• 31.01 "Хикмәт әкиятләре" спектакле премьерасы! Кариев театры. 18:30
  • 31.01 Н. Исәнбәтнең тууына 120 ел тулуга багышланган «Мин Тукайның замандашы». Г. Тукай әдәби музее. 14.00
  • 06.02 Музейда музыка: "Риваять" этно-төркеме концерты. Г. Тукай әдәби музее. 18.30
  • 07.02 Актаныш районы "Агыйдел" дэулэт жыр hэм бию ансамбленен концерты. Г. Тукай ис. Филармония концертлар залы. 18.00
  • 14.02-23.02 Мунча ташы. Кырыкта да кызыкта. КСК "Уникс"
  • 25.02 Алия Карачурина "Тәүге тапкыр". Филармония. 18:30
  • 25.02 Гөлсирин Абдуллина , Азат Абитов . " Туйның 5 нче көне". ДК Ленина.
  • 29.02-09.03 Фирдус Тямаев. Ялгыз торна. КСК "Уникс"
  • 02.03-03.03 "Казан" бию ансамбле концерты. Г.Камал театры. 19.00
  • 03.03 Айдар Габдиновның юбилей концерты. Филармония. 18.30
  • 26.03 Казан шәһәр филармония концерты. 18:30
  • 20.04 Вәис Бәйрәмовның иҗат кичәсе.Филармония. 18.30
  • 29.04 Фердинанд Фәтхинең юбилей концерты. Филармония. 18.30
Туган көннәр
  • 26 Гыйнвар Зинира Рамазанова
  • 27 Гыйнвар Равил Сабыр
  • 27 Гыйнвар Эмиль Талипов
  • 27 Гыйнвар Рабига Сибгатуллина
  • 27 Гыйнвар Марат Сафин
  • 28 Гыйнвар Әнвәр Нургалиев
  • 29 Гыйнвар Ирек Галиев
  • 29 Гыйнвар Илдус Фәиз
  • 29 Гыйнвар Илья Славутский
  • 29 Гыйнвар Мансур Гыйләҗев
  • Павлюхина урамында бүлмә сдавать итәбез - тәртипле татар кызларына. 89033052264
  • Анонимно. Продается кирпичный дом, ( в доме сауна, туалет, горячая вода), с надворными постройками ( баня, два гаража, сарай), в селе Старый Варяш Муслюмовского района . По всем вопросам обращаться по телефону: 8 917 928 31 75
  • Лаешнын узендэ 2 булмэле квартира арендага бирелэ. Яна ой, кухонный гарнитур, диван, башкалары - сорау буенча. 89061217240
  • Казан да Ямашева урамында 1 булмэле квартира арендага бирелэ Бэтен унайлыклары бар телэучелэр шалтыратыгыз 89625521877
  • 1995 елгы Уаз буханка сатыла. Яхшы хэлдэ. Газ-бензин.Сарман районы. 89179069178
  • Казанда 60 кв. м лы яңа фатир сатыла. Өч катлы тулысынча кирпеч йортның 1 нче катында. Ремонт ясалган: унитазы, ваннасы, плитәсе урнаштырылган. Шәхси җылыту системасы белән. Бәясе нибары 3200000 сум. Бәяне төшерү мөмкинлеге бар. 89375210251
  • Казан шәһәре Раус Гареев урамы, 4 йортта ике бүлмәле фатирны арендага бирәм. (РКБ, ДРКБ тирәсе) Өстенлек – гаиләле кешеләргә. тел. 89172743769
  • Казаннын Киров районында Базарная 2 ур общ 18 м2 бетен унайлыклары булган булмэ озак вакытка арендага бирелэ. Тел. 89274544590.
  • Казан шэхэрендэ,Гвардейская 48/2 урамында,Гостинка-студия сатам,туалет,душ,кухня узендэ.стиральная машина,холодильник,водонагреватель,мебель кала. яшэу очен барлык момкинлелэр бар.пластиковый тэрэзэ,тимер ишек.89631203666
  • Казаннын РКБ,ДРКБ,ПОРТ,Мавлютова,Парина тирэлэреннэн квартира яисэ булмэ эзлим.Посредниклар борчымавыгыз сорала. Т:89196978895

 

 
Архив
 

               

27.11.2014 Матбугат

Бер төркем каләм ияләреннән АЧЫК ХАТ

Мөхтәрәм милләттәшләр! 

Хөрмәтле укучыларыбыз, әдәбият сөючеләр!
 
Һәммәбез дә шаһит, матбугатыбыз басмаларын халыкка тарату елдан-ел кыенлаша бара. Моның бүгенге заман үзгәрешләренә бәйле, каләм әһелләреннән генә тормаган җитди сәбәпләре барын сез үзегез дә яхшы беләсез. Әмма без, сәбәпләрне ачыклаудан, акланудан бигрәк, иң әүвәл мондый хәлдән бергәләп чыгу юлларын эзләргә тиешбез. Мәсьәлә үтә кискен тора: сүз туган телебезне саклап калу һәм үстерү турында бара. Ә тел, мәгълүм булганча, милләтне милләт иткән төп билге, төп күрсәткеч. Телнең хуҗасы һәм сакчысы – сез, ягъни халык, бигрәк тә аның үз тарихын белгән, киләчәге хакында уйланган зыялы катламы. Телнең яшәү даирәсе – гаилә, мәктәп, хезмәт-эш урыннары, сәхнә-театрлар, тамаша-концерт заллары, сәүдә-базар рәтләре... Әмма затлы классик телнең нигезе-бишеге – ул әдәбият һәм матбугат. Халыкның гасырлар буе жыйналып, чарланып килгән асыл җәүһәрләрен алардан башка күзаллап булмый. Менә шуңа күрә сүз сәнгатенең төп мәйданы булган, телебез сагында торган газета-журналларыбызны саклыйсы, үстерәсе иде. Әлеге басмалар сезгә инде күптәннән таныш. Алар – яшәешебез көзгесе буларак, әдәбият-мәдәният тормышын үзәккә алып яктыртучы һәм халкыбызның рухи мирасын барлаучы "Казан утлары", "Идел", "Мәйдан", "Безнең мирас" журналлары, "Мәдәни җомга" атналык газетасы; күпкырлы тәрбия эшен милли традицияләр җирлегендә алып барырга ярдәм итүче "Сөембикә", "Мәгариф", "Гаилә һәм мәктәп" журналлары; сәнгатьле сүз аша яшь варисларыбызда кече яшьтән телебезгә мәхәббәт уятырга омтылучы "Ялкын", "Сабантуй", "Салават күпере" журналлары, "Көмеш кыңгырау" газетасы һ.б. Болар арасында гасырларга сузылган зур тарихлы басмалар да бар. Дистә миллионга якын  халык  өчен  бүгенге  тиражлар  һич  тә  канәгатьләнерлек түгел.
 
Алгарышыбыз өчен кирәкле газета-журналларны үзебезнең татар дөньясына мөмкин кадәр күбрәк тарату бурычын, әлбәттә, редакция хезмәткәрләре көче белән генә үтәп чыгып булмый. Сезнең дә, хөрмәтле укучыларыбыз, гомумхәлне аңлап, бу үтә мөһим һәм саваплы эштә актив катнашуыгыз сорала. Теләгәндә һәм чынлап торып тотынганда, сез дә әлеге басмаларга яхшы ук булыша алыр идегез. Үзегез яшәгән төбәктәге халыкка хезмәттәшләрегезгә, туганнарыгызга, дусларыгыз-танышларыгызга аңлатып мөрәҗәгать итсәгез икән. Безнең күпсанлы, төрле буын язучылары, татар теле һәм әдәбияты укытучылары мондый игелекле эштә һичшиксез катнашырга бурычлы. Алар үзләре генә дә берничә данә яздырта алса да, милли басмаларыбызның тиражы шактый ишәер иде. Халкыбызның дәвамчылары булган яшьләр дә бу хәрәкәттән читтә калырга тиеш түгел. Хәзергә кадәр тупланып килгән бай рухи мирас аларның киләчәге өчен бит. Биниһая зур мөмкинлекләргә ия Интернет челтәреннән тыш, безнең язма матбугатта да яшь буынның аң-зиһенен баетырлык төрледән-төрле мәгълүматлар, танып-белү офыкларын киңәйтерлек мәкаләләр, рухи-эстетик тәрбия алырлык әсәрләр даими рәвештә чыгып тора. Бу җәһәттән бүгенге яшьләргә, шул исәптән яшь каләм ияләренә мөрәҗәгать итеп, шуны да искәртәсе килә: яшь дусларыбыз, республика газета-журналларын үзегез дә укып барырга тырышыгыз; татар басмаларын әти-әниләрегезгә, абый-апаларыгызга, якын кардәшләрегезгә туган көннәр, Яңа ел һ.б. бәйрәмнәр уңаеннан үзенчәлекле бүләк рәвешендә дә яздырта аласыз. Шул ук вакытта аерым предприятиеләр, акционерлык җәмгыятьләре, эшмәкәрлек белән шөгыльләнүче оешмалар, фермер хуҗалыклары да Уңыш бәйрәме, 8 Март, Сабан туе, Республика көне тантаналарында хезмәт алдынгыларына газета-журналларга язылу квитанцияләрен бүләк итүне оештырсыннар иде.
 
Милли матбугаттан башка заманның мәдәни югарылыгына ирешеп булмый. Бездән хәзер, телебез, милләтебез киләчәге хакына зур җаваплылык тойган хәлдә, бердәм һәм бербөтен булып, газета-журналларыбызны саклап калу, моның өчен җыйнаулашып тырышлык кую таләп ителә!
 
Шунысын да исегезгә төшерәбез: көндәлек матбугатка барлык элемтә бүлекләрендә,  шулай ук дәүләт хезмәте порталында (http://usluqi.tatarstan.ru) "ТАТМЕДИА" ААҖ сайты аша (http://tatmedia.ru) он-лайн режимында электрон рәвештә язылырга мөмкин.
 
Сезнең күмәк теләктәшлеккә һәм ихлас ярдәмегезгә ышанып,
Татарстанның халык  шагыйрьләре Равил ФӘЙЗУЛЛИН,
 Рәдиф ГАТАШ, Роберт МИҢНУЛЛИН, Зиннур МАНСУРОВ;
Татарстанның халык язучылары Гәрәй РӘХИМ,
Рабит БАТУЛЛА, Марсель ГАЛИЕВ, Фоат САДРИЕВ.

---
Интертат.ру
№ --- | 27.11.2014
Интертат.ру печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№260 (893796) / 18.12.2014 08:18:43

БИК ТЩ ДЦРЕС

№259 (892627) / 10.12.2014 09:59:26

Синен кебек исемдэ/кушаматта бар= жисемдэ юк татарлар бетерэ миллэтне.Матбугат бетмэячэк эле бер илле ел...

№258 (892624) / 10.12.2014 09:32:26

Әнә шул үзләрен халык язучылары дип игълан иткән кешеләр аркасында шушуы көнгә калдык без. Өстәвенә шулар миңа монда нишләргә кирәк икәне аңлата. Исем артыннан йөреп, том-том китапка акча юнәтеп йөреп, аларның матубгатта хәбәре булмады. Бетерделәр - журналистиканы да, язарга телщкне дә! Давайте, иптәшләр, мич башына менеп шыпыпрт кына ятыгыз инде. Тем болеее сезнең моңсыз шигырьләрегез киләчәчктә беркемгә кирәк булмаячак.

№257 (892623) / 10.12.2014 09:06:49

языласыз булдымы сон инде? Суз башы бит - подписка,№ 254 эйтмешли.

№256 (892569) / 09.12.2014 18:13:01

аңлап җиткермим, бу Карт бүреләрне.,
татар теленең бетүенә шатланалармы әллә кайгыралармы?

№255 (892566) / 09.12.2014 17:47:12

Бу АЧЫК ХАТ - татар теленең агониясе билгесе.

№254 (892401) / 07.12.2014 19:29:13

Подписка! Сүз башы бит шүрәл... тоесть подписка...

№253 (892399) / 07.12.2014 19:18:39

Ярар эйдэ все булды..Кешелекле булыйк.Авыр сузлэр эйткэн булсам гафу утенэм.Ми кузэтеп барам эле сыны баребер.

№252 (892380) / 07.12.2014 18:35:40

РАМИЛЬ, рәхәттә каласым килмәде, яшь кенә көе Зиннурда йөрәк авыруы булганга аптырыйм, кеше юк-барга кайгырып, шикләнеп, борчылып үзенә чир ала, дөньяга бераз философски карарга кирәк. Зиннур бит әле миннән ике тапкыр яшрәк. Җанга тынычлык табу өчен намаз укырга, Корьән ятларга кирәк, ир кеше мәчеткә йөрсен.

№251 (892377) / 07.12.2014 17:54:00

Зиннур Тимергалиев в контакте.

№250 (892376) / 07.12.2014 17:50:33

Хэзер эйтэм. Зиннур ул бик мэгнэле шигерлэр яза.В контакте табыгыз аны

№249 (892375) / 07.12.2014 17:47:28

Чын шигри жанлы кешенен кунгеле нечкэ була анын,кунеле нечкэ була.Нэрсэ Зиннурнын кунгелен катырып рэхэттэ каласын килде мени?

№248 (892365) / 07.12.2014 16:15:04

Хөрмәтле иптәшләр! Газета-җурналларга язылу вакыты үтеп китә. Язылдыгызмы әле? Язылмасагыз, ашыгыгыз. Лимит бетә ату. Үзара үртәшеп, төп проблеманы онытып җибәрмик.

№247 (892364) / 07.12.2014 16:06:16

Зинһар,әйтегез әле,кем ул Зиннур? Минем андый шагыйрьне дә,язучыны да ишеткәнем юк. Нинди китаплары бар аның?

№246 (892363) / 07.12.2014 16:00:14

Зиннур үзе дә бөтен нәрсәне күңеленә якын ала ул, андый кешеләрнең гадәттә йөрәкләре слабый була, яши-яши күңел катарга да тиеш бит инде. Җитмәсә бик үпкәчел, бер юк сәбәп белән генә мине "дус"тан сызып ыргытты. Язсын әйдә шигырләрен, бер сүзем юк, барыбер шигыр укырга яратмыйм.

№245 (892358) / 07.12.2014 15:01:18

Ярый рэхмэт.

№244 (892354) / 07.12.2014 14:37:43

Рамил, кешенең шәхесен мыскыл итүнең югары ноктасын күрәсегез-ишетәсегез килсә, Марсель Галиев турындагы язма астындагы комментарийларны укыгыз. Биредә бу биттә Зиннур турында бернинди мыскыл юк. Юкка нервыларыгызны бетермәгез.

№243 (892352) / 07.12.2014 14:09:41

Анын шигелэрен стенага куеп келэсе юк инде.Ижатын мыскыл итеп!!!

№242 (892351) / 07.12.2014 14:06:33

Пиарлый маладец димэк булдыра.Яшереп яталмый бит инде ижатын.Ай халык эшэкедэ инде,бер беренэн кенлэшэ нишэргэ белми.Ашыйм дип тора бер берсен!!!Явыз булмыйкчы дусларым.Бергэ дус тату яшик!!!Э Зиннурга тел,теш тидермэсэгез иде!!!!!

№241 (892348) / 07.12.2014 13:43:46

Монда кем Зиннурны чәйни соң әле? Үз-үзен пиарлау, шул гына! Беркем дә чәйнәми дә, каргамый да, төкерми дә. Шаккатмагыз юкка.

№240 (892319) / 07.12.2014 08:39:35

Дэу эни ну баребер Алай колергэ ярамый инде кешедэн..

№239 (892310) / 06.12.2014 23:36:25

Рамиль улым, Зиннур рәнҗеми, Зиннур - әйбәт кеше.

№238 (892299) / 06.12.2014 21:50:31

Ааргау тугел эйту бу.Кеше баребер эчтэн рэнжи.Хэр беребезнен йорэге бар.Таш белэн атмыйк,аш белэн атыйк кешегэ.Чэйнэмик кешене,куп курмик.Шул вакытта сездэ,сездэ булырбыз кеше!!!

№237 (892297) / 06.12.2014 21:46:25

Сайт закрыт . Просим больше не беспокоить. Спкойной ночи! Всем спасибо

№236 (892295) / 06.12.2014 21:40:27

Монда каргау гамәлләре дә күренә башлады.Әллә мәчет картлары намазларын ташлап мруга күчтеме?

№235 (892293) / 06.12.2014 21:34:12

Без бу Саетка мэнге кермибездэ башка.Ми йодырык белэн янамыйм .Мин курыкмыймда турысын эйтэм!!!Олы абыйлар булсагыз тузга язмаган эйберлэр язык кешене чэйнэп утырмас идегез!!!Эшегез юк.

№234 (892292) / 06.12.2014 21:26:11

Менэ Зинур дустымны нигэ чэйнисез?Нигэ куркак булсын ул Зиннур.Сез узегез куркаклар.Нигэ исемнэрегез белэн язмыйсыз.Бу Матбугат ру саетында акылга саераклар ахыры мында.Сез уз миллэтебез кешлэренэн татарларны мыскыл итэсез..Дошман каны ага сездэ.Гафу утенегез Зиннурга .Хэзер буласы булгар инде!!!!Ярар яшэ эле син Зиннурны чэнэуче..Исенгэ тешэр ну сон булыр...Син кеш булып мэнге калмаячаксын..Зиннурнын йорэген карты яраладын хэшэрэт!!!!Тонычлап йокла.Тешлэренгэ Зиннур кермен!!!!!!

№233 (892290) / 06.12.2014 21:14:45

Энем, син дә монда буталма. Әйтәсе сүзеңне әйттең, аңлашылды. Башта сүзнең асылына төшәргә кирәк, ааннан кушылырга. Олы абзыйларыңның бәхәсенең төбендә бөтенләй башка мәгънә Ята. Алар бернидән дә курыкмыйлар, аларга бер нәрсә дә нипочем. Белер-белмәс көе йодрык янама. Куркыту да уголовный наказуемый статьяга керә. Яшь шул щле син. Кайнар! Тизрәк читкә кит! Без сине , син безне күрмәдек.

№232 (892287) / 06.12.2014 21:04:06

Рамиль, энекәш, син кем турында???

№231 (892286) / 06.12.2014 20:58:43

Элбэттэ Зиннур жинэчэк.Анын бер гаебе юк.Э син инде куптэн чуп чилэгендэ ятасын.Алда яшисен бар эле уйла.Шул Зиннурнын аяк астына УК тезлэнэчэксен..Синдэ татар каны акмый.Явыз дошман каны ага синдэ.Кеше белэн эшэке буласын.Берэудэ акламый синен болай язуынны.Менэ син чынанда кеш тугел бугенге кеннэн сан!!!!!

№230 (892284) / 06.12.2014 20:57:30

Рәхмәт, энем. Мондагыларга рәнжеп китмә. Монда Эзоп теле белән сөйләшәләр. Әйтелгән сүзләр сиңа түгел, буш далага итеп кабул ит. Син сүзнең ни турыда баруына , асылына төшенмичә генә бәхәскә кушылып киттең. Уңышлар һәм сәләмәтлек сиңа. Ә сүз бөтенләй башка турында иде. Яхшымы уртачамы - шигырь язган ир-ат буш кеше түгел, ә бик бай кеше.Ялгыш тартып керттем үзеңне монда . Гафу ит.

№229 (892283) / 06.12.2014 20:45:37

зиннур, борчылма, син җиңеп китәсең!!!

№228 (892282) / 06.12.2014 20:44:18

алай да ачык хатны куеп чыктым әле зыяны булмас . утызар мең кеше җыйган татар сайтлары бар. ярар сау булып торыгыз . бер ике атна баребер онлаен була алмыйм . йөрәк кабат борчый башлады . ачуланмагыз бик каты кемгә дер кагылган булсам . начар фикердән түгел инде . уңышлар телим . бәлки чынлап халык аңлар тиражлар саны артар .

№227 (892281) / 06.12.2014 20:40:16

Бу торкемнен хужасы кем монын?Арча егете Зиннурны ник чэйнисез?Язсын калэм анын кулыда.Бу доньяга беребездэ мэннегэ килмэгэн.Я раббым шушы Зиннурны чэйнэгэн адэм рэхэт курмэсен.Адэмне Алай рэнжетмилэр.Законны якшы белэм зурга сузасын килмэсэ теленне тый.Э Зиннур дустым син алга таба язуынны давам ит.Бу кешенен белербез кем икэнен .!!!

№226 (892279) / 06.12.2014 20:37:14

*, (223) син, ханым, нигә шушай тозсыз, мәнсез, мәгънәсез шаяртасың? Әллә сиңа бик кызык тоеламы? Аңлатып бир әле!Әллә ата казың күкәй саламы дигән сүзме?..

№225 (892278) / 06.12.2014 20:33:10

Зиннур монда ялгышып кына керде, борчылмагыз. Әйтелгән сүзләрнең берсе дә аңа түгел, әрепләшкәндә авызың ни әйткәнне колак ишетми инде. Чык син, энем моннан, йөрәгеңә авыр алма . Яклау сүзләрең өчен рәхмәт, тик аларның берсе дә яклауга мохтаң түгел, алар акулалар. Акулалар янында ваграк балыкларга рәт юк. Үзең акулага әйләнгәч кенә ура бу яклардан.

№224 (892277) / 06.12.2014 20:31:45

мин бу ачык хатны . интернет сайтларына куйсам тагын гаеп булмас микән ?

№223 (892275) / 06.12.2014 20:27:16

Разил Вәлиев белән Ренат Харис, мәрхүм Туфан Миңнуллин рухы да аларга кушылып кулын куйды.

№222 (892272) / 06.12.2014 20:16:57

Сезнең күмәк теләктәшлеккә һәм ихлас ярдәмегезгә ышанып,
Татарстанның халык шагыйрьләре Равил ФӘЙЗУЛЛИН,
Рәдиф ГАТАШ, Роберт МИҢНУЛЛИН, Зиннур МАНСУРОВ;
Татарстанның халык язучылары Гәрәй РӘХИМ,
Рабит БАТУЛЛА, Марсель ГАЛИЕВ, Фоат САДРИЕВ

№221 (892268) / 06.12.2014 20:06:13

Бөтенегез дураклар! Сүзнең ни турыда барганын аңламыйсызмыни? Сүз - подписка турында бара! Сүз көрәштермичә генә язылыгыз! Югыйсә сезнең берегез дә җиңмәс, җиңелүчеләр генә булыр! Олы абзыйдарыгыз телен тешләп утыра бит. Атка дога кигергәндә бака ботын кыстырмый!

№220 (892260) / 06.12.2014 19:39:08

217, төрткене оныткансың...
218, сине бик каты "үпкәләткәннәр", ахры... "Өшегән" кебек тотасың үзеңне...

№219 (892238) / 06.12.2014 18:46:59


...
Хәзрәтләргә кытлык түгел....
Элек күпкә ким иде.
Дин юлында йөрүче күп,
Диниләре кимеде.

Сәйләннән күчердем,шәп әйткән.

№218 (892236) / 06.12.2014 18:43:29

Дүрт ягың кыйбла!..

№217 (892232) / 06.12.2014 18:37:06

Зиннур, сез монда кермәгез, монда эхем, иркә, соры корт ишеләр каләм ияләрен пычракка батырып, тәм таба. Сез хаклы, татар бер-берсен чәйнәргә генә тора. мин дә ялгыш кергән идем, чыгам, болардан ерак торуың хәерле. Синең белән хушлашам, туган.

№216 (892225) / 06.12.2014 17:10:20

Эхем-эхем, әй ачуы килә синең кебек олы яшьтәге ыштан тирәсеннән ерак китә алмаган мелкий хулиганның!Зиннурдан өйрән бераз үз-үзеңне тотарга!Туйдылар бит инде монда синнән!

№215 (892220) / 06.12.2014 16:05:38

"Мин!"дә "Мин!" кем соң син шул кадәрле Зиннур? Бака! Ботыңны ал.

№213 (892211) / 06.12.2014 15:25:24

зиннур, , ихтирам сиңа!

№212 (892208) / 06.12.2014 15:16:38

Мин дә раслыйм ул минем дустым түгел , шуңа күрә аны талыйсы түгел ))). Молодец с син барыннан алда өлгердең , егет икәнсең . Страховка бер кайчан начар булмый . Хуплыйм .

№211 (892203) / 06.12.2014 15:03:19

Зиннур элек шигырьләрен күпләп "В Контакте"га куя иде, бәлки әле дә куядыр, мин аның "дусты" түгел. Хәзер "Матбугат.ру" аның шигырләре белән тулды.

№210 (892200) / 06.12.2014 14:44:37

Димәк минем фикер дөрес булып чыга . Үз татарың арасында , теләсә кемне абалап таучылар җитәрлек . Монда урыс эшәке, Мәскәу дип зарланып утырып булмый . Үз татарың урыстан яхшырак талый икән . Монда бер дә кергән юк иде . Алай да татар бер -берсен бугазын чәнәп яшәгәндә , урыска куркасы юк бер нидән . Минем адреска төрле репликалар , бары мине тикшереп карау өчен генә . Чыгырдан чыга аламмы яки юкмы . Чыгырдан чыксам алар "кайф" алачаклар . Ә миңа ни бер колактан керә икенчесеннән чыгып та китә ))))))). Тик чынлап татар язучыларына исең китәр , ничек исән калып иҗат итә икән алар шушындый тормыш эчендә . Монда бит тәкыйттә түгел " минем фикер белән килешмисез икән , димәк сез минем дошманым "- дигән программа белән аралашалар . Оят чынлап , сезнең өчен оят .

№209 (892195) / 06.12.2014 14:02:14

Ни була - ис чыга.
Зиннур, бу лиро-эпик жанрмы соң? Аңлап булмый.

№208 (892194) / 06.12.2014 13:52:29

Чит кешегә! Алайса акылыңны Зиннурга бир.

№207 (892191) / 06.12.2014 13:43:37

Миңа сорыйсы түгел. Минем буем да, акылым да бар. Монда син әтәчләнеп үзеңне зурга санап тәтелдисең.

№206 (892188) / 06.12.2014 13:27:19

Эхем-эхем – диеп дәште ..... .
Чамаладым хәзер ни була.
Берәү күрмәс , сизмәс дисең,
Алай булмас , баребер ис чыга

№205 (892167) / 06.12.2014 11:29:23

Чит кеше,әзрәк үзеңә сорап ал ,алайса.

№204 (892165) / 06.12.2014 11:24:23

Сизелә: Эхемнең буе зур, ә Зиннурның акылы -зур. Аерма бик зур!

№203 (892162) / 06.12.2014 11:17:11

Ә шулай да Зиннур,
Син бәләкәй,ә мин-зур.

№202 (892161) / 06.12.2014 11:14:15

Эхем диеп тамак кына кыраласың,
куркакларның тавышлары үз эчендә.
Әйдә, пыш-пыш гайбәт җыеп утыр,
Синең исемең кала үз көчендә.

№201 (892160) / 06.12.2014 11:08:41

Эхем-эхем, Зиннур хет синең шикелле куркак түгел, ник артына качып язмый. Фикерләре дә мәгънәле. Зиннур! Сезгә ихтирам!

№200 (892149) / 06.12.2014 09:45:34

Синең үзең турында,ай, фикерең зур,
Кем язучы диде,әле сине ,Зиннур.
Дөя дә юк сиңа,Зиннур,юк энә дә,
Язганыңда чөнки юк шул бер мәгънә дә.

№199 (892148) / 06.12.2014 09:26:38

язучылардан бүләк . нинди генә булмасын бүләк -бүләк инде ул . кемгә шулай атып язганнары бар. "Энә дә бүләк - Дөя дә бүләк "
Рәхмәт бик зур

№198 (892147) / 06.12.2014 09:22:23

Җанны - язмыш, башны - акыл,
хисне сөю кимерә
(Ринат Харис)
Шул күселәргә үч итеп
Сырлыйм шигъри химера

№197 (892146) / 06.12.2014 09:15:07

Татар халык язучыларынадан!

№196 (892084) / 05.12.2014 17:41:39

О ШӘП СЫЛАГАНМЫН . МИНЕ ЯЛАГАЙЛЫКТТА ГАЕПЛӘҮДӘН БАШКА АРГУМЕНТ ТАПМАДЫЛАР . БУ ИНДЕ АККЫЛЛЫ БАШЛАР КОРАЛСЫЗ КАЛГАН ШУҢА КҮРӘ , МЫСКЫЛЛАҮ СҮЗЛӘРЕ КУЛЛАНАЛАР . ЕСТ МИҢА " БИНГО " ЧЫКТЫ

№195 (892082) / 05.12.2014 17:34:15

Яла, Зиннур!

№194 (892069) / 05.12.2014 16:37:03

Эйбэт, Зиннур туган!

№193 (892022) / 05.12.2014 13:41:11

Минемчә Зыялылыр арасында иҗат итә алган кешегә квартал саен премия бирергә кирәк . Атна саен сөт толоны " за вредность "
Нәрсә эшләсәләр ни язсалар бар да гаеп . Исең китәр җиде миллион татарга ни бары өч йөзләп әдип . аларны да талыйлар адым саен . Кызыл китапка кертәсе урынына .

"Ave, Caesar, , morituri te salutant

Аве цезарь идущие на смерть приветствуют тебя"
______________________



Сөйлисезме , яхшы сөйләгез,
Тыңлап торыйм күпме өярсез.
Кабат җыяр вакыты да җитәр ,
-Ялгыш булган икән-димәгез.

Өясезме , яхшы өйегез ,
Бик зур булмас әле кибәне.
Хакын түләр көне килер ,
Сезгә булыр аның печәне.

Яшәгәнем бар да гаеп икән,
Хәр адымым күздән үтешле.
Җаннар түбән ни кыласын,
Сезнең гөмер икән ни төсле.

Ялган,нахак һәм көнчелек,
Күп салгансыз икән арбара.
Бушатырга теләк юкмы ,
Сынарсыз бит ,бераз чамала .

Абалаган этләр көтүе ,
Җиңә алмый , шуңа үчлеләр.
Арасында бер бурзай бар,
Калганнары бары әнчекләр

№192 (892001) / 05.12.2014 10:18:16

Соры "Базар көн"гә яза башлаган. Шуңа язылдым әле.

№191 (891998) / 05.12.2014 09:45:28

Анализ ясадык майор! Кемнеке чыкканда наиболе тираж бетүне. "Алдыңгылыкны" ред -кал -лигия ,тәрҗемәләр, башка редакциянекеләр тоткан. Безусловный лидер падписантлар арасында!

№190 (891996) / 05.12.2014 08:05:24

Сүзең китап кебек.

№189 (891993) / 05.12.2014 07:45:05

зиннур,

№188 (891962) / 04.12.2014 20:29:56

Шамкай мәзәге искә төште . " Татарларны саклап торасы юк . Берсе кача башласа икенчесе аягыннан сөрәп кире тарта ". Урыста ачуым килмәгәе атна саен төрле премия өләшәләр . Бөтен урыс кул чаба . Монда бер татарга премия бирәләр унысы каршы чыга . Нәрсә кесәгездән чыга мәллә . Рафис эфәнде күптән лаек инде аңа . Шулай тырыша торгач бер беребезне Алла бирса бер казанда кайнгатып бетерербез . Көнчелек , үчлек хәттин ашкан .

№187 (891903) / 04.12.2014 10:44:04

Бүтән никлар белән азапламам инде. Шулай да тагын бер фикеремне әйтим әле. Тукай премиясе турында. Рафис Корбанның башка рәисләрдән кай җире ким? Нәфесе зур түгел аның, аптыраганнан аз акчага үзенә булышырга туганнарын җыйды. Аларга фатир да, членлык та кирәкми. Бүтәннәр аерган хатыннарына сөяркәләренә фатирлар алдылар, үзләрен әйтмим дә инде,балаларын член иттеләр. Рафиска бу мөмкинлек юк! Бер премия генә күп булмас кайчандыр халыкның затлы, ә бүген юл читенә чыгарып ташланган каләм ияләренең зарларын кайгыртып хәлдән тайган рәис өчен!Тем более ул премия исем өчен генә, налогыннан калганын берничә кешегә бүлгәч гүпчим юк ул. Тарсынмыйк җәмәгать алсын, аннан соңгылар да алсын, алар алмаганнан барыбер безгә бирмиләр. Брат братның көтү көткәненә рад булмыйк инде.Үссеннәр рәис булган чагында. кайчан андый мөмкинлек була әле, үзебезнең татарыбыз үссен, юкса берәр җәбрәйне китереп утыртырга да күп сорамаслар. ә алар үзегез беләсез, башлы халык, безне нишләтергә белерләр. Мактый-мактый йомшак җәеп нитә белергә аларга куш. Ачуымны китермәгез тулке, никлар язып утырырга эшләрем җитәрлек, пенсионер түгел әле чүтеки. Болай да алтындай вакытымны сезнең белән сөйләшеп утырдым. Барыбер Файдасы тими чөнтеки. Кадерле фикерләремне бушка таратып утырасым да килми.Дога белән дә догасвыз да чакыра күрмәгез, бүтәннәрне аздырасым бар.

№186 (891894) / 04.12.2014 06:13:48

бөрчә, гәҗит белә ашамлык төрмәсәң,гәҗит белә туалыйтка йөрмәсәң(ислам дине кәгазь белә туалыйтка йөрүне хупламый), зыяны әллә ни түгел.
гәҗит укыгач кул юарга кирәк.күңлең дә чистарыр,гәҗит краскасы да юылыр.

№185 (891893) / 04.12.2014 06:07:35

????,
милиция - безне саклый иде!
полиция - безне кыйный гына бугай?!(Далныйны күздә тотып)

№184 (891882) / 03.12.2014 21:50:42

Тепография буявы сәламәтлеккә зыянлы. Шуңа без язусызын хубрак күрәбез))))))))))

№183 (891881) / 03.12.2014 21:30:16

Бер төркем къәләм ияләре..
Бер өркем
къаләм ияләре...
Әләм ияләре?
Ак әләм ияләре?
ә, къәләм ияләре..
язылыгыз дигәннәр,
вәт тибе на!

№182 (891875) / 03.12.2014 20:06:56

Килэсе ел эдэбият елы булачак.частушка язмаска булдым башкача,критик булам.держитесь господа!!!

№181 (891869) / 03.12.2014 19:14:28

Монда Зариповның гаебе гупчим юк. Мин дөньяга чыкканнарны укыйм. Вкусым эксплуатацияләнгән халык югарылыгында сез бөекләрнеке кебек түгел шул. Зарипов та шул астагы катламда. Тираҗны да аскы катлам җыя. Шул турыда сүз бара түгелме? Баскычның өске катына менгәч, астагыларга нинди ризык кирәген онытучылар турында. Югыйсә алдагы рәисләр дә гүпчим укырга ярамаган нәстәләре өчен Тукай премияләре алдылар. Зарпиповның алардан кай бире ким? Все-таки укыла бит. Аннан соң мин аны повесть димәдем, мактарга да җыенмадым. Рәисләргә яраган гади милиционерга ярамый димени? Акча дан гади халыкның да эчен тиәшми.

№180 (891868) / 03.12.2014 19:09:02

Беренче булып кул куйган Р,Ф.ның томнарын укыдым,
бер юллыктан мисал :
“Үл генә - күбәер дусларың...” .
Ике юллыктан үрнәк :
“Гомер шундый кыска :
Әллә ... яшәү рәхәт...
Мондый төр үрнәкләрне шәрехләп Фоат Садриевның “Казан утлары”на юмореска юллаганын беләм. Тик ул шаян язма дөнья күрмәде кебек.
Менә өч юллы :

Хыянәт
Төенләнә-төенләнә
ап-ак таңда
Кара кан косты.


Дүрт юллыктан бер мисал :

* * *
Әй, замана, замана!
Ураза да тота. Зина кыла.
Дога катыш әче сүгенә.
Өстәвенә җырлап салып бирә :
“Мәхәббәтем только син генә!”


Тагын бер төрлесе :
* * *
Мәңгегә яратам димим
Чөнки беләм,-
беркөн китәчәкен үзем...
Тизме, соңмы?
(Бик соң түгел, уйлап баксаң.)
“Мәңгелегем!”- дисең, еш кына
чын яратып, чын күңелдән
Шул мәл карыйм да сиңа
Моңсу гына көлемсерим...
Шушылай язган шагыйрь Тукай бүләге алган . Рафис ни өчен аннан мәхрүм калырга тиеш соң?.. Җитмәсә аныкыларда акыллыга салыну,нәркисләнүләр юк, ә ихласлык вагон белән!
Минем кандидатурага килсәк, ул премияне алганчы засракульт (засл. раб. культуры)исеме, тагын әллә нинди премияләр алырга кирәк бугай. Миндә боларның берсе дә юк, әлегәчә... "Бүре" җырым чыккач, Салават гаражда иномарка калдырып китте дип алдашкан идем, күп кенә танышлар озак сәлам бирми йөрде.Берәүне дә рәнҗетәсем килми.

№179 (891867) / 03.12.2014 19:03:14

укысан да юк, чукынсан да юк 177!

№178 (891866) / 03.12.2014 19:02:00

Милиция безне саклый ул. Айныткычлар бетте бит инде, әллә элек кунып чыкканнарның үчен җай чыкканда Зарипов белән ибраһимовтан аласызмы7

№177 (891865) / 03.12.2014 18:58:48

догалар укысам, күз алдыннан югалырсың микән? Кешеләрне саташтырып ятма талантсыз зариповны мактап.

№176 (891863) / 03.12.2014 18:54:26

Эйе, Тукай премиясен язучыларга бирэлэр, милиция турында статья сырлаучыларга тугел дип уйлыйм узем.

№175 (891862) / 03.12.2014 18:54:19

Зариповка бәйләнмәгез әле. Сүзебез аның турында түгел иде бит . Ул гений булып җитмәгән, тели генә.

№174 (891860) / 03.12.2014 18:38:16

Тукай премиясен язучыларга гына бирәләрдер бит

№173 (891859) / 03.12.2014 18:35:44

Рөстәм Зариповның да Тукай премиясенә нияте бар кебек. Аны да председатель итәргә кирәк, аның башка юлы юк.

№172 (891858) / 03.12.2014 18:05:27

162 дә Рашат, 168 дә полковник, бер сүздә зациклился. Басканнар Зарипов әкиятен. Милиция турында. Тынычлан. Батулла томнарын укы, Файзуллин поэмаларын,Р.Валиевнен Бергә берен штудируй.

№171 (891857) / 03.12.2014 17:53:59

Сөбханалла!

№170 (891856) / 03.12.2014 17:46:14

Эстэгфирулла!

№169 (891855) / 03.12.2014 17:19:57

Иртәгә Язучылар союзында Рафис Корбанның иҗат кичәсе була, килмичә калмагыз. Чөнки бу Тукай премиясенә старт бирү саналачак. Моңа кадәр Тукай премиясе алмаган председатель булмады,моннан соң да булмаска тиеш. Премиясез председатель таҗсыз патша кебек бит ул.

№168 (891854) / 03.12.2014 17:00:58

Казан утлары редакторы узе милиционер булганга гына Р.Зариповнын милиция турындагы экиятен баскандыр.

№167 (891849) / 03.12.2014 16:16:33

Анализ кирәк, Рашат энем, хискә бирелмичә.Син ОТК, я лакмус кәгазе түгелдер бит. Дүрт сыйныфлык арифметиканы бардыр. Ал егерме еллык подшивка КУ ыгызның, тираж уйнавына карап авторларның рейтингын чыгар.Күренер кемнең кемлеге. Кайсылары журналга хәвефсез, кайсылары зыян китергән, кайсылары упкынга өстерәгән.Араларында морәҗәгаткә кул куючылар бармы.Бөек исәбендәгеләр. Журналда эшләүчеләр өлеше ничек.Вәт сиңа диссертация. Яңа иптәшләргә маркетинг өчен дә ярап куяр.Булыр эш.

№166 (891843) / 03.12.2014 15:18:11

Рашат туган, иделдә шәп эшләвең Зариповны алай бетерергә ирек бирми әле. Кемнәргәдер ярарга тырышуың күренеп тора, К У еш баса язмаларыңны. Кирәк язмалар. Шәхсән, Рөстәм Зарипов повесте (алай ук булмаса да!) миңа ошады. Самими, хәйләсез. Милиция ул санны өстәл китабы итеп озак йөртер әле. Редактор үзе дә андагы хәлләр белән яхшы таныш, алга таба да андый язмалар булыр һәм бу шиксез санны арттыруга булышыр. Рөстәмнең кыю язмалары күпләргә ошамасма да тагын да күбрәкләргә ошый.Гади Халык белән элемтәгә керергә омтылуның бер үрнәге бу.Татмедия санны арттыра да киметә дә алмый, матбугатка халык языла, татмедиа түгел. Матбугат өлкәсендә эшләүче аерым кешеләр түгел бөек, халык үзе бөек. Без шул халык өчен язабыз. Ул эштән арып гәруч капкан чагында да кулына алып, пахмельдән башын авыртканда да төзәтерлек итеп.

№165 (891835) / 03.12.2014 15:05:41

Зарипов статьясы кызыксыз, укый башлагач, ташладым

№164 (891832) / 03.12.2014 14:55:27

Рашат, син яла ягасың.Р.Зариповның повесте быел Казан Утларының 7 номерында чыкты, журнал тиражы - 3300, ә 6 санда 3160 иде.

№163 (891828) / 03.12.2014 14:25:16

Мужыт правал түгелдер, Хәйбулла? "Партия сказала нады, камсамул сказал есть"тер? Башкача булса советник итәрләр ие микән?

№162 (891827) / 03.12.2014 14:18:20

Р.Зарипов кебек афторларнын милиция турындагы ялыктыргыч озын статьяларын басканга кими ул Казан утларынын тиражы.

№161 (891819) / 03.12.2014 13:32:15

142. Кимер иде.Кимү сәбәпләре уртак. Ләкин бу кимү түгел, а провал.Ринат абзыең провалга юл куймас иде. Татмедиа гаепле? Мәҗбүри түгел, мөстәкыйль яши алмаганга, шәп эш хакына ымсынып, тираж кайгысы китүенә куанып керде түгелме абзыйларың? Биегән кеше бай була.

№160 (891818) / 03.12.2014 13:12:23

Дускайлар, болай балавыз сыгып утырмагыз, басма матбугатны срочно Татмедиа дигән убырдан тартып алырга кирәк. Ул чагында басмаларның эчтәлеге дә халыкка якынаер, ә бу тираж арту дигән сүз. Шәхси газеталар ни өчен сезнең кебек үк интекми дисез? Әйе, Татмедиа кубызына биемәгәнгә!

№159 (891816) / 03.12.2014 12:52:54

Я, ярар 158.
Тираж тошуне ул гына тотып кала алмас иде, барыбер.
Ана, бары унайлы шартлар кубрэк туры килде, шул гына ул.
тираж тошунен сэбэплэре,хэр басма очен дэ уртак алар.

№158 (891815) / 03.12.2014 12:33:12

142 гә. Тиражны 200 меңнән артыкка күтәрүче, аны өч меңгә калдыручы янәшәсендә кул куйса, бу нонсенс булыр иде.

№157 (891813) / 03.12.2014 12:21:27

Бездә гадәттә язучылар союзы рәисе булып утыру белән үзен кайгырта башлый. Аңа танылу кирәк, тукайм премиясе кирәк, туган-тумачаларын союзга алу кирәк, фатир кирәк. Бушлай фатирны бетерделәр, соңгы вакытта шуның аркасында гына дус-ишләрен союзга алмый башладылар.Членлыкка кергәч, бер юл язмаган "әдипләребез" бихисап. Бер Рафис Корбан гына Тукай премиясе алып өлгермәде әле, тулке аның да аппетиты кузгалуы бар.Казан утлары бөтенләй үзгәртә кешене, анда эшли башлаган "әдип" үзен алла итеп хис итә башлый. Сзбзбе дә бар - әсәрләр күп килә, кирәкле таныш-белешләр дә арта... Чират еллар буена сузыла. Шуның өстенә балалар, оныкларны түләүсез генә югары уку йортларына урнаштырырга кирәк. Анда эшләү - үз "әсәр"ләреңне урнаштырырга үзем турыда үзем кебек рекламалар бастырырга, үзең турында мактаучыларны тупларга һәм "җәмәгатьчелек фикере" жыярга мөмкинчелек бирә. Һәм иң гаҗәбе шул - "өлкән абзый"лар турында бернинди дә тәнкыйть сүзе әйтергә ярамый - серкәләре су күтәрми. Элекләрне үтергеч тәнкыйть оештырып, әдипне кабергә керткән очраклар да булган, хәзер алай эшләмәүләре куанычлы, шулай да әдипне үстерә торган тәнкыйть кая? Замандашларыбыз турында очерклар күрмәгәнгә дә чирек гасыр бардыр инде.Журнал дәүләт эчендәге дәүләт кебек - халыктан аерылган, халык өчен түгел, берничә кеше өчен генә эшли кебек. Үзеңнең киләчәк планнарың белән укучыны таныштырырга, кызыктырырга, рекламаларга кирәк.Моның өчен алдагы елларда нинди әсәрләр чыгасын мәдәният идарәләре ронолар белән элемтәдә торып, аларга аерым-аерым хатлар җибәреп, алар өчен кирәкле әдәбиятны пропагандалау отышлы булыр иде. Юлдаш, безнең гәҗит, Акчарлак тәҗрибәсен өйрәнү олы абзыйларга зыян итмәс. Дөрес, тираҗ кинәт кенә үсеп китмәс.100 меңлек тираж да бер ел эчендә генә юкка чыкмады. Үзенә кирәк әдәбиятка халык акчасын кызганмый.Гел тарихка кайтып без шундый халык дип мактану да туйдырды. Чөнки без бүген андый халык түгел инде.Бу - факт. Халыкка самими әсәрләр кирәк. Өмет уята торган, тәрбияви әсәрләр. Тагын нәрсәләр кирәген уйлармын әле...

№156 (891786) / 03.12.2014 10:08:41

150 -гә
Фәнни мәкаләләрне алып атсаң , тираж арта дисез. Ул мәкаләләрнең чакырылышы, ясалма иерархия оештырып язучыларны ранжир буенча тезеп, иҗади оешманы сектага турылауны ныгыту. Ул “фәнни” мәкаләләр, кул куючыларыбызны уптым илаһи,“тәнкыйть” исеменнән, обоймалары белән, апостоллар сыйфатында кат - кат телгә алуны күздә тота...Алар татфак һәм “КУ”ны ялгап, студентлардан “обойма”дагыларның язганнарын мактап рефератлар язуны хәл итә, әсәрләрен барча дәреслекләргә кертүнең тиешлеген исбатлый, Олимпта торучылар дип гавәмне инандыруны кайгырта... Алар өчен тиражмы мөһим, әллә "фәнни" мәкаләләрме? Әлбәттә соңгысы. Ә бу мөрәҗәгать тираж югалтуда турыдан-туры җавапчылыкны өсләреннән төшерү матавыгы.Җавапчылык дәрәҗәсе кул кую тәртибендә чагыла сыман. Минемчә Фоат абый әлеге компаниягә асыл ниятне аңышмый килеп эләккән.

.

№155 (891782) / 03.12.2014 09:21:42

Крылов(((())))) бик яхшы беләләр.
Солы бөтенләй бетү алдында...70-80гә җиткәнннәр, һаман атта буласылары килә.Иң кызыгы шунда, үз атлары юк...Калхуз атында... Ә калхузның акчасы беткән...Яшьләргә инде тимер атлар кирәк, яки бөтенләй кирәкми...

№154 (891780) / 03.12.2014 08:33:29

Ә сез, дуслар, ничек утырсагыз да музыкантлыкка ни годитись...Язылмауның төп, күптәнге сәбәбе, мөрәҗәгать итүчеләр. Үзләре шуны белмиме, рияланалармы, табышмак.

№153 (891775) / 03.12.2014 08:00:52

№152 (891767) / 03.12.2014 00:29:41

Дөньяви әдәбиятны дини китаплар белән бутамагыз. Мәчетләрдә дә дини китапны сатып табыш алалар. Бер яктан дини, бер яктан дөньяви тәрбия алганда гына иманлы бәндәләр тәрбияләнә.

№151 (891766) / 03.12.2014 00:22:08

нәрсә көткәнен исләренә төшереп, "сөендерми"булмас. Шәйтан вәсвәсәсеннән Алаһка сыенам:

"(79(Уҡый‐яҙа белгəндəре) ҡулдары менəн 
китап яҙып, шуны юҡ бəйəгə һатып, (сəйəси) файҙа алыр өсөн:
— Был (китап) Аллаһтандыр, — тигəн 
кешелəргə ни яҙыҡтыр (ҡайғы). Ҡулдары менəн яҙған был (ялған) китап өсөн улар меҫкен 
хəлдə ҡаласаҡ. Улар һис бер файҙа 
күрмəйенсə, зарар күрəсəк."(Әл-Бәкара.).

№150 (891764) / 02.12.2014 23:49:20

Әйе, "Казан утлары" фәнни мәкаләләр, гыйльми хезмәтләр урыны булырга тиеш түгел. Студентларга кирәк икән, аз тиражлы басмалар итеп чыгарсыннар. Журнал күпчелек әдәби әсәрләр, сәхнә өчен пьесалар чыгарса, аның укучылары да күп булыр, һәр клуб, мәктәп алдырыр, ә алар республикада 3 меңнән артык китә.Сәхнә әсәрләре юк. Халык тамашалары кирәк. Юмор-сатира җитми. Шуның аркасында үзешчәннәр аптырашта. Журнал начар димибез, тик бу хәлендә укучыларны күп җыя алмый. Аның файдалану сферасын киңәйтү буена эшләргә кирәк. Бер-берегезне мактаудан туктагыз, галимнәрдән башка кирәге юк аның. Безнең мирас әйбәт чыга башлады. Ул да студентлар, галимнәр өчен. Аңа да хәзерге хикәя, скетч, кебек хезмәтләрне кертеп җибәрү ярый. Кабат әйтәм, ул эзләнә һәм табышлары бар. Идел эзләнергә тырышты, үз йөзен таба алмадымы, әллә өлгермәдеме. Мәдәни җомга кыйбласын тапкан, анда гади укучыга да, студентларга да галимнәргә дә укырга әйбер бар, ул җурнал түгел, гәзит, үз функциясен үти дип уйлыйм. Салават күпере һәм Сабантуйга да сүзем юк, балалар ижатына урын бирәләр. Сабантуй гәҗит булганда әйбәтрәк иде, чыннан да бу хәлендә үз йөзен табып бетерә алмый әле. Үзем алган язмалар турында фикерләрем бу, яздырмаганнарын интернеттан караштырам, кулыма тотып укымагач алар турында бер сүз дә әйтмим. Бу минем фикерләр, ә үзем моңарчы алдырганнарын алып барачакмын сүземә колак салсагыз да салмасагыз да. Искә төшкән тәкъдимнәрем булса тагын шулай теркщп куярмын. Сезгә уңышлар телим.

№149 (891763) / 02.12.2014 23:33:19

Чынлап та э нигэ жырчы-мырчыларны, ижатчыларнын узлэрен мэжбур итмилэр. "Хлыкка хемэт итуче" жырчыларга момкинлек бирик! акчаларын кая куярга белмилэр. барысына берьюлы язылсалар да, чак кына, культура институтын бетергэн кешегэ бер дэ ошамаганнар, культура сузенен к хэрефе дэ юк эстрадникларда. НИГЭ АЛАРГА БЕР ЗАКОН ДА ЮК? элеге дэ баягы авыл кешесен, мескен укытучыны, бюджетникларны депутатны тынларга да куып китерэлэр, мэжбурилэп газета журналга язылдыралар,кая сан, сайлау конендэ мэжбури эшлэтэлэр. жырчыларнын нигэ миллэт алдында бер бурычы да юк? нигэ аларга закон юк!!!

№148 (891761) / 02.12.2014 23:22:31

Гэжиткэ кешене кочлэп яздыралармыни хэзер?)) Кызыклы булса кеше ала аны, укый. Укучыгыз юк икэн, димэк, я кызыклы тугел журналыгыз, я кыйммэт, я тагын нэрсэ. Хэзерге базар заманында хэр редакция эбунэчене узенэ жэлеп итэр очен торлечэ тырыша. "Алыгыз", дип кенэ сатый булмый. "Соембикэ", "Казан утларын" укыйлар бит - димэк, кызыклы кешегэ. Калганнарга уз остендэ эшлэргэ кирэк, димэк. Кайвакыт озын-озын бер кем укымый торган фэнни язмалар я редактор кузлегеннэн "файдалы", эммэ бик тэ кунелсез, гади кешегэ кызыклы булмаган информацияны алып ташларга яки узгэртергэ кирэк, дип уйлыйм)

№147 (891748) / 02.12.2014 22:21:17

Интернетны бетерсәләр, компьютерлар да бетә дигән сүз.

№146 (891745) / 02.12.2014 22:01:08

Яна татар 143!

№145 (891743) / 02.12.2014 21:55:54

Шаяру инде:)) Бернинди калай әтәч-"народныйлар" коткара алмый милли матбугатны. Матбугатка язылуның арттыруының бер ысулын беләм мин. Һәм, кызганычка каршы, тиздән ул кулланылачак. Ул - Интернет челтәрен сүндерү:)))

№144 (891742) / 02.12.2014 21:48:54

Берәрне яздырсалар рәхмәт әйтерсең, "чукча" бит ни читатель,"чукча" -писатель...

№143 (891740) / 02.12.2014 21:42:23

Раз пошла такая пьянка, миннән киңәш шул: Татарстанның халык шагыйре дигән исемен йөртәсең икән - предъявляй 5000 квитанция. Татар гәҗит-журналларына язылу турында. Теләсә ничек эшлә, туган-тумачаңны яздыр, бай дусларыңны уламывай, спонсорлар җәлеп ит, фатирыңны сат, дай цифры плановые. Халык язучысы - 3000. Халык артисты - тоже 3000. Җыен заслуженныйлар - по 2000 шт. Ну Тукай пермиясен аласың килә икән инде, будь добр, вакладывай 50 000 квитанции. Сетевой маркетинглардагы сыман. Все по честноку.

№142 (891736) / 02.12.2014 21:25:18

Монда эллэ нинди премиялэр лауреаты Р.Харис имзасы да юк.

№141 (891733) / 02.12.2014 21:20:17

Гэзиткэ язылып кына тел усэмени? Менэ татар телен камил белгэн кешелэрне зур хезмэт хаклы эш белэн тээмин итсеннэр. татар теле безгэ ойдэ узара сойлэшергэ кирэк, мэктэптэ кунаклар алдында басып шигырь сойлэргэ, исэнме, саубул дияргэ, хэм балалардан кычкыртып талап ой эшен сорый торган татар теле , эдэбият дэресендэ кирэк. ЕГЭ бирергэ, яшэр очен акча эшлэргэ рус теле хэм башка теллэр кирэк, татар теленнэн башка. Татар телен генэ белгэн очракта, эшкэ беркем дэ алмыйм. барыбер шул кахэр суккан рус теле кирэк. татар телен генэ белгэн очракта кычкырып ачка улсэн дэ, беркем килеп коткармаячак. ...Элбэттэ, туган телебезне без белэбез, ул безнен канда... укырга да, мэдэни яктан да усэргэ кирэк. кирэк кеше куптэн язылды инде ул басмаларга! Эмма дэулэт татар телен узе кутэрмэсэ, ул беркемгэ кирэксез булачак. анлатып кара ата-аналарга татар телен ойрэнергэ кирэклеген. безгэ русча ЕГЭ бирэсе генэ дилэр.

№140 (891732) / 02.12.2014 21:18:41

Яңа татар, Разил абый акыллырак бит ул. Ул мондый мөрәҗәгатьләрнең кире реакция китереп чыгарачагын алдан күргәндер.

№139 (891730) / 02.12.2014 21:11:15

Бер нәрсә аптырата. Ни өчен бу язма астында Татарстанның халык язучысы (или шагыйре?), Татарстан Парламентының 5 җыелыш депутаты Разил Вәлиев кул куймаган? Ул нәрсә, не в теме? Или не в команде "настояшных әдипов"?

№138 (891721) / 02.12.2014 19:46:32

Абагалангалап алды бераз кемдер...

№137 (891716) / 02.12.2014 19:40:31

Абага деградироват итә башлады.

№136 (891711) / 02.12.2014 19:24:59

Ул бэдрэф син идеңмени,бахыр!

№135 (891710) / 02.12.2014 19:05:39

дигән тавыш килде бәдрәфтән.

№134 (891709) / 02.12.2014 19:00:16

** Миндэ шулай уйлыйм, син минем телэктэш, рэхмэт!

№133 (891708) / 02.12.2014 18:57:20

Ачык хатыгыздан цитата:

"Телнең яшәү даирәсе – гаилә, мәктәп, хезмәт-эш урыннары, сәхнә-театрлар, тамаша-концерт заллары, сәүдә-базар рәтләре..." - Хата.

Артык гомуми.

Нинди тел турында сөйлисез? Татар телеме? Татар теле булса, аның яшәү даирәсе беренче чиратта татарстан җөмһүрияте! Ә сез шунда идарәдә. Татар теленең татарстанда кулланышта булуын тәэмин итү, шул исәптән, сезнең дә бурыч. Кәнәфиегез бәрабәрендә җаваплылык та көчлерәк. Әгәр тел әйләнештә түгел икән, "мәскәүләр тотса якаң.." дип кенә утыру түгел, сәбәпләрен ачыклау тиеш! Хат язып, көтеп утыру гына түгел, менә мондагылар, "түбән катлам" белән аралашу, кирәк булса, бәхәсләшү, әмма сәбәпне ачыклау һәм хаталарны төзәтү!

Инде монда кайберәүләр гарәптән урыска сыену хәерлерәк ди. Ә Аллаһны белү дә юк.

№132 (891707) / 02.12.2014 18:55:47

татар матбугатына язылырга кирэк элбэттэ,татарга узе утырган ботакны узе кисэсе тугел иде.

№131 (891701) / 02.12.2014 18:33:55

127, нинди начарлык эшләде соң алар сиңа?Моның кадәр кабәхат булырга ярамый!Дәшмә хет, син язылмаганнан гына татар матбугаты ярлыланмас. Синең кебекләр татар тамырына балта чаба. Үзеңне юк дип билгеләп ноль икәнеңне күрсәтеп торасың.

№130 (891697) / 02.12.2014 18:06:28

Укытучыларны мэжбурилесе юк, алар узлэренэ кирэген мэжбурилэмэсэн дэ алдыралар. Мэсэлэн, Чаллыда чыгып килуче "Мэйдан"журналы, "Мэдэни жомга" газетасы чыннан да файдалы. Рэхмэт анда эшлэуче журналистларга, язучыларга. Бит тутыру очен генэ язмыйлар, укучыларына кызыклы, файдалы булсын дип эшлилэр кебек.

№129 (891695) / 02.12.2014 17:09:42

Без бала чакта әниләр "Яшь ленинчы", "Башкортостан пионеры" газеталарывн, "Ялкын" журналын алдырталар иде, шуларны исебез китеп укый идек. Искә төште, әни "Казан утлары" җурналына да языла иде.

№128 (891693) / 02.12.2014 16:40:43

Балаларга кызык булыр дип "Салават купере", "Сабантуй"га язылган идем... Беренчесе тузарлек, икенчесе.... Кем укыр дип уйларсыз бу журналны? Мин бар ихтыяр кочемне жыеп та укый алмадым, а балалар? Рассамны алыштырырга! Оформлениесын азрак узгартеп карасыннар иде. 3ле куям! Бу юлы "Казан утларын" алып карарга булдым сезнен хатны укыгач.

№127 (891691) / 02.12.2014 16:12:46

Язылган идем кайберләренә. Болар мөрәҗәгатен күргәч, имәнеп киттем. Киләсе ярты еллыкка язылды юк.

№126 (891689) / 02.12.2014 15:38:34

Бәхәскә урын бармы соң? Кемгә әйләнде безнең татар халкы шушы 90елда?
карагыз,уйланыгыз!!!

http://www.azatliq.org/content/article/26719792.html

№125 (891655) / 02.12.2014 11:25:09

боларны көтүче, үзегезне сарыкка саныйсыз икән, әлбәттә язылырга кирәк.

№124 (891651) / 02.12.2014 11:08:41

мишәр мин, салоң белә аракың бетеп айныдыңма әллә,"акыллы" сүзләр яза башлагансың.
подписЬкә,ел буена .Егел, ярты елга гына шул җанашкаем,белеп сҮлә.

№123 (891649) / 02.12.2014 10:49:24

Эйе, татар икэн син, языл берэр матбугатка! Ел буе укы, аннан тар фикереңне чәч! Укымаган килеш лыгырдап утырма, татар!

№122 (891648) / 02.12.2014 10:38:31

Ай-хай, язылдылармикән? Сомливаюсь. Иначе буза куптарып утырмасларие.

№121 (891647) / 02.12.2014 10:36:39

Монда такылдап утыручыларның барысы да язылган инде.

№120 (891645) / 02.12.2014 10:33:47

чукынышып таклдап утырмагыз!!
укыйсызма,укымыйсызма - ЯЗЫЛЫГЫЗ!!!

кәк бутте укыган кешеләр,мин сиңаәйтим.

әйткәннәр сезгә язылырга - хәтә бе татар мтбугасын поддерҗат итү өчен генә булса да - язылыгыз.

№119 (891643) / 02.12.2014 10:28:19

Язылмаулары, укымаулары дәлил түгелмени?
Укыйсыңмы дип ник сорыйсың,
Билгеле бит инде болай да...

№118 (891642) / 02.12.2014 10:18:04

юрист ул иделдә гаепләүче,
дәлилләүче түгел

№117 (891639) / 02.12.2014 09:58:14

бэлки шулайдыр дип гоманлама юри ис...дэлиллэ гаеплэренне. узен ни дэ булса укый сынмы ..анысын да эйт..

№116 (891637) / 02.12.2014 09:54:48

язучы-сызучы агайларның әлеге мөрәҗәгате чүлдә адашкан мискиннең сөрән салуы (глас вопиющего в пустыне) кебегрәк, кызгану хисен уята...татарстан яшьләре,безнең гәҗит мөхәррирләренең мөрәҗәгатьне укыгач йөрәккәйләре сыкрап куйгандыр...

№115 (891626) / 02.12.2014 06:06:29

Әдәби тәнкыйть жанры каядыр аткарылып, шул исем астында мактау, рекламалау ( реклама өчен түлисе урында гонорар алып) азу ярган , Тукай кирәкле шәй, дип тасдыйкълаган жанрны реабилитацияләү вәгъдә ителмәгән шартларда ошбу мөрәҗәгать, сыйфаты тәгаенләү җайга салынмаган язма продукцияне тиражлауны кайгырту булып аңлашыла. Теләсә нинди эшчәнлеккә аудит бар, тиеш. Хакыйкый тәнкыйтьне әйләнеп узып алынган хөкүмәт бүләкләренең гаделлеген аныклаучы, дәреслекләргә үтеп гонорарларга тиенүләрне, самореклама ( “үзем турында үзем” кебек ноу-хаулар) өчен акча түгүләрне хисапка ала торган, әдәби бәйгеләрнең канун кысасында узуын аныклаган аудит та кайчан да булса узарга тиеш! Мөрәҗәгатькә кул куючылар, үзләре искә алынган басмаларда даими чыгыш ясый, байтагының язганнары дәреслекләргә үткән. Мөхәммәт Мәһдиев, Адлер Тимергалин кебек гигантлар кырыйда калдырылган шартларда! Әгәр халкыбыз болар теләгән басмаларга язылмый, болар әсәрләре үткән дәреслекләрне балалары укуын теләми икән, бәлки гаепне халыктан, кулланучыдан түгел (клиент һәрчак хаклы!), ә “товар” тәкъдим итүчеләрдән эзлиседер? Бәлки товар дигәннәре фальсификаттыр? Ә фальсификат рекламлау өчен шулай ук җитди җавапчылык каралган дип беләм...

№114 (891615) / 01.12.2014 22:41:18

Сәбәпләрен дә.

№113 (891614) / 01.12.2014 22:39:34

Бәхәсләшә торгач чуанның урынын таптык шикелле.

№112 (891608) / 01.12.2014 22:00:29

Нельзя быть независимым от общества. Но конкретно зависеть от власти, приблизившись к ней слишком близко, или став частью власти – это для творчества губительно...
Сергей Юрский, киноактер

№111 (891607) / 01.12.2014 21:56:40

Әйтәм аны, дзотка кемнәрне китереп тыкканнар. Аннан соң ура кычкырырга була шул.

№110 (891599) / 01.12.2014 21:38:47

****

№109 (891598) / 01.12.2014 21:34:03

Җен бу мөрәжәгать тә өстәгеләр кушуы белән язылган ...

№108 (891596) / 01.12.2014 21:31:52

Агайларга әйткән сүз дип аңламагыз. Алар бичара эш атлары гына. Аларны колга әйләндергән "голубой кровь"ларга ачу килеп сөйлибез. Оныкларыбыз өчен кайгырабыз. Укымасак контактта утырыр идекме?

№107 (891588) / 01.12.2014 21:21:20

Бу Агайларнын татар миллэте каршында бер гаеплэре дэ юк.Доньясына булган бар ачуны язучыга сылтамагыз.Ботен халык эжерен алучылар болар тугеллеген барыбыз да белмибезме эллэ?

№106 (891585) / 01.12.2014 20:50:56

Өченче сүздә беренче хәрефне төшерсәң әләм ияләре, байракчылар була,ә син шул сүзгә ә өстәргә җыенасың, ә соңгы хәреф артып калуын белмисең.

№105 (891574) / 01.12.2014 19:36:47

Депутатлар сайлау алдыннан буш газетлар тараталар бит әле. Әллә ниләр вәгдә бирәләр. Нишләп матбугатны оныталар? Инвалидлар , әниләр, өлкәннәр көне һ б "бәйрәм"нәр уңаеннан бушлай подписка оештырмыйлар? Матбугатта сез аларны күтәреп чыгасыз алар да сезгә булышсын. башма-баш.

№104 (891568) / 01.12.2014 18:34:09

Бер төркем каләм ияләреннән АЧЫК ХАТ
Өченче сүздә "ә"хәрефен төшереп калдырмаганнармы?

№103 (891563) / 01.12.2014 17:49:36

Дөрес әйтәсең. Фикерләрне беләсе килгәнгә генә әйтүем.

№102 (891562) / 01.12.2014 17:46:14

Дэулэт мэнфэгате буген берэуне дэ кызыксындырмый, жен!
Берэулэрне чарасызлыктан, икенчелэре симереп беткэнгэ курэ.

Лэкин зур халыкнын, тарихлы халыкнын матбугаты бетуе,барыбыз очен дэ начар нэрсэ.

№101 (891559) / 01.12.2014 17:39:48

Дәүләт матбугатын бетереп шәхси матбугат калса гына халык укыйчак. чэнки алда әүләт мэнфэгате булмаячак.Шуна таба бара да.

№100 (891558) / 01.12.2014 17:33:33

Нигэ эле мэжбури яздырырга тиешлэр, кирэксенмэгэн кешегэ?
Телэп язылсыннар очен, укучынын мэнфэгате куз унаенда торырга тиеш, дип саныйм.
Татар матбугаты бэйсез булмагач, кон кадагына куела торган нэрсэлэр булмаячак анда.
Халыкнын язма сузгэ ихтирамы бетуе, ин беренче чиратта шушы хатка кул куючыларга, хэм узен сарыкка санаган житэкчелэренэ тулысынча ышанычы бетуе.

№99 (891557) / 01.12.2014 17:24:25

Төртмә сүз, тәнкыйть үз урынында,аннан беребезгә дә зыян юк гәрчә ошамаса да,подписка мәсьәләсендә югарыдагылар белән дә киңәшергә кирәк. Кайчагында мәҗбүри яздыру да зыян юк, үзләре кирәксенмәгәч. Депутатлар үзләре языла микән, әллә балаларын чит илгә җибәрергә җыеналармы? Депутлыкка сайланганда шундый бер шарт куярга кирәк: балалары татар телен беләме, үзебезгә хезмәт итәргә җыенамы? Үз телебездә укый-яза беләләрме?Телебез өчен аларның башы авыртмагач, көнне көнгә ялгап барган сәрхүш кешенең пахмельдән башкага башы авыртмый.Шул өлкәдә эшләгән кешеләр үзләре язылмагач, укымагач,үзләре үрнәк күрсәтмәгәч, матбугатыбыз әдәбиятыбыз телебез белән ни булыр?

№98 (891556) / 01.12.2014 17:11:07

Йөзек кашы акча соранып йөрми!!! Йөзекне кашы белән бергә сатып алалар аны.

Болар шул өем-өем чүп булып тулган пыяла безделушкалар...

№97 (891554) / 01.12.2014 16:55:13

Болар милләт йөзек кашлары. Томнары күп,йөзләгән китаплары чыга, гәҗит журналлар алар кулында, дәреслекләргә -алар язган тутырыла- гонорарлары стабилный.Молодцы!Студентлар алар хакында рифиратлар яза.Шул эчегезгә тия.

№96 (891551) / 01.12.2014 16:16:54

Ярый син картаеп шинеп барасындыр аптырама, э балалы гаилэлэр ач торырга тиешме, ашарга акча жэллэп?

Татар телен кухняга куып керткэндэ, халыкка морэжэгать итулэре ишетелмэде кебек ,Халык Язучыларнын. Нигэ хэзер генэ искэ тошергэннэр?

№95 (891534) / 01.12.2014 15:04:01

машинага бензин кирәк штрафка ака кирәк сөяркәгә бүләк кирәк кунак килсә гарюч кирәк уку кайгысымыни әле кирәк тишек тагын күбрәк

№94 (891517) / 01.12.2014 10:35:40

Бу бабайлар исэн булсын эле. Алар кебек эшлэп карагыз. Аардан сон миллэтне кем саклар? Алар урынын барыбер сезгэ бирмэслэр. Татар эдиплэре бар, татар халкы бар, матбугаты бар, юкка чыкмабыз. Без бар.

№93 (891515) / 01.12.2014 10:20:49

*, бер синнән генә алалар ыштули ? синнән әзерәк алучылар да бар бит,алар нишли икән? уйлап караганың җукма?

синдә генә фатира...

аз ашый башлагач,фатирга акчаң җыела инде...

№92 (891513) / 01.12.2014 09:40:49

Аз аша торырга була ул, анысы проблема түгел, менә квартплатаны каерып алалар бит!

№91 (891507) / 01.12.2014 08:49:08

аптырыйм, бар эшләп тапканыңны унитазга җибәреп барма. симермәссең! ничек ябыгырга дигән проМблемаң да булмас. аз ашасаң сау яшәрсең...

№90 (891506) / 01.12.2014 08:00:56

Рамил туган, Аллаһның рәхмәтләре Сезгә! Мин укытучы да, язучы да түгел, гап-гади укучы гына. Монда кайбер ахмаклар бөтен кеше исеменнән язып ята.Алар идеал әсәр язсын, укыйк без.Татар язучы- татар телен саклаучы, мин аларны хөрмәт итәм.Китапларын эзләп табып укыган язучыларым бар, шөкер.Сезнең кебек галимнәребез булганда татар яшәр, ин ша Аллаһ!

№89 (891492) / 30.11.2014 22:30:11

Тотса Мәскәүләр якаң... гәҗит тә азык та тел дә халык та бетсен диеп ябешәме әллә безнең муенга...

№88 (891491) / 30.11.2014 22:22:43

Ашарга акча житкереп булмый
Э сез гэжит дисез. Югарыдагыларыгыз безнеке шикелле аз алса Гэжит бэясе чупрэ кук кабармас иде.

№87 (891490) / 30.11.2014 22:04:03

Ашаган белми, тураган белэ.

№86 (891489) / 30.11.2014 21:55:48

До 2050 года на территории Евразии жил народ, который называл себя татарами.

№85 (891488) / 30.11.2014 21:46:38

Татар әдәбияты укытучысы да матбугатны укымагач, нинди заманга калабыз инде? Кайсы гына районда, кайсы гына мәктәптә (аеруча да рус мәктәбендә) сүз сәнгатен укытучы мөгаллимнәр белән очрашма, безгә әдәбиятны укыту авыр, диләр. Ни өчен? Чөнки әдәбият белән таныш түгелләр, бигрәк тә хәзерге әдәбият белән. Тел фәнендә диалог төзеп утырып башы буталган укытучы чихал ул синең әдәбиятыңа, әдәбиятны да ул тел фәне кысасында укыткан, әсәр анализламаган, калыпка салган. Әсәр уку юк та юк инде! Без үскәндә, 1995-2000 елларда, өйдә газета-журналлар өелеп ята иде. Укытучыларым да шуңа этәргеч бирде, үзләре язылды, фикер алышулар үткәрде. Шул гадәт калган: ата-ана тәрбиясе – 2 яше дә тулмаган кызым өйдә килгән журналларны актара, үзенчә укый, 6 яшьлек улым "Салават купере", "Сабантуй"ларны инде көтеп ала, почта тартмасын үзе карый. Үзе укымаган укытучының укучысы да укымый, үзе укымаган ата-ананың баласы да моңа тартылмый. Миңа танышларым бик күп тапкыр сорау бирә: баламны ничек укытыйк? Элементар! Үзең үрнәк күрсәт! Әдәбиятны укымыйча гына кеше булу шикле. Сүгәләр инде: хәзерге әдәбият укырлык түгел, диләр. Һәр чорның үз сүз сәнгате! Укы борынгы әдәбиятны, фикерләшик! Ә син үзең бер генә сәгать булса да кулыңа каләм алып иҗат иткәнең, шигырь язганың, пьеса корганың, сюжет төзегәнең бармы? Төзеп кара! Иң камилен яз! Без сокланыйк. Дәреслекләрдән укыйк! Әдәбият дәреслекләре авторы, биредә барган күп бәхәскә җаны кайнаган Рамил Ханнанов

№84 (891477) / 30.11.2014 20:41:37

мондый бэхэс куптэн булганы юк иде. Кунеллэр кутэрелеп китте. Яшибез икэн эле. Рэхмэт сезгэ дэ.

№83 (891456) / 30.11.2014 16:08:47

Дискуссия бик тәэсирле булды. Катнашучыларга рәхмәт. Фикерләрегез искә алыныр. Безнең белән булыгыз. Без дә сезнең беән.

№82 (891437) / 30.11.2014 12:07:13

Мэжбур итмэсэлэр язылыр иденме?

№81 (891410) / 29.11.2014 19:26:49

татар теле укытучыларына мзҗбүриләп күптән яздырдылар инде, һаман җитмимени соң әле?!

№80 (891408) / 29.11.2014 18:39:36

Тәнкыйть - кjavascript:addsm('sm10')ирәкле шәйдер.

№78 (891406) / 29.11.2014 17:51:06

Без җәбрәйләрдән генә үрнәк алып үз-үзебезне хурлыйбыз,көләбез дөрес аңлагыз бу никларны.Бөекләрнең берсенә дә дошман түгелбез. Гәҗит - җурнал яздырган кешеләр без.Өскә кем менсә дә халык өчен бер тиенлек тә эшләми. Потому что эшләтмиләр.

№77 (891402) / 29.11.2014 16:11:31

монда фэрештэ тошеп кунса, аны да карага буыйсыз инде, бигрэк кара эчле халык- сез татарлар. Ну язганнар ди хат, шуннан нэрсэ? берэрегезнен эченщ тидеме? бездэ демократия, суз иреге тегелмени, кесэдэн генэ йодрык болгаучы никлар! алай бик батыр икэнсез, исемегезне куегыз, алар куйган ич, качып ник белэн язмаган!

№76 (891399) / 29.11.2014 15:21:17

Тагын да ныграк адәм көлкесе булганчы бу язмагызны алып ташлагыз моннан.

№75 (891392) / 29.11.2014 14:03:47

Хакимият ашхәнәсеннән "спецпаек" довольствиесенә куелган бу "каләм ияләре" үзләрен үзләре фаш итүче нинди кагәз имзалаганнарын аңладылармы икән ул? Милли матбугатның, мәгарифнең, мәдәниятның, телнең соңгы чирек гасырда нинди хәлгә калуында бу "әһелләрнең" дә өлеше аз түгеллеген искә алып, картайган көннәрегездә хурланып йөрмәгез, үзләрегез язганнарны балаларыгыз өчен генә кич кырын үзләегез генә укып утырыгыз, дип әйтәсе кала.

№74 (891381) / 29.11.2014 12:18:35

Язылмаган кешегә берни кирәкми аңа, именно язылган кешеләр әрнеп ята монда.

№73 (891380) / 29.11.2014 12:02:39

матбугатка язылучы монда утырмады беркайчан

№72 (891379) / 29.11.2014 11:59:13

Язылган кеше язылсын, язылмаганы тик мру да телен кашысын!

№71 (891358) / 29.11.2014 08:20:04

Хәзер гәҗитләрдә билдән түбән материаллар гына бит. Кем аерылган, кем йөргән, районнарга чыгалар да, ниндидер вакыйгалар белән танышалар. Аннан соң шул язмаларны бастыралар. Кайда анда әдәби тел?! Шыр хата бит! Матбугатта да бит туган - тумачалык көчле. Менә хәзер"Мәгариф"кә тотындылар. Акча артыннан куып, акчалы конкурслар оештыралар да оештыралар. Катнашу өчен, квитанция кирәк! Шул булдымы кызыксындыру? Моңа гайрәт кенә чигә башлый.Балык башыннан чери, диләр. Гаепне үзегездән эзләгез, хөрмәтле әдипләр!Сезнең бу язмагыздан соң, әлбәттә, район җитәкчеләре мәҗбүри яздырачаклар да инде. Андый хәлләр күп булды инңе. Аннан соң отчет сорыйлар. Ә сез астыртын гына түрәләргә хат җибәреп ятасыз!Дөрес, арагызда мин хөрмәт иткән әдипләр бар әле. "Кара мыеклы башкорт" ничә еллар инде "тел, тел", ди. Алга китеш кенә күренми! Кыскасы, без үзебез теләгән гәҗитләргә болай да язылабыз инде.

№70 (891357) / 29.11.2014 07:31:56

Некролог? Мужыт рапорттыр, бонусларны аклыйбыз диеп?

№69 (891355) / 29.11.2014 00:11:11

Аптырамагыз. Кушкач язганнар инде. Хатыннары яшь,балалары кечкенә, нәфесләре зур. Бу хат өчен премия бирәчәкләр аларга яңа ел алдыннан.

№68 (891347) / 28.11.2014 23:23:39

20 ел баш редактор булып 100 мең тиражлы "Казан утлары" журналын 3 меңгә калдырган Равил Фәйзуллин белән 25 ел депутат значогы тагып йөреп татар матбугаты өчен берни эшләмәгән Роберт Миңнуллин кинәт кенә йокыдан уянып акылга килгәннәрме әллә? Әтәч булып кычкырып халыкны уятырга тырышумы бу,әллә җеназа укумы икән?

№67 (891339) / 28.11.2014 22:41:55

Татар мэктэплэрен япканда, татар телендэ имтихан бируне бетергэндэ нэрсэ уйладыгыз, кайда идегез???!!! Эшсез калган укытучыларга, рус телендэ биргэнлектэн укырга керэ алмаган укучыларга сез ничек ярдэм иттегез??? Аларга да эш урыны, хезмэт хакы кирэк иде...Тормыш куласа ..... .

№66 (891328) / 28.11.2014 21:43:48

Әйе, аңлаган өчен рәхмәт.

№65 (891326) / 28.11.2014 21:41:34

Хахаха, һыыыы))) әфәнделәр татар матбугаты некрологына кул куйганнармыни?

№64 (891324) / 28.11.2014 21:26:20

Не беседует, ә әйтелеп бетмәгән фикерен өстәп куя. Ужаслар күрсеннәр, укысыннар, үзләренә нәтиҗә ясасыннар.

№63 (891319) / 28.11.2014 20:46:07

бер ук кеше эллэ ничэ ник белэн язып ята, короче уз-узе белэн беседует

№62 (891318) / 28.11.2014 20:45:12

Элек журналистлар яшь, хөр къжелле карап торырга күркәм иделәр. Казан утларында нәрсә күрәбез? 70тән узган "бөекләр" тешсез авызлары, пеләш башлары. җверчыклы йөзләре белән яшь укучыны үзләренә тартамы? Кайда заманында ИЛдар Юзиев, Рәдиф Гаташ кебек яшьлщрнең кумирлары? Алар картайды,укучылары да картайды, яшьләр табынырлык ут күзле яңа Зәлфәтләрне эшкә алырга кирәк. Пенсионерлар оныкларын карасын, яшьләр укырлык әсәрләр язсын.Карт укучылар үлеп беткәч, укырдай яшьләр кмалмагач, тел бетә дип аптырыйсы юк.Пенсия яшенә җитү белән урынны яшьләргә бирсеннәр. Нәрсәгә кирәк иде Равил Фәйзуллинны Татмедиага сайларга? Карт бабай бит инде аның подписчиклар арасында ниеди абруе булсын?Кызым сиңа әйтәм килнем син тыңла - бүтәннәргә дә кагыла . бу сүз. Вакытында ашады, йөрде, рәхәтен күрде, комы коелып бетте бит инде.Ә нәфес тагын да зурырак.Равилнең иҗатын яратам, дөрес аңлагыз. Үзегез сүз башлагансыз икән, чуаныгызның кайда икәнен генш күрсәтәм. Үзем дә бала-чага түгел, телем өчен үзәк өзелә. Менә шул.

№61 (891315) / 28.11.2014 20:40:28

Татарстанның халык шагыйрьләре Равил ФӘЙЗУЛЛИН,
Рәдиф ГАТАШ, Роберт МИҢНУЛЛИН, Зиннур МАНСУРОВ;
Татарстанның халык язучылары Гәрәй РӘХИМ,
Рабит БАТУЛЛА,
Татарча барча дәреслекләрдә -шушылар.
Ә Мәһдиев М.С. -юк.
Болар әдәбияты татар балаларына кирәкме?

№60 (891314) / 28.11.2014 20:25:34

Әйе гә ачык хат, әйе,халык фикеренә колак сала белмәгәннәр хәзер матбугатта пасквиль белән мәшгуль, шунлыктан әбүнәчеләр качып беткән.Үзегезгә яхшы характеристика биргәнсез. Котлыйм!

№59 (891312) / 28.11.2014 20:12:47

Әйе, әйтик, матбугатта халык фикере я халык мөнбәре дигән, яисә халык иҗаты дигән рубрикалар ачылып, анда халыкның даими иҗат итә трган өлешенә киң мәйдан бирелсә, кем генә үз язмасы басылган гәҗитне буыннан-буынга барып ирешерлек итеп сакламас идеме? Халык арасында, туганнары, дуслары арасында аның иҗатын үз иткән, хөрмәт иткән кешеләр табылмас идеме? Һәм алар гәҗит-җурналларга язылып, аларның язмаларын үзләрендә булдырмас идеме? Ә хәзер нәрсә? Кайсы гына гәҗит-җурналны ачма, эчпошыргыч бертөрлелек туйдырды бит инде. Я кайсыдыр ки аз танылган артист тормышы, я тормыш-көнкүреш җүләрлекләре, я кайсыдыр ки югарыда саналып киткән язучының кызыксыз әсәре... Матбугатта яхшы язма чыксын өчен я хезмәткәрләрен тамырдан үзгәртергә, алыштырырга,я рубрикаларын баетырга, үзенчәлекле татлы йөземен булдырырга кирәк.

№58 (891310) / 28.11.2014 20:04:38

Без кирәкмени? Верхушка өчен эшләмәгез, анда халык аз, верхушканы тотып торган халык өчен эшләгез. Б. гәҗит белән Акчарлак кебек. Шуңа алар язылыгыз дип ялынып йөрмиләр. Верхушка укымый барыбер. Верхушка үзен кояш дип белә. Үзенең дәрәҗәсеннән күзе чагыла аның, шуңа әдәбиятне түгел, астагы халыкны кирәксенми. Шул түбән халыкның үзе тотып торганын оныта.Әнә, "Идел"нең яшь редакторы да халыкка якынаймакчы булды, шундук шиңдерделәр. Өскә менәсез дә чиле-пешле юлларыгызны шедеврга әйләдерәсез. Авторларыгыз да берүк, читтән берәүне дә кертмисез. Авторларыгызны күбәйтсәгез, аларның туганнары, дуслары да рәхәтләнеп язылыр иде. Язганнарны да биздереп бетергәч, подписка җыя алмавыгыз гаҗәп түгел. Телебез өчен кайгырганга үз итеп әйтәм.

№57 (891307) / 28.11.2014 19:55:44

Синең нинди аң-белемгә ия икәнең язуыңнан күренэ, синдәйләр шушындый пасквиль иҗат итәргә генә сәләтле

№56 (891305) / 28.11.2014 19:50:18

Әйе, Татарстанның халык шагыйрьләре Равил ФӘЙЗУЛЛИН,
Рәдиф ГАТАШ, Роберт МИҢНУЛЛИН, Зиннур МАНСУРОВ;
Татарстанның халык язучылары Гәрәй РӘХИМ,
Рабит БАТУЛЛА, Марсель ГАЛИЕВ, Фоат САДРИЕВ һәм килде-китте башка язучылар әсәрләре генә басыла икән, матбугатны укучылар калмаган икән дияргә тулы җирлек бар. Соң үзләре генә язылсын да, үзләре язганны үзләре укысыннар. Халык хәзер күптән аң-белемле инде, үзе иҗат итәргә өйрәнде. Аларны коры-сары белән генә алдап булмый. Халыкның үзенә матбугатта киң мәйдан кирәк.

№55 (891302) / 28.11.2014 19:40:27

Менә шул,

халыкка якынаю лязим.
"Б.Г.", "Акчалак" молодислар!

№54 (891301) / 28.11.2014 19:34:34

Әйттем, тагын әйтәм. Татарстанда гына 5,6 мең татар теле һәм әдәбияты укытучылары язган язмаларны гәҗит-җурналларда даими бастырып чыгарсалар да, аларның 5,6 мең даими укучылары булыр иде. Чөнки һәр укытучының үз язмасын гәҗит-җурнал битләрендә күрү аның абруен бермә-бер арттырыр иде. Бу бигрәк тә аттестацияләнүче укытучылар өчен кирәк.
Тузга язмаган язмаларыгыз берәүне дә кызыксындырмый икән, аерым профессия вәкилләрен гәҗит-җурналларга җәлеп итәрлек метод һәм алымнар табарга кирәк. Әйтик, Татарстанда 64 меңгә якын врачның татар телендә иҗат итүче өлешен матбугатка тартып, аларның файдалы язмаларын урнаштырсагыз да, гәҗит-җурнал укучыларыгыз бермә-бер артыр иде.

№53 (891299) / 28.11.2014 19:28:32

Карт бүре,

№52 (891298) / 28.11.2014 19:28:01

Югарыда санап кителгэннэр халыкка нэрсэ белэн помогать иткэн булганнар сон?(лэчтит сатудан тыш)

№51 (891297) / 28.11.2014 19:18:10

Сезнең күмәк теләктәшлеккә һәм ихлас ярдәмегезгә ышанып,
Татарстанның халык шагыйрьләре Равил ФӘЙЗУЛЛИН,
Рәдиф ГАТАШ, Роберт МИҢНУЛЛИН, Зиннур МАНСУРОВ;
Татарстанның халык язучылары Гәрәй РӘХИМ,
Рабит БАТУЛЛА, Марсель ГАЛИЕВ, Фоат САДРИЕВ
Памагите!!!

№50 (891296) / 28.11.2014 19:16:10

яшь бүре! Хи, татар гәҗитләренә язылачакбыз дим ич инде.

№49 (891289) / 28.11.2014 18:55:53

Карт бүре, туалыйт кәгәзсез нишләрбезззз???

Комган белән йөрергә атлыгып тормый татар халкы...

№48 (891285) / 28.11.2014 18:32:28

Мәсьәләне чишү өчен туалет кәгазе чыгару заводларын ябарга кирәк!

№47 (891279) / 28.11.2014 17:02:50

№ 39 Матбугатның максаты "түбән"катлау" га хезмәт итү өчен түгел, "бөек"ләрне тагын да бөекләндерер өченмени? Ятасыз шунда бер-берегезнең юк әсәрләрен мактап. Халыкка аннан файда да зыян да юк. Язалар, тик үзегезнең әшнәләрегезне генә басып ятасыз журналларга. Укырдай әсәрләр папкагызда тузан җыеп ята, алып та карамыйсыз. Белмәсәм әйтмәс идем. Сез кире борган әсәрләрне бүтән басмалар чыгарып, рәхәтләнеп тираж арттыралар.Гел бөек әсәр генә язылырга димәгән, кешенең үзәгенә тигән проблемаларны яктырткан әсәрләр йомшаграк те булырга мөмкин. Ә халык аны укый, егылып укый. Без шул "түбән" халыкка хезмәт итмибезмени? "Бөек" идеядәрне яктырткан әсәрләрдән туйды халык.

№46 (891277) / 28.11.2014 16:40:32

"Безнең гәҗит"не укымыйсыз бугай. Ул дәүләт басмаларының барысыннан да югарырак. Күтәргән проблемаларын гына карагыз. Укырга киңәш итәм. Авторлары да абруйлы, әсәрләре дә зыялы. Укучыларын да хөрмәт итә. Менә шул.

№45 (891271) / 28.11.2014 16:10:16

языла алмыйм.
яндекстан "Подписка на Татарстанские издания 2015" дип сорап карыйм. нәрсә генә предлогат итми,ә кирәге юк.
читтәгеләргә бик авыр.

№44 (891269) / 28.11.2014 15:57:05

Мин Акчарлак белән Безнең гәҗиткә язылдым. Әгәр мөрәҗәгатьчеләр үзләре димләгән басмаларда язмаса, аларына да язылырга риза.42 соңгы сүзендә әйткән сыйфатламаны үзләре язганга турылап карасалар шәп булыр ие.

№43 (891251) / 28.11.2014 14:45:46

Э сезненчэ шулай тугелмени?

№42 (891249) / 28.11.2014 14:34:40

Иптэшлэр, менэ берсе монда газета-журналларга кочлэп яздырсыннар дигэн.Шулай итэлэр дэ бит инде.Квитанциялэрен ксерокс аша чыгарып нэчэльствога бирдек.Нишлэгэннэрдер анын белэн,ансын белмим.Мин Татарстан яшьлэрен балачактан укыдым.Э менэ, Мамадыш хатыны газетны чуплэп бетергэч, бер 3-4 ел язылмый тордым. Быел тагын язылдым эле,нэрсэ булыр.Мин генэ тугел, куп кешедэн ишеткэнем бар ул газеттан шул хатын аркасында гайрэтлэре чиккэнен.Кеше белэн санлашмыйлар газетта эшлэучелэр,аннары аптырыйлар ник язылмыйлар дип.Ул бит шулай юк кына нэрсэдэ дэ хикмэт бар.Сезгэ Милэушэ эллэ кемдер дэ бит,э укырга коскыныч.

№41 (891248) / 28.11.2014 14:31:57

Дустым,димәк безнең татарның күпчелеге дәүләт тарафыннан түбән уровеньгә (дәрәҗәгә) калдырылган.

№40 (891245) / 28.11.2014 14:26:02

№39 санап киткэн гэжитлэр бик тубэн уровеньдагы халык очен.

№39 (891244) / 28.11.2014 14:08:17

Ә нигә "Акчарлак", "Безнең гәҗит", "Ирек мәйданы", "Себерке" газеталарының тиражы 30-35 мең? Алар татар матбугаты түгелме? Нигә бу указлы язучылар санаган басмаларның барысы да "Татмедиа"га карый? Татар матбугатының агониясе нигә шул ширкәт эчендә?
Бу имза куючыларга шул турыда уйланырга кирәк. Хәер, алар җавапны белә инде, әйтергә курка.

№38 (891234) / 28.11.2014 11:47:39

Ильфак Ибраһимов районнарга чыгып тиражны кайгырта. Болар моның хезмәтен, безнең мөрәҗәгать нәтиҗәсе, дип аңлатыр өчен язган моны.

№37 (891232) / 28.11.2014 11:00:57

Укыдым! Анын бер тотынырлык фикере бар!

миңа калса шәхесләргә карамый,Татар матбугаты турында,аның юкка чыга баруы турында аңлашырга кирәктер.))))

Бусын хуплыйм. Татарнын тормышы начарлана барганга язучыларга, журналистларга гына упкэлэп буламы? Без хэзер ботен ачуны, матбугаттан алабыз, жае чыккач.
№33! Керэшеннен теле- шул ук син сойлэшэ торган татар теле.
Онытма! Керэшен халкы, традициялэрен яхшырак саклый безгэ караганда.

№36 (891231) / 28.11.2014 10:56:17

Нинди клоун булды бу 33...

№35 (891229) / 28.11.2014 10:50:30

Мөрәҗәгать иткәнче уйларга кирәк, синең сүзеңә милләт сөеклесе дип, колак салырлармы, йө булмаса җир җирәнгече дип чыгай сытарлармы?Әйдә, кул куючының хәркайсына холыкнамә бирик, язганнарыннан чыгып.

№34 (891228) / 28.11.2014 10:21:30

Татар матбугатын башта тар-мар итеп ташладылар, акча эшләтергә тырышып башына җиттеләр дә, хәзер мөхтәрәм язучыларны теләнчеләр сыйфатына керттеләр. Алар, язылыгыз инде дип яланалар.

№33 (891227) / 28.11.2014 10:06:31

* №27, бүген мин синең язганың белә тулысынча килешәм. бик дөрес итеп,дөресен әйткәнсең.

монда,Мруда,коммент язучыларның, язган әсәрләрен укып карыйсы иде. түбәндәге "аФтырлар" язганны укыгач,болардан нинди укырлык яхшы әсәр язаалсыннар дигән фикер килә...
күңелләре саф кешедән генә,чиста әсәрләр барлыкка килә.

миңа калса шәхесләргә карамый,Татар матбугаты турында,аның юкка чыга баруы турында аңлашырга кирәктер. кәнкеритне,татар мәбагасы кирәкме,кирәк түгелме? вәйт вапрус!!!
син чын татармы? әлә керәшенме? вәйт вапрус.
сатасыңма әллә сатыласыңма?кигәвен нәрсәгә карый? дәшми!бер тотылган карак, кем әйтә ала,ул икенче тапкыр урламас дип?

№32 (891224) / 28.11.2014 09:50:20

Бу мэрэжэгатькэ кул куйган егетләр! Авыл халкын мыскыл итеп яшәүче, бер креслодан икенчесенә күчеп йөрүче, глава урыныннан депутатлыкка күчеп котылуны, халык курэлмаган түрәләр тулып ята бездә... Кайсыгызнын язганы бар? Языгыз! Тиражыгыз да, абруегыз да күтәрелер. Ни тегесе, ни монысы юк бит! Халыктан бик ерак сез, сәбәп шунда...
Тэртке, ат аягын дагалаганда бака ботын кыстырмый, туйдырдын бер тиенлек Зифан белән!

№31 (891222) / 28.11.2014 09:43:57

эшлэр болай барса, Кадыйрова китапларына да ихтыяж калмаячагы куренэ,*.
Гэжит -журналы да булмаган халыкта кем инде,Зифа китапларын бастырып ятсын?Эллэ хыялланасызмы?
Газета- журналларны мин узем, алар зифалана башлагач укудан туктадым!
Татарнын ин явыз дошманы- татар узе.
Матбугаты , теле булмаган халык-уле халык.
Ничек тэ татар матбугатын кутэрэсе урынга, суицид белэн шогыльлэнеп утырасыз!
Кем тегермэненэ су коясыз?

№30 (891220) / 28.11.2014 09:16:57

Информация бирү өчен, йөрергә, белергә кирәк, анысына ирнәләр.

Йорилэр ала, иренмилэр. Но информация юлларга тугел, начальниклар аркылы мэжбурилэп, уз изданиеларына яздырырга.

№29 (891217) / 28.11.2014 08:32:39

Татарча матбугат матбугатмы? Юк. Татарча журналларда әдәбиятмы? Юк. Халык язучылары, шагыйрьләре халыкныкымы, әллә хакимиятнекеме?Минемчә болар адресны бутаган.

Язылам, "Казан утлары"на, "Сәхнә"гә, "Идел"гә! Монда ике-өч ник бөтен халык исеменннән үзегезнең фикерегезне тагып утырмагыз, сезнең никадәр надан икәнегез язуларыгыздан күренә.Менә сезнең кебекләр татар дошманнары инде. Айгуль дигән вак җанлы адәм, бал белән итеңне үзең аша, язучы синең ризыгыңа мохтаҗ түгел. Нәрсә язганыгызны алдан уйлагыз, эчегездәге пычракны моның кадәр үк түкмәгез.

№27 (891213) / 28.11.2014 06:54:16

Укымыйлар дию, в корне дөрес түгел. Менә шушы бер төркем каләм ияләре һәм мәҗбүриләп яздырырга кирәк дип елаучылар көн-төн яза белми дип сүккән З.Кадыйрыва китапларының көнендә сатылып бетеп, теткәләнеп беткәнче укылыуы шуңа мисал. Соры корт№13 дөрес әйтә, барысының халыкны тәрбиялисе килә, үзләре тәрбиясез булсалар да. Информация бирү өчен, йөрергә, белергә кирәк, анысына ирнәләр. Үзегез кешегә кирәк дигәнне түгел, кеше беләсе килгәнне язсагыз, сезгә дә язлырлар.

№26 (891212) / 28.11.2014 06:32:46

Хөрмәтле каләм ияләре,язып китегезче, нәшрият мөхәррирләренең хзмәт хакы күпме,башка эшчеләрнеке?Гонограрны ничек,нинди тәртиптә түлиләр?

№25 (891207) / 28.11.2014 00:57:40

И, мескеннәр! Шул эчеп кенә үлергә кала инде, укып түгел. Шуңа да инде татар ирләре егылып эчәләр.Ни сөйли, ни укый, ни гаиләләрен тәңмин итә алмыйлар. Бала чактан юнле тәрбия күрмәгәч нишләсеннәр.Ирләр генә булса бер хәл, татар әбиләренә хәтле. Ниә аптырарга? тигезлек бит. Әйдә, урыс бассын дөньясын, эчегез дә эчегез. Исереккә диңгез тубыктан, урыска әйләнәме, фашист ясыйлармы, бандитмы аңа барыбер...

№24 (891206) / 28.11.2014 00:11:51

Мотыйгулла әйбәт нәтиҗә чыгарган. Газета-журнал халыкка эшләүдән туктады, халык та нәкъ шулай җавап бирә инде.

№23 (891205) / 27.11.2014 23:55:44

Авылда мактапларне япканда, колхозларны таратканда, инвесторлардан тилмереп ятканда бу газета-журналлар кайда иде? Булмаларенда качып, курмамешка салышып яттылар. Хазер ничек шул халыктан ярдам сорарга кирак?

№22 (891202) / 27.11.2014 22:47:26

Алай халыкны мэжбурилэргэ ярамый. Нинди акчасына алсын сон ул аны?!

№21 (891201) / 27.11.2014 22:45:33

Ул гэжит-журналлар элек тэ укылмады.Мэктэп китапханэлэренэ ВТ,ТХ кебек бернигэ ярамаган газеталарга 5-6 данэгэ язылырга мэжбур итэлэр иде. Ничэмэ дистэ еллар буена шуларны ник бер укытучы кулына тотып карасын! Узенэ кирэкле,файдалы материаллар булса,элбэттэ, сирэк кенэ булса да алып карарлар иде. Юк бит...

№20 (891200) / 27.11.2014 22:03:04

Гонорар түләсәгез текстыгызны матуррак итеп язып бирә ала идем

№19 (891199) / 27.11.2014 21:58:48

мне бы ваши проблемы! Хаман да шул авыл халкына тагарлар инде! Менэ авыл халкы да уз куллары белэн устереп суйган угезен кыйбат бэягэ сатарга телэгэндэ, сез язучы эдиплэргэ килер. Умарталык тотып, бердэнбер кереме шул бал саткан акчага яшэуче умартачы да эдэбиятчелэргэ килер. балнын килосын 300 сумнан сатабыз, оптом алучыларга ташлама! Алыгыз эйдэ, э без сезнен эсэрлэрегезне сатып алырбыз, то есть язылырбыз писулкаларыгызга! безгэ барыбер! тутэрэм-тутэрэм итлэр, банка-банка баллар гел кучтэнэчкэ булмас!!!

№18 (891197) / 27.11.2014 21:49:13

Агачына курэ тактасы, чилэгенэ курэ капкачы. Без укучылар нинди, язучыларыбыз да шундый, берседэ торек тэ кытайда тугел, безнен арабыздан чыкканнар.Ничек кенэ булсада татар теленен язмышы безнен уз кулыбызда, безнен телебез безнен узебездэн башка hич беркемгэдэ кирэкми.Безнен hэр беребез узеннэн башларга тиеш, гаилэдэ, эштэ татарча гына аралашырга, элбэттэ момкин кадэр.Узебезнен балаларыбызны чын татарлар итеп тэрбиялэргэ.Татар теленен язмышын бер язучыларга гына аударып калдырмыйк инде без, эби бабайларыбыз телебезне безгэ кадэр исэн сау китереп тапшырганнар икэн инде, безнен бурыч аны узебездэн сонгы буыннарга исэн сау тапшыру.

№17 (891196) / 27.11.2014 21:27:04

Чакыручылар язучымы, ЕР чымы? Болар белем чыганагымы, әллә юкмы? Болар язган кирәкме, әллә кирәкмиме? Татарча газеталар газета, журналлар журналмы? Түгел икән, боларга язылу чыннарын булдырмау чарасы түгелме? Акыллы әйтте, тилеләр йөгерде. Ярый, Соры корт бар икән, бер адекватный арабызда..

№16 (891195) / 27.11.2014 21:13:41

Нишләп укымасыннар? Бары оештыручы гына юк. Элек газет-журналны һәр гаиләгә яздыруны мәҗбүр итеп куялар иде. Акча түләгәч, укыйсың инде. Дөрес эшлиләр иде. Заманында кайбер басмаларга лимит беткәч, теләгәннәр дә языла алмый иде әле. Хәзер ярты ел өчен нибары бер яртылык акча кирәк, шуны да таба. оештыра алмыйлар.Өстән фәрман кирәк! Халык - кире сыер кебек, аңардан сорасаң, артын бора. Өстән фәрман кирәк! депутатлыкка сайланганда нинди генә вәгъдәләр бирмиләр. Укымаган кеше - әйләнчек сарык белән бер. Сорамагыз, тәлап итегез!

№15 (891194) / 27.11.2014 21:10:03

Чыгармау, булганны юкка чыгару- ин жинел юл.
Аннан сон янадан бортеклэп жыя башларбыз.
Бездэ бу гадэти хэл, без ойрэнгэн.
Тарихыбыз юк, акчабыз юк, ну давай матбугаты да булмасын. Бергэ артык, бергэ ким. Бернэрсэне дэ хэл итми.

№14 (891193) / 27.11.2014 20:50:36

бик дорес фикер,соры корт.

№13 (891192) / 27.11.2014 20:42:21

Аңламыйм... Укылмый икән, чыгармаска кирәк ул газета-журналны. Мәҗбүри язырып, я булмаса, "Татар байлары" акчасына газета чыгарып кына телне саклап булмый. УКУ өчен чыгарылмаган мәтбугать чарасының бар кыйммәте, маклатура хакыннан артык түгел. Ә укылмауның төп сәбәбе булып, минем карашка, барысы да, "тәрбияләргә" ашкынып, мәгълүмәт бирерүне гел дә санга сукмауда...
Менә мин үзем, Флюра Низамова эшләгән чорда, "Татарстан яшьләре" газетасын кайда гына яшәсәм дә алдырып укыган булсам да, Ямаш Миләүшәсенең юк-бары белән тутыра башлагач алудан туктадым...

№12 (891191) / 27.11.2014 20:32:43

Татар байлары инде 60 ягында. Балалары татарча белми, шуна да татар матбугатында аларнын гаме юк.

№11 (891190) / 27.11.2014 20:29:51

Татар байларына морэжэгать итэргэ кирэк,патша заманнарында телебезне,динебезне,татарлыгыбызны саклап калуда нэкъ алар зур роль уйнаганнар.

№10 (891187) / 27.11.2014 20:20:45

Шушы көнгә калдымыни татар ? И татар бөек татар мескен татар. хәтәр татар! Балык койрыгыннан түгел, баштан бозыла. Мөрәҗәгатьне президенттан башлагыз. Татар матбугаты бетсә, ул да бетте дигән сүз. Һәр татар гаиләсенә бер басма яздырыр өчен алаирның бер чәнтә бармагын селкетү дә җитә.

№9 (891184) / 27.11.2014 19:51:28

Кешенең үз иркенә куйганга шулай ул. Квартплатаны түлибез бит. Татарстанда яшәгәч, татарларга да квартплатаны түләү мәҗбүри булган кебек, һич югында бер басмага язылуны мәҗбүри итеп куярга кирәк. Урыслашып беттек . Урыс үзе дә укымый анысы. Урыска тиңләшмик инде. Алар болай да "бөек халык", укымаса да ярый. Ә безгә - биш телне белсәң дә комачауламый, без алар кебек үк бөек түгел. Депутатлар да бераз юмартлансыннар - ни өчен сайладык аларны. Татар матбугаты өчен бюджетта акча табылмаса, хет сайлаучыларына язылырга булышсыннар. Шәхсән үзеп ике ңурнал, ике газетка язылдым.

№8 (891183) / 27.11.2014 19:30:40

гыы. подписантларның кайберәүләре ел саен ТКНда унтомлыкларын бастыруны туктатып торсалар идә, ул ресурслар берәр файдалырак нәмәстәгә тотылса иде.
вәт шәп булыр иде. да.

№7 (891182) / 27.11.2014 19:27:49

Хөрмәтле халык язучылары! Сез изелгән, эштән куылган, эчүчелеккә сабышкан татар халкына мөрәҗәгать итеп, тагын бер кат үзегезнең тормыштан аерылган булуыгызны расладыгыз. Сез шул изүче-эксплуататорларның үзләренә мөрәҗәгать итегез. Татнефтьтә утыручы, яисә Дәүсоветта шул халык үзе депутат итеп сайлаган кешеләргә мөрәҗәгать итегез, бирсеннәр бер көнлек хезмәт хакларын. Язучы да, журналист та кешечә яши башлар. Бетәбез дип чаң сугарга кирәк тә булмас. Әмма бу очракта каләм ияләренең халык ягына чыгуы кирәк булачак. Дөрес сайлаулар өчен, дөрес хөкем эшләре өчен, изелгән бичараларны яклап көрәшәсегез була. Сез бит моңа риза түгел. Сез бит халыктан көлүчеләр сыйныфына дан җырлап, аз-маз бүләккә алданып, үз намусыгызга хыянәт итүчеләр.

№6 (891175) / 27.11.2014 17:53:48

Моннан да позорный теләнү укыган юк иде әле.

№5 (891174) / 27.11.2014 17:13:01


“Триумф яки күренеш”

Ятактагы ак җәймә
Без төйнәлеп әүмәкләшкәч,
нишләгән соң?
Пешекләгән карта сырты җыерылган.
Янып тамган тир тамчылары парланып тора.
Тез башлары төйгән урын –
Бомба төшеп убылган күк чокырайган...
Җиңүемә әзерләгән ак әләмең – шушы җәймәң.
Мунчаладай җәйрәп ята. Бөек сүрәт!
...Ай янында нәни ак болыт
Тәрәзәдән күреп манзараны
Соклануын (көнләшүен) җилдән әйттерде :
“Җирдә тормыш-хәят бар.Шул ул! Равил Фәйзуллин 1994, июль- декабрь (өченче том, 191 бит)

№4 (891173) / 27.11.2014 17:06:54

Булдырдык, дип язганнар рапортларын, Эзоп телендә, х\я лар

№3 (891172) / 27.11.2014 17:03:13

Хөрмәтле пинсиәнир әдипләр,татар матбугаты тиражын арттыру өчен җан атуыгыз мине бик тә сөендерде. Инде бу күркәм башлангычны үзегез җанландырып җибәрсәгез иде.Әйдәгез башта бар хатыннарыбыз,сөяркзлзребез,балаларыбыз,оныкларыбыз,әби-бабай,кода=кодагый,балдыз-кодача,кайнеш-шешәдәшләребезне яздырып җибәрегезче.500гә якын язучыларның бу туганнары язылса да тиражыгыз шәттин артыр,аллахыбоерса.Халыкны көчләп укыттырып булмый инде ул.Халык та хәзер кульрурныйланды бит,бәдрәфкә язулы гәҗит-журнал белән йөрми.Журналларыгызны халык егылып укырлык әсәрләр яза алмадыгыз инде ,кәнишне.Әмма, ил сезнең бу башлап җибәргән ватанпәрвәрлегегезне онытмас.

№2 (891171) / 27.11.2014 16:56:07

Бу мискин бабайлар тагы да мескен хәлгә калганнар инде..җәл...башта яза белүче бетте, аннан укучы....татар матбугаты укырлык түгел, әмма дә ләкин танырга теләмиләр... Хезмәт алдынгылары дигәнне менә ничек аңларга? Андыйлар әле дә бармыни соң ул? Калхузлар таралып капитализмга кергәнгә дә байтак бит инде, ә бабайлар һаман шул замандагыча, шул чордагыча...гаҗәп әднәке.

№1 (891168) / 27.11.2014 16:49:35

Газеталарның тиражы артсын дисәгез, иң башта "Татмедиа"ның монополиясеннән баш тартырга кирәк. Югыйсә барлык урысча һәм татарча газеталарда бер үк материаллар. Элеккеге елларда миңа шундый 5 газета килә иде. Ачу килде дә шуларның берсенә генә языла башладым. Бер үк язмаларны 5 газетадан укып утырырга мин бит җүләр түгел. Һәр газета үзенең материалларын гына басарга тиеш дип саныйм. Хәзер инде штаттан тыш хәбәрчеләрне дә югалтып бетерделәр, санга сукмыйлар халык язганны. Шуңа күрә халык та читләште газеталардан.

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D
Милли Музей
Фирдүс Тямаев
Шаян
Татаркино
Ханский дом
Балмай
Раяз Фасихов
MINBAR