• 21.08 "Зәңгәр шәл" спектакле. Камал театры. 19:00
  • 27.08 "Килә ява..." спектакле. Камал театры. 19:00
  • 28.08 "Әтәч менгән читәнгә". Камал театры. 19:00
  • 29.08 "Бию пәрие". Камал театры. 18:00
  • 29.08 "Казан кичләре". Филармония. 18:30
  • 30.08 "Кырыкта да кызыкта. Мунча ташы". Филармония. 18:30
  • 06.09 Хәмдүнә Тимергалиева. Өстәмә юбилей концерты. УНИКС. 17:00
  • 18.09 Рифат Зарипов концерты. УНИКС. 18:30
Туган көннәр
  • 08 Июль Татьяна Веснянкина
  • 08 Июль Александр Курынов (1934-1973)
  • 08 Июль Раяз Фасихов
  • 08 Июль Габдулла Шәрифҗанов (1909-1978)
  • 08 Июль Сәгыйть Хәбибуллин
  • 08 Июль Рифат Сәлах
  • 08 Июль Әлмира Әдиятуллина
  • 09 Июль Гөлнара Сәмитова-Галкина
  • 09 Июль Фәйрүзә Мөслимова
  • 09 Июль Әбри Хәбриев
  • Холодильник сатыла, двухкамерный, биеклеге 1,80, яхшы эшли. Казан, ул. Губкина. Тел. 8 953 999 72 00
  • Продаётся комната в статусе КВАРТИРа 21.8 кв.м в Казане в Московском районе(район Восстания-Гагарина).Комната чистая,после косметического ремонта,Вся мебель и техника остаётся,заезжай и живи!Цена 1490000. Телефон для связи 89393937375.Документы готовы.СОБСТВЕННИК.
  • Казанда эре Җир җиләге сатабыз 89518954298
  • шпаклевка,штукатурим оконные ,дверные откосы,плитка ,обои недорого.89178887212
  • Казанда Диван кроват сатам яна тел89520460614
  • Кулай бәядән шкаф-купе сатыла.Тел 89272488945
  • Казан шэхэренен Мэскэу районындагы ике булмэле фатирнын Бер булмэсенэ иптэшкэ тэртипле Кыз эзлим.Метро Яшлек,Тандем,Д.К.Химиков белэн янэшэ.89272469637
  • Сниму квартиру в Актаныше, без мебели на длительный срок. с.т.8-9534014521
  • Казан шәһәрендә Зур Урам, 1 К адресы буенча квартира озак вакытка арендага бирелә. Кер юу машинасы, холодильник, телевизор бар. Бәясе 15 мең сум. т.89274345719
  • Сдается комната в Казани ул.Можайского д.12 кв 4/1 (Кировский р-н),10кв/м,цена 7000р, Тел.: 89274298213
 
 

 
Архив
 

               

31.08.2013 Дин

Бер төнлек никах, шәраб, чучка шашлыгы, гадәти купальник хәләл була аламы?

Кайчак юк кына кебек сорау да тынгылыкны ала. Белмәү гөнаһ түгел, белергә теләмәү гөнаһ, диләр. Тик бу сүзләр һәр очрак өчен дә туры килми.

Зөфәр хәзрәт Тәхавиевның әле күптән түгел дөнья күргән «Вәгазь-нәсыйхәт»  китабының икенчесе дә көндәлек туып торган сорауларыбызга җавап табарга ярдәм итәр. Ә хәзрәтнең үзе белән бүгенге әңгәмәбез таныш та, әмма кайчак җавап  таба алмый борчыган нәрсәләр хакында.

– Зөфәр хәзрәт, гади халык арасында гына түгел, хәтта, дөрес булса, хәзрәтләр арасында да модага кереп баручы бер төнлек никах хәләл буламы?


– Хатын-кыз белән берничә  төн куну өчен генә, файдалану ниятеннән генә  укытыла торган никах хәрам никах була. Дөрес, Коръән иңгәнче, сәхабәләр заманында булган бу күренеш. Ләкин Коръән иңгәннән соң, ул тыела.


– Коръән аятьләрен үзенчә дәлилләп, әле үз максатында да кулланучылар да юк түгел бит. Мәсәлән, диндәге кеше авызыннан аракы эчәргә ярамый, ә шәраб эчәргә ярый, ул канны гына кыздыра, дигән сүзләр ишеткәнем бар.


– Аракы эчү ярамаганлыгы турында Коръәндә өч аять бар. Сәхабәләр заманында аракы эчеп намаз укый торган булганнар, Аллаһы Тәгалә аракы турындагы өченче аятен иңдергәннән соң, хәмерләрне сәхабәләр урамга чыгарып түгәләр. Аракы эчү ул –сыннарга табыну дәрәҗәсендәге тыелган эш. Мөхәммәд (с.г.в.): «Заман ахырында бөтен хәрам нәрсә хәләлләштерелер», – дигән. Мәсәлән, алкогольсез сыра, куас, тагын әллә нинди эчемлекләр уйлап чыгардылар – аларның бит составында барыбер күпмедер микъдарда  алкоголь бар. Адәм баласын аз гына булса да исертәләр икән – болар инде хәрам.


– Ә менә составында спирт булган дарулар хакында ни диярсез?


– Шул ук составлы дару төймәләре була икән, шуны эчәргә кирәк. Әгәр кеше гомеренә куркыныч яный икән, составында спирт булган дарулар да кулланылырга мөмкин. Мәсәлән, кешедә гангрена башланды ди. Аягын кисмәсәң, ул үләчәк. Кеше гомерен саклап калу максатыннан бу очракта кулланырга мөмкин.


– Ә менә муенга айлар, бөтиләр тагу дөрес нәрсәме?


– Аллаһы Тәгалә – гөнаһларны кичерүче, ә менә ширеклекне, берәр нәрсәне Аллаһы Тәгаләгә тиңләштерүне Ул кичерми. Бөтиләр дә шуңа керә. Кайберәүләр шул бөти аны саклый дип уйлый. «Ярамый!» – дисәң: «Ничек ярамасын, анда Алла сүзләре язылган бит!» – дияргә дә мөмкин. Ә бит беркем дә бәдрәфкә кергәндә аны салып керми, тәһарәтсез килеш тә тагып йөриләр. Шулай итеп, кеше гөнаһка бата. Моны күбесенчә белмичә шулай эшлиләр, әмма белмәсәң дә аның өчен җавап бирергә кирәк. Мәсәлән, көндәлек тормышыбызда берәр ярамас эш кыласың икән, хокук саклаучыларга ярамаганлыгын белмәдем дип җаваптан котыла алмыйсың бит. Урласаң, кыйнасаң – һәрберсе өчен җавап бирәсең, җавап бирәсен белмәдем дип котылып булмый.


– Бездә хәзер бер бәйрәм дә милли ризыклардан да мөһимрәк булган шашлыксыз үтмидер. Ә менә бәйрәмнәрдә күбесенчә дуңгыз итеннән ясалганны саталар. Берсендә шундый хәлгә юлыктым, бер татар апасы дуңгыз шашлыгын алган да: «Гөнаһысы безгә түгел, сатучыга аның, башкасы булмагач ашыйбыз инде», – ди. Бу очракта ни диярсез?


– Бу – башны юләргә салу. Мәсәлән, агу саталар ди. Белә торып алган кеше эчеп үлсә,  кем гаепле соң? Сатып алучы, әлбәттә! Белә торып, гөнаһ кылган кешенең калебе карала. Ул хәрам белән хәләлне аермас була, изгелеккә күңеле ашкынмый башлый. Мөселман кем соң ул дигәндә, аның кулыннан да, теленнән дә зыян күрмәсәң, менә шул чын мөселман була.Чиста калебле кеше хәтта чебен дә үтерергә кыймый. Мөселман белеп яки  белмичә хәрамны ашый икән, ул Аллаһы Тәгаләдән ерагая. Без үзебезнең  калебебезне сакларга – хәрам ризык ашамаска, хәрам нәрсә эчмәскә, Аллаһы Тәгалә тыйган нәрсәләрне карамаска, мәсәлән, хатын-кызларның  артларына карамаска, күзебезне читкә борырга тиеш. «Нур» сүрәсенең 24 нче аятендә дә бу хакта әйтелгән: «Әй мөэминнәр, күзегезне йомыгыз  Аллаһы Тәгалә тыйган нәрсәләргә». Без үзебезне хәрам эшләрдән тыярга тиеш. Без күп кенә информацияне күз аша алабыз. Күз аша кергән күп кенә нәрсә калебне каралта. Бар тән һәм күңел зинасы. Күңел, күз  зинасы өчен җавап катырак.


– Ураза тотып, намаз укып, әмма киенү рәвешен үзгәртмичә: кыска итәк, пляжда гадәти купальниктан йөриләр икән, бу шулай ук гөнаһмы?


– Бу, әлбәттә,  гөнаһ. Мондый кешенең иманы зәгыйфь була.


– Ә менә бу дингә килү юлы булганда? Тагын: «Намазның бишесен дә укымыйча, бер-икесен генә укысаң, укымаганга караганда да күбрәк гөнаһка батасың», – диючеләргә нәрсә дияр идегез?


– Мәскәү дә бит бер мизгелдә генә төзелмәгән. Беркем дә язучы, имам булып тумый. Хаталанабыз, абынабыз, сөртенәбез... Мәсәлән, Уразаның кемдер быел бер көнен тотып караган ди, бәлки ул икенче елга күбрәк тотар. Күңелен иман нуры белән баетса, бәлки тулысынча тотар.Уру өчен башта чәчәргә кирәк, иман да шуның кебек.

Гөлнара ЗИННӘТУЛЛИНА
Шәһри Казан
№ --- | 31.08.2013
Шәһри Казан печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№81 (851339) / 06.09.2013 10:23:45

Рөстәм хәзрәт тә, Зөфәр хәзрәт тә, бер үк төрле сөйли бит инде. Шәһәри, акчалактагы теманы күргәнгә үзендә дублировать итмәде микән?

№80 (851146) / 04.09.2013 12:17:11

Тема бунеча Рөстәм хәзрәт:
http://xn----7sbaabatrryck8dtb2d.xn--p1ai/tt/node/355

№79 (851108) / 03.09.2013 20:31:35

Авыл апасы АМАЗОНКАГА китәм ди,тоткарламагыз пыҗалоста. Китсен,рәхәтләнеп кыз балалар табып ятар шунда.

№78 (851107) / 03.09.2013 20:22:02

МӨРӘҖӘГАТЬ. Хөрмәтле мөселман кардәшләр, милләттәшләр!

Бисмиллаһир Рахманир Рахим
Чаллы шәһәре мөхтәсибе Әлфәс хәзрәт Гайфуллага, “Тәүбә” мәчете имамы Идрис хәзрәт Галәветдингә, шәһәребезнең барлык мәчетләренең имамнарына мөрәҗәгать.
Аллаһе Тәгалә үзенең изге китабында әйткән:
– Әй, адәм балалары, хактыр ки, без сезләрне бер ир, бер хатын итеп яралттык. Бер-берегез белән аралашыгыз дип, сезне кавемнәргә, вә кабиләләргә аердык. Хактыр ки, гөнаһ кылудан курыккан кеше Аллаһ каршында иң олы абруй казаныр. Шөбһәсездер ки, Аллаһ барысын да белеп, барысыннан да хәбәрдәр булып тора. (“Бүлмәләр” сүрәсе, 13 аять)
Аллаһе Тәгалә кешеләрне кавемнәргә вә кабиләләргә аерып кую белән генә чикләнмәгән, аларга тел нигъмәтләре биргән. Шунысы мөһим динебездә бер генә милләткә дә, бер генә телгә дә өстенлекләр бирелмәгән, барысы да тигез хокуклылар. Исламда милләт юк диеп тәкърарлаучыларны наданнар димичә ни дисең инде.
Безгә төрле милләт кешеләре белән аралашыр өчен ким дигәндә 3-4 телдә сөйләшә белү зарур. Әлбәттә инде иң беренче чиратта үзебезнең туган телебезне камил рәвештә белергә тиешбез.
Татарстан – татар иле. Җир шарында яшәүче 15 миллионга якын татар кешеләре Татарстанны үзләренең ватаны диеп саныйлар. Башка төбәкләрдән Татарстанга күчеп килеп төпләнгән башка милләттән булган дин кардәшләребез, җирле халыкка ихтирам йөзеннән татар телен өйрәнергә тиешләр.
Татар халкы явыз Иван заманнарыннан башлап гаять авыр сынауларга дучар ителгән. Үзенең дәүләтчелеген югалткан, көчләп чукындырулар, үзләренең телләрен, диннәрен көчләп тагулар һәм башка явызлыклар аларның шаукымы әле бүгенгесе көннәрдә дә сиздереп торалар.
Котычкыч җәберләүләр, сынаулар аша узса да татар халкы сынмаган, исән калган. Аллаһе Тәгаләнең кодрәте һәм ярдәме белән без бетмәбез, иншаллаһ.
Татарстандагы мәчетләребездә элек тә, хәзер дә һәм киләчәктә дә вәгазьләр фәкать татар телендә алып барылачак.
Мөхтәрәм дин кардәшләребез!
Татар телен белгән дин кардәшләребезгә башка төрки халыклар белән аралашу җиңел, чөнки казах, үзбәк, әзербайҗан, төрек телләре бер-берсенә якын торалар.
Бүгенгесе көндә шәһәребезнең мәчет-мәдрәсәләрендә татар телен өйрәнү курслары ачу проблемасы килеп туды. Бу проблемалар бер Чаллы шәһәренә генә кагылмый бөтен республика шәһәр һәм районнарына кагыла.
Бу эшне оештыруны шәһәребез мөхтәсибе һәм мәчетләребезнең имамнары үз өсләренә алсалар. Шулай ук республикабызың барлык дин әһелләре бу эштә актив катнашсалар эшләребез уңышлы булыр иншАллаһ
Бөтентатар иҗтимагый үзәгенең
Чаллы шәһәр рәисе Рәфис Кашапов.

Рәис урынбасары
Гамил КАМАЛЕТДИНОВ.
http://tatar-centr.blogspot.ru/2013/09/blog-post_2278.html

№77 (851005) / 02.09.2013 20:37:52

19. Шиксез, Аллаһ хозурында ислам дине генә дин. Кешеләрнең ислам динен үзгәртеп бозулары Аллаһудан аларга китап иңмәгәннән вә расүл килмәгәннән түгел, бәлки китап иңдерелеп, расүл күндерелеп, ислам дине тулысынча ачык итеп аңлатылганнан соң инсафсыз галимнәр бер-берсенә хөседләнеп, дошманлашып Аллаһ хөкемнәренә хыйлафлык кылдылар, ислам динен бозып бетерделәр. Берәү нәфесе теләгәнне яки бидеґәт гамәлләрне яклап, Аллаһ аятьләрен инкяр итсә, Аллаһ, андыйларга дөньяда адашуны, ахирәттә ґәзаб була чакны бик тиз тәкъдир итүче.


Ногмани. Коръән Тәфсире

[3] ҐИМРАН СҮРӘСЕ – 200 АЯТЬ

№76 (851001) / 02.09.2013 20:31:11

Сэдакан,житэрлек булса чакыр Нэкыя!
Муллалар эз акчага йорми хэзер.

№75 (850999) / 02.09.2013 20:28:36

Сары корт син тужы дорес эйтэсен.Эмма хэзерге вакытта жэриялэр кулланылмый дилэр бит.
Жэмэгатъ без буталып бетэбез хэзер. Эйдэгез бергэлэшеп мулланы чакырабыз.Мулла....

№74 (850995) / 02.09.2013 19:39:31

Ә Җарияләр белән? Әллә алар КЕШЕ түгелме??? Ислам аларның санын да чикләми бит. Коръән БАР ВАКЫТ өчен үзгәрешсез диләр. Димәк...

№73 (850993) / 02.09.2013 19:36:39

Бу бик тиз һәм кыска гына итеп булса да, сез аралый алсын өчен әз генә булса да аңлатырга тырышу.

Читтән генә фикер йөртүчеләр, күп нәрсәдән хәбәрдар түгел, шунлыктан хаталы анализ һәм ялгыш нәтиҗә ясала.

Гади мөселманнарның күбесе шулай ук ялган пропагандага бирелә. Бигрәк тә үзе сайлаган позициягә якын булса..

№72 (850992) / 02.09.2013 19:36:13

???
№64. Ислам дине булганчы никах уклмаган шул. Шуна барлыкка килгэндэ инде ул бардак.

№65 Исламда вакытлыа никах юк.

№71 (850991) / 02.09.2013 19:30:14

№71дә болар начаррак, дигәндә шигыйләр күздә тотыла.

№70 (850989) / 02.09.2013 19:27:43

Вакытлы никах, исламияттә баштарак рөхсәт ителгән булса да, соңрак тыелган.

Бу эшне шигыйләр тыймый. Аларның конституцияләре рөхсәт итә. Нәфес белән бәйле. Ягъни Аллаһтан түгел. Бәшәр Әсәдисләр шуларның тагын да яманрак бер тармагы.

Күрәсезме, әһле сүннә вә әл-җәмәгә белән алар арасында(Гыйракта, Шамда һәм башка даирәләрдә дә) аяусыз көрәш-сугыш бара.

Шигыйләр - хавариҗлар. Ягъни диннән чыгучылар. Кяфер - надан, ышанмый. Болар начарррак. Мөртәтләр - диннән чигенүче. Кяфергә хезмәт итүчеләр дә шулар хисабында.

Мөнафыйклар иң түбәндә. Болар мөселманнар арасында күз буяучылар.

№69 (850983) / 02.09.2013 18:11:21

Мин авыл апасы түгел дип әйттем бит инде мин сиңа, нәрсә, күзеңә күкәй үскәнмени? Әллә нәрсәләр әйттерерсез. Икенчедән, ирсез яшәү бик рәхәт, скандалит итеп, җанны ашап торучы юк.

№68 (850981) / 02.09.2013 18:03:21

Авыл апасына тимәгез,болай да хәсерәте зур.ИР таба алмый,ирсез яшәү аңа бик читендер.

№67 (850978) / 02.09.2013 17:59:12

Бернинди диндә дә хатын-кызның хәле әйбәт түгел. Бары тик матриархат вакытында, амазонкалар заманында гына хатын-кыз иерархияның югары өлешендә торган. Амазонкалар мәсәлән бала ясагач ук ирне куып җибәрә торган булганнар, ир бала туса әтисенә кайтарганнар, кыз баланы амазонка итеп тәрбияләгәннәр. Әлбәттә, Австралияда, папуаслар арасында матриархат хәзер дә очрый. Анда ир кешенең бер правасы да юк икән, гомер буе хатынына яки әнисенә хезмәт итә ди.

№66 (850975) / 02.09.2013 17:42:04

Менэ шундый тузга язмаган кешелэр,уз кирэклэренэ генэ, яна закун чыгарганга мошкеллэнэ дэ инде!

№65 (850974) / 02.09.2013 17:33:05

Тозсызларга,№65 "утсыз тотен булмый" дигэн татар мэкален белэсенме? исламда хатын-кызнын хэле эйбэт булса, хэле мошкел дигэн сузгэдэ урын булмас иде.

№64 (850972) / 02.09.2013 17:27:46

Никах дип аталмаса да,ниндидер йолалар,ритуаллар булган ??? !
Вакытлы никах,бары тик ирлэр очен генэ,узлэре тарафыннан уйлап чыгарылган нэрсэ.
Менэ шундый тискэре мисаллар аркасында,исламда хатын-кызнын хэле мошкел булып куренэ дэ инде,башка диннэр каршында.

№63 (850969) / 02.09.2013 17:22:52

Кояш (Гомэр Хэйямгэ)№62, ислам булганчыда никах укыганнар мени?

№62 (850967) / 02.09.2013 17:11:27

Аек исерек-көне-төне комп артында мруда миңерәеп утыручы.Барып,печ итеп килегез!!!!!

№61 (850965) / 02.09.2013 17:06:43

Гомәр Хәйям №15,18.Мина синен фикерлэу рэвешен сэер тоела. Кирэк саен никахланып лэззэтлэнэ башласан ,хатын кыз авырга узып купме бала этисез,ятим усэр иде.Вакытлыча никах -ул юк,ЯРАМЫЙ ! Кеше башын бутап утрма.
Ислам дине булганчы булган ул бардаклар.
Тормышында унышлар телим.

№60 (850945) / 02.09.2013 15:33:30

Бер төнлек никах, шәраб, чучка шашлыгы, гадәти купальник хәләл була аламы?Канично!в исламе все возможно: никах- и в постель, талак- и развод! вместе с курицей по конвееру идут и халялная свинина...главное, чтоб карман был потолще!

№59 (850928) / 02.09.2013 12:23:10

Менә аек исерек кем ул!
Аңлатыгыз әле поҗалысты шуны. Аңлап җиткерәлмим.

№58 (850926) / 02.09.2013 12:13:25

Кытай кызы, во, мин дә шундый фикердә. Фәйсбукта миңа да бер төрек кешесе мәхәббәтен белдереп хатлар яза. Муҗет малай гынадыр ул, кем белә. Үләм көлеп. Ну мин аның мәхәббәтен сүрелдереп язмыйм туҗе. Төрек телен аңламыйм, яндекстан тәрҗемәсен сорыйм. Шул тәрҗемәне сообшение итеп җибәрәм. Нишләтәсең, виртуаль лябуф.))))))

№57 (850918) / 02.09.2013 10:49:57

Миңа гаеп такмый торыгыз әле. Бары тик үзем өчен генә язам. Авыл апае, хатын үзләре аерым кеше булырга тиеш. Ирем дә бар, берничә ел бергә йокламасак та, ирләрнең кайберсе хатынга караганда аракыны якынрак күрә шул. Однако мине ташларга телэми. Шулай да иң яхшысы виртуаль мәхәббәт. Икенче кеше Америкада, Африкада яисә Антарктидада булырга мөмкин.Аның турыда уйласаң яки ул синең турыда уйласа, күңелеңне рәхәтлек биләп ала, көн буе күтәренке кәеф белән йөрисең, секс белән пычранасы да юк, презерватив та кирәкми, ул да довольный, син дә довольный.

№56 (850842) / 01.09.2013 20:37:27

Соры, алары инде акча эшли шулай.
Әллә гастерлар аларда юк дип беләсезме?


Кытай кызы,эчмәгән көенчә дә,бик начар холыклы,мыжык ирләр була. Я тегесе алай түгел,я бусы начар!
Менә аек исерек кем ул!

№55 (850841) / 01.09.2013 20:35:00

Мөселманнарга кыюрак булырга кирәк ул.
кор-ән вакытында булмаган хәзер миллион төрле яңа әйбер бар, көн саен туып тора, алар буенча тиешле, уңай фәтва чыгару эше, иҗтиһад итү буенча.
заман прогрессына юл ачучы һәр яңалыкка, халыкны алга алып баручы һәр уйлап табуга - рөхсәт ителергә тиеш.

№54 (850829) / 01.09.2013 19:49:44

"Кәрәшсеннәр инде хатыннар үз-ара,кем җиңсә без шуңа."
Ир өчен кәрәшкән))))))))) хатыннар)))) хахаха! и кеше күзе төшмәслек котсыз, и сугыш чукмары да булалар. Матурлар, акыллылар, бер кашыкка салып йотарлыкар ирләргә ялынып йөрми, ирләр өчен сугышмый, бер күз карашы белән үк үзе теләгәнне
үзенеке итә. Аның ятьмәсенә эләккән ир беркая да китә алмый, ябышып ята. Андыйларны алмаштырмыйлар. Ир үзен яраттыра алса, проблема юк. Әгәр хатын ирен яратмаса, әй ятыгызсана соң сугышып, хатын чәйнәп, уңын сулга әйләндерә-әйләндерә хатыныгызны мыручыларга яманлап. Какой толк? Сезгә беркем ярдәм итмәячәк. Бесполезно!

№53 (850823) / 01.09.2013 19:30:19

Кытай кызына, Юкны сөйләмә, аек кеше исерек булмый ул, барыбер адекватный була. Урамда җыр җырлап та йөрми, скандалит тә итми, начар сүз дә сөйләми.

№52 (850822) / 01.09.2013 19:24:51

мин дә шулай дим

"Ә өй эшләрен аларга,акчага килеп эшлиләр"
Ул, килеп өй эшен эшләүче, шулай ук кеше түгел имкән ни соң?. ))) Кызыыыыык кына фикер йөртәсез, сез...

№51 (850820) / 01.09.2013 19:22:38

Кытай кызы,аек исерекләр-иң яман категория!

№50 (850819) / 01.09.2013 19:17:37

шуны әйтәм шул, сезнең белән көлеп хәлләр бетә. Мине җәлләгән буласың, үзең хатыныңа подкаблучник булып беткәнсеңдер инде, марҗа хатыннары татар ирләрен нык тоталар алар, ул кушмаса утырып та ашый алмыйсыңдыр әле. Минеке эчүен эчә, әмма эчкән кеше белән манипулироват итү җиңелрәк.

№49 (850817) / 01.09.2013 19:16:09

Ә сәбәп табылып кына тора.
Я,хатынга акча җитми,я диванда яткан вакытта чүп түгәргә чыгарып җибәрә.

№48 (850816) / 01.09.2013 19:10:54

өй эшләрен алып бара.))))
Өй эшләрен алып бару ансат мәллә?
Татар ире генә шулай яза ала.
Моселман илләрендә хатын-кыз,үзен,баласын карый. Ә өй эшләрен аларга,акчага килеп эшлиләр.

№47 (850814) / 01.09.2013 18:59:38

ЧАпмыйбыз,бердә чапмыйбыз,сәбәбе булмаса.Ә менә сәбәбе инде хатыннан тора. Кәрәшсеннәр инде хатыннар үз-ара,кем җиңсә без шуңа.

№46 (850813) / 01.09.2013 18:57:14

Эш түгел ул, ялкаулык. Эш - мусор чыгарып түгү, бакчага барып утын яру яисә җир казу һәм башка төрле тир чыгарып эшли торган эш.

№45 (850812) / 01.09.2013 18:53:30

мөселман ирләре,чын гаилә башлыгы алар. алар йомырка иләмиләр,аларның хатыннары или. мөселман ире артында хатыны,тыныч кына яши,балалар үстерә, өй эшләрен алып бара.
һәрберсенең үз вазыйфасы.

мескен Кытай кызыны тормыштан уңмаган,раз иреннән күкәй иләтКытай кызыкәч. җәлке миңа син,Кытай кызы.

№44 (850810) / 01.09.2013 18:48:10

Кытай кызы,

//көн буе диванда күкәй иләп ята.//

Күкәй иләү эш түгелмени синеңчә?

№43 (850807) / 01.09.2013 18:44:37

Уңган хатынны ямсез булса да яратабыз-уңганлыгы өчен.)))))
Яратуын яратасыз да,тик матурлар артыннан чабасыз,беренче мөмкинлек чыгу белән.

Кытай кызы!

№42 (850803) / 01.09.2013 18:36:17

Уңган хатыннар күп ул, сез аны күрә белмисез. Сез бары тик шортик белән йөргән гламур хатыннар белән генә кызыксынасыз. Тормышны да алып барабыз, ашарга да пешерәбез, бакчада да үстермәгән нәрсә юк, сез мыскыллауга карамастан, менә дигән яшибез әле, Аллаһ сәламәтлек бирсен. Тормыш көтәрдәй ирләр чынлап та аз, күбесе хатын кушканга гына йөри, хатын эш кушмаса, көн буе диванда күкәй иләп ята.

№41 (850799) / 01.09.2013 18:27:09

Сайлау ирдән тора,бу ирнең бәхетсезлеге инде.Сайлый белмибез шууул. Хатын кыз иргә чыкканда уйларга тиеш,бу тирән суда батмаммы икән дип.ҮЗ тиңеңне табарга кирәк. ИРләр ялгышуга бик тә хас. Аңлап алганнан соң,хатынга хәрмәт бетә,эт тормышы башлана.Уңган хатынны ямсез булса да яратабыз-уңганлыгы өчен.Матурлык туйда кирәк,уңганлык көндә кирәк.Уңган хатын белән ИР биктә бәхетле,уңмаган белән-каторга тормышы.

№40 (850798) / 01.09.2013 18:26:00

Акыллылыкны дин тотучылар санына карап аера башласак, католики западного обряда иң күбе бит. (1150,00 млн. кеше), мөселманнар, сөнниләр, шәитләр, хәзер яңа мөселманнар пропагандалый торган шәит секталарындагыларны да санаганда да, 941 млн. (християннар-1478млн). http://eredraug.livejournal.com/94656.html

№39 (850793) / 01.09.2013 18:18:36

Ир,андый сыйфатка ия булган ирләр дә хөрмәткә генә лаек.
Бәхәсләрнең сәбәбе-андыйларның бик аз булуында.

№38 (850792) / 01.09.2013 18:16:28

Уңган,булдыклы,тормыш алып барыга яраклы хатынны бииик тә уваҗаем.Мыскыллауның сәбәбе шушы язганнарның юклыгында.

№37 (850790) / 01.09.2013 18:12:31

Сез сойлэгэн шэригать буенча ирләр дә үз хатыннарыннан башкага күз салырга тиеш түгелләр. Әгәр дә ялгыш башка хатынны тели икән, ул тизрәк үз хатыны янына кайтырга тиеш. Хәзерге кебек һәрбер матур кызга ашардай итеп карарга түгел.

№36 (850788) / 01.09.2013 18:10:46

миллиардлаган ислам динендәге халыклар ялгыша,)))))))
Ә нәрсә эшләсеннәр?
Фикереңне белдерергә ярамый бит ул илләрдә!Сразу таш ата башлыйлар,риза булмасалар!

Ярар алайса.Мотгагыз хәләл булсын ди.
Походка киткән ирләр артыннан нинди контроль булсын.
Ә ул ирнең,өйдә калган хатыны нишләргә тиеш?
Аларга мотга каралганмы?
Әллә ул,"ач" көенчә ярты ел ирен көтәргә тиешме?

№35 (850787) / 01.09.2013 18:08:23

күбегез

Ир-ат булу, хатынкызны кимсетү өчен сәбәп түгел әле ул.)))

"ислам илләренә барып,бер ел булса да яшәп кайтыгыз" Аһмаклар таптыгыз әллә? Кайда ислам, анда сугыш. Аллаһыга шөкер, үтерештән башка да яши алабыз әле.)))

№34 (850785) / 01.09.2013 18:04:02

шәригать законнарын ишеткән,әмма шәригать законлы илдә яшәмәгән килеш.тузга да язмаганны язып утырасыз.
ислам илләренә барып,бер ел булса да яшәп кайтыгыз.
соры синакылга сыймаслык нәтиҗә чыгаргансың. моны хатын-кыз язса мин аңлар идем. моны үзен "акыллы" дип санаган БЕР ир яза.
миллиардлаган ислам динендәге халыклар ялгыша,бер соры гына дөрес юлда... мескин дими ни дисең.

язмалар,сукырның ниндидер әйберне тасвирлавына охшаган.

№33 (850775) / 01.09.2013 17:47:57

хакын үзләре бәяләп үз ирекләре белән барган ул эшчәнлекләре өчен аз булмаган күләмдә хак алып тормыш күрергә мөмкинлек биргән аларга.)))))
Җәлилова язмасындагы яшь хатын да,бәясен үзе билгели. Тик аны нигәдер башкача атыйлар,һәм гаеплиләр.
Ә монда исә аклап утырасыз. Хәер, хокуксыз кешене әллә ни гаепләп тә булмый шул.

№32 (850774) / 01.09.2013 17:47:26

Җөмлә төзелешеңне аз булсада кара инде БАХЫР,уҗас бит. Бообшем,яза белмәсәгез язмагыз пуҗалста.Грамматиканы белүче аз инде ул,ә җөмләне аңлаешлы итеп төзергә грамота кирәкми.

№31 (850770) / 01.09.2013 17:41:12

Саранча

Гомәр Хәйям №18 дөрес түгел, димәкче буласызмы? Бәлки сез үзегез, "һәртөрле азгынлык"та булучылар, үзлзре өчен язганны акламакчы булып маташасыздыр. №18нең дөреслеген, хатын-кызны, кыз баланы баштан-аяк чүпрәккә урануны (хттә мәктәптә һәм билгеле бер формадагы кием тәлап ителүче оешмаларда да) тәлап итеп тавыш куптару да исбатлап тора.

№30 (850767) / 01.09.2013 17:34:24

Элек сугышы, башкасы булып торган, ирләр җитеп бетмәгән барсына да,шуңа да, ирсез хатыннар шактый булган. Мотга - шуларның мәтфәгатендә эшләнгән, хатыннарны яклап. Аларга бераз булса да өлеш чыгарырга, шуның да өстәвенә, хакын үзләре бәяләп үз ирекләре белән барган ул эшчәнлекләре өчен аз булмаган күләмдә хак алып тормыш күрергә мөмкинлек биргән аларга.

№29 (850766) / 01.09.2013 17:33:54

Бу биттә гел авыл апасы язып утыра-тузга язмаганнарны.СИн Иргә чыга алмаганга мрудашлар гәеплпе түгел,Ирләрне пычратып утырма. Я сказал !

№28 (850765) / 01.09.2013 17:08:34

Хатын-кыз үзенең яраткан кешесе белән бесплатнога да ята, күңелгә ятмаган кеше булса, миллион сум бирсәләр дә ятмый. Ә Корьән Аллаһ тарафыннан кешеләрне һәртөрле азгынлыкка бирелмичә туры юлдан алып бару өчен иңдерелгән, кеше үзе уйлап чыгарган законнар белән түгел, ә Галәм законнары белән яшәргә тиеш. Шулай булганда аның җаны, рухы һәрвакыт үсештә була. Исламны сезнең кебекләр үз нәфесенә җайлаштыралар, шуның белән үз азгынлыкларын оправдать итмәкче булалар. Кеше бу дөньяда ук гөнаһлары өчен җавап бирә башлый, теге дөньяда аны бик зур газап көтә.

№27 (850763) / 01.09.2013 16:44:28

хатын-кыз да бик саран була,оч тиен очен ирлэр астына ята.

№26 (850761) / 01.09.2013 16:15:04

Ир кеше бик саран бит ул, һәрбер проститутка өчен аш җыеп мулладан никах укытып торыр инде, шуның өстенә проституткага да акча бирергә, муллага да хәер бирергә кирәк бит әле. Ә үз-үзен хөрмәт иткән хатын-кыз мондый никахка риза булмаячак беркайчан да. Бернәрсәләре эшләмәсә дә, ирләр фантазияне ярата инде ул.

№25 (850759) / 01.09.2013 14:49:30

Эйе,ир ат котырганга карап кына,мотга дигэнен дэ уйлап чыгарганнар.
Фахишэлекнен рэсмилэштерелгэн варианты.
Ир кеше кэнагатьлэну ала,э хатын-кызга нэрсэ? Куп мэртэбэ кулланыла торган савыт что-ли ул?
Эгэр дэ тулэу,акча очен шул юлга бара икэн,димэк анын башка момкинлеге юк дигэн суз,проституциядэн кала.
Исламнын гел тискэре ягын ачып,гайрэтне шиндереп бетерэсез,валлахи газим!

№24 (850743) / 01.09.2013 11:00:13

Ничек эшэкелек бетэ? Остэлеп тора,сез алда язылганнарны укымадыгызмы эллэ? Укып тормасан да,минут саен булган тормыштагы примерлар да житэрлек.

№23 (850742) / 01.09.2013 10:55:06

дин булган жирдэ эшэкелек бетэ.

№22 (850736) / 01.09.2013 10:21:20

Эйе шул, моселман мужигы себерелсен рэхэтлэнеп,дин ширмасы артына качып.Ботен эшэкелек тэ шул диннэн башлана шул.

№21 (850721) / 31.08.2013 23:07:19

Сига дип эзлә яки временный брак в исламе дип.

№20 (850719) / 31.08.2013 23:04:45

Мотганың урысчасы ничек була?
"Яндекс всё знает" мотга сүзен танымый, матка дип бирә)))))

№19 (850718) / 31.08.2013 22:54:51

Шигыйлар белән сөнниләр арасында аяусыз көрәш.

Шигыйлар, гәләви - бәшәрисләр кяфердән яман.

Кяфергә хезмәт итүче мөселман мөртәт - диненнән чигенүче. Шулай ук кяфердән начар.

№18 (850714) / 31.08.2013 22:25:35

Хатыннарны мин сезгә иген кыры итеп яраттым, сез анда орлыкларыгызны чәчер өчен, диелгән Кор-әндә. Хатын-кызның төп вазыйфасы шул, - диелә хәдисләрдә, - ул ир-атның теләген канәгатләндерергә тиеш теләсә кайсы вакытта да, хет ул дөя өстендә теләккә килсә дә.
Сөнниләрнең, хәзерге голәмәләрнең мотганы (ир-ат бик нык теләккә килгән вакытта, аның янында үз хатыны булмаса, никах укып теләсә нинди никахта булмаган хатын белән вакытлы никахны) тыюы - бик начар бидгат (дингә каршы килүче яңалык кертү), ул Кор-әнгә, Мөхәммәт Пәйгамбәрнең (с.г.с.) Сөннәтенә каршы килү. Аллаһның рәсүле (с.г.с.) үзе берәр кая чыгып китсә, берар кая читкә чыкканда, мәсәлән походларда, хаҗәте булган саен гел мотга кулланган. Тик ул ир-атның никах укырлык булса да түземлеге җитәргә тиеш, ул теләккә килгән вакытта дигән. Үз ризалыгы белән хакын сөйләшеп вакытлы никахка кергән хатынга тиешле мәһерен дә биргән сөйләшенгәнчә, ул аңа ләзззәт биргәне өчен. Ә аннан соң талак дип әйтергә дә онытмаган өч тапкыр.
Мотга – азгынлыкны авызлыклый, җенси мөнәсәбәтләрне тәртипкә сала, хатын-кызның хокукын күтәрә, аңа хезмәт күрсәткән өчен үзе билгеләгән әҗерен алу тәртибен кертә.

№17 (850704) / 31.08.2013 21:53:55

Тэнгэ рэхэт,кунелгэ лэззэт бирэ торган нэрсэлэр,гонах ул Хэям энем!

№16 (850703) / 31.08.2013 21:53:06

Сезнен суз дореслеккэ туры килэ бугай!

№15 (850700) / 31.08.2013 21:49:58

Гомәр Хәйям шәех вакытлы, беркөнлек никахларны (мотга) шәригаткә туры килә дигән, чөнки, бу турыда Кор-ән-Кәримдә дә бар, Мөхәммәд Пәйгамбәрнең (с.г.с.) дә бу турыда хәдисләре җитәрлек. Мәсәлән, ул алар турында: "Сез аларга (вакытлы, беркөнлек никахка керүчеләр өчен) тиешле бүләген (мәһерен) бирегез", - дигән. Мөхәммәд (с.г.с.)-нең мондый сүзләре иң абруйлы Бохари, Мөслим хәдисләр җыентыгында китерелә ышанычлы хәдис буларак.
Ә үзе исән вакытта ук, үзенең ислам дине өлкәсендәге чамасыз гыйлеме өчен, беркем дә җитә алмаган дәрәҗәгә - "зирәкләрнең зирәге" дәрәҗәсенә ия булган Гомәр шәех Хәйям, шәраб эчәргә рөхсәт итеп тә фәтва чыгарган.
Фәтва чыгарып кына да калса икән!
Ул шулай итеп, шәраб эчкән дә, “Кызлар!”, - дигән дә, “Әй, кызлар!”, - дигән. Кызлар дип авыз суын корыткан картлач, картаеп үлгән көненә кадәр. Берсе белән бер ун көн-бер-ике айга никахка кереп ләззәт алган да, аннан соң - тагын икенче бер кыз белән вакытлы никахка кергән!
Ә аннан соң инде, кызлардан, кызларның чибәрлегеннән, шәплегеннән, дәртлегеннән илһам алып, "Синең энҗе тешең!", "Синең чия ирнең!" "Синең кара җимешең!" (йомшак төшең) дип, аларны мактап күккә чөя-чөя, робагыйларын язган.
Ә вакытлы никах булмаса, яш, шәп, чибәр кызлар Гомәр Хәйямгә дәрт, илһам бирмәсә, кешелекнең бу шедеврларын без күрә алган булыр идекме соң әле?

№14 (850696) / 31.08.2013 21:45:46

беркем дэ яла якмый монда.

№13 (850693) / 31.08.2013 21:40:46

яла ягучылар

№12 (850692) / 31.08.2013 21:38:14

дин эхеллэре кулында бу эшлэр,башлаучы да, дэвам итуче дэ алар.

№11 (850691) / 31.08.2013 21:35:01

Бу эшләрне Хәзерәтләр уйлап тапкан бит.Г,.Исхакыйны укыгыз,аны да шулай иткәннәр яш чагында Бохарага укырга баргач.

№10 (850689) / 31.08.2013 21:25:59

Бу язмаларны хэзрэт укыса,яшьлэрнен тугел,олкэннэрнен ни белэн мэшгуль икэнен бэлки анлар иде.Монда инде купальник кына тугел.

№9 (850677) / 31.08.2013 20:52:36

КАртлач,иркэгэ гашыйк булган ул,шуна тилелэнеп утыра

№8 (850676) / 31.08.2013 20:48:14

Бу КАртлач нинди генә исемнәр белән чыкмый. Инде символларны да эшкә җикте бит.

№7 (850673) / 31.08.2013 20:34:15

ИРкә ,җитте сиңа бөрчә булып язып утрырга.Кемнән куркасың да кемнән ояласы.Әнә авл хатыны, ирен ничек кыйнаганына хәтле язып җибәрә. ҮЗ НИГЫҢ БЕЛӘН ЯЗ ! ИСемең бик тә матур икән,кем тапкан балам шундый матур исемне ?

№6 (850672) / 31.08.2013 20:21:22

Намаз калдыручы.

http://www.youtube.com/watch?v=3sq2NG3L6Ro

№5 (850670) / 31.08.2013 20:18:18

Вәт,ә , ки купальнигыңны, кызын рәхәтләнеп, ләкин халык алдында түгел! Кемдер сиңа качып карап тора икән (ирең түгел) -аңа күз гөнаһы. Тәк ышту, Хет нудисларча кызын, анда минем эшем юк. Мунчада да (ир хатынның, Хатын ирнең ) кеше гәүрәтен карау- харам!!!

№4 (850669) / 31.08.2013 19:43:54

Кирэк кеше шуба кисэн дэ курэ.

№3 (850667) / 31.08.2013 19:31:56

Минемчә, су коенганда, кызынганда, ирләр һәм хатын-кызлар икесе ике урында булырга тиеш. Ирләр алдында кечкенә генә купалник киеп, бөтен нәрсәңне күрсәтеп йөрү - хәрам.

№2 (850665) / 31.08.2013 19:14:11

каныктылар бит шул купальникка.Ул бит донья кулэмендэ дэ тыелган кием тугел. Кызынганда,су кыенганда чупрэккэ чорналыргамыни?!

№1 (850663) / 31.08.2013 19:04:55

Чиклэулэр,тыюлардан башка берни юк биредэ.

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Казан филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Фирдүс Тямаев
Шаян
Татаркино
Балмай
Раяз Фасихов
MINBAR
Татарстан Диния нәзарәте