• 05.10-22.10 2021-2022 хоккей сезоны. Татнефть Арена
  • 22.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 23.10 Рөстәм Вәлиевнең тууына 60 ел. Искә алу концерты. Филармония. 17.30
  • 23.10-24.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 27.10 "Мио, минем Мио", 6+, Кариев театры, 18:00
  • 28.10 "Ләйлә вә Мәҗнүн" , 12+, Кариев театры, 18:30
  • 29.10 Микулай, 12+, Кариев театры, 18:30
  • 30.10 Премьера!"Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 11:00 һәм 13:00
  • 30.10 "Яратып туялмадым", 16+, Кариев театры, 18:00
  • 31.10 Премьера "Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 11:00
  • 31.10 "Шәй-бу, Шай-бу!", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 01.11 Юрий Шатунов. КСК "Уникс". 19:00
  • 02.11 "Хикмәт әкиятләре", 6+, Кариев театыр, 18:00
  • 03.11-07.11 Ришат Төхвәтуллин. Сула. КСК "Уникс"
  • 04.11 "Корт", 12+,Кариев театры, 18:00
  • 05.11 Премьера! "Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 13:00
  • 05.11 "Мәхәббәт күгәрченнәре", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 06.11 "Кәҗүл читек", 6+, Кариев театры, 13:00
  • 06.11 "Шәй-бу, Шәй-бу!", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 07.11 "Сәлам, Актәпи",3+, Кариев театры, 13:00
Бүген кемнәр туган
  • 20 Октябрь
  • Әсгать Сәфәров - дәүләт эшлеклесе
  • Нәбирә Гыйматдинова - язучы
  • Алсу Каюмова - актриса
  • Мостай Кәрим (1919-2005) - язучы
  • Александр Сладковский - дирижер
  • Ленар Фәйзетдинов - журналист
  • Вахит Юныс (1930-2006) - язучы, дипломат
  • Фәнәвис Дәүләтбаев - язучы
  • Хәләф Низамов (1941-2013) - дәүләт эшлеклесе
  • Әзһәр Габдуллин (1923-1993) - композитор
  • Телэче районы Шэтке авылында йорт сатыла.Газ, су кергэн. 89534073195
  • Торле породалы тавыкларны бик арзан бэягэ сатабыз. Кученеп киту сэбэпле 89274897219
  • В Казани семейная пара снимем однокомнатную квартиру, без детей и животных, РИЭЛТОРАМ ПРОСЬБА НЕ БЕСПОКОИТЬ!!! 89046705587(18+КУ)
  • Детскому саду №100 Советскому району требуются воспитатели,ст.медсестра адрес ул.Кирпичная 2а телефон 295-54-15
  • Исэнмесез! Ремонт стиральных и посудомоечных машин,качественно и с гарантией! Частный мастер Казань 89393369585 Радис
  • Үзебезнең умарталыктан бик тәмле, яхшы сыйфатлы бал сатыла. 3л - 1300 сум. Күпләп алучыларга, бәясе килешү буенча. Шулай ук кәрәзле бал да бар. 89625497103
  • В Казани на улице Сахарова ищем девушек (девушку) на подселение в зал в двухкомнатную квартиру 89923389181
  • Актаныш.услуги:жалюзи рулонные шторы рольставни рольворота ,ремонт москитных сеток 89375814252 Айдар
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Детскому саду N 292 ново-савиновский район, требуется музыкальный руководитель на 1,5 стаки
 
 

 
Архив
 
08.01.2014 Җәмгыять

“Кардан сыннар ясауның бер авырлыгы да юк” (ФОТО)

Арча районы Яңа Кенәр VIII төрдәге сәламәтлекләре чикләнгән балалар өчен ярдәмче интернат-мәктәпнең ишегалды җәен шау чәчәктә утырса, кышын анда боздан эшләнгән берсеннән-берсе матур сыннар пәйда була.

Кыш бабай һәм Кар кызы, гармун, ак аю, чәйнек... Ниләр генә ясап күрсәтмиләр. Бу алар өчен гадәти хәл. Ә башкаларга исә үрнәк аласы гына кала.

— Мондый сыннарны ел саен эшлибез. Алар мәктәпкә керү юлын бизәп тора. Бу эшне элеккеге директорыбыз Рамил Илгиз улы башлап җибәргән иде. Хәзер исә аны алыштырган Ленар Хәмбәл улы Вәлиев карга бата-чума үзе сыннар ясап йөри. Бу эшне күмәкләшеп башкарабыз. Укытучылар, тәрбиячеләр, балалар белән бергәләп эшлибез. Башта кар өеп, тиешле форманы ясыйбыз, аннан су сибеп катырабыз, азактан гади буяу белән буяп куябыз.

Сыннар көннәр җылытканчы матур булып тора. Аларга берәү дә тими, — дип сөйләде безгә интернат-мәктәпнең татар теле укытучысы Фәрит ВАФИН.
 

 


Лилия ЙОСЫПОВА
Ирек мәйданы
№ --- | 08.01.2014
Ирек мәйданы печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№23 (865943) / 12.01.2014 16:58:12

Эйе Зира.
Авырган чакта да кайгыртырга вакытлары булмады аларнын.

№22 (865941) / 12.01.2014 16:53:49

Элкэннэр шулай каты "кайгыртып" торгач авырмый нишлэсен инде ул балалар.Юри кыланып булса да авыралар.Э без кечкенэ чакларда энилэрнен алай жэллэп ятарга вакытлары юк иде.Мэктэптэн 3 км араны кайта идек тэ колонкадан 10-15 кэянтэ су ташый идек 100 -150 метр иде анысы.Чи утын белэн мич яга идек тизрэк,терлеклэр карыйбыз да тэне буе уйный идек.Эйгэ кергэндэ киемнэр,узебез шакраеп каткан була идек.Эле эй эше эзерлэп ятасы бар.Анысын да энилэр белмэде дэ.Шулай да кеше дэ булдык,авырмадык та.

№21 (865878) / 11.01.2014 23:16:01

Борчэ!

№20 (865872) / 11.01.2014 22:36:16

Хәзерге балалар чир тимәс чер итәрләр булып үсәләр болай да. Карагыз сез аларның кыяфәтләренә генә. Сәламәт йөз-чырай күрмәссең: ап-ак бит, эленке-салынкы хәрәкәтләр, төртсәң аварлар өсле. Ата-аналары аларны чирле ясап бетерделәр инде. Тумас борын инвалидлар. Армиягә җибәрмәс өчен тугач ук врачтан язу җыя башлыйлар. Алар көне-төне өйдә комп. артында утыралар, комп. уеннары уйныйлар, аларның сәламәтлекләрен комп. үзенә йота бара. Менә чирләми нишләсеннәр инде алар, мәҗбүри чирләрсең.
Ата-анасы өендә физик эш эшләп үскән бала бөтенләй башка төрле була бит ул. Элек без үскәндә урамнан кайтып керми торган идек. Башта әти-әни кушкан эшләрне эшләп алабыз, аннары әти-әнидән сорап урамга уйнарга чыгып китәбез дә караңгы төшмичә кайтмый идек. Ниләр генә уйнамаган без. Бозда шуудан,хоккей уйнаудан башлыйсың, аннары карт көртләре эченә кереп чумасың. Көрәкләр алып чыгып кар астыннан окоплар казулар, шул окоплар эчендә шуышып йөрүләр, кача-кача сугышлы уйнаулар, биек кар көртләреннән түбәнгә сикерүләр - берсе дә калмый иде. Өйгә кайтканда, бөрчә әйткәндәй, бияләйләр, пәлтәләр, итекләр бозланып ката иде. Чирләмәгәнбез дә, берни булмаган. Хәзер балаларны чамадан тыш артык төрәләр, кәбестә итеп киендерәләр, ниләр генә эшләтмиләр, барыбер авырыйлар. Чөнки аларга авырырга кушылган.

№19 (865824) / 11.01.2014 12:28:52

Җәмәгать! Кечкенә чакта, өйгә кайтып кергәч, пәлтәгез басып тормайдырыемы, бияләегез кадак кагарлык булып туңмайдырыемы. Юк икән, димәк сезнең балачак булмаган, инкубатор чебиләре булгансыз.

№18 (865819) / 11.01.2014 11:35:04

Аны эвэлэгэндэ генэ ошемэгэннэрдер эле,Экълимэ.
Ни белэндер мавыгырга тиешлэр бит,авыру булсалар да!

№17 (865680) / 10.01.2014 09:59:08

"Кардан сыннар ясаунын авырлыгы юк" дип уйлаучылар узлэре ясап карасыннар. Нигэ дип шул балаларны тилмертеп сыннар ясаталар микэн. Куллары ошеп, тунып купме баланын чирлэп киткэнен белэсезме сон сез? Матурлык артынна куып балалар сэламэтлеген бетерэлэр.

№16 (865649) / 09.01.2014 23:31:09

балаларым, укыгыз инде башта. безнеке зур, безнеке матур имеш. сэламэтлеге начар булган балалар ясаган сыннар бит алар. Мэжусилек, тегесе монысы. Авыру балаларны булса да тынычлыкта калдырыгыз инде бидгатьлэрегез белэн яффаймайтлар

№15 (865590) / 09.01.2014 19:54:27

Эйе 12.13! Аннан африкадагы кыргыйлар кебек тирэли эйлэнэ башлыйлардыр эле!

№14 (865533) / 09.01.2014 08:49:01

№13 белән килешәм.

№13 (865531) / 09.01.2014 08:25:52

Мәҗүсилек калдыклары!!!
Ясатучылары безбоҗниклар!
Ясаучылары - нишләсеннәр ,күңелләреннән каршы килсәләр дә, ясыйлар инде...

№12 (865528) / 09.01.2014 07:16:34

Галия,ботен районнар маймыллар белэн тулган шул.

№11 (865526) / 09.01.2014 01:48:16

дорес галия,подумаешь балалар яшьтэн ревматизм элэктерэлэр картайгач элэктерэсе булмый.

№10 (865525) / 09.01.2014 00:37:25

гармунга, Сабада гына түгел, бөтен районнарда ясаталар. Укытучылар башта гына мырлый. Аннары бер ясый башлагач, үзеннән-үзе килеп чыга, шуның белән мавыгып та китәләр әле, балалар бик теләп ясыйлар. Подумаешь, кышның 1-2 көне сын ясап үтә икән, аны бит көн саен ясамыйсың.

№9 (865524) / 09.01.2014 00:20:46

значит не то

№8 (865521) / 08.01.2014 23:43:04

А то, (((Сэньгат корбаннарсыз була алмый жаным))))Ата-аналар балаларны катырып салкында уку вакытында сын ясатканга бер дэ риза тугел.

№7 (865520) / 08.01.2014 23:32:48

Сэньгат корбаннарсыз була алмый жаным.Бездэ ботен оешмалар да ясый хэм конкурс нигезендэ.Катып улучелэр юк. Э бэрелеп, я эчеп улучелэр сездэгечэ. Кар эвэлэп кер бераз, суынырсын, башында ял итэр...

№6 (865519) / 08.01.2014 23:05:13

А то, сездэ дэ балаларны салкында мэктэптэ сыннар ясарга мэжбур иткэннэре билгеле.Мисыр пирамидалары да матур,лэкин аны тозегэндэ 100 меннэрчэ кол улгэнен белэсезме? Сездэ коллар кемнэр?Укучылар белэн укытучылармы?

№5 (865518) / 08.01.2014 22:58:46

Гармун, сабада ул боздан укытучыларны сыннар тагын нэрсэлэр ясап мыскыл иткэннэрен белмисенмени?

№4 (865515) / 08.01.2014 22:17:58

Фантазия бар,но Фигуралар вагырак. Безнен Актаныштагы 7-8 метр биеклектэге кар сыннарын кургэннэн сон Египет Пирамидаларын да кешелэр тозегэненэ ышанасын.

№3 (865514) / 08.01.2014 21:39:25

Лилия, өстән кушканга гына ясыйсызмыыни? Кушмасалар ясамас идегезме? Балалар да ясарга теләмимени? Сыннарыгыз теләп ясаганга бик матур килеп чыкканнар дип уйлаган идем. Теләмичә ясагач та матур була икән. Ә сез өмәгә дип эшсез авылдашларыгызны да чакырыгыз. Сәламәтлекләре чикләнгән балаларга шатлык өләшсеннәр. Ә бездә баласы булган һәрбер йортның капка төбендә бар мондый сыннар. Яңа елга утлар куеп мәш киләләр шунда. Матур бит!

№2 (865506) / 08.01.2014 21:15:05

Яңа Кенәр халкына гел сокланам. Монда да күркәм эшләрен күрсәтәләр.

№1 (865502) / 08.01.2014 20:47:02

Сабада ел саен ясыйбыз. Между прочим, мэжбури рэвештэ. Килегез, эле 13енэ кадэр торалар.

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar