• 18.02-20.02 "Казан" бию ансамбле концерты. Камал театры, 19.00
  • 21.02 "Туган тел" әдәби-музыкаль очрашу. 15.00
  • 25.02 Ваһапов йолдызлары фестивале. Филармония. 18:30
  • 27.02 "Бәхет кошы" мюзиклы Әтнә дәүләт театры. Казан. "Әкият" курчак театры сәхнәсе. 18.30
  • 28.02 "Туган тел" телеканалы концерты. Казан. Филармония. 18.30.
  • 02.03-04.04 Фирдус Тямаев "Җиде малай идек". Уникс. 17:00
  • 02.03-07.03 Фирдус Тямаев "Җиде малай идек". КСК "Уникс"
Туган көннәр
  • 16 Февраль Рузилә Сафина
  • 16 Февраль Гакыйль Сәгыйров (1938-2009)
  • 16 Февраль Люция Шәрәфиева
  • 16 Февраль Алексей Морозов
  • 16 Февраль Фәнзаман Баттал (1939-2015)
  • 17 Февраль Айгөл Хәйруллина
  • 17 Февраль Галимҗан Баруди (1857-1921)
  • 17 Февраль Айрат Фаррахов
  • 18 Февраль Константин Глазачев
  • 18 Февраль Фуад Халитов (1909-1981)
  • Казанда Мавлютова тукталышында тулай торакта 13 кв.м булмэ сатыла. 89274718157
  • Восстание остановкасында тулай торакта 21 кв.м булмэ озак вакытка арендага бирелэ.Булмэдэ жылы,салкын,душевая кабина,кер юу машинасы,электр плитэсе,телевизор,ике йокы урыны,ош остэле,кухонный гарнитур,шкаф,суыткыч бар.Тулэу бер айга 12500 (бу суммага квартплата кергэн) 89393937375
  • Казан яна матур туй сондыгы сатыла. т.89655808912
  • Лаеш районынынң Бимә авылында 2015 елда төзелгән, бүген үк кереп яшәрлек йорт сатыла. Ашыгыч. Ике катлы, бростан, тышланган. Газ, су, канализация үздырылган. ике контуралы котел, салкын һәм кайнар суларны бирә. Мунчага өйдән генә чыгасы. Зур гараң, погреб Җире 6 сотый. үсентеләр утыртылган. Шалтыратыгыз, алыгыз. 8 917 279-10-83
  • Авиатөзелеш районында тулай торактан 13 кв. м. (фатир статусы) бүлмә сатыла. Янәшәдә 3 балалар бакчасы (берсе ишегалдында), мәктәп, метрога кадәр 10 минутлык юл. 200 метрда Максимово тукталышы. Барлык җиһазлар һәм кер юу машинасы кала. Тел.: 8-937-289-18-63.
  • Казанда ирлэр өчен куртка сатам, кара тестэ 50-51 размер, яна. 4 менгэ сатыла 89179275753
  • Мэжлеслэргэ мантыйлар, шаурма,Кош-теле, бавырсак,чэк-чэк,пироклар,ойдэ киселгэн токмачлар, муравейник, Пицца,Балеш,Тортлар,катлитлэр ясап бирэбез.89393307899
  • Казанын Оренбургский трак урамында урнашкан тулай торакта 12 кв.метрлы булмэ сатыла. Тулай торак остановкага якын.Якында гына мэктэп, поликлиникалар бар. Куршелэре тыныч, тэртипле кешелэр. Булмэдэ яхшы ремонт ясалган. Телефон: 89375777554
  • Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәләр төзим. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 6 елдан артык. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин. Чаллы
  • Казаннын Восход д,16урамында (метро ЯШЬЛЕК,ост.Восстание ) 1булмэле фатир арендыга бирелэ.т89655808912

 

 
Архив
 

30.03.2011 Милләт

Туфан Миңнуллин: “Үз халкың өстеннән донос язу – халкыңа хыянәт итү”

Татар баласына татар телен кем өйрәтергә тиеш? Баласына зур өметләр баглаган ата белән анамы, әллә хәреф танырга өйрәтеп, дөньяга күзен ачкан мәктәпме?.. Татар теленә мөнәсәбәт тормышның күп төрле сурәтләреннән оешадыр мөгаен. Бүген татар баласы үз ана теленә карашын еш кына гаиләдәге фикерләргә, мәктәптәге өстенлекләргә, җәмгыятьтәге вәзгыятькә карап билгеләргә мәҗбүр.

Шушы көннәрдә Казанда бер төркем ата–ана, алар арасында беренче чиратта татар милләтеннән булганнар, мәктәпләрдә татар теле укыту дәресләрен киметүне таләп итеп, Россиянең мәгариф һәм фән министрына хат юллаган. Хат авторлары мәктәпләрдә татар телен өйрәнү рус телен укытырга комачаулый дип ачына, татар телен өйрәнү бик кыен һәм ул, гомумән, балаларның киләчәге өчен файдасыз дип белдерә...

 

Татар аналарының шушындый адымы җирле телевидение тапшыруларында һәм Интернет битләрендә дә киң яңгыраш алды. Татарстанның халык язучысы, ТР Дәүләт Советы депутаты Туфан Миңнуллин татар ата–аналарының бу гамәлен исә – үз халкың өстеннән донос язу дип атый.

 

Туфан Миңнуллин:

 

“27 мартта “Татарстан – Яңа гасыр” телевидениесендә Илшат Әминов алып бара торган “7 көн”, ягъни “7 дней” дигән чираттагы тапшыру булды. Шушы тапшыру алдыннан әлеге каналның хәбәрчесе килеп, мәктәпләрдә татар телен укыту мәсьәләләре турында минем белән бик озаклап сөйләште. Ул чакта бүгенге көндә килеп туган вәзгыять буенча фикерләремне тәфсилләп җиткерсәм дә, тапшыру эфирга чыккач, анда минем сүзләрдән ике җөмлә генә калдырылган иде. Ул җөмләләр тулы бер тексттан өзеп алынган булгач, әллә ничегрәк яңгырады, инде бу мәсьәләдә яңадан телевидение белән сөйләшеп үземнең дәгъваларымны белдерәсем килми, шуңа “Intertat.ru” газетасы аша фикерләремне милләттәшләремә житкерергә телим.

 

Мине бик борчыганы, дөресен әйткәндә, бик тә ачуны китергәне – татарларның “мәктәпләрдә нигә татар телен рус теленә караганда күбрәк укытасыз?” дип чыгышлар ясавы. Руслар бу мәсьәләне күтәрә икән – бер хәл, аларның үз проблемалары, үз карашы... ләкин татар кешеләренең ата–бабалары теленнән баш тартып, оятларча шикаятьләр язуын – Мәскәүгә үз халкың өстеннән донос язу! дип атар идем. Беренчедән, мондый сүз сөйләүчеләр ялганлыйлар! Эш менә нәрсәдә: мәктәптә татар телен укыту сәгатьләрен санаганда татар теле белән татар әдәбияты дәресләрен бергә кушалар, ә рус телен һәм рус әдәбиятын аерып карыйлар. Әгәр татар теле һәм әдәбиятын бергә кушып бирәләр икән, рус телен һәм әдәбияты дәресләре күләмен дә шулай санарга кирәк. Кайбер милләттәшләребезнең фактларны бозып, димәк ялган фактларга таянып, Мәскәүгә донос язуы – йөрәк әрнеткеч күренеш.

 

Балаларыбызны рус телендә укытсак, алар тормышта үз урыннарын табып, берәр зур нәчәлник булып утырачак дигән сәер ышану бар. Минем фикерем: күсәкне нинди телдә укытсаң да, ул күсәк булып калачак. Балаларның сәләтсезлеген хәзер татар теленә сылтый башладылар. Бүгенге җәмгыятьтә үзеңнең зур урыныңны биләр өчен рус теле кирәк булса, бөтен рус халкы нәчәлник булып утырыр иде, урамда исерекләр дә, җинаятьчеләр дә калмас иде. Югыйсә, эш телдә генә түгеллекне, рус халкының фаҗигасын күреп торабыз. Әле безнең татар мәктәпләрендә бер наркоман юк, ә рус мәктәпләрендә укучыларда нинди проблемалар бар?! Үз телен белмәгән, үз телендә укымаган татар баласының күпмесенең "Южная трасса"да басып торуын, күпмесенең төрмәдә утырганын, күпмесенең алкоголизм, наркомания чирләре белән чирләгәнен белмиләрмени ул кешеләр?!

 

Мәскәүгә безнең ана телебез кирәк түгел, Америкага да, Алманиягә дә кирәкми. Безнең телебез – үзебезгә кирәк, шуңа күрә без аны яклыйбыз да. Ә нигә Татарстан якламый? дигәндә, Татарстан өстендә Россия Дәүләт Думасы аша кабул ителгән варварларча закон тора: 309нчы федераль закон Россиядә яшәүче төрле милләт халыкларына каршы кабул ителгән вәхшиләр законы ул. Шуңа Мәскәү аны хәрәкәткә кертергә ашыкмый да, ул ялгышын аңлады, төрлечә боргалана хәзер.

 

Бер тарихчының мәкаләсен укыган идем, ул анда безнең ялгышлык шунда – язмышыбызны хөкүмәткә тапшырдык, ә хөкүмәтнең үз проблемалары, ди. Үз телен халык үзе генә яклый ала. Халык үз язмышын үзе кайгырту хәлендә калган вакытта, бик түбән фикер йөртүче кайберәүләрнең Мәскәүгә халкыбыз өстеннән донос язуы һәрберебезне борчырга тиешле хәл. Үз туганың өстеннән донос язу нинди әшәкелек булса, үз халкың өстеннән донос язу да шундый ук әшәкелек, халкыңа хыянәт итү белән бер.


Интертат.ру
№ | 29.03.2011
Интертат.ру печать

 
comments powered by HyperComments

Фикерләр

№290 (769503) / 03.05.2011 15:25:31

Egerde Tatarstan tatarlari shundiy xurlikka chumalar iken, bezge Tatarstannan chittege tatarlarga nichek yasherge? Bez bit Kazanni beznen milli merkezebez dip saniybiz. Eye, MANKURTLIQ arabizda shaqtiy checheklende, emme bexetebezge, bashka misallar da bar. Ul, Finland Tatarlarinin milli tormishi. Tugan Telebezne oyrenu yaki oyrenmey mesele alarnin bashlarina da kermi chenki alar nadan tugel. Alar shushi xaberlerne ishetseler beznen turinda nerse uylarlar iken?






№289 (766345) / 10.04.2011 17:49:45

Хөрмәтле кешеләргә теләсә нәрсә әйтергә оялмый торган кеше дә үзен татар милләтен кайгыртам, дип утырсын инде?! Урамга чыгып, тел, ирек дип кычкырып,90 елларда нәрсәгә ирештек? Мәңге айнымас клоун биргән иреккәме?Нишләп Башкорт универы БФУ га әйләнмәде?Менә шул җаен таба белгәннәрдән сорарга кирәк.

№288 (766330) / 10.04.2011 13:09:16

Шулай инде. Татарлыкнын рэте китсэ миллэтне торле яклап тарткалыйлар. Башкыртстан дигэн тобэктэ аны башкыртлаштыру белэн мэш килэлэр, Жаничэп вакытында аны 140 исемгэ булеп атадылар, э Татарстаннын узендз ана, кайбер ата-ана, имеш, минем баламны не сметь!-мыскыл итеп уз телебездэ укытырга, э шулай итеп ярым надан калдырырга...
Эйе, Туфан эфэнде Миннуллин андыйлар турында дорес эйтте: \"Уз халкы остеннэн донос язу\"-дип. Эммэ, минемчэ, андый \"донослар\" халкыбызнын оеша алмаулыгын, структуралаша алмаганлыгын курсэтэ. Алай булмаган хэлдэ донослар язарга гына тугел, эчэргэ, тартырга, сугенергэ дэ оялып яшэр иде андыйлар...

№287 (766007) / 06.04.2011 19:48:23

Кайсы түрә укый, чарасын күрә?)))
Ә сорау кемгә?
чарасын күрүче булмаганга, аптыраганга яза халык.

№286 (765987) / 06.04.2011 15:38:09

Әле дә ярый туфан бар әле, курыкмыйча дөресен әйтергә.Кумагыз аны. Разил белән туфан китсә, Госсоветта чиновникларга кычкырып татар проблемасын әйтүче дә калмый. Әле түрәләр аларның сүзенә колак салалар. Килер шундый заман, аларны кайтарырдай булырбыз. Без менә татар теле бетә дип лаф орабыз, сайтта зур-зур проблемалар күтәргәндәй итенәбез.Кайсы түрә укый, чарасын күрә?

№285 (765927) / 05.04.2011 23:38:53

Минем төннәр буе юкны бушка уздырып утырырга вакытым юк.Гомер бер генә бит,вакытым кызганыч.Акыллы китап укысам,файдасы тияр ичмасам. Бигрәк тә классиканы:Тукайны,Туфанны,Такташны,рус һәм дөнья әдәбиятын.Бүген дә өстәлемдә Тукай томнары.Хуш,шигырь укыйм әле.

№284 (765924) / 05.04.2011 23:35:46

Аннан минем срок озак түгел әле. Ике ел гына. Туфан мин балачактан телевизорда инде.Инде мин пенсиягә якынаям, ул -һаман анда.

№283 (765922) / 05.04.2011 23:31:50

Үзем)))
Баламны тәрбияләп бетердем.18 тулды.
Пенсия яшендә түгел)))))
Мин 75тә үләргә җыенам инде)))) Какуй пинсә генә.

Акыл сатты дигәннән, акчаң кая???))) Үзеңнең акыл җитмиме, кешеләрдән акыл сатып алырга?

№282 (765921) / 05.04.2011 23:31:08

Соң Үзем әйдә син дә сатып кара акылны! мин үзем менә сине дә тыларга әзер!

№281 (765919) / 05.04.2011 23:21:26

Әйдәгез,Иркәне зурлап,почет белән лаеклы ялга озатыйк әле.Бу виртуаль дөньяда яшәп,хыялый эштә эшләп арыгандыр,яше дә шактый бугай,безне дә шактый туйдырды.Безгә инде бик күп акыл сатты,хәзер үз баласын гына тәрбия кылсын иде.

№280 (765901) / 05.04.2011 22:11:48

Ни өчен??? Пенсионерны пенсиягә озаткан өченме??? Пачутлап озату турында бара. Медәльләре җитмәсә, аларын да таксыннар.Попсага паролия язучы депутат күргәнегез бармы????Нигә андый? Мәгънәсен аңлатыгыз????

№279 (765899) / 05.04.2011 22:07:49

Иркә! Андый-мондый хәл булып куйса,тфү-тфү кәнишне!!,мтбугатны япмаслар микән,дим!

№278 (765896) / 05.04.2011 22:04:41

Кигәвен, ярар))) Миңа беренчелек кирәкми.

Юк, мин аны хөрмәтләп озатырга кирәк дим. Әле үзенең ул кадәр яхшы булганын беренче ишетер. җеназам түгелме дип куркып куяр))))анысына за.

№277 (765895) / 05.04.2011 22:03:41

Инцидент,Сез хаклы!

№276 (765894) / 05.04.2011 22:01:32

Сәйлән,яратам юморной,укыган акыллы кешеләрне!!!!!

№275 (765892) / 05.04.2011 21:56:29

Юк әле,инцидентка кадәр барып җитми калдык.

№274 (765891) / 05.04.2011 21:56:27

Иркә!
Мин тәкъдим дим бирдем алдан, мин беренче! Башта монда килсен, ә без, аны, шакшы су белән коендырмыйк!!!
Туфан: абый, агай, энекәш!(сезнең юмордан үрнәк алам!), килегез әле монда, чәчегез үзегезнең турдагы хорафатларны!

№273 (765881) / 05.04.2011 21:39:47

Сәйлән,инцидент түгелме?

№272 (765880) / 05.04.2011 21:37:27

Кигәвен)))))

әйдә без аны хөрмәтләп озатыйк, лаеклы ялга. Мин каршы түгел.Әлмәндәре шәп иде дип сөйләрбез ул чакта.Бабайдан үрнәк алырга кирәк. Китә белде бит. Кадере дә бар шунлыктан.

№271 (765879) / 05.04.2011 21:35:38

Мондый очракта урыс :"прецедент исчерпан!"-ди.Рәхмәт,Кигәвен!

№270 (765878) / 05.04.2011 21:35:15

Мин, саташкан, сайтларны бутаганмын ич! Шулай була ул артыгын утырсаң, эшлисе эшеңне эшләмичә...Киттем мин...

№269 (765877) / 05.04.2011 21:33:24

Миро,миңа калса, хәзерге хөкүмәт яңа команда тупларга уйлый.Әмма әлегә сөендерерлек әйбер күргән юк.
Болай №226 белән бик килешәм.Мин ККны кеше буларак белмим, танышлыгым юк.Юморы бик ошый. Менә аның милициядә ниндидер әгъзалыгы аңлашылмый.

№268 (765876) / 05.04.2011 21:31:11

Сәйлән № 221
Гафу, күрәсең, номерлар үзгәргәндер, сезнең фикерләр белән сугышырлык сәбәп юк! Сезгә карата тәнкыйть сүзе белән, соңгысы: \\\"яңа тарих(бер куплет) иске тарих арасына кергән\\\" , - , дип әйтүем иде.
Бары тик уңышлар телим, Сәйлән!
Без Иркә апаң белән дә шулайрак(талашып, диярлек) таныштык.

Мине аңлаучыларга рәхмәт!
Мине һәм башка дөресен сөйләүчеләрне *бәреп үтерергә* теләүчеләргә уңыш телим, фикерләү өлкәсендә. Урысча: в области логического мышления. А, ту, чүт Иркәне бәреп үтермәдем - үзем, бик тә надан чагында.

Чак кына уйлыйк әле, М.ру дашлар.
Туфан агай, әфәнде (ул миңа агай - абый, туган түгел, таныш та түгел) не күп сүктек.
Җитеп торсын! Бәлки оныклары компьютерга керергә өйрәткәннәрдер инде, керсен, курыкмыйча! ә без, матур итеп кабул итик, шакшы сулар коймыйча - кешеләрчә, ә, М.ру чылар?!
Чакырабызмы???!!!

№267 (765875) / 05.04.2011 21:29:48

Ул Чирмешәннәрнең бер горчица никлы адәмнәре бар.Бер җиргә кереп тәнкыйтьләп язгандай итенә, икенче җиргә кереп куштанланып чыга.Кешесенә карап.

№266 (765873) / 05.04.2011 21:25:51

Иркә,колагыңа гына әйтәм: К К не премия биреп кулга ияләштермәкче булалармы, әллә, бирмичә калдырып,\"Уен\" романы өчен үч алмакчы булалар микән?- дип әйтеп кенә әйткән идем, югыйсә...

№265 (765868) / 05.04.2011 21:16:04

Чирмешән төчеләнмә зинһар!
күңел болгана болай да!

Астыңда язылганны укы башта!

№264 (765866) / 05.04.2011 21:13:57

Туфан абый Миҗнуллинны бик хөрмәт итәбез. Чын мәгънәсендә безнең яклаучыбыз, саклаучыбыз! Исәнлек- саулык, озын гомер бирсен ходай ул бөек кешегә!

№263 (765864) / 05.04.2011 21:13:06

Нурлат районында эксперимент.
Татар мәктәпләрен авылларда күбесен ябып,кайберсен 4 класска калдыралар.Нурлатта интернат мәктәптә укый торган булалар.Русча укучы мәктәпләр ябылмый авылларда.
Миннеханов юкка килмәгән.

№262 (765863) / 05.04.2011 21:12:55

Миро, 

сөртмәслек итеп әйт әле))))

№261 (765862) / 05.04.2011 21:09:20

Камил Кәримов иҗаты турында сөйләшәсезме соң сез, шулай матур итеп?(Мин дә кичә берничә сүз әйткән идем, момент сөртеп аттылар)

№260 (765861) / 05.04.2011 20:59:13

канны эчә биииит! ничек тимисең,чисти туйдырды. ат коерыгы белән куасы килә башлады.уфффф.

№259 (765854) / 05.04.2011 20:45:20

ә син исемеңне дә әйтимичә кеше мыскыллап утрыма яме!

№258 (765850) / 05.04.2011 20:41:14

кигәвен үзең м.руда чистартасың кеше артыннан,үз артыңнан күпме болчрак чәчелеп кала.син азрак укы инде,кеше мыскыллаганда матур түгел.

№257 (765836) / 05.04.2011 19:28:03

xfkkslfy,син адэм рэтле генэ шифровать итмэссен инде ,безнен якларда синен ишелэргэ "пижон" дилэр.Монда болай да хэрбер кеше узен берэр торле шифр бн яза,э син арттырып жибэрден инде э. 

№256 (765724) / 05.04.2011 08:00:19

إسماعیل
Молодис булдыргансың,миңа охшагансың.
Мин дә яратам расшифровканы...

№255 (765678) / 04.04.2011 22:42:00

Но шул Иркәгә бәйләнмичә калучы да юк.
көн саен я бер я ике кеше....

№254 (765677) / 04.04.2011 22:38:16






Туфан абыйның иҗатын яратабыз!
Чын татарыбыз ул! Рәхәттә, бай тормышта яшә Туфан абый! Рәхмәт шүрәлкәйләрең өчен! Иң яратканым - шүрәлкәйләр образлары!









№253 (765675) / 04.04.2011 22:25:40

Шул Иркә белән тел әрәм итеп сөйләшеп торуыгызга аптырыйм.

№252 (765590) / 04.04.2011 15:22:36

Соры корт, синме соң бу, бет чәйнәми торган идең. Сүзләр күпмәгънәле була. Үзеңә кирәкле юнәлештә аңла инде, бырат. Иркә бит әнә аңлаган. Ләкин аның технарьлары машина кебек төгәл һәм төзек булганда яхшы эшли, ләкин бер шөреп ычкындымы, эшне боза башлый. Гуманитарийлар һәрнәрсәгә яраклаша белә: тегеләй дә, болай да үз эшенә бәя бирә белә, исбатлаулар белән раслый.
360 градуска сәг. теле уңаена да, аңа кире юнәлештә дә әйләнергә була икәнен оныттыңмыни, Соры корт, яг үни бер әйләнеш алга, бер әйләнеш артка. Шаг вперед, два шага назад. Димәк, Иркә бер әйләнеш алга барса, бер әйләнеш артка бара дигән сүз бу һәм һәрбер комментына кагыла, бигрәк тә гуманитарийларны чәйнәгәндә. (Үз өлкәсе түгел бит)  

№251 (765589) / 04.04.2011 15:12:29

Шулай итеп, Батулла Туфанга җиңелде))))...

№250 (765580) / 04.04.2011 14:06:00

xfkkslfy - Чаллыдан булуыңны шуның кадәр дә шифрлап торырга кирәкме соң инде?

№249 (765554) / 04.04.2011 11:56:37

Ялкын ул сүз син уйлаган өлкәдә генә кулланылмый. Аның мәгнәләрен актарып укып кара.

№248 (765525) / 04.04.2011 09:06:43

Билгесез №245
)))Геометрия китабын ачып карагыз әле, пожалуйста, мин беләкәй чакта 360 градуска үзгәртү, шул ук юнәлштә калуны аңлата иде... Яки сез Иркә туктап уйлана да, тагы алга китә димәкче идегезме? Ул чакта: "тигез җирдә дә абына башлыйсың" аңлашылып бетми...)))

№247 (765518) / 04.04.2011 08:36:47

Билгесез,

мин бит депутатлыкка кандидат түгел.Тавыш җыю өчен көрәшмим.Матбугатручылар ярату-яратмау мөһим түгел бу очракта. Нәрсә язганымны бик аңлап язам.Туры әйткән, хәтта туганына ярамаганны да беләм. Әмма кыек сөйләү шул дәрәҗәгә җитте ки, без тулы җимерелеш алдында торабыз. Татар телен төптән юкка чыгармакчылар.Кем дә булса ачыктан-ачык әйтергә тиеш нәрсәләрне бик аңлап әйтәм.Чөнки ТАТАР ТЕЛЕМНЕ яратам.Мөгаллим, мин синең хатының түгелдер ич, син миннән дә эмоциональбулып чыктың әле.Ирдәүкәләргә битараф булырга кирәк, ир булсаң! Монысы синең логика буенча инде. Гафу.

Мөгаллим, хатын-кызның эмоциональ булуы аның акылсыз, ирләрдән түбән булуын аңлатмый. Русчасы -дискриминация по половому принципу дип атала, һәм бу Конституциянең беренче өлешендә тыелган.Мин сиңа рәнҗемәдем, бары хокука күрсәттем.Тел сөяксез булса да, публично ни сөйләгәнегезне үзегез аңлап сөйләгез, шул гына. Әнә татарлар, үлеш димәсеннәр.Ә сайлап куелган депутат эшен тәнкыйтьләү -ул норма цивиль җәмгыятьтә.

№246 (765508) / 04.04.2011 00:09:23

Мөгаллим! 
Хәерле төн!

№245 (765507) / 04.04.2011 00:08:39

Иркә, № 241, ялгышасың. Син юнәлешен үзгәрткән җил кебек, матур гына сөйлисең-сөйлисең дә кинәттән фикерләреңне 360 градуска үзгәртеп куясың һәм тигез җирдә дә абына башлыйсың. Күп мыраучылар сине шуңарга яратмый. Так нельзя!

№244 (765503) / 04.04.2011 00:03:23

НУР-УЛЫ! Вакыт җитми,сәбәбе шул гына.Бераз бушагач бар темаларга да рәхәтләнеп,иркенләп язармын әле. Хәерле төн!

№243 (765501) / 03.04.2011 23:59:03

Башка темаларга карата Мөгаллимнең язмаларын бу арада очратканым юк! Сәбәбе нидә икән?

 

№242 (765500) / 03.04.2011 23:50:48

ИРКӘ! Килешәм,әдәпсезлек беребезне дә бизәми.Әмма хатын-кызның ир-атларга караганда эмоциональрәк,хислерәк булуы һәркемгә дә билгеле,фәнни яктан нигезләнгән сыйфат бит.Һәм мин монда бер нинди начарлык та күрмим.Киресенчә,ир-ат тупаслыгын үзләштергән ирдәүкәләрне яратмыйм.Синең бу рәхимсез,дорфа заманда чын хатын-кыз булып кала алуың бик әйбәт.Рәнҗеткән булсам,гафу ит,күңелеңә якын алма.Хатын-кыз рәнҗүеннән куркам мин.

№241 (765497) / 03.04.2011 23:45:20

Матбугатрудагы бар технарь итәгатьле, тәрбияле. Берәү дә юк бугай әдәпсез. Гуманитариийны да, әлбәттә, йөз процент дип булмый. Искәрмәләр бар. Технарьлар белән аралашу килешә, хәзер сүзләрне дә аера башладылар.Кайсы мыскыллау, кайсы нормаль сүз.

№240 (765495) / 03.04.2011 23:42:06

xfkkslfy, ник политикада секс кирәкмени? Мин һаман сине аңлый алмыйм, чаллышан, дип укыйкмы соң инде, исемең дә аңлашылмый. Әле ярый акыллы машина, исемеңә төрткәч, үзе яза белә. 

№239 (765493) / 03.04.2011 23:36:24

Мөгаллим, мин мондагы тере материалдан язам. Синең җенес принцибы белән мыскыллауны -"әмма хатын-кызлыгыннан өстен булып,кешеләргә объектив бәя бирә алмый"- турыдан -туры наданлык дими ни дисең? Миңа калса, бу сүзне копияләп, админ аша эзләп табып судка шәхесне мәсхәрәләү эше ачып булганын син белмисең.Белеп эшләсәң, әдәпсез, тәрбиясез буласың. Монда Ил дигән бар берәү, пипец, капец , тупой дип утыручы.Татфак бетергән. Ә аның кумиры, татфак деканы "татфак ни белән шөгыльләнә?" дигән сорауга, ә сез ни эшлисез, бушбугазлар дип җавап бирде. Әлбәттә, бу сүз зыялылыкның беренче үрнәге булып тора. Надан, ахмак сүзе ике ел элек матбугат руда гадәти сүз иде. Методично китмәнләдек ул әдәпсез, тәрбиясез мыскыллау сүзләрен.

Син дә, мин дә комментларда күрсәтәбез акыллылыкны. Син миңа, мин-сиңа түгел. Матбугатручыларга.

№238 (765490) / 03.04.2011 23:23:44

ИРКӘ! "Татар гуманитарие шулкадәр әдәпсез,тәрбиясез,хокукый яктан надан" дип әйтү шәхесне,тулаем бер һөнәр ияләрен,гомумән,татар халкын мыскыллауга кермиме? Кешегә акыл өйрәтү өчен үзеңә акыллы булу кирәк шул...

№237 (765487) / 03.04.2011 23:12:51

Тукай премиясе яңадан китап укыта башлады әле мине.
Мәдинә Маликованың яңа әсәрләрен укыганым юк әле. Чиратка аны куйдым.

№236 (765485) / 03.04.2011 23:09:56

Ничава, Иркәне син мочить итәсең менә))))Бирка-алка.

№235 (765483) / 03.04.2011 23:05:39

монда А.Хәлимне дә мочит итәләр бит,Бирка. Аны якларлык кеше дә юк.

№234 (765482) / 03.04.2011 23:04:26

Мөгаллим,

үзең мөгаллим дип куйгансың, үзең публичный полемика алып бара белмисең. Мин Туфан шәхесенә кагылганым юк. Мин аның депутат буларак эшчәнлегенә бәя бирәм, минем моңа тулы конституцион хокукым бар.
Кешене шәхесен мыскыл итү закон тарафыннан тыела!!!
Татар гуманитарие шулкадәр әдәпсез, тәрбиясез, хокукый яктан -надан.

№233 (765479) / 03.04.2011 22:55:46

ИРКӘ! Үзең бөтен кешене сазда аунатасың,ә үзеңнең серкәң бер дә су күтәрми икән.Алай ук үпкәчел булырга ярамый.Беребез дә әүлия түгел бу дөньяда Шулай ук син дә,мин дә.

№232 (765475) / 03.04.2011 22:36:28

Мөгаллим! Син адвокат ахыры Туфанга!

№231 (765473) / 03.04.2011 22:33:11

Мөгаллим, 

бу шәхесләр татар телен юкка чыгаруда турыдан-туры катнашмасалар, мин аларны искә дә алмас идем.

Дөресен әйткәндә, уйлап яз икенче, җенес буенча мыскыллауларыңны. Эзләп табарга була, теләгән кешегә.Татарларны төшереп утырма, андый сүзләрне үзең янындагы "бөекләр" янында сөйләрсез.

№230 (765470) / 03.04.2011 22:25:42

Аңлый алмыйм,бу Иркә дигән кеше нигә шулкадәр Туфан Миңнуллинга каныга,ә Роберт Миңнуллинны \"үлеп ярата\",аңа тел-теш тидерми икән? Югыйсә алар икесе дә депутат,икесе дә язучы бит.Тик беренчесе-халыкның яраткан драматургы, көне-төне милләт өчен эшли,даулый,көрәшә,икенчесе сессияләрдә йокымсырап утыра да калган вакытында үзен һәм туганнарын кайгырта.Барысын да үз күзләребез белән күреп торабыз бит.Иркә үзе болай фикерле генә кешегә охшаган,әмма хатын-кызлыгыннан өстен булып,кешеләргә объектив бәя бирә алмый.Акылны хис басып китә.Туфанга ниндидер үче яисә үпкәсе бар шикелле,шуны һаман оныта алмый кебек,һаман шул бер сүзләрне тукый да тукый.Бәлки аның даныннан көнләшәдер...Үзеннән уздырган кешеләрне яратмый бит безнең халык,аларны үз дәрәҗәсенә тартып төшерергә тырыша...Ә Роберт белән ниндидер якынлыклары,уртак мәнфәгатьләре,уртак сыйфатлары бар кебек.(Әллә соң \"аңа әйтүдән барыбер мәгънә юк\" дип саныймы?) Шулай да мондый фикер алышулар кирәк.Тик аларны бер-беребезне кимсетмичә,рәнҗетмичә эшләргә иде.Үземә дә кагыла бу сүзләр.

№229 (765463) / 03.04.2011 21:24:53

Әй Ялкын!!! Мин секста димәдем бит,политикәдә дидем.

№228 (765455) / 03.04.2011 20:45:13

Ә" сүз башы бит- Шүрәле"...

№227 (765454) / 03.04.2011 20:40:50

кигәвенгә, син полный санарга урэнеп килэсен бугай инде,нэрсэ репетитор ялладынмы?

№226 (765453) / 03.04.2011 20:40:16

Кигәвендә дә старческий маразм башланган инде алайса? Нишлисең,артык акыллыга санап хыялланучы картларда башлана шул ул!

№225 (765450) / 03.04.2011 20:34:36

Чаллы ае,импотенциянең милләткә файдалы кеше булырга комачаулаганын белми идем әле.

№224 (765449) / 03.04.2011 20:29:47

ровно 13 минут баскансың төймәләргә
"чын татар" кигәвеннән соң.

№223 (765446) / 03.04.2011 20:24:20

Сәйлән башыңа алма кигәвен сүзләрен,ул шундый инде.Аның сүзләре нарасый сүзләрекебек,что старый,что малый,игтибарга алма,саташа ул азрак.

№222 (765445) / 03.04.2011 20:17:13

Кигэвен ,мин кемгэдер охшарга тырышып утырмыйм,дорес эйтэсен, кайбер фикерлэр безнен туры да килэ торгандыр,эмма теге зашифрованый "чаллы ае"синен бн мине бер кеше дип нэрсэ эйтмэкче була,анлашылмый.Узенен бер юнле фикере дэ юк.Спец. бригадамы юкмы анысын эйтэ алмыйм,но узенен хосетлеген ,наданлыгын афишировать итеп утыручы провокаторлар точно бар.Аларга просто игътибар итмэскэ генэ кирэк.

№221 (765443) / 03.04.2011 20:12:01

Миннән шакшы чүпрәк каплау белән шөгылләнүче махсус бригаданың бригадиры ясадың инде,ә ? Нигә бу кадәрле агулы соң син ,Кигәвен?

№220 (765441) / 03.04.2011 20:04:14

№206
иркә гә,
№209
кигәвенгә

Сез, Кигәвен куа-куа, куак астында чәбәләнеп калгансыз ахры.
Теләсә кемдә, Кигәвен күрерлек дәрәҗәгә ирешкәнсез. Чын татар минем кебек фикерли икән, ул - мин түгел. Әмма, горурлана алам: минем кебек фикерләүче (берәү генә булса да) булганына; Иркә кебек, (кайбер ир-атлар да булдыра алмастай) күпкырлы фикерләр бирергә сәләтле ҮҖӘТнең М. ру да утыруына.
Иркәнең кайбер фикерләре миңа да ошамаска мөмкин. Шуның өчен мин аны бәреп үтерергә тиешме? Булды, үземдә дә, андый (бәреп үтерәсе килгән) вакытлар.
Вакыт-вакыт: күке гә, Зиләйлүккә, хәтта, Шөпшә гә бәйләнә башлаучылар бар монда (санасң күп инде ... Сәйлән...).
Шундый фикер туа: \"М. ру да дөресен әйтергә сәләтле шәхесләрнең авызына шакшы чүпрәк каплар өчен, махсус бригада эшли. Алар теләсә нинди пычраклыкка (М. ру.да үз кәкәйләре белән уйнауга кадәр) барып, башта, М. ру дагы фикерле шәхесләрне *тындырып*, аннан соң, М.ру ны чүплек (кирәксез) чиләгенә әйләндереп - фикер туплау үзәген юкка чыгарырга телиләр\".
Монда, без әллә кайчан *чәйнәгән* әйберләр буген матбугатта (шул исәптән монда) дөнья күрә башлады. Димәк, спец бригада начар эшләгән. *Алар*ның башларыннан сыйпап, бүләкләүче булмас.
Ярый, пока!

№219 (765440) / 03.04.2011 20:02:00

Юк Ялкын,теләгем юк,импотент. Ил башы булып китсәм,эттән алып эткә салып таптыйсыгыз бар икән. Сездән рәхмәт сүәе көтеп булмый. Әнә бабай күпме тырышса да начар.
Нет уж,пажалтуйте сами.....

№218 (765428) / 03.04.2011 18:39:26

Татар халкына доносчыларга караганда Миннуллиннар күбрәк зыян китерде.

№217 (765416) / 03.04.2011 17:16:06

Чаллы ае, кигәвенгә син дә кушыл.

№216 (765413) / 03.04.2011 17:07:57

Юк дим бит! Бары бер кигәвен калды монда,башка җирдә бардыр кәнишне - монда юк.

№215 (765410) / 03.04.2011 16:55:17

Ә син хатын-кыз җилкәсе артына качучымы? Кайда татарнң фидакарь ирләре?

№214 (765406) / 03.04.2011 16:04:53

кигәвен бар авыл апае

№213 (765399) / 03.04.2011 15:13:02

Безгә Фәүзия Бәйрәмова кебек фидакарь ирләр кирәк. Татар милләтенең бармы шундый ирләре? Әллә хатын-кыз җилкәсенә качып ятучылар күбрәкме? Нигә Фәүзияне төрмәгә ябып куйдылар? Татарстан башлыгы әмере идеме бу? Депутатлар кайда булган? Әллә аны Мәскәүдән килеп яптылармы? Җаным әрни, җавап бирегез.

№212 (765398) / 03.04.2011 15:00:05

Аучы, мин синең белән килешәм. Миннуллин кебек депутатларны егерме-утыз ел буе күзәтеп халыкның җаны бизде, өмете югалды. Шуңа күрә ачудан Мәскәүгә җыелып хат язулары да ихтимал. Әлбәттә андый нәрсәне хуплап булмый. Но шулай да политикада көчлерәк кешеләр кирәк шул, Туфаннар белән булмый милләтне алга этәрү.

№211 (765397) / 03.04.2011 14:55:16

Туфан Миннуллин гомере буе депутат булган кеше. Менә шундый депутатлар аркасында без һаман бетүгә таба барабыз. Ул телевизордан зарланып чыгыш ясаган була, язып чыккан була. Ул аһ-зарларны халык болай да белә. Син аны халыкка сөйләмә. Син ул сүзләреңне президентка кереп сөйлә, шул даирәләрдә зарлан. Юк, син җитәкчеләргә ярарга тырышып кына, телевизордан халыкка карап ыңгырашкан буласың. Ә халык депутатлардан нәтиҗә көтә. Зарлануны аны һәркем булдыра.

№210 (765390) / 03.04.2011 13:36:57

кигәвенгә,  иркә совет заманында,мин белгән предприятәдә,бер кеше көнгә 10сум акча китерә иде. шуның 9сум 90 тиенен
дәүләткә кала,1сум1о тиене хезмәт хакы иде.
ЯНАДАН ИСЭПЛЭП КАРА!!!

№209 (765388) / 03.04.2011 13:08:27

ялгышасың дус,алу-кушу гына түгел %та шутлый беләм, бу инде 7класс!
барып җитмәсә дә җитмәс икән бөҗәк банына....

№208 (765376) / 03.04.2011 11:39:24

чын татар!


Нигә дип инде кыпчак? әле яшисе бар патамушты!

№207 (765375) / 03.04.2011 11:37:27

иркә гә,ай-хай чын математик икэнсен син.Алу-кушу гамэллэрен тирэ-куршендэге 1 нче класс малае янына барып ойрэнеп кил.Мондый зур аудиториядэ узеннен архиматематик белемнэренне курсэтеп утырасын.Хэзер анлашыла инде ни очен уз нигын бн чыкмаганга.
Хэзер дИпутатлр турында.
Шуна да башын житмиме сон,алар бит дИпутат булып сайланган сэгаттэн безнен налогка яшилэр.З\плата кайдан килэ дип уйлыйсын сон син аларга?Иркэ сина шул турыда эйтте бит. Тагын бер кат бер бн ун арасында кушу-алуны кабатла эле! 

№206 (765370) / 03.04.2011 10:24:08

иркә совет заманында,мин белгән предприятәдә,бер кеше көнгә 10сум акча китерә иде. шуның 9сум 90 тиенен
дәүләткә кала,1сум1о тиене хезмәт хакы иде.
менә бүген син әйткән 34+13=47%.
10 сумның 47%ты 4сум70тиен була.
9.90 и 4.70сум разница бар.

дипутатлар халыкка хисап бирергә тиеш түгел,алар сездән передвыборный компаниягә ,сез дә,мин дә аларга 1тиен дә бирмәдек.
халыкка хеәмәт итәргә тиеш имеш,көлке сүзләр.

чын татар кигәвен булмый кем булсын.
бу сайтта иркәне сөйүче бары бер кигәвен бар.шулай булгач психиатр миңа түгел...хотя бөҗәкләргә психиатрның кирәге шул кадәр.

№205 (765369) / 03.04.2011 10:23:48

Кыпчак бер вакыт Әрмән радиосына сорау биргәннәр.
Можно ли садиться на ежа, голой задницей?

Ответ,можно в трех случаях:
1 если сбрить ежа наголо,
2 если задница чужая,
3 ЕСЛИ РОДНАЯ ПАРТИЯ ЗАСТАВИТ.

Монда Фәрит М. шушы хәлдә булмады микән.

№204 (765352) / 03.04.2011 00:52:49

Туфан Миннуллиннан сорыйсым килә: спикерыбыз Мөхәммәтшинга, Татарстанның конституциясен баздан да түбәнрәк төшереп урысныкы белән тәңгәлләштергәне өчен Мәскәүдә орден тапшырылгач, иң беренче булып нишләп Туфан аны котлады икән? Беркем котламады, ә Туфан: Әйдәгез әле, Фәрит Хәйруллычны котлыйк шул зур бүләге белән, дип чап-чап кул чабарга тотынды.
Туфан, сиңа татар халкы кирәкме, әллә Мөфәммәтшинның мәхәббәтеме? Аңа ни өчен орден биргәнне белә торып, нишләп аның артын ялыйсың син?

№203 (765329) / 02.04.2011 23:05:00

Мөгаллим, 

анда конструкция шундый бит, үзләре оештырган. Ялкынлы Туфан сөйли барчасы өчен. Калганнары статистлар.Кул күтәреп утырырга. Туфан дигәндә барысына да кагыла дигән сүз.Милли комитеттагылары.

№202 (765325) / 02.04.2011 22:58:36

Сезнең сүзләрдән мин бер генә нәрсә аңладым: иң әйбәт депутат бер нәрсәгә кысылмыйча,еллар буе авызына су кабып,урындык җылытып утырган депутат икән.Һаман шул Туфанның гайбәтен чәйнисез,башкалар турында бер сүз дә юк.Ялгышмасам анда 100 депутат бит,шуларның күбесе татарлар.Менә шундыйларын уятырга иде аларның!

№201 (765321) / 02.04.2011 22:52:04

Әйбәт әле)))) ие шул. Эштән кайттым, чәй эчтем, менә сезнең белән ял итеп утырам))))
Бәйләнчекләр бар инде ул, аларның кайберләренең эшләре шул.)))Игътибар кылма син андыйларга, чиктән чыкмасалар...Алар задание белән йөри))))Әмма эшләрен начар башкаралар. Тискәре нәтиҗә белән.Ә безнең өчен плүс чыга шулай булгач.

№200 (765318) / 02.04.2011 22:45:59

Нихэл,Иркэ!Эштэн кайттын ахрысы.Бу "ысылыйм эле"коне буе мине "Кигэвен"бн бутап утыра.Инде психиатрга да барырга кинэш итеп карадым,юкмы анда берэр таныш психиатрын?Булышыйк эле шул мэхлук жанга.

№199 (765309) / 02.04.2011 22:26:10

Налог -юез түләгән акчалар. башка һәртөрле ндс, тегесен, монысын санамыйча, социаль налог 34 процент, 13 доход налогы. Депутат шул акчаларга яши. Шулай итеп үз доходымның өчтән бере налогка турыдан туры китә.

Гомумән, дәүләт гражданнар җилкәсендә утыручы әйбер.Агарырга вакыт. Бик караңгы төндә утыруыгызны кычкырып әйтмәсәгез дә була.

№198 (765305) / 02.04.2011 22:20:22

кигәвен,(\\\"чын татар\\\" дияргә телем әйләнми,син чын түгел) кайдан килеп сиңа хезмәт итәргә тиеш ул дипутат?
совет дипутатлары хезмәт итәргә тиеш иде,бутама.
хәзергеләр сайлау алдынан күпме акча сарыф итәләр дипутат булганчы.
алар шул түгелгән акча кайтарсынмы,сиңа хезмәт итсенме? кстати син дипутатка акча биреп тордыңмы?юк,бирмәдең. шулай булгач,ни хакың бар сиңа хезмәт итүен тәләп итәргә?
син бераз, 30 еллар соңа калгансың,дус!!!ач күзеңне дөнья бу!
йокы килә,киттем.

№197 (765293) / 02.04.2011 22:03:03

мөгаллим гә,такова доля депутата.Язучымы син,эллэ котучеме,алындын икэн халык мэнфэгатьблэрен кайгыртырга,будь добр,эшлэ.ШУНЫН ОЧЕН ДЭ УЛ ХАЛЫК ПАРЛАМЕНТАРИЕ.Эйдэгез алайса ботен уважаемый кешелэрне депутат итик тэ,типа,главный приз-депутат урындыгы,аннары узебез (халык)законнар чыгарып ,узебез барысын да решать итик.Туфан Миннуллин монда депутат буларак телгэ алына, язучы буларак тугел. 

№196 (765283) / 02.04.2011 21:43:04

Депутатны, сайлаганчы алдан камчы белән ярып куярга кирәк.Аннан соң була.

№195 (765270) / 02.04.2011 21:18:15

Тинтәк кешеләр (авылда) эшче атка чиксез йөк төяп,сүгенә-сүгенә,атны камчы белән кыйнаганнарын күргәнегез юкмы ни?

№194 (765261) / 02.04.2011 21:03:26

Рифма,бозык бюллетеннэрне беркем файдасына да куллана алмыйлар,мин шул хакта эйтуем.

№193 (765258) / 02.04.2011 21:00:14

Чын татар, син күктән төштең мәллә, бездә ничек сайлаганнарын белмисеңме? Хикмәт ничек сайлуда түгел, ничек санауда икәнен ишеткәнең юкмы?

№192 (765252) / 02.04.2011 20:44:07

Роберт Миңнуллинның сайтта шәүләсе күренсә, аны да шул көтә Мөгаллим.
Гадәттә күз уңаенда торган кешеләргә эләгә. Почмакта посып утырган кешегә кем игътибар итсен?

№191 (765238) / 02.04.2011 20:00:56

Кызык халык без татарлар. Җаны-тәне белән милләт өчен көрәшүче мәшһүр язучыбыз Туфан Миңнуллинны аяк астына салып таптарга маташабыз.Шундый ук депутат булып та милләт файдасына өч тиенлек эш кырмаган битараф Робертларны искә дә алмыйбыз.Әллә алардан бөтенләй өмет өздекме,әллә махсус эш атының(Туфанның) билен сындырырга тырышабызмы?

№190 (765220) / 02.04.2011 17:32:14

чын татарга №184,Депутатнын топ эш коралы шул теле бит инде анын.Эллэ забастовка бн житэкчелек итэр дип уйладынмы?

№189 (765217) / 02.04.2011 17:23:19

дипутаталар матур итеп сөйли алар,миңа аларның сөйләүләре кирәкми,халык өчен эшләгән эшләре кирәк.
шулай да халык өчен файда китергәннәрен күргәнем юк(госдума, мәскәү турында сүзем).

№188 (765189) / 02.04.2011 12:47:13

морэжэгатьме бу,белдеруме дигэндэй.)))
Аклану,-диделәр бит инде!

№187 (765178) / 02.04.2011 11:10:35

Туфан Миннуллиннын югарыдагы язмасын ничек анларга икэн сон,морэжэгатьме бу,белдеруме дигэндэй.Мондый язманы минем уровеньдагы кеше дэ яза,син депутат булсан шул жалобага каршы ачык хат яз, яисэ татар депутатлары исеменнэн протест белдер,вэт куренер эшен,Туфан ага.

№186 (765176) / 02.04.2011 11:01:49

Менэ,жэмэгать,ан булыйк икенче юлы,сайлаулар вакытында.Сайлауларга бармый калырга да ярамый,синен бюллетенен сина каршы эшлэячэк бармасан,ин яхшысы бюллетенне "недействительный"итэргэ.

№185 (765175) / 02.04.2011 10:52:14

Ул Роберт дигәне татарча да,урысча да сөйләми бит.Минем ишеткәнем юк.Ишеткәнегез булса,әйтегез.

№184 (765168) / 02.04.2011 10:20:23

Депутатнын з/платасы югары булганга эйтэм бит инде.Ну да ладно,кеше кесэсендэге акчаны санвым тугел,мина димэгэйлэре,ник ботен издательство бн типографияне сатып алмыйлар шунда.Минем эч пошкан нэрсэ,аларнын халык очен бармакка бармак та сукмауларында.Кайсы-берсе думада татарча сойли кафедра артына басып,хэм шуны зур геройлыкка санаган булалар.Урысча сойлэсэлэр дэ ярый,эгэр дэ миллэтне яклап ,халыкка тормышны жинелэйту турында сойлэсэлэр.

№183 (765164) / 02.04.2011 10:06:02

Дипутат хезмәт хакы, язучыныкы белән чагыштыргысыз. Үз зарплатасына китап чыгаруы,бик мөмкин.

№182 (765163) / 02.04.2011 10:00:50

Илһамы да күренми,кырган эшләре дә юк.Үзеннән башка бар нәрсәгә битараф кебек ул.

№181 (765158) / 02.04.2011 09:04:44

Шундый фикер туа:Язучы-шагыйрьлэр узлэренен ижат жимешлэрен бастырып,китап итеп чыгару очен генэ,финанс чыганагы булганы очен генэ депутатлыкка омтылганнардыр,дигэн.Кэнишне,акча куп,куп структуралара,депутат буларак доступ бар.Тик шуны да анларга кирэк,алтын .улйоз елдан сон да жир астыннан ялтырап килеп чыга.Пожалуй,китап бастыр ,укучысы булмагач.Эх,хэрбер кеше уз эше бн генэ шогеллэнсэ икэн ул,э.Роберт Миннуллинга Думада утыру, шигырь язганда темалар сайларга возможность бирэ,илхам остидер могаен.

№180 (765131) / 01.04.2011 22:44:59

Депутатларның да төрлесе бар.Ни әйтсәгез дә Туфан акыра-бакыра татар өчен көрәшә әле.Ә Роберты инде егерме ничә ел Дәүсоветта ләм-мим сүз әйтмичә оеп утыра.Дөрес,үз ягын әйбәт кайгырта.Том-том китаплары чыга тора,туганнарын да шәп эшләргә урнаштыра.Барысы да әйбәт,тик милләт турында,милли мәктәпләребез,туган телебез турында гына гаме юк...

№179 (765076) / 01.04.2011 18:35:45

фамилиясе истә калган иде , шуннан таптым: http://yandex.ru/yandsearch?text=%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%B1%D0%BD%D0%B8 . монда аны компьютерга копияләп алу тәкъдимнәре һәм аны сораулар бар.

чынлап та, тышы әле генә күрсәткән язмадыгыча зәңгәр иде, әмма ул зәңгәр тиүгел иде минемчә, ә зәңгәрсу.

авторы урыс дип уйлаган идем, бу әле күрсәткән язмада яһүд дигән. табигый, яһүдләр күп телләрне өйрәнгәннәр.

№178 (765075) / 01.04.2011 18:29:19

тагын бер фикер таптым ул дәреслек турында:
http://www.jaluites.ru/posts/2004/?page=14 :
Лариса | 23 Января 2011 г.23:49
цитата

Тухватуллина З. @ 2 Января 2011 г.00:40Найти цитируемый пост
Могут дети с удовольствием изучать татарский язык, когда у них это хорошо получается! И родители тогда довольны, любой национальности! Тут дело в методике преподавания татарского яыка.Минобразование РТ в 90-е годы как только не проверяло школы Казани, где татарский язык преподавался по программе Игоря Львовича Литвинова, чтобы запретить учителям использование его программы и методичек. И все приходили к выводу- что это реально работающая программа обучения говорению по татарски.Но чиновники не могли допустить того, чтобы еврей-самоучка, хотя он является высококлассным лингвистом по своему основному виду деятельности, вытеснил программу преподавания т.я. для русскоязычных детей высокочтимой ханум Сафиуллиной Ф.С. из КГУ! Вот и топчутся бедные учителя татарского языка на месте, терпят унижения и оскорбления со стороны общественности. А научить детей в условиях школы разговаривать на татарском языке по нынешним программам и учебникам, которые навязывает Минобразование РТ, систематически издавая и поставляя их в школьные библиотеки, невозможно! В этих учебниках тексты- отдельные художественные и познавательные, интересные статьи — и не более! Они просто не предназначены для обучения речи.Надо бороться против таких вот программ и учебников, а не против изучения татарского языка в школах вообще. А я на этом поприще все здоровье потеряла… Как писал Тукай:"… Каралып беттем

Теперь мне всё стало понятно. В начале года наша учительница объявила, что остановилась на учебнике Литвинова, чему я очень обрадовалась. Мы с сыном вместе взялись за изучение татарского языка, он даже начал проговаривать фразы, мне понравилась эта методика, в конце учебника дан перевод слов по каждому уроку, ребёнок понимал о чём речь, уроки не перегружены, усвоение идёт постепенно, вобщем было все супер, без истерик и уговоров, я даже подумала, если так дело пойдёт, ребенок в скором времени сможет изъясняться и понимать татарский. Но каково же было моё удивление, когда учительница попросила вернуть учебник в школу, и раздала детям «алифбя». Когда я спросила её в чём тут дело, она объяснила это так: мол у Литвинова ещё есть букварь, но его она нигде не смогла достать, его просто нет ни в библиотеке, ни в продаже, а детям надо сначала буквы изучить. Но вы мол не беспокойтесь, мы по ЛИтвинову будем в классе заниматься. Сегодня, по прошествии нескольких месяцев с того дня, как забрали учебник Литвинова, я спросила у сына: помнишь, у тебя был синий учебник по татарскому, занимаетесь ли вы по нему в школе? Он ответил, что нет, не занимаются. Когда я впервые открыла эту «Алифба», я поняла, что на изучении татарского языка моим сыном , можно поставить крест. Теперь изучение татарского сводится к прочтению непонятных ни ему, ни мне текстов, сын ни слова не понимает из этой, так называемой, азбуки.А недавно его задержали после уроков, чтобы он выучил четверостишие, которое было задано на дом, на что он потратил 1,5 часа. Если честно, мне было очень жаль потраченное им впустую время, учить не понимая смысла — это круто. Я не против изучения татарского, я против глупых методик, против недальновидных учителей, которые бояться выступить против этих методик, против тех чиновников на местах, которые принимают бездарные методики и отвергают передовые, только потому, что их автор не является татарином, против тех министров от образования, которые прикрываясь, якобы развитием родного языка выбивают под это дело миллиарды долларов, но ничего при этом не развивают, потому что воз и ныне там. Люди делают вид, что работа кипит, но на самом деле-день прошёл и ладно. А ведь пора бы задуматься, почему введя 5 часов татарского в неделю, ребёнок к концу 11 класса не бельмес по татарски. А сколько учителей получили за это время зарплату по всей Татарии, или Извиняюсь по всему ТАТАРСТАНУ. Если нет методики преподавания, нет учебников в достаточном колличестве, нет специалистов, умеющих пробудить интерес к языку, ИМХО, даже 10 часов в неделю татарскому языку не поможет. Мы слишком любим кичиться своей национальностью, ( я тоже татарка по отцу), но на самом-то деле гордиться особо нечем, всё лишь для галочки и для личной выгоды татарских кланов у власти. Выгонять человека из его дома только потому, что он не хочет изучать твой язык — это уже психушкой попахивает. Лучше учиться отстаивать и защищать свои интересы, интересы своего ребёнка, начиная с детского сада. А мы боимся, вдруг на нашем ребёнке отыграются, дети тоже не дураки, они ведь у нас учатся не только плохому, но и хорошему, надо прививать им уммунитет к несправедливости, к хамству, к насилию, к глупости, а что они видят, как мы сидим в своих улитках и тихо возмущаемся в телевизор, или ругаем за глаза их учителей, своё руководство и правительство. Попробуйте завтра сказать или сделать что-то такое, чего очень давно хочется, но всегда боялись, и вы увидите, что с вами начнут считаться, только так можно что-то изменить, ведь за вас это никто не сделает.

№177 (765073) / 01.04.2011 18:23:28

К. Динар №18 (764582) / 30.03.2011 / 20:48
...
бер урыс кешесе җүнлерәк дәреслек язган иде, мин дә күргән идем аны китап кибетендә. бер кеше әйтте бер форумда: аны ди, урыс кешесе булганга рәсми дәреслек итеп чыгарттырмаганнар, ниндидер начальник үзе язган аннары ди.
...
менә ул, форумда, нәрсә диде:
Гость 26.02.2011 01:14
Неправда! У нас методику разработал институт научно-исследовательский татарского языка Они же разработали программы и сейчас упорно трудятся над тем же Один умный лингвист написал хороший учебник по татарскому, но он был не татарином-а потому наш бывший министр оразования (физкультурник по профессии) написал учебники по татарскому, плоды которых мы сегодня и обсуждаем
бу язымтаның рейтингы +44.
http://www.open-letter.ru/letter/24551#comment101627
әмма бәлки ул башка дәреслекне әйткәндер, мин күргәнен түгел.

№176 (765072) / 01.04.2011 18:20:52

Зыялы кешеләр түгел, зыянлы кешеләргә әйләнделәр инде алар

№175 (765071) / 01.04.2011 17:57:42

Урамнан га,Роберт Миннуллин да депутат шул.Менэ шундый зыялы кешелэребез шундый биек монбэрдэн миллэт турында кайгыртмаганга,без-хода бэндэлэрекомпьютер аша "сугышып"утырабыз лабаса.Кайчанлы бирле шул язучы-шагыйрьлэр политик булып китулэре аркасында безнен тарафтан "шишка"жыялар бит инде.

№174 (765070) / 01.04.2011 17:04:14

Роберт Миңнуллин депутат мыни ул?Юктыр,булса тавышы ишетелер иде.Балалар язучысы бугай бит ул.ТНВда эшли бугай.Китап турында,үзе турында көн саен телевизордан сөйли.Әнисе турында җырлар яза.Депутат булса,түзеп тора алмас иде.Татар телен,татар мәктәбен яклап чыгып сөйләр иде.Юктыр,бер дә депутатка охшамаган ул.

№173 (765059) / 01.04.2011 16:19:32

Әллә безнең авызга сугарлар дисеңме?)))
Сукмыйлар, ләкин мин проблемаларымны ничек чишим, урыс директоры белән, татарча белмәгән начальник белән?
Менә шуннан килеп чыга инде ул, кухняда токмач салып бирергә ярый, Ә зур кабинетларда зур абыйлар колакка элгәндә ярамый.

№172 (765052) / 01.04.2011 15:50:27

Казан ханлыгы да сатлыкҗаннар аркасында җимерелгән кебек, милләтебез дә шушы сатлыклар аркасында гына бетәчәк, Валлахи шулай булыр. Рәсәйнең шовинистик сәясәте өстенә бу олы бер "ярдәм".
Тел бит ул милләтнең җаны, тел булмаса без дә юк. Шушы аналар ниндидер практик чыгым өчен генә яшиләр мени соң ул, әәә??? Тел бит файда китерер өчен түгел!!

№171 (765051) / 01.04.2011 15:11:53

Күрше хатыны, мин адвокат булып эшлим. Кирэк булсам чакырырсын

№170 (765049) / 01.04.2011 14:41:05

Күрше хатыны, тел гаиләдә генә калырга тиеш түгел, бөтен республикада халык үз туган телендә курыкмыйча сөйләшергә тиеш. Әллә безнең авызга сугарлар дисеңме? Мескен татар үзенең газиз теленнән күпмегә кадәр куркып яшәргә тиеш?

№169 (765045) / 01.04.2011 14:26:07

Илхам сездән менә дигән адвокат чыгасы икән бит. Әрәм булы ятасың шунда.

№168 (765042) / 01.04.2011 14:22:10

Туфан абый да фамилиядэше Роберт Миннулин кебек уз файдасын гына кайгыртып утырса эйбэт була иде. Э монда узен хаксыз купме суз жыйды.

№167 (765034) / 01.04.2011 14:01:59

курыкмагыз, әпәй тозлык татар теле кала ул Дааааа!
Монда бит телне, ипи сатып ала торган тел итеп кенә калдырырга теләмәүдән. Безнең тел-өйдә,яисә коллективта, чит-ятлар булмаганда гына сөйләшергә ярый торган тел булып калсынмы?
гаиләгә генә калдырган тел нәкъ шулай буласы.

№166 (765033) / 01.04.2011 13:58:14

Урыс ягы дигәне-милләте урыс булган гап-гади гражданнар Авыл апае. Ә империя -это империя! аңласаң аңла инде!
Дөрес әйтә Иркә,урыслар үзләре дә аптыраган илдәге бардактан. нишләргә дә белми.

№165 (765022) / 01.04.2011 13:39:29

./Бүгенге татар теле бетүгә тоткан настроение татар кешесе настроениесы түгел, урыс империясе таркалу настроениесы.Шуның аркасында алардан, дөресрәге Мәскәүдән татарга көчле басым бара . Урыс ягыннан хәзер татарга карата бернинди басым юк, алар хәтта безгә терәлергә әзер/.
Бу җөмләләрне ничек аңларга соң? Бер-берсенә капма-каршы мәгънәдә түгелме соң болар, аеруча соңгылары.

№164 (765013) / 01.04.2011 13:15:14

Туктадыгызмы инде? Иркә эшкә китте инде әллә

№163 (765000) / 01.04.2011 11:53:58

Туфан Миңнуллин белән Роберт Миңнуллин туганнармы ул? Икесе дә язучы,икесе дә депутат.Тик Туфаны бик кайнар холыклы,Роберты бик ялкау,битараф кешегә охшаган.Депутат буларак кына ялкау,үзе өчен яхшы ук тырыша икән.Булдыралар егетләр!

№162 (764978) / 01.04.2011 09:37:22

Иркә,син хирург түгел,но медик. Беләсең булыр:
Дару ачы - авырсаң эчәргә кирәк.
Шешне - кисәргә кирәк,авыртуга
карамастан.

Минем язганнарымны, татарны хурлау дип кабул итүең, бик кызганыч. Бу инде синең ничек фикерләү дәрәҗәсенә бәйле.

Лжепатриотизм яхшыга илтми.
Акыллы патриотизм кирәк,Иркә,АКЫЛ кирәк,эмоциясез!!!!!!

№161 (764969) / 01.04.2011 08:10:49

Менә,

үзебезне үзебез хурлаудан, кимсетүдән туктасак сакланырбыз.
Ник үзебезгә үзебез без яшәргә тиешле түгел фикерен сеңдерәбез. Имеш татар булу начар, шуңа тиз генә урыс булып куябыз, аларга рәхәт имеш. Рәхәт булса кимемәсләр иде.Беренчедән.

Икенчедән һәр империянең башы һәм ахыры бар. Урда яшәү ресурсын бетерсә дә,, 500 ел буена татар яшәп калган икән, бу аның көчле икәнен күрсәтә.Татарның кеше буларак ресурсы көчле булганывн күрсзтә.Безне атом бомбасы сакламады, безне яшәү көче саклады.Бүгенге татар теле бетүгә тоткан настроение татар кешесе настроениесы түгел, урыс империясе таркалу настроениесы.Шуның аркасында алардан, дөресрәге Мәскәүдән татарга көчле басым бара . Урыс ягыннан хәзер татарга карата бернинди басым юк, алар хәтта безгә терәлергә әзер. Бүгенге Мәскәү=этнический урыс түгел. Мәскәү, гомумән, бүгенге көндә бик куркыныч агломерат.Дөнья өчен дә, урыс һәм башка халыклар өчен дә.

Безгә бары үзебезгә ышаныч җитеп бетми. Элек моның базасы юк иде, соңгы 20елда без аны тудырдык. Инерция белән генә бара тискәре настроениеләр.

Без лаеклы яшәдек, лаеклы яшибез, лаеклы яшәячәкбез.


Ә тарихны каралтмагыз. Бөтен кешелек тарихы - кан коелыш.Соңгы 500 елда беркемнең канын коймаганбыз икән, бик әйбәт тарих. Аннан алдагы тарих белеме легендага гына тиң.Күп нәрсә билгесез.

№160 (764965) / 01.04.2011 07:36:38

Татар ничә гасыр узса да үзгәрми.
Ни өчен Алтын Урда таркалган.
Ни өчен 1552 елда Казан ханлыгы югалган.
Ни өчен бүген үзен телен югалтып бара?

Чөнки ТАТАР булганы өчен югалта.
Холкы шудый аның.....

№159 (764957) / 01.04.2011 00:51:39

Язны көтүче, татар аналырына уз теллэре кирэкми ,анасынын анасы гаепле монда,алар ойрэтмэгэн кечкенэдэн!татар бит инде ул шуна курэ татар!жил касы якка исэ шул якка авыша!эгэр татарга башка телне срочно ойрэн дисэн ойрэнэ ул аны,зур акчалар тугеп курсларга языла,э монда бесплатно укыта торган телгэ дэррэу килеп каршы чыгалар,"ойрэнгэнен халык очен булса,телне белуен узен очен"бит ,нигэ анламыйсын Татар?эле бер конне кызу бэхэс куертып алган идем,бер татар хатыны болай ди:нигэ кирэк ул минем балама татар теле,ул тел авылда яшэучелэр очен генэ,мин лучше татар телен ойрэткэнче ана Инглиз телен ойрэтэм ди,Татарстанда яшэячэге юк анын диде!менэ шуннан узегезгэ нэтижэ ясап карагыз инде...

№158 (764956) / 01.04.2011 00:36:06

Туган тел бит ул-сиңа бу дөньяга килгәндә Аллаһы Тәгалә тарафыннан бирелгән тел.Ана теле дип юкка гына әйтмәгәннәр бит инде аны.
Бала телне белми икән, кем гаепле булып чыга инде?Баланы кем таба соң-ана.
Әйдәгез хазер мәктәпне гаеплик,укытучыны,министр образования кая,депутатлар нигә өйрәтми безнең балабызга телне- чөнки анасының вакыты да,иң мөһиме теләге дә юк.Татарстанда мондый аналар күбәйде.Ни эшләргә икән?

№157 (764955) / 01.04.2011 00:18:28

Нур-улы, утерэсен син

№156 (764953) / 01.04.2011 00:12:06

Көтмим, үзе килер, нигэ кирэкмэдеме? кирэксез дип тапты ул аны,руска кушылып шигырь укыды,зур сэхнэлэрдэ русча чыгышлар ясады! Менэ сизэсезме? безнен Шэйми дэ бит башта котлауларны русча эйтэ,аннары татарча тэмамлый иде,хэзер Миннехановта,телен сындыра-сындыра русча эйтэ аннары татар сузлэре бн тэмамлый!!!менэ шуннан килеп чыга ул жэмэгать,кая гына барсанда ин беренче сорауны русча бирэсен(татар кешесенэ),эшкэ барсанда ишектэн килеп керугэ Здраствуйте дисен,менэ шул!

№155 (764952) / 01.04.2011 00:07:24

Фәндәс Сафиуллин, Фәүзия Бәйрәмовалар урынына кем килде соң?

№154 (764951) / 01.04.2011 00:05:33

Чын татар, №148

№153 (764950) / 01.04.2011 00:05:23

Нур улына га!

Кем килә бит! Ә кабан дуңгызы килсә?

 

№152 (764947) / 31.03.2011 23:58:19

ә ни өчен әле син Туфаннардан да азрак эшләүче килер дип юрыйсың?

№151 (764946) / 31.03.2011 23:56:21

Нигә әле сез Туфан Миңнуллин депутатлыктан чыкса, аның урынын татар җанлы кеше алмаштырачак дип уйлыйсыз? Анда имән чикләвеген сыпыртучы берәр кабан дуңгызы киләчәк!


№150 (764945) / 31.03.2011 23:54:59

чын татар!


Язны көтүче. Ә нигә кирәкмәде икән ул тел халыкка?

№149 (764941) / 31.03.2011 23:40:34

Язны көтүчегә кушылам: татар телен ,бетерсә, татар үзе генә бетерә алачак.

№148 (764940) / 31.03.2011 23:40:01

Татар халкынын бик матур эйтеме бар:Ачнын кузе икмэктэ,тукнын кузе хикмэттэ,ди.Бугенге кон кадагында 50% халыкнын топ ироблемасы булып,теге 3 мен зарплатаны ничек килэсе з/платага хэтле житкери м икэн дип уйлый.Мин точно белэм,татарча уйлый ул бу турыда,чонки сойлэшергэ хэле юк.Анарда тел кайгысы тугел шул.

№147 (764938) / 31.03.2011 23:36:21

Татар теле - ул татар теле генә түгел ич. Ул башка телләрнең ачкычы (башкорт, үзбәк, казак һ.б.). Татар телен белгән кеше ул телләрдә дә аралаша ала.
Мотивация булмаса, кеше тиктомалдан тел үзләштереп ятмый. Балаларга татар теле төшеп калганнардан түгел икәнен, ачкыч икәнен белү мөһим.

№146 (764937) / 31.03.2011 23:32:17

Күпме генә нервы бетерсәгез дә шул татар теле турында сөйләп,бер нәрсә дә үзгәрмәячәк
.Аның шундый кызганыч хәлдә калуына Т.Миңнуллин да,Миннеханов та,һәм башка түрәләр дә гаепле түгел.Бары тик татар халкы үзе гаепле.Тел халыкка кирәк булса,хәзерге яшьләр татарча сөйләшер иде.
Т.Миңнуллин татар кешесе буларак үз халкына хыянәт итмәде.Күренекле шәһес инде ул.
Шуның хәтле Иркәгә бәйләнәләр монда,сүз әйтергә бирмиләр кешегә.Между прочим,ул бит үз фикерен генә әйтә.Натуральная цензура ясап утыралар.Әдәпсезлекнең теге ягына чыкансыз бит сез.Үз фикерегезне әйтегез,аның семьясында нинди эшегез бар соң сезнең.

№145 (764934) / 31.03.2011 23:25:00

кхти дагы чит тел укытучысын әйттем.калганнарын белмим.

Мин шул фәннең, мәгарифнең торгызып булмастай җимерелүе турында язам да.Россиядәге хәзерге система Россияне һәр өлкәдә упкынга алып бара.Бу ультра буржуадан соң ультра кызыллар килүе куркыта да.

Үзләрен бизнес дип йөртүчеләр барысы бюдңет дотациясендә. шунлыктан конкуренция бизнеста түгел, ә распилга эләгүдә. Менә шушы факи җимерәчәк тә инде, точка возврата юк. СССРның соңгы көнншрен хәтерләтә. Тагын да комичныйрак ситуацияләр бар.

№144 (764933) / 31.03.2011 23:20:29

№143 (764931) / 31.03.2011 23:16:41

Иркә, анысы шулай,элбэттэ инде КФУ да КХТИ дагы препод.6000мен генэ алмый!Фэн чэчэк атмый киресенчэ,юкка чыга,хэзер бит югары уку йортларында жунлэп укыту эшлэре алып барыла дип уйлыйсызмы?ЮК,энэ инеттан карагыз дип кенэ жибэрэлэр!Саланыкы, синен бн килешэм...

№142 (764929) / 31.03.2011 23:06:53

элек авыллар саклады телне,гореф гадәтләрне. Хәзер авыллар бик аз калды.Эре авылларда тел кайгысы түгел. Акча табу,тормышны җайлау кайгысы.

№141 (764928) / 31.03.2011 23:05:05

даа,

гади халык кичәәнге турында сүзә йөртә.

Сез ректор белән фәнни сотрудник зарплатасы аермасы шушы дәрәҗәдә булганда, фән чәчәк атачак дип уйлыйсызмы???Нобель премиясе нәрсәгә ул, яңа технология нәрсәгә??? урыс фәненең киләчәге бармы?Юк. Шунлыктан татарга шанс арта.

№140 (764926) / 31.03.2011 23:01:00

дороггие депутаты,ыхы.ЫХЫ,ыхы
Вы очень боггааты..

№139 (764924) / 31.03.2011 22:57:59

Иркә, хак сузлэр язгансын!ректор 650не ала айга,миллионнан да артык ала КФУ ныкы!ну мин конечно нигэдер икелэнэм татар теле буыннардан буыннарга сакланып калыр дип(саклансын инде Алла кушсын)хэзер мэктэплэрдэ татар теле сэгатьлэре рус теленэ караганда ике тапкырга кубрэк керэ.И че ?шул татар теле дэресенэ сэгатьлэр арткач ата-аналар(98%татарлар)дэррэу килеп каршы тоште,министрга кадэр хат юлладылар!татар телен юк иту очен татарлар узлэре тырышыпмы тырмаша,ничектэ булса юк итэргэ дигэн уй бн яши!Рус теледэ бит инде бетугэ бара.монда рус теле беткэн арада татар телен саклап каласы иде дип эйту урынсыз(шэхэрдэ куп татар гаилэлэрендэ тэрбиялэнуче балалар Туайнын кем икэнен дэ белми).....

№138 (764923) / 31.03.2011 22:55:42

Монда Брежнев заманы җиткәнме әллә, көчле алкышлар

№137 (764917) / 31.03.2011 22:50:47









№ 49



№136 (764915) / 31.03.2011 22:49:18





№ 44



№135 (764913) / 31.03.2011 22:47:59





№ 40



№134 (764912) / 31.03.2011 22:44:56

Итак 222, тотындык!
1.Кирәкме безгә Ана? Кирәк булса,ни өчен кирәк?..Чеп-чи дефективность ума...Еласы килә.

№133 (764911) / 31.03.2011 22:44:30

Соң китсә дә ярый инде алайса Миңнуллиннарга! Башкаларның да урнаштырасылары бар бит!

№132 (764909) / 31.03.2011 22:43:00

1. Кирәк. Ул минем рухым.Улым -татар. Аны һичничек урыс дип әйтеп булмый.Онык өчен дә тырышырмын дип торам.Ни генә әйтсәләр дә. Чөнки мин һичничек марҗа була алмыйм.
2.Бөтен җирдә.Мин шәһәрдә бөтен җирдә татарча сөйләшәм.
3. Була. 10 ел татарча укыдым. Вузга химиядән, биологиядән, физикадан татарча керү имтиханы биреп кердем. Бүгенгн урыс мәгарифе җимерелгән мәлдә, без татарча белемне саклап кала алыр идек.
Әле кичә сөйләп тордылар, кхти да чит теле укытучысы алты мең, ректор бер миллион ала икән. Айга. Дөрестерме?1Мондый пропорция сакланганда алга китеш була алмый.
4. Актуаль әйбер. Әмма көенер урын юк. Үсмерләр урысча да укымый хәзер.Гарри Потерны татарчага тәрҗемә итсәгез, Батулла белән Туфанны искә дә алмаячаклар. Матбугатта тырышабыз, талантлар коела башлады, киләчәк өметле.
5.Ана телендә укып кына телне саклап була. Ягъни тел яшәү даирәсен тулаем тәэмин иткәндә.
6. Монысы фәлсәфи сорау, телгә аз кагыла дип уйлыйм.ю

№131 (764907) / 31.03.2011 22:41:16

№70кә, 

№130 (764906) / 31.03.2011 22:40:06

транзит, нишлэп мин мадам,ир кеше тугел,Иркэ дэ хатын-кыз,минем сояркэм була алмый.

№129 (764902) / 31.03.2011 22:33:38

Бар ул андый депутат! Ул - Роберт Миңнуллин.Инде 20 ел буе депутат булып,теге якка да,бу якка да авыз ачып сүз әйткәне юк.Бер нәрсәгә кысылмый,бер кеше белән бәхәсләшми,мыек астыннан елмаеп тик утыра.Зарплатасы әйбәт,фатиры,дачасы шәп,бөтен туганнарын җылы урыннарга урнаштырып бетерде.Менә бу депутат ичмасам!

№128 (764901) / 31.03.2011 22:32:24

222, 111 ул мадам түгел, ә абый. Иркәнең күптәнге \"дусты\"на охшап тора стиле белән

№127 (764900) / 31.03.2011 22:27:16

И так 111,тотындык!

1. Кирәкме ул татар теле бүгенге көндә безнең оныкларыбызга? Кирәк булса, ни өчен кирәк?
2. Татар теленең кулланышын кайсы өлкәләрдә күрәсез? Шәһәрдә яшәгән оныкларның,авылга кайтып әби-бабайлары белән сөйләшү өчен генәме?
3. Төгәл фәннәрне өйрәнүдә куллана алачакбызмы ана телебезне?
4. IV класс белемле татар балалары ана телебездә Батулла,Туфан һ.б. язган әкиятләрне укыр өчен генәме кирәк татар теле?
5. Ана телебездә укытуның максаты нидә?

6. Максатсыз яшәп буламы?

(Китапхәнәдә ятучы татар кулязмалары турында хәзергә язмыйм. Аны Ил белә,аларның нини аяныч хәлдә икәнен.)

Татар халкының максаты нәрсәдә:
-фәндә,
-спортта,
-а/х-да,
-кара эштә,
-аракы эчүдә,
-алып сатуда?
Ни өчен кирәк ТАТАР ТЕЛЕ ??
Аңлатыгыз серому,мадам 111.

№126 (764899) / 31.03.2011 22:25:02

Күке, бирешмә))))!!!!

№106 бигрәк тә шәп.

№125 (764891) / 31.03.2011 21:59:47

!!! һәм горчицалар,сайтның темасына игътибар итегез әле.Отношениеләрегезне бүтән җирдә выяснять итегез,пожалысты.

№124 (764887) / 31.03.2011 21:51:50

Амин!

№123 (764886) / 31.03.2011 21:47:45

Ярар Кояшкай,Күкедән гафу үтенәм.
Шаярып язган идем,грубый чыкты.Гафу Күке.
Барчабызны Алла тигезлектән аермасын.

№122 (764883) / 31.03.2011 21:41:34

!!!, син авырумы эллэ.Сина ботен тортке мин булып куренэ башладымыни сон? Курыкма. Тынычлан. Хэрбер нокта, отер горчица дигэн суз тугел.

№121 (764882) / 31.03.2011 21:37:12

Кызык та инде сезнең язганнарны уку.Артык читкә китәсез темадан. Үз фикерен язган икән, димәк татар теленә битараф карамый дип аңлыйм.Туфанны гына әрләмәгез.Ул ничә ел көрәшә инде туган телебез турында.Аңардан гына тормый шул тел мәсьәләсе. Барлык татар кешесе кайда гына булсак та, татар телен яклап сүз әйтә белик.Ә мәктәпләрдә татар теле белән рус теленә сәгатьләр саны бертигез бирелә.Кайсынадыр күбрәк яисә азрак икән, димәк, бу мәктәп администрациясенең эше.Алар хәл итә сәгать санын. Министерствоның татар теле өчен җаваплы кешеләре бу эшне контрольдә тотарга тиеш.Кәгазьдә генә түгел, ә килеп тикшерергә, хәл итәргә.

№120 (764881) / 31.03.2011 21:26:17

Рәхмәт Кояшкай.
Син көнләшәсең, фәлән-төгән,дигән сүзләр ул без күрсәткән фактларга каршы үз җаваплары булмавын гына күрсәтә. Мин кеше белән, коммент авторлары белән көрәшмим,мин килешмәгән фикерләргә карашымны гына белдерәм.

№119 (764879) / 31.03.2011 21:21:19

Күкенең кеше мыскыл иткәнен, түбәнсеткәнен күргәнем юк әле. әйтәсе килгән сүзен турыга бәреп әйтә, беркемгә дә үз фикерен мәҗбүриләп такмый. монда тема өстендә сөйләшәсе урынга кеше тормышын чәйнәп утыру бер дә килешми безгә.

№118 (764878) / 31.03.2011 21:18:16

Әдәби вкус миндә башка әсәрләр белән бөреленгән иде шул.

Синең кебек зәвыклылар кул чапканда пачкалап язачак әле аны Батулла!
тагын бер сериясе Ватанымда.

№117 (764876) / 31.03.2011 21:13:07

күзеңне дөнья бу, Батулла бите түгел Туфан дәдә бите!!!!

№116 (764873) / 31.03.2011 21:08:08




Батулланың ул хикәяте - менә дигән!

Синең аны "чуп" диюең - синдә әдәби вкус юк икәнлеген курсәтә



№115 (764872) / 31.03.2011 21:07:11

Күке №101 , шулай булыр дип ышанасы килә дә бит... Бер мультик искә төште: бер драконны үтерергә күпме егет бара, берсе дә исән кайтмый, ә дракон исән кала бирә. аны үтергән егет алтын-көмешләрне күреп, үзе драконга әйләнә икән. шулай итеп, бу җеп дәвам итә. руслар әйткәнчә \\\"король умер. да здравствует король!\\\" .

№114 (764871) / 31.03.2011 21:05:55

Күкегә! Минем шөкер салкын урынга ятканым юк,Ходай тигезлектән генә аермасын.

№113 (764870) / 31.03.2011 21:03:50




Узеңнең наданлыгыңны hәм з-4 китаптан артык укымаганлыгыңны куптән ачтың инде

Чын татарларны курә алмавың торган саен кубрәк ачыла бара


Туфан кебекләр булсын иде әле


сәйләнгә ышанмыйм


№112 (764868) / 31.03.2011 21:03:16

Күке, положа руку на сердце признавәйся,бай сөяркә булса, мешайт итмәс иде бит. Урын салкын,баш куярга җүнле иңле ир юк,җылылык тели бит йөрәк...

№111 (764867) / 31.03.2011 21:03:10

Күке №101 , шулай булыр дип ышанасы килә дә бит... Бер мультик искә төште: бер драконны үтерергә күпме егет бара, берсе дә исән кайтмый, ә дракон исән кала бирә. аны үтергән егет алтын-көмешләрне күреп, үзе драконга әйләнә икән. шулай итеп, бу җеп дәвам итә. руслар әйткәнчә \"король умер. да здравствует король!\" .

№110 (764866) / 31.03.2011 20:57:43

Мин үзем өчен үзем көрәшергә өйрәндем.Бурычларым да ата-анама,һәм Аллага гына!
Ә андый туганнар кулына яшь,күзләрем ачылмаган көенчә эләккән булсам,бер мәгънәсез җан булып йөрер идем. Чөнки шундыйлар хәзер бик күп. Атасы булмаса, баласы бернигә дә ярамый торганнар.

№109 (764865) / 31.03.2011 20:56:19






111 нең сузләрен бик хуплыйм!




№108 (764864) / 31.03.2011 20:54:37




Кеше колдермәгез әле сәйлән дип



№107 (764862) / 31.03.2011 20:51:59

Кызыгу,көнчелек уты тынгы бирми,сиңа да бай сөяркә,җынлы куллы туган хочется.

№106 (764860) / 31.03.2011 20:46:14

Татарга! Талантлы кешеләргә бигрәк тә талантларына тел тидергәнем юк.
Мин талантларның кайбер яклары,гамәлләре белән килешеп бетә алмаган очракта гына фикеремне белдерәм.
Теге көнне дә Батулла язган өчен генә чүпне балга әйләндерә яздыгыз.
Аңа карап кына балга әйләндеме? Юк!
Ләкин шундый талантлы кешенең шундый плинтус биеклегендәге әсәрләр "иҗат итүе" мактанып утырырлык нәрсә түгел.
Бигрәк тә хәзерге заманда.
Киләчәктә китапларын укырлык кеше калмавы мөмкин. Менә шул хакта борчыласы иде.

Үз эшемдә борынымны каната-каната эшли торган кеше.Булсынга дип эшлим.
Мин гап-гади кеше. Минем кулда власть та юк,минем бай сөяркәләрем, йонлач куллы туганнарым да юк.
Ләкин эшләгән эшемне начальникларым күрмәгәндә дә, бәяләп рәхмәт әйтүчеләр бар.Шөкер,хәтта шул да күңелне күтәрә,үземнең башкаларга файдалы була алуыма ышандыра.
мондагыларның күпчелеге шундыйдыр кебек тоела миңа.Үзем кебекләр күп. Мин шуңа да монда.

№105 (764859) / 31.03.2011 20:39:50

туфаннар урнына сәйлән бар!

№104 (764858) / 31.03.2011 20:35:33

ГОРЧИЦА,исемеңне яшермә татарга дип.Нинди исем белән язсаң да толклы сүзең юк.

№103 (764857) / 31.03.2011 20:31:18

Иркэ белэн Куке Туфан абый урынына кем килсэ дэ чэйнэп токерэчэклэр, аларга бит узлэрен акыллы итеп курсэтеп, кемне булса да чэйнэргэ кирэк, бер генэ талантлы кеше дэ калмый алардан, бары тик узлэре генэ эйбэт. Уз эш урыннарында ничегрэк икэн алар, белэсе иде...

№102 (764856) / 31.03.2011 20:27:50

ой, вряд ди яшьләр.
бу бабайлар да фәлән ел утырып ни-нәрсәгә иреште инде, чынлап уйлап карасаң? утыралар инде шунда, ай башлана, ай бетә, менә сиңа 100мең депутатский зарплата, машина, санаторийлар, льготалар. кемнең утырасы килмәсен үлгәнчә?

№101 (764855) / 31.03.2011 20:24:36

кайда Туфаннарны алыштырырлык татар яшьләре?!)))
Кара әле Кояшкай,бушлыкны һәрвакыт кем дә булса томалый бит аны. Син чынлап та алар урныныа беркем дә табылмас дисеңме? Мин алай уйламыйм.
Бардыр әле ул бездә,милләт файдасына әкрен генә, кычкырмыйча гына эшләүчеләр.
Күр дә тор берәрсе килеп чыгачак.

№100 (764851) / 31.03.2011 20:02:47

Татар яшьлэре бар Аларга хаман шул ук хэкумэт баш калкытырга ирек бирми Мэсэлэн Ирек Мортазин ХЭМ ф Бэйрэмова аларнын тубэсенэ суктылар э яклаучы булмады Э ДЕПУТАТЛАР алар курчаклар гына алардан ни Аллага ни муллага

№99 (764849) / 31.03.2011 19:58:45

Балаларның татар телен өйрәнергә теләге юк дигән сүз дөрес түгел. Алар әле үзләре мине я теге эшкә, я бу эшкә этәреп торалар. Алар белән эшләү үзе рәхәт. Шулай канатланып йөргән балаларны ата-аналары тиз тынычландыра:монда катнашма, ул сиңа ник кирәк; тегендә барып вакыт әрәм иткәнче математикаңны кара; рус телен ныграк өйрәнсәң иде, ул сиңа кирәгрәк, ә татар теле белән ерак китә алмассың һ. б. Аллага шөкер, андый ата-аналар сирәгрәк, тик барыбер очраштыргалап тора шул.

№98 (764847) / 31.03.2011 19:54:38

Син әкиятләр яратасың,да?

№97 (764846) / 31.03.2011 19:45:19

мин генә белмимме соң. кайда Туфаннарны алыштырырлык татар яшьләре?! нишләп алар башларын калкытып "монда без" димиләр? монда һәркем юрганны үзенә тарта, акыллы булырга тырыша, башкаларның сүзләренә колак та салмый. минеке генә дөрес һәм бетте!!! Туфан агаларның сүз башы да дөрес: өйдә үз телеңдә сөйләшмичә торып, милли мохит булдырмыйча проблеманың башын чишеп булмаячак. ләкин 4 еллык кына итеп калдыру бу инде үзе үк көлке!
менә Туфан Миңнуллин үзе җавап бирсен иде, кайдан чыгып ул шундый карарга килгән?
үз телебезне саклап калу өчен безнең теләк кенә түгел, хөкүмәтнең ярдәме дә кирәк. аны барыбыз да аңлыйбыз, монда санап утыруның кирәге дә юк. хөкүмәт башына милли җанлы җитәкчеләр килмичә, бу проблеманы чишеп булмаячак.

№96 (764844) / 31.03.2011 19:41:34

урын алыштырудан сумма узгэрми.

№95 (764842) / 31.03.2011 19:34:16

Менә монда \"тел гаиләдә сакланырга тиеш\"дигән фикерне алга сөрәләр.Моңа кадәр нәкъ менә шул гаиләдә сакланганга күрә генә исән дә инде ул тел.Ә мин икенче төрлерәк уйлыйм:татар теленә кухнядан дөньяга чыгарга вакыт. Күз алдына гына китерегез:вакытлы гына булса да урыс теле белән татар теленең урыннарын алмаштырдылар ди.Сезнең фантазиягезне беләсе килә...

№94 (764837) / 31.03.2011 19:17:34

Иркә апа белән килешәм.

Туфан Абдуллович, яшьләргә юл бирергә күптән вакыт

№93 (764836) / 31.03.2011 19:16:54

Горчица:Иркэ белэн Куке татар теле кирэкми димилэр бит,алар халык сайлап куйган деппутатларнын ягни Т.Миннуллин,Р.Вэли,Ф.Сафиуллин кебеклэрнен халык очен эшлэмэулэренэ кузгэ тотен жибэрулэренэ ачынып язалар.Булдралмагач китсеннэр,аларнын яшье житкэн,булдралган эшлэре калэм тибрэтсеннэр,э урыннарын егэрле укымышлы чын татар егетлэренэ бирсеннэр.
Тарихка куз салсан гаеп итмэсеннэр,алар сатлык татар Шахгалине хэтерлэтэлэр.

№92 (764823) / 31.03.2011 18:40:26

горчица,башта күзеңне зуррак ачып башыннан укып чык язуларны, аннары әйтерсең "акыллы" киңәшләреңне.Татар теле кирәкми дигән җире бармы соң?

№91 (764821) / 31.03.2011 18:37:10

Татарлар татар телен дә,рус телен дә яхшы белергә тиешләр.Алай гына да түгел,барлык өлкәләрдә дә үзләренең фикеләрен татар һәм рус телләрендә ачык итеп яза белергә тиешләр.Телләрне белү һәм шул телләрдә үзеңнең фикерләрене яза белү бик зур байлык.

№90 (764820) / 31.03.2011 18:29:13

горчицаны,молодис!!!


урыслар кебек, россия для руских дип, кычкырасы килеп китте.

№89 (764818) / 31.03.2011 18:21:46

Татар теле кирэкмэгэч, Татарстаны да кирэкми дип анлыйм мин. Татарстан кирэкмэгэч нигэ аның икмэген ашап яшисез? Китегез Чувашстанга я Россиягэ. Гел тубэн йорисез. Монда суз Туфан турында бармый. Татар теле Туфанныкы гына тугел бит. Ботенбезнеке дэ. Нигэ Туфан гына гаепле соң. Туфан урынында син дэ депутат булып бара ала иден, нигэдер бармагансын? Нигэдер башка юлларын тапмагансын! Нинди олеш керттен син узеннэн татар теле саклансын очен. татар теле кирэкмэгэч нигэ МАТБУГАТТА утырасын татарча язып?

Шул сорауларга ңавап бирегез эле Иркэ белэн Куке.

№88 (764814) / 31.03.2011 18:08:52

Иркә синең малаең бетерми ул татар гимназиясен, ә тоссыз сүзләрең белән син бетерәсең - яптырасың аны.
Туфан абыйны кимсетү - бер дә яхшы түгел.

№87 (764813) / 31.03.2011 18:08:51

Иркә! һәр сүзеңә кул чабам.
Туфаннарның хәзерге "мәшәкатьләре" миңа кайда аклану,кайда гафу үтенү булып яңгырый. (ташланыгыз, мин әзер,если что)

тел- гаиләдә ул бер антиквар әйбер яисә әбидән калган кадерле истәлек булып кына саклана ала. Анда да бөтен гаиләдә түгел.
Теләсәгез ни әйтегез,кулланыштан төшкән тел- ул үлә дигән сүз.
Бусагадан атлау белән урысчага күчәргә мәҗбүрбез. Соңгы елларда бөтен бәйрәмнәр күбрәк урыс телендә бара.

№86 (764807) / 31.03.2011 17:55:54

"Г" Менә шушыннан соң, рус шовинизмы юк, дип әйтергә кемнең теле әйләнер?

№85 (764806) / 31.03.2011 17:48:38
№84 (764805) / 31.03.2011 17:43:04
№83 (764797) / 31.03.2011 17:10:56

Өч таяк, сүзсез.

Сезне җитәрлек ачтым. Мине бетерергә теләп үзегезне бөтенләй юк иттегез.Сезнең стиль сезнең даирәгә яраклы. Сез монда язылып барылганын аңламыйсыз. Сездә партсобрание стиле. Әмма монда партсобрание да, язучылар берлеге җыелышы датүгел, ачык тавыш та бирмиләр, бәхеткә каршы.Һәр сүз язганда сез үзегезне, мин үземне ачам.

Алда таба, игнор.

№82 (764795) / 31.03.2011 16:55:41

Өч таяк түгел, өч берле. тынычланыгыз, иптәш. Бу сез чыгарабашлаган тавыш иде. Мин аны бары тик сезең күңелегез булсын дип кенә түгел, дөреслекне әйтер өчен дәвам иттем. Сез хәтта балагызның борынын ничек казуы белән дә мктана аласыз.бала бит. Глава машинасыннан су акса мин дә аңа бу хакта әйтер идем. Тик моны шәхесләр эше белән бер рәткә куеп сөйләп утырмас идем инде.Иркә атлы язучының инди ак һәм саф сүзен каралттым. Гел-гел кеше сүгүенме.МҮзең кеше сүгәсең икән- сине сүгүләренә дә әзер бул. Иркәнең гаиләсенә беркем керергә җыенмый, улы белән беренче ул мактана башлады. Уйлап карагызчы, өендә баласы белән өендә русча сөйләшә торган кеше, татар теле булмаганга башкаларны сүгеп утыра. Кайда соң монда мантыйк?

№81 (764794) / 31.03.2011 16:50:48

кигәвен чын татар булган!!!
чын татар булса да,кигәвен чабатасын салмаган. чабаталы кигәвен - кая барса да,нинди исем асында язса да.

№80 (764779) / 31.03.2011 15:30:56

Өч таяк,

гафу, бөтен кеше турында үзеңнең тар карашыңнан чыгып бәяләмә. Балага глава ни, башкасы ни? Ул аны белми дә бит.Ул үзе кайтып сөйләмәде, менә мин главаны күрдем дип.Ул аңа абый, машинасыннан суы ага торган. Мин дә янында тормадым, әнә ул глава, аңа куштанашырга кирәк, әйт дип. беркем әйтүче булмагач, әйткән ярдәм йөзеннән.

Актан кара ясап утырма.

Элек коммунист булып, хәзер ультра буржуаз парламентта утырган, кичә Татарстанга бәйсезлек, татар теле дәүләт теле дип йөреп, бүген гаилә теле дип йөргән Туфанның йөзе ике генә түгел. Хамелеон дияргә була.

№79 (764778) / 31.03.2011 15:27:54

111 э глава машинасы урынында синеке булса аннан су агып бетеп юлда калсан теге малай куреп эйтмэгэн булса я ничек сайрар иден бала кунеле саф ул э син икейэзле куштан наверно синен балан юктыр булсада анлашыла ТВОЯ ШКОЛА Э Депутатлар Туфан хэм барысыда халык ашый алмаслык ботка пешеручелэр Э иркэ АФАРИН

№78 (764776) / 31.03.2011 15:20:02

Иркәне мин һич тә яклап әйтмим, бәлки, менә малаен яклый торганмындыр. Иркәнең бөтен талантларга энә тырпайтканын үзем дә өнәп бетермим, аның бармак белән генә санарлык үз любимчиклары бар, үземнең дә канга баткандай сүзгә-сүз килеп эрләшкәнем булмаса да, бер-ике тапкыр чәкәләшкән идем,ләкин моның өчен генә аны гаепләргә кирәкми дип уйлыйм, аның да үз фикерен белдерергә тулы хакы бар, бары тик кешене аңларга тырышырга кирәк.

№77 (764775) / 31.03.2011 15:09:54

111,Син чын ГЕРОЙ.Тульке каланчан бик тэбэнэк куренэ.Иркэне яклап эйтуем тугел,кабатлап эйтэм,ул Туфанны язучы буларак тугел ,э политик буларак "чеметэ"Туфаннын политик буларак миллэт очен эшлэгэн эшлэре ташка улчим генэ.
111,син Иркэ чэчкэн уылдыкка капма хэм кешенен семьясына да тыкшыма.Анын баласы куштанмы юкмы,анда синен эшен юктыр дип белэм.

№76 (764774) / 31.03.2011 15:09:45

111,  «Машинасының суы агып бетеп, туктап калсын иде» дигән сүзләр этлеккә кермимени, синеңчә. Бу бит кешегә турыдан-туры начарлык теләү. Бала, әйтәм бит, болай уйлый белми әле, самими була, турысын сөйли, кешегә яхшылык эшләргә тели, башкаларны да шулай үзе кебек риясыз дип күз алдына китерә, ялганламый, бигрәк тә әгәр гаиләдә мондый благополучный атмосферада тәрбияләнгән, һәртөрле ялганнан, намуссызлык, гаделсезлекләрдән якланган, сакланган булса, саф һәм чиста күңелле була. Мин бит инде яңалык ачмыйм, моны син белергә тиеш, әңгәмәдәш. Ялгышасың, туганда кеше куштан булмый, баланы куштанлыкка өйрәтәләр, гомумән барлык начарлыкларны бала өлкәннәрдән өйрәнә.

№75 (764773) / 31.03.2011 14:57:07

белүче, минем сүзләрдә нинди этлек таптың син? Куштан кеше туганда ук куштан инде ул. Безнең нәсел менә гомер буе туры сүзле, гадел усал. Кемне хаксызга рәнҗеттем әле мин монда. Иркәгез белән каты сөйләшәм икән, ул үзе дә суфый түгел, гел кеше гайбәтендә. Аннан. самимилек турында, балаларның кансызлыгы турындагы доументаль фильмнарны, «Школа» ише нәфис фильмны да искә төшерегез әле. Искә төштеме? Шулай шул, иске сезнең самимилек турындагы фикерегез. Бер генә гомуми «тегене чәчәсез, моны чәчәсез» ише сүзләрегезне игътибарга алмаячакмын. Тормышта үз фикерем, үз каланчам, сүзем бар. Милләт өчен эшләгән кешеләрне сүгеп, Иркәгә кул чаба торган смайлик җибәреп утыру минем өчен түбәнлек. Яхшы кеше этлекне проблема тугач та эшләми, яхшы кеше һәр ситуациядә яхшы кеше булып кала. Иркәгез биредә буш уылдык чәчә, Туфанга сүзе булса – барып үзенә күзгә-күз әйтсен. Ник биредә провокация оештырып ята.Куштан кемдер щле ул, диюегез ни тагын. Үзегез уйлап табыгыз инде. Бардыр әле тирәгездә, бәлки көзгедә үк күрерсез. Һәрхәлдә мин түгел, өметләнмәгез дә.

№74 (764769) / 31.03.2011 14:52:37

111! Зинһар, тынычлан,пустырник эчеп булса да.\"Я - про Фому, а он - про Ерему\" кебек, кеше фикерен тыңламыйча, һаман үзеңнекен куәтлисең. Туфанга сүз әйтергә ярамый,ә Иркәнең бәгырь җимешенә ярыймы? Бала кимсетмичә генә бәхәсләш.

№73 (764767) / 31.03.2011 14:51:18

111, мин эйтергэ телэгэн сузне эйткэнсен. Бездэ ялагай дилэр.

№72 (764765) / 31.03.2011 14:29:09

111, бала әле ул 11не бетереп чыкканда да самими була, сезнең кебек этлек эшләргә соңыннан тормышта проблемалар килеп тугач кына эшләргә өйрәнә. Үз әшәкелегегезне бөтен м.руга чәчеп утырырга оялмыйсыз. Куштан кемдер әле ул.

№71 (764764) / 31.03.2011 14:28:12

111,э мин ул су агуны теге турэ пес иткэн дип уйладым,Иркэ ачыклык кертеп жибэр эле бу урында!

№70 (764761) / 31.03.2011 14:15:35

Улыңның главага «Абый, машинагыз астынан су ага», дип әйтүендә нинди батырлык төсмерләре бар. Көлдермә, зинһар. Улыңны бик кыю итеп үстерәм дип уйлыйөсың инде алайса. Чынлыкта куштан итеп үстерәсең икән бит. Авылның башка кешеләре «Машинасының суы агып бетеп, туктап калсын иде», дип торганда, синеке тиз генә куштанланып өлгергән.Авыл кешесенең ирониясе үзенчәлекле, синең малаең кебекләрне Саба ягында «куштан»диләр. депутат дигәннән, сиңа ошаучы берәр дпутат бармы ул?

№69 (764757) / 31.03.2011 13:58:01

===Үлә башлагач, теге дөньядан кайтара табиб===
Юк Иркә.Алай түгел,тәкъдиер буенча гомере киселмәгәч, Аллаһ тәгалә сәбәп итеп кенә табибтан ярдәм иттерә

№68 (764753) / 31.03.2011 13:38:20

Эйе,мин яшермим,булды андый хэл минем бн.Кактус ,эллэ син бер дэ уз тормышында хыйлафлык кылмадынмы?Дэлиллэп кара!Чын татар булу очен хэмер кулланмаска гын кирэкмени синенчэ?Яшьлегенне исенэ тошер,кортка,где наше не бывало,э?Мин синен исламны пропогандалавына бер суз дэшмим ,эмма да лэкин дингэ минем уз карашым бар,юк мин атеист тугел,ходай тэгалэнен барлыгына ,берлегенэ ышанам анысыно фанатларча тотмыйм шул элегэ динне.Килер бер кон,без дэ басарбыз намазга.Э элегэ Аллага тапшырган инде.

№67 (764750) / 31.03.2011 13:25:37

Ике йөзлелек - гаилә теле дип йөрүче кешенең депутат ыштан туздырып утыру. Гаилә теленә нинди милли комитет?

№66 (764749) / 31.03.2011 13:23:39

Син өйдә минем нинди телдә сөйләшкәнне каян беләсең? Татарстанда ике теллелек. Икесендә дә бик яхшы сөйләшәбез.Әмма гаилә теллегә каласы булса, ул сезгә булсын.Гаиләгездә сөйләшеп утырыгыз. Нәрсәгә сезгә татфак???Нинди универ?

Мин башка җирдә дә ике телнең тулы хокуклы булуын телим.Татар телен өй теле дәрәҗәсенә төшерә торган даһиларның налог түләүче акчасына лепутут булып утыруы кирәк түгел. Өендә утырсын. Өендә депутат та, президент та булсын.

№65 (764746) / 31.03.2011 13:13:32

//Э без 3 литрны колэ-колэ бушаттык.//
Вәт молодислар, әфәрин. Менә ичмасам бу чын татар инде. Көлә-көлә самогон эчәрлек булып өлгергән \"чын татар\". Менә чын татарларның йөзен ачып салгансың инде, башта инде үзегездә.

№64 (764745) / 31.03.2011 13:03:16

иң элек гаилэ эченә сыйдырырга өйрәнергә кирәк иде шул сиңа. кызганыч. /Гаиләдә генә калган тел миңа кирәк түгел/ дию, беткә үч итеп тунны утка ягу булыр иде. әмма бу очракка туры килми әлеге сүзләр. бу гап-гади аклану.

өйдә үз улың белән урысча сөйләшеп, безнең телнең хокукларын кысалар,түрәләр кая карый дип кычкырып утыру - гап-гади икейөзлелек. менә шунысы күңелгә тия.

булды, тагын әллә ниләр әйтә аласың, башка язмыйм. аңлаган кешегә аңларык

№63 (764743) / 31.03.2011 12:57:06

Гаилә ул частный урын. Анда мин индусча да сөйләшә алам кирәк тапсам. Кытайча. Кирәк булса. Туган телем-минем рухым. Татарстаным рухы булуын да телим.Әгәр алай түгел икән, минем Татарстанда утыруым нигә?Күпкә яхшырак җирләр бар.

№62 (764742) / 31.03.2011 12:54:43

Вэт хатын-кызнын дэджаллыгы,э?)))Андый хэллэргэ минем дэ юлыкканым бар.
Бервакыт минем дус малай оенэ кайта да,хатыныннан самогон сорый,э узе 3 литрлы самогонны алып яшереп ькуеп,анын урынына бер банка су тутырып куя.Хатыны самогонны бирмэгэч,мин аны таптым,менэ ул дип ишегалдына теге банканы суы бн чыгарып вата.Э хатын шатланып ,сина да булмады ,мина да булмады дип кереп китэ.Э без 3 литрны колэ-колэ бушаттык.

№61 (764741) / 31.03.2011 12:53:04

Гаиләдә генә калган тел миңа кирәк түгел. Гаилә теле белән яшәрлек татар теле җитәрлек булса, мин әллә кайчан бу илдән тайган кеше идем инде.

Сеә мөкиббән киткән чит татарлар ни өчен монда йөри аяк астына уралып???
Киткәнсез, яхшы яшисез, тагын ни кирәк??? Ә бит нидер кирәк????
Менә шул татар мохиты кирәк. Мин телемне гаилә теле генә булын теләмәгәнгә Татарстанда калып, менә юк вакытымны бар итеп, бушка язып монда утырам.Чөнки татар теле минем рухым. мин аны гаилә эченә генә сыйңдыра алмыйм.

№60 (764740) / 31.03.2011 12:48:43

111, мине хөрмәтләргә кирәкми. Бит тырнаучы таяклар хөрмәтеннән увольте. Әмма үземне сезнең ише таяклардан мыскылларга да бирмәм.

№59 (764739) / 31.03.2011 12:48:41

Иркә, ә мин русча белмәскә тиеш дигән сүзне кайда әйттем? Әмма үз өендә, татар гаиләсендә ана белән бала үзара урыс телендә сөйләшә икән, димәк бу гаиләдә татарлык та, татар теленең киләчәге дә юк. димәк улың белән синең өчен урыс теледә сөйләшү җиңелрәк, шулай күнегелгән һәм гадәти күренеш булып исәпләнә. Менә шулай итеп бетә инде ул татар теле, иң элек акрынлап синеке кебек гаиләләрдә юкка чыга. Хәтта кемдер татар теленең хокукларын яулап алып кулыңа китереп тоттырса да, улың белән өйдә урыс телендә сөйләшәчәксең. чөнки күнегелгән. Ә синең кебекләр, ягъни татар дип кычкырып йөреп, үз гаиләсендә телне үтерүчеләр буа буарлык. шунысы кызганыч та, куркыныч та...

№58 (764738) / 31.03.2011 12:44:32

Кстати, шулай бервакыт безнең авылга глава килгән. Минеке шунда амбар тирәсендә кайнаша инде.Кечкенә Миннехановның машинасыннан нидер ага икән.Главага кайсы да булса дәшәргә куркадыр,
минеке: "Абый, карагыз әле, сезнең машина астыннан нидер ага бит,"- ди икән. Авыл ирләре шуны миңа шаккатып сөйләделәр. Авылда кырыслыкта тәрбияләнгән бала бик сөйләшми бит.Киткәндә улыма кычкыртып-сигнал биреп китте дип.
Икенче берзаман, төн җитте. Өйдә юк. Урмнан эзлим, сораштырам. шунда берсе амбарда күргән идем мин аны диделәр. Анда барсам, зур амбар өе, ике яклап 20ләп кеше тезелеп чәй эчеп утыралар. Түр өлештә -минеке.Сөйләштерәләр инде тегене.Бала-чага бит. Шаярталар. шуннан бер, бар әниеңнән спирт сора әле дип кайтарганнар. Их улым, дим, сине алдаганнар. Мин дә шешәгә су тутырып җибәрдем дә, бар әйт үзләренә дим:" Биргәндә, әнидән яшереп кенә алдым дип әйт!" Китте. Кайтты. Эчеп карадылрмы, дим. Карадылар, ди.

№57 (764737) / 31.03.2011 12:38:17

111,19 хэм башка саннар!
Иркэ монда бары тик уз фикерен генэ белдерэ.Берэугэ дэ узенен догмасын кочлэп такмый.Шулай булгач ,аны эттэн алып эткэ салмагыз,э уз фикерегезне генэ эйтегез.
Иркэнен фикерлэрендэ дэ дореслек бар бит,аны курэсегез,таныйсыгыз гына килми.

№56 (764736) / 31.03.2011 12:37:56

111, әби-бабайлар юк яисә аерым яшәгән хәзерге заманда ата-ана бала белән ничә сәгать аралаша? Балам көне буе мәктәптә, аннан кружоклар, секцияләр. Минем эш сәгате 17.00 бетә, ләкин шеф китмичә 18.00 эштән китәргә ярамый. кайтам пробкаларда утыра-утыра 19-20.00 дә. ашарга пешерәм, өйне карыйм, керне юарга куям, үтүклим, аяк киемнәрен чистартам и т.д. Бу вакытта бала өй эше - урыс телле алгебра, физика эшләргә утыра. Бала кечкенә булганда шуннан соң өй эшләрен бергә эшли идек. хәзер үзе. Аннан минем җеп өзәрлек хәл дә калмый. Ирем кайта 21-22.тирәсендә.
Инде әйтегез, ничә сәгать бара аралашу?
Хатын-кызга өйдә утырырга мөмкинлек бирелсә, ирләрнең эш хакы америкадагыча булса, утырыр идек татарча сөйләшеп. Шуны тәэмин итсен әле депутатлар. Әлбәттә депутат хатыны эшләмидер инде ул.

№55 (764735) / 31.03.2011 12:31:59

Өрү дигәннән, мин урыска да, яһүдкә дә өрә алам. Сезнең кебек буш провокация ясап утырсалар. Акыллы сүз сөйләсәләр - килешә, җүләр сүз сөйләсәләр килешмә алам. Берәр башка халык вәкиле татар турында мыскыл белән сөйләсә - халкымны яклый, теге аңларлык бәндә булмаса, ким дигәндә битенә төкерә, күп дигәндә битен тырный алам. Моңарчы сүз әйттермәдем, моннан соң да сүз әйттермәячәкмен туган телем һәм татар халкы хакында. Мин Иркәне дә хөрмәтли алыр идем, тик аның татарча яза белүе – бердәнбер яхшы сыйфаты. «Порядочный» хатын түгел, милләтне бизәми...

№54 (764734) / 31.03.2011 12:31:32

Менә 2 апрель эшләмәсәм, барам.

№53 (764732) / 31.03.2011 12:29:33

Мәйданга чыкканчы, халыкны тупларга, күпме кеше татар теле кирәклеге шуны аңларга кирәк. Туфаныгыз хәзер гаилә теле җитә дигәч, гадиерәк кеше ышанырга да мөмкин.

Мин сездән сорамам ни эшләргә кирәген. Туфан- депутат, минем аңа тәлап куярга ХОКУКЫМ бар.

№52 (764731) / 31.03.2011 12:25:32

Русча белмәскә тиешме әллә ул? Казанда күпчелек урысча сөйләшкәч, ул татарча сөйләшсенме? Менә авылда Казан егете татарча сөйләшкәч, ул анда бик популяр.Комбайнчылар янында утырып көннәр буена басуда иген "суктырып" йөргән малай ул. Авыл комбайчысы урысча сөйләшәме?Мин үземдә дә өйдә аралаш. Чөнки эштә күп очракта русча. Әмма хәзер татарча белгәнен белсәм татарча сөйләшәм. неавзначай, татар сүзен кушам да, белсәләр уңай реакция шунда ук күренә, татарчага күчәм.
Логикагыз кыска һәм тар.Белмәсәлә, урысча дәвам итәм. Шатлыгыма каршы, элеккеге кебек татарча авыз ачканга акайган күз күргәнем юк.

№51 (764730) / 31.03.2011 12:23:14

111, 

№50 (764728) / 31.03.2011 12:20:48

2 апрельдэ 11.00да Казанда Шаляпин урамында татар телен, мәгарифен яклап, Яр Чаллыдагы 29нчы татар гимназиясен ябуга каршы протест белдереп, митинг үткәрелә.Шундый ук митинг Яр Чаллыда 2 апрельдэ 14.00 сәгатьтә Җиңү паркында һәм Әлмәт, Түбән Камада да үтәчәк.
Безнең гәҗит, 30 март.


КЕмдә төгәлрәк мәгълүмат бар?

№49 (764726) / 31.03.2011 12:17:45

Татар гимназиясе татарча укытамы? Әллә күз буяу өчен генә татар гимназиясе булып торамы? Анысы да бар. Минем бер туганым укыды инде татар гимназиясендә, ярты фән русча керә иде. Гаиләдә сөйләшү генә татар итеп калдырды үзен. Сезгә кем комачаулый соң татар теле кирәк дип лозунглар язып мәйданнарга чыгарга. Ник сез үзегезнең куркаклыгыгызны биредә флаг итеп күтәреп кеше сүгеп утырасыз. Харап булган, Туфан алай дип әйткән, болай дип әйткән... Син үзеңчә әйт. Мәйданга чык та - кычкыр. Кычкыруыңны ишетсеннәр дә «заметка»га алсыннар.4 классбелем - баланың башы иң саф чакта алынган белем. Ул чакта сеңп калса - онытылмый ул тел. Сез балагызны тыңлата, туган телендә, анасы телендә сөйләтә алмыйсыз икән, димәк балагыз алдында авторитетыгыз юк. Анасын хөрмәт итмәгән бала, хөкүмәт законнарын хөрмәтләр, депутатларны тыңлар дип уйлау - беркатлылык.

№48 (764723) / 31.03.2011 12:10:51

Иркә, улыңның татар гимназиясе бетерүен беләбез. Әмма /Улым татар гимназиясен бетерә / дигән сүзләр /улыгыз татарча сөйләшәме? Сөйләшсә яки сөйләшмәсә – ни өчен?/ дигән сорауга җавап түгел. татар гимназиясен бетерүчеләрнең шактые үзара да, әти-әнисе белән дә урыс телендә сөйләшә. синеке дә шул исәптән. улың белән диалоглар китерә-китерә моны шактый исбатладың инде.

№47 (764719) / 31.03.2011 12:01:35

111, бу юлы мин дә Иркә белән килешәм. Гаиләдә генә куллануга калган татар теле урыс телле шәһәр җирлегендә априори саклана алмый. Авылда - әйе, гаилә саклый телне. Ә шәһәр җирендә телнең саклануын дәүләт контроле астына куярга кирәк.
Менә шул турында Туфан ага аңламыймы, әллә аңламаганга салышамы. Югыйсә, телне гаилә саклый дип язмас иде, Шәймиев "татарча 4 класс белем җитә" дип язучылар съездында сөйләмәс иде. Татар авылында урысча аралашу юк, әлбәттә, анда гаиләдә - татар теле. Ә шәһәрдә урамга квартира ишеге төбеннән урыс теленең өстенлеге башлана. Шул турыда уйласын иде бераз. Үзенә җиткерегез әле зинһар, бәлки ул чынлап та мәсьәләнең бу яклары турында уйламыйдыр.

№46 (764714) / 31.03.2011 11:51:40

Табиб клизма ясамый. Медсестра һәм санитар куя. Үлә башлагач, теге дөньядан кайтара табиб.

№45 (764713) / 31.03.2011 11:49:40

Улым татар гимназиясен бетерә. Менә синеке беләме?

Менә шул гаилә телегез беләзн яшәгез инде.туфаның ник 10-15 ел дәүләт теле кирәк, латинга күчик, югары белем дип сөйләнеп йөрде. 4 класс җиткән белемне кемнән дайлыйсыз соң, үзегезнең никадәр комик күренүегезне аңларлык дәрәҗәдә түгел.

4 класс белемле тел - абориген теле. Аңа шул педфак җиткән инде. Нинди универ дәрәҗәсендә тел өйрәнү, 4 класс белемле, гаиләдәге тел өченме? О-о-о, сез чынлап бик шома татар булып чыгасыз, ради блажи изучаем мертвый татарский язык, да еще соседей заставляем учить.Сез миңа монда өрә аласыз, әмма урыска да, яһүдкә дә не прокатит. Татар теле латин теле түгел.

№44 (764706) / 31.03.2011 11:40:44

Туфанның Тукай премиясе алган әсәре – «Ай булмаса йолдыз бар». Хәтерлибез. Яхшыны да, яманны да хәтерләрлек хәлдә без. Туфан онытылмаячк, өметләнмә дә, хыялланма да.Башка хыяллар белән яшәп кара әле булмаса.Ни өчен син татар телен саклауда гаиләнең мөһим икәнлеген инкар итәсең соң? Ни сәбәпле. Мин, мәсьәлән, нөкъ шулай уйлыйм. Гаиләдә сакланырга тиеш туган тел.Татар теле кирәкми дип «Хәбәрләр»дә нтервью биргән, чәчен сарыга манган татар хатыны өендә баласын татарча сөйләтми икән, аны мәктәп нишләтә ала, кыйнап укытамы? Туфан ни эшләтә ала ул кешеләрне. Сезнең тиктомалга провокация ясый торган гадәтегез бар. Сез кергәнче матур гына барган әңгәмәне Туфанны сүгүгә борып маташасыз.Тагын бер кат әйтәм, айга өргән әнчек булмагызчы. Татар теле хакында сүз бара биредә. Сезнең улыгыз татарча сөйләшәме? Сөйләшсә яки сөйләшмәсә – ни өчен. Шул хакта яз син. Туфанның томнары сатылмый ята диюегез дә китап кибетенә соңгы тапкыр 1965 елда кергәнлнгегез хакында сөйли. Мин Туфанның туганы да, якыны да түгел. Бары бу шәхескә адекват бәя бирүче кеше. Уйнамагыз аксакаллар исеме белән. Сез үзегезне табиб дип тәкъдим итәсез бит. Табиблар өчен клизма ясый белү – профессиядә калу өчен кирәк. Үз эшегезне яратсагыз сез аны эшли белергә тиеш. Аны да эшли белмисез икән, башка мәсьәләләргә ничек оялмый катышу кирәк?

№43 (764699) / 31.03.2011 11:12:57

Татар теле гаиләдә саклана - соңгы вакытта пропагандалагыны шул булды.Син йоклагансыңдыр,111. Матбугатруда да эленде хәтта.

Төшермә, түбәнсетмә, мыскыллама гади кешеләрне. Бу Туфанны бизәми. Туфаның китсен, шунда ук онытачаксыз. Тукай премиясе алган спектаклен хәтерлисезме аның? Юк. Бүген үк юк. Кешеләр тарихта калсын өчен яшәмиләр, сеңдермәгез кешеләргә ялган кыйммәтләр. Кеше туа, яши. Яшәүнең мәгънәсе - яшәү! Бүтән кыйммәте юк. Кешеләргә файда китерү- монысы кешеләр исән чактагы кыйммәт.

Иҗатына кагылган сүзләрне бары мине, һәм минем исемдә сез гади санаган кешеләрне түбәнсеткәнегез өчен генә язам. Чын талант укучысына алай карамый. Икенче сәбәп, бҗюджет акчасына томнар чыгарып сатылмыйча ятса, мин гарьләнер идем. Әмма аның гаре ни дәрәҗәдә, анысында минем эшем юк.

№42 (764697) / 31.03.2011 11:01:54

Ул ТНВны моселманнар судка биргэн иде бит инде, нэтижэсе генэ юк.

№41 (764695) / 31.03.2011 10:52:03

إسماعيل, 
Абсолютно дорес эйттен,но без-астагылардан куп нэрсэ тормый шул.Без бичаралар гомер буе остэгелэр нэрсэ эйтер икэн дип котеп яшибез.Э мондагы эйтелгэн сузлэр-без фэкыйрьлэрнен жан авазы гына шул.
111,син иркэне дэ гаеплэмэ,Туфаннын хезмэтлэрен ул инкар итми бит,э политически аренадан китсен дип кенэ эйтэ,каждому овощ- своё время.Туфан булган кешегэ миллэ
т мэсьэлэсендэ дэ,халык мэнфэгатьлэре буенча да,мондый ПШЫК сузлэр генэ сойлэу аздыр ул.Ул бит ,бугенге кондэ безнен ата язучы гына тугел,э халык яклаучысы да беренче чиратта.Эгэр дэ Бик хормэтле персона булып кына яшисе килэ икэн ,политикага кысылмаска кирэк иде.Политика , белгэнегезчэ-эшэке эш.

№40 (764692) / 31.03.2011 10:33:44

Иркә, Туфанның кайчан «татар теле бетсен» дигәне бар? Ни сөйлисез сез. Сезнең аны кая җибәрергә теләвегез дә аңлашылмый. Аксакал кая китә ала.Сезнең белән бездән, ни кызганыч, буш сүз калыр. Туфаннан зур эшләр. Булышмагыз һаман үзегездән өлкән, үзегездән күпкә зирәк һәм акыллырак кеше белән. Сезнең калибр түгел ул. Сезнең эшегез клизма ясау... Чирлеләргә. Шул эшегезне «бишле»лек итеп эшләгез. Туйдырдыгыз алайса керделе-чыктылы провокацияләрегез белән.

№39 (764691) / 31.03.2011 10:32:52

Хакыйкатьтә без Туфан абзый белән кайсыдыр мәсьәләдә килешә дә алырбыз, я булмаса килешмәбез. Әмма шунысы хак бу кеше үзенең бөтен гомерен татарның телен һәм мәдәниятын саклап калуга багышлады.
Биредә языша торган Нурислам һәм тагын кайсыберәүләр аның кискән тырнагына торыша алмый, гәрчә әлеге диндәшебез Коръәни кәрим белән хәдис шәрифләрдә мул итеп_цитатлар яудыруына да карамастан, аның чыгышлары эчтәлексез булып тоела. Әлеге кешенең мондагы язмалары "сүз юктан сүз булсын өчен генә" языладыр төсле күренә.
Әлбәттә мин үземне хата-кимчелекләрдә халис бәндә дип санамыйм. Чөнки бәндәчелегебез куәтле, ансатлык белән генә дә көферлекнең упкынына да тәгәрәп төшәбез. Әмма...
Хак тәгаләнең безнең юка башларыбыз аңлый алмаган хикмәтләре тормышыбызның барлык аспектларын да чолгап алган. Шушы хикмәтнең тагын да бер үзенчәлеге булып, кешелек дөньясындагы Адәм балаларының төрле телле, төрле мәдәниятлы, төрле игътикат - инанулы кавем кабиләләргә бүленешеп яшәвендә.
Шул вакытта безнең татар халкы үзенең теленә, мәдәниятына үтә дә битараф булып яши. Гәрчә ул авылдан шәһәргә, күпчелектә Казанга күченеп ишегалды җыештыручысы булып эшли башлавына ук урысча гына сиптерә башлый. Бу хосуста диндәшләребез дә Коръән аятләре белән хәдисләрне, шушы татар телле блогларда да урысча язып эләргә дә оялмыйлар.
Аның каруы, истребитель-самолетта очуы, су астына төшүче, башын катыкка тыгучы дәүләт башлыгы үзенең нотыгын татар телендә чатнатып сөйли.
Урыс кызы татар балаларына татар теле укыта.
Төмән өлкәсендә, Перм краенда яшәүче урысларның да шактый күпчелеге рәхәтләнеп татарча сөйләшеп йөриләр.
Әмма без татарлар гына үз телебезгә, динебезгә һәм мәдәниятыбызга гафу ителмәслек дәрәҗәдә битараф булып яшибез. Һәм үзбезнең газиз телебезне безгә Мәскәү урыслары өйрәткәнен көтеп, "эх яблылучкы пеш, ка мни в рут, төш!"-дип һавадагы каргаларны саныйбыз түгелме?

№38 (764683) / 31.03.2011 10:07:33

Молодчина Иркэ

№37 (764682) / 31.03.2011 10:02:49

Туфанның бүген бер, иртәгә икенче капма-каршы сүзләре туйдырды. Кешеләрдә амнезия, картлык маразмы уйлыймы? Интернет белмагач, гәҗиттә ни язалар, Камал театрында ни сөйлиләр, дөнья шулай бара дип уйлыйдыр.Кем җитди кабул итә моны, кемгә адресланган? 4 класс белемлеләргәме?Урысларгамы? Татарның үзенә хөрмәтен югалткан кеше башкага хөрмәтле сүз әйтә аламы?Үзен генә түгел, инде татарны бөтенләй көлкегә калдырганчы китә белергә кирәк.

№36 (764675) / 31.03.2011 09:17:35

Озакламый Татарстанда миллэтлэр бетэчэк, татарны татар узе кырачак, монда провакаторлар бар безнен арада, шундый хатлар язып ята торган. Мин уйламыйм, что алар узлэренен башына килеп шундый нэрсэ юллаганнар. Э бит миллилекне сакларга кирэк дибез:)

№35 (764674) / 31.03.2011 09:11:42

"Бер тарихчының мәкаләсен укыган идем, ул анда безнең ялгышлык шунда – язмышыбызны хөкүмәткә тапшырдык, ә хөкүмәтнең үз проблемалары,ди."
Бик кызык тоела мина бу фраза.Тем более депутат авызыннан ишету.Моны торлечэ толковать итеп була:Депутатларнын халык турында уйларга вакытлары юк,дип тэ;Эй,халык,узенне яклап урамга чык ,дип тэ.

№34 (764671) / 31.03.2011 08:50:35

кигәвен,шуны белә торып, модагыларга "акыл" өйрәтеп утрасыңма?

№33 (764664) / 31.03.2011 00:55:43

Зиләйлүк № 7 белән килешәм. Үзем, уртача кул(8 клас белемле + техникум с отличием ...) ата (родитель) - 1,2,3 нче кластагы балаларыма укытыла торган биремнәрне аңламый идем.

Жириновский әйтте: \"Безгә (Рәсәйгә) акыллы (белемле) халык кирәкми. Наданнар белән идарә итү күпкә җиңелерәк\". Бу юнәлешт
ә күптән томышка ашыра башлаганнары менә шушы урында күренә.
Татар телен татар да урыс та (һ. б.) аңламаслык итеп дәреслек язучылар: яисә наданнар, яисә - Жириновчылар.

Зиләйлүк, Кояшкай кебек укытучылар булса иде! Шөпшә!

К. Динар № 18 гә
Фикерләрегез белән килешәм. Татарны төп башына утыртырга теләүчеләр, башта, татар телен өйрәнгәннәр.

Нурислам!
№ 23
Сүзләрегез, кызганычка каршы, дөрес. Хакимият халыкныкы түгел. Алар, Ельцин ясаган түнтәрелелеш - әйләндереп каплау (революциядән соң) ил байлыгын бүлешеп ( үзаралай сугышып) яталар.

Бала-чага сугышалар,
Алтын бүлә, белмиләр бит,
Алтын, каян килә?
Алтын табучыны да үтерә.
Хаин үзе төпкә төшә,
Үзе үлә!

№32 (764658) / 30.03.2011 23:48:19

Анысы да монысы, каникуллар бетә бит, быел бер көн ял бирмәделәр, аккредитация, имеш...

№31 (764654) / 30.03.2011 23:32:15

"Печән базары"на, тукта, ашыкма, сезнең гаилә "Татарстан Республикасының педагоглар династияләре" китабына кертелгәндер, карарга кирәк булыр. Синең язмаң миңа кемнедер хәтерләтте. 28 нче ел мәгариф системасында, диген ә, әмма м.рудашыңны кимсетү синең өчен берни дә тормый, димәк...

№30 (764651) / 30.03.2011 23:16:26

№28.

\\Инде мәрхүмнәр,...\\
Без татарлар мәрхүм сүзен дөрес кулланмыйбыз.
Без мәетләрне кабердә калдырып кайтабыз да мәрхүм дип атый башлыйбыз.

Әмма безнең куллануыбызга карап кына ул сүзнең мәгънәсе үзгәрми. Хәтта бу очракта,белмичә, без мәетләребезнең генә түгел, үзебезнең дә хәлебезне авырайтуыбыз мөмкин.

Мәрхүм - дөньядан мөселман булып үтеп, Аллаһының рәхимлелегенә ирешүче. Ә без моны төгәл ачыклый алмыйбыз.
Мондый бәяне бирү Аллаһы Тәгаләнең хакы булганга күрә һәм без моны төгәл белә алмаганыбызга,бары тик иншә Аллаһ мәрхүм дип әйтүебез хәерле.

№29 (764640) / 30.03.2011 22:47:57

№27.

СөбхәнАЛЛАҺу вә мәшә АЛЛАҺ.

Мәктәптә укыган чаклар искә төшеп,класста физика дәресендә утырган кебек булып китте.

Рухи күтәренкелек булмаса да,ностальгия җитәрлек.

№28 (764638) / 30.03.2011 22:43:03

Минем нәселем - укытучылар нәселе.Әнкәм башлангыч сыйныфларда, Әткәм урта мәктәптә (физик-математик)40ар елдан артыграк эшләделәр. Инде мәрхүмнәр, исемле,ихтирам казанган мөгаллимнәр иделәр. Алар эшен балалары дәвам итте: мин 28нче елым, сеңелем 12нче елы мәгариф системасында.Шуңа күрә мин фикеремне язам икән, бу ,сез язганча,чәйнәнү генә түгел.Шәхес тәрбияләр өчен, укытучының үзе шәхес булырга тиеш.Ә сезнең мисалда мин ялкаулык һәм куркаклыкны каплап торган дорфалык кына тоям.Ялгышсам, бик шат булыр идем.

№27 (764628) / 30.03.2011 22:24:30

Хак сүз Пионерга
Безнең физика укытучысы, Р.Шәрәфиевның бабасы (хатынының әтисе) 45 минутның 15 минутын дөнья хәлләрен сөйләп уздыра, калган ярты сәгатендә, 4-5 параграф уза иде. Тулы бер бүлекне узганчы шулай... Бүлекне узып бетергәч, ишектән керә-керешкә:
-Фәлән малае, фәлән-фәлән, параграф, фәлән кызы, фәлән-фәлән, параграф,- дип бүлеп чыга. 1-2 атна, яңа тема үтми, гел сорый иде...
Дәүлетбаевтан хотя бы дүртле алып чыгучы, институтка кергәндә экзаменнарны һичшиксез бишкә бирә иде... (безнең чыгарылышта физикадан ике кеше бишле белән чыкты).  

№26 (764625) / 30.03.2011 22:20:18

Хак сүз Пионерга, мәктәпкә бар да үзең укытып кара, монда кеше хатасы чүпләп утыру гына түгел ул сиңа. Гадәттә, үзе мәктәптә укытып караган кеше мәктәп тормышын яхшы белә, мәктәптә бер дәрес тә бирмәгән кеше чәйнәүдән ары уза алмый. "Йорт салуның ние бар, мүклисе дә, чуклыйсы" дигән мәкальдәге кебек фикерлисең. Мәктәптә шәхес тәрбияләү йорт саласы гына түгел ул.

№25 (764621) / 30.03.2011 22:10:11

Татар халкына, булган мөмкинлектән рәхәтләнеп файдаланасы урынга, мөмкинлекләрне таләп итү процессы күбрәк ошый бугай ул.

№24 (764617) / 30.03.2011 22:07:38

"Пионер"кебек фикер йөртүчеләргә минем бер генә сорау бирәсем килә:"Ничек яхшы икәнен белә торып , нигә дип дәресләрегезне нәкъ менә шулай оештырмыйсыз?Кем комачаулый,кем аларны гамәлдәге программа белән даими чагыштырып тора? Нәтиҗәсе генә булсын!Үз дәресеңне,үз фәнеңне дә яклый алмагач, нинди укытучы инде сез я?!"

№23 (764613) / 30.03.2011 22:06:17

\\.Безнең урын - урыс асты,ә урыс астындагылар урыс тудыра инде.Бу хәл белән килешеп яшәмәс өчен, 90нчы еллардагы мөмкинлекләрне кулдан ычкындырмаска кирәк иде, ФСБ белән берләшеп үз милләтчеләреңне эзәрлекләү урынына үз телеңнең,халкыңның,денеңнең статусы хакында кайгырту зарурлыгын таныган булсалар,бүген шушындый хәлгә төшмәс идек.Хәер,хакимияттәгеләргә ниемә соң ул милләт,ниемә соң ул тел - алар кайгырткан байлыкның теле - доллар\\...

Нәкъ шулай,үз халкының,милләтенең киләчәген кайгырта белмәгән хәкимиятнең кемгә һәм ник кирәге бар аның.Өстәгеләрнең артын ялап чистартып торыр өченме? Без моны үтмәдек мени әле? Әле без һаман кыйналып,изелеп,тапталып туймадык мыни?

Бүгенге хакимият икътисади яктан алга китеп нәрсә дә булса тоҗырмакчы буламы?

Бүген үзен республика дип
исәпләүче һәм шунда яшәүчеләрнең тырышлыгы белән табылган табышны шушы рспублика кешеләренә яклап ала алмаган хакимият киләчәктә үз халкын аның мәнфәгатьләрен кайгырта алыр дип өметләнеп авыз суыбызны агызып утырыйкмы?

Бүгенге җитәкчелек ничек мөстәкыйллеккә ирешү, аның юлларын ачыклыйсы урында бу турыда уйларга да курка миңа калса.

Югыйсә мөстәкыйльлек бит хакимият өчен иң мөһим нәрсә!
Биш йөз ел дәвамында безнең өчен иң актуаль мәсьәлә шушы түгелмени?

Һичьюгы ул(хакимият) юристларын гына булса да эшкә кушып, шул "309"ның Һ.б. шундый законнарның рәсәй конст.- нә каршы булган урыннарыннан файдалана белер иде.

Халкыңны, милләтеңне,үз ана телеңне кайгырту хакимият эше.

Әгәр ул шуны булдыра алмый икән,татар исемен йөртүче республиканың рәислеге(хакимияте) булырга лаек түгел дигәнне аңлата түгелме соң, мондый хәл?

№22 (764608) / 30.03.2011 21:46:57

Ниһаят, без бер ел элек чәйнәп арган тема белән Туфан абыйга мөрәҗәгать иткәннәр икән.
Ә урысларның мондый хатлар яза башлауларына бишбылтыр бит инде. Татар теленең кирәксез һәм татарның үзенә дә файдасыз булуы хакында урыс гәҗитләрендә,сайтларында язып ардылар.

№21 (764600) / 30.03.2011 21:29:26

Класста 20дән артык бала утырганда, телне белмәгән бала ничек татарча сөйләшергә өйрәнсен?Ә татар балалары аз булу сәбәпле, руслар белән бергә укыткач,татар баласы туган телен тиешенчә өйрәнә алмый кала.Финанс мәсьәләләре аркасында менә шулай укытулар да бар бит.Ә моның өчен кем җавап бирер икән?Татар телен укытуга хәзер мәктәпләрдә караш икенче.Кызганыч.Ә никадәр акыллы, тәрбияле татар балалары бар безнең!Аларны туган телләрен өйрәнүдән мәхрүм итмик.Туган телен белмәгән бала мескен кеше була, минемчә.Ул гомере буена татарча сөйләшә белгән кешеләргә кызыгып яши.

№20 (764591) / 30.03.2011 21:08:56

Татар теле дәресләрендә күбрәк сөйләм теле өстендә эшләргә кирәк. Дәреслекләрне укытучылар белән берлектә язарга кирәк. Мәктәптә эшләмәгән кеше яхшы татар теле дәреслеге яза алмый. Рус телле балалар, татарлар өчен язылганнары да авыр.Ф.Сафиуллина язган дәреслекне алыштырырга кирәк инде.

№19 (764588) / 30.03.2011 21:01:13

Үз чиратында мин мәктәпләрдә РУС ӘДӘБИЯТЫ дәресләрен укытуга каршы. Нәрсә әйтер микән Мәскәү?)))

№18 (764582) / 30.03.2011 20:48:04

(комментаторларга:)

мин уйлыйм, урысларга татар телен мәҗбүри укытасы түгел һәм татарларга урыс телен мәҗбүри укытасы түгел.

мин дә бөтенләй белмәгәннәр өчен татар теле дәреслеге яза алыр идем бугай, ләкин минем аны язасым килми :) , өйрәнмәсеннәр татар телен :) диебрәк уйлыйм ни өчендер. ләкин язарга теләсәм дә анда проблемалар бардыр әле, әйтелгән : конкурс аша үтү кебек.

бер урыс кешесе җүнлерәк дәреслек язган иде, мин дә күргән идем аны китап кибетендә. бер кеше әйтте бер форумда: аны ди, урыс кешесе булганга рәсми дәреслек итеп чыгарттырмаганнар, ниндидер начальник үзе язган аннары ди.

сез ни әйтерсез? татар теле дәреслеге язырга кирәкме? инглиз теле, урыс теле дәреслекләре бар бит... шпионнар, агентлар, башка төрел икейөзлеләр өйрәнмәсен өчен минем аны язасым килмидер. урыслар арасында "икейөзле"ләр күп бугай бит, урыс булып кыланып йөриләр бугай. шпионнар кирәк булса татар телен болай да өйрәнә ала инде ул бер караганда. һәм татар теле дәреслекләре булу ул бер караганда киресенчә татар телен саклыйдыр да, чөнки үсү юнәлешендә тәэсир итә.

№17 (764574) / 30.03.2011 20:14:28

Туфан абый ТВ ике генә сүзегезне кыстырганга борчылмагыз. Анда романга торырлык мәгънә салынган иде. Шәп әйттегез. Әле монда да урысча булса да, кабат өстәргә иде.
Булдырасыз да инде үзегез. Рәхмәт!

№16 (764570) / 30.03.2011 19:56:25

Мәктәптә иң яратмаган дәрес – рус теле, татар теле грамматикасы
иде. Андагы кагыйдәләрне ятлаганчы, әдәби китап укысаң,
татарча дөрес итеп сөйләшергә дә, язарга да өйрәнеп була.
Барча кагыйдәләр шунда аңга кереп кала, һич тә грамматика
дәресендәге анализ, кайгыйдә өйрәнүләр аркылы түгел.
Шуңа да, татар телендә күбрәк укырга, фикерләргә өйрәтергә
кирәк баланы. Шигырьләр ятлатырга, аларны матур итеп
сөйләтергә... Шулай күңелгә керә татар теле.
Инде ни гомер яшәлде, тәки аңламадым – нәрсәгә кирәк ул
«фигыль», «алмашлык», «кисәкчә», «тәмамлык» , һ.б. төшенчәләр.
Атнага 1 сәг. җиткән грамматикага. Мәктәп татар теле белгечләрен
әзерләми ич! Белгечләргә кирәк, тик кая ул белгечләр? Ник
телевизордан журналист яшьләр татар телен бик еш бозып,
басымны тиешле иҗеккә куймый сөйлиләр? Мохит юк, аралашмаган,
китап укымаган кешеләр дигән фикер кала…



№15 (764567) / 30.03.2011 19:39:07

Ул закон бар инде.\"Хак сүз\"не укы әле!

№14 (764565) / 30.03.2011 19:27:18

Татар теле укытучысы, 
китап авторларын карагыз. 70тэн узган "мохтэрэм" академиклар. пич башында йомшак урынны җылытып кына ятасы да бит! Алар башка авторларга ЮЛ БИРМИ! былтыр программа конкурсында тагы шул ук авторлар "җиңеп" чыкты. Тагы ун ел шул ук программа белән укытасы. Үләрлек инде!

№13 (764563) / 30.03.2011 19:25:36

дөрес,рус төркемнәре өчен чыгарылган Сафиуллина дәреслекләре бик авыр. хәзер без укыта торган Нигъмәтуллина дәреслекләре рәсемле, бай мәгълүмат тупланган, кызыклы китап. +диск та бар. балаларга да, үземә дә эшләве ошады. ә менә татар төркеменең дәреслекләрен үзгәртергә иде. мин үзем теманы җиңелрәк итеп, кызыксындырырлык итеп аңлатырга тырышам. мине борчыганы менә нәрсә: грамматикага вакыт күп бирелә, ә әдәбияткә бик аз-3 татар теле, 1 әдәбият. киресенчә булсын иде ул. соң шул әдәбият дәресләре аша татар теленең байлыгын күрсәтәбез, милли җан тәрбияли алабыз, уйларга-фикерләргә өйрәтәбез. мәсәлән, И. Салаховның "Колыма хикәяләре"нә көчкә 3 сәгать таптым. бу дәресләрдә язучының иҗатын өйрәнергә, әсәрдән өзекне укып чыгарга, анализ ясарга да өлгерергә кирәк. әле шунда үзебезнең тарихыбыздан мәгълүмат та бирәсе килә, үзем белгән кадәрлене балаларга җиткерәсем килә. балалар алар губка белән бер, бар нәрсәне сеңдереп утыралар, кызыксыналар. әлбәттә, грамматиканы начаррак үзләштергәннәре белән аерым эшләргә тырышасың, аңлап китсеннәр дисең. иии, яза башласаң күп языла.

№12 (764562) / 30.03.2011 19:22:42

Татар теле бетэ дип купме зарланырга була. Только бер закон кирэк; Татарстандагы хэр турэ татар телендэ аралаша алырга тиеш дигэн.

№11 (764558) / 30.03.2011 19:04:17

Хак сүз!

Татарстан поезды киткәч,чумаданнарын күтәреп Туфан абый килеп төшкән.

№10 (764556) / 30.03.2011 18:50:52

Андый гына хатларны бик күпләп ала торгандыр инде Мәскәү, тик арада ни өчен өч авторлы шушы хатка игътибар юнәлтелгән - менә бит төп сорау нәрсәдә.Бу әлеге дә баягы \"вахабитлар эзләү\"операцияләрен хәтерләтә:зур абзый шул рәвешле татарның үз кулы белән татарның телен кыскартырга җыена.Һәр халыкның да үз мөртәтләре була,бу авторлар - шул өммәттәндер инде. Тик алар - килеп туган ситуация авторлары түгел,бу - үлекле шешне тишмичә саклау нәтиҗәсе,икетеллелек турындагы Закон бу көнгәчә йөзен урыска күрсүтергә курыккан матур кыз халәтендә, яшерен яши бит. Хәтерлим әле: Чаллының \"Нур\"гәзитен өч татар кулы белән ябып куйгач,Тарстан депутатларына мөрәҗәгать итеп караганнар иде.КАМАЗда Телләр турындагы Законны бозалар,янәсе.Депутатлар үзләре үк бу Законның тыйнак статусын таныганнарын белдереп,кызганыч елмаешып тордылар,кемнедер җавапка тарту турында сүз дә кузгатмадылар.Безнең урын - урыс асты,ә урыс астындагылар урыс тудыра инде.Бу хәл белән килешеп яшәмәс өчен, 90нчы еллардагы мөмкинлекләрне кулдан ычкындырмаска кирәк иде, ФСБ белән берләшеп үз милләтчеләреңне эзәрлекләү урынына үз телеңнең,халкыңның,денеңнең статусы хакында кайгырту зарурлыгын таныган булсалар,бүген шушындый хәлгә төшмәс идек.Хәер,хакимияттәгеләргә ниемә соң ул милләт,ниемә соң ул тел - алар кайгырткан байлыкның теле - доллар.

№9 (764545) / 30.03.2011 17:22:46

Исемнәре билгеле,ялгышмасам 3татар+1марҗамы хатыннары. Интернетта бар алар, эзлә.

№8 (764539) / 30.03.2011 16:29:32

Ата-ана татар теленә каршы түгел ул,ә программага каршы.Шәһәр балаларының барысын да урыс баласы итеп карарага кирәк,чөнки шәһәрдә татарча фикерли белә торган бала юк ул.
Һәм тагын бер фикер.Хөкүмәт җитәкчеләре татарча сөйләшми торып,гади халык татарча сөйләшмәячәк.Ә мәктәпнең бер гаебе дә юк.Ул үзенә тиешлесен эшли.

№7 (764538) / 30.03.2011 16:24:31

Илхам, биш куллап килешәм синең сүзләр белән. Синең ишеткәнең юкмени, дәреслекләрне мәктәптә бер сәгатҗ тә укытып кармаган кешеләр яза дигәнне.
Гомергә аңламадым һәм кирәген дә тапмадым хәреф өйрәнә башламаган баланың башын яңгырау-саңгыраулар белән катырганны. Хәзер дә ятламадым әле мин аларны, кирәге юк , чөнки. Әнә, тапкырлау таблицасы бүген дә кирәк, шуңа онытылмый да. Ул әлифбадагы схемалар, ужасссс. Әйтерсең, беренче класс баласына, санпин категорически каршы дип, өйгә эш бирмиләр. Әле класстагыдан күбрәк тә бирәләр. И что, ата-аналар барсы да ул өй эшен укытучылар таләп иткәнчә 100% аңлата аламы инде.Белгән ди... Ул для националҗных татарских школ дигән азбукалары, рус телләре балада укуга кызыксынуны беренче көнне үк бетерә, ә урыс балалары өчен чыгарылган букварҗлар-просто супер.
И вообще, рус теле грамматикасы күпкә җиңелрәк үзләштерелә, истә дә кала. Ә татарныкына кереп китсәңңңңңңңңңңңңңң. Бәлки, чынлап та, дәреслек төзүчеләрне хет 1-2 ел авыл татар мәктәпләрендә укыттырып карасы иде.

№6 (764537) / 30.03.2011 16:22:23

Мин мәктәптә татар теле укытам,шуңа бу проблема миңа бик таныш.Иң күп зарланган ата-ана-татарлар.Чөнки аларның балаларын тоталар да татар төркеменә кертеп утырталар.Бала татарча беләме,юкмы,калганы аларны кызыксындырмый.Ә рус төркемендә укыган балалар татар телен нольдән өйрәнә башлыйлар,шуңа күрә алар белән проблемалар азрак.Менә мине тотсыннар да ,бүген Италиягә җибәреп,бер сүз дә белмәгән кешене итальян теленең грамматикасын өйрәтә башласыннар.Бу бит шуңа тиң.

№5 (764536) / 30.03.2011 16:19:16

Доносчикларны табарга иде – кем язган!Исемнәрен дөньяга чыгарырга! Тик мин ышанмыйм – моны башка милләт кешеләре язарга мөмкин! Татарга үчлеләр бар бит Казанда!

№4 (764534) / 30.03.2011 16:09:35

Хэзер мине оскэ пычрак сибэргэ тотыначаклар. Минем кызым татар телен дэ рус телен дэ тигез дэрэжэдэ камил белэ. Ике тел буенча да олимпиадаларда катнашы беренче бишлектэ бара инде ничэ ел. Тагы бер кабатлый мэктэптэ программалар авыр!!!

№3 (764533) / 30.03.2011 16:06:08

Туфан абый! Мин сезне хормэт итэм. Сезгэ бер сорау бар, сезнен ул татар теле китапларын укып караганыгыз бармы?? Ул китаны язучылар бала психологиясен ботенлэй белмлэр. Китаплар катлаулы хэм эчпошыргыч. Кайсыгыз белэ русча Изафэ дигэн суз ничек тэржемэ ителэ. Рус балалары моны белергэ тиеш. Татар теленэ ихтирам хэм кызыксыну артсые очен ботен булган учебникларны утка ягып нормальный китаплар язарга кирэк. Ул китаплард дынгычлап тутырылган авыр грамматик кагыйлэлэр тугел аралашуга койлэнгэн булсын. Мин мэктэплэрдэ татарчаны хэзерге кебек укытуга катгый каршы. Без болай татар теленэ нэфрэт кенэ тэрбиялибез.

№2 (764524) / 30.03.2011 15:06:37

Доносны һәм авторларын монда язып буламы икән?

№1 (764523) / 30.03.2011 15:05:52

Ник бу агайлардан 4 класс белем турында бер генә журналист та сорамый икән? туфан агай үзе дә татар теле гаиләдә сакланырга тиеш дип чыгыш ясаган кеше ич. Үз колакларым белән ишеттем, һич кенә дә жул-налист кыек-мыек китергән сүзләр түгел иде. Менә бу хатта шул гаилә үрнәкләре дер инде.
Соң инде, соң.

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
ТНВ
Addnt.ru
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Urazova.ru
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Диләфрүз
Татарстан Язучылар берлеге
Түгәрәк уен
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D