• 13.12 Айдар Рәкыйпов концерты. УНИКС. 18:30
  • 15.12 Ришат Төхвәтуллин. КСК "Уникс". 17:00
  • 16.12-20.12 Данир Сабиров концерты. КСК "Уникс"
  • 24.12-25.12 "Һәлакәткә бер адым" (Премьера!) Тинчурин театры
  • 02.01-03.01 Нәфкать Нигъмәтуллин концерты. Филармония. 19.00.
  • 14.02-23.02 Мунча ташы. Кырыкта да кызыкта. КСК "Уникс"
  • 29.02-09.03 Фирдус Тямаев. Ялгыз торна. КСК "Уникс"
Туган көннәр
  • 14 Декабрь Әнәс Галиуллин
  • 14 Декабрь Нур Әхмәдиев
  • 14 Декабрь Алсу Әбелханова
  • 14 Декабрь Алмаз Сабирҗанов
  • 14 Декабрь Сәет Шәкүров (1917-1989)
  • 15 Декабрь Кави Нәҗми (1901-1957)
  • 15 Декабрь Фәридә Кудашева (1920-2010)
  • 15 Декабрь Данил Гыйниятов
  • 15 Декабрь Габделбарый Болгарский (1884-1927)
  • 15 Декабрь Диләрә Илалтдинова
  • Срочно дворник кирэк 89377734777
  • Туалет, ваннага плитка жаям теплыи пол уткарам, стенага плитка куям, тел.89600325048
  • Казаннын узэгендэ, Назарбаев урамында кызлар очен ботен унайлыклары тудырылган 1 булмэле фатир тэкъдим итэм. тел.89178887888.
  • Казанда.Карбышев 60 адресында 13 кв.м.булмэ сатыла.7 эт.Булмэдэ ремонт ясалган.Куршелэр бик эйбэт.Бэясе 800000.Т 89274084073.
  • Продаётся однокомнатная квартира в центре Актаныша с площадью 26 кв.м.8 904 673 59 09
  • Татар телендә дипломнар, курс эшләре язуда студентларга ярдәм. Тиз арада оригиналь эшләр. 917-885-45-12
  • Туалет булмэсе ясыйм и унитаз урнаштырам. Тел.89196484445 Актаныш
  • Ремонтируем бойлеры водонагреватели 8-960-060-77-38 Актаныш
  • Сборка и ремонт мебели!Тел.89196484445 Актаныш
  • Бергэ квартира снимать итергэ иптэш егет эзлим квартира Габишево ягында) 895066660021

 

 
Архив
 

               

06.08.2010 Сәясәт

МИҢНЕХАНОВ СТИЛЕ

Яңалыкларны карасаң, шаккатып куясың – Президент Рөстәм Миңнеханов барысына да ничек өлгереп бетә ул?! Узган шимбәдә киңәшмә үткәрә, якшәмбе Төрекмәнстанга китеп бара, дүшәмбе Казанда берничә җитди очрашу үткәрә... Әйе, кул астында машина, вертолет, самолет бар, ләкин тегендә-монда барып кайтыр өчен, алай гына да түгел, дәүләтара дәрәҗәдәге очрашулар үткәрергә зиһен, сәламәтлек тә кирәк бит.

Рөстәм Миңнеханов республика белән идарә итүдә үзенең элеккеге стилен саклап калды. Президент булгач та, Кремльдәге кәнәфидә утырмыйча, хәлләрне урынга барып тикшерә. Түрәләр аны алдый алмый. Чиновниклар әйткәнчә, Миңнеханов еш кына шимбә-якшәмбе көннәрендә вертолет белән җитди төзелеш объектларын тикшереп кайтырга мөмкин. Эш оештырылмаган икән – дүшәмбе җаваплы кешеләргә нык кына “эләгә”. Шунысы да бар: Миңнеханов түрәләргә ялынмый диләр. “Эшлисегез килмәсә, урыныгызга башка кеше табылыр” , – дип әйтергә дә күп сорамый. Бигрәк тә муниципалитет башлыклары еш ишетә андый сүзләрне. Беренче чиратта – капиталь төзекләндерүне ташбака тизлеге белән алып барганнары өчен. Ник дигәндә, 10 октябрьдә муниципаль сайлаулар, район хакимнәре халык яклавын яуларга тиеш. Ярым-йорты эшләнгән йортлар белән ерак китә алмаячаклар. Быелгы корылык елында, азык-төлеккә бәяләр үсү, терлеккә печән-салам, иген җитмәү шартларында хәзерге хакимнәргә авырга туры киләчәк.

 

Рөстәм Миңнеханов Минтимер Шәймиев күләгәсендә булыр дигән фаразлар чынбарлыкка туры килмәде. Беренче Президент үз алмашының эшләренә кысылмый дигән фикер туа. Шәймиев бүген Болгар һәм Зәй утравындагы тарихи объектларны торгызу эшенә башаяк чумган. Биредә Президент, хөкүмәт аңа һәрьяклап ярдәм итә. Ягъни вазифалар тулысынча чикләнгән. Моны Миңнехановның яңа команда туплый башлавы белән дә аңлатырга мөмкин. Ике дистәгә якын хакимият башлыгы алмашынды инде. Әкренләп Шәймиев чоры министрларына да чират җитәр. Күптән түгел икътисад министры Марат Сафиуллин үз постыннан китте. Шәймиев киңәшчесе булып эшләгән Сафиуллин беренче Президент командасы вәкиле иде. Хәзер икътисад министрлыгын Миңнехановның элеккеге киңәшчесе Мидхәт Шаһиәхмәтов җитәкли. Мондый үзгәреш Сафиуллин өчен көтелмәгәнлек булган диләр.

 

“Татспиртпром” җәмгыяте тирәсендә дә вакыйгалар куера. Инде күптән әлеге оешма башлыгы Рәшит Шәйхетдиновны Миңнеханов өнәп бетерми дигән сүзләр йөри. Рөстәм Нургали улы Президентлык постында раслангач та, “Татспиртпром” милкендәге Казан ипподромына прокуратурадан тикшерүчеләр килеп төште. Алар әлеге объектның биш ел буе тиешле документларсыз эшләп ятуын ачыклап, ипподромны ябу белән янады. Ат спорты комплексы тирәсендә гауга онытылып кына барганда, Премьер-министр Илдар Халиков аракы җитештерүчеләрне кискен тәнкыйть утына тотты. “Заводлар бар көченә эшләми, Татарстан хәмере рәтле-юньле сатылмый”, – диде ул. Һәм “Татспиртпром” җитәкчелеген кул кушырып утыруда гаепләде. Әлеге сөйләшүдән соң ике атналап вакыт узгач, җәмгыятьнең директорлар советы утырышы узды. Анда да Илдар Халиков авызыннан кискен сүзләр яңгыраган диләр. Тик монысын гади халык ишетми калды. Башта директорлар советындагы хәлләр турындагы мәгълүмат хөкүмәтнең рәсми сайтына эленсә дә, аннан аны берничә минут та үтми алып ташладылар. Үз чиратында “Татспиртпром” һөҗүм ясауда массакүләм мәгълүмат чараларын гаепләп, пресс-релиз таратты, ә аракы сату турындагы саннар чынбарлыктан 20 тапкыр киметелгән дип белдерде. Иң кызыгы – рәсми мәгълүмат чараларында яңгыраган әлеге саннар Илдар Халиков тарафыннан әйтелгән иде. Шәймиев командасы кешесе булган, һәрвакыт аның яклавына таянган Шәйхетдинов постын саклап кала алырмы? Аракы җитештерүчесе әлегә бирешергә уйламый. Һәм бу вакыйга чишелеше Миңнехановның позицияләре никадәр нык булуын, Шәймиевнең тәэсире ни дәрәҗәдә сакланып калуын күрсәтәчәк.

 

Тагын бер нәрсәне өстик – Миңнеханов барлык мәсьәләләрне кешелеклелек ягыннан да килеп хәл итә. Шул ук вакытта сүзгә кергән кешеләргә карата катгый чаралар да күрергә мөмкин. Моның мисалы – “Нур” оешмалар берләшмәсе хуҗасы Мәннәф Сәгъдиев тирәсендәге вакыйгалар. Кайчандыр бөтен республикага гөрләгән предприятие бүген бик авыр хәлдә, башлары суд юлыннан чыкмый. Кайбер чыганаклар Мәннәф Сәгъдиев белән Рөстәм Миңнеханов сүзгә кергән дип хәбәр итә. Күрәсең, җитди каршылык килеп чыккандыр...

Сәйдулла КУТУШЕВ
Безнең гәҗит
№ | 04.08.2010
Безнең гәҗит печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№44 (51383) / 11.08.2010 09:36:00

Хакимияттә хәйләкәрләр һәм оятсызлар утыра. Җүнле кеше хәзерге заманда анда үрелми. Үрелгән очракта да акча һәм көч өчен генә кәнәфигә утырырга тели, халык өчен эшләү дигән нәрсә бөтенләй дә юк аларда.

№43 (51379) / 11.08.2010 09:26:45

әллә
Аллага шөкер, хәзерге эшем үземә ошый. Моннан китсәм дә, реаль эш белән шөгелләнүчеләр кире какмас дип ышанам. Хәкимият минем урын түгел, ялагайлана алмыйм. 

№42 (51378) / 11.08.2010 08:50:30

инде,Соры корт,баш архитектура вәзирлеге урнын алыркга келисең?
Әзерәк файдаң тияр үзе илгә,әммә коррупция,откат артыр...

№41 (51366) / 10.08.2010 22:42:18

"Бездә шул мактый гына беләләр" язмаларны укыйм, укыйм да, нигәдер киресе кебек, ни генә булса да, гел хурлау... Мактарлык урыннары бар икән, ник мактамаска?...

№40 (51294) / 10.08.2010 09:20:10

Бездә шул мактый гына беләләр угрыларны һәм бесшабашныйларны.

№39 (51262) / 09.08.2010 22:12:54

Мактагыз, мактагыз президентне, может, Пугач кебек, генерал итщр ъзегезне!

№38 (51227) / 09.08.2010 20:40:29

Сүз башы бит шүрәле, дигәндәй, Саба малаеның эш башын чәйнибез бит. Рөстәм Миңнеханов күп яктан өметле генә күренсә дә, кул астындагыларның, кирәкмәгәннәрне бтыру өчен, гамәли эшкә карамый, һаман кәгазьдә чокынуы сагайта.("объектның биш ел буе тиешле документларсыз эшләп ятуын ачыклап, ипподромны ябу белән янады." Карасын специалист, техник яктан төзек икән, ник кирәк ул 70-80 томлык кәгазь. 100 тапкыр күберәк кәгазь булса да ахмак бер ни дә аңламый, специалистка йөгерек күз карашы да җитә! ).

№37 (51218) / 09.08.2010 19:49:58

тик шул 6-7 ел- аларның янындагылар өчен мәңгелек тәмуг булып тоела. ул ягы да бар конечно

№36 (51216) / 09.08.2010 19:17:23

Күкене тулыландырып "тик нәтиҗәсе генә..." аракыны ирекле саткандгыга караганда яманырак булды, алкашлар артты. Үземнең иң яратмаганым исерек, ләкин тыясың икән, алар арта гына... Бер язганымча: аракы хакын төшерергә кирәк, бар эчкече, эчә-эчә тизрәк катып бетәр. (Замандашларымнан чыгып әйтәм: гадәттә баш ташлап эчә башлаганнан соң 6-7 елда китеп баралар)

№35 (51214) / 09.08.2010 17:50:47

Кызыл бозау! Бездә бервакыт спиртпромны ябу гына түгел, хәтта виноград агачларын да кисеп бетереп карадылар.тик нәтиҗәсе генә...

№34 (51210) / 09.08.2010 16:43:26

Ник бииик иртә көтүдән качтың???

№33 (51209) / 09.08.2010 16:15:46

Иии... Тамчыгөл дә юкмыни? Кайда соң ул??? Хәер, ул җырлый дамы? мин аның плакатын гына күрәгнем бар ие...

№32 (51208) / 09.08.2010 16:13:29

Миңнеханов урынында булсам бөтенләй татспиртпромны ябар идем. Нәстәгә кирәк ул? Бетсен аракы! Бетәр эчүчелек!!!

№31 (51207) / 09.08.2010 15:44:42

Рәхмәт. Свияжскның Зөя икәнен беләбез. Бу темага беренче язма гына түгел. Гел Зөя булды. Бу юлы никтер Зәйгә әйләнгән шул. Эссе бит))) башта ми парга очып бетә бугай. Ә белән ө не аерырлык түгел))) Гафу.

№30 (51179) / 09.08.2010 11:39:29

хөрмәтле татар журналистлары! Зөя утрау-шәһәрчеге дип языйк әле шуны. Свияжск стансасы белән бутыйлар бит, Яшел Үзән районында икәү алар. Азрак анда элек татар авылы булуын, күптән түгел казыганда татар авылының йорт калдыклары килеп чыгуы турында да язсагыз иде. "Шәһри" Олы Әмир авылы булуын язган иде бугай.

№29 (51177) / 09.08.2010 11:14:51


Мэннэф тэ юк.
Асылъяр белэн Тамчыгол дэ югалды...

№28 (51129) / 08.08.2010 22:10:37

\"Шәймиев бүген Болгар һәм Зәй утравындагы\" Свияжск элек-электән \"Зөя\" иде бугай...

№27 (51067) / 08.08.2010 12:38:38

КАян алдыгыз сез барыгыз да халык айный башлады дигәнне, киресенчә эчеп дуңгызга әверелә баралар.

№26 (51066) / 08.08.2010 12:36:49

бәдбәхет-аракы кемгә дә зыян сүз дә юк. без ул зыянны-аны бары эчмичә генә китерми тора алабыз.
кешеләр айный башладылар шөкер. Зур бәйрәмнәрдә күрә торгансың.

№25 (51064) / 08.08.2010 12:31:28

Аракыдан кергән акчаның бер файдасы да булмый, татарлар шуңа да кырылалар. Хәмердән кергән табыш милләткә зур кайгылар китерер. Ә Мәскәү кушканны үти дигәнгә, Мәскәү кушканны үтәүгә милләтне төбе-тамыры белән черетү дә тора, шуны күздә тотып урысларга ялагайланучы Миңнеханов президент кәнәфиенә утырды.

№24 (51042) / 08.08.2010 08:31:49

Бәдбәхет
"безнең халыкны кыра ул Татспиртпром" Чынлап аңламыйсызмы, әллә юри кыланасызмы? Аракы, шәрап һәм башка исерткечләр, агу, кешене акылдан яздыручы! Моны бер кем дә инкар итми. Нишлисең, Русиядә эчкәннәр, эчәләр һәм эчәчәкләр. Шулай булгач, сорау булса, тәкъдим табыла. Шуңа күрә, акчасы Дагистанга булып, исерекләре безгә булганчы, акчасы Татарстанга булып, исерекләре башкаларга булсын дигән теләк бар. (Үзем, Аллага шөкер ,эчмим)

№23 (51039) / 08.08.2010 03:02:22

Бәдбәхет. Мәскәү кушканны үтәр, шуңа команда җыя, имеш. Үтәр инде, башкала Мәскәүдә булгач.
Үтәсен кушканны, ату элегрәк кушмаганны да алдан ук үтәп рапорт бирәләр иде.

№22 (50985) / 07.08.2010 23:12:33

Шул аракы хәмер җитештерә бит инде ул, шул безнең халыкны кыра ул Татспиртпром.

№21 (50953) / 07.08.2010 21:14:52

Бәдбәхет
Тагы бер кат бар язмаларны укып чыктым, "Татарны ... эчертергә кирәк" дигән җирне тапмадым. Татспиртпром күберәк продукция җитештерсен, Дагестан аракысы урнына үзенекен сатсын дигән фикер генә бар...(нигездә, Татарстаннан читтә).

№20 (50924) / 07.08.2010 11:53:14

Татарны бөтенләй эчертергә кирәкми, болай да бар нәрсәсен урыска сатып бетерде.

№19 (50915) / 07.08.2010 09:44:53

Соң Аллаһе бәндәләре!
Миннеханов татспиртпромның элекеге җитәкчесен дөрес алып ыргытты,Татарстан халкын эчертеп ятасың дип!!!
Пусть чит өлкәләр эчсеннәр,татарлар түгел.
Эчүче татар да эчсен, әгәр туктамаса....

Соры корт №13 белән килешергә була.

№18 (50907) / 07.08.2010 00:43:46

Тоттыра ди безгә акчасын, үзенә суыра ул аны. Административный ресурсы белән бүлешә.

№17 (50905) / 07.08.2010 00:09:12

Соры корт!
аның файдасы безгә булмасы билгеле инде))) кирәкми дә. ул бизнессның кеременә караганда гөнаһысы күп. кеше рәнҗешенә, аналарның күз яшенә корылган производство. без битараф булсак, гөнаһысынан өлеш безгә дә чыга әле...

№16 (50904) / 06.08.2010 23:53:35

Көядә хаклык бар түгелме соң, Соры корт! соңгы вакытта айный башладык кебек тоела иде бит,бик күпләргә.
Эчмичә бюдҗетка зыян ясыйбыз икән,дигән, фикер килеп китте миңа.

№15 (50902) / 06.08.2010 23:39:35

күке
\"безгә!- дип тә өстә\" өстәр идем дә, БЕЗГӘ булуына шигем бар, Татарстанга булса да безгә күпмедер файда инде ул, яңа эш урнымы, башкасымы шунда...

№14 (50893) / 06.08.2010 23:12:57

әй, акчасы Татарстанга!ди бит әле!-безгә!- дип тә өстә инде Соры корт..

№13 (50890) / 06.08.2010 22:58:34

Көя
"туктатырга дисә бер хәл..." менә монда сезнең белән килешмәскә рөхсәт итегез: эчкәннәр, эчәләр һәм эчәчәкләр. Татарстанда Дагестан аракысы чөмергәнче, Татарстаннан читтә Татарстан аракысын чөмерсеннәр, исерекләре аларга, акчасы Татарстанга...

№12 (50887) / 06.08.2010 22:45:04

Артык мактап җибәргәнсез түгелме, Сәйдулла әфәнде?
Илнең чәчәк атуын теләгән кеше сиртзаводны: “Начар эшлисез, нишләп Татарстанда гына сатыла хәмерегез??? Россия күләменә чыгарга кирәк!” - дип сөйлиме? Ябарга, туктатырга дисә бер хәл...
Безнең илдә исерекләр белән наркоманнар саны көннән көн арта бара бит! Татар хатыннары исерек, татар егетләре, кызлары исерек. Авыллары, шәһәрләре белән исерек! Тагы ни кирәк?! “Татспиртпром” бар көченә эшләми дип әйтә татар премьер министры, Россия премьер министры. Халыкның киләчәге турында шулай кайгырталармы?
Халкымны җәл.

№11 (50883) / 06.08.2010 22:23:52

"әлеге объектның биш ел буе тиешле документларсыз эшләп ятуын ачыклап, ипподромны ябу белән янады" Тагы документлар! Димәк гамәли эшләргә алга таба да почёт булмаячак, бюрократия тагы да ныгырак чәчәк атачак, эш рәте белмичә, эшләгән кеше түбәсенә башкача утыртып булмый бит!

№10 (50876) / 06.08.2010 21:35:13

Әйдәгез акция башлыйк әле. Бәдбәхетне тәкъдим итик республика башына.
Менә булыр уңыш.
Эшен дә күрсәтер.
Хотя бы язып күрсәтер.
Менә булыр зур шәхес...

№9 (50861) / 06.08.2010 19:22:58

СМИлар шул Миңнеханов кулы астында бит инде, аңа Мәскәү куша теләсә кая борылмаска, Рөстәм СМИга һәм түрәләргә борын тыкмаска куша, нишлисең бит, хәзер бит хакимият этләр кулында. Мин сезне уверяю, озакламый татарлар бетә барачак, чөнки Мәскәү Миңнехановны татарларны матур гына итеп контрольгә алу өчен утыртты, чөнки Рөстәм ага милләтне кәнәфи өчен сатачак рәхәтләнеп.

№8 (50826) / 06.08.2010 11:48:12

Бәдбәхет,дөрес сөйлисең!

миннеханов үзе идарә итәлми ул! куелган президент ничек үзе идарә итсен? ни кушылса, шуны үтәүче малай гына ич ул.

ә команда туплауны һәркем эшли инде аны. үзеңә ошамаган кешеләрне бушатуның властың була торып бушату авыр чтоли, одной левой инде ул.бушатылмый торса, берәр крими уйлап табасы. методлары күп.

инде җилләр исеп беткәч дигәндәй, бу автырны матбугатта селкү нигә кирәктер ул. сез аны алай акыллы булгач, бар смидан алданрак языгыз, ибдәшләр.

№7 (50823) / 06.08.2010 10:30:34

***

№6 (50822) / 06.08.2010 10:15:51

Мэкалэдэ барысы да ничек бар, шулай язылган.
Бәдбәхет, Мэскэу хэм власть круговороты турында зур ачыш ясагансын, монысын Сэйдулла эфэнде хичшиксез белмидер.
Хэр авторга диярлек я ялагайлана, я надан, я конлэшэ дип бэя бирелэ. Нишлисен, барысы да узебезгэ хас сыйфатлар.

№5 (50815) / 06.08.2010 09:29:39

Нинди яңа стиль алып барсын Миңнеханов? Аңа хәзер үзенең урынын саклап калу өчен Мәскәүнең һәр сүзен тыңларга кирәк, югыйсә полетят татарские головы. Хәзер бит Татарстанны Мәскәү кулда тота. Берәр не то эшләсәләр бетте баш Миңнехановка да. Ә үзенең командасын туплый, чтобы бөтен приказларны үтәсеннәр өчен һәм дрессированный этләр кебек булсыннар өчен. Миңнехановка Мәскәүгә ярарга кирәк, төрле район һәм эре ширкәтләрнең башлыкларына Миңнехановка, менә шундый круговорот. Ә Сәйдулла әфәнде ялагайлык белән шөгыльләнә миңа калса.

№4 (50814) / 06.08.2010 09:23:58

Нигә шаккатырга. Аталарыннан мирас булып калган урын түгел.
Киткәннән соң "көпчәккә таяк" тыкмасыннар гына.
Татарстан аларны ерак чит илгә посол итеп җибәрә алмый шул....

№3 (50813) / 06.08.2010 09:15:06

Илфат-Сәйдулла! Шәйхетдинов та китте.Чиратта кем?

№2 (50810) / 06.08.2010 08:43:35

Бигрэк ялагайланасыз

№1 (50807) / 06.08.2010 08:31:35

Булдыргансың Сәйдулла әфәнде!
Нигә әле Миннехановка Шәймиевнең йогынтысы булырга тиеш?!
Миннеханов узе белгәнчә идәрә итә,шунысы шатландыра. Чөнки бабайның ялгыш адымнарын күреп "үскән" Миннеханыв,аларны булдырмаска тели.Еллар узгач,аның ялгыш адымнарын күреп "үсүче" яшльәрнең өлгереп җитүләре ихтимал.
Нуу,вообчем,деловой,яшь егет.Уңышлар телик аңа!

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D
Милли Музей
Фирдүс Тямаев
Шаян
Татаркино
Ханский дом
Балмай
Раяз Фасихов