поиск новостей
  • 26.01-30.01 Әнвәр Нургалиев. Уникс
  • 29.01-30.01 Премьера! "Алтынчәч", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 02.02 Премьера!" Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 03.02 "Ак чәчәкләр кебек...", 12+, Кариев театры, 18:30
Бүген кемнәр туган
  • 23 Гыйнвар
  • Ркаил Зәйдулла - язучы
  • Алсу Исмәгыйлева - журналист
  • Равил Галиев - җырчы
  • Альберт Кәримов - дәүләт эшлеклесе
  • Ринат Шәмсетдинов - регбичы
  • УБОРЩИК ТЕРРИТОРИЯ (ДВОРНИК) ИР КЕШЕ ЭЗЛИБЕЗ ЭШ УРЫНЫ УЛ.ЧУЙКОВА УРНАШКАН, 67 ЯШЬТЭН ОЛЫ БУЛМАСЫН! 5/2 7:00,16:00 БЕР СЭГАТЬ ОБЕД ТЕЛ 89957664503
  • Казан шэхэренен Жилплощадка бистэсендэ бер хужа (50 яшьлек ир)ике булмэле квартирага ике егет кертэм. Тулэу жан башына 4000. Квартира барлык унайлыклары белэн.Хужанын начар гадэтлэре юк.тел.вацап 89027159146
  • Озак вакытка торырга бер бүлмәле фатир бирәбез. Казан шәхәре, Вахитов районы, Хороводная,50 ("Рустәм" мәчете янында). 50 м2,2 лоджия. Яшәр өчен барлык җигазлар бар. Бәясе - аена 23 мен сум + ку. Риэлторларсыз. 89655886519.
  • Сдаю 2 комн.квартиру на Спартаковской 88б, с мебелью,бытовая техника,охраняемый двор,в отличном состоянии.с.89276766077
  • Узем белэн бер булмэле квартирада торырга бер кыз эзлим. квартира фатых амирхан урамында урнашкан, 13 000 все включено. Ватсапка язырга яисэ шалтратырга аласыз элеге номерга 89872711348
  • Набережные Челны! Делаю ручной и вакумно- аппаратный массаж. А так же сухая хиджама.+79520427894 Мунира.
  • КАЗАН ШЭХЭРЕНДЭ ГРУЗЧИК, ГАЗЕЛЬ, КАР КОРЭУ ХЕЗМЭТЕ КУРСЭТЭБЕЗ... 89196271171
  • Ярылган хэм ярылмаган букэнлэнгэн утын сатабыз. 89274194883
  • Төшегезгә ерак бабаларыгыз-әбиләрегез фәрештә булып керсен дисәгез, сез аларга догада булыгыз. Исемнәрен белмисеңме? Шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны да белмисезме? Бу бит хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 8 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
 
 

 
Архив
 
10.02.2010 Мәдәният

ӨЧЕНЧЕ «МУЛЛА»

Төнге сәгать уникеләр тирәсе. Әтнәдән кайтып килеш. Әтнә районында моңарчы булганым юк иде, ничектер моңарчы сәбәбе чыкмады. Беренче сәяхәтемнән соң: «Монда ешрак килергә кирәк икән», – дип уйлап куйдым. Әтнәләрнең 90 ел тарихлы халык театры – «балык»ны кармакка эләктерер өчен әлләни отышлы «җим» түгел, дияр кайберәүләр. Һәм бу ялгыш фикер булыр. Туфан Миңнуллин пьесасы буенча сәхнәләштерелгән «Мулла» спектакле белән мине бик тиз «кармак»ка эләктерде алар.

Драматургия

 

«Мулла» бүген өч театр сәхнәсендә уйнала. Иң элек аны Мәҗит Гафури исемендәге Башкорт дәүләт театрында сәхнәләштерделәр. Режиссер – Айрат Әбүшаһманов. 2008 елда Казанга гастроль вакытында Уфа кунаклары бу спектакльне Камал театры сәхнәсендә уйнадылар. Башкорт театрының директоры Рәис Исмәгыйлов ул вакытта «Мулла»ны башка татар һәм башкорт театрлары да сәхнәләштерсен иде», – дигән теләген җиткерде. Аның сүзе рас килде: бу сезон башында Дамир Сәмерханов «Мулла»ны Минзәлә театрында куйды. Яшь режиссер берникадәр үзгәртеп сәхнәләштергән спектакль тамашачы күңеленә шулай ук хуш килде. Инде менә Әтнә халык театры да бу әсәргә мөрәҗәгать иткән.

 

Ике ел эчендә өч театр бер үк әсәрне сәхнәләштерә. Әйе, татар драматургиясендә бүген тамашачы күңелен яулый алырлык яңа пьесаларга кытлык бар. Әмма бу вазгыятьне андый сәбәп белән аңлатасы килми. Димәк, пьесада замана өчен актуаль мәсьәлә күтәрелгән. Кайсы авылда ире-хатыны эчми бүген? Кайсы авылда халык күпләп мәчеткә йөри? Гомумән, бер үк әсәрне берничә режиссер сәхнәләштерүне уңай күренеш, дип бәяләргә кирәктер. Бу бер үк вакытта конкуренция шартларында эшләү дә, коллегаларның тәҗрибәсен өйрәнү дә. Мәскәү, Санкт-Петербург театрларына якынлашу түгелме соң бу? Аларда бит спектакльне кайсы режиссер сәхнәләштерүгә дә игътибар итәләр. Димәк, бездә дә сайлау мөмкинлеге бар. Әбүшаһманов куелышын сайларгамы, Сәмерханов яки Фазлыевныкынмы.

 

Режиссура

 

Г. Камал театрында тәҗрибә туплаган Рамил Фазлыев бүген Әтнә театрында эшли. Халык театры өчен профессиональ режиссер – зур табыш. Бүгенге режиссурада җитенкерәмәгән нәрсә – күп очракта режиссерның аерым стиле булмау. Спектакльне карагач: «моны бары бу режиссер гына шулай сәхнәләштерә ала», – дип сирәк әйтелә. Рамил Фазлыев сәхнәләштергән «Мулла» башкаларыннан аерыла. Ләкин спектакльләрне «начар-яхшы»га аеру, бер-берсе белән чагыштыру урынсыз. Спектакльләрнең өчесе дә уңышлы. Бары тик режиссер интерпретацияләре төрле.

 

Рамил Фазлыев тамашачыга нәкъ Туфан Миңнуллин язганча, «мәдрәсә тәмамлаган яшь мулла»ны тәкъдим итә. Налимәнең «Сабан туенда гер күтәрәм, кул көрәштерәм» дигән сүзләре дә ышандыра. Шулай да режиссер кайбер образларны үзгәрткән: Мөслимә әби Әсфәндиярны ашатып, өс-башын карап торырга бары эшмәкәр Самат биргән акчаларны галош төбенә салып куйгач кына ризалаша. Авыл бандиты Эльбрусны «үтерү»не (егет үз-үзенә кул сала) отышлырак күргән режиссер. Димәк, ул мулланың җиңә баруын безгә әнә шулай күрсәтә. Спектакльнең азагында ярымай фонында азан әйтеп килүче малай да шуны символлаштыра.

 

Әтнәләр куйган спектакльнең сәхнә бизәлешенә дә тукталып китми ярамас. Халык театры өр-яңа мәдәният йорты бинасы каршында эшли. Сәхнә шактый зур, уңайлы. «Мулла» спектаклендә сәхнә бизәлешендә артык элементлар кулланылмаган. Өй дивары вазыйфасын башкарган агач чаршау мәчеттәге күренешләрдә дә файдаланыла. Икенче ягын әйләндереп куйгач, урамдагы койма «килеп чыга». Өй нәкъ пьесадагыча җиһазландырылган: өстәл, берничә урындык һәм карават.

 

Пәрдә ачылуга, башта сәхнәдә мәчет эзли башладым. Төп каһарманы мулла булган спектакльнең сәхнә бизәлешен мәчетсез күз алдына китерә алмадым. Күпме генә эзләсәм дә, мәчет табылмады... Беренче күренеш тәмамлангач кына моның хикмәтенә төшендем: ут сүнгәч, караңгылыктан ярымай килеп чыкты!

 

Актерлар

 

Үткән елда Әтнә халык театрының 90 еллык юбилее уңаеннан оештырылган чаралар вакытында бу театрга «профессиональ» дәрәҗәсен бирү хакында сүзләр күп булды. Бу сүзләрнең нигезе – театрга игътибарлы җитәкчелек, тәҗрибәле режиссер, яхшы зал һәм, әлбәттә, актерлар булуындадыр. Спектакльне карый башлаганчы «үзешчән театр инде бу, кайбер кимчелекләргә күз йомасы булыр», дигән уйларым бар иде. Тамаша ахырына алар юк булдылар. Артистларның уйнау дәрәҗәсе югары. Әсфәндияр ролен башкарган Риваль Хисмәтуллинны аласыңмы, Налимә ролендәге Гөлия Сибгатуллинанымы – һәммәсе дә образга кергән, текстны белүдә дә, тавыш уйнатуда да профессиональ театрларда эшләүче артистлардан калышмыйлар.

 

Шәхсән миңа «Мулла»да Вәлиәхмәт белән Бәдретдин ошый. Колоритлы образлар. Алар икесе генә уйнаган күренешләр дә, Әсфәндияр белән диалоглары да – спектакльнең бизәге. Таһир Габидуллин белән Марат Хәбибуллин бу образларны пьесадагыдан да катлаулырак, каршылыклырак итеп күрсәтә алган. Әсфәндияр белән аралашканнан соң әллә үзгәрдеме, ниятеннән кире кайттымы, дигәндә генә тамашачы каршында янә «авылга «Ясин» чыгарга кайткан» Вәлиәхмәт килеп баса. Бәдретдиннең Вәлиәхмәттән аракы сорап теләнеп йөрү эпизодын да бу спектакльдә иң тәэсирлеләрдән, дип атар идем.

 

Тамашачы игътибарын үзенә җәлеп итәрлек тагын бер образ – участок милиционеры Әмир. Бу рольне башкарган Илфат Хәкимов бүген районның мәдәният бүлеген һәм халык театрын җитәкли. Әмма Әлмәт театрында туплаган актерлык тәҗрибәсен дә бушка таратмый. Әмир – бер үк вакытта көлке тудыра торган («Панимаешь, миңа аякны, фуражканы салу не положено», – дигән булып, оекбашының тишек булуын яшерергә тырышу күренеше генә ни тора!), шул ук вакытта җәлләүгә дә лаек персонаж. Мәчеткә дә йөрер иде ул, русчасын-татарчасын бергә кушып сөйләшмәс тә иде – заманасы шундый.

 

Яшь мулланың Вәлиәхмәтләр, Бәдретдиннәргә, динсезлеккә, эчүчелеккә каршы көрәштә ялгыз түгеллеген символлаштыручы балалар да үз рольләрен уңышлы башкарып чыктылар. Соңгы күренештә Илдарның (Радик Шәрәфиев) азан әйтүен тавыш белән генә чикләмичә, үзен дә ярымай фонында сәхнәгә чыгару белән күңелләрдә сүнеп барган өметне янә кабызалар.

 

Спектакльне аерым өлешләргә бүлеп карау уе күпкә соңрак туды. Чөнки тамаша залыннан ул бербөтен булып күренә. Күтәрелгән проблемасы шактый катлаулы булган пьесага алынган режиссер эше дә, актерларның уйнавы да, музыка да, сәхнә бизәлеше дә бары бер генә теләк уята – Әтнәгә тагын килеп, профессиональ дәрәҗәдә эшли торган халык театры спектаклен карау теләген.


Илмир ХӘБИБУЛЛИН
Сәхнә
№ 2 |
Сәхнә печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№78 (36697) / 21.02.2010 02:22:00

кайбер жэмлэлэре анлашылып бетми канишны, ике кат укысан да. аннары жэмлэлэре бигрэк кыска - ужыс!
а вообще ул егет бн бер-ике аралашырга туры килде - маладис жегет ул дигэн фикер калды. ну бераз масаюны исэплэмэгэндэ. масаерга иртэрэк шул эле((

№77 (36175) / 17.02.2010 11:50:40

Татар халкы өчен " Үзеңнекен Ярат!" дигән девизны алга куеп яши белү җитми. Фикерләрне укыгач, бик күңелсез булып китә. Беркайчан да дия рлек тема буенча акыллы сөйләшү табып булмый. Интернет аша дөнья кадәр дөньяга татар теле ярдәмендә дәшкән вакытта үзегезнең кайсы халык вәкиле икәнлегегезне дз онытмагыз. Сүзнең тәмен җибәрмик әле. Интернетка эленгән һәр язманы , үләксәгә тҗашланган чүл бүреләре кебек йолыккалау бик ямьсез гамәл. Гөлчәчәкнең гүзәллеге бәхәссез. Шул ук вакытта чыпчык сабыны чәчәге дә бик матур. Студент егетнең үзе караган спектакль турында әтрафлы итеп яза беләеннән әрнәк алу урынлы булыр. Югыйсә бит ул да Әтнә театрыннан кимчелекләр эзли алган булыр иде. Эзләсәң табыла ул. Матурлыкны, энҗене креп алу күп кыенрак. Алтын эзләүчеләр, әнә, бер бөртек алтын комы табып алу өчен ничәмә мең улак елга комы юа.

№76 (35637) / 12.02.2010 21:31:22

Бездәге теге, кайберәүләргә "элита мусора" дигән кушамат таккан абзый бүген болай ди :"уровень образования не определяет уровень культуры"...мондагы талашны укыгач,шул искә төште...

№75 (35570) / 12.02.2010 13:57:39

Булган бу

№74 (35550) / 12.02.2010 10:21:27

Сәхибҗамалга сәлам хаты
( нервы вообще беткән синең}

№73 (35549) / 12.02.2010 10:13:59

Җууук җанашкаем ,\"ә.б.\",ацуланмыйм,
күп күрергә туры килде б.бетләрен. 70 еллар эчендә кемнәр генә очрамады.Ничә % җитешмәгәннәр хисабына СПИСАТ итәрбез ...сүләгән гамәлләреңне.

Мунча пары аллага шөкер һайбәт булды.Үз мунчаңнан да хәерлесе юк.

Бөҗәкләргә барып җитми шул,наныем,ацуланганнан ни файда,яшә инде б.б. булып.Мөселман
хатыннарына син әйткәннәр куркыныч түгел.Җуынып җөр,ару булырсын.Сәһибҗамал әбием әйтте диярсен!!!

№72 (35541) / 12.02.2010 00:39:48

Брр.. Бигрәк ямҗсез сөйләшү. Чын мәгүнәсендә мәдәниятлеләр кешегә, син колхозник, дип әйтми.

№71 (35532) / 11.02.2010 23:20:33

аңламыйсыз икән, аңлатам.
аңлап та кылынасыз икән, гыйбрәт булсын.

соравыгызга каршы әйтмәдем бер сүз.

менә моңа каршы әйттем сүз
//акыл сатып утырасызмы?//

№70 (35530) / 11.02.2010 23:11:18

Юк-бар соравым белән башыгызны авырттырганым өчен, зинһар, гафу итә күрегез, Ил әфәнде!

№69 (35529) / 11.02.2010 23:01:43

Тамашачы

при чём монда "в теме", "не в теме".
мәкалә хакында бит сүзебез, театр турында түгел.

№68 (35523) / 11.02.2010 21:51:25

Әтнә театры турында берәр фикер әйтегезче соң! Барырлыкмы? Карарлыкмы? Әллә барыгыз да "не в теме" килеш кенә акыл сатып утырасызмы?

№67 (35517) / 11.02.2010 21:41:50

Юк, малай, болай барса әле үземнекен дә тартып алмагайлары, -ТЕЛЕМ ОЗЫН...

№66 (35514) / 11.02.2010 21:28:07

Зиләйлүк ! Сиңа физиканы да укыттырмыйлармы анда случайно гына!
Әллә ниләр ачасың!

№65 (35512) / 11.02.2010 21:22:32

Бер закончалык ачтым әле- мәкалә астында коммент саны күп икән,ачып укымасаң да билгеле, значит ТАЛАШАЛАР, и не в тему...

№64 (35510) / 11.02.2010 21:01:19

мансур , сезнен театрда спектакль кячак рамиль фазлыев тугел ,а гараев

№63 (35493) / 11.02.2010 16:36:11

Ил! Сер итеп кенә әйтәм минем үземнең дә кыйнап үтерәсе килә башлады сине.

№62 (35487) / 11.02.2010 16:10:44

Ошибочка вышла,иптәшләр. Минем улым юк - бер, мин Биектаудан түгел - ике,мәкалә ачуымны китерми. чөнки яшьләргә бәйләнеп утыру - картаю билгесе.монысы булды өч. Гомумән , яшерен батырын түгел,мин монда бер генә язучыны провоцировать итеп утырам. Бүген никтер шундый киребеткән кеше кәефе белән уяндым да, гел кирегә сукалыйсы килеп тора. Сәхиб-л, яшәгез әле Себерегездә генә, анда куропаткалар да күп, кислород та аз, акча да җитәрлек, байлар да.Ил чыгып китте, интеллигентностен арттырырга. Мин хәзер башка җирдән эзләп кайтам әле аны. Алайса монда бу\"Мулла\",теге\"Мулла\". какая разница безнең татарда кем мулла, иң мөһиме сәдакаңны дөрес итеп бир... Ярый хуш, ша-ЯРЫШ-ны аңламаучы быратлар, исә булып торыгыз.

№61 (35486) / 11.02.2010 16:07:33

Г. Камал театрында тәҗрибә туплаган Рамил Фазлыев бүген Әтнә театрында эшли. Халык театры өчен профессиональ режиссер – зур табыш. Бүгенге режиссурада җитенкерәмәгән нәрсә – күп очракта режиссерның аерым стиле булмау. Спектакльне карагач: «моны бары бу режиссер гына шулай сәхнәләштерә ала», – дип сирәк әйтелә. Рамил Фазлыев сәхнәләштергән «Мулла» башкаларыннан аерыла. Ләкин спектакльләрне «начар-яхшы»га аеру, бер-берсе белән чагыштыру урынсыз. Спектакльләрнең өчесе дә уңышлы. Бары тик режиссер интерпретацияләре төрле.

чыктым аркылы купер, утырдым тобенэ багана...

берни анламадым..

№60 (35485) / 11.02.2010 16:06:50

Исләре киткән икән ә! Публика каршына чыккач гел лаврлар гына җыялар мени?
Ил не укыгыз, үзен үртәмәгез, хаталар өстендә эшләгез И вчу!

не тыкай, колхоз-совхоз)).Восркресенье будете ВЫюҗиватся җаннарым.
Үсегез башта! Буйга гына түгел!
Кешене Син дип хөрмәтләп тә, Сез дип мыскыл итеп тә була.

№59 (35484) / 11.02.2010 16:06:05

Тәнкыйтҗ - бар, сүгү - бар, ә ничек дөресрәк булыр иде, ул юк. Конструктив тәнкыйтҗ шундый булырга тиештер. Мин бит барысы да шәп димәдем, сәхибҗамал, сәгадәт һәм башкалар.... өйрәнер. кода-кодагыйлык исе килә остазлар дисәгез- димәсәгез дә, алар- безнең балалар, аларның киләчәге бүгенге реакөиядән тора. бүген ктыршы булган, иртәгә шомарыр, берсекөнгә тагын да әйбәткрәк булыр. ә чиле-пешле материалны автор үзе бастырмый җурналда. ул редактор, җаваплы секретарҗ, баш мөхәррир аркылы уза. бу очракта студент-автор түгел, шул редактор - бүлек редаткоры - сәркатип - баш мөхәррир чылбыры турында сүз йөртергә кирәк, текстны төзәтеп була идеме-юкмы? студентлардан әйбәт җур-ст чыксын өчен аларны кулларыннан тотып өйрәтергә кирәкме-юкмы? Мин шул хакта язган идем.

№58 (35481) / 11.02.2010 15:52:00

//ШУТКА-ЮМОРА белән проблемаларыгыз бар,//
сезнең анальный ШУТКА-ЮМОРАгыз белән куда-нибудь мунча ташы тирәләренә барып кайтасыгыз килмиме? хотя... башка вариантлар да бар бит. көлкешоу. буа...

Сәһибҗамал
угу, дөбьяз, чыршы, битаман, кавал, өбрә, сая, әлдермеш, өнсә, мамунино, мтс, ...
:)

№57 (35478) / 11.02.2010 15:35:38

Лилинград урамында бетен Дөбъяз халкы инде.Караваевосында да шулар.Бетенесе 16 и 22 заводта.
Атаң-анаң:
Маҗар ,Каракүл,Айбаш,Рәс,
Чувашиле,Ювас,Бикнарат,Яңауыл якларыдыр инде.Дөрес, анда яхшы кешеләр яши иде заманында.

Казанда 1920 елда күпме кеше яшиәде,вәйт,калганы барысы да авыл гыбады!!!

№56 (35476) / 11.02.2010 15:29:59

Ил иптәш, Сезнең ШУТКА-ЮМОРА белән проблемаларыгыз бар,тикшерелегез әле.Кагыйдәләр мәсьәләсендә Сез булганрак бит инде. "Капец" сүзенең ахырында нинди хәреф язылганын беләсез...(Нүҗәли бу тешләшүне дә клиника дияр инде)

№55 (35474) / 11.02.2010 15:16:07

Иии җанашкайларым,шушымы ул,мин сагына торгаган Татарстан татарлары!?

Мин Казанга кайтып төпләнергә дип йөри идем.Булмас ахрысы...

Без монда татарлар тату,бер-беребезгә ярдәмчел.Татар татарны башкортны ,беркайчан да борып җибәрми. Хәленә керә,киңәше б/н булса да ярдәм итергә тырыша.
Ә монда:
-әйе абый рәхмәт ,тагын бер укып чыктым үз язмамны,шулайрак икән шул,кытышырак чыккан икән,-дип әйтүче юк.
Татар яшләренең күбесендә, олыларга мәрхәмәт беткән(моҗет булмагандыр да).Чөнки гаиләдә ата-анага мәрхәмәт булмаган дигән фаразга кайтып калам.Ата-ана бер берсенә хөрмәткүрсәтмәгәч,
\"колхозник\" тәрбиясе була инде.

\"колхозник\",не есть авыл кешесе!!!

Бу сөйләләшүләрдәге \"яклаучылар\"ан,кода-кодагыйлык исе килә.Кемнеңдер баласына җил-янгыр тидерәселәре килми,оят бит, өйрәтеп җиткерә алмаган,остаз булганы.....

Ә театрга, уңышлар телик!!!!

№54 (35472) / 11.02.2010 15:03:46

туктый бугай. = туктыйМ бугай.

№53 (35471) / 11.02.2010 15:03:04

//"сез"сүзен миңа карата гына әйтсәгез дә кечкенә хәрефтән язгансыз. дөрес түгел.//
кагыйдә?

//культура бетте бит инде ул,МӘДӘНИЯТ кенә калды//
адекватность, аууу!!

туктый бугай.
там клиника проглядывает.

№52 (35470) / 11.02.2010 15:02:12

Сәгадәт дигән исем йөртеп ничек колхозник темасын тикшереп була, хөрмәтлем, вакытында туктатмаган булсалар, гайбәтегез ташыган иде бит инде. Ну, сөйләшеп тә карыйсыз, ну кыланып та күрсәтәсез. Ярый әле үзегез күренмисез авызыгыздагы бәрәңгегез белән.Каян килсен монда тәрбияле кеше, наив бәндәләр. Бу бит "Культура" каналы түгел.

№51 (35469) / 11.02.2010 14:55:24

Авыл гыйбаты, мин тумадым, ә үстем. "Ты"кать итми булмый, мин бит бер генә кеше белән сөйләшәм, аның янында кем язып утырганы күренми миңа.Сез дә әллә ни түгел, "сез"сүзен миңа карата гына әйтсәгез дә кечкенә хәрефтән язгансыз. дөрес түгел. Күңелегезгә авыр алмагыз әле минем туган җирем Б.Краснаяда булмавын.Садикка да Тинчурин урамына түгел,Ленинград урамына йөрдем мин. Кушаматым Сезнеке кебек үк "пикантный" булмаса да, хәтәр культурный итеп (хәер, культура бетте бит инде ул,МӘДӘНИЯТ кенә калды) сөйләшә беләм. Биредә этләшеп утыруымның үз сәбәпләре бар. обьектив сәбәпләр. Ә Сезнеке нинди,сорарга рөхсәт булса?

№50 (35468) / 11.02.2010 14:46:20

йцук, тикшерер, булдыра торган егет

№49 (35467) / 11.02.2010 14:44:55

http://shahrikazan.com/jamgyat/index100.html
укыдым
 украинада кем президент булуга карап, татарстан очен нэрсэ узгере? кырым татарлары очен нерсе узгере? менэ шуны ачыкларга иде рас тотынгансын икен шушы катлаулы темага.
укртатнафта белен ни булып бетэ, татнефть нишлеячэк мэсэлэн

№48 (35466) / 11.02.2010 14:42:37

я бы добавила
"колхозник" - на сегодняшний день - это не место жительства, а воспитание

№47 (35465) / 11.02.2010 14:38:09

Әйтми булмады, сез шэхэр кешесе тугел.
белки шэхэрде тугансыздыр, лэкин сез барыбер "колхозник" булып калгансыз.
бу сузнен начар мэгънэсенде.
"тычете"

№46 (35464) / 11.02.2010 14:36:10

Узенне сынап карарга була ул.Эмма "Сэхнэ" дип, куркэм итеп исемлэнгэн журнал битен редактор да кул тыкмаган койгэ, гади укучы кабул итэ алмаслык итеп "буярга" ярый идеме? Укучыга шундый продукт та бата дигеннердер инде. Эмма бу журнал житекчелэрен бер дэ бизэми, бэясен генэ тошерэ. Эгэр язма кин жэмагатьчелек хозурына элэккен икэн, Илнен тэнкыйтенэ "эбижэйт итмэ баланы" дип унай бэя телэну ахмаклык.

№45 (35463) / 11.02.2010 14:22:16

эх, татарлар, 
беребез дэ хатадан хали тугел, гафу, килешэм, бутэн не буду))

ташладым, ягъни мэсэлэн..

№44 (35462) / 11.02.2010 14:18:35

Пофиг түгел, әнә ничек ачуыгыз чыкты, димәк Сез кемнәрнең шулай селтәнүен беләсез. Миңа Сезнең жаргоныгыз ошамый, Сезгә минем үзегезне "якын итеп" эндәшүем.Мин,кыстати,авылдан түгел. Сиңа ияреп кенә авылча сөйләшәм, ну...син үзеңне бераз кеше итеп хис итсен дип. Кара әле, "Мулла" спектакленең өчесеннән берсен генә булса да карадыңмы син? Бәлки шаккатарлык рецензия язып бирегә элеп куярсың... Мөфтиятне реформалау турындагы нәмәкәеңне эшләп бетергәч,әлбәттә, эшлексез эшлекле газиз милләттәшем.

№43 (35461) / 11.02.2010 14:10:40

//Сезнең колхозда \"и,тәре\" дип сөйләшәләр,беләм мин. //
\"минем колхоз\" - б.красная (роддом) б-н тинчурин (детсад) урамнары арасы. +бутлерова (мәктәп).

№42 (35460) / 11.02.2010 14:08:33

//Әйтми булмады//
мин капец дигәндә, это просто үзлегемнән татжур+мондагы кое-кемнәрнең наданлыгыннан аптырау.

ә сезнең \"бырат\"ларыгыз - точно бескультурие. панибратство в худшем виде.
җенем сөйми.

+
мне вообще пофиг, сезнең анда кемнең нәрсәләрен \"тырпайтып йомшак кына\" селтәүләрегез.

№41 (35459) / 11.02.2010 14:05:22

Кемнең кайдан ничек итеп киткәнен сөйләшәбезме хәзер,Сәгадәт. Ул бит гайбәт була, беләмсең. ташла,кит маташма.

№40 (35458) / 11.02.2010 14:02:45

о! табылды менә, театр белгече, типа.
Сайлау дигән спектакль
http://shahrikazan.com/jamgyat/index100.html

№39 (35457) / 11.02.2010 14:00:58

Сезнең колхозда "и,тәре" дип сөйләшәләр,беләм мин. Иң якын иткән кешеләренә инде, кәнишне.Ул сүзне әйткәндә сул кулларының чәнти бармагын тырпайтып йомшак кына селтиләр. Ил иптәш, Сезнең кебек үк "интеллигент" булмасак та, үзегезгә"быдло" дияргә усал булмаган телебез әйләнми.Кичерегез инде безне, авыл балаларын.Сезнең үтә шәһәрчә һәм зыялы"капецларыгыз"ны аңламаган булсак рәнҗемәгез инде,нечкә хисле,каештай йомшак күңелле,милләт өчен көенүче ИЗГЕ КҮҢЕЛ иясе. (Сарказмым йомшаграк булды, нәләт)

№38 (35456) / 11.02.2010 14:00:10

Айсылу, 
чурт, монысы калган,

//театр критигы тугел, теманы анчар белэ.//

теманы ойрэнергэ иде башта, бер-ике дистэ (хотя бы) публикация укырга иде бу темага..

уз олкэмнэн генэ чыгып эйтэм инде, бер статьяны языр очен 50 гэ якын язманы эшкэртэбез алдан, и то язганны берничэ кат узгэртергэ туры килэ.

Сәһибҗамал, килешэм,

Еллар узгач шул сызымнарны таптым.Чыннан да оялырлык иде шул, ул сызымнар.Рәхмәт әйтәм аңа! Сызымнарны укырга,сызарга өйрәтте.Тегеләрдә укып чыктылар,но....///

нэкъ шундый ук ситуация...
язарга ойрэтэлэр мине дэ))

№37 (35455) / 11.02.2010 13:55:49

Айсылу,  //ШКда атна саен яшьляргя багышлагнган бер бит алып барды ике ел//

ШК дан ызгышып китте тугелме ул Алсу белэн икэулэшеп, или миндэ дорес инфо тугелме?

№36 (35454) / 11.02.2010 13:49:24

Айсылу, Әйтми булмады, илгә!, ь, 
тяжело в ученье, легко в бою!
критиканы кутэрэ белергэ кирэк.

минем дэ руководитель почти каждый день по стенке размазывает, но ничего, зато ойрэнэм.. \"Терпи, казак, атаманом будешь\", ди аннан

берэу дэ белеп тумый, конечно, все приходит со временем и с опытом! а критика, в этом случае, необходимая вещь.

Бу форумда Ил, Нух ише критиклар булмаса, бик скучно булыр иде (шэхсэн минем фикерем) ялгышсам, иптэшлэр тозэтерлэр))

№35 (35453) / 11.02.2010 13:48:56

уф. ну вот, говорю же, дурак я. кто ещё будет с быдлоганами тут время тратить...
//бырат// имеш.
у себя в "колхозе" так будете обращаться.
не брат я тебе...

а если по теме

//Илмир Сезнең белән ызгышыр дәрәҗәгә төшмәс//
ну и ладно. кому хуже?
а вообще, всем хуже.
татар матбугатында наданлык хөкемлек итәчәк. ладно. давайте.

№34 (35452) / 11.02.2010 13:45:29

Ил, сез милләт өчен борчыласызмы, бу егетне язмаслык итим дип тырышасызмы,әллә Сәхип-л әйтмешли ликбез уздырасызмы...Фикерләрегез -провокация кебек.Итагатьлерәк кыланыгыз әле. Бар кешедә дә сездәге кебек каешланган күңел белән усал тел булмаска да мөмкин. Илмир Сезнең белән ызгышыр дәрәҗәгә төшмәс, шулай да аккуратрак, бырат, аккуратрак.

№33 (35451) / 11.02.2010 13:38:11

//обижать итмя кешене:)//
кем кемне обижает??

мин язганнарны укыгыз да,
татжур-ка апологетларыныкын.

обижаю, имеш...
:)

№32 (35450) / 11.02.2010 13:34:21

ШКда атна саен яшьляргя багышлагнган бер бит алып барды ике ел, олы журналистлар алынырга курыккан политика П-н - Мед-в темаларына язды хэм бер дэ начар тугел. Сэхнэдэ эшли башлаганына озак тугел, театр критигы тугел, теманы анчар белэ. редактор журналга чыгарганчы ник укымаган? укысын тозэтсен иде. Ойрэнер, обижать итмя кешене:)

№31 (35446) / 11.02.2010 13:22:18

//Илмир узен хэр олкеде сынап карый. //
дык. аны универ канүшнәсенең берәр ыстинасындагы ыстингазетада җазып карарга җарамыймы???

ну, или рубрика (әйткәнемчә).

№30 (35445) / 11.02.2010 13:20:10

//бәлки булышыр...//
сезгә булышты. миңа да тәкъдим итәсезме? һәр кешедә бер хаста түгел бит инде.
сезгә булышмады. җарар, хет башкаларга булышмасмы, дип уйлыйсызмы?

//Шәхескә күчү мәсьәләсендә, //
уфф... бу сүзләрнең дә мәгънәсе илә таныш түгелмесез?

№29 (35444) / 11.02.2010 13:17:28

Илмирнеж театр темасына беренче язуы, ул рец-я язарга ьыенган, ил эйткэнчэ, татжур амплуасынан чыккан, артисларныж ни яратуы хакында язмый, спектакль турында язган. Беренче коймак тоерле була ди. ойрэнер, молодей, Илмир узен хэр олкеде сынап карый. карасын. 3 ел элек мэктэп тэмамлаган егеткэ биек потолок куйма ил, ул синнэн пачти 20 яшькэ кече.

№28 (35443) / 11.02.2010 13:13:13

Шәхескә күчү мәсьәләсендә, Ил гел кеше кимсетү өстендә эшли.Үзен дурак дип атавы белән килешәм, самокритикасы бар, димәк \"сүнмәгән соңгы өмет\". \"Сезнең башыгыз җитәрме бәхәсләшергә\" дию, Ил үзең әйтмешли капец, ваще, мыскыл итү чтоли. Үтә акыллы булып кыланасың, рәхәт түгелдер берүзеңә андый чырай белән йөрү. Шәм турындагы тәкъдимне кире кактың шикелле - елмаеп кара әле. бәлки булышыр...

№27 (35441) / 11.02.2010 13:03:12

Сәһибҗамал
тнвны карап багыгыз әле :)
вот, в теч. 15 минут.

№26 (35439) / 11.02.2010 12:51:35

кушмаганны эшләргә студент халкы дивана түгел бит!
аның кушканны эшләргә дә вакыты юк әле!төнге клуб, изге Вәлинтин, фәлән-фәсмәтән.

№25 (35438) / 11.02.2010 12:48:06

Мин хәреф җыйганчы күпме язганнар.

Препод. сөйли-сөйли утралар авыз күтәреп лециядә.Дәрес бетәрәк сорыйлар студ.:
-Кайчан конпект яздрасыз, дип.
-?!?
Өйрәнгәннәр под диктовкой эшләргә (яшәргә).
"Дурака не валяй,пальцем покажи".

Вот шудый "писакалар","бумага моратели" дияр иде бездә бер кеше.

№24 (35436) / 11.02.2010 12:33:44

Иии җанашкайларым,язмаларыгызны укыпя,яшь чаклар искә төште.

Инж. графика,Группа икегә бүленгән.Сызым сызабыз.Беренче подгруппаның алып баручысы, алып килгән сызымнарга сразу 3ле,4ле куеп җибәрә,\"котылалар\".Ә безнеке, арклы-торкылы сыза да,дөрес түгел дип борып җибәрә.Мин тыныч кына бешенче тапкыр сызып килгәндә генә,4 билгесе алдым.Күп кызларыбыз фыркать итеп, ни генә әйтеп бетермиләр иде.
Еллар узгач шул сызымнарны таптым.Чыннан да оялырлык иде шул, ул сызымнар.Рәхмәт әйтәм аңа! Сызымнарны укырга,сызарга өйрәтте.Тегеләрдә укып чыктылар,но....

Монда язучы, Әйтми булмады,нәкъ безнең беренче подгруппа студентары кеби,яза белмәүчеләр.Узар гомер,остарып җитәрсез язарга,бу язмаларыгыз өчен ят булыр үзегезгә.

Ә ИЛ , бушка ликбез үткәрә. Файдаланып калыгыз аның мәрхәмәтлелегеннән.

ь. Соң ИЛ өйрәтә бит инде сезне (җурналистларны)!


№23 (35433) / 11.02.2010 12:25:50

саф татарча язарга була була була.

№22 (35431) / 11.02.2010 12:24:09

ә надан милләттәшләрем нормаль дискуссия урынына фигню пишут.

№21 (35430) / 11.02.2010 12:20:49

Белен!
Вәт мин җүләр!(тиле,ахмак, сантый һ.б. кайсын телисең үзең сайла!)
укыйм.язам. гадәттә тема буенча.
ә надан милләттәшләрем әйбәт итеп сөйләшәсе урынга чүп язалар!
Нишләргә?
Я минем эшемә бәйләнәләр,
Я үзләрен "кычыттырган" проблемаларны күтәрәләр.
(ә тәкъдим итүче белә, ахырысы кулланып караган! әйе, кемнең нәрсәсе авырта бит!)
тема буенча тагын әйтәсе сүзләрегез бармы?
шуннан?
шуннан шул конкрет эш белән генә конкрет ярдәм күрсәтеп була!
саф татарча язарга була була була.

№20 (35428) / 11.02.2010 12:10:23

блин.
вот я дурак.
укыйм. язам. по теме обычно.
ә надан милләттәшләрем нормаль дискуссия урынына фигню пишут.
ну что делать.
или минем эшемә бәйләнәләр,
или үзләренең наболевший проблемаларын күтәрәләр. (каян белим инде мин шәмне кая ничек кулланасын. а вот предлагающий в этомразбирается, видимо. ну да, у кого что болит...)

эй, әкәмәтләр, вам по теме есть что сказать?
ярар, рус сүзләрен кулланмыйча яздым ди. и чо? сезнең башыгыз җитәчәкме җүнләп бәхәсләшергә???

№19 (35427) / 11.02.2010 12:08:55

Өйрәтүе шундый гына бит. Монысы - начар, тегесе - бөтенләй укырлык түгел. Матур үрнәк күрсәтсә, начар булмас иде.

№18 (35424) / 11.02.2010 12:04:09

өйрәнергә теләмәгән кешене ничек өйрәтеп булсын?

№17 (35421) / 11.02.2010 12:00:47

Ил, бик акыллы булса, үзе өйрәтсен журналистларны! Аның монда төкерек чәчеп утыруыннан ни файда?

№16 (35419) / 11.02.2010 11:56:28

Эйтми булмады.
Жур-лар яза белмилар икан Ил виноват?При чем монда личность?

Ил. №11

мин да шулай дим.

№15 (35414) / 11.02.2010 11:27:10

Әйтми булмады,
ил конкрет мэкалэдэге конкрет хаталар турында язган. мэкалэ авторынын (аны журналист дип атау чынлап та журналист булганнарны кимсету булыр иде) шэхесен кимсетерлек сузлер юк. э сезнен илгэ карата конкрет эйтер сузегез юк, шуна да анын шэхесен кимсетэсез. Шуннан чыгып, бер генэ эйбер эйтергэ була - илнен язганнары белэн сез килешэсез. ну эйтегез, монда нинди катнашы бар анын ойленген/буйдак, эшсез/эшле булуынын?

№14 (35413) / 11.02.2010 11:17:38

Ил! Абсолют здоровый кеше юк ул җаным! Һәркем авыру, әйбәтләп тикшерелсәң...
ләкин язма чыннан да бәйләнерлек!
сүзләрне,җөмләләрне дөрес кулланмау
телдән көлү шикелле тоела. бигрәк тә махсус \"язучылыкка\" укыган югары белем алган кешедән нәтиҗәле эш көтелә!!
өйрәнергә теләгән кеше мондагы коммен.лардан да файдалана ала.

№13 (35412) / 11.02.2010 11:06:39

Сезгә Ил мин бары ШӘМ тәкъдим итә алам. Шәмне(медицинада кулланыла торганы хакында сүз бара) ничек кулланырга икәнлеген беләсездер.Миңа булышса да, Сезгә ромашка чәе булышмаячак .Үлән әрәм итмәгез...

№12 (35408) / 11.02.2010 10:41:07

Әтнәләр молодцы, булдыралар. Элек-электән шулай иде.

№11 (35406) / 11.02.2010 10:36:40

Әйтми булмады...
ромашковый чай.
может, успокоитесь...
хотя...

и ещё. важное. такое важное, что прям капец!
санитары не лечат здоровых.

№10 (35405) / 11.02.2010 10:08:29

Сирәк-мирәк "Матбугат"ка кергән саен Илнең желчына (бу сүзне дөрес язмаган булсам, бәйләнерсең әле. яме, брат) тап булам. Әле мин аның берәр язма хакындагы яхшы сүзен укымадым, укымам да ахрысы. Аңлатыгыз әле, хөрмәтлем, Сезнең лексикодагы "капец,зато,ну нафига!" ише сүзләрнең татар теленең камиллегенә ни катнашы бар? Көне-төне биредә язышып утыргач сез я эшсез һәм буйдак, я буйдак һәм эшсез.Аермасы юк.Усаллыгыгыз да шунан булырга тиеш. Сезнең мәкаләне җөмләләргә бүлеп тикшерүегез алай да журналист өчен дәрәҗә, укымый киткән булсагыз начаррак булыр иде. Минем үземне шәхсән язмаларга биргән язвеле фирекләрегез түгел, "булган бу " дип әйтергә сәләтсез кире холкыгыз һәм әбрәкәй исе килгән телегез борчый. Кыскасы, борчылам мин Сезнең өчен. Бәлки үзегез хакында борчылучы барын белү күңелегезне кеше рәтенә китерер...

№9 (35401) / 11.02.2010 09:19:12

/смайл ак флаг болгый торган/


мина никтер гел ак трусик болгап торган кебек тоела

№8 (35396) / 10.02.2010 23:11:54

Ил, үзегез килеп бераз укытыгыз әле безне, ичмаса, татжурдан да берәр нормаль жур чыкмас идеме...

/смайл ак флаг болгый торган/

№7 (35393) / 10.02.2010 22:55:32

+
кста. конструктив бер тәкъдим.
татгәҗитләр!
ну заведите себе рубрики, типа, "дебют студентов-прокатикантов-второкурсников".
и всё нормально будет.

блин, ну невозможно же бред читать. ни теле җук, ни мәгънәсе.
хет фикерләре җүнле булса, җарар, өтерләренә бәйләнмәс идек, "авторская" пунктуация булыр иде.
басма сүз басма бит инде ул.

уф...
җарар. таң атканчы Риза казый Фәхреддиннең мөфтиятне реформалау проектын тәрҗемә итеп бетерәсем бар. монда күңелсезләнеп утырганчы...

№6 (35392) / 10.02.2010 22:47:41

Ил, тар-мар итү булган бу)))
Respect.
(Кул бирешү смайлигы)))

№5 (35391) / 10.02.2010 22:41:37

Кабат Ил! Ах, Ил дими, ни дисен?!

№4 (35388) / 10.02.2010 21:43:05

\"Мулла\"ларның берсен дә карамадым.
шул сәбәпле тәнкыйтем суперобъектив булачак.

так.
5-6 сүздән артмаучы җөмләләр - редакция таләбеме, яисә автор сәләтсезлегеме?

//җитенкерәмәгән // о! зато сүзләре озын.

//Бүгенге режиссурада җитенкерәмәгән нәрсә – күп очракта режиссерның аерым стиле булмау. Спектакльне карагач: «моны бары бу режиссер гына шулай сәхнәләштерә ала», – дип сирәк әйтелә. Рамил Фазлыев сәхнәләштергән «Мулла» башкаларыннан аерыла. //
так. димәк, ул башкаларыннан яхшырак. үзенчәлекле бит.

//Ләкин спектакльләрне «начар-яхшы»га аеру, бер-берсе белән чагыштыру урынсыз. Спектакльләрнең өчесе дә уңышлы. Бары тик режиссер интерпретацияләре төрле.//
о-па.
ничек инде. башкаларның бит как бы үз йөзе юк?..

//Рамил Фазлыев тамашачыга нәкъ Туфан Миңнуллин язганча, «мәдрәсә тәмамлаган яшь мулла»ны тәкъдим итә. //
башка вариантларны караганнар, әйтегезче, аларда \"мәдрәсә тәмамламаган карт муллалар\" штоль?

//Налимәнең «Сабан туенда гер күтәрәм, кул көрәштерәм» дигән сүзләре дә ышандыра. //
хммм... алдагы җөмләгә ни катнашы бар моның? автор и логика - две вселенные.

//кайбер образларны үзгәрткән: Мөслимә әби Әсфәндиярны ашатып, өс-башын карап торырга бары эшмәкәр Самат биргән акчаларны галош төбенә салып куйгач кына ризалаша. //
так. \"образ\" төшенчәсенең мәгънәсе илә автор таныш түгелдер.
ну, җөмләсе дә кәкрерәк инде. әмма иң мөһиме - образны үзгәртү = галошка акча салдырту??

//Спектакльнең азагында ярымай фонында азан әйтеп килүче малай да шуны символлаштыра.//
тут не к автору. а вообще. о наболевшем. ну нафига?? нафига динне тарталар шул тамашалпрга. азан, имеш...

//Авыл бандиты Эльбрусны «үтерү»не (егет үз-үзенә кул сала) отышлырак күргән режиссер. Димәк, ул мулланың җиңә баруын безгә әнә шулай күрсәтә. //
угу. кем кемне үтергән?? ник үлү/үтерү = мулланың җиңүе?

//Әтнәләр//
а мы так пишем, да, сейчас? мамадышлар, биектаулар?

//Әтнәләр куйган спектакльнең сәхнә бизәлешенә дә тукталып китми ярамас.//
талант журналиста прям прёт!

//Халык театры өр-яңа мәдәният йорты бинасы каршында эшли.//
эээ, мәдәният йортының эченә кертмиләр штоль?

//Өй дивары вазыйфасын башкарган агач чаршау //
вообще, ул бит, минем аңлавымча, ул \"вазифаны\" башкармый. ул бит декорация. т.о. ну, \"гәүдәләндерә\", ещё как-то.

//Пәрдә ачылуга, башта сәхнәдә мәчет эзли башладым. Төп каһарманы мулла булган спектакльнең сәхнә бизәлешен мәчетсез күз алдына китерә алмадым. //
капец!! это предложение у меня в топе.
вот ведь простор для фантазий!
әлдермештән әлмәндәр: Пәрдә ачылуга, башта сәхнәдә маннафның страус вә верблюдларын эзли башладым.
карак: Пәрдә ачылуга, башта сәхнәдә төрмә эзли башладым.
зәңгәр шәл: Пәрдә ачылуга, башта сәхнәдә мамык шәлгә төренгән боря моисеевны эзли башладым.

//Спектакльне карый башлаганчы «үзешчән театр инде бу, кайбер кимчелекләргә күз йомасы булыр», дигән уйларым бар иде. //
мәкаләне укый башлаганчы «татжур, \"сәхнә\" инде бу, кайбер кимчелекләргә күз йомасы булыр», дигән уйларым бар иде.

//Тамаша ахырына алар юк булдылар.//
угу. мин дә менә күземне йоммаска булдым.

//текстны белүдә дә, тавыш уйнатуда да профессиональ театрларда эшләүче артистлардан калышмыйлар.//
капец, критерий. \"текстны белү\".

//(«Панимаешь, миңа аякны, фуражканы салу не положено», – дигән булып, оекбашының тишек булуын яшерергә тырышу күренеше генә ни тора!)//
да уж. представляю себе. обхохохочешься!!!

//җәлләүгә дә лаек//
татары так говорят? \"лаек\"?

//Колоритлы образлар. //
ух ты. колоритлы словосочетание!

//үзен дә ярымай фонында сәхнәгә чыгару //
представляю себе. да уж. всё разжёвано. чтоб все поняли. даже \"мулла\" диюгә мәчет эзли башлаучылар.

//Спектакльне аерым өлешләргә бүлеп карау уе күпкә соңрак туды. //
хммм.. это чо, всё вышенаписанное \"аерым өлешләргә бүлеп карау\" булды штоль?

//Әтнәгә тагын килеп, профессиональ дәрәҗәдә эшли торган халык театры спектаклен карау теләген.//
ага! точно. шунда калу да начар булмас иде. татжурналистика похорошела бы.

№3 (35387) / 10.02.2010 21:00:16

күкегә
андый уңышсыз абзацларны студент егет түгел, 30 ел стажлы жрналистлар да бииииик яратып куллана. Ватанымнар да, ТЯда да еш кына "мин бардым" дип башлыйлар да, "тагын барасым килә" дип тәмамлыйлар. Илмирның язмасы "бару-кайтуын" санамасаң бик уңышлы. Молодец, Илмир!

№2 (35386) / 10.02.2010 20:46:59

Рамил белән кызыксыну уятты әле бу язма. Театрыбызда \"гармун\" әсәрен куючы шушы егет булса, шәп спектакльле булырбыз дигән өмет туды.
Әтнәгә театр һичшиксез кирәктер ул. Монда бит әдәби телебез чишмәсе!

№1 (35378) / 10.02.2010 17:44:39

соңгы абзац бигрәк уңышсыз..

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
Piter.tatar