• 12.06-07.07 "Мәсәү йолдызлары". Цирк. 18:00
  • 15.06-31.08 "Kazan" театральләштерелгән фольклор тамашасы. Туган авылым. 18:00
  • 19.06 MUBAI & ELMIR NIZAMOV. "Маяковский" иҗат киңлеге
  • 25.06 "Ленинград" рок-төркеме концерты. Татнефть-Арена
  • 12.07 "Диско" йолдызлары. Korston Club Hotel (Корстон). 22:00
  • 02.08-18.08 Салават концерты. 31 сезон. Камал театры. 19:00
Туган көннәр
  • 18 Июнь Сөмбел Таишева
  • 19 Июнь Илдар Хәкимов
  • 19 Июнь Илдус Әхмәтҗанов
  • 19 Июнь Ләйсирә Фазлыева
  • 19 Июнь Гөлгенә Шиһапова
  • 20 Июнь Рафаэль Сәхәбиев
  • 20 Июнь Венера Шәмиева
  • 20 Июнь Марат Мухин
  • 21 Июнь Ренат Галиаскаров
  • 21 Июнь Ранил Шәрифҗанов
  • Казан шэхэре Ютазинская урамы 6 йортта (яна тозелгэн йорт,мебель хэм техника юк) 3 булмэле квартира арендага бирелэ. 20мен +кварт.плата.Тулырак мэгълуматны тел. 89372884630 аша белешэ аласыз.
  • Казан шэхэре Горьковское шоссе 10 урамында 1 булмэле фатирга узем янына тыйнак,начар гадэтлэре булмаган 2 татар кызын эзлим.тел:+79673642061
  • Казан шэhэре, Абсалямова 30 адресы буенча 1булмэле фатир озак вакытка арендага бирелэ. Ботен унайлыклары да бар. Начар гадэтлэре булмаган, тэртипле кешелэрне котеп калам. Бэясе 18 мен плюс счетчиклар. Тел. 89196216660. Тулырак: https://matbugat.ru/news/subjects/
  • Казанда Бр.Касымовлар урамы 22/7 йортында урнашкан тулай торакта 18 кв.м.лы бүлмә озак вакытка арендага бирелә. Барлык унайлыклар да бар. Бәясе аена барлык тулэулэрне кертеп 9000 сум. Тел: 89274406462
  • Казан шэхэре Амирхан урамында ике булмэле квартир арендага бирелэ.Чиста ,зур квартир.Яшэу очен ботен момкинлеклэрдэ бар.Тэртипле гайлэне,яки кызларны кертэбез.тел.89274206799
  • Продается,автомобиль Соболь 2752,2015 года выпуска.Автомобиль в отличном состоянии,оборудован ГБО.цена 380т.р 89376161320
  • Салават куперендэ 1 булмэле фатир тэртипле гаилэгэ арендага бирелэ.собственник.89509488227.
  • Йорт алырга яки сатарга телисезме? Барлык документация эше, юридик киңәш, алачак объектны җентекләп тикшерү, ана капиталын уңышлы файдалану, катлаулы ипотека процедураларын җайлы гына башкару, гарантия һ.б.кызыксындыра икән - мөрәҗәгать итегез. Әйбәт кешеләр әйбәт өйләрдә яшәргә тиеш! 89196269269.
  • Казан. Ак Губкина урамында балконлы зур бүлмә сатыла 18 кв.м. 89509469991
  • Салават купере микраройонында 3 булмэле яна фатир сатыла. Фатирда кеше яшэмэде,кухгарнитур диван кала. Ишек алдында машина куяр очен урын, балалар бакчасы, мэктэп, кибет бар. Собственник 89274220543

 

 

 
Архив
 

               

19.09.2012 Мәгариф

Сингапурча түгел, Татарстанча эшлик

”Сингапурча эшлибез” (15 август, 2012 ел) дигән мәкаләгә кайтаваз

Мин югары категорияле укытучы. Гомерем мәктәптә үткәнгә, бу хакта әйтергә хакым бар. Яңалыкларга каршы түгел мин. Ләкин аларга сак килергә иде. Андый “яңа укыту алым­нары”на мәктәп болай да муеннан баткан бит инде. Һәр елны, укытырга тынычлык бирмичә, республика күләмендә кертәсе тү­гелдер аларны. Әлегә хәтле кергән яңалыкларга безнең респуб­лика шартларында отышлымы ул, әллә үз педагогларыбызныкы күбрәк нәти­җә би­рәме, шуңа нәти­җә ясыйсы иде. Бөтен дөнья­да кызыксыналар дип кенә ашыгасы тү­гел, игътибарны укыту формасына түгел, ә тәрбиягә ныграк юнәлтергә кирәк. Мәка­ләдән аңла­вымча, бөтен яңалык – беренчедән, өй эшлә­рен көн дә эшләү, дәрестә түгәрәкләнеп тезелешеп утыру (бер-берсенең йөзен күрү), атна ахырында өй эшләрен бәйсез жюрига тапшыру. Әйе, заман яңа техноло­гияләр та­ләп итсә дә, мондый алымнарны “яңа техноло­гия­ләр” дип әйтеп булмыйдыр. “Бу алымның төп максаты – сыйныфтагы барлык укучыларны да уку процессына җәлеп итү. Традицион укытканда, дәресләр лекция рәвешендә генә үтә. 45 минут буена нибары ике-өч укучы гына катнашып өлгерергә мөмкин. Ә бу система буенча дәрестә бөтен сыйныф катнашырга, һәр ба­ланың җавабы тыңла­нырга тиеш”, – диелә мәка­ләдә. Бу фикер бе­лән тулысынча килешмим. Уку­­чы­ларның актив эшләве дә­рестә ничек утыруга карамый, укытучының ос­талы­гына бәйләнгән. Аннан килеп бәйсез жюри составында кемнәр булачак? Гому­мән, бездә “бәйсез” жюри була аламы икән? Ә индивидуаль якын килеп эшләү­не кая куябыз? Бәлки, бу яңа алым махсус мәктәпләр өчен әйбәттер дә. Гомуми мәктәптә мондый тышкы формалар бе­лән мавыгу эш процессында бертөр­ле­лектән качу өчен си­рәк-ми­рәк кулланылырга мөм­­кин. Традицион метод бе­лән укыту әле ул лекция формасында дә­рес алып бару дигән сүз түгел. Гомумән, лекция формасы югары сыйныфларда гына, анда да күп мәгъ­лүмат бирәсе теория дәреслә­рендә генә бик сирәк кенә кулланылырга тиеш. Мәктәп баласы ул студент түгел. Үзем эшләгән мәктәпләрдә лекция формасындагы дәресләр би­рү­че мө­галлимнәр никтер истә калмаган. Рә­хәтләнеп бөтен баланы да кырык биш минут буена бик актив катнаштырып, ме­нә ди­­гән нә­тиҗәләргә ирешергә мөмкин. Бары тик укытучының үз эшенең чын остасы булуына бәйле бу. Тү­гәрәктә утыру ди­гәннән, бу форма үзебезнең атаклы замандаш мөгаллим­нә­ребезнең методикасында да еш очрый: В.Казыйханов методикасы, Р.Нигъ­­мә­­туллина һ.б галимнәребез методикасында да очратырга була (мин әле ана телен укыту буенча гына мисаллар китерәм.)

 

Тарихка күз салсак та, үзе­безнең мәгъри­фәтчелә­ребез хезмәтләреннән күплә­гән ми­­саллар ките­рә алабыз. Аннан килеп, бездә бит әле укытучының икешәр журнал да (кәгазь һәм электрон) тутырасы бар. Күз алдына ки­терә­сезме укытучының түгә­рәк ур­тасында һәр көнне һәр дәрестә журнал тутырып утыр­ганын? Ә мин ки­терә алмыйм. Ә бер-берсенең йөзлә­ренә карап утыру өчен генә түгәрәккә утыру әллә нинди яңалык тү­гел.

 

Белем алу – концерт кую түгел ул. Белем алу – энә белән кое казу. Традицион утыру отышлырак түгел ми­кән әле?! Алдагы сыйныф­ташың­ның аркасы ябык пространство хасил итә. Эшләү өчен, әгәр шулай дип әйтергә яраса, кечкенә генә үз психологик территори­яңне булдыра, ягъни ба­шыңны тотып уйланырга да, ручка башын чәйнәп онытылып эшкә би­релергә дә, борының йомшарса, кулъ­яулыгыңны чыгарып, кешегә сиздерми генә сөртеп алырга да уңайлы шарт ул. Мин, мәсәлән, кеше күзе төбәлеп торганда уйга чума алмыйм. Бигайбә.

 

Үзе­безнең татар галимнә­­ренең укытучыларга тәкъ­­дим иткән алымнарын алгарак сөрергә кирәк. Алар бит Татарстан шартларын, мондагы рухи ха­ләтне, тышкы һәм эчке мөмкинлек­ләрне, милли тради­цияләрне искә алып эшләнгән.

 

Сингапурча укыту буенча мәкалә укып кына фикер йөртә диючеләр булыр. Чын кү­ңелем­нән әйтәм, туйдырды ул төп эштән аерып, зурдан кубып башланган яңалыклар. Аларны шулай дәррәү кубып башлыйлар да, бала яңа уенчык белән уйнап туйган кебек, ярты елдан оныталар. Ә бу бик кыйммәтле вакытны ала. Бала тәрбияләүдә һәм тирән белем бирүдә Сингапурча түгел, Татарстанча эшлик.

Миңнеруй ГАЙФУЛЛИНА-ХӘБИБУЛЛИНА
Ватаным Татарстан
№ 185 | 19.09.2012
Ватаным Татарстан печать

comments powered by HyperComments

Фикерләр

№93 (815797) / 26.09.2012 12:32:26

\А лагеря подготовки террористов шунда укмы или башка жирлэрдэме?\

Сүз бит уку-укыту турында, догонялкамы әллә, өстәмәләреңдә ихтыяҗ юк.

Монда әз-мәз татарчаны аңламастай урысскийлар да языштырса, астың сәпчим ЮЕШМӘЛЕ?

№92 (815796) / 26.09.2012 12:19:03

"на глаз" - это что "сор из избы"?
Без разницы, кому что положено знать,
это они знают. Не более того. хе-хе.

№91 (815481) / 23.09.2012 00:00:56

админ, цензура бар икэн, тема буенча да булсын инде. Эллэ син безнен халыкнын сарыклыгын "на глаз" курсэту ягындамы. Алай булса,

№90 (815466) / 22.09.2012 21:55:36

Биредә әлләнинди җөмләләр чыга башлады,җавабыгыз астагы язмага туры килми.


Ирләрчә киенгән ирне очраткан карчыклар астан гына шуларны күзәтеп бизгәкләре кубып кылтырый башлыйлар.МИн андыйларны урамда бик еш очратам.Бүген тоҗе шундый карчык юлымда очрады.

№89 (815422) / 22.09.2012 11:36:16

№88

Мммм, татарча аңлаган кешегә, КЕМнәрнең каны коелу турында ачык язылган, минем поста. №88 татарча аңламыйдыр дип уйларга урын юк... И, Аллам, монда утыручырар арасында каннибаллар да бар микәнни???

Информация өчен: чынлап та ит азыкларына әллә ни ушым китми, балыкны, ашарга башка азык булганда, гел дә ашамыйм диярлек.)))

№88 (815421) / 22.09.2012 11:24:56

Соры, вегетариан, ит ашамый, сөт эчми, шулаймы? Күкәйне күрәсе дә килми?

№87 (815339) / 21.09.2012 20:49:06

Ирләрчә киенгән ирне очраткан карчыклар астан гына шуларны күзәтеп бизгәкләре кубып кылтырый башлыйлар.МИн андыйларн урамда бик еш очратам.Бүген тоҗе шундый карчык юлымда очрады.

№86 (815304) / 21.09.2012 17:18:31

84кә №85 (815303) / 21.09.2012 / 17:11

Ул сектантлар чакыра торган, якын көнчыгыштагы ише хәлләргә ияләнергә язмасын иде инде, Ходаем!!! Күз курка, кул эшли, дип инде, бар кеше дә сезнең кебек вәхши түгел шул... канга сусарга.

№85 (815303) / 21.09.2012 17:11:01

№84, ирләрчәрәк киенгән кешене күргәч, җитмәсә калашы да булса, сине бизгәк тота башлый торгандыр күрәсең. Күз ияләнмәгән булгач мин дә аптырап китәр идем. Ияләнгәче генәдер ул. Күз курка, кул эшли, дип юкка гына әйтелмәгән булса кирәк

№84 (815270) / 21.09.2012 09:55:56

кисәтүче №82 (815265) @Кайда укытырга? Беренчеләре Мәккәнең үзендә; икенчеләре әр-Риядта; өченчеләре Мәдинәдә[email protected] А лагеря подготовки террористов шунда укмы или башка жирлэрдэме? Анда укыганнар [естественно америкос еврейе акчасына] Ближний востокта, доказывать итэлэр бит инде, что не зря ели хлеб.

№83 (815268) / 21.09.2012 09:43:41

Кисәтүче,вәгазче-Зубаир Мифтахов,тырышма,ташла бу эшеңне.

№82 (815265) / 21.09.2012 07:20:58

мантыйкка таянабыз.Коръәнне кулыбызда! югары тотабыз. Шүләшәбед!

"Зимагур"! һәм чыларга!

"ни чәчсәң, шуны урырсың".
Дөнья чәчүлек, уңышы ахирәттә.

"Раббәнә әтинә фиддөнья хәсәнәтән вә фи Әл-Әхирати хәсәнәтән вә кыйнә гәдәбә ән-Наар"!

Чәчү чәчкәндә ният уңышка ирешүне күздә тота. Шулай бит.



Коръән аятеннән китерелгән җөмлә-догада дөнья да Киләчәк-Ахирәт тә искә алына! шуннан чыгып дөрес чилешне таләп итүче проблем-мәсьәлә-(?): киләчәКгебез турында небесный кәнсәңдә белүчеләр бармы? Ул нинди булсын, ничек булырга мөмкин, әгәр ышанучы булсаң?

Язмаңнан цитата:

Шуның өчендә мин дин белемнәрен генә алга сөрүче дин әһелләренә сез ике югары белемле яшь буын вәкилләре белән алмаштырыласыз дим.Шулай булада.

Тагын бер (?): бүгенге җәмгыятьтә, бигрәк тә т а т а рДА, урыста да дине дөрес булмагач бигрәк тә инде, нинди белем артта. Дөньявимы әллә дини-Ахирәвиме? Тәрбия мәсьәләсе кайсысы белән ныграк бәйле? Һәм ниһаять татарның бүгенге хәле?

Татарның бүгенге хәле дигәннән дөньяви яктан килсәк, мИнгол яулары белән Багдадны алганнан алып, дөнья өчен сатылып Казанны биргән чакларны да кертеп уйлап карасаааң.. ,"Татар"дагы дөньяви престиҗ хет отбавляй!!!

Кембридҗга барып укыймы ул Сингапурдамы, оксфордтамы әллә пари-матҗда гынамы һәркемнең шәхси үз эше булсын! чөнки ул престиҗ мәсьәләсе - дөньяви, җитмәсә турыдан-туры кесә белән бәйле. Ә бәйтүлмал һәм кесә икесе ике АЕРЫМ әйбер! Бик ваҗно! Зарури һәм мәҗбүри! Бутау ЯРАМЫЙ! кем моны ботый - үзенә үзе ЗОЛЫМ кыла...

Ә инде дөньяви белән чагыштарганда бик мөһим, хәтта ИСКИТКЕЧ МӨҺИМ булган Ахирәви яктан килсәк..!!!

Бүген ебез өчен, рухи ягыбыз бөтенләй сынык булганлыктан, ашыгыч рәвештә, хәтта бик тиз моны төзәтү МӘҖБҮРИ!!! Бәлки инде соңга да калынды?!!
Менә монда җөмһүр белән, ягъни бәйтүлмал исәбенә чашмыйча гына тәэмин итү тиеш. Чын мәганәдә каһарман булырлык ир-егетләрне төркем-төркем генә түгел, хәтта пачкалап укытып кайтару тиеш. Әмма алар басынкы, тотнаклы, әдәпле генә түгел сәләтле һәм батыр йөрәклеләр дә булсын! Аралардан мөмкин хәтле дөресрәкләре сайлап алынсыннар иде!

Кайда укытырга? Беренчеләре Мәккәнең үзендә; икенчеләре әр-Риядта; өченчеләре Мәдинәдә!!!

Кем укытсын? Придворный һәм учеННый шәехләр булмасын иде!!!

Бәлки моннан көчлерәк тәкъдимнәр дә бардыр! Аллаһу Әгъләм. Гафу үтенәм!









№81 (815263) / 21.09.2012 06:50:01

Соры корт, 80-нче еллар стилендэ язылган тугелме сон бу?

№80 (815256) / 20.09.2012 22:30:43

Картлачтан Азатлыкта туйдылар инде,хэзер безне туйдырырга исэбе бар икэн.
Хотя ул провокаторны куптэн сизгэн идем...
Ну безне болай гына ала алмыйсын Зобэер бабай!

№79 (815255) / 20.09.2012 22:23:30

Айдар,№66 русча белмэгэн жирлэрен татарца еффэргэн. 

№78 (815252) / 20.09.2012 22:03:31

Картлач -Зубаир Мифтахов булырга тиеш.Карап чыктым архивны.Авыл апае,гафу.

№77 (815248) / 20.09.2012 21:14:46

Махсус
"Иркә №62 (815190) / 20.09.2012 / 09:43" өчен:

http://news16.ru/247047

№76 (815247) / 20.09.2012 20:17:41

авыл апае, № 78 клон. Башка кеше нигын кулланып тәм табып утыручы бар. Абзый, аның турында әйткәннәрең белән килешәм. Зимагурны да хуплыйм гына.Әйбәт кеше алай эшләми, шундый кеше өстеннән йөрүчеләр бөтен дөньяны болгаталар.

№75 (815241) / 20.09.2012 19:37:44

син гәрәпчәме,фарсидәме язасың?

"з","д" хәрефләре турында әйтүем.

ӘгүЗу гәрәпчә!!! Коръәндә!

№74 (815235) / 20.09.2012 18:39:42

Гөмеремдә дә аракы белән маташмадым,яхшы коняк булса кабкалый идем инде.ЧЫннанда синең балаң булмаган икән,булса шул кәдәр ачуың чыкмас иде миңа.Бала тапмаган катын белән нигә гөмер иттең соң ?.

№73 (815220) / 20.09.2012 16:56:22

кисәтүче

))))"Кеше сүзе түгел Бу!!!" )))) Компьютерда синтизланганмени? ))))))) Юк исә, психик авыруның колагына ишетелгән булса да кше сүзе булып санала да соң.))))

№72 (815216) / 20.09.2012 16:36:36

Айдар,Зимогор белән әйткәләшеп утырма инде,это бесполезный разговор.Ул үгез белән бер,аягын терәп куйса тик басып тора.

№71 (815215) / 20.09.2012 16:34:44

Зимагурлыгыңны ташла! Әллә дөньяга Китерүчеңә, ә алып киткәч, Аның Хөкеменә дучар булачагыңа да ышанмыйсыңмы?

ӘгудубиЛЛәһиминәшшәйтанирраҗиим:
16. Әллә сез Күктәгенең кинәт җирне селкетүеннән һәм сезне җир йотуыннан иминлектәме?!
17. Әллә сез Күктәгенең сезгә ташлар өермәсе җибәрүеннән иминме? Шунда сез кисәтүемнең ничек икәнен белерсез?!
18.Алардан элеккеләр ялганга исәпләгән чакта, нинди каты булды газабым?!
19. Әллә хакыйкатьтә өсләрендә кошларның рәткә тезелгәнен һәм җыелганын күрмиләрме?! Һәм аларны фәкать Рахманның гына яшәтүен! Дөреслектә, Ул бөтен нәрсәне караучы.
20. Ә әгәр ул гаскәр сезнең өчен булса, Рахманнан башка сезгә кем ярдәм итә; кяферләр(ышанмаучылар) бары тик ымсынып алдануда.
21. Әгәр сезне Ризыкландыручы ризыгын киссә; киресенчә, үҗәтлектә тәкәбберләнеп борыннарын җыерып читкә китәләр.
22. Ә шуннан соң кем инде: үз алдына(үз-үзенә) мөкиббән китеп абына-сөртенә баручымы туры юлда, әллә тугры юлда тигез генә баручымы?
23. Әйт: «Ул сезгә ишетүне, күрүне һәм йөрәкләрегезне бар итеп эшләде; аз шөкер итәсез».
24. Әйт: «Ул сезне җирдә барлыкка китерде һәм аңа җыелачаксыз?"(Мүлк - Хуҗа булу).

Киңәш итәм "Каләм",68нче сурә 44тән 52гә кадәр укып чык, иншәАллаһ файдасы булыр. Кеше сүзе түгел Бу!!!

№70 (815212) / 20.09.2012 16:28:11

Зимогор тагы саф-сата чәчә башлады.Разведчик чтоли ?.Әй,зимогор, на кого работаешь ?

№69 (815203) / 20.09.2012 12:43:35

Иркә ханым,Совет вакытында белем һәм фән системасы идеологиягә буйсынган иде һәм дә марксизм,ленинизм идеяләре белән тәрбияләүче партия органына әверелдерде.Бүгенге көндәге, белем һәм фән системасында киң таралган, "тәрбия" сүзе дә,күрсәтелгән пункт белән бәйле.Бу-беренче.Икенче,хөкүмәт милкенә нигезләнгән социалистик экономика нигезендә, елдан ел арттырылган планнар алу һәм планнарны арттырып үтәү ята.Бу очракта фәннәр производствога җәлеп ителмәде.Бары тик кирәк вакытта, вакытлыча,коммунистлар реҗимының капиталистик илләрдән өстенлеген күрсәтү өчен генә.
Бер кеше генә үз өстенә ала алмый,булдыра алмый дигәнсез.Эш булдыруда түгел,башлап җибәрүдә.Дәвамчылар табыла,тормышта алар күп.

№68 (815202) / 20.09.2012 12:15:40

Айдар,мин сиңа аңламасаң, шушы яктан килеп кара дидем.Мин алдау юлы белән беркайчан да эш итмим.Зиһенемдә дин белемнәре дә,фән белемнәре дә үз урыннарында.Алар берсе берсенә каршы килми.Дин белемнәренең үз урыннары бар,фән белемнәренең үз урыннары һәм мөхимлекләре.Дин белемнәре мине эдәпле,эхлакле итәләр,җаным өчен кирәк,ә фән белемнәре аша мин Аллаһы Тәгалә дөнъяны иҗат иткәндә аның асылына салган серләрне күрәм һәм бу серләрне фәннәрнең өч мөхимлекләреннән чыгып тормышка ашырылуын телим.Дин белемнәренә һәм фәнни белемнәргә карата шушындый тигез караш булмаган очракта игелек көтмәгез.Шуның өчендә мин дин белемнәрен генә алга сөрүче дин әһелләренә сез ике югары белемле яшь буын вәкилләре белән алмаштырыласыз дим.Шулай булада.

№67 (815197) / 20.09.2012 11:29:53

Өч төртке,
гуманитар фәннәр демагогларга бик җиңел күренә.Чынлыкта нәкъ менә тикшереп карау авырлыклар тудырганга бик җитди фәннәр ул гуманитар фәннәр.

Марксизи-ленинизм кызганычка каршы әкият түгел. Ул безне 70 ел артка аткан кан коешлы чын тарих.
Бар да киресенчә.Нәкъ менә Библия, Коръән идеяләрен аерым бер кешеләр исеменнән көч кулланып тормышка ашыру ул марксизм-ленинизм.

№66 (815196) / 20.09.2012 11:23:01

Зимагур, понял, хочешь хоть обманным путем, пугая народ Аллаһом, эдәпле ,эхлаклы итэргэ кирэк дисен. Это понятно. Но, хэзерге народ слишком умный, андый удочкага элэгергэ. Да, некоторые хотят, используя дин, быть лидером. Мона обоснованность народа мешает, а желающие быть лидером белемнэре белэн не блещут. Менэ син дэ, теория относительностьны анлый алмаганга, его не признаеш бит. Желающие быть лидером, тоже всего не могут понять, по этому, им надо Аллаһы Тәгалә.)))))))
Это пустое затея, образованные и так узлэрен контролироавть итэ ала, аланы на ботву не заманиш.))))


№65 (815195) / 20.09.2012 11:21:56

Зимагур, 

аерым бер кеше нинди генә талант иясе булмасын, тулаем фәнни прогресс тәэмин итә алмый.Сүз шул турыда.Мин шартлар турында яздым. Ә методлары, әлбәттә, син әйткәнчә.
Ә менә белем бирү системасы иң яхшылардан иде.
Укытучы хәзерге кебек кәгазь бюрократиягә күмелмәгән иде. Мораль бар, һәм мораль кануннары көйли иде бар нәрсәне. Яхшы укытучы - директорга яхшы булу түгел иде. Яхшы укытучы - яхшы белем бирүче иде, аңа бәяне укучылар тудырган фикер куя иде.
Икенче яктан балаларны тестлар белән интектермиләр иде. Ел буе куелган билгеләр буенча нәтиҗә чыгаралар иде. Еллык контрольныйлар иң җиңеле була торган иде. Аларны 10 минутта эшләп ата идем мин.Белем алу- дөньяны танып белүгә корылган иде.Хәзерге методистларның әйберләре белән танышып утырдым әле кичә белемруда. Нууу, практикада ахинея бит инде. Ә язма рәвештә искиткеч булып күренә!!!!

№64 (815194) / 20.09.2012 10:52:14

***,әгәрдә фәйләсүфияне фән була алмый дисең икән,әгәрдә дин белемнәрен фән фә була алмый,алар догмалар дисең икән,бу синең нигез фәннәре кысаларына нигезләнгән дөнъянага карашың.Моны бер кем дә тыймый һәм тыя да алмый.Тик шуны бел,бүген Жир планетасына,барча терек тәбигатькә,җәмгыят тормышына Аллаһы Тәгаләнең эдәп ,эхлак кануннары кирәк ,бик кирәк.Бүтәнчә кабәхәтлекләрне җиңеп булмый.Күрсәтелгән позициядән чыгып фикер йөрт.
Иркә ханым,кайдан алдың белемнәр буенча СССР ның алга ыргылганын.Бәлки сине научно -технический прогресс вакытлары җәлеп итә торгандыр.Научно-технический прогресс булмады.Аның оештырылуы индивидуль талантларның фәнни хезмәтләрен үзләштерү өчен генә булды.Ул вакытта фәнни берләшмә вәкилләре индивидуль талантларга -"Без коллектив,без сине раздавим",диделәр.СССР вакытында да,бүген дә фәннәр застойда.

№63 (815191) / 20.09.2012 09:43:14

*** га №60

@КПСС тарихы - фән(ен),
максизм-ленинизм - фән(ен),
ленинизм философиясе - фән(ен),
(Хыялда булган)научный коммунизм - фән(ен)@
Бер вакытта да ФӘН буларак кабул итмәдем. Әкият, дрогма, мистика ФӘН була алмый. Шул, фәнгә теше үтмәгәннәр, элек КПСС тарихы, максизм-ленинизм, научный коммунизмны фән дип тага алмагач, фактический башка исем белән йөртелгән Коръәннең иңдерелүе, Коръәнне тәфсирләү, Хәдисләр гыйлеме, Пәйгамбәрләр тарихы, Сира, Ислам тарихы дигән догма-әкиятләрне фән дип, үзләренең чип-чи томана икәнлекләрен акламакчы булалар да инде.)))))))))) Фәннең ДӨРЕСЛЕГЕН тикшереп була, ялган не пройдет, ә монда, алдаш, нехочу, догманы кем тикшереп каый алсын, томаналык күренми.)))))))))

№62 (815190) / 20.09.2012 09:43:13

Күп язгансыз)))) яхшы)))

1. Сингапурда финанс сабын куыклары үстерүне генә өйрәнеп була.Әмма соңгы елда ул куыкларның шартлый башлаганын күрәбез, беренчедән.Икенчедән, Татарстан кулында финанс көйләү инструментлары юк.

2.Белем бирүгә килгәндә, Сингапурның фән өлкәсендә бернинди казанышы юк.Бездә өчкә-көчкә укып, яхшы белем алырлык сәләте булмаганнар гына кайдадыр алар алырлык белем системасы бардыр дип эзләп йөриләр.Юк андый система.Оештыра да белмиләр. ПФУга акча өя башлаганнан соң ничә рейтинг аска төште?????

3.СССР ничек алга ыргыла алды соң? Чөнки ил изоляциядә калган, үзеңнекеләрне үстерүдән башка чара юк иде.Хәзер исә бүтән мораль. Лужков ачыктан ачык әйткән мораль. Зачем нам делать хорошие машины, как мерседес, мы ими и так пользуемся.

4. Нәкъ киресенчә. Әлегә нәкъ менә сәләтсезләр финанслана. Ягъни акчалар җилгә оча.АЙТИ мәктәбе ачылганчы аның турында сүз булдымы? Ишеттегезме? Акча тутырыла торган балалар "рубин" командасын гадәти Приволжанин 10:1 белән җиңә.ПФУга миллиард салгач, 10 позициягә аска төшә. КАИны әйтеп торасы юк.Техник вузда ректор кем иде??? Кем сайланыр, билгесез???
Әлбәттә Россия составында, рус мәгарифе эчендә сыйфатлы фән-белем булмаячак.СССР кайтмаячак. Татарга хас бик хәйләкәр рәвештә татар мәгарифе оештырып булыр иде дә бит. Моның өчен үзеңдә дә белемлеләр, оештыра белүчеләр барлыгын танырга кирәк. Бу- җиңел эш түгел.
Бүгенге көндә син белемле булган саен күбрәк һәм бушка эшләргә, һәм җаваплылыкны үз өстеңә алырга тиеш.Кем моңа риза булсын?

№61 (815187) / 20.09.2012 09:17:51

Кисәүъче,мин сезгә әйттем,Нигез фәннәренең Һәм дә алар кысаларына тарихча тупланган белемнәрнең өч мөхимлекләре бар диеп:1.Алар техниканың Һәм технологиянең тарихча үсешен тәэкмин итәләр.Син бу булемнәрсез машиналар төзи,яңа технологияләр барлыкка китерә алмыйсың.2.Фәннәр кылаларына тарихча тупланган белемнәрГосдуманың,Совет федерациясенең,Хөкүмәт Советының законнар чыгару нигезләре булып торырга тиешләр.Законнар тәбигать һәм җәмгыять тормышына зыян салырга тиеш түгел.Тәбигать өлкәләрен өйрәнүче фәннәр кысаларына тарихча тупланган белемнәр бүгенгесе көндә яшәүче һәм киләчәк бынрның дөнъяга карашын формалаштыралар.Моның өчен белемнәрне үзләштерү мөхим.
Кисәтүче,ике төр белемнәрне дә тигез күр.Тигез күрмисең икән,буталып йөрмә.Сиңа моны Имам Мәһеди әйтә.

№60 (815185) / 20.09.2012 08:18:54

узган гасырда үзең:
КПСС тарихы - фән(ен),
максизм-ленинизм - фән(ен),
ленинизм философиясе - фән(ен),
(Хыялда булган)научный коммунизм - фән(ен)

фән буларак укып экзамен-зачетлар бирә идең бит. знчет син аларны фән буларак кабул иттең,ә нигә кисәтүче китергәннәрне фән буларак кабул итмисең? аермасы нәрсәдә?
аеырма дәүләт идеологисендә генә!

№59 (815184) / 20.09.2012 07:48:22

К стати, искә төште,без бит инде хәзер 10 ел балаларыбызны ӘМЕРИКӘЧӘ метод белән күрше авылларга йөртеп укытабыз.Безнең авыл хуҗалыгы ӘМЕРИКӘЧӘ фермерлашып чәчәк атып ята.Безнең яшләр шулай ук ӘМЕРИКӘЧӘ,ЯВРУПАЧА тәрбияләнеп 12-13 яштән зина кылып, корсак төшертәләр.Бүгенге көндә чит илләр бездәге СОВЕТ мүлтикләрен үз балаларын тәрбияләү өчен сатып алалар, ә безнең акыллы башлар аларны балаларга күрсәтүне тыялар. Бездә эшләп килгән педагогик системаны пыр туздырып аттылар да, чит илләрдән эзләнеп йөриләр.Ник??? Ә бит акча туздыру һәм үзләштерүнең менә дигән алымы...
Кисәтүче, 100% килешәм синең фикерләр белән.

№58 (815183) / 20.09.2012 07:40:30

Кисәтүче

)))))))) @Мистика фән була алмый[email protected] Ә үзең, мистиканың да мистикасы, догманың да догмасын:
@Коръәннең иңдерелүе - ФӘН!
Коръәнне тәфсирләү - ФӘН!
Хәдисләр гыйлеме - ФӘН!
Пәйгамбәрләр тарихы - ФӘН!
Сира - ФӘН!
Ислам тарихы - ФӘН[email protected] дип санап киткәнсең.))))))))))) Шушы бәндә уку-укыту турындагы гәпкә кысылмак була.))))))))))))))))

№57 (815182) / 20.09.2012 01:43:59

Зимагур, китергән саннарыңа ирешеп булсамыыы? Бик югары саннар китергәнсең! Сорап тормаганнарын чамалыйм, анысы. Әвәле белдерү, кисәтү - минем эш! Ә син нәстә динсезме, денсезме, шайтанга сатылмагансыңдыр бит? Монда всякий шырдый-бырдыйны пропогандалап утырасың. Бакаңның үзеңне йотуы биик мөмкин. Сак бул, "кешеләргә чокыр казыма,.."!

Мистика фән була алмый.

Иңдерү - Аллаһтан.

Зомбилаштырырга тырышу синең ише рсдрпычылардан, анаң якасы, епрст.

Хакыйкый ФӘНнәр:
Коръән - язу итеп иңдерелгән башыңны эшләтеп, йөрәгең белән кабул итәргә тиешле төп гыйлем!
Азлар белә һәм күпләр белми торган белемнәр, фәннәр чыганагы.

Хәдисләр - яшәештә тугры юлны җиңел генә эзләп табу һәм шуннан ничек тайпылмаска икәнне - аңлату фәне!

Тайпылмас, адашмас, ычкындырмас өчен боларның икесенә дә(Коръән, хәдис) урт тешләрең белән(мертвой хваткой)ябешү тиеш!

Коръәннең иңдерелүе - ФӘН!
Коръәнне тәфсирләү - ФӘН!
Хәдисләр гыйлеме - ФӘН!
Пәйгамбәрләр тарихы - ФӘН!
Сира - ФӘН!
Ислам тарихы - ФӘН!

Болар хәзерге яшәешең, ә бигрәк тә Ахирәт-Киләчәгең өчен кирәк булган асыл, нигез, табигый һәм төгәл фәннәр.
Хакыйкый, реаль! Кешеләрне караңгылыклар, ялган, алдашу, адашулардан тугры юлга чыгару өчен!
Кешеләргә акны-карадан, яхшыны-яманнан, хәләлне-харамнан, бәрәкәтне-исрафтан, хакыйкатьне-ялганнан, тугры юлны-адашудан аера белү һәм ниһаять бәхетсезләрдән бәхетлеләр исемлегенә эләгү өчен! Ә дөнья белеме сайлаган һәм яраткан һөнәреңнең остасы булу өчен.

Ә синең ялган "лә-лә"ләрең кешеләрне караңгылыкларда , адашуларында калдыруга юнәлтелгән.

№56 (815179) / 20.09.2012 00:08:17

Кисәтүче,әгәр фәннәрне начар беләсең икән,фән эшләренә кысылма.Бу- беренчедән.Икенчедән,хатын-кызлар гаурәтләрен кайда,кайчан ачасыларын синнән сорап тормый.Алар инде тарихи АЛТЫ дәүләтнең тәхетендә утырдылар.Пәйгамбәрләр кебек тырышсаң да,син аларның 20-30% да иманга китерә алмыйсың.

№55 (815178) / 19.09.2012 23:59:48

Бусы белән килешәм иптәш ЗИМОГОР.

№54 (815177) / 19.09.2012 23:56:02

Иптәш Хабибуллин,мәктәп һәм югары уку йортлары тәрбия урыны түгел.Белем бирү урыннры.Тәрбия урыннары булып гаилә,мәктәпкәчә тәрбияви балалар бакчалары.Тәрбия сүзе сезгә Советлар вакытында Советлар идеологиясе белән иңдерелде.Чөнки,Совет мәктәпләре,югары уку йортлары марксизм,ленинизм белән агартылырга,Маркс,Ленин идеяләре белән сугарылырга,тәрбияләнергә тиеш иде.Бу-бренчедән.Икенчедән,уйлап карагыз,сезнең җон чыккан балаларыгызны ничек итеп укытучылар тәрбияләсен ди.Укытучы программа нигезенлә белем бирә,ул тәрбияче түгел.Сез аны тәрбияче итеп,авторитетын төшердегез инде.

№53 (815176) / 19.09.2012 23:48:47

ломоносмы, носоломмы сезнең гайбәттән тыш башка эшләрегез юкмыни соң? "Ата казың күкәй саламы" дан башка.

Гаурәтен ире алдында гына ачарга тиеш икәнне беләсе килмәүче катынга, интернетта күпме язышып утырса да(бу шулай ук күпмедер гаурәтеңне ачу), пачкалап акча эшләсә дә, абруй казануы бик аз вакытка, бу гомеренең бер өлешендә генә. Укытучы булудан баш тартып, артка ташлап калдырган, арт сабагыгызны өйрәнегез! Аңа гына түгел ир кешегә дә шулай әле ул. Чөнки тегесе дә бусы Раббылары бер Аллаһ кына икәннәрен онытып чиктән чыгучылар. Кияүдәге х-кызга мөшриклеккә дучар ителмәс өчен, бер ирен генә белү тиеш. Гыйбәдәте - Бер Аллаһка гына, баласы булса-булмаса да намусы, тугрылыгы һәм хезмәте - ире өчен генә! Башкаларга күзен ялтыратмас өчен: аяк очына гына күз карашы; иманы булып, Аллаһка һәм ахирәткә ышанып мәңгелек җәннәткә керәсе килсә әгәр! Аллаһ Тәгалә гамәлләрегезне белә, күрә, хәбәрдар һәм битараф түгел. Ахыр чиктә һәркем үз җәтмәсенә үзе эләгәчәк. Кем үзенә үзе киләчәге өчен кайгы-хәсрәт һәм җәфа эзли ул аны табачак.

Ә кем ихтыяр көчен һәм сабырлыгын туплап, шушы аз гомер эчендә Аллаһның КЕШЕләр өчен күрсәткән чикләреннән чыкмыйча йөкләгән әмерләрен үти, тыйганнан тыела, ул үзе өчен Ахирәт-Киләчәге-Мәңгелеге өчен хәерлелек әзерли.

Ярышасыгыз килсә, һәркем үзе өчен хәерле киләчәк әзерләүдә ярышсын!


№52 (815175) / 19.09.2012 23:47:29

Булмасса,ачсын иде ул хәтле башлы булгач.Алай булгач нигә ул химлаблар,менералогиләр,...,һ.б.белән маташты дип язганнар.ШУЛ ХӘТЛЕ белемле ЗИМОГОР,үз нигеңне яза белмисең соң?,зимагур.

№51 (815174) / 19.09.2012 23:22:13

Бар Бернулли.Берулли юк.Западный Европа илләрендә бер фәнни хезмәт тә югалмый.Рәсәйдә элек тә,хәзер дә акыл хезмәте дә,физик хезмәттә ихтирам ителми.Совет вакытында бик күп фәнни литератураны яшерделәр.

№50 (815172) / 19.09.2012 23:13:26

картлач, Менделеев таблицасы эле булмаган ул вакытта.

№49 (815171) / 19.09.2012 23:11:20

Уровень заработной платы учителей весьма высок – в Финляндии – 2500 евро, в Японии – 2-3 тысячи долларов, в Сингапуре учитель – одна из самых высокооплачиваемых профессий.
И для того, чтобы поддерживать высочайший профессионализм педагогов, в этих странах очень активно действуют многообразные и хорошо оснащенные сети постоянного повышения квалификации.

№48 (815170) / 19.09.2012 23:11:07

Причем монда туган ел ?

№47 (815169) / 19.09.2012 23:09:17

Берулли,Галилей,Тейлор,....,һ.б. хезмәтләре сакланган,Ломоносовның ник сакланмаган ?

№46 (815168) / 19.09.2012 23:05:10

Вй-яай, Менделеев белән Ломоносовның туган елларын кара әле.Акыл сатып утырма.Телеңә нәрсә килә шуны шарлатып.

№45 (815167) / 19.09.2012 23:03:12

В педвузы принимают самых подготовленных абитуриентов — в Южной Корее из числа лучших пяти процентов выпускников школ, в Финляндии — лучших 10 процентов, ----яхшы иген устерэсен килсэ яхшы орлык чэчэргэ кирэк.Яхшы укытучы кирэк булса педларга белемле ,сэлэтле укучыларны алырга кирэк.Алдынгы иллэр шулай эшли.

№44 (815166) / 19.09.2012 23:01:29

МАЛАДЕС,МИН ДӘ ШУЛАЙ ДИМ.Әле анысында үзе язмагандыр.

№43 (815165) / 19.09.2012 22:59:09

Шигырьләре бар,аның стилендә Пушкин яза.Әменә фәнни эшләре никтер юк.Кая киткәннәр алар?Бу сорауга әле беркемнең дә җавап биргәне юк.

Бар әйбер югалмый ул,юк аның.Вот.

№42 (815163) / 19.09.2012 22:55:31

Бетеп барган белем һәм фән системасы турында нәрсәләр сөйләшәсегез сез?Рәсәй бар яктан да упкын каршында тора бүген.

№41 (815162) / 19.09.2012 22:55:10

Ломоносов берни дэ уйлап чыгармаган.Эби патшага ОДА язып кына..

№40 (815161) / 19.09.2012 22:54:34

Дурак,Зимогор .
Менделлев таблицасына Ломоносов нинди элемен кертте ди мин сиңа-маңка. Кунак ашы-кара каршы.

№39 (815160) / 19.09.2012 22:50:35

Кая йөрисең син зимогор ?. Дөрес әйтәсең,берние юк аның.Руска кирәк иде бер галим,вот уйлап чыгардылар.Аның кул астында бер урыс галиме булмады.АНда Франсуз,Англичан,Немес,һ.б. иде.Дөресме ?

№38 (815159) / 19.09.2012 22:49:02

Ломоносовның шуллер булганы юк.Ул дөрестәндә галим.Бәлки,Совет вакытындагы галимнәрдән сорарга кирәктер,эшләренең кая киткәнен.Менделеев хакында да андый затсыз сүз әйтергә ничек батырчылыгың җитә,сәпләк.

№37 (815158) / 19.09.2012 22:48:05

Система подготовки учителей в Сингапуре основана на 3-х основных принципах:

Выбор правильных людей для подготовки на учительские позиции.
Эффективное обучение и выпуск квалифицированных педагогов.
Гарантированное трудоустройство, постоянная целевая поддержка и уверенность в том, что каждый ученик находится в атмосфере, стимулирующей обучение

№36 (815157) / 19.09.2012 22:44:17



Пользователи

116 сообщений


Отправлено 30 Апрель 2011 - 20:13

Ну ради прикола еще и о зарплате министров в Сингапуре (данные, правда, 2007 года)
годовая зарплата премьер-министра - 3,1 миллиона сингапурских долларов (около $2,05 миллионов), это в 5 раз больше зарплаты Президента США.

Средний сингапурец в 4 раза богаче среднего россиянина. Эксперты МВФ поставили Сингапур на 4-е место в мировом рейтинге. Всемирный банк присудил ему в прошлом году 1-е место в списке стран, где комфортнее всего делать бизнес. Россия в том же списке заняла 120-ю позицию. Не в нашу пользу и сравнение уровней коррупции. В рейтинге «Трансперенси Интернешнл» за 2009 г. Сингапур занял 3-е место, уступив по «чистоте чиновничьих рук» лишь Новой Зеландии и Дании. Место России — 146-е.


.

№35 (815156) / 19.09.2012 22:44:05

Какой толк,эллә нинди нокталар эзләп ятып.Ноктасызда кызышып-кылтырап ятасыз бит.ИРләргә кирәк методика дим мин сезгә,ә моҗет сез-катыннар безнең берәр ноктабызны эзләп табырсыз-кабынып китәр өчен.

№34 (815154) / 19.09.2012 22:39:24

В качестве эталона образования в Татарстане приняли Сингапур – лидера в мировом рейтинге конкурентоспособности и № 5 в образовательном рейтинге PISA. Этому факту мы, безусловно, можем завидовать и говорить, что их методы у нас не сработают. В основе сингапурского пути заложено условие, что общество должно смириться с неравными результатами, когда более способные получают большее финансовое и социальное благополучие, чем менее способныеСингапурчы, 

№33 (815153) / 19.09.2012 22:39:20

Шигырьләре бар,аның стилендә Пушкин яза.Әменә фәнни эшләре никтер юк.Кая киткәннәр алар?Бу сорауга әле беркемнең дә җавап биргәне юк.

№32 (815152) / 19.09.2012 22:39:00

Ломоносов-шуллер.Ломоносов кул астында 120 артык галимнәр эшләгән,шуларның хәрберсе үз өлкәсендә ачышлар ясаганнар.Ә ул барлык ачышларны присвоит иткән.Хәзердә шулай итәләр.Берегез булсада күрдегезме ЛОМ-ның Баталияне язып утырганын,юк күрмәдегез.Анысына да ышанмыйм. Менделеев табына берәр элемен кертме соң ул,әйтегез эле?

№31 (815151) / 19.09.2012 22:31:34

авыл апае ?, ирлэрнен нерваларын саклагыз,нерва бозылу потенцияга начар тэйсир итэ.

№30 (815150) / 19.09.2012 22:27:56

25-кә,бик дорес ,эле бит ул балалар булган кадэр сэлэтлэрен дэ кулланмыйлар,укыйсылары килми. 

№29 (815149) / 19.09.2012 22:27:00

авыл апае ?, ирләргә методика кирәк түгел, җаный, катыныңның тиешле биоактив бер-ике ноктасын таба белсәң шул җитә. Тырышкан табар. ташка кадак кагар. Димәк, тырышмыйсың.))))))))) ))))))))

№28 (815148) / 19.09.2012 22:25:05

 Сорау, Ломоносов куп олкэлэдэ боек булган-физика,химия,тарих,рэсем ясау,шигыр язу.рус грамматикасы,астрономия хэм башка.бэрэнге дэ эрчи белгэн,хэтере дэ булган,тырышлыгы да.Андый БОЕК шэхеслэр сирэк була.

№27 (815147) / 19.09.2012 22:24:14

Менә шундыйга ия балалар,40-45 тән иң күбе 5-6 бала була. Ә менә АТА-АНАЛАР (барысыд) үз балаларын яхшы укырга тиеш дип укытучыны ТАЛЫЙЙЙЙЛАААР.

№26 (815144) / 19.09.2012 22:18:46

ИРләргәдә берәр яхшы методика уйлап чыгармассызмы икән,Ату бит катыннар җаловатся итәләр.?

№25 (815143) / 19.09.2012 22:14:53

Сорау, сэлэт торле кешегэ торле олкэдэ бирелгэн,ходай тарафыннан.Касы кеше куп олкэдэ сэлэтле.кайсы кеше азрак олкэлэрдэ.Генийлар аерым олкэдэ бик сэлэтле булалар.Математика укытучысынын логик фикерлэве яхшы булырга тиеш.Рус теле укытучысына логик фикерлэу ул кадэр ук мохим тугел,булса билгеле бик яхшы.Логик фикерлэу берэугэ дэ комачауламый.

№24 (815142) / 19.09.2012 22:14:49

Менә шуңа кайтып калдык та.А.С-язугагына сәләте булган,уйлау-фикер итү сәләте булмаганга күрә аны бер сигәк атып үтергән бит.

№23 (815141) / 19.09.2012 22:11:01

Мәгариф проблемасы гел укытучы хезмәт хакына килеп терәлә бүген...
Уйлап карасаң, кирәкме соң ул система? Кирәкме түгәргә шуның кадәр акча? Дөрес тотыламы соң бүлеп бирелгән акча бусистемага?
РФ МО әйтүенчә, бирелгән акча һәр мәктәпкә тиешенчә дәреслекләр алырга, интертакта, комп алырга җитә.
Кайда монда укытучының акча урлауы, шул урынны беләсе килә..

№22 (815140) / 19.09.2012 22:08:06

Сингапур-байлар өчен,Тарстан-ярлылар өчен.

№21 (815138) / 19.09.2012 22:04:22

Сорау, сезнен белэн килешеп булмый.Пушкин боек шэхес ,лэкин ул матемтиканы анламаган.(((((( Хәтер-укыганда кирәк,ләкин тормышта эшләгәндә файдасыз.Алар үзлекләрендән берни эшли алмыйлар.Уйлау сәләте булмый.


3.Сәләт-ниндидә булса бер фәнне алга этәрүче,башка бернидә булдыра алмый хәттә бәрәнге дә әрчи алмый.))))))-Бу язуыгыз сезнен уйлау сэлэтегез бик тубэн дэрэжэдэ икэнне курсэтэ.

№20 (815137) / 19.09.2012 21:57:18

Иң яхшы методика ул "обратная связ",классичекая,ССССССССРРРР ныкы !

№19 (815136) / 19.09.2012 21:54:07

Сорау, ә сорау кемгә соң?

№18 (815134) / 19.09.2012 21:49:07

1.Бар-яхшы хәтер
2.Бар- тырышлык
3.Бар- сәләтле

Шушы 3-варианттан 2-варинт кына яхшы спец була ала.МИн үзем шуңа керәм.

Хәтер-укыганда кирәк,ләкин тормышта эшләгәндә файдасыз.Алар үзлекләрендән берни эшли алмыйлар.Уйлау сәләте булмый.


3.Сәләт-ниндидә булса бер фәнне алга этәрүче,башка бернидә булдыра алмый хәттә бәрәнге дә әрчи алмый.


Сез кайсы № га керәсез ?

№17 (815133) / 19.09.2012 21:49:04

Авыл апае,сезнен кыз 10-13 менгэ эшли. 

№16 (815132) / 19.09.2012 21:43:54

МИН гә, син тиз генэ анлый алмыйсын бугай,сэлэтен юк.

№15 (815131) / 19.09.2012 21:42:29

Нигә сорап утырам, Казанда туганымның кызы укыта. Җәе буе сингапурча укыттылар, җүнләп ял да итеп булмады дип зарланган иде. Татарстанның тәҗрибә куяннары икәнен беләбез. Каждый яңалыкны Татарстанда сыныйлар. Тиздән ракка каршы дип яңа прививкалар чыгачак җирдә кеше санын киметә торган. Куяннар әзер булыгыз

№14 (815130) / 19.09.2012 21:41:54

Сингапурчы,сингапур буген ин тиз усуче,югары технологияле иллэрнен берсе.Ул су белэн комны да чит илдэн сатып ала.Бу илнен мэйданы Казан мэйданыннан бераз зуррак ,халкы 5 млн.нан артык.Анда укытучынын хезмэт хакы 80 меннэн-800 менгэ чаклы,безнен акча белэн. 

№13 (815128) / 19.09.2012 21:38:55

Мин-җавабың юк

№12 (815127) / 19.09.2012 21:33:42

Ул яңа алымнарның уңай яклары юк,батыру гына бар.Иң югары дәрәҗәдәге уку системасы СССР да иде.Чит илләр килеп өйрәнеп китәләр иде.Америка бездән өйрәнеп шул система буенча укыталар.Ә безнекеләр шпионнарга алданып уку-укыту системасын юкка чыгардылар.Төркия-иң артта калган илләрнең берсе.Безнең министрлар шуларга барып сабак өйрәнәләр биииит,хурланып үләрсең.

№11 (815126) / 19.09.2012 21:31:50

МИН-гә, элек класстагы 40-45 укучы арасыннан математиканы хэм башка фэннэрне ин яхшы белгэн,урнэк 5-6 укучынын 1-2 се укытучылыкка бара иде.Э хэзер математика укытучысына укырга кергэннэр арасында мэсьэлэ чишэ белэ торганнар группада булса 1-2 кеше.Шул группадагы яхшырак укучыларнын да институт бетергэч мэктэпкэ сирэге килэ.Математикага сэлэтен булмагач ,математика буенча яхшы белемен була алмый шул инде,тырышып укыгач та.Карганы купме ойрэтсэн дэ сандугач кебек сайрарга ойрэтеп булмый.

№10 (815125) / 19.09.2012 21:31:26

Безнең илдә планлаштырылган рәвештә иң беренче тәрбия системасын таркатып аттылар (мәктәптә идеология булырга тиеш түгел, мәктәп белем генә бирә и т.д, и т.п)
Хәзер инде белем бирү системасын таркатасылар.

№9 (815123) / 19.09.2012 21:29:46

100% язма белән килешәм. Язма авторы барысында язып бетермәгән. Хәзергә менә шуларын әйтәм, дип туктаган. ФГОС дигәннәрен әйтегез әле сез?

№8 (815122) / 19.09.2012 21:24:00

Сигапур иң артта калган илләрнең берсе санала.90 % неселение укый-яза белми.Кайсыдыр бер надан депутат шуны күреп кайткан да безгә тәкдим итеп утра.Әй Аллам,ул депутат үзедә шул 2-легә мәктәпне бетергәндер инде.Ул методика Ислам илләрендә барлыкка килеп бүгенге көндәдә мәдрәсәләрдә кулланыла.Кайбер укытучылар хәзерге заманда да Круҗукларда куллана.Ул форма игры дип атала.

№7 (815121) / 19.09.2012 21:20:23

Ул ни бирә? Белем бирә микән суң? Ату бер-берсенең йөзенә карамый инде алар.

№6 (815120) / 19.09.2012 21:20:08

Менә бит...
Кара әле...
Укытучылар арасыннан да үзләрен һәм калган (уйлап язам, булган түгел, имынны калган, сәвит системасысыннан соң шул укытучылар саклап калган) уку-укыту- тәрбия системасын яклап, аның уңай якларын күрсәтеп чыгыш ясаучылар килеп чыга, матбугатта бу турыда үз фикерләрен белдерә башладылар...
Димәк, килеп терәлдек инде.Өстәге "акыл ияләребез" АППАРЫП ҖИТКЕРДЕЛӘР?

№5 (815119) / 19.09.2012 21:03:32

Әйе.

№4 (815118) / 19.09.2012 21:00:48

Өстәге язма белән 100% ка килешәм.
Мәктәп укытучыларын төрле яктан талап,укучыларны подопытный кроликка әйләндереп хәзерге мәктәпләрнең дәрәҗәсе юкка чыкты.Бер заман Татарстанда "промлемный урок" дип укытучыларның башларын катырганнар иде.Шул зат докторский яклагач проблемный уроклар юкка чыкты һәм ул методиканың кирәгедә булмады.Шулай ук элекке министр да укытучыларны имеп докторский яклап чыкты һәм аның хезмәтләре кирәкмәде.Менә шул хәл һаман да дәвам итә.Кемгәдә булса нучный степень кирәк булса укытучының башын катыра башлыйлар,ә укытучы ни кылсын,ул үз чиратында укучылар башын катыра, нәтиҗәдә балалар белемсез кала.Элекке замандагы укыту системасы иң яхшылардан санала иде,аны себереп түктеләр.Уку программалыр үзгәртеп,аны болгатып,астын өскә китерделәр.Укытучы ни эшләргәдә белмәгән вакытлар аз түгел дип беләм.Программалар системный түгел,андан алып тыкканнар мондан алып тыкканнар .Шулай ук учебникларны болгатып бетергәннәр.
Иптәшләр, Укытучыдан гәеп эзләмәгез,аларны җәлләргә кирәк !

№3 (815117) / 19.09.2012 20:46:21

Сингапурча укыту түгәрәкләнеп йөзгә-йөз карап утырумыни ул? Аңлатыгыз әле.

№2 (815110) / 19.09.2012 20:22:31

Мин-кем син,шундый нәтҗә ясарга белемең җитәрлекме ?.Сәләт белән белемне син аера беләсеңме?.Нәрсә ул сәләт һәм нәрсә ул белем ?.
Шушы ике сорауга җавап бирсәң әңгәмәне дңвам итә алабыз.Күтәреп чыккыан проблемаң бик кызык,ләкин син кемнеңдер Атасы яки Анасы булса кирәк. Хәр Ата-ана үзенең баласын сез язганча күрәсе килә,бу бик зур ялгыш.45-ел математика укыткан укытучым әйтә иде класста 5-6 баладанда артык ударниклар булмый дип.Әле ул заманда бер класста 40-45 бала укый иде.Ә менә хәзерге заманда белемсез балалар акчага ВУЗ бетереп чыга,алар спецлар түгел шул.

№1 (815104) / 19.09.2012 19:41:57

Эгэр укытучыларнын хезмэт хакы тубэн булса,мэктэплэргэ сэлэтле,белемле укытучылар килмэячэк,мэктэп программасын узе дэ анламаган укытучы балаларга нык белем бирэ алмаячак.Сонгы 25 елда пед. вузларга бик куп белемсез,сэлэтсез укучылар керде.Алардан мэктэплэргэ сэлэтсез укытучылар килде.

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Urazova.ru
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D
Милли Музей
Шаян
Ханский дом