поиск новостей
  • 05.12 "Цацика идет в школу", 6+, Кариев театры, 13:00
  • 05.12 "Шобага", 12+, Кариев театры,18:00
  • 11.12 «БОЛГАР РАДИОСЫ»НЫҢ IX МИЛЛИ МУЗЫКАЛЬ ПРЕМИЯСЕ ОНЛАЙН! "ТНВ-ТАТАРСТАН" һәм "ТНВ-ПЛАНЕТА" телеканалларында!
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. "Фәрештә түгел". УНИКС
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. Фәрештә түгел. КСК "Уникс"
  • 18.12 Татар җыры. «Казань Экспо», И.Шакиров ис. концертлар залы. 17:00
Бүген кемнәр туган
  • 05 Декабрь
  • Фәүзия Бәйрәмова - язучы, җәмәгать эшлеклесе
  • Җәвит Шакиров - шоумен
  • Эльмира Җәлилова - шагыйрә
  • Айзилә Батырханова - журналист
  • Владимир Менделевич - табиб
  • Виталий Булатов - рәссам
  • Агач өйгә тәрәзә читләре (наличники) эшләүче кирәк. Казан, Вахитов районы. 89655886519 Ватсапка языгыз.
  • Сдаю однокомнатную квартиру в Радужный, Осиново т.89655938461,89375278107
  • Иномарка сатып алам.Бюджет 800-850мең.Тел.89178808466
  • Актаныш жалюзи все виды качественно(эйбэт)89375814252 Айдар
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • КАЗАН ШЭХЭРЕНДЭ КАР КОРЭУ, ГРУЗЧИК, ГАЗЕЛЬ ХЕЗМЭТЕ КУРСЭТЭБЕЗ. 89196271171
  • требуется дворник,центр Казань, 89377734777, в день2-3 часа
  • ДВОРНИК ИР КЕШЕ ЭЗЛИБЕЗ ЭШ УРЫНЫ УЛ.ЧУЙКОВА УРНАШКАН, 67 ЯШЬТЭН ОЛЫ БУЛМАСЫН! 5/2 7:00,16:00 БЕР СЭГАТЬ ОБЕД ТЕЛ 89957664503
  • Актаныш.услуги:жалюзи рулонные шторы рольставни рольворота ,ремонт москитных сеток 89375814252 Айдар
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар

 

 
 

 
Архив
 
25.05.2013 Мәдәният

Язучылар берлегендә "Әдәби ел йомгаклары" узды

325 язучының 210ы – пенсия яшендә. Әле тагын дистәлгән пенсионер Язучылар берлегенә керергә теләп, чиратка басканнар. Узган ел исә берлеккә 4 кенә яшь әдип алынган.

Татарстан Язучылар берлегенең чираттагы “Әдәби ел йомгаклары” быел берлекнең яңартылган бинасында үтте. Һәм яңа җитәкчелектә. Билгеле булганча, узган елның маенда язучылар корылтаенда Илфак Ибраһимовны Рафис Корбан алмаштырды. Шунысы кызык: корылтай башланыр алдыннан ул чакта әле ремонтта булган берлек бинасын караганда Татарстан Президенты Рөстәм Миңнехановны Ибраһимов озата йөргән иде, әмма инде берничә айдан биредә яңа рәис җитәкчелегендәге команда эшли башлады. Тәҗрибәсезлеге комачауладымы – белмим, әмма җыелыш барышында үзен таркаурак тоткан Рафис Корбанның әлегәчә чын җитәкче булып бетмәгәне ачыкланды.

Кемнең е-майлы бар?

Берлек рәисе үзе дә бер елга нәтиҗә ясап, “иң истә калган вакыйга” итеп яңа бинаның ачылуын искәртте. Бигрәк тә Тукай клубының эшли башлавы күңеленә хуш килгән. Шушы клубта атна саен диярлек чаралар уздырылган икән. Суммасы ачыкланмаса да, республика бюджетыннан, әйтик, теге яки бу әдипне искә алу, туган көн чараларына акча да бүлеп бирелгән. Алай гына да түгел, Рөстәм Миңнеханов белән шәхси аралашу вакытында алдагы елга да акча вәгъдә ителгән. Васильево бистәсендәге шифаханәдә ял итү өчен – 34, “Бәкер”гә 14 юллама бирелгән.

Әллә быелгы төп сөйләшү әдәби тәнкыйтькә багышланган булгангамы, Р.Корбан үзе дә шактый гына тәнкыйди фикерләр белән “шаккаттырды”. Әйтик, шул ук клубта узучы кичәләрдә аерым берәүләр (Нәҗибә Сафина белән Нәкыя Гыйләҗева исемнәре аталды) чыгыш ясарга теләп тә, аларга сүз бирелмәгәч, “үпкәләп, тырнак астыннан кер эзләп йөриләр” икән. Шул ук хөкүмәт ярдәме белән аеруча мохтаҗ дип табылган 30лап язучыга бер меңлек сум күләмендә акчалата ярдәм дә итәргә теләгәннәр, тик телефоннары юк яки дөрес язылмаган икән.

Шуңа да Рафис Корбан тәкъдиме белән шул залда ук язучыларга анкеталар таратылган. Анда әдипләр үзләренең телефоннарын да, электрон адресларын да язарга тиеш иде. Берлек башлыгының язучыларны заманнан артта калмаска чакыруы, ягъни компьютерны үзләштерү, е-майллар булдыру, хәтта ки шәхси сайтлар ясау турындагы сүзләре яшьрәк буында көлү тудырды. Әле һаман да аерым бер әдипләр берлеккә килеп, әсәрләрен “машинкада бастыруны сорыйлар” икән. Хәер, “иганәчеләр ярдәме белән алынган” компьютерларда инде кайберәүләр эшләргә дә өйрәнгән, рәис Ркаил Зәйдулла белән Вакыйф Нуриев исемен атагач, “тамашачылар” янә бер көлеп алды.

Чиратта - пенсионерлар

Рафис Харис улы язучыларны иҗтимагый пассивлыкта гаепләде, янәсе, каләмдәшләре җәмгыятьтә барган үзгәрешләргә битараф. “Халык егылып китәрлек әсәрләр дә иҗат итми” башлаганнар. Әйтик, узган ел Авыл хуҗалыгы һәм азык-төлек министрлыгы белән берлектә оештырылган авыл тормышы турындагы конкурска әсәрләр әле бик аз килгән. Ә бит бу турыдагы хәбәр хәтта “сайтка да куелган”.

Хәер, җитәкчелекнең үзендә дә гаеп бар, бугай. Р.Корбан идарә әгъзаларының да эшкә салкын карауларыннан зарланып алды. Әгәр утырышларга йөрмәсәгез, алмаштырабыз, янәсе, “берегез дә Алланың кашка тәкәсе түгел”. Ирексездән, парламент утырышына йөрмәүчеләрне “чеметкәләп” алулар искә төште.

Күптәнге проблема да аталды бу утырышта. Бүгенге көндә Язучылар берлегендә 325 әдип әгъза булып тора (узган елда да шул ук сан булган), ягъни вафат булган тугыз язучыбыз урынына тугыз кеше кабул ителгән. Кабул ителгәннәрнең дүртесе – яшьләр (яшьләре 22дән 40ка кадәр булучылар яшь дип атала икән). Дөрес, 325 кешенең 210ы – пенсия яшендәгеләр. Язучылар берлегенә керергә ашкынып торучылар җитәрлек икән, тик анда да күпчелекне пенсионерлар тәшкил итә. Артык шәрехләмә сорамыйдыр дип уйлыйм...

Утырышны таркау гына алып барса да, Рафис Корбан үзе рәхмәт әйтергә өйрәнгән икән инде. Президентка да, хөкүмәткә дә, Мәдәният министрлыгына да, Марат Әхмәтовка, Альберт Шиһабетдиновка һ.б.га, кабатлана-кабатлана, рәхмәтләрне яудырды гына. Кызганыч, ишетүче генә юк иде, чөнки быелгы җыелышка бер генә түрә дә килмәде, шул исәптән, түрә-әдипләр дә... 


Сабир ЗАКИРОВ
Интертат.ру
№ --- | 25.05.2013
Интертат.ру печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№70 (841076) / 28.05.2013 23:46:30

// ӘДӘБИЯТ УЛ – ӘДӘП+ОЯТ СҮЗЕННӘН//

Әйе, әйе, ванна - уына, самовар - сабыр бар, интернет - иңдердек сүзләреннән... Килешәбез.

№69 (841070) / 28.05.2013 22:35:55

Бу язучылар hәм алар тирәсендә буталып йөрүчеләр чынлап та бөтен тирә-якны баскан Казан тирәсендәге чүплекләрне хәтерләтәләр,оешмаларындагы(өйләрендәге)бар чүпне "урамга себереп түктеләр".Җәмәгатъ урыннарын пычратып ятканнары өчен җәзасын бирергә генә кала.Югарыдагы җитәкчеләр тарафыннан булырга тиеш инде анысы.Мондый әдәб+оят оешмасының булуыннан булмавы файдалырак җәмгыять өчен!Чистка кирәк бу оешмага.

№68 (841053) / 28.05.2013 20:03:31

//Эдэбият белэн дин арасында буталган хэзрэтлэргэ дэ ышанычым бетте. //
Люция ханым, сезнең ышанычыгыз барытик әдәбсез һәм оятсыз (әдәбият= әдәб+оят) хәзрәтләргә генәдер инде. Чөнки әдәб, оят, әхлак исламның нигезен тәшкил итә. Мәчеткә кереп утырып әдәбсез имам булып кына мөселман булып булмый. Нәрсәдер язганчы башта уйланырга кирәк инде чак кына.

Чаган дигәне әмерик чаганы ахрысы, бөтен тирә якны чүп белән тутыра.

№67 (841049) / 28.05.2013 18:38:35

Люция,сезнең хәзрәт дигәнегез-хәсрәт кенә.Чын хәзрәтләрнең хезмәт вазыйфалары бик киң,үлем-җитем,никах укулар,зиратларны тәртиптә тоту,мәчетләрен тоту-зур тырышлык,булдыклылык сорый торган җаваплы хезмәт ул.Ә бу хәсрәт бер җирдә дә эшләми,әдәби түгәрәккә кайсы "тыккандыр".Гаҗәп,белеме дә юк,югары белем турында сүз дә юк,урта белеме бардырмы,билгесез.Казан галимнәре Академик исеме сатып биргәннәр дигән сүз ишетелгән иде.Белмим,яшьләрне каләм тибрәтергә ничек өйрәтәләрдер.Рәмзиясе нәшрият чыгарган китапларын призлы урынга чыгару артыннан "чаба",гел Казанда күрәм,жюридә шул төбәк түрәләре,блат заманасы шул!

№66 (841047) / 28.05.2013 18:15:36

Син үзең шул корбан түгел микән, я нәҗибәнең үзе. Дөрес язган кешегә бәйләнмә алай. Акны карадан аера белмәгәнгә охшагансың. яхшы язучыларның әсәрләре җыр итеп башкарыла, театр итеп сәхнәдә уйнала, кино итеп төшерелә. рафис белән нәҗибә шуларның кайсысына керә яз алай булгач "акыллы баш" дигән сүзләр сиңа карата иде ул Оренбурданга! Язуың буенча, син әдәби китаплар укырга яратучы гына түгел, ә язучыларның ых-мыхын да тикшерүче. дип язгансың анда.

№65 (841038) / 28.05.2013 17:02:05

Оренбурданга! Язуың буенча, син әдәби китаплар укырга яратучы гына түгел, ә язучыларның ых-мыхын да тикшерүче.

№64 (841036) / 28.05.2013 16:22:35

Син үзең кем соң? Шул корбан рәфиснең куштаны булуың әллә каян күренеп тора. Ә миңа килгәндә исә мин әдәби китаплар укырга яратучы гап-гади кеше, язучы да түгелмен.

№63 (841025) / 28.05.2013 12:44:54

Лениногорскидагы гаугадан, судтан сон мин Рэмзия Гаптелхакова китапларын укымыйм. Эдэбият белэн дин арасында буталган хэзрэтлэргэ дэ ышанычым бетте. Акча очен бер-берсен ашарга эзерлэр! Уш китмэле!

№62 (841020) / 28.05.2013 09:30:54

Давай Модэррис музее!

№61 (841016) / 28.05.2013 05:30:29

Нэжибэ апа! Модэррис экэнен союз биргэн фатиры кайда? Эйдэгез, жыелышып шунда шагыйрь музее ясыйбыз! Син ризамы? Синен уз фатирын бар бит. Модэррис экэ очен берни дэ жэл тугел!

№60 (841009) / 27.05.2013 23:29:32

Болай булгач яшибез әле,бетмәгән әле милләттә дары!Әнә күпме фикер,бәхәстә дөреслек туа,"чирен яшергән үләр"диләр.Бәлки файдага булыр "утка тоту",уңай якка үзгәрешләр булыр,халык барын да белә икән бит.Тагын бер мөhим проблема бар-КОРРУПЦИЯ дигән чир.Менә бу әйберне җиңү,белмим,хәлдән килерме?!Бәләкәй генә власть кулга кердеме әдәм баласы акча үзләштерү юлын эзләргә керешә.Бигрәк тә нефть исе килгән төбәкләрдә.Имештер Лениногорскида әдәби түгәрәк җитәкчеләре фонд ачып,бүлешә алмыйча судлашып беткәннәр.Аллам сакласын,әдәм рисваена калудан,ә яшь буынга,киләчәкнең язучыларына нинди тискәре илhам чыганагы мөгаллимнәреннән.Әпәт язучылар союзы әгъзасы инде.

№59 (841004) / 27.05.2013 23:02:52

Песи, әсәрләреңне Татар электрон китапханәгә куйдыңмы?

№58 (841003) / 27.05.2013 22:59:30

Ну, Песи, шәп булган бу!

№57 (841001) / 27.05.2013 22:53:36

Язучылык - бик престижный
Һөнәр диләр ир-атка,
Союзга да баскан әнә
Пенсионерлар чиратка.
Яшь бара ул, мин дә менә
Нур-улыннан калышмыйм.
Союзга керимче диеп,
Бер дә билләр алышмыйм.
Нигә хаҗәт? Яшь вакытта
Кирәк булмаган бер дә.
Сөйгән эшем көтеп торган,
Илһам бирергә көн дә.
Коры язучы булыйм дип
Чыгарыргамы төтен?
Илһам - һөнәр, ә һөнәрем
Иҗат белән бербөтен.
Шуңа менә бер сәбәпсез
Сүндермәм аның утын,
Мескен язучы халкының
Алсын бүтәннәр котын.
Алар өчен яшьләр кирәк -
Пешеп җитмәгән җимеш.
Ә өлгергән карт бүредән
Алар өркерләр имеш.
Пенсионерлар шуның өчен
Дучар була тәнкыйтькә,
Әйтерсең лә симез үгез
Ярый бары тик иткә.
Шуңа пешеп җиткәч кенә
Чәйниләр дә чәйниләр,
Әйтеп кенә бетермиләр
Каләмдәшкә, әй, ниләр!
Баксаң, мондый атмосфера
Хөкем сөрсә союзда,
Димәк, инде эшләр хөрти,
Димәк, киткән поезд да.
Бердәмлек һәм фикердәшлек
Сакласа союз эшен,
Һәр әгъзасы бу союзның
Көрәшер талант өчен.
Һәрбер талант бу союзның
Эшендә урын тапса,
Сәләтсез өчен иҗатның
Иң соңгы таңы атса, -
Шул чагында булыр көч тә,
Көр аваз һәм хөр ният.
Татарстан чәчәк атар,
Килер көткән хөррият!




№56 (840999) / 27.05.2013 22:51:54

54 минеке тугел.
лэкин эчтэлек белэн килешэм. Мин Нэжибэ ханымга саксыз кагылмыйм,лэкин анын башлыклар очен утэ чыккан унайсыз кеше булуын искэртэм.

Нигэ шаккаттын? Дэусоветта 25!ел йоклап утырды.))))))

Нэжибэ апан тузеп тора алмас шул.

№55 (840997) / 27.05.2013 22:46:41

Саесканнар нәрсәдер буганнар һәм асканнар.

№54 (840996) / 27.05.2013 22:43:39

Классик язучыларның хатыннары исеменә саксыз кагылып сүз әйтү өчен я шыр тиле, я Рафис Корбан булырга кирәк. Мөдәрис Әгъләм белән Аяз Гыйләҗев кем дә, Корбан кем. Как его зовут и куда? Буып үтерсәләр- хаклы булалар. Һәркем үз дәрәҗәсен белеп авыз ачарга тиеш. Ә союзның сайтын аны Корбанның үзеннән башка кеше укыймы икән соң?

№53 (840988) / 27.05.2013 22:27:59

Нэжибэ белэн Лена Шагыйрьжаннарга ышансан,буып та утерулэре бар!
Берлек бит дэусовет кына тугел

№52 (840984) / 27.05.2013 22:21:06

Нигэ шаккаттын? Дэусоветта 25!ел йоклап утырды. Бэлки монда торткэлэп уятырлар Нэжибэлэр, Леналар? Э железобетонный шагыйрь Р.Харис шигырьне ничек язмаска икэнен ойрэтер. Э-э,тагын незаменимый Р.Фэйзуллин да бар бит эле безнен...Ул креслосыз яши алмас!

№51 (840981) / 27.05.2013 22:04:35

Миннуллин???????????

Я Хода!!!!!

Юк,син шаяртасын!

№50 (840979) / 27.05.2013 22:01:01

Р.Харисны, я Р. Миннуллинны. Я икесен дэ.

№49 (840978) / 27.05.2013 22:00:37

Облученныйның тагын шигъри шүресе ычкынган.

№48 (840977) / 27.05.2013 21:57:08

Нурсыз черкине түгелдер бит?

№47 (840975) / 27.05.2013 21:52:55

Узен кемне тэкъдим итэр иден,укучы?

№46 (840973) / 27.05.2013 21:45:02

Корбан исемле кешене рәис иткән язучыларын әйтер идем. Соңгы ун-унбиш елда бигрәк кеше көлкесендә йөри ул язучылар союзы. Әле бер мент, әле икенче колхоз бригадиры.Кешегә күрсәтерлекләре юк. Илфагының фикере юк иде, монысы сәхнәгә чыкса көлеп эчең катарлык. Тьфу, әбиеңне корт чаккыры. Ә барысына да "ярамаган тагы" дип яшәүче битараф язучылар виноват.

№45 (840966) / 27.05.2013 21:10:21

***ҺАМАН БЕР БАБАЙ***

Тыпырчына, изалана
Һаман бер бабай.
Күңелендә ризасызлык -
Уйлары яман.

"Язучылар иҗатына
Кем бәя бирә?!" -
Үзе җавабын да әйтә:
"Бирәдер бирән!"

Бәяне бирүчеләрне
Битәрли бабай,
Битәрләргә сәбәпләрен
Үзенчә таба.

- Фикереңне ачып сал син
Тик мин кушканча,
Мин өнәмәгәннәрне
Чөймә куштанча!

...Дошманнарын чалгы белән
Чирәмдәй чаба, -
Геройның "Алтын йолдыз"ын
Алгандыр бабай.

№44 (840963) / 27.05.2013 20:43:04

Әй дөнья, язучылар иҗатына кемнәр бәя бирә бит!!!!!!!!

№43 (840961) / 27.05.2013 20:36:12

***ПЫЯЛАДАЙ ХЫЯЛ***

Яшь чакта язып булмады,
Кудым акча артыннан.
Шул акча туплау теләге
Яздыргандыр акылдан.

Пенсиягә чыккач, мин дә
Берәр әсәр язармын.
Язучылар союзына
Берчак чират басармын.

Коллегиясен узармын,
Китаплар чыгардым дип.
Әй мактарлар мине зурлап:
"Настоящий бу әдип!"

Утлы кызыл кенәгәсен
Куенымда йөртермен, -
Мин дә бөек язучы бит,
Чыга әле төтенем!

Чәчмә әсәрләр язмамын,
Төзермен тик шигырьләр.
Һәр шигырем дөньякүләм
Булыр бары шедевраль!

...Әй, Хыял! Кая өндисең?
Алдалыйсың, тоела!
Утың сүнеп, төтен калгач,
Син уалган пыяла!

№42 (840959) / 27.05.2013 20:17:27

Нәҗибә Сафинаның Мөдәррискә кабер ташы даулап йөрүе үзе бер театр кебек инде.(Ул, гомумән, тумыштан талантлы актриса!) Чөнки Нәҗибә дауламаса да Союз аны барыбер куя иде: акчасы бирелгән,проекты эшләнгән.(Бер мэрхум язучынын да кабер ташсыз калганы юк эле.) Болары һич тә Нәҗибә "заслугалары" түгел,ә ул каргап йөргән Илфак Ибраһимов тырышлыгы нәтиҗәсе. Хэзер чираттагы корбан - Рафис Корбанны каргарга тотынды. Ә менә Нәҗибә Мөдәрриснең менә дигән фатирын кая куйды икән? Мөдәррис музее ясарга жыенамы ул анда? Монысы инде катлаулырак мәсьәлә. Мөдәрриснең бай иҗади мирасының язмышы ни хәлдә икән? Ул күптэн аларны туплап нәшриятка тапшырырга,шуларның басылып чыгуын даулап йөрергә тиеш иде. Шагыйрь Мөдәрриснең мәңге үлмәс иҗатына караганда кабер ташы кадерлерәк микәнни?..,

№41 (840945) / 27.05.2013 17:20:33

И җәмәгатъ,сез беләсездер инде.Безнең бит әле "халыкны аяктан ега торган" әсәрләрне,Рафис әфәнде чыгышында әйткәнчә "фәкатъ шедеврлар"ны гына бастырып чыгара торган "Рухият" фондыбыз бар.Үткән ел татар халкын "бәхетле иткән"(автор ханым сүзләре)шедеврлар арасында җырлар җыентыгы иң саллысы иде,автор үзе дә бит hәрдаим көтелгән кунак,әллә нинди файдалы хезмәтләреңне күтәреп барсаң да ишектән уздырмаячаклар без мескеннәрне.Чөнки әдәбияттән ерак торган,махсус белеме дә булмаган "солидная комиссия" приговор чыгара.Фамилияң туры килми икән гомуми халык байлыгыннан сиңа өлеш тәтеми....

№40 (840934) / 27.05.2013 12:39:24

"ЯЗУЧЫЛАР"..., Рөстәм Зариповка андый шигырь язарга ерак әле! Разил Вәлиевнеке ул! Чын шагыйрьнеке! Ә башка кеше шигыре белән рейтинг күтәрүчеләрнең урыны кайда икәнлеге билгеле.

№39 (840931) / 27.05.2013 11:29:58

Юк-бар сүз елларда
Югалыр, чүп булыр!
Эшләгән кешене
Тешләгән күп булыр!

№38 (840928) / 27.05.2013 09:41:45

№37 гә."Каршы яктан"га.Менә сиңа мә...Безнең фикернең дөрес булуын үзләре язып куйды.Әйе,бөтен гамәлләре бу оешманың шуннан гыйбарәт икән-берсен берсе бетерү,кляуза язу.Ә Рөстәм Зариповның шигырен нигә алдыгыз,бик эчтәлекле,шәп иде ул.Чын намуслы әфәнде,сәләтле шагыйрь икән.Аны беренче тапкыр укыдым,таныш түгел иде,рәхмәт,танышырга булыштыгыз.Халык әйтсә-ХАК ӘЙТӘ,критиканы күтәрегез,уңышлар телибез,ләкин ЯЗУЧЫ дәрәҗәсен күтәрегез,бүгенге хәлегез АЯНЫЧ!ТАТАР МИЛЛӘТЕНЕҢ ДӘ ДӘРӘҖӘСЕН ТӨШЕРДЕГЕЗ.

№37 (840924) / 27.05.2013 00:05:13

Бу анонимщиклар оере hаман тынычлана алмый. Ниятлэре анлашыла, гомер буе шул юлда инде алар. Топ ижатлары шул. Менэ тагын эчтэге буклары кайный башлаган. Аптырагач узлэренэ ярдэмгэ графоман Р.Зариповны яллаганнар. Роберт Миннуллин белэн Равил Фэйзуллиннын юбилейлары житэ бит. Хэзер аларга ташланырлар. Шаккатризмнарны куп курербез эле быел.

№36 (840917) / 26.05.2013 21:45:31

бармы соң ул бүген чын язучы?!Бәлки 3-4 кеше бардыр.Күпчелеге бер-берсе өстеннән шикаятъ язудан узмыйлар,мин ул оешманы ялкаулар,хөсетләр,гаебәтчеләр оешмасы диеп кенә атар идем.Чын йөзләрен мәкалә авторы дөрес итеп,hәрберсенең образын ачып,төгәл рәвештә тасвирлаган бит,әфәрин!Сабир Закировка "5"ле. Оешып,язучы исеменең дәрәҗәсен түбәнгә тәгәрәтеп,бигрәк тә соңгы елда үзләренең кем булуларын бу "әдәби ел йомгагында" күрсәттеләр. "Башкарган" гамәлләре-юбилейларын шикарно итеп уздыру,әдәбиятне күтәрергә бирелгән бюджет акчаларын сарыф итү,әле тагын язучылар оешмасы өчен диеп хәер сорашып акча эшләүдән узмый хәзерге "язучы оешмаларының".Чиратка басканнары да шушы татлы хыялга бирелгәннәрдән инде аларның.Чын язучылар,иҗат кешеләре бу оешмага керергә хурлана башладылар.Болай да язалар,менә дигән итеп,халыкка кирәкле,файдалы китаплар чыгаралар.Оешмадагылар үзара талашып ятканда.Тукай премиясенә лаеклы язучы бар идеме соң,әй ыргылдылар...кемгә бирделәр инде?!..Язучы ул-Гамил Абзал,Мөхәммәт Мәгдиев,Айдар Хәлим,Фәүзия Бәйрәмова кебек булырга тиеш минемчә.

№35 (840915) / 26.05.2013 21:32:43

Пинсәгә ерак булгач, ник сакалың белән болгыйсың, имеш, "бабай". Кәҗә сакалы, алайса, синдә. ()

№34 (840912) / 26.05.2013 21:17:31

Пенсиягә шактый әле миңа, олан.Тәнкыйтегезне үстерә башласагыз, сугышып бетәчәксез икән сез!

№33 (840911) / 26.05.2013 21:16:02

Рафис Корбан:
http://www.kitap.net.ru/korban.php

№32 (840909) / 26.05.2013 21:11:30

Рафис Корбан - кәнкрит кеше. Алдагылар кебек авызында ипле генә камыр изеп ятмый. Эше күренә. Ә тегеләрнең нинди эше күрендә? Белмәдек тә, күрмәдек тә.

№31 (840908) / 26.05.2013 21:06:24

Бер бабай!
Син дә пинсәгә чыккансың, син дә саюзга кереп чуаныңны сытмакчы буласың, ахрысы. ()

№30 (840906) / 26.05.2013 21:03:00

Татарстаннан!

Үзең сайлангач, эшләп күрсәтерсең, яме! Ләкин башта сайлан. Сайланмадың икән, капка астыннан борыныңны чыгарып өрмә, яме. Сүзләреңнең яме юк!

№29 (840905) / 26.05.2013 20:58:32

Чуаныңа эләкте мени?!

№28 (840904) / 26.05.2013 20:56:30

Чыртлама, Картлач!

№27 (840903) / 26.05.2013 20:49:13

Сюзыгыз кирәк булмагач, ник ябышып ятасыз соң анда? Ялар нәрсә булмаса, пенсионерлар да союзга керәм, дип йөгермәс иде!

№26 (840901) / 26.05.2013 19:30:50

рафис корбан дигән кешенең күзендә нур әсәре юк бит аның. алдан эшләгән җитәкчеләрне бөтенләй бетереп атты җитәкче булып алгач, үзен җитәкче итеп сайлаганчы хет берәр кеше белә иде микән аның исемен. нинди әсәрләре бар соң аның. блат белән куелгандыр ул мөгаен. нәҗибә сафина да ире үлгәч чардуган куймыйлар дип лаф орып йөрде. тормыш иптәшенә һәркем үзе куя инде чардуганны. бик күп язучылар бакыйлыкка күчте берсе дә сез минем тормыш иптәшемә чардуган куярга тиешсез дип йөрмәде. Рафис корбан дигән кешегә кадәр эшләгән җитәкчеләрнең сөйләмнәре аңлаешлы, мәгънәле иде. моның ни сүзе, ни үзе, ни әсәрләре... халык әсәрләрен яратып укыган халык хөрмәтен казанган язучылар сайланырга тиеш җитәкче булып

№25 (840900) / 26.05.2013 19:12:30

Язучылар берлеге гомумән кирәк микән ул? Күптән ябарга вакыт! Анда бит бушка фатир, тагы нәрсәләр өмет итеп утыралар, ә язганнары нипачум!Гомер бакый рәхәттә яшәгән аңа елышканнар.

Язучылар берлеге совет заманында КГБ контроле астында булсын өчен оеша. Янәсе, каләм тотканнар ни язганнын белеп торсын өчен. Бүген моның ише берлекләрне асрап яту нигә кирәк? Теләсә кем китап чыгарала хәзер, теләсә ни язып. Әйтегез, нигә кирәк соң ул? һәм иң яманы шул - илдә, дөньяда, Татарстанда ни булса булсын, язучы дип аталып йөргән әдәмнәр ләм-мим, ә бит язучы, зыялы кеше бернигә битараф булырга тиеш түгел! Бар булдырганнары - фәләннең иҗат кичәсе дә, төгәннең юбилее!

№24 (840899) / 26.05.2013 19:11:50

Ауууу! Галимжан!

№23 (840898) / 26.05.2013 19:10:13

Равилнен кайчандыр Тукай премиясе сорап йоргэнен хэтерлим. Тукай юбилее очен акча соравын ишеткэнем юк. Булмас та ахрысы. Андый кешелэр бетте бугай инде бездэ.

№22 (840897) / 26.05.2013 19:08:45

Юк.Ул бөтенләй башка кеше тарафыннан ,икенче кешегә атап язылган.

№21 (840896) / 26.05.2013 19:02:37

Безнен бердэнберебез Рафис Корбан бит хэзер. Э сезненчэ Равил Фэйзуллинмы?

№20 (840895) / 26.05.2013 18:50:27


Күптән инде,"Бердәнбер"не укыган юк.

Р.Зариповка бер-бер хэл булмадымы җегетләр?

№19 (840894) / 26.05.2013 18:46:07

Мин Фэйзуллиннын банкетына барырга жыенмыйм.. Чакырса да. Э сина :"Приятного аппетита!" Файзуллинга акча бирсеннэр, анысына сузем юк. Тукайга бирмэулэре начар. Файзуллин Тукайга акча сорап йорде микэн? "Вряд ли!?"- дип эйтер иде Мэhдиев.

№18 (840893) / 26.05.2013 18:27:29

Равил Фәйзуллин турында дөрес әйттең. Моның өчен сиңа биш "5"ле! Алайса, умырткасыз язучылар, җәяү йөрүчеләр өчен чыккан китаплар басты...

№17 (840888) / 26.05.2013 17:34:20

Кызык бит - кызык түгел гайбәт сөйләвең. гайбәтчеләрне яратмыйм,андыйларны дус итмим,яннарыннан әйләнеп узам...

Фәйзуллинның мөрәҗәгатенә килгәндә.
ә нәрсә хилаф эшләгәнме Равил шулай эшләп? һич юк! еламаган балага имчәк бирмиләр. кайберәүләр кеби урлауга бармаган,ә сораган! урлап алса яхшы булыр идеме синеңчә,Кызык бит?
шул кадәрле яшькә җиткән кешегә,республика җурналының гл. редакторына җәл түгел.
үзегез үк шунда барып,матур нытыклар сөйләгән булып,туйганчы тыгынып кайтачаксыз. значет,сезнең өчен сораган ул акчаларны. үз хисабына ашатырга тиеш идеме ул сезне? с чего то упало?
тааак штыыы такылдап утырма, Кызык бит. абсалют кызык түгел!

№16 (840885) / 26.05.2013 17:26:40

Мәкалә уңаеннан авыз суларын агызучылар арасында язучы-шагыйрьләребезнең үзләре дә булу - бик аяныч. Әдипләрдә дә әдәп бетте. Дүрт аякланган чирүдән китапларын укуларын өмет итеп яталар бит әле алар... Халыкны хәзер нәрсә укырга өйрәтәсе түгел, әдипләрнең үзләренә язарга өйрәнергә вакыт. Хәер, акча түләгән саен китап чыгарып торгач, чын әсәрләргә ихтыяҗ бетә дә инде. Кызык: бүгенге заманны 50 елдан нәрсә дип атарлар икән? "Хәерче, хәчтрүш язучылар" заманы дисәң дөресрәк булыр иде.

№15 (840876) / 26.05.2013 11:41:07

"Азгын ләззәттән баш тартып
Яна-яна яза алсам
ВАзифа уразам шул"
дип шар яручы такмакманга бәлки ДУМ бирер миллионнарны

№14 (840872) / 26.05.2013 07:49:55

язучыларның язган әсәрләреннән бигрәк,үзләренең кем икәннәре бәәәк яхшы күренә. үзгәрми язучы халкы. СССРда да бер-берсенә стучат иттеләр,бүген дә бер-берсен дөмпәслиләр...

мәкаләдәге чыгышлар да,аста язылган коментлар да язучы халкының "тагарак" өчен сугышуын (насмерт) күрсәтә. шуңа укыйсым да килми. чөнки бар язучы бары тик үз корсагын кайгырта,ә татар халкы өчен бармак селкетүчеләре бик аз.
Шәйми бабайга да шул язучылар пчрак ата - үз мәнфәгатләрен кайгырта дип.
шунысы кызганыч,язучы халкы тар кругозорлы,вак халык. һаман корсак кайгысы (сүзем хөнәри язучылар берлегендә торганнар турында)
ялгыш кемнедер рәнҗетсәм, гафу үтенәм.

үзем "үзешчән язучыларны" күбрәк укыйм...

№13 (840871) / 26.05.2013 07:14:24

Җыелышта Нәҗибә Сафина гадәттәгечә истерикага бирелде. Минемчә, Язучылар берлегенә штатка немедленно(!) бер психиатр алырга кирәк. Бу йогышлы авыру башкаларга да күчәргә мөмкин бит.

№12 (840865) / 26.05.2013 00:13:44

КАРТЛАЧ, җавапны теге биттә яздым. Шатлыклы вакыйгаларга әзерләндек. Бик часталый алмам, җәен әле мин бераз югалып торам, сәяхәттә йөреп кайтам. Вәт шул.

№11 (840863) / 25.05.2013 23:34:06

очкын, тучнысын тычтың!

№10 (840862) / 25.05.2013 23:31:51

"Чыпта-йомычка" дип язучы бик тә ялгыша. Кем рәис () итеп сайланды, шул рәис булып тора да инде! Нигә "чыпта-йомычка" булмаганнар рәис итеп сайланмады һәм кая соң алар "капчык-киндерләр"?

№9 (840861) / 25.05.2013 23:29:25

Әй-яй бигрәк күңелле үткән икән җыелышыгыз, мәкаләсеннән күренгәнчә,ниндидер аңлашылмаучанлык күренеп тора. Рафис Корбан белән дә күбесенең риза булмаулары күренеп тора. Болай булгач, ул бу канәфидә озак утырмас, мөгаен.

Нишләп начальниклар булмасын,килмәсен ди? Роберт Миңнуллин заманында Дәүләт Советы рәисе урынбасары булган кеше. Бүгенге көндә дә бәләкәй чиновник түгел, дәүләт телләре буенча комиссия рәисе,туган телебез язмышы аның кулында,дигән сүз. Галимҗан Гыйльманов хөкүмәттә безгә орден-медаль,исем бирү-бирмәүне хәл итә-итми торган урында утыра. Рәхмәтебез дә, үпкәбез дә аңа! Тагын да зуррак началь
ник булу әле бу арада аның хыялы. Урын гына бушасын. Хәзер шул урынны ничек бушату турында баш ватмыш.Ә Равил Фәйзуллинны кая куясыз? Ул инде менә 20-21гасыр буе татарның төп әдәби журналының патшасы булып утыра("эшли" дип язмакчы идем,ручкам баш тартты). Исән булса,22 гасырга кадәр урыныннан купмаска исәбе.
Кстати,нигә дип ул зур начальникларны күрергә шулкадәр зарыгып торасыз әле сез? Әдәби ел йомгакларында нигә кирәкләре бар аларның? Әдәбият белгечләре түгел бит алар.Үзеңә бер-бер нәрсә сорасаң,кешегә күрсәтмичә хат кисәге төртсәң генә инде.

№7 (840855) / 25.05.2013 22:37:45

"ЧЫпта-йомычка", чүп-чар,очсыз әйбер дигән сүз.

№6 (840854) / 25.05.2013 22:33:50

Авыл апасы да мунчадан чыгып язып утра.Сыер нихәл,сыер.Сөтен арттырмадымы әле?.Югалып та тордың,ни булды,бәгеркәем ?

№5 (840853) / 25.05.2013 22:31:39

"Чыпта-йомычка" дигән сүз нине аңлата?

№4 (840852) / 25.05.2013 22:28:50

Менә татарстан язучылар союзында нинди атмосфера хөкем сөргәнен шушы мәкалә исбатлап күрсәтә дә инде. Болардан нинди әсәр, нинди иҗат өмет итеп була җә? Полный отстой, хет үзең утыр да яз. Зифалар, Гөлчәчәкләр, Гөлнурлар, Рәмзияләр, Айгөлләр һ. б. авторлар зерә генә иҗат итмиләр инде. Укырлык әсәр булмаганга иҗат итәләр. Ярый әле алар бар. Ярый әле Мәдинә бар. Татар милләтенең әдәби мирасын дәвам итәләр бит. Кызлар дәвам итә. Иргә ышанма, Иделгә таянма шул була торгандыр инде. Ир-ат язучылар вакланудан бушамыйлар, җыен гайбәтче җыелып ята, тулкы җук.

№3 (840850) / 25.05.2013 21:53:57

Чыпта-йомычка җитәкче көненә калган союз җыелышына нинди түрә килсен инде? Элек Союзны гаярь ирләр җитәкләде бит!!!
Аннан соң союзга керергә ашкынып торучыларның артык күп булуы да бер генә тамчыкайларым да ышандырмый... Хисап тотканда, яшь буынны тәрбияләү һәм берлеккә кабул итәргә әзерләү турында берәр фикер булдымы икән? Ркаил әзинең компта үрәнүеннән хәйраннар калып көлдем... Минем карт әбием дә анда җилдерә генә! Хәйран инде... Җитәкче Нәҗибә ападайларның авызын ябып бик ялгыша, шулар түнтәрәчәк үзен! Карап торырсыз!

№2 (840844) / 25.05.2013 18:58:29




Сабир ЗАКИРОВның бу язмасында ниндидер бер тискәре төсмер, "негатив" бар. Әллә аның үзен үпкәләттеләр микән?

№1 (840833) / 25.05.2013 14:52:22

Ник, әдип-түрә-депутатлар шунда иде, Роберт Миңнуллин белән Галимҗан Гыйльманов булды бит җыелышта.Сабир Закировның үзенә дә тәнкыйть эләкте, әмма дөрес тәнкыйть булдымы ул - аңламадык)))

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar