• 05.10-22.10 2021-2022 хоккей сезоны. Татнефть Арена
  • 17.10 "Корт", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 22.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 23.10 Рөстәм Вәлиевнең тууына 60 ел. Искә алу концерты. Филармония. 17.30
  • 23.10-24.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 27.10 "Мио, минем Мио", 6+, Кариев театры, 18:00
  • 28.10 "Ләйлә вә Мәҗнүн" , 12+, Кариев театры, 18:30
  • 01.11 Юрий Шатунов. КСК "Уникс". 19:00
  • 03.11-07.11 Ришат Төхвәтуллин. Сула. КСК "Уникс"
  • 10.11 Валерий Меладзе. Татнефть Арена. 19:00
  • 20.11-24.11 Гүзәл Уразова һәм Илдар Хәкимов. КСК "Уникс"
  • 26.11 Данир Сабиров. Ике юбилей. Моноспектакль. КСК "Уникс". 18:30
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. "Фәрештә түгел". УНИКС
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. Фәрештә түгел. КСК "Уникс"
  • 18.12 Татар җыры. «Казань Экспо», И.Шакиров ис. концертлар залы. 17:00
Бүген кемнәр туган
  • 17 Октябрь
  • Әхмәт Саттар (1939-2018) - язучы
  • Роза Туфитуллова - журналист
  • Лидия Әхмәтова - җырчы
  • Рәшидә Җиһаншина (1917-2003) - актриса
  • Гали Хуҗи (1912-1966) - шагыйрь
  • Илгиз Гайнуллин - көрәшче
  • Альбина Шаһиморатова - опера җырчысы
  • Үзебезнең умарталыктан бик тәмле, яхшы сыйфатлы бал сатыла. 3л - 1300 сум. Күпләп алучыларга, бәясе килешү буенча. Шулай ук кәрәзле бал да бар. 89625497103
  • В Казани на улице Сахарова ищем девушек (девушку) на подселение в зал в двухкомнатную квартиру 89923389181
  • Актаныш.услуги:жалюзи рулонные шторы рольставни рольворота ,ремонт москитных сеток 89375814252 Айдар
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Детскому саду N 292 ново-савиновский район, требуется музыкальный руководитель на 1,5 стаки
  • Сниму 1 ком.квартиру в Советском , Вахит.р-не.Со всеми удобствами,платежоспособная, чистоту гарантирую.Сама работаю, татарка 47 лет.Убедительная просьба прошу риелторов не беспокоить, сниму только от собственника.Тел.89870673548 Гульфиза.
  • Сниму квартиру до 18-19 все включено, татарка, работаю, без вп, тишину, чистоту и своевременную оплату гарантирую, писать WhatsApp +79961212519, риелторов прошу не беспокоить.
  • Продаю натуральный цветочный МЕД со своей пасеки 1л-500руб т.89503210410
  • Әле һаман шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны белмисезме? Бу хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 8 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • диван-книжка сатыла. аксыл-көрән төстә.8 мең. яхшы хәлдә. казан. тулырак мәгълүмат ватсап аша. 89047619147
 
 

 
Архив
 
16.01.2013 Дин

Зиратта, кабер янында Коръән уку рөхсәт ителәме?

Әлеге мәсьәләгә ачыклык кертү ниятеннән Татарстанның көньяк төбәге казые, Чистай районы имам-мөхтәсибе Алмаз хәзрәт ШӘРИФУЛЛИНга мөрәҗәгать иттек.

Изге Коръән мөэмин-мөселманнарга күрсәтмә, шифа, рәхим-шәфкать һәм җитәкчелек буларак иңдерелгән. Аллаһның Рәсүле (аңа Аллаһның рәхмәте һәм сәламе булсын!): “Кем Коръән укый, аның мәгънәсен аңлапмы-аңламыйчамы, һәрбер укылган хәреф өчен – ун савап, ә Коръәнне уку үзе үк гыйбадәт”, – булыр дигән. Ә аны мәрхүмнәргә Аллаһның рәхим-шәфкатен һәм Коръән шифасын җиткерү өчен укырга буламы соң? Аллаһның Рәсүле (аңа Аллаһның рәхмәте һәм сәламе булсын!) яки сәхабәләрнең бу турыда ни дә булса әйткән сүзләре яки гамәлләре бармы? Әллә инде бу гамәлләр, кайберләрнең әйтүе буенча, уйлап чыгарылганмы?

Хәнәфиләр “кабердә һәм башка урыннарда мәрхүмнәр рухына Коръән уку дөрес, кирәкле гамәл” дип исәплиләр, ә мәрхүм рухына юнәлтелгән бу гамәлнең савабы аңа барып ирешә дип раслыйлар. Хәнәфи мәзһәбе буенча язылган фикъһе китапларында әлеге мәсьәләдә болай дип әйтелә: “Әгәр дә кеше намаз, зәкят, ураза, хаҗ, Коръән уку кебек гыйбадәтләр кылып, моны башкаларга багышлый икән, ул нинди ният белән генә моны эшләсә дә, болай багышлап гыйбадәт кылу – хак гамәл һәм ул кемгә багышлап кылынса да, ул кешегә моның савабы барып ирешәчәк. Ул кеше исән булса да, мәрхүм булса да моның зур әһәмияте юк”. Моңа дәлил итеп Пәйгамбәребезнең (аңа Аллаһның рәхмәте һәм сәламе булсын!) үз өммәте өчен корбан китерүе һәм мәрхүмнәр исеменнән хаҗ кылырга һәм сәдака таратырга, ә мәрхүмнәрнең кабере өстендә “Йәсин” һәм “Ихлас” сүрәләре укырга мөмкин булуы турындагы хәдисләрне китерәләр. Факиһ һәм хәдисләр белгече Айнидан (855/1451 елны вафат) башлап, бине Абидинга (1252/1836 елны вафат) кадәрге бар хәнәфи мәзһәбе факиһлары да шундый фикердә тора.

Бу мәсьәлә буенча кире, капма-каршы позициядә торган беркем дә юк. Алар арасында беренчеләре дә (мөтәкаддимун) һәм аннан соңгы буындагылары да (мөтәәххирун) бу уңайдан гел бер үк карашта торганнар. Бу галимнәрнең сүзләренә караганда, хәнәфи мәзһәбенең карашы шундый: әгәр дә кеше намаз, ураза, сәдака, хаҗ, Коръән уку кебек изге гамәлләр кылып, аның савабын мәрхүмнәр рухына багышлый икән, бу гамәлләрнең савабы мәрхүмнәргә барып ирешәчәк.  


Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№83 (827484) / 01.02.2013 20:55:25

Исламны таркатып утырма әле,мулла бабай.Моңа кадәр шау-шу юк иде,синең кебекләр барлыкка килгәч тавыш китте.Абулап бүленеп яшәмәгәннә,намазын укыганнар,садакасын алганнар-биргәннәр,тавышланып йөрмәгәннәр.

№82 (827483) / 01.02.2013 20:54:51

мирас сина эйтэм, )))))))))))))))Белемне, диплом сатып ала торганн хәзрәтләрдән, я булмаса, юк академия академикларыннан алырга кушуың түгелдер бит? )))))))))

№81 (827482) / 01.02.2013 20:36:52

Синен ата-бабаларын Абу Ханифа мэзхэбендэ тугелмени?.Мэзхэблэрне инкарь иту вохабиклар билгесе.Гадэт,мирас кына аз.Шаригать бар,фикх бар,гакыйдэ дигэн тошенчэлэр бар.Аз булса да укырга,белемгэ омтылырга кирэк.Каты эйтсэм гафу ит

№80 (827247) / 29.01.2013 23:56:00

Хәнәфиләр,Вахабларда безнең эшебез юк.Бу кушамат исемнәр муллаларга кирәктер,ләкин гади кешегә кирәге юк.Без-ТАТАРЛАР ИСлам юлында Ата-Бабалардан калган мирас(гадәт)белән яшибез,башкада эшебез юк.

№79 (826340) / 21.01.2013 12:51:35

*, хах. Бу кеше http://www.youtube.com/watch?v=35KPL1DnPdk ДУМ РТ га мөфти буларга җыенган дисеңме?

Менә болар вахабитлар түгел шартлауларны тикшергән комиссия әгзәләре. Кара
http://www.youtube.com/watch?v=BwayUTawEok

№78 (826338) / 21.01.2013 12:40:20

Иии RIM, ничек аталудамени хикмәт? Хоть "вахабит" дип ата, хоть башкача ата, "яңа моселманнар" атыша-үтерешә, сугыша-сугыша имам, мөфти урнына үрмәләгәч?

№77 (826337) / 21.01.2013 10:44:54


Дагыстанда суфичылык көчле. Моның турында М.Ру да да яздылар

// Ә менә Төркиядә, Дагстанда традицион ислам – суфилар исламы өзелми дәвам иткән.//
http://matbugat.ru/news/?id=6575#comments
Мәет ашларына йөргән бабайларда сәдака акчасы өчен кеше алдында кычкырышып, бүлешеп йөргәннәрен ишеткәнем бар. Бу гади тәрбиясезлек җимеше.

"Ваһһаби сүзе безнең гасырда бер өлеш руханиларыбыз өчен “юнәлтү” коралы булды. Халыкларны шушы сүз белән тәрбия кылалар. Ләкин ваһһабилыкны тикшерү боларның башларына да керми.

Риза Фәхретдин Чыганак:
Шура журналы, 1912 ел. 1 нче номер, 30 бит.
"
Хәзердә хәзрәтләр конкурентларына зыян салу "вахабит" ярлыгы эләләр бит, электә булган.




"Вахабизм" һәм Путин мәзхәбе турында

http://www.youtube.com/watch?v=CAyBFuiE-uk

Психологик эксперемент

http://www.youtube.com/watch?v=_kXZy64dU0Y

№76 (826335) / 21.01.2013 10:21:54

Видите, центр ничек тиз эшли? Профессионал ФСБшниклар, ниндидер Г. Джемаль, Р. Айсиннардан да дураграк инде, ә? Г. Джемаль, Р. Айсиннар Иркә кебек, бер-ике фотога карап, бар обстановканы восстановит итә, такие Холмосты. RIM, мәчет имамы ярдәмчесен кыйнау факт, ә монда, предположение.

№75 (826334) / 21.01.2013 10:04:28

Татарстандагы теракт эзләре буйлап (Г.Җамал, Р. Айсин)
http://www.youtube.com/watch?v=IF90Tj46MNc

№74 (826333) / 21.01.2013 09:28:15

Бездәгеләр дә, целый газетаны кулга төшереп, шул пропаганданы алып баралар бит. Динне дөрес өйрәтмисез дип, Вәлиулла мәрхүмне үтерделәр, фәезгә покушение. Астагы комментлары да, БГдагы мәкәләләр белән аваздаш. Бар "яңа мөселманнар" да шул бер центрдан управляться итә наверно.

№73 (826295) / 20.01.2013 23:01:10

"Нефтеюгански мәчете имамы ярдәмчесе 70 яшьлек Рамил хәзрәт Гәрәевне 30 яшьләр тирәсендәге дагыстанлы "намазны дөрес укымыйсың" дип кыйнап ташлаган"

http://www.azatliq.org/content/article/24840906.html

№72 (826096) / 19.01.2013 00:23:56

Диния нәзарәтенә рәхмәт.
Бик файдалы, сабак, гыйлем алырлык мәкаләләр урнаштыра.

№71 (825973) / 18.01.2013 18:07:34

бэхэслэшу шайтаннан,доресен АЛЛАХ узе генэ белэ

№70 (825915) / 18.01.2013 13:10:43

Рәмзия

//икесе дә Исламда булганнар үзара сугыша? Ник, именно, США акчасына гарәп илендә укып кайтканнар, 1000 ел буе тотылган динне дөрес түгел ди башлады? //

//Әллә үзең дә США агентымы???//

- кем әйтмешли ДИАГНОЗ!!!!

вот-вот реакция өчен катализатор кирәк шул...

№69 (825913) / 18.01.2013 12:52:46

№64 Мин дә шуны әйтәм бит, милләткә карап сугыш чыгара алмагач, төрле йомшкларны (кемгә акча, кемнең мөфтидән дә популярырак буласы килә, и.т.д) "яңа мөселман" ясап, үзара ызгыштырмакчылар. Болганчык суда балык тотарга теләүчеләр күп инде ул.

№68 (825912) / 18.01.2013 12:43:24

одоренный җавабы!!!
Рәмзия наныем Әфрикәгә үк китмә, 1918 еллардагы граҗданнар сугышында, ике татар сугышты. янә уртаазияга барып мөселман халыклары белән Ш.Усмановның "мөселман" полклары нигә сугышып йөрде?
ул елларда нигә ике мөселман сугышып йөрде икән??? татар берсе белән берсе сугышты???

№67 (825909) / 18.01.2013 12:30:05

* №64, Шипко умныйга соравым:
- Мәҗүсилек тә дин, ислам да дин, ник аларны кара-каршы куярга? Мәҗүсилектә калганнар, ихтирамга күберәк тә лаек әле. Исламга күчкәннең бер ишесе, күчүгә гадәтләнү сәбәпле, менә тагын, "яңа мөселманга" әйләнеп бара.
- США анда граҗданнар сугышын чыгарып йөри икән, ник, икесе дә Исламда булганнар үзара сугыша? Ник, именно, США акчасына гарәп илендә укып кайтканнар, 1000 ел буе тотылган динне дөрес түгел ди башлады? Әллә үзең дә США агентымы???

№66 (825908) / 18.01.2013 12:15:15

Рәмзия,особо адаренныйларга аңлатам:
- безнең ата-бабаларыбез 922 елларга кадәр мәҗүсилектә булганнар!
- 922дә ислам динен(офиссиалне) кабул иткәннәр!

мин кан коешка чакырмадым!
"Бөтен Африканы сугыш кырына әйләндергән"нең сәбәбен, син СШАдан сора. нигә США анда граҗданнар сугышын чыгарып йөри икән ул ?!!!
андагы чуалыш сәбәпләрен да белмәгәч,синең белән ни турында сөйләшеп була.

№65 (825897) / 18.01.2013 09:15:57

*№64 922 елга кадәргесеме, "яңа мөселманнар" 21гасырдагы дингез юлбасарларыннан өйрәнеп кайтканчы булганымы, нинди аерма? Бөтен Африканы сугыш кырына әйләндергән кебек, монда да канкоеш оештырасыгыз киләме?

№64 (825860) / 17.01.2013 21:33:14

*62,
""ата-баба тоткан дингә аяк сөртмәсәр иде""


син кайсы дин турында? 922 елга кадәргесе турындамы,әллә 922 елдан соңгы дин турындамы?

№63 (825857) / 17.01.2013 21:29:46

Алоэ !

(Син узен шулай доа кыласын микэн эле???).
Әйе атнакич кылам.

Әлхмдулилахи намазны калдырмаска тырышам,дога кылу һәр кешенең үз эше,яшерен эше дип әйләсем килә.

мин үзем зиратка кергәндә, бисмилла әйтеп,белмичә каберләренә бассам әрвәхләрдән гафу итүләрен үтенәм(тигезләнеп беткән каберләр булырга мөмкин).

№62 (825856) / 17.01.2013 21:29:15

Алоэ, RIMнәр, Рәсим хәзрәт Хәбибуллалар анлап укыганда, карт алаша тай була.)))) Аңнары булса, "яңа мөселманга" әйләнеп, ата-баба тоткан дингә аяк сөртмәсәр иде.)))))))))))))))))

№61 (825853) / 17.01.2013 21:27:22

Гафу итегез, э кем эйтте зиарэттэ, каберлеклэр янында Корьэн укырга ярамый дип. Эйе, намаз ярамый, э Корьэн рэхим итеп укыгыз, хэм Аллах тэгалэбездэн шул каберлеклэрдэ ятучы барлык моселман кардэшлэребезнен рухларын шат кылып, каберлэрен нурландыр Раббым Аллам дип Аллах тэгалэбездэн сорарга. Хата кимчелеклэремне узен гафу ит Раббым .

№60 (825850) / 17.01.2013 21:13:14

№53кэ. Намаз уку белэн, Корьэн уку аерым бит. Эйе, биш вакыт намазны син ойдэ укыйсынмы, мэчеттэ укыйсынмы, намаздан сон тэсбих тартып, соныннан Корьэн укып, элек узенэ, гаилэнэ хэерле гомер сорап, ахирэткэ кучкэндэ иманлы узарга насыйп ит Раббым, рэхмэт фэрештэлэрен каршы алып, гыйлем дэфтэрлэрен ун кулдан алсак иде, вэгдэ иткэн жэннэтлэрендэ моселман дин кардэшлэрем белэн очрашырга насыйп ит Раббым дип дога кыласын, аннан Раббым, доньялыктан иман белэн узган мэетлэребезнен рухын шат кыл, кабер газапларын жинелэйт дип(кыскача яздым)дога кылабыз. (Син узен шулай доа кыласын микэн эле???). Э инде монда берсе дэ именно зиарэт остенэ барып каберлеклэргэ дога кылырга димилэр бит. Фэкать, бара калганда, каберлек янында укырга ярыймы, рохсэт ителэме икэн дип кенэ сорыйлар. Зинхар анлап укыгыз инде. Хэр бер суздэн гаеп , хата эзлэмэгез.

№59 (825842) / 17.01.2013 20:53:56

"Ислам карашында бидгать, башка гөнаһлардан да зарарлы. Шуның өчен Расүлүллаһ с.г.в. бидгатьтән гаять катылык белән тыйган. Бидгать иясенең
88

һичбер гамәле, хәтта тәүбәсе дә кабул булмас дип ачык белдергән, бидгатьләрне бетерергә тырышучы, шәһидләр савабына ирешер дип хәбәр биргән. Бидгатьләрдән саклану хакында хисапсыз күп хәдисләр ирешкән. Шуңа күрә галимнәр: бидгатьне кылу, сөннәтне калдырудан да зарарлы, бер эшнең сөннәт яки бидгать булу ихтималы булса – бу эшне кылмаска тиеш диделәр.
Бидгать, сөннәткә - Рәсүлалланың дини эшләрдә күсәткән юлына каршы булганга күрә иң зарарлы нәрсә була, бер бидгать барлыкка килсә аның бәрабәренә бер сөннәт беткән була, бидгатьләр күбәйгән саен сөннәтләр шул дәрәҗәдә азая бара. Бидгать белән гамәл итүче саф сөннәт юлыннан чыккан буладыр. Шул сәбәптән бу юлга иярү хакында Расүлүллаһтан хисапсыз күп хәдис шәриф әйтелгән булган, бу юлдан бер карыш читкә чыгучы исламнан чыккан булыр дип кисәткән."

"Әд-дин вәл-әдәп" журналы, 1917 ел, 5 нче сан, 13-18 битләр.

№58 (825838) / 17.01.2013 20:46:01

Мин хэрвакыт укып барам, бу Расим хазрат Хабибулла язмалары башкаларныкына туры килми, дип гажэплэнэ идем. Ул узе беркемне дэ кимсетмичэ яхшы итеп яза. Баксам, анын язганнары Р.Фахреддин хазратларынын фикере белэн туры килэ. Монда язып утыручыларга шатланырга кирэк, что галимебез Р.Фахреддин кебек хазратебез булганга.

№57 (825830) / 17.01.2013 20:22:07

Rim, рэхмэт сезгэ

№56 (825823) / 17.01.2013 19:51:06

Ялкын №54!!!!

№55 (825822) / 17.01.2013 19:48:53

Ялкын,каберләрне чистартырга кирәк(шулай модага кереп бара,без тегеләрдән киммени янәсе).
Әмма әрүәхларга дога кылуны зиратка барып дога кылуга калдырмагыз.
Вакытың булганда өйдә укып дога кылсаң,әрүәхләргә барып ирешәчәк,иншалла! Менә бүген кичтә дога кылу,коръән аятлары уку яхшы дип исәпләнә. Очкындырма форсатны,Ялкын. Син акыллы,укыган хатын!!!

№54 (825821) / 17.01.2013 19:40:24

Эхлиулла., кеше көлдермәгез, монда берәү дә акчага язмый))) Астагы кагыйдәләрдән чыкмасагыз, сезне дә тыймаслар. Бу сайтның елдан-ел кулланучылары арта тора. Шуңа күрә акча өмет итми генә кулланучылар үзләренең рухи байлыкларын арттыралар. Язмаларны укып үз фикереңне башкаларга җиткерү, итәгатьлелек кысаларыннан чыкмыйча гына, әңгәмәдәшең белән бәхәсләшә белү яки кирәк вакыт дәшмичә калу да бик зур тәрбия таләп итә. Мин белә башлаганнан бирле бик күпләр бары уңай якка гына үзгәрделәр, һәм сайтның тәрбияви көче бүгенге көндә дә зур әһәмияткә ия. Сез моны берни язмыйча укып кына утырсагыз да сизәрсең. Ә кемгә ошамый, алар биредә озак тоткарланмыйлар, китәләр. Берәүне мәҗбүриләү юк.

№53 (825820) / 17.01.2013 19:40:12

//Слушай, кактус, намаз оч урында гына укылмый. 1- мунча, 2- бэдрэф, 3- зират остендэ. Жир остенен калган ботен жирендэ укырга ярый. //

аннан суң шуда ук:

//Нишлэп каберлеклэр янында Корьэн укылмасын ди инде. Мэетлэр безнен догага мохтаж.//

дип әйтәсең?! ничек аңларга сине?


минемчә вафат булганнарга зиратка барып түгел,һәр 5 вакыт намзан соң әрвәхләргә теләкләр теләп дога колсаң зарар бклмас.
ни әбәзәтелне кабергә-зиратка барырга!!

№52 (825807) / 17.01.2013 18:50:56

Рәсим хәзрәт Хәбибулла, рәхмәт сезгә. Сүз уңаеннан сорадым. Болай зиратка ялгыз гына барганым юк. Кызыма да кушмыйм. Гадәттә гаилә белән барабыз. Мин азмы-күпме догалар беләм, баргач шуларны укый торган идем, аларның зыяны юктыр ла. Бездә инде ул гадәткә кергән, укыйлар. Минем, әрвахларны искә төшереп, догалар укыганга, аларның рухы һәрчак шат булыр дигәнне ишеткәнем бар. Кайберәүләр аларны искә алып бер яхшы сүз әйткәндә дә дога укыган кебек була, диләр. Искә алдык,дога булып барсын,дога булып ирешсен дип әйтергә кирәк, ди.

№51 (825806) / 17.01.2013 18:41:55


104 *ِإيَّاكُمْ وَالْغَلُوَّ فيِ الدِّينِ فَاِنَّمَا هَلَكَ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ بِالْغُلُوِّ فِى الدِّينِ*
"Дин эшләрендә чиктән ашып китүдән сакланыгыз! Үткән өммәтләрнең һәлак булуларына дин эшләрендә чиктән ашулары сәбәп булды".2
..........
Диндә голү кылу күбесенчә яхшылык буявы белән буялганлыктан халыклар аңа игътибар итмиләр һәм аның яман эш булуын белмиләр. Бик күпләр: "Гыйбадәт кылуда ни зарар бар?" – дип фикер йөртәләр. Моның ярамаган эш булуы хакында инсафлы галимнәрнең әсәрләре күп булса да һәм шул әсәрләрнең кайберләре басылып дөньяга тара-тылсалар да, һәр мәмләкәттә булган бидгатьчеләр һәм чиктән ашучыларның астыртын аздырулары һәм чын Ис-лам галимнәренә адашучы, адаштыручы, дәһри (динсез), зиндыйк (монафыйк), шига, мөгътәзилә һәм ваһһабчы ке-бек кушаматлар бирүләре, кайда туры килсә, шунда сүгеп һәм кимсетеп йөрүләре сәбәпле күңелләргә тәэсир итми һәм игътибарны үзләренә тартмыйлар. Шуның өчен бу нәрсә Ислам дөньясына һич каршылыксыз тарала, тыйбби чара күрелми торган Бохара вабасы кебек бөтен әтрафны каплап ала..........


Сәхабә һәм тәбигыйннар (сәхабәләргә иярүчеләр), сә-ләф-салихиннар (үткәндәге изге кешеләр) дөньядан үтү белән Ислам динендә голү кылулар күренә башлады, һәр гасырда һәм һәр мәмләкәттә халыкның табигатьләренә, гореф-гадәтләренә хуш күренерлек рәвештә голүнең төр-ләре баш күтәреп торды. Шулардан кайберләрен мисал өчен зекер итәбез. Сөйләнгәннәре бер булса, сөйләнмә-гәннәре мең икәнлеге хәтерләрдә булсын:
....

7. Садака бирүләрен өмет итеп үлекләр өстендә Коръ-ән уку, тәһлил һәм тәсбих белән шөгыльләнү, каберләрдә садакалар өләшү. Мәетне күмгәннән соң беренче, өченче, җиденче, кырыгынчы һәм елы тәмам булган көннәрдә мәҗлесләр үткәрү, Коръән укытып, укыган кешеләргә са-дака өләшү, каберләр өстенә мәчетләр һәм яки башка би-налар салу, шәмнәр яндыру һәм башкалар.


Ризаэтдин бине Фәхретдин

№50 (825802) / 17.01.2013 18:11:16

икенче мулла, синең сүзләреңә дәлил, "яңа мөселман" Сираҗый, мәчиттә мәхәббәт белән шөгелләнү-күкләрдә хупланган мәхәббәт дип, хикәя дә язды бит инде.

№49 (825801) / 17.01.2013 18:03:56

47.чукынып утырма,эллеккеге исерек коммунистлар муллалар булдылар.Гыйшык уйнарга яратучы катын-кызлар бүген абстай.Вәт фәрештәләр.

№48 (825796) / 17.01.2013 17:34:43

Э бит "Алоэ" хак жэмэгать. Аллах Тэгалэбез ризалыгы очен , мэрхумнэрнен рухларын шат кылып, белеп-белми кылган гонахларын гаву итеп, кичеруен сорап уздырган мэжелеслэр - бидгать гамэл дилэр. Э инде аракы мэжелесенэ барып имеш вэгазь сойлэу - яхшы. Кит моннан, аракы мэжелесендэ кем тынлап утыра синен вэгазенне. Аллах тэгалэбез Рэхимле, Шэфкатьле, Рэхмэтле. Аллах тэгалэбез бер кемгэ дэ авырлык, начарлык телэми, фэкать аракы ясаучыга, аракы ташучыга, аракы сатучыга, аракы эчучегэ, аракы эчученен янында утыручыга лэгнэт укып торыр ди. Кеше Корьэн укый икэн, димэк анын кунелендэ Иман нуры бар, димэк анын кунеле йомшак, димэк ул михербан-шэфкатьле. Кайда Корьэн укыса да ярый, Аллах тэгалэбез ишетеп, барын да белеп тора. Жэмэгать, кайда булуыгызга карамый белгэннэрегезне укыгыз, уз калиягездэн тайпылмагыз, шайтан коткысына бирелмэгез. Аллах тэгалэбез барыбызга да туры юлны курсэтсен иде Раббым Аллам.

№47 (825794) / 17.01.2013 17:31:46

икенче мулла булсаң да беренче мулла булсаң да, дөрес булмаган нәстәләр язасың.
хәнәфиләрдә дә,шогыйларда да,ваххабларда да кабергә таш куймаска дигән сүз юк! куелырга тиеш!!!! ә менә чардуганны,зират әйләнәсе әйләндерелеп алынган булса,кую мәҗбүри түгел,кирәкмәс эш-мал сарыф итүгә керә.

ташландык авыллардагы әйләнәсез зиратлардагы каберләргә чардуган кую тиешле,хайваннар,кешеләр каберләрне таптамасыннар өчен. зират тырышына,диннең катнашы бар микән әле. бу авыл кешеләре, туганнарының эше дип беләм. ата-бабаларыгыз каберләрен ташландык зиратларда особо карарга кирәк.

отпускада, чит илләрдән йөреп кайткач,балаларыгызны оныкларыгызны алып,бабалары каберенә алып кайтыгыз,ул балалар сезнең каберләрне дә онытмаслар...

Ислам дине - тере кешеләр өчен булган дин!!!
ислам динен мәет күмәргә генә яраклы дин итеп карасагыз бик ялгышасыз. күбегез ислам динен,якыннарыгыз вафат булгач кына искә төшерәсез.
ә бит ислам дине көдәлек яшәеш өчен кирәк дин. ритуал өчен түгел ,яшәеш законнары ул Коръән аятлары. төп закон!!

аны укысаң бар сорауга да җавап табып була. аңлап укырга кирәк.
кәнишне,Коръәндә язылганнар сезнең тормыш рәүешенә,точнее,сезнең яшәешегез Коръәнгә туры килмәскә дә мөмкин. дөрес юлга басу бик авыр,үземнән беләм!!!!

№46 (825791) / 17.01.2013 17:28:27

№45)))

аңа ник рөхсәт торырга соң??? Артык тапкыр Коръән чыгу Аллаһы каршында җинаять булып караламы инде????

Мин, гомумән, җавап бирүчеләргә түгел, сорау бирүчеләргә шаккатам.Җавап бирүчеләре аңлашыла инде. Бу өлкәдә генийлар күп))))

№45 (825790) / 17.01.2013 17:20:19

Монда бит берсе дэ специално каберлеккэ барып дога кылу хакында сойлэми, просто зиаратка баргачтын,(кем жыештырырга бар, кем авылына кайткач ата-анасынын зиаратын куреп килу нияте белэн) каберлек янында Корьэн укып дога кылырга ярыймы икэн,-дигэн мэсьэлэ генэ иде. Кешегэ акыллы кинэшлэр, угет-нэсыйхэт бирер урынга, купме обсуждение, купме гайбэт, купме кеше тикшеруе китте.

№44 (825789) / 17.01.2013 17:12:10

Вәт баш ватарлык проблема бу???))))

№43 (825787) / 17.01.2013 17:06:08

* №42

Бу тамганы инде өч ел кулланам. Сайтка керүемдә өзеклекләр була анысы, но это, тамганы синеке тип танырга нигез бирми.))))))))

№42 (825785) / 17.01.2013 16:59:44

* №№35,40,

син үзең дә бик үк дөрес кешегә охшамагансың. кеше тамгасын талап алып, язып утыру,синең чисталыгыңны күрсәтми. честный кешеләрдә кеше әйберен алыга дигән уй да була алмый. ә син оятсыз рәвештә язып утырасың.
шушы эшең синең бик чистоплотный булмаганыңны күрсәтә,шундый гнилой мораль белән.

№41 (825783) / 17.01.2013 16:41:41

Башта кызыл комунистларда тәрбия алдылар,атеислар булдылар бу мулла-шуллалар.Аннан вакхабитлар тәрбиясенә күчтеләр дә зиратларга бармаска,ташлар куймаска,үлгәннәрне онытырга диделәр.Ха,кая барасыз сез,мулла шуллалар?Дорес юлга кайтыгыз,мөртәтләр!!!!!!!!!!Ха.

№40 (825782) / 17.01.2013 16:30:07

Рәсим хәзрәт Хәбибулла

Син үзеңне дөресен беләм дип саныйсыңмы? Күпләр моңа шикләнә. Вообще "яңа мөселманнар"ның Аллаһыга ышануы да бик шикле, чөнки тормышта кылган гамәлләрегез, гел шуның киресен күрсәтә.

№39 (825781) / 17.01.2013 16:28:25

рэсим хэзрэт,мэчетлэр ходай тэгалэ йортлары алар.аларга саклык белэн карарга кирэк,дога кирэк тугел яме.
шаяртма яме,доганы кайда кылсанда ходай тэгалэгэ барып ирешэ ул.юкны сулэшеп утырасын хэзрэт башындан.

№38 (825779) / 17.01.2013 16:15:14

// Мэетлэр безнен догага мохтаж. //
Бик дөрес әйтелгән сүзләр инде. Дөресрәге Әрвахлар мохтаҗ догага. Шуның өчен мөселман кешесе вакыты булса 5 вакыт намаздан соң, укыган саен үзенең вафат булган якыннарына дога ирештерүне Аллаһыдан сорый.
Алоэ, бик яхшы дару гөле инде, кактустан яхшырак, сүз дә юк. Ә менә куллана белмәсәң алоэ да зарарлы була. Шуның өчен доганы да Аллаһы Тәгалә кушканча, Пәйгамбәребез (с.г.в.) өйрәткәнчә кылырга кирәк, алай булмаса зыяны күбрәк.
Дога кылырга махсус зиратка барсаң, "Аллаһы Тәгалә өйдә кылган догамны ирештерә алмас, каберенә барып Коръән укып ирештерим әле", дип Аллаһы Тәгаләнең иксез-чиксез кодрәтенә ышанмау була.
Минем сезгә ислам динен дөрес итеп тотарга чакыруым, барытик Аллаһыдан куркудан гына. Ә сез үтисезме ислам шәригатен, юкмы, анысы минем эш түгел, әмма мөселманнарны адаштыра торган мәкаләләр язганнарын күрә торып, дәшмичә калу, зур гонаһы булыр иде.
Тагы бер кат кабатлап әйтәм, мин сезне Аллаһыга ышанырга һәм шәригать кануннарын дөрес итеп башкарырга мәҗбүрләргә хакым юк, әмма дөресен җиткерергә тиеш.

№37 (825720) / 17.01.2013 13:10:14

Алоэ, )))

Аллаһы белән контракт аның))) Ул бүтәннәрдән курка))))

№36 (825717) / 17.01.2013 13:01:55

Жэмэгать сак булыгыз. Бер дэ курыкмыйча Корьэн белэн авыз чайкап торле якка токереп утырасыз тугелме. Слушай, кактус, намаз оч урында гына укылмый. 1- мунча, 2- бэдрэф, 3- зират остендэ. Жир остенен калган ботен жирендэ укырга ярый. Нинди наданлык кирэк ант эгэр, нигэ шунын кадэр халыкны бутыйсыз сез. Нишлэп каберлеклэр янында Корьэн укылмасын ди инде. Мэетлэр безнен догага мохтаж. Слушай, Рэсим!!! Баштан утырдын 3,7,40 уздырылмый дип, э узен шул мэжелеслэргэ йори бирден. Аннары тотындын моселман кешесенэ аракы мэжелесенэ барырга ярый дип, инде каберлеклэр янында Корьэн укырга ярамый дисен. Ярар, бэндэдэн курыкмыйсын, Аллахтан курык...

№35 (825700) / 17.01.2013 12:27:54

Әәәә, син үзеңне алтынга тиңлисең инде, шулаймы? Синең капканга капканнармы инде, ул "тәмуг кисәве"? Шулайдыр, шулайдыр, үзең язасың бит, Иблис белән килешү төзегән бәндәләр кешеләрнең башларын катырып буталчыкландыралар, дип.

№34 (825699) / 17.01.2013 12:27:32

30. Ялкынга. Каберлекләр янында басып торганда үз телеңдә: "Әй Раббем, минем дә шушында килеп ятасым бар, күңелләремне иман нуры белән нурландырып, башларыма зиһен вә гыйлем бирсәң иде. Кушканнарыңны үтәп, тыйганнарыңнан тыелып яшәргә миңа көч-куәт, иман байлыгы бирсәң иде. Шушы 3 көнлек фани дөньяга алданып, гомеремне заяга уздырмасам иде. Синнән генә ярдәм сорыйм, иртәме-соңмы Синең каршыңа кайтачакмын, гонаһыларымны ярлыка, күңел күзләремне ачсаң иде", диебрәк сорарга кирәк. Дога кылу гарәпчә генә булырга тиеш түгел. Дога - ялварып сорау дигән мәгънәгә ия. Үзең аңлаганча, үзеңә кирәкне сорарга кирәк.

№33 (825697) / 17.01.2013 12:17:20

31. Синең кебек, хәтта шушында исемең түгел, хәтта (*)ны да башка кешенекен кулланган һәм ялганны дөрескә чыгарырга тырышып, алтынны күгәртергә тырышучыларны барлык аятьләр дә "тәмуг кисәве" ди.

№32 (825695) / 17.01.2013 12:12:55

* №31 син теге элекеге Контора Глубиннего Бурения дән түгелсеңме?
бергә эшләгәниек түгелме? язу рәүешең,гамәлләрең безнекенгә охшаган...

№31 (825691) / 17.01.2013 12:04:26

Рәсим хәзрәт Хәбибулла, ялган имза ясап, башкаларның творческий обществасын кулга төшерүне нинди аят хуплый? ))))))))


№30 (825689) / 17.01.2013 11:54:49

Рәсим хәзрәт Хәбибулла, каберлекләр янында басып торганда нинди дога укырга кирәк?

№29 (825687) / 17.01.2013 11:41:51

Рәсим хәзрәт!!!

№28 (825683) / 17.01.2013 11:27:15

18. //Әмма язмаңны раслау өчен, мөселманга хас рәвештә, ачык Коръән яки ышанычлы хәдисләр белән раслау тиешле. Шунсыз ничек карасаң да нәфес эше була. Хәтта дөрес булса да.//
Бу сүзләр белән 100% килешәм. Әмма М.ручыларга Коръән аяте китерсәң: "Чүл гарәпләренең китабыннан цитаталар китермә, үз башың юкмы әллә?" - дип Коръәнне мыскыл итәргә тотыналар. Аларның Коръәнне мыскыл итүләрендә үземне дә гаепле сизә башлыйм. Шуның өчен дәлилләрне китермичә генә язган идем. Ә мәкаләләремдә һәрвакыт катгый дәлилләр китереп язам.
Каберлектә Коръән аятьләре укырга ярамаганына Пәйгамбәребезнең (с.г.в.): "Өйләрегезне каберлеккә әйләндермәгез!..." дигән сүзләре дә җитеп тора инде? Иблис белән килешү төземәгән хәзрәтләр аңлар өчен. Әгәр кеше өендә Коръән укымаса, намазлар укымаса, аның өе каберлеккә охшап кала, чөнки каберлектә Коръән укырга да, намаз укырга да ярамый.
Мәетне җирләр алдыннан каберлеккә алып килгәч җеназа укыла (Җеназа уку каберлектә рөхсәт ителә). Шуның өчен җеназа тәртибенә бер генә Коръән аяте дә кертелмәгән, ни өчен? Чөнки каберлектә Коръән укырга ярамый.
23 санындагы "Бабай" бик дөрес әйткән. Мәеткә җеназа намазы укыла да, җирлиләр һәм "Дөньядан иман белән узган булса, гонаһыларын ярлыка Раббем, урыннарын җәннәттә кылсаң иде?!" дип? дога кылалар.

// дин белемен шулкадәр буталчык нәрсә дип уйламый идем,//
Әйе, дин буталчык түгел, әмма Иблис белән килешү төзегән бәндәләр кешеләрнең башларын катырып буталчыкландыралар, алар өчен кешеләр, исламда булмаган, шәригатькә каршы килгән гамәлләр кылып яшәсәләр яхшырак. Чөнки Иблис шулай куша аларга.

№27 (825676) / 17.01.2013 10:04:37

Динне үзегез китаплардан өйрәнегез, Коръән укыгыз, хәдисләр җыентыкларын укыгыз, шул вакытта һич ялгышмассыз. Ә бу мөхтәсибләр, муллалар, мөфтиләр язган мәкаләләргә ышанмагыз.

№26 (825675) / 17.01.2013 08:58:05

* №25 Төзәтмә: ничек язса да, мәгнәсе юк бит, шулай булгач, җыен башсызга ярамаган тагын. ...

№25 (825649) / 16.01.2013 23:03:26

*№10 .Рәсим хәзрәт язганнарны ,белгән вә аңлаган, башлы кешегә,бик тә аңлашыла. ...

№24 (825648) / 16.01.2013 23:02:32

Бабай, //Ә безнең зиратта намазсыз халкыбызга нәрсә тәкъдим ителә..///

Үз телеңдә Аллаһтан мәетне ярлыкавын сорап дога кыласың. Намазсыз халык Коръән аятьләрен аңламый инде ул. Мәет күмгәннән соң "аяй озак укыдыыы." дип зарланышып кайтучылар байтак. Бигерәк тә салкын кыш көннәре.

№23 (825646) / 16.01.2013 22:44:39

RIM, "Коръән укып савабын багышлау белән кабер янында Коръән уку икесе ике әйбер" дип яза. Тагын монда мәетне җирләгәндә аңа бәйле булган гамәлләр җеназа намазы бн төгәлләнергә тиеш дип беләбез.
Ә безнең зиратта намазсыз халкыбызга нәрсә тәкъдим ителә...
Син дә шулай намазсыз тормышынны дәвам ит. Зина кыл, асылын, үзеңне үзең яндыр, үзеңне үзен үтер. Барыбер сине шушында күтәреп алып килерләр, күмерләр.Озак итеп "Йә Син" һәм "Тәбарәк" укырлар, сәдака өләшерләр. Дүрт кеше калып, синең кабереңнең дә дүрт почмагында сиңа да укырлар. Хәзрәтләр, болар турында Әбу Хәнифәнең нинди хезмәтләреннән укырга була? Кабер почмагындагы дүрт кешенең берсе генә укыса, калганнарына күпме гөнаһ языла?
Аллаһы Тәгалә һәммәбезне дә, белеп ягъни белмичә эшләгән гөнаһларыбызны кичерсә иде. Аллаһы Тәгалә хак юлда булырга насыйп итсә иде.

№22 (825645) / 16.01.2013 22:41:35
№21 (825644) / 16.01.2013 22:41:08

№18гә

Абу Ханифа. "Большой фикх".

№20 (825642) / 16.01.2013 22:38:00

№18 әгәр татарча китаплар булса кулланам. Яхшы китаплар татар телендә аз."Без татарлар-Әбү Хәнифә мәзһәбендә" дип күкрәк кагудан ары китә алмыйбыз. Язмада Әбү Хәнифәнең сүзләре нигә китерелмәгән? Әбү Хәнифәнең "Фикһул-әкбәр" китабы русча да бар, гарәпчә дә бар, Хәттә ИНГЛИЗ телендә бар! ТАТАРЧА ЮК!

№19 (825641) / 16.01.2013 22:35:28

Римма, бүтән кирәкми, укып башым катты, дин белемен шулкадәр буталчык нәрсә дип уйламый идем, алла үзе шулкадәр бутаганмы, пәйгамбәрме, хәлифәләреме, өйрәнгән кешегә алла үзе сабырлык бирсен!

"143. Муса галәйһиссәләм Без билгеләгән вакытка килгәч, Раббысы аның белән сөйләште, ул әйтте: «Әй Раббым, Миңа Үзеңә карарга рөхсәт ит». Аллаһы Тәгалә Муса галәйһиссәләмне Үзенә карый алмаячагына ышандырырга теләде һәм Ул әйтте: «Синнән куәтлерәк булган тауга кара, әгәр тау үз урынында калса, ул вакытта син дә Мине күрерсең». Аллаһ тауга күренгәч, Ул аны тузанга әйләндереп, җир белән тигезләде. Муса галәйһиссәләм куркудан аңын югалтып егылды. Аңына килгәч әйтте: «Әй Раббым! Сиңа мактау! Мин сораган үтенечем өчен үкенәм һәм Сиңа мөрәҗәгать итәм һәм мин – үз заманымдагы Сиңа, Синең динеңә, Синең Олуглыгыңа иман китерүчеләрдән иң беренче!»"(Киртәләр.muntahab.)

Рәсим Хәбибулла китергәннән чыгып, анда дин гыйлеменең юк түгел, ә фикер йөртүенең ару гына юнәлештә икәнлеген чамалап була. Әмма язмаңны раслау өчен, мөселманга хас рәвештә, ачык Коръән яки ышанычлы хәдисләр белән раслау тиешле. Шунсыз ничек карасаң да нәфес эше була. Хәтта дөрес булса да.

RIMгә милләтебезгә Аллаһ Тәгаләнең ярдәм итүен теләсәң дәлилләрне булдыра алганча татарча яз: 1)Коръәннән, 2)ә хәдисләрне куллануда киң таралган, ышынычлы Бохари һәм Мөслим җыентыкларыннан анда булмаса гына 3)башка җыентыклардан.

№17 (825639) / 16.01.2013 22:16:22

Миро, га язып аңлатсаң озакка китә

http://sawab.ru/2011/10/15/terminy-hadisovedeniia/

№16 (825637) / 16.01.2013 21:56:41

Слабый хәдис булгач, аның сильные да буламы? Аермасы нәрсәдә?

№15 (825636) / 16.01.2013 21:56:37

Ха,ул дуэльнең туктаганы бармы әллә?

№14 (825635) / 16.01.2013 21:55:21

Монда хәзрәтләр дуэле генә җитмәгән иде инде...

№13 (825632) / 16.01.2013 21:45:59

"Йә Син" сүрәсе (мәгнәләре белән)

http://www.youtube.com/watch?v=UIQ9gkrOr28

№12 (825631) / 16.01.2013 21:33:24

Узенэ "хэрерэт" кушаматы тагып йоргэн була бит эле...)))

№11 (825630) / 16.01.2013 21:31:34

Эрэм булып ятасын инде, нишлэп сон сине мофти итеп куймыйлар сон,?)))

№10 (825629) / 16.01.2013 21:31:22

Рәсим хәзрәт Хәбибуллаn №9 комментарийны кыска гына итеп әйткәндә,
Чыктым аркылы күпер башы басып тора бер кыз.)))))))))))

№9 (825626) / 16.01.2013 21:24:44

//Бу галимнәрнең сүзләренә караганда, хәнәфи мәзһәбенең карашы шундый: әгәр дә кеше намаз, ураза, сәдака, хаҗ, Коръән уку кебек изге гамәлләр кылып, аның савабын мәрхүмнәр рухына багышлый икән, бу гамәлләрнең савабы мәрхүмнәргә барып ирешәчәк.//
Менә бу сүзләрнең дөрес түгеллеген дини белеме булмаган кеше дә әйтә ала, кылган гамәлеңне аларга багышлагач үзеңә нәрсә кала соң???
Кеше намаз, ураза, сәдака, хаҗ, Коръән уку кебек изге гамәлләрне үзе өчен генә кыла ала. Шул изге гамәлләрне кылып, Аллаһы Тәгаләнең рәхмәтенә ирешеп, вафат булган якыннарыңа дога ирештерүне Аллаһы Тәгаләдән сорарга була. Әрвахларга бары тик дога гына ирешә, аны да без ирештермибез, тем более багышлый алмыйбыз, ә синең изге гамәлләреңне Аллаһы Тәгалә кабул кылган булса, ягъни син Аллаһының рәхмәтенә ирешкән булсаң, әрвахларга догаңны Ул ирештерәчәк. Әрвахларга кешенең укыган намазы да, Коръәне дә, тоткан уразасы да, бтргән садакасы да ирешми!!! Шул санап киткән гамәлләрне кылып яшәгән мөселман кешесенең догасы әрвахларга яхшырак ирешәчәк.
Әтиең яисә әниең исеменнән корбан чалырга була, "чалмый калган корбаннары итеп кабул кыл Раббем", дип. Әмма әти-әниләрең исеменнән корбан чалырга уйлыйсың икән, үз исемеңнән дә корбан чалу ваҗиб, үз бурычыңны түләми торып, әрвахлар исеменнән корбан чалу дөрес түгел. Хаҗ кылу да шулай.
Кеше башы бутап нинди генә тузга язмаган гамәлләр уйлап чыгарып язмыйлар.

№8 (825625) / 16.01.2013 21:16:50

Дини вэгазьлэр, хэдислэр, Корьэн сузлэре тэнкыйтьлэнелми. Жыелган жыен знахарь...Аллах Тэгалэбез хэр кемгэ уз урынын билгелэгэн, кем урман кисэ, кем гайбэт сойли, кем изге гамэллэр кылып Аллах Тэгалэбез индергэн Корьэнне халыкка житкезергэ тырыша. Э анларга телэмэучелэр хаман башларын тилегэ салып кирегэ сойлэнеп утыралар. Кубебезнен ата-аналары куптэн мэрхумдер , яки туганнары, барыбыз да бит Аллах Тэгалэбездэн нидер омет итэбез. Барыбыз да бит Корьэн мэжелеслэре дэ уздырабыз, вакытыбыз булган саен зиарэткэ барып, узебезнен хэлебездэн килмэсэ, берэр карт очыратып булса да укытырга тырышабыз. Менэ боларнын барысын да белэ торып Нигэ сон белгэннэребез белэн бер-беребез белэн уртаклашыр урынга хаман кирегэ сукалап утырасыз.

№7 (825624) / 16.01.2013 20:50:37

Бу урында сүзне дини гыйлемлеләр тотарга тиеш дип саныйм.

№6 (825623) / 16.01.2013 20:47:15

Рим.

№5 (825617) / 16.01.2013 19:58:08

РИМ,дин белэн шугуллэнеп,ычкынасын ахрысы.Корьэн укып кына галим булып булмый товарищ,ожмахка не пустят.

№4 (825614) / 16.01.2013 19:20:54

Коръән укып савабын багышлау белән кабер янында Коръән уку икесе ике әйбер.
Мөселман зиратлары" китабында Әбү Хәнифәнең кабер янында кабер янында Коръән укуга каршы булуы турында язылган иде.

///Факиһ һәм хәдисләр белгече елны вафат) башлап, бине Абидинга (1252/1836 елны вафат) кадәрге бар хәнәфи мәзһәбе факиһлары да шундый фикердә тора.////
Бәдретдин Айни Әбү Хәнифә(699—767)дән соң 88ел үткәч кенә туа. Димәк Әбү хәнифәнең шәкертләре дә Әбү Хәнифә белән бер фикердә булалар.


ә мәрхүмнәрнең кабере өстендә “Йәсин” һәм “Ихлас” сүрәләре укырга мөмкин булуы турындагы хәдисләрне китерәләр.

Хәдис кабер өстендә уку турында дип ишеткәнем юк иде.

Что касается известного хадиса:

«Читайте вашим умершим суру «Йа син»». Ахмад 5/26, Абу Дауд 3121.

Во-первых, многие имамы говорили, что правильно понимать следует этот хадис так: «Читайте вашим умирающим суру «Йа син»».

Во-вторых, этот хадис является слабым.

Имам ад-Даракъутни говорил: «У этого хадиса слабый иснад и неизвестный смысл! Нет относительно этой темы достоверного хадиса!» См. «ат-Тальхис» 153.

Также этот хадис назвали слабым къады Абу Бакр ибн аль-Араби, хафиз Ибн аль-Къаттан, имам ан-Науауи

№3 (825612) / 16.01.2013 19:15:10

Алмаз хәзрәт Шәрифуллинның дини белем дәрәҗәсе нинди? Кайда гыйлем өстәде икән?
Казанда фәва бирерлек имам юк микәнни?

№2 (825608) / 16.01.2013 18:26:49

Мин мәрхүмнәр рухы өчен Корьән уку, сәдака бирү кирәк дип саныйм.Чөнки алар догага мохтаҗ,кайчакта төшкә дә керәләр,дога укып,хәер биргәч,тынычланалар,төшкә кермиләр.Яңа мөселманнар нәрсәгә өйрәтәдер,белмим,үзем Корьән кушканча яшәргә тырышам.

№1 (825606) / 16.01.2013 18:05:49

"әгәр дә кеше намаз, ураза, сәдака, хаҗ, Коръән уку кебек изге гамәлләр кылып, аның савабын мәрхүмнәр рухына багышлый икән, бу гамәлләрнең савабы мәрхүмнәргә барып ирешәчәк." Яңа мөселманнар дөрес сөйләми булып чыгамы?

▲ Өскә
 
Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar