• 27.01 "Балалы солянка". Уникс. 17.00
  • 27.01-28.01 Медицинская игра "Лечебное дело" от проекта "Умная Казань". Казань, ул. Мартына Межлаука, 1. (7+)
  • 28.01-29.01 Салават Фәтхетдинов концертлары. Казан. Филармония. 18.00.
  • 03.02-04.02 Медицинская игра "Лечебное дело" от проекта "Умная Казань". Казань, ул. Мартына Межлаука, 1. (7+)
  • 15.02-16.02 Әлфия Авзалованың тууына 85 ел тулуга багышланган концерт. Филармония.
  • 18.02 Премьера. «Разговор с душой. За гранью» (реж. Марат Башаров). Мәскәү. Crocus City Hall.
Туган көннәр
  • 24 Гыйнвар Раушан Ситдиков
  • 25 Гыйнвар Дамир Гыйсметдин
  • 25 Гыйнвар Инсаф Абдулла
  • 25 Гыйнвар Борис Вайнер
  • 25 Гыйнвар Эльмира Кәлимуллина
  • 25 Гыйнвар Нәҗибә Ихсанова
  • 27 Гыйнвар Марат Сафин
  • 27 Гыйнвар Эмиль Талипов
  • 27 Гыйнвар Рабига Сибгатуллина
  • 27 Гыйнвар Равил Сабыр
  • Продается газовая колонка в хорошем состоянии 89172956589
  • Биектау районы Чыпчык авылында яңа йорт сатыла. Газ, ут, су кертелгән. Документлар тәртиптә. 13 сотый җир. тел. 89033873781. Фәнил
  • Казанда кулланышта булмаган электрический Идель плитәсе сатыла. Бәясе 10 мең. 89047608361
  • Казанда Совет районында ремонт ясалган зур балконлы булмә сатыла 18 кв м. Кыйбат тугел документлар әзер 89274412220
  • Угез ите сатыла, ботлап, китереп бирү мөмкинлеге бар. Тел.:89270409370
  • Казанда 170 см яңа ванна сатыла 2500 сум. тел. 89872219128
  • Сдается комната в общежитии блочного типа в Казани на улице Сафиуллина дом 8. Желательно молодой паре без детей или двум девушкам. До метро Пр. Победы, 10 минут пешком. телефон 89179322790.
  • Минская урамында бер булмәле фатир арендага бирелә. Барлык унайлыклары да бар 89503242217
  • Казанд, Парк Петрова тирәсендә (Димитрова,8) малосемейкада бүлмә сатыла. Зурлыгы - 18 кв.м. Ремонт ясалган. Тел. 8-9375-222-001
  • Актанышта ике булмәле фатир сатыла. тел.8-987-414-88-75

 

 

 

 
Архив
 

               

16.11.2012 Дин

Исламда җыр тыеламы? Кайберәүләр динебез музыканы, җыр-биюне тыя дип уйлый

Үзенең моңлы тавышы, матур җырлары белән сәхнәдә чыгыш ясаган Эльнара НУРМӨХӘММӘТОВА күптән түгел яулык бәйләгән. "Без ике фәрештә", "Авыл киче", "Нигә", "Ялындыр" кебек җырлары белән танылырга өлгергән җырчыбыз сәхнәдән бөтенләй киткән.

Мәчеттә вәгазьләр тыңлап, дингә бирелгән кыз үзенең шө¬гыленә икенче күзлектән карый башлый. "Әти-әнием сәхнәдән китүемне теләмәсә дә, мин үземә башка юл сайладым. Ислам буенча хатын-кызга сәхнәдә җырлап йөрү килешми. Аның өчен Аллаһы Тәгалә алдында җавап бирәсе бар бит әле. Башка ирләр алдында гаурәт күрсәтеп җырлап тору ярамый. Дин юлын сайлавыма сөенеп бетә алмыйм. Биш вакыт намазга басканнан соң, дөньяга карашым үзгәрде. Аллаһы Тәгалә күңелләрне ачты",– ди ул.

 

Күп кенә кешеләр намазга баскач, концертка йөрми башлый, музыка тыңламый. Динебез бу мәсьәләдә нәрсә рөхсәт итә һәм нәрсәне тыя соң?

 

Бу сорау белән Залесный бистәсендәге "Сәлихҗан" мәчетенең имам ярдәмчесе Зөлфәт хәз¬рәт САБИРҖАНОВка мөрәҗәгать иттек. Аның әйтүенчә, ислам динендә музыкага ике төрле караш яши:

 

– Беренчесе музыканы тыя, икенчесе, гомумән алганда, рөхсәт итә. Ләкин икенче очракта да шуны искәртеп үтәргә кирәк: музыканың мәгълүм кысалары булырга тиеш. Әгәр дә музыка, җыр начар гамәлләргә (мисал өчен, фахишәлеккә, зиначылыкка, җинаятькә) өндәми, кешенең физиологиясенә (төгәлрәге, шәһвәтенә) тәэсир итми, гомумән, гөнаһка этәрми икән, аны тыңлау тыелмый.

 

Пәйгамбәребез Мөхәммәд (с.г.с.) туй мәҗлесләре, бәйрәм¬нәр вакытында музыка тыңлауны тыймаган. Моңа кагылышлы бер хәдис тә бар. Гает көнне сәхабәләр бер йортка барып керәләр дә, музыка уйнаган тавышны ишетәләр. Шуннан берсе: "Нәрсә бу?! Сүндерегез әле шайтан сыбызгысын!" – дип кычкырып җибәрә. Пәйгамбәребез исә: "Калдырыгыз аларны. Бүген бит безнең бәйрәм", – дип әйтә. Без Корбан яисә Рамазан гаетен ничек үткәрәбез? Мәчеткә киләбез, гыйбадәт кылабыз һәм таралышабыз. Үзенә күрә күңел ачу, балаларны сөендерү, шатлык хисләре юк. Ә бит пәйгамбәребез бу бәйрәмнәрдә күңел ачуны тыймаган. Шулай ук рәсүлебез сугышка барган вакытта гаскәрне дәртләндерү, рухландыру максатыннан музыка һәм җырны рөхсәт иткән.

 

Җыр яки музыка кешегә гөнаһлы ләззәт бирергә, психикасын бозмаска тиеш. Шулай ук музыкага мөкиббән китәргә, аны бар нәрсәдән дә өстен куярга, төп шөгыль буларак кабул итәргә дә ярамый. Әгәр җыр яки музыка кешене намаздан, фарыз гамәл¬ләрдән, өстендә булган вазыйфа, бурычлардан аермый, ерагайтмый һәм аның эчтәлеге, мәгънәсе шәригатькә каршы килми икән, аның бер зыяны да юк.

 

– Татар эстрадасы сәхнәсендә кайбер хатын-кызларның ярымшәрә чыгыш ясаулары, үз-үзен тотышлары ислам шәригатенә бөтенләй туры килми.

 

– Динебез хатын-кызның Аллаһы Тәгалә каршында булган вазыйфаларын ачык билгеләгән. Ул да булса – әти-әнисенә игелек кылып яшәү, иренә яхшы мөгамәләдә булу, балаларына яхшы тәрбия бирү, дус кызларына үгет-нәсыйхәт сөйләү, аларны ислам диненә өндәү. Һәр мөселман хатын-кыз иң элек шушы юлны сайларга тиеш. Ирләр алдына чыгып җырлау хатын-кызларның вазыйфаларына керми. Чөнки аларның бу эштән дә олырак, әһәмиятлерәк, дәрәҗәлерәк бурычлары бар. Хатын-кызга сәхнәдә җырлау ни өчен кирәк соң? Ниндидер дәрәҗә алыр өченме? Әллә акча эшләү өченме? Нинди максат белән бу гамәлне башкара ул? Иң элек шушы максатны аңларга кирәк. Хатын-кызларга мәхрам туганнары – әтисе, абыйсы, энесе, улы алдында җырлау рөхсәт ителә. Лә¬кин җыр нинди генә эчтәлекле, мәгънәле булса да, хатын-кызның чит ирләр алдына чыгып җыр башкаруы әдәп-әхлак, тәрбия ягыннан бик үк дөрес түгел, – ди Зөлфәт хәзрәт Сабирҗанов.

 

"Пәйгамбәребез Мөхәммәд (с.г.с.) бер хәдисендә: "Шундый көн килер: кешеләр хәмер эчемлекләрне, музыканы, ефәкләрне хәләл итәрләр", – дип әйтә".

Гөлгенә ШИҺАПОВА
Ватаным Татарстан
№ 226-227 | 16.11.2012
Ватаным Татарстан печать

 
comments powered by HyperComments

Фикерләр

№196 (820525) / 22.11.2012 13:29:09

во блииннн быррат №195,син үзеңнән башла рухый гариплегеңне личит итүне..

№195 (820524) / 22.11.2012 13:25:50

машинаңны да акчаңны да саклап тот,үзеңә кирәге чыкмасын...

дөнҗа кулеса,бер әйләнә бер баса.

син санаганнар зур байлык түгел ул,яши-яши аңларсың....

№194 (820521) / 22.11.2012 13:13:36

Татар№194, Ершова да танышларым бар,елга ике тапкыр сине алып барып кайта алам.Кулым да машинам,акчам бар,синдэй рухи яктан зэгыйфьлэргэ ярдэм кулы сузарга тырышам.

№193 (820502) / 21.11.2012 22:08:19

Татар №190

№186 сезнең язма түгеллеге, мәнди анасына да күрнеп тора, шуңа да, аңа төбәлгән постка номерын куйдым. Хәттә үзенә НИК та сайлый алмаган, дөресрәген әйткәндә, курыккан куркак белән, сезне бутау мөмкин түгел.

№192 (820501) / 21.11.2012 22:07:14

монда татарлар күбәеп киткән әй!

№191 (820500) / 21.11.2012 22:04:28

Татар мин што хахол што ли? Мин - ТАТАР!
Сиңа нәрсә ошамый, минем дә татар булуыммы? Патентың бармы?

№190 (820499) / 21.11.2012 22:04:00

Соры корт, извини, "№186" минем язган язма тугел, просто монда бер кеше бар, аны кеше дип атарга яраса, торле кеше нигы белэн кереп башкаларны ботап утыручы бер провакатор.

№189 (820496) / 21.11.2012 22:00:18

Татар №186. Син кайчан кеше нигы артына яшеренеп язудан туктыйсын? Мин сина ничэ тапкыр эйтем. Синен шикелле, кеше исеме артына качып яла ягучылар аркасында, Сталин вакытында купме гаепсез кешелэр нахак бэлэдэн улгэннэр. Куркак булма, тап узенэ яна исем, башын эшлэсэ инде, башын эшлэми икэн кинэш сора, табып бирербез сина яна исем. Монда бик талантлы кешелэр бар. Хотя син уз исеменнэн язадан алмыйсын, куркасын...

№188 (820495) / 21.11.2012 21:59:00

Татар №186
Әллә көзге өянгең башландымы? Һич югы минем тарафтан язылган, "ислам җыр-биюне тыя" дигән берәр постны табып күрсәт әле.))) "Ялган тарата" дип бармактан суырып язуыңа караганда, Сираҗыйның әшнәсе түгелдерсең бит? Ул гына, гадәттә, башына ни килә, шуны бар дип яза.)))

№186 (820490) / 21.11.2012 21:19:59

ислам дине музыканы да театрны да тыймый!!!! спорга урын юк!!!

дөнья галимнәре музыканың кеше психикасына тәэсире турында күп яздылар.(кирәк тапсагыз, укыгыз). спектакелләр белән дә шулай ук.

да,ислам дине кешенең психикасына начар тәэсир итә тоганнарның барысын да тыя! моны аңларга кирәк.

ислам илләре ТВ тапшыруларында җыр да, бию дә, спектакелләр дә, фильмнар дә күрсәтәләр.(Сүрия,Кувейт,Оман,Иран,КСА һ.б.илләр каналларында).

надан татарлар - Соры корт,Айдар һ.б. ислам җыр-биюне тыя дип ялган тараталр. тыймый. ислам динен яхшылап өйрәнегез,"Беренче театр"ны карап кына нәтиҗә чыгармагыз .
югары белемле булсагыз да, аңыгыз авыл капасыннан чыкмаган икән шул.

№185 (820486) / 21.11.2012 20:03:47

Татар

№184 (820483) / 21.11.2012 19:44:07

RIM, бернэрсэ белэндэ аерылмый,ботенеседэ кемнендер узенен кунеленэ ошаган, узенэ файдасы булган сузлэре.

№183 (820480) / 21.11.2012 19:22:40

Җыр яки музыка кешегә гөнаһлы ләззәт бирергә, психикасын бозмаска тиеш))))
Бирергэме,бирмэскэме Голгенэ?

№182 (820478) / 21.11.2012 17:57:40

Татар, хәдис белән Мөхәммәд (сгв) сүзе ни белән аерыла синең өчен?
___________________________________

Татар №92 (820249) / 18.11.2012 / 22:56
RIM, син хэдис кирэк дисен Э хэдис нэрсэ сон ул? Хэдис алла сузедэ тугел, Мохэммэт сузедэ тугел. Бары тик кемнендер динне ничек анлатуын анлату гына. Шулай булгач нигэ аны дорес суз дип кабул итэсен?
___________________________________



Татар №143 (820335) / 19.11.2012 / 20:26
RIM)))) яздым бит, Мохэммэт эйткэн дип, эзлэп кара Мохэммэт пэйгамбэрнен сузлэрен, табарсын. Тагы шунарга остэп: "Мухаммад ибн Хасан сказал: Абу Ханифа сообщил нам от Аль-Хайсама от Ибн Умара, да будет доволен ими Аллах: "То, что он брал в руку бороду, и отрезал все что было под ней (рукой). " Мухаммад сказал: "Этого мы и придерживаемся и это слова Абу Ханифы " (Аль-Асаар 900) Этого мнения придерживаются и все Ханафиты.




№181 (820468) / 21.11.2012 13:46:36

Исламда сурэт,теливизорларга карашны да анлатыгыз эле ?Телевизор карап,журналлардагы сурэтлэрне карап та гонах жыймыйбызмы сон?Телеяизор карамаган ,радио тынламаган кеше юктыр ул. Димэк бар кешегэ дэ туп-туры юл-тэмугъка.

№180 (820458) / 21.11.2012 00:53:59

мин дә БИЧУРА турында язган идем...
әәәә,син №176га әйткәнсең икәәән.

№179 (820457) / 21.11.2012 00:48:37

Ялкынга, җен турындаямаган идем, күсе турында язган идем))))

№178 (820452) / 20.11.2012 23:55:34

Ходҗа Насрутдин нотыгын сөйләп бетергәч,сорады ди.
-Мин әйткәннәрне аңладыгызмы?- дип.
-Яртыбыз аңлады,яртыбыз аңламады, дигән халык.
-Аңламаганнар,аңлаганнардан сорагыз,дип җавап биргән безнең мөхтәрәм Хуҗабыз!


Тучне буталып беткәнсең.

№177 (820445) / 20.11.2012 22:42:13

RIM, №168 ниндидер фикер эйтергэ тырышкансын, может узенчэ бик кызыклы, мохим, кон кадагына суга торган фикер булгандыр)))) Но, мин фэкыйрегез, сезнен гениальный фикерегезне анлап житкерэ алмадым. Момкин булса, узегезнен фикерегезне, без, наданнар анларлык итеп яза алмассызмы икэн?
Хормэт белэн, сезнен боек акылыгыз алдында тубэнчелек белэн баш иеп, Татар фэкыйрегез.

№176 (820444) / 20.11.2012 22:36:32

Анысы инде җен түгел,уңмаган катын шулай өйдән мал урлап хәерче анасы йортына тышый.Менә бу чын.

№175 (820442) / 20.11.2012 22:27:03

Кит аннан, әллә берәр мөфтиебез артистлыкка керешкәнме?

№174 (820405) / 20.11.2012 13:10:39

Диндә театр да тыелмыйдыр инде, югыйсә муллалар, мөфтиләр артист булмас иде.

№173 (820402) / 20.11.2012 11:42:24

Намаз укучыларны шайтаннар ялгыштыра, җен белән шайтан икесе ике нәрсә. Әстәгъефируллааһа. Менә шуңа күрә дә һәрдаим \"Әгүзү билләәһи минәшшәйтаани-раҗииим. Бисмилләһир-рахмәәниррахииим\"не әйтергә кирәк.

№172 (820397) / 20.11.2012 09:26:37

Иркә,татар тотып карамыйча ышанмый. 

№171 (820396) / 20.11.2012 09:19:16

ялкын татар халкында БИЧУРА дигән өй хуҗасы бар.
менә ул я өеңнән,я өеңә байлык ташый...

№170 (820394) / 20.11.2012 09:03:55

№137 Энҗебикә!!!
Сөбеханалла!!! Мәшәалла!!!

№169 (820387) / 20.11.2012 08:00:29

чын татар, матур әкиятләр искә төшердең))) әби күберәк сыйрат күперен мөйөли иде)))

№168 (820385) / 20.11.2012 00:15:56

Әй,Татар, Татар №92 (820249) / 18.11.2012 / 22:56
RIM, син хэдис кирэк дисен Э хэдис нэрсэ сон ул? Хэдис алла сузедэ тугел, Мохэммэт сузедэ тугел. Бары тик кемнендер динне ничек анлатуын анлату гына. Шулай булгач нигэ аны дорес суз дип кабул итэсен? ***

тагын болай язасың




RIM)))) яздым бит, Мохэммэт эйткэн дип, эзлэп кара Мохэммэт пэйгамбэрнен сузлэрен, табарсын


буталып беттең бит.

№167 (820384) / 20.11.2012 00:14:44

Сорау-җавап, син җеннәрне эшләр дисеңме? Менә мин дәүләтне талап череп баеганнарның долларларын ташый торган күсе асрар идем. Акчаларының кая киткәнен дә белми калсыннар иде.)))

№166 (820383) / 20.11.2012 00:02:43

Шул җеннәр белән дуслашсам бөтен эшләремне эшләтер идем.Хотя,андый кеше турында ишеткәнем бар үзе.Имеш ул җенлле,аның эшләрен җеннә эшли дип.Мисал өчен,аларның 30 сотый бәрәнгеләре иртә торсаң алып бетерелгән була иде.Гөмер буе шул җеннәр белән дуслашасым килде,ЮК барып чыкмый.
Теге вопрос та ачылып бетмичә,җеннәргә сылтап калынды.Җеннәр чыдасын инде.

№165 (820382) / 19.11.2012 23:47:07

чын татар,№164  

№164 (820381) / 19.11.2012 23:36:10

Сорау, без күп вакыт реалист бит.Шуннан чыгып шуны әйтә алам,җеннәр башка үлчәнештә яшиләр,ләкин вакыт вакыт безнең үлчәнешкә дә кереп чыгалар.Алар һәрвакыт безнең тирәдә,бик наяннары гына кеше бн шаярта,яисә башка юлга кертеп җибәрә.Шуның өчен диниләр гел дога укып торырга кушалар бит- белгәнеңне укы, дип. ә җеннән куркырга кирәкми,син күршеңнән курыкмыйсың бит.Алар үзләре синнән куркалар.Шуңа да алар динле кеше янында булырга тырышалар.Динсездән нәрсә дә көтәргә була дип уйлыйлар.Җеннәрдән курыксаң(алар барлыгын сизсәң) сүгенергә кушалар бит,)))Менә ни өчен җеннәр сүгенгәнне яратмыйлар - динле кеше сүгенергә тиеш түгел.

№163 (820380) / 19.11.2012 23:24:55

Чын Татар,мин шулайдыр дип уйлап йөри идем.Чөнки бер сәбәпсезгә динле кеше шундый юлга басарга тиеш түгел дип.Баребер бу чишелеп бетми торган сорау.Дингә чын күңелдән бирелгән кеше саташып китәргә дә мөмки дип уйлыйм.Намазлы нигездә җен буламы икәнни?

№162 (820377) / 19.11.2012 23:15:48

Сорау артыннан сорау.,дөрес булса,җеннәр коткысына (адаштыра) биреләләр.Диндәге кеше җеннәрнең барлыгына да ышанырга тиеш,чөнки Аллаһы аларны да кешеләр кебек үк яраткан.Җеннәр динсез кешеләр янына якын да килмиләр,алар да Аллаһыдан куркып гел укыган кешеләр тирәсендә йөриләр,аларның да бар наданнары,бар укымышлылары(диниләре). 

№161 (820375) / 19.11.2012 23:07:35

155,156,158-ләр шактый кызык итеп язганнар.Ти шулайда бит гөмер буе намаз укучылар арасында үз-үзенә кул салучылар юк түгел.Дингә күңелләрен биргән затлар ни сәбәпле шул юлга басарга мәҗбүр булалар икән.Диннән ваз кичү түгелме соң бу.Ачы сугыш елларындада мондый хәлләр булмаган,ә хәзерге көннәрдә очраклы хәл түгел.Нигә шулай ?

№160 (820373) / 19.11.2012 23:02:51

Сонгысын мин гел эйтеп йорим.
Булыша бит чын татар,эйеме?! Оныткан конне конем унышлы булмый.Иртэн подьездан чыгу белэн шуны укып барам

№159 (820368) / 19.11.2012 22:43:59

Кушылып, бәхәсләшмим,тәгаенлек минем чамалырак шул,шәт онытыладыр да инде,оятыма каршы.)))Чама бн шулайрак.Барысы да Аллаһы кулында.Лә Иллаһе Иллаләһе Мөхәммәде Рәсулуллаһ!Амин!

№158 (820364) / 19.11.2012 22:38:44

Чын татар,жан 40на хэтле генэ йори.
Нэнкир-Монкиргэ гургэ кергэн конне,жирлэучелэр 40 адым ераклыкка киткэч жавап тота башлый.
Сояктэн аерылып тэн таркалу 51нче кондэ.Жан тэннэн ерылгач,ничек авыр процедура буладыр,кем белэ.
Хэрхэлдэ бу саннар,мэжусилек заманнары белэн бэйле.Аларны Ислам берничек тэ оныттыра алмаган.
Койрык сояге турында язганнар иде.Мин дэ укыдым. Хэм анда хэркемнен коды буладыр дип эйтэ галимнэр. Чонки Аллахе Тэгалэ эмере белэн бер юлы ничэ миллиард кеше берюлы кузгалачак.Э аларнын купмесе бер ук исемдэ.
Сур могезе турында минем эби дэ шуны эйтэ иде.

№157 (820362) / 19.11.2012 22:27:09

Төзәтәм "табар" идең.

№156 (820361) / 19.11.2012 22:24:54

№ 152 гә. Кешенең ризыгы бетсә, гомере киселә.Гомер беткәч җанга тәннән аерылырга гына кала. Кеше үзен үзе үтерү зур гөнаһ санала, бу эшкә Аллаһы тәгалә кушканча яшәмәүчеләр алына, алар шайтан коткысына бирелүчеләр.Көрһәнне өйрәнсәң, үз соравыңа үзең дә җавап җабар идең.

№155 (820359) / 19.11.2012 22:19:48

Татар № 140,әлегә мин диндә бик сай йөзәм,әмма шулай да бу өлкәдә белемле булган әткәем(Аллаһы Тәгалә урынын җәннәттән насыйп әйләсен)сөйләп калдырганнардан чыгып шуны әйтә алам:
Син әйткәнчә ,кеше мәрхүм булгач кыямәткөнгәчә кабердә ятмый,ә бер ел буе аның җаны шул тирәдә генә яши,ягъни безнеңчә әйтсәк стратосферада яши һәм торган урынына кайтып- китеп йөри.Шуның өчен һәрбер укытыла торган мәет ашының үз төпләмәсе(основаниесе) бар.Бу ашларда уку мәетнең хәлен җиңеләйтәдип әйтәләр.Өчесе укытылганда мәет кабердә Мөнкир бн Нөнкиргә җавап тота,җидесе истә калмаган,ә менә кырыгын укытканда мәетнең сөякләре бер-берсеннә аерыла,бу шулкадәр авыр процедура,шуңа күрә кырыгына җыелып мәет рухына дога кылдыралар,елы инде соңгы ашы диләр,елына догалар зурлап - ирләрне дә,хатын-кызларны да аерым-аерым җыеп укыталар.Бер елдан соң мәетнең җаны Сур мөгезенә китә.Ә менә кыямәт көн җиткәч җабраил фәрештә җаннарны шулСур мөгезеннән өреп чыгара һәм һәрбер җан үзенең җирдәге тәненә иңә.Дөресрәге ,кешенең койрык сөягендә бер орлык кадәр генә сөяк бар,шул сөяк череми дә,хәтта утта да янмый(крематорийдан да кала диләр),шул орлык яңадан җир өстенә адәм булып үсеп чыга ,һәрбер адәм кыямәт көнне 33 яшендә булыр ди.

№154 (820356) / 19.11.2012 21:56:33

152 чын надан икәнсең,ләм-мим,җавапсыз хат.
Сүз дә юк,сорау биик катлаулы,аңа карамастан җавап булырга тиеш.

№153 (820355) / 19.11.2012 21:50:14

Религию нельзя доказать. В религию можно включиться. И Бог Сам открывает себя тем, кто стремится к Нему.

№152 (820354) / 19.11.2012 21:48:07

.Ни өчен җан үзенең тәнен сакламый,ни өчен кеше үзен-үзе үтергәндә...- Искиткеч, нинди наданлык. Йэ Раббым, акыл, ан бир шул бэндэнэ.

№151 (820352) / 19.11.2012 21:41:00

Дин - интернет дөнҗасы кебек бер виртуал дөнҗа. Җыен стрелялкалар уйнап, тилереп, чынбарлыкка кире "кайтып" кешеләрне үтерүчеләр кебек, диниләр дә виртуал карашларын бу якты дөнҗага тагалар.

№150 (820351) / 19.11.2012 21:40:58

КАБАТЛЫЙМ,җавабыңны яз !
Шул хәтле белемең булгач әйт инде алайсә?.Ни өчен җан үзенең тәнен сакламый,ни өчен кеше үзен-үзе үтергәндә җан карап тора.Җан көчсез,ә тән көчлерәк булып чыга кебек.

№149 (820344) / 19.11.2012 21:18:13

Чит планетадан килгән "җан"нар, Җирдәге мәхлуклар эченә оялап, шулар тәнендә яшиләр. Зәгыйфь хәлгә төштең исә, алар выҗҗҗҗт! икенче тән эзләргә очалар. Кызык бит алай көн күрү, күңел ачу!

№148 (820342) / 19.11.2012 21:13:56

Җан - ул альфонс, паразит! Тәнең белән файдалана да, син үлгәч, башка тән эзләргә китә.

№147 (820341) / 19.11.2012 21:09:05

Тизләнеш белән масса билгеле булганда, ничек көчне табарга? Әллә нәрсәләр беләсез! Артыгын белеп җибәрмәдегезме? Тегеләй бу, болай бу, имеш. Үлдең - җаның да юкка чыга, тәнең дә. Баш бутап, кеше алдап ятмагыз!

№146 (820340) / 19.11.2012 20:58:18

Адэм баласы бу доньяга зэгыйф хэлендэ килэ, хэм шул хэлэттэ китеп тэ бара..Ни өчен җан үзенең тәнен сакламый- Ботен нэрсэ картая. Моны белу очен артык бер ни кирэкми. Агач та, тимер дэ туза. Адэм баласы тугачтын ук Азан, камэт эйтеп , дога кылалар. Хэм улгэч намазын укып дога кылалар. Менэ шул азан белэн женаза намазы арасын адэм баласы ничек уздыра, Аллах Тэгалэбез алдында шулай жавап та тота инде.

№145 (820339) / 19.11.2012 20:42:57

Шул хәтле белемең булгач әйт инде алайсә?.Ни өчен җан үзенең тәнен сакламый,ни өчен кеше үзен-үзе үтергәндә җан карап тора.Җан көчсез,ә тән көчлерәк булып чыга кебек.

№144 (820337) / 19.11.2012 20:37:14

Без, кешелэр, жир катламынын бер туфрак кисэгеннэн яратылган. Без материаль затлар. Узебезне купме югары куеп бэялэсэк тэ, без ботенебез бер тигезлектэн арта алмыйбыз. Берникадэр вакыттан сон кире шул туфракка кереп ятачакбыз, телэсэк телэмэсэктэ...Эммэ жан - ул Аллах Тэгалэбез тарафыннан яратылган(мэнгелек) хэм ул безнен тэнебездэ вакытлыча гына. Шуна кеше аны саклап, чистартып яшэргэ тиеш.Э аны ничек сакларга дигэн сорау туа.....Аллах Тэгалэбез бу серне узе генэ белэ. Хэм безгэ жанны саклап, тэрбиялэр очен Корьэн китабын, хэдис гыйлемен жибэрде. Бу доньядагы безнен байлыкларыбыз, машина, акчаларыбыз, биек йортларыбыз барысы да вакытлы кулланыр очен генэ бирелэ. Барысын да калдырып, узебез белэн кылган гыйбадэтлэребезне генэ алып китэчэкбез. Ан булыйк. Хэм Пэйгамбэребез С.Г.В. нен яшэве генэ тугел, улеме дэ безнен очен урнэк булып тора. Аллах тэгалэбез-"дореслектэ, Мохэммэд пэйгамбэр С.Г.В.Сезнен очен урнэк булды" (33-21). Коннэрдэн бер конне Жэбраиль Г.С Мохэммэд С.Г.В.янына саубуллашырга килеп, сэлэм эйтте. Пэйгамбэребез С.Г.В. улем улем тушэгендэ сонгы сэгатьлэрен кичерэ иде. Ул Жэбраиль Г.С.нэн сорады:"Йэ, Жэбраил Г.С. Син мин улгэч бу доньяга тагын килерсенме?". Жэбраил Г.С жавап бирде:" Йэ Аллах илчесе, мина бу доньяда Син улгэчтен килудэ мэгьнэ юк. Лэкин тагын ун тапкыр тошэм эле,хэм ун хэзинэне алам," - диде
1. Жир йозендэге бэрэкэтне алам.(Вакытнын бэрэкэте, вакытнын кыскаруы, бер ел-бер ай, Бер ай-бер атна, бер атна-бер кон кебек утэр.Буген исэ без моны ачык сизэбез.
2. Кешелэр арасында булган мэхэббэтне алам. Моселманнын кардэшенэ булган якынлыгы да хэзер кими.Кешелэр бер берсен курэ алмау дэрэжэсендэ бугенге кондэ.
3. Туганнар арасында булган мэрхэмэтне алам. Моны да сизэбез. Туганнар арасын бозган кеше жэннэткэ кермэс ди.
4. Хатын-кызнын оятын алам. Куп хатын-кызларыбыз шэрэ йору бугенсе кондэ табигый санала. Шунын аркасында бугенге кондэ купме гаилэ таркала.Жэмгыять какшый.
5. Фэкыйрьлэрнен сабырлыгын алам. Алар сабырлыкларын югалтып, Аллахка тэвэкэллэудэн туктап, Аллах Тэгалэбезнен кодрэтеннэн шиклэнеп, кешегэ морэжэгать итеп уз зарын яудыра.
6. Байларнын юмартлыгын алам. Ягьни, кешелэр хэзер баеган саен байлык артыннан куып яшэвен дэвам итэ. Э бит барыбер финиш- зиарэт-кабер.
7. Хокемдарларнын, ил башлыкларынын, патшаларнын гаделлеген алам. Монда анлату кирэктэ тугелдер дим.
8. Галимнэрнен тэкьвалыгын алам. Менэ монда ихтибар: Ягьни, узлэренен ихтыяжларына муафыйк булганфэтвалар чыгару, Корьэн белэн гамэл кылмау, аларны узе анлаганча халыкка шэрехлэу, ягьни хакыйкый галимнэрнен китапларына морэжэгать итмэу. Корьэнгэ хэм соннэткэ туры килмэгэн гамэллэр кылу. Гали ибн Эбу Талиб Р.Г. эйтте6" Шундый бер заман килер Исламнын исеме генэ, Корьэннен рэсеме генэ калыр. Бу халыкларга галимнэр килер, Алар бик куп белер, эммэ белгэннэре белэн дорес гамэл кылмаслар.
9. Корьэнне алам. Ягьни, шундый заман житэр, адэм баласы иртэн торып Корьэн укыйм дип китап алса, Корьэннен битлэре буш булыр. Оч кон дэвамында ятлаган Корьэн аятьлэре йорэктэ калыр, оч коннэн сон кеше "Элхэмдулиллэх" дигэн сузне дэ онытыр.Шуна курэ бугеннэн Корьэннен кадерен белеп, анын буенча яшэргэ кирэк.
10. Кешелэрнен Иманын алам. Аллах Тэгалэм узе сакласын. Шушы атап уткэн ун хэзинэдэн бугенге кондэ сонгы икесе генэ калды. Ин кадерле булган ике жэухэребездэн файдаланып калырга насыйп итсэ иде Аллах Тэгалэбез. Амин.

№143 (820335) / 19.11.2012 20:26:00

RIM)))) яздым бит, Мохэммэт эйткэн дип, эзлэп кара Мохэммэт пэйгамбэрнен сузлэрен, табарсын. Тагы шунарга остэп: "Мухаммад ибн Хасан сказал: Абу Ханифа сообщил нам от Аль-Хайсама от Ибн Умара, да будет доволен ими Аллах: "То, что он брал в руку бороду, и отрезал все что было под ней (рукой). " Мухаммад сказал: "Этого мы и придерживаемся и это слова Абу Ханифы " (Аль-Асаар 900) Этого мнения придерживаются и все Ханафиты.

Ибн Аль-Абидин сказал: "Брать от бороды (то есть укорачивать её) без взятия её в руку (то есть меньше одного ухвата руки). как это делают некоторые Морокканцы и женоподобные мужчины, никто этого не разрешал" (Аль-Хашия 2/417) А так же он сказал: "Запрещается мужчине отрезать свою бороду (полностью)"  

№142 (820334) / 19.11.2012 20:24:25

Әгәрдә мәгәр исән кеше үлгән кешене гафу итә алмаса ахры ничек булыр икән.Муллалар бу сорауга нинди җавап бирерләр икән,дөрес итеп.

№141 (820333) / 19.11.2012 20:20:15

Ул җоннарны бетермәсәң Ирең җаныңа килмәс.Марҗалар ул яктан чисталар дип сөйлиләр.Җон арасында маташып булмый бит инде.

№140 (820332) / 19.11.2012 20:18:22

Энҗебикә, сез ислам динен белмисез икэн, менэ бу сузлэрегез шуны исбатлый "сезнең өчен аларга тегендә оят булыр, аларның җаннары күпмедер вакытка кадәр(1-2-3 гасыр буе), хәтта теге дөньяда да сезнең өчен җаваплылык хисе тойган хәлдә яшәрләр(рухлары яшәр). Аларга җирдәгеләрнең һәрбер кылган гамәлләре мәгълүм булыр"  Ислам дине ойрэтуе буенча бу хэл була алмаячак, чонки кеше улгэч кыямэт коненэ кадэр каберендэ ята. Бары тик кыямэт коне житкэч, кабереннэн кубып чыгып алла каршына жавап тотарга килэчэк. Шул сэбэпле, ислам ойрэтуе буенча, донья яралганнан башлап бугенге конгэ кадэр улгэн кешелэрнен жаннары билгесезлектэ яшилэр(яшилэр дип эйтеп булса, просто башка суз таба алмыйм, аларнын хэлэтен тасфирларга), ни тэмугта тугел, ни жэннэттэ тугел.

№139 (820331) / 19.11.2012 20:11:55

выщипывание волос под мышками, стрижка волос на лобке,
Кемгэ комачаулый сон ул??

№138 (820330) / 19.11.2012 20:05:15

Татар, «Десять (деяний) являются естественной природой (мусульманина): стрижка усов, отпускание бороды, чистка зубов палочкой «мисвак», промывание носа, обрезка ногтей, промывание меж пальцев, выщипывание волос под мышками, стрижка волос на лобке, подмывание водой и обрезание» дигән хәдисне каян алдың?

№137 (820327) / 19.11.2012 19:56:26

Монда талашып утырганнарга шаккатам. Җәгез инде, җәмәгать, кем дә булса акыллы булып юл куярга тиештер бит инде. Бер-берсен аңламаган кавем инкыйразга дучар булмый нишләсен соң я? Хәтта судлашып та беткәнсез икән бит, күрәм. Бер дә ярый торган эш түгел ләбаса.
Әгәр сине аңламыйлар икән, аларга нидер аңлатып утыру стенага борчак ату белән бер, беренчедән. Ахыргы чиктә Рәсимнең №114 язмасының асылына төшендем мин. Ул Коръән ашларына һич тә каршы түгел, бәлки кеше үлгәннән соң үткәрелә торган 3-7-40-51 дә бар әле бездә - ел ашларын бары Коръән ашы дип атарга тәкъдим итә икән, моның нәрсәсе начар. Телисез икән көн саен Коръән укытыгыз, көн саен әрвахларны искә алырга мөмкинлек туар. Рухлары гына шат булыр. Әмма ахирәткә киткән якыннарыгыз сезнең болай талашып утырганыгызга һич тә шат булмас, бәлки газапларга гына дучар булырлар, чөнки сезнең өчен аларга тегендә оят булыр, аларның җаннары күпмедер вакытка кадәр(1-2-3 гасыр буе), хәтта теге дөньяда да сезнең өчен җаваплылык хисе тойган хәлдә яшәрләр(рухлары яшәр). Аларга җирдәгеләрнең һәрбер кылган гамәлләре мәгълүм булыр. Шуның өчен якыннарыгызны төштә газапланган кебек күрәсегез килмәсә, фани дөньяда үзара дустанә, гуманлы гамәлләр кылып яшәргә кирәк. Талашу, судлашу,кычкыру,гомумән, тынычлыкны югалтып агрессив гамәлләр кылу - Иблистән килгән сыйфатлар, шуны белә торып нидер исбатларга маташу да дөрес гамәл түгел. Аңламыйлар икән, төркемнән читкә кит, хәтта бөек Ислам нигезләре белән коралланган булсаң да, син генә төркемгә каршы бара алмыйсың. Калганын Аллаһ үзе җайга салыр: кирәк икән дөрес юлга күндерер, әгәр күндерми икән, димәк, шулай кирәк.
Беркайчан да кешегә син дөрес сөйләмисең диеп, үз фикереңне көчләп тагарга ярамый. Аңларга тиешлеләр сине болай да аңлар, тиеш булмаганнар үз юллары белән китәр. Барыбер җир йөзендәге барлык мөселманнарны туры юлга кертеп бетерә алмассың. Хәер аларның барысын да бер көтүгә туплау кирәк тә түгел, чөнки бу дөньяда һәркемнең дә үз юлы бар. Бу юл һәрбер кеше өчен индивидуаль, кабатланмас һәм бердәнбер. Дөньяга килгән һәрбер кеше тормышына зыян китермичә ахырына кадәр бу юлны үтәргә тиеш. Егылган саен сикереп тора-тора, алдан ук билгеләнгән барлык ялгышларны кичә-кичә, ялгышлардан сабак ала-ала үтәргә тиеш, ягъни бары үз тормышы белән генә башкаларга зыян-хафа салмый яшәргә тиеш. Аллаһыдан узып гамәл кылып булмый. Әгәр җаның теләгәннәрне Аллаһтан сорыйсың икән, аңа чын күңелдән рухың белән хезмәт ит. Рәхмәтләрең белән туктаусыз шөкер итеп торудан туктама. Шул чагында Иблис тә, шайтан да синнән ерак йөрер, барлык теләкләрең дә үтәлер.
Бу юлны мин
үз башымнан кичкән, ни сөйләгәнемне бик яхшы беләм. Үземә генә хас булган индивидуаль юлымны(Аллаһка иң кыска юлны) Аллаһы Тәгалә ярдәме белән мин инде таптым Шуңа күрә миңа \"дөрес күрсәтмәләр\" бирү урынсыз.

№136 (820326) / 19.11.2012 19:51:17

Рәсим хәзрәт Хәбибулла,хэзрэт исеменне алып куй, хатыннарга хэзрэт димилэр. Мохэммэт пэйгамбэр эйткэн: «Аллах проклял мужчин, уподобляющихся женщинам», э син ислам дине буенча, алла каршында хатын кыз кыяфэтендэ басып торасын. Кешегэ берэр нэрсэ ойрэткэнче, узенэ шуларны утэргэ кирэк.

№135 (820324) / 19.11.2012 19:44:43

Укучы, нокта, куршен – синдэ шэхес буленеше башланган бит, аны бер сэдэп дару белэн генэ дэвалап булмый.

№134 (820321) / 19.11.2012 19:21:21

Айдар, дельный предокларыннан да синен кебеклэр туа шул, кайвакыт алма шомырт тобенэ тэгэри.

№133 (820307) / 19.11.2012 17:08:59



. №115 (820284) / 19.11.2012 / 15:14

Син миңа дустыңның кемлеген әйт, мин сиңа синең кемлекне әйтәм, диләрме, әле? )))

№132 (820305) / 19.11.2012 16:34:34

иркәм дигәч эреп төштем,әллә мин әйтәм, кулыңны җәеп,кочагыңа алмак кели идең инде,әәә?

№131 (820304) / 19.11.2012 16:30:04

сосиалный ирархиядә миннән түбәннәр юк. мин иң түбәндә. син әйткәннәр миңа янамый.

нык басып җирдән җерим.

№130 (820302) / 19.11.2012 16:20:10

Сина миннэн колэргэ бик ерак эле иркэм. Ялгышасын........узенне бииик югарыга куйма, егылып тошкэндэ бик авырга килер.

№129 (820300) / 19.11.2012 16:12:11

сорыйм әле укучы.
Син Лилин юлыннан барып төртелгәч,Мөхәммәт с.г юлына кайтып егылдыңмени?


@С.Г.В. курсэткэн юлдан@

кайда күрсәткән әйт әле. алай-болай син Лилин юлы белән бутамысыңдыр?

№128 (820299) / 19.11.2012 16:02:37

Эйе, хурланам шул куршен дияргэ.(((

№127 (820297) / 19.11.2012 15:58:26

Минем бер урыс дустым бар. Мэчет янында гына тора. Инде куптэн аралашабыз. Ислам динен хормэт итэ. Хатыны татар анын. Инде куптэн Иманга чакырам, "Жиде тубэтэй алам, бер конне берсен, бер конне берсен киеп, биш вакыт намазга да йорим"- ди. Менэ кайчан татарлар бер-берсен мэсхэрлэмичэ, узлэре узлэрен моселманга санап бер-берсен якын итеп яшилэр, шунда тотынам ди. Бездэн колэлэр бит туганнар. Ник сон шуны анламыйсыз. Утырсын Рэсим лыгырдап, кем аны тынлый. Ул да бит р.Фэхертдин сузен генэ сойлэп утыра. Э без соекле пэйгамбэребез С.Г.В. курсэткэн юлдан Сабыр булып барыйк.

№126 (820296) / 19.11.2012 15:56:58

бер кеше дә мәнгелек түгел барыбыз да үләсе. шулай да,намаз укый алырлык балалар калдырсак,намаздан соң Алладан дога кылып сорасалар,иншалла,догага сусамабыз.
дөнялыкта яшәгәндә эшләгән яхшы эшләребез,дога булып киләчәк,иншалла.
теге кем дөрес әйтә,шәм куеп чыккач,аш мәҗелесе үткәреп,иртәгесен ата-аналары турында оныткан балалардан ни файда. хәр көн намаздан соң дога колмагач.

Күршең,булгач,күршеңә кереп, чәй янында сора,нигә монда утырасың акыл сатып.

№125 (820295) / 19.11.2012 15:55:27

Рәсим хәзрәт Хәбибулла, @исемегезне язып куярмын, бик умный булсаң@ Акыллы кешеләрне яратмавыңны бар дөньяга язмасаң да булыр иде инде. Ник бар диниләр дә акыллылардан курка икән? ))))))))))

№124 (820294) / 19.11.2012 15:54:49

Укучы=Күршен???

№123 (820293) / 19.11.2012 15:51:32

Рәсим хәзрәт Хәбибулла, димэк синен уйлавынча ботен мэчетлэрдэ дэ гонахылы имамнар гына дисен инде?))). Минем синен остэн язуга нинди дэлилен бар? Оятсыз!!!

№122 (820292) / 19.11.2012 15:47:22

Укучы!!! Син гонаһыдан курыкмагач нәрсә дә яза аласың. Син яки синең кебекләр минем өстән яла ягып ФСБга да язып бирдегез. Шуның өчен сезгә оеп намаз укырга ярамый. Чөнки Пәйгамбәребез (с.г.в.): "Мөселман туганы өстеннән кяфергә мөрәҗәгать итүче минем өммәтемнән түгел", диде. Ә берегез прокуратурага: "Он даже не любит женщин в коротких юбках", дип язды. Икенче юлы, исемегезне язып куярмын, бик умный булсаң.

№121 (820291) / 19.11.2012 15:39:25

Син дэ улэрсен Рэсим. мэнгегэ калмассын жир йозендэ. Догага сусаган вакытларында исенэ тошэр эле бу сузлэрен. Сина бер кем дэ ярамый. Мофтилэр начар, моселманнар дорес гыйбадэт кылмыйлар.
Сина бер генэ соравым.: Син сон узен бик галим дэ, гыйлем ияседэ булгач нигэ сон син уз мэхэллэндэге мэчеткэ биш вакыт намазга йормисен? ( Э мин белэм нигэ икэнен)Син ботен кеше алдында доресен эйт эле.

№120 (820290) / 19.11.2012 15:33:56

Булмаган @туганнарыңның, яисә ата-анаңның үлгәнен көтеп ята@ дигән шыр ялган яхшы анлату икән, значит, үзең шул чама.
Че, үзегезнең сайтта "Матбугат"ны чүп сайт, гайбәт оясы дисәгез дә, тагы монда кереп тулдыгыз? Все таки аудиторию хотите?

№119 (820289) / 19.11.2012 15:33:34

Кактус тагын башка исем астында узен узе мактарга )))

№118 (820288) / 19.11.2012 15:26:15

Нокта, Коръэн белэнн авыз чакамыйлар, Коръэн белэн гамэл кылалар хэм яшилэр иманлы бэндэлэр. Расим хазрат яхшы анлаткан акылы булганнар очен.

№117 (820286) / 19.11.2012 15:19:06

төзәтү.
Рәсим хәзерәт!

№116 (820285) / 19.11.2012 15:17:46

бик аңлаешлы,бик вакытлы язгансың Рәсис хәзерәт.
рәхмәт!

№115 (820284) / 19.11.2012 15:14:22

@туганнарыңның, яисә ата-анаңның үлгәнен көтеп ятарга түгел@ Кактус-Рәсим хәзрәт Хәбибулла, син дә башыңны дуракка салып утырма!!! Коръән мәҗлесләрен 3, 7, 40, елында гына уздырырга дигән кеше юк, ә ШУЛ ИСӘПТӘН 3, 7, 40, елында да уздырабыз диләр. Шуны да аңларлык рәтең юк икән, нечу монда Коръән белән авыз чакап утырырга. Бармактан суырып язарга дустың Сираҗый өйрәтә ахыры.

№114 (820282) / 19.11.2012 14:51:48

\"Җитәр вакыт, ислам динен тоту, утлы күмер тоткан кебек булыр. Берәр кеше ислам дине хакында бер дөрес сүз әйтсә, аңа диннән язучылар бергәләп ябырылырлар\", дип әйтте Пәйгамбәребез Мөхәммәд (с.г.в.).
Менә монда минем сүзләрдән соң ду килеп миңа ябырылулары, Пәйгамбәребез (с.г.в.) әйткән вакыт җиткәненә дәлил булып тора.
Монда әйтер сүзләре калмаган кемсәләр кул бармагы белән агач ботагын чагыштырган кебек, ислами гамәлләргә кагылмаган техник үсеш чараларын да \"Коръән дә җыелмаган иде, манара да юк иде, дип, болары да бидгать була алайса\", дип башларын дуракка салып утыралар. Коръән китабы Аллаһы Тәгаләнең рәхмәте белән киләчәк буынга үзгәрмичә килеп җитсен өчен бер китап булып җыелды. Мәчетләргә куйган манаралар тавыш еракка ишетелсен өчен ясалган җайланма, аның башына ярымайны, мөселманнар айга табынган өчен түгел, мөселманнарда ел җәдвалы Ай белән хисап ителгәне өчен куела. Боларны кешеләр кыла торган дини гамәл белән һич кенә дә бутарга ярамый. Дини гамәлләр бары тик Аллаһы кушканча, Пәйгамбәребез (с.г.в.) өйрәткәнчә - эшләп күрсәткәнчә генә булырга тиеш, әгәр кеше Аллаһының берлеген танып, ахирәт көнендә җәннәтле буласылары килсә.
Минем монда язганнарым Татар, Иркә һәм Соры корт кебекләр өчен түгел. Алар берни дә югалтмыйлар. Ә менә намазларын укып ураза тотучылар мәетнең 3,7,40 һәм елын уздыру дөрес дисәләр, алар барлык кылган изге гамәлләрен югалталар, алар ислам диненнән чыгып китәләр. Пәйгамбәребез (с.г.в.) юкка гына: \"Җитәр вакыт, меңләп, аннан да күбрәк кеше тезелеп намаз укырлар, араларында бер генә мөселман да булмас\", дип әйтмәде. Менә шулай уптым \"Без ата-бабаларыбыздан килгән гамәлне ташламыйбыз\", дип, ата-бабаларын Аллаһыдан өстен кылып ширк кылгач, намаз укып кына мөселман булып булмый шул инде.
Безнең бөек галимнәребез Ш.Мәрҗәни һәм Р.Фәхреддиннәр дә, мәетнең 3,7,40 һәм елын уздыруны кәбахәт гамәл, дип юкка гына әйтмәгәннәр. Кешене исламнан чыгара торган һәрбер гамәл кәбахәт гамәл, чөнки ул Иблис кушуы буенча эшләнә.
Коръән мәҗлесләрен аны Пәйгамбәребез (с.г.в.) әйткәнчә елына ике тапкыр уздырырга кирәк, ә туганнарыңның, яисә ата-анаңның үлгәнен көтеп ятарга түгел. Әйтик бер авылда 250 йорт булса, бу авылда елына 500 Коръән мәҗлесе узарга тиеш. Рәхәтләнеп укытыгыз Коръән, мәетләргә дога ирештерүне сорагыз Аллаһыдан, кем сезне тыя Коръән мәҗлесләре уздырудан??? Нигә дип Иблисне шатландырып туганнарыгыз үлгәнен көтеп ятасыз???
Имам Шәфигый янына Иблис килә дә: \"Әй Шәфигый, син әйт әле \"Лә иләһә илләАллаһы, МухаммәдәррасулАллаһы\", дип\", ди. Моңа каршы имам Шәфигый: \"Әй Иблис, син миңа бик яхшы кәлимә әйтергә кушасың, әмма син әйтергә кушкан өчен, мин бу кәлимәне әйтмим. Әгәр син кушканга карап әйтсәм, мин имансыз булып калыр идем\", ди.
Күрәсезме, Иблис кушканга карап, хәтта иман кәлимәсен әйтеп тә имансыз калырга була икән. Шулай булгач, Коръән мәҗлесләрен дә Аллаһы кушканча, Пәйгамбәребезнең (с.г.в.) сөннәте буенча уздырырга тиешбез. Әгәр Иблис кушканча туганнарының вафат булганын көтеп кенә, чиркәү әһелләренә ияреп мәетнең 3,7,40 һәм елын уздыра икән кеше, ул исламнан чыгып китә, хәтта намаз укыса да.
Әби патша 1789 елда мөфтият төзергә кушкач, беренче мөфти белән бергә, мөселманнарга мәетнең 3,7, 40 һәм елын уздыру кертеп җибәрелә. Ни өчен? Чөнки татарларны чукындыру уңышлы булмагач, мөселманнарның кылган изге гамәлләре җилгә очып тәмуг кисәүләре булсын өчен.
Минем язмага Татар һәм Иркә ишеләр язып азапланмагыз!?

№113 (820281) / 19.11.2012 14:45:12

утыралар инде такылдап,ачуым килмәгәе. әлифне таяк дип белмәгән кемсәнәләр дин турында авыз суы корытып. ЧЫН ТАТАР,ТАТАР,АЙДАР,УЗЫП БАРУЧЫлар гәрәпчә укый белмиләр үзләре нәрсәдер ирәтмәкче булалар.үзем брач булмагач,кеше дауалый алмыйм үлән чәйләрен генә беләм. сездә минем табиплык кебек,динне шул кадәрле микдарда беләсез. шулай булгач,олы башыгызне кече итеп,бала чага шикелле,кемнең атасы крутуйрак дип бәхәсләшеп утырасыз. кем сезне сарык кетүенә кертә. иманлы бәндәләр булсагыз өегездә бер кеше гә карамый,5вакыт намазыгызны укыкыгыз. савабы үзегезгә булыр. мөфтиләр пус чәкәләшсеннәр син ваххаббит,син сәләфит дип. синең үз иманың нык булсын. телисең икән укыт корән ашында эчесен җидесен кыркында. бу эшләрне Алла ризалыгы эчен чын күңелдән эшлә. укыган кешеләр бит сез.хәрбер кешенең үз эше дин тотасы килсә тота,килми икән юк. тимәгез,үртәмәгез кешеләрне син тегенди син мондый дип. үзе җавап тотачак.кешедә эшегез булмасын бу гайбәткә керә.

№112 (820276) / 19.11.2012 12:46:13

Кыямэт коне алдыннан адэм балалары сарык котуе кебек кая барганын да, кем артыннан барганын да белмичэ, торкем-торкем барырлар,- ди. Менэ, бу безнен бугенге конебез.

№111 (820275) / 19.11.2012 12:15:57
№110 (820274) / 19.11.2012 11:37:59

сорыйм әле. аңлат әле, паҗалусте, наданга.
кемнәр алар вахабитлар?

№109 (820272) / 19.11.2012 11:24:46

Укыйм да шаккатам: безнен заманда да шул хэтле томана кешелэр бар икэн, куышта яки урманда торырга кирэк сезгэ, шундый ан белэн. Инде жырны да тыймакчылар. Тегесе начар, монсы ярамый, имеш, кеше кон-тон намаз гына укырга тиеш микэнни? Бирэк ангыралык хэм рухи хэерчелек бит бу, бер торле интересы да булмаска тиеш кешенен, имеш.
Хэрнэрсэдэ эзрэк булса да мера булсын иде ул. А то ботенлэй артка сойрисез бит доньяны. Тэхэрэтне дэ ком белэн ала башлагыз, элек бит шулай иткэннэр, туалет кэгазе куллану да гонах тыр, хичшиксез.
Халыктан уйлый белми торган, ни эйтсэлэр шуна буйсынган сарык котуе ясавы ваххабитлар очен унай инде ул. Миллэтебездэ шундый башсыз кешелэр кубэюе мине шэхсэн борчуга сала, доресен генэ эйткэндэ. Телэсэ ни эйтеп ышандырыр, тэлэсэ ни эшлэттерергэ жинел "материал" бит бу.

№108 (820269) / 19.11.2012 08:30:14

Иркә,хәерле иртә!
Әбидне однако, за дерҗаву.
Ничәмә гасырлар буенча килгән гореф-гадәтне ,бүген ниндидер бер группа(ваххабитлар) килеп,Аллаһ исеме бн, туздырмакчы булып маташсыннар әле.
Менә бу әңгәмә нәкъ шул ваххабизмның безнең арага үрмәләп кереп баруы инде.Әле ниндидер үзен хәзрәт дип атаучы Рәсим авызыннан гына сөйләтәләр,глядишь зурырак урында утыручысы да шундыйрак вәгазь сөйләп җибәрсә тәки халык ышана башлый үзенең моңарчы дөя булганлыгына. 

№107 (820268) / 19.11.2012 08:13:53

Рәсим үз сектасын җыйсын да,закон тыймаган теләсә нәрсә эшләсен. Тик килеп ирешкән хәбәрләр буенча подлог белән шөгыльләнә булып чыкты. Подлог нәрсә ул Ходай каршында! Менә сез 1,2,3 үткәргән яки үткәрмәгән, кабер өстендә казынган һәм казынмаган өчен тәмугка эләгүегез бар.

№106 (820267) / 19.11.2012 08:10:08

"Менә бу сүзләрең дә бик спорный.Син теләр идеңме соң,берәр туганыңның берәр төркемгә,әйтик сектага эләгүен?Юк бит.Шулай булгач ничек инде һәркемнең үз эше булсын,бу дөрес түгел"

Чын татар))) сиңа һәркем бертөрле булу кирәк инде. Ну, кызыллык китмәгән инде синнән.Үз башлары булган кеше үзенә нинди төркемдә буласын яхшы белә.Туганнарымның, якыннарымның үзенә зыян сала торган төркемгә кушылачагына шигем юк.Җилкәләрендә чәйнек түгел


Әйдә, хет икебез ВТО турында сөйләшбез. Яки менә бездә пай җирләрен, гомумән, бирмәделәр. Шулар турында. Кедр утыртып куяр идем һич булмаса. Болай селитра белән көелгән җирләр ята иде быел.

№105 (820263) / 19.11.2012 00:14:20

Наилэ, бочылма канэт. Ата анага, туган илгэ, сойгэн ярга мэхэббэт жырлары тынлаудан бер ни булмас, Иншэ Аллах. Менэ ай-ваай, хай-вай ларны тынламаска ди бит инде. Анын бит кайберлэрен узеннэн узен тынламыйсын инде. Ботенесендэ серьезга алып та бетереп булмый бит инде. Без бит гарэбыстанда яшэмибез. Анда да тэмэкесен дэ тарталар, теге насвай дилрме. эле. бездэге кебек инде анда да. Просто мында да бит бер ике дога эрэнгэн кешелэр генэ белдекле кыяфэттэ эллэ нилэр сулэп утыралар. Барысын да аларча эшли башласан. Бер бабай эйткэн бит, куп укыттым мулла булды, тычарга урын калмады диеп. Менэ шул инде ул. Ничек яшэдек, шулай тормыш дэвам итэ. Ярый эле хоть улгэч шул 3, 7, мэжелеслэре бар. Ату вупщем онытырлар иде.

№104 (820262) / 18.11.2012 23:56:52

Мин дин белгече дэ ,филолог та тугел,лэкин динебез монга жырга каршы булмавы бабаларыбыз бэйрэм намазларына тэкбир эйтеп кеше чакыруы,hэмдэ коръан сурэлэренен койлэп укылуы шул турыда сойлэмимени инде? Ходайдан биргэн булэкне ягъни сэлэтне егетлэребез кызларыбыз эдэм балаларына хэерле эшкэ жигэлэр икэн бу hичшиксез саваплы эш. Жырласыннар сэлэтлелэр алар узлэренен монлы жырлары белэн кешелэрнен кунеллэрен дэ дэвалаганны онытмыйк. Менэ минем фикерем шундыйерак. Гонах ул кешелеккэ карата явызлык минеммчэ. Э жыр -моннын кунеллэргэ дэва икэнен барыбызда белэбез.

№103 (820261) / 18.11.2012 23:42:51

RIM, тэки эйтмэден, алла каяда ул?

№102 (820260) / 18.11.2012 23:41:16

RIM, ))) корэндэ эйтелмэгэн, но Мохэммэт эйткэн "«Десять (деяний) являются естественной природой (мусульманина): стрижка усов, отпускание бороды, чистка зубов палочкой «мисвак», промывание носа, обрезка ногтей, промывание меж пальцев, выщипывание волос под мышками, стрижка волос на лобке, подмывание водой и обрезание»." Э Мохэммэтнен сузлэре корэн белэн бер дэрэжэдэ йори . Тагы "«Аллах проклял мужчин, уподобляющихся женщинам» дигэн, так что Кактус алла каршында хатын-кыз булып чутлана.))))

№101 (820258) / 18.11.2012 23:33:34

Пэйгамбэребез С.Г.В.:"Кем булса да Ислам диненэ яхшы гореф гадэт кертсэ, ана монын очен эжере булыр хэм узеннэн сон бу гореф гадэткэ ияручелэрнен эжерлэре кимемэс",-дигэн.Хэм 3,7,40,елына укыту да динебезнен рухына каршы килми.

№100 (820257) / 18.11.2012 23:29:38

Татар, Аллаһның кая икәне турында сөйләшкән идек инде. Бу турыдаасүз куертырга маташма сорауга җавап бир.

тагын 1Сорау: Сакал турында Коръәндә әйтелгәнме соң, үзең әйтмешли.

№99 (820256) / 18.11.2012 23:29:28

Мин буш вакытларымда кереп карап чыгам. Мында минемчэ бер чын моселман юк ахырысы. Минем эни эйтэ иде мэрхумэ, моселман кешесе сабыр була кызым, сабыр тобе сары алтын. Узенен дореслеген белэ торып та сабыр иткэн кешегэ Аллах тэгалэбез жэннэттэ Ак Йорт эстэрлэп торыр диеп. Аллага шокер, матур устек. Мондый хашэрэт курмэдек. Инде бит купме сулэделэр, оршыштылар бу 7 , 40 гы турында ант икмэк. Зинхар уздырмагыз э, кем сезгэ мэшэйт иткэн. Энэ Идрис Галэветдиндэ эти улгэч уздырмадым ди, узе бутэннэрнен мэжелесенэ йори. Уздырма, кешегэ дэ мэшэйт итмэ, уздыра икэн мэжелес, уздырсын. элегэ кадэр Римда, кактус та, рэсимдэ бер кемне дэ тыя алмады. Ник ыспурлашасыз хаман? Аллах тэгалэдэн курккан кеше бу турыда суз кузгатырга да тиеш тегел канишны. Энэ акыллы кешелэр чын доресен эйтэлэр дэ тыныч кына матур итеп китеп баралар. Кем эле энэ берсе, Алоэ голе дигэн идеме эле. Чэнечкеле булса да файдалы улэн канишны, кактус тегел инде. Доресен эйтте дэ матур гына яшмичэ утыра. я йокыга да киткэндер инде. Туктатыгыз бу гадэтегезне. Беткэн бутэн чэйнэр нэрсэ атн икмэк.

№98 (820255) / 18.11.2012 23:18:51

№96 , анлагансындыр инде, динилэргэ синен итагатлеген, яхшылыгын кирэк тугел. Аларга синен сарык шикелле бер нэрсэдэ анламыйча, башынны эшлэтми генэ буйсынуын кирэк. Аларнын гэр сузен жоплэп, баш иеп утырсан синнэндэ яхшы кеше булмый.

№97 (820254) / 18.11.2012 23:09:54

Аллаһ Илчесе (салләллаһу 'аләйи үә сәлләм) әйткән:
أن خيرَ الكلامِ كلامُ اللهِ وخيرَ الهديِّ هديُ محمدٍ وشرَ الأمورِ محدثاتُها وكلَ بدعةٍ ضلالةٌ
"Чынлыкта, иң хәерле сүз - Аллаһ сүзләре, һәм иң хәерле юл- Мөхәммәд юлы, ә эшләрнең иң начарлары - [дингә кертелгән] яңа эшләр, һәм һәрбер бидгать - ул адашу" (Мәҗмүгъәл-фәтава, 25/314

№96 (820253) / 18.11.2012 23:07:56

Бетмәде инде, шул 3, 7, 40, ел. Тәртипкә, яхшылыкка чакырмыйча, үлгәннәрне искә алган өчен генә тәмкгка кертә торган дин кемгә кирәк соң ул? 3, 7, 40, елны критиковать итәләр-итәләр дә, бужинина (дунгызның корсак ите) сатып яткан магазиннарын арендага биреп, чил илгә таялар.

№95 (820252) / 18.11.2012 23:05:10

RIM, алла узе кая сон? 

№94 (820251) / 18.11.2012 23:02:34

Татар, ә Коръәнне Аллаһ сүзе икәнен таныйсыңмы соң?

№93 (820250) / 18.11.2012 22:59:28

3, 7, 40, елын үткәрү йолаларын Р. Фәхретдин, Ш.Мәрҗәни генә түгел, Утыз Имәни дә тәнкыйт итә. Р.Әдыгамовның \"Габдрахим Утыз - Имяни\" китабын укып карагыз:
\"... Как видим, основным критерием Утыз - Имяни, как уже было сказано, является ихтият и отсутствие сомнения в деяниях. Возможно, именно поэтому автор выступал с критикой таких татарских обычаев, как проведение поминок на третий, седьмой и сороковой день после смерти. Проблематика возрождения сунны имеет для него такое большое значение, что в своем трактате \"Джавахир ал - баян\" \"Жемчужины разъяснений\", он посвящает им две главы:...\".
Тагын гарәпчәдән Әдыгамов әфәнде тәрҗемә иткән, В.Якуб җаваплылыгы белән чыккан Утыз Имәнинең \"Жемчужины разъяснений\" китабын укысагыз, Утыз Имәнинең һәр бидгать гамәлне, суфизмны кискен тәнкыйтләгәнен белерсез.

№92 (820249) / 18.11.2012 22:56:08

RIM, син хэдис кирэк дисен Э хэдис нэрсэ сон ул? Хэдис алла сузедэ тугел, Мохэммэт сузедэ тугел. Бары тик кемнендер динне ничек анлатуын анлату гына. Шулай булгач нигэ аны дорес суз дип кабул итэсен?  

№91 (820247) / 18.11.2012 22:29:20

Алоэ,мин бит беркемне дә битәрләмим. Үзең әйттең бит ///Р. Фэхретдиннен язмаларын копировайть итеп. // дип. Әгәр дә галимнең сүзләре сезгә әйтелгән кебек тоела икән, сезнең калебтә иман бар дигән сүз.

Ә менә ///Хэдислэр буенча билгеле буларак, мэет доньядан киткэч, жиде ахшам дэвамында анын рухына жинеллк бирсен дип сэдака бирелэ хэм ин якыннары жыелышып Корьэн укылыр диелгэн.///
ярар мин белмим инде бу хәдисләрне. Мәрҗәни, Фәхретдин, утыз -Имәни ничек белмәделәр икән?

Бер-ике хәдисне безгә дә тулысы белән җиткерсәң, әйбәт булыр иде.
Алайса Фәхретдин галим булсада ышанма ,миңа ышан дигән кебек әйттең.Мин сине бөтенләй белмим бит. Ә хәдис юк!

№90 (820246) / 18.11.2012 22:20:13

Анлашыйк бер-беребезне. Уртак фикергэ килик. Бер-беребезне анларга телэмичэ эрлэшеп утыру - тэккэберлеккэ керэ. Адэм баласында тузан бортеге хэтле тэккэберлек булса да, жэннэтне курмэс дигэн Аллах Тэгалэбез. Ан булыйк жэмэгать. Без бит бер Ата, бер Анадан барлыкка килгэн халык. Димэк без туганнар, кардэшлэр. Кемдэ кем туганлык жеплэрен озгэн, алар минем белэн булмаслар дигэн Рэсулебез С.Г.В. Дорес, хэр кем узенчэ хаклы, лэкин бит барыбызные да фикере гел бер ноктага барып тоташа. Бер-беребезне битэрлэудэ ни файда бар??? Аллах Тэгалэбез хэммэбезгэ дэ туры юлны курсэтсен иде. Тату булыйк, дус яшик.

№89 (820245) / 18.11.2012 22:14:53

чын татар, //Әле ваххабитлыкның каберлек өстенә дә барырга ярамый дигәне бар бит// бәлки каян алганыгызны әйтерсез, миндә укып карар идем.
Алоэ, Җәвәмигуль-кәлим шәрхене укыганнан соң төрле сәбәпләр белән, кайвакытта турыдан әйтеп бармаска тырышам.

№88 (820244) / 18.11.2012 22:03:19

Менэ-менэ.....
Э син хаман минем сорауга жаваптан качасын....

№87 (820243) / 18.11.2012 22:03:13

Ну RIM,эш монда бит алып килү,алып китүдә түгел,эш дога кылуда.Бездә дә элегрәк андый ашларга табагы бн тавыктыр,күмәчтер,КӘНФИТЕН Һ.Б.,Һ.Б.ЛАРНЫ АЛЫП БАРАЛАР ИДЕ.сЕЗ БИТ ӘЛЕ БАЯ ГЫНА БУ ЙОЛАЛАРНЫ ДӨРЕС ТҮГЕЛ ДИДЕГЕЗ.Хәзер индеандый нәрсәләрне күтәреп йөрмиләр ашларга,сәдәкасын тараталар да,чакырылган кешеләр 100-200 сум акчасын салып китәләр.
Алоэ молодчина,дәлилләрен дә китереп бирде.Вафат булучының өендә әле хәзер дә өч көн буе ашарга пешермиләр.Имам Әхмәд шул турыда әйткәндер ул
Әле ваххабитлыкның каберлек өстенә дә барырга ярамый дигәне бар бит.Анысын да Дөрес диярсез шәт?
 

№86 (820241) / 18.11.2012 21:58:50

Ɉِإيَّاكُمْ وَالْغَلُوَّ فيِ الدِّينِ فَاِنَّمَا هَلَكَ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ بِالْغُلُوِّ فِى الدِّينِ.
"Дин эшләрендә чиктән ашып китүдән сакланы-гыз! Үткән өммәтләрнең һәлак булуларына дин эшләрендә чиктән ашулары сәбәп булды".
Әхмәт бине Хәнбәл мөснәде: 1 к, 215 б.
Менә сиңа хәдис.

№85 (820237) / 18.11.2012 21:55:31

RIM, син хэр нэрсэдэн гаеп эзлэп утырма. Бугенгесе кондэ дэ кем дэ кем кунакка барганда элхэмдулиллэх, булэкне, сэдэканы алывп барабыз. Синдэ андый гадэт юк мени. Син иркэм бик акыллы булсае менэ ботен халык алдында эйтеп бир эле, корьэндэ кайда намаз укунын кагыйдэлэре, хэрэкэтлэре бар??? УКтырасын тоже монда Р. Фэхретдиннен язмаларын копировайть итеп. Р.Фэхретдин дорес укымышлы галим булгандыр. Тик Пэйгамбэрлэр, сэхэбэлэр рэтенэ кереп житэлмэгэндер. Аны кемдэ, ул болай эйтте, теге тегелэй сойлэде дип утыра ала...

№84 (820233) / 18.11.2012 21:46:16

///Ибрахим вафат булганнан сон оченче конгэ РэсулебезС.Г.В. хозурына килеп дэва соте,икмэк, хэм хормэлэр китерэ.///

менә шул кайгылы кешегә алып килгәннәр, бүгенге көндә мин ашка барганда төяп килгәннәрен күргәнем юк, төяп кайтканнары гына күренә.

Имам Әхмад һәм ибн Мәҗә Җәрир ибн Габдулла болай дип әйтте дип тапшыралар: "Без вафат булучының өендә җыелуны һәм табын әзерләүне такмаклап елауна тиңләдек" Ә инде вафат булучының гайләсе өчен күршеләрнең һәм дусларының ризык әзерләве кирәкле эш. Чөнки пәйгәмбәребез (сгв) әйтте: "Җәгфар гаиләсе өчен ризык әзерләгез. Чөнки аларда моның кайгысы юк."

№83 (820226) / 18.11.2012 21:35:40

Дорес, 3,7,40 турында Корьэндэ суз юк. Э бит намаз уку тэртиплэре, хэрэкэтлэре дэ юк...
Эммэ соннэттэ яки пэйгамбэребез С.Г.С.тормышы белэн бэйле фигыль-гамэллэрендэ мона дэлил бар."Мишкэт" китабына анлатмалар бируче Мулла Гали эл Кари Рузкардэми фэтвэсендэ китерелгэн Бу очесен укыту хакында. Эбу Зэрр эл- Гыйффэри Р.Г. Рэсулебез С.Г.В.нен улы Ибрахим вафат булганнан сон оченче конгэ РэсулебезС.Г.В. хозурына килеп дэва соте,икмэк, хэм хормэлэр китерэ.Рэсулуллах С.Г.В. Фатиха сурэсен, оч мэртэбэ ихлас сурэсен укып "Аллахумэ Сэлим Гэлэ Мухэммэд энтэ бихэ эхлэу вэ хувэ лэхэ эхлун дип эйтудэн сон: Ий Раббым ! Боларнын хасыйл булган эжер савапларын улым Ибрахим рухына ирештерсэнэ!" - дип дога кыла.Хэм бу ризыкларны булегез дип эмер кыла тирэдэгелэренэ.
Инде жидесе хакында ни дибез???Хэдислэр буенча билгеле буларак, мэет доньядан киткэч, жиде ахшам дэвамында анын рухына жинеллк бирсен дип сэдака бирелэ хэм ин якыннары жыелышып Корьэн укылыр диелгэн.
Кырыгы дигэндэ мэетнен доньядан китеп кабергэ инуенэ кырык ахшамын уткэру Муса, Гайсэ Пэйгамбэрлэр заманыннан мэгьлум.3,7,40,елы уткэру шул заманнардан бирле калу мэгьлум.Бу Ислам динебезнен гореф гадэте генэ тугел, бу мэжелеслэрдэ Корьэн укыла, вэгазь сойлэнэ.Дога кылына. Барысы да шэригатебез рохсэт иткэн гамэллэр. Андый вакытта халыкнын кунеллэре йомшарган вакыт була. Адэм баласынын кунеле нечкэргэн вакытта анлатып кала алсан гына, исэн вакытта кабергэ керергэ эзер булу хакында.Пэйгамбэребез С.Г В, мэетлэргэ "Йэсин" сурэсен укыгыз дигэн.Кырык ахшам дэвамына кадэр уку-мэетне доньядан китеп кырык ахшам буена эхеллэре белэн тыгыз элемтэдэ торуына ачык дэлил.
Тагын.
Пэйгамбэребез С.Г.В.:"Кем булса да Ислам диненэ яхшы гореф гадэт кертсэ, ана монын очен эжере булыр хэм узеннэн сон бу гореф гадэткэ ияручелэрнен эжерлэре кимемэс",-дигэн.Хэм 3,7,40,елына укыту да динебезнен рухына каршы килми.

№82 (820223) / 18.11.2012 21:21:42

Миро,  аракы, наркотик, зина белән дә шул ук хәл.

малолЕтки ..!! ужасссс .http://www.youtube.com/watch?v=x_YB5FQko7M

кайвакытта мин дз шулай уйлап куям. ник вакыт үткәреп утырырга. Фәхретдиннәрнең сүзләрен китереп.

№81 (820222) / 18.11.2012 21:21:35

мэетнен 3,7,40 гын уздыруга килгэндэ корэндэ тыю юк. Бу эшлэрнен унай якларыгына бар. Туганнар очраша,э бу корэндэ дорес санала торган эш: "«А тем, которые нарушают заключенный с Аллахом завет и разрывают то, что Аллах велел соединять, и творят нечестие на земле, — уготовано им проклятие и наихудшая обитель» 13:25." туганлыкны, танышлыкны янартып торырга кирэк. Икенчедэн кешелэр очрашкач исэнлэшэлэр, бу тоже фарыз "Когда вас приветствуют, отвечайте еще лучшим приветствием или тем же самым. Воистину, Аллах подсчитывает всякую вещь. 4.86" оченчедэн анда вэгаз сойлилэр. Бу тоже саваплы эш: "Призывай на путь Господа мудростью и добрым увещеванием и веди спор с ними наилучшим образом... 16.125" Тагы шуларга остэп корэн укыйлар, дога кылалар. Дога турында корэндэ эйтелгэн: "«Взывайте ко Мне, и Я удовлетворю вашу мольбу… 40.60" Так что, жыелып 3, 7, 40 ын уткэру саваплы эш. Э боларга каршы чыгып, Рәсим Хәбибулла шикелле жунсез эш бу дип сойлэучелэр, шайтан яклы булалар

№80 (820220) / 18.11.2012 21:11:56

Вот именно Миро!

№79 (820219) / 18.11.2012 21:10:52

Ник юкка вакыт әрәм итә икән бу халык? Чукынып китсәләр дә, мәет ашлары үткәрелгән, үткәрелә, үткәреләчәк.

№78 (820218) / 18.11.2012 21:01:59

Рәсим хәзрәт Хәбибулла, син башкаларга дин ойрэтэсен, бик белемле булырга тырышасын, э нигэ узен Мохэммэт эйткэнчэ яшэмисен? Мохэммэт хэр моселманда сакал йортергэ тиеш дигэн, алла биргэн сакалны кырмаска кушкан. Э синеке кая? Димэк син ике йозле булып чыгасын.Корэндэ эйтелгэн: "Лицемерам, лицемеркам и неверующим Аллах обещал огонь Геенны, в котором они пребудут вечно. Довольно с них этого! Аллах проклял их, и им уготованы вечные мучения. коран 9.68" Сина лицемер буларак "Аллах проклял их, и им уготованы вечные мучения"

№77 (820216) / 18.11.2012 20:38:50

Ботен кеше укый белми хэм белмэячэк тэ. Теге заманда да барсы да Корьэн укый белгэн дисезме эллэ?
Бугенгелэрнен купчелеге укыса да анламый. Тэк укый, шулай тиеш булганга.
Эч поштырып утырмагыз,мэеткэ бэлки файдасы юктыр 40гын укыту. Лэкин исэннэргэ чынлап та зыяны юк.
Укыган кеше 40нан сон да,елы узгач та гел искэ алып тора.

№76 (820213) / 18.11.2012 20:20:51

Килеп җиттек җәмәгәт! Мәрҗәниләр, Фәхретдиннәрне "сектант" дип атауга кадәр барып җиттек түгелме?



чын татар №55 (820183) / 18.11.2012 / 16:42
Юк,Иркә,3,7,40 - болар татарларда җитди йолалар.
/ Әгәр кемнәрдер, ниндидер төркемнәр нидер тели икән, алар эше./
Менә бу сүзләрең дә бик спорный.Син теләр идеңме соң,берәр туганыңның берәр төркемгә,әйтик сектага эләгүен?Юк бит.Шулай булгач ничек инде һәркемнең үз эше булсын,бу дөрес түгел.Без якын туганнарыбызга,дусларыбызның язмышына "үз эше"дип битараф була алмыйбыз бит.Аннан соң ул сектантлардан нәрсә генә көтәргә дә мөмкин.

№75 (820210) / 18.11.2012 20:08:13

аннары китэлэр бер ук кеше башка исем астында узен узе макташырга......))))

№74 (820209) / 18.11.2012 20:06:00

Иманлы кеше аракы мэжелесенэ барып. вэгазьлэп, остэлдэн аракыларны алдырып, Корьэн укып, Корьэн мэжелесенэ эйлэндерсэ, хэзрэткэ шул табындагы халык саны кадэрле эжер-савап язылыр, э инде стакан кутэреп "тостлар" эйтсэ билгеле......

№73 (820208) / 18.11.2012 19:40:42

Ярар янә язам.
Зариф. Шулай шул,ул заманнарда мәчетләрдә ай түгел, манара да булмаган. Манаралар азан тавышы ераккарак ишетелсен,халык намазга керешсен өчен күтәрелгән.

Зариф,син әйткән Азия илләре, шул мөфтиәткә караган төрки илләр.

Әгәр хәзерәт аракы мәҗлесенә барып, вәгазь сөйләп, 4-5 кешене иманга китерсә,аңа савап кына булачак,иншалла.

Үзегез аңлатучылар юк дисез,Рәсим хәзерәт аңлатырга тырышып карады. Нәтиҗәсе сезнең күз алдында.

№72 (820207) / 18.11.2012 19:38:20

Хәзерәт түгел- узышлый гына! Әле биш минут кына элек башка язмыйм дигән идең,сүзеңдә тор,демогогия таратуыңны туктат!

№71 (820206) / 18.11.2012 19:31:09

Хәзерәт түгел, Рэсим х Хэбибуллин, кактус бер ук кеше.

№70 (820205) / 18.11.2012 19:28:55

"Ялкын", " Зариф" рэхмэт бик зур .

№69 (820204) / 18.11.2012 19:25:35

Ялкын, белүемчә син акыллы хатын,мин әйткәннәрне аңларсың.
Моның өчен күзне ачып, 17гасыр материалларын укырга кирәк.
17 гасырда ни өчен мөфтиәт ача патша бикәбез? Нинди күрсәтмәләр бирелә мөфтиәткә? Мөселманнарны кайгыртып эшләнгән эшме бу?

Ул елларда да хаҗга йөрмәгәннәрме безнең бабайларыбы? Алар белмәгәннәрме ислам нигезләрен?

Сез бит Франция патшаларын беләсез,нигә үз тарихыбызне белергә теләмисез? Нигә?

Син бит акыллы хатын,шуңа сиңа атап язам.
Коръән ашларын үткәрүне бер кем дә тоймый,сүз бит 3,7,40, турында.

Укучыга Рәсим хәзерәткә алай каты бәрелмәскә кирәк иде. Рәсим хәзерәт аңлатып күрсәтте. Укучының Рәсим хәзерәтне белмәве,хәзрәтнең гаебе түгел,ә укучының наданлыгы дип кенә кабул итик.

Ошарга тырышып язмадым,килешмәсәгез гафу итегез,килешсәгез - рәхмәт.

№68 (820202) / 18.11.2012 19:16:24

Рәсим Хәбибуллага:
"Ә Аллаһы Тәгалә Коръәндә күрсәтмәгән, Пәйгамбәребез (с.г.в.) эшләп күрсәтмәгән һәр дини гамәл Иблис кушуы буенча эшләнә"...
Мәгълүм булганча, Коръән китабы Мөхәммәд пәйгамбәр (с) исән чакта җыелмаган була, бу хакта Пәйгамбәрдән (с) бернинди күрсәтмә дә бирелмәгән була, димәк, сезнеңчә Коръән "Иблис кушуы буенча" җыелганмы? Мөхәммәд пәйгамбәр (с) заманында мәчетләрдәге манараларда ярым ай да булмаган, хәзер ул барлык мөселман илләрендәге мәчет манараларында, шул исәптән Согуд Гарәпстаны мәчетләрендә дә бар. Иблис кушкан, күрәсең.
Мәҗлесләргә килгәндә, башка илләрдә дә 3, 7, 40 ... мәҗлесләрен үткәрү гадәте бар, әйтик, Азия якларында. Моның бер гаебе дә юк, шунда җыелган мөселманнар Коръән укып һәм тыңлап, догалар кылып, вәгазьләнеп күпме файда алалар. Бүгенге көндә мәҗлесләр динне белмәгән халык белән аралашу мөмкинлеге, дәгъват кылу ысулы ул.
Сәер инде, Р.Хәбибулла аракылы мәҗлесләргә барырга ярый дип фәтва чыгара, ә Коръән укыла торган мәҗлеләрне иблис үткәрергә куша дип шунда барудан тыя. Син "хәзрәт" кемгә хезмәт итәсең соң?

№67 (820200) / 18.11.2012 19:05:45

чын татар син тоҗе салган штоли хреновину морозишь?
ты што малении тебя за ручку водить. тебе надо ты ишши. әпәт говорю,не путай.
ты в натуре прикидываешся шлангой.
ха,компьютер гөнах ну болтун җе ты чынтатар ёмоё.

№66 (820199) / 18.11.2012 19:03:50

Үлгән кешенең 3,7,40 һәм елын уздырганда сезнең ни эшегез бар? Ни өчен борынгы бабаларым үтәгән гореф-гадәтләрне мин бүген үзгәртергә тиеш? Гомумән, бер кирәкмәгән эш белән шөгыльләнеп утырасыз? Хөрмәтле дин әһелләре шуның белән үзләренә булган зур хөрмәтне киметәләр, халык арасында үзләре сүзе белән әйткәндә бидгать тараталар. Өйрәтмәгез халыкны, Һәркем үзенчә яшәсен, үзе теләгән йолаларны үтәсен. Сезнең берегезгә дә халыкны хөкем итү хокукы бирелмәгән. Үз ишегалдында тәртип урнаштыра алмаган кеше башка ишегалларын тикшерергә тиеш түгел. Әгәр бездә Кактус өйрәтте, ул кушмый дип үле ашларын уздырмыйсың икән. икенче көнне үк күзеңне дә ачырмаска мөмкиннәр. Мин кешеләр арасында яшим әле, аерылып урманга күченмәгән, Аллага шөкер. Кыргый гадәтләрне үзегез генә башкарыгыз. Аллаһ куша икән, димәк сезгә куша, сез үтәгез, ә миңа күрәсез әнә үткәрергә куша.

№65 (820198) / 18.11.2012 19:03:30

Каян килеп чыккан Хэзрэт исеме сон эле бу??? Хэзрэт булыр очен ай-хай куп гыйлемлелек кирэк бит эле ул.
Хэзрэт - (гарэпчэдэн) Олы дэрэжэгэ ирешкэн кеше, дигэнне анлата. Уз мэхэллэндэ мэчет була торып та, шул мэчеткэ биш вакыт намазга йорисеме сон эле син узен Рэсим??
Син купме такылдасан-такылдамасан да адэм баласын туры юлдан тайпылдыра алмассын инде кадерлем. Ата-аналарыбыз , эби-бабаларыбыз аша сакланып калган Ислам динебезнен гореф гадэтлэрен син генэ юктара алмассын. Узен шул мэжелескэ чакырсалар барасын бит. Синен кебек сойлэуче узен эйтмешли хазерэтлэр, тоже тубэтэйлэрен киеп барып утыралар мыштым гына. Как будто бер син генэ белэсен дэ, башкалар надан булып чыга инде тогда. МИН БЕЛЭМ,-дию дэ, олы гонах, шуны онытма.

№64 (820196) / 18.11.2012 18:53:01

ха!!!,күрсәт әле бутаган җирне!Син дә чудить итеп утырма инде,яз щле берәр файдалы фикер!Нәрсә ,синеңчә дә начар гадәтмени аш уздыру?Ә ислам өчен дип террор үткәрү яхшыракмы?Телевизор карау,театрга йөрү,бию-җырлаулар тоҗе Рәсәдә генә,синемонда кем тота бар Гарәб илләренә ,анда чиста ислам,бидгатсез.Кстати,комп артында утыру тоҗе гонаһ,нишләп утырасың?
Ярар ,ашлар уздырмагыз,бидгать була.Бетте-китте. 

№63 (820194) / 18.11.2012 18:31:09

чын татар мин ито аңладым. син хаман 3.7.40 ын корән ашы белән бутыйсың.
сиңа аңлатар бит Россия мөселманнарында гына бу гадәт дип.
акаеп кара бу деняга. башка ислам илләрендә юк 3.7.40 синдә бар , вся рота шагает не правилне,капрал шагает берне. ну ёмое ты дайешь.

№62 (820193) / 18.11.2012 18:15:57

Рәсим хәзрәт Хәбибулла,димәк ки мәет ашын уздыручылар да,аларга килгән хәзрәтләр дә ислам динендәге адәмнәр түгел булып чыга сезнеңчә.Сез әйткәнчә"дигән кебек була"ул фәкать сезнең домысл гына.Аш уздыручылар анда җыелып Аллаһ ризалыгы өчен дип дога кылалар,сүрәләр укыйлар.Болар барысы да Корьәнгә ниндидер өстәмәләр кертү өчен түгел,ә изге максаттан чыгып,мәрхүм булган кешенең рухына багышлап укыла.Хәзрәт ,шәт беләсез булыр мәет догага туймый диләр бит.Шулай булгач кайда язылган һәр кеше мәет рухына багышлап доганы үзе генә укысын дип? Күмәкләшеп укуның нинди гонаһысы бар? Нишләп алайса мәсҗетләргә җыелып барып укырга,әйдә һәрберебез аерым-аерым өйләребездә генә укыйк.Шәт мәсҗеттә коллектив уку тоҗе бидгатьтер?Әгәр дә шулай түгел икән,нишләп әле авылдашларыңны,туган-тумачаларыңны җыеп өйдә укытмаска?Кайда монда начарлык?



№61 (820192) / 18.11.2012 18:06:50

№61 мин түгел!!!
мин киттем,башка язмыйм.

№60 (820191) / 18.11.2012 18:05:09

да онытканмын.

муллаларның төп вазифасы мәет күмү,акча җыю түгел,адәм балаларын туры юлга өндәү,ислам динен өйрәтү,кешене ялгышлык эшләүдән кисәтү,вәгазләндерү!
ислам динен,Аллахе Тәгаләне якының үлгәч кенә искә алу түгел,һәрвакыт гыйбәдәттә булырга тиеш кеше булган кеше! чын татар онытма,яшең бара,олгаясың...

Рәсим хәзерәт дөрес әйта!!!

№59 (820189) / 18.11.2012 17:54:06

чын татар.
чыннан да каян белдең,үзем укып җирләдем. бүгенге көндә дә намаздан соң,һәрвакыт,алар рухына дога кылам!

ришвәт алуны,бирүне кабул итә алмыйм!

син әйткән саранлыкмы,береҗливостьмы - белмим.
әмма ислам дине,бүгенге көндә берберсеннән уздырып,кәртечкәләрен куеп таш ясатуны - транҗирларны хупламый. мал исраф итү гөнах!

юкны сөйләмәгез,50елларда бүгенгедәй мөгез чыгарулар юк иде.киттем.

№58 (820188) / 18.11.2012 17:53:30

Аллаһы Тәгаләне ялганчылыкта гаепләгән кеше исламнан чыгып китә. \"Мәетнең 3,7,40 һәм елын уздыру дөрес\", дигән кеше Аллаһы Тәгаләне ялганчылыкта гаепләгән була, чөнки, Аллаһы Тәгалә әйтте: Мин сезнең динегезне камил итеп төзеп бетердем\" (5.3.) ди, ә 3,7,40 һәм елын уздыру дөрес дигән кеше: \"Юк Аллаһы, син безгә динебезне камил төземәдең, менә без төрле гамәлләр өстәп камил итеп бетерәбез\", дигән кебек була.
Аллаһы Тәгаләнең Коръәнендәге бер генә аятьен инкар итсә дә, кеше мөселман була алмый. Коръәндә әйтелгән: \"Кем дә кем ислам диненнән башка дингә иярсә, аның кылган гамәле дә, дине дә кабул булмый, ул ахирәттә хәсрәттә булачак\". (3.85) Мәетнең 3....елын уздырулар чиркәү әһелләреннән кертелгән икәненә бәхәс юктыр.
Әгәр кеше Иблисне якын итеп, Иблис кушкан гамәлләрне кылса (хәтта Коръән укыса да), ул кеше иманын югалта. Ә Аллаһы Тәгалә Коръәндә күрсәтмәгән, Пәйгамбәребез (с.г.в.) эшләп күрсәтмәгән һәр дини гамәл Иблис кушуы буенча эшләнә.
Шулай булгач, кем ахирәт көнендә җәннәтне өмет итеп гамәл кылып яши икән, Иблис кушкан дини гамәлләрне, мәетнең 3,7,40 һәм елын уздырулардан, уттан сакланган кебек сакланырга тиеш. Юкка гына Пәйгамбәребез (с.г.в.): \"Һәр яңалык - бидгать һәр бидгать адашу (исламнан чыгып китү)\", дип әйтмәде.

№57 (820187) / 18.11.2012 17:41:32

Урыслардагы оригиналын әйтеп күрсәт әле шул әйтемнең!

№56 (820186) / 18.11.2012 17:39:24

узышлый гына,минем бик беләсем килә,син туганнарың(атаң-анаң) вафат булгач 3.7.40 үткәрмәдеңмени соң? Әллә шул йолаларны үтәмичә калып үзеңнең саранлыгыңны яшермәкче буласыңмы?Шәт син аларны җирләгәндә мулла да чакырып тормагансыңдыр,бик расхудлы эш бит.Үзең генә укып җирләдеңме?Ай да молодец,узышлый гына укучы! 

№55 (820185) / 18.11.2012 17:31:03

чын татар.
//Үлгәннәрнең каберен бел,исәннәрнең кадерен бел!//

бу әйтем урыслардан тәрҗемә ителгән генә!

//Корьәнне барлык кеше дә укый белми,шулай булгач дога кылдырыр өчен хәзрәтне чакыра.//

нишләп белми? син дә шушы яшеңә җиттең, ник өйрәнмисең? вакыт әднәке.акча биреп,муллага(попка) ришвәт биреп, котылмакчы буласыңмы?

ата-аналарыбызга үз балаларының дога колулары кадерле... кемгәдер акча биреп түгел!!!! (менә шәм куеп чыктым әле, дигәнне хәтерләтәсең.)
мөселман татарларда,ул көнне мәет чыккан өйдә, ашарга пешерелми. кайгылы көннәр,ә син 3 үткәрергә дисең. янә акча таратырга өндисең. күмү расходларын да искә алсаң,"вахабитлар" дөрес әйтә булып чыга.

әби-бабайлар горыф гадәтләрен берегез дә белми. "по подобию,по образу" дип утырасыз.


нокта.

//Бу йолалар мэеткэ караганда да,аны озатканнарга яшэуне дэвам итэр очен кирэк.//

дөрелек бар сүзеңдә. 3,7,40 ,мәет өчен файдасы юк!
яшәгәндә кеше гөнах эшләмәскә тиеш!

№54 (820183) / 18.11.2012 16:42:09

Юк,Иркә,3,7,40 - болар татарларда җитди йолалар.
/ Әгәр кемнәрдер, ниндидер төркемнәр нидер тели икән, алар эше./
Менә бу сүзләрең дә бик спорный.Син теләр идеңме соң,берәр туганыңның берәр төркемгә,әйтик сектага эләгүен?Юк бит.Шулай булгач ничек инде һәркемнең үз эше булсын,бу дөрес түгел.Без якын туганнарыбызга,дусларыбызның язмышына "үз эше"дип битараф була алмыйбыз бит.Аннан соң ул сектантлардан нәрсә генә көтәргә дә мөмкин.

№53 (820182) / 18.11.2012 16:16:14

3,7,40 ын уткэреп,Туганнар бергэлэшеп жыела.Кайгы бераз онытылып тора.Кеше шул мэшэкатьлэр белэн бераз кайгысыннан читлэшеп тора.Бу йолалар мэеткэ караганда да,аны озатканнарга яшэуне дэвам итэр очен кирэк.

№52 (820181) / 18.11.2012 15:16:27

Мәет ашларының диндә сез әйткәнчә, артык булуның үз сәбәпләре дә бардыр инде.Аш үткәреп лишний раз догалар укыла икән кайда монда артыклык?Әгәр дә инде логаларны аш уздырмыйча гына укырга кирәк дисәгез,белгәнебезчә Корьәнне барлык кеше дә укый белми,шулай булгач дога кылдырыр өчен хәзрәтне чакыра.Хәзрәт янында тагын биш-алты карт догага кул күтәреп утырудан кемгә зыян соң? Әгәр дә мәетне искә алып бер дә дога укылмаса булыр иде гаеп.Гарәбләрдә бармы-юкмы андый әйтем,белмим,ә менә бездә-татарда бу әйтем девиз булып яңгырарга тиеш:Үлгәннәрнең каберен бел,исәннәрнең кадерен бел!

№51 (820180) / 18.11.2012 15:12:24

иркә.алоэ.

иркә,ә безнең авылда,зират печәнен дә,каенын утынын да кулланалар...
шуннан буны мин ислам дине законы дип әйтимме?...

//Тик тыелган ислам юнәлешләрен генә кемнәр алар, ник тыелаган икәнен аңлатучы, дәлилләүче юк, эш шунда.//

иркә, грамотный катын бит син. үзең укы,башыңны эшләт. 7 класс белемле бабайлар сүзенә ышанып утырма. монда аңлатучылар үзләре дә белми ул проблемаларны. кеше сөйләгәнгә ышанып утырасың.


Алоэ.
корәннең кай сүрәсендә 3,7,40,елын үткәрергә дигән???


нигә берегез дә, хотя бы татарча корән тәфсирен игтибар белән укымый икән. кеше ни әйтсә шуңа ышанып утрасыз.

№50 (820178) / 18.11.2012 14:55:28

RIM, Cез нигэ сон Ш мэржэни, Р Фэхретдин сузлэрен сойлисез? Сез Аллах Тэгалэбез сузлэрен сойлэгез. Корьэннен кайсы сурэсендэ 7,40 мэжелеслэре уздырырга ярамый дигэн??? Эллэ Син Аллах Тэгалэбез китабыннан бииик "еракмы". Гел Р Фэхретдин сузлэрен генэ кыстырып, ботен хэлне алар остенэ генэ аударасын. Хэзер эйт, -уздырырга,- дип тэ эйтмэгэн диген. Эйе. Корьэндэ мэет улгэч шундый - шундый мэжелеслэр уздырырга диелмэгэн. Менэ боларга жавап яз да, аннан бик белдекле булсан, мин Сина тагын бер сорау бирермен. Монда адэм балаларын "бутап" утырырга тугел, бераз акыллы икэнсен, халыкны Ислам диненэ, Аллах Тэгалэбез курсэтеп калдырган юлга ондэргэ тырышлык куярга кирэк. Кешегэ эллэ кайчангы халык анламый торган сузлэр копировайть итэргэ тугел, халыкнын кунеленэ утеп кереп , кунеллэрен йомшартырдай хикмэтле сузлэр сойлэргэдер дим.

№49 (820177) / 18.11.2012 14:12:51

Ха-ха-ха-ха Иркә,Кул астында мулла булмаса,ПОП та ярый.

№48 (820176) / 18.11.2012 13:20:01

Айдар, 

теләсә нинди диндә, яки динсез яши аласың. Синең моңа тулы хакың бар.Әгәр тыелмаган булса... Тик тыелган ислам юнәлешләрен генә кемнәр алар, ник тыелаган икәнен аңлатучы, дәлилләүче юк, эш шунда.

Әгәр ваһабитларны кабер өстендә казынмаганнары ( бу элек безнең авыл зиратында да шулай иде, иске чардуганны яңасы эчендә калдыралар иде, өстендәге печәнне чапмыйлар иде), мәетнең 3,7,40 ларын уздырганы өчен генә тыярга дисәләр, мин тыюлуга каршы бу очракта. Болар бернинди җитди аерымлыклар түгел. Дөресен әйткәндә, 3,7,4 ның бары бер практик файдасы бар. Әгәр ул мәшәкатьләр тормаса, кайгыдан с ума можно сойти якыннарың киткәндә, нәкъ шул мәшәкатьләр тормыш дәвам итүен искәртә. Әгәр кеше теләми икән уздырырга, ник уздырырга, мәжбури нәрсә түгел...Тем более гөнаһ түгел.Гомумән, болар җитди әйберләр түгел...

Әгәр кемнәрдер, ниндидер төркемнәр нидер тели икән, алар эше.

№47 (820171) / 18.11.2012 13:01:29

Что, Р.Фәхретдин, Ш. Мәрҗәниләр генэ диндэ булып, калган бар моселман татар дорес диндэ булмаган икэн.)))))))))) Только один выход: ТАТАР буласын килсэ, бар диннэн дэ еракта булып, как дельные предки, природа белэн гармониядэ яшэргэ кирэк!!!

№46 (820170) / 18.11.2012 12:46:41

RIM !!

бик кызганыч,бүгенге татарларыбыз,узган гасырлардагы татар галимнәренең әсәрләрен белмиләр,шунысы кызганыч.

үз вакытындагы,Г.Гобәйнең "Корән серләре" әсәре шикелле,бүген вахабитлар юк җирдә,вахабитларны "барлыкка" китерделәр....

№45 (820168) / 18.11.2012 12:34:42

чын татар, ///3,7,40,ел ашын уздыру дөрес түгел диюе генә дә миндә тискәре уйлар тудыра///

мәет ашларының дмндә артыклык икәнен мин "вахабит"лардан белмәдем. Р.Фәхретдин, Ш. Мәрҗәниләр язып калдырганнарынан белдем. Сезнең өчен аларда "вахабит" мы әллә? Мин белмәгән идем. Миңа алар тискәре түгед уңай уйлар тудыра.

№44 (820164) / 18.11.2012 12:07:45

cjhs #44

даааа уҗҗҗҗҗҗ барып җиткәнсең икәәннн...

№43 (820162) / 18.11.2012 11:38:36

Бушлык, постларың миңа юнәлтелгән булса, ирексезләү турында бер сүзем дә юк, "Соры Кортка да "бер көнне сине смертник- терорист дип күрсәтсәләр гәҗәпләнмим " дигән идем. Уже "вахабит" диделәр" (RIM №37 (820146) / 18.11.2012 / 00:03) дигәнгә җавабым гына иде.
)))Бер журналист кына ул, һәр статьясында "мине кагалар" дип елый, ә миңа, ничек атасагыз да баре-бер, аңа карап бер җирем дә артмый да кимеми дә бит.)))

№42 (820158) / 18.11.2012 11:28:38

даааа уҗҗҗҗҗҗ барып җиткәнсең икәәннн...

№41 (820157) / 18.11.2012 11:27:20

кем синең башыңа суга әле,үзең булып калма дип?
сине ирексезләүчеләрне мруда күргәнем юк,наоборот, син ирексезлисең бугай кешеләрне.

№40 (820151) / 18.11.2012 09:42:33

Ииии, RIM, сезнең кебекләр мине хет марсиан дип атасын, аңа карап, үзем булудан туктамыйм, ни әйтәсем килгәнне баре бер әйтәм бит. Сезгә генә ул, төрле ярлыклар, атрибутикалар мөһим, миндәйләргә, үз-үзең булып калу мөһимрәк.)))

№39 (820150) / 18.11.2012 08:52:48

чын татар №39 (820149) / 18.11.2012 / 07:57







Хикмәт термнда тугел, гамәлдә шул!!! Ярар, узегезне "чын коръ"әнче дип атагыз, эшегез бит баре-бер, шул, бабайларыбызны тәмугъ кисәве дип атап, гарәбестан аркылы килә торган ябрәй акчасын алугызны аклауга кайтып кала.

№38 (820149) / 18.11.2012 07:57:37

ХӘЕРЛЕ ИРТӘЛӘР,барчагызга да!
\ ...акча күзне кыздыргач гади кешеләргә дә чират җитәр.\
Бик дөрес,ә ни өчен әле мин үземнең дөя түгеллегемне расларга тиеш.Ваххабизмны мин уйлап тапмадым ,аны хәтта башка конфессиядә булганнар да уйлап тапмады,аны Исламны эчтән таркату өчен,исламнан башка диннәр алдында изгой ясар өчен нәкъ менә,"син дә мулла,мин дә мулла ,атка печән кем сала?"уенын уйнаучылар,влач бүлә алмаучылар уйлап тапкан.Бер мисал:Игътибар итсәгез,юк кына берәр мәҗлестә дә ике имам булса бер-берсен "син дөрес укымыйсың,син тегеләй,син болай",дип чукырга гына торалар
RIM,СМИның күп вакыт дөрес информация бирмәгәнен бик яхшы беләм.Шулай да, сез ваххабизмны яклап берәр сүз әйтеп карагыз әле СМИда бүген,менә мондагы кебек.Ничек уйлыйсыз,миндә һәм башкаларда сезнең турыда нинди фикер туар икән?Янәдән шуны кабатлыйм:ваххабизм ничек кенә Исламның дөреслеген яклаучы булса да ул миңа бүгенге көндә тормышыма аяк чала.
3,7,40,ел ашын уздыру дөрес түгел диюе генә дә миндә тискәре уйлар тудыра.Монда СМИ кирәкми.

№37 (820147) / 18.11.2012 00:33:10

RIM

№36 (820146) / 18.11.2012 00:03:17

чын татар,  шуның өчен СМИ хәбәрләрен фильтрларга өйрәнегез. Мәрҗәни, Фәхретдинне укыгыз. Мәглүмәтне алганда авторы кем икәнен карагыз. Белер-белмәс вахабитлар дип кычкырып утырып булмый бит инде. Соры Кортка да "бер көнне сине смертник- терорист дип күрсәтсәләр гәҗәпләнмим " дигән идем. Уже "вахабит" диделәр. "Вахабитлар"белән "көрәш" сезнең ишек алдына, өйгәдә керергә мөмкин. СМИга кушылп белер-белмәс кычкырып ,күпертеп йөрмәгез. Башта гыйлемлерәк кешеләрне кысалар, премияләр, акча күзне кыздыргач гади кешеләргә дә чират җитәр. Бу тарихта булган нәрсә. Кеше саны план кирәк булгач НКВД кешеләре бер-берсен утыркан-үтерткән бит. Чамалагыз! Менә боларга "вахабизм" янамый. http://www.youtube.com/watch?v=lOIe-tLGXZU
киләчәкләре бармы?
Татар халкының тыныч яшәвенә эчләре пошканнарның сүзе белән.... их сез...

№35 (820145) / 17.11.2012 23:38:23

RIM,мин дин өлкәсендә надан кеше,сезнең бн бәхәскә керергә дә җыенмыйм,әмма да ләкин бүгенге көндә ваххабизм ярлыгын, гади генә итеп әйткәндә, ислам динен тотучы һәр кешегә властьлар тарафыннан тагылып мөселман булган татар милләтенең үсешенә бик зур каршылык тудыра.Миңа димәгәе ваххабит түгел ,әллә нинди юнәлеш булсын,минем өчен иман минем күңелемдә,Аллаһы Тәгалә минем өчен дә бар һәм бер,һәм мин бабаларым йоласын дәвам итәм,ваххабитлык нинди генә кануннарны чын дип тапса да.Бүгенге көндә миңа бу юнәлеш тыныч кына яшәргә,балаларымның киләчәге өчен борчылырга сәбәп тудыра.Шулай булгач ваххабит дип аталган "чын Корьәнчеләр" минем өчен не приемлимый нәрсә.  

№34 (820142) / 17.11.2012 22:58:30

чын татар, кем бу роликның авторы? Мин сиңа ТАТАР ТЕЛЕНДӘ Р Фәхретдиннең сүзләрен китерәм, ә син кем икәне билгеле булмаган кешенең ролигын китерәсең. "вахабит" дип теләсә кемгә әйтәләр. Хәттә монда Соры кортныда бер укытучы апаең "вахабит" дип атады. Бу роликның 4.06 минутында пәйгәмбәребезнең хәдисен "вахабит"ларга карата әйтелгән дип китерелә. Теләсә кемгә "вахабит" ярлыгы тагып үтерәсң дә әҗер-савплы булырга чакыра бит бу.

№32 (820134) / 17.11.2012 21:43:19

чын татар, Сезне СМИ ниндидер мифик "ваххабизм" белән куркытып бетергән инде.

// Нәрсә генә булса да, Рәсәйдә менә бу дини юнәлешләр бүгенге көндә татар теленең сакланып калуына,татар милләтенең сакланып калуына бик каты комачаулык тудыралар.//

Stop! Әйдә чагыштырып карыйк.

Шәһәр җирлегендәге балалар бакчаларында, мәктәпләрендә нинди телдә сөйләшәләр? ТАТАРның МИЛЛИ сабантуен нинди телдә алып баралар?

Гаед, җомга вәгәзләре Мәскәүдә дә ТАТАР телендә алып баралар. "вахабит" ярлыгы тагылган Рамил Юныс белән Идрис Галәветдиннең татар теленең сакланып калуына,татар милләтенең сакланып калуына нинди комачаулык тудырдылар?

Сезне бит "әнә һавада чыпчык очып бара" дип күккә каратып, артыгызга тибәргә маташалар!

№31 (820132) / 17.11.2012 21:18:52

Бик мөмкин,ваххабизм сүзе булгандыр,ләкин аны халык белмәгән дә.Һәм белмәве хәерлерәк тә булгандыр.Шәт "опиум народа" төшенчәсе дә аның таралмавына йогынты ясагандыр,кем әйтмешли, һәр начарның бер яхшысы була.
Нәрсә генә булса да, Рәсәйдә менә бу дини юнәлешләр бүгенге көндә татар теленең сакланып калуына,татар милләтенең сакланып калуына бик каты комачаулык тудыралар.Тагын бер кат әйтәм:авырткан башка тимер тарак.

№30 (820131) / 17.11.2012 20:57:22

Халыкка алтын юелән чигелгән Яңа законнар бирәчәгем бар.Шуңа бурыч индн ул.

№29 (820129) / 17.11.2012 20:45:57

чын татар,сез үскәндә \"халык дошманы\",\"контра\" кебек сүз кулланганлардыр. Ә революциягә кадәр ул сз булган инде. Мәрҗәнине дә \"шига\", \"ваһһабчы\" дип йөрткәннәр.


\"Ваһһаби сүзе безнең гасырда бер өлеш руханиларыбыз өчен “юнәлтү” коралы булды. Халыкларны шушы сүз белән тәрбия кылалар. Ләкин ваһһабилыкны тикшерү боларның башларына да керми. Башларына кергән сурәттә дә объектив бер юл сайлаячаклары шөбһәле. Боларның мәгълүматларының чыганагы һәм бөтен гакыйдәләренең хәзинәсе Дәхлән вә шуның юлын тоткан кемсәләрнең әсәрләредер. Хәлбүки, объективлык нигъмәте боларга насыйп булмады. Дәхлән бәлки үзе бөек вә галим кешедер, әмма хакыйкый вә мөхәкәмәле тарихчы түгел. Ибн Тәймия илә Ибн әл-Каййимны ваһһаби дию, Җүнәйдне ибн Гарәбигә иярүче иде дию белән бер булган, мәгънәсез бер дәгъва булганга күрә, “Ибн Тәймия” китабында искә алынмады. Халыкларны юнәлтүчеләр [ишаннар] “ваһһаби” исемен шул дәрәҗәдә начар күрсәтәләр вә шул дәрәҗәдә халыкларны нәфрәт иттерәләр ки, мөгамәләләренә караганда, хәтта фараз кылып Ахирәттә бөтен халык котылу тапса, бу нигъмәттән ялгыз ваһһабилар гына мәхрүм булачаклар кебек бер фикер килә. Болар карашында, үзләре кебек фикер йөртмәүчеләр һәм болар мөгамәләсе кебек мөгамәләдә булмаучыларның һәрберсе ваһһаби “вә күллү ваһһаби фин-нар”[һәм
һәр ваһһаби да утта] дыр. Ашыкмасыннар! Мондый хөкемнәргә әле вакыт җитмәде. “Сәүфә тәра изәнҗәләл-губару ә фәрәсун тәхтәкә ам химару” [тузан өере узып киткәч, астыңда атмы, ишәкме икәнен абайларсың]”.
 Риза Фәхретдин .
Шура журналы, 1912 ел. 1 нче номер, 30 бит.

№28 (820127) / 17.11.2012 20:32:49

Менә җәмәгать,безнең бала чакта ваххабизм да,сунитлар да,шәитләр дә юк иде.Әткәй-әнкәйләр бөтен җаннары тәннәре бн Аллаһының барлыгына,берлегенә ышанып ,белгән догаларын укып тыныч кына гомер сөрделәр.Театрын да,киносын да карадылар.Мәҗлесләрдә-бәйрәмнәрдә җырларын да җырладылар,шигырен дә сөйләделәр.Менә хәзер генә дөнья бутаучылар-шул ваххабитлардыр инде,тегесе ярамый,монысы ярамый дип үт тишеген әчеттереп яталар шунда,ачуым бер килмәгәе.Безне тәрбияләгәндә нык итеп әйтеп үстерделәр:дуңгыз ите харәм,хәмер харәм,зина кылу зур гонаһ,кеше әйберен урлау гонаһ,кеше рәнҗетү гонаһ диделәр.һәм миңа шулардан артыгын белү кирәкмидер дә.Чуаш әйтмешли,польно умныйлар үз балаларын яңа рухта тәрбияләсеннәр.Ул ваххабизм да соңгы егерме елда гына гарәб илләреннән кергән нәрсә генә бит.Без - татарларга ят нәрсә.Шулар җырын бүген җырлаучылар да,иманым камил,без алган тәрбиядә үскән бичаралар.Бу Төркиядә,Гәрәбстанда укып кайтучылар да шул пропагандага бирелеп ,үзләре дә сизмәстән сектант булучылар баш бәласе булдылар.

№27 (820125) / 17.11.2012 20:17:11

Әтәтәтә, "Эльнарага Аллахе тэгэлэ бу деньяда ин зур нигмэтен биргэн", ә исемен нарга эль. Рәзве шундый исем була? Нәрсә ул нар, нәрсә ул эль? Ата-ана ни караган? Үземә дә кагыла, малаемның исеме туҗе ниправилный. Бабагыз бик матур Аяз исемен кушырга рөхсәт итмәдееееее, ыррррылдап тора торган исемнәр куштырды, ну кызныкы җарый инде миҗдунаротный.(((((((

№26 (820123) / 17.11.2012 20:09:10

Молодис!

№25 (820122) / 17.11.2012 20:07:11

Зимогур,нинди бурыч инде ул ?

№24 (820117) / 17.11.2012 19:57:52

Кызыыыык! Мәет ашларына ашарга йөрү- әби-бабалардан калган гадәт. Башкасына терәлгәч-////18-19 гасыр өрәкләре ////

№23 (820099) / 17.11.2012 19:16:29

Сүз куертып ятасы юк, өстәге язмада Зөлфәт Сабирҗанов дигән хәзрәт чалт итеп җавап биргән бит инде:
"Әгәр җыр яки музыка кешене намаздан, фарыз гамәлләрдән, өстендә булган вазыйфа, бурычлардан аермый, ерагайтмый һәм аның эчтәлеге, мәгънәсе шәригатькә каршы килми икән, аның бер зыяны да юк".

№22 (820097) / 17.11.2012 19:12:46

Эльнарага Аллахе тэгэлэ бу деньяда ин зур нигмэтен биргэн.Моны меселманнаргына анлый.Бу бик шатлыклы хэбэр.Ислам диненнэн мэглуматлары булмаганнар авыз чайкап утырмасыннар иде...

№21 (820090) / 17.11.2012 18:29:00

//Эчке калебне яңарту, рухны баету турында ник берсе сөйләсен.//

авыл катыны,дөрес әйтәсең. син теләгәннәрне сөйләүчеләрне, сөйләр җиргә якын китермиләр бугай.
нормаль сөйләүче Рөстәм З.,Рәмил Ю. лар бар иде. рухны баету,калеб яңарту, вахабитлыкка керә күрәсең.

Р.Зиннуров,Р.Юнысов, алар Казандамы,исә-саулармы? языгыз әле. безнең - читтәгеләрнең - беләсебез килә.
Ил дә язмый,укый гына күрәсең.

№20 (820081) / 17.11.2012 17:00:42

Исламда җыр тыела, шигырь шайтан тамгасы, тиле визар карарга гөнаһ, сүрәт куйсаң кыямәт көнне җан сорый, тегене кимә моны ки, тегене ашама моны аша, тегендә басма монда бас һ.б. һ.б.
Намаз укы да, ураза тот та корбан суй. Хәлең булса хаҗга бар. Исламның бөтен кыйммәте шул дөньяви гамәлләргә сыеп беткән. Эчке калебне яңарту, рухны баету турында ник берсе сөйләсен.

№19 (820074) / 17.11.2012 15:54:35

Иркә

№18 (820064) / 17.11.2012 12:32:46

Эчүчелек буенча эш болайрак тора.Без христианнарның да,мөселманнарның да зәм-зәм суы белән поминкалар,бәйрәмнәр,туйлар үткәрүләрен тыймыйбыз.Безнең бурыч икенче.Тик,шуны әйтәбез,бездән соң,озак та үтмичә,икенче кеше пәйдә була.Исерткеч эчемлекләр,җүләрләндерүче мәтдәләр куллану,катыгый тыела.Аларны кулланган өчен .....

№17 (820063) / 17.11.2012 12:21:27

Киләчәк цивилизациядә әдәплелек,әхлак,дөнъяви белемнәр,демократик кыйммәтләр,музыка,җыр,милләтләрнең тарихтан килгән гореф-гадәтләре иң югары урында торалар.Милләтләрнең мәдәнияты тарихча формалашкан һәм үсә баручы кыйммәтләр.Әгәрдә җыр,музыка диннәр белән тоташкан икән,бу уңай күренеш.

№16 (820061) / 17.11.2012 11:10:27

Гүзәл, син акыллы хатын))) Утырма инде шул 18-19 гасыр өрәкләре белән җитди тонда сөйләшеп.

Музыканы тыя алган территориядә яшәсеннәнр шунда. Анда шул 18 гасыр өрәкләре генә....ислам түгел ул, потусторонний мир...

№15 (820046) / 17.11.2012 09:10:32

кәнишне гөнахмы,гөнах түгегелме Алла белүче.
мин шуны гына әйтәсем килә,бер крайностьтән икече карайностькә бәрелүче мулла-партороглар эше бу.

тәкила, син укыган кеше. ислам нигезләрен,ислам законнарын укып,үз сорауыңа үзең җавап бирә алачаксың. кеше сүзенә бик үк ышанып бетмә. ислам дине,ислам законнары кеше өчен,кеше тәртипле булсын өчен чыгарылган. һәр нәсәнең үз урны бар,җыр биюнең дә.
карт зимагур.

Алоэ шулай!!

№14 (820041) / 17.11.2012 07:59:21

Улым ойлэнде, матур итеп никах укыттык, жэй ае иде, шундый кызык, кунелле узды. Икенче улым армиягэ китте, ике кон бер кеше озелмэде, элхэмдулиллэх.Татары да, урысы да килде озатырга, чувашы да керде, барысы да телэк, унышлар телэде, барысы да бик матур булды, улым шундый жинеллек белэн хезмэт итте. Намазларын да укыдык, эле оч кенэ кон булса да ураза да тоттык ди. Бугенгесе конгэ кадэр хэмер, тэмэке тотып караганнары юк. Йортка да кергэне юк андый хашэрэтнен, элхэмдулиллэх.

№13 (820040) / 17.11.2012 07:52:42

Белмим, мин узем дэ куптэннэн кузэтеп йорим. Мэетнен 3,7,40, елына мэжелеслэр уздырылмый - харам. Жыр - харам. Моселман кешесенэ тэрэзэсез бикле здания очендэ гыйбадэт кылып кына утырыргамы икэн эллэ??? Менэ Кактус утырды ул - харам, бу - бидгать дип. Э узе шул ук мэжелеслэргэ йори, чакыр гына. Тагын куп белэм андый "хэзрэтлэрне". Узлэре харам, бидгать ди, э узлэре шуны ук эшли. Пэйгамбэребез С.Г.В.нен дэ яратып тынлый торган жырчылары булган. Нтгэ дип Ислам динен шулай куерталар.??? Менэ языгыз эле шунда ук, кайсы урыснын уз динен обсуждайть итеп, мыскыллап сойлэгэнен. Юк элбэттэ. Э менэ узен мин татар дип санап,(эле узен моселманга да саныйдыр) рэхэтлэнеп кеше колдереп белмэгэнен сойлэп утыралар. Аллах Тэгалэбез безлэрне ошбу жир остенэ сынау узар очен яралткан. Син мона ышанасынмы, юкмы, барыбер Эжэлен килгэчтен китэчэксен бу жирдэн. Хэм хэммэбезне дэ мэнгелек йортыбыз котеп тора. Менэ анда баргачтын, ботенесе очен дэ жавап тотасыбыз бар. Кем булуына карамастан, татармы ул, урысмы, атеистмы....тормыш юлларында авырлыклар килу белэн бер Аллах Тэгалэбезгэ таяна. бер Аллах Тэгалэбезгэ сыена, бер Аллах Тэгалэбездэн ялварып сорый башлый. Э инде исэн чагында узен эллэ кемгэ санап утырган була. Ан булыйк дуслар. Без барыбыз да бер-беребезгэ кардэшлэр, бер Адэм балалары. Онытмыйк. Аллах Тэгалэбез барыбызны да туры юлдан тайпылдырмый бер Узенэ гыйбадэт кылырга насыйп итсен.

№12 (820038) / 17.11.2012 01:27:23

минем энекэшем ойлэнде.туй моселман туе булды.жыр да юк, бию дэ юк. вэгазь уку белэн генэ утте ботен мэжлес. моселман туенда татарча биегэннэн, яки "шахта"ны жырлаганнан гонах була микэнни? мин анламадым.

№11 (820029) / 16.11.2012 23:09:15

"Раян" егетләрен Раян капкалары яныннан ук кире борырлар микәнни? Ә фотога төшкән муллаларны нишләтерләр? Никахта да, исем кушуда да, хәтта күмгәндә дә фото да видео бит хәзер. Һиндстан мөселманнарының Гает бәйрәме турында язган идем инде, бөтенесе, бәйрәм итәбез дип, гөнаһ җыялар икән бит!

№10 (820022) / 16.11.2012 22:11:11

Эх,алмагачлары,сайрый сандугачлары....Бер икейөз грамны салып җибәрсәңме.Җырлата.Мулла апыйларың да җырлый.

№9 (820012) / 16.11.2012 20:55:26

Музыка,сәнгать, тере зат сурәтен ясау тыелмаган диннәрне тотучылар барысы да кыямәтлекме? Диннәр төрле булса да, алла бер диләр бит. Әллә аллалар да трле- төрлеме?

№8 (819992) / 16.11.2012 16:30:52

Ходай дип сөйләшүләреннән үк бу кешеләрнең ни дәрәҗәдә надан икәне күренә)))))))
Алайса ачыклый төшик!
Кайда күренә,нәрсә буенча үлчәдегез минем наданлакны?
Сезнең бизмәнгә туры килмәгәне өченме?

№7 (819991) / 16.11.2012 16:00:48

Ходай дип сөйләшүләреннән үк бу кешеләрнең ни дәрәҗәдә надан икәне күренә!Дин асылын, Корьэнне белмәгән кешенең ислам турында сүз куертып утыруы көлке. Бүген муллалар концертка йөри, яулыклы кызлар музыка компанияләрендә эшли, егетләр белән кочаклашып фотога төшә. Ислам турында мөселманнарга карап фикер йөрмиләр, алар үзләре җавап бирәчәк бу әйберләр өчен. Бәлки алар тәүбәгә килер! Аларны турында гайбәт тараткан өчен гөнаһы үзегезгә генә. Тавышны башка максаттан да кулланырга була - Корьән укып сокландырсын ул таланты белән!Э Эльнара молодец дип әйтәсе килә. Аллах аның иманын ныгытсын, гыйлемен арттырсын!

№6 (819988) / 16.11.2012 15:32:13

Музыка тыңламыйча яшэү яшәүме инде ул??
Ходай димәк, композиторга җырчыга талант биреп,гөнаһ эшләргә мөмкинлек тудыра?!

№5 (819987) / 16.11.2012 15:16:41

гүзәл,син ялгышма һәм буташтырма парторог-традисион муллалар белән. алар сидекне дә божи роса дип әйтәчәкләр.

кайвакытта музыканың хәрәм икәнен,ислам диненең нигезләрен өйрәнгәч аңларсың,т.е. укы,укы,укы.

син санап киткән җырчыларның гөнаһлымы,түгелме икәнен, бер Алла үзе генә белүче!!!

№4 (819984) / 16.11.2012 15:01:27

Ансын да эйтим инде: музыка гонах булгач, ник сон ботен концертларда тур башында, ин шэп урыннарда гел муллалар утыра????
Бармасыннар, гонах булгач, йормэсеннэр, "хатын-кызның чит ирләр алдына чыгып җыр башкаруы әдәп-әхлак, тәрбия ягыннан бик үк дөрес түгел" нэрсэне кузлэп. Оендэ утырсыннар намаз укып кон буе.

№3 (819983) / 16.11.2012 14:57:49

Куплэрнен кунеллэренэ жыр-мон, тирэн хислэр кертуче, хэллэрен жинелэйтуче, доньяга монлы тавышлары белэн ямь остэуче Зэйнэп Фэрхетдинова, Элфия авзалова, Зохрэ Сэхэбиева кебек шэхеслэребез зур гонах кыла икэн, алайса.
Музыка, гомумэн, талант - Ходайдан бирелэ торган нэрсэ, кухняда авыз эченнэн яки табында жырлау белэн чын талант - икече ике торле эйбер. Ходай жырга талант бирсэ, кеше аны биклэп, авызлап, кунеле ятмаган башта эш эшлэргэ тиешме?
Бигрэк тузга язмаган суз сойли кайбер кеше. Узенен таланты булып, андый нэрсэне анлый торган булса, бер хэл булыр иде эле, э болай узен Аллахы тэгэлэ итеп хис итеп, Ходай биргэн талантны уз "тупой" улчэве белэн улчэп, пыран-заран китермэкче. Жыр-мон гомер буе кешенен кунел юлдашы булган, жыр тынлап, начарланган кеше кургэнем юк эле, шуны да хэзер гонах итмэкчелэр. Бигрэк инде, кит!

№2 (819981) / 16.11.2012 13:55:18

Кешеләрнең музыканы тыелмаган дип санаулары кыямәтнең билгесе. Чынлыкта хәмер эчү, ирләрнең ефәк кием киюләре рөхсәт ителми. Димәк, музыка да шулай ук. Кайберәйләрнең боларны рөхсәт ителә дип әйтүләре һәм язулары аларны рөхсәт ителә торганга әйләндерми. Кыямәт алдыннан күп кешеләр шулай саташалар гына