• 26.04-09.06 "Тукай карашы" И. Майоров күргәзмәсе (Санкт-Петербург). Г. Тукай әдәби музее
  • 23.05-24.05 "Тапшырыл...ган хатлар" спектакле премьерасы. Кариев театры. 18.30
  • 08.06-09.06 "Лето Балета" фестивале. УНИКС
Туган көннәр
  • 24 Май Кафил Әмиров
  • 24 Май Хәмдүнә Тимергалиева
  • 24 Май Алмаз Миргаязов
  • 24 Май Индус Таһиров
  • 24 Май Фидаил Мәҗитов
  • 25 Май Мәсгут Гайнетдинов
  • 25 Май Миргазыян Юныс (1927-2014)
  • 25 Май Госман Исхакый
  • 25 Май Әлфия Айдарская
  • 25 Май Илфир Якупов
  • Арча. Васильев Бужада 12 сутый җир сатыла. 89370045793
  • Татар телендә төрле дәрәҗә катлаулылыкта чыгышлар, докладлар язып бирәм яки тәрҗемә итәм. 89869257507
  • Казан шәһәре, Константиновка поселогында дача сатыла, 6 сот. 89370037412
  • 14R дисклы җәйге көпчәкләр сатыла. Яхшы хәлдә. 8мең.8655823885
  • Редакция тирәсендә эш эзлим. Белемем буенча югары белемле журналист. Журналист, текст басучы, корректор вазифаларын карыйм. Телефон: 89991574961
  • 1 июньнэн озакка Казанда Азино тирэсендэ бер булмэле квартир яисэ гостинка снимать итэбез. Ике татар кызы. Собственниктан кирэк, риелторлар борчымагыз. 89047183922(ватсапка языгыз,шалтыратуга жавап бирмим)
  • Актаныш районы Иске балтач авылында тана сатыла.89393844139
  • 2 булмэле квартирны эйбэт хэм тэртипле гаилэгэ арендага бирэбез. 15 мен+ коммуналка. Собственник. 8-98-69-17-51-15.
  • Общежитияда бер булмэле сатыла. 18 кв.м. 4 4 этажда .Ботаническая -20. Казань.89586235290 Бэясе килешу.
  • Маникюр Советский район (комбинированный маникюр+срез ножницами+однотонное покрытие гелем с выравниванием ногтевой пластины)-400сум Шалтыратыгыз,языгыз 89872344246

 

 

 
Архив
 

               

26.12.2014 Мәгариф

Энгель Фәттахов: “Нигә укып торырга – алдагысын белмәгәч...”

Белем сыйфатын бердәм дәүләт имтиханнары нәтиҗәләре белән генә бәяләү дөрес түгел. Татар­станның баш педагогы Энгель Фәттахов әнә шундый фикердә. Ә укучыларның белемнәрен яңача тикшерү алымы киңәя бара. Быел 4-8 нче сыйныф укучыларына да тест ярдәмендә имтихан тапшырырга туры киләчәк. Рес­публиканың мәгариф һәм фән министры журналистларга ел нәтиҗәләрен игълан иткәндә әнә шулай дип белдерде.

Балалар бакчалары турында

56 бакча, 10 меңнән артык урын. Быел республика әнә шундый рекорд куйды. Моңа кадәр бакчаларга игътибар җитеп бетмәгән булса, хәзер аларның матди ягы шактый ныгыды. Алар ноутбук, интерактив җиһазлар, укыту-методик комплектлар бе­лән тәэмин ителде. Тәр­бия­челәр белемнәрен күтәрде. Бакчаларда татар һәм рус телләрен өйрәтүгә дә игътибар арткан. Министр фи­керенчә, 7 яшькә кадәр сабыйларны татар һәм рус телләренә өйрәтү зарур. Бу уңайдан “Иң яхшы билингваль бакча” гранты кертелгән иде. Узган ел берәр миллион сумны 50 бакча откан булса, мондый грантлар бирү киләсе елда да дәвам итәчәк. Телләрнең ничек өйрәтелгәнен белгечләр бакчаларга барып тикшерәчәк. Го­мумән, мәктәпкәчә белем бирү учреждениеләренең кайда ничек эшләве, балаларның мәктәпкә әзерлеге системага салынып, контрольдә булачак.
 
Мәктәпләр турында
 
Быел “РФдә Мәгариф турын­да”гы Закон, федераль стандартлар кабул ителүгә бер ел тулды. Шуннан чыгып, нинди мәсьә­ләләргә игътибар җитеп бет­мәгәнлеге дә ачыкланган. “Без­дә авылда да, шәһәрдә дә белем дәрәҗәсе бертигез булырга тиеш. Авыл мәктәпләре буенча да мәгълүмат бар. Алар югары тизлекле Интернет, мәгълүмати тех­нологияләр бе­лән тәэмин ител­гән. БДИ күр­сәткечләре буенча шәһәр белән авылдагы уку йортлары арасында аерма зур булырга тиеш түгел. Уртача белем бирү дә­рәҗәсен күтәрү мөһим”, – ди министр.
 
Энгель Фәттахов белдергәнчә, элеккеге укыту ысуллары, техно­логияләре бүгенге та­ләп­ләргә туры килми. Сингапур систе­ма­сының да мәктәпләргә кер­телүе юкка түгел. Укучыларны фи­кер­ләргә, лидерлык сыйфатларына өйрәтүдә ярдәме бар аның. Әмма монда сингапурча укытуны бер калыпка салу күздә тотылмый. Гомумән алганда, министр сингапурча укытуның ниндидер бер кампаниягә генә кайтып калуын теләми. Укыту ысуллары дигәндә, методик хезмәтләрне ныгыту сорала.
 
БДИ турында
 
Беренчесе мәсьәлә – методикаларны яңарту булса, икенчесе – сыйфат. “Белемнән башка кемнең ничек сулаганын белмибез. Тик белем сыйфатын БДИ нәти­җә­ләренә генә кайтарып калдыру дөрес түгел. Соңгы вакытта БДИ тирәсендә шау-шу купты, әлеге имтиханнар гади күренеш булырга тиеш”, – ди министр. Укучыларны тест тапшырырга башлангыч мәктәптән үк әзерли башламакчылар. Инде быелгы уку елында 4-8 сыйныф укучылары имтихан тапшырачак. Укучының уңыш­лары, заманча әйткәндә, портфолиосы башлангыч сыйныфлардан ук теркәлеп барачак. Имтиханнарга яңалыклар өстәлеп тора: чыгарылыш укучылары өчен рус әдәбиятыннан инша кертелде. Математика сынавы ике дәрә­-җәдән, база һәм профиль өлеш­ләреннән торачак. Инглизчә сынауга телдән имтихан бирү өлеше кертелә. Ә белем сыйфатын бил­геләү буенча проблема булмаячак. Быел Казанда махсус үзәк ачылды.
 
Һөнәри әзерлек турында
 
– Әгәр укучы нинди белгечлек сайлаячагын, кайда эшләячәген, күпме хезмәт хакы алачагын белмәсә, нигә укып торырга? Урта һөнәри белем бирү өлкәсендә җитешсезлекләр күп булды. Аны бу хәлдә калдырырга ярамый иде, – диде баш педагог. Быел рес­публикада авиация, машина төзелеше, нефть химиясе, аграр юнәлеш буенча, Алабуга зонасы өчен 5 ресурс үзәге булдырылды. Киләсе елда бу сан тагын да артачак. Алар эш бирүчеләр белән бергәләп төзелә. “Бөтен кешегә дә югары белем алырга димәгән. Узган ел 9 нчы сыйныфны 36 мең укучы тәмамласа, шуның яртысы көл­лиятләргә укырга керде. Әйтик, уку сыйфаты буенча алдынгы урыннарда торган Бө­гелмәдә чыгарылыш укучыла­рының 40 проценты вузга барса, калганнары һөнәри белем сайлый”, – ди Энгель Нәвап улы.
 
Өч елга бер төзелә
 
Канунга туры килмәүне сәбәп итеп, Рособрнадзор быелның ноябрендә республикада басылган кайбер дәреслекләрне гамәлдән чыгару турында карар кабул итте. Шулай итеп, 5-11 сыйныф укучылары татар теле һәм әдәбияты дәреслек­ләреннән мәхрүм калды.
 
Россия Мәгариф министр­лыгы 2011 елдагы хатында тө­бәк дәреслекләрен федераль исем­лектә теркәү турында ки­сәт­кән иде. Әмма башлангыч сыйныфлар өчен дәреслекләр федераль исем­леккә 2014 елда гына кертелде. Татарстанда татар теле һәм әдә­бия­тын укыту куркыныч астында калды. Шу­ңа күрә дә республикада нәшер ителгән дәреслекләрне федераль исемлеккә кертү өчен га­дәттән тыш чаралар үткәрү зарур.
 
Шул ук вакытта РФ Мәгариф һәм фән министрлыгы 5-9 сыйныфлар өчен яңа уку елыннан федераль дәүләт стандартларын кертү буенча эш алып бара. Фикер алышырга тәкъдим ителгән укыту планнарында рус теленә атнага – 8, туган тел­ләргә 3 сәгать бирелгән. Шулай итеп, татар мәктәплә­рендә рус теленә атнага – 8, татар теленә 3 сәгать вакыт каралган. Гаҗә­еп хәл: Татарстанның  дәү­ләт тел­ләрен укыту мөмкин­леге үрнәк планнарда каралмаган. Бу программалар буенча укытканда “Мә­гариф турында”гы һәм “Дәүләт телләре турын­да”гы Татарстан кануннары тупас рәвештә бозылачак. Дәүләт телләре өчен әзер­ләнгән үрнәк программалар арасында туган телләр буенча программалар каралмаган. Ә канун буенча үр­нәк программаларсыз укыту тыела.
 
Фәрит Зәкиев
 
Татарстан Мәгариф һәм фән министрлыгының матбугат үзә­геннән алынган мәгълүматлар­га караганда, 1-4 сыйныфлар өчен татар теле, әдәбият фән­нәре буенча дәреслекләр, өч юнәлештә әзер­ләнеп, 51 басма федераль исем­леккә кертел­гән. Анда кер­телү өчен дәрес­лекнең төп мәктәп өчен тулы бер линиясе, укытучыга методик әсбап, дәреслекнең электрон кушымтасы булу таләбе куела. Быел 5-9 сыйныфлар өчен татар теле һәм әдәбия­тыннан 55 комплект дәреслек төбәк һәм эт­номәдәни экспертиза үтеп, федераль исем­леккә кертү өчен әзер­ләнгән. Методик әсбаплар һәм электрон кушымталар төзү буенча да эш­чәнлек төгәлләнү алдында тора.
 
Шунысын да искәртергә ки­рәк: Россия Мәгариф министр­лы­гы­ның карары (5.09.2013) ниге­зендә дәреслекләрнең федераль исемлеге өч елга бер тапкыр тө­зелә. Шул сәбәпле, 2015 елда дәреслекләрнең федераль исемлеген яңадан карау, төбәк дә­реслекләрен әле­ге исемлеккә кер­тү өчен мөм­кинлек тудыру турында Россия Мәгариф һәм фән министрлыгына мөрәҗәгать ител­гән.
Федераль министрлык тарафыннан дәреслекләр һәм уку әсбаплары бастырырга рөхсәт ителгән нәшриятларның федераль исемлеген яңарту буенча да эш алып барыла. Әлеге исемлеккә керү өчен Татарстаннан дүрт нәшрият гариза биргән.
 
Яңа укыту стандартлары ниге­зендә үрнәк белем бирү программалары һәм уку планы проектларын тирәнтен өйрәнү һәм анализлау буенча галимнәребездән торган эш төркеме төзелгән. Бүген республиканың төбәк үзенчә­лекләрен исәпкә алып, Россия Мәгариф министрлыгына җиткерү өчен тәкъдимнәр туплана.

Сәрия САДРИСЛАМОВА
Ватаным Татарстан
№ 202 | 26.12.2014
Ватаным Татарстан печать

comments powered by HyperComments

Фикерләр

№110 (901141) / 07.02.2015 11:53:49

Авылда мескен халык баласын кешечэ яшэтэм диеп мэжбури югары уку йортында укыта , бик куп квартирага ,укуга тулэп,укып бетергэч мескен бала эшкэ урнашалмыйча тракторда эшли, груз ташый магазинда, базада.э уз вакытында мэктэплэрдэ хэр хонэр кешесе белэн очрашу оештырып,балаларга авылда хезмэт кешесе сыйфатлы тормышта яши алганын анлар иде.1991 елга кадэр мондый очрашуларны оештыра белделэр ,шэхсэн кеше белэн эшли белделэр,э хэзер шэхэрдэн бомжны алып кайтып чир тараталар, сыер саварга да бит яхшы итеп медосмотрлар уткэн кешелэр эшлэсэ ярамас идемени. Гомумэн хезмэт кешесенэ наплевательский караш мэктэп яшеннэн гади эшчегэ жирэнеп карыйлар ,бер 5 елдан авылларда кеше табалмый башлаячаклар,э укытучыларга балалар бетэчэк,кемне укытырлар микэн.Хэзерге мэктэплэр берэр утрауда яшэгэн сыман, интернетка табынганнар.Концертлар, биюлэр ,тугэрэклэрнен эзедедэ юк , хотя кемнэн кучергеч алсын балалар

№109 (895955) / 04.01.2015 12:30:57

шулайдыр, "бар балалар" турында сүз бармый, биредә шәхсән синең интереслар һәм синең балаң турында әйтелде. Калганнар турында борчылырга кирәкми, чөнки алар моңа мохтаҗ түгел. Бетте, тема ябык.

№108 (895949) / 04.01.2015 10:59:36

№ 88 Мәгариф министрлыгына бер бардым анысында бер калимә татарча сүз белмәүче усал кыяфәтле сакчы каршы алды... нинди елмаю, нинди чәй)))
Аннары 100 дән артык татар телендәге коммент, һәм шуларның татар теле - туган телләре турында ник берсе борчылсын. Татар теле законнан тыш ди бит министр... Аңнамадыгызмы әллә. Әле ни эшләячәкләре турында да сөйләми.

№107 (895876) / 03.01.2015 07:54:42

Менә шул, синеңчә,бар балалар репетиторга китеп беткәч,мәктәпләрдә балалар калмаячак. Шул кадәрле безделник уктучыларны Иркәнең налог акчасына тоту,ярамый. Эшләмәгән уктучыга нигә зарплата түләргә?
Мәктәпләр дөрес ябылалар булып чыга.

№106 (895871) / 02.01.2015 23:18:11

карагызәле, синең кулыңнан килгән бердәнбер эш бу очракта - балаңны репетитор яллап өеңдә укыту. Сиңа башка юл юк. Синең мышлениең белән балаңның да мәңге белем аласы юк. Аның надан калуына укытучы түгел, син сәбәпче булырсың.

№105 (895859) / 02.01.2015 20:09:00

Җүнсезләр белән маташкан өчен рәхмәт укыгыз әле ! СеЗНЕКЕЛӘРНЕҢ УРЫНЫ ДЕБЫШКА

№104 (895853) / 02.01.2015 18:49:18

Оныкларымны мэктэпкэ алырга йорим мин. Укытучыларнын синен белэн сойлэшергэ дэ вакыты юк, телэсэ нинди кэгазь эше белэн башларын кайнаталар, монысы хак! Балык башыннан чери, иле нинди, мэктэбе дэ шундый. Хэм мэктэптэ генэ тугел, ботен сферада да безобразие!

№103 (895727) / 01.01.2015 08:05:32

Контроль , кысылмый хәлем юк. балалар бит минеке!!!
укыта билмиче,сез надан калдырасыз безнең балаларны!!

Контроль , син контролме әллә укытучымы?

укытучы булсаң - яхшылап укыт!!!
контроль булсаң - нәтиҗәләреңне дөрес итеп яса!

№102 (895667) / 31.12.2014 18:28:20

Гаепне аерым бер кешедән эзләп утыру, үзе үк наданлык. Укытучыларны да, укучыларны да, әти-әниләрне дә, минобрны да аңлап була.

Ә менә сез үзегезнең система коллары икәнен аңлыйсыгыз килмәгәнне нишләтергә икән? Ә система тулаем ялганга корылган. Менә бу хакыйкатькә сезнең үз мөнәсәбәтегез ничегрәк соң:

"Сура 18. Пещера

1. Хвала Аллаху, Который ниспослал Своему рабу Писание и не допустил в нем кривды,

2. и сделал его правильным, чтобы он предостерег от тяжких мучений от Него и сообщил верующим, которые совершают праведные деяния, благую весть о том, что им уготована прекрасная награда,

3. в которой они пребудут вечно,

4. и чтобы он предостерег тех, которые говорят: «Аллах взял Себе сына».

5. Ни они, ни их отцы не обладают знанием об этом. Тяжки слова, выходящие из их ртов. Они говорят одну только ложь."

Бу ялган система белән иуда-христианнар җитәкчелек итә. Алар шайтан коллары.

Аллаһ безгә ирек бирде, теләсәгез шайтан артыннан барып адашыгыз - һәм сезгә җәһәннәм. Яки Мин һәм Минем илчеләрем күрсәткән юлдан барып үзегез өчен җәннәтне сайлыйсыз диде. Я нишләмәкче буласыз? Тагын берәрсеннән "козел опущения" ясап, котылмакчымы?

Ислам илләренә төртеп күрсәтмәгез! Анда да күпчелек акча һәм власть(ягъни шайтан) коллары идарадә. Адаштыручылар һәм адашучылар.

№101 (895399) / 29.12.2014 21:23:39

Контроль дә кирәк шул!

№100 (895393) / 29.12.2014 21:03:07

карагызәле, син психбольной кебек истерикага бирелә башлагансың. Үз эшең белән тыныч кына шөгыльләнсәң, яхшырак булмасмы. Педагогика синең профиль түгел, күренеп тора, шуңа күрә кысылмавың хаҗәт. Синең кебекләрне анда бер көн дә эшләтмәсләр иде.

№99 (895367) / 29.12.2014 17:41:58

имтихан бирә алмаучы балалар юк,укыта белмәүче укытучылар бар!!!!
Имтихан бирә алмаучы балалар бар иде, бар һәм булачак. Геннар дигән нәрсәне ишеткәнегез бардыр, табигатькә каршы барып булмый.

№98 (895363) / 29.12.2014 17:17:56

№"96 га, яхшылап УКЫТЫРГА кирәк балаларны!!!!
имтихан бирә алмаучы балалар юк,укыта белмәүче укытучылар бар!!!!

Чын күңелдән бирелеп Эшләргә кирәк балалар белән. Ә сез мәктәпкә барып кайтуны эшкә саныйсыз.

Мәктәптә балалар булмаса, иллә дә шәп яшәр идегез... Сезгә балалар комачаулый яшәргә... сезнең балалар имтихан да тапшырмасы,укытма да баланы.
сезнең эш нәтиҗәсен,сезнең КПДны экзамен күрсәтә дә инде. Иначе как вы хотели?
Успокойся!!! И готовь детей к экзаменам!

№97 (895359) / 29.12.2014 17:05:47

Өстәге язманы укып чык. Әллә аңлау дәрәҗәсе җитми. Әнә шундый синең шикелле наданнар экзаменнар бирә алмыйча утырып кала башласалар, нәрсә булачак?

№96 (895358) / 29.12.2014 17:00:53

син белеп сүлисеңме,Фәттәхов төшергәнме аны,әллә мәскәүдән килгәнме??

күзәткәч,яхшылап күзәт инде,пчрак атма,гаепсез кешегә.
Муҗет сезнең РОНО җибәргәндер(шутка).

№95 (895357) / 29.12.2014 16:55:04

Үзеңнең тешең юктыр инде. Язмаңда бер сүзең дә төзек түгел. Нигә бәйләнәсез? дигәнсең. Һаман аңламысыңмыни? Уку елы уртасында 4-8 нче сыйныфларның имтихан бирәчәге беленде, ләкин кайчан һәм кайсы фәннән икәне билгеле түгел. Белсәң аңлатып кара. Фәттахов пешергән ботка ул.

№94 (895351) / 29.12.2014 16:29:16

ни дип бәйләнәсез сез минобр. татарстана.
ул ыштули придумалЕГЭне. сорауыгызны,гаепләүләрегезне минобр. РФга бирегез!

сез сәпсим тогомы или прикидоваетесьмы. әллә җүләрлегез хәттин ашканмы. туҗе мне югары белемле укытучылар ! анагызның сигез теше юк!!!

нинди бестолковый кешеләр бу укытучылар???
если родителләр яза икән бу сүзләрне,значет боларның балалары да үзләре шикелле үк акылсыз!!


ай авыр: эшләүе,яшәүе,җитәкләүе бестолковыйларны ...

№93 (895349) / 29.12.2014 15:56:53

Әйе, барлык укытучыларга да кагылмый, килешәм. Ләкин бит проблема бу күренешнең киң таралуында һәм табигый хәлгә әйләнеп баруында.

№92 (895346) / 29.12.2014 15:52:33

синең фикерең барлык укытучыга да кагылмый ул. Бар андый укытучылар да. Бер елга гел аның укучылары гына призлы урын алалар конференция, олимпиада һ.б. шундый чараларда. Моңа берничек тә ышынып булмый. Югарыдагыларның коррупция алулары аркасында бит инде ул.

№91 (895345) / 29.12.2014 15:48:48

Монда бала язмышы турында сүз бара. исенә төшкән саен экзамен дип кычкырып ятмасын. үз белгечлеге буенча эшләсен.

№90 (895342) / 29.12.2014 15:20:35

Эш күрсәткән укытучы нинди була ул? Укытучының эш күрсәткече нәрсә соң? Урыннар дуслык-танышлык, туган-тумачалык белән бүленә торган конференция, олимпиада һ.б. шундый чараларда "алган" күрсәткечләрме инде ул?

№89 (895340) / 29.12.2014 15:01:31

Җәмилә, Фаттаховларның заты-нәселендә мактану дигән әйбер юк!Мин аның апасы да, башка туганы да түгел. Апасы мине укыткан иде, ансы да бар яктан талант! Энгель Нәвапович чын эш кешесе!

№88 (895337) / 29.12.2014 14:49:46

Энгель Навапович килгэнче министерствода тэртип шунын чаклы гына иде,э хэзер,без районнан эш белэн килгэн кешелэрне вахтадан ук елмаеп каршы алалар, каян килгэнне сорап регистрациягэ алып баралар,кирэк икэн буфетка кереп кайнар ризык б-н тукланасын(элек юк иде).Бар эшнедэ булсын-,дип,һәр яналыкны куреп,үзебездә булдыруны максат итеп куючы Министр белән эшләве безнең өчен ЗУР БӘХЕТ !!!!!!!!

№87 (895316) / 29.12.2014 08:13:35

Жэмилэ,

№86 (895313) / 29.12.2014 07:57:48

Аның янында эшләүче һәм эш күрсәткән берәр укытучыны атап язсагыз иде.

№85 (895302) / 28.12.2014 22:57:36

Өстәгеләргә, шул исәптән Фаттаховка да синең балаң, аның белеме дә кирәкмии. Аларныкы чит илләрдә укый. Ә болай кеше баласы белән нигә тәҗрибәләр үткәрмәскә. Халык дәшми бит, сарык көтүе.
Чыннан да без түбән катлаулар сарык көтүе. Күпме бала якты дөня белән хушлашты. Эге аркасында. Хәзер 9 нчы класс өчен шулауй иде. Менә хәзер барлык балаларга да шулай.

№84 (895301) / 28.12.2014 22:53:06

Укытучыларнын балалар белэн эшлэргэ вакыты кала микэн?ОТчет язып,беркемгэ дэ кирэкмэгэн документ тутырып балаларга вакыт та калмый.Верните учителей к детям

№83 (895299) / 28.12.2014 22:37:10

Уз янында эшлэргэ яратмаган кешене 2 кон дэ тотмый... Бу җөмләңне 2 төрле аңлап була бит. Аның белән эшләргә теләмәгән кешеләр дип аңлашыла беренчесе. Андый кешеләр үзләре китә бит инде. Ул мин кудым дип мактанамы. Кешене эштән алуның үз кануннары бар аның . Баштагы язганннарның фикере ачык аңлашыла. Куштанланырга яратмаганнар аның белән эшли алмый дип язарга иде. Син дә шул куштаннарның берсе инде.

№82 (895298) / 28.12.2014 22:23:57

Укытучы хәзер һәр дәрескә технологик карта тутыра. Нинди сорау бирәсең, укучы ничек җавап бирә. Һәр җөмлә языла. Укытучының да гаиләсе бар. Ул да кеше. 20-30 ел эшләгәннәр дә шулай яза. Кеше көлкесе бит бу. Дәрес өчен өстәмә материал карарга вакыт та калмый. Шаблон белән генә бара алмый ул дәрес. Алдагы дәрестә булмаган укучыга да аңлатып үтәргә кирәк. Өзелгән дәресләрне берләштерергә дә кирәк. Элекке шикелле өстәмә кергән дәресеңне яза алмыйсың. Электрон журналда число язылган.Ул еллык план белән туры килергә тиеш. Укучы гаиләсе белән дә эшләсен. Гаилә ул хуҗалык. Аларның тәртибе белән авыл советы да кызыксынырга тиеш тә бит. Компьютер каршында утырып, күзләр сукыраймаса ярый инде. Икенче көнне дәресен хәзерләмәгән яисә укырга теләмәгән балага дәрес бирсен. Теләге булмаган баланы гына түгел, үзләштерү дәрәҗәсе йомшак булган баланы сыйфатлы итеп укытып карасын.

№81 (895297) / 28.12.2014 22:18:17

ЭНФ-Уз янында эшлэргэ яратмаган кешене 2 кон дэ тотмый...Ул узе укытучы булмаса да анын командасы эш курсэткэн укытучылар.ЭНФ команда белэн эшлэуче талэпчэн,Ихтыярый,Заман житэкчесе.Кемдер эйткэн иде:-Бу иптэштэн хикмэт чыгар,эгэр эшлэргэ ирек бирсэлэр,-дип...Ирек бирэбезме сон?Ул кеше сузен дэ тынлый белэ,кинэшлэрегезне житкерегез кешечэ..Менэ шулай..

№80 (895293) / 28.12.2014 22:10:21

актаныштагы эшсез,Актаныш җыбак бит,фатирга җитмәс эшләгәнең..

№79 (895291) / 28.12.2014 22:07:20

Компьютер тоттырырга кирәк аңа. Җурнал тутырсын, балаларга презентация эшләп, дәрес аңлатып күрсәтсен, интерактив тактада эшли белсен, фгос таләпләрен,заман технологияләрен белсен, Сингапур методикасы белән укытсын, сценарий эшләп дәрестән тыш чаралар, ата-аналар җыелышлары үткәрсен, отчетларын көн аралаш язып ронога җибәреп торсын һ.б. Җәмгысе шул хезмәтләре өчен айга 20 мең сум (шәһәрдә атнасына 36шар сәгать эшләгәннәр 30 мең аладыр шәт) акча алып гаиләсен туендырсын. Любой предметны укытып күрсәтсен. Өстәвенә любой предметтан егэ тапшырсын. Ышанырбыз. Бер сүз әйтмәбез.

№78 (895290) / 28.12.2014 22:06:32

пенсәнер!№76. актанышта дие бит. Бар шунда. эш яшендәгеләр эшсез утыра. синдәйләр йөри дие анда.

№77 (895288) / 28.12.2014 22:02:42

үзҗ сүзеңә үзең каршы килгәнсең бит

№76 (895287) / 28.12.2014 22:01:20

актанышлыга күрше районнан, эх эшләтсәләр икән пенсәнерларны,эшләрием,өйдә җатканчы.
кайда эшләтәләр әйтәле.

№75 (895286) / 28.12.2014 22:00:33

Кызганыч мин Анын апасы тугел. Андый энем булса шатланыр идем. Мин аннан кечерэк. Эш буенча белэм. Бергэ эшлэгэндэ бик куп каршылыклар булса да ужэтлеге, максатына ирешкэне очен хормэт итэм.

№74 (895283) / 28.12.2014 21:54:00

Курше район, син мослимме эллэ минзэлэме? Ничек булса да бездэ хэллэр сездэгегэ караганда Аллахыга шокер купкэ эйбэтрэк. татарстанда да хэллэр Мари Элл , чуашстан, Киров олкэлэре белэн чагыштырганда купкэ эйбэт. Анысы дорес эйтэсен безнен Шэйминен заслугасы.

№73 (895282) / 28.12.2014 21:53:11

мин дә, вәзирияткә бер татарны кайгыртучы вәзир килеп эләкте дип уйлаган идем. Ялгыштыммы икән ни?! Ни өчен дисәң, монда бу әфәмебезне вич сүтеп бетергәнсез кебек.

Миңа калса, вәзирнең педагог яки укытучы булуы бик мөһим түгел. Ә бәлки финик пальмада, чикләвекнең имәндә икәнен белүе кирәгрәе. Тим боле, барыг(б)ыз да дуңгыз белән сарыкны аера белмәүчеләргә буйсындырылганны аңламаган хәлег(б)ездә.

№72 (895281) / 28.12.2014 21:52:18

Буген мэктэпкэ барса любоегызга караганда любой предметны сезгэ караганда яхшырак укытачак.
Без комментарий...

№71 (895280) / 28.12.2014 21:51:24

актанышлы исеменнән 70 яшкә җитеп тә хаман "укытып" йөргән апасы язганы аңлашыла хәзер. Барсын. укытып карасын. укытучылыкка укымаган кеше укытырга ярамаганын белмисез әллә сез?

№70 (895279) / 28.12.2014 21:46:46

Буген мэктэпкэ барса любоегызга караганда любой предметны сезгэ караганда яхшырак укытачак.

№69 (895278) / 28.12.2014 21:46:27

сезнең райондагы күпме оешмаларны ябып эшсез калдырган. бүлнисләрегез түләүлегә әйләнгән. мәктәпләрегезне кыскартып бетергән. Әле дә булса районыгыз белән җитәкчелек итеп ята икән. хәзер авылларыгыз бетеп бара бит инде. мәктәбе булмагач. кырып себерү эшен республикада башлады. шәймиевыгызда без булдырабыз дип лаф орды. кешене эшсез кеалдыру пенсионерланы эшләтүгә булдыралар алар. шәйми үзе дә пенсиядә бит инде. президентыбыз әйбәт кеше безнең рәхмәт аңа.

№68 (895276) / 28.12.2014 21:45:25

куян шуласының шулпасы инде алайса.

№67 (895274) / 28.12.2014 21:42:00

?, ник дәшмисең????

№66 (895272) / 28.12.2014 21:39:47

Безнен Ингел Навапович нэрсэгэ тотынса шуны булдыра. Аллах телэсэ мэгарифкэ дэ тэртип салачак. Глава булып эшлэгэндэ дэ район мэктэплэрен куз карасы кебек карап тотты. Ул укытучы гаилэсендэ ускэн, апалары укытучылар, а это дорогого стоит, урыс эйтмешли .

№65 (895270) / 28.12.2014 21:27:49

Өстәгеләргә, шул исәптән Фаттаховка да синең балаң, аның белеме дә кирәкмии. Аларныкы чит илләрдә укый. Ә болай кеше баласы белән нигә тәҗрибәләр үткәрмәскә. Халык дәшми бит, сарык көтүе.

№64 (895269) / 28.12.2014 21:23:23

Башка җитәкчеләр өстән күтәрелгәнмени?!
Балаң мәктәптә укыса башкача сайрар идең...

№63 (895268) / 28.12.2014 21:22:01

Башка ьитщкчелщр цстщн кътщрелгщнмени?!
Балаң мәктәптә укыса башкача сайрар идең...

№62 (895261) / 28.12.2014 21:08:09

астан күтәрелгән,укытуның нечкәлекләрен белүче министр!!!
Бер көн дә мәктәптә эшләп карамаган кеше белмичә, кем белсен инде бөтен нечкәлекләрен.

№61 (895259) / 28.12.2014 21:02:23

Югары белем алучы булмаса врачлар булмаячак шулай булгач кем безне дәвалар монысы бер.///
игтибар белән укыган булсагыз мин язган идем,
""әнә укыйлар бай-нач-во балалары. алар лекцияләргә дә йөрмиләр,йүнләп укымыйлар да. практикага йөриләр...
алар әйтә без укып бетергәч,безгә урын бар. зам гл. врача,гл.хирург,гл. спец в минзраве и т.д.""

сез шушылар янына дәваланырга барырсызма? мин - юк. үләннәр белән дәвалаучы әбигә барам мин!!

башка кеше язганны да игтибар беләнрәк укырга кирәк,үзегезне генә акыллыга санамагыз.


министр әфәндегә үпкәм юк!! чыннан да бик практик кеше. астан күтәрелгән,укытуның нечкәлекләрен белүче министр!!! уңышлар телим аңа!!

№60 (895252) / 28.12.2014 20:38:05

Тәрбияле, белемле укытучыны директор да, завуч та итеп куймыйлар. Гадәттә кем кеше өстенә менеп тикшерерә оялмый, кем гайбәт җыеп, югарыдагыларга тапшыра, шуны куялар. Нинди алтын җөмләләр! Әнә шундыйлар мәктәпне таркаталар инде. Миңа югарыдыгылар сүз әйтми диләр.

№59 (895251) / 28.12.2014 20:34:35

татар мәктәпләрендәдер инде

№58 (895249) / 28.12.2014 20:28:16

Эш бит синең хезмәтеңә бәя бирелгәндә, тикшерү хокукы булган кешенең сиңа карата мөнәсәбкә бәйле булуында. Мин мәктәп эчендәге тикшерүне әйтәм. Директорга яки заучка ошамасаң, син инде адәм актыгы.
Тәрбияле, белемле укытучыны директор да, завуч та итеп куймыйлар. Гадәттә кем кеше өстенә менеп тикшерерә оялмый, кем гайбәт җыеп, югарыдагыларга тапшыра, шуны куялар. Бу күп мәктәптә шулай. Әйтмим, искәрмәләр дә бардыр. Шулай да директорлар, завучлар җыелган җыелышта карап утырганым бар: барысы да бер чыбыктан сөрелгәннәр.

№57 (895248) / 28.12.2014 20:21:20

Урыс теле 8 сәгать кайсы мәктәпләрдә ничәнче классларда ул әйтегез әле? Бездә ул литературасы белән атнасына 5 сәг. кенә.

№56 (895247) / 28.12.2014 20:12:59

роносында ук укытучы булып 1 ел да эшләмәгәннәре эшли бит инспектор булып. ким дигәндә 10 ел эшләгән һәм эш күрсәткечләре булганнар гына эшләсә укыту системасы болай да булмас иде. фаттахов шуның ачык мисалы. үз укытып карамагач кан белсен ул бала мәктәп хәлен.

№55 (895245) / 28.12.2014 20:07:49

бу таләп җитәкчеләргә, чиновникларга, министрларга кагылмаган өчен шундыйга әйләнә инде тормыш. Украина вакыйгасы гына булмаса ярый инде. татарстанда урыс теле 8 сәгат татар теле 5 сәгат керә әдәбиятлары белән.

№54 (895243) / 28.12.2014 20:06:17

Әле шуның өстенә әле рано, әле министерство, әле департамент тикшереп тора, өскә басып. Укытучының канын эчүче пиавкалар иерархиясе. Мәктәп администрациясен әйтмим дә инде. Администрация укытучыны дөньядагы иң булдыксыз кеше икәненен исбатларга куелган дип уйларсың. Администрациянең үзен һәм аңа коерык болгап ялагайланып йөргән берничә укытучан кала башка укытучылар иң түбән кешеләр. Әйтерсең сине урамнан тотып кергәннәр дә 5 ел буе укымагансың. Югары белемле укытучының 20 мең акчасы да күп күренә. Акча күп аласыз дип оялта-оялта җәй көне отпускада да эшләтәләр.

№53 (895241) / 28.12.2014 19:48:20

Укытучыларга бер тәлап куела: кем нинди фән буенча укыган, ул шул фәнне генә укытырга тиеш. Ә ни өчен бу таләп җитәкчеләргә, чиновникларга, министрларга кагылмый ә?

№52 (895234) / 28.12.2014 18:48:17

Мирза Мэхмутовтан сон бу беренче чын милли министр.
Зинһар! Бу җөмләгезне Мирза Мәхмутовның рухын рәнҗетү дип кенә аңлап була. Бу министрның урыны бары тик авыл хуҗалыгында гына. Милли министр буларак нәрсә эшләде соң?

№51 (895230) / 28.12.2014 18:37:47

49-51!!!!! Бер үк кеше икәнең аңлашыла. фәттах туганы булуың яисә куштаны булуың да аңлашыла. монда шактый кешенең фикере 42 язгандагы шикелле. атнаның бөтен көнендә иркенләп укытырга укуны калдырмыйча укытырга мөмкинлек бирсен башта аннан соң исенә төшкән саен экзамен дип кычкырып ятсын аның үзеннән укытучылыкка экзамен алырга кирәк башта. аңа берәү дә пычраку атмагапн. ә мәгарифне педагог игенчелекне агроном авыл председателен авың хуҗалыгы өчен укыган кеше җитәкләргә тиеш ул.

№50 (895229) / 28.12.2014 18:30:57

Син үзең дөрес аңламагансың алда язган кешеләрнең фикерләрен. Югары белем алучы булмаса врачлар булмаячак шулай булгач кем безне дәвалар монысы бер. Икенчесе югары белем аласы килмәгәннәргә ни өчен ул класс саен экзамен эге огэлар. хәзер фермадада эш юк чөнки заманча технологияләр кергәч кул хезмәте кирәкми кеше эшсез кала тамак ялына ялланып эшләргә мәҗбүр булачак икенче төрле әтсәк кол булачак дигән сүз. ә колхозда фермада эшләмәгәнә колхоз членнары урыннарын бушатмыйлар чөнки эшләре авыр түгел димәк бухалтерлыкка укыганнаргада эш юк дигән сүз. авыл бетә уку кирәкми бала язмышы кирәкми дигән фикерне әйткәннәр монда язуөчылар

№49 (895222) / 28.12.2014 18:24:24

Мирза Мэхмутовтан сон бу беренче чын милли министр.Анын аз гына вакытта никадэр эш башкаруын белмэгэн килеш ник ана пычрак атасын?

№48 (895212) / 28.12.2014 17:49:08

Сыер савучы белән тракторчы бетми ул, чөнки бөтен кеше дә баласын йөз меңнәрчә түләп укыта алмый.)))))))
Бетэ шул, борчэ!
Укымадым дип кенэ, фермага чапмыйлар кызлар, чонки хэйран авыр хезмэт! Житмэсэ югары бэялэнэ дип тэ эйтеп булмый.
Белемсезлэр, дипломны сатып алып булса да, жылы урыннарга урнашалар.
Менэ кайда, катастрофа...

№47 (895211) / 28.12.2014 17:45:52

Хикмэт бит 45, акчасыз кешенен укымый калуында гына тугел эле.
Укыганнарнын сыйфатсыз!!!! булуында! Укып, белгечлек алып та начар профессионал булуларында.
Яхшы доярка авырып китеп, начар врачка элкэсэ, сыер саварга да кеше калмаячак.

Талант, югары белесез генэ талант була алмый шул. Алмаз да шомарткач кына бриллиант була.

№46 (895208) / 28.12.2014 17:42:28

Эт чаба дип бет чаба ди, хәзер һәр берсе булдыра аламы, юкмы, югары белем алырга тырыша. Яшләр арасында шундый модадыр инде. ВУЗ бетереп садикта эшләгән нәнкә дә үзен әллә кемгә куя, имеш аның дипломы бар, димәк ул башкалардан бер башка югарырак. Сыер савучы белән тракторчы бетми ул, чөнки бөтен кеше дә баласын йөз меңнәрчә түләп укыта алмый.

№45 (895201) / 28.12.2014 17:15:42

бөрчәгә кушылырга?

нигә укыйсы килмәгән баланы,урта мәктәпкә барырга көчлисез!? бу бер.
икенчедән. ата=анасының аны укытырга акчасы да юк. нигә кирәк аңа уку?

әнә укыйлар бай-нач-во балалары. алар лекцияләргә дә йөрмиләр,йүнләп укымыйлар да. практикага йөриләр...
алар әйтә без укып бетергәч,безгә урын бар. зам гл. врача,гл.хирург,гл. спец в минзраве и т.д.

синең сыер асраучының баласы укып бетерсә дә югары спец була алмый. урыннар занято.

бөрчә синең балаларың сүхда укып үзеңнең фермер хозястваңа кайтсалар гына...


совет влаче генә укытты и то,ГПТУлар,РУ бар иде. кем әйтте әле сезгә бар кеше дә югары белемле булырга тиеш дип?

сыерны кем сава? игенне кем игә? кем ат җигә?кем көтү көтә? син дә мулла мин дә мулла атка кем печән салыр?

азмы авыл балалары ВУЗ бетереп шабашкада өй салып,фундамен салып йөрүчеләр? кемгә кирәк аларның дипломнары? КХТИ бетергән кыз балалар бакчасында нянкя. атасының укытырга киткән акчасы җалке. авызыннан өзеп,бурычка батып укыттылар балаларын. а в итоге нәрсә - пшик. шул расходларны чыгармый гына яслегә урнашса булмыйидеме?

сез стандартлар кертмәгез әле. югары белемсез кеше сезнеңчә дибил. юк шул. алай түгел. талант ул югары белемсез дә талант. заманында ГПТУдан да бер дигән спецлар чыга иде. НИИларда академиклар белән эшлиләр иде.

юрганыңа карап аягыңны суз.

№44 (895200) / 28.12.2014 16:52:43

Бик дөрес язасың. илнең политикасы коллар хәзерләүгә таба бара. урта мәктәпкә баруч калмаячак. шуннан соң югары белемле белгечләр булмаячак дигән сүз. мәгариф бете хәзер дип сөйләшәләр. моңа югарыдагылар гаепле.

№43 (895197) / 28.12.2014 16:28:18

Путинга укымышлы татар яки рус нигә кирәк? Аңа үз башы белән уйлый белмәгән, кушканны үти торган биороботлар кирәк. Чөнки андыйлар белән идарә итү бик җиңел. Америкада белем бирү дәрәҗәсе бик түбән, болар да Америкадан үрнәк алалар. Европада ЕГЭ кебек тестлардан әллә кайчан баш тартканнар, файдасызлыгын белеп. Андый үзгәрешләр Россияга тиз генә килеп җитмәстер.

№42 (895193) / 28.12.2014 16:07:26

Белем сыйфатын арттырмакчы була ул аңграном. Белмәгән бер бала күп бала арасында аз булып күренә, аз бала арасында күп булып күренә. Ишле бала арасына кереп кенә аның белүе артмый, ул шул ук йомшак белүче булып кала. Менә мәктәпләрне ябып сыйфатны арттырабыз дип ялгышалар. ул баланың белеме барыбер шул кала инде. Минем күршемнең балалары атнаның ничә генә көнен укый алалар икән. чөнки алар спорт ярышында. я булмаса каядыр чыгыш ясый. аның өстенә авырып та калсалар ничек белсен ул бала. үзенең балалары мәктәптән чыгып киткәч аңа сезнең балаларыгызның язмышы нигә соң. белмәгән баланы үзе килеп укытса да белми инде ул бала. аннан бердигән башка һөнәр иясе чыгачак. бөтен кешегәдә математика инглиз теле рус теле кирәк түгел бит. мәскәүләргә куштанланып шулай эшлиләр алар. Президентка язарга кирәк. путинга да әйтү кирәктер инде. элекке кебек экзамен бирү керсен. һәр бала үз авылында укысын. бик оста белгеч булгач авыл хуҗалыгын җитәкләсен. үзе генә хәл итеп ята.

№41 (895145) / 28.12.2014 01:14:25

№29, карьераның нәрсә икәнен бу биттәме, кайсы биттәме китерделәр.

Карье́ра (итал. carriera — бег, жизненный путь, поприще, от лат. carrus — телега, повозка) — успешное продвижение в области служебной, социальной, научной и другой деятельности; продвижение вверх по служебной лестнице.

№29, карьераның а)иң югары ноктасы юк.Әгәр иң югары нокта гына карьера саналса, әйтик Шәймиев та ясамаган, президент РФ була алмады бит...б)ул баскычка менеп карап та була. Төшеп тә була.

Мин сиңа шуны әйтә алам, мин ясаган аптека үрнәген 20 елдан! МКДЦга үрнәк иткәннәр.Димәк минем карьерам башкаларга караганда 20 ел алдан дигән сүз.
Әмма криминаль революция белән строй алышынып взятка һәм бюджет юылуга корылган җәмгыятьтә принципиаль карьера ясарга теләмәдем. Чөнки мин үземне деньги не пахнут дигән акча колы дип исәпләмим.Акча колы булу миңа күңелсез,кызыксыз, мәгънәсез. Уж лучше застрелиться...

Әйтик, сельхоз белгечлек белән мәгариф оештырырга алыну минем башыма да килә алмас иде! Балалар, яшьләр бит алар йорт хайваннары да, трактор һәм комбайн, яки арыш яки бәрәңге түгел!

Финанс белгече булып медицина белән ничек идарә итим? Бу минем башыма да килми! Авыру кеше бит ул бухбалансның яки бюджетның теге яки статьясы түгел. Әйдә монысын болай языйк, әйдә теге счетка кертик дип.Ә бит алыналар!

Нәтиҗәләрне беләсез!!!!

Хәзер цензураланмый торган сүзгә әйләнеп бара)))) Ж...па

№40 (895140) / 27.12.2014 22:46:37

Әни, бердә аптырамагыз. Балагызның башын катырмагыз. 9-10-11 класска җиткәч, нинди егэ кирәк, шуларны репетитор белән генә өйрәнерсез.

Сезнең яшьтә чит телгә өйрәтергә генә кирәк.

№39 (895138) / 27.12.2014 22:21:41

4 нче сыйныф укучылары инде ничә ел рәттән тест формасында имтихан тапшыралар бит.Министрның берничә ел әйткән сүзләрен журналист быел язадыр.Былтыр минем балам дүрт фәннән (математика,рус теле, татар теле, окружающий мир) имтихан бирде декабрь аенда.Арасы берничә көн иде,зур класслар биргән кебек итеп бирделәр."Республиканское тестирование" дип атала диде укытучылары.Ә алдагы елларда апрель аенда бирделәр.

№38 (895137) / 27.12.2014 22:03:21

№34! Мәкаләдә быелгы уку елында диеп язылган бит: Инде быелгы уку елында 4-8 сыйныф укучылары имтихан тапшырачак.

№37 (895134) / 27.12.2014 21:47:11

Кирәктер, кирәктер. Алар бездә азрак бит әле, избранныйлар.

№36 (895132) / 27.12.2014 21:43:16

Әйе, Миннехановка морэжэгат итеп карыйсынмы, может тагы берэр министр кирэктер

№35 (895131) / 27.12.2014 21:41:59

Юк, беркем белми. Укытучыларга әйтерләр иде. Бәлки бу проектта каралган эштер, киләсе елга.

№34 (895129) / 27.12.2014 21:39:38

Менә миндә ята бер КСХИ бетергән кеше, аңа да бер эш табып бирегез әле, өлкән улыма.

№33 (895128) / 27.12.2014 21:33:41

Тәүлек узды, җавап бирүче булмады. Кайсы сыйныф укучылары, нинди фәннәрдән, нинди формада имтихан бирәчәкләр? Бәлки журналистлар (мәсәлән, мәкалә авторы) белешеп, аңлатыбрак язарлар. Минемчә, бу мәкаләдә ук андый сораулар бирелергә тиеш иде инде. Аста кемдер барысы да белә диеп язган, ни өчендер сорауларга үзе ачыклык кертмәгән. Безгә, әти-әниләргә, төгәл җаваплар бирелсә иде. Уку елының яртысы бетте бит инде.

№32 (895126) / 27.12.2014 21:18:32

Энгель Навапыч! Әйтегезче,пуҗалысты,ниемә биеп Сингапур укытуына ябыштыгыз әле. Үзебезнеке нәрсәсе белән ярамады? Юкса,Казанның иң пуслидний уку йорты булган БУК университеты да ,универсаллеген раслап,Рәсәй югарылыгында иң алдынгы сәясәтче прзидент Минтимер Шәймиев, Глава РТ Минниханов, әдип-министр Фатих Сибәгатуллин, экс мэр Камил Исхаков, гендир Камаз Сергей Кагогин, мәгариф министры Фәттәхов һ.б. бөекләрне әзерләде.Ә нигә ,хотәбе шул методиканы Татарстан мәктәпләрендә сынамаска.? Бөтен Рәсәй КСХИ бетергәннәр кулына төшәчәк бит Начар мени?

№31 (895125) / 27.12.2014 21:16:04

Беләзек! Белмәгәнне сөйләр яшьтән күптән чыктым инде. Ул дәреслекне ачып укуга егылып китә яздым. КҮРӘБЕЗ дип язылган иде. Мине дә нәкъ син әйткәнчә ишетәбез дип өйрәткәннәр иде шул.
Югалмадым, керештергәләп, караштыргалап, укыштыргалап торам. Языштыргалыйсы килми.
Иркә! Минем истә чөгендер басуы белән фермасы гына калмаган-авылда мәҗбүри бер елга калдырган чаклардагы гөрләп торган урамнар, клублар, капка төпләре, туйлар, туйлар, туйлар ныграк калган))))

№30 (895122) / 27.12.2014 20:49:51

Карье́ра (итал. carriera — бег, жизненный путь, поприще, от лат. carrus — телега, повозка) — успешное продвижение в области служебной, социальной, научной и другой деятельности; продвижение вверх по служебной лестнице.

№29 (895121) / 27.12.2014 20:45:46

Иркә,№26 кая инде министр булу карьера булсын, э аптикта сатучы булу -карьера тик карьера инде, телэсэ кемнен кулыннан килэ торган эш тугел, избранныйлар гына булдыра ала торган эш

№28 (895118) / 27.12.2014 20:39:28

Ә сельхозны бетергәнне мәгариф министры итеп кую - бу инде абсурд, барлык киртәләрне, кешелек законнары тарафыннан барлыкка китерелгән кыйммәтләрне бер селтәнүдә юкка чыгару дигән сүз. Моны хөкүмәт шулай эшләде. Министрның гаебе юк. Кушкач нишләсен инде ул, тарта, сөйри, тырыша, рәхмәт. Менә загадка: кем аны куярга кушкан? Кемдер кушкан бит инде, югарыдан кушканнар.
Үз белдекләре белән зур акчалы урындыкларга теләсә кемне утыртмаслар бит инде. Ә халыкка нәрсә? Халык надан ул, сарык, аңламый.

№27 (895116) / 27.12.2014 20:27:46

"сельхозда укырга керегә җыенучы егет нәрсә турында хыялланырга тиеш?"
Нәрсә турында хыяллансын соң ул? Ул, Олы юлнын тузаны язганча, ата-анасы төрткән акчага укый ич, аның башында сыңар уе да юк, уйларга хут та бирмиләр аңа. Кердең, түләдем, түлим, укы! Төп принцип, малайны алга этәрүче көч әнә шул. Укып бетергәч тә( бетерәлсә әле, бетерергә көче җитсә) кайда эшләрмен икән дип уйламый ул. Әти-әни акчасы ялган документ белән армиядән алып кала башта, аннары эш табыла аңа. Эшлә шунда! Бусы икенче төп принцип. Аннары өйләнү, квартира - барысы да ата-ана акчасына башкарыла. Карьерага шулай ук ата-ана катнаша инде, барлык белгән дусларын, танышларын, кода-кодагыйларын, баҗаларын эшкә җигә. Югарыдагы министрны тәккә генә министр булган дип уйлыйсызмы? Кул-кулны, ике кул битне җуган.Түбәннән, тормышның төбеннән үз белдекләре белән күтәрелгән кешеләр юк, эзләмәгез!

№26 (895112) / 27.12.2014 19:32:07

Әйе, карьера төзү ул сельхоз бетереп мәгариф министры булу.

Застрелись, Геращенко әйтмешли...

№25 (895100) / 27.12.2014 17:56:33

Врач таблеткасына калса бетте инде ул, сәламәтлек турында сөйләсе дә юк. Стресс булганда кайчакта бөерем авырта, "Уролесан" эчәм, шуны алам дип аптекага керсәм, 25 мл. флаконы 325 сум тора, аны ничә тапкыр гына эчәсең. Составына нинди үләннәр кергәнен карадым да, анда булган үләннәрне үзем кайнатып эчтем, бик файдалы булды, аптека даруың бер якта торсын.

№24 (895096) / 27.12.2014 17:52:40

Эйтмэ дэ, хэзер товар салу бетте бит ул,акчанны гына конвертка калынырак итеп сал.Яшь парларга синен эшлэми торган холодильнигын белэн стир.машинан,телевизорын кирэкми.Я,Акча куп итеп,машина затлы,или квартира.Артта калгансын диванакай.Яшьлэрне хэзер мин санап киткэн оч эйбер генэ кызыксындыра.

№23 (895094) / 27.12.2014 17:48:38

ахмаклар ,сез!,

№22 (895093) / 27.12.2014 17:47:39

Эйтмэ дэ, акча бар,януыннан куркам.

№21 (895092) / 27.12.2014 17:47:06

Әй,, синен кебеклэргэ врач буенда йорисе юк,Иркэ эшли торган аптека буйларында таптап йорергэ кирэкми,скорый узе килеп алып китэ ул сине,елга ике тапкыр ятып кайта торган больницан бар синен,анда уколларны,даруларны бушка коробкасы белэн китереп актаралар,чыкканда эле пакетка тутырыпта салып жибэрэлэр,менэ монысы"экстренный"вакытта дип кесэнэ салалар.Сина диагноз куелган.Йоремэ азапланым,03 ны жый гына.

№20 (895090) / 27.12.2014 17:40:46

улмэсэлэр хэттэ правнукларынын туйларынада шул твларны, холодилникларны салачаклар, э син как лох конверт белэн акча салачаксын.)))))

Эле салырга акчасы булса, салыр!

№19 (895089) / 27.12.2014 17:40:29

Сөйләп торасыз инде, врачка барып нервыңны бетергәнче, Иркә ише күп белә торган аптекарлардан дару аласың, алар теләсә кайсы чиргә нинди дару кирәклеген беләләр.

№18 (895086) / 27.12.2014 17:30:47

Бэй, Иркэ карьераны алай анлатмады.Анлаган кеше анлады аны.

№17 (895085) / 27.12.2014 17:28:10

Олы юлнын тузаны, "14 сэгать прилавка артында колбаса яисэ пестричинка тавыгы сатып тора инде" бик эйбэт инде, энэ Иркэдэ прилавка артында 13 сэгат басып торуны карьерага исэпли бит, нужто улда укып тормыйгына "итен,балын алып килсэ,шулар янына бер 3 штук 5000 куй"ып кына диплом алган. э сойлэуенэ карасан казандагы ботен чирлелэрне ул гына дэвалый, врачларда кирэк тугел

№16 (895084) / 27.12.2014 17:22:01

Эй, минем ул холодильниклар белэн оем тулган,теликта сонгы модельдэн.Капка тобемд уземнен генэ ике машина,эле катынныкы бар.оем гектар чаклы,миндэге байлык,оемне эйлэнеп чыга торган тугел,банктагы акчалар,эле ценный бумага.алтыннар бар.неужели янар инде.

№15 (895082) / 27.12.2014 17:18:54

Бэй, искитмэле тубэн фикерлисен.наданкаем.


Хэзер укырга керу проблема тугел,торт кенэ,синен кебек наданнарга,синнэн туган наданнарга юл ачык.Укып та тормый,итен,балын алып килсэ,шулар янына бер 3 штук 5000 куйса балан укып бетерэ.Ангы минге балан укып бетергэч 14 сэгать прилавка артында колбаса яисэ пестричинка тавыгы сатып тора инде.Эле саталса.Узен тотып сатмаса,магазин директоры.

№14 (895081) / 27.12.2014 17:16:37

яз, нигэ телевизорлар, холодилниклар алып куймадын? Энэ шуларны алып куйганнар хэзер балаларынын, оныкларынын, улмэсэлэр хэттэ правнукларынын туйларынада шул твларны, холодилникларны салачаклар, э син как лох конверт белэн акча салачаксын.

№13 (895079) / 27.12.2014 17:13:31

Акча алмашына дилэр доресме,языгыз эле.Миллионнарым янармы шулай итеп.

№12 (895077) / 27.12.2014 17:09:00

Иркә, 1."Дуңгыз фермасыннан тәмле исләр килеп җитүче чөгендер басуында 30 градус челләдә яшь мигә нинди уйлар килә иде?" - эшне тизрэк бетерергэдэ берэр жиргэ барып су коенып кич белэн клубка чыгу инде.
2. "Карьера бүген ни аңлата?" кичэгенэк ни анлатса, бугендэ шуны ук анлата ( но 13 сэгат прилавка артында басып дару сатуны тугел инде)
3. "сельхозда укырга керегә җыенучы егет нәрсә турында хыялланырга тиеш?" башка жиргэ керерлек белеме булмагач керэ инде, но хыялы председатель булу.

№11 (895074) / 27.12.2014 16:26:53

Зиләйүлүк, сәлааам!Ничек язарша дип утыра идем, менә синең комменттан соң фикерләр өелеп килеп төште.Рөстәм Зарипов блогларындагы кебек))).Бутап бетермәс өчен бер якны гына әйтеп үтәсе килә.
Белем...

Һәрнәрсәгә мотивация кирәк.
Дуңгыз фермасыннан тәмле исләр килеп җитүче чөгендер басуында 30 градус челләдә яшь мигә нинди уйлар килә иде? Без үскән информацион блокада, яисә кытлык заманында бары үзеңнең уйлар гына юнәлеш бирә ала иде.
Әлбәттә, укырга кирәк. Бу афәттән бары укып кына котылып булчак.

Хәзерге яшьләрдә нинди мотивация? Алар укып нәрсәгә ирешә ала соң? Сез интернет ачып югары белемле инженерга вәгъдә ителгән зарплатаны карагыз! Мотивация шулмы?Бу иң гадие әле...Хәзер информация күп.

Әйтик, менә бу бит мисалы!Карьера ясау. Карьера бүген ни аңлата? Аның мәгънәсе нидә?
Һәм ул белем алу белән бәйлеме? Мәгәриф министры булу өчен педагогик белем кирәкми икән бит!Хәзер шуннан уйлап карагыз инде,сельхозда укырга керегә җыенучы егет нәрсә турында хыялланырга тиеш? 15 мең зарплатамы яки мәгариф министрлыгы турындамы? Менә ике "мотивация" белән сез балаларны укырга өнди аласызмы?

Өченче аяныч әйбер бур. Андыйлар күптерме, аздырмы, мин әйтә алмыйм. Монысы өйдәге вакыйга.Дөнья белән кызыксынуын югалтмаган, чынлап та нәрсә дә булса иҗат итәрлек инженер булырлык белемне Россиядә бирәләрме?
Юк, кызганычка каршы. Андый мәгариф үлде...
Андый мәгарифне сельхоз специалист җитәкли алмый.Бүген мәгариф зираты гына бар. Менә шуның сакчысы инде ул бу министр. Зиратны кем кулына тапшырсаң да була.



№10 (895059) / 27.12.2014 14:55:36

"Без авазларны КҮРӘБЕЗ һәм ишетәбез" - бәлки Без авазларны әйтәбез һәм ишетәбез, хәрефләрне язабыз һәм күрәбез - ??? - уйлап карагыз әле. Белмәгән килеш коткы таратып язып утырмагыз.

№9 (895047) / 27.12.2014 13:40:03

Зилли, укырга элек тэ ялкау иден инде, балаларын язганны да шул, карап кына чыгасынмы?

№8 (895028) / 27.12.2014 09:34:29

1 нче класстан ук "Без авазларны КҮРӘБЕЗ һәм ишетәбез" дип ФГОС программасы дәреслеге буенча укытылган балам быел 4 нче класста. Нәрсә, имтихан бирә алмаса мәктәптән куалармени, яки 9дан китеп ПТУларга урнашучылар кебек детский ПТУлар ачалармы?. Кстати, имтиханнарында сораулары да дәреслекләреннән чыгып төзелсә, авазларны КҮРӘБЕЗ дип өйрәтергәдер бит инде? ЕГЭ дип балалар борчылмый ул, аларның уенда башка нәрсәләр, борчылса да шул яхшы билгеләргә укучы берничәседер. Андыйлары аның элек тә борчылды инде(традицион имтиханнар вакытын әйтүем)Ата-аналар һәм укытучылар ЯСАГАН ясалма куркыту бу. Әйтерсең мәктәптә көчкә 3 кә укыган һәм кич буе клублардан кайтара алмаган баланы ЕГЭ белән куркытып ТӘРТИПКӘ китерә алалар. Үзегезнең яшь чагыгызны исегезгә төшерегез. Кайсыгыз кулын йөрәгенә куеп әйтә ала-мин мәктәптә укыганда гел уку һәм имтихан турында гына уйлый идем дип. Шул-шул менә. Ә балалар ни өчендер гел шул турыда уйларга тиеш кебек. 3 литрлы банкага 5 литр су салып булмый-укыганы аның болай да укый, укымаганын хет эллә нишләт шунда. Институтларга барыбер керәләр-имтиханын бирә алганы калырга да мөмкин әле, әти-әнисенең акчасы җитмичә. Минимальный порогларны күптән төшереп бетерделәр инде.Укытучылар да бала белсен өчен түгел, соңыннан үзләренә сүзе булмасын булмасын өчен тырыша. (барсы да түгел, әле 55-60 яшьлекләре бала белсен өчен тырыша).
Кстати, мәкаләне укымадым, комментларны гына)))))))))

№7 (895021) / 27.12.2014 00:38:35

"Министр үзе генә ЕГЭ мәсәьләсен хәл итә алмый.
Коткы таратмагыз балаларга имтихан диеп."
Бу җөмләләр кемгә адреслана? Министргамы, балаларгамы, укытучыларгамы, әллә инде балаларның ата-аналарынамы?
Беренчедән, югарыдагы мәкаләдән аңлашылганча,министр үзе коткы тарата булып чыга.
Икенчедән, мескен, әле ул егэ мәсьәләсен дә, 4-8 классларда имтихан мәсьәләсен дә хәл итә алмый икән. Менә сиңа табышмак. Шуннан теләсә ничек аңла. менә тагын бер җөмлә:
"Ул үткәрелгән очракта да , аның нәтиҗәләре барыбер объектив булмаячак, чөнки мәктәпләр өчен , укытучы өчен нинди нәтиҗә кирәк , шул билгеләр куелачак."
Куелачак, чөнки баланың нинди билгегә укыганын укытучыдан да яхшырак белүче юк бу очракта. Сез нинди объективлык көтәсез? Әллә егэ билгеләрен объектив дип уйлыйсызмы? Ялгышасыз. Чөнки 2легә укучылар да 4 я 5легә, ә 5ле белән барган баланың 3 я 2ле алуы да ихтимал. Шулмы инде объективлык? Димәк, иң дөрес, гадел билге - ул баланың укытучысы Куйган билге. Элек шулай булды -бер дә начар булмады. Хәзер алай түгел - шуңа начар да инде.

№6 (895018) / 26.12.2014 23:56:31

Министр үзе генә ЕГЭ мәсәьләсен хәл итә алмый. Чөнки бу Мәскәүдә хәл ителә.Энгель Ф. фикерләре белән килешергә була. Ул белем сыйфатын арттырырга, эшен күрсәтергә тырыша, тик балалар сәламәтлеге турында да уйларга кирәк. Нигә кирәк ул 4нче класстан ук имтихан? Монда язучылар беркем белми дигәннәр. Беләләр барысы да, мәктәпләрдә ата-аналар балалары өчен репетиторлар яллый башладылар инде. Бу бит дөрес хәл түгел. Укытучылары куркыта, аларга яхшы нәтиҗә кирәк. Ни өчен йомгаклау контроль эше генә түгел?Аңа карап баланың белеме артамы әллә? Инспекторларыгыз мәктәпләргә килеп укытучыларның эшен тикшерсен. Миңа баламның сәламәтлеге кадерлерәк. Укыйм дигән баланың белеме дә була, тиешле һөнәр дә ала .Ә имтиханның кирәге юк 4кл. башлап. Ул үткәрелгән очракта да , аның нәтиҗәләре барыбер объектив булмаячак, чөнки мәктәпләр өчен , укытучы өчен нинди нәтиҗә кирәк , шул билгеләр куелачак. Башлангычта йомшак укыган бала югары класста әйбәт тә укып китә, бу балаларның сәләтенә,аңына, тәрбиясенә да бәйле.Коткы таратмагыз балаларга имтихан диеп. Тыныч кына укысыннар.

№5 (895016) / 26.12.2014 22:53:20

4 һәм 8 нче сыйныф укучыларының нинди фәннәрдән имтихан бирәчәкләрен нигә беркем дә белми? Нигә укытучылар белми? Нигә укучылар белмиләр? Бу нинди мөгез чыгармакчы булалар министрлыкта? Бу нинди башбаштаклык?

№4 (895015) / 26.12.2014 22:36:36

Инде быелгы уку елында 4-8 сыйныф укучылары имтихан тапшырачак.------ Быелгы уку елында 4 һәм 8 нче сыйныф укучылары имтихан бирәчәкләрме? Әллә 4 нче сыйныфтан алып 8 нче сыйныфка кадәр булган укучылар имтихан бирәчәкләрме? Быелгы уку елында имтихан каралган икән, ни өчен уку елы башында ук укытучыларга, ата-аналарга хәбәр итмиләр? Нинди формада булачагын аңлатмыйлар? Бездә башта әйтәләр, эшлиләр, аннан соң уйлый башлыйлар.Бик кызганыч. Асылбикә, һәр һөнәр кешесе кебек укытучы да эш урынын саклау өчен түзә торгандыр, ә ата-аналарның күбесе битараф яки аларга барыбер кебек. Шулай булмаса, бераз реакция булыр иде.

№3 (895014) / 26.12.2014 22:15:20

Авыл хуҗалыгы белгечлеге алган "баш педагог"тан ни-нәрсә көтәсең инде? Барыбер олы абзый җырын җырлаячак. Министр итеп озак еллар мәктәптә эшләгән кешене куярга кирәк иде. Бездән сорыйлармыни аны? Бетте белем алу системасы, ясин чыктык.
Асылбикэ ата-ана ни карый, дип язган. Ни карасын соң ул? Ата-ана үзе дә надан, берни аңламый. Аларга укытучыларны каезларга булсын, балаларында эшләре юк. Укытучыга пычрак ату эше белән генә шөгыльләнәләр, бала икенче планда.

№2 (895011) / 26.12.2014 20:51:05

хормэтле министр! ЕГЭ бирэлмэдем дип, яисэ анын билгесе белэн кэнагатъ булмыйча купме бала улде хэм бу нормаль куренеш дип хэл ителэ хэзер. Сезнен очен дэ бу гадэти хэлме?
хормэтле министр! ФГОС кергэч гарип бала нормаль бала дигэн тошенчэлэр бетэ дип анладым. ничек аларны бер класста укытып була? укытучы кем белэн эшлэргэ тиеш- яхшы укучы белэнме яисэ кайчы тоталмаучы физик кимчелекле бала белэнме? детсадларда акча жыюны бетерэбез дип, яна елга куп кенэ бакчаларда яна ел булэклэре дэ ала алмадылар. нэрсэ яхшы якка, нэрсэ начар якка узгэрде- анлый торган тугел.

№1 (894976) / 26.12.2014 16:42:21

Хормэтле министр!Мин танылган журналист.Доньянын мэгънэсезлегеннэн арып башка сферага кучтем.Эмма битараф кала алмыйм.Анламыйм: безнен дэулэткэ чирле жэмгыять кирэкме?Нигэ барлык балалардан артист хич булмаса, галим ясарга омтыласыз сез?Ипине кем устерер дэ,сыерларны кем савар?!Авылда каласы балалаг нигэ кирэк сезнен инглиз теле?!Уз ана телен белсен ул.Э ана телен бездэ депутатларнын да зур купчелеге белми дэ,белергэ телэми дэ.Универсиада алдыннан барлык депутатларга инглиз телен ойрэттелэр.Чонки чит ил кунакларын йортэчэксез,диделэр.Ойрэнделэр.Ойрэнмичэ ни!Чит илдэ ял итэлэр ич алар.Инглиз теле аларга ана теленэ караганда кирэгрэк.БДИ имтиханы дип купме баланы авыруга сабыштырдылар.Инде дуртенче класс балаларына керештелэр.Ата-ана ни карый?Нигэ уз фикерэрен белдереп пикетка чыкмыйлар?Балалар саулыгына битарафлык бу,жэмэгать!

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
ТНВ
Addnt.ru
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Urazova.ru
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Түгәрәк уен
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D
Милли Музей
Шаян
Ханский дом