поиск новостей
  • 30.11 "Җинаять һәм Җәза", 12+, Минзәлә татар дәүләт драма театры, 15:00
  • 01.12 "Про моря и про маяк.Про мальчиша", 8+, Әкият курчак театры, 11:00
  • 01.12 "Хуш, авылым.Хыял", 16+, Камал театры,14:00
  • 01.12 XIII Бөтенроссия яшь режиссура фестивале ачылышы, "Камыр батыр", 6+, Кариев театры, 17:00
  • 02.12 "Иваново детство", 14+, Казан яшь тамашачы театры, 18:30
  • 02.12 "Адәмнәр",16+, Әкият курчак театры, 18:30
  • 03.12 "Кроткая",16+, Әкият курчак театры, 15:00
  • 03.12 "Таң вакыты",16+, Камал театры, 15:00
  • 03.12 "Сиротливый запад", Кариев театры, 18+, 18:00
  • 04.12 "Алмачуар", 6+, Кариев театры, 15:00
  • 05.12 "Цацика идет в школу", 6+, Кариев театры, 13:00
  • 05.12 "Шобага", 12+, Кариев театры,18:00
  • 11.12 «БОЛГАР РАДИОСЫ»НЫҢ IX МИЛЛИ МУЗЫКАЛЬ ПРЕМИЯСЕ ОНЛАЙН! "ТНВ-ТАТАРСТАН" һәм "ТНВ-ПЛАНЕТА" телеканалларында!
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. "Фәрештә түгел". УНИКС
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. Фәрештә түгел. КСК "Уникс"
  • 18.12 Татар җыры. «Казань Экспо», И.Шакиров ис. концертлар залы. 17:00
Бүген кемнәр туган
  • 28 Ноябрь
  • Гадел Кутуй (1903-1945) - язучы
  • Кәрим Хәкимов (1882-1938) - дипломат
  • Әсхәт Якушев - көрәшче
  • КАЗАН ШЭХЭРЕНДЭ КАР КОРЭУ, ГРУЗЧИК, ГАЗЕЛЬ ХЕЗМЭТЕ КУРСЭТЭБЕЗ. 89196271171
  • требуется дворник,центр Казань, 89377734777, в день2-3 часа
  • ДВОРНИК ИР КЕШЕ ЭЗЛИБЕЗ ЭШ УРЫНЫ УЛ.ЧУЙКОВА УРНАШКАН, 67 ЯШЬТЭН ОЛЫ БУЛМАСЫН! 5/2 7:00,16:00 БЕР СЭГАТЬ ОБЕД ТЕЛ 89957664503
  • Актаныш.услуги:жалюзи рулонные шторы рольставни рольворота ,ремонт москитных сеток 89375814252 Айдар
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Яхшы хэлдэге " Рубин 6" баян сатыла. Бэясе- 15000 сум. Тел: 89196439407
  • Гитара сатып алам 89274846434 Актаныш
  • Общежитиедә бүлмә снимать итәм, Авангардная, Техническая урамнарыннан.(Хозяйкадан)89274823084
  • Актаныштан йорт яки 2-3 булмэле квартира сатып алабыз тел 89506668765
  • Куплю гитару Актаныш 89274846434

 

 
 

 
Архив
 
23.03.2014 Бәйрәм

Казандагы Нәүрүздән ФОТОрепортаж

Казан. 22 март. Камал театры каршындагы мәйдан.

 

 

 

 

 

 

 

 

Фото # 1

Фото # 2

Фото # 3

Фото # 4

Фото # 5

Фото # 6

Фото # 7

Фото # 8

Фото # 9

Фото # 10

Фото # 11

Фото # 12

Фото # 13

Фото # 14

Фото # 15

Фото # 16

Фото # 17

Фото # 18

Фото # 19

Фото # 20

Фото # 21

Фото # 22

Фото # 23

Фото # 24

Фото # 25

Фото # 26

Фото # 27

Фото # 28


---
Базар көн
№ --- | 23.03.2014
Базар көн печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№53 (874012) / 08.04.2014 08:53:34

Нэуруз бэйрэмен уткэру минемчэ бердэ начар тугел.Э менэ чит иллэргэ ияреп могезле Валентин коне,убешу коне бэйрэмнэре уткэру яшь буынны бозуга олеш кертэ дип уйлыйм.

№52 (872746) / 29.03.2014 09:30:38

Тиңдәш, Исламга кем күчкән? Көлдермәгез Безнең власть та Тангричеләр утыра (бик шөкер) Ә татарларга килгәндә, безбит бик шома халык ,бүген без христианда , исламчыда карасагыз әллә нинди секталарда йөрүче татарларда бар әле. Тик күңелнең иң тирәнендә без бары бер Тәңре янында.

№51 (872411) / 25.03.2014 13:51:21

Молодис 43 ссылка очен рэхмэт!

№50 (872395) / 24.03.2014 22:22:30

Без кечкенә вакытта карга боткаларын бер-ике апа оештыргалаган иде. Без балалар аңламаганбыз инде аны. Инде күптән андый әйбер үткәне юк. Эссе 10нчы елда да булмады. Халык барлык әйбер дә Аллаһ кулында икәнен аңлады, каргада түгел икәнен.

№49 (872394) / 24.03.2014 22:10:26

Мәҗүсилек безнең каныбызда, аны мең ел буе ислам да чыгарып бетерә алмаган. Карга боткасы, яңгыр теләүләрне искә алыгыз.Ә йолалар, ырымнар, имләүләр, күрәзә кылулар тагын.Соңгы вакытта көчәя дә баралар бугай әле.

№48 (872391) / 24.03.2014 22:03:20

ул бэйрэмнэрдэн халыкка бернинди файда юк,шулай да жаны телэгэн жылан ите ашаган дилэр.

№47 (872390) / 24.03.2014 21:53:18

Элек муллалар сабантуйларны да куып таратканнар. Рәхмәт татар халкына, кайчандыр көчләп кертелгән ислам диненә күчеп бетсәләр дә, табигать белән бәйле бәйрәмнәрен онытып бетермәгәннәр!

№46 (872344) / 24.03.2014 01:23:26

мәҗүси, мәҗүси түгел, ислам, ислам түгел -- фууу, чистый надаеллар сез!!!! бәхәсләшегез шулай гасырлар буе! ә халыкны барыбер җаңгаллап булмый)) нинди бәйрәмне үз итә --шунысын гына калдыра. Мулла ни кушты соң әле дип утырсалар, булмый инде ул)) яшәсен Нәүрүз -- язлар да үз вакытында җитсен .яңа еллар да килсен ,карга боткалары да чәчик ,сабантуйлар уздырыйк

№45 (872335) / 23.03.2014 23:18:34

Татар, чынлыкта берәр җирдә имам да булып торасыңдыр әле. Кеше алдап сәдәкә җыеп. Яхвә шаһитләре белән күзгә-күз сөйләшкәндә мөләем елмаеп"без Исламга каршы түгел, без просто Исламны өйрәнәбез" дип ялганлыйлар. Форумнарда беленә тегеләр. Исламны күралмыйлар.Синдә шулар кебек мәчеттә мулла, монда антиисламист мәллә? Үзең шунда катнашкач ник әйтмәдең ,сорамадың? Минем катнашканым юк. Иптәшләреңнән сора.

№44 (872331) / 23.03.2014 23:01:39

RIM, мин менэ монда, №12нче постка, куйган ссылкаларны кара. Берседэ стенага кипеч тезгэн вакытта килмэгэн, ай куюга, мэжусилек билгесен исламнан оскэ куйган вакытка жыелганнар. Куренэ шул мэчет ачканда катышмавын, ярым ай куйганда вообше ул тирэдэ булмагансындыр. Шул булмаган, белмэгэн килеш узеннекен тукылдап утырасын. Мин узем 4 мэчеткэ ай куйганда, ике мэчетне ачкан вакытта катыштым, так что нэрсэ курдем шуны сойлим. Бер ай куйганда да эшчелэргенэ куйганы юк, тирэ яктагы ботен муллалар, имамнар, мэзиннэр жыелалар. Шул тирэдэ яшэучелэр,я шул вакыйгага багышлап читтэн кайтучылар, ботен тирэ як начальство катыша. Шул мэжусилек, торек империясенэ буйсыну билгесен зурлап, догалар укый-укый менгереп куялар.

№43 (872330) / 23.03.2014 22:58:00

Поп дигәннән....

https://www.youtube.com/watch?v=ttJzcx_xh9k

№42 (872329) / 23.03.2014 22:46:09

Бэлки якламыйлардыр,тик халыкнын борын-борыннан килгэн йолаларына бик сак карыйлар шул,поплар.
Хэрхэлдэ безнекелэр тосле кирэкми,дип кычкырып утырганнары юк.

№41 (872327) / 23.03.2014 22:41:28

Бер генэ попнын да яна ел,нардуган уздыруны яклап чыкканын кургэн дэ ишеткэн дэ юк.

№40 (872326) / 23.03.2014 22:37:38

Ярым ай,мэҗусилектэн калган элемент.Нигэ алай булгач, шул элемент мэҗусилеккә каршы булган мөселман динендә саклана һаман?

№39 (872325) / 23.03.2014 22:36:02

Бер генэ попнын да Нардуганны,Яна елны уздырмагыз дип,тэресен селкеп кычкырганын кургэн юк!

№38 (872324) / 23.03.2014 22:29:23

Ярым айга бэйлэндегез,Исус Христос г-м.иконаларга табынмаган,нигэ хэзер христианнар иконаларга табыналар?

№37 (872322) / 23.03.2014 22:23:43

Рим ну хэзер башны юлэргэ салды да,и вчу!

№36 (872314) / 23.03.2014 22:10:26

Татар, тагын бер кабатлыйм. Мәчеткә ай к у ю ны түгел мәчет а ч у н ы тантаналы рәвештә башкаралар.

Исламга кадәр үк 1 мәчет ачу вакытында булганым бар. ансында да тавыш көчәйткечләр генә кордым. Ә Исламга килгәч 1 мәчет ачуда да катнашканым юк. Ә болай шәригаттә мәчет ачмаска дигәнне укыганым юк. Тыю булса күрсәт. Һәм миңа түгел анда катнашучыларга.

№35 (872303) / 23.03.2014 21:46:04

RIM,синен очен тагы бер тапкыр кабатлыйм "сораудан ник качмак буласың?" сузне телэсэ нэрсэгэ борма, ни очен мэжусилек билгесе мэчет остендэ торганын анлат. Бэйрэм сузе ошамаса ни очен аны тантана (югыйсэ тантана белэн бэйрэм синонимнар, но бу RIM очен баш житмэслек мэсэлэ) оештырып куялар?

№34 (872302) / 23.03.2014 21:36:36

Ну баҗаййй))))

//Татарның да, ислам кабул иткәнче, үз ватаны булган, ислам кергәч юкка чыккан///

мари,мордва,урдмурд,чуашлар турында ни әйтерсең? аларда Ислам кабул иткәнме? Әллә алар бүгенге көндә дәүләтлеме?


00
00000000
000 0000
0000
000
000
000
000
000

0
000
0

№33 (872287) / 23.03.2014 18:53:31

нинди бәйрәмне бәйрәм итәргә рөхсәт итәчәкләр -- шуны бәйрәм итәчәкбез инде) тиккә генә Казан уртасында көне буе учаклар ягып, биеп-җырлап ятарга рөхсәт бирми торганнардыр! димәк, бу бәйрәм кирәк һәм аның бернинди зыяны да юк. Киресенчә, берләштерә, дуслаштыра торган бәйрәм ул. Мин дә бардым. Азәри егетләрнең ут кыздырып биюен марҗалар чинаша-чинаша, кул чабып яратып карады

№32 (872270) / 23.03.2014 16:45:45

Татар, мин гади кеше, синең кебек югары белемле түгел, шулай да әйтеп карыйм әле. Бәйрәм - Яңа ел бәйрәме, 8 март бәйрәме, туган көн, шул ук Сабантуй һәм башка шундый бәйрәмнәр. Торжество - тантана, мәсәлән Олимпиаданы тантаналы ачу һәм ябу, элек КПСС съездларны тантаналы ачалар иде, Россия хәзер Кырымны басып алуны тантана итә, спортта бер команда икенчесен җиңсә тантана итә һәм башкалар.
баҗай, мәҗүсиләр дә үзара сугыша, шул ук Чыңгыз хан мәҗүси булган. Мәҗүсиләр хәзер азчылыкта, шуңа күрә сизелмиләр.

№31 (872269) / 23.03.2014 16:39:46

17! Сине укымыйча узганмын!

№30 (872268) / 23.03.2014 16:38:29

Ну, хэзер тантана белэн бэйрэм тирэсендэ эйлэнэлэр берэулэр!
Э сорауга жавап юк тек юк!
Ни бэйрэм,ни тантана!
Тик мэжусилек калдыгы,моселманнарнын изге йортында нигэ яши бирэ?
Бармы берэрегездэ жавап?

№29 (872267) / 23.03.2014 16:29:36

RIM, мәҗүсиләрнең узара сугышканын ишеткән юк әле. Менә мөселманнарның узара сугышмыйча тыныч торганын да күргән юк. Так что... Татарның да, ислам кабул иткәнче, үз ватаны булган, ислам кергәч юкка чыккан.

№28 (872266) / 23.03.2014 16:28:05

татарга нэуруз бэйрэме ят бэйрэм,татарнын уз куркэм бэйрэме сабан-туй бар,доньянын ботен бэйрэмнэрен татарга тагасы тугел.

№27 (872265) / 23.03.2014 16:27:55

RIM, син узен эйткэнчэ "сораудан ник качмак буласың?" сузне телэсэ нэрсэгэ борма, ни очен мэжусилек билгесе мэчет остендэ торганын анлат. Бэйрэм сузе ошамаса ни очен аны тантана (югыйсэ тантана белэн бэйрэм синонимнар, но бу RIM очен баш житмэслек мэсэлэ) оештырып куялар?

№26 (872263) / 23.03.2014 16:24:26

Бу бәйрәмне бөтенесе дә бәйрәм итә -- мөселман дип читтә калучы юк инде. Ник татарга таксыннар ди инде бу бәйрәмне?сез нәрсә! бәйрәмнең татардан киткәне дә юк -- шул ук карга боткасы бит инде ул! быел беренче мәртәбә Татарстанда да дәүләт статусында узды Нәүрүз, беләсегез килсә. 2,5 млн сум акча да тотылган ди. Кая китте икән ул акча, кызык?

№25 (872262) / 23.03.2014 16:24:24

*,мин син язганнарнын ботенесендэ белэм, мин RIMнын ничек анлавын белергэ телэгэн идем. Но куренгэнчэ ул узенен бу тошенчэлэрне ничек анлавында белми... Хэзер син, бэхэскэ кысылгансын икэн инде, торжествонын нэрсэ белэн бэйрэмнэн аерылганын анлатып кит инде.

№24 (872261) / 23.03.2014 16:23:18

Бездә генә түгел.

напомним наставление российского профессора, заведующего кафедрой международных отношений МГУ Александра Дугина.

«Для сохранения контроля над Северным Кавказом и укрепления контроля над этой территорией со стороны России нам чрезвычайно выгодно развитие суфизма, этно-мифологии (язычества), возврата к этническим традициям местных народов, которые будут укреплять разрозненность кавказских народов, и будут усугублять их очень сложную мозаичную структуру и не позволят им сложиться воедино».

№23 (872259) / 23.03.2014 16:11:36

Узган гасырның 90 еллар башында Нәүрүзне зурлап уздырырга тырышып караганнар иде бугай. Тик татар халкы аны үз итмәде.
Тагын бер омтылыш, татар халкына мөселманнарныкы булмаган бәйрәмне тагырга тырышу.

№22 (872257) / 23.03.2014 16:04:29

13 фотода безнен Сиенбикэ-ханбикэбез тугелме сон?

№21 (872255) / 23.03.2014 15:51:11

Моны "татар" белми торгандыр, тантана - торжество, торжественное открытие - тантаналы ачу. Праздник - синеңчә бәйрәм була инде.

№20 (872254) / 23.03.2014 15:38:59

татар,уз остенэ гонах аласын,(тантанадан сон берэр булмэгэ кереп бэйрэм итеп чыгалар)мона кунелендэ иман булган бер кеше ышанмас.

№19 (872252) / 23.03.2014 15:23:06

RIM, "// тантанадан сон берэр булмэгэ кереп бэйрэм итеп чыгалар///

Көлдердең))))" менэ бу жомлэн ай кую тантанасында статист, тамашачы рэвешендэгенэ катнашкан булуын куренэ. Димэк сине андый жиргэ якын жибэрмэгэннэр)))) Шулай инде, фанатикларга анын ишене курсэтмилэр...

№18 (872251) / 23.03.2014 15:20:16

RIM, сораудан ник качмак буласың? тагы бер тапкыр сорыйм: тантана белән бәйрәм, церемония белән праздник тошенчэлэрен анлатып кит эле, может синенчэ алар башка нэрсэ белгертэдер?
Ни очен ай кую башка мэсэлэгэ эйлэнде сон эле? Ислам дине мэжусилекне билгелэп уту хэлэл, э халыкнын нэурузне бэйрэм итуе глобаль гонах була мени инде синенчэ?

№17 (872250) / 23.03.2014 15:14:46

Ислам бәйрәме түгел бу, бутап утырмагыз әле. Нәүрүз -- халык бәйрәме, милләтләр бәйрәме. Матур бәйрәм. Исламсыз да бик матур итеп бәйрәм итә белгән халык, бәйрәм итәчәк тә. Сездән сорап утырмыйчак. Мәҗбүриләп бернинди динне дә, гадәтне дә кертеп булмый. Барыбер вакытлыча гына була ул. Халык барыбер табигатькә табына, табигать белән яши, шуңа ышана.

№16 (872248) / 23.03.2014 14:59:13

Татар, тагын)))))

// тантанадан сон берэр булмэгэ кереп бэйрэм итеп чыгалар///

Көлдердең))))

Татар , әйдә ялгышканмын диген. Сүзеңне бирмәс өчен бөтенләй буталып бетәсең бит инде))) Җитмәсә син бит адашкан түгел ә БЕРАЗ адашкан)))

Ә ай кую башка мәсәлә, монда сүз бәйрәм турында иде))))))

№15 (872247) / 23.03.2014 14:56:39

RIM, тантана белән бәйрәм, церемония белән праздник тошенчэлэрен анлатып кит эле, может синенчэ алар башка нэрсэ белгертэдер.

№14 (872245) / 23.03.2014 14:53:18

RIM, "Тукай-татарның пәйгәмбәре" бер язучы эйткэндер, но мэжусилек билгесе булып торган ярым айны ботен мэчеткэдэ куялар. Кую тантанасына ботен якын тирэдэге муллалар жыела, тантанадан сон берэр булмэгэ кереп бэйрэм итеп чыгалар. Ярым айны куймый торып бер мэчетнедэ ачмыйлар. Сезнен шул инде уз кузегездэге бурэнэнедэ курмисез...

№13 (872242) / 23.03.2014 14:47:03

Татар, тантана белән бәйрәм, церемония белән праздник. берәр кеше я җурналист әйтү аны бәйрәмгә әйләндерми. Бер язучы "Тукай-татарның пәйгәмбәре" дә дигән иде. Нәрсә хәзер Тукайны пәйгәмбәр дип йөрисеңме хәзер?

№12 (872241) / 23.03.2014 14:41:14

RIM, менэ гуглдан ин беренче берничэ ссылканы ачабыз : 1. http://www.e-nkama.ru/content/gallery/?PAGE_NAME=detail&SECTION_I ни курэбез? купме кеше жыелган, дога укыйлар... 2. http://www.islamnews.ru/news-141815.html монсында тагы "Муадзин Кипа-Куллары Рафаил Фатахов поднялся на крышу строящейся мечети, после установки полумесяца, и возгласил азан" азан эйту моселман очен узе бэйрэм ул. 3. http://116kzn.ru/event/v-kazani-proshla-ceremoniya-ustanovki-polumesy мэкалэсендэ укыйбыз "Церемония также прошла при участии заместителей муфтия, имам-мухтасиб Казани Мансура Джалялетдина, ректора Казанского высшего мусульманского медресе им.1000-летия принятия ислама Иляса Зиганшина, религиозных и общественных деятелей" бэйрэм булмагач алар ни очен жыелганнар сон?

№11 (872239) / 23.03.2014 14:35:23

ой,ярар бэйрэм итмэсеннэр лэ ай куюны!Монда ай куелган мэчет ачылу тантанасы турында суз бара! Анламаган булып кылану,кирэк тугел! Яхшы анладын!
Тик ай бит куела,барыбер! Нигэ куела мэжусилек тамгасы,алай булган очракта?
Ислам дине,мэжусилектэн килгэн ботен традициялэр белэн корэшэ бит! Ну тем не менее,,,,

№10 (872238) / 23.03.2014 14:31:42

Татар, мәчет ачканны күргән бар. син бит

//ни очен мэчеткэ ай куюны зур итеп бэйрэм итэлэр?//

Аяй үзең башкаларны татарча белмисең, аңгыра, киребеткән дип сүгә башлыйсың. Башта үзең ни язганыңны кара инде, аннан икенче комент яз.

№9 (872237) / 23.03.2014 14:31:00

Мэчет ачылган конне бэйрэм итэбез бит, э ярым ай хэр манарада да! Димэк, татар дорес эйтэ!

№8 (872235) / 23.03.2014 14:27:23

RIM, димэк мэчет ачканны кургэнен юк, э узенне моселман дип йорткэн буласын))))) Ярым айсыз берэр мэчетне курсэт эле, нишлэптер бернедэ кургэн юк.

№7 (872234) / 23.03.2014 14:27:13

менэ син мэ,татар яна бэйрэм уйлап тапкан,мэчеткэ ярым ай куюнын бернинди бэйрэмлеге юк,алай гына тугел,беренче вакытларда исламда ул булмаган,исламнын ике зур бэйрэме бар,бу турыда RIM язды инде,хэттэ пэйгэмбэребезс.г в туган коне исламда бэйрэм саналмый.

№6 (872231) / 23.03.2014 14:20:47

Татар, минем мәчеткә ай кую бәйрәме дип ишеткәнем дә күргәнем дә, катнашканым да юк. Кайларда бәйрәм итәләр?

№5 (872228) / 23.03.2014 14:13:55

RIM, ни очен мэчеткэ ай куюны зур итеп бэйрэм итэлэр? Югыйсэ ярым ай беренчедэн мэжусилек билгесе, икенчедэн торек иленен билгесе булып тора. Или сез ярым ай куйган вакытта торек империясенэ буйсынуыгызны белгертеп бэйрэм итэсезме?

№4 (872227) / 23.03.2014 14:09:12

Нигэ Ислам дине,халыкнын борын-борыннан килгэн гореф-гадэтлэрен курэ алмый? Нигэ ул аларнын традициялэрен юкка чыгару ягында? Нигэ ул барлык халыклардан, гарэп телендэ генэ укучы-сойлэшуче,зур торкем ясарга тели?

Эйтерсен Ислам дине килгэнчэ жирдэ яхшылык булмаган? Ул традициялэрнен нигезендэ, кумэклэшеп ярдэмлэшеп яшэу телэге ята бит. Аларнын беркемгэ дэ комачавы юк!

№3 (872222) / 23.03.2014 13:53:16

Новруз

История происхождения его доподлинно неизвестна. Согласно иранской мифологии, в этот день был похоронен герой Сиявуш, убитый туранцем Афрасиябом. Эта легенда упоминается в Авесте[8]. Более подробно она описана в «Шах-намэ» Фирдоуси. «Из дошедших до нас источников явствует, что день похорон Сиявуша был назван „Новруз“ и ежегодно отмечается как праздничный…»[9].
Известно, что этот праздник содержал анимистические элементы. В день Новруза древние индоарии поклонялись т. н. «фраваши» — духам усопших предков. Этот обычай позднее был заимствован зороастризмом, который стал официальной религией Ирана. Один из семи основных праздников зороастрийцев «совпадал с концом зимы и преддверием весны и переходил в праздник поминания душ предков (Новруз). Он приходился на ночь накануне весеннего равноденствия»[10].
Британская учёная М. Бойс отмечает, что помимо всего этого, в зороастризме этот праздник был посвящен непосредственно огню, который древние зороастристы считали жизненной силой и поклонялись ему. «Зороастр приурочил этот праздник к весеннему равноденствию, использовав по-видимому, древнее празднование наступления весны, которое посвятил Аша-Вахишта („Лучшей праведности“) и огню. Этот праздник возвещает наступление


Почтовая марка СССР посвящённая празднованию Новруза в Азербайджанской ССР
ахуровского времени года — лета — и отмечает ежегодное поражение Злого Духа. По зороастрийским обычаям, в полдень Нового дня приветствовали возвращение из-под земли полуденного духа Рапитвина, несущего тепло и свет. После этого духу Рапитвина ежедневно поклоняются в отведенное ему полуденное время, которая сейчас называется „Рапитва“ и призывают в молитвах Аша-Вахишта в течение всего лета»[11].


Наурыз в Текели, Казахстан, 2013 г.


Наурыз в Текели, Казахстан, 2013 г.
Посвящение этого праздника огню в более поздней зороастрийской традиции, несомненно. В день Новруза ешё с Ахеменидского и Сасанидского периодов в храмах совершались поклонения огню. Иранские правители того периода принимали в этот день подарки от покоренных народов.[12] Огни разжигались повсюду, начиная с самого высокого места на крышах домов и кончая свечами на праздничных столах[13]. В настоящее время эти обычаи частично сохранились. Так в некоторых районах Азербайджана «на всех холмах разжигаются костры»[14]. Люди становятся в круг вокруг огня и исполняют фольклорные песни[15]. Свечи также являются атрибутами праздничных столов в день «Новруза» и предшествующих ему дней (приготовления к нему начинаются за несколько недель до праздника)[16].
Аналогичные традиции сохранились в Иране и Средней Азии. Например, Негмати А. Н. пишет, что жители Самарканда и окрестных селений в высшей степени торжественно отмечают наступление последнего вторника накануне Нового Года по персидскому календарю (Новруз)[17]. После захода Солнца народ разжигает костры, поют песни, играют на национальных инструментах. Под звуки бубна они организуют факельное шествие к окраине реки и там устраивают празднества. Они прыгают через разведённые ими костры и купаются в реке. Более зажиточные таджики в этот день организуют совместные трапезы для малоимущих сограждан. Прыгая через костры, они желают от природы обильного урожая, и ищут защиты от злых духов и джиннов. Прыгают через костёр даже женщины, с грудными детьми надеясь, что таким образом они в течение года будут избавлены от напастей и несчастий.
Сохранились в настоящее время и другие атрибуты этого зороастрийского праздника. Например, зороастрийцы наполняли сосуды семенами пшеницы или ячменя, заливали их водой, а затем, когда они прорастали, относили их домой, и ставили в особое место[13]. Точно также в настоящее время оставляют на прорастание семена злаков к празднику в Азербайджане, Иране и Средней Азии[16]. На праздничный стол зороастрийцы ставили яйца — символ зарождения жизни и специфические сладости. Они присутствуют на праздничных столах и в настоящее время[16].
Как видно из приведённого выше краткого обзора сущности и истории происхождения праздника Новруз, он имеет доисламское происхождение и его философия, а также обрядность не имеют к исламской религии никакого отношения. Более того, исторические корни (языческое и зороастрийское прошлое) и натурфилософская сущность этого праздника находится в противоречии с исламом, сущность которого заключается в строгом единобожии и отрицании преклонения перед природными силами.

http://ru.wikipedia.org/wiki/%CD%EE%E2%F0%F3%E7

№2 (872221) / 23.03.2014 13:42:21

Нэуруз ул табигать бэйрэме!
Хэм ул дини бэйрэмнэргэ берничек тэ комачаулый алмый.

№1 (872220) / 23.03.2014 13:32:36

Кардәшләребез, исегезгә төшерәбез, Нәүрүз - ул мөселманнар бәйрәме түгел. Ул - утка табынучы мәҗүсиләр бәйрәме, аны бәйрәм итү - тыелган гамәл.

Пәйгамбәребез (Аллаһның аңа сәләме һәм салаватлары булсын) Мәдинәгә күченгәч, андагы халыкның күңел ачып, уеннар белән каршы алынган 2 бәйрәмнәре турында: "Алар нәрсә аңлата?" - дип сораган. Аңа: "Без әле мәҗүсилек вакытларыннан ук бу көннәрне күңел ачып бәйрәм итәбез", - дигәннәр. Пәйгамбәребез (Аллаһның аңа сәләме һәм салаватлары булсын) шунда әйткән:
"Чынлыкта, Аллаһ Тәгалә аларны сезнең өчен ике иң яхшы көн белән алмаштырган: Корбан һәм Ураза гаетләре!"
Әбу Дәүд 1134, ән-Нәсаи 1556, Әхмәд 3/178, Габд-әр-Раззәкъ 15566.

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar