• 05.10-22.10 2021-2022 хоккей сезоны. Татнефть Арена
  • 17.10 "Корт", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 22.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 23.10 Рөстәм Вәлиевнең тууына 60 ел. Искә алу концерты. Филармония. 17.30
  • 23.10-24.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 27.10 "Мио, минем Мио", 6+, Кариев театры, 18:00
  • 28.10 "Ләйлә вә Мәҗнүн" , 12+, Кариев театры, 18:30
  • 01.11 Юрий Шатунов. КСК "Уникс". 19:00
  • 03.11-07.11 Ришат Төхвәтуллин. Сула. КСК "Уникс"
  • 10.11 Валерий Меладзе. Татнефть Арена. 19:00
  • 20.11-24.11 Гүзәл Уразова һәм Илдар Хәкимов. КСК "Уникс"
  • 26.11 Данир Сабиров. Ике юбилей. Моноспектакль. КСК "Уникс". 18:30
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. "Фәрештә түгел". УНИКС
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. Фәрештә түгел. КСК "Уникс"
  • 18.12 Татар җыры. «Казань Экспо», И.Шакиров ис. концертлар залы. 17:00
Бүген кемнәр туган
  • 17 Октябрь
  • Әхмәт Саттар (1939-2018) - язучы
  • Роза Туфитуллова - журналист
  • Лидия Әхмәтова - җырчы
  • Рәшидә Җиһаншина (1917-2003) - актриса
  • Гали Хуҗи (1912-1966) - шагыйрь
  • Илгиз Гайнуллин - көрәшче
  • Альбина Шаһиморатова - опера җырчысы
  • Үзебезнең умарталыктан бик тәмле, яхшы сыйфатлы бал сатыла. 3л - 1300 сум. Күпләп алучыларга, бәясе килешү буенча. Шулай ук кәрәзле бал да бар. 89625497103
  • В Казани на улице Сахарова ищем девушек (девушку) на подселение в зал в двухкомнатную квартиру 89923389181
  • Актаныш.услуги:жалюзи рулонные шторы рольставни рольворота ,ремонт москитных сеток 89375814252 Айдар
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Детскому саду N 292 ново-савиновский район, требуется музыкальный руководитель на 1,5 стаки
  • Сниму 1 ком.квартиру в Советском , Вахит.р-не.Со всеми удобствами,платежоспособная, чистоту гарантирую.Сама работаю, татарка 47 лет.Убедительная просьба прошу риелторов не беспокоить, сниму только от собственника.Тел.89870673548 Гульфиза.
  • Сниму квартиру до 18-19 все включено, татарка, работаю, без вп, тишину, чистоту и своевременную оплату гарантирую, писать WhatsApp +79961212519, риелторов прошу не беспокоить.
  • Продаю натуральный цветочный МЕД со своей пасеки 1л-500руб т.89503210410
  • Әле һаман шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны белмисезме? Бу хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 8 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • диван-книжка сатыла. аксыл-көрән төстә.8 мең. яхшы хәлдә. казан. тулырак мәгълүмат ватсап аша. 89047619147
 
 

 
Архив
 
27.08.2012 Медицина

Кайда сез, табиблар?

Җәй көне үзенең постыннан китәр алдыннан Россиянең элекке сәламәтлек саклау һәм социаль үсеш министры Татьяна Голикова ил буенча 150 мең табиб, 800 мең шәфкать туташы җитмәвен игълан итте. Министрлык рапортларына карасаң, табибларның уртача хезмәт хакы үткән елда гына 25 мең сумнан 32 мең сумга кадәр үскән.

Дөрес, шул ук җәй айларында Россиянең берничә шә­­һәрендә табибларның про­­­­тест акцияләре булып үтте. Алар анда яшь белгечләрнең хезмәт хакы 6 мең сум, стажлы табибларныкы 8-10 мең дип белдерде һәм хезмәт хакын кичекмәстән ки­мендә 50 процентка күтә­рүне таләп иттеләр. Ә күтә­релү 100 процентка вәгъдә ителә, лә­кин 2018 елда гына. Рәсми саннар белән реаль саннар арасында аерманың үз арифметикасы бар, асылда алар икесе дә дөрес. Уртача дигән сүз дөресли аларны. Мәскәү­дә, әйтик, табибларның уртача хезмәт хакы үткән ел ук 62,5 мең сум тәшкил иткән. Провинциядәге опти­маль­ләштерүләрдән соң белгечләрнең күпчелеге Мәскәү, Питер кебек зур һәм акчалы шә­һәрләрдә яши һәм эшли, имеш. Әмма, килешәсез булыр, төбәк, авыл халкы да мәскәүлеләр кебек үк авырыйлар... аларга да дәва­ла­нырга кирәк була.

Икенче яктан караганда, табибларның да, әйтик, ашый­сы-эчәсе, гаилә корасы, фатир аласы килә... Ачтан үлмәс өчен яшь табибка 2 -2,5 ставкага эшләргә һәм тормыш шартларын яхшырту өчен ришвәткә өмет багларга кала. Аннан соң кайда ришвәт, шунда сыйфат аксавы да бик мәгълүм. Ә ришвәт ди­гәнең медицина өлкәсендә киң таралган, ул яшь табибларны әзерләгәндә медуниверситетларда ук башлана. Шикле акчаларны бирү-алу тәртибенең гамәли ягын яшь белгечләр шунда ук үзләштереп чыга. Моны яңа министр Вероника Скворцова сүзләре дә раслый. Вузларда табиблар әзерләүнең сыйфатын ул “тү­бән генә түгел, ә оятсыз рә­вештә тү­бән” дип белдерә. Сынган аяк белән сәламәт аякны аера алмаучы бүлек мөдирләре Казан клиникаларында да булуын әйбәт бе­ләбез. Күптән түгел Казан мэры Илсур Метшин да: “Җиһазлар һәм диварлар бездә бар, ә менә табиблар белән зур проблема...”, – дип әйтте.

Ярый, хуш, табиблар җитешми һәм аларны әзерләү дәрәҗәсе дә “оятсыз рә­вештә түбән” икән, проблеманы ничек хәл итәргә? Минемчә, ике юл бар. Беренчесе, медицина вузларына бюд­жет урыннарына күбрәк кеше кабул итәргә, икенчесе табибларның хезмәт хакын кичекмәстән 3-4 тапкыр арттырырга. Дөрес, бу чараларны параллель рәвештә алып бару отышлырак. Үз тәҗ­ри­бәмнән күреп беләм: БДИда балл урларга иң һәвәс укучылар – юридик, икътисад һәм медицина белгечлеген сайлаучылар. Монда йогынтылы әти-әниләр дә җан-фәрманга тырыша, укучылар үзләре дә биремнәрне эшләп биргәнне көтеп кенә тора. Нәтиҗәдә конкурста белемсез укучыларның ялган баллары катнаша. Ә менә техник белгечлекләргә омтылучылар имтиханнарын нигездә гадел бирә. Чөнки конкурслар зур түгел, түбән баллар белән дә үтәсең.

Хәзер, кайбер медицина уку йортларының кабул итү саннарына күз ташлыйк: Казан дәүләт медицина университетының “дәвалау эше” белгечлегенә гомуми конкурс буенча бюджетка нибары 63 студент кабул ител­гән, ә “педиатрия” белгечлегенә 55 кенә. Ә менә Башкорт дәүләт медицина университеты: “дә­ва­лау эше” белгечлегенә конкурс аша – 125, ”педиатрия“ белгечлегенә – 90; Төмән дәүләт медицина академиясе: “дәвалау эше”нә – 150, пе­диатриягә – 38, Ижевск дәүләт медицина академиясе: “дәвалау эше”нә – 87, пе­диатриягә – 69 студент кабул иткән (моннан тыш әле Ижевскида дәвалау факультетына кичке бүлеккә дә 60 студент кабул итәләр). Биредә мин “целевик”ларны катнаштырмадым, алары баш­ка мәсьәлә. Кайсы яктан гына килеп ка­расаң да, Казанда дәвалаучы табибларны аз әзерлиләр, шуңа күрә анда кабул итүнең уртача һәм түбән баллары да аерыла. Чагыштырыйк: Казанда “дәвалау эше” белгечлегенә гомуми конкурста иң түбән балл – 253; Уфада – 212. Аерманы сизәсезме? Казан студент­ларының югары баллы сөендерә, билгеле. Әмма БДИ балларының объективлыгына ректорларны ышандыру кыен. Бу үзе аерым бер тема, бу урында аны күтәреп тормыйк. Әмма иң мөһиме – Казанда белгечләр аз әзерләнә. Әзерләүнең сыйфаты турында да сүз куертып булмый, чөнки ул махсус тикшеренүләр таләп итә.

Яңалыклар агентлыклары хәбәр итүенчә, министрлык медицина вузларындагы бюд­жет урыннарын кыскартуны планлаштыра икән. В.Скворцова әйтүенчә, имештер, бюджет урыннарының резервы бар икән һәм аларны медицина тармагына зыян салмый гына рәхәтләнеп кыскартып була. Янәсе, медицина уку йортларын ябып бе­терсәң, илдәге табиблар саны кискен артырга тиеш. Дөрес, арифме­ти­ка­ның башка төрлесе дә бар. Ул бюджет дип атала. Ил бюджеты шулай “сайрарга“ мәҗ­бүр итә министрларны. 


Рәшит ФӘТРАХМАНОВ
Ватаным Татарстан
№ 169 | 25.08.2012
Ватаным Татарстан печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№44 (813400) / 01.09.2012 14:33:36

акча биреп узегез ойрэтеп бетердегез.хэзер зарланмагыз.башта куштанланып юк очендэ акча тортэсез,аннары зарланып йорисез.алган кеше генэ гаепле тугел,биргэнедэ гаепле.

№43 (813398) / 01.09.2012 14:13:57

Молчание. Врачларга укытасы иде моны!!!!!!!!!

№42 (813367) / 31.08.2012 22:05:09

Шулай шул!!!!!!
Ачу чыга шундый сойлэшэ башласан.!!!!
Элегэ ин куп акча ңинел юл белэн эшлэуче алар!!!!
Акча эз дип зарланалар!!!
Авырунын даруларга болай да акчасы бетэ анын!!!
Врачка биргэн акчаны 1 ай эшләргә может бит ул!!!!
Аны чын кунелдэн менэрлэгэнне бирмисен!!! берничэ йоз бирэсен!!!!
Кире бирсен ул биргэн конвертны!!!
Шул 1 ай интегеп эшлэгэн конверт акчасын врач рэхэтлэнеп туздыра!!!
Операциягэ бер ниндидер укол кадалган анализ булмады. Шуны 400 сум!!!!!га пичать куеп бирде кабэхэт. Аны уз врачын бушка куя!!! анын очен районга кире кайтып булмый бит. Шулай итеп 2 кеше- 800 калдырдык!!!!!200гэ булмыймы дигэн идем. Мина да кирэк, ана да кирэк ди. Фактта аны ул больницада кадыйлар. Тик медсестренка миндэ эле генэ бетте шул дип, безне шул врачка алып керде. Анлашылды ничек жайлы акча эшлэулэре. Бугазларына кысылсын!!!!!

№41 (813345) / 31.08.2012 19:32:42

Бирми кара син конверты,туганнарың үле гәүдәңне алып китәчәкләр.Үлем белән көрәшкән кешедән акча алган врач мәңге бәхетсез булычак,семьясында,бала-чагаларында бетмәс-төкәнмәс хәсерәт булачак.Андый мисаллар бик күп. Бирәннәре булсын.

№40 (813340) / 31.08.2012 19:06:48

Ходай теге доньяга баргач Ходай санап курсэтер купме алганнарын. Тигезлэсен!!!!

№39 (813339) / 31.08.2012 19:05:17

нинди зарплата арту турында сойли сон бу врачлар??????? !!!!!!!!!
ничек шулай эйтэ алалар!!!!!!!!
больницада эшлэуче врачларга зарплата остенэ купме взятка керэ???
Кайсы больницада кайсы врач конвертны кире бора?????
Языгыз эле, зинхар. Шул врачка барыр идем!!!!!
Сез ручканы да узегез, кэгазьне дэ узегез алмыйсыз бит, ходаем!!!!!
укытучыга 1 сентябрьдэ чэчэчк , 8 мартка, кечкенэ булэк бирэлэр. чыгарылыш укучылары подарок бирэ. Ул ярты акчасы канцтоварга китэ бит анын!!!!
Ана нинди взятка булсын.
Кабинет стенасына плакат, гол чулмэген узе ала!!!!
Эйтмэгез дэ, язмагыз да акчасы юк дип врачнын. Аста язганнар бит бер палатадан купме акча кергэнен!!!!
Языгыз эле конвертны кире бирэ торган врач исемен, больницасын!!!! Шуна барыр идем авырсам

№38 (813292) / 31.08.2012 10:28:25

%%%,ник Иркәдән гафу үтенмисең? Син аны шул хәтле рәнҗетерлек сүзләр язган идең!!!

№37 (813154) / 29.08.2012 13:59:40

Авторга. Безнен Казан мед ун-да да 120 бюджет урын "лечебное дело"га, лакин кубесен целевикларга биралар. Так что безда аз дип язып булмый, шул тира. А платниклар бн 200дан да арта алар. Шунда эшлаган кеше буларак айтам. Ел саен 200лап врач чыга, а алар хаман житми. Димак бу метод кулай тугел. Шул зарплата арттырсалар гына инде.

№36 (813150) / 29.08.2012 13:31:28

Эх, админ, ин кызык язмаларны алып аткансын))))))))))))

№35 (813148) / 29.08.2012 13:29:04

Соңгы ике язма арасында нидер булган бугай...

№34 (813145) / 29.08.2012 12:43:34

%%%,
гафу сораганнарны гафу итәм.Сиңа нәрсә эшләдем дә, сиңа нәрсә гафу итмәдем. Конкретно давай. Сине дә за клевету тартырга була, кирәк булса.

Мондагылардан аермалы буларак, мин бер кеше шәхесен мыскыллаганым юк.Эшләгән эшләренә үз фикеремне генә әйтәм.

Дөресен әйткәндә алмин мин моны бүтән түзә алмыйм. Мондый хәлгә төшкәнсез, үзегез гафу үтенерсез! Үтенмәсәгез, үзегезнеэ эш. Киттем. Китәргә күптән вакыт.

Всем спасибо!!!!

№33 (813142) / 29.08.2012 10:52:34

Илхамны ир кеше дип укый идем, хатын-кызмыни ул?

№32 (813141) / 29.08.2012 10:39:14

Ягъни кышкы-көзге суыкларда минида йөрсәгез, бернинди уроваксом булышмаячак.Яшь кеше булсагыз билгә, очага медленное прогревание кирәк. Ремиссия вакытында.Үзем су коенып, солитарная киста үсеп кешелектән чыккан идем. Менә быел җәй җылыттым да, хәл кереп килә.

№31 (813139) / 29.08.2012 10:24:46

Уро-ваксом турындадыр инде. Яңа препарат булса кирәк. теоретически гына әйтә алам.Андый әйберләр бар иде, күбрәк сулыш системасына кагылышлы.ИРС, имудон,рибомунил кебек.Французларныкы. Активный промоушен белән керделәр, тик бәясенә күрә эффекты булмады кебек.
Хроник сидек юллары авыруларын комплекслы дәвалауда локаль иммунитетны күтәрү өчен кулланыла уро ваксом.Ягъни хроник цистит һәм башка сидек юллары, бөер авыруларын дәвалаганда ярдәмче дару.Төп дарулары антибиотиклар.Врач билгели торган дару.Акчагыз күп булса алыгыз әлбәттә.Кошелекта акча булмаган очракларда бүтән нәрсәләр белән дә иммунитет күтәреп була.Иң беренче ас якны җылы киенергә кирәк. Су коенырга ярамый.

№30 (813136) / 29.08.2012 10:03:23

Иркә, Илһамны белгән кеше буларак, кызын мединститутка, бюджетка акчасыз кертүен әйтәм. Спонсорский помощь, или что то такойга кирәк булыр дип алган кредиты да файдаланмый калды. Үзенең 99ый машинасын, крутой иномаркага алыштырырга җыена. Не пропадать же деньгам))))))))))))

№29 (813133) / 29.08.2012 09:54:59

Иркэ,Уро-Ваксинны ни белэн алыштырып була, яз эле

№28 (813111) / 28.08.2012 21:24:33

Транспорт йортучелэрдэн зарланабыз- ну утырып йорибез.
Укытучылардан зарланабыз- ну укыйбыз, укытабыз.
Нигэ врачларны гына мактап утырырга?

№27 (813110) / 28.08.2012 21:23:12

Татарстанда гына ул шындай брачлар!!!
Башка җирдә аллага шөкер андый түгелләр.
Квота биргәндә,Казанга кайтасыбыз килән иде. Брач әйтте,анда кайтсагыз,квота бәхәсе кадәр,янә үз кулларына бирәсегез булачак диде. Тәк и есть икән. 1 200 000 +1 200 000 кайдан булсын миндә ул кадәр акча.
Аллага шөкер операция үтте уңышлы булды. Медперсоналга әйтер сүзем юк. Грубость сизмәдек. Үз эшләренең осталары безнең олкә брачлары. Рәхмәт аларга!!!

№26 (813106) / 28.08.2012 21:07:56

КУПМЕ ГЕНЭ ВРАЧЛАРДАН ЗАРЛАНСАГЫЗДА,ИМГЭНСЭГЕЗ ЯКИ АВЫРЫЙ БАШЛАСАГЫЗ,ШУЛАР ЯНЫНА ЧАБАСЫЗ БИТ БАЛАКАЙЛАРЫМ.

№25 (813096) / 28.08.2012 18:57:32

ИИИ апайлар,абыйлар,сез бер дэ ,нинди тема турында суз бара икэн монда дип укып та карамыйсызмы сон эллэ ???

№24 (813091) / 28.08.2012 18:15:00

Иркә, язар алдыннан әүвәл укысаң иде

№23 (813083) / 28.08.2012 17:10:19

Илхам, синең дусларың үзең төсле. беренчедән. Синең дусларың намуссыз булу, бөтен кеше шундый дигән сүз түгел бит.Әйтик, күпме эшләп, ялган дару сату практикасын күрмәдем.Була фальсификатлар да була.Әмма сирәк. Әйе, алар күп очракта сатлып беткәч килә. Тик алар провизор һәм фармацевт намусы белән бәйләнмәгән.

№22 (813082) / 28.08.2012 17:05:59

Мин сезгә әле генә яздым.Статистика 60 процент статистика бар дип әйтә алмыйм.Андый статистика юк.Журналистлар, яки кемнедер юк итәр алдыннан таратыла торган уйдырма. Тормыш буенча бик әз. 1 проценттан ким.Вак-төякләре 1-2 процент. Күп очракта браклар конкурентларны юкка чыгару йөзеннән эшләнелә. Индусларны шулай куалар. Әйтик инструкциядә хәреф хатасы, бац, брак.

Җитдиләрдән менә берничә ел элек мексидол булган иде.Берничә кешене мексидолдан үлделәр дип әйттеләр. Имеш мексидол булмаган. Әмма бу вакыйга ни белән бетте, слдествие бара диделәр,тавыш-тын юк. Дөресе медсестра бутагандыр төсле тоелды.Изготовитель архивында даруларны нормаль дип хәбәр иткән иде.Аларда еш була торган хәл.Балнис аптекасында эшләгәндә ишегемне медсестра хатасыннан сакла Ходаем дип чыгып китә идем. Аларда бер-берсен яклау системасы отлаженный, гаепне гел аптекага салалар иде. Бер елны Кукмарада яңа туган балаларга глюкоза урынына медсестралар этикетканы карамыйча изониазид эчереп балалар үлгән иделәр. Аптекаларны гаепләделәр. Имеш роддом даруы арасында туб отделение дарулары салынган. Аптекадан чыгып киткәч, кемнең кайда ничек бутаганы өчен аптека җаваплы буламы инде.Соңыннан кагыйдәләр керттеләр. Һәр отделение аерым йөри башлады.

№21 (813081) / 28.08.2012 16:54:11

Пациент, ))
бу нәрсә соң? Беренчедән сату алу эше килешү белән эшләнелә. Шунлыктан мин мондый сделкага бик шикләнеп карыйм. Бәлки бәрәңгене взятка итеп илтмәкче булгандыр. Кулланасы булмагач, ник алган ул аны??? дөресен әйткәндә сез я үзегез сарык, я мине сарыкка чутлыйсыз. Ничек кирәкмәгән әйбергә бәрәңге алыштырып була???

Кыйбатлы дару турында әйттем. законодательгә тәлап куерга кирәк дипю Әмма кабат сүз юк бу турыда. Белгәч, ник главврачка бармадыгыз.

№20 (813080) / 28.08.2012 16:52:44

Э статистика буенча даруларны ничэ проценты ялган эле ИРКЭ АПА??????????. Мин 60% дип укыдым. Ярар без Рэсэйне жимерэбез, э син Рэсэйне жимермеэугэ берэр хотя бы мизерный олеш кертэсенме сон? (Кайсы вакытта "Кызыл" сузлэр сойлэудэ узен яратмаган коммунистларны да уздырасын,,,,,,,,,,)

№19 (813079) / 28.08.2012 16:49:31

Иркә, расланган материал китеру ул дусларны сату була

№18 (813078) / 28.08.2012 16:47:39

"Андагы махинациялэр Остап Бендернын тошенэ дэ кермэгэндер"

Синең берәр расланган мисал китерә аласыңмы????Яки баштагы фантазияләрме?Ниндидер группа ялган сертификат ( ул чыныннан берни белән аерылмый, федераль мөһерләр) белән аптекаларга дару җибәрә икән, моңа провизор да, фармацевт та гаепле түгел. Гомумән алганда, фальсификатлар булгалый, әмма син әйтә торган масштаб белән түгел. Менә бүген килгән забраковка турында язам. Бромгексинның, Панангинның кайбер серияләрен изготовительләр үзләре отзывают, мукалтин - брак по распадаемости, церекард амп по цветности.Фальсификат сирәк була.Һәм Росздравнадзор хатлары буенча алар барысы поставщикларга кире җибәрелә.Аптекларда даруларны тынычлап ала аласыз. Ниндидер сәләмәтлеккә куркыныч ясаган брак күргән юк. Вак-төякләр буенча норматив документларга туры килмәү генә. Аларның күпмеседер сатылган була, калганнары кире озатыла.

"Хэзерге заманда кем ничек акча эшли ала, кем кемне ничек алдый ала инде." Илхам һәм башка бик күпләр шулай яшидер.
Менә бөтен кеше шулай яши башласа, Россия җимереләчәк.Һәм без шуның алдында торабыз.

№17 (813077) / 28.08.2012 16:30:13

Иркә, или син белмисен, или юри белмэмешкэ салынасын. Ин зур акчалар аптекаларда эйлэнэ. Андагы махинациялэр Остап Бендернын тошенэ дэ кермэгэндер. Туры килгэн очракта алучыларга узен дэ колакларына токмач элэсен бит)))). Укытучылр арасында да табибар арасында да уз эшлэрен белуче чын осталар бар. Мина мэсэлэн ярдэм итэлэр икэн укытучыга да, табибка да бик рэхэтлэнеп взятка бирэм. Хэзерге заманда кем ничек акча эшли ала, кем кемне ничек алдый ала инде. Алдан эйткэнчэ фармацевтлар да калышмый.

№16 (813076) / 28.08.2012 16:29:01

Нинди бизнес, наркотик ди. танышым үзе үстергән бәрәңгесен саткан иде. Медсестра акча урынына бер кочак дару тоттырган. Шулай урлап буладыр күрәсең. Минем история болезнига 1200 сумлык дару язган булганнар, җәл моны соңыннан гына белдем. 10сумлык сәдәфләр йотып 10 көн яттым да, ничек керсәм шулай чыгып киттем. Аннары түләүле врачка йөреп, меңнәр түгеп дәваландым. Теге кыйбатлы уколны вакытында биргән булсалар, бәлки бу хәлгә төшмәс тә идем. Врачларга хәзер дәваланырга түгел, болничный өчен генә йөрим.

№15 (813075) / 28.08.2012 16:21:05

Гепатит Сны аптекарша салмагандыр бит.


Болай надан калуны шул гепатит Сга тиңләп буладыр мөгаен. Аннан да үлмиләр. Әмма надан да, гепатитлы кеше дә рәхәт күрми.
Монда гепатит С нинди этапта килеп чыккан соң? Ул бит бик күп төрле этапта булырга мөмкин.

№14 (813074) / 28.08.2012 16:15:33

Пациент,
танышыңнан расчетка бирелгән даруларны кая биреп сатканын сорау логичнорак түгелме?  Нинди товар ул, нинди бизнес? бәлки берәр наркотикадыр, мин шулай дип өсти алам бик теләсәгез.Уйдырмалар, башыгызга килгән һәртөрле фантазияләр турында язмасагыз иде.
Историягә язып, бирелмәү анысы булырга мөмкин. Шунлыктан закондательдән әллә кайчан история болезни копиясен авыруга бирү турында закон тәлап итәргә кирәк.

Икенчесе турында.Әлбәттә, җитештерүчесенә карап даруларның сыйфат һәм бәя аермасын гадәттә аңлату җиңел түгел. Врачларның үзенә дә, акчалы кешеләргә дә. Әмма бик җиңел юлы бар инде аның минем өчен. Бәхетледә эшләгәндә акчалылар йөри иде. Алар китә инде, фәлән төгән,одно и тоже.Кешенең кыяфәтенә карап нинди маркалы машинада йөргәнен белеп була. Мин алардан сорыйм: "Ә менә сез нинди машинада йөрисез?" Ну)))) ирләр куана-куана җавап бирә бу сорауга, что син алар өчен дәрәҗә бит инде кыйбатлы яхшы машинада йөрү. Әмма эш дәрәҗәдә генә түгел шул. Мин каршы сорау бирәм:" Ә ник ВАЗ түгел?" . Ступор була башта. Логиканың ул якка китүен көтмиләр. Аңнарына килгәч, неужели правда так? Такая большая разница?! не толко такая, еще большая разница.Лекарства сегодня не просто химические соединения, а современные химико-фармацевтические технологии.Гади мисал сезгә. Гадәти ацетилсалицил кислотасы берничә сум тора.Ә менә шул ук нәрсә (аспирин кардио) булса 70-80 сум тирәсе. Ни өчен шундый аерма? Аспирин кардионың төймәсе нечкә эчәкләрдә генә эри ала торган махсус тышча белән капланган. Дару төймәсе ашказаны аша узып китеп, нечкә эчәктә генә таркала башлый. Һәм ацетилсалицил кислотасы ашказанына үзенең начар йогынтысын ясамый. Озак кулланганда аспирин ашказаны җәрәхәте китереп чыгара ала.Менә шуның сәбәпле аерыла ул бәяләр.

№13 (813070) / 28.08.2012 16:03:36

Ришвәткә килгәндә, укытучыларга укучы китергән бер коробка кәнфитне шууууууууууууууууууууууундый зуууууууууууууууууууууууууууууур взяткага саныйлар, ә никтер врачлар кесәләренә салган меңнәр хакында сүз әйтмиләр.

№12 (813069) / 28.08.2012 16:01:04

Врачлар арасында төрлесе бар.Шуңа карамастан минем аларга үпкәм бик зур: 1998 нче елда кан салганда минем әниемә гепатит С "бүләк иттеләр".Бик зур рәхмәт аларга!!!!Менә сез укытучыларны сүгәсез, ярый, бик белемле булмаган укытучы баланы надан калдырса, надан табиблар кешене үтерә.Врачлар халкыннан Ходай сакласын...Аптекаршалары да шул чама.

№11 (813067) / 28.08.2012 15:43:56

Кичэ аптекада бер дару алмакчы булдык, 5 таблетка кирэк. 1 таблеткасы - 170 сум икэн. Кая эле, курше аптеканы карап чыгыйк дисэк, анда - 17 сум.Производителе башкадыр, дип анлаттылар.

№10 (813066) / 28.08.2012 15:26:46

Врачларның ришвәт алуларыннан бигрәк яшереп урлаулары куркыныч.Стационарда ятучы авыруның историясенә кыйбатлы дарулар бирдек дип язалар, ләкин бирмиләр. Аларны списать итеп аптекалар ашамы. башкачамы саталар. Мин моны белеп язам, чөнки х-ханәдә эшләүче бер медсестра танышымнан алган товар өчен бер тартма дару биреп расчет ясады. Тагы шул минус - яту срогы узса, терелмәсә дә, авыруны чыгарып җибәрәләр. Гуманист, профессиональ врачларны хәзер бармак белән генә санарлык.

№9 (813065) / 28.08.2012 15:15:04

Мин сезгә врачларны күрә алмагыз димәдем бит. Мин медицина позициясе аңлатам.

Укытучылар турында язганда татар теле уктып йөргән булучы диагноз куя башлады да, үзе авыру булып чыкты. Мин бит сезгә эт кебек ябышмыйм.Үз позицияләрегезне аңлатыгыз. Ачып салыгыз.Килешә алганнарын якларбыз, килешмәстшен яманларбыз. Әйтик, врачларның иң беренчеләрдән булып взятка алучы каста икәненә мин каршы сүз әйтә алмыйм. Хәзер генә бер коробка кәнфит әйбер түгел. Кайчандыр бер коробка кәнфит табу өчен бер ай кайгыртырга кирәк иде. Төньяк Корея кебек идек бит инде.

№8 (813033) / 28.08.2012 11:50:11

Иркә, 
менә бу язмаңдагы Голикова урынына Гыйльметдинов, врач сүзе урынына укытучы, медицина дигән сүз урынына мәгариф, сәламәтлек урынына белем дигән сүзләрне куй да яңадан бер кат үзең укып чык. Шуннан син үзең күрәлмаган укытучыларны аңлый башларсың.

№7 (813032) / 28.08.2012 11:43:51

И дал свой прогноз: «Если все будет развиваться по дагестанскому, ингушскому, чеченскому сценарию, будут следующие атаки на муфтия и на его ближайшее окружение. Затем будут убивать имамов в районах… А потом, на последнем этапе, как сейчас в Дагестане, будут убивать простых имамов». «Терроризм у вас (в Татарстане.—„Ъ“) только начинается»,— предрек Роман Силантьев. "Член экспертного совета по проведению государственной религиоведческой экспертизы при Минюсте РФ Роман Силантьев "

Бу нинди разжигание религиозных страстей! Миңа калса, этого господина можно и нужно привлечь к ответственности.

№6 (813030) / 28.08.2012 11:26:59

Даа, системе кешесенә язу авыр инде))) ярар ярдәм итәрсез...
Менә Илһам әйткәнне әйтәсе идем мин дә. Голикова саннарына ышанып буламы? Кримел түшәмендә йөргән саннардан алганмы соң ул аны?Нинди принципларга таянып саналган саннар соң ул яки? Меә хәзер принциплар турында...


1.Гомумән, илне җимерә торган ришвәтчелек беркемдә бернинди ышаныч калдырмады.Медицинада бу нигә китерде? Мин акча түләдем,(ришвәтме, ачыктан-ачыкмы) врач үлемнән алып калырга тиеш.
Җәмәгать, аңлагыз, врач Аллаһы түгел, акча түләп үз сәләмәтлелегезне аларга тапшыра алмаячаксыз беркайчан да. Менә моны яхшылап үзләштерегез.Шунлыктан сәламәт яшәү рәвеше тормышта иң беренче ориентир булырга тиеш.Диндә дә алар беренчел булып салынган.Күбрәк атеистлар өчен инде монысы, әмма зомбилар кебек алма хәләл була ала дип сөйләнүче мөселманнар бар, шулар өчен дә.

2.Кайберәүләр исә, ярар, сез безнең белән кешеләрчә сөйләшегез диләр. Бүген ялгыш белгеч буласы килгән врач башы компьютерны хәтерләтә. Анда күпме информация сыеп бетәргә тиеш!Шул сәбәпле элеккеге медицина өчен актуаль булган берьюлы психотерапевт Һәм специальләшкән белгеч булу бүген мөмкин түгел. Я син психотерапевт, я син белгеч. Шунлыктан реаль рәвештә шуны аңлап, врачтан яхшы белгеч булуын гына өмет итсәгез яхшырак булыр иде.Исән калу шансыгыз зурая төшәр иде.Әле тагын бер моменты бар, көн саен ыңгырашу арасында яшәгәч, ул сиңа нормаг әйләнә. Шулай булырга тиешкә әйләнә, син аны тоймый башлыйсың. Моны эмоциональ выгорание диләр.Чөнки кешенең, шул исәптән врачларның да эмоциональ ресурслары чиксез була алмый.Яхшы белгечләр бигрәк тә, алар да ул ресурс азрак, алар акыл, күп информация белән эш итүчеләр.шунлыктан авыра үзегезне жәлләтергә телисез икән, акчагыз булмаса якыннарыгыз, акчагыз булса, психотерапевтка юнәлегез.Соңгысы акчагыз күләменә карап жәлләр сезне.

Хаа! Ни эшлибез болай булгач? тупик түгелме соң бу безнең ил өчен? Тупик!Шуның өчен 1.пунктны яхшылап үзләштерегез.
Медицинада торышы җәмгыять тулаем үзгәрмичә үзгәрә алмаячак. Моның өчен бизнес шартларын үзгәртергә кирәк.Мин күпме супер белгечләрнең үз эшләрен ачарга теләп тә, моны булдыра алмаганнарын беләм. Россия шартларында бу мөмкин түгел.Бу хәл врачлар өчен генә хас нәрсә түгел.Парикмахерлар, инженерлар, рестораторлар,укыту эшләре, һәммә өлкәгә кагыла.Бездә әлегә бюджет акчасын имеп яшәүче эре капитал хакимлек итә.Ваклар барлыкка килсә, менә шул эре капиталга конкуренция киләчәк һәм ул таркалачак.Эш шунда. Якын арада тиз генә үзгәреш булуы мөмкин түгел.

№5 (813028) / 28.08.2012 10:49:22

Табиблар житми дип лаф оралар - ике танышым стажлы хирург хэм окулист эш таба алмыйлар...

№4 (812966) / 27.08.2012 22:01:25

да, бер бүлмәдә 5 яттык. бездән генә бер көндә10 менән артык керде......

№3 (812963) / 27.08.2012 21:45:05

Ришвәтче брачларны кугандыр ул?!

№2 (812959) / 27.08.2012 20:07:02

Күптән түгел Казан мэры Илсур Метшин да: “Җиһазлар һәм диварлар бездә бар, ә менә табиблар белән зур проблема...”, – дип әйтте.

бу кеше никадэр кешене эшсез калдырды икэн? 15 шэхэр больницасына бер дустын баш врач итеп кую белэн,массовое увольнение башланды. Китмэгэннэре,уз телэклэре белэн.
Тэк чту, бу тамаша житэкчелек ярдэменнэн башка булмады.

№1 (812958) / 27.08.2012 20:03:49

Хэзер Иркэ апа вэзгыятьне ачып бирэ!

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar