• 05.10-22.10 2021-2022 хоккей сезоны. Татнефть Арена
  • 17.10 "Корт", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 22.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 23.10 Рөстәм Вәлиевнең тууына 60 ел. Искә алу концерты. Филармония. 17.30
  • 23.10-24.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 27.10 "Мио, минем Мио", 6+, Кариев театры, 18:00
  • 28.10 "Ләйлә вә Мәҗнүн" , 12+, Кариев театры, 18:30
  • 01.11 Юрий Шатунов. КСК "Уникс". 19:00
  • 03.11-07.11 Ришат Төхвәтуллин. Сула. КСК "Уникс"
  • 10.11 Валерий Меладзе. Татнефть Арена. 19:00
  • 20.11-24.11 Гүзәл Уразова һәм Илдар Хәкимов. КСК "Уникс"
  • 26.11 Данир Сабиров. Ике юбилей. Моноспектакль. КСК "Уникс". 18:30
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. "Фәрештә түгел". УНИКС
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. Фәрештә түгел. КСК "Уникс"
  • 18.12 Татар җыры. «Казань Экспо», И.Шакиров ис. концертлар залы. 17:00
Бүген кемнәр туган
  • 17 Октябрь
  • Әхмәт Саттар (1939-2018) - язучы
  • Роза Туфитуллова - журналист
  • Лидия Әхмәтова - җырчы
  • Рәшидә Җиһаншина (1917-2003) - актриса
  • Гали Хуҗи (1912-1966) - шагыйрь
  • Илгиз Гайнуллин - көрәшче
  • Альбина Шаһиморатова - опера җырчысы
  • Үзебезнең умарталыктан бик тәмле, яхшы сыйфатлы бал сатыла. 3л - 1300 сум. Күпләп алучыларга, бәясе килешү буенча. Шулай ук кәрәзле бал да бар. 89625497103
  • В Казани на улице Сахарова ищем девушек (девушку) на подселение в зал в двухкомнатную квартиру 89923389181
  • Актаныш.услуги:жалюзи рулонные шторы рольставни рольворота ,ремонт москитных сеток 89375814252 Айдар
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Детскому саду N 292 ново-савиновский район, требуется музыкальный руководитель на 1,5 стаки
  • Сниму 1 ком.квартиру в Советском , Вахит.р-не.Со всеми удобствами,платежоспособная, чистоту гарантирую.Сама работаю, татарка 47 лет.Убедительная просьба прошу риелторов не беспокоить, сниму только от собственника.Тел.89870673548 Гульфиза.
  • Сниму квартиру до 18-19 все включено, татарка, работаю, без вп, тишину, чистоту и своевременную оплату гарантирую, писать WhatsApp +79961212519, риелторов прошу не беспокоить.
  • Продаю натуральный цветочный МЕД со своей пасеки 1л-500руб т.89503210410
  • Әле һаман шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны белмисезме? Бу хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 8 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • диван-книжка сатыла. аксыл-көрән төстә.8 мең. яхшы хәлдә. казан. тулырак мәгълүмат ватсап аша. 89047619147
 
 

 
Архив
 
25.06.2014 Җәмгыять

Фәнис Зыялы Төркиядә фатир алу үзенчәлекләре турында сөйләде

Анталиядә яшәүче Арча егете Фәнис Зыялы бу җәйне дә елдагыча туган ягында булып китте. "Менә тагын Өчилемне, Арчамны, Казанымны буйлап кайттым әле", - ди Фәнис. Төркиядә ул күчемсез милек белән шөгыльләнә. Шул уңайдан менә ниләр сөйләде.

Үзгәрмәгән юллар, басу, кырлар,
Арчам һаман Казан артында.
Әле һаман тупыл агачлары,
Мамык коя юлның чатында...


Басу кырлар үзгәрмәсә дә Төркиядә адвокат-юрист булып эшләгән кеше буларак мине кызыксындырган һәм "Вәт малай!" дидерткән берничә мәсьәләгә кагылып узмакчы булам әле. Радио һәм мәтбугат битләрендә Төркиянең Мерсин шәһәрен бик матур тасвирлап күчемсез милек алу өчен реклама ясыйлар. Ә чынбарлыкта нинди соң ул Мерсин? Pекламаларга карап аннан күчемсез милек алырга уйлаганнар өчен бу шәһәрнең уңай һәм тискәре якларын карап чыгыйк әле. Рекламада әйтелгәнчә, Мерсин Кипрга якын, фатирлар диңгезгә якын һәм арзан, шәһәр матур. Рекламада аңлатылганча микән соң барысы да?! Әйдәгез, тискәре якларына да күз йөртеп чыгыйкмы?

1. Мерсин шәһәренең үзендә һава аланы (аэропорт) юк, аның өчен сезгә 85 км ераклыктагы Адана дигән шәһәргә барырга кирәк. Адана шәһәреннән Казанга турыдан очкыч юк. Аның өчен йә Истанбулга, йә Анталиягә очарга кирәк булачак.

2. Дөрес, Мерсинның Ташужу дигән илчәсеннән (аларның арасы 95 км) диңгез автобуслары белән Кипрга барып була. Менә мин үзем 20 елдан бирле Төркиядә яшим Кипрга бер генә тапкыр барып кайттым, анысы да студент вакытта, "Тагын кайчан киләбез әле без монда, йөреп калырга кирәк!", - диеп егетләрне ике көн үгетләгәч кенә. Егетләр укуны бетереп кайтып китте, мин тәкъдиргә баш идем. Мин уйласам, Мерсинга ял итәргә килгән кеше Кипрга да барып ял итеп, карап кайтыйк әле димәс, мөгаен.

3. Мерсин шәһәренә әле туризм шәһәре булу өчен бик күп еллар кирәк. Анталиядәге кебек туристлар өчен гозурланып йөри торган матур, кызыклы һәм бик тә мавыктыргыч урыннар, музейлар, күргәзмәләр, концертлар, табигать... бармак белән генә санарлык. Бу җәһәттән Анталиягә тиңдәшләр күрмим.

4. Анталия белән Мерсин арасы 505 км һәм юллар да бик болганчык. Балаларыгызның күңел болгануын теләмәсәгез алар белән ул юлдан барырга бер дә киңәш итмим. Ә инде машинагыз белән үзегез генә адреналин телисез икән каршыдан килгән йөк машинасын юл кырыена чыгып, узып киткәнен көтеп торырга кирәк булачак, игьтибарлы булыгыз!

5. Бу шәһәрнең халык саны 1.580.000. Халыкның өчтән бер өлешен төрекләр, өчтән бер өлешен көртләр һәм өчтән бер өлешен гарәпләр тәшкил итә. Аларның гореф-гадәтләре, холкы төрекләрдән үзгә булганы өчен, уртак тел табуыгыз кыенрак булырга мөмкин.

6. Мерсиннең Мәзитле илчәсендә (аларның арасы 50-60 км ераклыкта) халык бик теләмәсә дә 2 танә электр станциясе ясалып килә.

Уйланырга сәбәпләр бар, болар әле мин белгәннәрем, күргәннәрем генә.

"Фатирлар арзан бит", - дияр күпләрегез. Дөрес, чагыштырмача арзан. Әмма бит безнең халык күчемсез милек алганчы таныш адвокатына, таныш сатучыга мөрәҗәгать итми. Газеталардагы игъланнарга карый да, Анталиянең сүз осталары кочагына очып төшә. Аннан соң кәкре каенга терәтелгәч адвокатка килә. Әле анда да каен сыгылып төшәр дип уйлап, башкасын җибәрә. Белмим, аңлата алдым микән?! Фатир аласы акчагызны арадагы сүз осталарына тоттырмасагыз, ул бәягә дә Анталиядә алып була, дуслар, фатирны. Бер шалтыратуыгыз җитә. Кагыйдәсенә туры китереп бар да канун кушканча Анталиядә үзебез төзисе фатыйрларыбыз бар. Бинада 12 фатыйр булачак, яшәүчеләр гел үзебезнең кешеләр генә булачак. Икенче җәйгә өлгертәбез, Алла боерса.

…Әле һаман тупыл агачлары,
Мамык коя юлның чатында...


---
Матбугат.ру
№ --- | 25.06.2014
Матбугат.ру печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№36 (887320) / 17.10.2014 13:49:38

Беялер тошкен вакыт, фатыйр алырга телеучелер селкенсен...

№35 (879668) / 03.07.2014 18:47:56

Ландыш, рехмет.

№34 (879576) / 01.07.2014 22:44:07

Фэнис ,сылтаман белэн таныштык.Гаилэгез бик куркэм.Исэн-имин булыгыз!

№33 (879475) / 30.06.2014 11:58:21

http://madanizhomga.ru/tt/component/k2/item/1290-fәnis-zyiyatov-tatarnyiң-tatardan-bashka-dustyi-da-doshmanyi-da-yuk.htmlФәнис,

№32 (879474) / 30.06.2014 11:39:26

Фэниске-2 Сезгә круглый год нинди хезмәт кирәк булачак икән????

№31 (879473) / 30.06.2014 11:37:19

Җәмәгать, һәм Карачәч астагы язуларымда эл. почта адресым язылган, шул маилгә хатлар язып, сызып җиффәрә аласыз.

№30 (879447) / 29.06.2014 20:20:29

Фәнис, Антальядагы фатирны (ничэ булмэле, метражы нинди) күпмегә алып була? Мине бу сорау бик кызыксындыра.

№29 (879432) / 29.06.2014 19:47:32

Черки бар,лэкин ул аврттырмыйча,бик нежно гына тешли икэн,бездэге шикелле туйдырып бетерми.

№28 (879429) / 29.06.2014 19:32:10

Э минем агыйдел буена тошеп су керэсе килэ. коне салкын чукынмыш. Торкиядэ черки бар микэн? Черкие булмаса бер барып кайтырга була. Но кызу булса тузеп булмас. Мин артык челлэне яратмыйм.

№27 (879420) / 29.06.2014 18:12:56

Фэнис,минем дэ дингез буенда ятасы килэ,круглый год,ярдэм итмэссенме икэн?

№26 (879417) / 29.06.2014 18:05:25

Фэнис,дингез буенда гына ятасым килэ.Торырга эллэ ни супер-пупер булмаганы да ярый.Шэфкать туташы зарплатасы белэн эллэ нинди планнар корып булмый инде.Менэ шуна исэплэ инде,туган)

№25 (879415) / 29.06.2014 17:58:58

сорау: Дингез буенда кызынып ятырга гына уйламасагыз Анталиянен узене килегез. 2,3,4 булмеле фатыйрлар бар. Дингезге якынлыгы хем районына карап беялер узгере. Яшеу очен ботен кирек-ярагы булган фатыйрнын бер айлыгы мисал очен 500 Доллар булырга момкин.

№24 (879365) / 28.06.2014 23:19:27

Фэнис,арендага фатир купмегэ тошэ 1 кешегэ,август айларында..Хэм нинди шэхэрдэн тэкъдим итэсез?

№23 (879345) / 28.06.2014 16:54:41

Рамазан хорметенедер инде буген Анталияде 33 кене градус, дуслар!:)))

№22 (879343) / 28.06.2014 16:53:22

Сорау2: виллалар да буа буарлык. Мин хер вакыт Анталиянен узек районнарын кинеш итем.

№21 (879342) / 28.06.2014 16:51:27

Сорау: Путевкасыз да була, монда килерге телеучелер алданрак хебер бирселер, арендага узебезнен кешелерден фатыйр табарга була. Е нерсеге аш пешереп газапланырга?:)

№20 (879329) / 28.06.2014 04:15:00

Фэнис, квартиралар турында язгансыз, э виллалар, безненчэ, кодтеджлар белэн хэллэр ничек? Кайсы районнардан алырга кулай , Анталиядэн алып буламы, элбэттэ суз дингез буе, беренче линия хакында бара?

№19 (879326) / 27.06.2014 23:37:33

Фэнис,Торкиягэ путевкасыз гына ялга килгэн кешелэрне вакытлыча урнаштырырга булышасызмы,юкмы?Булса,кыйммэтме?Узебезнен кешегэ моражагать итсэн, ышанычлы инде.

№18 (879325) / 27.06.2014 23:34:45

Рэхмэт Фэнис.

№17 (879308) / 27.06.2014 16:44:56

Antalya 43 gradus.

№16 (879248) / 26.06.2014 18:31:50

татар кызына: +90532-1370760 е-маил: kanatli_bars@mail.ru

№15 (879245) / 26.06.2014 18:29:19

авызына бал да май Хужа

№14 (879237) / 26.06.2014 16:51:37

бер илдэ яшэп тэ туган тумачасын курмэгэн кешелэр булуын искэ алсак, Хужа абзый дорес сойли.

№13 (879235) / 26.06.2014 16:44:21

Чит илгә киткән кешене мин һич кенә дә гаепләмим. Төркиягә китеп үз урынын таба алган икән, бик яхшы, чөнки чит илгә чыгып эшләү өчен дә бик зур тәвәккәллек, тырышлык, кулыңнан эш килү кирәк, бөтен кеше дә аны булдыра алмый. Туган-тумача дисез, хәзер алар белән аралашырга интернет, телефон бар.

№12 (879233) / 26.06.2014 15:44:16

Эш кайда да эштер инде ул?!

№10 (879224) / 26.06.2014 10:27:04

Ирек Садыйков, кеше ирекле.(Нигэдер исемегез сезгэ туры килми. Сезгэ курку сендерелгэн, коллык исе анкып тора)
Зыялы, ата-анасын картлар йортына калдырып китмэгэндер бит?
Чит илгэ китуне туган-тумачага гына сылтап калдыруыгыз, сезнен бик сай йозуегезне курсэтэ.
Фикерли белмэгэн кеше, ни узгэртеп кора алсын?

№9 (879221) / 26.06.2014 09:43:56

Фәнис,үскәнем,Чит илләрдә фатир алуны бик мавыктыргыч итеп итеп сөйләп биргәнсең,зур
рәхмәт үзеңә.Синең язманы эллә укыдым,әллә
юк; чөнки син илеңне читләргә алыштырырга маташасың икән.Мин сине аңлыйм да:хәзер ба-
рысы да шулай эшли.Бераз акча-сәмән туплый алса,чит якларга кыяклый башлый.Нигә соң сез туган илләрдән качасыз.Әллә сезгә мондагы тамачы ошамыймы? Анысы бездән тормый.Әллә
хуҗалыктагы болгавырлыктан гарыкмы?Сезнең
инде картаеп килүче ата-анагыз бардыр.Алар-
ны кемгә ташламакчы буласыз.Туган-тумача-
гызны кемгә калдырасыз?..Нигә соң сезнең барыгыз да чит илләргә кызыга.Син безгә менә шуны язып бирсәң иде.Син әйтү белән без аны үзгәртеп корыр идек.Әйтегез сез.
Качмагыз гына!

№8 (879199) / 25.06.2014 21:09:00

Очсызга диясе идем...

№7 (879198) / 25.06.2014 21:08:47

Ихтималлык теориясен Ходайга калдыр.
Тик Торкиядэн кире монда кайтырга кызыгучыны ишеткэн юк эле, э китэргэ телэучелэр буа буарлык.

№6 (879197) / 25.06.2014 21:06:53

Төркядә оч сызга өй алдың ди..., шуннан ни соң? Өйне бит гадәттә шунда даими яшәү максатында алалар. Бу җәһәттән мин Төркяне бик кулай ил дип тапмыйм. Төрекләрнең әрмәннәргә карата уздырган 1919 геноцидын гына искә төшереп китик. Әле бит мескен әрмәннәр һаман илләренә кайтырга базынмыйча, дөньяга сибелеп яшәп ята. Әллә бу кансызлык эзсез калган дисезме?
Икенчедән, Төркия җир тетрәү ихтималлыгы буенча алда баручылар рәтендә. Үз өйрәнгән Рәсәебездә яшәү кулайрак булыр.
Өченчедән, анда да безнеке кебек үк булмаса да инфляция хакимлек итә...

№5 (879190) / 25.06.2014 20:03:55

Рэхмэт Фэнис.Акча табылса,ин беренче чиратта сина моражэгать итэрбез,Алла бирсэ.Телефонынны яз.

№4 (879175) / 25.06.2014 18:05:04

фикер, шулай дисәң генә инде, ату монда көндз чыра яндырып эзләсәң дә темпераментный ир таба торган түгел.

№3 (879173) / 25.06.2014 17:13:09

алай димэ эле,кытай кызы,анда бит торек ирлэре куп,темпераментныйлар.....

№2 (879172) / 25.06.2014 17:04:27

Төркия дисез дә керешәсез, нәрсәсе бар соң аның шулхәтле? Кайда да шул бер кояш бит инде. Мондагы эссегә дә чыдый алмыйм, ярый әле көннәр бераз салкынайтты, яңгыры да гел явып тора. Төркиядә фәлән сумга квартир алдым дип мактанып, анда эссегә әлсерәп йөргәнче, лутчы мин монда рәхәтләнеп яшим.

№1 (879169) / 25.06.2014 16:17:51

Якташ акча жыеп бетеругэ Газиантептэ фатир алырга уйласам сина шалтыратырмын:)))яки Чанаккалэдэ:)
Танэ дигэн суз юк татарчада, данэ дип эйтелэ ул безненчэ:)
Озакламый очрашырбыз иншалла, шалтыратырмын.
Якташын.

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar