• 27.10 "Мио, минем Мио", 6+, Кариев театры, 18:00
  • 28.10 "Ләйлә вә Мәҗнүн" , 12+, Кариев театры, 18:30
  • 29.10 Микулай, 12+, Кариев театры, 18:30
  • 30.10 Премьера!"Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 11:00 һәм 13:00
  • 30.10 "Яратып туялмадым", 16+, Кариев театры, 18:00
  • 31.10 Премьера "Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 11:00
  • 31.10 "Шәй-бу, Шай-бу!", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 01.11 Юрий Шатунов. КСК "Уникс". 19:00
  • 02.11 "Хикмәт әкиятләре", 6+, Кариев театыр, 18:00
  • 03.11-07.11 Ришат Төхвәтуллин. Сула. КСК "Уникс"
  • 04.11 "Корт", 12+,Кариев театры, 18:00
  • 05.11 Премьера! "Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 13:00
  • 05.11 "Мәхәббәт күгәрченнәре", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 06.11 "Кәҗүл читек", 6+, Кариев театры, 13:00
  • 06.11 "Шәй-бу, Шәй-бу!", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 07.11 "Сәлам, Актәпи",3+, Кариев театры, 13:00
  • 07.11 "Ак чәчәкләр кебек...", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 10.11 Валерий Меладзе. Татнефть Арена. 19:00
  • 10.11 "Озын-озак балачак", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 20.11-24.11 Гүзәл Уразова һәм Илдар Хәкимов. КСК "Уникс"
Бүген кемнәр туган
  • 25 Октябрь
  • Нурихан Фәттах (1928-2004) - язучы
  • Афзал Таһиров (1890-1937) - язучы
  • Мамадыш районында иртә буаз тана сатыла, бәясе килешү буенча, тел.89172470972
  • Бер булмэле квартир,гостинка,студия снимать итэм,укып эшли торган татар кызы,ДРКБга якын булса бик яхшы булыр иде или якын-бирэ районрдан советский,и тд.2булмэле квартирга бер кыз янына подселениега да керергэ риза.тел:8962-575-68-53.
  • Корбанга, гакыйкә, нәзергә сарыклар бар. Казанга, Биектауга, Питрәчкә китереп бирәбез. Барлык бәясе 8000 мең. 89179113219
  • УБОРЩИК ТЕРРИТОРИЯ (ДВОРНИК) ИР КЕШЕ ЭЗЛИБЕЗ ЭШ УРЫНЫ УЛ.ЧУЙКОВА УРНАШКАН, 67 ЯШЬТЭН ОЛЫ БУЛМАСЫН! 5/2 7:00,16:00 БЕР СЭГАТЬ ОБЕД ЗАРПЛАТА 15-17 МЕН ТЕЛ 89957664503
  • Открыта вакансия на должность бухгалтера , экономиста в бюджетное учреждение в с.Актаныш тел 88555232062, 88555232034
  • Ноябрь бэйрэмендэ суелачак яшь ярымлык угез итенен ике ал боты сатыла.кг 330 сумнан тел 89027113070
  • Телэче районы Шэтке авылында йорт сатыла.Газ, су кергэн. 89534073195
  • Торле породалы тавыкларны бик арзан бэягэ сатабыз. Кученеп киту сэбэпле 89274897219
  • В Казани семейная пара снимем однокомнатную квартиру, без детей и животных, РИЭЛТОРАМ ПРОСЬБА НЕ БЕСПОКОИТЬ!!! 89046705587(18+КУ)
  • Детскому саду №100 Советскому району требуются воспитатели,ст.медсестра адрес ул.Кирпичная 2а телефон 295-54-15
 
 

 
Архив
 
02.04.2013 Мәгариф

Бердәм форма сагындырды бугай

Яңа уку елы алдыннан ил мәктәпләренә бердәм мәктәп формасы кертелергә мөмкин. РФ Президенты Владимир Путин аны булдырырга кирәклеген ассызыклый. Безнең мәктәпләр моңа ничек карый икән?

Туксанынчы еллар башын­да мәктәпләрдә бердәм форма бетерелгәннән соң аны кабат кертү турында сүз еш кузгатыла. Әмма бу гамәлне тулысынча тормышка ашыручы гына юк. Кайбер мәктәпләр киенү рәвешен тәртипкә салса да, күпләре үзләре теләгәнчә кие­нү­ен дәвам итә. Джинсы чалбардан, кыска яки озын итәк­тән йөрүче балалар да бар.

– Безнең илдә мәктәп фор­­масы булырга тиеш. Төбәк­ләр дә форма кертүне йөкли, шулай ук детальләрне ачыклау мөмкинлеге бирә торган федераль карарлар кабул итәргә кирәк, – дип белдерде Президент Путин җиңел сәнәгать өлкәсенә багышланган киңәш­мәдә.

Танылган модельер Вячеслав Зайцев бердәм форманы эшләүне үз өстенә алган. Зайцевның Мода йорты июнь аенда аның төрләрен тәкъдим итәчәк. Ә аңарчы министрлардан үз таләпләрен җиткерү сорала. Тегү осталары форма балаларда зәвык тәрбияли дигән фикердә. Янәсе, офис стилен­дәге киемгә ияләшеп, укучылар кыска итәк, спорт киемен­нән баш тартачак. Татарстанда исә аны җирле тегүчеләр тегәр дип фаразлана. Ул сыйфатлы тукымадан, укучыга эссе һәм салкында кияргә уңайлы итеп тегеләчәк. Бәяләр дә кесәгә сугарлык булмас дип көтелә.

– Һәр белем йорты өчен форма аерым булырга тиеш дип уйлыйм. Иң мөһиме – ул уңайлы, заманча булсын, – ди Казанның “Ирина” тегү оста­ханәсе директоры Ирина Купряхина.

Күп кенә илләрдә укучы­ның өс-башын мәктәп үзе хәл итә. Безнең мәктәпләр чуар булмаган яки караңгы, көлсу төс­тәге өс-баш, соры күлмәк, ак һәм кара алъяпкычларга өс­тен­лек бирә. Кыскасы, укучылар мәк­тәп уставында язылган кием­нән йөри. Энгель Фәтта­хов мәгариф һәм фән минис­тры булып билгеләнгәч тә республика мәктәпләренә бер­дәм форма кертергә кирәкле­ген әйткән иде.

– Мин мәктәптә өченче ел эшлим. Килүгә үк мәктәп формасы керттем. Бу социаль тигезсезлекне бетерергә ярдәм итә. Әти-әниләр дә бик канә­гать. Бер алган кием берничә елга җитә, – ди Әлки райо­нының Түбән Әлки мәктәбе директоры Фәнис Мисалов.

Балык Бистәсе районының Күгәрчен мәктәбе директоры урынбасары Сания Сәгыйрова да мәктәп формасының өч ел элек кертелүен әйтә. “Моңа кадәр дә укучылар чуар киен­мәде: мәктәпкә кара чалбар, итәк, ак күлмәктән йөрделәр. Хәзер кызларның өсләрендә – соры күлмәк, ак, кара алъяпкыч. Авыл мәктәпләрендә бу яктан кыенлык юк, балалар кушканны үтиләр”, – ди Сания Сабирҗан кызы.

Шәһәр мәктәпләрендә хәл­ләр ничекме? “Без­нең мәк­тәптә форма һәр­вакыт бар. Әлегә малайлар куе зәңгәр төстәге костюм-чалбардан, кызлар шундый ук сарафан, ак күлмәктән йөри. Югары сыйныфта барысы да алай киен­мәскә дә мөм­кин. Малайлар арасында джинсы чалбар һәм пиджактан ки­лү­челәр дә оч­рый. Аларга шулай уңайлы”, – ди Казанның 165 нче мәктәп директоры Айдар Шәмсетди­нов.

Билгеле, бердәм форма үз чиратында сораулар да тудырыр. Социаль хәле авыр бул­ганнарны бигрәк тә аның бәясе кызыксындырыр. Ә дини гаи­лә­ләрдә тәрбияләнүче балалар дин кушканча киенә алырмы? Мәктәп формасы бер­­дәм үрнәктә тегелсә дә, белгечләр төбәкләрдәге мәк­тәп­ләр үзен­чә­лекләре күздә тотылыр, дип ышаналар. 
 


Сәрия САДРИСЛАМОВА
Ватаным Татарстан
№ 53 | 02.04.2013
Ватаным Татарстан печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№217 (836248) / 10.04.2013 10:53:30

кем ну шуннан ,тэре эйтмэкче буласынмы

№216 (836247) / 10.04.2013 10:49:16

әшәкелеккә чакыра - ул әшәке, пычрак җыеп үзенә үзе золымлык кылучы. Киләчәге турында кайгырта белмәүче. Менә дөньяда ук кайберәүләр аркылы Аллаһның кисәтүе:

"Күптән түгел берәү Америкада йоклаган җиреннән акыра-бакыра караваты ние белән җир эченә төшеп китте. Убылды. Йорты утырып калды. Аны Җир йотты. Туганнары йөгерешеп килде, тик нәрсә эшли алсыннар.

Тиз дә үтми, "911"дән(МЧСлары) килеп нәрсәдер эшләргә тырышып та карадылар. 50-60м. тирәнлеккә убылган чокырдан эзләп кара әле, әгудү билләһи. Җитмәсә, төнлә.. Йоклаган хәлдә.. Җитмәсә йорты эчендә. Күз алдына китерә аласызмы?

Бер хәл "төшеңдә убыласың", уянгач сөенәсең. Ә монда "в натуре". Кайсыгызның үлгәч булса да, 1,5-1,7м га түгел 50-60 метр тирәнлеккә олагасы килә. Шахтер түгел бит көндә төшеп йөреп тә ияләнмәгән. Теге караваты белән "ычкынган" турында әйтәм. Ни өчендер анда бер дә шахтер булган ул дип сөйләмәделәр. "Кызык" өчен генә булса да.

Ә үлем һәм кабердән беркем дә котыла алмый. Үләсең дә "эшең бетте кодагый" гына буламы? Алай гына булса Аллаһ Тәгалә бу дөньяны ни өчен оештырыр икән? Әз генә дөрес юнәлештә уйлап карарлык та башыгыз юкмы?

№215 (836226) / 10.04.2013 08:31:28

Дорес,бик дорес язгансыз!!!

№214 (835998) / 09.04.2013 08:49:55

Иргә нигә синең алкаң? Алка, бизәнү әйберләре иң беренче чиратта хатын-кызның үзенә кирәк ул. Тукылдадың тукран, файдалы эшең җук. Знай кеше көлдерүдә эшегез.))))

№213 (835997) / 09.04.2013 08:41:10

Тукранга.

Ирем булмаса.Сандык төбендә ятсынмы?

№212 (835996) / 09.04.2013 08:37:57

Корьәндә язылган бит, "хатын-кыз бары тик ире өчен генә төзәнеп-бизәнергә тиеш" диелгән Шулай булгач, иреңә матур булып күренү өчен генә киясең инде ул кыйммәтле алкаларыңны.Башка кешегә күрсәтергә ярамый.

№211 (835995) / 09.04.2013 08:18:04

Ул кыйммәтле алкаларымны урамда кеше күрмәслек булгач чуртыма алдыммы.Сез шәүләләр сүзен тыңласаң-бу дөняда яшәве үзе зур гонаһ.Каян килгән пәйгамбәрләр.

№210 (835991) / 09.04.2013 07:54:51

Бу RIM дигән фетнә элеккеге Кактус ягъни Р(әс)ИМ хәзрәткә бик охшаган, әйтерең бармы.

№209 (835911) / 08.04.2013 19:33:18

Күләгә

№208 (835910) / 08.04.2013 19:24:19

Ну Рим,безне күләгәгә әйләндерәсегез килеп,ертыласыз инде!

һәм шәһвәт куәте булмыйча хатыннарга ихтыяҗы булмаган фәкать хатыннар янына ашар-эчәр өчен генә килә торган ят ирләргә, һәм хатыннарга якынлык кыйлырга көче етмәгән, ягъни бәләгатькә ирешмәгән ир балаларга, шушы зекер ителгән кешеләргә чәчләрен, муеннарын, колак алкаларын, беләкләрен, беләзекләрен, балтырларын күрсәтсәләр гөнаһ булмас)))))))
Импотентларны мыскыллап,алардан көлеп йөрсәң ярый икән лә! Нәрсә көче беткән ир,мужик исәбеннән автоматически сызып атыла мәллә ул?

№207 (835766) / 08.04.2013 00:55:39

Ногмани. Коръән Тәфсире

[24] НУР СҮРӘСЕ – 64 АЯТЬ

31. Әйт мөэмине хатыннарга, карарга ярамаган нәрсәдән күзләрен йомсыннар вә фәҗерләрен зинадан сакласыннар һәм кул белән йөзләреннән башка булган зиннәт урыннарын ачмасыннар, мәгәр һәрвакыт ачык була торган йөзләрен, ике кулларын вә тәпиләрен ачсалар ярый, һәм башларын, муеннарын вә күкрәкләрен пәрдәләр белән капласыннар, вә зиннәтләрен ачмасыннар. "Аллаһ мөселман булган хатын-кызларны чәчләрен, муеннарын, беләкләрен, тубыкларын, югары чәлтерләрен, колак алкаларын, муенга таккан зиннәтләрен һәм беләзекләрен ят ирләргә күрсәтүдән тыйды", мәгәр бу әйтелгәннәрне үзенең иренә, яки аталарына, яки ирләренең аталарына, яки үзләренең ир туганнарына, яки үзләренең балаларына, яки ирләренең балаларына, яки бертуган кардәшләренең балаларына, яки кыз туганнарының балаларына, яки мөселман булган хатыннарга, яки үзе хуҗа булган кол иргә вә кол хатынга, һәм шәһвәт куәте булмыйча хатыннарга ихтыяҗы булмаган фәкать хатыннар янына ашар-эчәр өчен генә килә торган ят ирләргә, һәм хатыннарга якынлык кыйлырга көче етмәгән, ягъни бәләгатькә ирешмәгән ир балаларга, шушы зекер ителгән кешеләргә чәчләрен, муеннарын, колак алкаларын, беләкләрен, беләзекләрен, балтырларын күрсәтсәләр гөнаһ булмас, вә ул хатыннар урамда йөрегәндә аякларын аякларына бәрмәсеннәр күренмәгән зиннәтләрен белдермәк өчен, ягъни йөрегәндә аяк тавышларын да чылтырауклы зиннәтләренең дә тавышларын ишеттереп йөрмәсеннәр! Ий мөэминнәр, һәммәләрегез дә Аллаһуга тәүбә итегез, шаять дөнья вә ахирәттә бәхетле булырсыз.


№206 (835764) / 08.04.2013 00:29:21

Ирләр белән бергә уку тыелган дигәнне Коръәннән табып күрсәтсәң... яклармын...

№205 (835758) / 07.04.2013 23:59:53

RIM

Мәктәп гомуми белем бирергә, бар документы да тәртиптә булырга тиеш. Сираҗи инсценировкасында язылганнар белән, чынлыкта ниләр бары турында язучы юк.

№204 (835755) / 07.04.2013 23:35:53

Мөселман мәктәбен ачып караганнар иде бит. прокаратурага улда ошамады, яптырдылар.
http://beznen.ru/basma/2013-7/tere-pohodi-2/

№203 (835753) / 07.04.2013 23:25:37

Соры корт алагаем имчәкләр өстендә ялтырап яткан тәреләрне бераз гына томалауны да таләп итсә, ышанырга да булыр иде сиңа
берәүләргә ярамый
икенчеләргә ярыймы динен тырпайтып күрсәтү

№202 (835748) / 07.04.2013 23:05:45

Соры корт!

№201 (835746) / 07.04.2013 23:01:22

Иркә
"Мин мөслимәләр өчен тырышам" тырышасыз икән, ярым-ярты түгел, тулы килеш тырышыгыз. Ислам буенча, мөслимәләргә ир балалар укыган мәктәптә уку тыелан икәнен дә яхшы беләсездер, бу фундаменталь әйберләрнең берсе! Ә инде, гөмум мәктәпкә килергә яраган икән, кием дип шапырыну- аерымланырга теләү генә, чөнки, малайлар белән бер мәктәпкә кереп, киемгә караганда да, катгыйрак тәлапне бозган инде...

№200 (835745) / 07.04.2013 22:59:47

Тотмаучылар да үз хокукларын дауласын!!!! Мин бөтенләй каршы түгел!!!!!Мин хәттә бикинидан килсеннәр теләсәләр дим.))))
Берәү биккинидан йөрсә,икечесе чалмадан килсә, ни була соң инде алайса,җәмәгать урынында???????????
Бөтенесе үз теләгәнчә йәри торган җир булса,модый бәхәс чыкмаган да булыр иде. Концерт карарга килгән мөслимәне,залдан чыгару турында сүз бармый бит!
Сиңа бәхәсләшү генә булсын,нидән башлаганны да хәтерләмисең бугай кыз-хатын?

№199 (835744) / 07.04.2013 22:56:17

Ә мин барсы өчен дә тырышу ягында. Миңа халык бертигез.

№198 (835743) / 07.04.2013 22:51:38

"Конституциядә тотмаучылар хокукы да язылган."

Син менә шуларныкын даула.

Мин мөслимәләр өчен тырышам.

Син исә , раз без көрәшмибез икән, син дә не рыпайся дисең!!!!

№197 (835742) / 07.04.2013 22:49:45

И причем монда коллектив???? Коллектив өчен зыянны исбатламадыгыз бит шле!!!!

№196 (835741) / 07.04.2013 22:49:06

Үтерәсез сез!!!! Миңа ярамый икән, башкаларга булмасын!!!

Бу нинди нигилизм соң?????

Тотмаучылар да үз хокукларын дауласын!!!! Мин бөтенләй каршы түгел!!!!!Мин хәттә бикинидан килсеннәр теләсәләр дим.

Көрәәегез үзегез өчен!!! Ә син миңа без көрәшмибез, сиңа да ирек бирмибез дисең!!!!

№195 (835740) / 07.04.2013 22:47:27

((((((

№194 (835737) / 07.04.2013 22:44:48

Тәртип,кемдер килеп тикшерү өчен түгел,беренче чиратта коллективтагылар өчен кирәк,Иркәкәем.

Конституциядә тотмаучылар хокукы да язылган.
Тотмаганнар өчен,форма обязательный нәрсә, ә калганнарга булса ярый, булмаса ярый алайса?

№193 (835734) / 07.04.2013 22:40:41

Иркәгә,
мэр да тикшерми))) Мэрны тикшерергә тешләре үтмәгәч, яшь мөслимә яулыгы тикшерәләр дим.

Конституциядә язылган, вөҗдан иреге дигән. Ягъни кем нинди дин тотасы килә, шуны тоту иреге язылган!!!!Ислам динендә хатын-кыз киенү рәвеше ул фундаменталь әйберләрнең берсе. Просто яулык түгел.

№192 (835732) / 07.04.2013 22:37:10

Соры корт ,

минем бүгенге диниләргә карашымны беләсең.Синекеннән әллә ни аерылмый.Әмма исламда хатын-кыз киеме - ул фундаменталь әйбер. Аны юк итүне бүгенгедән чыгып кына карап булмый.

№191 (835730) / 07.04.2013 22:32:21

Иркә

"Соры корт №27 (835068) / 03.04.2013 20:07:10" постымда язылган, чөйле чалбар балагы, мөслимлек яки мөслимәлек билгесе түгел иде, ләкин, кабул ителгән нормада булмагач, рөхсәт ителмәде. Бүгенге аерымланасы килүне, Ислам белән бәйлиләр икән (RIM №124 (835449) / 05.04.2013 21:52:45), монда, диннең катнашы юк.

№190 (835723) / 07.04.2013 22:22:11

Мэр килеп мәктәп формасын тикшереп йөрсенме?
Тагын арып кайткансың Иркә.
Мөслимә дигәч тә особый категория була алмый. Әллә алар аерым кагыйдәләргә буйсынырга тиешме мәктәп эчендә?!

№189 (835722) / 07.04.2013 22:19:27

Ания, тәртипне Балан урнаштырыга тели дә бит))))Башка җирдә килеп чыкмагач, яшь мөслимәләрне тәртипкә тартмакчы.


Мэрга таба авызын ачарга да куркасызмы тәртип урнаәтырырга теләүчеләр???....Мэр үзен үзе тәртипкә утыртмый бит ул. Менә аларга теш үтмәгәч, мөслимәләргә ябырыласыз инде...

№188 (835714) / 07.04.2013 22:03:53

Шул №171 турында әйттем бит инде үзе төрткәнгә төрттем дип.)))))

№187 (835713) / 07.04.2013 22:03:36

*гә№185 тортке синен шикелле учле кеше тугел бит, бер критика очен кешенен бугазын чэйнэргэ

№186 (835712) / 07.04.2013 22:02:21

Хе, җөрерсең әрмиядә форма үзгәртеп. Тегеннән бер җирең, моннан бер җирең асылынып торса, 37 секундта идеаль формага туры китереп киенә белмәсәң, әфисәрләр бөтен ротаны чишенеп киенергә мәҗбүр итәләр, аннары инде аулакта иптәшләрең эләктерә. Тәкчту сиңа әрмиядә дә күп ләккәндер.))))

№185 (835709) / 07.04.2013 21:59:58

Авыл апае№171 не укы!

№184 (835705) / 07.04.2013 21:52:44

"Армиядә дә форманы үзгәртебрәк йөри идек инде"
Менә бит, Татар әйткәнне үзе дә раслады, кием, үзен башкалардан аерымлап, внимание привлекать итү өчен генә, теге чактагы стиляголар варисы.

№183 (835704) / 07.04.2013 21:52:22

RIM, дырдергә нигә тиясең? Алар сиңа тимәделәр бит. Ямьсез мәгънә чыгарып утырма инде, миңа тити баш булу килешсә дә,ул сиңа бер дә килешми. Мин сиңа әйттем, укучыны орышырга ярамый. Аның белән дусларча ипләп сөйләшергә генә кирәк. Әгәр аңларга теләми икән, тынычлыкта калдырырга, мәҗбүр итмәскә. Әгәр артыннан башкаларны да ияртә икән, башка яктан якын килергә, бүтән үтемлерәк чаралар кулланырга. Алар мүре. Просто укытучылар орышудан башканы белмиләр, курсларга җыеп өйрәтергә кирәк. Орышуны бөтенләй тыярга.

№182 (835702) / 07.04.2013 21:50:17

Э менэ бу жавабын ошады мина...

№181 (835700) / 07.04.2013 21:43:19

Әнекәчем, мин ялганлый белмим, дөресен әйтәм. Римне кимсетмәдем, ә менә төрткегә эләкте берәз, гафу ит, җаным, усаллык белән түгел, үзең төткәнгә генә төрттем.)))

№180 (835699) / 07.04.2013 21:42:30

Син килешмэгэн кеше нэкъ синен кебектер,бэлки яхшырактыр да,э бэлки синен кебек ук тити баштыр.

№179 (835696) / 07.04.2013 21:34:19

Сез кеше фикере белэн ботенлэй килешэ белмисез бугай.Нинди эдэпсезлек! Кеше фикерен критиковать иткэндэ дэ,аны мыскыл итэргэ кирэкми.

№178 (835687) / 07.04.2013 21:18:51

Авыл апае, ///Карышкан баланы форма кимәгән өчен генә орышмый торганнардыр.///

дыр,белән дер дип кенә язасың. Ә мин булган нәрсәне язам. Менә шулай кешенең башка сүзе калмаса оппонентын мыскылларга тырыша башлый. Ярар акыллы баш дип хозурлан үзеңне , беркем бер сүз әйтми))))

№177 (835685) / 07.04.2013 21:18:06

Авыл апае Римнең аргументы бетте. " Дурак,сам дурак" көенә, сүзен бирәсе килмәгәнгә генә бәхәсләшеп утыра. Балаларның формада укуы тәртипкә өйрәтә. Хәзер күп эш урыннарында дресс код дигән нәрсә бар, шул ук форма яг*ни мәсәлән.

№176 (835681) / 07.04.2013 21:12:59

Әй,RIM, бу соңгы язмаң белән бала-чагага әйләндең дә калдың. Әллә тагын, кем белгән? Син үзең турында сөйлисең икән бит. Әгәр мине министр итеп куйсалар, мәктәп укучыларын орышкан һәрбер укытучының үзен наказать итәр идем идем)))) Вәт тәртип булыр иде мәктәпләрдә.))))

№175 (835678) / 07.04.2013 21:10:48

Авыл катыны дөрес сукалый.Вчю.

№174 (835675) / 07.04.2013 20:59:44

Авыл апае, белмисең икән бит. форма кимәгән өчен орышу гына түгел, "варис" галстугын тагып йөрмәгән өчен малайга тәртип өчен 2ле куйганнары бар. Укытучылары әйтә тора, малай мәктәпкә футболка киеп бара. анасы әйткәли, мин бер сүз әйтмим. сорашып кара әле укытучылардан или мәктәп тирәсенә барып кара. Армиядә дә форманы үзгәртебрәк йөри идек инде . Белми кемгәдер ошыйдыр бәлки бертөрле форма киеп, үрә катып йөрергә. Мин мәктәп формасы ягында түгел. "Светский" дигән сүз бу сылтау гына.

Менә каян башларга кирәк "светский"ны алай булгач.



Статья 14

1. Российская Федерация - светское государство. Никакая религия не может устанавливаться в качестве государственной или обязательной.(конституция рф )

Карагыз гербка- таҗ өстендә христиан символы булган хач.

Ике башлы кошның күкрәгендә Георгий победоносец иконасы.
Кошның аякларында монархия символлары.

"Светское" государствоның символлары шуңа лаеклымы соң? Балаларның яулыклары "светский" булырга комачаулый икән бит, менә нәрсә.

№173 (835669) / 07.04.2013 20:44:12

Белмим. Һәр мәктәпнең үз модасы булырга тиеш. Бу өлкәдә дә мәҗбүриләү дөрес түгел, чөнки күп мәктәпләр кием формасын үзләренчә кабул иткәннәр инде.

№172 (835658) / 07.04.2013 20:22:36

Авыл апае,мәктәп балаларына Вяч.Зайцев теккән яңа киемнәрне(фотоларын) күрсәткән идем.Теге шапкалы,трикотаҗныйларны.
Берсенә генә 3 куйдылар.Калганнарына 2 ле.
1 сентябрьдән шуларны кертсәләр,кая барасың.
Син әйткән ал*япкычлы күлмәккә ияләшеп кенә беткәннәр иде.

№171 (835652) / 07.04.2013 19:51:20

*, и төртке, син дә әйтеп карадың инде сүз. Шуңа төртке генә инде син, бахыр. Аңлыйм мин сине.

№170 (835647) / 07.04.2013 19:47:02

Бала бердәм формага киенергә карыша икән , бу очракта нишләргә?
Кая монда барлык сорау? Мин бер генә сорау күрәм ич.
Андый балалар төркемдә күп түгел. Бер я ике генә була. Күпчелек балалар формага каршы түгел. Без дә укып чыктык. Безең заманда да күпчелек формадан йөрергә без каршы булмадык. Матур итеп ак я кара алъяпкыч белән коңгырт йон тукымадан тегелгән ак якалы, җиң очлары да яка белән пардан ак булган күлмәк кия идек. Ул ак яка, җиңнәрне көн дә юып, киптереп, тегеп кия идек. Мәктәпкә бүтән нәрсә киюне күз алдына да китерми идек.
Бер заман форма юкка чыкты. Балалар теләсә нәрсә киеп йөри торгач туйдылар. Иске формаларны кешедән җыеп кия башладылар, кара алъяпкыч бетте. Ак алъяпкычлы күлмәкләрне көн дә кия башладылар. Үзләренә дә күңелле булып китте. Кызлардан күреп малайлар да костюм парочкадан йөрергә гадәтләнде. Аларны беркем өйрәтмәгән. Менә шуннан соң хөкүмәт тә форма кирәклек турында сөйли башлады. Бала-чага җүләр түгел. Нәрсәнең матур икәнен беләләр, зәвык бар аларда.
1-2 бала беренче шәпкә генә карыша. Аннары тиз ияләшәләр. Карышкан баланы форма кимәгән өчен генә орышмый торганнардыр.

№169 (835641) / 07.04.2013 19:12:36

Абыстай гына мулланын алып кайткан сэдака акчасын туземлек белэн котеп утырып, нэрсэгэ булса да ирешергэ момкин.

№168 (835640) / 07.04.2013 19:08:19

Авыл апае барлык сораулардан да тая.Хаман узенен семья членнарын мактый.Хэзер туземлек белэн нэрсэгэдер ирешеп була торган заман тугел шул.

№167 (835634) / 07.04.2013 18:24:29

Авыл апае, сорауга җавап бирмәдең.

//Әгәр балагыз нинәрсәне дә булса эшләмәскә карыша икән, димәк,монда сезгә уйланырга нигез бар дигән сүз.///=?????=///Мәктәп формасы балалар бер-берсеннән социаль, дини карашлары белән аерылып тормасыннар өчен бердәм бертөрле итеп кертелергә тиеш///

Бала бердәм формага киенергә карыша икән , бу очракта нишләргә?

№166 (835625) / 07.04.2013 16:15:26

Күчермә, Коръәннең үзендә, колларга ничек карарга, җарияләр белән ни эшләргә икәне дә бик тәсфилләп язылган. Бәлки колбиләүчелекне дә торгызырга кирәктер? Коръәнчә була бит. Син кол булырсың, мин хуҗаң, Аллаһы боерса.

№165 (835624) / 07.04.2013 16:11:35

Авыл апае!

№164 (835622) / 07.04.2013 16:09:33

Контраргумент против тех, кто голословно и бездоказательно утверждают что "татарки никогда не носили хиджабы":

«Чем богаче татарин, чем знаменитее по своей торговле, тем более скрывает своих жен; они только открывают лицо в своей спальне, потому что их лица запрещено видеть даже свекрам, братьям мужа, дядьям и их детям, одним словом каждому мужчине, живущему в доме.

Богатая татарка как встает, так и наряжается в золотое платье, набелит и нарумянит лицо, как возможно более, и алебастровой куклой, поджав ноги, сидит на диване. Самовар уже перед ней кипит. Напившись чаю и отдохнувши, она вздумает иногда ехать в гости; наряжается в другое дорогое платье; пара лошадей; заложенных в крепко кованную и яркими красками выкрашенную повозку везет ее, всю закутанную, к ее знакомой, и она, бедная, не выставит из под покрывала носа до самой горницы своей приятельницы.

Знаменитые татарки даже лишены воздуха. Садов у них нет, а ежели и есть у кого, то это небольшие палисадники; туда богатая татарка не смеет выйти, не покрытая с ног до головы джиляном, боясь встретиться с кем-нибудь из родственников, живущих с ней в одном доме. Она боится даже смотреть в окошко, чтобы мимо ходящие по улице ее не увидали.

Вот томительная жизнь казанских первоклассных татарок. Но они не скучают ею и почитают себя счастливыми, удивляясь образу жизни европейских женщин. По мнению татарок, европейские женщины никогда не войдут в рай, уготованный праведным, и потому благодарят Бога, что Он сотворил их магометанками.

Второстепенными татарками в Казани назову я тех, которые не так богаты, как первые, или хотя и богаты, но не так важничают. Он несколько позволяют себе свободы подышать чистым воздухом, то есть чаще выставляют нос из-под своего покрывала, сидят под окном и не всегда от него бегают, когда увидят проходящих, разве пройдет мимо дома богатый, значительный татарин. Второстепенные также занимаются хозяйством, смотрят за стряпкой, иногда делают сами пироги и пельмени, выходят на двор смотреть чисто ли в конюшне и в коровнике. Тут они не всегда закрываются при встрече с домашними мужчинами, включая свекра. В гости часто ходят пешком, выставляя при том нос и один глаз.

Третий разряд татарок дышит гораздо свободнее. Домашнее хозяйство исправляют сами, стряпают, доят коров и ходят сами по надобности в город, хотя и под покрывалом, но часто с полуоткрытым лицом и закрываются только, встретясь с татарином; занимаются рукоделием; из них есть портные, золотошвейки, которые вышивают превосходно тюбетейки, нижут их жемчугом и украшают камнями, также башмаки, ичиги, стоящие иногда до пятисот рублей.
Эти три разделения мои татарок можно отличить во время весеннего праздника Сабантуй. Первостепенные татарки никогда на Сабантуй не пойдут. Вторые ездят в своих испещренных белым железом и ярко выкрашенных кибитках на паре прекрасных, жирных лошадей, разодетые сами в золото и жемчуг, разбеленные и разрумяненные, как маски, но так закутанные в покрывала, что без жалости невозможно на них смотреть. Все эти кибитки становятся в лесу, довольно далеко от места, где устроен праздник; отсюда татарки, выставляя один глаз, смотрят и потеют в своих тяжелых нарядах. Никто из них ничего не видит, потому что Сабантуй далек от них и закрыт толпами смотрящих на праздник и экипажами».

Карл Фукс, «Казанские татары», 1844 г.

№163 (835620) / 07.04.2013 15:55:35

!, син теге заманнарны оныткансың менә. Миңа бер дегет мин яшь чакта болай дигән иде:"Кара аны, әгәр мине ташлыйсың икән, миңа кияүгә чыкмыйсың икән, мин сине пычак белән кадап үтерәм". Шул сүзләрен ишетү белән баш-аягымны алып качтым моннан. Иче? Ниче. Вот так. Хәзер яннан узганда сүз кушарга ояла. Үзем нихәл дип китеп барам.
Ә минем мыжык бабай кызыбыз үсеп җиткәч( ә ул безнең атасына охшап күз явын алырлык чибәр) миңа туҗе янады: "Кара аны, әгәр кызың кызлыгын сакламыйча бала күтәреп кайта икән, иң беренче сине бәреп үтерәм". Аллага шөкер, андый хәл булмады. Кызыбыз үзенең дәрәҗәсен белеп кенә бер дигән җегеткә чыкты. Зурлап туйлап килеп алып киттеләр. Кем өйрәткән аларны? Минем аларны өйрәтеп утырырга вакыт булмады, эштән кайтып кермәгән. Кечкенәсенә декрет акчасы алыр өчен, кызны алты айдан әбисенә калдырып эшкә чыктым. Энесе белән аралары яш тә өч ай гына иде, игезәкләр кебек үстеләр. Тегендә монда чыгып керәсе булса да бикләп китә торган идем, әбиләренә гел әйтеп тормаган. Ну кайткан төшемә кыз инициативасы белән бардак ясап куялар иде. Орыша гына идем, түлке маңгай астыннан күзләрен яшереп елмаеп торалар иде. Аллаһы Тәгалә саклаган, рәхмәт яугыры.
Син үзең күрәсең ирләр психологиясен аңламыйсың. Алар куркытырга ярата, ләкин әйткәннәрен һәр очракта да тормышка ашырырга ашкынмыйлар. Бары криминал булган очракта гына туры киләдер. Алар янап тормаска да мөмкин. Шуның өчен башыңны криминал белән бәйләмәскә кирәк.
Ни әйтергә телим? Теләсә нинди баланы пычак терәп начар гамәлләргә этәрә алмыйлар, бары ихтыяры сыеклар гына моңа мәҗбүр ителә. Көчле ихтыярлы куркусыз баланы үтерүләр белән янап кына мәҗбүр итеп булмый. Да, иң беренче кешенең психологиясен, физиологиясен яхшылап өйрәнәләр, аннан соң гына тәэсир итә, кыса башлыйлар. Балаларыгызны начар сүз әйтеп, начар сүзләр белән сүгеп үстермәгез. Аларның күңелләрен үстереп мактап торганда нәтиҗәләр сөенечле булыр, ләкин моңа озак вакыт һәм түземлек таләп ителә шул.

№162 (835617) / 07.04.2013 15:48:45

Өйдә түгел бит ул,биләмдә!

№161 (835616) / 07.04.2013 15:40:27

Авыл апае, капкаңда кеше бар бугай..
Самавырың куй, таба чыҗылдата башла..

Ә-ә,юк икән, ялгыш күргәнмен, ялгышып кагылганнар икән.

№160 (835612) / 07.04.2013 15:31:40

* №159

№159 (835611) / 07.04.2013 15:26:19

Ин обидносы шул - шулар хэзер кешегэ узлэрендэ булмаган акылны ойрэтеп яталар.

№158 (835609) / 07.04.2013 15:24:34

Урлап кынамы сон?..

№157 (835606) / 07.04.2013 15:19:42

Урлап туйгач кына динигә әйләнәләр шул бездә.
Урлаганда ышанырга ярамый Аллага.
Ышансаң килешеп бетми шул.
Күрәсең,үзләре кебек каракларга дога җибәрергә кирәк.

№156 (835605) / 07.04.2013 15:15:50

Куп кенэ месен!Ялгышлары байтак булганнар барысы да шунда.

№155 (835601) / 07.04.2013 15:12:15

Бала шуңа да бала,тегесен дә татып карый,монысын да татып карый.
Нормаль гаиләдә бер "трудный ребенок" булырга мөмкин.Киресенчә, гаиләләре белән амораль тормыш алып баручылардан да бер ак карга очып чыга,шаккаттырып.
Дин тотасы килгән кешегә комачауларга ярамаган өчен дә,көнгә 5 вакыт намаз укымаган кешене дә денсезлектә гаепләргә,көчләп яулык бәйләтергә кирәкмәс.
Наркотиклар,талау кебек нэрсэлэр турында сүз алып бармыйм.
Дини булмаганнарның барсы да наркоман,җинаятьче булмаган шикелле үк,
намазлыктагыларның да барсы да фәрештә түгел. Ялгышлары байтак булган кешеләр дә күп.

№154 (835600) / 07.04.2013 15:10:06

Авыл апае! Сузлэрен дорес.Лэкин бу гасырда авылыннан ботенлэйгэ чыкмагансын ахрысы.Морален шуны курсэтэ.Алла сакласын,балаларны пычак терэп этэрэлэр бит начар адымнарга. Психологиядэн дэ бик ерак торасын ахрысы.

№153 (835599) / 07.04.2013 14:43:03

RIM, бу постыңны акламыйм да, хупламыйм да. Әгәр кеше нормальный булып туган икән, ул наркота да капмас, кеше дә кыйнамас һәм башка төрле ярамаган гамәлләр дә кылмас, аң бул.
Әгәр инде ул кыек күзле, кәкре куллы икән, аның дефектын мораль укып син генә төзәтә алмыйсың, тырышлыгыгың бушка гына китәчәк. Вәт шул.
Чүт ли бөтен язмамны күчермәгәнсең, ә самый главные калган, тешең үтмәгән ахры: Әгәр бала күңеле тотрыклы икән, ул ялгышлар ясамаячак. Әгәр бала күңеле чуар икән, монда төп гаепнең үзегездә икәнен иртәме-соңмы танырга туры киләчәк. Өстәп шуны әйтәм: ирне дә , хатынны да, кияүне дә, киленне дә, балаларны да шулай ук яхшыга яхшыны, начарга бары тик начарны гына бирерләр. Бу галәм законын сезгә күптән аңларга вакыт җиткән.

№152 (835595) / 07.04.2013 13:42:59

Авыл апае,№150

//Диниләрнең Коръән сүрәләре артына качып белсәбелмәгәнне лыгырдауларына да гарык булып беткән.///
Мөселман кешесе үзенең сүзенә караганда Коръән сүзләрен өстен куя. Әгәр белмәсәләр кайсы төштә ялгыш җибәрәләр? Кешене төзәтергә кирәк, сүгәргә түгел. Кеше хаталанырга мөмкин.

//Кеше ниндидер күрсәтмәләр буенча яшәргә тиеш түгел, һәркем үз йөрәге кушкача яшәргә тиеш.//

Кешенең нәфесенә буйсынып кына яшәсә аннары нәрсә була? Мәсәлән берәү тота да " бу кеше минем йөрәгемә ярамый" дип кыйнап ташлый. Яисә,"минем йөрәгем шуны ярата" дип кеше гайләсен боза.

///Балалар ярый белән ярамый дигәннең алтын урталыгында тәрбияләнергә тиешләр, чөнки алар нәрсә ярый, нәрсә ярамаганны да үз күзәтү-тәҗрибәләренә нигезләнеп ачыкларга тиешләр.///
Кайбер илләрдә наркотик сату ,проституцияне, хәзер инде бер төрле җенесләрнең гаилә коруларын рөхсәт иттеләр. Бала күзәтә: димәк, наркота ярый,фәхешлек ярый, зәңгәрлек ярый.Тагын кинодан карыйда
гаепсезгә кеше үтерү дә ярый.


//Әгәр балагыз нинәрсәне дә булса эшләмәскә карыша икән, димәк,монда сезгә уйланырга нигез бар дигән сүз.///=?????=///Мәктәп формасы балалар бер-берсеннән социаль, дини карашлары белән аерылып тормасыннар өчен бердәм бертөрле итеп кертелергә тиеш///

Бала бердәм формага киенергә карыша икән , бу очракта нишләргә?

//Кеше ниндидер күрсәтмәләр буенча яшәргә тиеш түгел, һәркем үз йөрәге кушкача яшәргә тиеш///



№151 (835582) / 07.04.2013 11:54:48

Өстәп шуны әйтәм: ирне дә , хатынны да, кияүне дә, киленне дә, балаларны да шулай ук яхшыга яхшыны, начарга бары тик начарны гына бирерләр. Бу галәм законын сезгә күптән аңларга вакыт җиткән.

№150 (835580) / 07.04.2013 11:37:46

"Әмма мөслимәләрнең киеме турында наданлыгың көчле."
Ха, кеше җир йөзенә шәрә килеш килә, шәрә килеш китеп тә бара. Сез ул разврат диеп, ирләрне котырта диеп кеше тәненнән гаурәт ясап утырасыз. Мин сиңа үземне дини димәдем. Диниләрнең Коръән сүрәләре артына качып белсәбелмәгәнне лыгырдауларына да гарык булып беткән. Кеше ниндидер күрсәтмәләр буенча яшәргә тиеш түгел, һәркем үз йөрәге кушкача яшәргә тиеш. Балалар ярый белән ярамый дигәннең алтын урталыгында тәрбияләнергә тиешләр, чөнки алар нәрсә ярый, нәрсә ярамаганны да үз күзәтү-тәҗрибәләренә нигезләнеп ачыкларга тиешләр. Әгәр балагыз нинәрсәне дә булса эшләмәскә карыша икән, димәк,монда сезгә уйланырга нигез бар дигән сүз. Уйлыйсыгыз килми, үз минминлекләрегез көчле. Шуның белән бала күңеленә төзәтеп булмаслык яра ясыйсыз. Ул яра киләчәктә үзегезгә үк хәнҗәр булып юнәлгән була. Эш узгач кына исегезгә төшә.
Мәктәп формасы балалар бер-берсеннән социаль, дини карашлары белән аерылып тормасыннар өчен бердәм бертөрле итеп кертелергә тиеш. Мәктәптән кайткач формасын салып куйганнан соң гына үзе теләгәнчә киенергә аны беркем дә тыя алмаслык булсын. Хет кыска итәк, хет манашка киемендә урам буйлап йөрергә тулы хокуклы. Кысмагыз балаларыгызның хокукларын, аларга үз-үзләре булып яшәргә мөмкинлек кирәк.
Әгәр бала күңеле тотрыклы икән, ул ялгышлар ясамаячак. Әгәр бала күңеле чуар икән, монда төп гаепнең үзегездә икәнен иртәме-соңмы танырга туры киләчәк.

№149 (835577) / 07.04.2013 11:15:34

Мэктэп формасын да контрольдэ тота алмаган илдэ,тэртип булачагына ышаныч юк инде.
Энэ бит,урлау гадэти хэлгэ эйлэнде. Урларга момкинлеге,телэге булган кешенен гамэле,ул кадэр начар итеп кабул ителми.


Ания!

№148 (835574) / 07.04.2013 11:07:27

Эш болай барса ,Иркә бу режим да шунда ук очачак., Хәм Татарстаннан эз дә калмаячак. Казанская губерния и вәссәләм. Кая күрәсең син тәртип Россиядә, менә күрше әби кызы яныннын Даниядән кайтты. Шәхәр мэрының баласын сәпиткә утыртып бакчага илткәнен күргән, бик тә гаҗәп булган. Менә анда тәртип.

№147 (835555) / 07.04.2013 00:10:43

Правовой нигилизмга ис китә торган. !әм шушы кешеләр һаман тормышначар дип ыңгырашы.Балык башыннан чери, ди. Балык әллә кайчан череп беткән инде.

"Ну тэртип ботен жирдэ дэ булырга тиеш!"

Конституциядә язылганнар тәртип булмагач,

1. Тәртип ул нәрсә??Аны кем билгели???

2. Кем һәм ничек оештыра һәм нәрсәгә таянып????

Элек компартия бар иде, боларны эшли торган. Әмма ул бу эшне башкара алмады, шуңа тарих чүплегендә ята алар режимы...

№146 (835541) / 06.04.2013 22:52:08

Арбитр,тэртип дигэндэ мин, кабул ителгэн кагыйдэлэрнен,утэлеше турында куздэ тоткан идем.
Дини булмаганнарга телэсэ ни кияргэ ярамаганы кебек ук,моселман балалары да,осте башы каплансын очен генэ,телэсэ ни кияргэ тиеш тугел.
Моселманнар арасында да торлесе бар бит,бар байлары,бар фэкыйрлэре дэ.

№145 (835537) / 06.04.2013 22:26:56

Бездэ-Чирмешэндэ форманы байтактан киялэр (Кулмэк, кара. ак альяпкыч). Ата-аналарга да унай, бэтен бала бер тэсле.

№144 (835521) / 06.04.2013 21:11:07

Дорестэн дэ,дини мэктэплэр будут пустовать. Беренчедэн,анда укытырга кочле укытучылар бармаячак.

№143 (835520) / 06.04.2013 21:07:40

Ботен мэктэп баласы чупрэккэ уралып беткэнче,единый форма кертеп олгерсэлэр ярый инде.

№142 (835506) / 06.04.2013 19:26:58

Нинди генә үзгәрешләр булмасын,урта һәм югары белем алу түләүле булырга тиеш түгел.Системаны үзгәрткәндә,халык өчен яхшы башлангычлар калырга тиеш.Сез нәрсә,белем бирү системасын таркатып бетерү ягындамы?

№141 (835504) / 06.04.2013 19:15:13

Соры , Балан да, авыл апае да шуны аңлатырга тырышты бит инде. Әмма кайберәүләр гадәттәгечә эт кебек ташланып, бөтенесен бутап бетерде. мин дә аерым мәктәп яклы, ике як та кәнәгать булачак.

№140 (835503) / 06.04.2013 19:11:57

Вакыт!

№139 (835501) / 06.04.2013 19:08:49

*
//Андый мәктәпләрне, үз акчаларына тотсыннар, пусть не надеются, имансыз татарлар акчасына!!!//

Имансызлар мәктәбен кем акчасына тотарга телисең? Син башың белән дусмы?
Налогны иманлылар да имансызлар да түли? Покага "Общаг" хисабынна яши мәктәпләр.

Балан.

//Ну тэртип ботен жирдэ дэ булырга тиеш!//

Балалар форма киеп йөргәндә тәртип бар идеме? Балаларның тәртипсез булуында форма гаеплеме? Мруда язучылар арасында да тәртиплеләр бик аз.
* №135 үзен укытучы дип атый. Шундыйдыйлар укытканда тәртип булмаячак,балалар әллә нинди формадан йөрсәләр дә.

СУ курсантлары формадан йөриләр. 60еллардагы курсантлар белән бүгенгеләрен тәртип ягыннан чагыштырсак,аерма бик зурдан...

Форма мәсәләсен,Мөселман кызларнына бәйләнү итеп кенә кабул итәм.

№138 (835499) / 06.04.2013 17:43:32

Вакыт

Сезнең белән тулысынча килешәм. "Ярты карыш итәк, өстән эми очлары, астан кендекләре күренгән кофточкалар киеп йөрмәсеннәр" өчен дә кирәк инде ул, бердәм мәктәп формасы...

№137 (835497) / 06.04.2013 17:37:22

Балалар дип юк сүз сөйләүдән туктарга кирәк. Элек кызлар 12-дән, малайлар 14-тән намазга баскан, өлкән кеше дип, үз гамәлләре өчен тулысынча җавап бирергә тиешле кеше итеп кабул ителгән. Хәзер акселерасия булганын да исәпкә алган вакытта, 11 яштән - өлкән кеше дип исәпләргә вакыт - барысын да.
Алар 6 сыйныфтан тормышны хәзерге өлкәннәргә караганда күпкә яхшырак белә башлыйлар инде, татып та карыйлар бар яклап та. Шуңа да ярты карыш итәк, өстән эми очлары, астан кендекләре күренгән кофточкалар киеп йөриләр хәзерге укучылар мәктәптә. Бусы тышкы күренешләре чагылышы. Рухы чагылышлары исә - кыргыйлык заманына тәгәрәгән затлар үрчетә хәзер мәктәп, азгынлык, бозыклык, үзеңнән йомшагракларга, бигрәк тә яхшырак укыганнарга карата көч куллану - мәртәбә санала ул хәзерге мәктәпләрдә.
Моңа, чынлап та чик куярга вакыт.
Бетерделәр мәгариф системасын Фурсенко кебек дилетантлар, мәктәп тәрбия бирергә тиеш түгел, белем генә бирергә тиеш, "успешный" (шыр аңгыра, акчадан башка берни дә кирәк булмаган замана маймылы!) кешеләр тәрбияләргә тиеш мәктәп дигән шыр ялганнары белән.

№136 (835478) / 06.04.2013 09:45:41

Просто нинди кешеләр мөслимәләр хокукын тыярга телиикәнен күрсәтәсем килде.))))
Ну кая инде безгэ мондый катлаулы нэрсэлэрне анлау!!!Ярый аналитик Иркэ чыгып по полочкам))))
мне не нравитсядан башка))))))

мина шунын гына хэтле нравится ни нравится.))))
Ну тэртип ботен жирдэ дэ булырга тиеш!

№135 (835477) / 06.04.2013 09:35:25

Арбитор, Язганың заслужеваеть анимание. Ул дини мәктәпләр будет пустовать, слов нет. Даже нинди сектант, Фәйзрахман да, оныкларын исламча укытмыйча, чит илдә, светский белм алырга җибәргән бит. Но, каждый шәһәрдә 1-2 шундый мәктәп булса, нормальный мәктәпләргә атака кимер иде. Андый мәктәпләрне, үз акчаларына тотсыннар, пусть не надеются, имансыз татарлар акчасына!!!

№134 (835476) / 06.04.2013 09:14:53

Даеешь аерым мәктәпләр! 1700 еллардагы шикелле. Правтда бераз үзгәртеп,т.е. татар мөселман балаларына төрек лицейларын торгызу,имансыз татарларга бүгенге мәктәпләрдә,керәшен татарларына үз мәктәпләрен - татар телендә христиән дине кысаларында укыту кулаерак булачак. Бер нинди диннәр ара,милләтләр ара ызгышка сәбәп булмас.
Нинди күркәм,үрнәк булырлык, төрек лицейлары бар иде.

№133 (835474) / 06.04.2013 09:05:59

Иртән иртүк,
\\Башкаларны уважать итмичә, үзеңнекен генә, алга сөрү, бер вакытта да яхшылыкка алып бармый.\\
- коментариилар белән яз әле,аңламаганнарга,ни дигән сүзең бу?

№132 (835471) / 06.04.2013 08:36:53

"Төсен билгеләгез.Миңа калсы каршы мөслимәләр булмас..." Иииии, Иркә, официально даже, пәрәнҗә кию кабул ителсә дә, гаебен табып, Исламга туры килмәүче урнын табачаклар. Потому что, мөселманнарга, кием шәригать тоту өчен түгел, твыш чыгарып үзләренә внимание привлекать итү өчен генә кирәк. Әнә, Муамр Каддафи, үз халкына, практический, тулы шәригать законнары обеспечить итеп, благосостояниене европадан югарырак иткән булса да, америка еврейлары акчасына укыган яңа мөселманнар кулыннан шәһит китте. Башкаларны уважать итмичә, үзеңнекен генә, алга сөрү, бер вакытта да яхшылыкка алып бармый.

Шомырт №48 (835126) / 04.04.2013 11:45:39 та әйткәннән дә тулырак итеп әйтеп булмый. Дальше, ниемне бирсәм дә, сүземне бирмим киткән. Обшеобразовательный мәктәптә, диненә карап, балалар аерымланып торырга тиеш түгел, шуңа да ул, обшеобразовательный мәктәп!!!

№131 (835469) / 06.04.2013 06:49:50

Динсез дисәң, намаз укучыга охшаган язмаларың да бар кебек. Әмма мөслимәләрнең киеме турында наданлыгың көчле. Кызганыч.

Мөслимәләрнең капланып йөрүе мода түгел.

Шәригатьтә х-кызның йөзе, кул чугыннан башка урыннары - гаурәт. Чит ирләргә, шул исәптән, чит ир-балаларга(хәтта х-кызларга да) да, гаурәтне күрсәтү һәм карау тыела! Х-кызның аяк йөзен күрсәтү, күрү тиешме юкмы - фикерләр аырыла.

Икенче хәл, бүгенге мөселманнар да үзара кү төрле. Мөслимәләрнең байлыгы булганы Матурдан матур киенергә ярата. Исламда мондый хәл тыелмаса да хупланылмый. Чит ирләрне җәлеп итмәсен өчен мөслимәләрнең киеме тән төзелешен(фигурасын) сиздермәскә тиеш.

Пәйгамбәр сала Аллаһу гәләйһи вәссәлләм: "Җитәр шундый вакыт киенгән шәрәләр йөрер",- диде; "Җәһәннәмдә күпчелек х-кыз һәм байлар",- диде. Җәннәт һәм җәһәннәм - Хак!

Х-кызга ир-ат киемен, ир-атка х-кыз киемен киюне тыйды! Ул моны намаз укучылар өчен әйтте.

№130 (835465) / 06.04.2013 00:38:25

Балан,№129 дан соң минеке дә бетте....



Күптән юк иде инде ул...Сүз болгатып утыру бәхәс яки фикер алышу исәпләнми.

Просто нинди кешеләр мөслимәләр хокукын тыярга телиикәнен күрсәтәсем килде.

Кыскасы, никакие... Пусть не высовываются, мне не нравитсядан бүтәнне аңаларлык сүз булмады.

№129 (835462) / 06.04.2013 00:17:32

Син всюж таки кинәт кенә мөслимәләр формасы яклы булдыңмыни???Син всюж таки яулык һәм озын күлмәк яклымыни???)
Э нэрсэ? Мин мослимэлэрне гаеплэдем что-ли кайдадыр????Мин гомумэн кеше хокуклары яклы!!!
Аларга торле тостэге уз кулмэклэре белэн йорергэ рохсэт ителсэ, мини юбкадан килергэ телэгэн,яисэ чалбардан йоруче кызнын хокукы бозылмыймы? Менэ булдырсыннар шундый форма,шэригатьчэ дэ булсын,светски да куренсен.Озын сарафан, яисэ, деловой пиджакларны мэктэпкэ кертуе авыр тугелдер. Аларны мослимнэр узлэре дауламаса,беркем дэ китереп тоттырасы юк!Кысрыклауны узлэре китереп чыгардылар да инде,шыксыз итеп киенеп йореп.Матуррак киенеп йоргэн булсалар бэхэс буласы да тугел иде.


Ирлэр белэн минем проблема юк шокер.
Женси проблеманы узеннэн эзлэ! Э бэлки технарь булгангадыр,бэлки ике чылбырлы булгангадыр.
Бигайбэ сузем бетте.

№128 (835457) / 05.04.2013 23:29:26

Балан, )))
син гуманитар булгангамы соң, хатын-кыз булгангамы, логикаң бер чылбырлы гына!!!Мин бит синең №101дә әйткәнеңне куәтләдем генә:"Анализ ясый алмаслык дәрәҗәгә җиткәнсең!"Димәк син ике чылбырлы логикага күчсәң, үзеңне үзең мыскыллаган буламы инде????Яки башканымы, ягъни мәсәлән мине.

Дөресен әйткәндә туйдырды бу ирләр белән генә ярый торган штучкаларың!!! Вирт дөньяда бит җенес юк!!!

"Сүз кием төсе фасон турында бармасын өчен,уртак мөслимәләр формасы кирәк тә инде ул, безнең аң ирешә алмаслык Иркә!"

Исәнме, кодагый, биш самавыр чәй эчкәч!!!! Син всюж таки кинәт кенә мөслимәләр формасы яклы булдыңмыни???Син всюж таки яулык һәм озын күлмәк яклымыни??? Тик бит законда мөслимәләр формасы түгел, аларны яулыксыз!!!!һәм кыска итәкле итү турында бара.Ягъни мөслимәләр киемен бөтенләй тыю турында!

Булмаган киемнең төсе, фасоны турында сүз йөртеп буламыни????

Әгәр яулык һәм озын итәк кала икән, дак туйганчы сөйләшәгез төсе, фасуны турында...Төсен билгеләгез.Миңа калсы каршы мөслимәләр булмас...

№127 (835456) / 05.04.2013 23:19:10

Моданың тиз уза торган гадәте бар,РИМ. Күп булса 2-3 сезон.
Ләкин бит яулыкны бер ябып,бер япмыйча йөри алмыйсың,мода үтте дип кенә.

№126 (835455) / 05.04.2013 23:16:08

Безнең югарылыкка менә алмаганга))))
Менә мыскыллауга да күчтең Иркә.
Бусы да синең башкаларга карата еш кулланыла торган сүзләрең!Ләкин син үзең бик тиз онытасың,үзеңә кагылганда?
Сүз кием төсе фасон турында бармасын өчен,уртак мөслимәләр формасы кирәк тә инде ул, безнең аң ирешә алмаслык Иркә!
Мөслим-мөслимә киеме дә күптөрле булырга мөмкин!!!
Ниндиен кисен мәктәпкә мөслимә кыз? 19 гасыр киеменме,чаршау төслесенме?Заманча подиумда күрсәтелүче, хәзерге дизайнерлар тәкъдим иткән фасоннымы ? Әллә инде баш,аягы күренеп йөрмәслек булу да җитәме аңа?

Мөслимәне чишендерү атеист кызны бөтенләй чишендереп ату динән сүз бит индеул. Алайса башка кызларны бикинидан йөртегез.)))))
Ә биккини монда причум?и причум монда йөртегез?
Ахинеяңне аңлыйсыңмы?

№125 (835454) / 05.04.2013 23:13:28

Мин дэ шулай уйлыйм,Рим.

№124 (835449) / 05.04.2013 21:52:45

Эксперт: Биш елдан хатын-кызлар арасында мөселман модасы популяр булачак.

http://www.newsru.com/cinema/27mar2013/muslimoda.html

№123 (835447) / 05.04.2013 21:48:22

Соры, аста мин яздым инде, ни өчен мөслимә киеме киеме форма була алмаганын.Иркә.№68не укы.

№122 (835446) / 05.04.2013 21:45:09

Балан №103, сөйләшә торгач, тәки аңлагансың сүзнең ни турында икәнен!!!

Нәкъ менә шулай, теләсәләр, тшресен таксыннар. Син христианга тәрене тыя алам дип уйлыйсыңмы әллә???? Алар барысы тагып йөри. Тик ул тшре нательный дип атала. Кеше күрми аны. Яһүдләрнең Аллаһысы әллә кайчан бүтән, Аллалары һәрвакыт үзләре белән. Аллаһысых яһүд юк Россиядә. Шул исәптән мәктәпләрдә. Ул аларның кесәләрендә.Мөселманнарның яулыгы, киеме.

Мөслимәне чишендерү атеист кызны бөтенләй чишендереп ату динән сүз бит индеул. Алайса башка кызларны бикинидан йөртегез.

Ник андый карар юк????Җавап көтәм, Балан.

Калганнары без комментариев.

"Нигә башкаларга берторле,әйтик зәңгәр чалбар,ак күлмәк белән йөрү кертелгәндә, диниләр аллы-гөлле яулыектан,шакмаклы, "

Анализлый белүче)))) сүз кием төсе турында бардымыни???? Дааааа, мин мондый анализга сәләтле түгел))))))Яки "Син бит кешене намаз укыганы өчен генә,башкалардан өстен категорияле итү ягында!" Менә син бу сүзе каян алганыңны язмадың мәсәлән!!! Кайсы бирдә, фразада әйттем мин мондый сүзе????Кабатлыйм, үзем әйтмәгәннәрне исбатлау, выше моего ума!!!!Син менә әйте6лмәгәнне әйтергә сәләтле!!!! Бу яла ягу дип атала, яки гафуүтенәм алдан ук, синең белән бүтән бшхәсләшә алмыйм. Билгеле инде, синең югарылыкка менеп җитә алмаганга.


№121 (835444) / 05.04.2013 21:34:20

Ул мәчеткә укырга чабучы карчыкларны мин сиктантлар диәр идем.18-20 кешедән торган группаларны җыеп коран укырга дип чабалар.Шунда төрле-төрле бәйрәмнәр ясап яталар.Өйләренә кайткач чатыр-чотыр бабалары белән талашалар.Әллә анда Вахабист булырга үрәтәләрме икән.

№120 (835441) / 05.04.2013 21:25:03

RIM бик яхшы ссылкалар куйгансың. Рәхмәт. Особо мөселман архитиктурасы,мәчетләре. Дөнья гизгәнндәй булып,бабайны искә төшердем. Рәхмәт.

№119 (835438) / 05.04.2013 20:55:26

Дәгвәт бүлеге электә бар иде.

№118 (835437) / 05.04.2013 20:55:13

Школьная форма повысит рождаемость http://www.utro.ru/articles/2013/04/05/1111386.shtml?utm_source=gisme

№117 (835436) / 05.04.2013 20:54:08

Ваһабит,минемчә,дин буенча пропоганда алып баручы.Пропоганда бүлеге була инде нәзрияттә.Мәчетләрдә ячейкалары.

№116 (835434) / 05.04.2013 20:48:42

Мулла Гали, нәрсә соң ул ваһабит? Каян ишеттең?

№115 (835432) / 05.04.2013 20:41:37

РИМ,әйт әле,тиздән район мәчетләренә,шәһәр мәчетләренә,дини нәзрияткә Ваһабит дигән штат кертәләр диеп ишеттем.Дөрес хәлме бу.

№114 (835428) / 05.04.2013 20:11:39

Хиҗабның Рәсәй җәмгыятенә зыяны......

http://vk.com/fatihhabib?z=photo25967333_300813706%2Falbum25967333_00

№112 (835424) / 05.04.2013 19:54:14

Бигрәк иртә уянгансың бүген хатын.

№111 (835422) / 05.04.2013 19:48:29

Ха-ха-ха! Үтердең. Мәктәп диниләре турында барамыни монда сүз? Әнекәчкәем, алар да яулык бәйләп чапан киергә тиешмени әле? Мөселманнар, христианнар, кришнаитлар, индуслар, чурт, тагын кемнәр бар әле? Ха-ха-ха! Әдәм мәсхәрәсе, чума. Кая барыйм икән? Нишлим икән?

№110 (835419) / 05.04.2013 19:39:55

Дини форма чересчур,ә теләсә нәрсә киеп килү,чересчур түгел,алайса?

№109 (835418) / 05.04.2013 19:38:22

Мәктәп турында сүз барганда, 90яшьлекләрне күздә тоталар,апай.
Әллә егылып башың бәрдең шунда?

№108 (835417) / 05.04.2013 19:37:04

М.ру коймасына күз салыгыз.
Вяч.Зайцев чишкән,ди, анда сезнең бәхәсне.

№107 (835416) / 05.04.2013 19:35:29

"Диниләр өчен дә,бердәм форма кабул итәр вакытлар җитте,дим мин".
Аңламадым, диниләр дигәндә намаз укучы барлык халыкны күз алдында тотасыңмы син, балам.
Ха,күз алдына китердем, манашкалар кебек татар әби-чәбиләре йөриләр ди урам буйлап.
Пипис, капис, чистый барып чыктыгыз инде.
Замана ахырындагы рилигиозная чума шушы була торгандыр шәт. Кстати яулык турында. Безнең татар кызлары башларына калфак кигәннәр,киленнәр сузып баш артына чөеп бәйләгән, ә ак әбиләр хәзер дә яулыкны матур итеп сузып алга бәйләп куялар. Мәктәп яшендәге кыз балаларга катлы-катлы яулык ниемә кирәк? Хәзер бит аны бәйләмиләр, ә яулыкка ураналар. Каян килгән бу мода татар хатын-кызына? Күлмәк туҗе татарча үзебезнеке матур. Аяк битеннән сүрәпәтләрне мескен ихтыярсыз хатыннарга кемнәр кидергән икән?. Кызганам мескеннәрне. Хәер, алар шуңа дучар ителгән икән, димәк,корбаннар да кирәктер. Күрәсез бит, ничек кенә дини тәрбия -инандыру(внушение) алып барылмый. Ничек кенә өйрәтмиләр. Ә бит дингә килү
ирекле булырга тиеш. Коръән буенча да мәҗбүриләү дөрес гамәл түгел. Дини форма бу инде чересчур.

№106 (835413) / 05.04.2013 19:22:42

2006 елда, Санкт-Петербургта, 15-яшлек Маша Шрайбер, биология дәресендә, Дарвин теориясен укыткан өчен, мәктәпне судка бирә:

http://www.religio.ru/arch/25Oct2006/news/13649.html

№105 (835412) / 05.04.2013 19:14:34

Әй аллам,лыгырдык боткасы язып утырасыз инде.Булдырган кеше намазында укый,чукыныпта чыга.Аның бер гаебе юк.Икеләтә файда.Монда ирләр юк,булсада хатыншалар гына утыра.

№104 (835410) / 05.04.2013 19:03:20

кеше ышанмаслык сүзне ир башың белән сүләп утырма инде.


//мәктәптә, биология белән физика укытуны тыярга кирәк, дингә каршы килә, дип әйтәләр, ди. //
гайбәт таратма.

№103 (835391) / 05.04.2013 18:21:03

Соры корт!

Яхүд малае 9-10 класста озын сакал үстерәсе килсә,ул да үстерсен. Кара эшләпәдән йөрсеннәр. Православ балалары тәреләрен асып килсеннәр,алтыннан-көмештән. Хокуклар бит һәркемгә бирелергә тиеш.

№102 (835390) / 05.04.2013 18:20:43

Балан

"намазны Алла ризалыгы өчен тоттылар, башкалардан аерылып тору өчен түгел."

№101 (835389) / 05.04.2013 18:18:11

Иркә,язганнарыңны кабат укып чык. Анализ ясый алмаслык дәрәҗәгә җиткәнсең!
Нигә башкаларга берторле,әйтик зәңгәр чалбар,ак күлмәк белән йөрү кертелгәндә, диниләр аллы-гөлле яулыектан,шакмаклы, чәчәкле, аклы яисә чуар итәктән йөрергә тиеш? Единый икән единый бу очракта,бертөрле булырга тиеш диниләр өчен дә!Моны эшләүнең әллә ни авырлыгы юк.
Сүз уңаеннан,матбугатта бу турыда беренче генә сөйләүләре түгел.
Намаз укырга теләмәвеңне, сылтама әллә нәрсәләргә! Әйтерсең,Ислам республикасына әйләнгәннең икенче көнендә үк,намаз укый башлагансың. Теләге булган кеше,әйткәнемчә вакытын таба. Сора мырудашларыңнан.

Көн арасында 5 тапкыр Алла бар икәнне исеңә төшререгә тиеш.)))))
Миңа калса күңелендә булган кешенең ул чыгып та тормый.
Кылт итеп искә төшкәне өчен генә,намазлыкка басар идеңме? Ашау,бәдрәф кайгысы итеп кенә калдырмакчы буласың бит син!!! Үзең әйткәнчә,ахинея шул була мөгаен!

Безнең дәү әниләрнең дә гел намаз укырга вакытлары булмады. Аеруча кызган эш өстендә. Аллахе Тәгалә үзе күрә кемнең нинди мөмкинлеге барлыгын. Аңа карап кына җәннәтсез калмаслар,чөнки намазны Алла ризалыгы өчен тоттылар, башкалардан аерылып тору өчен түгел.

№100 (835386) / 05.04.2013 18:10:24

Мин дә, мәктәптә бердәм форма яклы. Мәктәп-учреждение, аның гомуми эчке тәләпләре бар. Ә инде, хокукларга килгәндә, мәктәптән тыш җирдә, киемсез йөрисең килә икән, киемсез, пәрәнҗәдән икән, пәрәнҗә белән, я булмаса, балыкчы ятмәсенә уралып йөрисең килә икән, шулай йөр. Кайдадыр язган идем инде, мөселман киеменә мода, теге еллардагы стиляга модасыннан бер ни белән дә аерылмый. Төрле конфессия укый торган мәктәпкә, бар конфессия дә үз уставы белән керә башласа, боламык була. Ошамый икән, укы, шул конфессия оештырган мәктәптә. Әнә, диниләрнең америкостагы коллегалары, мәктәптә, биология белән физика укытуны тыярга кирәк, дингә каршы килә, дип әйтәләр, ди. Монда да килеп җитә ул болай булгач, аларда да, шул, киемнән башланган иде бит.

№99 (835383) / 05.04.2013 18:02:07

Эх,иптәшләр,товаришлар.Әйдәгез имза җыябыз да Госсоветка бирәбез.Мәктәпне бетергәннән соң,барча кешеләр дә,үлгәнче бер төрле,бер төсле кием кисеннәр,бер төрле генә уйласыннар,Лачыннарны зурласыннар,аларга дан җырласыннар.

№98 (835380) / 05.04.2013 17:32:48

нокта, тик моның өчен Конституциядәге хокукны сызып атыгыз да, ксенофоб, ягъни урта гасырда яшәүче кешеләр булуыгызны таныгыз.Алар псиүхологиясе әле сездә.Барыгыз да стройга басыгыз!!!!

Аннан ыңгыраша башлыйсыз, ник тегесе начар, ник монысы....

№97 (835378) / 05.04.2013 17:22:40

Кунак кына, бала психикасы бозылмасын, яхшырак кимлегә карап кимсенмәсен, аерым кием кидем дип үсенмәсен өчен дә кирәк инде ул, бердәм мәктәп формасы!!!

№96 (835375) / 05.04.2013 17:02:20

Ютубтан: Скандал из-за хиджабов перекинулся на Татарстан, дигэн сюжетны карагыз эле, кунелем эрнеп карадым буген шуны. Элбэттэ, кызларга яулык бэйлэтэсе, иманлы хэм чын моселман итеп устерэсе килэ, лэкин башка балаларнын аларга бармак тортулэреннэн, колемсерэу, котыртуларыннан ничек котылырга сон? Бала гына тугел, э безнен кебек зур адэмнэр дэ шулай иткэч, бала психикасы ничек тузсен? Имансызлар арасында иманлы булып калу ай хай авыр шул!

№95 (835365) / 05.04.2013 16:22:26

Балан,
"Син бит кшене намаз укыганы өчен генә,башкалардан өстен категорияле итү ягында!"

Монысы нинди саташу????

Калганнары без комментариев!!!

Намазны җыеп укыгыз дигәне яңа "традицион " исламмы????Намаз үз вакытында укылырга тиеш дип беләм. Биш вакыт намаз дип тик кенә йәтмәгәннәр. Аның мәгънәсе шунда. Көн арасында 5 тапкыр Алла бар икәнне исеңә төшререгә тиеш.

Минем күпме комп каршында утыруны саный башлавыңны тема буенча җиңелү дип карыйм,
намаз турында икенче урында һәм икенче юлы сүз куертырбыз!!!!

№94 (835360) / 05.04.2013 15:32:33

Слвоблудие синдә ул Иркә.Син бит кшене намаз укыганы өчен генә,башкалардан өстен категорияле итү ягында!
Минем ничаклы танышым, иртәнге кичке намазларын өйдә укыйлар. Өлгермәгәннәрен җыеп укыйлар. Менә син намазыңның ничәсен укый ала идең бүген? Ким дигәндә өчесен!
Ә син кайчаннан бирле комп каршында!
Ну да, бусы да синең конституция биргән хокукың бит әле!

Вакыт юклыкка сылтама, әзер булмавыңны таны,менә минем шикелле!

№93 (835355) / 05.04.2013 15:20:47

Син, әлбәттә, гуманитардарча, слово блудие белән шөгылләнәсең!!! Мин бит сиңа бу турыңа намаз өчен вакыт табып була дигәнгә яздым!!!!

Юк!!! табып булмый!!! хәтта ашау өчен вакытны да даулап алырга кирәк дип яздым!!

Ә син судка бир!!!

№92 (835352) / 05.04.2013 15:15:55

Соң,хәл ителгәч нигә буза куптарасың шулкадәр?
Күп урында сөйләшүләр нәтиҗә бирмәгәнгә кеше я эш алыштыра,я судка бирә.
Хокукый аңыбыз бит күлмәк яулык проблемасын кузгатырга гына җитә! Югыйсә,моның төбендә бөтенләй башка проблемалар ята.

№91 (835348) / 05.04.2013 15:08:07

Балан, ))))

үтерәсең син!!! суд бит бердәнбер юл түгел. Сөйләп торам ич, һәрвакыт сөйләшүләр бара беренче. Сөйләшүләр булды һәм уңай чишелеш табылды!Кеше бирделәр дип. Судка түгел трудовая инспекциягә барсаң да ул хәл ителә.Инспекциягә хәтле интернетта язып кую да җитә. Әмма башка яктан ул компания мине канәгатьләндерә.

"Монда Матбугат сиңа булышчы түгел.Күпчелек синнән эш алыштырырга гына киңәш бирәчәк.
Хокоу бозылган җирләрнең күплеген,санап бетерә торган түгел хәзер."

Уф кемнәр белән сөйләшәм соң!!!! Матбугатру ярдәмче түгел, интернет бар икәнен искә төшерүдә ярдәм итте.Татжур блин!!!Сезнең белән сөйләшеп уздырган вакыт әрәм, билләһи!!!

Татжур хокукый аңы шушы дәрәҗәдә булгач, гадәти кеше аңы кай җирдә инде???? Үзегезне якларга теләмәгәч, әлбәттә, изәләр инде....

№90 (835342) / 05.04.2013 14:59:21

Перерыв на обед дип язып куеп 15 минут ашаганга сүз булды. Бүтән тукталмаска дип катгый әйтелде!!!!
Бусы белән син югары судка мөрәҗәгать итә аласың. Дәүләт учрежденияләрендәге хәлне түгел,шәхси аптекадагы хәлне язасың.
Монда Матбугат сиңа булышчы түгел.Күпчелек синнән эш алыштырырга гына киңәш бирәчәк.
Хокоу бозылган җирләрнең күплеген,санап бетерә торган түгел хәзер.

№89 (835339) / 05.04.2013 14:56:25

Кара әле,конституциядә миңа кыска итәк кияргә,шортиктан йөрергә яравы-ярамавы турында әйтелгәнме,юкмы?
Башкалардан дин тотулары белән генә аерылып торган категориягә өстенлекләр турында,конституция түгел,Корьән аятьләрендә әйтелә шикелле!
Диниләр өчен дә,бердәм форма кабул итәр вакытлар җитте,дим мин. Син эмоцияләреңә бирелеп,мине аңламыйсың шикелле! Шәригать кушканча киенү бит әле,аерым форманы күз алдына китерми. Кеше башын каплар өчен, яулык та ябарга мөмкин,эшләпә дә кияргә мөмкин!

№88 (835337) / 05.04.2013 14:51:35

Төп сәбәп чынлап та шулмы?

Балан!!!! төп сәбәп шул!!!! Калганнарын үтим дисәң дә була!!!!

Син ишетәсеңме?????????? Нинди намаз сиңа????? Перерыв на обед дип язып куеп 15 минут ашаганга сүз булды. Бүтән тукталмаска дип катгый әйтелде!!!!Әмма мин дә аларга әйттем, әгәр обед ашау мөмкинлеге булмаса, мин китәячәемен, һәм сезнең компания турында бөтен кеше беләчәк дидем. Компромислар табыгыз дигәч, менә апрельдән кеше бирделәр. Алда ничек булыр.

№87 (835336) / 05.04.2013 14:46:43

Балан,

"Соң,дин тотканга карап кына теләсә нинди киемгә юл куелырга тиеш түгел бит инде!!

Балан!!! Конституцияне укы!!!!Хокукый аңны включи!!!! Син тиеш түгел дип тыяр идең дә, Конституция сиңа моны рөхсәт итми!!!!

Болай конституциядә ирек турында язылган. Телисең икән киемсез дә йөри аласың. Нудистлар бар ич!!!!Телисең икән чолганып йөрисең!!!!

Әмма кайбер чакта бу хокук чикләнелә. Бу хокук чикләү өчен үз максаттан чыкмый. Форма кешеләргә күп очракта иминлек тәэмин итү өчен кертелә.Стюардесса формасына нинди фукнционал салалардыр, мин әйтә алмыйм. Нәкъ менш шуңа күрә алар киеме белән гаугалар чыгып кына тора.Башка җирдә гауга чыкканын күрмим. Чөнки кеше аек акылда үзенең һәм башкаларның иминлеген шиккә алуга бармый.

Мәктәптә яулыкның нинди зыянын, нинди куркыныч тудырганын сез миңа аңлатыгыз башта????

№86 (835333) / 05.04.2013 14:42:59

Дөресен әйткәндә, болай Россиядә ислам динен тотып булмаганга мин үземне мөселман дип исәпләмим.)))))))
Төп сәбәп чынлап та шулмы?
Минем өчен башка сәбәпләре бар.
Динне тоткан кеше намаз укырга вакыт юклыкка сылтап тормый.
Укымаганы көне буе өйдә торса да укымый.
Шөкер,әле мәҗбүри түгел. Чөнки урамда башкалар кебек,шыксыз күлмәкләрне сөйрәп йөрмәсәң нихәтле проблема ясарлар иде,мондагы диниләр.

№85 (835330) / 05.04.2013 14:35:22

Соң,дин тотканга карап кына теләсә нинди киемгә юл куелырга тиеш түгел бит инде!
Әле бит диниләрнең бер категориясе, -кызлар күзгә күренмәслек итеп киенергә тиеш,-дип, кап-кара җирдән сөйрәлә торган, берничә размерга зуррак киемнәрне хуплап утыралар.
Шәригать кушканча,ләкин урталыкта,бай динче баласы да ,ярлылык та күренмәслек форма кирәк алар өчен.
Дини яшел чапанннан,мәктәпкә килсә аның хокукы бозылмый,ә икенчесенең кыска итәктән,(ләкин ул да форма кысаларында булуы мөмкин)килүе хокук бозуга керми.

№84 (835324) / 05.04.2013 13:56:28

Татар, ))) шпаргалканы яисә шуның ише нәрсәне яулыклыларда гына дисәң, көлке бит инде. Ә профессор яныдагы декольте һәм мини юка эффекты юморның классика жанры бит инде....Аннары тотылган кешеләр бармы соң???? Статистика нинди????Яки тотылган бер яулыклы, 5 мини юбкалымы??? Киресенчәме????

№83 (835321) / 05.04.2013 13:48:40

Татар, закон кайчан чыга,яулык бэйлэп уку йортларына кермэскэ дип.Татар укытучыга бтлгене генэ куймаска,язылган кэгазен алып яттан сойлэтергэ андый азгын кызларны,гонах кылып яулык бэйлэгэн кешелэргэ тиздэн рэхэтлек бетэчэк.

№82 (835320) / 05.04.2013 13:45:42

Кая язарга да белмэдем.Гафу итэрсез хормэтле дин-кардэшлэр.Месячный вакытында мэчеткэ кереп сэдака бирергэ ярыймы? кеше синнэн купме бирэсен,бигрэк эз бирэсен дисэ гонах булмыймы?

№81 (835319) / 05.04.2013 13:44:39

Иркә№76 яулыкнын уку йортларындагы зыянын уземнен №53тэге коментта яздым. Студентлардан ишетелгэнчэ, моселман яулык ябарга тиеш дигэн сылтау белэн, экзаменнарны укыймыйчагына бирунен жайлы ысулын тапканнар. Яулык астында колактагы наушиникларда, кием астындагы смартфоннарда куренми. Сессиялэрдэ, ЕГЕларда аудиошпаргалкалардан файдалану очен бер дигэн ысул. Яулыкларын салдырып карый алмыйсын, дин кушмый....

№80 (835318) / 05.04.2013 13:43:56

менә шул "Америка акчасына укыган "мөселманнар" "(алар мөселман түгел,азып-тузып,аркы эчеп,зина колып,бозылып бетеп илләренә кайткан Янки ялчылары). ак эт бәләсе кара эткә дигәндәй,шул имансызлар эшләгәннәр мөселманнарга тагыла...
Либиәдә,Сүриәдә,Либанда,Егептта сугыш чыгарып яталар. Ирак халкы,Либиә халкы аңлады, читтән кергән "димократиәнең ни икәнен. соң шул инде.


\\Связь бар однако.\\ - бар дөньяда связь - җәбри связе,онытма!!!

№79 (835317) / 05.04.2013 13:38:02

узган гасырдан, Әәәәә, төренеп йөрүне трибовать итүче дин, шәһитләрне военныйга чутлый инде алайса. Рәхмәт, аңлатуыңа.

№78 (835316) / 05.04.2013 13:32:56

Иркә,Балан һ.б..

Форма киү, военизированный илләрдә кулланыла. Военный социализм төзегәндә кулланыла башлады пионер,школьная форма. Исегезгә төшерсәгез,1954-58 еллардагы мәктәп формаларнын ,күрерсез.

Димократик булган илдә, формага мохтаҗлык юк. Рәссиәдә дә Елсин димократиәсе вакытында бетерелгән иде форма кию мәктәпләрдә.
Көн кадагына янә килеп басты. Нигә икән???

Неззә-непущать алымнары куланыла башлады.Гәҗәп .

№77 (835314) / 05.04.2013 13:25:30

Америкадагы протестантлар белән, Россиядәге мөселманнар гына, мәктәптә үз порядокларын урнаштырырга тели? Нет, Америка акчасына укыган мөселманнар, бар дөньяда. Связь бар однако.

№76 (835311) / 05.04.2013 13:16:28

Төртке!!!! Дин буенча компромислар мөмкин булмаганга!!!! Конституциядә язылган ул!!! Мөселманнар барырга теләми!!!! Һәм теләмәскә хокуклары бар икәне Конституциядә язылган!!!!!!

Әгәр формага каршы килсәгез, сез бара аласыз. Сезнең дә бу ирек бар!!!!Тик көрәшүче күренми никтер!!! чөнки башка өлкәдә форманың аңлашыла торган өстенлекләре- файдасы бар!!!!

Тик әле дә сез миңа яулык зыянын аңлата алмыйсыз. Ошамый, бетте китте. Бу хис кенә!!!

Ә бит һәр форманың эчтәлеге бар.Ул матурдык өчен генә киелми.Форма һәрвакыт функция йөртә.Яулыкның начар функциясен аңлатыгыз миңа!!!!!

№75 (835310) / 05.04.2013 13:13:13

Купме халык фикер сугыштырып ята монда! Алай ук зурдан купмагыз,барыбер бездэн сораган кеще булмаячак,югарыда ничек кабул ителсэ,шулай була чак.

№74 (835309) / 05.04.2013 13:11:05

Дөресен әйткәндә, болай Россиядә ислам динен тотып булмаганга мин үземне мөселман дип исәпләмим. ТКда мөселманнарга намаз вакыты каралмаган!Әмма бу өлкәдә Россидә булганнарын да үтәү авыр!! Кая сиңа намаз!!! Күзләрен дә йоммыйча 13 сәгать обедка ялсыз эшлә диләр.

№73 (835308) / 05.04.2013 13:09:27

Вот, вот!!! "Менә миңа бер дә ак халат киеп, юып- үтүкләп йөрү ошамый хәзер. Әмма мин ҮЗЕМ компромисска барам." Хочеш төрле диндәге и диндә булмаганнар укучы обшеобразовательный мәктәп, иди в компромисс, не хочеш, см. Шомырт№48 (835126) / 04.04.2013 11:45:39

№72 (835307) / 05.04.2013 13:08:35

Балан, син бит фактически, мөселманнарга монастырь оештырырга кушасың түгелме? Ягъни мин Россиядә ислам динен тотарга телим икән, мин дөнья эшләреннән мәхрүм ителергә тиеш, һәм Конституциядән вөҗдан иреге алып атылырга тиешле!!!!

Ягъни Россия атеистлар иле генә булып кала. Чөнки чынлап гыйбәдәтләр тоткан, аның кануннарын тулаем үтәгән православ христианнарны да белмим.Яңа заветта не прелюдействуй дип язылып куелган!!! Әнә фактта ни икәнен язган Зәки аганы ФСБга йөртәләр, эш ачканнар ахыры.

№71 (835306) / 05.04.2013 13:02:05

Балан, әйдә хокукый аңны включать итик әле!!!

Мин форма юк димәдем!!!Әлбәттә, бар!Әмма!!!

Безнең һәрвакытта сайлап алу хокукыбыз бар. Әгәр миңа форма кертү ошамый икән, без ҮЗ теләгебез белән компромисска барабыз!!!!!!!

Менә миңа бер дә ак халат киеп, юып- үтүкләп йөрү ошамый хәзер. Әмма мин ҮЗЕМ компромисска барам. Мин профессиямне яратам. Форма минем профессиянең алыштыргысыз өлеше.Мин моны беренче тапкыр аптекны күргән көнемнән беләм, һәм мин моңа әзер.Киресенчә дә бар, күп кенә кешеләр исә нәкъ менә шул форма ошаган өчен профессия сайлыйлар.

Әмма ислам ул рух өлкәсенә карый. Рух ул беренчел әйбер. Әлбәттә, идеалистлар өчен. Әмма алай дип уйламаучы, киемне гади формага китереп калдыручы материалистлар да бар. Нәкъ менә шул рухка төрле караш булганга Конституциягә язылып куелган инде ул вөҗдан иреге!!!!!! Кем ничек саный, рух беренчелме, материяме - сез үзегез хәл итәсез!!!!


"Хокук-вседозволенность иа түгел. "Бу җөмлә ,гомумән, ахинея.Вседозволенность булмаганга хокук килеп чыга да инде!!! Дозволенный әйберләр, ягъни хокук бар, не дозволенный әйберләр бар.Вөҗдан ягыннан, әгәр эчтәлеге башка Конституциянең башка пунклары белән тыелмаса, ИРЕК! Ислам тыелган дин түгел!!!

Внутренний распорядок Конституциягә каршы килә алмый. Априори. Хокукый дәүләт турында сөйләсәк.

№70 (835303) / 05.04.2013 12:42:13

Ялгышасың Иркә. Форма һәркайда диярлек бар. Аеруча,гражданнарга хезмәт күрсәтә торган өлкәләрдә ул саклана,коммунизм коллективизм монда шуның гына хәтле. Алайса табипларга да форма кидертмәскәдер? Йорегез чабып,аклы-кукле киемнәрдән!
Әйткәнебезчә,мәктәп ул мәчет түгел. Берсе яшел яулыктан борын очын гына калдырып бәйләсә,икечесе төрле булавкалар белән,брошкалар белән бизәп бәйли башлаячак.Һәм янадан төрлелек китәчәк. Чөнки син әйткәнчә,кемдер барыбер коллективтан аерылып торасы килә башлый.

Син әйткән мәсьәләләрне бер урында гына хәл итеп булмый. Бәлки яңа хезмәт кодексы турында,җиткерергә кирәктер хөрмәтле депутатларга?! Иманым камил,алар ашамыйча эшли торган категория турында ишеткәннәре дә юк.

№69 (835300) / 05.04.2013 12:32:33

Хокук-вседозволенность иа түгел. Внутренный роспорядак та булырга тиеш!!! Кремль янында мәхәббәт белән шөгелләнүчеләрнең дә, аңа хокукы бар, ник аларны осуждать иттең? Шомырт дөрес яза, внутренний распорядок ошамый икән, укы махсус интернат мәктәптә. Вообше, Шомырт№48 (835126) / 04.04.2013 11:45:39

№68 (835299) / 05.04.2013 12:02:43

Балан,

син үз аңыннан чыккан тиешләр белән язасың! Хокукый аң кайда?????Бөтенләй юкмыни соң????

Конституциядә кеше иреге турында язылган, һәм бу хокукый яктан карасаң киемгә дә кагыла.Әгәр джинсы киечүләр мәктәп формасына каршы киләләр икән, димәк судларда бу хокукны якларга, дауларга кирәк!!!!

Коллективизм гына беренче һәм какшамас закон булган коммунистик СССРдан чыккан кеше психологиясеннән арынырга кирәк бит инде!!!! Алайса миңа ярамый, ул да тиеш түгел. Сезнең өчен закон шул!!!!

Менә эштә обед тәнәфәсе тәлап иткәч, коллегала аптырашта калды. Ну, как, все так, диләр. Все так булгач, алар өчен норма!!!

Мин исә, вы так, ятак не хочу и не могу, дим.Минем Конституциядә, ТК язылган хокуларым бар. Анда ял! вакыты язылган. Хәтта трудовой распорядокта работадатель бүлегендә аның бурычларын язганнар. Ул анда мин ТКны үтшргә бурыч алам дип язган. Мин Тудовой распорядокны кулга тоттыргач, менә шул пунктыгызда ТКны үтибез, әмма графиклы эш өчен ял тәртибен язмагансыз дип кулларына тоттырдым.Әйтәм ич, начальник килеп төште.Әмма сөйләшүләрдән аңлагандыр ахрысы, мин бит элементар әйбер сорыйм, билгеле компания, кеше арасыны чыгуы бар, анысы аларга + түгел, 2-3 сәгатькә кеше бирә башладылар. Тәнәфес өчен.
Әмма нәтиҗә булсын өчен сезне профессионал буларак бәяң булырга тиеш.Әгәр бәяң булмаса, әлбәттә, увольняйся дип кенә җибәрерләр иде.


Ни өчен джинсы киечүләр дауламый соң??? Һәр көрәшнең бәясе бар. Көрәш бәясе форма киеп килүгә караганда кыйбатрак.

Ислам өчен яулык, кием мәсәләсе исламның структур кыйммәтләре булып тора. Ягъни ислам бик төзек тәгълимәт, аның кайбер элементларын алып атсаң, тәгълимат буларак үзенең эчтәлеген югалта.Һәм моның өчен көрәш бәясе бик зур.

№67 (835296) / 05.04.2013 11:41:37
№66 (835292) / 05.04.2013 11:35:42

Конституцияне телгә алабыз икән,һәркемнең үзенчә киенергә хокукы бар.
Тик мөслимәләргә яулык ябу хокукы бирелә икән,гадәтиләргә дә үзләренчә киенү хокукы булырга тиеш. Шул исәптән,джинс,шортыдан килгән кешегә дә бәйләнә алмыйсың бу очракта.
Әгәр дә гадәтиләр өчен аерым форма бар икән,диниләр өчен дә ул аерым,шәригать кануннарына сыя торган форма кабул ителергә тиеш.
Төсләрдә,тукымада бергәлек сакланырга тиеш. Яулыкны ябуда да уртак кагыйдә сакланырга тиеш Чөнки берәү чәчәкле озын күлмәктән,икенчесе кызыл хиджаптан йөрсә,әйткәнемчә мини юбкадан килгән кызларны да гаепләп булмый.

№65 (835287) / 05.04.2013 11:06:12

ОООО юк, бездә Шомырт икән бит эксперт яулыкны матур итеп бәйләү буенча!!!!!!! дип укуыгызны үтенәм

№64 (835286) / 05.04.2013 11:04:32

Ну, ну!!! Шомырт, двойной стандартлар белән яшәүче редакторың тәрбиясеме яки иш-ишен таба сериясеннәнме??? ул үзе әйткән сүзне ишетми, аңа шуны ук әйтсәләр судка бирергә тели.


"7-8 сыйныфта булсын инде, ярар. Ул яшьтә, инде син яулык ябарга намерен икән, укы махсус интернат мәктәптә."

Бу кем сүзе??????? Сиңа супрастин гына не поможет!!!! "Әгәр башыңда миең җитеп бетмәгән" икән! Монысы да синең сүз!!! Әйдә судка бирәм диген. Сезнең гәҗиттәгеләр стиле шулай бит!!!!!Безгә теләсә нәрсә язарга ярый, ә без оооооо, юк без аерым сүз тидерергә ярамый торган каста!!!!! Тик мин, исеңдә тот, тупны синең үзеңә генә очырдым.



"7-8 сыйныфта булсын инде, ярар. Ул яшьтә, инде син яулык ябарга намерен икән, укы махсус интернат мәктәптә."

Менә шушы фразадан соң мин коса башлыйм да, ахырын укып та тормыйм. Хокукый дәүләттә яшәп, хан заманында яшәмәсәң, мондый уй бернинди!!!!!! формада да башыңа килә алмый.

ОООО юк, бездә Шомырт икән бит яулыкны матур итеп бәйләү буенча!!!!!!!Менә шомырт билгеләячәк, сезгә мәктәпкә керергә ярый, ә менә сиңа юк!!!!

Конституцияне аны синең кебекләр декорациягә әйләндерә!!!! Яулыкны мин теләгәнчә япсалар - бу хокука сыя! имеш! Мин теләгнәнчә япмасалар, аерым мәктәп!!!!

№63 (835283) / 05.04.2013 10:18:07

Иркә, син минем комментны укыганчы супрастин эч әле яме. Мөселманнарның хокукларын чикләүне кайда күрдең? Яулыкларын матур итеп япсыннар дигән фикер әйттем, әтәч кебек очып кунмасаң да була иде. Каян килгән приличный кеше
Ярый хет кОНСТИТУЦИЯнең декорация икәнен аңлыйсың икән тагын.

№62 (835230) / 04.04.2013 21:42:12

шулай

Укыйсың икән намазыңны укы!!! Намиаз укымаган, сезнең кебекләрне ашатып-эчертеп торучылар белән авыз чайкама. Әле, бүгенге көндә күргәннәр буенча, бывщий проституткалар да, бурлар, хөкемдә булганнар, намазда...

№61 (835222) / 04.04.2013 21:27:57

шулай ук намаз укымый торган укучылар да кирэктер дип уйлыйм,алар булмаса кем сыра эчэр,наркота кулланыр хэм башка тэртипсезлеклэрне эшлэр

№60 (835218) / 04.04.2013 21:24:38

мэктэптэ яулык япмый торган мини юбкалы кыз-хатыннар да кирэк,егетлэр энергиялэрен кая куйсыннар

№59 (835216) / 04.04.2013 21:23:36

Соры, мин башка биттә яздым бу турыда.Җиһад Коръән буенча, көчкә каршы гына була ала.Әйе, Библиядән аерыла. Анда икенче яңагыңны куйган дигән. Әмма христианство тарихы нәкъ киресен сөйли. Тәре походлары гына да ни тора!!!

Син соң ничек, бер яңагыңа суккач, икенчесен куясыңмы????

Ислам исеменнән сәясәтчеләр алып барган сугышны ислам белән бутамасаң иде.

№58 (835214) / 04.04.2013 21:18:39

Менә калганы искә төште??

Яулык бәйләү һәм мини юбка???Мәктәп өчен аермасы, зыяны бармы??? Минем уенча мининыкы бар. Соңгы класслардагы яшьлек гиперсексуализмы аркасында болай да котырган гормоннар һәм шуның өстенә мини итәкле кыз янәшәңдә утыра. Ул егеттә уку кайгысымы инде???Минемчә мини юбка зыянлырак күренә. Яулык нинди зыян сала соң ул??? Яулыкка каршы булу просто тар карашлылыкны, чикләнгәнлекне генә күрсәтә.

№57 (835213) / 04.04.2013 21:18:22

Иркә

"Мөселманнар синең теләк буенча яшәми.Аларның төп законда язылган хокукы бар." Гражаннар сугышына чакыру, өндәү хокукымы? Законнарны, конституцияне үтәү, шәригатькә каршы килә диләр бит.

№56 (835210) / 04.04.2013 21:13:09

Татар№53 (835206) / 04.04.2013 21:09:51

№55 (835209) / 04.04.2013 21:11:59

Шурик мажаралары читтэ тора

№54 (835207) / 04.04.2013 21:10:03

Иртә белән язган идем, банда булгач каядыр очты))

Кабатлап язып булмый күп очракта, вакытында ашыга-ашыга төрткәләмәсәң.

1.Конституциядә вөҗдан иреге язылып куелган. Анда ниндидер чикләүләр турында сүз юк. Мәсәлән, бу ирекне өегездә, аерым урыннарда гын тормышка ашыра аласыз дип. Әгәр була икән, ул инде вөҗдан иреге юк дигән сүз.

2. Шул ук Конституциядә мәҗбүри белем каралган. Вөҗдан иреге хокукы булганга мәктәпләрдә генә ниндидер чикләүләр була алмый!!!!Исламда киемгә тәлапләр куела икән, бала яки укытучы мәктәпкә баргач атеистка яки кришнаидка әйләнә алмый.Фәйзрахманычы ата-анасының ялгышы да балаларын укыту формасын юридик яктан дөрес формага китермәүдә. Әмма алар без теләдек, безгә мөмкинлек бирмәделәр, безне кабул итмәделәр диләр. Әмма андый очракта почта аша хат җибәрү юлын белеп бетермәгәннәдер, болай балалр тартып алуга барып җитәр дип башларына килмәгәндер.

4.Шомырт!!! Синең татжур икәне билгеле, хет берничә кат Конституцияне укып чык инде башта. Үз гәҗитегездә нәрсә телисез, шуны языгыз анысы. Мыру как-то приличный кешеләр урыны. Ягъни законны закон дип санаучылар, үтәүчеләр монда күпчелек. Мөселманнар синең теләк буенча яшәми.Аларның төп законда язылган хокукы бар. Калган закон белән яки татжур теләге белән аны беркем чикли алмый. Хокукый илдә яшәсәк.Киресенчә булса, Конституция - ул декорация, без хан заманында яшибез диген.Хан әйтте һәм бу дөрес һәм һичшиксез үтәләчәк.

№53 (835206) / 04.04.2013 21:09:51

бугенгенэ ТНВдан яналыкларда Нижнекамскидагы мэктэпне курсэттелэр, яулык ябыну буенча. Репортер яулык ябынган кызлардан сорый: -Сезгэ ничек ошыймы, унайлымы яулык ябынып, озын кулмэккэ торенп йоруе? - дип.Теге кызлар бер суз эйтергэ куркып башларын иеп торалар, мескеннэр, берсегенэ батыраеп "юк, ошамый" дигэн мэгнэдэ башын селектедэ, ялгыш ычкындырдым бугай дип куркуыннан башка кызлар артына кереп посты. Куренеп тора, ата-аналарынын модага ияреп кенэ балаларына яулык ябындырганнары. Чын моселман булсалар кызларнын малайлар белэн бер парта артындагына тугел, бер мэктэптэдэ укымаска тиеш икэнен белерлэр иде, э монда бары тик простой пиар, ата-ана баласынын балачагы исэбенэ узлэрен пиарлый.
Тагы шуны ишеттем эле, студент кызларнын, олы класстагы кызларнын яулык ябынып йорунен бер бик файдалы ягы бар икэн. Яулык астында колактагы наушниклар, шулай ук капчык шикелле кулмэк астында смартфоннарда куренми, рэхэтлэнеп аудиошпаргалка язасында, бишле билгесенэгенэ укып йорисен.Что сина ЕГЕ, что сина сессия, все нипочем....

№52 (835139) / 04.04.2013 13:38:02

ха!!!,
Галимжан

№51 (835134) / 04.04.2013 13:00:25

анагызны сатыйм,дөрес язасыз яулык кирәкми. бар да яулыклы булгач,бирүче хатыннарны каян алырбыз.
ну бллин вы даете. камазны приколга куйдым юлларны ябалар эш юк.яал итәм өйдә.
ха,алар генах кылганда синең авыз суың аккан икән. синга тәтемиме. егетләр әйбәт яулыклы кызларга өйләнәләр. ә әлегә яулыксызлар ярый безгә.
во блин иске кешеләр када киткәннәр бер знакумый юк. күке килмәгән. бер Иркә бар.

№50 (835129) / 04.04.2013 12:27:15

кәнишне, кая стстисикаң, светский киемнән йөргәннәрнең азып-тузып бетүенә? Төренеп йөргән хатынның ирсез бала алып кайтуы турындагы язма шушы сайтта бар иде. Ирдән аерылып, 2 ел узгач, Исламга килгәч, авырга уздым, дип. Вообще, син язганнар, карт фахишәнең кызлыкны саклау өчен көрәшен хәтерләтә.

№49 (835128) / 04.04.2013 12:17:12

Үзләре ботын-күтен,күкрәкләрен ачып йөргән,азып-тузып беткән хатыннар каршы булырлар мөселман киемнәренә. Бу аңлашыла, кәнишне. Яшьлек хаталарыгыз аркасында,бозылган тормышыгыз җәллисез. Башка кеше балалары да сезнең юлны кабатлауларын телисез.
Бу бит зур явызлык!Мәрхәмәтсезлек сезнең яктан!

№48 (835126) / 04.04.2013 11:45:39

Карале, Баш мие, кем иәнеңне тәки аңладым, шуңа бик каты сүгенмәскә тырышып язам инде. Минемчә, бар гаеп мөслимәләрнең үзендә яки баласына яулык яптырган ата-аналарда.
Мәктәпләрдә балаларның яулык ябуы... ул яулыкны күрем килә башлагач кына кияләр дип беләм. 7-8 сыйныфта булсын инде, ярар. Ул яшьтә, инде син яулык ябарга намерен икән, укы махсус интернат мәктәптә. Кызлар өчен мәктәпләр бар бит. Как раз 7нче сыйныфтан алалар анда. Әгәр башыңда миең җитеп бетмәгән һәм ул мәктәпкә сынауны узмагансың икән, ул яулыкны бит төренеп бетмичә, матур итеп ябарга да була. Алайса әнә, күршедә бер кыз яши, кап-кара яулыгын, борынын гына чыгарып төреп куя, аның белән бер лифтка да керергә куркам. Менә шундыйлар аркасында яулыкны мәктәпкә кертергә теләмиләрдер дә дип уйлыйм. Алай гына түгел, кайбер аналар 2-5 яшьлек балаларын да яулыкка төреп куя. Нишләп сез балаларны шул яшьтә үк социаль аерасыз? Аларга бит хәтта яшьтәшләре дә шул яшьтән үк аерып карый башлый. Бер иптәш кыз яулык урынына бик матур формалы, брошьлы баш киеме кия мәсәлән. Аңа карап сокланып кына була. Төрмәгез шул балаларны яулыкка, урламагыз балачакларын.

№47 (835125) / 04.04.2013 11:31:07

шушындый нечистоплотный мәхлүкләр дә укытучы булып эшләгәч,ни көтәсең инде...
мин сине бер базар сатучысы итеп күз аллый идем...

№46 (835122) / 04.04.2013 11:10:40

Баш мие, (Укытучы буларак эйтэм) (Эшлим) Шәп укытасың икән, көн буе интернетта утырып. Фахишэлэр менә синең кебек, чүпрәккә төренмәгән хатын-кызга карап, нәфсесен тыя алмаганнар булганга барлыкка килә. Спрос есть, предложение будет. Между прочми, оятсыз битен яулык астына каплаганнар арасында, күбрәк тә әле алар. Пигамбәр, 9 яшлек бала белән яшәп үрнәк күрсәткәч, тагы ни көтәсең?

№45 (835120) / 04.04.2013 11:05:28

* №40 син беләсеңме икән,ирләр шәрә хатын-кызларны көн дә күреп, атрафироватсә итеп,хатыннарга нәфесе беткәнен. ә үзегез үпкәлисез,ирем нитми дип.
бу хәл балеруннарда күзәтелә.

ирләрнең хатыннарга булган салкынаюы, шуның белән дә аңлатыла. так што выбирать вам...

№44 (835119) / 04.04.2013 11:01:59

Эшлим, налогын тулим, тагын ни кирэк? Яулык йоргэн кыз баладан кемгэ зыян? Фахишэлэр азаер дип куркасыз мэллэ?

№43 (835118) / 04.04.2013 10:59:16

Гадэттэ, моселман балалары узлэренен тырышлыклары, тэрбияле булулары белэн аерылып торалар. Укытучы буларак эйтэм. Нужэли безнен илебезнен андый балалар кирэкми? Кирэк тугел фетнэ уяту, уз башына гына ашкыну.

№42 (835117) / 04.04.2013 10:58:41

Баш мие, башта төзелгәннәрен тутырыгыз, юк бит анда укарга теләүчеләр. Кияфер дәүләтендә эшләү харам дип йөрүчеләргә, ни өчен әле эшлүчеләр исәбенә, төзелергә тиеш, тагы да? Төзегез үз акчагыза, эшләп!!! Соры кортның да соры кортлары!!! Кияфер (мәчиткә йөрмәүче татарлар да, в том числе) төзегән мәктәптә, не устанавливайте своии порядки. Әйтә күрмә, без дә налог түлибез дип, күбегез эшләми, эшләмәгән, налог түләми. Эшләп, налог түләүче, настоящий мөселманнар, сезнең кебек, фетнәгә котыртып та йөрми.

№41 (835116) / 04.04.2013 10:49:27

Берәү дә, мәдерәсәгә ялан баш, кыска күлмәктән килеп, үз правасын качать итми. //
Тозесеннэр кубрэк мэдрэсэлэр, кто против? Только за.

№40 (835115) / 04.04.2013 10:40:53

Баш мие, чүпрәккә төренмәгән хатын-кызга карап, нәфсеңне тыя алмаслык состояниеда икәнсең, лечится ит. Обшеобразовательный мәктәптә светский форма булырга тиеш. Берәү дә, мәдерәсәгә ялан баш, кыска күлмәктән килеп, үз правасын качать итми.

№39 (835113) / 04.04.2013 10:11:42

Күңлегез чиста түгел, еланныкы кебек агуы күп.Кая тәквалылыгыз, күрсәтегез безгә ,гөнахлыларга үрнәк.//
сезгэ урнэк итеп пэйгамбэрлэр җибәрелгән инде. Укыгыз тарихларын. Алар да шулай Аллах Тэгалэ гыйбадэт кылган кешелэрне сугеп йоргэннэр микэн? Алар да балаларын сезнен тосле ярымшэрэ йорткэн микэн? Сез моселманнарнын нинди булуын телисез сон, анламыйм. Тэкъва булып, Коръэнчэ яшэвенме? Ник аларны алайса фанатизмда гаеплисез? Шунда язылган бит хатын-кызнын киеме ничек булуы турында, хэдислэрдэ узен ничек тотуы турында. Ник сез дэ аларны укып вэгазьлэнмисез? Ошамыймы? Юк, шул, гонахлы тормыш ошый сезгэ, моселманнарнын гаебен табып, узен хэрэм эченэ батып яшэу купкэ жинелрэк бит. Моселманнар булган жирдэ ызгыш-талаш дисез. Курэлэтэ хокукларын кысканда алар бер суз эйтми, яулыкларын салып читкэ куярга тиешме? Бу бит инде сезненчэ эйткэндэ" тэкъвалык" тугел. Кайчан намазалырн ташлап, сезнен тосле чишенеп , эчеп яши башлыйлар- менэ шул вакытта гына канэгать булачаксыз сез алардан

№38 (835112) / 04.04.2013 09:25:56

№ 35 кә.

№37 (835111) / 04.04.2013 09:17:03

Яулык та гына булса икән проблема. Сез яулык бәйләүчеләр класста 2-3 кенә кеше булырга мөмкин,ә калганнарына нишләргә? Чын көзге чебен кебек бәйләндегез, без дә без. Күңлегез чиста түгел, еланныкы кебек агуы күп.Кая тәквалылыгыз, күрсәтегез безгә ,гөнахлыларга үрнәк. Мин яулык бәйләүчеләрне бөтенләй күз уңында тотып әйтмәдем. Алайга китсә андыйлар аерым класста укырга тиеш, ир балалар белән укырга тиеш түгел.

№36 (835102) / 04.04.2013 08:40:10

ул клинны строй алдында диниләр кисәләр идеме?.....
син яшерәк шул әле. син "чөй"не генә хәтерлисең. аңа кадәр сабын белән кия торган тар балаклы чалбарлар бар иде,чәчләр папугай кикериге шикелле тырпаеп тора иде... чарлистон,твист бии идек.

№35 (835101) / 04.04.2013 08:34:28

бу юлы синнән сорап, яулык ябуны тыеп,мәктәп формасы кертмәкчеләрмени? миннән сорамадылар тагы,мин каршы яулык салдыруга!

№34 (835082) / 03.04.2013 22:01:15

Татар

№33 (835080) / 03.04.2013 21:55:49

мин,№32 син кол булсанда мин кол тугел. Колларнын жайлы инде, уйлыйсы юк, сарык шикелле котуче куган жиргэ барып, чалганнарын котеп, тормыштан тэм табалмыйча, ник туганнарына укенеп йорилэр.

№32 (835079) / 03.04.2013 21:47:32

без барыбыз да АЛЛАХ коллары,кемдер узен шайтан колы дип исэпли икэн,шулай булсын.

№31 (835078) / 03.04.2013 21:42:20

татар2, менэ кайчан кешелэрне телэсэ нинди дин, алла дигэн уйдырма белэн коллыкка ондэудэн, сарыкка эйлэндерудэн туктыйлар, шунда кунелем тынычланыр. Булмаган нэрсэне танырга мин сина тинтэк чтоли?

№30 (835077) / 03.04.2013 21:39:53

Юк әйберне бар дип танырга, акыл булу комачаулый. Сиңа рәхәт ул, аны танырга комачаулый торган нәрсәң булмагач.

№29 (835075) / 03.04.2013 21:31:00

татар сина кем мишэть итэ ислам кушканча яшэргэ,АЛЛАХНЫН барлыгын,берлеген таны,кунелен тынычланыр.

№28 (835069) / 03.04.2013 20:11:49

форманы отменять итунен сэбэбе остэгелэрнен тубэндэгелэрдэн аерылып торасы, узенен байлыгы белэн мактанасы килудэн чыккан нэрсэ. Малиновый пиджэклэрдэ шул сериядэн. Хэзер халыкнын ризасызлыгы ташый башлады, шул сэбэпле куз буяп, мэктэптэ тигезлек булырга тиеш дип единый форма кертмэкчелэр.Но каршылар куп: байларнын узлэрнен башкалардан остен икэнен курсэтэсе килэ, моселманнарнын тоже узлэреннен гади халыктан остен, избранныйлар икэнен курсэтэселэре килэ. Артистларда узлэрен онытмасыннар очен халык алдында трусикларын салып селкилэр, динилэрдэ узлэрен пиарлау очен ботен жиргэ кысылып, скандаллар эзлэп йорилэр. Кайдан ислам - шунда тавыш....

№27 (835068) / 03.04.2013 20:07:10

http://matbugat.ru/news/?id=7657#comments. битендәге постым, монда да, бик урынлы кебек:

Ул, башкалардан аерымланып торасы килгән (узган гасырның 70нче елларындагы стилягалар кебек инде, ул вакытта да, чабар балагын сүтеп, "чөй" кыстырган өчен, строй алдына чыгарып сүгәләр, "чөйне" шунда ук кайчы белән кисәләр иде) диниләр өчен, мөселманнарга, мәчит, христианнарга, чиркәү каршында, мәктәп оештырып булмый микән? Хәер, алар, алга таба да, җәмгыяттә, гел ызгыш-талаш чыгарачак инде, анысы.)))

№26 (835067) / 03.04.2013 19:51:07

Күзегезне ачып укыгыз әле зинхар, хәм эшләтегез башыгызны. Мин яулык турында бер сүз дә язмадым, миңа димәгәе капчык киегез. Форманы миннән сорамыйча гына отменять иттеләр к сожалению. Мин хәзерге вакыттагы мәктәп балаларының тәртибе турында яздым.

№25 (835034) / 03.04.2013 14:49:48

шкулный форманы нигә отменять иттеләр соң? дәлилләр дә китерделәр бит,единый форма кирәкми дип. отменаның сәбәбе нәрсәдә иде? оныттыгызмы ни?
бүген нинди чебен төшләде соң сезне? теге анегдотагы шикеле,слово дал,слово взял дигәндәй,то прнимаем,то отменяем.
сез нәрсә в самомделе?

яулык ябарга ярамый янәсе. мөселманнар гына түгел,христиән дине буенча да хатын-кызлар яулык ябарга тиеш.

бит яулыктан ваз кичү,сәүит заманы галәмәтләре.
мәктәпләрдә яулык ябуның ни гөнахы бар? пәрәнҗә-хидҗап ябу түгел бит!
сәүит заманында(!) яулык бәйләп дәрескә кергән укытучы апаларыбызны хәтерлим әле.

яулык ябуга каршы булып,кем кубызына биисез соң сез?

№24 (835026) / 03.04.2013 12:59:20

Шәкерт Габдулла, менә мин шул заманда ускән кеше. Хәзерге кебек динне иркен тоту юк иде. Әмма дин тоткан кешене беркем дә эзәрлекләмәде, гәрчә безнең авылда. Бу 70-80 еллар. Бөтен догаларны дәу әниләребез өйрәтте.Әбиләребез дә хәзергеләргә караганда купкә мәрхәмәтле дә, сабыр да иделәр. Шундый кырыс заманда яшәсәләр дә. Хәм яшьләр дә купкә тәртипле иде, оялу ,вөҗдан дигәнне белә торганнар. олылар кисәту ясаса, дәшми генә кабул итә идек. Хәзер ясап кара син кисәту, отборный мат кына ишетеп калмыйсың, шурлек төбеңә менеп төшәргә дә куп сорамыйлар. Кирәк, бик кирәк ул мәктәп формасы. Ә кем теләми кияргә- барсын частный мәктәпкә.Караклар да шул ук коммунистлар бит инде, я аларның балалары.Кәнишне куркасыз кире кайтырга, ул вакытта сезгә дә эшләп ашарга туры килә бит.

№23 (835000) / 03.04.2013 10:44:40

сиңа кирәк булмагач,муллаларда ни эшеңбар?
нәрсә чәйнәп утырасың,әнә үзеңнекеләрне тикшер...

№22 (834995) / 03.04.2013 09:06:57

Унификация

№21 (834990) / 03.04.2013 08:17:11

прихоҗаннары җадный түгел, алар просто ЮК!!! прихоҗан булмагач, мулла кирәк микән??? Кемгә кирәк, пуст шул содержет, башкаларга бәйләнми генә.

№20 (834987) / 03.04.2013 07:23:48

әллә син бу дөньяда акчасыз яши аласыңмы?
синең зарплптаң бармы?
муллага кем зарплпта түли? синең айга 10сум гына булса да муллага яшәр өчен,(сәдәкә түгел) акча биргәнең бармы?

мәчет,мулла,мәчет эшчеләре,утка,газга,ремонтка нинди акчага яшәргә тиеш?
кемнең күпме биргәне бар? минем биргәнем юк. шулай булгач,(Диннән бизнес ясадылар. Акча артыннан гына куалар) кая барсыннар. прихоҗаннары җадный булгач.

№19 (834982) / 03.04.2013 01:15:09

Хиҗаптан йөртмәскә махсус уйлап чыгарганнар!

№18 (834981) / 03.04.2013 01:00:28

Бездә 5-6 ел бар инде, элеккечә күлмәк һәм алъяпкыч - кызларда, костюм-чалбар, галстук-рубашка - егетләрдә.Бер тискәре ягы да юк. Бик әйбәт.

№17 (834963) / 02.04.2013 22:24:52

Шәкүрт Габдулла, Бүд гатуф!

№16 (834962) / 02.04.2013 22:21:20

Мәктәп формасын киярбез инде,яңадан кызыл галстук тагарбыз инде.Всегда готов дип, салют биребез инде.Олыраклар бертавыштан булырлар инде.Озакка сузылган кул чабулар булыр,бертавыштан сайланды диярләр инде.Ленин бабай төп йортыннан чыгып,"Дөрес юлдан барасыз иптәшләр" дияр инде.Олыраклар ничектер,яшьләр Советларга кире кайтарга җыенмый.Хәзер караклардан коммунистлар ясап булмый шул.

№15 (834961) / 02.04.2013 22:20:30

Яшен уты

№14 (834959) / 02.04.2013 22:08:24

Татарстанның күпчелек муллалара RIMнең шушы язганнарына туры килә, димәк, алар барысы да монафыйклар!!! Диннән бизнес ясадылар. Акча артыннан гына куалар.

№13 (834957) / 02.04.2013 22:04:44

Госдума, Госсовет депутатларына киертергә кирәк бердәм форманы.Аларның бүгенгә кадәр формалары юк.Алар аерылып торырга тиешләр.Зарплаталары да түбән,бушка булсын.

№12 (834956) / 02.04.2013 22:03:42

Имансызның дини булып кылануы монафыйклык дип атала.

8. Мөселманнар арасында монафикълар да бар, алар Аллаһуга һәм ахирәт көненә ышандык диләр, ләкин үзләре ышанучы түгелләр.
9. Ул монафикълар Аллаһуны һәм мөселманнарны алдамакчы булалар, ләкин һич алдый алмаслар, фәкать үзләрен алдыйлар, шуны сизмиләр.
10. Аларның күңелләрендә Аллаһуга каршылык чире бар, Аллаһ аларның каршылык чирләрен арттырды, вә аларга ахирәттә рәнҗеткүче ґәзабдыр, ялган сөйләгәннәре өчен.
11. Җир өстендә фетнә чыгарып, кешеләр арасын бозмагыз диелсә аларга, юк без бозмыйбыз, бәлки төзәтәбез, диләр.
12. Аң булыгыз! Шул монафикълар кешеләр арасын бозып, җир өстендә фәсәд кылучылар, ләкин шуны үзләре сизмиләр.
13. Әгәр аларга: "Саф гакыллы кешеләр ышанган кебек сез дә саф күңел белән ышаныгыз", – диелсә, алар: "Без ахмаклар ышанган кебек ышаныйкмы", – диләр, аң булыгыз! Әлбәттә, алар үзләре ахмаклар, ләкин белмиләр.
14. Ул монафикълар мөселманнарга очрасалар: "Без иман китердек, сезнең белән бергәбез", – диләр, әгәр үзләренең шайтан дуслары белән калсалар: "Без, әлбәттә, сезнең белән бергәбез һәм сезнең белән берлектә мөселманнарны мәсхәрә кылучыбыз", – диләр.
15. Аллаһ аларны үзләрен каты мәсхәрә кылыр һәм аларны адашу юлында калдырыр, хак юлны таба алмыйча, хәйран булып йөрерләр.
16. Шул монафикълар туры юлны ташлап, адашу юлын алдылар. Аларга бозык сәүдәләре уңыш һәм файда бирмәде, һәм алар туры юлга күнелүче дә булмадылар.
17. Аларның мисалы – караңгы кичтә ут яндырып, үз тирәләрен яктырткан вакытларында Аллаһ утларын сүндереп, караңгыда калдырган, һичнәрсә күрмәүче кешеләр кебидер.
18. Алар хак сүзне ишетүдән саңгыраулар, хак сүзне сөйләүдән телсезләр, туры юлны күрүдән сукырлар, алар һидәяткә кайтмаслар.
19. Яки алар кат-кат караңгыланган төнне күк күкрәүле, яшенле каты яңгыр астында калган кешеләр кеби. Күк күкрәүнең вә яшеннең катылыгында бармакларын колакларына тыгалар, үлемнән куркып. Аллаһ имансызларның бетен эшләрен чолгап алучы.
20. Яшен уты күз нурларын суырып алырга якынлашты. Яшен уты аларның алларын яктыртса, берничә адым атлыйлар, яшен уты китеп, караңгыда калсалар, бара алмыйча туктыйлар. Әгәр Аллаһ теләсә иде, әлбәттә, ишетүләрен һәм күрүләрен алып аларны колаксыз, күзсез кылыр иде. Әлбәттә, Аллаһ һәрнәрсәгә кадир.
21. Ий кешеләр! Сезне һәм сездән элек булган кешеләрне халык кылучы Аллаһуга гыйбадәт кылыгыз! Аллаһ газабыннан куркучы җөмләсеннән булу өчен.
Ногмани. Коръән Тәфсире

[2] БАКАРА (СЫЕР) СҮРӘСЕ – 286 АЯТЬ


№11 (834954) / 02.04.2013 21:56:12

Анализлау:
1.Форма кертү - кемнеңдер кесәсен баету өчен эшләнә.
2.Милли киемнәрне бетерүгә юнәлтелгән.
3.Социаль күз томалау, "показуха".

№10 (834953) / 02.04.2013 21:48:20

Әйттем мин сезгә. Дини булу әле ул иманлы булу дигән сүз түгел. Түбәндәге комментарий шуның бер дәлиле булып тора.

№9 (834951) / 02.04.2013 21:41:44

Дини дигән буласыз,шул дини карчык белән яшим бит инде.Гөмеремдә ишетмәгәнне,күрмәгәнне күрдем.Больше денилэр турында язмагыз пужалуста ??????????

№8 (834949) / 02.04.2013 20:53:34

агай, зато синең фәлән җиреңне баш белән чагыштырып булмый шул, ул уйлый белми, башыңа буйсына гына белә. Шуңа күрә башы рәтләп эшләмәгәннең ул нәрсәсе дә рәтләп эшләми.
Ә дини гаи­лә­ләрдә тәрбияләнүче балалар дин кушканча киенә алсын өчен башка татарча матур итеп яулык кына ябасы да түбәтәй киясе генә кала.

№7 (834944) / 02.04.2013 20:34:52

агай
безнең татар," Сөйли белмәгән авыздан.. фәлән җир артык", ди Теләсә нәрсә язып утырма..

№6 (834927) / 02.04.2013 18:42:48

армия формасы,тормэ формасы,мэктэп формасы,туйдырдылар...

№5 (834925) / 02.04.2013 18:39:40

Әллә кайчан кирәк иде мәктәп формасын кертү...

№4 (834889) / 02.04.2013 16:55:33

Кит аннан,ел саен алыштырабыз форманы,бигрэк тэ башлангыч класста. Чупрэк сыйфатлы тугел,без укыган чордагы форма ише тугел

№3 (834887) / 02.04.2013 16:51:58

"Бер алган кием берничә елга җитә, – ди Әлки райо­нының Түбән Әлки мәктәбе директоры Фәнис Мисалов."


Береннче елны жиннэрен боклэп йорисен, икенче елны боклэмичэдэ ярый, оченче елны жиннэре терсэктэнгенэ булачак. Вэт матур булачак


№2 (834883) / 02.04.2013 16:40:16

Бер танылган модельер армияне киендереп карады инде.
Зайцев кулмэклэре нинди бэягэ куелыр икэн?

№1 (834877) / 02.04.2013 16:34:26

безда куптэн керттелэр инде аны

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar