• 05.10-22.10 2021-2022 хоккей сезоны. Татнефть Арена
  • 17.10 "Корт", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 22.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 23.10 Рөстәм Вәлиевнең тууына 60 ел. Искә алу концерты. Филармония. 17.30
  • 23.10-24.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 27.10 "Мио, минем Мио", 6+, Кариев театры, 18:00
  • 28.10 "Ләйлә вә Мәҗнүн" , 12+, Кариев театры, 18:30
  • 01.11 Юрий Шатунов. КСК "Уникс". 19:00
  • 03.11-07.11 Ришат Төхвәтуллин. Сула. КСК "Уникс"
  • 10.11 Валерий Меладзе. Татнефть Арена. 19:00
  • 20.11-24.11 Гүзәл Уразова һәм Илдар Хәкимов. КСК "Уникс"
  • 26.11 Данир Сабиров. Ике юбилей. Моноспектакль. КСК "Уникс". 18:30
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. "Фәрештә түгел". УНИКС
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. Фәрештә түгел. КСК "Уникс"
  • 18.12 Татар җыры. «Казань Экспо», И.Шакиров ис. концертлар залы. 17:00
Бүген кемнәр туган
  • 17 Октябрь
  • Әхмәт Саттар (1939-2018) - язучы
  • Роза Туфитуллова - журналист
  • Лидия Әхмәтова - җырчы
  • Рәшидә Җиһаншина (1917-2003) - актриса
  • Гали Хуҗи (1912-1966) - шагыйрь
  • Илгиз Гайнуллин - көрәшче
  • Альбина Шаһиморатова - опера җырчысы
  • Үзебезнең умарталыктан бик тәмле, яхшы сыйфатлы бал сатыла. 3л - 1300 сум. Күпләп алучыларга, бәясе килешү буенча. Шулай ук кәрәзле бал да бар. 89625497103
  • В Казани на улице Сахарова ищем девушек (девушку) на подселение в зал в двухкомнатную квартиру 89923389181
  • Актаныш.услуги:жалюзи рулонные шторы рольставни рольворота ,ремонт москитных сеток 89375814252 Айдар
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Детскому саду N 292 ново-савиновский район, требуется музыкальный руководитель на 1,5 стаки
  • Сниму 1 ком.квартиру в Советском , Вахит.р-не.Со всеми удобствами,платежоспособная, чистоту гарантирую.Сама работаю, татарка 47 лет.Убедительная просьба прошу риелторов не беспокоить, сниму только от собственника.Тел.89870673548 Гульфиза.
  • Сниму квартиру до 18-19 все включено, татарка, работаю, без вп, тишину, чистоту и своевременную оплату гарантирую, писать WhatsApp +79961212519, риелторов прошу не беспокоить.
  • Продаю натуральный цветочный МЕД со своей пасеки 1л-500руб т.89503210410
  • Әле һаман шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны белмисезме? Бу хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 8 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • диван-книжка сатыла. аксыл-көрән төстә.8 мең. яхшы хәлдә. казан. тулырак мәгълүмат ватсап аша. 89047619147
 
 

 
Архив
 
30.11.2012 Җәмгыять

"Дождь" каналы татар теле һәм латин графикасы турында (ВИДЕО)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


---
Матбугат.ру
№ --- | 30.11.2012
Матбугат.ру печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№24 (821693) / 03.12.2012 18:15:07

Айдар

№23 (821656) / 02.12.2012 22:09:32

Хотя де-юро була алмаса да, де-факто, все равно латинга кучэчэкбез. Смотрите, мобильниктагы информ сообщениены, на русском, латин белэн язылган. Потому что, на латини 40% дешевле. Все компьютерные программы на латине. Седеющие поколение, де-факто латинга кучэчэк, с этого некуда деваться.

№22 (821619) / 02.12.2012 11:01:22

""Тел ул безне хайваннардан аера торган нәрсә.Безне кеше итә торган.""

иркә җаныем,син кайдан алдың хайваннар үзара сөйләшми дигәнне?
син хайваннар телен белмәү,хайваннар сөйләшми дигән сүз түгел.

тел безне хайваннардан гына аермый,тел милләтләрне бер берсеннән аера!!!

инглизчә өйрәнгән шикелле,хайваннар телен өйрәнсәң,аларны аңлый башлаячаксың!
хайваннар безнең телне аңлыйлар,кеше аңламый.

әйтеп кә куясың инде, акыллы булып....

№21 (821615) / 02.12.2012 10:23:33

ИРКӘ
Нәрсә, яисә кем хөрмәтенә Ваз- Җигули машинасына ЛАДА дип исем кушканнар???

№20 (821613) / 02.12.2012 08:28:32

Иркә, [суканы мин ник урысчарак укырга тиеш соң]???? Ул чакта
Иркә №13 по другим стандартам что ли? )))))))

№19 (821610) / 02.12.2012 07:22:02

Сәяси проблемалар, дип уйлыйм.
Телне сәясәтчеләргә генә тапшырып булмый. Тел ул безне хайваннардан аера торган нәрсә.Безне кеше итә торган.Мәдәният рәвешен билгели торган субстанция.

Рим, суканы мин ник урысчарак укырга тиеш соң?Мин татарча укырга өйрзнгәндә русча ана этне белми идем. Төрле телләрдә төрле сүзләрнең җик кызыелы яңгырашы бар. Маркетологлар сату маркалары билгеләндә җитди шөгыльләнә моның белән.Хщтта безнеж маркетологлар да белә бу турыда. Жигули Европада сатыоган заманнарда)))) Лада дип сатылды.

№18 (821603) / 01.12.2012 22:51:56

Латыйф Җәләй белән Хуҗа Бәдигый булганнар алар, бу бәхәс бер җыелышта булган, халык алдында. Мин шулай укыдым Дөрестерме- юкмы, тик Хуҗа Бәдигый шуннан соң озак яшәмәгән.

№17 (821594) / 01.12.2012 21:31:47

сез узган гасырдагы латин алфабитының татарга кертелү сәбәпләрен,тарихын ачыклагыз. нигә кирәк булды икән ул? нигә латинны бик тиз кирилицага үзгәртеләрикән?

Иркә, нигә кирәк булды икән ул латиница татарга?
ничә гасырлар буе гәрәпчә укыган-язган татарга?

уйланып ,эзләнеп карагыз әле. миңа да әтерсез.

№16 (821580) / 01.12.2012 17:47:14

RIM

№15 (821578) / 01.12.2012 17:35:14

Иркә, \"сука\", котлы\" һ.б.ларны да русчарак укысаң бөтенләй икенче әйбер килеп чыга.

Кайсыдыр бер гәҗиттән укыган идем. Кирилицага күчкәндә алфавтны Хуҗа һәм Җәләй фамилияле (исемнәре истә түгел) ике мишәр төзегән. Шуңа калын \"К\" һәм калын \"Г\" хәрефләрен төшереп калдырганнар. Хуҗа дигәне \"Әйдә \"Җ\" ны да калдырыйк ул безгә фарсы аркылы кергән. \"Җ\" урынына \"Е\" белән сөйләшергә була . Мәсәлән \"җырлый\" урынына \"ерлый\" дип\" дигән. Шуннан, Җәләй дигәне: \"Ярар, мине Еләй дип йөртерләр инде.Сине кем дип йөртерләр соң?\" дигән. Шуннан бу хәрефне калдырыга булганнар ди.

№14 (821573) / 01.12.2012 16:46:15

Иркә

Менэ шуна да латин шрифты нигезендэ ТАТАР алфабиты кирэк тэ. Кириллицаны рус авазлары белэн укыганда тагы дп хужырак бит. Вообщем то этого тебя не понять.

№13 (821569) / 01.12.2012 16:25:28

Ха-ха-ха, эчем катып көлдем бу алвабитыгыздан.Ни укыдым син язганнан:

"Танисин икан ник шул кадар каршилик?Латин шрифти охсен гомуми кагидалар кирак? Мена шул проблима."

Менә нинди кулай шрифт!!! Төшеңдә куркып уянырлык.Латинның шрифтының иң беренче проблемасы - анда ә, ч, ш,ө,ң,ү хәрефе юк. Бу хәрефләр татар теле яңгырашының төп авазлары.Күпчелек, мәсәлән, Россиядә, инглиз теле фонтикасы тоташ транскрипциягә көйләнгән булганга өйрәнмиләр дә.

№12 (821567) / 01.12.2012 15:23:45

میذ شولای یازسام یاریما/

№11 (821566) / 01.12.2012 15:02:10

(*),гомуми кагыйдәләр язар өчен ниндидер кануннар кирәк мени?Кирәк икән языгыз,закон чыгарганны көтеп утырмагыз һәм бөтенхалык карамагына чыгарыгыз шушы ук биттә.Кулай булса имзалар җыеп дәүсоветка мөрәҗәгать итәрбез.

№10 (821565) / 01.12.2012 14:22:58

чын татар, Tanisin ikan, nik shul kadar karshilik? Latin shrifti ohcen gomumi c(k)agidalar kirak? mena shul problima.

№9 (821564) / 01.12.2012 14:14:20

(*),әйдә синнән башлыйк, яз латинча,без хәреф таныйбыз!

№8 (821563) / 01.12.2012 14:04:36

"Чөнки кушылган халыкларга безгә кушылу юлын җибеләйтер иде." ))))))))))))) Даже бу очракта да латин кирэк бит иркэ жаным. Татар белэн башкорттан башка бар торки халык латинда.))))))))))))))

№7 (821560) / 01.12.2012 13:18:23

тизерэк бу Татарстан дигэн оешманы туздырып таратырга кирэк...Казан губернясы, Уфа губернялары ясарга кирэк...бу халык узенен кулы белэн эшлэгэнен башы анламай , хэзер балачаганы латинга кучереп кенэ башын ватасы калды...жыен ангыра, татар баеса хатын алыр дигэн нэрсэ шул инде, ни кыйланырга белмилэр...

№6 (821544) / 01.12.2012 11:57:14

 ха!!!, 

бүген мөстәкыйль Россиядә, Үзбәкстанда, Казахстанда һ.б. ларда шулайдыр.Тик Финляндиядә алай түгел бит.Ничектер сарык тиресен саласы килә бит.

№5 (821539) / 01.12.2012 11:25:26

иркә,байка бар әрмән радисында.

можно ли вы..ть җеншину на площаде?
нет.тегеләй эшлә,болай эшлә дигән советчиклар күп булачак.
так шты референдум,халык,стадо это одно и то же,херня.

№4 (821526) / 01.12.2012 09:52:27

әй иркә, 

эш бит син һәм минем фикердән торырга тиеш түгел андый очракта. Син һәм мин, башкаларның үз фикерен аргументлап кешеләргә җиткерерү мөмкинлеге булырга тиеш. Аннары референдум. Шул.Сез үзегезнең деструктив нәмәстә белән кешене читкә бормагыз. Ике өчкә тигез була алмый.1:1 булганда, мәсәлә чишү чигерелә, кайсы да як уйлап икенче бер якка авышу өчен.

Азиятча уйлыйсың, әфәндем. Я -син, я - мин түгел. Күпчелек кайсы якка тартыла, шулай була.

№3 (821522) / 01.12.2012 09:36:15

не хочу мин латинницаныыыы!!!

хочу арабиканыыы!

№2 (821521) / 01.12.2012 09:34:26


//10 процент налог ясый алган очракта да кириллица калдырыр идем. Чөнки кушылган халыкларга безгә кушылу юлын җибеләйтер иде.//

син татар империясен төзәргә телисең әй!
ә мин бары татар-мөселман дәүләтен генә төзисем килә.
син алай дисең мин болай дим. ике татарга,өч фикер!!!

№1 (821518) / 01.12.2012 08:13:21

Ярар, лутчы дикәбердә дөнья бетүе турында сөйләшегез, хөрмәтле милләт пәрвәрләр!!!! Бүгенге батырлылыгыз алфавит үзгәртүгә генә килеп терәлдеме???? Сезгә мәдәният, тарих нәрсәгә??? Сеәгә сәяси стаканда кайнашу кирәк!!!

Сез - татарлар ришвәт алмый, бирми, яки татар дәүләте мең ел элеккеге кебек 10 процент ясакка кайтачак дип чыгыгыз.Менә шул вакытта алфавит проблемасы үзеннән үзе көйләнәчәк.

Әгәр минем өстә язылган әйберләрне уздырырлык теләктәшләрем булса һәм риәвәтне бетереп, 10 процент налог ясый алган очракта да кириллица калдырыр идем. Чөнки кушылган халыкларга безгә кушылу юлын җибеләйтер иде.


Болай, эшләре юктан ни эшләргә белмичә, Татарстан фсбдагылар бармагыннан суырып алынган стакандагы кайнаш.

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar