• 07.04-02.05 "Мәхәббәт FM". Камал театры. 19:00
  • 13.04-14.04 "Шах...Мат!" моноспектакле. Премьера! Тинчурин театры. 18:30
  • 17.04 Премьера! "Ак чәчәкләр кебек..." (12+), Кариев театры , 18:00
  • 24.04 Ришат Төхвәтуллин. Уникс. 17:00
  • 25.04-27.04 Алтын Казан. ТАГТОиБ им. М.Джалиля. 18:00
  • 26.04 "Печән базары" (12+), Кариев театры, 18:30
  • 15.05 Бертуган Сафроновларның фантастик тамашасы. Татнефть Арена. 14:00
Бүген кемнәр туган
  • 13 Апрель
  • Рамил Шарапов - шоумен
  • Абруй Сәйфи (1889-1960) - язучы
  • Айдар Әгъләмов - җырчы
  • Алмаз Гафиятов - журналист
  • Нәзифә Кадыйрова - җырчы
  • Альфред Вәлиев - сәясәтче
  • Илһам Кашапов - дәүләт эшлеклесе
  • Исэнмесез! Май башы май азакларын да 2 бэлмэле фатир снимать итер идем центр да Актаныш, семья балалар белэн. Желательно стиральная машина. Чистоту и своевременную оплату обещаем!!! 89509461699
  • Актаныш районында агач йорт сатыла. Торырлык, яхшы хәлдә. Арзан бәядән. 89372979649
  • Әле һаман шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны белмисезме? Бу хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 7 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • романовский сарыклар сатыла .срочно тел 89050220598
  • Зур телевизор сатыла.Күрсәтүе яхшы.3000 сум.тел.89172337131
  • Продается земельный дачный участок, 7 соток, СНТ-11 (Авиастроительный район). Вода, электричество есть, газ планируется завести. Плoдoносящие деревья и кустарники. Прекрасное место для активного и семейного отдыха. Есть возможность сделать пруд. До сада хорошая асфальтированная дорога. Подьездные пути удобные, может заехать даже грузовик! Снт стремительно развивается благодаря председателю, что важно для дачников! Рядом автобусная остановка. Цена 500 т. Тел: 89274031387
  • Кер юу машинасы ,холодильник морозильник сатам тел.89520460614 вапсат или позванит.
  • Үзебезнең умарталыктан сыйфатлы чәчәк балы сатыла. Казан буенча китереп бирү мөмкинлеге дә бар. Рәхим итеп шалтыратыгыз: 89625497103
  • Мастер на час хезмэте курсэтэбез!!! Плотник,электрик,сантехник,сварчик,бакча да утын кису,бакча тирэсе тотабыз, казу эшлэрен башкарабыз 89274544590
  • Ботлата ит сатабыз,арткы боты 330,алгы 320 сум.Хэлэл.тел.89372834097 Узебез Апастан. Казанга алып килеп бирэбез
 
 

 
Архив
 

               

12.05.2012 Дин

Татарстан башкаласында мөселман зираты ябылырмы?

Казанның Мәрҗәни мәчетенә караган мөселман зираты ябылырга мөмкин. 11 май көнне Министрлар Кабинеты бинасы каршында әлеге каберстанны яклап халык пикетка чыкты.

Барысына да моннан берничә ай элек Казан башкарма комитеты түрәсе Альберт Салихов белән Казанның имам-мөхтәсибе, Мәрҗәни мәчете имамы Мансур хәзрәт Җәләлетдинов арасында туган гауга сәбәпче. Альберт Салихов әлеге зиратта җирләнгән әтисенең каберенә фотосурәтле таш куйдыра. Ә зират җитәкчелеге исә, мөселман кабер ташларына фото куярга ярамый дип, әлеге рәсемне юкка чыгара. Әлбәттә, түрәгә бу хәл бер дә ошамый. Нәтиҗәдә, ул “зиратта вандаллык хөкем сөрә”, дип прокуратурага мөрәҗәгать итә. (Кайбер мәгълүмат чаралары хәбәрләренә караганда, җанҗалдан соң Мәрҗәни мәчетенә бер-бер артлы хокук саклау органнары килә башлый, андагы китапларны җентекләп тикшерә, әмма бернинди закон бозу очракларын да ачыклый алмаганнар)

Казанның Совет районы прокуратурасы җинаять составы булмау сәбәпле, вандаллык һәм башбаштаклык маддәләре буенча җинаять эше кузгатудан баш тарта. Ләкин соңыннан барыбер Вахитов районы прокуратурасына зиратның эшчәнлеген туктату турында документ тапшыра. Бу мәсьәлә судта 15 май көнне каралачак. Димәк, мөселман зираты ябылу ихтималы зур.


Пикетка чыгучыларның төп максаты – җитәкчеләрнең “күзен ачу”, Казанда бердәнбер булган мөселман зиратын саклап калу иде. “Әлеге мөселман зираты җирен законсыз дип табып, аны дәүләткә ташырырга телиләр. Ә без моңа каршы, чөнки мөселман зираты мөселманнар кулында булырга тиеш. Дин кардәшләребезнең Аллаһы Тәгалә кануннары буенча, шәригать законнарына туры китереп күмелүе мөһим”, - дип белдерде пикетны оештыручыларның берсе. Әле алай гына да түгел, инициатив төркем Казанның шәһәр төзелешенә рөхсәтләр бирү идарәсе җитәкчесе Альберт Салиховны эшеннән алуны таләп итә.

Әлеге вакыйга ничек тәмамланыр – монысын вакыт күрсәтер. Тик хәзергә бернәрсә дә төгәл билгеле түгел әле. “Без мөселман зиратын саклап калу өчен кулдан килгәнчә тырышачакбыз”, - дип белдерә пикетчылар. 


Рәмзия ЗАКИРОВА
Интертат.ру
№ --- | 12.05.2012
Интертат.ру печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№33 (805386) / 15.05.2012 11:18:32

Сезнең каберстаныгыз да канунсыз икән бит, ә сез динебез, җөмһүрият, милләт, тел дип йөрисез тагын. Тешсез - авызсыз халыкка нинди дин, милләт, тел ди ул.. Булмаганны..

№32 (805310) / 14.05.2012 08:50:51

мондагы бәхәс ,нәтиҗәсез бәхәс.

үзебез ислам динен белмибез белергә дә теләмибез. ә мәрхумне тиешенчә җирләргә кирәк. үзебез мәет юа белмибез,кәфенлек ясый белмибез - аптрашта калабыз. вроде, мөселманча или вәсиәт иткәчә күмәсебез килә. нишләргә?
мәчеткә имамнарга киләбез.

мруда утыручылар арасында да төрле:белемле-белемсез ,акыллы-акылсыз,бай-ярлы кешеләр утырган кебек,мәчеттәге муллалар арасында да төрлерәре бар. аңа карап Мруны да,ислам динен дә гаепләп-хурлап булмый.
бар гаепне үзебездән эзләү тиештер.

№31 (805309) / 14.05.2012 08:22:42




Дин кем очендер икенче хатын була алу очен, кемгэдер бизнесын яклау очен генэ кирэген доказать иткэн страница.



№30 (805306) / 14.05.2012 01:04:04

Бу биткә бәйле өстәге фотоларны нигә алып атмаганнар? Нигә мөселман газеталарында фотолар урнаштырыла һәм моңар проест белдерүче юк? Нигә кабер ташыннан фотоны йолкыганнар?

№29 (805295) / 13.05.2012 23:25:33

Гади муллаларның күбесе - намуслы кешеләр.Заманында нужа күргән, илгә, хөкүмәткә бил бөгеп тырышып эшләгән өлкән абзыйларыбыз алар. Мәчет кассасыныкын тию кая, садакасы җитмәгәндә үз пенсия акчасыннан мәчетнең уты өчен түләп куялар. Үзем шундыйны беләм. Ләкин нишләтәсең акчага хирыс, нәфесен җиңә алмаучылар да бардыр. Алардан дин җитәкчеләре котылу юлын карарга тиештер. Һичьюгында муллалар башлыгы яки башка җитәкчеләк должностьларда эшләп мөселман өммәтен компрометировать итеп йөрмәсеннәр иде.

№28 (805288) / 13.05.2012 22:49:38

Шулай шул,үзебез аларны чакырабыз,үзебез хурлыйбыз.Элек электән килгән татарның гөреф-гадәтен башкарасы килә бит,күңел дә булып китә,зур эш башкардым дип.Ләкин,сүз мәчет хуҗалары турында бара,иман укучы карт-корага кагылмый.Алар бөтен көчләре белән бизнеска бирелгәннәр,садака акчасына бай була алмыйсың,алар мәчет кассасын талыйлар.Аллага ошануның аларда эзедә юк.

№27 (805281) / 13.05.2012 22:10:50

Гореф-гадәт дип үзегез Ислам динендә булмаган мәет ашлары үткәреп, мулла -мунтагайларга үзегез акча биреп җибәрәсез бит. Икейөзләнеп елмая-елмая. Үзегез чакырып китерәсез. Ә монда башкача сайрыйсыз.

№26 (805278) / 13.05.2012 20:19:21

Өеңдә мәрхүм ятканда ул тема икенче планга кала шул туганым.Оятсызланып акча сораган вакытны каты итеп әйтсәң мәрхүм рәнҗер кебек.

№25 (805277) / 13.05.2012 20:16:15

Сарык хәлендә калмас өчен динчеләрдән ераграк йөрү хәерле.
Бик шома халык алар, сак булыгыз!!!

№24 (805276) / 13.05.2012 20:10:23

Дин дип, безнең кебек сарыкларны алдап, малга омтылучы муллалар күбәеп китте.Бизнес заманында "мулла","абыстайлар" иң алдан баручы бизнесменнар.Сарыклар шуларга алданып артларыннан чабалар.УФФФ !

№23 (805275) / 13.05.2012 19:51:45

Мәдрәсәләрдә кеше булырга түгел, оста сөйләргә генә өйрәтәләр бугай. Гаиләдә тиешле тәрбия алмаган бәндә барыбер имгәк булып каладыр ул.
Бүре баласын күпме ашатсаң да урманга карый.
Чүп үләнен күпме тәрбияләсәң дә, асыл гөл була алмый.

№22 (805274) / 13.05.2012 19:12:02

Соры гореф-гадәтне саклап дигәнсең ә синең үзеңнең чынлап гореф-гадәтне саклап күмелгәнне күргәнең бармы соң.Бигрәк наивный инде үзең.Менә авыл җирендә алай дип әйтмәс идем.Мөселманга мәрхүм булгач өч аршын җир ләзем дип беләм мин ә мөселман зыярәтендә 185х80 см лы.170 тирәнлектәге чокыр.ләхет дигәне мәрхүмнең уң як янбашы гына сыя торган чокыр төбендә чокыр.Ләхет тактасы белән мәрхүмне каплыйсың да балчык саласың.Шушы да булдымы гореф гадәтне саклау.Ә акча санау мәсъәләсен күтәрми торам әле.

№21 (805273) / 13.05.2012 18:31:27

кандидат в члены РКП(б), миндэй доресен сойли торган татарлар эзэеп бара, купчелеге икейозле булып беттелэр. Узлэредэ ышанмаган килеш дингэ ондилэр, дини булып кыланалар... 

№20 (805272) / 13.05.2012 18:29:48

кандидат в члены РКП(б)

))) берәр җирдән "мин динле кеше" яки "мин динсез кеше" дигән язмамны тап әле!!! Менә, сезнең кебек, бармактан суырып, кешегә теләсә нинди пычрак атып утыру динилек дип санала икән,"Фарызлар үтәвеңнең" кемгә кирәге бар???))) Гореф-гадәтне үтәп җирли торган зыяратны тартып алырга торалар, ә сездә хаман үз-ара чәкәләшү, акча санау... Җитмәсә, шулар ук: "кайчан үзебез чын ихластан ислам динен тота башлыйбыз,шул очракта тәртипкә киләчәкбез."- дип әйтергә дә оялмыйлар...)))

№19 (805270) / 13.05.2012 18:06:47

Күргәнем бар.
Һәркем үз гамәлләре өчен үзе җавап бирә.

№18 (805269) / 13.05.2012 17:35:56

синдәй татарлар №17 күбәйде.
Үгез булмагае черт булсын,балаларга сөт булсын принсепеннән чып яшәүчеләр сәгатьләп арта бара.
нигә гаҗәпләнергә,үзләренең родной КПССларын сатып,бихисап пртияләр төзүчеләрдән ни көтәргә кирәк.
карагыз,кайда нинди партиәдән файда бар,шунда барып керәләр. файда беткәч,икенче партиягә китәләр и т.д..
партияләрне диннәр белән бер сызыкка куйсак,шул ук хәл.
элекеге парторглар динигә әйләнеп,динне табыш чишмәсенә әйләндергән партеецлар җитәрлек бүген.
бу хәл барлык диннәрдә күзәтелә.
боларга барысы да бер, акча гына килә торсын. боларда чын инану юк.
әйткәнем дә бар,аз гына салмыш килеш тә намаз укырга ярый, дип әйтте бер парторг-мулла.

мин соры белән дин темасында бер кайчан да килешкәнем юк.
бер кайчан да,фарызларны үтәмичә,мин динле кеше,минем бабам указлы мулла булган,тегеләр тегенди,болар мондый дип,язып утыру динлелек түгел әле.
кайчан үзебез чын ихластан ислам динен тота башлыйбыз,шул очракта тәртипкә киләчәкбез.

хәзергә, мирас булып калган, алласызлык тәрбиясенең тэсире бик көчле әле.

№17 (805268) / 13.05.2012 16:12:37

Алиса №16 ,шундый берэр кешене кургэнен бармы? Минем юк, шуна аллага ышанмыймда. 

№16 (805262) / 13.05.2012 14:38:53

Соры корт хаклы!!!
Дин белән авыз чайкаучылар динне үз файдасына кулланып, мал җыя, дан куа.Гөнахтан да курыкмыйлар, фани дөнья өчен яшиләр. Димәк, Аллаһы Тәгаләгә ышанулары шул чама гына. Чынлап ышанучы акыл сатмый, кеше тикшерми, иманлы икәнен яшәү рәвеше белән раслый.

№15 (805255) / 13.05.2012 13:53:08

Соры корт! №13 Кызганычка каршы синең белән бу урында килешергә туры килә.
//Бу, дин юлындагы югары урында торучылар, Коръән- Кәримне яхшы беләләрдер шәт...//
Алар ул турыда яхшы беләләр, әмма ышанулары синеке чаклы гына бугай Сорыкай. Чыннан да ихлас ышанган мөселман кешесе үзенең Раббысы итеп байлыкны һәм акчаны алмас иде. Әз генә керем керерлек булса мөселман кардәшен генә түгел, анасын сатып җибәрергә дә риза булучылары бардыр, ачуым бер килмәгәе.
Зиратка килгәндә болайрак. Зират чыннан да мөселманнар карамагында булырга тиеш, әмма Аллаһыга ихлас күңелдән ышанучы мөсеманнар карамагында. Һичкенә дә динне кәсеб итеп алучы исламнан ерак торучы чалмалы кәсәбәчеләр карамагында түгел. Һәр мөселман кешесе (кабатлап әйтәм), үзенең вафат булган якынын баймы ул, ярлымы, мөселман зиратына илтеп җирли алырга тиеш, моны ислам шәригате шулай куша. Кәсәбәчеләрнең: "Акчаң булса җирләрбез", дип борып җибәреп мөселманнарны мыскыл итүгә юл куярга ярамый. Әгәрдә мөселман зираты икән - ул хакыйки мөселманнар карамагында булырга тиеш!!!

№14 (805251) / 13.05.2012 12:19:29

Соры дус! эйтэсе килеп тэ,анлата алмаган фикеремне язгансын!

№13 (805250) / 13.05.2012 12:11:16

Дин темасына язучы диниләрне укыйм да шак катам. Моңа кадәр булган мөфти- Госман хәзерәт, үзенең мәнфәгатен генә кайгырткан, үзенә байлык туплаган ... Фәез мөфти үз кесәсен генә кайгырта... Җәләлетдин хәзерәт тә үзен дә онытмый икән... Кол Шәриф имам хатыйбы да, табыш кулыннан ычкына язгач, Аллаһыга түгел, халыкка таянып табышлы урында калды...
Бу, дин юлындагы югары урында торучылар, Коръән- Кәримне яхшы беләләрдер шәт... Шулай булгач, аларның гамәлен карап, Ислам мал җыю инструменты гына икәненә, бер нинди дә, куркырлык көчләр югына ышанырга туры килә... Куркырлык көчләр булса, Коръән- Кәримне яхшы белүчеләр куркыр иде, һич югы, бер-икесе имансыз булган булса да, калганнары имансыз түгелдер бит... Гарәп дөньясындагы чуалышлар да, моның шулай икәнлегенә дәлил булып тора...

№12 (805238) / 12.05.2012 23:40:03

Кактус белән тулысы ризамын. Ул әйтеп киткән 15-20 мең сум гына түгел бит әле ул \"мөселман\" зиратында. Соры корт та \"зыярат шәхси эшмәкәрлек кулына күчкәч\" дип дөрес фикер йөртә.
Сорау:мөселманнарны җирләү урыны шәхси эшмәкәрлек(предпринимательство)
урынына әйләнергә мөмкинме? Ә ул хәзрәт инде күптән зур бизнес алып бара. Зираттан тыш әле бит кафе-кибетләре дә байтак. Казан муллаларының башлыгы була торып та бер генә Җомга намазы укытканы, вәгазь сөйләгәне юк. Бизнестан арына алмый күрәсең.Алай икән димәк имам-мөхтәсиб буласы түгел - мөселман эшмәкәрләре рәисе вазифасын башкарырга кирәктер.
Әйе, үз эшмәкәрлек урыннарыннан кергән табыш мәчетне тотуга файдаланадыр. Ләкин Мансур Җәләлетдин үзен дә онытмый шул: һәр гаилә кешесендә инамарка(шуфер белән), шикарный квартирлар (7 бугай). Мөселманнарга бай булырга тыелмый да үзе, хәләл генә булсын. Шуңа күрә мин моны Мансур хәзрәтне гаепләп язуым түгел. Шулай да ниятенә карап һәркем Аллаһы каршында үзе җавап бирер.

№11 (805229) / 12.05.2012 22:23:45

Рәсәйнең бар шәһәрләрендә дә мөселман зиратларын татар зираты дигәннәр, борын-борыннан, хәзер дә шулай диләр.
Татар зираты дип сөйләшик, дөресрәк булыр. Казанда гына түгел, күрше Уфада да урыслар татар зираты диләр, республика исеме башка булса да.

№10 (805227) / 12.05.2012 22:20:53

Суд аша зиратны ябарга теләүләргә, Яр Чаллы ТИY активистлары hәм мөселманнары кискен ризасызлык белдерәбез, каршылык чарасын яклыйбыз. ТИY рәисе - Рафис Кашапов. " rel="nofollow" onclick="return !window.open(this.href)">http://tatar-centr.blogspot.com/2012/05/blog-post_12.html

№9 (805226) / 12.05.2012 22:19:46

«Мөселман зиратын яптырмыйбыз!»
ДИН | ТАТАР ЗАМАНЫ | 12.05.2012 (фотолар)http://www.tatartime.com/?p=9198

№8 (805222) / 12.05.2012 20:51:34

Кактус
Зыярат шәхси эшмәкәрләр кулына күчкәч, җирләү бушка була башлар дип уйлыйсызмы???

№7 (805220) / 12.05.2012 20:22:14

Кайсыгыз төгәл итеп әйтеп бирә ала? Шушы мөселман зиратына үзенең вафат булган якынын: әтисен; әнисен; туганын; югалткан кайгылы кеше ничә сум түләргә тиеш, мөселманча шәригать кануны буенча җирләр өчен?
Шәригать кануны буенча булса, җир өчен акча түләнмәскә тиеш. Кабер казып ләхет алучыларга түләү дөрес, чөнки алар хезмәт куялар, ә "һәр хезмәт түләнергә тиеш". Әгәр кеше үзенең якынын җирләр өчен 15-20 мең сум түләргә мәҗбүр була икән, бу инде шәригать кануннарын бозу була һәм мөселман зираты дип атау дөрес була алмый.
Мөселман зиратына һәр мөселман - баймы ул, ярлымы, бернинди зур чыгымнарсыз үзенең вафат булган якынын илтеп шәригать кануны белән җирли алырга тиеш. "Сезнең акчагыз юк", дип мөселман кешесен җирләүдән баш тартучылар үзләре мөселман була алмыйлар.

№6 (805218) / 12.05.2012 19:53:47

Матур
Һәр нәрсәнең үз урны була. "Мөселман зыяраты" дигән статусы булган зыяратка җирләнгән икән, шундагы кануннарны үтәргә кирәк. Фото куясы килсә, башка, фотоны тыймаган зыяратлар бар... Гомумән, урысларның берсе дә үтәми торган, ләкин бик акыллы урыс мәкәле бар: "Чит храмга үз уставың белән кермиләр".

Без күпконфессиялелекне таныйбыз икән, бер-беребезне хөрмәт итәргә тиеш!!! Моселманнар бар икән, чиста аның кануннары белән җирли алырлык зыярат та булырга тиеш!!!

№5 (805216) / 12.05.2012 19:22:13

Кеше каберендэге фотографиягэ тию узе бик зур тарбиясезлек, тимэсеннэр иде. Фото кую гонах булса ул гонах куйган кешенен узенэ буладыр бит. Кабер очен дэ тарткалашып яту моселман дип аталучыларны бер дэ бизэми, торсын иде ул фото, кемгэ тия ул. Кабердэге эйбергэ тию ул чын-чынлап вандаллык дип уйлым мин.

№4 (805213) / 12.05.2012 16:35:40

Габдулла
"үзләренә кереп барган бик зур табышны" Мансур Җәләлетдин үз файдасына тотамы, әллә, мәчит-мәдерәсә файдасынамы? Табыш алу, Исламда хөнах саналмый бугай... Ул, мәчит-мәдерәсәне тотарга да шактый чыгым китә торгандыр инде...

Ииииих, сез, "диниләр", берегезгә дә Ислам кирәкми шул, гарәп акчасына, халыкны сектага куып кертү дә, ТАТАР гореф-гадәтенә төкерү дә, сезгә бер ни дә тормый...

№3 (805209) / 12.05.2012 16:06:37

Казанның Яңа бистә зиратында Мәрҗани кабере янында фотолар да күп, хәтта скульптуралар да бар - шул ук Тукай кабере, димәк Мәрҗани дөрес күмелмәгән? хәзер нишләргә аның кабере белән? будьдозер белән тигезләргәме Согудиядәге кебек?

№2 (805208) / 12.05.2012 15:48:46

Габдулла хаклы, Аллаһы Тәгаләнең әмере шундый, димәк. Сәбәпләре бардыр.

№1 (805204) / 12.05.2012 15:31:51

Барысы да Аллаһы Тәгаләдән. Бу хәзрәтләргә шундый һөҗүм булды икән димәк үзләрендә дә гаеп юк түгел.Бездә мөселманча җирләргә беркем дә тыймый. Мансур Җәләлетдингә килгәндә ул үзләренә кереп барган бик зур табышны саклап калырга гына тели дип уйлауга нигез бар. Әлбәттә Аллаһ белүчерәк, ә гади мөселманнар барысын да белеп бетермиләр.

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar