• 07.04-02.05 "Мәхәббәт FM". Камал театры. 19:00
  • 13.04-14.04 "Шах...Мат!" моноспектакле. Премьера! Тинчурин театры. 18:30
  • 17.04 Премьера! "Ак чәчәкләр кебек..." (12+), Кариев театры , 18:00
  • 24.04 Ришат Төхвәтуллин. Уникс. 17:00
  • 25.04-27.04 Алтын Казан. ТАГТОиБ им. М.Джалиля. 18:00
  • 26.04 "Печән базары" (12+), Кариев театры, 18:30
  • 15.05 Бертуган Сафроновларның фантастик тамашасы. Татнефть Арена. 14:00
Бүген кемнәр туган
  • 13 Апрель
  • Рамил Шарапов - шоумен
  • Абруй Сәйфи (1889-1960) - язучы
  • Айдар Әгъләмов - җырчы
  • Алмаз Гафиятов - журналист
  • Нәзифә Кадыйрова - җырчы
  • Альфред Вәлиев - сәясәтче
  • Илһам Кашапов - дәүләт эшлеклесе
  • Исэнмесез! Май башы май азакларын да 2 бэлмэле фатир снимать итер идем центр да Актаныш, семья балалар белэн. Желательно стиральная машина. Чистоту и своевременную оплату обещаем!!! 89509461699
  • Актаныш районында агач йорт сатыла. Торырлык, яхшы хәлдә. Арзан бәядән. 89372979649
  • Әле һаман шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны белмисезме? Бу хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 7 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • романовский сарыклар сатыла .срочно тел 89050220598
  • Зур телевизор сатыла.Күрсәтүе яхшы.3000 сум.тел.89172337131
  • Продается земельный дачный участок, 7 соток, СНТ-11 (Авиастроительный район). Вода, электричество есть, газ планируется завести. Плoдoносящие деревья и кустарники. Прекрасное место для активного и семейного отдыха. Есть возможность сделать пруд. До сада хорошая асфальтированная дорога. Подьездные пути удобные, может заехать даже грузовик! Снт стремительно развивается благодаря председателю, что важно для дачников! Рядом автобусная остановка. Цена 500 т. Тел: 89274031387
  • Кер юу машинасы ,холодильник морозильник сатам тел.89520460614 вапсат или позванит.
  • Үзебезнең умарталыктан сыйфатлы чәчәк балы сатыла. Казан буенча китереп бирү мөмкинлеге дә бар. Рәхим итеп шалтыратыгыз: 89625497103
  • Мастер на час хезмэте курсэтэбез!!! Плотник,электрик,сантехник,сварчик,бакча да утын кису,бакча тирэсе тотабыз, казу эшлэрен башкарабыз 89274544590
  • Ботлата ит сатабыз,арткы боты 330,алгы 320 сум.Хэлэл.тел.89372834097 Узебез Апастан. Казанга алып килеп бирэбез
 
 

 
Архив
 

               

19.04.2012 Дин

Эчкечеләр тәүбәсе

Бер шәехтән риваять итәләр: «Ишеттем мин Әбү ән-Нәсыр әс-Сәмәркандидан, имам Заһид Әбү Габдулла үзенең укучылары белән үтеп барганда, мәҗлес корып хәмер эчеп утыручыларга туры килде. Имамның иптәшләре хәмер эчүчеләрне кыйнап-сугып, савытларын ватып бу эштән тыярга теләделәр. Хәзрәти Әбү Габдулла әйтте:

- Сез куегыз, мин аларны үзем тыйыйм әмер мәгъруф вә нәһи мөнкәр (шәригать кушкан эшне эшләп, тыйганыннан тыелырга боеру) юлы белән өйрәтим, — диде. — Бәс, эчкечеләргә якын килде. «Әссәламе галәйкем» дип сәлам бирде. «Үә галәйкем» дип сәлам алдылар. Арадан берсе торып бер кадәх (эчемлек эчә торган савыт, зур рюмка, бокал) хәмер тутырды. Шәехне бер кеше эчәргә нәфесе белән килгәндер дип, шәехка сузды. Шәех кабул кылып алып кулына тотты. Вә әйтте:

- Әй егетләр, сезнең гадәтегездәндер ки, хәмер эчкән мәҗлестә төрле хәбәрләр сөйлисез. Мин дә сезләргә тиешле сүзләрне сөйләр идем, — диде. — Егетләр әйттеләр:

- Бик хуп, сөйлә. — Бәс, шәех әйтте:

- Әй кардәшләрем, без шул көнне искә төшерик ки, беркөн килеп ятар безнең тәннәребез кабергә, күтәрелеп илтенер җаннарыбыз күккә, күтәрелер йортларыбызда малларыбыз, мираслар бүленер.

— Һәм шул көнне искә төшерик ки, анда безгә кычкырылыр, Сез дөньяны җыйдыгызмы яки дөнья сезне җыйдымы. Дөньяны сез кабул кылдыгызмы яки дөнья сезне кабул кылдымы. Дөньяны сез куйдыгызмы яки дөнья сезне куйдымы? — дип.

— Һәм шул көнне хәтергә китерик ки: безне беркөнне җеназага куярлар. Ул вакытта безгә кычкырылыр:

- Кайда сезнең куәтле нәфесләрегез? Сезне кем зәгыйфьләндерде, көчсезләндерде? Кайда сезнең матур сөйли торган телегез? Сезне кем сөйләүдән туктатты? Кайда сезнең күп дусларыгыз? Сезне кем ятсындырды?

— Һәм шуны искә төшерик ки, кемдер, зәгыйфьләр атлана торган атка атлана. Аны дүрт адәм күтәрә. Ул ат өстеннән без кычкырабыз:

- Әй туганнарым, әй кардәшләрем, әй минем җеназамны күтәрүчеләр! Сезне дөнья алдамасын, мине алдаган шикелле. Ул сезнең белән уйнамасын, минем белән уйнаган шикелле, — дип.

— Һәм искә төшерик кабернең безгә әйткән сүзләрен. Ул әйтер: Мин караңгылык өемен. Ятсыну вә куркыныч өемен. Әллә син, минем өемнең куркынычлыгын караңгылыгын оныттыңмы? — дип.

— Һәм шул көнне искә төшерик ки, ул көндә кайбер йөзләр кара, кайбер йөзләр ак булыр. Без белмибез кайсы гөруһтан-төркемнән булачагыбызны.

— Һәм шул көнне искә төшерик ки, аны Аллаһы Тәгалә әйтте: Кемнең гамәл дәфтәре уң кулына бирелсә шатлык, кемнең гамәл дәфтәре сул кулына бирелсә тәмугка салыныр, дип. Без кайсыннан булачагыбыз мәгълүм түгел.

— Һәм шул көнне искә төшерик ки, Аллаһы Тәгалә әйтте: Кыямәт көнендә гамәлләрне үлчи торган гадел үлчәү куярбыз.

— Һәм шул көнне искә төшерик ки, Аллаһы Тәгалә хәбәр бирде: Кыямәттә бер гөруһ җәннәттә, бер гөруһ тәмугта булыр, — дип.

— Бәс, шәех хәзрәтләре сүзен бу урынга ирештергәч, хәмер мәҗлесендә булган барча егетләр урыннарыннан сикерешеп тордылар да, мәҗлесләрендә булган барча хәмер савытларын һәм азу коралларын ватып-сындырып аттылар. Аллаһы Тәгаләгә ихлас белән тәүбә кылдылар. Тәүбәләрен күркәм кылдылар. Ничек Аллаһы Тәгалә Каләме Шәрифендә (Коръәндә) әйтте: Аллаһы Тәгалә шундаен Тәңре ки, Ул бәндәләреннән тәүбәләрен, гөнаһка үкенүләрен кабул кыла һәм гөнаһларын ярлыкыйдыр. 

Кәнзел-хикәят китабыннан.

 



Musulman.su
№ |
Musulman.su печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№34 (803873) / 27.04.2012 07:18:39

"шуның өчен Аллаһы Тәгалә сине дә туры юлга бастыруын телим" Кызык бу дөнья: урыс, мин урыс теллегә әйләнсәм, үтереп бәхетле буласымны белә, шуны аңламаган өчен битәрли; америкос, алар тибындагы демократиядә яшәсәң генә, бәхетле булып буласын белә, шул юлдан бармауыма аптырый, менә , мөселманнар да, минем өчен, яшәүнең бар мәгънәсе мөселманлыкта икәнлекне белә, алар кебек булмавыма, чын күәелдән борчыла... Ник берсе дә, минем үзем булып калдып, үземчә бәхетле булуымны теләми?!!!

№33 (803823) / 26.04.2012 15:16:13

Яши торгач мин шуны аңладым: динчеләр дә, милләтчеләр дә кешегә түгел, ниндидер абстракт халыкка хезмәт итә, әмма конкрет кешене яратмый!!!
"Халыкка хезмәт итү юлларында" алар кемнәрнедер кан елатып, таптап үтәргә һәм шул рәхимсезлекне, көрәш корбаннар сорый дип аклап, үзләре күләгәдә калырга мөмкин.
Ә Аллаһы Тәгаләгә ихлас күңелдән ышанучылар дан артыннан да, мал артыннан да кумый, кеше рәнҗетүдән курка. Ислам диненең иң беренче кануны: кешене үз туганыңдай күреп ярат, башкаларга зыян салма, түгелме соң?!

№32 (803821) / 26.04.2012 14:54:12

\\ни уйлыйм, кайда булсам да, шуны язам, Аллага шөкер.)))\\
Сорыкай, мин менә шуңа күрә синең өчен борчылам да инде, син дә бит татар кешесе, ә мин бит әле милләтче дә, шуның өчен Аллаһы Тәгалә сине дә туры юлга бастыруын телим. Әгәр сине Аллаһы туры юлга күндерсә, син дә яхшы уйлар гына уйлап, кирәклесен һәм файдалысын гына язар идең. Әлегә, үзең әйткәнчә, килде-китте уйлап, керделе-чыктылы сүзләр язып утырасың.

№31 (803808) / 26.04.2012 08:13:29

RIM

"икенче ник бн язгач ничек аның кем икәнен беләсең?"
))) Әй, RIM, RIM... )))

№30 (803791) / 25.04.2012 22:14:16

Икенче сайтта утырган да мина берэу : ике сайтта ике торле фикер йортэсен , анлап булмый сине дигэн . Эйе кемдер \"мишэрка \" нигыннан сиптергэн генэ .

№29 (803788) / 25.04.2012 22:05:02

Соры корт, икенче ник б\н язгач ничек аның кем икәнен беләсең? Әле мин мондагы берәресенең нигы б\н язалар дип торам.

№28 (803784) / 25.04.2012 21:39:57

Кактус
))) "Аллаһы тәгалә аны да туры юлга бастырса бик шат булыр идем." Кемнеңдер мине туры юлда яки кыек юлда дип исәпләве, һич кенә дә кызыксындырмый, ни уйлыйм, кайда булсам да, шуны язам, Аллага шөкер.)))

Кайбер, үзләренә карата кеше фикере мөһим булганнар, бер сайтта тәкъвә моселман булып, бер НИК кулланып, икенче сайтта, азу ярган развратник булып, икенче НИК кулланып язалар, шулар адесына "иманга килгән, туры юлдагы,"-дип язсагыз, күңелләре булыр ичмасам.))) 

№27 (803782) / 25.04.2012 20:59:17

Беркөнне телевизордан бер 23 яшьлек егет, үзен бик каты талант иясе итеп сөйләде. Журналист тегеңә сорау бирә, "Сине ни өчен "Кактус" дип атыйлар?" ул әйтә: "Мин компта "Кактус" исеме белән язам", дип җавап бирде. Сезнең тишегегездә шул Кактустыр инде.
Соры корт бөтенләй үк аңсыз түгел икән әле, бәлки иманга да килер әле, дигән өмет бар. Аллаһы тәгалә аны да туры юлга бастырса бик шат булыр идем.

№26 (803781) / 25.04.2012 20:55:08

Соры корт, нигә кешене белер белмәс тәнкыйтләп утырасың? МРу да да синең ник (Соры корт) белән дини булып язып утырырга була бит. 

№25 (803779) / 25.04.2012 20:29:26

№24
)))Юк, тишектә, М.Рудагы Кактус түгел, бер, минем кебек үк, тәмуг кисәве.)))

№24 (803777) / 25.04.2012 20:24:29

Кит аннан, Соры, хакмы шул? Тишектә дә шул Кактусмы???Профессиясе кем соң аның?

Күз алдына Кактус бөтенләй икенче кеше булып килеп баса иде))))Бер дә ядовитый кешегә охшамаган)))Алай дисәң үзем белән дә шундый ук хәл)))) чынлыкта белая и пушистая бит инде мин, пока не достали))))

№23 (803767) / 25.04.2012 19:00:06

Гаделша
Рәхмәт, мине аңлый язуыгызга!!! Монда, "дини" ләр исеменнән язучылар арасында, чын диниләр дә бардыр бәлки, аларга, дин темасына, аның нюанслары турында, Кактус әфәнде сайтында аралашсалар дөресрәк булыр иде, чөнки, колын тумаган килеш, аңа кигезеләсе камытның размеры турында бәхәсләшмиләр. Хәр сайтның үз аудиториясе бар...

Кактус әфәнде сайты: http://rasimhabib.ru/
Әлбәттә, бу сайтта, мин дә, башкалар да, М.Ру да язганча язмаячак, чөнки бу сайт, чын инанучылар сайты...

№22 (803760) / 25.04.2012 16:56:35

Соры корт, бэлки, чыннан да сезнен белэн олешчэ килешергэ кирэктер. Чонки диндэ булган хэм шэригать кануннарынын ни икэнен белгэн кеше белэн диннэн ерак торган хэм эчу-тарту, урлау, сулга йору кебек эйберлэрне егетлекнен бер торе итеп караучылар бер ук сузне, бер ук риваятьне торлечэ анлыйлар хэм торле яктан бэялилэр. Бэлки диннэн ерактагылар тарафыннан бу риваять берни дэ анлатмый торган буш экият кебек кабул ителэдер, бэхэслэшмим...

№21 (803743) / 25.04.2012 10:37:51

Гаделша

Карагыз инде үзегез, диннең имән терәкләре нинди:
Рэис №21 (803742) / 25.04.2012 / 10:28 )))

"Топ мэгънэ бу риваятьнен аны ишетучелэрне-укучыларны уйланырга мэжбур итуендэ" соң мин дә шуны язам бит, бу әкятне укып, уйланыр өчен... белмим, белмим, шушыны сөйләүче, кеше уйландыра алам дип уйлый икән... бер генә уй килә бешка, аның барысы да "өйдә микән?" )))

Уйландырырлык булсын өчен, һич югы, коймадагы "аракыга каршы №22212 / 19.04.2012 / 11:51" тарафыннан куелган: http://www.youtube.com/watch?v=kUsu_n6ZLj0&feature=player_embedded+ сылтамасы ише нәрсә кирәк...

№20 (803739) / 25.04.2012 10:12:13

Соры корт, "шул ривәятне чын дип кабул итәрлек беркатлылык (уйлау сәләте булмау) кирәк..." дигэнсез.
Сузнен топ мэгънэсе бер торкем исерек егетлэрнен иманга килуендэ генэ тугел (бэлки, чыннан да, шулай булгандыр, ялгышын танып хак юлга басучылар хэрзаман бар ул, курэ белергэ генэ кирэк). Топ мэгънэ бу риваятьнен аны ишетучелэрне-укучыларны уйланырга мэжбур итуендэ. Барыбыз да Шул йортка кайтачакбыз, бер ук сорауларга жавап бирэчэкбез. Хэм бары тик ниятлэребез хэм бу доньяда кылган гамэллэребез буенча гына тиешле бэяне алачакбыз. Эгэр риваятьне укып чыкканнан сон да шуны анламый икэн кеше, анын белэн бэхэс куертып утырудан мэгънэ юк...

№19 (803737) / 25.04.2012 09:54:30

Рәсим
))) Ә ул, иман дигәнегез, никтер, гомер буе кеше кыерсытып яшәгәннәрдә, жуликларда һәм чиновникларда уяна...))) Әллә иманлы булу өчен, башта кешелегеңе югату мөһимме??? Ә бәлки, башкаларны тагы да ныгырак "сыгу" өчен генә "иманга" киләләрдер...

№18 (803731) / 25.04.2012 09:02:32

ул чорда кешедә иман булган. Зәгыйф кенә булса да.
Шундый үгеттән соң ул кувәтләрнеп киткән дә, кеше тәүбә итә торган булган. Елый-елый.
Ә хәзер иман юк.
Күпме генә сөйлә, соры корт кебек мәзәккә генә әйләндерәчәкләр, чөнки булмаган нәрсә уяна алмый.
иман үлгән. йоклап кына ятмый.

№17 (803717) / 24.04.2012 23:47:58

"Исерек айнымасын, хәерче баемасын" бугай бу мәкаль. Исерекбашта горурлык хисе уяна башлаган, димәк. Ни еларга, ни көлергә...

№16 (803711) / 24.04.2012 22:52:20

Бу арада элек алкаш булып, хәзер эчми башлаган бер хатын нервыны ашый, бала тәрбияләргә өйрәтә, ашханәдә ашатуга бәйләнә, сыйныф җитәкчесен алыштыруны сорап жалобалар яза.Ә бит эчкән чакта баласында гаме дә юк иде."Исерек айнымасын" мәкаленең дөреслегенә ышандыра бугай инде.

№15 (803619) / 23.04.2012 20:53:26

))) Монда язмыйча булмый.))) Теге исерекләрне, мәзәктәге автобус шоферы кебек күтәреп үк, җәннәткә алып керерләр)))007, син мондамы соң?

№13 (803326) / 19.04.2012 21:47:52

Күпмедер дәрәҗәдә килешәм Мәйсәрә! 3 исереккэ торган аеклар да бар эле!

№12 (803320) / 19.04.2012 21:34:08

Исерек булмагач, ничек аңлыйм ди инде?

№11 (803317) / 19.04.2012 21:19:26

Теге дөньяда сорау алалар:
-Якты дөньяда ничек яшәдең?
-Белмим, туганда кечкенә, үлгәндә исерек идем...

№10 (803316) / 19.04.2012 21:12:20

Нәрсә гел исерекләрне сүгәсез?Исерекләр куркыныч түгел алар,вакытында башын төзәтегез!Аек исерекләрдән куркыгыз,алар бик куркыныч.Исерекләр оҗмах төбендә яталар имеш.Исерекләр гонахсыз алар.Оҗмахка сразу керәләр.Алар да кермәсә,кемне кертмәкче буласыз оҗмахка?Орышмагыз эчкәнне!!!Эчсен.

№9 (803313) / 19.04.2012 21:05:13

Әйдәгез эле, бер минутка гына күз алдына китерик..бер вакыттада булмаячак ( кызганычка каршы!!!!!!) хәлне.. Рәсәй дигән илдә берәүдә аракы эчми башлады ди..Һәм шулай ук башкасында кулланмый ди..Барсында сатуны, җитештерүне тыйдылар,ди..
Берсе көнгә үк гөмерендә бер тамчыда аракы эчмәгән кешеләр урамга таләпләр белән чыгачаклар."Аракыны җитештерергә, сатарга, эчкән кешене хупларга" дип

№8 (803304) / 19.04.2012 20:09:26

Әй Акбаш, Акбаш...  "Теге дөньяда тәмугның иң төбендә эчкечеләр акырышып ятуыннан" куркыр өчен, башта "Теге дөнья"ның барлыгына чын күңелдән ышану кирәк шул әле.)))

№7 (803302) / 19.04.2012 20:01:06

Киресенчә бу вәгазьне ишетеп үзеңнең тормыш төбенә тәгәрәвеңне аңлау өчен бик тирән акыл белән уйлау сәләте кирәк.Теге дөньяда тәмугның иң төбендә эчкечеләр акырышып ятар ди.

№6 (803300) / 19.04.2012 19:46:05

Карлыгач
"Имам вәгазен тыңлап,туры юлга басар өчен бик зур ихтыяр көче" һәм, шул ривәятне чын дип кабул итәрлек беркатлылык (уйлау сәләте булмау) кирәк...

№5 (803291) / 19.04.2012 18:37:35

Кызганычка каршы аракы ятьмәсенә эләккән кеше мондый хикәяне укымый шул.Ул инде аракы колына әйләнгән,аның бөтен яшәве шуңа корылган.Имам вәгазен тыңлап,туры юлга басар өчен бик зур ихтыяр көче кирәк.

№4 (803290) / 19.04.2012 18:29:20

Кызык... Ниндидер ривәят сөйләнә дә, шуңа барысы да ышанып, хак юлга баса...
Мондагы "дини"ләр генә түгел, чын дин әһелләренең дә шул юл белән баруы кызганыч... Төрле ривәяткә ккараганда, бүгн коймага "аракыга каршы №22212 / 19.04.2012 / 11:51" тарафыннан куелган: http://www.youtube.com/watch?v=kUsu_n6ZLj0&feature=player_embedded+ сылтамасы күпкә нәтиҗәлерәк бит...

№3 (803285) / 19.04.2012 17:49:49

Ходай сакласын!

№2 (803277) / 19.04.2012 16:48:46

Бу хикәяне укып гамәл кылынса, дөнья җәннәткә әверелер, иблис шайтаннарын җыеп тәмугка кереп качарга тишек таба алмас иде. Тәмуг кортлары ничек җан асрар? Гөнаһлы әдәмнәр шулар өчен кирәк бит.

№1 (803268) / 19.04.2012 15:33:54

Интернет битләре "кортлары "уйга чумды...

▲ Өскә
 
Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar