• 17.04 Премьера! "Ак чәчәкләр кебек..." (12+), Кариев театры , 18:00
  • 24.04 Ришат Төхвәтуллин. Уникс. 17:00
  • 25.04-27.04 Алтын Казан. ТАГТОиБ им. М.Джалиля. 18:00
  • 26.04 "Печән базары" (12+), Кариев театры, 18:30
  • 27.04 "Зәйтүнәкәй" (12+), Кариев театры, 18:30
  • 06.05 "Кайнар" концерт (6+), Болгар радиосы, 18.30 сәг.
  • 15.05 Бертуган Сафроновларның фантастик тамашасы. Татнефть Арена. 14:00
Бүген кемнәр туган
  • 17 Апрель
  • Бату Мөлеков (1928-1999) - композитор
  • Продаю комнату в коммунальной квартире, которая расположена по адресу: Казань, пр-т Ибрагимова, 37. Общ. площадью 13 кв.м.На 2/5эт. Входная дверь в комнату металлическая, пластиковые окна, на полу ламинат.Кухня, туалет, душ в коридоре с отдельным входом. В квартире сделан косметический ремонт.Доброжелательные соседи. Месторасположение комнаты очень удобная , развитая инфраструктура, всё в шаговой доступности(магазины,школы,аптеки). Во дворе детские сады, детская площадка, парковка своя. Отличная транспортная развязка, откуда можно добраться до любой точки Казани. Метро "Яшьлек" в 5 минутах пешим ходом. Автобусная остановка рядом. Парк Победы рядом. ТЦ Парк Хаус, Тандем, ДК Химиков, московский рынок всё в шаговой доступности.Тел.89274000105
  • Зеленодольский районы Большие кургузи 20 сутый жир арендага бирэм.шулай УК ялгыз яки Бер кызы булган моселман хатын кызы кирэк .ойдэ торырга 89600696970
  • Сниму гостинку или 1 комнатную квартиру в советском или приволжском районе,до 15т всё включено.89274234089
  • Требуются стропальщик и разнорабочий. Актаныш. Тел. 89376209888
  • Братьев Касимовых 22/7 (рынок мавлютова) адресы буенча урнашкан булмэгэ, иптэшкэ бер ир-егет кертэм. 89274433797.
  • Исэнмесез! Май башы май азакларын да 2 бэлмэле фатир снимать итер идем центр да Актаныш, семья балалар белэн. Желательно стиральная машина. Чистоту и своевременную оплату обещаем!!! 89509461699
  • Актаныш районында агач йорт сатыла. Торырлык, яхшы хәлдә. Арзан бәядән. 89372979649
  • Әле һаман шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны белмисезме? Бу хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 7 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • романовский сарыклар сатыла .срочно тел 89050220598
  • Зур телевизор сатыла.Күрсәтүе яхшы.3000 сум.тел.89172337131

 
 

 
Архив
 

               

18.05.2014 Мәгариф

"Мин олы булсам да русча начар сөйләшәм, рус балалары ничек шулай яхшы сөйләшә икән?"

Әтиемнең Мәннән исемле агасы күрше рус авылында булып кайткач: “Урысларның кечкенә генә балалары да үзләренчә бик яхшы сөйлиләр. Шунысы гаҗәп, мин, олы булсам да, русча начар сөйлим, алар кайдан өйрәнделәр икән?” - дип аптыраган, ди. “Әй, агай, әниең Мария, әтиең Иван булып, синең белән гел русча гына сөйләшсәләр, син бу телне алардан да яхшырак белер идең!” - дигән аңа әти.

“Шулайдар шул”, - дип Мәннән абзый да моның белән ризалашкан.

Үткән елда мин дә авылыбыз кибетенә баргач, анда сатучы белән бер ханымның көлешә-көлешә русча сөйләшеп торуына туры килдем. Шул хатын үзе белән кечкенә кызын да алып килгән иде. Мин бу мөлаем йөзле яшь әнидән юри генә:

- Сеңелем, кызыгыз русча сөйләшәме соң? - дип сорарга булдым.

- Әй, агай, башкортча беләме, диген син? - диде ул.

- Ник соң аны башкортча сөйләшергә өйрәтмисез? - дигән соравыма:

- Аны русча сөйләшергә без түгел, телевизор белән урам өйрәтә бит, урамда аның белән уйнаган иптәшләренең барысы да русча гына сөйләшәләр, башкортчаны аңламыйлар да, - диде әңгәмәдәшем.

Теге, әтиемнең ике туган агасы Мәннән абзый моны күрсә, ишетсә, нәрсә дияр иде икән? “Кош баласы оясында нәрсә күрә, ни ишетә, очканда да шуны кыла, шуны сайрый”, - ди бит халык. Бик дөрес әйтем бу.

Дөньяга килгән һәр сабыйның беренче остазы әтисе белән әнисе булса, икенчесе - мәктәп икәнлеге һәркемгә мәгълүм бит инде. Шуны белә торып, кайбер яшь әти-әниләр үз балаларын туган телне өйрәнүдән мәхрүм итәләр һәм күрәләтә аларны туган авылларыннан биздерергә тырышалар түгелме?

Авылыбызда менә дигән мәктәп булса да, кайберәүләр балаларын беренче сыйныфка урыс мәктәбенә бирәләр. Теге кибеттә минем белән сөйләшкән сеңел дә үткән уку елында кызын беренче сыйныфка Большая Черниговка мәктәбенә илтте.

Югыйсә, безнең Таллы авылы мәктәбендә дүрт сыйныфны тәмамлаган балалар рус һәм башкорт телләрен үзләштереп чыгалар. Ә Большая Черниговка мәктәбендә укучылар башкортчаны бөтенләй белмиләр, урысчалары да такы-токы гына. Әнә Әминә Шәрәфетдинова, инде 62 яшьтә булуына карамастан, мәктәбебездә балаларга башкорт телен өйрәтә, ә Наталья Осыко бүтән фәннәрдән дәрес бирә. Безнең мәктәптә укучылар өчен бөтен уңайлыклар да бар - зур, иркен, якты, җылы зал, уку бүлмәләре. Укучылар өчен биредә ашханә дә эшләп тора. Тик укырга балалар гына юк, дисәм, бу сүзем хата булыр кебек. Әлегә бар – ике бертуган патриот малай укый безнең Таллы авылы мәктәбендә. Алар Фатыйх әфәнде белән Рәйхана ханымның оныгы, Әмир белән Гөлсараның улы - сигез яшьлек Фидан белән аның алты яшьлек туганы Илнур Сәйфетдиновлар.

Мин бу турыда язар алдыннан аларның әбисе Рәйхана ханым белән сөйләшеп алдым.

- Үткән елда оныгыбыз Фиданга 7 яшь тулгач, без аны беренче сыйныфка Большая Черниговка мәктәбенә бирергә булган идек, тик оныгыбыз гына анда укырга барудан бөтенләйгә баш тартты. “Мин анда бармыйм, авылда гына укыйм”, - дип белдерде. Үзенең теләге булмагач, баланы көчләп авылыбыздан җибәрергә, авыл мәктәбендә туган телне өйрәнүдән мәхрүм итәргә базмадык, моңа кыюлыгыбыз җитмәде, - диде Рәйхана ханым.

Беренче сентябрьдә Фидан мәктәпкә барганда биш яшьлек Илнур да, агаеннан калмыйча, аңа ияргән. Укытучы Әминә әбиләре аны да укырга кабул иткән, өйрәнчек кенә итеп булса да.

Менә быел алар икәүләп Таллы мәктәбенең икенче сыйныфын тәмамлыйлар инде.

- Фидан бик яхшы укый, Илнур да агасыннан калышмый, - дип сөйли аларның укытучысы Наталья Осыко.

Безнең районда бүген укытырга балалар аз йә бөтенләй булмау сәбәпле берничә башкорт авылы мәктәбе ябылу хәлендә. Ә кайберәүләр балаларын автобус белән чит авылдагы урыс мәктәбенә ташыйлар.

Мәктәп - авылның яшәеше, коты бит ул. Мәктәпсез авылның киләчәге дә булмаячак. Мәктәпнең ябылуы – зур фаҗига. Шуны белсә, аңласа иде яшьләр.

Үткән уку елында, әйткәнемчә, бу бәла безнең Таллы мәктәбенә дә янаган иде. Аны да бик ябарга тырыштылар. Тик авылыбызда ике ватанпәрвәр укучы малай булганлыктан, мәктәбебез ишегенә йозак салырга, аны ябарга беркемнең дә кулы бармады.

Нәтиҗәдә шушы ике малай мәктәбебезнең гомерен озайттылар да инде. Уку яшенә җиткән татар-башкорт балаларының барысы да, шулар кебек ата-аналар да аларның фикеренә кушылса, туган телебезгә, милләтебезгә һичкайчан да бөлгенлек янамас иде.

Фидан белән Илнурга Ходай Тәгалә алга таба да шулай туган авылны, туган телебезне сөеп яшәргә һәм башкаларга үрнәк-гыйбрәт күрсәтергә насыйп итсен иде.

Рәсемдә: Укытучы Наталья ОСЫКО укучылары Фидан һәм Илнур СӘЙФЕТДИНОВЛАР белән.

Габделәхәт ЛАТЫЙПОВ, 85 яшьлек хезмәт ветераны.
Таллы авылы, Большая Черниговка районы.
 


Габделәхәт ЛАТЫЙПОВ
Бердәмлек
№ 20 | 18.05.2014
Бердәмлек печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№34 (877644) / 22.05.2014 23:25:46

Рим, син минем шәхесне шәрехләгән урыннарны эзләп утырмыйм инде, вак әйбергә вакыт уздырасы килми. Беренче тапкыр шәрехләгәндә аптыраган идем хәтта."Ни өчен?" - икәнен аңламыйча. Гомумән, ул моментка конкрет диндарлар белән бәхәскә кергәнем юк иде, чөнки алар берсе дә 21 гасыр кешеләре түгел.Күп очракта файдасыз, кайчак хәтта зыянлы, бисмилла тирәсендә акча эшләргә омтылучы кешеләр генә.

Мин максатны язган идем инде.5ел элек:"Татар теле - бары татар теле белгечләренә кирәк," - дип нәтиҗә ясап,татар телен гаилә теле итмәкче булдылар. Шул вакытларда матбугат.ру сайты барлыгын "Акчарлак" гәҗитеннән укып белгән идем.Беренче кергәндә бер Кукмара егетенең Мәскәү ВМКасына укырга кергәне турында хәбәр бар, шул хәбәр астында җыен тузга-язмаганны язышып утыралар иде.Гомумән, башка битләрне ачып карагач та, ниндидер кампаниянең үзләренчә прикол ясап күңел ачу урынын хәтерләтә иде.

Менә шул моментта мин сайтның татар теллеләрнең потенциалын күрсәтерлек мәйдан икәнен аңладым.Татар теллеләрне Фәүзия Бәйрәмова белән генә ассоцияциялиләр иде. Башкалары исә, нәрсә кушсалар шуны җырлаучы читлек кошлары иде. Хәтта:"Татар теле - дәүләт теле!" - дип ялкынлы нотыклар сөйләгән Туфан абзагыз, - "Татар теле- гаилә теле!"- дип башкаларның аңын эшкәртә башлаган чор иде.

"Юк, без үлеп бетмәдек әле, без бар әле!" - диясем килде. Мин максатыма ирештем дип уйлыйм, шунлыктан саубуллашу ноктасына якынлаштым.Сүзсез генә дә китмәкче идем, менә син максат дип сорагач, әйтергә туры килә менә.

Коммент - комент, ул бары коммент.Башкалар өчен индикатор гына. Индикатор бирергә тиешле нәтиҗәләр күптән алынды.

27се мине поезд бу юлы җылы якларга алып китә. Һәм ул мине кире мыруга алып кайтмас дип уйлыйм.Башта иделәр күп. Кайсысын тормышка ашырып булыр...Бәлки ял итеп яту гына ошап китәр...))))

№33 (877642) / 22.05.2014 22:52:04

Юк шул Иркә, фәлсәфәне сез куертасыз. Сезнең сүзләргә конкрет сораулар куйдым, ә сез метафизик, шизофренник, деморалҗләшкән, һБ, Һб сез үзегезнең сүзләрдә үзегез буталып беткәч,кешегә тискәре характеристика бирергә тырышасыз. Шуның өчен сезнең белән әңгәмә корырга кызыклы түгел. Үзегезнең сүзегезне дөрес дип исбат иү өчен кешене ничек булса да түбәнсетергә тырышасыз. Мин сезгә бит бернинди характеристика бирмәдем.
Монда кешене сүгеп утырырга түгел, ниндидер информ укырга ,иформ бирергә дип керәм . Сезнең максат аңлашылмый.

№32 (877467) / 20.05.2014 15:59:54

Иркэ

№31 (877464) / 20.05.2014 15:40:47

Һәр өндәү билгесе өчен мәгънәле әйбер язамын дип уйлаганым да юк.

№30 (877461) / 20.05.2014 14:13:52

Иркә, сузлэрен файдасыз гына тугел, мэгнэсез!

№29 (877444) / 20.05.2014 09:25:04

Рим, мин метафизиклар белән бәхәс алып бара алмыйм.

Рим, аның өстенә тулаем деморальләшкән типка охшыйсың... Бәхәс алып бару өчен ниндидер даими, какшамас төшенчәләр булырга тиеш. Әйтик, ак инде ак, кара түгел. Ак дигәч без акны күз алдынакитерәбез, һәм акны исбатлауны тәлап итмибез. Синең белән сүзгә кергәндә хәттә менә шул ак төшенчәләре юк.


Әгәр ул төшенчә булса, публично Корьән аятьләре укуның бердәнбер мөмкин урыны икәне турында сүз бара.Әлбәттә, ул ашларда атеистлар да булган. Әмма күпмедер өлеш кеше ислам кагыйдәләрен тулаем тотканнар. Өйләрендә, мәсәлән. Мәет ашлары СССРда дингә бирелгән бердәнбер җәмгыяви урын иде. Сүз бит шул турыда.

Рим, синең белән бернинди бәхәс алып барырга теләмим.Менә ничә минут сиңа да, башка беркемгә дә файдасыз сүзләр язарга мәҗбүрмен.

Видеоларыңны карыйм, гадәттә.

№28 (877439) / 19.05.2014 23:59:57

Иркә, менә синең җавабың- ниндидер абаракадарба.

үзең әйбәтләп укып чык!

///Мәет ашлары совет чорында ничек тә динне саклау өчен үткәрелгән әйберләр инде ул.

Ислам ул бөтен әйбер, аның бер тәләбен үтәп, икенчесен үтәмәсәң, ул ислам түгел инде.///

Нинди ДИНне???? Исламнымы? Исламда булмаган әйбер белән ничек Исламны саклап калып булсын?????

Үзең бит бер тәләбен үтәмәчәңдә ИСЛАМ булмый дигәнсең! Кайда логика?????



Җәһәннәм белән куркытмыйча гына (хаклыкны яшереп) кешегә юхадай елыша елыша кайдадыр өстерәү сектантлар эше. Яхвә шәһитләренең төп коралы кешеләргә: "җәһәннәм юк. Ничек итеп Аллаһ үзенең яраткан кешеләрен җазаласын беркемне дә җазаламый җирдә җәннәт булачак " дип бутап йөриләр.

Ә ни өчен синеңчә мәктәп баласын куркытырга ярый?

№27 (877403) / 19.05.2014 18:10:32

Иркә №19

Рим, сезнең бар белгәнегез аш, җәһәннәм, фәхишәләр.

№26 (877401) / 19.05.2014 17:54:38

Иркәне бәгъзеләр почмакка кысып, бары үз фикерен генә белдергән өчен авызын томаламакчылар. Ә мин Иркәнең бернинди начар сүзен күрмим. Кайвакыт арттырып җибәрә торган гадәте булса да, бу юлы күп фикерләре белән килешәм. Бигрәк тә №19 дагы фикер тирәнлеге ярылып ята, берәү дә булдыра алмаганча, тирән сукалаган, сизелә. Башкаларыгызның үз фикерләре түгел, китаптан укыганнар гына.
Чытырман, мәсәлән, апостол Петрның оҗмах капкасын саклап утырганың, мөгаен, барып күргән, белми сөйләмәс иде.
Май кояшы, "...безне генэ уз мораленэ мохтаж дип уйлыйсын" дип ялгыша. Иркә үз фикерен генә белдерә, аны безгә көчләп такмый. Кабул итү-итмәү безең эш. Шуннан полный бәхәс ясап ятасыз. Башка эшегез беткән идемени соң?

№25 (877393) / 19.05.2014 16:52:40

син ни эшләсәң мин дә нәк шуны: кемнәр кемне ничек чәйниләр микән дип карарга кереп чыгам, чтобы определит итәргә запущенность заболевания

№24 (877391) / 19.05.2014 16:26:37

Ә син монда ни эшләп йөрисең???

№23 (877390) / 19.05.2014 15:23:56

Иркә, ярый әле матбугат.ру уйлап тапканнар сиңа парыңны чыгарырга, югыйсә я депреснякка бирелер идең, я малаеңны кыздырыр идең, и т.д.
ә болай бүре дә тук, сарыклар да исән...

№22 (877384) / 19.05.2014 13:40:11

Мин чытырманнар мораленә калмаган әле. Мин үземә нәрсә яхышыны бик яхшы беләм.))))))
Калмагансын шул,тик безне генэ уз мораленэ мохтаж дип уйлыйсын!

Тагын килеп, син телэсэн-телэмэсэн дэ, бэлки гонахларын очен (э бэлки эшлэмэгэн савапларын очен?) татар гаилэсендэ доньяга килгэнсен, Иркэ.Шул телдэ телен ачылган,беренчел анын формалашкан.
Син хэзер татар теленен перспективалары турында сойлисен. Эйе, татар теле карьера ясый торган тел тугел. ( Мина бер-ике профессор карьерасы хакында, сойлэмэгез, башка заман, х.б башка шартлар дигэн кебек) Анын очен башка нэрсэлэр, башка телне яхшы белу кирэк.
Тик бит без эниебезне,балабызны- профессор, укытучы ,артист булганы очен генэ яратмыйбыз бит! Гади эшче, сыер савучы,идэн юучы булганда да( бу очракта перспективасыз хезмэт,мактана торган тугел башкалар каршында) яратабыз бит!
Тел дэ эниебез шикелле бит инде ул!!!
Уз телебезнен усешен тээмин иту элегэ,безнен хэлдэн килми, тик сакланып калуы очен,анын бит кайдадыр саклануы кирэк.

№21 (877383) / 19.05.2014 12:59:03

Самая дешевая гордость - это гордость национальная. Она обнаруживает в зараженном ею субъекте недостаток индивидуальных качеств, которыми он мог бы гордиться; ведь иначе он не стал бы обращаться к тому, что разделяется кроме него еще многими миллионами людей. Кто обладает крупными личными достоинствами, тот, постоянно наблюдая свою нацию, прежде всего подметит ее недостатки. Но убогий человек, не имеющий ничего, чем бы он мог гордиться, хватает за единственно возможное и гордится нацией, к которой он принадлежит; он готов с чувством умиления защищать все ее недостатки и глупости.
Артур Шопенгауэр

№20 (877381) / 19.05.2014 12:09:12

Мин чытырманнар мораленә калмаган әле. Мин үземә нәрсә яхышыны бик яхшы беләм.

Халыкны ничек яратырга була, әкәмәт? Аерым кешеләрне яратып була. Халыкның гореф-гадәтләрен, мәдәниятын хөрмәт итеп була.

Мин менә татар телен кухня теле итеп калдыручыларны яратмыйм!!!!Шуны пропагандалаучыларны яратмыйм!!! Шуның өчен барысын да эшләгәннәрне яратмыйм. Болар конкрет кешеләр!!! Аларны без Кырымда тулы составта күрдек...

№19 (877380) / 19.05.2014 12:02:56

Рим, мин берничә ел элек язган идем инде бу турыда.

Мәет ашлары совет чорында ничек тә динне саклау өчен үткәрелгән әйберләр инде ул.

Ислам ул бөтен әйбер, аның бер тәләбен үтәп, икенчесен үтәмәсәң, ул ислам түгел инде.

Аннары 21 гасырда ахирәт турында, җәһәннәм белән куркытып кешене кеше итеп булмый. Кеше үзенә үзе җәһәннәмне бик яхшы оештыра, Аллаһы үзе үзенең иҗатына шаккатып карап торадыр....

21 гасырда Алланың кешене яратуы турында сөйләргә кирәк. Хаҗ гамәлен аерым чапан киеп йөреп аерылып тору, дөнья күрү сәфәре өчен түгел икәнен аңлатылырга тиеш.

Хаж гамәле Европада 1948 елда гына! кабул ителгән билль о правахның театрәлләштерелгән варианты икәнен аңлатылырга тиеш. Кешеләр, сез алтын тагаракка йомыш иткәнгә карап, акча санының миллиард булуына карап кешелегегез үзгәрми, кешеләр, сез барыгыз тигез!!!!

21 нче гасыр исламы менә шул юнәлештә үсәргә
тиеш.


Рим, сезнең бар белгәнегез аш, җәһәннәм, фәхишәләр. Болар, гомумән, мәгънәсез, файдасыз сөйләшүләр.

№18 (877378) / 19.05.2014 06:31:14

Иркә, үз халкың белән горурланырга түгел, үз халкыңны яратырга, аны хөрмәт итәргә кирәк, балаларыңны кечкенәдән үк халкын яратырга өйрәтергә кирәк, үзләренең татар икәнлекләрен белеп үссеннәр. Кайбер яшләр татарча начар белсәләр дә "мин татар" дип йөриләр, халкыннан йөз чөермиләр.
Римнең оҗмах ишек төбендә билетер булып торасы юк, анда апостол Петр оҗмах капкасын саклап утыра, һәрбер кешене тикшереп кертә.

№17 (877376) / 19.05.2014 00:22:28

*, ата дагалаганда бака ботын кыстырмый бу бер.

мин кайда сине дингә чакырдым соң? монда Иркәнен сүзенә күрә сорау бирелгән. Бер кемне дә сүкмәгән дә, мыскылламаганда. Надоил икән укыма һәм кысылма. Башка темаларда үзеңдә бердә күренмисең. Дин сүзе чыккач сүгәргә, кеше мыскылларга тотынасың. Әйдә берәр әйбәтерәк сүз язып кара әле. Бәлки бик тырышсаң булыр)))))

№16 (877374) / 18.05.2014 23:55:36

Аңлама RIM. Диндә икәнсең, бул диндә. Кысылма башкаларга. Надоил, үзеңә юк акылны башкаларга сатып. Оҗмах ишге төбендәге билетер, блин!!!

№15 (877373) / 18.05.2014 23:49:31

Иркә, ||18 гасырдан әйләнеп кайткан ислам миңа кирәкми.|||


Нинди Ислам кирәк? Мәет ашына ашарга чапканда бабаларыбыздан килгән гореф-гадәт, Ислам кушканнарын үтәргә дигәндә- 18 гасырдан әйләнеп кайткан. Ничек аңлап була моны7

№14 (877372) / 18.05.2014 23:43:45

Көнкүрештә шулайдыр. Әмма минем профессиональ белем урысча, ул берничек тә татарча түгел.Минем ярты гомерем эштә уза. Кайчак монда профессиональ темага сөйләшкәндә татарчага тәрҗемә итәм.Тиешле сүләрен эзлим. Монда гадәти язышканда да яртысы тәрҗемә ителә.

Дингә килгәндә, мондый 18 гасырдан әйләнеп кайткан ислам миңа кирәкми. Бүгенге көндә чапан киеп йөрү....Ужас...Башка биттәге кебек тукымага буталып-чорналып йөрү... Башка эше булмаганнар йөрсен....

№13 (877367) / 18.05.2014 23:21:16

Иркә.
Күпме генә үз телеәне онытып, башка телдә сөйләшеп, аралашып , башка мохитта яшәсәңдә, кеше баребер үз ана телендә фикер йөретә, шул телдә уйлый..Аракы эчеп исергәч булсада үз телендә шыңшып җырлап утырган була. Ә ахирәт сәфәренә кузгалыр вакыт җиткәч, диндә тотып маташкан була ..

№12 (877366) / 18.05.2014 23:04:56

Горурлану һәм хөрмәт бер мәгънәле сүзмени ул?

Яһүдләр генә үз милләтләре белән гоурланып, дәүләтләрен югалткан халык.инде оештырып биргәч тә, даими сугыш кырында яшәгән кебек яшиләр.

Милләт ул - бары милләт.Бер мәдәни (киң мәгънәсендә) мохиттә яшәүне генә аңлата. Бернинди артык эмоция уятырга тиешле әйбер түгел.Горурлану да, оялу да. Бер милләтнең дә башкалардан артык яки ким җире юк.

№11 (877362) / 18.05.2014 22:50:54

Иркә.
"Үз - үзен хөрмәт итмәгән кешене , башка кеше бер вакыт хөрмәт итмиячәк"..

№10 (877359) / 18.05.2014 22:34:28

Татар,)))) исән бул)))

Хахахаахаа!!! Кайда язалар соң синең милләтне???? Надан!!!!5-10 елга бер перепись вакытындамы??

Татар, милләт белән горурлану шовинизм дип атала. Әгәр горурданырлык әйберең милләт кенә икән, син я бик куркыныч кеше, яки потың бер тиен кеше.

№9 (877358) / 18.05.2014 22:32:28

Җә, җарар! Хатын-кыз логикасы белән сөйләнгән Иркәгә бәйләнеп, вакланып утырма, Татар. Синдә ир-ат горурлыгы булырга тиештер. Сөйләр-сөйләр дә туктар. Син үзең Иркәне кыздырырга телисең бугай. Сезгә бирешеп тормый инде ул, исе китми, чыныккан. Өлкән апаларыңа юл куярга өйрән, ни сөйләгәнен белеп сөйлидер.

№8 (877357) / 18.05.2014 22:27:09

Абзыкай мәрхүм, урыны оҗмахта булсын, 17 яшендә авылдан чыгып китеп, калган бөтен гомерен урыс арасында уздырды. Кайберәүләрдән аермалы буларак, сүләшкәндә ялгышып бер урыс сүзен кыстырса!!! Казан арты халкы белән Казан арты телендә, безнең белән комбар деалектында сүләште...

№7 (877356) / 18.05.2014 22:17:40



Рэхмэт Иркә,татар миллэтен узеннен нэселеннэн коткаруына, балаларым, оныкларым исеменнэн рэхмэт эйтэм. Синен ишелэр татар милэтеннэн качып бетсэлэр, татарлар арасында уз миллэте белэн горурланучылар, телен хормэт итучелэргенэ калыр иде. Менэ шул вакытта, синен шикелле эчке дошманардан котылган татар миллэте усеш алыр, узен ботен доньяга танытыр. Оныкларын туса, утенеп сорыйм, урыс итеп или башка берэр миллэт итеп яздыр. Шулай итеп булсада узенне тудырган ата-анан милэтен хурлыктан коткар.

№6 (877353) / 18.05.2014 22:04:17

Мин кухня телендә сөйләшмим шул аның белән хәзер.Үсә төшкәч авылда да чыгып йөрмәде.Диванда Лэмны урысча укып ятты. Сабадагы китап! кибетеннән алып төшеп биргән идем.Лэмның татарча тәрҗемәсе булмады бит!!!!

Миңа гына сакларга кала икән, миңа андый тел К-И-Р-Ә-К-М-И.

Тел сакларга дигән конституцион бурычым юк!

Телне Конституция буенча Д-Ә-Ү-Л-Ә-Т органнары сакларга бурычлы!!!!!!

Мин тел саклап, башкалар тел дип президент исеме саклап бюджет саварга, аның тирәдегеләр тел дип күңел ачарга тиешме????

Юк инде, кадерлеләрем. Кемгә кирәк, шул сакласын. Кухняга аерым тел миңа кирәкми.

№5 (877347) / 18.05.2014 21:45:36

Иркә, балан анасы белэн туган телендэ сойлэшсэ исенэдэ тошерэсе булмас иде. Обычно миллэтен санлаган кеше туган телен исенэ тошерми, ул анын белэн яши, шул телдэ уйлый.

№4 (877346) / 18.05.2014 21:31:10

№2)))) минем улым да нәкъ менә татарча сөйләшкәнгә авылда бик популяр шәхес иде. Аның исеме белән бер-ике малайны да атадылар бугай. Авыл баласы кырысрак тәрбияләнә, өлкәннәр белән бик сөйләшми, улым исә рәхәтләнеп аралаша иде.Сез бит аны ишетмисез.
Шундый вакыйга булды.Сөйләгәнем дә бар кебек. Кичке 11 җитте, улым юк.Ул вакытта авыллар тыныч әле, кайда, ничек дип кайгыртасы юк.Ашатып йоклатыр вакыт җиткән.Эзләргә чыктым, күрүчеләр амбарга, ындыр табагына таба юнәлүен әйтте.Ындыр табагында кеше юк, андагы бер келәттә генә куе ир-ат авазы ишетелә. Мин нүжели шунда дип борыннымны гына тыгарлык итеп ишекне ачам.Озыыын өстәл, 20ләп ир-ат утыра тезелешеп. Түр башына диярлек улым кунаклаган.Мәш килеп сөйләшә-сөйләшә чәй эчәләр.Мин сезгә шундый мисалларны йөзне китерә алам.

Хәзер дә авылга кайтасы булса, татарча кухня телен искә төшерә башлый. Анда татарча сөйләшәләр дип.

№3 (877322) / 18.05.2014 16:11:55

КЕМ БУ,

№2 (877311) / 18.05.2014 12:45:13

Кем бу! Уз теленнэн йоз чоермэгэн кешегэ татар устеру эллэни авыр тугелдер дип уйлыйм.
-Мин югары материялэр хакында,татарча сойлэшэ алмыйм,диючелэрнен балалары гына белми.
Ин кызыгы, суз байлыгы булмавында башкалар гаепле санала.

№1 (877307) / 18.05.2014 12:14:48

Шәһәрдә туып үсеп, 4 яшендә бер авыз урысча сүз белмәгән малаем,( гаиләдә бары тик татарча сөйләштек ..дөресен әйткәндә мишәрчә) балалар бакчасындаурыс группасында тәрбияләнде, урыс мәктәбендә белем алды. Урыс балаларын көнләштереп урысча сөйли,ә узган ел үземнең туган авылымда татар теле укытучысы малаемның матур итеп татарча сөйләшүенә таң калды..

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar