын да электрон вариантта гына бирә иде. Иң алдынгы программаларны өйрәнеп, белеп тора иде. Янына утырып эшләү бәхете эләкте, Аллага шөкер. Физика, математика, тәрҗемә буенча теләсә нинди сорауга төпле җавап бирде, җавабы булмаса, каян эзлисен өйрәтте. Гаҗәеп киң күңелле кеше иде.

№36 (825744) / 17.01.2013 14:01:55

Тукай турындагы ул романны хәтерлим, миңа да ошаган иде.

№35 (825743) / 17.01.2013 14:01:16

мин ичмасам Властелин колецны да укыдым, Гарри Поттерны да, мәктәп программасындагы бөтен татар китабын да, программадан тыш та.Одно другому не мешает!) мактаныйм әле)))

№34 (825742) / 17.01.2013 13:56:39

Әхмәт Фәйзи бугай. Миңа бик ошаган иде.

№33 (825741) / 17.01.2013 13:56:01

Белемле кешеләр, кайсыгыз искә төшерә "Тукай" романы авторын. Бу яктан сезгә караганда белемлерәк "Күке" бар иде.

№32 (825739) / 17.01.2013 13:53:21

Юк, Ибраһим Нурауллинныкы түгел. Менә син белемле кеше, син дә әйтә алмыйсың Аның романнары күп түгел. Фәйзи түгелме???


Юк, мин талант түгел!!!! Арабыздан киткән Адлер Тимергалин талант булган!!!! Мин шуны вакытында белә алмавыма, татар халкы үз талантын үзе күтәрә алмавын үкенәм.

Сүз сезнең турында түгел. Мин сезнең турыда сез монда язганнар турында гына фикер йөртә алам. Әмма виртуаль дөньяда җиңелүегез белән килешергә туры килер. Фәрит абзагыз җиңелүен таный белүе белән көчле дә.

№31 (825738) / 17.01.2013 13:48:28

Дак ул!!!! мәктәп программасында булган булса, мин аны кызысынаммы, юкмы, Тимергалин барлыгын белгән булыр идем. Улыма да эзләп тапкан булыр идем!!!!Сүз шул турыда!!!! Мәктәп программасы кызлар өчен генә түгел бит. Ник башка малайлар укый алмаган? Аннан туфан бәргәләнә имеш!!! эчәләр!!! Дак кирәк чакта рухи азык бирмәгәнсез бит, тиешле кешеләр.

Әйтәм ич, Хоббитны ишеткәнем дә юк иде. Русча бик матур тәрҗемәдә таушалып беткән китап алып кайттык Гарифьяновадагы библиотекадан. Мәктәп программасында булгач, шикләнмәдем. Чит ил язучысын начар булса, мәктәп программасын керә алмый. Тулаем укып чыктым үзем дә. Толкинны әле яңа ача башладым кебек үземә.Киносын карадык барып. Минем яшьләрдә әнисе белән килгән тагын берничә егет бар иде. Без ялгыз түгел дип көлештек.

Гарри Потерны да белми идем. Иптәш малаеннан күтәреп кайтты. башта үзем укып карадым. Юньлк китапмы, юкмы. әйбәт китап икәне беренче юллардан ук аңлашыла иде.

№30 (825734) / 17.01.2013 13:41:20

Тукай- Ибраһим Нуруллиныкы .
Җәмәгате Розалина Нуруллина узган ел азагында вафат булды. Галимә иде.
Это так на всякий случай. Миңа әйтүче булмады ,дип гаепләмәскә.

№29 (825733) / 17.01.2013 13:39:32

Юк Иркә ханым,сез Бөек,сез Акыллы, Сез Талант.
Монда киресенчә калганнар чикләнгән.
Безгә сезгә чаклы ераааааак әле.

Җитеп торырмы?


Шундый югары самооценка булдырыр өчен бәлки,курслар ачып җибәрерсең?
Күпкә файдалы булыр иде.
Әйтәм бит безгә ерааааак ,диеп.

№28 (825732) / 17.01.2013 13:39:07

Мәктәп библиотекасында булган татарча классика барысы укылган.Аннан арысын, кызганыч, кызы режим миңа тәэмин итә алмады.Кызыллар таныган язучылар - Шәриф Камал, Фатих Әмирхан, Кави Нәҗми, Гомәр Бәширов, Нәби Дәүли, Фатих Хөсни, Әпсәләмов романнары барысы бар иде."Тукай " романы авторын онытып җибәрдем әле.
Хәзер мисал итеп сөйлим. Икенче апам пороховой заводы ПТУына баргач, 45 сум стипендия дигәч, безнең өчен шаккатмалы иде. Бот төбеннән аяксыз өченче группа сугыш инвалиды (ягъни эшләргә яраклы!)45 сум зарплата ала иде.Шунлыктан минем карамакка берничектә мктәп библиотекасыннан кала китап эләгә алмый иде.

№27 (825731) / 17.01.2013 13:35:20

мин кыз бала, фантастика белән кызыксынмыйм дигәнгә шул җавап буламы????

Соң шуңа да укымагансың бит Тимергалинны! Кызыксынмаганга!!!!!

№26 (825730) / 17.01.2013 13:34:15

Төртке. Алай дияргә теләмәгән идем,ләкин килешергә туры килә.Үз малае русча сөйләшкәндә дә башкалар маргинал бит.

№25 (825729) / 17.01.2013 13:32:24

Вот дөрес әйттең. Син инде формалашкансың.
Тик 70-80 елларда халык егылып укыган китапларны күрми яшәвеңдә башкаларны гаепләмә.
Яздылар,басылдылар укыдык.Ул вакытта китапка пропаганда көчле иде әле.Һәр гәҗит -журнал яңа китап турында мәгълүмат бирә барды.

№24 (825728) / 17.01.2013 13:30:26

Монда нормаль бәхәс бара, әнә Риф истерика күчмәкче..

"Мин бөтенләй 20 йортлы авылда тордым.Нәрсә, ул кызыксынуга комачаулый идеме"

Бу нәрсә соң алайса???? Мин бит сиңа ачыктан ачк язам, мин кыз бала, фантастика белән кызыксынмыйм дигәнгә шул җавап буламы????
Синең туры сорауларга җавап бирмәвең, сүзне икенчегә - бары Тимергалинны белмәүләрен Иркәнең чикләнгәнлегенә кайтарып калдыруны ничек туктатып була? Бары формаль яктан кидешеп.
Ә миңа синең мине бәяләвең, хәзерге яшьләр телендә по барабану.Синең хәтта исемең дә билгеле түгел.Монда бернинди рәтле сүз язганыэ юк әле. Мин бары синең реакцияңне үз фикеремне алга сөрү өчен файдаланам, шул.

Сез белгән приемнар виртуаль дөньяда эшләми.

№23 (825727) / 17.01.2013 13:29:56

Иркә, ничә тапкыр язды бит инде, мин урысча, акцентсыз сөйләшәм, мин шәһәрләшкән хатын дип. Яштән үк шәһәрләшергә җыенган кыз, авыл гыйбатлары кебек, татарча китап укымагандыр инде. Мәктәп программасында булса, обязаловка буларак укыган булыр иде. Шуны да аңлый алмыйсыз, гыйбатлар.

№22 (825726) / 17.01.2013 13:22:55

Кеше фикерен беләсеңме кайчан үзгәртеп була???? Формалашмаган очракта. Әйтик ниндидер мәсәләдә каршылыклы уйлар ди башымда. Адай уйласам да, болай уйласам да, үземә дөреслекне хәл итә алмыйм.Менә шул вакытта миңа башкалар фикере кирәк. Әгәр өйлгергән кеше икәнсез, сез моны белергә тиеш.

Әгәр мин үзем язам икән, мин монда йөз тапкыр әйттем инде, кеше монда чыгып яза икән, аны үзгәртеп булмый.

Язуның сәбәбе ике:1) фикердәшләр бардау 2) үз фикере нык булмаганнарга мшгълүмәт, яңача караш күрсәтү. Икенче очракта да кеше бары үзе генә хәл итә, кайсы дөрес, кайсы дөрес түгел.

Ә менә кеше сүзенә иярүчеләр, алары Нәбирә, Кадырова укучылар. Мине андыйлар кызыксындырмый. Кызыксындырыр иде, әгәр миңа сайлаучылар тавыш кирәк булса. Мин бит президентлыкка яки депутатлыкка кандидат түгел. Алар һәр тавыш өчен бәргәләнә. демократик илдә. Безнең илдә реальсайлаулар юк, формале ничек икәнен беләбез инде барыбыз да.

№21 (825724) / 17.01.2013 13:15:20

Мин синең кебек белемле алга киткән түгел!!!!Мин артта калган!!!!)))

Бусын телеңнән тартмадым.
Аннары башкаларны гаепләмә.Яла ягуга күчә торган гадәтең бар. Тынычлан,истерика белән үз яныңдагыларны җиңәргә мөмкин.
Хоббит килеп керә)))
Кермичә нинди информация киңлегендә яшибез.

№20 (825723) / 17.01.2013 13:14:57

Риф, сүзләреңне расла!!!!

Мин кайчан Туфан карак дидем???? Ваминның карак икәнен суд раслар, я расламас!Мин эшкә алучының бары берсендә нинди вәзгыять икәне яздым, сволочь сүзен син яздың, мин аларга сездә 18нче гасыр дип кенә йәттем.Улымның атасы миңа материаль яктан ярдәм итмәде дидем. Бүтән бәя аңа бирелмәде. Киресенчә, интеллект ягыннан башкалардан аерылып торганга аны сайлавымны әйттем.

Так што не надо!!!!!

№19 (825719) / 17.01.2013 13:09:28

Иркә, син берэр вакыт калган кешелэр фикере белэн килешэсенме? Сине эшкэ алучылар начар,сине кияугэ алучы чуть не сволочь,куплэрнен хормэт иткэн язучысы Туфан-депутат,вамин-карак,еврей-жир талаучы,малаен -гений! Кызык, однако синен позиция.

№18 (825716) / 17.01.2013 13:00:03

Мин синең кебек белемле алга киткән түгел!!!!Мин артта калган!!!!
Мин гадәти татар кешесе, мин алга китәргә телим.


Ник татар кешесенең өенә хоббит үзе килеп керә, ә менә тимергалин җиде кат җир астына яшерелгән!


Ә менә Равил фәйзуллиннар, Миңнуллиннар туйдыры бетерде!!!Теләмәсәм дә тирә ягым ТВ, китап кибетләре, Радио, мыру алар белән тулган!!!!!Косасылар килә уже!!!!!

Бигрәк тә ул "Мулла" дигән ахинея!!!!!! татар бетә... эчә,, фәлән-төгән...байлар коткар имеш!!!


Бетми татар!!!!! Безнең Кол Шәрифләр сала белә торган асыл егетләр бар!!!! Россияне таң калдыра торган Динә Гарипова, Венерв гыймадиева, Эльмира Каримуллина, Сәйлән, тагын әлегә билгесез менә дигән татар кешеләре бар!!!!!Шулар арсында Тимергалин булган!!!! Мин аны белмәгәнмен!!!!

Бу минем гаеп!!!!????? Әзерәк кешелек намусы бармы соң синдә????? Син миңа әллә нәрсәләр әйтә аласың???? Мин синең өчен язмыйм. Мин башкалар өчен язам....

№17 (825712) / 17.01.2013 12:51:13

Үзеңне аклар өчен 40 сәбәп табарсың,билләхи. Бөтен татар дөньясы бинават,Иркә укымаганга,тик ул гына түгел!
Мин бөтенләй 20 йортлы авылда тордым.Нәрсә, ул кызыксынуга комачаулый идеме?
Кулга тоттырмаганнар имеш. Китапханәгә яңа китап китерүләрен исеенән сизә идем.Рәхәтләнеп әйләнәсең 10-15 китап янында. Сайлыйсың, я иренмичә барсын да укып чыгасың.

Туфанга килгәндә сиңа аларын да беркем төртми.
Беркемне дә көчләп укытып булмый. Чөнки,фикерләү,кызыксыну дәрәҗәләре төрле.

№16 (825707) / 17.01.2013 12:41:55

Миңа кабатларга кирәкми!!!!

Мин үскән 70 йортлы авылда китап кибете дә юк, бибилиотекда юк иде. Мин үскәндә мәгълүмәт туплый торган урын мәктәп программасы һәм мәктәп бибилиотекасы иде. Мәктәп программасы кызыл пропаганда белән тулган, анда Тимергалинга урын юк, ә мин бүген ИРкә, ул вакытта кыз бала, фантастика белән кызыксынмыйм, шуңа миңа библиотекада Тимергалин тоттырмаганнар.

Мин унынчы кабат сорыйм сездән!!!! НИК!!! мәктәптән Хоббит укыдык, әйдә Хоббит китабы сатып алабыз дип аптырата, ә татар мәктәп программасында маргинал карчыны бөек ана диләр, әлбәттә,ул аны аңламый, сочинение мин үзем язарга мәҗбур!!!

Тимергалинны бүген интернетта таба алсызмы???

Ник яхшы татар язучы нефть кебек җиде кат җир астында яшеренгән булырга тиешмени???Татар теле гаилә теле дип кычкыручы депутат туфанга фантастика язучы тимергалин кирәкмение?? Аңа ааыл эчә, бетә... дип зомбилаштыру кирәк. Әйе туфан туган авыл бетә, бетте,бетсен, Аллага шөкер!!!!! Әмма туфаннан күпкә аерылып торган акыллы, белемле, уйлый белә торган, кызыксынучан яңа яшьләр үсеп чыкты. Аларга туфан ужастиклары да, равиль Фәйзуллин чыш-пышлары да кирәк түгел. Аларның уйлый белә торган кызыксынучан башларына Тимергалин кирәк! Ә аның исемен белүче дә сирәк!!!!


Бюджет акчасына ник аның китаплары басылмаган!!! Ник 30 сумга да сатылмый торган Гаташ, Туфан, Фәйзуллин томлыклары тузан җыеп ята?????

№15 (825696) / 17.01.2013 12:15:14

Мин язып алар мәктәп программасына керәме???? Мин Адлер Тимергалинны белмәү бу минем гаепме?????Белсәм, мин аның китапларын таба алган булыр идемме???))))

Алла бәндәсе! Башкалар кайдан белгәннәр Тимергалин турында? Әллә башка программа булганмы мәктәптә,алар өчен?
Кызыксынсаң,тапкан булыр идең. Адлер абыең иҗат иткәндә 30 мең тираж белән генә чыкмый иде китаплар! Китап кибетләре шыплап тулган заманда язды ул. Нәрсә күп тарала,шуны тагын басалар иде нәшриятта.
Таш алиһәсен дә хәтерләмәсәң,эч поштырып та утырма!

Син беркайчан да кызыксынмагансың китап белән. 20 еллар элек ,бәлки берничәсен укыгансыңдыр,татар теле кайту шаукымына ияреп. Ну шуннан да артык түгел.

№14 (825690) / 17.01.2013 12:00:25

Ни кызганыч, кечкенәдән фантастик әсәрләр, әкиятләр яратсам да, мондый жанрда эшләүче язучыларны бик хөрмәт итсәм дә, Адлер ага белән кара-каршы утырып сөйләшә алмадым. Бик зур югалту. Әйе, бөтен татар халкы хөрмәтенә лаек бу шәхес үзе исән чакта әллә ни бүләкләргә дә ия була алмады бит, шунысы да җанны телгәли. Авыр туфрагы җиңел булсын!

№13 (825686) / 17.01.2013 11:38:18

Авыр туфрагы җиңел булсын Язучының.
Татар Фантастикасы ЗУР, югалту кичерде...

№12 (825685) / 17.01.2013 11:34:14

Соңгы җөмләсен «ул дөньядан алдынгы клуб мөдирләренә бирелә торган ТАССРның атказанган культура работнигы дигән мактаулы исем белән китте» дип куярга кирәк иде.
Аны Тукай премиясенә лаек түгел дип табучылар! Оят, сезгә, мең мәртәбә оят!!!!!!!!

№11 (825681) / 17.01.2013 11:20:46

Татар күгендәге бер йолдыз атылды.
Урыны җәннәттә булсын!

№10 (825679) / 17.01.2013 10:54:45

№6, Мөгътәсим,

бу аппаратчиклар приемы. Алар тетер телен бетүдә Иркәне гаеплиләр бит.

Исемлеккә мин язып куйдым. Мин анда Сәйләнне дә яздым. Төрткене дә. Берәүне дә.

Мин язып алар мәктәп программасына керәме???? Мин Адлер Тимергалинны белмәү бу минем гаепме?????Белсәм, мин аның китапларын таба алган булыр идемме???

Башкаларның 30 сумга да укылмый торган китаплары өелеп ятып ( һәм алар китап укымыйлар дип укучыны рухсызлыкта гаепләргә намуслары җитә!)мин дөнья бетереп укыйсы килгән китапның барлыгын белмим икән, белсәм таба алмыйм икән моңа мин гаеплеме????

Юк, моңа бүгенге хакимияттәге мәдәни процессларны оештыручылар гаепле!!! Язучылар берлеге гаепле!!!

Иркә мөмкинлек чыгуга үз тавышын ишеттерә башлады. Бу тавышны ишеттерү өчен дә тимер холыклы ИРкә булырга кирәк!!!!


Мәктәп уку китабында әпәйт шул Туфанның ниндидер ахинеялы пьесасы, икенче Миңнуллин такмаклары анда. Әмирзан Еникиның әйтелмәгән васыятенә сочинение темасы, ниндидер Бөек ана турында иде.
Сочинениены үзем язмадм әлбәттә.14-15 яшьлекләргә багшыланмаган ул Еники.Аларга шу Тимергалин кирәк.

Нинди бөек ана булсын ул, маргиналлар тәрбияләгән мескен карчык ул, икеле куймагыз инде, өч булса да куегыз дип язган идем ул сочинениеда.Кем дә булса бөек икән, ул шул мескен карчык янына кереп хәлен белеп йөрүче телен, Ватанын кадерләгән, тамырларына хыянәт итмәгән яшь хатын, дидем.

№9 (825677) / 17.01.2013 10:47:38

Бу Мөгътәсим Тукай бүләге дип шаша башлады.

№8 (825674) / 17.01.2013 08:35:48

Балачагымда иң яраткан язучым...авыр туфрагы җиңел булсын

№7 (825673) / 17.01.2013 07:55:59

Иң яхшы язучыларыбыз китеп бара.Гомере беткәч нишлисең инде. Урыны оҗмахта булсын.

№6 (825672) / 17.01.2013 07:06:44

Адлер ага лилипутлар арасында Гулливер иде, Лилипутлар хәзер и-и-и-их! дип куана,
Тукай бүләген тәки тәтетмәдек,
Үзебез сосабыз дип юана

№5 (825670) / 17.01.2013 01:30:14

Ә кайберәүләр (җыен Иркәләр, Рөстәм Зариповлар, Мөгътәсимнәр) язучыларыбыз артык күп дип күпсенә. Китеп баралар шул, ни кызганыч!

№4 (825668) / 17.01.2013 00:22:54

Адлер абый - Артур Кларк биеклегендәге бөек язучы-фантаст. Бары тик тиешле әйләндерү (раскрутка) гына җитеп бетмәде аңа. Аннан тыш аның терминология (Физика терминнары сүзлеге һ.б) һәм башка өлкәләрдә дә бик зур хезмәтләре бар.
Без Адлер абыйны укып үстек.
Шулкадәр шәп язучы иде ул.
Авыр туфрагы җибел булсын.

№3 (825663) / 16.01.2013 23:48:51

Админ,датаны төзәт әле, 17 декабрь түгел,гыйнвар ич