• 05.10-22.10 2021-2022 хоккей сезоны. Татнефть Арена
  • 22.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 23.10 Рөстәм Вәлиевнең тууына 60 ел. Искә алу концерты. Филармония. 17.30
  • 23.10-24.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 27.10 "Мио, минем Мио", 6+, Кариев театры, 18:00
  • 28.10 "Ләйлә вә Мәҗнүн" , 12+, Кариев театры, 18:30
  • 29.10 Микулай, 12+, Кариев театры, 18:30
  • 30.10 Премьера!"Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 11:00 һәм 13:00
  • 30.10 "Яратып туялмадым", 16+, Кариев театры, 18:00
  • 31.10 Премьера "Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 11:00
  • 31.10 "Шәй-бу, Шай-бу!", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 01.11 Юрий Шатунов. КСК "Уникс". 19:00
  • 02.11 "Хикмәт әкиятләре", 6+, Кариев театыр, 18:00
  • 03.11-07.11 Ришат Төхвәтуллин. Сула. КСК "Уникс"
  • 04.11 "Корт", 12+,Кариев театры, 18:00
  • 05.11 Премьера! "Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 13:00
  • 05.11 "Мәхәббәт күгәрченнәре", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 06.11 "Кәҗүл читек", 6+, Кариев театры, 13:00
  • 06.11 "Шәй-бу, Шәй-бу!", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 07.11 "Сәлам, Актәпи",3+, Кариев театры, 13:00
Бүген кемнәр туган
  • 19 Октябрь
  • Рәүф Игъламов (1941-2016) - театр белгече
  • Рәсим Хаҗиев - журналист
  • Булат Ибраһим - шагыйрь
  • Заһидә Бурнашева (1895-1977) - шагыйрә
  • Телэче районы Шэтке авылында йорт сатыла.Газ, су кергэн. 89534073195
  • Торле породалы тавыкларны бик арзан бэягэ сатабыз. Кученеп киту сэбэпле 89274897219
  • В Казани семейная пара снимем однокомнатную квартиру, без детей и животных, РИЭЛТОРАМ ПРОСЬБА НЕ БЕСПОКОИТЬ!!! 89046705587(18+КУ)
  • Детскому саду №100 Советскому району требуются воспитатели,ст.медсестра адрес ул.Кирпичная 2а телефон 295-54-15
  • Исэнмесез! Ремонт стиральных и посудомоечных машин,качественно и с гарантией! Частный мастер Казань 89393369585 Радис
  • Үзебезнең умарталыктан бик тәмле, яхшы сыйфатлы бал сатыла. 3л - 1300 сум. Күпләп алучыларга, бәясе килешү буенча. Шулай ук кәрәзле бал да бар. 89625497103
  • В Казани на улице Сахарова ищем девушек (девушку) на подселение в зал в двухкомнатную квартиру 89923389181
  • Актаныш.услуги:жалюзи рулонные шторы рольставни рольворота ,ремонт москитных сеток 89375814252 Айдар
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Детскому саду N 292 ново-савиновский район, требуется музыкальный руководитель на 1,5 стаки
 
 

 
Архив
 
13.02.2014 Сәясәт

Балаң бер генә икән, салым түлә?!

«Сабые булмаган гаиләләргә яки бер генә бала тәрбияләүчеләргә өстәмә салым түләттерергә». Бу яңалыкны РФ Дәүләт Думасының хатын-кызлар, бала һәм гаиләгә кагылышлы мәсьәләләр буенча комитет җитәкчесе урынбасары Ольга Баталина тәкъдим иткән. Аның фикеренчә, икенче бала табарга тәвәккәлли алмаган тотрыклы гаиләдә яшәүчеләр өчен бу ныклы адым ясарга ярдәм итәчәк.

Шулай ук илдәге демографик хәлне яхшыртуда да нәтиҗәле роль уйнар, дип белдергән ул. Имеш, чит илләрнең күбесендә яхшы хәлле гаиләдә яшәүчеләрнең өчәр бала. Россияне чит ил белән чагыштырырлык түгел анысы. Бездә бу тәкъдимне ничек кабул итәрләр? Икенче туган балага 400 мең сумнан артык акча вәгъдә итеп, өченчесенә җир кишәрлекләре бүлеп биреп тә кызыктырып булмаган гаиләләрне салым белән генә куркытып булырмы икән?!.

«1979 елларда эшләгән чагымда бала булмаган өчен хезмәт хакымнан 6 процент тотып калалар иде. Иң ачу килгәне: кияүдә булмаган килеш, бала булмаган өчен салым түләргә туры килде. Хөкүмәтнең шундый сәер законнарына гаҗәпләнми мөмкин түгел. Шөкер, 1991 елларда ул закон бетерелде», – дип искә ала әнием яшьлек елларын. Әйе, совет заманында бала булмаган гаиләләргә өстәмә салым кертелгән булган. Ләкин ул чакларда эшсезләр аз булуны, күп хезмәт урыннарында эшләүчеләрне торак белән тәэмин итүне, балалар бакчаларына урнаштыру зур проблема булмавын исәпкә алсаң, бу әллә ни гаделсез түгел дә кебек. Ә менә бүген нишләргә?

Бала карында яралгач ук, бар нәрсә акчага барып төртелә ләбаса... Нәтиҗәле УЗИ ясатасың киләме – түлә, шәп бала тудыру йортына эләгергә телисеңме – түлә, балалар бакчасына чиратыңны тизләтергә кирәкме – шыпырт кына түлә, балалар бакчаларында ата-аналарның, имеш, «үз ризалыклары» белән ел саен акча җыюларны исәпкә алмыйм да, чыгарылыш кичәсе җиттеме – 6-7 меңеңне әзерләп куй, мәктәпкә җыенасыз – 10-15 меңләп китәчәк, тагын чыгарылыш, югары уку йорты, туй, акчалы эшкә урнашу өчен кабат акча кирәк... Менә шул, бөтен дөньясы акчага корылган диярсең... Нәкъ менә шуңа күрә дә күпләр бала табарга курка да инде. «Аена 40 мең сум кредит түлибез. Кая икенче бала турында уйлау, аны үстерәсе дә бар бит, башта бурычларны капларга, аннары бәби турында уйларга кирәк», – ди бер танышым. Дәүләт икенче балага бүлеп бирә торган ана капиталы, социаль ипотека программасындагыларга кредитны каплар өчен һәр туган балага 200 мең сум чигерүләре файдалы, әлбәттә. Тик алар белән генә халыкны кызыктырып булмый шул. Бала үстерү күпкә кыйммәткә төшә.

Әлегә бер генә баласы булган гаиләләргә салым кертү тәкъдиме карала гына. Татарстан депутатлары, яшь гаиләләрнең хәлен аңлап, бу яңалыкны кабул да итмәсләрдер. Аннары ул демографияне яхшыртачак дигәне дә шикле. Бәлки, гаиләләр таркалуны киметү максатыннан, аерылышучыларга өстәмә салым кертергә кирәктер?! Ә инде ялгыз, терәге булмаган аналарның икенче бала табарга теләмәүләре гаҗәп түгел. 


Эльвира МОЗАФФАР
Шәһри Казан
№ |
Шәһри Казан печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№19 (869169) / 13.02.2014 22:40:23

Менә шул, )))) тагын 1000 ел кирәк

№18 (869150) / 13.02.2014 18:36:25

Иркә, хомо сапиенс булу өчен нишләргә кирәген дә аңлатып китсәңче, бәлки, без аңлап җиткермибез. нишләргә кирәк, инкыйлаб ясыйкмы?

№17 (869148) / 13.02.2014 18:19:10

РФ Дәүләт Думасының хатын-кызлар, бала һәм гаиләгә кагылышлы мәсьәләләр буенча комитет җитәкчесе урынбасары Ольга Баталинанын РЕАЛЬ ТОРМЫШТАН БИК ЕРАК ТОРУЫН КУРСЭТЭ.Димэк ул уз урынына лаек тугел.Бу ханыма куктэн жиргэ тошэргэ ярдэм итэргэ кирэк.!!!!!!!!!!!!!!.

№16 (869139) / 13.02.2014 15:22:01

Сез нәрсә? Халык стабилный, тыныч тормышта, үз көнен үзе күреп яшәсә, депутатларга эш калмый бит, ул Думаның утырышларында алар тагын нәрсә тикшерә? Халыкны саумый, тагын кемне саусыннар, алар шул хисапка яши бит. Шуңа халыкка тыныч яшәргә бирми, гел болгатып торалар инде, югыйсә алар нигә кирәк?
Иркә, баланы Аллаһ бирә, табарга язган булса, табар идең, синең монда гаебең юк, үкенмә.

№15 (869138) / 13.02.2014 15:06:26

Менә шул, дөрес әйтәсең, безнең илдә чебеннәр генә шул. Кешеләр бик аз.Алары да хомо сапиенс түгел, хомо эректум.

№14 (869136) / 13.02.2014 14:23:38

Чебен дулап тәрәзә ватамы? Безнең сайлауларда дулап йөргәнгә төкерәләр алар, көләләр генә. Барыбер үзләре теләгәннәрне сайлыйлар, кемнең акчасы күп, шул депутат була. Мондый сайлау системасының халыкка файда китергәне булмады, булмас та. Үзләренә файдалы законнар гына чыгарачаклар барыбер. Халык авазын ишетмәячәкләр. Безгә инде аларның бирәннәре булып корсаклары тишелгәнен, киләчәкләренең берзаман әхлакый җирлектә череп таркалганын гына көтәргә кала. Менә шул.

№13 (869131) / 13.02.2014 13:25:38

Берите выше!Хөкүмәт башында утыручы еврейларның чираттагы,кабатлап әйтәм,чираттагы мәкерле планы тормышка ашып килә.Урыста ни дә булса эшләтәсе булса"Кнутом или пряником",дигән әйтем бар.Башта халыкка прәннек биреп үрчем ничек булыр икән ,дип "ана капиталы"биреп артымны карадылар.Әле анысы да халык җилкәсеннән алып (пенсия фонды( түләнде.Әһә,халыкның үрчергә мөмкинчелеге бар,димәк ана капиталын бетерәбез дип сүз дә чыгардылар.Һәм аны бетерәчәкләр дә.Менә шул үрчү мөмкинчелеген хәзер кнутом,ягъни налог хисабына тотрыкландырмакчылар.

Ләкин бу Рәсәй халкын бетерү өстендә эшләүчеләрнең тагын бер мәкерле планы дип аңларга кирәктер.Чөнки бала табу яшендәгеләр арасында эшсезлек артканнан арта.Шулай булгач налог түләмәс өчен эшләмичә яшәү ысулын уйлап табучылар тагын да артачак.Ахыргы чиктә Рәсәйнең тиз генә таралуын, бетүен көтәргә кала.

№12 (869127) / 13.02.2014 13:03:49

Оялмыйча торле яклап халыкны савырга , тузга язмаган налоглар чыгарырга белэлэр , оятсызлар ...ТФУ! хаман житмэсэ дэ житмэс икэн ! № 5

№11 (869124) / 13.02.2014 12:33:33

ашап.!
бу дипутат дигәннәре кара халык тормышыннан бииик ерак торалар икән шул. менә киләсе сайлауларда халыкны яклаучы дипутатларны сайларга кирәк. күрәсең бу Олга дигәннәре заҗрась әднәке. этнең эше юкта ниен нитә,ә болар как ёжи снашаютсә дип эшсезлектән аптырап утраларма суң? әллә җүри халыкның канына тоз салаларма суң? илне таркатырга җүри шулай итәләрме?
неуҗәли халыкка тыныч тормышта,стабилный итеп яшәргә ярамый?

уфф иркә,син дә ачуны чыгарма әле...
4-5мең алып эшләгән авыл кешесенә тагы налог түләтмәкче буласызма?

№10 (869123) / 13.02.2014 12:18:04

сэвит бабае., бу рацтналҗ була ала...

Әйтик хәтәбе ике бала үстерү өчен ир-атның хезмәт хакы 100000 булырга тиеш.Әгәр киләчәктә агрессив мохит белән чолгыйсыгыз килмәсә.

Менә шул ставкадан соң прогрессирующая шкаланы шундый итеп төзергә кирәк, шйтик Прохоровның кереме малы 10000 нән артмасын...

Путин наканис яңа балаларын күрсәтсен халыкка. Аныкын да 100000гә калдырасы...

Аннан шул налогларны максатчан рәвештә күп балалы гаиләләргә йорт-фатирга һәм бала үстерүче анага хезмәт хакы түләргә. Чөнки бу демографик ситуациянең төп сәбәпләре. Памперс икенчел... Памперссыз да үстергән булыр идем әле тагын өч ул. Тормышта иң зур үкенечем калды....

№9 (869122) / 13.02.2014 12:08:17

хе-хе, тебе не поньять.Андый заманнарда син планда да юк иден эле салмыш.

№8 (869120) / 13.02.2014 12:06:41

күкәйләрегезне, җоннарыгызны,... әзерләрегез яки яшерегез!!!!!
как понять???

№7 (869119) / 13.02.2014 12:05:22

Укытучы, хэзерге яшьлэр кукэй ,жоннар биреп ятмас шул,чыгарып курсэтергэ дэ куп сорамыйлар.Без генэ ул тиле сэвит балалары канга кадэр тапшыра идек,бук булып яшэгэнбездэ икэн.

№6 (869117) / 13.02.2014 11:57:09

Дәүләтнең эше юк инде аның. Кайсы яктан халыкны кысарга белми. Бәлки, яшьләрнең сәламәтлеге юктыр, бәлки, акчалары юктыр... Хәзер заман элеккеге түгел инде... Шәхси оешмалар күп, ә зарплата ничек?
Алайса, Жириновскийның "тәкъдимен" дә кертсеннәр инде. Җәмәгать, сизәсезме, кая барабыз: тиздән өйгә кереп, элеккечә налог җыя башлаячаклар. Казаннарыгызны, күкәйләрегезне, җоннарыгызны, бәрәңгеләрегезне әзерләрегез яки яшерегез!!!!!

№5 (869116) / 13.02.2014 11:53:42

Яшьлэр ойлэну белэн бер булмэле квартира бирелсен,икенче бала булгач ,ике булмэле.Менэ шундый карар чыгарыр идем мин депутат булсам. Бозауламаган сыердан сот тэлап итеп утыручылар инде безнен депутатлар.

№4 (869112) / 13.02.2014 11:39:29

Налог бн генэ куркытырсын хэзерге яшьлэрне.Законлы аерылышмаган килеш аерым яшэуче парлар эз мени,жыен надан.Баланы табар очен квартиран булырга,нормаль эшен булырга тиеш.Хэерче генэ бала урчетэ.

№3 (869109) / 13.02.2014 11:30:43

бэлки кеше бала табарга телэсэ дэ анын табарга момкинлеге юктыр.Сэламэтлеге булмаска момкин мэсэлэн.

№2 (869100) / 13.02.2014 10:25:10

Бәлки, гаиләләр таркалуны киметү максатыннан, аерылышучыларга өстәмә салым кертергә кирәктер?! )))))))
Госдурага жыенмыйсындыр бит,Мозаффар,мондый эшлекле тэкъдимнэрен белэн?

№1 (869098) / 13.02.2014 10:21:29

Ахмаклар илендэ тотрыклы тормыш булмаган коенчэ,хэтта коллар да урчергэ телэми.
Бер баланы устерергэ момкинлек юк бит бу илдэ.

Ышанам,Татарстан депутатлары беренче булып кабул итэчэклэр!
...Узенне курсэтергэ нинди яхшы момкинлек!

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar