• 22.11-23.11 "Питер Пэн" спектакле премьерасы! Кариев театры. 18:30
  • 23.11 "Тәртип"радиосының 5 яшьлегенә багышланган концерт. Филармония. 18:00
  • 25.11-26.11 Әбри Хәбриев концерты. Филармония. 18:30
  • 02.12 "Кем кемне?!" Резидә Шәрәфиева һәм Рафаэль Якупов концерты. Филармония.18.30
  • 03.12 "С чего начинается Родина..." Марина Карпова концерты. Филармония.18.30
  • 13.12 Айдар Рәкыйпов концерты. УНИКС. 18:30
  • 16.12-20.12 Данир Сабиров концерты. КСК "Уникс"
  • 14.02-23.02 Мунча ташы. Кырыкта да кызыкта. КСК "Уникс"
Туган көннәр
  • 18 Ноябрь Наилә Гәрәева
  • 18 Ноябрь Данил Ибраһимов
  • 18 Ноябрь Нурия Беломоина
  • 18 Ноябрь Нияз Вәлиев
  • 18 Ноябрь Гөлнара Абаева
  • 18 Ноябрь Исхак-Хан
  • 18 Ноябрь Гөлшат Гыймадиева
  • 18 Ноябрь Резидә Хәсәнова
  • 18 Ноябрь Рәшит Заһидуллин
  • 19 Ноябрь Зөлфәт Зиннуров
  • Санлап үгез ите сатыла. Шулай үк сатуда коптить иткән, суелган казлар бар. 89872883416.Балтач р-ны
  • Казанда озак вакытка Ямашев урамында 1 булмэле квартира снимать итэргэ бирэм узем хужа релтор тугел;шалтыратыгыз 89625521877
  • Задняя балка Ока куплю б/у 8-960-060-77-38
  • Ремонтируем бойлеры водонагреватели 8-960-060-77-38 Актаныш
  • Саба районында буаз тана сатыла! Апрель азагы май башында бозаулыйсы. +7 (937) 002-34-32
  • Ремонтируем бойлеры водонагреватели 8-960-060-77-38 Актаныш
  • Туалет булмэсе ясыйм и унитаз урнаштырам. Тел.89196484445 Актаныш
  • 89600696970 солеклэр
  • Казанда кулай бәядән 1 бүлмәле фатир сатыла. Яхшы ремонт белэн. Тел.89600537782
  • Казань. Продается 2-х этажный кирпичный дом, который находится в поселке Салмачи на улице Знатной.Это отличный кирпичный коттедж построенный по всем строительным нормам и из экологически чистых материалов. Продажа от собственника. Тел.: 89378747872.

 

 
Архив
 

               

28.11.2014 Ир белән хатын

Хатынымның соңгы кыланмышы кулыма каләм алырга мәҗбүр итте

Моннан берничә ел элек “Ватаным Татарстан” газетасын алдыра башладым. Газета килүгә үк иң элек “Гаилә”, “Язмыш” битләрен укып чыгам. Үз тормышым турында күптәннән язасым килсә дә, никтер кыюлыгым җитми йөрде. Хатынымның соңгы кыланмышы кулыма каләм алырга мәҗбүр итте.

Гөлфия (исеме башкача, әл­бәттә) белән Казанда таныштык. Ул вакытта миңа 31 яшь, аңа 26 тулып киткән иде. Озакка сузып тормадык, өйләнешеп тә куйдык. Тиздән эшемнән тулай торакта бүлмә бирделәр. Кемгәдер акча түләп фатирда торганчы дип, күченергә булдык.

Минем эшемнең графигы төрлечә иде. Йә көндез эшлим, кайчак төнгә дә чакырып алалар. Озак тормады хатыным декретка китте. Гаиләбезгә ямь өстәп, улыбыз туды. Бала тугач, акча да күп кирәк, мин икешәр эштә эшли башладым. Кайчак кайтып йоклап алам да, тагын эшкә китәм. Менә шул өйдә булмавым харап иткән дә инде.
 
Бервакыт телефоныма смс килеп төште. “Рамил, әйдә очрашыйк әле. Сөйләшәсе сүз бар”, – диелгән. Чит хатын-кызларга күз сала торган булсам, 31 яшькә кадәр йөрмәгән дә булыр идем, димләп тә өйләндермәсләр иде мине. Ә теге смс  тагын 5 тапкыр килде. Кич белән очрашуга киттем. Каршымда күрше хатыны Фирая басып тора. “Хатының мин эштә вакытта ирем янына төн кунарга керә икән, – ди бу миңа. – Кайчак, минеке сезгә кер­гәнен күргәннәр”. Аптырап киттем. Гаиләмне туендырыр өчен дип мин көн-төн эшләп йөрим. Ә хатыным чит ир белән типтерә булып чыгамы? Башта мең төрле уй иде. “Кеше сүзе  кеше үтерә”, – дип тиккә генә әйтмиләр. Кайтып тавыш чыгармадым. Аерылышсак, балага авыр булыр дидем. Әмма күңелемә шик керде. Хатынымны сынап карарга булдым.
 
Ә бер көнне күршеләрдә зур гауга булды. Бүлмәдән ир түгел, хатыны әйберләрен җыеп чыгып китте. Икенче көнне хатыным, күзен дә йоммыйча, бер сүз ычкындырды. “Фирая иреннән кит­кән. Янәсе, Ринаты кеше белән йөри икән. Тапкан бәйләнер нәр­сә. Аның ул бозавы кемгә кирәк булсын соң?” – ди бу.
 
Мин хатынымның сүзләренә ышандым да эшне зурга җибәр­мәдем. Әмма күңелдәге шик тынгы бирми бит. Ничек инде хатыным шундый юлга барыр икән, дип өзгәләндем. Бервакыт төнлә эшем­нән сорап киттем. Кайтсам, хатын өйдә юк. Бала берүзе йок­лап ята. Әкрен генә коридорга чыктым. Күршеләр ишеге янында аяк киеме күренми, тавыш та ишетелми. Әмма душта кемдер юына. Сабыр гына көтеп торырга булдым. Үзем күрен­мәскә тырыштым. Бераздан душтан башта Ринат, аннары минем хатын килеп чыкты. Телсез калдым. Качып торган җи­ремнән чак мәтәлеп китмәдем. Бар кыюлыгымны җы­еп, хатын артыннан өйгә кердем. Ә ул ниш­ләргә дә белми. Күр­гәннәремне сөйләп бирдем. Аның аңлатуын сорадым. Гөл­фия күзгә карап алдалый.
 
“Күзеңә күрендеме әллә? Ник мин кеше ире белән душка керим инде”, – ди.
 
Бу юлы да оста гына котылды. Озакламый Ринат районына күченеп кайтып китте. Тик минем хатын йөрүен туктатмады. Кул да күтәреп карадым, куып та чыгардым. Тик берни дә булышмады. Тагын кайтып җитә. Җитмәсә, улым да “әни” дип өзелеп тора. Бала хакы диеп яшәп арыдым инде. Хәзер улыма 10 яшь тула. Ул да әнисенең ник соң кайтуын аңлый башлады кебек. Тик берни эшләтеп тә булмый. Аңламаса да  аңламый икән кеше. Өстәвенә салып та кайта башлады. Бө­тенләй юлдан язса, нишләрсең. Туганнарым аерыл, ди. Хәтта аныкылар да шундый киңәш бирә. Әмма мин аны ташлап китә алмыйм. Нишләргә дә белгән юк. Бәлки, берәр киңәш бирүче табылыр? 

РАМИЛ
Ватаным Татарстан
№ 172 | 28.11.2014
Ватаным Татарстан печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№51 (893747) / 17.12.2014 21:18:57

байлык артыннан куып икешәр эштә эшләп рәтең беткән ешрак караштырырга иде хатыныңны, яки үзен дә эшкә жигәргә иде. хатын кызга эш күп эләксә чит кешегә түгел үеңә дә бирми йөз сәбәп таба. мөгезле булгансың инде хәзер.

№50 (891879) / 03.12.2014 20:52:42

Ир тәме татаымагач,маташма инде ,яшә тыныч кына-бер башың. ТАТЫГАЧ,бер башың калсаң,ирләр карамаса бик авырга туры килер. ХУШ бәбкәм.

№49 (891853) / 03.12.2014 16:46:02

???, җәннәтне көтәсең инде...

№48 (891852) / 03.12.2014 16:37:22

И, шушы яшкә җиткәч ләззәт татып булмас инде, ирләр бит карт хатыннарны яратмыйлар, аларга яш кызлар кирәк.

№47 (891845) / 03.12.2014 15:23:41

???, әрәм булып ятасың икәәән бикәәәч...

килер бер көн,татырсың шул ләззәтне,ул вакытта ниләр сөйләр идеңңң?

№46 (891834) / 03.12.2014 15:01:50

Пычрак булмаса Аллаһ тыймас иде аны, мин аның турыда уйларга да оялам, гомер буе миңа бер ир дә кагылганы булмады.

№45 (891833) / 03.12.2014 14:56:25

??? Это выбор каждого или каждой, дилэр бу очракта.
Ир, интим монэсэбэтлэр, мэхэббэт сезнен очен пычрак нэрсэлэр икэн, инде сезне кызганасы гына кала.

№44 (891831) / 03.12.2014 14:51:28

Нишләп гөнаһ булмасын инде, бик пычрак нәрсә бит ул, беренчедән, Аллаһ алдында оят, икенчедән кеше алдында оят, лутчы чиста намусың белән ялгыз яшисең, өең дә чиста тора, ашарга пешерәсе дә юк, җаның да тыныч. Бөтен кешегә дә ир рәхәте күрергә димәгән бит. Әнә сугыштан соң бик күп хатыннар тол калган, кияүгә чыкмый картайган кызлар бик күп булган. Хәзер дә бөтенесенә дә ир җитми.

№43 (891825) / 03.12.2014 14:00:02

ниткәннән гонах булмый,нитешегез. ОСОБЫ тол катыннар.

№42 (891762) / 02.12.2014 23:26:44

Жыен остерэлчек алалар да, яхшы хатын булыр дип котэлэр аннан))
Андый кешене тозэтеп булмый ул...

№41 (891662) / 02.12.2014 12:01:22

ул эшне картлыкка калдырырга ярамый.......

№40 (891640) / 02.12.2014 10:00:53

Гомер бер генә рәхәтләрен бел генә, картайгач соң була нитешеп калыгыз.

№39 (891627) / 02.12.2014 06:51:35

бер ниттергәне бетен муҗик нитә..

Калганнары үзенекен кашып, көнләшеп карап тора.

№38 (891624) / 02.12.2014 05:34:02

гузэл, муҗик газет укымаска мөмкин,әмма язуы ихтимал для прикола.

әйбәт,стерва, хатынны генә нитәләр. әйбәт булмаганына карамыйлар да.

бер ниттергәне бетен муҗик нитә... үзенә тартып тора ул.муҗигы да китмәячәк,гумере буе яшәячак аның белән.

№37 (891623) / 02.12.2014 05:31:07

гузэл, муҗик газет укымаска мөмкин,әмма язуы ихтимал для прикола.

№36 (891582) / 01.12.2014 20:32:17

Ниндидер бер Рамилэ язган моны!

№35 (891579) / 01.12.2014 20:29:02

вэйт кызык кешелэр сез!!!!!!!!! ышанып, язып утырасызмы комментлар? рэзве ир кешелэр гэжиткэ нэрсэдер язалар инде.
телевизор каршында утырса утыра, гэжитне тотып та карамыйлар, какой анда нэрсэдер язу. 100% уйлап чыгарылган язма.

№34 (891566) / 01.12.2014 18:24:46

куып чыгар да башка кзеңә күрсәтмә. МиН ТОҖЕ 7 ел чыдадым бала хакы дип, аннары куып чыгардым да судка бирдем. ШУЛАЙ ЭШЛӘМӘГӘН БУЛСАМ гүр иясе була идем инде.Кешегә гөмер бер бирелә,шуны онытма. ЧҮП белән хатыннар дан күп нәрсә юк,табарсың менә дигәннәрне !

№33 (891452) / 30.11.2014 14:58:54

Әйе шул, ач алфонсларны җыеп ашатасы калган иде. Ул алыфонслар өчпочмак белән чәйгә генә риза түгел, аларга мәй дә кирәк. Мәй булмаса, алар селкетеп тә карамыйлар.

№32 (891444) / 30.11.2014 13:51:50

Апаем ботен хатыннар да ибер иргэ генэ карап ятмай.100 прансит ы шулай(((

бозылган икән бу катыннар.шуларга яхшы ир кирәк тагы. ярамаган сезгә килеп китеп йөрүче алфунслар!!!

№31 (891442) / 30.11.2014 13:09:49

Апаем ботен хатыннар да ибер иргэ генэ карап ятмай.100 прансит ы шулай.Чыгып кит син аннан.Авылга бар.Ишенне табарбыз.

№30 (891397) / 29.11.2014 15:15:03

менә без ничә ел ир белән күршеләр булып яшибез, минем янга килми дә, хәтта бергә мунча керергә дә теләми, мин бит башка ир белән йөрмим, кеше сүзеннән куркам, туганнардан оят.))))0
Менэ аерылып шул Рамилне тапсан бэхетле буласын, жонлы тортек!

№29 (891395) / 29.11.2014 15:03:25

Хатын-кыз ничә яшьтә булса да ,хатын-кыз булып калырга тиеш. Үзен, балаларын карарга тиеш.Ә ир кешенең аңа яраклаша алмавында ир үзе гаепле. 40 тан соң .....диеп, хатыннарны мыскыл итмәгез.

№28 (891394) / 29.11.2014 14:59:04

Егетләр өйләнгәнче стерва хатыннарга исләре китә шул, чөнки алар кыю, әрсез, үзләре атланып бара. Ә тыйнак, йомшак холыклы кызларны күрмиләр дә. Моның хатыны өйгә эчеп тә кайта башлагач төзәлми инде ул, бер азгын кеше гел азгын була. Егетнең туганнары бардыр бит, табып бирсеннәр бер яхшы хатын, үзе таба алмый, чөнки бу юлы да димләп кенә өйләндергәннәр. Хатыннарның бөтенесе дә өстерәлчек түгел, менә без ничә ел ир белән күршеләр булып яшибез, минем янга килми дә, хәтта бергә мунча керергә дә теләми, мин бит башка ир белән йөрмим, кеше сүзеннән куркам, туганнардан оят.

№27 (891390) / 29.11.2014 13:03:56

Вот, хараап икэн э!
Берсенен хатыны эз-мэз йорештергэне очен кара тавыш чыккан имеш!

Ирлэре йоргэн хатыннар тузэлэр бит эле, сез дэ тузегез.

Хатынны вакытында карамагач, йори инде!

№26 (891388) / 29.11.2014 12:59:05

***
№14 (891343) / 28.11.2014 23:06:56

Кара эле, оч тортке Сибгатуллин тугелме ул?
40тагы хатыннардан сэмнивэтсэ иткэч, ул искэ тоште!

№25 (891386) / 29.11.2014 12:53:05

Хатын№21 (891385) / 29.11.2014 12:40:42
Кияүдән кайту, кабат-кабат кияүгә чыгу әле 80-100ел гына элек татар кыз-хатыннары өчен күрелмәгән хәл - туганнары өчен кеше арасында, ата-анага, туганнарына оят, йөз кызыллыгы, мәсхәрә иде.))))))
Эйе, кыйналып , мэсхэрэлэнеп яшэу норма саналган шул ул чакта. Хокукы булмаганга яшэгэн инде.

http://matbugat.ru/news/?id=10705#comments

№24 (891371) / 29.11.2014 10:19:14

бик яхшы версия,уз хатынын остерэлчек итеп курергэ телэмэгэн могезле ирлэр очен.

№23 (891368) / 29.11.2014 10:06:36

Карагыз эле,бэлкем алар икесе дэ лунатиктыр,душта да бер-берсен курмичэ генэ юынганнардыр,кешене аклыйсын килсэ бу бик тэ кулай вариант.

№22 (891366) / 29.11.2014 09:45:52

икесе бер душ ишегеннән чыкканнар! синга нәстә кирәк?

№21 (891365) / 29.11.2014 09:43:46

!!!!, дерес сүлисең быррат.
бу хатын панелдә үләчәк. кирәкме ул хатын сиңа? малаенны синдә калдырача. аңа бала кирәкми. котырган ул!
урны панелдә.

№20 (891364) / 29.11.2014 09:40:39

Өстерәлмәгәнен каян алырга? Иле белән өстерәлчек. Ялгыз ирләр күп, хатын-кыз на весь золото. Ирләр дә өстерәлә бит. Кич соң кайту өстерәлү диән сүз түгел. Кыйнап, әрләп, сүгеп торган ир янына кемнең кайтасы килсен? Бергә чагында ачякларыннан тотмый торып, йөри дип әйтеп булмый әле. Тотканмы соң ул аны? хатынын, баласын урамга кусынмы. әллә үзе урамга чыксынмы? Әйтергә генә җиңел.

№19 (891361) / 29.11.2014 08:59:27

Рамил эфэнде!.Улгэнче өстерәләчәк ул хатын,туктамаячак.Аннары соң ,әрәмгә узган гомерегезне кызганачаксыз.Тормыш алып бара торган хатын түгел хәм булмаячак та.Деградация юлына баскан.Белеп сөйлим ,безнең ситуация охшаш,просто наоборот.Араланырга кирәк андый кешедән.

№18 (891354) / 29.11.2014 00:06:52

***, №14

№17 (891352) / 28.11.2014 23:45:33

юкка кайгырмагыз,хатын-кызнын женес органы бутэн ирлэр белэн йоргэнгэ карап кына зураймый ул,моны тыныч кабул итегез

№16 (891351) / 28.11.2014 23:37:16

Ул чагында бигрәк тә. Башкага өйләнсә, аның да нәфесе кузгалмас дип кем әйтә? Ул чагында 70 яшьлек әбигә генә үйләнергә кала. Тик хәзерге заман әбиләренең ул яшьтә дә тамагы туймый дигәнне ишеткәнем бар. Ирләр хәлсезрәк. Бернишләп булмый. Өлешеңз тигән көмешең. Хатын-кыз түзә бит әле. Бер кешене тыңлама, энем. Бары да җайланыр. Дәртен вакытында бассын да туктар. Дөньяда әллә нинди кайгылы кешеләр бар. Бу хәсрәт түгел. Киңәш бирүе җиңел...

№15 (891345) / 28.11.2014 23:18:44

//Кырыкка җиткән хатынның комы коела инде.//
***,
сез хатын-кызны бөтенләй белмисез икән. 40 яшьтә хатын-кыз ләззәт алуның иң шәп юлларны татый гына башлый әле ул))) Аңа хәтле бала, бала дип җенләнә, балалар исәйгәч, үзен карый башлый, дөньяның тәмен татый ала. Нормаль яшьтә, 20-23тә кияүгә чыккан хатын-кызны әйтәм)

№14 (891343) / 28.11.2014 23:06:56

Аерылма, шул хатының белән тор. Йөрер-йөрер дә туктар. Бүтәнгә өйләнсәң дә, анысы да әллә ничә иләктән үткән була. Кара сакалың кайда да артыңнан калмый. Бер гаепсез кеше юк, я эчә-тарта, наркоман, я карак. Хәзер балагызны кеше итәргә кирәк. Тирә-якка кара! Иртә уңмаган кич уңмас. кич уңмаган - һич уңмас. Аерылып башка хатынга өйләнсәң проблема кимеми, арта гына. Кыйнап, куып чыгарып кына төзәтеп булмый. муҗыт уд гүляйт тә итмидер. өйдә салкынлык, шикләнүләр белән теңкәгә тигәч, дус хатыннарында ятадыр. Кырыкка җиткән хатынның комы коела инде. Моңынчы түзгәнсең бит. Яратасың да икән. Яхшылык белән җиң, начарлык белән түгел. Бер шикләнә башласаң, шик зурая инде. Белмәмешкә салышып, үзең дә тәртибеңне үзгәртеп кара. Тик начар якка түгел. Абынмаган, хаталанмаган кеше юк. Сабыр иткән - морадына җиткән. Аерыл дип белмичә киңәш бирәләр. Башымнан үтмәсә әйтмәс идем. Барысы да үтәр, менә дигән яшәрсез. Яратуыңны гаиләңә сүз белән түгел, сабылык белән белдер. Чөйдергән дә тел, биздергән дә тел. Кеше сүзенә карама, йөрәгеңне тыңла, кеше араы бозарга гына тырыша, байларга түгел. Туганнар да дөрес киңәш бирми. Ходайдан сора. Моннан да олы хәсрәтле кешеләр бар. Ишетеп торасың. Уңышлар сиңа.

№13 (891341) / 28.11.2014 22:46:08

кеше хэлен кеше белми,уз башына тэшмэсэ...

№12 (891335) / 28.11.2014 22:37:52

паанимаешь??" - дип, Эльциннәре тегеләрнең, сезгә тегеел, исемегез генә калган егеттән-ир калдыклары, безгә әтеп калдырып китте аны - "сколько можете глотать столько и берите, т.е. пользуйтесь суверенетИТом" - дип. Кыланмышларыгызны монда язышасызмы, кәкрәеп каткан кабыргадан калган, оятыгыз йөзегездән качкан, татарлардан калган, татарский татарь катыньнары.

№11 (891320) / 28.11.2014 21:03:34

Татын-кызның табигате шул - самецның кикриклерәген эләктерү!

№10 (891317) / 28.11.2014 20:44:52

***,киңәш бирмәдем!! кисәттем генә.

№9 (891303) / 28.11.2014 19:46:48

мондый очракта кинэш биру ул,ахмаклык була.

№8 (891300) / 28.11.2014 19:33:45

матур,әпититный хатыннарны юлдан яздыручылар табылачак. барыбер сүз катачаклар. сүз иярә сүз чыга,дәлше әүмәкләшү уеыны башлан...

өеңдә 200ватлы лампа янса,урамнан узучы һәр вакыт, якты тәрәзәгә карап үтәчәк.

матур хатын,өеңдәге якты лампага тиң.

№7 (891293) / 28.11.2014 19:01:05

Син бирмәгәнне хатыныңа күрше ире биргән икән, көзгегә үпкәлисең юк. Синең алда ике генә юл: я хатыныңа түзеп яшисең, я аерыласың да башкага(?) өйләнәсең.

№6 (891283) / 28.11.2014 18:08:06

юаш булсаң мәнсез диләр,
усал булсаң дан чыга,-дип җырлый иде бер җырчы такмакларында.

нормаль муҗик,эчми,акча эшли,әпәт катынга ярамый.
эчсә дә сүгәләр,эчмәсә дә сүгәләр,чикә йөрсә дә сүгәләр,се.сә дә сүгәләр,се-мәсә дә сүгәләр.
нәрсә суң бу,һаман муҗик биноват.
коког хрена вам наде дигәндәй,нинди муҗик кирәк суң сезгә???

җитмәсә Ир кеше дигән мир үгезе, мыскыллап маташа.

кәнишне бала җалке. беткәнмени яхшы,бала-йорт җанлы хатыннар.

№5 (891282) / 28.11.2014 17:45:21

Рамил ,син чын бозау икэнсен.

№4 (891278) / 28.11.2014 16:41:12

.."Ватаным Татарстан" газетасына , Язылыгыз !!!

№3 (891273) / 28.11.2014 16:25:55

Бу кеше үзе бозау булган инде, 31 яшендә димләп өйләндергәч, аңынчы кызлар белән йөреп тә карамаган. Яхшы ирнең хатыны йөрми, эшләмәсен ике эштә, хатыны белән күбрәк булсын иде. Бөтенләй куркак кеше икән.

№2 (891268) / 28.11.2014 15:56:24

Монда берэу, гел хатыныннан зарланып яза иде, куам ну китте зараза, диеп!

№1 (891259) / 28.11.2014 15:25:12

Башладыкма?
Внимание!!
Старт!!!

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D
Милли Музей
Шаян
Ханский дом
Татаркино