поиск новостей
  • 21.01 Премьера! "Арыну", Татарстанның халык артисты Нуриәхмәт Сафин юбилее, 12+, Кариев театры, 18:30
  • 22.01 Премьера! "Арыну", Татарстанның халык артисты Нуриәхмәт Сафин юбилее, 12+, Кариев театры, 18:00
  • 26.01-30.01 Әнвәр Нургалиев. Уникс
  • 29.01-30.01 Премьера! "Алтынчәч", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 02.02 Премьера!" Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 03.02 "Ак чәчәкләр кебек...", 12+, Кариев театры, 18:30
Бүген кемнәр туган
  • 20 Гыйнвар
  • Минтимер Шәймиев - дәүләт эшлеклесе
  • Фердинанд Хафизов - актер
  • Җәмилә Низаметдин - җырчы
  • Азат Зыятдинов (1939 — 2017) - галим
  • Галимҗан Латыйп (1912-1986) - шагыйрь
  • Сания Бәхтиярова - рәссам
  • Рәфкать Гомәров (1942-1996) - музыкант
  • Мөхәммәтсадыйк Борнаев (1826-1898) - сәүдәгәр
  • Шамил Аляутдинов - дин әһеле
  • УБОРЩИК ТЕРРИТОРИЯ (ДВОРНИК) ИР КЕШЕ ЭЗЛИБЕЗ ЭШ УРЫНЫ УЛ.ЧУЙКОВА УРНАШКАН, 67 ЯШЬТЭН ОЛЫ БУЛМАСЫН! 5/2 7:00,16:00 БЕР СЭГАТЬ ОБЕД ТЕЛ 89957664503
  • Казан шэхэренен Жилплощадка бистэсендэ бер хужа (50 яшьлек ир)ике булмэле квартирага ике егет кертэм. Тулэу жан башына 4000. Квартира барлык унайлыклары белэн.Хужанын начар гадэтлэре юк.тел.вацап 89027159146
  • Озак вакытка торырга бер бүлмәле фатир бирәбез. Казан шәхәре, Вахитов районы, Хороводная,50 ("Рустәм" мәчете янында). 50 м2,2 лоджия. Яшәр өчен барлык җигазлар бар. Бәясе - аена 23 мен сум + ку. Риэлторларсыз. 89655886519.
  • Сдаю 2 комн.квартиру на Спартаковской 88б, с мебелью,бытовая техника,охраняемый двор,в отличном состоянии.с.89276766077
  • Узем белэн бер булмэле квартирада торырга бер кыз эзлим. квартира фатых амирхан урамында урнашкан, 13 000 все включено. Ватсапка язырга яисэ шалтратырга аласыз элеге номерга 89872711348
  • Набережные Челны! Делаю ручной и вакумно- аппаратный массаж. А так же сухая хиджама.+79520427894 Мунира.
  • КАЗАН ШЭХЭРЕНДЭ ГРУЗЧИК, ГАЗЕЛЬ, КАР КОРЭУ ХЕЗМЭТЕ КУРСЭТЭБЕЗ... 89196271171
  • Ярылган хэм ярылмаган букэнлэнгэн утын сатабыз. 89274194883
  • Төшегезгә ерак бабаларыгыз-әбиләрегез фәрештә булып керсен дисәгез, сез аларга догада булыгыз. Исемнәрен белмисеңме? Шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны да белмисезме? Бу бит хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 8 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
 
 

 
Архив
 
14.05.2012 Дин

Гореф-гадәтләребез Коръәнгә бәйләнгән

Пәйгамбәребез с.г.в. вафат булганнан соң бер көнне сәхабәләрдән Әбү Һөрәйра базарларда, урамнарда булган бөтен мөселманнарны мәчеткә чакыра башлаган. Әйткән: «Әйдәгез, килегез, бүген пәйгамбәребезнең мирасын бүләчәкбез». Кич белән халык мәчеткә җыелышкан. Әмма ни күрәләр: мәчет эчендә кемдер намазда, кемдер вәгазь сөйли, кемдер Коръән, хәдис укый. Сәхабәләр аптырап: «Йә Әбү Һөрәйра, безгә әйткән идең монда пәйгамбәребезнең мирасы — алтыннары, көмешләре бар дип. Без аны бүлергә, бүлешергә килдек». Әбү Һөрәйра аларга җавап бирә: «Сез белми идегезме, пәйгамбәребезнең мирасы — Коръән. Аны бүлешергә чакырам».

Халкыбызның күп гореф-гадәтләре Коръән белән бәйләнгән. Әмма без шундый сүзләрне ишетәбез: «Коръәнне монда укырга ярамый, тегендә, каберлектә ярамый, болай ярамый, тегеләй ярамый». Әйтәсе килә ки: «Әй кешеләр, ташлагыз бу сүзләрегезне. Мөмкинлек булса шундый бер мөмкинчелек тудырыр идек: дөньяда Коръәнсез урын калдырмас идек. Чөнки бездә — татар халкында шундый сүз бар: без туарбыз — Коръән укырбыз, үләрбез — Коръән укырбыз, табарбыз — Коръән укырбыз, югалтырбыз — Коръән укырбыз. Моннан чыгып вафат булучыларның 3,7, 40ын үткәрербез. Кемдер бу гадәтләрне ташларга чакыра. Әмма ул Коръән белән бәйле мәсьәлә. Әгәр аны ташласак, тормышыбыздан Коръәнне ташлаган кебек булыр. Мөселман гаиләсендә туган баланың күзе азан тавышлары белән ачыла. Шулай ук яңа өйгә күчсәк тә Коръән укытырбыз. Бүген машина алучылар да машиналарында Коръән укытырга тырыша. Ягъни бөтен гореф-гадәтләребез Коръәнгә бәйләнгән. Шуңа күрә аларга каршы килү ярамый. Башта аның нигезенә караячаксың. Аннары соң әйтәчәксең — ул кирәкме, юкмы? Һәр әйбернең нигезе бар. Шуңа күрә безнең халык шатланганда да, кайгырганда да Аллаһтан сорый, Аңа сыена.

Коръән тормышыбызга кергән, аңа сеңгән. Кемдер бу йолаларны аңлап үти, кемдер бик үк төшенеп тормыйча. Монсы икенче мәсьәлә. Пәйгамбәребез с.г.в. артыннан иярергә — безгә Коръән шуны өйрәтә. Ул пәйгамбәребез с.г.в.нең тышкы ягын копияләштерүне, тышкы ягын алуны күздә тотмый, һич юк. Пәйгамбәребез с.г.в.гә охшау дигәндә аңа иярербез дигән мәгънә аңлашыла. Бүгенге җәмгыятьтә күрәбез: бөтен җирдә кабатлау чире бар. Без аны һәр хезмәт күрсәтү өлкәсендә, сәүдәдә дә күзәтәбез. Күп кенә әйберләрне башка культуралардан алып безгә кабатлап ясаган булалар. Мәсәлән, бүген күп кафелар ачыла. Анда безгә япон, Азия халыклары ашларын тәкъдим итәләр. Аларны кабатламакчы булалар. Моның яхшы ягы да, начар ягы да бар. Начар ягы — үзебезнең ашларыбызга тиешле игътибар бирмәү, чит халыклар кухнясы белән мавыгу. Ә бит үзебезнең ашларыбызны да онытмаска кирәк. Күз алдыгызга никях табыннарын китерегез — тәмле бәлешләр, гөбәдия-чәкчәкләр башка нинди халыкларда бар? Һәр халык үз юлын, үз үзенчәлеген сакласын. Без әйбернең яңасын алып аны үзләштерә алмасак һәм үзебезнекен дә онытсак уртада калырбыз. Үрдәк белән күгәрчен хикәятендәге кебек. Күгәрчен үрдәккә әйтә: «Минем синең кебек йөрисем килә». Үрдәк әйтә: «Ә минем синең кебек буласым килә». Бер-берсенә охшарга теләп аякларын кыскарталар. Йөри башлыйлар. Ләкин булдыра алмыйлар. Булдыра алмагач, әйтәләр: «Элеккесенә кайтыйк». Һәм элеккесенә дә кайта алмыйлар. Чөнки аяклары кыскарган. Бүген яшьләребез дә шулай: яңаны алалар, искесен ташлыйлар. Яңаны да булдыра алмыйлар, искесенә дә кире кайту мөмкин түгел. Чөнки оныттылар. Иң яхшы кабатлаучы җанвар — маймыл. Африкада җимеш ашасыгыз килсә, агачта маймыл эзләрсез. Сез аңа таш ыргытырсыз. Ул сезне кабатлап агачтан җимеш ыргытыр. Ачу белән эшләмәс, фәкать сезне кабатлар. Аучылар ничек тота маймылларны: җир өстенә читлек куялар, эченә чикләвекләр ташлыйлар. Чикләвекне маймыл күз алдында ватып ашыйлар. Китәләр. Маймыл җиргә төшә, чикләвек алу өчен кулын читлеккә тыга, чикләвекне учына тутыра. Ләкин чикләвекле кулын читлектән ала алмый. Кулны читлектән чыгару өчен чикләвекләрне ташларга кирәк. Аучы килә, маймыл аны күрә, иреклеген югалтасын да тоя. Әмма барыбер чикләвекләрне ташламый.

Бүген безнең халкыбыз да шулай: кулыбызга кайбер әйберләрне бирделәр. Шушы әйберләрне югалтмас өчен ирегебезне югалттык. Шуңа күрә яңалыкка иярәбез дип ата бабаларыбыздан килгән яшәү рәвешен, күркәм йолаларыбызны, гореф-гадәтләребезне югалтмыйк. Чөнки без алар белән кешелегебезне, мирасыбызны, йөзебезне, тарихыбызны саклыйбыз. Кемдер әйтә: пәйгамбәребез с.г.в.гә иярергә кирәк. Әмма бу очракта сүз тышкы якны түгел, ә эчке якны кабатлау хакында барырга тиеш. Пәйгамбәребез с.г.в. бервакыт намаз эчендә аяк киемнәрен сала. Элек гарәпләр чүлдә намазны аяк киемнәре белән укырлар иде. Моны күреп намазда булган барлык сәхабәләр аяк киемнәрен салып читкә куялар. Намаздан соң пәйгамбәребез с.г.в. сорый: «Ни өчен аяк киемнәрегезне салып намаз урыныннан читкә куйдыгыз?» — дип. Сәхабәләр әйтә: «Син чыгардың, без дә чыгардык». Пәйгамбәребез с.г.в. әйтә: «Мин шуңа чыгардым — яныма Җәбраил г.с. килеп аяк киемемдә бер нәҗес барлыгын әйтте. Шуңа мин аны салдым».

Пәйгамбәребез с.г.в. Мәккәдә вакытта мөшрикләр чәчләрен бер якка тарый торган булалар. Аллаһы Рәсүле аларга охшамас өчен чәчен икегә бүлеп тарый башлый. Мәдинәгә күчкәч күрә: биредәге яһүдиләр дә чәчләрен икегә бүлеп тарыйлар. Аларга охшамас өчен пәйгамбәребез с.г.в. чәчен яңадан Мәккә мөшрикләре кебек тарауга кире кайта. Ягъни биредә чәчне бер яки ике якка тарау сөннәт түгел. Монда сөннәт — үзебезне. үзебезнең фикеребезне, гореф-гадәтләребезне саклау. Шуңа күрә үзебезне саклыйк. 


Сөләйман хәзрәт ФӘХРИЕВ
Musulman.su
№ |
Musulman.su печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№234 (889609) / 08.11.2014 22:03:00

Хет елы буе тот!

№233 (889608) / 08.11.2014 22:02:06

Була, рәхәтләнеп тот.

№232 (889604) / 08.11.2014 21:51:09

уразаны елына 2 тапкыр тотсан буламы?

№231 (806771) / 01.06.2012 10:32:34

Исламның 5 баганасын беләсеңме?

№230 (806749) / 31.05.2012 22:44:57

ИСЛАМ - гарэпчэдэн: бер каршылыксыз буйсынуны , ягни коллыкны анлата. Шушы суз анлатып бирэ ислам диненен асылын...

№229 (806747) / 31.05.2012 22:28:48

Татар, әйдә гади генә сорауга җавап биреп кара әле. Синеңчә нәрсә ул-ИСЛАМ?

Дин дигән җавап кабул ителми. Чөнки диннәр күп .Алар барысыда дин дип атала. Башка диннәрдән ни белән аерыла?

№228 (806637) / 30.05.2012 10:56:23

RIM, №163 дэ язган идем, синен очен тагы бер кат кабатлыйм:"Эйе мин ялгышканмын, ИСЛАМ дине белэн КОРЭННЕ бер ботен дип, бер - берсен тулыландырып тора дип уйлап.Син минем кузне ачтын: " КОРЪӘН белән хәдиснең дә аермасы бик зур!" Рэхмэт!!!.Ислам диненен торле булеклэре шулай бер -берсенэ каршы килгэч нинди камиллек була инде?" Курденме, мин уземнен ялгышны таный белэм? Э, синнэн ялгышынны таныган бер суздэ чыкмады... Или синен очен русча языйммы, может шул телдэ язылганны анларсын. 80 кешегэ килгэндэ, миллионлаган кешедэн 80кеше калдымы, 8 кеше калдымы , зур аерма юк. Минем очен ашка 80чебен тоштеме, 1 чебен тоштеме- аерма юк, ул ашны баребер ашамыйм...

№227 (806636) / 30.05.2012 09:56:24

Өстәп: һәр күрнешне, матиматик формулаоар белән аңлатып була. "Могҗизави" дигән сүз кергән җөмлә икән, бу үзе ук әкият дигән сүз!!! Дөньяда могҗизалар юк, әлегә физик мәгънәсен аңлатып бетерә алмаган күрнешләр генә бар!!!

№226 (806635) / 30.05.2012 09:51:33

RIM
Сезнең, үзегез дә аңламаган ривәятләрдән ктиергән цетата дәлил дип санала мени??? Менә, минем өчен, ФӘННИ нигезләнгән, тәҗрибәләр белән ныгытылган нәрсәләр генә дәлил... Алла һакы өчен сорыйм, ДӘЛИЛ сүзенең дәрәҗәсен төшермәгез!!! Менә нәкъ сезнең кебек бер урыс, рус халкының бөеклеген нигезләү өчен, сулагайның борчаны дагалавын, дәлил, дип китереп утырган иде. Шул урыс белән үзегез арасында берәр аерма күрәсезме???  

№225 (806633) / 30.05.2012 00:09:03

Татар, сиңа дзлилсез теләсә нәрсә язып утыру ошый икән, утыр .мин пас.

//Синнэн аермалы буларак, узем анламаган нэрсэне язмыйм.///
син бит үзең нәрсә язганны да аңламыйсың.

Татар №117 (806032) / 23.05.2012 / 15:10
RIM,корэндэ язылганча ботен жирне су баскан.Нух коймэсенэ утырган кешелэргенэ исэн калган.Э анда корэндэ язылуы буенча 80 кеше булган. Аллага бары 80 кеше генэ иман китергэн булганмы? Корэнне укы, анлап укы, башынны эшлэт (эшлэрлек рэте калган булса)

Коръәннән ник күрсәтмисең?

шуннан бу санны мөһим түгел дисең
Татар №163 (806352) / 26.05.2012 / 21:58
RIM, 80 кешене каян алганны яздым, монда Айдар язганча ничэ икэне мохим тугел,коймэгэ сыймаган кешелэрнен утереп бетерелуе мохим.

монда сан мөһим түгел синең синең үзеңне белдекле санап Коръән дә язылган дип утыруың.

синең ялган язуың сиңа берәер канәгәтлек бирәме соң әллә7

№224 (806632) / 29.05.2012 23:53:13

RIM,  №212дэ синен фикерен юк, э №132 не мин уземнен алдагы фикеремне дореслеген исбатлап бирдем... Син узен китергэн ссылкаларыннын, цитаталарыннын мэгнэсен анламыйча язасын. Синнэн аермалы буларак, узем анламаган нэрсэне язмыйм.

№223 (806631) / 29.05.2012 23:42:49

№212 №211гә җавап

№222 (806630) / 29.05.2012 23:38:24

RIM, ул цитата сине сорауга жавап,хотя син татарча анламыйсын, шуна русча язам: Это ответ на твой вопрос.

№221 (806628) / 29.05.2012 23:19:18


Татар №132 дә нигә цитата китердең соң7

№220 (806627) / 29.05.2012 23:19:07

Кактус №215,  Нур исламда №206 дэге коментта: "исламда хәтта мактаучының йөзенә туфрак сибәргә кушыла." дип яза. Сак бул битенэ туфрак сибеп китмэсен, моселман булса инде.... Моселман булмаса, курыкма, сипмэс...
" дөресен генә әйтәм." нишлэптер только сине бер дореслеген , икенче дореслегенэ каршы килеп тора.

№219 (806626) / 29.05.2012 23:12:37

Кактус, №213, "Кешенең ачыктан-ачык кәфер икәнен белгәч, аның белән сүз көрәштерү гонаһы була" Синечэ, ботен пэйгамбэрлэрдэ гонах эшлэп йоргэннэр.Ачыктан ачык кэфер булганнарныда ислам диненэ авыштырырга тырышып йоргэннэр бит, мескеннэр, узлэренен гонах эшлэгэннэрен белмичэ...Суз корэштермичегенэ бергенэ кэфернедэ исламга кертеп булмагандыр...

№218 (806624) / 29.05.2012 23:06:32

RIM,№212 в соственном репертуаре:уз фикере юк,хаман цитаталар. "Әмма нәфескә яки шайтанга ияргән кешеләр төрле фиркаләргә бүленеп адашу юлында булдылар. Ничек кенә яшәсәләр дә алар дөньядан үтеп киттеләр. Җир өстендә йөрегез һәм карагыз, ялганчыларның хәле ничек булды?"
Ислам динендэге берэрсе улми яшэдеме эллэ? Жир йозендэ йордем хэм карадым: исламга ияргэннэр, башка диндэгелэрдэн бер нэрсэлэре белэндэ аерылмыйлар, шулай ук чирлилэр, шулай ук улэлэр. Бер ниндидэ аерма юк... Буддизмда, христианствода, иудизмда тарихи чыганакларга карасан, исламнан куп алда искэ алына башлыйлар.Шул диннэр ничек кенә яшәсәләр дә, дөньядан үтеп китмэделэр, хаман яшилэр...

№217 (806610) / 29.05.2012 20:37:47

Кактус, йоклаганда канатларың мишәйт итмиме?

№216 (806606) / 29.05.2012 19:51:55

кактус №213

№215 (806596) / 29.05.2012 17:32:26

Сорауга җавап.
Кактус чәнечкеле файдалы гөл. Книга бытиялар укымагыз, нормалҗный китаплар укыгыз. Минем холкым шундый, кактусныкы кебек, кактуска кагылмасалар ул чәнечми, тотынсалар гына чәнчә. Мин дә шулай, әгәр минем динемә һәм милләтемә кагылалар икән шунда ук чәнчеп алам, нинди көрсидә утыруын тикшереп тормыйм. Үч ала торган гадәтем юк, ялганчыларга дөресен генә әйтәм. Ә дөрес сүз һәрвакыт чәнечкеле була инде. "Туры әйткән туганына ярамаган", ди халкыбыз.

№214 (806593) / 29.05.2012 17:11:59

Кактус, 
бәлки, бу соравым шәхси булып тоелыр: сез дини шәхес, нишләп үзегезгә шундый ник алдыгыз икән? Символикадан билгеле булганча,

//Кактус означает вызов, аскетизм, мстительность, мизантропию. Пища ослов. Символизирует также грех, скорбь, проклятие Бога при изгнании из рая; согласно Книге бытия, чертополохом был наказан Адам.//

№213 (806580) / 29.05.2012 12:35:26

RIM һәм Нурислам туганнар! Кешенең ачыктан-ачык кәфер икәнен белгәч, аның белән сүз көрәштерү гонаһы була. Шуның өчен мин сезне туганнарым кәферләр белән сүз көрәштермәскә чакырам. Менә мескен Татар сүзләре //Булмаган алланын каян белеме булсын инде, Мохэммэтнен белеме булмагандыр...//
Саклана күрик кәферләр аркасында гонаһыга батудан!!!

№212 (806568) / 28.05.2012 22:20:39

137. Дөреслектә сездән алдагы кешеләргә дә Аллаһ ИСЛАМ ДИНЕН генә өйрәткән иде. Аллаһуга итагать иткән кешеләр хак диндә вә туры юлда булдылар. Әмма нәфескә яки шайтанга ияргән кешеләр төрле фиркаләргә бүленеп адашу юлында булдылар. Ничек кенә яшәсәләр дә алар дөньядан үтеп киттеләр. Җир өстендә йөрегез һәм карагыз, ялганчыларның хәле ничек булды?


Ногмани. Коръән Тәфсире

[3] ҐИМРАН СҮРӘСЕ – 200 АЯТЬ

Аллаһ барлык пәйгамбәрләр аркылы Ислам динен җибәрә.

№211 (806562) / 28.05.2012 21:00:11

Нур исламда, ислам дине кайчан индерелгэн? белемле булгач, жавап бирэ алырсынмы.

№210 (806561) / 28.05.2012 20:55:52

Нур исламда, "Аның миңа биргән гыйлеме, тугры юлы, Аның җитәкчелеге, яклавы һәм саклавы иншәАллаһ!" Алла житэкчелегендэ эш иткэнгэ курэдер инде минем бер сузнедэ инкар итэ алмыйсын. Белемендэ нишлэптер куренми. Яклавыда, саклавыда куренми.

№209 (806560) / 28.05.2012 20:39:58

ха!!!, ай-яй, нинди кайгы, нэрсэ эшлэрмен инде, син язмагач...))))

№208 (806541) / 28.05.2012 17:51:26

аңлашылды ТАТАР.
әбиең сталин "баласы" булгач,ул әбинең оныгы кем икәнен күреп була. башка синең язмаларга җавап язмам.

№207 (806530) / 28.05.2012 13:22:09

Нур исламда

)))Исламда булуыңа шигем бар, ислам гайбәт сөйләргә кушмый. Нур исламда №206 гайбәт, ( Үз-үзеңә кул чабып утыру) чөнки, хәттә гоманлап та, Татарның кем икәнлеген дә белмим.))

№206 (806529) / 28.05.2012 13:04:19

Минем дәлилем ул Аллаһның миңа биргән иң зур бүләге - минем иманым ислам дине, фарыз, сөннәт намазлар, фарыз, сөннәт уразалар, Коръәни Кәрим, Аның миңа биргән гыйлеме, тугры юлы, Аның җитәкчелеге, яклавы һәм саклавы иншәАллаһ!

Үз-үзеңә кул чабып утыру минем дәлилем түгел. Киресенчә, исламда хәтта мактаучының йөзенә туфрак сибәргә кушыла.

№205 (806526) / 28.05.2012 12:48:26

Татар

№204 (806525) / 28.05.2012 12:47:58

ха!!!,  минем эбидэ, Сталин ин боек кеше,ул улгэч, донья бетэ дип жылаган иде, яшибез эле...

№203 (806524) / 28.05.2012 12:43:46

Нур исламда,  синен берэр дэлилен бармы язган эйберлэренэ? (Мохэммэт язган китаптан башка)? Ленинда, Маркста, Гитлерда без эйткэннэргенэ дорес дип, эллэ нинди китаплар язып калдырганнар. Кайсысына ышанырга? Нострадамуснын дурт юллыкларыда бик кызык язылган: ботен донья кешелэре, дорес язган дип, узенэ ничек кирэк шулай боргалыйлар.

№202 (806522) / 28.05.2012 12:34:17

???, синен язу стиленэ карап RIM икэнен куренеп тора, шулай ук татар телен анламыйсын. "Коръән, хәдис, дини хикәяләр, суфый әкиятләре" ислам динен тэшкил итэлэр, шпал белэн релслар тимер юлны тэшкил тикэн кебек. Аерым-аерым алар бернэрсэгэдэ тормыйлар. Шпал белэн релслар аерым-аерым, металлалом белэн утынга эйлэнгэн шикелле.

№201 (806521) / 28.05.2012 12:32:04

"Коръән белән хәдис Исламны тәшкил итәләр", шуңа өстәп:

-Коръән Аллаһу Тәгаләнең Сүзләре. Аллаһ-халык кылучы(дәһриләргә, дарвинистларга ничек кенә ошамаса да, юктан бар итүче). Аллаһ та, Аның Үз Сүзләре дә халык кылынмаган. Башка бар нәрсә дә халык кылынган.
-Коръән могҗизави көчкә ия!
-Коръәндә каршылык юк.18:1; Каршылыклар булса да безнең үзебездә!91:8;

-Коръән безнең өчен(бөтен кешеләр һәм җеннәр,беренче чиратта мөселманнар өчен) кулланма, әмма аннан Аллаһтан куркучылар гына файда ала!

-Хәдисләр - Коръәннең беренче карашка аңлашылып җитмәгән аятьләрен аңлату һәм яшәешебездә гәмәлләребездә Коръәнне ничек дөрес итеп, мөмкин кадәр ялгышмыйча куллану өчен Аллаһның илчесе Мөхәммәд сала Аллаһу гәләйһи вәссәлләмнең өйрәтеп киткән юлы.

-Ул-Мөхәммәд сала Аллаһу гәләйһи вәссәлләм, шайтан вәсвәсәсеннән азат, шуңа күрә аның гәмәлләре дә, сүзләре дә хатасыз. Башка пәйгәмбәрләр дә шулай.

Ихтыяр - сайлау мөмкинлеге шулай ук Аллаһның бүләге. Аллаһ юлыннан, пәйгамбәребез өйрәткәнчә барабыз да туры җәннәткә, иншәАллаһ яки шайтанга сатылып(андый хәлгә эләгүдән Аллаһка сыенам) - җәһәннәмгә - мәңгелек утка - анда яшәмисең дә, үлмисең дә - мәңгелек газап, яки кайберәүләргә күмергә әйләндерелгәннән соң котылу.

Аллаһ Тәгаләдән, Аның фәрештәләреннән, Китапларыннан, пәйгамбәрләрдән, кодси, ышанычлы, яхшы хәдисләрдән хата-кимчелекләр эзләмәгез! Буш эш. Вакытыгызны заяга уздыру - үз-үзегезгә зыян гына.

Динебез ислам бөтен галәмнәр, кешелек дөньясы аны кабул итәр дәрәҗәгә җиткерелгәч куллану өчен иңдерелгән(төшерелгән) дөнья азагына кадәр булган универсаль, актуаль, камил дин.

Без телибезме яки теләмибезме күкләрдә һәм җирдә ачыкны һәм яшеренне Белүче Аллаһ. Коръәни Кәримдә аның эчтәлегендә(в сжатом, свернутом виде)без телибезме яки теләмибезме барча гыйлем, шул исәптән фәнни ачыш - закончалыклар.




№200 (806513) / 28.05.2012 09:56:22

кысылыйм әле.
тарар исламнан читләшкәнгә карап,дөньяда ислам көчәя генә бара! нимесләр,франсузлар исламны кабул итә башладылар.
ислам дине соңгы дөрес дин ди торган иде әбием,ислам бетсә дөнья бетәчәк ди торган иде.

№199 (806512) / 28.05.2012 09:29:36

???, алар бөтен нәрсәне бутап бетерделәр үзләре дә нәрсә язганнарын үзләре дә аңламыйлар бугай. Коръән, хәдис, дини хикәяләр, суфый әкиятләре бер үк әйбер дип. Без дә бер абзый андыйлар турында "урыс күрсә писарь ди,фәлән күрсә кишер, ди" дип әйтә торган иде)))))
Алар шпал белән рельсның да аермасы юк дип беләләр ахрысы. Аларның аермасы бик зур булса да.))))шпал белән рельсның бер-берсенә каршы килмиләр, тимер юлны тәшкил итәләр. Коръән белән хәдис Исламны тәшкил итәләр.

№198 (806511) / 28.05.2012 09:22:18

??? @пророк профессор тигез була аламы?@ Татарча язган җөмләне аңлый алмаганнар, ниндидер белем турында сүз алып бара. Ислам динебезнең бетүе шушыдыр инәе, и бер Ходаем.

№197 (806509) / 28.05.2012 08:57:31

Рәмзия-татар №196.

ни әйткәнеңне үзең аңладыңмы?
пророк профессор тигез була аламы?

Ил әйткәнчә пепец-капец,диагноз!!!

говорить безполезно.

№196 (806508) / 28.05.2012 08:48:10

???
*RIM...ислам динен дөрес аңлата белэ* ул чакта. по сравнению, соры пророк белеменә, татар духовный профессор белеменә ия булып чыга инде.)))




№195 (806507) / 28.05.2012 07:26:42

татар,син сүзләргә бәйләнәсеңмә әллә тема буенча гәпләшәсеңмә?
син определись! ни турында гәп куертасың? нәрсәгә RIM белән Кактуска каныктың?
мруда бердән бер ислам динен дөрес аңлата белгән кешеләр! шуңа ачуың чыгамы(язганнарыңнан шулай күренә)?

олы кеше булсаң,үзеңә дә оят булырга тиеш. әгәр малай-шалай булсаң,дәвам ит инде.
әйтер сүзләреңне әйтеп бетердең,кабатлана башладың....
теге "биектау сөте" турында язучы бәндә шикелле.
матур гәпләшергә, сү байлыгы гына түгел, акыл да кирәк бит әле...

№194 (806506) / 28.05.2012 07:07:22

RIM, урысларнын бер мэкэле бар: "Заставь дурака Богу молиться, он и лоб расшибёт" Нэк синен турда.

№193 (806505) / 28.05.2012 00:23:49

Соры корт, ә мин сине башта ук чамаладым))). Сезнең кебек үземне башкаларга караганда күбрәк беләм башкалар аңгыралар дип утырмасамда, сезнең кебек Коръән белән хәдис икесе бер нәрсә дип утырмыйм. Ничек шулай уйларга була? Шаклар катам.

№192 (806492) / 27.05.2012 21:32:31

Эй татар,татар,аларнын бер кулларында Корьэн,Э икенче кулларында Кара Маркс белэн Лелиннын динсезлэр эзерлэу дэреслеге.Корьэн хэм Маркс,ленин дэреслеге берсе берсенэ капма каршы.Шулай булгач,сер итеп кенэ эйтэм,аларнын зихеннэре буталган,чуалган чаклар.

№191 (806491) / 27.05.2012 21:31:20

Татар, 

№190 (806488) / 27.05.2012 21:13:56

Зимагур, Мин хотя бы уз суземэ узем каршы килеп утырмыйм, Кактус хэм RIM шикелле. Шундый кешелэр кулына калгач, бик кызганыч хэлгэ тошкэн ислам дин.

№189 (806487) / 27.05.2012 21:08:02

Татар,синнэн дэ иман инмэгэн кеше юк монда.Абыстайга, булмаса мулла абый да ярый,ошкерт.Файдасы тими калмас.Булмаса инде,психиатр Рамил абыйга курен.

№188 (806486) / 27.05.2012 21:03:19

Татар

№187 (806484) / 27.05.2012 20:52:45

Кактус, Иблис - женнэр нэселеннэн бугай ялгышмасам.Женнэрне алла чиста уттан яраткан,фэрештэлэрне яктылыктан, э адэмне балчыктан. "Син инде хәзер Иблисне дә уздырып җибәрдең" дигэн сузлэрен белэн бик югары кутэрден син мине, почти алла белэн бер рэткэ... Иблисны аллада жинэ алмаган, шулай булгач синен бер шанста юк...

№186 (806479) / 27.05.2012 20:40:29

Татар! Син үзеңнең нолҗ икәнеңне исбат иттең. Башка миңә мөрәҗәгать итмә!!! Сине укыгач чыннан да бу әллә искрмә буларак маймылдан булдымы икән? дип уйлап куямын. Бүтән миңа дәшмә! Әнә үзең кебек надан Айдар белән аралаш.

№185 (806476) / 27.05.2012 20:27:57

Кактус, мин кайда яздым: "врачлар кан катыштыруны куркыныч хэлэткэ куйды" дип? Аны врачлар куймаган, естественный отбор дигэн нэрсэ китереп чыгарган эйбер ул.Син язгенча"бүгенге врачларың шул кан катышуның начарлыгын ачалар" тугел, аны борынгы халыкларда белгэннэр ярамаган эш икэнен.Булмаган алланын каян белеме булсын инде, Мохэммэтнен белеме булмагандыр...
" Әйе, Аллаһы Тәгалә Үз теләге белән Нухның (г.с.)догасын кабул кылып, аның каумен һәлак итә. Аллаһы аларны Үз теләге белән ярлыкый да ала иде" ярлыкамаган бит, Нухны тынлаган...

№184 (806472) / 27.05.2012 20:16:05

@Ә Аллаһы Тәгаләнең ул йолдызларның, кояшларның үз орбиталарын булдырырга гыйлеме җитмәгән була инде, шулаймы??? (Әстәгъфируллаһ)@ Моннан 40-50 ел элек кенә дә әле, җир түгәрәк дигәнгә, мулла бабай, кияфер, динсез дип сүккән иде.)))) Киләсе буын диниләр, наверняка, генетиканы да, эволюцияне дә Аллаһы Тәгаләгә теләге белән эшләнгәр диярләр, наверняка.

№183 (806471) / 27.05.2012 20:08:26

//" Кем телэге белэн потоп булган? Нухныкы белэн тугелме? //
Әйе, Аллаһы Тәгалә Үз теләге белән Нухның (г.с.)догасын кабул кылып, аның каумен һәлак итә. Аллаһы аларны Үз теләге белән ярлыкый да ала иде.
Татар! Син шушы кадәр наданлыгың белән һич югв "Татар" Нигын алыштырсаң иде, татарларны мыскыл итмә инде, татарлар шулчаклы надан түгелләр бит инде.

//Шул балалар бер-берсе белэн парлашып тагы балалар тудыралар.Кан катыштыру килеп чыга. Телэсэ нинди врач эйтеп бирер, мондый очракта сэлэмэт бала була алмый.//
Татар наданкаем! Димәк, синеңчә Аллаһы Тәгаләнең синең бүгенге врачларың чаклы да гыйлеме булмаган (әстәгъфируллаһ!). Аллаһы Тәгаләнең һәрнәрсәгә көче җитә. УЛ, Әдәм (г.с.) нең балалары өйләнешкән чорда кан катышуны булдырмаган була әле. Кешеләр күбәйгәч, кан катышуны куркыныч хәлаткә куя. Аны синең врачларың куймый, Аллаһы Тәгалә куя. Ә бүгенге врачларың шул кан катышуның начарлыгын ачалар гына. Синең надан логикаң белән фикер йөртсәк, галәмдәге йолдызларның, планеталарның үз орбиталарында хәрәкәт итүләрен дә астронавтлар булдырган булып чыга, Ә Аллаһы Тәгаләнең ул йолдызларның, кояшларның үз орбиталарын булдырырга гыйлеме җитмәгән була инде, шулаймы??? (Әстәгъфируллаһ)
Шулчаклы наданлыгың белән Аллаһы Тәгаләгә карата пычрак сүзләр язып утырудан да курыкмыйсың.....минем сиңа башка әйтер сүзем юк инде. Позор. Башка андый диваналар соравы бирмә??? Син инде хәзер Иблисне дә уздырып җибәрдең.

№182 (806464) / 27.05.2012 19:44:44

"Ни очен Адэм хэм аннан сон килгэннэр(Нух) менэр ел яшэгэннэр, э хэзер кешелэр йозгэдэ житэ алмыйлар?" дигэн соравыма жавап бирергэ булдым, сез булдыра алмадыгыз. Авылда яшэп караган булсагыз, я хич булмаганда зоология дэреслэренэ йоргэн булсагыз,бер ата-анадан туып кан катыштырудан, нэселнен начараюын, гомернен кыскаруын, гэудэлэрнен вагаюын белэсездер. Адэм белэн Хаванын Кактус эйткэнчэ 39 пар игезәкләре туа.Шул балалар бер-берсе белэн парлашып тагы балалар тудыралар.Кан катыштыру килеп чыга. Телэсэ нинди врач эйтеп бирер, мондый очракта сэлэмэт бала була алмый. Шунлыктан кешенен гомере, буыннар уткэн саен кыскара, гэудэлэредэ бэлэкэйлэнэ.Кактус язганча "Аллаһы тәгалә Әдәмне (г.с.)60 терсәк буе итеп яратты". Хэзерге кешелэр купкэ бэлэкэй...

№181 (806461) / 27.05.2012 19:24:24

Кактус, син язасын:""Әйе, УЛ Зат Үз теләге белән ярлыкаса яисә җәзаласа гына гадел була. Әгәр Ул синең теләгең белән шулай эшләсә, Ул гадел булмас иде", ди имам Шафигый". Хэзер корэнне укып карыйбыз( русча булды инде):"Нух стал молить Аллаха о наказании для неверных (26:26-28). Аллах ответил на его мольбу и послал на людей бедствия. Многие годы не было осадков, повсюду началась засуха, голод... В конце концов, Нух взмолился: «Господи! Не оставь на земле ни одного неверного!» (71:26). В ответ ангел принёс ему весть от Бога: «Всемогущий Аллах принял твою молитву, скажи своим приверженцам, съесть фиников, затем посадить косточки, ухаживать за деревом до того, пока это дерево не даст плоды». «И воздвигни ковчег пред Нашими очами и по откровению Нашему, и не проси у Меня за тех, которые несправедливы, ибо они будут потоплены» (11:37)" Кем телэге белэн потоп булган? Нухныкы белэн тугелме? Шулай булгач, син язган сузлэр АЛЛАнын гадел зат тугеллеген раслый, чонки ул НУХНЫН СОРАВЫ БУЕНЧА кешелэрне батырып утергэн, УЗ ТЕЛЭГЕ БЕЛЭН ТУГЕЛ.

№180 (806460) / 27.05.2012 19:23:44

// шайтн белән, аны көймәгә алып керү турында килешү төзи.))) //
Чушь!!!!!!!

№179 (806459) / 27.05.2012 19:19:10

Кактус
Коронный сорауны төшереп калдырып, "Шул дүрт малайның 3 мөселман, берсе ...туфанда батып үлә" дигән җөмләңә төзәтмә кертәм.)))

4нче малае, чынлап та минем чама була, ләкин миннән дә узырып җибәрә, шайтн белән, аны көймәгә алып керү турында килешү төзи.))) Көймә кырына килеп баскач, шайтан аның артына кача. Су, улының муенына җиткәч, атасы Нух түзми:
-Кер инде, ләгыйн,-ди. Улы да, шайтан да көймәгә керә. Шайтага, Нух:
-Сине чакырмадым, ник керәсең,-дигәч, шайтан:
-Юк, син мине чакырдың, кер ләгыйн дидең, пйгамбәр баласы, ләгыйн, ләгыйн пейгамбәр баласы була алмый,-дип җаваплый...

Менә шуңа да, бик ачуың килгәндә дә, балаңа, төрле начар исем белән дәшмәскә кушалар.)))

№178 (806455) / 27.05.2012 19:02:00

// Кактус,эллэ берэр жирдэ наданлыкка укыталар? //
Укыталар күрәсең инде. Юк исә Аллаһы Тәгалә кешене шулчаклы надан итеп яралтмагандыр. Шул наданлыкка уку нәтиҗәсендә шундый томана надан дәрәҗәсенә ирешкәнсеңдер.
Иблис имам Шафигый янына килә дә: \"Шафигый, әйт әле, әгәр бөек зат Үз теләге белән кешене яралтса, һәм ул кешенең гамәленә карап Үзе ярлыкаса, яисә Үзе җәзага тартса, ул Зат гадел зат буламы?\" диде. \"Әйе, УЛ Зат Үз теләге белән ярлыкаса яисә җәзаласа гына гадел була. Әгәр Ул синең теләгең белән шулай эшләсә, Ул гадел булмас иде\", ди имам Шафигый. Шуңа каршы Иблис: \"Ант итеп әйтәм, синең иманың какшарлык түгел икән, ә мин сиңа биргән сорау белән 50 мең мөселманны юлдан яздырдым инде\".
Татар менә син дә шул Иблис адаштырган җөмләсенә керәсең инде. Монда шик шөбһә юк. Син шул ук Иблис соравын башка кабатлап торма.

Әдәм (г.с.) белән анабыз Һаваның 39 пар игезәкләре туа дип әйтәләр галимнәр. ( Моны укыгач Сорыкай үзенең коронный соравын бирәчәк).
Нухның (г.с.) 4 мале булганын беләм, кызлары булгандырмы, әйтә алмыйм. Шул дүрт малайның 3 мөселман, берсе синең кебек тискәре була һәм туфанда батып үлә.

№177 (806400) / 27.05.2012 11:42:43

RIM
Дөресен генә әйткәндә, бернче мәлләрдә, бер аз булса да, дин турында беләсең, чак кына булса да уйлау сәләтең бар сыман тоела иде... Нык ялгышканмын икән.)))

№176 (806389) / 26.05.2012 23:28:46

Татар, дөресен генә әйткәндә яртысында укыйсы килми кайбер коментларыңны . Үзең әйбәтләп яңабаштан укып кара әле.

№175 (806387) / 26.05.2012 23:18:32

RIM, №175 тэге коментында как обычно ярты жомлэне тошереп калдырып укыйсын.Ботен килеш укы. Берэр сузлэп укый башларсын эле: №165тэ "утереп" дигэн суздэ язган идем. Анардан нинди мэгнэ чыгарырсын?

№174 (806385) / 26.05.2012 23:12:19

RIM, опят баш ботыйсын (как обычно). Кадак белэн заклепканын переводын кара,ссылканда шул сузлэр китерелгэн, ботен доказателствосы шул ике сузгэ корылган.

№173 (806380) / 26.05.2012 23:01:56

,(Нух, христианнарда Ной) берук вакытта исламныда, христиан динендэ куэтлэп йоргэн булыр идеме??? кем сүзе .№173 тә башыңны бик каты бәрмә, баш миең селкенергә мөмкин әгәр дә булса))))))

№172 (806376) / 26.05.2012 22:55:35

Татар, ә менә бу нәрсә? прибивать (гвоздями)-مسمار (المسامير)

№171 (806372) / 26.05.2012 22:47:14

RIM, Мин кайда яздым:"Нухның христиан динен куатләп йөргәнен" Да-аа,RIM, барып чыккансын икэн, татарчада анламый башлагач, еше гарэпчэ язылган корэнне анлатып маташа...

№170 (806368) / 26.05.2012 22:43:24

RIM, "Ислам-камил дин"- дэлилэренне котэм...

№169 (806366) / 26.05.2012 22:38:22

Татар, син кайдан таптың Нухның христиан динен куатләп йөргәнен??????

№168 (806364) / 26.05.2012 22:37:06

RIM,  язарга онытканмын, ссылкандагы "2.Көймә нәрсәдән ясалган?" дигэн сорауга жавап нэк синенчэ, фальсификация:
гвозди сузе гарэпчэ:الأظافر
заклепки:رشاماتяки مسامير
Кайда монда ошашлык? Тагы бер кат кабатлыйм, биргэн ссылкаларынны узен анла башта...

№167 (806362) / 26.05.2012 22:36:17

||\.Ислам диненен торле булеклэре шулай бер -берсенэ каршы килгэч нинди камиллек була инде?\\\
Тагын бер кабатлыйм.Ислам-камил дин. Аңы кайбер кешеләр үз нәфесләренә яраклаштырмакчы булалар һәм туры юлдан чыгалар. Кара син Библияне генә. Мусага һәм Гәйсә (гс)нәрга бирелгә китаплар югалгач кешеләр күпме китаплар язалар. Ул китаплпрдагы капма-каршылыкларны бүгендә укырга мөмкин. Кешеләр Муса һәм Гәйсә алып килгән диннән бик күпкә читкә китәләр.

№166 (806359) / 26.05.2012 22:30:53

RIM, библияне укыган юк, нэрсэ язылганын белмим. №147 дэ язылганнан чыгып:Хәдис-Мөхәммәд (сгв) нең сүзе, Коръән-Аллаһ сүзенэ каршы булгач нинди камиллек сон ул?
"126 дагы ссылкага аңлатма дигэненэ:Библиядәге Ной белән Коръәндәге Нух икесе бер кеше турында булсада. Кайбер аерымлыклар бар." Шуннан ????... аермалары булмаса, бер ук кеше,(Нух, христианнарда Ной) берук вакытта исламныда, христиан динендэ куэтлэп йоргэн булыр идеме??? Кайда монда логика дигэн эйбер?

№165 (806356) / 26.05.2012 22:21:17

РИМ-син фанта икәнсең,башка әйберне аңлап булдырмыйсымы ӘЛЛӘ ?

№164 (806353) / 26.05.2012 22:12:32

Татар, №147 не укып кара әле.
Значениесе булмаган санны мин уйлап чыгармадым.Акыллы булып күренәсе килеп Татар язды. Тагын кабаттан Айдар сорый.

КОРЪӘН белән хәдиснең дә аермасы турында №147 дә язылган.

126 дагы ссылкага аңлатма язылган. Тагын копроват итә дип мырламагыз:

Библиядәге Ной белән Коръәндәге Нух икесе бер кеше турында булсада. Кайбер аерымлыклар бар.

Нух көймәсе Библиядә һәм Коръәндә.

1.Су басуның сәбәбе.
2.Көймә нәрсәдән ясалган?
3.Көймәнең кайда туктаган7
http://www.youtube.com/watch?v=e9e07d14v4g

Сезгә сорау: Библиядә су басканда БӨТЕН кеше баткан дип язылган дип уйлыйсызмы?


№163 (806352) / 26.05.2012 21:58:37

RIM, 80 кешене каян алганны яздым, монда Айдар язганча ничэ икэне мохим тугел,коймэгэ сыймаган кешелэрнен утереп бетерелуе мохим.Эйе мин ялгышканмын, ИСЛАМ дине белэн КОРЭННЕ бер ботен дип, бер - берсен тулыландырып тора дип уйлап.Син минем кузне ачтын: " КОРЪӘН белән хәдиснең дә аермасы бик зур!" Рэхмэт!!!.Ислам диненен торле булеклэре шулай бер -берсенэ каршы килгэч нинди камиллек була инде? Минем логикага каршы килерлек бер фикердэ китерэ алганын юк. Булдыра алсан китер, котэм. №126 дэге ссылка белэн нэрсэ эйтергэ телэунне анлат эле, пожалуйста, узен анлаган булсан инде.

№162 (806350) / 26.05.2012 21:55:19

RIM, белмәгәч, ник, значениесе булмаган санга бәйләнеп, баш бутап утырасың???
Татар №111 (805987) / 22.05.2012 / 22:27 дә, ссылкалар белән күрсәтеп биргән бит, ач та укы. RIM, акыллы булып күрнү өчен дә, чак кына булса да акыл булу кирәк. Юк нәрсәңне бар итеп күрсәтергә теләп, үзеңне тагы ныгырак посмешищегә генә калдыруыңны да аңламасык кеше мени соң син???

№161 (806347) / 26.05.2012 21:42:53

Мин белмим. Белсәң әйт.

№160 (806344) / 26.05.2012 21:22:20

RIM
Ул чакта, Нух коймэсендэ ничэ кеше булган сон??? Хэер, сезнен диалогта ничэ кеше булуы мохим дэ тугел бит, шул коймэдэге берничэ кешедэн башкаларны туфан басу турында суз. Сез хатасыз кеше тугел, сез узегез бер ботен ХАТА!!!

№159 (806339) / 26.05.2012 21:11:53

Татар,\\Уз фикере булмаган RIMнеме\\

Синең фикерең буенча //корэн эйтэ 80 кеше дип.\\\ а фактта юк. Бу синең эшкә ашмаган фикерең кемгә кирәк?

//№158дэ минем дорес сойлэгэнне анлый. \\ Кайда синең дөрес сүзең? Үз-үзеңә сокланып утырма инде. Син бит үз сүзеңә дәлил китерә алмыйсың.Белмәгән әйберне белмим дияргә кирәк, мин генә беләм дә мин генә дөресен сөйлим дию адашу! Мин хатасыз кеше түгел, шуның өчендә сүзләремә дәлил китергә тырышам. Ә болай мин дөрес тә мин дөрес калган кеше аңгыра дип сөйләнеп утыру бик зур мәгнәсезлек.

№158 (806330) / 26.05.2012 19:55:43

Татар

№157 (806329) / 26.05.2012 19:52:52

Шул инде: доресен эйткэн туганына ярамаган. №158дэ минем дорес сойлэгэнне анлый. Но шуны таныса, шушы вакытка кадэр узенен алданып яшэуендэ танырга тиеш була. Шунлыктан ничектэ каршы тошэргэ маташа, но минем сузгэ каршы куярлык сузе юк. Узеннен алданганынны таный алу олы батырлык, аек акыл сорый. Э алар №158дэ дэ, Кактуста да, RIM да да юк.

№156 (806285) / 26.05.2012 12:10:40

әй дә туйдырдың,сукыр черки күк бәйләнеп. рәтле-башлы сүзең юк,кеше язганны укып аңларлык башың юк. хаман сорашып утырасың.үз башыңны эшләт инде. бәйләнмә кешеләргә.китап укы...

№155 (806279) / 26.05.2012 08:17:23

соры, бу юлы килешми булмый.

№154 (806277) / 26.05.2012 08:07:22

??????????
)))Язуыңа караганда, бер дә яңа кешегә ошамагнсың шул.))) http://tishek.ru/да да шактый еш күрнә торган клиенка ошап торасың.)))

№153 (806214) / 25.05.2012 15:31:36

Кактус, Адэмнен ничэ баласы булган? Нухнын ничэ булган?

№152 (806213) / 25.05.2012 15:26:42

Татар

№151 (806212) / 25.05.2012 15:24:45

Кактус,эллэ берэр жирдэ наданлыкка укыталар? Андый жир булса RIM с отличием бетергэндер, э син урталыкта йоргэнсендер. Синдэ акыл чаткылары бар, э RIMдэ вообше куренми.
Кактус,берэр кешенен кузен бэйлэп,колакларын томалап машина куп йоргэн юл аркылы чыгарып жибэругэ тин, син №150дэ тасфирлаган хэл. Анада свобода выбора бирелэ... но, юлнын икенче ягына чыгып житэргэ бер шансыда юк. Шушы буламы волному воля?Син тасфирлаган алла кешелэрне шулай мыскыл иткэч, нинди боек, мэрхэмэтле зат буласын ул? Алла узе кешенен кузен каплап, колакларын томалап куяда, бернэрсэдэ курмэгэн, ишетмэгэн очен тэмухка тыгып жэзалый? Берэр кеше шулай эшлэсэ шизик икэн бу дип психбольницага тыгып куялар, э алла шул эшлэре очен ин мэрхэммэтле зат исемен ала.

№150 (806188) / 25.05.2012 10:33:41

Татар! Синең язган сүзләрне укыгач, миндә дә сорау туды. Сине бу кадәр наданлыкка кайда укыттылар???
Үз теләге белән Аллаһыга ышанмаган тискәре нәмәрсәләрнең йөрәкләрен һәм колакларын томалады, күзләрендә аларның пәрдә. Аларга бөек җәзалар хәзерләнде. Хакыйкатьне күрәсе килмәгәннәргә кара күзлек кидергән шикелле. Әгәр кеше Аллаһының рәхмәтен өмет итеп Аңа ихлас күңелдән ышанса, ул кешегә Аллаһы Тәгалә күңел күзләрен тагын да ныграк ача, әйтик аңа көчле телескоп биргән шикелле. Әйе, менә бу свобода выбора бирә. Кыскача әйткәндә: күрергә теләмәгәнгә кара күзлек, күрергә теләгәнгә телескоп.
Әлбәттә син боларны да аңлый алмаячаксың, чөнки син күрергә теләмисең, күзеңдә синең кара күзлек.

Аллаһы тәгалә Әдәмне (г.с.)60 терсәк буе итеп яратты һәм бик озын гомер бирде. Җәннәттәге гомерен санамыйча 950-960 еллар чамасы. Чөнки кешеләр тизрәк һәм күбрәк үрчесеннәр өчен шулай кирәк булгандыр, әмма Аллаһы Тәгалә Үзе яхшырак белә. Һәм кешеләр күбрәк үрчегән саен аларның буйлары да кечерәя гомерләре дә кыскара барды. Дөньяда иң озак яшәгән кеше Нух (г.с.) - 1000 ел туфанга чаклы һәм 150 ел туфаннан соң гомер кичерә.
Мин Пәйгамбәребезнең (с.г.в.) хәдисләренә таянып үз сүзләрем белән аңлаттым. Чөнки сез Коръән аятьләрен һәм хәдисләрне китерүне яратмыйсыз. Аннары Коръән аятьләрен сездән мыскыл иттерәсе дә килми.

№149 (806164) / 24.05.2012 22:39:10

Татар, кеше гомере турындагы сорауга җавапны белмим. мәглүмәтем юк. әйтеп кара. хикәяләр ,әкиятләргә бөтенесенә ышанып бетергә ярамый. Революциягә кадәр басылган (гарәп хәрефләре белән татарча) "кыйссасел-әнбия" китабында да Коръәнгә, хәдисләргә каршы килә торган ялганнар бар. Шуларны табып күрсәткәч күп кешеләр аптырый. Укыганда берсе дә игтибар итмәгән.

№148 (806162) / 24.05.2012 22:23:31

RIM, кактус, кайчан минем сорауларга жавап бирэсез? или акылыгыз житмиме? 

№147 (806155) / 24.05.2012 21:29:58

Татар, гадиерәк итеп аңлатырга тырышып карыйм.
Коръән-Аллаһ сүзе. аны укыган кешегә 1 хәрефкә 10 савап.
Хәдис-Мөхәммәд (сгв) нең сүзе, гамале, килешүе.
Коръәнне намазда кушып була, хәдисне юк.

ил әйтмешли ,пипец.

үземне ахмакка тимер юл турында, шпал белән рельсның аермасын , аларның икесе ике нәрсә икәнен аңлатып утырган кеше кебек хис итәм.

№146 (806154) / 24.05.2012 21:29:46

Хан-кызларның явызлыгы аркасында.

№145 (806149) / 24.05.2012 20:58:05

Икейөзле, алдакчы, комсыз булу зур гөнахмы? Җәзасы куркынычмы?

№144 (806148) / 24.05.2012 20:50:46

RIM, Кактус бер сорауга жавап бирегез эле. Жавабы башыгызны эшлэтэ белсэгез, ислам диненен хикэялэрендэ язылган. Ни очен Адэм хэм аннан сон килгэннэр(Нух) менэр ел яшэгэннэр, э хэзер кешелэр йозгэдэ житэ алмыйлар? 

№143 (806146) / 24.05.2012 20:38:14

Кактус, мондагы сузлэрен"Аллаһы аларның йөрәкләрен һәм колакларын томалады, күзләрендә аларның пәрдә. Аларга бөек җәзалар хәзерләнде. (2. 6-7)" син №120дэ язган "Аллаһы Тәгалә динне камил итеп төзеп бирде һәм кешеләрнең ихтиярына куйды, кем кабул итә, кем юк...Кешегә җәннәт ошаса - ул Коръән һәм Сөннәт белән гамәл кылып җәннәткә керә. Әгәр кешегә җәннәт ошамыйча тәмуг ошаса - ул: "ата-бабаларыбыздан калган гореф-гадәтне ташламыйм", дип тәмугка керә. Вольному - воля. Аллаһы Тәгалә кешене җәннәткә керергә дә, тәмугка керергә дә мәҗбүрләми, һәркемнең үз ихтиярында." дигэн сузлэренэ каршы килэ тугелме?
Алла минем йөрәкләремне һәм колакларымны томалагач, күзләреемэ пэрдэ элгэч кая монда син эйткэн свобода выбора?

№142 (806143) / 24.05.2012 20:31:10

RIM, уз сузлэрен белэн нэрсэдэ булса анлата белэ башлыйсынмы?или хаман кеше сузе кабатлаудан узалмаячаксынмы? Алланын:"...динегезне камил итеп төзеп бетердем...", дигэн сузлэре исламнын бер ботен булуын анлатмый мени? Синенчэ, корэн бер эйбер ойрэтсэ, хэдис шунын капма каршысын ойрэтсэ, камиллек була?Ссылкаларыннын мэгнэлэрен анлатып бир инде, узен анлаган булсан инде, элбэттэ.

№141 (806134) / 24.05.2012 19:06:09

Кактус, кызык та кызганыч та инде. Аллаһ аларга һидәят бирсен!

№140 (806132) / 24.05.2012 19:03:50

Татар, Соры корт, әгәр дә белмисез икән гуглдан сорагыз ичмасам.)))))
Кем әйтмешли,белмисез икән эфирны чүпләмәгез!
http://tt.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D1%8A%D3%99%D0%BD

http://tt.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D3%99%D0%B4%D0%B8%D1%81

№139 (806129) / 24.05.2012 18:32:30

RIM туган! Менә монда утырган Соры корт белән Татар, нәкъ Коръәндә әйтелгән бәндәләр инде. Алар турында Аллаһы Тәгалә болай ди: "Чынлыкта ышанмаучыларга барыбер, аларга аңлатсаң да аңлатмасаң да иманга киләчәк түгелләр. Аллаһы аларның йөрәкләрен һәм колакларын томалады, күзләрендә аларның пәрдә. Аларга бөек җәзалар хәзерләнде. (2. 6-7)
Шуның өчен боларга нәрсәдер аңлатырга тырышу, кешенең кулын җилпем очарга өйрәнүгә тиң. Болар белән бәхәсләшеп Аллаһыны, Расулебезне (с.г.в.) һәм Коръәнне мыскыл иттерергә ярамый. Болар бик кызганыч кешеләр.

№138 (806098) / 24.05.2012 10:59:12

Соры корт, дорес эйтэсен.

№137 (806090) / 24.05.2012 09:55:04

Кыскасы, RIM,  синең язганнарга ышана калганда, Ислам - үземә ничек кирәк, шулай борам, дигән дин булып чыга. Бүген, болай кирәк булса, КОРЪӘН(!)гә карыйм, иртәгә башкасы кирәк булса, хәдис бар, ә гел дә икенче төрле кирәк булса, пейгамбәрләр тормышы, чөнки, алар үзара килешенмәгән, "КОРЪӘН белән хәдиснең дә аермасы бик зур!"

Молодец!!!

№136 (806088) / 24.05.2012 09:43:51

Татар, син бит Ислам сайтында язылган димисең КОРЪӘН(!)дә дисең бит! КОРЪӘН белән хәдиснең дә аермасы бик зур!

№135 (806086) / 24.05.2012 08:21:47

Татар

"уз сузлэрен белэн анлат" Иии, татар, әрәм дә итәсең инде шуңа вакытыңны. Үз сүзе белән аңлату түгел, СААФ ТАТАР телендә, чәйнәп биргәнне дә, кайтарып әйтә алмаган кешенең үз сүзе була аламы соң???

№134 (806085) / 24.05.2012 08:07:51

RIM, №126 дэге ссылка белэн ни эйтмэкче булдын? уз сузлэрен белэн анлат.Мин куйган ссылкага килгэндэ ислам диненен сайты ул, Шундада дин турында ялган мэглумать таратып ятканга (синен суздэн анлашылганча) минем ни гаебем бар?

№133 (806076) / 23.05.2012 22:45:06

\\мин эйтмим, корэн эйтэ 80 кеше дип..Татар №127\\мин бу ссылка да хәдистә күрмәдем Коръән аяте түгел. Татар нигә ялганлыйсың? Ни кызык, тәм табасың ялганлаудан, кешене мыскыл итүдән? Әйдә бер-бербезгә әз булса да ихтирамлырак булыйк!

№132 (806075) / 23.05.2012 22:38:07

По преданию Хазрати Нух (г`алейһи-с-салям) со своими уверовавшими детьми и другими мусульманами, которых было 80 человек, поднялся на корабль 10 числа месяца Раджаб. А также он взял с собой на корабль по паре разных животных и птиц. После чего на земле начался потоп, который накрыл землю и горы. Потоп продолжался 6 месяцев. http://islam-v-kirove.ds43.ru/nuh/

№131 (806070) / 23.05.2012 22:20:46

80 кеше турында дәлилең? Ссылка син башлаган су басу турында.

№130 (806068) / 23.05.2012 22:17:09

RIM, кем темадан читлэшэ?Сингенэ темага кагылышы булмаган ссылка биреп утырасын.

№129 (806066) / 23.05.2012 22:01:23

Шулаййййй. Кеше сүзенә дәлил тапмаса кешене мыскыл итәргә тырышып төп темадан читләшергә тырыша.

№128 (806065) / 23.05.2012 21:46:16

Татар
"Дин турында акыл сатып утырганчы корэнне укы.Шуннан анларсын" иииии, бер катлы да икәнсең. Саф татарча язылганны аңламаган кеше, ничек инде гарәпчәне аңлый алсын.)))

№127 (806064) / 23.05.2012 21:34:25

RIM, мин эйтмим, корэн эйтэ 80 кеше дип...Дин турында акыл сатып утырганчы корэнне укы.Шуннан анларсын ( акылын булса инде) узеннен бернэрсэдэ белмэуенне.

№126 (806063) / 23.05.2012 21:22:45

Нух (г.с) үзе үзе генә калган булса да БӨТЕН кешеләр суга батмаган була. 1 белән 0 арасында ничә процент? Библиядәге Ной белән Коръәндәге Нух икесе ике кеше дип уйлыйсызмы? Библиядә дә балалар суга батмаган дигән җир юк:
22 всё, что имело дыхание духа жизни в ноздрях своих на суше, умерло.
23 Истребилось всякое существо, которое было на поверхности земли; от человека до скота, и гадов, и птиц небесных, — всё истребилось с земли, остался только Ной и что [было] с ним в ковчеге.
(Бытие гл.җиде)

Чиркәү 8 кеше генә котылган ди, ә син 80 дисең. Библиядәге Ной белән Коръәндәге Нух икесе бер кеше турында булсада. Кайбер аерымлыклар бар.

Нух көймәсе Библиядә һәм Коръәндә.

1.Су басуның сәбәбе.
2.Көймә нәрсәдән ясалган?
3.Көймәнең кайда туктаган7
http://www.youtube.com/watch?v=e9e07d14v4g

№125 (806061) / 23.05.2012 21:04:45

Кактус,анлатучысы анлата белсэ бик эйбэт анлыйм. Бер сузегез икенчесенэ каршы килеп торгач, нэрсэ анларга тиеш булам? 

№124 (806059) / 23.05.2012 20:53:50

Татар! Сиңа динне берничек тә аңлатып булмаячак. Чөнки син Аллаһы Тәгаләне мыскыл итеп утырасың, шуның өчен Аллаһы сиңа динне аңлый алмас өчен Иблисне ирекле кылды. Синдә берүк мәгънәдәге сүзләрне дә аңлый алырлык акыл нигъмәте булмагач, ничек итеп сиңа динне аңлатып булсын.
Акыл дәрәҗәсе особо түбән булучыларга тагын бер кат аңлатып карыйм.
Әйе, Аллаһы Тәгалә ислам динен камил итеп төзеде һәм кешенең ихтиярына куйды. Кемгә җәннәт ошаса ул шул камил динне тота, кемгә ошамый ул шушы камил диннән көлеп утыра да үзенә җәза чакырып утыра. Бу дөньяда җәза килми калса, ахирәттә тәмугта яначак, бу бәхәссез.
Әгәрдә \"Ислам дине үз ихтиярыбызга куелды, нәрсә эшләсәк тә ярый, кеше таласак та, үтерсәк тә, көчләсәк тә, нәҗес таратсак та ярый икән\", дип уйласа ул ялгыша. Шулай яраса Аллаһы Тәгалә пәйгамбәрләр җибәреп, бер Аллаһыга гына табынырга чакырмас иде. Гомумән бернинди дин дә, пәйгамбәрләр дә кирәкмәс иде.
Хәтта кеше уйлап чыгарган мәктәп, ВУЗларда да күпмедер дәрәҗәдә белем туплаганыңны аңлатып имтихан тотарга кирәк. Бөтен кешене дә ВУЗда укырга мәҗбүрләмәгән кебек, Аллаһы Тәгалә дә ислам динен тотарга мәҗбүр итми. ВУЗ бетердем дип фальшивый диплом алып булса да кара эштән котылырга телиләр, дипломы булмаса, кара эштә эшләргә туры килә. Ә Аллаһыга ышанмаган һәм ислам диненнең кануннарын үтәмәгән кешене ахирәт көнендә тәмугка ташлыйлар. Чөнки кеше үз ихтияры белән Аллаһының бүләге Җәннәттән баш тарта.
Син \"Татар\" дип язсаң да, татардан бик ерак торганга охшыйсың, сүзләреңнең дә мәгънәсе юк, аңлауың да чүпкә үлчим генә.
Аллаһы Тәгалә алдында тәүбәгә килми торып син һичкайчан да ислам динен аңлый алмаячаксың.

№123 (806058) / 23.05.2012 20:28:16

Кактус, \"Менә \"Татар\" да Аллаһыны мыскыл итеп язып утыра, ул да үз-үзен һәлак итүче.\"
Менэ бу , алланы тубэнсетуче сузлэрне RIM, №90 да яза; \"Кто навредит зимми, тот навредит мне, а навредивший мне вредит АЛЛАХУ.\",Ниндидер кяферлэр зыян китерерлек булгач, нинди боек зат була алла? Мин динне мыскыл итмим, просто анларга телим, но монда аны анлата алучы кешене курмим.Мин дине мыскыл итэ дип кабул иткэн сузлэр корэннэн, хэм узлэре ислам динен белэм дип утырган \"акыллы башларнын\" сузлэре.

№122 (806055) / 23.05.2012 20:17:47

ТАТАРНЫҢ чын йөзе,астагы язмаларда чагылыа.

№121 (806054) / 23.05.2012 20:17:22

Татар

№120 (806053) / 23.05.2012 20:15:07

Кактус,№80 яздгансын: "Аллаһы Тәгалә динне камил итеп төзеп бирде һәм кешеләрнең ихтиярына куйды, кем кабул итә, кем юк...Кешегә җәннәт ошаса - ул Коръән һәм Сөннәт белән гамәл кылып җәннәткә керә. Әгәр кешегә җәннәт ошамыйча тәмуг ошаса - ул: "ата-бабаларыбыздан калган гореф-гадәтне ташламыйм", дип тәмугка керә. Вольному - воля. Аллаһы Тәгалә кешене җәннәткә керергә дә, тәмугка керергә дә мәҗбүрләми, һәркемнең үз ихтиярында."
№119да нэк киресен язасын: " Аллаһы 950 ел буе көтте Нух (с.г.) кауме иман китергәнен һәм вәгъдә итте, әгәр "пәйгамбәрегез Нухка иярмәсәгез сезгә җәза җибәрәм" дип, бер туктаусыз кисәтеп торды. Аллаһы Тәгалә үз пәйгамбәрләренә иярмәгән өчен шулай ук Гад һәм Сәмуд каумнәрен дә юк итте." Шушымы хэр кешенен уз ихтиярына куелуы? Хотябы уз узенэ каршы язып утырма.Гад хэм Сәмуд каумнэрен исламга кучмэгэн очен юк иткэн. Нух заманында, яна туган сабыйлар, суга батып улмэч очен, анасы карыныннан чыгу белэн "Мин моселман " дип кычкырырга тиеш булганмы?

№119 (806039) / 23.05.2012 16:53:50

Авылдан кайтып инетны кабызсам, монда якалашып яталар икән. Соры корт хәтта мине сагынган.
// Кактус, ник авызыгызга су каптыгыз, сез бит 3-7-40 турында сүз куертканда бик актив идегез, ә аннан да яманырак нәрсәләр турында \"коллегаларыгыз\" яза башлагач, сүзегез юк.)))//
Сорыкай! Монда дин хакында берәр хакыйки сүз әйтүче булса, яман сүзләр язарга ярсып торучылар күп инде анысы. Әнә \"Татар\" нигы астында язып ятучы үзенә Аллаһы Тәгаләдән җәза чакырып ята. Чөнки Аллаһы Тәгалә түзә-түзә дә, Нух кавеменең аңа иярмәгәннәрен туфанга батырганы шикелле, бер җәза биреп куя. Әле алай гына түгел, Аллаһыгы иман китермәгән өчен, Нухның үз малаен да Аллаһы Тәгалә батыра. Нух улын көймәгә утырырга чакыргач Аллаһы Нухка (г.с.) әйтә: \"Улыңны чакырма, ул синең өммәтеңнән түгел\", дип.
Әгәр Аллаһы Нух (с.г.) кавемен батырмаган булса, Ул вәгъдәсендә тормаучы зат булыр иде. Аллаһы 950 ел буе көтте Нух (с.г.) кауме иман китергәнен һәм вәгъдә итте, әгәр \"пәйгамбәрегез Нухка иярмәсәгез сезгә җәза җибәрәм\" дип, бер туктаусыз кисәтеп торды. Аллаһы Тәгалә үз пәйгамбәрләренә иярмәгән өчен шулай ук Гад һәм Сәмуд каумнәрен дә юк итте. Аллаһы бит тора салып юк итми, дөньяда азынып, кешеләрне аздырып, ата - улны, ана - кызны белми башлагач Үз вәгъдәсен үтәп юк итә. Шулай булгач, аларны Аллаһы Тәгалә түгел, алар үзләрен үзләре һәлак кылучылар булып чыга. Әгәр алар пәйгамбәрләрен тыңласалар, Аллаһыга иман китерсәләр һәлак кылынмаган булыр иделәр.
Бүген дә Аллаһы Тәгалә әйтә, \"зина кылмагыз, аракы эчмәгез\", дип. Тыңламыйлар бит. Шуларның күбесе эчкән килеш тәмәкеләреннән янгын чыгып янып китәләр. Аларны да Аллаһының рәхмәте юк итә, әмма алкашлар үз-үзләрен һәлак итәләр.
Менә \"Татар\" да Аллаһыны мыскыл итеп язып утыра, ул да үз-үзен һәлак итүче.
Ә бит үзегезнең балаларыгыз сезнең әйткән сүзегезне тыңламасалар да ачуыгыз килә. Ә бөтен галәмнәрне юктан бар кылучы, шул исәптән безне дә шушы дөньяга хуҗа итеп яралткан бердән-бер Бөек Зат - Аллаһы Тәгаләне тыңламыйча бозыклык кылып яткан каумнәрне һәлак итмәсә, Ул мәзлумнарга карата гаделсезлек күрсәткән булыр иде. Аллаһы Тәгалә гадел Зат, шуның өчен Җир йөзендә бозыклык кылып, кешеләрне рәнҗетүче затларны юк итеп тора. Суматра утрауында булган хәлләр моңа дәлил. Шундагы мәчетләрне Аллаһы Тәгалә җимерттермәде. Шул мәчетләрдә намаз укыган кешеләр хәтта цунаминың булганын да ишетми калалар. Аллаһы Тәгалә гадел, вәгъдәсен үтәүче һәм ислам дине камил дин!!! Монда бер шик тә юк.

№118 (806033) / 23.05.2012 15:13:08

№113 , минем уйлый, анализ ясый белмэугэ берэр мисал китер. Узен уйлый, анализ ясый белсэн.

№117 (806032) / 23.05.2012 15:10:30

RIM,корэндэ язылганча ботен жирне су баскан.Нух коймэсенэ утырган кешелэргенэ исэн калган.Э анда корэндэ язылуы буенча 80 кеше булган. Аллага бары 80 кеше генэ иман китергэн булганмы? Корэнне укы, анлап укы, башынны эшлэт (эшлэрлек рэте калган булса)

№116 (806008) / 23.05.2012 08:37:40

RIM
Сезнең кебек уйлау сәләте булмаганнар "тукмач куерткан" җиргә кысылмам дигән сүзем булса да, бу кадәр урынсыз гәп башлаугыз сәбәпле, чак кына сүземне әйтип китим:
1. Татар, "Монда кая свобода выбора?Улэсен килмэсэ таныйсын инде динне...Алгарак карасак, Нух вакытын: Аллага ышанмаган очен жирдэге ботен кешелэрне суга батырып утереп бетерэ.Шушымы кешелэрнен ихтиярына кую?" дип сорый, һәм сез шуңа, үзегез дә аңламаган цетаталар копироватҗ итә башлыйсыз. КАБАТЛАП УКЫ!!!! АЛЛАГА ЫШАНМАГАННАРНЫ дип язган!!!
2. ### тә, "Аллаһка иман китергән кешеләр кешегә саналмый" дигән мәгънәне, ничек генә надан булуга карамастан да, табып булмый, ә менә, RIM №112 (805999) / 23.05.2012 / 00:15тә, кешеләрнең бер өлешен кешегә санамау ярылып ята!!!

RIM, Алдлаһы тәгалә сезне уйлау сәләтеннән мәхрүм иткән икән, бәлки, ЧЫН КҮҢЕЛДӘН инанган кешеләрне каралтмау максатыннан, уйлый белә торганнар янында тыңлап кына торуыгыз хубырактыр, ә?

№115 (806007) / 23.05.2012 07:49:03

###, БӨТЕН кешеләр белән кешеләр арасында АЕРМА БИК ЗУР!
Алайса сорау: Аллаһка иман китергән кешеләр кешегә саналмый мыни?

№114 (806006) / 23.05.2012 07:34:40

RIM
"кешеләрне суга батырып үтерү турында юк" , "бозыклык кылган кешеләр турында бара"
Баре-бер кешеләр түгел мени???

№113 (806004) / 23.05.2012 06:31:43

укый беләсең,анализ ясап,уйлый белмисең...
а җәль.

№112 (805999) / 23.05.2012 00:15:43

Җәмәгат нигә үзегезне акыллы монда утырган бөтен кеше аңгыра дип уйлыйсыз соң сез. Коръәндә дә, Библиядә дә (Бытие, глава 6,7 8)бөтен кешеләрне суга батырып үтерү турында юк! Анда бозыклык кылган кешеләр турында бара. Әле менә Библиядә нәрсә диелгән Бог раскаялся дигән!??!!

№111 (805987) / 22.05.2012 22:27:21

RIM, 71нче сурэне укы , Нух турында.Корэн (71:10-13)не укы. ничек Нухнын соравы буенча алла жиргэ корылык жибэреп ничэ еллар буе кешелэрне интектерэ. Мселманнарда интеккэннэр корылыктан. 54:11,12 не укы,ничек кешелэрне, Нухнын соравы буенча батырып утерэ.

№110 (805985) / 22.05.2012 22:07:13

Карчык-корчыклар әзерләнәләрме икән ?.Иркә дә алар кебекме икәәән?

№109 (805984) / 22.05.2012 22:04:28

108 -КИЛЕШӘМ

№108 (805982) / 22.05.2012 21:50:43

RIM,синен №99 дэге коментынны укыгач. шыр надан икэненэ тагы бер тапкыр ышандым.Миен попугай миеннэн артык тугел икэн. Торле оземтэлэр китерэсен, шуларны монда куйганчы укып чык эле.Шул оземтэлэрендэ могаен Нух турында мэглуматлэр бардыр.Кайсыдыр бер темада, башлангыч классларга ислам динен укыту эсбэбе рэвешендэ чыккан китапка ссылка куйган иден. Анда Нухка бер тема багышланган, ничек ботен кешелэрнен( яна туган сабыйдан башлап, улэргэ яткан картларга кадэр) суга батырып утерелуедэ тасфирланган. Коймэгэ сыймаган моселманнарда батырылган(ул вакытта могаен биш-алты кешегенэ исламга ышанмагандыр, шуннан артыгы коймэгэ сыймаган) .

№107 (805978) / 22.05.2012 21:39:38

№104 , Алтын урда, тозелгэн вакытта, ислам динендэге дэулэт булмаган.Алтын урданын беренче ханы,Бату хан,ботен диннэрдэ тигез дип белдерэ. Узе, Бату хан, язычествода була.Так что №104, тарихны укы, Бату ханда, анын атасыда, узлэре моселман булмау аркасында ислам динен кочлэп тага алмаганнар. берничектэ ислам дин

№106 (805940) / 22.05.2012 15:31:49

Cоры корт №98!!

№105 (805938) / 22.05.2012 15:22:05

РИМ,син нәрсә инде.Коранны тагы бер кат укы әле "Бәкер сугышын" !.

Я,иптәшләр, бик кызмагыз,Җомга җитә, карчык-корчыклар ашарга барырга әзерләнәләр.Кем капчык тегә,кем базардан кара сумка алырга җыена-бәлеш,кабартма,ит кисәге,кофетлар,һ.б. тутрыр өчен.
Алар ул көнне түземсезлек белән көтеп торалар.

№104 (805935) / 22.05.2012 14:52:46

татар №88.

син әйткәннәр дөрес булса,Алтын урда вакытында барлык урысларны ислам диненә керткән булырлар иде! юк бит көчләп исламны такмаганнар!
ә явыз ебан,питер патшалар мөселманнарны көчләп чукындырганнар.
кичә мруда эленеп тора иде,бүген юкка чыккан?
так штоооо,сүзләреңне уйлабрак сүлә.

№103 (805915) / 22.05.2012 07:39:04

))))Мөселманнар, күрдегезме, мине динсезгә саныйсыз, ә үзегезгә, намазга басарга үгет-нәсихәт бирүчеләр, Муса-мөселман пейгабәре түгел, яһүднеке, Шеш пейгамбәр юк, туфан булмаган, Нух пейгамбәр турында язылмаган (алар мантыйгы буенча, язылмаганнар турында сөйләү, аннан да ары, аларны изге санау шерек!!!)дип язалар.))) Кайсыгыздыр мине ревизионист дип атаган иде, Ислам нигезенең 3/4 инкар итүчеләр кем була ул чакта??? )))

)))Моңа карата, ТАТАРда: "сөйләшә белмәгән авызга караганда, кәкәй итә белгән к...т яхшырак" дигән бик акыллы әйтем бар.)))

Кактус, ник авызыгызга су каптыгыз, сез бит 3-7-40 турында сүз куертканда бик актив идегез, ә аннан да яманырак нәрсәләр турында "коллегаларыгыз" яза башлагач, сүзегез юк.)))

№102 (805908) / 21.05.2012 23:30:15

Соры корт, язылмагач ник кеше бутап утырасың? пәйгамбәрне әүлия дип утырдың. Дәлилең булмагач нигә кеше бутап, үзең әйтмешли тукмач элеп утырасың?

№101 (805906) / 21.05.2012 23:17:51

RIM
))) Мммм, туфан калыкканда батып үлмәгәннәр дә, Коръәдә дә бу турда язылмаган икән.))) Булдаковны кабатламый булмый инде.)))

№99 (805904) / 21.05.2012 23:07:38

Соры корт, алайса син әйт: бөтен кешеләрне суга батырып үтерү турында кайда язылган? Ялганнап утырырга була монда теләсә нәрсә язып, дәлил китерегез! Минем бер кайда да укыганым юк. Монда сез генә утыраыз ялганлап.

№98 (805903) / 21.05.2012 22:59:13

№97
Әй яратмыйсыз да инде, колакка тукмач элүегезне күрсәткәнне.))) Бака боты кыстыру өчен, дагаланучы ат кирәк, ә монда ишәктән башкасы күренми.)))

№97 (805900) / 21.05.2012 22:51:53

AT DAGALAGANDA BAQA BOTIN QISTIRMIY!

№96 (805898) / 21.05.2012 22:47:59

RIM
)))Монда Булдаков кебек: "Ну, блин, даете" дяргә генә кала.))) Ислам сөйләүче, Нух пейгамбәр белән туфан әфатен инкар итә башлады инде әллә? )))

№95 (805897) / 21.05.2012 22:42:22

Татар, бөтен кешеләрне суга батырып үтерү турында кайда язылган?

№94 (805894) / 21.05.2012 22:31:40

RIM, №92 язылган хэллэр, Алланын ботен кешелэрне суга батырып утеруе янында чуп кенэ.

№93 (805893) / 21.05.2012 22:26:40

RIM, Тагы бер кат кабатлыйм, попугай булма, Син китергэн озектэ(хэзергечэ эйткэндэ) договор о дружбе турында суз бара. Син китергэн сузлэр: "Кто нарушает ДОГОВОР, ущемляет права," . Менэ бу сузлэр "Кто навредит зимми, тот навредит мне, а навредивший мне вредит АЛЛАХУ.", алланы бик тубэнсетэ тугелме? Аллага зыян салырлык булгач , ул (алла) нинди боек зат була?

№92 (805892) / 21.05.2012 22:25:11

Татар, 
" щадили иноверцев, склонивших головы" ИНОВЕРЦЕВ682 дигән , кто принял Ислам димәгән .Анализны сиңа ясарга кирәк миңа түгел. Мин үземнең фикеремне яза башласам админ бетереп бара. Ә нишләптер син Ислам турында ядган кабәхәт сүзләр яздың ул сөртми. Или син үзең админмы?

Менә тагын:

Помимо канонизации Нового Завета, Христианство в этом веке приобрело еще один догмат - почитание Креста. Никто до тех пор не принимал его во внимание. Константин заявил, что он понял его значение во сне, и с тех пор обожание и почитание этого символа в память распятия Христа стало кардинальным принципом веры. В истории церкви мы находим первое упоминание о кресте в "Житии Константина", написанном в 377 г. хорошо известным раннее христианским церковным историком Евсевием (46).С древних времен религия правителей была религией тех, кем они управляли. Таким образом, с этих пор христианству было суждено господствовать. Для устранения всех следов язычества все его культы в Римской империи попали под жестокий запрет. В 381, 382, 385 и 391 гг. были изданы строгие постановления о запрете всех религий, кроме христианства, и в течение последующих четырех лет они подвергались жесточайшим гонениям, пока последний из них не исчез в правление Феодосия. Христианские фанатики преследовали своих соперников. Гиббон пишет: "Почти во всех провинциях Римского мира армия фанатиков нападала на мирных жителей, и развалины прекраснейших древних строений до сих пор свидетельствуют о бесчинствах этих варваров, которые имели время и желание осуществлять столь разрушение" (47).

Гектор Хоутон, описывая религиозное неистовство христиан в искоренении следов язычества, говорит: "Возглавляемая архиепископом фанатичная толпа: разрушила храм Сераписа в Александрии, а затем принялась разорять великую библиотеку с ее бесценными рукописями" (48).

В 414 г. Гипатию, язычницу-философа, раздели донага и втащили в церковь. Св. Кириллом убил ее ударом дубины, ее плоть была содрана с костей при помощи раковин, а ее члены были брошены в огонь (49). В 376 г. храм Митры - предшественника и прототипа Иисуса - был разрушен христианами, и папа Римский занял место первосвященника на Ватиканской горе и сел в священное митраитское кресло, хранящееся в соборе Св. Петра до сих пор (50). В 390 г. император Феодосии велел разрушить статую Юпитера Серапского в Александрии, Г. Уэллс в своей книге "Краткая мировая история" отмечал, что "с начала V в. и далее единственными жрецами и храмами в Римской империи были христианские священники и храмы" (51). Следует упомянуть, что даже античная литература - ценнейшее наследие, состоящее из трудов греческих и римских авторов, не смогла избежать слепой ярости орд необразованных монахов. Архиепископ Феофил Александрийский в 389 г. разрушил бесценную Александрийскую библиотеку (52). Согласно д-ру Густаву, Григорий II "не только предал огню все математические труды римлян, но и сжег ценнейшую Палестинскую библиотеку, основанную императором Августом. Он уничтожил большую часть произведений Ливия и запретил изучение классиков" (53). Уильям Дрейпер говорит по этому поводу следующее: "Любая рукопись, попадавшая в руки, немедленно сжигалась. Повсеместно люди в ужасе уничтожали свои библиотеки, опасаясь, чтобы какое-либо несчастное изречение в какой-нибудь книге не послужило бы причиной уничтожения их и их семей" (54)

47. op. cit. 48.op.cit., p. 200
49. Will Durant, "A History of conflict between Religion and Science", p. 48
50. J. M. Robertson, op. cit., p. 138
51. op. cit., p. 147. Те же взгляды выражал Will Durant, "The Age of Faith", p. 8
52. Gibbon, charter XXVII, p. 208 (1897)
53. Gustav, "Europe's Debt to Islam", p. 21
54. Draper, "Intellectual Development of Europe", p. 318

Чыганаклар Европадан , Мөселманнар язмаган.

№91 (805890) / 21.05.2012 22:15:41

Бәйләнделәр бит шул мәет ашына! Ислам дине мең ел буе тыеп та, Сабантуй, Нәүрүз , Җыеннарны бетерә алмаган, мәет ашын да бетерә алмаячак! Чөнки ислам динен заманында көчләп керткәннәр, ә гореф-гадәтләр гасырлар буе формалашкан.Кеше үлгәч, якыннарының игътибарын читкә юнәлтеп, кайгыны киметергә ярдәм итү өчен уйлап чыгарылган ул мәет ашлары. Булган һәм булачак, юкка сүз куертудан ни файда?

№90 (805889) / 21.05.2012 22:14:27

Татар, укы:
Права иноверцев отстаивал еще Пророк Мухаммад
Пророк Мухаммад особо подчеркнул права зимми, предупреждая тех, кто их нарушает, о неминуемом наказании. Он сказал: «Кто навредит зимми, тот навредит мне, а навредивший мне вредит Аллаху. Кто нарушает договор, ущемляет права, возлагает на других больше, чем они могут выполнить, или берет у других что-либо без их согласия, для тех я буду врагом в Судный День».
Халифы мусульманских государств стояли на страже прав и неприкосновенности своих подданных, в том числе и немусульман, а исламские ученые формулировали эти права в конкретные нормы Шариата.
Так богослов маликитского мазхаба Шахаб ад-Дин Аль-Карафи писал: «Соглашение по зимми накладывает на нас определенные обязанности. Они являются нашими соседями, живущими под нашим (мусульманским) покровительством и защитой, а также под покровительством Всевышнего Аллаха, Его посланника и религии Ислам. Нарушающий эти обязательства по отношению хотя бы к одному из этих людей, произносящий хотя бы одно обидное слово, распространяющий ложь, порочащую его репутацию, наносящий ему оскорбление или же способствующий этому, посягает на покровительство Аллаха, Его посланника и религию Ислам».
А известный богослов Ибн Хазм о правах зимми сказал следующее: «Если враг пришел, чтобы захватить наших сограждан-немусульман, то мы обязаны защитить их с оружием в руках и, если потребуется, отдать за них свои жизни, дабы защитить тех, кто находится под покровительством Аллаха и Его посланника. Выдача же зимми без боя есть предательство и нарушение договора».http://oneislam.ru/?p=4598

№89 (805888) / 21.05.2012 22:12:49

Кактус ул узе адашкан. Башкаларны да узенэ иптэшкэ онди.

№88 (805884) / 21.05.2012 22:10:12

RIM, тагы остим эле. Иван патшада, башка крестовый походны оештыручыларда узлэренэ буйсынып, христиан диненэ кучкэннэрне утермэгэннэр. Син китергэн цитатада \"Мусульмане во время сражений щадили иноверцев, склонивших головы под мечи (т.е. сдавшихся на милость победителя).\" Мусульмане сузен христианы сузе белэн алыштырып була . Ике якта бер тосле эш йорткэннэр.
RIM, сина бер кинэш бирим эле. Син узен китергэн ссылкаларны, цитаталарны башта игьтибар белэн анализлап чыга торган бул эле.Синнен ул оземтэлэренне кургэч, бу кешедэ попугай акылыгына бардыр дигэн фикер туа. Кабатлый, но мэгнэсен анламый.

№87 (805883) / 21.05.2012 22:09:40

Ха, шуна эйтэм дэ инде, кактус бит язучы, имам тугел. Мин фэкать анын монда "кактус" исеме астында качып, мофтилэрне, муллаларны тэнкыйтьлэп утырганчы, нигэме икэн шунда барып узлэренэ эйми микэн, эллэ куркамы?)))

№86 (805878) / 21.05.2012 21:58:19

RIM, син язасын:" Мусульмане во время сражений щадили иноверцев, склонивших головы под мечи (т.е. сдавшихся на милость победителя)". Бу минем сузлэрне раслый тугелме? № 82 дэ яздым: "Монда кая свобода выбора?Улэсен килмэсэ таныйсын инде динне..." Моххэммэтнен тарихын укы, белерсен ничек "тыныч юл" белэн исламны гарэплэр арасында таратканын.

№85 (805877) / 21.05.2012 21:53:15

Кактус,Неевклидова геометрия турында ишеткэнен бармы? Шунда исбатлап курсэтелгэн параллель сызыклырнын бер ноктада бер - берсенэ тиеп торуы.Так что син китергэн мисалдагы (Бер кеше әйткәнди: "Мин ул сызыкларның параллель икәннәрен беләм, ә нигә алар кисешмиләр соң?" дип.)кешенен аптырау урынлы.Ул кешедэ акылы белэн анлый, тиергэ тиеш икэнен, но анлата белми. Ислам дине белэндэ шул хэл, каршылыклар куп, кешелэр акылы белэн шуны анлыйлар, но алла эйткэн:"Менә бүген динегезне камил итеп төзеп бетердем. (5. 3)". Корэннен камиллеген танымасан, алла ялганчы була. Э ялганчынын башка сузлэренэ ничек ышанасын? Э алла ялганчы булмаса, корэннен камиллеге кая?

№84 (805873) / 21.05.2012 21:35:58

Татар, дәлилең кая? Ә менә Лорд Давенпорт нәрс дип яза:

"Привлекательность Ислама

Ислам стремительно распространяется в основном по той причине, что он крайне требователен в вопросах нравственности. Мусульмане во время сражений щадили иноверцев, склонивших головы под мечи (т.е. сдавшихся на милость победителя). Отношение мусульман к христианам совершенно несравнимо с тем, что допускали папы и короли в отношении верующих.

Например, 24 августа 1592 года, то есть в ночь Варфоломеевской резни, по приказу короля Карла IX и королевы Екатерины в Париже и его окрестностях было убито шестьдесят тысяч протестантов.

Ислам среди других религий, погрязших в трясине небылиц и сомнений, поднялся с чистотой цветка и стал символом силы и ума.

Ислам привнесением смирения и милосердия вместо кровопролития привил людям добронравие, и поэтому, не прибегая к убийственному оружию, легко распространился в мире."

Безнең бабаларыбыз да Исламны үз ихтиярлары белән кабул иткәннәр. Ә менә чукындыру турында Европада, Рәсәйдә, Безнең җирлектә ничек барганы турында язмалар бик күп . кызыксынсаң яза алам.

 

№83 (805872) / 21.05.2012 21:31:38

Латыйфа,Кактус имам түгел. Адашканнарны туры юлга кертүче!!!

№82 (805868) / 21.05.2012 20:43:14

Кактус,синен сузлэр:"Аллаһы Тәгалә динне камил итеп төзеп бирде һәм кешеләрнең ихтиярына куйды, кем кабул итә, кем юк.", "Аллаһы Тәгалә кешене җәннәткә керергә дә, тәмугка керергә дә мәҗбүрләми, һәркемнең үз ихтиярында." Ислам диненен тарихына карасан алай тугел бит.Моххэммэтне алыйк: ислам динен канлы кылыч белэн кертэ, купме халыкны, исламнын яшел байрагы белэн капланып, суеп чыга. Ислам диненэ керту очен. Шушымы:"Аллаһы Тәгалә динне камил итеп төзеп бирде һәм кешеләрнең ихтиярына куйды, кем кабул итә, кем юк." Монда кая свобода выбора?Улэсен килмэсэ таныйсын инде динне...Алгарак карасак, Нух вакытын: Аллага ышанмаган очен жирдэге ботен кешелэрне суга батырып утереп бетерэ.Шушымы кешелэрнен ихтиярына кую?
 

№81 (805845) / 21.05.2012 13:05:36

Буген имамнар Булгорда бит. Кактус нишлэп монда утыра?

№80 (805841) / 21.05.2012 11:48:45

//Алла эйткэн икэн камил дип, значит камил инде ул. Син алланын сузлэрен шик астына аласынмы?//
Татар, мин аңламадым, син хәзер ислам диненең камиллеген аңлап бетереп, хәзер миңа диннең каиллеген аңлата башладыңмы???
Татар, зинһар Аллаһының исемен түбәнсетмә инде. Менә шулай син Аллаһы Хак Сөбханә вә Тәгаләне хөрмәт итмәгәнгә күрә, ислам диненең камиллеген аңларлык зиһен байлыгы бирми инде Раббыбыз. Шуның өчен, көтүдән өенә кайтырга теләмичә хуҗасына карышкан бәрән кебек, синдә аяк терәп хакыйкатьне аңларга тырышмыйсың.
Бер кеше әйткәнди: \"Мин ул сызыкларның параллель икәннәрен беләм, ә нигә алар кисешмиләр соң?\" дип. Синең хакыйкатьне аңламаска тырышуың да шул кешенеке кебек.
Аллаһы Тәгалә динне камил итеп төзеп бирде һәм кешеләрнең ихтиярына куйды, кем кабул итә, кем юк. Кешегә хакыйкатькә туры юлны табар өчен Аллаһы Тәгалә 3 бүләк бирде. Берсе - Коръән, икенчесе - Пәйгамбәр (с.г.в.), өченчесе - Гакыл. Кешегә сайлап алу мөмкинлеге бирде. Кешегә җәннәт ошаса - ул Коръән һәм Сөннәт белән гамәл кылып җәннәткә керә. Әгәр кешегә җәннәт ошамыйча тәмуг ошаса - ул: \"ата-бабаларыбыздан калган гореф-гадәтне ташламыйм\", дип тәмугка керә. Вольному - воля. Аллаһы Тәгалә кешене җәннәткә керергә дә, тәмугка керергә дә мәҗбүрләми, һәркемнең үз ихтиярында.
Әгәр дин камил булмаса, кешеләр дин турында бәхәсләшмәс иделәр, аларның барысы да бер төсле уйлап, барлык сарык та бер төсле \"Бә-әэ-әэ\" дигән кебек булыр иде. Шулай итеп кешенең сайлап алу мөмкинлеге булмас иде.

№79 (805828) / 21.05.2012 07:01:58

Татар, Коръән , Ислам дине камил, ләкин кешеләр кимчелекле. Кешеләр үз нәфесләренә ияреп Исламга төрле бидгатләр ябыштырмакчы булалар (яһүдләр, насаралар кебек). Ләкин без моны Исламда бармы юкмы икәнен Коръән нән Һәм хәдисләрдән карап беләбез. Шул гына.

Менә бит Инҗил Гәйсә (г.с) гә бирелгәндә камил булган. Аны югалтканнар һәм кешеләр үзләре язганнар. Менә ничек килеп чыккан.

"Люди же, шедшие с ним, стояли в оцепенении, слыша голос, а никого не видя. (Деяния 9:7)

"Бывшие же со мною свет видели и пришли в страх, но голоса Говорившего мне не слышали" (Деяния 22:9)
Бер үк җирдә, бер үк вакыйга турында капма-каршы сөйләнелә . Берсендә тавышны ишеткәннәр, икенчесендә юк.

№78 (805827) / 21.05.2012 01:45:10

Мәчеттә ашатсалар,карчык-корчыклар сугыша-талаша шунда чабачаклар.БУ тикшерелгән хәл.

№77 (805826) / 21.05.2012 01:31:56

кигәвен дус №69
\\\"Мәет ашы\\\" дигән әйбернең булганы юк. Мәет чыккан йортта, ул көндә ашау(ризыклану) булмый. Өчесе, җидесе, кырыгы, елына килүчеләр арасында, мәчеткә йөрүчеләр барысы да катнаша. Минем сыманнары(дингә \\\"чуммаган\\\", динне ихтирам итүчеләре) да катнаша. Акыл-гакыл туплый.

RIM,№70
Бөтен кеше мәчеткә йөрми, әмма, кайберәүләре мәчеткә йөрүче кайберәүләрдән \\\"чистарак\\\" була.
Кабатлыйм: \\\"Мәет ашы\\\"(бездә, татарда) - юк, булганы юк. Ераклардан кайткан, мәет озатып, ризыкка сусаганнарны күрше-күләндә ризыкландыру - бар. 

Татар №64
Чынлап та, \\\"баш бутап(гореф-гадәтләребезне) юкка чыгарырга ...\\\" . Җәя эченә алынган сүзләр төшеп калган. Гафу.

Кактусның күп сүзләре, фикерләре белән, күпвакыт килешәм. Әмма, ата-бабамнан калган гореф-гадәтне юкка чыгарырга тырышуы белән килешмим. Бу фикер татар(күпчелек) күңеленә уелган. Мисалларын китереп тормыйм, әлегә, озакка китә. Бар, күп.

№76 (805820) / 20.05.2012 22:51:10

Татар

№75 (805819) / 20.05.2012 22:49:40

Кактус, "...Менә бүген динегезне камил итеп төзеп бетердем." (5. 3) Бу сузлэр алла сузлэре дип корэндэ язылган.Алла эйткэн икэн камил дип, значит камил инде ул. Син алланын сузлэрен шик астына аласынмы? Алланы сузлэре шик астына алынса нинди ин кодрэтле, ин акыллы зат була ул?
Синен сузлэр:"ислам диненең камил икәнен аңламаган һәм ислам диненнән ерак торган имамнар шулай ук бәхәсләшергә яраталар" камил булмаганга бэхэслэшэлэрдэ инде.Камил булса, тем боллее алла эйткэч, ботен кешегэдэ (татаргада, урыскада, гарэпкэдэ, балагада, картларгада)анлашылырга, бэхэскэ урын калырга тиеш тугел.

№74 (805818) / 20.05.2012 22:37:18

Кигәвен №61 , синен сузлэр:"бәхәс ИСЛАМ ДИНЕ турында түгел. Гореф-гадәтне КОРЪӘНгә бәйләп, баш бутап, юкка чыгарырга тырышучы диндарлар белән".Узеннен сузлэренне тагы бер кат игтибар белэн укып чык.Син кушканча кузне кин ачып,( эле шырпыда кыстырдым,ялгыш куз йомылып китеп берэр хэрефен курми калмыйм дип)укып чыктым. КОРЪӘНгэ бэйлэгэч, ИСЛАМ диненэдэ бэйлэу була тугелме? Дэвамын №64 дэн укы, кабатлап тормыйм.

№73 (805815) / 20.05.2012 22:31:48

Ислам дине буенча чакырылган җиргә бару вәҗеб(тиешле). Кемдер дәште икән \"аш үткәрәбез, рәхим итеп килегез\" дип, барасы инде анда. Чакырмый икән - барасы түгел.
Мәчеткә килгәндә, мәчет бит ул Аллаһ йорты. Анда барган кеше Аллаһ кунагы була. Ә бу бииииииик зур дәрәҗә.
Һәр кеше өенә үзе теләгән, үзе күрәсе килгән кешене генә чакыра(ошамаган кешене чакырмыйлар бит). Кешенең күңелендә мәчеткә барырга дигән теләк кузгалды икән, димәк Аллаһ аны ярата, Үз йортында күрергә тели. Ә барасы килмәгән кеше уйласын инде: Аллаһ каршында нинди гөнаһым бар? Нигә мине китерми Үз йортына?

№72 (805814) / 20.05.2012 22:24:14

// Камил эйбер тирэсендэ бэхэс булырга тиеш тугел. Бэхэс бар икэн, ул эйбер камил тугел.//
Татар! Синең бу логикаң бер нинди логатькә дә туры килми.
Менә син тапкырлау таблицасының камил икәнен беләсеңме? Беләсең. Кем шул таблицаны да аңлый алмаса, ул да тапкырлау таблиөасы турында бәхәсләшергә мөмкин. Нәкъ шуның төсле, ислам диненең камил икәнен аңламаган һәм ислам диненнән ерак торган имамнар шулай ук бәхәсләшергә яраталар. Икенче мисал. Әйтик мин Казан метросында йөргәнем юк, мин метрода йөрмәгәнгә карап кына, Казанда метро юк дип әйтә алмыйм. Шулай ук, син исламны аңлый алмыйсың, шуңа карап кына ислам дине камил түгел дип әйтергә ничек җөррәт итә аласың???

№71 (805813) / 20.05.2012 22:23:52

үтенмим №56,(№68)Сормыйча утыру ангыралык билгесе. Дурдомдагыларгына узлэрен акыллы , ботенесендэ белэбез, безгэ башкалардан сорау кирэк тугел дип утыралар.Белеменне кутэрэсен килсэ сораудан курыкма, алган жавапларынны анализла.Кеше теле ачылуга сорау бирэ башлый, сорау бирми икэн, аны врачка йортэ башлыйлар, башы дорес эшлэми дигэн суз.Э укуга килгэндэ , анардан башка тормыш юк, лэкин доньядагы ботен китапныда укып чыгу момкин эш тугел, шуна сораулар бирэм. №68 , син может доньяда бер-ике китап кына бар дип уйлыйсындыр, ялгышасын...Хотябы библиотекага кереп кара, бэлэкэйгенэ авыл китапханэсендэдэ бер ничэ ел укырга житэрлек китап бар.Китап кибетлэренэ йореп кара , кон саен яна китаплар чыгып тора., аларны берничектэ укып бетерерлек тугел. Так что сораусыз бер нэрсэ белеп булмый.

№70 (805811) / 20.05.2012 21:36:21

Һммм. ДИН дөрес сукалый бит. Атна саен мәчетләрдә вагәз сөйләнә, Коръән укыла бит. Теләгән кеше рәхим итсен. Менә шуннан аерып була икән бит кешене мәет ашларына вагәз тыңларга йөрим дигән кеше җомгага йөриме юкмы? Юк икән ул ашау артыннан йөри дигән сүз.

№69 (805810) / 20.05.2012 21:29:09

син ата-баба горыф гадәтьләре дип кайсын әйтәсең,922 елга кадәрге мәҗүсилек чорынмы,или 922елдан соңгы чорнымы? сорау туа,гарәбләр килеп безне ислам диненә өйрәткәндә,3,7,40,елы булганын тәгәен беләсеңме? шул чырдан бирле киләме? әллә 1700 еллардан гына килеп кергәнме? син ачыкла әле пуҗалысте.
с/б дустың.

№68 (805809) / 20.05.2012 21:18:27

татар шуны әйтәм шул,синдә белергә теләмәү ярылып ята. кеше укып белем җыя! сорап түгел. азрак үз башың да булу кирәк бит, татар.китап укы!

№67 (805806) / 20.05.2012 20:41:29

Ашап-эчеп,садака җыйып утырмаенча да Коран сүзләрен тыңлап утырыга буладыр ич.Ашатмасалар,эчертмәсәләр вәгәз тыңларга берәүдә килмиәчәк.Әйдәгез тикшереп карыйк әле,минем сүз дөрес булачак.

№66 (805745) / 20.05.2012 00:23:19

Татар
Ислам КОРЪӘН аерылгысыз, әлбәттә. №61 дә язганымны кабат-кабат укыгыз. Бәлки, күрерсез, фикерне.

№65 (805742) / 20.05.2012 00:00:41

№63 камил эйберне чистартасы юк.

№64 (805741) / 19.05.2012 23:59:20

Кигәвен, тагы остэп эйтэсе килде.Бу сине сузлэр:"бәхәс ИСЛАМ ДИНЕтурында түгел. Гореф-гадәтне КОРЪӘНгә бәйләп, баш бутап, юкка чыгарырга тырышучы диндарлар белән, ата-бабадан калган йолаларны башкаручылар(башкарырга теләүчеләр) арасында туган БӘХӘС ". Мин ИСЛАМ ДИНе белэн КОРЪӘНне икесе бер ботен дип уйлый идем, гафу ит , ялгышканмын икэн.Берэр нэрсэне камил эйбергэ бэйлэп булгач, ул камил тугел.КОРЪӘНгэ башка нэрсэне бэйлэп булгач, ИСЛАМ ДИНЕнэдэ бэйлэп була икэн дип уйлый идем.Тагы бер кат гафу утенэм, КОРЪӘН белэн ИСЛАМ динен бер ботен дип уйлаганга.

№63 (805740) / 19.05.2012 23:53:15

Бу бәхәс түгел,динне чистартырга маташу.Ата-анадан калган гореф-гадәт чиста булган,ә хәзер бардакка әйләнде.Туйга чабалар дип белерсең,иннек -кершәннәр буяап,ефәк шәлләр бәйләп,кара сумкалар тагып кая чабалр бу карчыклар.
Коранны муллалар укырга тиеш,мулла янында хатын-кызга утыру тыела.Шулай язган биииит.

№62 (805737) / 19.05.2012 23:45:21

Кигәвен, минем сорау бу темагагына кагылмый. Дин турындагы кайсы теманы алсанда, ботенесендэдэ дин кешелэре бэхэслэшэлэр, хэр берсе узенчэ анлата.Торле якка боргалап була торган, бэхэс куптара торган эйбер камил була алмый.

№61 (805735) / 19.05.2012 23:39:28

кысылыйм әле
/иркә белән соры бер \"конторадан\" акча алып чиратлашып язып утыралар/ Андый фикерне дә, сүзне дә язганым юк, Иркә белән Соры кортка һәм миңа карата, БУ - провокация(котырту, ялган, мәкер).

Дин *белгечләре*нә кабатлыйм: Безнең ата-бабадан килгән гореф-гадәтне юк итәргә ашыкмагыз. Ул әйбер(җыелып, ашап-эчеп, вәгазь, КОРЪӘН тыңлап, әрвахларга дога кылып, дингә якынаеп ... утыру) сез чыбыркыламасагыз да, бетүгә барачак. Карагыз, дин башлыкларын. Адәм көлкесе. Шуларның үз-үзләрен тотышларын күргән киләчәк буын, алар тирәсеннән качачак. Ата-бабасыннан мирас булып калган гореф-гадәткә, КОРЪӘНгә, иманга сыеначак.

Татар №59./Бэхэс бар икэн, ул эйбер камил түгел/.
Күзегезне киңрәк ачыгыз, Татар, бәхәс Ислам дине турында түгел. Гореф-гадәтне КОРЪӘНгә бәйләп, баш бутап, юкка чыгарырга тырышучы диндарлар белән, ата-бабадан калган йолаларны башкаручылар(башкарырга теләүчеләр) арасында туган БӘХӘС - БУ.

№60 (805733) / 19.05.2012 23:27:11

Татарстанда коранны дөрес укыган кеше юк дәрәҗәсендә,чөнки укытучылары бииик күбәеп китте.Русча әйтсәк(кому не лень)шулар укытып маташалар.Татр имләсендә язылган коранны ачсаң анда ниләр генә язылмаган.Берсендә мисал өчен:
- Хөкүмәт хуҗаларын тыңламаучы тәмугыда яна;
- Шәймиевка сауык теләгез дигән.
Татарстан мөфтиләре Ислам,Коран чисталыгы турында уйлап та карамыйлар,аларга акча булсын,шуңа күрә тарткалашып яталар да.
Дин,Коран камил ул,әгрдә наданнар бозып ятмасалар.Мин иманлы,намаз укыйм,коран укыйм дип ашап-тыгыну өчен генә маташалар,бигрәктә карчык-корчыклар.

№59 (805714) / 19.05.2012 21:45:58

Кактус,мин син динне торлечэ анлатасын димэдем.Татар сузлэренен мэгнэсен анламаганнарга гадирэк итеп сорау куям: Ислам дине камил булып индерелгэч, нигэ дин тирэсендэ шул кадэр куп бэхэс?  Камил эйбер тирэсендэ бэхэс булырга тиеш тугел. Бэхэс бар икэн, ул эйбер камил тугел.

№58 (805713) / 19.05.2012 21:23:38

Татар №50. //Дин камил булгач сез, динилэр, ул динне нигэ торлечэ анлатасыз? Эллэ динегез камил тугелме?//
Кайчан минем динне төрлечә ажлатканым булды? Мин сезгә һаман бертөрле аңлатам. Коръәндә күрсәтелгән һәм Расүлебез (с.г.в.) сөннәте буенча гамәл кылырга. Шул камил дингә үзлегебездән бернинди дә артык гамәл өстәргә хакыбыз юк. Шушы сүзләрне дә аңламагач, тагы нинди сүзләр белән аңлатырга соң татар булып бетәлмәгән татарларга?

//Югыйсэ Мохэммэт, алла исеменнэн, корэнне ботен кешедэ анларлык итеп индердем дигэн//
Мөхәммәд (с.г.в.)әйтмәде "Коръәнне бөтен кеше аңларлык итеп иңдердем", дип. Аллаһы Тәгалә әйтә: "Без Коръәнне саф гарәп телендә иңдердек", диде. Аллаһы Үзенең Илчесе (с.г.в.) аша иңдерде Коръәнне.

№57 (805710) / 19.05.2012 20:44:40

№56, кеше гомер буе ойрэнергэ, акылын устерергэ тиеш.Мин ботенесендэ белэм, берэудэндэ сорамыйм дип утыру наданлык билгесе. Татарнын бик матур мэкале бар: \"Белмэу гаеп тугел, белергэ телэмэу гаеп\".Синен бу коментын (№56) акыл дэрэжэнне бик эйбэт курсэтэ.

№56 (805704) / 19.05.2012 20:04:19

гөмер буе сорау бирү акыллылык билгесе түгел...

китаплар укырга да өйрән инде бераз, татар.


мин бит синнән сорамыйм,"сөт чүлмәге өстенә япкан майланып беткән иконаы, нигә этегез урлап алып киткән" дип.
(күрше керәшен авылында булган хәл.)

№55 (805703) / 19.05.2012 19:44:19

үтенеч,№53, мин нигэ кысылмаска тиеш эле? Диннен "Д" хэрефендэ белмэгэннэр утыра бит дини булып, узлэре белмэгэн нэрсэне белэм дип. Конкрет сорау бирсэн, дин буенча, берседэ жавап бирэлми.

№54 (805676) / 19.05.2012 10:04:30

№51, ник экият сатасыз?
Нинди гайбят сату булсын ди?
Ул кэннярдя корьян сюряляре укыла, мярхюм хэрмятеня.

№53 (805672) / 19.05.2012 08:33:28

Керәшен татарлары - татар№50!ислам динененә кысылмасагыз иде. Сез үз юлыгызны сайлагансыз инде!
Кире кайтырга теләсәгез, поҗалуйста.

№52 (805670) / 19.05.2012 00:50:57

Җәгъфәр Исәнме,бу мин әле.

№51 (805668) / 19.05.2012 00:44:34

Казанда Ислам диненә карата карылыклар күптин күп.Шулый ук авыл халкындада таралды,чөнки авыл кешесе Казанга ашка килеп барысында күреп китә һәм шулай эшләргә тырыша.Саваб өчен дип йөрүче дин эхелләре без бик аз.Казанда ислам бизнескә әйләнде(ваклап,күпләп),бигрәк тә МУЛЛАЛАР шуны алга өстериләр,алар артыннан гади халык та.Элекке коммунистларның күбесе диәрлек мулла хезмәтенә күчтеләр.Мәҗелес сүзе-бәйрәм дигән мәгнәне аңлата бит.Кемнеңдә булса ата-анасы яки туган-тумачасы үлсә шатлыктан мәҗелес ясау яхшы эш түгел дип саныйм.Якын туганнары хәл белеп,тәсбик тартып утырсалар бик әйбәт.Ашап-эчеп,5-әр сәгәт буенча гәйбәт сатып,бу хәл ислам кысаларына сыймый.Бу турыда астагы язмаларды яхшы әйтелә,кабатлыйсы юк.Кыскача әйткәндә каршылыклар биииииик күп,өстә утыручы муллалар ислам динен Көрән буенча башкарырга өндәргә тиешләр.Мөселман кешесе мәет кумергә урында таба алмагач яки зур акчага гына рөхсәт булгач урыс диненә күчү уңайлырак булыр дип уйлыйм әле.Аларда бу хәл юк.

№50 (805647) / 18.05.2012 22:33:13

"...Менә бүген динегезне камил итеп төзеп бетердем. Сезгә бирәсе нигъмәтләремне дә ислам дине белән бергә биреп бетердем..." (5. 3)
Дин камил булгач сез, динилэр, ул динне нигэ торлечэ анлатасыз? Эллэ динегез камил тугелме? Эллэ акылыгыз житеп бетмиме? Югыйсэ Мохэммэт, алла исеменнэн, корэнне ботен кешедэ анларлык итеп индердем дигэн.Или сез кешелэр тугелме?

№49 (805640) / 18.05.2012 21:49:15

Дорес


№48 (805639) / 18.05.2012 21:48:05

№45 Җәбир бин Габдуллаһ дип укырга

№47 (805607) / 18.05.2012 11:37:13

Алоэ туган! Минем дөресен язганга үпкәләгән булсаң гафу үтенәм. Мин сиңа \"ДУРАК кебек\", димәдем. \"Башыңны дуракка салып\", дидем. Бары тик акыллы кеше генә башкаларны тикшереп карар өчен \"башын дуракка сала\" белә. Әгәр мине белүең дөрес булса, темболее миңа үпкәләргә урының юк, чөнки минем турысын гына сөйләгәнне белергә тиешсең. Һичкайчан да кемнәрдер алдында \"койрык болгамадым\".
Мин монда кем беләндер талашып утырыр өчен кермим. Барытик үзебезнең татар халкы намаз укып та, ураза тотып та, шуларны югалтмасалар ярар иде дип, аңлатырга гына тырышам. Чөнки Аллаһы Тәгалә шулай куша мөселманнарга.
Мин ызгыш чыгарырга уйлаганым да юк. Әгәр инде берәрсе дөреслекне кабул итәсе килмичә, дөрес сүзгә каршы ызгыш чыгара икән, ул үзе җавап бирәчәк.
Күз алдына китереп карагыз әле, Пәйгамбәребез (с.г.в.) гарәпләр арасында ызгыш чыкмасын дип, Аллаһының Сүзләрен ирештерүдән куркып ятса, ислам дине торгызылыр идеме? Бүген бит инде дин иреге бирелгәнгә 25 ел вакыт узып китте. Имамнарыбыз \"Мин фетнәче түгел\" дигән сүз астына яшеренеп, Аллаһының сүзләрен һәм Пәйгамбәребезнең (с.г.в.) сөннәтен халыкка җиткермичә тыныч кына, рәхәтләнеп, бәлеш ашап джипларда йөреп яталар. Мәчеттә намаз укыту асфальт җәюгә караганда җиңел икәнен беләләр әлбәттә. Әмма шунысы бар, бу дөнья узып китәчәк, ахирәттә кылган гамәлләр өчен җавап бирәсе булачак. Мөселман кешесе иң элек шул турыда уйларга тиеш. Укыган намазларыбыз җилгә очса, миллион сумларны югалтуга караганда күп тапкырлар үкенечле булачак. Ни өчендер шушы хакта уйларга теләмиләр, дөнья оҗмахын кадерлерәк саныйлар, кызганыч.

№46 (805591) / 18.05.2012 06:02:36

ИЛ,RIM

№45 (805587) / 18.05.2012 04:36:22

Җәбир бин Габдуллай риваять итә:
"Вафат булган кешенең якыннарына барып анда туклануны, без кабер өстенә елау белән бер дәрәҗәдә санадык" (Әхмәд, Ибн Мәҗә).

(Ягъни бу гамәл кычкырып елау һәм шулай ук кычкырып мактау, олылау кебек харам эшләрдән була, бигрәк тә ризые мәетнең мирас малыннан алынса һәм варислар арасында кечкенә балалар булса.)

№44 (805585) / 18.05.2012 00:55:41

/Габдулла хәзрәт Адыгамов/
\"авторитетына\" таянып яза башладылар.
совсем сдурели...

№43 (805583) / 18.05.2012 00:28:39

Татарстан мөселманнары Диния Нәзарәте рәисенең Беренче урынбасары, Россия Ислам Университетының шәригать факультеты деканы Габдулла хәзрәт Адыгамовның \"3, 7, 40 һәм елы мәҗлесләрен үткәрү хакында\"гы аңлатмасы:
Вафат булган кешенең 3, 7, 40 һәм елына багышланган мәҗлесләрне үткәрү - ул татар халкының ислам традициясе. Иң әүвәл шуны әйтергә кирәк: \"Коръәндә һәм хәдисләрдә мондый мәҗлесләрне үткәрмәгез\" дигән тыюлар юк. (Әгәр нинди дә булса гамәл Аллаһ тарафыннан тыелмаган икән - беркемнең дә аны \"бу хәрам дип\" әйтергә хакы юк.Шулай ук ниндидер гамәл Мөхәммәд пәйгамбәр тарафыннан тыелмаган икән, беркем дә шул гамәлне \"мәкруһ\" дип тәгаенли алмый).
Бидгать мәсьәләсенә килгәндә, әлеге мәҗлесләргә каршы чыгучылар \"һәрбер дингә кертелгән яңалык бидгать, һәрбер бидгать - даләләт(адашу), һәр адашу җәһәннәмгә илтә\" дигән хәдисне кулланалар. Әмма аларга каршы икенче хәдисне китереп була:\"Кем дингә нинди дә булса ЯХШЫ яңалык
кертсә, аңа Аллаһыдан савап язылыр һәм шушы яхшы гамәлне дәвам итүчеләр дә әҗерле булыр, беренче башлап җибәрүченең дә әҗере кимемәс\".
Ошбу хәдискә нигезләнеп 3, 7, 40 һәм елы мәҗлесләренең шундый яхшы якларын билгеләп үтәргә мөмкин:
1) Мондый мәҗлесләрдә гадәттә туганнар җыела, мәрхүмнең калган өй әһелләренә авыр, кайгылы вакытта ярдәм күрсәтелә. Бу туганлык җепләре ныгыуна сәбәп була.
2) Мондый мәҗлесләрдә мөселманнар күрешә, сәләм бирешә. Беренче булып сәлам бирүче сөннәт гамәлне үти, җавап кайтаручы - фарызны үти.
3) Кардәшебезнең, туганыбызның кайгысын уртаклашабыз - бу сөннәт гамәл.
4) Имам вәгазь сөйли, ислам диненә өнди. Бу фарыз гамәл.
5) Коръән укыла - бу сөннәт гамәл.
6) Дога кылына - тагын бер сөннәт гамәл.
7) Сәдака таратыла (хәзер бу сәдакалар бик еш мәчет-мәдрәсәләр файдасына тапшырыла, ягъни динне ныгыту юлына).
8) Кешеләр ризыклана. Белүебезчә,мөселманнар бергә җыелып ризыклансалар, ашаган ризыклары тәннәренә шифа булып барыр.

Шулай итеп әлеге мәҗлесләрнең хөкеме нинди? Бу мәҗлескә килүчеләрнең ниятенә бәйле: әгәр фәкать ашау, карынны тутыру нияте белән килә икән - мәкруһ, бәлки, хәрам да. Әгәр кеше мондый мәҗлестә дөрес ният белән катнашса, барлык өстә саналган фарыз-сөннәт гамәлләрне үтәүче була\".

№42 (805541) / 17.05.2012 21:24:06

Яхшы гамәл булгач 48,76,96сын да гадәткә кертсәк ничек булыр? Әйдә ире үлгән тол хатын ничек булсада яшәр әле. Зату нинди мәҗлес үткәрә!

№41 (805538) / 17.05.2012 21:13:12

син ызгыш чыгарасың.
5 вакыт намаз укучы болай язмас иде.
әүлиягә охшамагансың.
миндә үзеңә карата тискәре фикер барлыкка китердең.

Кактусны мин дә беләм,яхшы егет!
ну и Што?

№40 (805533) / 17.05.2012 20:58:22

Бу ни бу? Диниләр ызгыша икән. Бер дә матур күренеш түгел. Гафу-рәхим.

№39 (805531) / 17.05.2012 20:43:50

Хормэтле Кактус.
Аллах Тэгалэбез хэммэбезне дэ туры юлга бастырсын инде. Мин узем бик олы сойлудэн куркам. Хэм шунда бу темада сойлэшудэн туктыйм. Кыямэт конендэ хэр кем узе очен узе генэ жавап тотар диелгэн. Мин бер кайчан кеше тикшермэдем, гайбэттэн ерак булырга тырыштым, кешегэ авыр суз эйтудэн, башка кешелэрне кем булуына карамастан, мэсхэрэлэудэн курыктым. Элхэмдулиллэх, ботен гаилэм белэн биш вакыт намазыбызны калдырмый утэп барабыз, уразаларыбызны да калдырганымны хэтерлэмим. Тик гафу ит Кактус эфэнде, мина элегэ кэдэр синен кебек "ДУРАК кебек" дигэн кеше булмады. Элбэттэ мин сине бик эйбэт белэм, мин синен кемлекне берэуенэ дэ эйтмэдем, син узен кемлегенне ботенесенэ белгерттен. Аллах Тэгалэбез хата кимчелеклэребезне гафу кылсын инде,

№38 (805520) / 17.05.2012 19:42:11

Алоэ! Ничек инде сезгә кызыйм инде, кайчан үзләрен хәзрәт вә мөфти дип санаучыларыбыз да шәригатькә каршы килгән гореф-гадәтләрнең кешене тәмугка илткәнен аңларлык гыйлемнәре булмаган бер чорда.
Мин һәрвакыт сезгә: \"Коръән һәм Сөннәттә булмаган гамәл, бидгать гамәл була\", дип аңлатып, төгәл җавап биреп киләм.
//Син бит менэ бу мэжелеслэр Корьэндэ юк дип килэсен,//
Юк, тагын бер кат әйтәм: бу мәҗлесләрне уздыруны Коръән дә, Пәйгамбәребез дә (с.г.в.) тыя, дип аңлатам. Кайда мин \"Коръәндә юк\", дип кенә әйттем??? Киресенчә Аллаһы Тәгалә Коръәндә мөселманнарны мондый кәбахат гамәлләрдән тыя. Барытик аңларга тырышып укырга һәм уйларга кирәк.
Особо тискәреләргә тагы бер кат аңлатам, бу инде 15 нче тапкырдыр шәт: \"...Менә бүген динегезне камил итеп төзеп бетердем. Сезгә бирәсе нигъмәтләремне дә ислам дине белән бергә биреп бетердем...\" (5. 3)
Расүлебез (с.г.в.): \"Кем ислам диненә яңалык кертсә, ул үзенә тәмугтан урын хәзерләде\", диде.
Аллаһы Тәгалә: \"Кем ислам диненнән башка дингә иярсә, аның дине дә, кылган гамәлләре дә кабул булмый, ул ахирәттә һәлак булучы\" (3.85)
\"Мин сезгә әйтмәдеммени Иблискә иярмәгез, ул сезнең каты дошманыгыз дип\" (36. 60).
Мәетнең 3, 7, 40 һәм елын уздыру кәбахат бидгать гамәл. Чөнки бу гамәл мөселманнарның барлык кылган изге гамәлләрен дә, гыйбадәтләрен дә юкка чыгара. Чөнки бу гамәлне уздырырга Иблис куша. Ә Аллаһы Тәгалә Иблисне тыңламаска һәм аңа иярмәскә кушты. Иблис Коръән укырга кушса да, Коръән укырга ярамый.
//Ислам дине нигезлэре, Ислам дине йолалары, Ислам дине гореф гадэтлэрен бетереп салма син. //
Мөселманнарның барлык кылган изге гамәлләрен һәм гыйбадәтләрен юкка чыгаручы бидгать гамәлләр ислам диненең нигезе буламы инде? Мин нинди ислам дине йолаларын һәм гореф-гадәтләрен бетереп салдым инде???
Әллә сезнең өчен Иблис кушкан гамәлләр дә ислам дине йолаларына керәме? Сезнеңчә Аллаһы Тәгаләне ялганчыга чыгару - ислам диненең нигезен тәшкил итәме???
// Синен кэдэр генэ аларын белэбез Кактус.//
Әгәр минем кадәр беләсең икән, нигә башыңны дуракка салып, башкаларны адаштырып утырасың???

№37 (805513) / 17.05.2012 18:23:17

Синен кэдэр генэ аларын белэбез Кактус. Мин фэкать синнэн Корьэндэ намаз уку ТЭРТИПЛЭРЕН, КАГЫЙДЭЛЭРЕН, ХЭРЭКЭТЛЭРЕН кайда Аллах Тэгалэбез тарафыннан язылган дип сорадым. Сорауга тогэл жавап бир син. Пэйгамбэребез С.Г.С.нен мигражга ашкач Аллах Тэгалэбез тарафыннан ничек итеп адэм балаларына намазнын ничек йоклэнгэнен укып белэбез, Корьэнне дэ укыйбыз. Син бит менэ бу мэжелеслэр Корьэндэ юк дип килэсен, э намаз уку тэртиплэре. кагыйдэлэре, хэрэкэтлэре кайа сон??? Син шуна тэнгэл жавап бир. Ислам дине нигезлэре, Ислам дине йолалары, Ислам дине гореф гадэтлэрен бетереп салма син. Син бит всё токи Мохэмэдия бетергэ кеше. Тик тискэрлэнмичэ генэ, кызмыйча гына яз.

№36 (805510) / 17.05.2012 17:50:27

// Корьэннен кайсы сурэсендэ намаз уку тэртиплэре, хэрэкэтлэре, кагыйдэлэре язылган???//
Коръәндә намаз хакындагы аятьләрне үзегез табып укыгыз! Мин Сүрә һәм аять номерларын гына язам. 2-45; 2-150; 2-177; 2-238; 4-101,102,193; 4-162; 5-6; 5-12; 5-55; 6-72; 7-31; 8-3; җитеп торыр, тагын иллеләп аять китерергә була намаз хакында. Ә намазны ничек итеп уку тәртибен, барлык нечкәлекләрен барысын да Аллаһының Илчесе (с.г.в.) үз мисалында күрсәтеп, аңлатып калдырды.

//(Зыярат мәчит карамагында булганда, җирләү өчен түләү-түләмәү проблемасын диниләр үз-ара да чишә алыр иде, шәһхси кулга күчкәч, бу мөмкинлек кулдан ычкына),//
Сорыкай, моңа чаклы үзара хәл итә алмадылар түләү-түләмәү мәсьәләсен. 15-20 меңеңне чыгарып саласың да шуның белән вәссәләм. Ә мин сезгә акка кара белән: зират мөселманнар карамагында булырга тиеш, әмма чалмалы кәсәбәчеләр карамагында түгел, дип 1-2 тапкыр язган идем, әмма ул вакытта дәшмисең, авызыңның балга каткан чагы була бугай.
Мәетне чыннан да мөселманча җирләргә кирәк. (күмәргә түгел, мәетне күммиләр, үләксәне генә күмәләр). Ә мәетне гореф-гадәт белән күмәбез, дип, кайгылы кешедән гүр садакалары җыеп, җир өчен фәлән кадәр, Коръән укыганга фәлән кадәр садака бирегез! - дип кешене таламыйлар. Мәетне мөселманча җирләү - һәр мөселманның бурычы. Зиратта Коръән укып садака алган кеше мөселман була алмый. Пәйгамбәребез (с.г.в.)хәдистә шул хакта аңлата, әлбәттә аңларга теләгән кешеләр өчен.

№35 (805506) / 17.05.2012 15:05:23

Дорес, эгэр узегез намаз укучы икэн.......

№34 (805505) / 17.05.2012 15:02:57

Кактусмы анда, касыгыз бик белэ, менэ сез мина шуны эйтегез тогда. Корьэннен кайсы сурэсендэ намаз уку тэртиплэре, хэрэкэтлэре, кагыйдэлэре язылган??? Эгэр шуны ботен халыкка анларлык итеп язсагыз, мин сезгэ ышаныр идем.

№33 (805503) / 17.05.2012 13:33:55

соры.
елга 1-2 мәртәбә корән ашы үткәрерга була ди Кактус. шулай булгач, бурычка керәсе юк! акчаңа карап,вакытыңа карап, 4-5 кеше чакырып та уздырырга була мәҗелесне.
мәет (3,7 укыту) акчасыз вакытка туры килүе мөмкин.кешедән хур булмыйм дип,горыф гадәтне үтим дип,бурычка керү ихтималы зур!
шуларны аңлата сиңа Кактус.


син соры теге исрек шикелле эзмәс-куймас сүзләргә (бик биек булмаган үзеңнең аңлау дәрәҗәсеннән генә чыгып) бәйләнәсең.
син зуууур ДЕМАГОГ кәнишне.

№32 (805499) / 17.05.2012 12:41:49

"Килер шундый чор, минем өммәтем бидгать гамәлләргә чумып, тәмам бозылып бетәр. Меңәр, аннан да күп кеше җыелып намаз укырлар, тик араларында бер генә мөселман да булмас" дип әйткәне, Кактус, RIM, ИР ишеләргә күберәк кагыла сыман... Мәетне мөселманча җирләүне тыюга каршы эшләрне хуплап (Зыярат мәчит карамагында булганда, җирләү өчен түләү-түләмәү проблемасын диниләр үз-ара да чишә алыр иде, шәһхси кулга күчкәч, бу мөмкинлек кулдан ычкына), Коръән укытуны "Иблис куша" диюне тагын ничек аңлатасың???

Мин дә татар №18 (805447) / 16.05.2012 / 15:52 билгеләп үткәнчә, үзләренең ялганына ышандыру өчен,цетаталарн өзгәләп, аларга гел башка мәгънә бирәләр: "дәвамы шундый:"Ул көннәрне үткәрү (3, 7...) элек-электән килгән йола ул. ИСКӘ АЛЫП КОРЪӘН УКЫТАСЫҢ ИКӘН - БИК ӘЙБӘТ. Ә инде бурычка кереп Коръән укытсаң, бурычка кереп садака бирсәң - гөнаһ". Димәк, аларча, Коръәннең сүзләрен үзгәртмәгәндә, мәгънәсен гел кирегә сукаласаң да дөрес булып чыга... Менә хәлләәәәәәәәр... ..

№31 (805496) / 17.05.2012 10:52:17

// Кактус! Че ты заладил "Иблис куша да иблис куша"? Син шул иблиснең секретаре мәллә?//
Мин Аллаһы Тәгаләнең дә, Илиснең дә секретаре түгел, барытик Аллаһының кушканнарын, Пәйгамбәребезнең (с.г.в.)сөннәтен үтәргә тырышучы Аллаһының бер колы гына. Үземне Аллаһының колы икәнен таныганга күрәдер инде, Раббым миңа акны карадан аерырлык гыйлем биргән булса кирәк. Шуның өчен, Аллаһы Тәгалә кушмаган, Пәйгамбәребез (с.г.в.) тарафыннан эшләп күрсәтелмәгән һәрбер гамәл Иблис кушкан гамәл икәнен аера алам. Кабатлану булса да тагын Коръән аятен китерми булмас: "...Менә бүген динегезне камил итеп төзеп бетердем. Сезгә бирәсе нигъмәтләремне дә ислам дине белән бергә биреп бетердем..." (5. 3)
Әйе, Аллаһы Тәгалә безгә ислам динен камил итеп төзеп бирде. Ә кем инде шушы камил дингә өстәмәләр кертсә, ягъни мәетнең 3, 7, 40, һәм елына багышлап мәҗлесләр уздыру дөрес дисә, бу кеше Аллаһы Тәгаләне ялганчыга чыгара дигән сүз. (Юк Син безгә динебезне камил төземәдең, менә без үзебез фиргауннардан, греклардан, чиркәү әһелләреннән кергән гамәлне өстәп камил итәбез, дию була). Кем Аллаһыны ялганчыга чыгарса, ул инде мөселман була алмый, хәтта намаз укып уразалар тотса да.
Юкка гына Пәйгамбәребез (с.г.в.): "Килер шундый чор, минем өммәтем бидгать гамәлләргә чумып, тәмам бозылып бетәр. Меңәр, аннан да күп кеше җыелып намаз укырлар, тик араларында бер генә мөселман да булмас", димәгәндер күрәсең.
Әйе, мөселман кешесе Коръән мәҗлесе уздырыр өчен берәр якынының үлгәнен көтеп торырга тиеш түгел. Ә елына 1-2 тапкыр Коръән мәҗлесе уздырырга тиеш, әгәр ул Пәйгамбәребезнең (с.г.в.) сөннәтен үтәргә уйласа.
"Хатын-кызларга зиратка керергә ярамый, хатын-кызларга Коръән мәҗлесенә йөрергә ярамый", дип бары тик үзен "умныйга" санаган бик тә надан кеше генә әйтә ала. Дөреслектә тәһарәте булмаса, иратларга да зиратка керү начар гамәл санала.

№30 (805489) / 17.05.2012 06:19:03

ашамлыкларны исраф итмәүне күздә тотсаң,үз сыныкларын,алып китүләрендә гөнаһ юк дип беләм,чем мусыркага чыгарып түккәнче.
табын мулдан әзерләнә. хуҗага улкадәр калган ризыкны ашап бетерү мөмкин түгел,бозылачак. акыллы хуҗалар,пакетлар әзерләп,ашамлыклар белән үзләре тутырып биреп җибәрәләр кунакларга.
бу хәл сезнең авылга да килеп җиткән күрәсең. сез әйткәннәр гаеп түгел. ризыкларны әрәм-шәрәм итмәү буларак кабул итү тиешле.

алып китсеннәр,корән мәҗелесенең ризыклары белән нарасиларын ашатсалар,савабы тагын да күбрәк булыр,иншаллаһ.

сезнең авыл кешеләренә акылга килеп талашмаенча яшәү кирәк. хуҗалар да үзләре үк өлешләп бүлеп әзерләп куйсалар, тавыш та чымас иде.

№29 (805488) / 17.05.2012 06:05:56

мәет чыккан көнне өйдә ашарга ярамый иде.туганнары яки күршеләре ашаталар иде чакырып.
бүгенге хәерчелек заманында,шәһәр фатиры условияләрендә,бу хәл юкка чыкты. кая барсыннар,башка дин үрнәгендә дә,үз квартираларында табын әзерли башлады татар халкы.

хатын.
мәҗелескә хатын-кыз йөрергә тиеш түгел дигән сүз ЮК!
хатыннар җыелган мәҗелескә паҗалуста,йөрегез. ирләр белән катыш мәҗелесләр турында сүз.
кеше Адәм баласы. өстәл артында утырганда,кара бу хатын нинди чибәр,бу ир нинди кәттә икән дигән уйлар килеп,күз зинасына керешмичә, Коръән мәҗелесе үткәрү турында сүз.
изге ниятле коръән мәҗелесе,гөнаһ мәҗелесенә әйләнергә мөмкин. сәбәбе шул гына, ХАТЫН.

№28 (805485) / 16.05.2012 23:55:19

Безнең авыл хатыннары ашап туйгач, өстәлдәге ризыкларны пакетларына тутыралар әле, талашып та бетәләр- бу да Корьән ашы була.

№27 (805484) / 16.05.2012 23:54:55

Кактус! Че ты заладил "Иблис куша да иблис куша"? Син шул иблиснең секретаре мәллә? Бәлки кеше ихлас күңелдән Аллаһ ризалыгы өчен өендә Коръән укытадыр. Син какое имеешь право кешенең ниятен үзеңчә толковать итәргә?!
Ризык монда нипричем, хәзер шулхәтле нужа-мохтаҗлык вакыты түгел. Диндә булмаган халык өенә мулланы чакыра икән, шул мулла "бармыйм, иблис куша сезгә Коръән укытырга, ярамый бу!!!" дип җавап бирсенме? Шунда барып Коръән дә укып, дин, ислам-иман турында сөйләсә однозначно файдалырак була. Ә сез однобокий, узколобый, тар фикерли торган, хикмәт дигән нәрсәнең "х" хәрефен дә белми торган типлар. Сектант он и есть сектант.

№26 (805478) / 16.05.2012 23:15:00

гаҗәп хәл, ә нигә хатын-кыз мәҗлескә йөрергә тиеш түгел соң? Бу ниниди дискриминация по половым признакам???

№25 (805477) / 16.05.2012 23:06:22

Язмаларны язганда астагы №9 ны укып шуңа җавап язарга нигә куркасыз ?.Мәҗелес ул ЗУР БӘЙРӘМ дигәнне аңлата.Туганыгыз яки ата-анагыз улеп китсә бәйрәм итү килешми.Дин китабларын кабат-кабат укып чыксамда,3-7-40-елына көтү-көтү карчыклар чакырып,зур расходлар тотып,өстәл артында гәйбәт сатып ярый дигән җирен тапмадым.5-әр сәгәт буе ашап утыру,арт юлыңнан һава чыкканны да сизмичә лыгырдап утыру ,зур гонахка керә.Хатыннарны коран ашына чакру тыела,анысын таптым,Зират өстенә керү тыела анысы билгеле һәркемгә,шуңа карамаста намаз укыйм дип чабучы карчык-корчык ислам законнарын бозалар.Исмлам законнары компада бик күп язылган шулар белән танышсагыз,карчык-корчыкларга зыян булмас иде.Рим,Кактус язмалары бик дөрес һәм минекедә.Хатын-кызлаааар,тыгылганча ашар өчен чабуыгызны туктатыгыз,иблис булудан туктагыз,тәмугыда янасыгыз килмәсә.

№24 (805475) / 16.05.2012 22:16:47

//э инде узен дэ белэ торып шул аракы мэжелесендэ катнашасын икэн, узеннен дэ, шул мэжелестэ булган барчасынын да гонахлары сина язылыр ,-диелгэн тугелме сон???//
Пәйгамбәребез (с.г.в) Әйтте: \"Әгәр берәү аракы мәҗлесендә булып - моңа ризасызлык белдерсә, ул шул мәҗлестә катнашмаган хөкемендә булыр. Әгәр берәү шул мәҗлестә булмаса да - исерткеч эчеп утыруларына риза икән - ул үзе шул исеркеч эчеп утыручы хөкемендә булыр\". Бу хәдистә уйлый белә торган кешеләр өчен төгәл җавап әйтелгән. Үзен мөселман дип санаган һәр кешенең вазыйфасы башка туганнарын хәрам эчемлекләрдән тыярга (аңлатырга) тырышу булырга тиеш, имамнар бигрәк тә бу эш белән ныграк шөгылләнергә тиешләр. Мәчеткә җыелган кешеләрне намаз укытып кына имам вазыйфасын үтәү була алмый.
Мәетнең 3, 7, 40 һәм елын уздыру ни өчен кәбахат бидгать? Чөнки бу гамәл мөселманнарның барлык кылган изге гамәлләрен дә, гыйбадәтләрен дә юкка чыгара. Чөнки бу гамәлне уздырырга Иблис куша. Ә Аллаһы Тәгалә Иблисне тыңламаска һәм аңа иярмәскә кушты. Иблис Коръән укырга кушса да, Коръән укырга ярамый. Чөнки Аллаһы Тәгалә әйтмәде: \"Иблис яхшы гамәл кылырга кушса үтәгез, начар гамәл кушса гына үәмәгез\", дип. Ул: \"Мин сезгә әйтмәдеммени Иблискә иярмәгез, ул сезнең каты дошманыгыз дип\" (36. 60).
Моны аңлар өчен югары математика белү соралмый, бары тик Аллаһы Тәгалә биргән акылны эшкә җигеп уйлый белергә генә кирәк.

№23 (805474) / 16.05.2012 22:04:04

Алоэ,  Укы көн саен, тыңла көн саен, дога кыл көн саен кем сиңа комачаулый? Коръәнне тыңлап сихәтләнү өчен кемнеңдер үлүен көтәргә мени? Аннан килеп без галимнәрнең сүзләренә колак салмасак без кем булабыз? Татар халкының күпчелеге мәет ашларын фарыз дәрәҗәсенә күтәреп намаз укуны, ураза тотуны артыклык дип саный бит. Шул ук вакытта аракылы мәҗелесләрне үткәрүне гонаһка санамый. Мин бер җирдә дә уздырмыйлар димим, мәет ашларында, аракылы мәҗелесләрне дә уздыралар, намазны да калдыралар.

//Ярый, языгыз тагын, бутагыз халыкны.\\\ бәтәч!!! Мин бит галимнәрнең сүзләрен генә китерәм һәм шулар белән килешәм.

Алоэ, китер миңа революөиягә кадәр яшәгән берәр галимнең мәет ашларын үткәрергә кирәк дигән сүзен. 

№22 (805471) / 16.05.2012 21:40:46

RIM, гафу ит. Эйлэндерэсез дэ галимнэрнен сузлэрен примерга китерэсез, эйлэндерэсез дэ кемнендер сузлэрен язасыз. Менэ син уз кузлегеннэн карап эйт эле. Кон дэверендэ ничэмэ кат утырып ашыйсын? Шунын кук мэетлэребез дэ безнен догага мохтажь. Берэуе дэ мэжелескэ ашарга дип килми. Мэжелескэ чакырсалар, барыгыз, Корьэн тынлап, сихэтлэнеп кайтыгыз,-дигэн бит. Кемдер бэлеш тобе сагынып ятканны син искэ алып торма. Уздырмыйсын икэн, уздырма Корьэн мэжелесе. Тик менэ кара, мин ботен жирдэ булдым, Астраханьда уздыралар, Самарада уздыралар, Волгоградта уздыралар, Ульянда, Пензада уздыралар бу мэжелеслэрне, Татарстаннын хэр тобэгенэ дэ уздыралар. Эгэр инде Тубэн Камада, Лениногорскта, Элмэттэ генэ уздырсалар эйтер иден, нэрсэ уйлап чыгарганнар тагын диеп. Ярый, языгыз тагын, бутагыз халыкны. Мин узем фетнэдэн ерак торырга тырышам.

№21 (805466) / 16.05.2012 21:20:16

Мин галим түгел, мин сезгә Ислам динен бездән күбрәк белгән кешеләрнең сүзләрен генә китерәм.Менә тагын Галимҗан Баруди "Шәрх мухтасар әл-викая" китабында нәрсә ди:

"Мәет чыккан өйдә кунаклар җыеп ашату мәкрүһтыр. Чөнки кунак җыю ул шатлык вакытында була. Кайгы вакытында түгел. үлгән кешенең өендә мәҗлес җыеп үткәрү бик КАБАХӘТ БИДГАТЬТЕР"
 

№20 (805465) / 16.05.2012 20:39:04

Гафу итегез, тагын бер ике суз.
Аракы мэжелеслэре, туган кон, туйлар,яна ел, сигезенче мартларга берэу дэ бидгать дими. Берсе бит язган, кем икэнен эйтеп тормыйм, ул монда да язып утыра,- мин аракы мэжелеслэренэ, туйларга барам, имеш чиста су сорап алам да, яшьлэргэ шул чиста судай чиста, саф мэхэббэт телим,-дигэн(кыскартып яздым,гафу). Менэ бу дорес гамэлме сон инде??????????Пэгамбэребез С.Г.С. эйтеп калдырган бит- Аракы мэжелеслэре харам . Эгэр барып та эйбэтлэп кенэ анлатып , вэгазьлэп, аракы мэжелеслэренен нинди кочле харам икэненэ тошендерэ алсан, шуннан аракыларны алып атып, матур гына Корьэн мэжелесе уздыра алсан, узен дэ, шул мэжелестэ булган барлык халык та зур эжер савапка ия булырлар иде, э инде узен дэ белэ торып шул аракы мэжелесендэ катнашасын икэн, узеннен дэ, шул мэжелестэ булган барчасынын да гонахлары сина язылыр ,-диелгэн тугелме сон???

№19 (805460) / 16.05.2012 20:24:41

Хаман кеше колдереп утыралар икэн.
Жэмэгать, куренеп тора бит инде болайда, Корьэн мэжелеслэре уздыруга кемнэрнен каршы булуларын без инде куптэн белэбез бит. Бу теманы бит ничэмэ кат чэйнэп токерделэр. Жэ эйтегез эле, 3-ме ул, 7се ме ул, ул мэжелеслэрдэ бит фэкать Корьэн укыла, анда бит хужа кешенен ин якын туганнары, дуслары, куршелэре жыйналып матур мэжелес кылына. Эчегез пошты инде шуна. Кемнэрнендер Корьэн укытып, эжер савап алуына конлэшеп, гайбэт сатып утырганчы, узегез дэ йортыгызда, уз нигезегездэ хотябы елына бер булса да, туган тумачаларыгыз, дус ишлэрегезне жыйнап, Корьэн укытып алыгыз. Аллах Тэгалэбездэн белеп кылган, белми кылган хата кимчелеклэрегезне гафу итуен сорап дога кылыгыз.
Э инде менэ моселман халкында гомер-гомергэ сакланып калган ошбу мэжелеслэрне инкарь кылып, бидгать гамэл диеп "чэйнэп" утыручыларга эйтэсе килгэн сузем шул:- урамга карагыз, бэлкем узегезнен дэ балаларыгыз, оныкларыгыз, энелэреез, сенеллэрегез шулар арасындадыр, купме яшьлэребез, (олы яшьтэгелэр дэ шул исемлектэ бар) юкка чыгып, пиво-аракы чомереп йори урам буенда, купме балаларыбыз ярым шэрэ йори урам буенда. Нигэ шуларны курмисез сез??? Нигэ сез Ислам диненэ кагыласыз, Аллах Тэгалэбездэн узып безнен беребезнен дэ хакыбыз юк кеше гаеплэргэ. Уздыралар икэн Корьэн мэжелесе, Элхэмдулиллэх, шокер кылыйк. Сине чакырмаганнар икэн, конлэшмик хормэтле имамнарыбыздан. Алар болай да санаулы гына. Туктатыйк бу теманы. Узебез дэ белмибез бит ни сойлэгэнебезне.

№18 (805447) / 16.05.2012 15:52:16

RIMның цитаталарын кичә укыдым, Җәлил хәзрәт Фазлыевның "Йөз дә бер вәгазь" китабын табып алып карамыйча җавап язмаган идем. Менә бүген карадым. Чыннан да шулай диелгән икән. Ләкин син RIM дәвамын язмагансың бит. Ә дәвамы шундый:"Ул көннәрне үткәрү (3, 7...) элек-электән килгән йола ул. ИСКӘ АЛЫП КОРЪӘН УКЫТАСЫҢ ИКӘН - БИК ӘЙБӘТ. Ә инде бурычка кереп Коръән укытсаң, бурычка кереп садака бирсәң - гөнаһ". Менә бит нинди гөнаһ турында сүз бара! Димәк, әгәр мөмкинлек бар икән, рәхим ит, үткәр, укыт Коръән, дога кыл мәрхүм рухына.
Мөхәммәд пәйгамбәрнең(с.)нәрсәдер
эшләмәве - ул әле бу гамәлне эшләргә ярамый дигән сүз түгел(әлбәттә инде бу гамәл тыелуга конкрет дәлил булмаса).Ә җыелып Корән укырга, дога кылырга, вафат булган туганнарыбызны искә алырга ярамый дигән аять яки хәдис бармы соң? Булса ссылкалары белән күрсәтегез, карарбыз.
Бер хәдис мәгънәсендә болай диелә:Берәү кәлтә (ящерица) итен ашаганда шунда Мөхәммәд пәйгамбәр (с.) булган һәм бу итне ашаудан баш тарткан, әмма башкалар ашаганны тыймаган".
"Мүҗәдәлә" сүрәсенең беренче аятьләрендә шундый эчтәлекле аятьләр бар: Бер хатын пәйгамбәребез (с.) янына килеп ире аны җаһилият заманындагы гореф-гадәт буенча аеруын әйтеп зарлана. Мөхәммәд (с.) аңа"Син аерылган, чөнки Аллаһы Тәгаләдән миңа гореф-гадәтне тыя торган аять иңмәде".

№17 (805421) / 15.05.2012 19:56:28

Соры корт, менә \"Мин дә кысылыйм әле\"гә цитата китермичә ничек аңлатасың?

Мин дә кысылыйм әле,№15 менә сезгә 2 баш казыйның китапларыннан өзекләр.Монысы галимебез революциягә кадәр язып калдырган.


104 *ِإيَّاكُمْ وَالْغَلُوَّ فيِ الدِّينِ فَاِنَّمَا هَلَكَ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ بِالْغُلُوِّ فِى الدِّينِ*
\"Дин эшләрендә чиктән ашып китүдән сакланыгыз! Үткән өммәтләрнең һәлак булуларына дин эшләрендә чиктән ашулары сәбәп булды\".2


Сәхабә һәм тәбигыйннар (сәхабәләргә иярүчеләр), сә-ләф-салихиннар (үткәндәге изге кешеләр) дөньядан үтү белән Ислам динендә голү кылулар күренә башлады, һәр гасырда һәм һәр мәмләкәттә халыкның табигатьләренә, гореф-гадәтләренә хуш күренерлек рәвештә голүнең төр-ләре баш күтәреп торды. Шулардан кайберләрен мисал өчен зекер итәбез. Сөйләнгәннәре бер булса, сөйләнмә-гәннәре мең икәнлеге хәтерләрдә булсын:

7. Садака бирүләрен өмет итеп үлекләр өстендә Коръ-ән уку, тәһлил һәм тәсбих белән шөгыльләнү, каберләрдә садакалар өләшү. Мәетне күмгәннән соң беренче, өченче, җиденче, кырыгынчы һәм елы тәмам булган көннәрдә мәҗлесләр үткәрү, Коръән укытып, укыган кешеләргә са-дака өләшү, каберләр өстенә мәчетләр һәм яки башка би-налар салу, шәмнәр яндыру һәм башкалар.

\"Ризаэтдин бине Фәхретдин .
\"Сайланма
хәдисләр аңлатмасы\"http://altinurta.ru/kitapxana/

Ә менә монысы хәзерге баш казыйның китабыннан.
\"Кайберәүләребез Ислам динен мәет күмүгә генә кайтарып калдыра. Ни генә әйтмиләр: мәетне озатканчы тегене эшләргә, моны эшләргә кирәк, фәлән кадәр сәдака бирелергә тиеш, тагын әллә нәрсә нәрсәләр. Барысыда
АРТЫКЛЫК бу. Бөтен гайләсе борчылып бетә. Моңа гаилә түгел, авыл халкы борчылырга тиеш: \"Шәригать кушканча,шәригатебезгә муафыйк итеп озата алдыкмы икән\", дип. Әгәр шулай булмаса, бөтен авыл гөнаһлы була. Һәм ләхетне каплаган чакта нихәтле арзан такта куелса, шул хәтле яхшы. Һәм инде ӨЧЕНЧЕ, ҖИДЕНЧЕ,ТАГЫН ӘЛЛӘ НИЧӘНЧЕ КӨННӘР саналырга ТИЕШ ТҮГЕЛ, ГӨНАҺ БУ.\"

Җәлил хәзрәт Фазлыев. \"Йөз дә бер вәгазь\" Казан 2005. 127 бит.

№16 (805416) / 15.05.2012 17:49:28

кысылыйм әле №14 (805377) / 15.05.2012 / 09:11

))) "соңгы елда алар язганны укыган да юк,укыйсы килми дә" ))) Мммм, кызык кына ситуация, укыганыгыз юк, ләкин "башкалар язганга бәйләнүдән ары китә алганы юк". ))) Укымагач, алай икәнен каян беләсез? )))

RIM
"миңа ачу итеп кирегә сукаларсың дип язмадым" дип, дөрес эшләмисез, Аллага шөкер, кайберәүләр кебек, кем язганга карап түгел, ни язганга карап, уңайга яки кирегә сукалым...

№15 (805410) / 15.05.2012 15:53:01

Габдерәхим Утыз Имәни галим дә, казый да түгел - шагыйрь ул. Мәрҗани хәзрәтләре үзенә атап 3, 7 ләрен үткәрмәгез дисә дә гомум халык өчен үткәрмәгез дип фәтва биргәнме соң? Бүген дә бу мәсәләне халык хәл итә алмый. Дин җитәкчеләре, әйтик Баш Казый "булды, җитте, бүтән үткәрәсе түгел" дигән фәтва чыгарсалар - менә монда итагать итәсе булыр иде. Ләкин хәзерге ситуациядә казый да,любой акыллы (мудрый)дин галиме дә андый фәтва чыгармаячак, чөнки чыгарсалар һәм имамнар боерыкка буйсынып андый мәҗлескә бармый башласа халык барыбер үткәрәчәк аны, но только инде хәмер, аракы белән. Может тора-бара попларны да чакыра башларлар(рас мулла килми). Безнең хәл шулайрак шул әле хәзер.

№14 (805377) / 15.05.2012 09:11:56

соры син үзең башкаларны нидәдер гәеплисең. соң үзең шул зиратларны яклап опера театры янына чыгып бастыңма?
читтән өреп утыру җиңел ул.

RIM.
цитаталарың өчен рәхмәт!күбрәк яз!


соры үзе дә белми,башкаларның да белүен теләми - наданлыкка өстери.башкалар язганга бәйләнүдән ары китә алганы юк.

кигәвен әйтмешли,иркә белән соры бер "канторадан" акча алып чиратлашып язып утыралар дигән шик барлыкка килә.соңгы елда алар язганны укыган да юк,укыйсы килми дә. пачамушто берсе хыялый,икенчесе демагог.

№13 (805375) / 15.05.2012 08:35:35

Соры корт, бу мәсәләгә кагылышлы ссылкалрны Мру куйганчы биргән идем. Теге биттә синең дөрес сүзләреңне күреп, анда кысылсам миңа ачу итеп кирегә сукаларсың дип язмадым. Мөселман зираты өчен борчылганыңны белеп мин куанып куйдым синең өчен.

№12 (805374) / 15.05.2012 08:20:12

RIM
Шул 3-7-40 ары китә алиыйсың, шуңа цетата җыыясың да җыясың... Ислам кануннарын, ТАТАР гореф-гадәтен саклап, мөселманнарны җиргә иңдерү урнын тартып алалар, авызыңа су кабасың!!! Дини булмаганнар чыга митингларга, үз сүзләрен әйтә, ә сезнең кебек, дин маскасы киеп бизнес белән шөгелләнүчеләр, Исламга арт ягын сөртүчеләр хәкимимяттә булганга, бизнесыбызга халифлык килә күрмәсен дип, арт ягыгыздан тын аласыз!!! Әле алай гына түгел, бер мөһимлеге булмаган, 3-7-40 белән кеше башын бутап, проблемадан читкә алып китәргә маташасыз!!! Тәре астына салып, чардуганына сүрәте куелгач, ул 3-7-40 турындагы сүзләрнең берәр әһәмияте каламы соң???

№11 (805372) / 15.05.2012 07:36:45

Габдерәхим Утыз Имәни Әл-Болгари кем булган? Ваххабитмы? Сектантнмы? Әллш ул ТАТАРда булмагандыр?
Менә бит нәрсә яза:

Өченче КАБӘХӘТЛЕКне дә эшләп
Наданлыктан тагын яман юлга китәләр.
Анысы шундый: ислам кешесе күмелсә
Аның рухына кунаклар җыеп ашаталар.
ЕЛЫ, КЫРЫГЫ, ҖИДЕСЕ ҺӘМ ӨЧЕН ДӘ
Кунак сыйлыйлар көчләре җиткәнчә.
Бу эшләрне васыять итсә, булмас,
Әгәр кылса аны , һич ишетелмәс.
Сәләфләрдә безгә риваять бардыр
Бу эшләрдә тырышлык күрсәтү ЯМАНЛЫК ул
Әгәр фәкыйрләр өчен аш-су әзерләнсә
Сәдака итеп, өйләренә җибәрелсә,-
Әйттеләр: бу ярый, монда начарлык юк.
Әгәр өйгә чакырсаң бу КАБӘХӘТЛЕКТЕР- ди.

\"Казан. Татарстан китап нәшрияте. 1986. \"Тышкы күренешләре дини булган бидгатьләрне сөйләүче бүлек\"
186 бит\"
Котлет белән чебенне бутаган түгелме?
Ш. Мәрҗәнинең васыятендә:
\"Гүр сәдакасы бирү, һәм өче, җиденче көннәрдә аш булмас. КИРӘК НӘРСӘЛӘР ТҮГЕЛ. Фидия бирмәссез, дәүр иттермәссез. Иншә Аллаһ, калган рузам, калган намазым булмас\" диде.\" дигән сүзләр бар.

Р.Фәхретдинның китабыннан өзекләр күп китердем инде.
Монда язган сүзләрегез, үткәргән мәет ашларыгыз шул галимнәргә каршы килә. Без шул ТАТАР ГАЛИМНӘРЕНең сүзләренә колак салучылар. Чөнки алар безгә һәм сезгә караганда Коръәне һәм Исламны күбрәк белүчеләр. Әллә мин дөресен әйтмимме? Я кайсыгыз бу Коръәне һәм Исламны күбрәк беләм ди?



№10 (805358) / 14.05.2012 22:09:08

Кайсыдыр бер чит биттә язган идем: \"Котлеты отдельно, мухи отдельно\" ,- дип.

Өстәп.

Дин өлкәсендә бик белемле әфәнделәр. Халык авазын ишетергә теләмисезме, чукыракмы әллә сез? КОРЪӘН дә язылмаган диеп: Сабантуй үткәрмәскә тиешме без, татарча сөйләшмәскә тиешме без, түбәтәй кимәскә(татарныкысын) тиешме без, чабата кимәскә тиеш идекме(урыс кигерткән) без, ..., 3,7,40 гын үткәрмәскә тиешме без?!. Нәрсәне нәрсә белән болгатканыгызны чамалыйсызмы соң бераз? Тозсызны күзсез дә күрә. Надан булсам да, \"Котлеты - отдельно, мухи - отдельно\" , - икәнен тоемлыйм.

Өстәп.

Кайбер муллалар, бәлеш кенә ашап йөрми. Авыл яки мәхәлләдәге иң авыр, (гафу) пычрак эшләрне(белгәннәр аңлар) дә башкаралар.
Муллаларның начар якларын гына күргән кайберәүләргә, татарчасын аңламаганнарга: \"Не надо, обобщать\", - диясем килә.



№9 (805354) / 14.05.2012 21:01:35

3,7,40,елын үткәрү татарда электән йола булып килгән.Бу хәркемнең үз эше,Көръәндә бу турыда ләм-мим бер сүз язылмаган.Туганнарны искә алу ул безнең бурыч,искә алмасаң да башыңа бәрмиләр.Исән вакытта ничек яшәгәннәр,үлгәчтә шулай искә алалар,шул гына.Мөселманнарда аш уздырганда ирләргенә чакырылырга тиеш,хатыннар җыю зур гөнах санала.Хәзерге заманда карчыклар җыю модага кереп китте.Җомга көне көтү-көтү,кара сумка тоткан карчыкларның ашка чабулары күренә.5-ӘР сәгать ашап,гәйбәт сөйләшеп утырып арганнан соң,өстәлне чистартып таралышалар.Бу вәхшилек дип саныйм.Намаз укып маташучы карчык-корчыклар бу гәмәлне ташласалар начар булмас иде.5-ӘР сәгәт утырганда тәхәрәтләре дә бозыла дип уйлыйм.Дин юлына басучылар,исламның барлык кагыйдәләрен үтәргә тиешләр.

№8 (805353) / 14.05.2012 20:48:59

ха!!!
Аптырыйм мин сезгә. Хаксызлыкны хаксыз дип әйтү өчен, дини булу кирәк мени? Христианнарга карата хаксызлык булса да, үз сүземне әйтер идем, һәм әйтәм дә!!!

Аннан, инде ничәнче тапкыр сорыйм: Кайда күрдегез, минем үземне дини яки дини түгел дип язганны? Дөреслекне әйтү өчне, дини яки дини булмау мөһм мени???

Менә, бик дини булып кыланганнарга, шул исәптән сезнең өчен дә: "монда да парык ясарлар без булдырабыз бит.элгәре яраган,бүген ярамый мени?"

ха!!! просто, мин бер нинди сектада да тормыйм, һәм, Аллага шөкер, үз фикерем бар, аны кем турында сүз баруга карап, корректировкаламыйм!!!

№7 (805352) / 14.05.2012 20:39:41

соры,хәзер исеңә төшкән. студент елларыңда Казан паркларында танцага йөргәнеңне оныттыңмы?
Казандагы ничә парк каберләр өстендә тора!
монда да парык ясарлар без булдырабыз бит.
элгәре яраган,бүген ярамый мени? шул ук татарстан кешеләре....

соры, син дини булып ни майтардың соң? тәки аңлый алмыйм мин сине.то син красный,то син зеленый,то син голубой. кем соң син? дин турында төпле генә,анык итеп әйткәнең юк.
то син муллаларга каршы,то син корәнгә ревизия языйсың.

РЕВИЗИОНИСТ?

№6 (805350) / 14.05.2012 20:27:21

Бу диниләр өчен, шул, 3;7;40 генә мөһми, ә зяратсыз калу, по барабану!!!

№5 (805349) / 14.05.2012 20:20:35

урысның нәселен тикшереп карасаң,анда да татарны табарсың.

сүзем 3,7,40 турында.
мескен ятимнәрнең авызыннан өзеп,бурычка кереп,кешедән оят дип үти икән бу гамәлләрне мин риза түгел. бу гөнах тә әле. яшәүөчен яшибез.
ә яшәгәндә шәригать кысаларыннан чыкмый,ятимнәр,тол хатыннар малын ашамый,кеше хакына керми яшәргә тиешбез!
болай әйткәч, мин ваххаби буламдыр инде,хотя вахабиләрне күргәнем дә юк,белгәнем дә юк. Коръән тәфсирен укыганнан соң килгән фикер.

№4 (805347) / 14.05.2012 19:44:24

Татарга:
Бер дә гаҗәп түгел, вахабилар 100 ел элек тә булган, хәзер дә бар, 100 елдан соң да булачак. 3, 7 , 40 гы ул гореф-гадәт. Ишеткәнемчә Әбү Хәнифә мәзхәбендә әгәр ислам динен кабул иткән халыкның ниндидер гореф-гадәте шәригатькә каршы килми, үз эченә хәрамны алмый икән ул гамәл тыелмый, ә кайбер очракларда хуплана да әле. Бүген татарлар берәр туганы үлгәч өченче көнендә аш әзерләп туганнарын җыя икән, шуларга Коръән аятьләре, мулла вәгазе тыңлата икән, аларга да, ислам диненә дә бернинди зарар килми. \"Коръәндә юк ул\" дип тәкрарлап тормагыз.\"Разрешено все что не запрещено\" дигән принцип бар.Кая Коръәндә бу хактагы тыю? Кем үткәрми үткәрмәсен. Татарлар кунакчыл, юмарт халык.Берничә тәлинкә аш, чәй табыны әзерли алмаска мескен түгел алар.

№3 (805330) / 14.05.2012 17:41:32

3,7,40 уздыру бидгатьме?
Ошбу сорауга татар галимнәре җавап бирә.

Олуг Акада Әбел-Васил әфәнде тарафыннан сорау:
Васыятсез вафат иткән кешеләрнең балиг вә балига варислары борынгыдан бирле гадәт булып калган өчесендә, җидесендә Коръән укытамыз дип аш әзерләп, имамларын вә кайбер күршеләрен чакыралар. Монда нишләргә кирәк? Җавап бирмәсәң, күңелләренә бик авыр тоелыр кеби була. Җавап бирсәң ятим маллары бүленмәгән була. Әллә күңелләрен күрү вә кайгы уртаклашу нияте илә җавап бирү, “Ятимнәр малын яхшылык белән генә” аятенең гомуми искәрмәсенә керерме?
Идарә: Мәгълүм галиләредер ки, мондый мәсъәләләрдә дүстүребез мөхтәрәм факыйһлар сүзләредер. Мөхтәрәм факыйһлар исә 1 нче, 3 нче, 7 нче көннәрдә мәет йортында кунак чакыруны абсолют рәвештә мәкрүһ вә кабәхәт бидгать димешләр. Бу исә кунак чакыручылар балигъ булып та, үз малларыннан кунак чакырулары вакытында фәкать бере, өчесе, җидесе исемләре илә булуы өчен булса кирәк. Әмма кунакка ятим вә сабыйлар малы катышканда, әлбәттә, хөкем мәкрүһ дәрәҗәсеннән үтеп, харам дәрәҗәсенә барса кирәк.

ويكره اتخاذ الطعام في اليوم الأول والثالث وبعد الأسبوع والأعياد ونقل الطعام إلى القبر في المواسم واتخاذ الدعوة بقراءة القرآن وجمع الصلحاء والقراء للختم أو لقراءة سورة الأنعام أو الإخلاص فالحاصل أن اتخاذ الطعامعند قراءة القرآن لأجل الأكل يكره - بزازية بهامش الهندية ج 4 ص 81

Шушы кеби фикъһи риваятләр күренеп торганда Коръән аятләреннән хөкемнәр чыгаруга һәвәсләнү безем кебиләргә килешмәстер.
Кыскасы, бере, өчесе җидесе дип чакыручыларга эшне аңлатырга тиешледер. Ягъни: “Чакырганда бере, өчесе, җидесе дип чакырмагыз, кунак чакырасыз икән, ул сүзләрне әйтмәсенчә генә балиглар үз малыгыздан яки үз хисабыгызга гына кунак чакыруга бирегез, шәят бере, өчесе, җидесе дип чакырасыз икән – бармабыз, чөнки шәригатчә мәкрүһтыр. Һәм үз малыңыздан я үз хисабыгыз гына булмыйча, сабыйлар малын да катыштырып чакырсагыз, янә бармабыз – бусы харамдыр” – дип халыкка һәр вакыт кисәтеп торырга, кунакка чакыру искә алынган шартлар астында булмаганда бармаска тиешледер. Безнең бу мәсъәләдә фикеребез ирешкәне шушыннан гыйбарәттер\".
\"Дин вә мәгыйшәт\" журналы, №47, 1912 г

№2 (805318) / 14.05.2012 13:55:06

Бу язма чыннан да бред булып чыккан. Менә шушы авторга - Сөләйман хәзрәткә аңлатсаң да, аңлатмасаң да барыбер - үз туксаны туксан. Аллаһы Тәгалә Сүзе белән әйтсәк: \"Аларны кисәтсәң дә, кисәтмәсәң дә барыбер иманга килмәсләр\". (36.10)
// Пәйгамбәребез с.г.в. артыннан иярергә — безгә Коръән шуны өйрәтә.//
Пәйгамбәребезгә (с.г.в.) иярергә икәнен белгәч, ник дип кешеләрне башка дингә иярергә чакырасың соң хәзрәт-балакай??? Пәйгамбәр (с.г.в.) әйтте: \"Миннән соң кем дингә яңалык кертсә, үзенә тәмугтан урын хәзерли\", дип. Әгәр \"хәзрәт\" Коръәнне ташлыйсың килмәсә, аны укып, эчтәлегенә төшенеп кара, анда болай әйтелгән: \"Кем ислам диненнән башка дингә иярсә аның дине дә, кылган гамәле дә кабул булмый, ул ахирәттә һәлак булучыдыр\". (3. 85)
Нигә һаман ишәк кебек тискәрелек күрсәтеп, үзең белән бергә гади мөселманнарны да тәмугка чакырасың???
Коръәнне аны Аллаһы Тәгалә кушкан урыннарда гына укырга ярый. Иблис Коръән укырга кушты дип, укырга ярамый. Син бәлеш ашарга күнеккән мәетләрнең 3, 7, 40, һәм елын уздырырга Иблис куша. Чөнки Аллаһы Тәгалә тарафыннан кушылмаган, Пәйгамбәребез (с.г.в.)эшләп күрсәтмәгән һәр гамәл Иблис кушуы буенча кылына.
Аллаһы Тәгалә: \"...динегезне камил итеп төзеп бетердем...\", диде. Шуның өчен Иблис өстәгән гамәлләрдән мөселман кешесе нык сакланырга тиеш, чөнки ул гамәлләр утка илтәчәкләр. Иблис кушканны үтәгән кешенең намазы да, уразасы да, зәкяте дә, хаҗы да кабул булмый.

№1 (805307) / 14.05.2012 07:06:06

/Әгәр аны ташласак, тормышыбыздан Коръәнне ташлаган кебек булыр./
слова - бред
хәзрәт - дурак

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
Piter.tatar