• 05.10-22.10 2021-2022 хоккей сезоны. Татнефть Арена
  • 22.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 23.10 Рөстәм Вәлиевнең тууына 60 ел. Искә алу концерты. Филармония. 17.30
  • 23.10-24.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 27.10 "Мио, минем Мио", 6+, Кариев театры, 18:00
  • 28.10 "Ләйлә вә Мәҗнүн" , 12+, Кариев театры, 18:30
  • 29.10 Микулай, 12+, Кариев театры, 18:30
  • 30.10 Премьера!"Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 11:00 һәм 13:00
  • 30.10 "Яратып туялмадым", 16+, Кариев театры, 18:00
  • 31.10 Премьера "Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 11:00
  • 31.10 "Шәй-бу, Шай-бу!", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 01.11 Юрий Шатунов. КСК "Уникс". 19:00
  • 02.11 "Хикмәт әкиятләре", 6+, Кариев театыр, 18:00
  • 03.11-07.11 Ришат Төхвәтуллин. Сула. КСК "Уникс"
  • 04.11 "Корт", 12+,Кариев театры, 18:00
  • 05.11 Премьера! "Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 13:00
  • 05.11 "Мәхәббәт күгәрченнәре", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 06.11 "Кәҗүл читек", 6+, Кариев театры, 13:00
  • 06.11 "Шәй-бу, Шәй-бу!", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 07.11 "Сәлам, Актәпи",3+, Кариев театры, 13:00
Бүген кемнәр туган
  • 19 Октябрь
  • Рәүф Игъламов (1941-2016) - театр белгече
  • Рәсим Хаҗиев - журналист
  • Булат Ибраһим - шагыйрь
  • Заһидә Бурнашева (1895-1977) - шагыйрә
  • Телэче районы Шэтке авылында йорт сатыла.Газ, су кергэн. 89534073195
  • Торле породалы тавыкларны бик арзан бэягэ сатабыз. Кученеп киту сэбэпле 89274897219
  • В Казани семейная пара снимем однокомнатную квартиру, без детей и животных, РИЭЛТОРАМ ПРОСЬБА НЕ БЕСПОКОИТЬ!!! 89046705587(18+КУ)
  • Детскому саду №100 Советскому району требуются воспитатели,ст.медсестра адрес ул.Кирпичная 2а телефон 295-54-15
  • Исэнмесез! Ремонт стиральных и посудомоечных машин,качественно и с гарантией! Частный мастер Казань 89393369585 Радис
  • Үзебезнең умарталыктан бик тәмле, яхшы сыйфатлы бал сатыла. 3л - 1300 сум. Күпләп алучыларга, бәясе килешү буенча. Шулай ук кәрәзле бал да бар. 89625497103
  • В Казани на улице Сахарова ищем девушек (девушку) на подселение в зал в двухкомнатную квартиру 89923389181
  • Актаныш.услуги:жалюзи рулонные шторы рольставни рольворота ,ремонт москитных сеток 89375814252 Айдар
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Детскому саду N 292 ново-савиновский район, требуется музыкальный руководитель на 1,5 стаки
 
 

 
Архив
 
06.12.2012 Ир белән хатын

«Җәфа сез, хатын-кызлар...»

Ир-ат белән хатын-кыз психологиясе миңа һәрвакыт кызык. Ике җенес баш миенең төрле ярымшарлары эшләү дә, бер-беребезне аңлап җиткермәүләр дә, бер-беребезгә тартылу да, мантыйкларның капма-каршылыгы да мәңге чишеп булмас табышмак кебек гел җавап эзләтеп тора. Ә менә порошок аркасында да шул ир белән хатын психологиясе турында тулы бер трактат язарлык түл җыярмын дип һич башыма килмәгән иде.

Казанның күптән түгел генә ачылган зур кибетенә иптәш кыз кушуы буенча бардым – элегрәк хуҗалыкта кирәкле нәрсәләр ала торган кибеттә кинәт кенә бәяләрне тешли торган иттереп күтәреп куйдылар, ул миңа шушы яңа ачылганын киңәш иткән иде.

 

Яннан теркелдәп барган арбаны онытып кибет киштәсендәге сабыннарны исним – фу, бусы зәһәр исле, бусыннан нарат күркәсе исе килә – тәмле. Бусы Мәрьямнең агартып бетереп булмаслык таплары өчен шәп булырга тиеш. Балалар шампуненың кура җиләге исе килгәненә җитәме соң инде?.. Тәк, порошок галиҗәнапләре. Киштәләр буйлап киттем боларны тикшереп.

 

Кәҗә кергән бакчага...

 

«Бусын да иснәп карыйсызмы?» «Ә сезнең ни эшегез бар?» – дидем, бер ир-атның мине күптән күзәтеп торганын аңлап алып.

 

– Юк, бакчага кергән кәҗә кебек дөньягызны онытып әйбер сайлавыгызны карап торган идем, гафу итегез, – диде ир, үзенең тәрбиялелеген күрсәтергә тырышкандай. – Ярдәм итмәссезме икән, хатын су буе исемлек язган – «Ариель – белая роза», «Сиф лимон», «Камей – бархатное прикосновение». Боларның кайсысы нәрсә соң?

 

Минем шунда гына ирен читенә елмаю кунды. Мескенем, аңа ни-нәрсә икәнен аңлатырга онытып, химия алырга җибәргәннәр икән! Мин ялт кына моның арбасына ул әйткән әйберләрне тутыра башладым. Шул рәвешле бик культуралы гына бетәсе иде аралашу дигәнең.

 

– Җәфа инде сез, хатын-кызлар, – диде ир, көрсенеп. – Юктан проблема тудырып, баш катырырга дисәң, сезгә куш.

 

Күркә төсле күперә башлап, тураеп басканымны сизми дә калдым. Мин ярдәм йөзеннән аның арбасына кирәкле нәрсәләрен тутырам, ә ул... Болай да сөбханалла күзләремнең маңгайга таба үрмәли башлавын күреп, тыныч кына дәвам итә бит әле: «Юк, менә бөтенегез дә шундый бит сезнең. Балагыз белән ирегез өйдә, диванда телевизор карап калгандыр инде, мөгаен. Сезгә ни пычагыма бөтен ял көнен әрәм итеп, кибеттә вакыт уздырырга? Менә минем хатын, су буе исемлек язып, атнасына бердәнбер ял көнендә мине кибеткә чыгарып җибәрде. Кер юу порошогы, сабын, унитаз-раковина чистарта торган чара, дип яза алмыймы әллә ул? Юк, роза исе килгән порошок, лимон исе килгән нәмәстәкәй, кокос исе килгән сабын кирәк аңа. Тормышны юк-бар белән катлауландырасыз да, аннан без гаепле калабыз».

 

– Кызык, – дим. – Ә нишләп сез – ирләр бөтенегез дә «Лада-Калина»да йөрмисез дә манты-өчпочмак урынына токмач ашамыйсыз соң? Лада да шул машина, макарон да шул ук ризык бит инде...

 

– Әле менә шуның өстенә телегез мин сиңа әйтим. Машина белән порошокны чагыштырмагыз инде сез. Икесе ике нәрсә! Ир өйдә булганда, аның белән сырпаланып диванда гына телевизор карап ятарга кирәк, чукынып китсен сабын белән порошогы. Ял көнен өйдә уздырырга кирәк ул – юк-бар эзләп кибет баетып йөрисе түгел...

 

– Менә, – мәйтәм, – «Ариель – белая роза»гыз һәм сау булыгыз!

 

– Ә нишләп сез башка төрлесен алдыгыз, анысы әйбәтрәк булып, минем хатын ишетми калмасын тагын. Иртәгә үк кибеткә җибәрәчәк.

 

– «Ариель – белая роза» белән күлмәге юылган ирләргә аллергия булырга охшап тора, – дим, зәһәрләнергә тырышып. – Ә болай сез алганы белән мин сайлаганы исе һәм исеме белән генә аерыла.

 

Үземнең ачу белән бергә елмаясы да килә. Зәһәрләнми бит бу Алла бәндәсе, ничарадан бичара дигәндәй, үз фикерләрен бәян генә итә. Мине күзәтеп, хатын-кыз психологиясенә нәтиҗәләр чыгара...

 

Сабын, порошок кулда

 

Тәнне юабыз суда булганчы, өй янына кайтып туктап, иремә шалтыратам. Теге тугыз килолы порошокны кибет янындагы арбадан машинага да көчкә алып салган идем. Ул да чыга-чыгышка: «Моның тагын да авыррагы юк идеме соң?» – ди. Никадәр авыррак, бәясе отышлырак чыга, дип аңлатып торыш юк инде, пакетларны бер-бер артлы аңа бирә торам.

 

Мин кайтканчы, «халык» диванда телевизор караган, минсез аларга күңелсез булган, «ял көнендә бергә булырга кирәк сәясәте» сүз саен коелып кына тора... Ә теге порошок белән сабын ничек өйгә кайта да ни рәвешле киштәгә тезелә дигән уй миннән калганнарны борчымый булып чыкты. Әни-хатын гел өйдә, гел янда булырга тиеш һәм вәссәлам!

 

Мин исә сайлап алып кайткан әйберләремне кабат исни-исни шкафларга тутырам. Өйдәгеләр өчен барыбер икәнен беләм, ә миңа теләсә кайсы ошамый шул инде, нишлисең. Бәлки, бераз җәфалыгыбыз бардыр ул яктан. Нәкъ ирләрнеке кебек үк дәрәҗәдә. Артыгы да түгел, киме дә. Шулай булмаса, Ходай Тәгалә безне тиң һәм парлы итеп яратмас иде. Яныгызда нәкъ сезнең кебек үк уйлаучы, сезнең төсле үк эшләүче, шыр акыллы хатыннар булса, ничек күңелсез булыр иде сезгә, ә, ирләр?


Гөлнара ҖӘЛИЛОВА
Шәһри Казан
№ |
Шәһри Казан печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№32 (822100) / 08.12.2012 21:26:38

Техникум дипломы белән порошокны аера беләм.
Мондый сабын,порошок исеңне ,Гөлнара,үзең генә иснә.

№31 (822046) / 07.12.2012 23:22:17

Таныш,минем катыным юк,өйдшем бар.Язмагыз миңа кагылмый.

№30 (822045) / 07.12.2012 23:07:23

Үз хатыны белән өендә мөнәсәбәтләрен ачыклый алмаган җәфа кисәге,кибеттә бер таныш булмаган хатынга бәйләнгән.

Мин очраган булсам әллә ниләр әйтер идем әле.. Кем әйтмешли он сам нарвался..

№29 (822044) / 07.12.2012 22:19:09

Ирләр белән сүзләшмәгез!Без булдырабыз.Муҗ всегда прав,т.к. он началник,катын -подчененый.

№28 (822041) / 07.12.2012 21:45:10

Риф №8, Оят булса да шуны әйтим әле, Сез нинди бала ясыйсыз, шундый кыз - малайларны тудырабыз без.

№27 (822037) / 07.12.2012 21:10:25

ТЭННЕ ЮАБЫЗ СУДА БУЛГАНЧЫ -бу ни дигэн суз сон анламадым

№26 (822012) / 07.12.2012 08:28:33

Чәйнәргә юньлерәк "ризыклар" куй әле, админ. Юкса, монда Мыраулар җаның ни теләсә шуны яза торган диварны Гөлнара туганның нидер ачыклый алмый азапланган сәхифәсе белән бутый башлады. Бу инде көлке булса да, кызык түгел!
Чүтеки, Корылтай эшен башлады түгелме...

№25 (821998) / 06.12.2012 22:40:11

Иркә, аннары шуны да әйтмәкче булам әле,һәммәбез дә,Мруда күңелдәге бушлыкны тутырабыз сыман.Урыс әйтмешли,кто то от жира бесится,кому то (них...)не чо делать.))

№24 (821997) / 06.12.2012 22:35:48

Решил мужик однажды сдуру,
Познать своей жены натуру.
И прежде, чем улечься спать,
Домохозяйкой вздумал стать.

Тут закрутилась карусель:
На целый день от сих до сель.
Будильник бешено трезвонит,
И мужика на кухню гонит,
Готовить завтрак для семьи:
"Ну, где тут тапочки мои?"
Глаза пытаются открыться,
Но продолжает что-то сниться.
И быстро справив по нужде,
Несётся наш мужик к плите.
Мяучит кошка под ногами.
"Брысь! – ей в ответ, – Не ели сами."

Ох, как готовить нелегко:
Сбежало тут же молоко,
Яичница почти сгорела.
Глядь, канарейка улетела.
Махнув рукой на дуру-птицу,
Мужик решил сварганить пиццу.
Жена торопит его с чаем,
Кричит: "Мы точно опоздаем!"
Захныкал сын: "Я спать хочу.
Я не хочу идти к врачу."
А милое созданье... дочка
Сказала: "В школу не пойду. И точка!"
Ушли все, тишина в квартире.
Мужик расслабился в сортире.
План действий начал обсуждать,
Что делать и куда бежать:
Полы помыть, пропылесосить,
Бельё замачиваться бросить.

Да, не забыть бы – магазин.
Но как успеть? Ведь я один.
Сюда бегом, туда бегом...
Всё нынче в доме кувырком.
Уж вечер, все как будто в сборе.
Готовить ужин надо вскоре.
Мужик опять бежит к плите.
Горит еда в сковороде.
Жена: "Пюре пересолил".
А сын: "Мне сок ты не налил".
Дочь отказалась вовсе есть,
Решила за уроки сесть.
В работе пролетел весь день.
Мужчинка наш почти, как тень.
Сын: "Папа, расскажи мне сказку".
Жена: Ах, надо сделать маску".
Ушла на танцы с кем-то дочь.

Считай, уже накрылась ночь.
Мужик мечтает о постели,
Как будто он не спал недели.
Но тут жена: "О, дорогой,
Не хочешь "поиграть" со мной?
Мне почему-то, вдруг, не спится.
Как? Ты не можешь шевелиться?
Ты чем был занят целый день,
Коли сейчас лежишь, как пень?"
Мужик ответить не успел,
Мужик наш смачно захрапел.
Он понял женскую натуру,
Когда жены напялил шкуру.

№23 (821996) / 06.12.2012 22:30:47

Иркә,мин чамалыйм инде ,ни турында әйтергә теләгәнгеңне.Әйт Иркә,"пусть все услышат" ,)))анекдоттагы кебек.
Купэда баралар икән бер хатын бн бер грузин.Теге хатын пырт иттергән бер заманны,бармагын ирененә куеп грузинга "меҗду нами"дип әйтә икән.Бу хәл бер-ике тапкыр кабактланган.Грузинның ачуы килгән дә,"защем между нами,пусть всэ нухают",дип әйткән ди.

№22 (821994) / 06.12.2012 22:17:50

чын татар, ))))
әйтерием инде бер сүз)))) мин үпкәләмим, ә син үпкәләрсең)))))

№21 (821991) / 06.12.2012 21:56:18

Авыл апае,рәхмәт инде,хет муҗикны яманламыйсың!Ә теге, син әйткән "җитешсезлекләр" һәммә ир кешедә дә була иорган хәлләр(котелҗныйны әйтүем)Без - ирләр просто гордый халык бит,барысын да белгертеп бетерәсе килми кәхәр.)))Тем не менее,һәммәбезгә дә тигез картаерга язсын иде өстәгебез! 

№20 (821988) / 06.12.2012 21:25:03

кайчан язарга ойрэнер инде бу бала...

№19 (821987) / 06.12.2012 21:24:03

Авыл апае: "Бер дигән асыл ирләрне бармак белән генә санап чыгарырлык".Дөнья шулай бара инде ул,әгәр хәзер чын ирләр сирәк очрый икән, шул ук сәбәпләрдән аның чын хатын-кыз дигәне дә бармак белән генә санарлык.

№18 (821980) / 06.12.2012 19:56:32

КАРТЛАЧка.Донья бетә дип нигә керосин белән шырпы алып куясың,бетсә бөтен планета белән бетә инде ул,бер кеше дә исән калмый.Ул вакытта бөтен кешеләр я тәмугта,я оҗмахта булалар.

№17 (821978) / 06.12.2012 19:46:47

Авыл апае, эгэр шулай булса,эти-эниеннэрдэ бик канительный кеше булганнар икэн бит

№16 (821977) / 06.12.2012 19:44:21

Астагыга җавап, мин андый түгел)))) мин тач хатын-кыз кебек))) Менә бил турысында нәзегрәк, аска таба түгәрәкләнеп китә)))). Минем бабай такта җарата, ну, такта кебек булып булмый әлегә)))

№15 (821976) / 06.12.2012 19:39:39

КАРТЛАЧ, хайван кош-корт асрамыйбыз, шәһәр катыннары кебек савсеми удобствами яшим дип әйткән бит инде мин сезгә. Шәһәр квартирындагы кебек, телим икән өйдән дә чыкмыйча яши алам)))) Бабагыз да шуңа күнеп бетте инде, аның да бик асрыйсы килми))))

№14 (821975) / 06.12.2012 19:36:49

Аул апасы урдэклэрен куп ахры.Урдэк кебек такылдыйсын.

№13 (821974) / 06.12.2012 19:35:12

Риф, матуркаем, кара әле язмаңны, минекен дә кара. Кайдан килеп чыккан дип синнән сорадыммы мин? Сорадыммы дип сорыйм? Син нигә миңа акны ак, караны кара дип исбатламакчы буласың суң? Тудырган - булган, сине тудырган өчен мин синең анаңны орышмыйм ләбаса. Анаң нинди булган, аңа үзе кебек, үзенә охшаган һәм үзенә ошаган малай бүләк иткәннәр. Бары шул гына. Причом монда синең анаң. Сиңа да бала татырга кушмадым шикелле. Тапкан өчракта да үзең нинди, нәк шундыйны бирерләр иде. Артык та түгел, ким дә түгел, тач үзең кебекне. Әгәр үләнгән булсаң, әгәр малаең, кызың булса, бел, алар синең үзең кебек, үзеңә охшаган булырлар, кыяфәтләре дә, карахтирлары да үзеңнеке булыр, үзеңә лаеклы яхшы яки начар эш-гәмәлләр кылырлар. Көзгеңә үпкәли алмыйсың инде, үзең нинди, алар да шундый булырлар. Бигайбә.

№12 (821973) / 06.12.2012 19:34:17

Ир дигәннәр юк инде алар,барда үзгәрде:ирләрнең имләре,күт яклары үсте,ал яклары йомшады.Хатын кыз дигәннәре: ирсымакка әверелделәр,күтләре такта кебек-сөяк,имиләре юк диәрллек,аяк атлаулары ирләрнеке кебек,тавышлары калын,тешләре эре.Шул сәбәпле буйдак ирләр күбәйде.Ахрызымандыр инде бу.

№11 (821972) / 06.12.2012 19:28:36

КАРТЛАЧ, апага суз тидерэсе булма!

№10 (821971) / 06.12.2012 19:25:31

Авыл апасы дуңгызларны карап бетергәч компага кереп маташа.Ахрызаман бетә дип барлык кибетләрдән шырпыларны алып бетергәннәр.21 декабердән соң шырпы кирәк булырмы икәнни ?.Мин үзем киросин алып куйдым күп итеп.

№9 (821970) / 06.12.2012 19:24:56

Карагыз эле, мине бер сорау борчый, нинди яхшы, кызык мультфилмнарны бетерделэр. Ярый - хуш....Телевизор-радиодан ниндидер +15, + 8 саннары курсэтэлэр, бу рекламага шул яшьлек балалар кертелэ дилэр - ярый - хуш....Мине нигэ ул жырчыларны бераз тыймыйлар, ярый...ярым шэрэ чыгалар, ярый - хуш...Тик нигэ шул хэтле чиныйлар???? Нигэ шул хэтле эллэ нинди яшелле-зэнгэрле тавышлар чыгаралар. Нигэ менэ боларны балаларнын психикасына туры йогынты ясавын кузалламыйлар. Эле ике минут элек кенэ золэйлэ торкеме сою килээээээээ дип чинап ятты эфирдан. Менэ зинхар кемгэ ошый икэн бу жыр, минем бала кузлэрен зуур ачып, куркуыннан еларга куркып урэ катты. Кирэкмэгэнне ботенлэй куймасыннар иде....

№8 (821969) / 06.12.2012 19:21:21

Авыл апае, ишеттем апа. Шундый ирлэрнен кайдан килеп чыкканын белэсегез килсэ,роддом тэрэзеннэн барып карагыз,Сез безне китерэсез бу доньяга,Сез-Энилэр! Ирлэр бала тапмый эле

№7 (821968) / 06.12.2012 19:18:07

Риф, сиңа кем әйтте мин салдым дип? Икәү бергә этләнеп салып кергән өй бик беләсең килсә. Син сөйлисең бер төрле, ә ул сиңа әйбернең сул җагын әйләндереп кидермәкче була. Җаратмыйм, гомер буе җаратмадым килде-китте иррсымак хәсрәтләрне. Бу сайтта да кемнең кем икәнен бич белеп бетердем инде. Бер дигән асыл ирләрне бармак белән генә санап чыгарырлык. Калганнарыгыз хатыннардан хуҗе, гайбәтче байбәтчә белән бер. Менә вәт, ишетмәсәң ишет, колагың булса тишек.

№6 (821966) / 06.12.2012 19:08:30

Акбаш, матурым, бәлки шулай булгандыр ул чакларда. Балниска барып, әгәр үтерәсез икән, бөтенегезне аякка бастырам дип тавышланып та җөргән әле, җаныкаем. Балалар җылашып беткәннәр, 8-9 класста укыйларые. Алар әнинең кечкеник кенә өендә әни җанында булганнар ул вакыт. Хәзер андый түгел инде, өйрәнде көн итәргә.Хәзер алый җатмый, чөнки миңа җәйләрен озак вакытка дәваланырга китәргә туры килә. Кайткан төшемә бар да тәртип була.)))

№5 (821965) / 06.12.2012 19:04:35

Авыл апае, ирсез ике этажлы ой житкергэн хатыннарны минем ишеткэнем юк,эгэр белсэгез минада эйтерсен эле

№4 (821963) / 06.12.2012 18:48:09

Авыл апае, син үзең иреңне бер эш тә эшләтмичә,иркәләп өйрәткәнсең.Минем әни берәр атнага кунакка китә иде апалары янына,ә әти берүзе донья көтә иде.

№3 (821961) / 06.12.2012 18:20:38

Шул җафадан башка гына яшәп җатучы ирләрдән сорарга кирәк. Рәхәтме-җукмы, алар әйтсеннәр.
Рәхәткә чыдашалмаганнарның яшәү рәүешен үзгәртеп карарга ярый. Вәт була хәлләр.
Балҗниста брачлар мине үлә дигәч, минеке ике итаҗлы авыл өен дуңгыз абзарына әйләндереп икенче катның батариларын катырып шартлатып бетергән иде. Үзе 3 кә 4 митырлы кәтилнигә күченеп, кыш уртасында өйгә җакмый җаткан иде. Менә сиңа җафа. Җафасызлык нишләтә ирләрне.

№2 (821960) / 06.12.2012 17:52:45

Белмим, куп булырмы? Шул да булдымы проблема диясе генэ килэ?

№1 (821959) / 06.12.2012 17:35:49