• 05.10-22.10 2021-2022 хоккей сезоны. Татнефть Арена
  • 17.10 "Корт", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 22.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 23.10 Рөстәм Вәлиевнең тууына 60 ел. Искә алу концерты. Филармония. 17.30
  • 23.10-24.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 27.10 "Мио, минем Мио", 6+, Кариев театры, 18:00
  • 28.10 "Ләйлә вә Мәҗнүн" , 12+, Кариев театры, 18:30
  • 01.11 Юрий Шатунов. КСК "Уникс". 19:00
  • 03.11-07.11 Ришат Төхвәтуллин. Сула. КСК "Уникс"
  • 10.11 Валерий Меладзе. Татнефть Арена. 19:00
  • 20.11-24.11 Гүзәл Уразова һәм Илдар Хәкимов. КСК "Уникс"
  • 26.11 Данир Сабиров. Ике юбилей. Моноспектакль. КСК "Уникс". 18:30
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. "Фәрештә түгел". УНИКС
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. Фәрештә түгел. КСК "Уникс"
  • 18.12 Татар җыры. «Казань Экспо», И.Шакиров ис. концертлар залы. 17:00
Бүген кемнәр туган
  • 17 Октябрь
  • Әхмәт Саттар (1939-2018) - язучы
  • Роза Туфитуллова - журналист
  • Лидия Әхмәтова - җырчы
  • Рәшидә Җиһаншина (1917-2003) - актриса
  • Гали Хуҗи (1912-1966) - шагыйрь
  • Илгиз Гайнуллин - көрәшче
  • Альбина Шаһиморатова - опера җырчысы
  • Үзебезнең умарталыктан бик тәмле, яхшы сыйфатлы бал сатыла. 3л - 1300 сум. Күпләп алучыларга, бәясе килешү буенча. Шулай ук кәрәзле бал да бар. 89625497103
  • В Казани на улице Сахарова ищем девушек (девушку) на подселение в зал в двухкомнатную квартиру 89923389181
  • Актаныш.услуги:жалюзи рулонные шторы рольставни рольворота ,ремонт москитных сеток 89375814252 Айдар
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Детскому саду N 292 ново-савиновский район, требуется музыкальный руководитель на 1,5 стаки
  • Сниму 1 ком.квартиру в Советском , Вахит.р-не.Со всеми удобствами,платежоспособная, чистоту гарантирую.Сама работаю, татарка 47 лет.Убедительная просьба прошу риелторов не беспокоить, сниму только от собственника.Тел.89870673548 Гульфиза.
  • Сниму квартиру до 18-19 все включено, татарка, работаю, без вп, тишину, чистоту и своевременную оплату гарантирую, писать WhatsApp +79961212519, риелторов прошу не беспокоить.
  • Продаю натуральный цветочный МЕД со своей пасеки 1л-500руб т.89503210410
  • Әле һаман шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны белмисезме? Бу хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 8 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • диван-книжка сатыла. аксыл-көрән төстә.8 мең. яхшы хәлдә. казан. тулырак мәгълүмат ватсап аша. 89047619147
 
 

 
Архив
 
22.08.2012 Мәгариф

Альберт Гыйльметдинов: Мәктәп эшчәнлеге кимендә кичке сәгать 8 гә кадәр дәвам итәргә тиеш

“Мәктәп эшчәнлеге кимендә кичке сәгать 8 гә кадәр дәвам итәргә тиеш. Ә күпчелек очракта анда тормыш төшке сәгать икедән соң тынып кала”, – дип белдерде ТР мәгариф һәм фән министры Альберт Гыйльметдинов Мамадыш районында “Дәрестән соң мәктәп” дигән темага багышланган укытучыларның төп август киңәшмәсендә. Мәктәпкә белем бирү генә түгел, хезмәткә өйрәтү, балаларның сәләтен ачарга ярдәм итү бурычы йөкләнә дигән сүз бу.

Сер түгел, соңгы вакытта мәктәпләрнең дә, ата-аналарның да күзенә бердәм дәүләт имтиханнарыннан башка берни күренми башлады. Баланың мәктәптән аттестат алып чыгуы барыннан да мө­һимрәк. Укый гына күрсеннәр дип, ата-аналар газизләренә эш кушарга куркып тора хәзер. Белем йортларының күбесе хезмәткә өйрәтү дигән нәрсәне онытып бара. Билгеле, моңа мәктәп комбинат­ларының ябылуы, хезмәт дә­ресләренең кимүе дә сәбәпче булгандыр. Бу исә үз чиратында балаларда ялкаулык чиренең тагын да артуына китерде.

 

– Бездә дәрестән соң эшчәнлек системалы рәвештә алып барылмады, кайдадыр ул бик яхшы оештырылса, кайдадыр бөтенләй юк дәрә­җәсендә. Балаларны хезмәткә өйрәтергә кирәк. Алар көндәшлеккә сәләтле булып үсәр­гә тиеш. Кулга чүкеч, кө­рәк тота белмәү бик начар, – дип белдерде киңәшмәдә катнашкан ТР Президенты Рөстәм Миңнеханов.

 

Хезмәтнең тәрбияви кө­чен, әһәмиятен аңларга барыннан да бигрәк хезмәт базарындагы кадрлар кытлыгы, вуз тәмамлаган яшьләрнең эшкә яраксыз булуы этәргәндер, мөгаен. Президент тракторчы, машина йөртүче кебек белгечлекләргә техникумнарда түгел, мәктәптә укытырга киңәш итте. Шул ук вакытта соңгы вакытта укучыларның 9-10 нчы сыйныфларда калмавына да борчылды ул. Бу исә үз чиратында клас­тер системасының өзе­лүенә китерде. Шушы урында республика башлыгы: “Кластерлар системасы булдыру яхшы эш иде, әмма без аны боздык”, – дип искә алды. Президент фикеренчә, укучының урта белем алып, вуз тәмамлап, компетентлык үзәкләрендә тәҗрибә туплавы яхшырак. Ә башлангыч һәм урта һөнәри белем бирү системасын камилләштерәсе бар әле. Бу шул ук вакытта вузларга да кагыла. Рөстәм Миңнехановның авыл хуҗалыгы, ветеринария академия­­ләрен тәмамлаган егет-кызларның авылга кайтмавы борчый. Анда агроном, зоотехниклар җитми. “Без укыганда курста берничә шәһәр малае булса, калганнары авылдан иде. Авыл балалары үз төбәкләренә эшкә кайта иде. Ә хәзер алар авылга кайтасы дип белмиләр дә. Укыйсың икән, кайтып эшлә инде син”, – дип әйтергә мәҗбүр булды ул. Шәһәрнең алдынгы предприя­тиеләрен исә яшь белгеч­ләрнең белем дәрәҗә­се канәгать­ләндерми. Бу уңай­дан Казан вертолет заводы тәҗрибәсе башкаларга үрнәк булып тора. Казан авиация институтын тә­мамлаган белгечләр завод таләпләренә җавап бирмәгәч, җитәкчелек бу эшкә үзе кере­шә. “Казан­ның 8 нче гимназиясендә авиамодель юнә­ле­ше буенча тү­гәрәк ачтык. Башта балалар, мәктәпне бетергәч, КАИда мәҗ­бүри укырга туры ки­лә­чәк, дип борчылганнар иде. Берничә айдан түгәрәктә иң сәләтле балалар гына калды. Завод эшчәнлеге, станок­лар белән таныштыру яшь техник­ларның кызыксынуларын тагын да арттырды. Алар горурланып үзләрен “вертолетчылар” дип йөртә башлады.

 

Быел әлеге сыйныфтан 18 укучы КАИга укырга керде”, – дип чыгыш ясады киңәшмәдә завод директоры Вадим Лигай. Аның фикеренчә, 9 нчы сыйныф укучылары өчен икътисадның төрле тармаклары буенча мәгълүмат бирергә кирәк. Вузга әзерлекне дөрес оештырганда, белгечләр үз һө­нәрләре буенча эшләр, дәү­ләтнең дә, ата-аналарның акчасы җилгә очмас. Моннан предприятие, югары уку йорт­ларының нәрсә эшләргә тиешлеге ачык күренә. Ә мәктәпләр үз чиратында нишләргә җыена икән?

 

Укучыларны эшкуарлык ни­гезләренә, хезмәткә өйрә­­тү, сәләтләрен үстерү максатыннан “Дәрестән соң мәктәп” дигән проект әзерләнде. Мәктәпләрдә төрле төрдәге тү­гә­рәк эшчәнлеге гөрләп торырга тиеш булачак. Проект инде кайбер мәктәпләрдә тормышка ашырыла башлады да. Әмма министр Альберт Гыйльметдинов ассызыклаганча, ул өстәмә белем бирү системасын алыштыра алмаячак. Әлеге кысаларда берничә проект тәкъ­дим ителә. “Минем мәктәбем сәламәтлеге” дигәнендә катнашкан укучылар респуб­ли­каның бер­дәм экологик картасын төзегән. 74 мәктәптән мең ярымнан артык бала даими рәвештә укыган мәктәбе янындагы су, туфрак, һава составын тикшереп тора. Бил­геле, монда укучыларга физика, биология, география кебек төрле фәннәрдән үзләш­тергән белемнәргә таянырга туры килә. Ә “Мәктәпнең IT-ос­таханәсе” проекты балаларны иске компьютерларны ремонтларга өйрә­тә. “Яшел мәктәп” проекты нигезендә укучылар агачлар утыртып, аларны тәрбияләп, шәһәрнең экологиясен яхшыртуга өлеш кертәчәк. Аларның хезмәтлә­ре, бәлкем, фәнгә дә файда китерер. “Дәрестән соң мәктәп” кысаларында һәр белем бирү учреждениесе үз проектын тәкъдим итә ала. Бүген иң яхшы 101 проект билгеләнгән инде. Моннан чыгып, бала­ларның 95 проценты кул эше белән шөгыль­ләнә дип нәти­җә ясарга мөмкин.

 

Сәләтсез бала булмый, ди­ләр. Бары тик аларның нәрсәгә сәләтле булуын ачыкларга, аны үстерүгә булышырга гына кирәк. Түгәрәкләргә килгәндә, барлык ата-ана да баласын анда йөртергә акча тапмаска мөмкин. Әйтик, спорт түгәрәкләренә язылу өчен айга мең сумнан артык акча кирәк. Шулай итеп, ул теләк баланың хыялында гына кала. Шуңа күрә бу проблеманы да хәл итәсе бар әле. Уку йортының кичкә кадәр эшләве ата-ана өчен дә бик яхшы. Бала ышанычлы кулларда, өстәвенә кирәкле эш бе­лән шөгыльләнә. Чөнки күпчелек әти-әни эштән соң кайта бит. Бу, үз чиратында, балалар арасында җинаять­челекнең, тәртипсезлекнең кимү­енә дә китерәчәк. Монысы да бүгенге заман өчен бик мөһим.

 

P.S. Узган ел Мамадыш районы укучылары 22 миллион сум күләмендә продукция җитештергән. Әлеге акча балаларны төшке аш белән тәэмин итү өчен тотылган. Президент мамадышлылар тәкъ­дим иткән “Җир Әлифбасы” дигән проекттан канә­гать калды. Әлеге районның уңышлары башкаларга да үрнәк булып тора.


Сәрия САДРИСЛАМОВА
Ватаным Татарстан
№ 166 | 22.08.2012
Ватаным Татарстан печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№557 (883773) / 17.09.2014 20:21:20

№555

Cәлам Адаш!!! Күптәннән күренгәнең юк иде. Исән-имин булуыңа сөенеп куйдым.)))

№556 (883772) / 17.09.2014 20:10:26

Админ, сез куйдыгыз мени?

№555 (883768) / 17.09.2014 20:01:31

Стамбулда КАртлач яши,мин төгел.

№554 (883767) / 17.09.2014 20:00:03

Яшим әле,мине үлем алмый
Яшәү көче бирә, дусларым.
Алар яшәгәндә,мин яшәрмен
Алар үлсә, мин дә үләрмен.

№553 (883766) / 17.09.2014 19:49:02

Гөлсинә Кашапова, Истамбулга каян килеп чыктың? Әллә берәр төрекне бәхетле иттең? )))

№552 (883765) / 17.09.2014 19:44:21

Үзем тыңлыйм,үзем ирексездән
Күзәтәмен назлы ак йөзен.
Бик әйтәсем килде:
Җитәр,ханым,
Башка җаен табыйк ла сүзнең !
Ләкин,никтер,белмим әллә нишләп
Мин оялып кына, мыгырдап;
Әйе,әйе ,дидем,
Мин хәтерлим....
Утырыгыз,мин бик
МИн бик шат
Хәзер сезгә бераз шигыр укыйм,
Анда сәрхуш Рәсәй тавышы.
Бик төзек һәм төгәл эшләнгәннәр,
Хисләрендә чегән сагышы




Р.S
КАртлач

№551 (883763) / 17.09.2014 19:40:26

каян эзләп таптың,инде мин аны онытканмын бит.
Сәләм сиңа,Стамбулдан !

№550 (883759) / 17.09.2014 19:30:52

мина 5 жемлэ исем кергэн кирэк

№549 (814313) / 11.09.2012 05:20:19

әйдә комметларны 1000гә тутурыйк инде укытучылар!
беләм,вакытыгыз юк, шулай да.

№548 (814182) / 09.09.2012 22:48:11

Порою, кажется, что жизнь перевернулась,
Друзья забыли, а удача отвернулась...
И непонятно, отчего змея кусает,
А это жизнь... тебя на прочность проверяет.

№547 (814031) / 08.09.2012 10:49:48

Хормэтле Админстратор,минем ЛС.га язып жибэр алмассыз микэн,Альберт Гыйльметдиновка ничек итеп мэктэбебезгэ автобус сорап язарга икэн? Алайса республика буенча барлык мэктэплэрнен уз автобуслары бар, безнеке юк. Безнен дэ ай саен 750-1000 сум тулэмичэ бюджет хисабыннан бушка йорисе килэ...Бер семядан 2шэр бала укучылар бар.

№546 (814029) / 08.09.2012 10:28:17

22 ел мәктәптә укыту дәверендә нинди генә дәреслекләр белән эшләргә туры килмәде. Соңгы елларда башлангычта эшләмәгәч, ничек икәнен белми идем. Вәйт кичә белдем әй!!!!!!!!
ФГОС узган уку елыннан барлык мәктәпләргә дә керде. Беренче класста укучы кызым узган уку елы дәвамында 4 әлифба гына алыштырды. 2 классның татар теле(Мияссарова) дәреслеге башында ук бирелгән кагыйдә каян алып язылды икән ул? \"Без авазларны КҮРӘБЕЗ һәм ишетәбез\" дигән беренче җөмләсе үк аяктан екты.Алга таба тагын нинди \"алтын\" кагыйдәләр бардыр, белмим, актарырга курыктым. Җитмәсә ятлап килергә кушканнар. Ул дәреслекләрнең җитешмәве бөтенләй икенче мәсьәлә, булганында да шундый акылга сыймас җөмләләр булгач, җитешмәве хәерлерәк түгелме икән дигән фикер туа.
Менә яздым да инде, хәзер уйлап утырам инде, әллә башкалар авазларны чынлап та күрәләрме икән,дип, белмәссең дә,элекке әкиятләрдә язалар иде бит, авызыннан бака коела дип... 3D мазар белән күрешме икән әллә???
Тагын нинди яңа кагыйдәләр уйлап табып тагарлар, Ходаем, балаларым укып бетергәнче САБЫРЛЫК бир!

№545 (813914) / 06.09.2012 16:57:46

Картлач, рәхмәт яусын сиңа!!!!Шигырең бик тә матур...

№544 (813882) / 06.09.2012 07:48:56

У
))) Оятсыз сайт түгел, ирекле сайт.))) Икенчедән, кайбер оятсыз икейөзлеләрдән аерымлы буларак, Гөлсинә, кайда язышканын, нәрсә укыгынын яшерми.))) Менә бит, нәфрәтләнгән атлы булып кылансагыз да, рәхәтләнеп, кереп, ким дигәндә, карап чыккансыз . Әле, http://tishek.ru/kommentlar-yazmauchylar-karagan-bulyp-chyga/ битендәге Юрист куйган ссылка буенча да кереп чыккансыздыр.)))

№543 (813871) / 05.09.2012 22:55:38

Ә Гөлсинә шушы картлачларның
Икесенә дә бик ошаган.
Картлачларның берсе - олырагы
Эхем-эхемгә бик охшаган.

№542 (813870) / 05.09.2012 22:43:41

Миндә шулай,ирексездән
Чама хисен онытып җибәреп,
Әй ялгыштың дускай,бик ялгыштың
Элегерәк нәрсә уйладың ?
...........
МИНЕКЕ

№541 (813867) / 05.09.2012 22:15:46

Мин бу язмамны,яшь укытучы Гөльсинәгә бүләк итәм.Кайчанда булса искә алып,Картлач(ник) бүләге дип укучыларына күрсәтер.

№540 (813866) / 05.09.2012 22:07:12


Үзем тыңлыйм,үзем ирексездән
Күзәтәмен назлы ак йөзен.
Бик әйтәсем килде:
Җитәр,ханым,
Башка җаен табыйк ла сүзнең !
Ләкин,никтер,белмим әллә нишләп
Мин оялып кына, мыгырдап;
Әйе,әйе ,дидем,
Мин хәтерлим....
Утырыгыз,мин бик
МИн бик шат
Хәзер сезгә бераз шигыр укыйм,
Анда сәрхуш Рәсәй тавышы.
Бик төзек һәм төгәл эшләнгәннәр,
Хисләрендә чегән сагышы
.................

=============================
Ничегерәк килеп чыкка ????????

№539 (813864) / 05.09.2012 21:58:12

Ярдәм,үтерәсең ич,младчина

№538 (813863) / 05.09.2012 21:51:03

Чегән сагышы Рүзәлдә)))

№537 (813862) / 05.09.2012 21:48:57

Чегән сагышы,әйе, бу тишектэндэ эзлэмэденме? http://tishek.ru/

№536 (813861) / 05.09.2012 21:41:26

Беркая юк,эзләмәгән тишек калмады.

№535 (813860) / 05.09.2012 21:39:24

ишәк,атымы? 

№534 (813859) / 05.09.2012 21:38:33

Урладылааар
язып бетер инде шигыреңне.чегән сагышында туктап калган идең.ну кайсы биттә икәнен мин дә белмим(((

№533 (813858) / 05.09.2012 21:37:42

4-нче рәсем Иркәгә охшаган.

№532 (813857) / 05.09.2012 21:35:47

Кем соң ул ,Әти кешеме әллә ?.

№531 (813854) / 05.09.2012 21:24:13

№530 (813849) / 05.09.2012 21:13:34

Иркә түгел. Яшь икәне сизелә шул, фикерләре шуңа сай.

№529 (813845) / 05.09.2012 20:59:05

Шаккатам, әйе, мин укытучы, моны биредә бик күпләр белә бугай.Минем фикерләвем ничә миллиметр соң? Дәлилләп язарга кирәк, әфәндемме, ханыммы.

№528 (813844) / 05.09.2012 20:54:37

шаккатам, сузлэрендэ Иркэ сизелэ

№527 (813843) / 05.09.2012 20:51:14

шаккатам,  узегезнен фикер тирэнлеге ничегрэк сон: сантиметрлап улчэрлекме, яки метрлапмы?

№526 (813837) / 05.09.2012 20:44:50

Гөлсинә Кашапова, син укытучымыни? Нишләп соң бик сай фикерләвең? Җәллим синдә укыган балаларны.

№525 (813836) / 05.09.2012 20:44:49



Күп белүгә караганда да, аз белдереп, эзләнү орлыгын
салу һәм эзләнгәнен табарга юллар күрсәтү – мөгаллим
бирә торган хезмәтләрнең иң кадерлесе, иң зурысыдыр.
Галимҗан Ибраһимов
Төп бит Тәҗрибә уртаклашуМетодик берләшмә Эзләнүләр һәм табышларУкучылар, сезгәӘти-әниләргә Фотоальбом Кунаклар китабы Яңалыклар Якуплар табыладыр вакыт белән... М.Әгләмов "Тукайдан хатлар"


Максат: М. Әгъләмовның тормыш юлы һәм иҗатына күзәтү; “ Тукайдан хатлар” поэмасын өйрәнү һәм анализ ясау; укучыларның фикерләү сәләтен үстерү; М.Әгъләмов иҗаты аша Г. Тукайның мәһабәт образын укучыларга күрсәтү, аның бүгендә халкына хезмәт итүнең символы булып торуын ассызыклау.

Җиһазлау: М. Әгъләмов рәсеме, әсәрләре күргәзмәсе, Интерактив китап “Г. Тукай “, компьютер, экран.



I. Дәресне оештыру.

II. Үзләштерелгән белем һәм күнекмәләрне камилләштерү

1. Зәй төбәгенең күренекле шәхесләрен барлау.

2. Җирле язучы һәм шагыйрьләрне искә төшерү.

3. М. Әгъләмовның тормышы һәм иҗаты турында укучыларның чыгышы. ( Алдан әзерләнү буенча )

4. М. Әгъләмовның “Бары шул....”, “Мин әйттем” шигырьләрен 2 укучыдан сөйләтү.

5. Дәфтәрләрдә эш. М.Әгләмовның “Эзләүчеләргә” шигыреннән эпиграф итеп бер строфа яздырыла:

- Кем җырлый анда? – Тимерче бугай.

- Кем җырлый анда? – Игенче бугай.

- Кем әйтте моны? - Ә бу мин генә.

- Син үз җырыңны җырлап кил менә.

Шулай ук М. Әгъләмовның төрле елларда чыккан “Кыңгырау” (1970), “Учак урыннары” (1973), “Исәнме йөрәк” (1978), “Киләчәккә кайту” (1987), “Мин әйттем” (1991) һ.б. китапларының исемлеген яздыру.

6. Дәреслек материалы белән танышу.


И.Юзеевның "Гашыйклар тавы" әсәре

Максат:

- әсәргә анализ бирү;

- укучыларның фикерләү сәләтен һәм иҗади активлыгын арттыру;

- укучыларда туган якка мәхәббәт, табигатькә сак караш тәрбияләү.

Җиһәазлау:

И. Юзеевның “Гашыйклар тавы” әсәре, шагыйрьнең портреты, таблица, дәреслек, әдәбият дәфтәре.

Дәрес планы:

I. Дәресне оештыру.

II. Үзләштерелгән белем һәм күнекмәләрне актуальләштерү.

1. И.Юзеевның тормыш һәм иҗат юлын искә төшерү.

2. Өй эшен тикшерү.

III. Әсәргә анализ ясау.

Әсәрнең язылу елын, илдәге тарихи вакыйгаларны, әсәрнең жанрын билгеләү.
Образларга характеристика бирү.
Әсәрнең идеясен, темасын билгеләү.
Әсәрдә күтәрелгән проблемалар.
Әсәрнең сюжет композициясе.
Әсәрнең әһәмияте.
IV. Дәресне йомгаклау, нәтиҗәләр чыгару.

V. Өй эше бирү.

VI . Укучыларга билгеләр кую.

Җ авазы һәм хәрефе

Максат: 1) җ хәрефенең дөрес әйтелешенә һәм язылышына ирешү; 2) фонематик ишетү сәләтен, сөйләм сәнгатьлелеген үстерү; 3) игътибарлылык, табигатькә карата сакчыл караш тәрбияләү.

Җиһазлау: җ хәрефе таблицасы, “Җәй” картинасы, курчак, уен моментлары, табышмаклар, шигырьләр,тизәйткечләр, мәкальләр.

I. Дәресне оештыру.

II. Фонетик зарядка.

Дөрес уку күнекмәләре.

к – IкI, IкI

карга көзге дөге гөмбә

тургай кеше агач газ

кыш кош гүзәл гараж

кәбестә күркә агым яңгыр

III. Үзләштерелгән белем һәм күнекмәләрне камилләштерү.

1.Табышмаклар әйтү.

Соскы борын бакылдык, Тышы баллы ит,

Күп сөйләшә такылдык. (Үрдәк) Эче татлы төш,

Ул нәрсә?( Өрек)

Башы тарак, койрыгы урак. ( Әтәч )

Уйласаң, табарсың; Кызарып пеште,

Җиргә төште. ( җиләк )

Миндә юк, миң дә бар. ( ң хәрефе)

Шәһәрдә бар, рәхмәттә юк.

Һәм дә бар, хатта юк. (Һ хәрефе )

Үрдәк, өрек, әтәч, һәм, җиләк сүзләрен тактага язу..

- Балалар, бу сүзләр нинди хәрефләрдән башланган?

- Ә, ө, ү, җ, һ хәрефләреннән башланган.

- Татар теленә хас аваз һәм хәрефләрне искә төшерү. ( ә, ө, ү, ң, җ. һ )

- ә, ү, ө - нинди авазлар?

- Нечкә сузык авазлар.

- җ, ң, һ – нинди авазлар?

- Тартык авазлар.

- Тартык авазлар үзләре нинди авазларга бүленәләр?

- Яңгырау һәм саңгырау тартык авазлар. Җ, ң – яңгырау, ә һ – саңгырау тартык аваз.



№524 (813834) / 05.09.2012 20:33:08

Картлач, үзең нихәл?

№523 (813831) / 05.09.2012 20:28:26

Ярый инде фикерләрең торып-торсын.521 не укып кара.Явно админ урлады.

№522 (813829) / 05.09.2012 20:23:57

Картлач, дәресләрем бик матур узды, Ходайга шөкер!Укучыларым искиткеч яхшылар.Кызганычка каршы, мин әйтергә теләгән барлык фикерләремне дә монда яза алмыйм.Аннары вакытым да тар хәзер.

№521 (813826) / 05.09.2012 20:15:26

Кичә шигыр яза башлаган идем,кая китте соң ?,югалттым бит.

№520 (813820) / 05.09.2012 19:22:26

укучы белән укытучы

http://www.youtube.com/watch?v=9g4_8Aim4zE&feature=g-trend

№519 (813811) / 05.09.2012 15:50:05

Абыстай,соңлагансың бераз. ике хатыным бар,өченчесе булып кына килсәң инде. карап карармын башта...

№518 (813775) / 04.09.2012 22:10:13

Админ, шушы 518 (минекен дә кертеп) коммент арасыннан "хәтә бы" темага кагылышлы 51 не М.РУчылар сөймәгән Т.Я.дә бастыра алсаң, бу бик яхшы булыр иде

№517 (813726) / 04.09.2012 18:38:07

73 яштә кеше таяк карты инде ул,шулай булсаңда мин сиңа икенче катынлыкка исәп тотып яшим әле.

№516 (813675) / 04.09.2012 08:25:26

татарны кем бүлгәли дип беләсез?
татар үзе бүлгәләнә ул.

үзе чукынган.
үзе атеизм юлын сайлаган.
үзе дингә дә,атеизмга га ышанмаган.
үзе Булгар булган.
үзе бай татар булган.
үзе теләп аракы эчеп,хәерчелеккә төшкән.

саный китсәң бик күп төрле татар хәзер. татарның төрлелеге Матбугат.ру сәхифәсендә ЯРЫЛЫП ята.

иркә әйткән \"хөр Татарстан\" бер кайчан да булмаячак!
татарлар мәңгегә үз дәүләтләрен 1550 елларда саттылар!

һәрбер кауемнең үзенә тигән көмеше.

допустим,толко допустим,мруда язучылар белән хөр дәүләт ясадык ди.менә сезгә дәүләтегез дип безнең кулга тоттырдылар ди. дәльше што?
ил башы кем булачак? тоткан дине нинди булачак? дине юк икән,мораль кодекс комм. булырмы?

нишләрбез ул \"хөр татарстан\" белән иркә?

нәрсәгә нигезләп әйтәсең син ул сүзләрне?
әнә Фәүзия күтәргән азатлыкны да татарларны кайберләре күрә алмый.

шулай булгач,тыныч кына,матур гына эшләп(!),һәр татар гаиләсе бай булып,политикан булмыйча,алга яшәргә кирәк.

минем сүзләремнең дөреслеген, башка өлкәләрдә \"утрау\" булып яшәүче милләтшәшләрем авыллары тора! килеп керәсең,урамнар чиста,өйләр төзек,җомга көннәрендә мәчет тулы. яше карты намазда.

бүленү ул Казан (татарстан) татарларында гына!!!

миңа җавап язмасагыз да була. ялгышамдыр да. картаеп беткән кеше күзенә шулай күренә.
правда мин картлач түгел әле, 73 яшь кенә...

№515 (813642) / 03.09.2012 22:09:00

Гөлсинәнең беренче дәресләре ничегерәк үтте икән,ашыгып китеп буталмадымы икәәәәән ?

№514 (813631) / 03.09.2012 21:18:17

Картлач булсамда,509 лы бииик дөрес сукалый дип аңлыйм.Мин үземдә шундый ук фикердә. Дин дип тамак артыннан чабучылар күбәеп китте,алрда дин икенче чиратта,беренче чиратта Гөбәдия артыннан чабалар. ШУЛАЙ БИТ СОРЫ КОРТ.

№513 (813556) / 03.09.2012 10:54:20

ни нашим,ни вашим

№512 (813554) / 03.09.2012 10:51:29

айдар син татарча укый-аңлый беләсеңме,или татар телен тәрҗемәдән генә беләсеңме?
мин язмамны сорыга язган идем үзе,сиңа түгел. ике кеше сөйләшкәндә,синнән сорамасалар, тәрбияле кеше гамәле түгел - тәрбиясезлек билгесе!

мин бары, татарны бүлгәләүдә ислам диненең ни катнашы бар дип, сорау биргән идем!

значет, ислам диненнән башка да татарларны бүлгәлиләр.
соры, нигә ислам динен китереп кыстырасың кирәк кирәкмәгән җирләргә? күрәсең айдар әйткәнчә, татар әллә кайчан бүлгәләнеп беткән бит.кем добравольно кем үз теләге белән бүленгәннәр татарлар...
әнә соры да отщельником булып йөри,сам по себе гуляющии кот шикелле.
сорының дивизы:
не шаим,ни вашим,ни татарам ,ни чувашам.

№511 (813551) / 03.09.2012 10:19:32

Вот, наконец и сами признались, что сезнен цель татарны булгалэп юкка чыгару. Соры давно намекает же, динилэр динле тугел, а представители одной организации дип. За других не отвечаю, но Россия хокемэтенен ТАТАРны булгэлэвенэ категорический каршымын. Хоть каким предлогом: по религии, по месту жительству, по диалекту и.т.д.

№510 (813546) / 03.09.2012 08:44:24

// ...хакы булмаган кебек.//

соры кайда язганнар,бүлгәләргә ярамый дип?
халык саны алу алдыннан булган бүлгәләү хәлләрнен исеңә төшер әле.
син рәсәй хөкүмәтенә каршымы?
рәсәй хөкүмәтен дини секталар рәтенә кертәсеңме? синеңчә алар да диниләр?
татарны 15 төрлегә бүделәр,моны ислам дине эшләде што ли?

белербелмәс килеш утрасың инде....

хаман бер җөмлә,яңалык юк язмаларыңда.алмаштыр инде бозылып беткән пластинкаңны,бик каты шатырдый...

№509 (813545) / 03.09.2012 07:01:21

картлач

Һич югы берәр җирдән, "Ислам диненә ышанам", яки "Ислам диненә ышанмыйм" дигән язуымны таба алырсыз микән?))) Ышану яки ышанмау, бары тик минем эш, аны тикшерергә башка берәүнең дә хакы да юк!!! Татарны сөйләшү диалектына карап, тоткан диненә, яки гел дә диндә булмавына карап бүлгәләргә хакы булмаган кебек.)))
"Мин дини" дип, аны әләм урнына күтәрүчеләрнең дә чын күңелдән ышануына шикләнәм. Инанган кеше, аннан "разменная монета" ясамый, инануы ҮЗЕ өчен кирәк, башкаларга күрсәтү өчен булса, моысы инде чын күңелдән булмый...

№508 (813541) / 02.09.2012 23:42:14

Соры корт,сорыныңда сорысы.Ислам диненә ышансаң болай язып утрмас идең.Лыгырдык !

№507 (813509) / 02.09.2012 19:16:34

Точно так ой ли!

))) Мин кызыллар белән дә, большевиклар белән дә түгел.))) Аллага шөкер үз башым, үз акылым, үз фикерем бар.))) Кумирларым да юк.))) Иң җенем сөймәгәне: үз фикерен башкаларга көчләп тагучы, үзен генә дөрес санаучы.))) Татарны сөйләшү диалектына карап, тоткан диненә, яки гел дә диндә булмавына карап бүлгәләүне кабул итә алмыйм. Татар халкы күп конфессияле булуы белән көчле, телендә күп диалект булу белән матур бит, юк исә...

№506 (813508) / 02.09.2012 18:56:30

Кактус,бормый сормый гына,әйберләрне үз исме белән атый икән,ул имансыз буламы?

Ышанып бетмим Соры корт синең язмый торуыңа.

Синең тоткан юлыңны шәйләп бетә алмыйым, "В.И.,ты за красных, аль за большвиков "- дип сораган Петька шикеллерәк.

№505 (813507) / 02.09.2012 18:47:14

"Җәелдерегез эшегезне барлык диннәргә"
Бу сайтта, "ислам динчеләре" (чын мөселманнар белән бутый күрмәгез) кебек, башка дин (секта) вәкилләре дә АГРЕССИВ рәвештә, урынлы-урынсыз, тулы бер халыкны нинди конфессиядә булуына карап бүлгәли башлый икән, аларга да һич шиксез үз фикеремне җиткерәчәкмен!!! Ләкин, хәзергә, Аллага шөкер, андыйлар юк...

№504 (813504) / 02.09.2012 18:37:19

Кактус динле кешедер муҗыт, түлке иманлы булуы икеле, алай бик тәква булгач, ник башкаларны аңгырага чыгарып яза, сабырлыгы шулмы?

№503 (813503) / 02.09.2012 18:28:31

Син башка диннәр турында да шулай язып кара,дөресен яз диюем!

Нигә ислам турында гына.Җитәрлек диннәр Татарстанда. Нигә каныктыгыз Татар,Соры корт,Айдар исламга? Җәелдерегез эшегезне барлык диннәргә.

Кеше динле яки динсез булуы бар,гаделсезлекне күргәч,җибәргән на чытери стороны.
Әлбәттә дини кеше алай әйтмәс.
Кактусны күпмк кыздырып карадыгыз,ә ул бик түземле булып сезгә алата,сүгенми бит. Менә ул динле кеше.
Сездә динлене динсездән аера белү сәләте бармы? Сезнең өчен намаз укучылар, сектантлар вахабитлармы?
Башыгызда, Райкин папа әйткәнчә, шариклар кыймылдыйлармы,әллә оешып катканмы?

№502 (813501) / 02.09.2012 17:58:34

әбидне, @сколько можно терпеть!@ Тоталитар режемны сагындынмы? Или Америка еврейлары акча биреп, гарэп илендэ укытканы гына отрабатывать итуенме? [АЮ №493]тэ ни дорес тугел? Доресне язу, Ислам буенча, пчрак ату буамы?

№501 (813498) / 02.09.2012 17:34:01

Менэ монда динне яклаучыларны карыймда берседэ тэрбияле тугел, ботенесе тупас, "дурак", "мэгнэсез" дигэн ярлыклар тагырга гына торасыз. Дин яхшылыкка ойрэткэч нишлэп сез шундый?(эллэ сез берэр сектагагына йорисезме?)

№500 (813497) / 02.09.2012 17:30:31

если не әбидне, дин яхшылыкка ойрэткэч нишлэп шул хэтле тупас син? эллэ дин яжшылыкка ойрэтмиме?

№499 (813495) / 02.09.2012 17:16:30

"кем булуыгызга карамастан диннәрне мыскыл итү,куркыныч эш,онытмагыз!!!

пора меры прнимать! и разобраться!"

Динне мыскыл итү белән, диннән "карачкы ясауны" фаш итү бер үк түгел!)))

"прнимать меры" и "разобраться" итә башладыгыз түгелме соң инде? "куркыныч эш" икәнен, сез язмасагыз да, мәрхүм Вәлиулла хәзерәт кабере һәрчак искә төшереп тора...

№498 (813475) / 02.09.2012 10:22:55

әбидне, доказательство белэн сойлэ. Юкка яла якканын очен узенэ элэгергэ может.Мин уземнен хэр сузем очен жавап бирергэ эзер, э син эзерме?

№497 (813472) / 02.09.2012 10:07:05

сколько можно терпеть!

бер мөселманның да Мруда һәм башка урында,Аю шикелле №493,диннәрне мыскыллаганын укыганым юк.
нигә шулай икән?
нигә берәүләр ислам динен,муллаларны мыскыллау мөмкин,ә бит бу язмалар межрелигиозный вража статиясенә туры килә?

бу нәрсә бу? организованно исламга каршы оештырылган һөҗүмме?

или башка диндәгеләрнең исламга пчрак атуларымы?
разбираться итәргә кирәк!
татар,соры корт,айдарлар белән.

кем булуыгызга карамастан диннәрне мыскыл итү,куркыныч эш,онытмагыз!!!

пора меры прнимать! и разобраться!

№496 (813436) / 01.09.2012 20:02:04

Голсинэ,хаталы язмаларынны укып кара эле,узенэ нинди билге куяр иден?

№495 (813407) / 01.09.2012 16:32:26

Миро,кызышып утыралар алар.Кайткач,әбиләренә эләгә.Әнә теге вакытта, Америкада Клинтон Мэликә белән Ак йортның бассенында су гына коендылар.Сенатор картлары Мэликәдән барсында бәйнә-бәйнә,кат-кат сөләттеләр.Әбиләре Мэликәгә рәхмәт әйтеп бетерә алмадылар шуның өчен.Ә Клинтонга "ширинка" кушаматы гына эләкте.

№494 (813368) / 31.08.2012 22:06:01

Аю, бәйрәмнәре дә төрлечә. Бер һинд киносында гает бәйрәмен күрсәткәннәр иде, ярым шәрә кызлар җырлап-биеп күңел ача, картлар карап утыра.

№493 (813361) / 31.08.2012 21:14:11

Юкла инде,мин аларны сукыр каен төбенә утыртмакчы була идем.Ни өчен дисеңме,менә кара:
Ислам динен тотучылар=
Татарсан
Башкортлар
Кыргызлар
Үзбәкләр
Казахлар
һ.б.
Барысыда Исламга төрлечә табыналар, ул гынада түгел Коран уку кагидәләре һәммәсенең үзенчә.Даҗе Әлифбаларыда үзләренчә.Менә шуны сорамакчы идем Мулла-Шуллалардан.

№492 (813360) / 31.08.2012 21:03:13

" КПССка дан"- диеп кычкыручылар дин эhеллэре булып бетэлэр, шунысы кызганыч.

№491 (813336) / 31.08.2012 18:40:21

Бу тирәдә Коръән укучылар булса сөйлшәсе сүзләр бар иде.

№490 (813334) / 31.08.2012 18:35:47

Безне-татарны ул авырудан һич бер врач терелтә алмас шул.Без шундый булып туган,шундый булып үләрбез инде.

№489 (813324) / 31.08.2012 17:48:38

Картлач, рәхмәт сиңа.Ошады, әлбәттә!Матур чыккан ич!Программага килгәндә, мин аны аңламыйм.Ул язмалар белән нишләргә?Мин бит программист түгел.
Хөрмәтле укытучылар, укучылар, әти-әниләр!!!!Мин барчагызны да Белем бәйрәме белән котлыйм.Ходай безгә сабырлык, акыл, КЕШЕЛЕКЛЕЛЕК бирсен иде...Милләттәшләрем, көнчеллек, хөсетлек дигән авырудан терелеп, бергә, бердәм булсак иде...

№488 (813313) / 31.08.2012 16:54:02

БИИИИИИК ДӨРЕС.
Бу көнчелек гәләмәте,татар-гәләмәте.

№487 (813311) / 31.08.2012 16:34:22

Чын картлач, мин югарысыйныфларны укытам быел.Уку тизлеген тикшерү белән артык мавыкмыйМ мин, борчылма.Барчагызны да бәйрәм белән! Ә безнең бәйрәм берендә)))))Эш программаларым әзер, матур киемнәрем дә көтеп тора. Ә укучыларымны белмим, алар мине белми.

Хәерле юл,укучыларыңны барлы-юклы уңышлары өчен дә мактасаң оттырмассың.


Менә прорамма,простейший вариант на VB:
DIM K AS INTEGER
Print "Время норматив=";K
1:Print"На старт !внимание!"
For V=K TO 1 STEP-1
Print V;"Секунд"
GOTO 1
PRINT"Марш"
Next V
Print "Paxmat

Бусына шатланмадыңмени ?

№486 (813310) / 31.08.2012 16:27:27

Гөлсинә ул бергенә
Бер бишмәткә бер сәдәп күк,
Бик тансык һәм гөлгенә.

Бу Картлач язмасы,ошадымы әллә ?

№485 (813306) / 31.08.2012 15:45:54

нокта, бу сүзләрне үзенә дә белем һәм тәрбия җитмәгән кеше генә әйтә ала. Сезнең кебекләрдән туган балаларны укыткан укытучыларга сабырлык бирсен Ходай.

№484 (813296) / 31.08.2012 12:26:05

Кызганыч,балаларны узлэренэ дэ тэрбия хэм белем житмэгэн укытучылар укытачак.Нишлисен,заманы шундый.

№483 (813274) / 30.08.2012 19:53:46

№454, әсәрнең авторын беләсе килә иде...

№482 (813270) / 30.08.2012 19:42:07

Чын картлач, мин югарысыйныфларны укытам быел.Уку тизлеген тикшерү белән артык мавыкмый мин, борчылма.Барчагызны да бәйрәм белән! Ә безнең бәйрәм берендә)))))Эш программаларым әзер, матур киемнәрем дә көтеп тора. Ә укучыларымны белмим, алар мине белми.

№481 (813242) / 30.08.2012 12:02:53

№480 (813214) / 29.08.2012 23:11:03

Сезгә министерствоның чираттагы уйланып бетмәгән нәмәстәсен (бүтәнчә атап булмый) үз фикерләрегезне әйтер өчен элеп куйдылар. Данилгә рәхмәт!!!
Ә сез, үз фикерләрегезне " по сушеству(урыччага күчеп тормадым) әйтәсе урынга, тагы шул ук эшоләп торган укытучыларга бәйләнү җаен карыйсыз...
Ата-аналар ягыннан тулы ...........

№479 (813213) / 29.08.2012 23:06:26

АЗЫРАК БАТАЛДЫҢ

№478 (813212) / 29.08.2012 23:04:13

КЕЛӘДЕҢ КЕЛӘДЕҢ

№477 (813211) / 29.08.2012 23:04:12

№74
татар булу өчен тагын нинди базовый белем кирәк инда..Иптәш, шыр надан икәнегезне күрсәтмәгез инде.. Ата- анаң татар, син тугачтан мулла чакыртып зурлап исем куйганнар, балабыз чын мөселман булсын, киләчәктә оялмасын, безгә үпкәләмәсен дип сөннәткә биргәннәр..беренче сүзеңне ана телендә әйткәнсеңдер..

№476 (813208) / 29.08.2012 23:00:52

авылдашка, бу сүзләрең белә ни әйтмә келәдең, кәбәм???

№475 (813207) / 29.08.2012 22:58:35

471-дөрес түгел,андый хәлне мин белмим.

№474 (813204) / 29.08.2012 22:54:55

авылдашка..
Кызганычка каршы..бу шулай.. татар дигән милләт эреп юкка чыгачак..Эш шуңа бара.. Кем әйтмешли.. "процесс пошел" но күптән инде..

№473 (813203) / 29.08.2012 22:54:32

Авылдашларга татар теле кирәкми,анадан булмаган,танадан булмый бит инде.Күп сйләштек,шактый белем дә алдык,ә син кайда иде соң?.Давай чакыр татар теле укытучыларын,ни көтеп торасың,чакырганнымы.Синең кебек наданнар белән ала язышмаячак бит.Аз булсада базовый белем кирәк,ә синдә ул бармы сың?

№472 (813202) / 29.08.2012 22:46:41

Куштаннык ярты бәхет диләр,ләкин аларның саны бик аз.Алар рәтлерәк тормышта яшәсәләр дә мин аларга кызыкмый.Кемнеңдер күтен ялап үзеңнең кешелегеңне сатып-югалтып яшәгәнче лудше ач утырам.Бу минем философиям хәм кешелегем.Минем бер дустым бар.Ул гөмер буе шулай куштанланып,баш иеп,куркып,профсоюз босы булып эшләгәнди булып йөрде.Кешедән артык мал җыя алмады,хәерче булыпта яшәми мин тоҗе ач-ялангач түгел.Ә мен ул,үзенә гөмерлек авыру алды-курку аывыруы.Ул үз хатынын күрүгә калтырап төшә,аркыл бер сүздә әйтә алмый.Хатыны издеваться иткәнгә риза булып яши,даҗе телефонннанда хатыны чыгып киткәч кенә сөйләшә ала.Идән,кер юа,өй мәшәкәтләре тулаем аның өстендә,һ.б.

№471 (813200) / 29.08.2012 22:38:02

беренчедә, ничек партсобраниягә йөрисең инде член булмагач..
Үзләре теләп чыкты, алда әйтеп кителгәнчә, профсоюз бушлай аракы салып бирә иде..ике кешегә бер чәки..шул бушка килгән аракыга кызыгып..

№470 (813198) / 29.08.2012 22:24:49

Дөрес сзлзрең бар.Шуны онытма ул чорда КПСС ка кем керде дип беләсең соң.Менә алр: кулсыз,аяксыз,төрле сорттагы гәрипләр,куштаннар,наданнар,белемсезләр,ялкаулар,подхалимнәр(күпчелек) менә алар указка белән чыкталар парадка.Без алдангы карашлы белем ияләре үзебез теләп чыктык,чыкмасакта бугымды эшли алмадылар.Парт собраниегә йөрмәдек,профсоюз үл мәсьәләне күтәрмәде,премиянедә кисмәделәр.Ул куштаннарны коллектив кешегәдә санамады,просто дәшми,курми идек.

№469 (813196) / 29.08.2012 22:05:20

картлач..
кычкыргансыңдыр, сүздә юк..тик исерек баштан.. Ул чорда демонстрациягә чыкмаган өчен премиядән колак кагырга була иде.. Әгәр дә член булыпта чыкмасаң партия билетын өстәлгә салдыра иделәр..бу инда коммунистлар өчен алдагы тормыш өчен "крест" иде..демонстациягә хәр бер оешмадан җаваплы кеше профсоюз исәбендән аракы алып чыга иде..күпчелек шул халявный аракыга алданып чыга иде.
шул аракыны эчеп исергэч булгандыр татарча акырулар

№468 (813195) / 29.08.2012 21:58:21

картлач
Миңа СССР чорында хәрби бурычымны ГДРда үтәргә туры килде..Барлык союздаш республикалардан булган солдатлар үз телләрендә газета укыйлар иде..Алар өчен газета яздыра иделәр.. Мин бу хакта, нигә татар телендә газета алдырмыйлар дип зомполиттан сорадым..Улда кистереп кенә җавап бирә алмады, ләкин баребер мин уточню дип әйтте.Бераз вакыттан соң мине Особый отделга чакыртып бик матур гына аңлаттылар..
Нәк ссссср вакытында татар теленең тамырына балта белән чаптыларда инде..

№467 (813194) / 29.08.2012 21:56:30

Булды,булмаган кая ул "КПСС ка Дан" дип кычкра идек,парад вакытында. Син әле тумаган идең,бииик кызык күңелле чаклар бар идеееееееееееееееее.

№466 (813191) / 29.08.2012 21:37:44

картлач, СССР вакытында, татарча ишек артында качып тэмэке тартканда сойлэшэ идегезме? Казанда бер татар телендэ эшлэуче мэктэп бар иде. Татар балаларына ноленче дэрес итеп укыттылар аны. " Слава КПСС" лозунгасын татарча кургэнен булдымы?

№465 (813189) / 29.08.2012 21:15:09

Менә прорамма,простейший вариант на VB:
DIM K AS INTEGER
Print "Время норматив=";K
1:Print"На старт !внимание!"
For V=K TO 1 STEP-1
Print V;"Секунд"
GOTO 1
PRINT"Марш"
Next V
Print "Paxmat"

№464 (813180) / 29.08.2012 20:41:34

Илнур юкны сөйлисең.СССР вакытындада рәхәтләнеп татарча сөйләшә идек урыслар янында.Ачулары килә иде сүздә юк,ләкин без аларны үртәп тагыда кызуырак лыгырдый идек. Бу проблеманы өстәгеләр күтәреп чыктылар,эш күрсәтәбез дип.Үз телеңдә сөйлшү проблемасы булганы июк,бервакыттада.

№463 (813178) / 29.08.2012 20:33:45

Хаман тикшерүдә,тикшерү.Бу тикшерү кайчан бетәр икәәәәәәән ?

Гөлсинә,син беренче классларны укытасыңмени?.Алай итмә,балаларны клас алдында кимсетмә. Ата-аналары бергәләп әкиәтләр укысыннар.Башың ватма !

Татарстанда,бергенә татар теле укытучысы бар икәәән,улда булса Гөлсинә.

№462 (813170) / 29.08.2012 19:29:26

Илнур,исемеңне дә саф татарча язсаң,эшлэнгэн эшнең күплеген дәлилләр идең!
Котлавың очен рэхмэт, укытучы булмасам да хәтерлим, без авыл балаларына марҗаларның иностранцы!-дип кычкырганнарын!

№461 (813169) / 29.08.2012 19:26:06

Кадерле укытучылар, Сезне Татарстаннын олуг бэйрэме белэн тэбрик итэм! 1990 елнын август ахырында кабул ителгэн декларация булмаса- бу сайтта, татар теле дэреслэре бу кулэмдэ булмас иде. Казан халкы уз урамында татарча сойлэшергэ ояла иде бит. Трамвайдагы кара яулык бэйлэгэн маржа эбилэр, КГБ агентлары сыман татарча сойлэшучелэрне тикшереп кенэ тордылар бит. Кая анда хэзерге кебек ботен автобуска кэрэзле телефоннан "Туган як" жырын янгырату. Эшлэнгэн эшлэр байтак, эшлэнэсе тагы да кубрэк эле...

№460 (813155) / 29.08.2012 14:52:51

Картлач, ну мин бит завуч та,директор да түгел, Миңа расписание уроков кирәкми.Шулай даул программаны синнән ничек алып була? МИн завучка бирер идем.
Рифма, мин синең белән килешәм, ләкин елына бер тапкыр булса да тикшерергә кирәк бит инде...
454, рәхмәт инде үзеңә))))Бик матур чыккан))))

№459 (813123) / 28.08.2012 22:38:27

Матбугат редакторының форматы ярамый икәәәәәән

№458 (813122) / 28.08.2012 22:35:33

R A C P I C A N I E urokov( 1 - Cmena ) NA:04-20-2011 God.
Rukowoditel sk. 01 ___________ Образ
_________________________________________________________________________________________________________
|n/n | 5a 5b | 6a 6b | 7a 7b 7v | 8a 8b | 9a 9b | 10a | 11a |
_________________________________________________________________________________________________________
| 1 . |Татарс . |. . |Татарс . . |. . |. . |. |. |
| 2 . |Puccki Matemt |Татарс . |Puccki Matemt Татарс |Angliy Puccki |Angliy . |Matemt |. |
| 3 . |Matemt Puccki |Angliy Татарс |Matemt Puccki Angliy |. . |Puccki Татарс |. |Matemt |
| 4 . |Angliy . |Puccki Matemt |. . Puccki |Matemt . |Татарс Matemt |Puccki |Angliy |
| 5 . |. . |Matemt Puccki |Angliy . Matemt |Татарс . |Matemt Puccki |. |Puccki |
| 6 . |. |. . | . . |. Matemt |. . |. |Татарс |
_________________________________________________________________________________________________________
| 1 . |Татарс . |. . |Татарс . . |. . |. . |. |. |
| 2 . |Puccki Matemt |Татарс . |Puccki Matemt Татарс |Angliy Puccki |Angliy . |Matemt |. |
| 3 . |Matemt Puccki |Angliy Татарс |Matemt Puccki Angliy |. . |Puccki . |Татарс |Matemt |
| 4 . |Angliy . |Puccki Matemt |. . Puccki |Matemt . |Татарс Matemt |Puccki |Angliy |
| 5 . |. . |Matemt Puccki |Angliy . Matemt |Татарс |Matemt Puccki |. |Puccki |
| 6 . |. |. . | . . |. Matemt |. . |. |. |
_________________________________________________________________________________________________________
| 1 . |Татарс . |. . |Татарс . . |. . |. . |. |. |
| 2 . |Puccki Matemt |. . |Puccki Matemt . |Татарс Puccki |. Татарс |Matemt |Angliy |
| 3 . |. Татарс |Matemt Puccki |. Татарс Matemt |Angliy . |Matemt Puccki |. |Puccki |
| 4 . |Matemt Puccki |Angliy . |Matemt Puccki Angliy |. Татарс |Puccki . |Татарс |Matemt |
| 5 . |Angliy . |Puccki Matemt |. . Puccki |Matemt . |Angliy Matemt |Puccki |. |
| 6 . | . |. . |Angliy . . |. Matemt |. . |. |. |
_________________________________________________________________________________________________________
| 1 . |Татарс

№457 (813121) / 28.08.2012 22:27:34

Әлләниләр телисез,ә менә "РАСПИСАНИЕ УРОКОВ"-программасын теләмисез.Кызыыык,әллә бу директорлар наданнар инде.

№456 (813120) / 28.08.2012 22:12:09

Путин төсле Ир табасым килә.Мин аны биии к яратам.

№455 (813119) / 28.08.2012 22:10:09

Гөлсинә, матурым, уку тизлеген тикшерү белән мавыыкмаска кушалар бит хәзер.Уку тизлеге- баланың шәхси үзенчәлеге һәм ул башкалар алдында тикшерелергә тиеш түгел икән.

№454 (813117) / 28.08.2012 21:59:21

Гөлсинә ул бергенә
Бер бишмәткә бер сәдәп күк,
Бик тансык һәм гөлгенә.

№453 (813116) / 28.08.2012 21:52:31

Нинди программа кмрәк соң,ул нидән гыбәрәт,башта аңлат ,аңласам эшләп бирермен.АНдый программа пока юк,булсада сатыла дигәч китеп баралар.

№452 (813097) / 28.08.2012 19:02:04

Мэктэптэ быел укытыр укучы да калмады, хэр сыйныфта икешэр укучы.

№451 (813072) / 28.08.2012 16:06:19

Минем Тишектә утыруым сезне борчымасын, аптекарша апа.
Әсәрләргә килгәндә рәхмәт!)))
Уку тизлеген тикшерү өчен, махсус программа бар дигән иделәр.Кем шул турыда белә?

№450 (813035) / 28.08.2012 11:58:55

Бөтенләй ярылып ятмсаса, кем нинди ник белән яза дип уйланганым юк. Мөһиме ни яза. Үземнең башка исемнәр белән язган юк диярлек.Шулай да монда диагнозлар куеп утыручының кем икәнен белдем. Үзе әйткән тишек сайтында.Админ, бан куйгансың икән аңа, әйбәт булган, аңа яраклы урын шул.Аянычы шунда - татар теле укытучысы.Мин үзем дә банда, әмма миңа зарары юк. Файдасы булды)))) Менә Ил шуннан бирле дураклар дип язмый әле.

№449 (813029) / 28.08.2012 11:23:37

Нәрсә, татар теле белән рус теле, география белән биология ОБҖ,рәсем, физо, җыр, хезмәт дәресләре дәрәҗәсенә төшеп утырдымыни инде? Нинди аңсыз халык утыра соң монда?
абзый, син башта киштә-киштә дәфтәрләр өеме тикшереп кара. Андагы кып-кызыл хәреф хаталары үзе бер хезмәт. Болай да дәфтәр тикшергән өчен тиен генә түлиләр. Ә үз телен чүпкә чыгарып утыручыларны мин бөтенләй аңламыйм. Маңкортлар диясе генә килә.

№448 (813020) / 28.08.2012 09:28:43

405-кә, математика,физика укытучысы татар теле,география,музыка,ОБЖ,рэсем укытучысы белэн бер торле зарплата ала.Минемчэ дэ бу дорес тугел.

№447 (813019) / 28.08.2012 09:15:55

даина, мин дэ 3 елдан бетэ дидем бит.2 кат.аттес. срогы чыккач.

№446 (813011) / 28.08.2012 07:29:02

Бу комментарияләрдә барысы да диярлек мәгариф хезмәткәрләренең фикерләре. Гомүмән мәгариф турында ни уйлый ата- аналар. Балаларыбызны үзебез эштә вакытта, бер күчкә җыеп, өй эшен тикшереп, бераз дәрес биреп, өйгә эш биреп исән имен кайтарып җибәргәч, бик зур рәхмәт, артыгына без ышанмыйбыз, калганы үзебездән тора. Ник дигәндә без беләбез, : әйтик нефть чыгару промыселе цехы өч бригадага бүленә. Һәр бригадада урманда я кырда оператор йортында, 35-36 журнал тутырыга кирәк барлык эшчеләргә. “Фантиковый период”. Иртән һәм кичтән абракадабра тыңларга кирәк.
Укытучыга план тутырырга , отчет язарга кирәк көндә. Болар барысы да кирәк. Ник дигәндә мин 100% әйтә алам, болар булмаса – застой мозгов башланачак. Бүген туган көн үткәрү, иртәгә новоселье, күршешенең яңа машинасың юу.
Балалар мәктәптәдә, институтта да белем алмыйлар, алар тик “естественный отбор “ үтәләр.

№445 (813009) / 28.08.2012 00:40:14

Ронода кәгазь сорыйлар,
Укытырга вакыт юк,
Отчет әзерләгән чакта
Дәресләрдә акт юк.
Кәгазь - бик важный атрибут,
Кәгазь кирәк срочно,
Кайчак кәгазь тутырганда
Чакырталар врачны.
Ә балалар - түзем халык,
Эшне алар аңлыйлар,
Чөнки мөгаллимнәренә
Зур ышаныч баглыйлар.
Бездә шундый тәртип менә,
Шундый бездә мәгариф.
Министрга рәхмәт явар,
Үзгәрттерсә әгәр,их!

№444 (813008) / 28.08.2012 00:24:17

Борчылма,\"әйе\",то есть \"да\",
Тиздән билгеләр бетә.
Бөтенесен сертификат
Һәм кошелок хәл итә.

№443 (813006) / 28.08.2012 00:09:00

Алдашулар ходка китте
Сыердан су савалпр,
Сыер савучы хатыннар
Мәктәптән пример алалар.

Чирек саен төзәтәбез
Икелене бишлегә,
Министрга отчет кирәк
Мәктәп белми ни эшләргә

№442 (813004) / 28.08.2012 00:05:33

Гөлсинәгә сүз әйтмәгез,
Тырышып укыткан чагы.
Балаларга аң-белемнән
Келәм тукыткан чагы.
Белем илендә болыннан
Гөлчәчәкләр җыйдырсын,
Һәр баланың күңеленә
Белем нуры иңдерсен.

№441 (813003) / 27.08.2012 23:54:53



Т ы н ы ч ЙОКЫЛАААР ?

№440 (813002) / 27.08.2012 23:52:23

Бик дөрес Син сукалыйсың
Зур белемгә ия Син,
Минемдә белемем артыр
Татар телен белсәң Син.

Татар телен начар беләм
Рус телен шулай ук,
Ике телдән кишмиш ясап
Надан калдым Үзбәк күк.

№439 (813001) / 27.08.2012 23:48:26

Тикшерүче кабырганы
Үзенчә турайткалый,
Күзләр йомып
Рөхсәт итсәң!
Гаептә таба алмый!

№438 (813000) / 27.08.2012 23:46:39

Укытучы бары тик УКЫТЫРГА тиеш.

№437 (812999) / 27.08.2012 23:40:03

Гөлсинәне әрләмәгез
Язганга планнарын,
Укучылар белмиләр шул
Фальшивый плпннарын.

План буенча эщлибез
К черту,программасы,
Тикшерче чи-бер надан
Аңламый программаны.

№436 (812997) / 27.08.2012 23:37:15

Дәреслекне галим язсын,
Программаны программист.
Әмер бирсә, министр да
Булыр иде молодис.
Мөгаллимгә калса иде
Ике кулына бер эш.
Чөнки укытучы бары
Тик укытырга тиеш!
Менә шул чак булыр иде
Тулы тәртип мәктәптә.
Министр һәм белгечләрне
Булыр иде мактап та.

№435 (812996) / 27.08.2012 23:30:24

Песи син филосов,гуманист,тахташ,син әлләкем..........
Моннанда шәп нәтиҗә бируе мөмкииииин түгел

№434 (812995) / 27.08.2012 23:29:06

сез аңламасагыз да татар теле укытучылары аңлар дип ышанам!)

№433 (812994) / 27.08.2012 23:28:35

Тикшерүче кабырганы
Үзенчә турайткалый,
Булмаган гаепләрне дә
Үстерә, зурайткалый.

№432 (812993) / 27.08.2012 23:25:18

Шуныда рәтләп,аңлаешлы итеп яза белмәгәч,ничек укытмакчы буласыыыыыыың ?

№431 (812992) / 27.08.2012 23:22:04

Менә-менә,шулай-шул
Укытучылар көтүе,
Начар укыган балага
Авыр гөмер итүе.

Укып баш ваттырмагыз
Бер үгезне суеп сатып,
Диплом алыр атагыз
Мәскәү Базарларыннан.

№430 (812991) / 27.08.2012 23:17:51

2 һәм 4 сыйныфта укучы рус сыйныфының татар балаларына татар теле һәм укудан әзер) эш программалары табарга булышыгыз әле)

№429 (812989) / 27.08.2012 23:14:15

Теничка кадәрдә укый алмыйсыз икән ич,вдумайтесь инде.

№428 (812988) / 27.08.2012 23:13:01

Укытканны тикшерәләр
Каршы төшеп юлына.
Шуңа күрә калды мәктәп
Техничкалар кулына.

№427 (812987) / 27.08.2012 23:12:08

Молодчины....ыыыы

№426 (812986) / 27.08.2012 23:06:38

Укытучы биш ел йөри
Белем алып калырга.
Техничкага бер ел җитә
Укып диплом алырга.

№425 (812985) / 27.08.2012 23:04:01

Директорга белем кирәк,
Управлять итәргә!
Командавать итеп кенә,
Булмый алга китәргә!

№424 (812984) / 27.08.2012 22:59:29

Завуч, директор кирәкми,
Әгәр акыл сатсалар.
Техничканы гел тыңлыйлар
бер акырып салса да.

№423 (812982) / 27.08.2012 22:57:08

Ай мескеннәрем !

№422 (812981) / 27.08.2012 22:54:56

Акыллы директор рәтен табар,кайгырма-это очень просто.
Категориясенә карап сәгәтен киметәм,пропорцианально.

№421 (812979) / 27.08.2012 22:49:13

Директорның белем зур
Командовать итәргә,
Дәрес бирүләре чаклы
Аңа ничек әйтергә.

Яратсагыз директорны
Күп сәгатләр алырсыз.
Телегезне озайтсагыз
Алты белән калырсыз.

№420 (812978) / 27.08.2012 22:47:23

абзый, АЗЫКАЙ, 2 категориягэ уткэрмилэр ич инде бездэ. бетте диделэр. утеп калган кеше акчасын алып бетерэ дэ дип анладым.

№419 (812977) / 27.08.2012 22:47:12

Санагач укытучыларны,
Исәбе бик аз икән.
Булгач булсын,
Класс тулсын!
Укытсын инде БАЛА!

№418 (812976) / 27.08.2012 22:40:35

Кирәкми безгә директор,
Завучы да кирәкми!
Техничканың дәрәҗәсе
Директорга эләкми.

№417 (812975) / 27.08.2012 22:37:33

Укытучыларны санап чыктым
Алыр өчен исәбен,
Бер балага 10 укытучы
Санадым җан кисгем.

№416 (812974) / 27.08.2012 22:30:44

Кирәкми безгә директор,
Завучы да кирәкми!
Техничканың опыты зур...
Дәресләр дә бирерлек!

№415 (812971) / 27.08.2012 22:15:55

Директор белән Завуч
Урокодателләр алар,
Техничканың опыты зур
Сәгат бирегез аңар.

№414 (812970) / 27.08.2012 22:11:52

Гөлсинә белемгә омтылучан зат дип аңладып, ялгышмасам. Аспирантурыга керсәң начар булмас иде,фәнеңне яратсаң.Гөмер буе мәктәбеңдә маташып надан каласың.Усрак балалар белән.По себе знаю.

№413 (812969) / 27.08.2012 22:04:12

Директор да укытсын,
Завучы да укытсын!
Алардан калса... сәгатьләр?
Техничкабыз да укытыр!

№412 (812965) / 27.08.2012 21:51:03

Директор да укыта
Завучы да укыта
Техничкага да сәгәт кирәк
Укытсын ул да эш юкта

№411 (812964) / 27.08.2012 21:45:57

Булдыргансың 5 легә

Тагы: Өлкән һәм башка төрлеләр
ВУЗ һәм Ткхникум укытучыларына бирелә. Өлкән укытучы мәктәп өчен ул шактый дәзрәҗ.Мисал өчен: Видущи инҗенер(кандидат,доктор наук)булырга мөмкин.Укытучыларны категорияләргә бүлү стаҗдан тора бугай,рабочий класта шулай ителә.

Исәнмесез,рабочий категорияле укытучылар.

Укытучыларны фәнненә карап зарплата бирергә кирәк.Татар теле укытучысы белән Математика укытучысы төреле коэфецинтлы зарплпта алырга тиеш дип исәплисе килә. Например 1*1.5

№410 (812950) / 27.08.2012 18:56:05

абзый, педагогик стажым егерме беренче гасыр башында тукталды. Кунелем белэн укытучы мин. Булган яналыкларны, вакыйгаларны ойрэнеп- кузэтеп барам. Укытучы иптэшлэрем, дусларым бик куп. Сезнен фикер алышуда уземне чит кеше диеп санамыйм.
Яна сайт буенча мин сезгэ булгэлэнергэ тэкъдим итмим. Бары тик неформаль сайт.Торле форумнар белэн. Интернеттан кучереп алган ачык дэреслэрегез планнары белэн булешергэ чакырмыйм. Башка hонэр вэкиллэренен андый сайтлары бар.

№409 (812928) / 27.08.2012 15:22:05

Кулымдагы йөзегемнең
Исемнәре чур шайтан,
Рифма йөри бу тирәдә,
Нур-(у)лы кайтыр бер айдан.)))))
(Ялганладым))))))

№408 (812926) / 27.08.2012 15:00:41

Ильнур,"""""""" Кулымда КГПИ дипломы, "Олкэн укытучы" дэрэжэсе бар. Укыту стажым уземэ житэрлек.""""""дип язгансыз.Олкэн укытучы дигэн исем беткэнгэ 15 елдан артык.Олкэн укытучы -2 енче квалификацион категорияле укытучыга узгэртелде.2 кв.категориядэ 3 елдан бетэ.Сез КАЙДА укытасыз сон?

№407 (812925) / 27.08.2012 14:59:46

Песи!
Шайтанка нигы белән
Язамын мин бу юлы.
Рифма кая китте икән,
Югалдымы Нур- улы?

№406 (812923) / 27.08.2012 14:37:16

Эхем-эхем шигырь аткан,
Нидер аның исәбе?
Билгеле шул, такмак язгач,
Димәк, шагыйрь кисәге.)))) 

№405 (812894) / 27.08.2012 08:49:51

Үзе Альберт исемле ди,
ә атасы- Гыйльметдин.
Нигә безнең министрның
татарчасы- белметдин?

№404 (812866) / 26.08.2012 23:23:47

Әйе сандугачикә

№403 (812855) / 26.08.2012 22:27:34

Гөлсинә Кашапова, нэрсэсе без??7?

№402 (812852) / 26.08.2012 22:21:55

Ильнур, бик эйбэт бит монда да. Булгэлэмэ , яме, кабэм. Шунын очен генэ кергэн булсан (мондагы фикерлэрне булгэлэргэ), синен бу булды , малатса...
Татар башын татар ашар....

№401 (812846) / 26.08.2012 22:00:27

http://etatar.ru/tat/cihan/resej/43435 укыгыз.без бу((((((((((((

№400 (812844) / 26.08.2012 21:54:45

Хормэтле укытучылар, бик матур аралашасыз. Укытучыларнын формаль булмаган аралашу сайты бармы ул? Булмаса тозик эле. hэр фэн очен аерым булек ачарга була. Монда узегезне борчыган сорауларны тикшереп, бераз мактанышырга да булыр. Сайт тозерлек акча булмаса_ министрдан сорарбыз. Приемга Укытучы, Зимагор, Рэвеш hэм Голсинэне жибэрербез. Сез ничек уйлыйсыз?

№399 (812842) / 26.08.2012 21:46:18

дурдом... башка суз юк... татар идиотизмы...

№398 (812834) / 26.08.2012 21:25:03

картлач,бунибу?

№397 (812831) / 26.08.2012 21:14:20

Йокла-йокла мәктәбче
Йоклап ял ит гәйбәтче,
Иртән торып басарсың
План язып тормассыыыыыың.

1-театр көйенә

Менә Г. бу сиңа күчтәнәч.
================================
FO.RU-керәсең,форумны ачасың
паролеңне язасың,шуның бел вәссәләм.

№396 (812830) / 26.08.2012 21:09:20

Картлач, вакыт җитеп бетми бит әле, кызым белән дә укырга-язарга, кушарга-алырга кирәк.

№395 (812829) / 26.08.2012 21:03:19

Cafin.fo.ru - бусы ничк ?

Сай төзедеңме тагы берне-шунда ?

№394 (812817) / 26.08.2012 19:48:04

Картлач, рәхмәт инде үзеңә))))Сабит дигән кеше, мин сиңа җавап бирә алмыйм бит, настройкаларыңны үзгәрт әле.Одноклассникида.

№393 (812813) / 26.08.2012 19:21:29

Җыен бестолковый фикерсымак җөмләләр монда икән.Керәсемдә килми башлады.
Гөлсинәгә күптин-күп,чуктыйн-чук сәләмемне җибәреп калучы, татар теленең грамматикасын талаучы булырмын.

№392 (812810) / 26.08.2012 15:23:37

Укытучы абыен, Теория вероятностины да аңлый алмаган кешенең, @Физика һәм физиканың астрономия бүлегендәге проблемаларны@турында аңлашучылар шул бер чама булалардыр инде. Мәһдинең күрше палатасында ятучыдыр дим.

№391 (812808) / 26.08.2012 14:07:01

Зимагур ни эшлэсэ дэ эшлэр,синен ....эшен бармы энем.Яп борыныннан тубэн тишегенне.Узебез аннарбыз.

№390 (812807) / 26.08.2012 13:28:26

Зимагур №391

"Физика һәм физиканың астрономия бүлегендәге проблемаларның чишелешен рәткә салырга вакыт җитте" )))Ну әйтеп тә куясыз инде, Зимагур.))) Физика өлкәсе белән танышлыгы фәлсәфә дип аталгән нигезсез сүзкөрәштән ишеткәннән артмаганнар физика өлкәсендә тәртип урнаштырмак.))) Ник, кеше һәр вакыт үзе әз генә булса да танышлыгы булмаган өлкәдә үзен бик белемле саный икән? Әллә, үзе аңламагач, башкалар да белми кебек тоеламы?

Зимагур энем, сезнең урын бар догматикларныкы кебек, дин тирәсендә, шуннан еракка китәргә тырышма инде. Бәлки, түбәтәй асты бушыраклар, үзегезне Мәһди итеп тә таныр.)))

№389 (812806) / 26.08.2012 12:52:30

Э топ тема хаман читтэ кала...жэй буе укытучылар,кемгэ "дэрес бирергэ" икэн, дип уздырганнар диярлек!

№388 (812805) / 26.08.2012 12:49:42

№332.Энҗебикә апа,рәхмәт инде соң булса да.Йошак кына басып киләсең дә,бер ике сыпырасың да,юашланам да калам менә.Энҗебикә апа,фәннәр өлкәсендә эшләргә вакыт җитте диеп тоям.Физика һәм физиканың астрономия бүлегендәге проблемаларның чишелешен рәткә салырга вакыт җитте.Фәннәр буенча эшләр бик күп,физика,астрономия белән генә чикләнми.
Фикерләрне матбугат.ру битенә урнаштырган өчен,АДМИНГА зур рәхмәт.

№387 (812804) / 26.08.2012 12:49:17

Матур,Сез укытучы апа-абыйларны темага таба борырга маташасыз,эмма монда нинди темаларга гына кереп китмэделэр инде.....тагын нинди темалар тикшерелер икэн? Укыйсы килми башлады...

№386 (812802) / 26.08.2012 10:54:52

Баланын дэрестэн сон мэктэптэ эш эшлэп ятарга вакыты юк бит хэзер, 6 дэрес мэктэптэ укый, сэгать бергэ музыка мэктэбенэ йогерэ, аннан оч сагать укый аннан йогереп кайта да инде кич житкэн, ашап алгач ойгэ бирелгэн дэресне эзерлэргэ кирэк, ансын да бик куп бирэлэр кайчан эш эшлэсен ул бала, ял итэргэ бер минуты да калмый бит анын, э идэнне уборщица юсын.

№385 (812787) / 26.08.2012 06:45:47

безнең халыкның умыртка сөяге юк инде. безпозвановочный! үз милләтен хурлап башка милләтләргә тәлинкә тота.
үз теле юк,үз сүзләре юк,грамматикасы юк - барысын да читтән ала,башта гарәп,фарсыдан кергән сүзләр булса,бу гасырда рустан кергән сүзләр.

акыллы башлар,борынгы сүзләр искеде дип,яңачалатып тәрҗемә итеп, туглап-болгатып бетереп,үзе дә анателен аңламас була!

ахмак "фән юлбашчыларыннан" ходай үзе сакласын.алар бетерә ана телебезне.

№384 (812781) / 26.08.2012 00:47:11

Наданлык җиңелде. Үчләшү шуны күрсәтә!
Мәхәббәт үзгәрмәде,Такташ әйткәнчә үзе иске булып кала, аны бары йөрәкләр генә яңарта.

Мәхәббәткә һәркемнең карашы төрле-төрле!

№383 (812780) / 26.08.2012 00:23:17

Йокла-йокла мәктәбче
Йоклап ял ит гәйбәтче,
Иртән торып басарсың
План язып тормассыыыыыың.

1-театр көйенә

№382 (812779) / 26.08.2012 00:17:16

Ятып алдың,шуның белән вәссәләм.

№381 (812778) / 25.08.2012 23:59:20

Тишек ру причем?

№380 (812777) / 25.08.2012 23:57:26

Сез элек(иске кешеләр)мехәббәт диеп,хискә бирелеп йөргәнегез башта.Хәзер мехәббәт сүзе тамырыннан үзгәрде,эчтәлеге үзгәрде.Ничек аңламыйсың шуны.

№379 (812776) / 25.08.2012 23:47:09

379, мин сезне аңлап бетермәдем)

№378 (812775) / 25.08.2012 23:42:44

Мехәббәт,мехәббәтнең булуы бәхәсле булганга күрә, тишек.ру га керә алмый калганнар бар.

№377 (812774) / 25.08.2012 23:28:43

Иркә,кысылмый торсана ?

№376 (812773) / 25.08.2012 23:26:20

Аңлаешы бер төрле,язылышы ике.


Җивите бесплатно !
Җивите без оплаты !

нигә шулай ?

Төнә дәшмәдең,ә бүген ?????????

№375 (812772) / 25.08.2012 23:22:04

Җүләрләр күчте,ә мин юк !

№374 (812769) / 25.08.2012 23:11:00

Урыста булган сүз ник бездә булмаска тиеш? Мәсәлән, Мәхәббәтнең барлыгы-юклыгы бәхәсле. Әйдәгез, алайса ул безгә урыстан кергәндер дип, ул һ.б. сүзләрдән дә баш тартыйк.
Бәлки урыслар татардан калькалаштыргандыр әле самый-самыйны?)

№373 (812768) / 25.08.2012 23:02:10

Иркә

№372 (812767) / 25.08.2012 22:59:50

Иң-иң русчаны сүзен-сүзгә тәрҗемә итү генә ул. Татарчада бер иңгә сыеп бетә, хет 10 иң дип әйтергә теләгез.

№371 (812766) / 25.08.2012 22:56:14

Бүген СССРның Чехсловакиягә танклар кертүенә каршы 7 кешелек демонстрация үткән көн икән.Шуларның икесен психик авыру дип психушкага тыкканнар, калганнарын төрмәгә утыртканнар.

Мондада диагнозлар куя башладылар.21 гасыр урамда. Тәрәзәгә үрелеп кара №359.

№370 (812765) / 25.08.2012 22:54:21

Азат кәрзиндәге алмаларның иң-иңнәрен))
Ә нэрсэне аңлата инде бу? Иң эресе? Иң кызылы? Иң тәмлесе, баллысы?
Берни дә аңлатмый.
Иң-иңнәр хет,ярый эле. Чонки ңитезлек сүзе үзе әйтеп тора нинди мәгънә икәнен.

№369 (812762) / 25.08.2012 22:45:42

Бу айда ВТ рейтинг буенча беренче урында. Әйдәгез, 500не җыйыйк булмаса.

№368 (812761) / 25.08.2012 22:40:44

Татар теленнән анатомия һәм физиологиягә күчтек

№367 (812759) / 25.08.2012 22:37:11

Критик,тиресен генә кисеп аталар шул,башын да,бүтән урыннан да обрезать итмиләр бит.Тиресен генә кисеп башландыралар бит.

№366 (812757) / 25.08.2012 22:27:21

татарларның үз телләре белән шулай кызыксынуы бик хуп.Бик рәхәтләнеп укып барам))

№365 (812756) / 25.08.2012 22:24:30

Мин сезгә мисаллар өстендә бик аңлаешлы итеп аңлаттым. Мондый сүзне татарлар бик еш булмаса да кулланалар: Азат кәрзиндәге алмаларның иң-иңнәрен генә сайлап алды да туганнарын сыйлады. Җитезлектә иң-иңнәр сынатмады, биш бәйгедә дә җиңеп чыктылар.
Сүзлектә иңгә-иң сүзе бар. Сүзләрне кабатлаудан барлыкка килгән парлы сүзләрне сүзлекләргә язмыйлар. Аның кирәге дә юк. Телдәге һәрбер сүзне сүзлекләргә язып бетерсәләр, тау-тау томнар тезелер иде. Зирәгрәк булыгыз, дуслар.

№364 (812755) / 25.08.2012 22:13:58

Тегелэй карасан да,болай карасан да кэмит.Печу башландыру,урысчасы залупить,була тугел микэн?

№363 (812752) / 25.08.2012 22:06:18

ихтыяж бар.
миндә 40-50 ел эле төзелгән сүзлек юк.Андый сүзлекләрдә, гадәттә рус сүзлекләрендә, сүз басымнары гына үзгәрә. Сүз сүзлектән төшеп калмый, ул көндәлек сөйләмдә һәм язмаларда гына кулланылудан туктый. Әлбәттә яңалары өстәлә, чөнки чит илләрдән дә урыстан да күпме сүз алабыз. Кирәксә-кирәкмәсә дә алабыз кайберләрен.
Мәсәлән (креатив,аналог,сервер,һ.б.)Әйтерсең бу сүзләрдән башка аралашу,аңлату мөмкин түгел.

№362 (812751) / 25.08.2012 22:00:59

Печкә керсә,))) я мич, я печька ул Шулай. Я инде, пич диген-мишәрләрчә булсын!
Кемне күз алдына китерүеңне чамалыйм,тик башка шул мин!

№361 (812750) / 25.08.2012 22:00:49

Дустыгыз, моннан 40-50 ел элек төзелгән сүзлекләр хәзерге заманга ярамаска да мөмкин бит. Тормыш-көнкүрештә яңа предметлар, күренешләр барлыкка килә тора, аларны атар өчен яңа сүзләр кирәк була. Кайбер нәрсәләр юкка чыга, аларны белдергән сүзләр дә "искерә".
Әгәр сөйләмебездә "иң-иң" сүзе бар икән, димәк, аңа ихтыяҗ бар!)

№360 (812749) / 25.08.2012 22:00:19

Абзыкай,молодец

№359 (812748) / 25.08.2012 21:58:27

Печү һәм сөннәтләү икесе ике нәрсә,әлбәттә. Хәер үзегез дә беләсездер!
Печелгән-кастрированный, сөннәтле-обрезанный,абзыкай дөрес сөйлисең!

№358 (812745) / 25.08.2012 21:54:39

Галимжан, баланы сөннәтләү обрезание дип тәрҗемә ителә. Хайваннарга карата кастрировать, холостить, ирләргә карата кастрировать, оскопить, оскоплять кулланыла. Татарда печкән айгыр - алаша,руслар печелгән ирне - кастрат, дуңгызны - боров, тәкәне - валух, үгезне - вол, айгырны -мерин диләр.

№357 (812744) / 25.08.2012 21:53:24

Телдә әллә нинди сүзләр ясарга була,Белгеч!Хэзер мин сиңа берәр нәрсә әвәләп бирәм, һәм шуны дөрес дип исбатлый алам.Киләшсеңдер? Фантазия чиксез! "Камиләшеп торганга" кайчак кычкырып я көләсе я елыйсы килә!
Сүзлек бит ул, телдә ниндидер нормалар булдырыр һәм аны кысаларда тотыр өчен төзелгән.

№356 (812743) / 25.08.2012 21:53:13

хэтерем ялгышмаса печелгэн -скопец,соннэтле -обрезанный була.

№355 (812742) / 25.08.2012 21:49:13

Әйе,иң алдан дигән нәрсә бар.
Сабантуйда иң алдан килде, иң алдан, бәрәңге әрчеп куйды,аннан ит турады..
Менә гап-гади мисалллар !

№354 (812741) / 25.08.2012 21:49:05

Дустыгыз, сүзлекне дә кешеләр төзи) Алар да ялгышырга мөмкин) Шуңа да сүзлекләр һәрвакыт үзгәреп, камилләшеп торырга тиеш.
Ә телдә андый сүз бар!)

№353 (812740) / 25.08.2012 21:46:53

Шуны да белмәскә.Кострировать була.шуны белмилэр.

№352 (812739) / 25.08.2012 21:42:46

"Алдан"."иң алдан" сүзләре белән алмаштырып була.Иске сүз диеп кисеп атканнар күрәсең.Андый хәлләр булды,искелек белән көрәшкәндә.

№351 (812738) / 25.08.2012 21:40:33

тагын бер әйтәм,сүзлектә иң-иң ЮК!!

№350 (812737) / 25.08.2012 21:39:55

Нигә иң-иңегез бер генә сүзлеккә дә кермәгән Билгесез? сез үзегез кулланасызмы сүзлекне?

Нинди мәгънә бирүе Мәнди анасына да мәгълүм,тик ул бит урыстан калькалаштыру!
Сүзнең мәгънәсен көчәйтү өчен бер ИҢ дә бик җиткән.

Хәзерге гәҗит,радио-телевидение журналистлары сүзлекләрне кочаклап ятсыннар иде.Алайса андагы хаталар....

№349 (812735) / 25.08.2012 21:34:36

Билгесез, РӘХМӘТ!!! ))
Орфографик сүзлектә юкмы ул сүз?

№348 (812733) / 25.08.2012 21:29:41

Белгеч, кабатлап язарга туры килә.
Иң-иң дигән парлы көчәйткеч кисәкчә сыйфатлар һәм рәвешләр белән янәшә киләләр һәм артыклык дәрәҗәсе ясыйлар. Мәсәлән: Чәчәкләрнең иң матурларын(иң-иң матурларын) әниләргә бүләк иттеләр.
Ягъни иң-иң матур чәчәкләрне дип аңлыйбыз. Матур дигән сыйфат алдагы җөмләдә исемләшкән һәм исем кебек килеш, тартым белән төрләнгән, күплек санда килгән. Әгәр бу җөмләдә матурлары сүзен төшереп калдырсак та, җөмләгә әллә ни хилафлык килми, яхшы аңлашыла, ләкин бу очракта иң-иң дигән кисәкчә исемләшергә һәм килеш,сан, тартым кушымчалары алырга тиеш була. Игътибар ит: Чәчәкләрнең иң-иңнәрен әниләргә бүләк иттеләр. Укучыларның иң-иңнәрен китаплар белән бүләкләделәр. Иң-иңнәрен дигән сүздә иң-иң - тамыр; -нәр - күплек саны кушымчасы( борын авазларына бетсә,-нар,-нәр ялгана: борыннар,аңнар,киемнәр); -е -3 зат тартым кушымчасы; -н - тартым белән төрләнгән исемнәрдә төшем килеше кушымчасы була. Бу сүз телдә кулланыла.

№347 (812732) / 25.08.2012 21:28:01

Белгеч җаныем,әвәл дигән сүз юк бит!
Әүвәл дип языла ул.
Кайбер әкиятләрнең әүвәл заманда... дип башланганын укыганың бардыр бит?

Берничә ел элек татарча сүзлеккә карамыйча,хаталарсыз яза идем. Хәзерге "белгечләр" белән аралаша башлагач, бәлки мин ялгышамдыр,-дигән фикер бик еш килә башлады.

Шөкер, ялгышмаганмын!

№346 (812731) / 25.08.2012 21:27:10

Менэ мин,эйеме,печу сузен(соннэткэ утырту)словардан карадым.юк,все.Кем белэ?

№345 (812726) / 25.08.2012 20:37:36

Соры корт № 343. Юк, сүз җилкәләр турында бармый))))
Соң синең дә "самые-самые" дигән сүзне ишеткән юкмыни? )) http://sport.nur.kz/mainnews/soccer/8293.html
Татарчасы менә шулайрак: http://almet-rt.ru/ru/component/k2/item/988-i%D2%A3-i%D2%A3n%D3%99r-a
http://www.chuprale-online.ru/tt/heberler/item/734-in-inari-sailandi.
Орфографик сүзлектә булмаска да мөмкин. Ләкин телдә андый сүз бар!!

№344 (812724) / 25.08.2012 20:15:03

Иптәшләр, юкка бәхәсләшмәгез, орфографик сүзлектән генә карагыз.

№343 (812723) / 25.08.2012 20:00:31

Ммм, "сез дә әйтегез әле №333" тә сүз генә бирелгән бит. Бу сүзнең җилкә, иңсәне аңлатучы төшенчәсе дә бар бит әле. Әгәр шулай икән, ҖИЛКӘ, ҖИЛКӘЛӘР диеәндә нинди сызыкча булсын инде? т)))

№342 (812721) / 25.08.2012 19:53:06

"Иң-иң" турында сүз бармый бит."Иң-иңнәр" турында."Иң-иңнәр" булмый бит инде.Башта сорауны карагыз.Кем биргәнен шәйләгез.

№341 (812715) / 25.08.2012 18:54:53

татарда шушындый билгесезләр күбрәк булса икәәәән .


шулай да билгесез, безнең әби-бабайлар ӘҮҮӘЛ дип язалар иде.

мин күптән язам инде,"праффиссионал" язучылар турында. әйтерсең зур "эш" эшлиләр. ничек ул язучыларны,башка профессионналлар рәтенә кертеп була?(врач,укытучы,төзүче токарь х.б.)

праффиссианал шагыйрь,праффиссианал язучы янәмәсе. әдәм көлкесе. сәүит влаче,үзен мактатып язар өчен, уйлап чыгарган нәмәстә ул паффиссианал язучы.

нәстәгә аларның кирәге бар,бүгенге көндә халык сыртында? үзләрен мактатасы килгән байларга язсыннар одаларын.

халык - Габулла әфәнде Тукай әйткәнчә - үзе шагыйрь,үзе фәйлусеф,үзе галим!!!

"корректор"лар,тат. теле белгечләре-укытучылары, башка миңа бәйләнмәгез,татарча дөрес язмыйсың дип. министр әфәнде ачык итеп әйткән, аңлашырлык булса ярый дип. татар теле кагыйдәләренең кирәге калмаган, шулаймы?

№340 (812710) / 25.08.2012 17:15:57

белгеч, сүзләр кабатланып парлашкан вакытта, алар СЫЗЫКЧА аша язылылар: бик-бик, зур-зур, иң-иң, иңгә-иң, йөгерә-йөгерә, кызып-кызып, эшли-эшли һ. б.
Әнием - иң-иң якын кешем. Укучыларның иң-иңнәрен грамота белән бүләкләделәр. Кулга-кул, иңгә-иң тотынып, тормыш юлын бергә үтәек(үтик,үтсәк иде).
Иң көчәйтүче кисәкчә буларак сыйфатлар һәм рәвешләр янында АЕРЫМ язылалар: иң зур,иң матур, иң тырыш, иң күп, иң якын һ.б.
Чәчәкләрнең иң матурларын(иң-иң матурларын) әниләргә бүләк иттеләр.
Әүвәл сүзен дөрес язарга өйрәнегез.

№339 (812709) / 25.08.2012 17:13:11

менә шушындый сүзләрне кертеп,сүз галиме булалар инде.Татар телен бозучылар сез.Ата мачының эше булмаса,йомыркаларын ялый.

№338 (812707) / 25.08.2012 17:05:11

Белгеч, "кулланганым да юк" дигәндә да аерым языла) Бу очракта сызык түгел, сызыкча.

№337 (812706) / 25.08.2012 17:03:37

белгеч, белгечлегең шуның кадәр генә алайса. Иң-иңнәр самые-самые дигән сүз инде.
Иң матур, иң акыллы, иң беренче дигәндә, әлбәттә, аерым языла. Иң-иңнәр дигәндә бер үк сүз кабатлана, шуңа сызыкча аша языла дип беләм. Матур-матур кызлар, дәү-дәү кибетләр, мәсәлән. Бездәге "белгеч"ләр сызыкча кирәк түгел, ди.
http://shaimiev.tatar.ru/tat/news/view/10328
http://almet-rt.ru/ru/component/k2/item/988-i%D2%A3-i%D2%A3n%D3%99r-a
http://www.chuprale-online.ru/tt/heberler/item/734-in-inari-sailandi.

№336 (812703) / 25.08.2012 16:50:35

"Иң-иңнәр" сүзен ишеткәнем юк,кулланганымда юк."Иң"не кулланам,сызык аша түгел. "Иң беренче","иң алдынгы","Иң әвәл",....
Иңгә иң куеп."Әвәл" сүзен үзен генәдә кулланып була."

№335 (812698) / 25.08.2012 16:21:10

Рәхмәт! Менә шуны беренче һәм югары категорияле татар теле укытучыларына ничек аңлатырга? Берәрегезнең кул астында татар теленең орфографик сүзлеге юкмы? Карагыз әле, анда ул сүз булса! Миндә татарча-русча сүзлек кенә, анда ул сүз юк.

№334 (812697) / 25.08.2012 16:06:10

Син язганча дөрес.Иң-иңнәр!

№333 (812696) / 25.08.2012 15:49:40

ИҢ-ИҢНӘР ничек языла? мин язганча, сызыкча ашамы, әллә сызыкчасыз гынамы: ИҢ ИҢНӘР дип?
Бүген сызыкчагыз төшеп калган дигәч, минем б-н бәхәсләшәләр безнеңчә дөрес дип) Филологлар!

№332 (812693) / 25.08.2012 15:35:25

\"...татар телен дөнъякүләм югарылыкка күтәреп булмый.\"
Зимагур, Язучылар,шагыйрьләр,тел белгечләре,сүзләрне өрәнүче галимнәр,журналистлар, укытучылар, темадан читкә китеп, татар теле, аның грамматикасы, гомумән, язмышы турында кызып-кызып бәхәсләшкәннәр икән, димәк, телебез яшәячәк һәм дөнъякүләм югарылыкка да күтәреләчәк дияргә кирәк. Ә инде укытучы халкы өстәвенә һәрвакыттагыча фидакарьлек үрнәкләре дә күрсәтәләр.
Хөрмәтле министр әфәнде, сезнең алыштыргысыз батыр укытучыларыгыз беркайчан да йөзегезгә кызыллык китермәсләр. Алар, сез кушканны 100% үтәп, кирәк икән көне-төне, кирәк икән, төнлә йоклаган җирләреннән уятып мәктәпкә алып китәләр икән, һәрвакыт эшкә әзер булырлар, халыкка хезмәт итү юлында үзләрен-үзләре аямыйча, армый-талмый хезмәт итәрләр. Көне-төне мәктәптән кайтмый яткан, укучылар белән эшләүне үзенә бәхет дип санаган һәм хезмәтләре өчен гади генә мактау кәгазе дә сорамаучы укытучылар бик күп безнең илебездә. Ходай аларга сабырлык, түземлек һәм сәламәтлек бирсен! Яхшылык җирдә ятмый, диләр. Хак сүзләр бу. Кылган яхшылыклары һәркемгә дә меңгә тапкырланып әйләнеп кайтыр,иң сөенечлесе - намус, вөҗдан кебек төшенчәләр саф килеш сакланырлар. Уңышлар сезгә!

№331 (812687) / 25.08.2012 13:29:49

Зимагур! Әллә министр җан-тәслим кылганмы?

№330 (812685) / 25.08.2012 13:14:49

Иптәшләр,әйдәгез министр әфәндегә дога кылыйк та,бу битне ябыйк инде.Әнә,Ленин бабай уянган.Вәт очтылар бу ЛАЧЫННАР,очып та күрсәттеләр.Сибгәт абый Хәким дә,Ленин белән сөйләшеп йөреп,норка бүреген урлатты.

№329 (812683) / 25.08.2012 13:09:01

зимагур

№328 (812681) / 25.08.2012 12:43:12

Халыкның бер бер өлеше икәнен бик беләм.Тик,халыкның бу өлеше үз авторитеты өчен эшли,үз авторитетын югары күтәрү өчен эшли,татарларның калган өлешен үз авторитетларына каратып тоту өчен эшли.Татар халкының бу өлешенең омтылышын бүгенге хөкүмәт яклый.Болай бара икән,татар милләтен,татар телен дөнъякүләм югарылыкка күтәреп булмый.

№327 (812679) / 25.08.2012 12:12:32

Язучылар,шагыйрьләр,тел белгечләре,сүзләрне өрәнүче галимнәр,журналистлар -халыкнын бер олеше бит зимагурчик!

№326 (812677) / 25.08.2012 12:09:51

Маңгае да текә күренә,кыегырак бушаткан шул.Җөмләсеннән,укучы сөйләшә,аралаша белсә,бик җиткән дигән.
Кәмит килеп чыга әле бу.Язучылар,шагыйрьләр,тел белгечләре,сүзләрне өрәнүче галимнәр,журналистлар татар телен саклыйбыз,үстерәбез диеп,тузан туздыралар.Сез түгел бит татар телен саклаучылар,татар телен үстерүчеләр.Ник сез татар халкының вазифаларын үзегезгә алдыгыз?Татар телен татар халкы саклый,татар халкы үстерә.Татар халкын сакларга кирәк бүгенгесе көндә,халыкның яшәү шартларын яхшы якка үзгәртергә кирәк.Тирә ягыгызга карагыз,халык нужа чигеп гомер сөрә.Халык яшәү белән үлем арасында.

№325 (812674) / 25.08.2012 11:55:16

Чын Таныш 318 319 язмады. Кулланмагыз кеше нигын хормэтле тел быткычлары.
Хет, шушы кагыйдэне генэ булса да ныклап узлъштерегез инде.

№324 (812672) / 25.08.2012 11:32:57

Гилметдинов сүзләре.

"Президентыбыз күрсәтмәсе буенча татар телен өйрәтүнең радекаль алымнарын эшләдек.Без әлегә кадәр татар телен начар укытуыбызны таныйбыз.Моңарчы без әлеге фәнне филологик фән буларак укыттык. Безнең дәреслекләр катлаулы биремнәр белән тулган иде. Хәзер без аны аралашу чарасы буларак кына өйрәтәчәкбез."

шулай булгач,төкерек чәчеп кычкырышып утыруның мәгнәсе бармы,җәмәгать? аралашабыз бит сез мине мин сезне аңлыйм. кирәкмәгән нәмәстәне зур итеп,кызып кычкырышасыз.
сливай воду,килеп җиттек.
әй мескен татарларым!

№323 (812671) / 25.08.2012 11:17:18

Шуны да әйтергә кирәк,үз тиресен саклаучылар,хөкүмәт даирәсеннә кала,түбән катлау чиновниклары арасында киң таралган.Ул ялагайлык нигезендә башкарыла.Мисал китерәбез.Бу биттә татар теле грамматикасы турында сүз бармаска тиеш иде.Барча тирә бүген шкурниклар белән тулды шул.

№322 (812670) / 25.08.2012 11:15:24

таныш.
татар филологларының әйтер сүзләре юкмени,шул әптикәршә өйтәткәнне көтеп утыралар.

№321 (812669) / 25.08.2012 10:56:27

Рәвеш №312

Тулысынча килешәм, үзем әйтеп бетермәгәнне әйтеп бетергәнсез. Хәттә башта бөтерелгән уйларны әйтергә теләгән сүзләр дә тәнгәл килгән диярлек.)))

Ләкин бер аңлап бетермәгән нәнсә калды: киләчәген җитештерү тармагы белән бәйләргә җыенган балага синтаксис белән морфологияләр кирәк микән? Бәхәс башланган "да", "дә" не ничек дөрес язарга икәнен, "Илхам №120" дә бик гадый гына аңлаткан бит инде, калган язу-сөйләшү тәртибен дә шулай аңлатып булмый мени соң? Тел бете, әй лә, тел белгече булырга теләгәннәр, тирәнтен итеп, ВУЗда өйрәнер иде... Әйтик, материаллар каршылыгын, физика дәресендә 1 сәгать Гук законы формасында үтәләр дә, төзүчеләр соңыннан ВУЗда 6 симистор кимерә.)))

№320 (812668) / 25.08.2012 10:53:33

"Шкурник" сүзе "үз тиресен саклаучы" диеп тәрҗемә ителә.Кулланышы һәм мәгънәви ягы бик тирән.Үз тиресен саклаучылар рәтенә,чынбарлыктан чыгып, үз җанын саклаучылар,аңнары,акыллары кушканча эшләмәүчеләр,үз файдасына эшләүчеләр,үз иминлекләрен кайгыртучылар,... .
Үз тиресен саклаучылар бүгенгесе көндә бик күбәйделәр.Бигрәк тә хөкүмәт даирәсендә.Үз тиресен саклаучыларга,алдау,ялган,икейөзлелек,...сыйфатлары хас.Мондый кешеләр "Иблиснең кырыеннан йөгерүчеләр."

№319 (812667) / 25.08.2012 10:51:36

Шул әптикәршә өйрәткәнгә шушындый хәлдә инде без) Бреаз файдасы булса алга киткән булыр идек. Ничә ел өйрәтә бит инде файдасы юк.үзен эштән куа башлаганнар көне буе монда утыргач.

№318 (812666) / 25.08.2012 10:47:49

Иркә, кешене рәнҗетәсең инде ансы. Аннан бәйрәм итәсең) Үзең бәхетсез булгач башкалар да бәхетсез булсын дип, яшисең. Факт.

№317 (812665) / 25.08.2012 10:39:51

әптикәршә филологларны өйрәтә башлагач(филологларның рәте булмагач);министр үз вәзирлегенең ни хәлдә икәнен белмәгәч;аста язган бер акыллы адәм әйткәнчә, татар филологлары татар телен, татар аңламаслык итеп кагыдәләр чыгаргач,исән калыр микән татар грамматикасы?

молодис иркә! шул татар филологларына МАСТЕР КЛАСС бир әле.

№316 (812664) / 25.08.2012 10:29:50

Ярар, киттем бүгенгә. Бәйрәм итәм әле)))

№315 (812662) / 25.08.2012 10:27:05

Мин сезнең кебекләрдән аермалы буларак, беркемне рәнҗеткәнем юк.
Әлбәттә,менә син әйткән сүзләргә мин рәнҗи алыр идем. Вак булсам. Буш булсам. Бу сүзләр бит искән җилгә дә тормый.

Тик син төзегән филологиядә агачтан шакмакны кирпеч диләр, комны шакмаклы савытка салсаң, кирпечкә әйләнә.

№314 (812661) / 25.08.2012 10:21:46

Рәвеш, әле менә астагысы булмаса, сезне белгечкә санар идем.Мин мәктәптә укытучы буларак эшегез турында берни әйтмәгән идем. Киткәнсез, димәк, балаларга куркыныч юк. Шунлыктан дәвам итеп тормыйм. Синтаксис белән морфологияне кушуны конвкрсия дип атагач татжур да күп сезгә. Аргумент юкмы???Чын филологларча. Дөресе бүгенге көн филологларынча.
"Шундый хатыны булудан ир кешене Ходай сакласын. Шәхси тормышыгызның барып чыкмавында да филологлар гаепледер әле, мөгаен."

№313 (812659) / 25.08.2012 10:17:09

Тиречене белүче, ))))
шкурник булып 500 ел коллык шартларында яшәп, исән калып булмй. Шкурник империя тареаганда барлыкка килгән сүз. Шуңа татарчадан эзләп азапланмагыз.Бәлки берәрсе бик сиәк очрый торган сүз буларак әйтер.

Татар көнче, хөсетле диючеләр, уйдырма тараталар. Чөнки урыс системасындагыча кайберләрне тәнкыйтьләргә ярамый торган каста бар дип уйлый юашладылар.
Күмәклелек хас булган татарлар сакланып калдылар да инде.Күмәклелекбу очракта крллективизм мәгънәсндә түгел, шкурникның киресе мәгънәсендә.Коллективизм идеягә кагыла күбрәк. Аерым кешеләрнең кирәк чакта күмәкләшеп көчләрен арттыруы турында бара.Менә аерым кеше мәнфәгате күмәклек тудыручы аерым-аерым калган мәнфәгатьләргә каршы килсә, аны шкурник диләр.Икенче яктан татарга аерымлык та чит түгел. Аерымлык башкаларга турыдан-туры зыян татар хөрмәт итә.Шунлыктан бер сүз дә тапмадым әле.Базасы юк татарда.Әшәке кешенең бер үзлеге шкурник була ала.Әмма әшәкенең вариантлары күп инде. Бәлки әшәкене ачыклабрак теләгәнегезне әйтә алырсыз.

№312 (812658) / 25.08.2012 10:12:03

Соры корт,
//Менә минем үземә, сүзнең ничек ясалганы бармы да юкмы, ул аңлаткан төшенчә мөһимерәк... Аннан ары, нинди сүз төркеменә керсә дә, аннан миңа җылы да, салкын да түгел.))) //

Әлбәттә, шулай! Менә минем үземә дә йортның силикат кирпечтәнме, керамикаданмы, төелгән кирпечтәнме салынганы һич мөһим түгел:))) Мөһиме - торырлык йорт булсын:) Тик боларны йорт төзүче белергә тиеш, мунча мичен облицовкадан салырга ярамаганны:))) 

№311 (812656) / 25.08.2012 10:06:43

Иркә апа,
мин сезне чыннан да аңлы, зирәк хатын дип саный идем. Соңгы комментарийларыгыздан соң - сезгә карата полный игнор. Бигрәк тә 308дән соң. Утырыгыз шунда Аму һәм Сырдәрьяларыгызны кочаклап. Монда беркем беркемне дә яндырмый. Әгәр сез медицина дип атаган өлкәдә "Түзегез, тулган шешне тишәргә ярамый, үзе бетә ул" принцибы белән эшлисез икән, бу сезнең проблемагыз, безнеке түгел. Мин сезне, хөрмәт итеп, медик дип уйлый идем, ә сез чыннан да аптекарша икәнсез. Бөтен медицина әһеленә ихтирамны бетереп утырганыгызны да аңламыйсыз. Син таксист, мин дә таксист дөрес язган, нормаль кешене эштә хөрмәт итәләр, гаепле дип санамыйлар. Шундый хатыны булудан ир кешене Ходай сакласын. Шәхси тормышыгызның барып чыкмавында да филологлар гаепледер әле, мөгаен. Берәр кешегә җылы сүз әйткәнегез бармы? Ир-ат назы җитмиме? Җылы итеп елмайганыгыз бармы? Әллә һәрвакыт эт кебек өреп утырасызмы? Мескен улыгыз, мескен булачак киленегез! Бу сайтта шулкадәр кеше рәнҗеше җыеп утырасыз, нүжәли шулар балагыз башына төшәр, балам язмышын бозар дип тә уйламыйсыз? Яхшылык барып җитмәсә дә, начарлык үз адресатына бик тиз барып җитә ул, эмоцияләр бик тиз материальләшә. Сезне кайчандыр бик нык рәнҗеткәннәр булса кирәк, шуңа хәзер бөтен дөньяга үчле. Мондый кешеләр, гадәттә, маньякка әвереләләр.

Полный игнор сезгә.  Язып рәхәтләнегез:)))

№310 (812654) / 25.08.2012 09:58:36

Рус телендә \"битараф, куркак, ялагай, икейөзле, үзен генә кайгыртучы\" мәг!нәләрен сыйдырган бер сүз бар - Шкурник. Татарчасы ничек була, белмисезме?

№309 (812653) / 25.08.2012 09:22:15

Картлач, "чара"сүзен "хәл итү","Хәл ителде" сүзе белән алмаштырып була.Тик,әйтәсе фикереңнең эчтәлеге бозылмасын.

№308 (812649) / 25.08.2012 08:40:58

Билгесезнең өй эше))) Билгесез беренче ике җөмләдә рәвеш билгеле. Иртә-соң. Ничек? Соңгы икенче җөмләдә менә конверсия дип әйтеп буладыр.Әлбәттә, соңның рәвеш мәгънәсе 1 проценткакалса да, кайсы төркем икәнен хәтерләмим, грамматика укып туктаганга 45 ел.Ымлыкка якын, нәкъ менә соң рәвешен аңлатучы. Чөнки бәйләгеч дип күрмим монда . Әмма кискен әйтә алмыйм. Исемдә калганнардан гына язам.

№307 (812648) / 25.08.2012 08:32:03



" Миңа телне филолог бүләк итмәде!!! Миңа телне анам! ата! әбием! бүләк итте."
Иркә,бу сүзләрең лозунг булып яңгырарлык.Чын дөресе.
Однако гаиләдә алгансың бүләкне.)))

№306 (812647) / 25.08.2012 08:18:30

Син таксист, мин дә таксист.

Кумыйлар))) Үзләре ялынып кышка хәтле кал дип ялындылар. Ялынган кеше үзе( белемсез коммерсент) астына су кергәч, неосведомленныйларалдында гаебен танымады, шулай итеп типа мин гаепле. Хәтә мин ада ул әйбер турында плеш проела. Сезгә телдә морфология белән синтаксис аерым һәм бергә Аму белән Сырдәрьякебек бер күлгә коймыйлар. Алар Идел белән Тын елгасы кебек беркайчан кушыйлмыйлар, аларның үз диңгезләре бар.

Рәвеш, ситаксис беләр морфологияне миңа өйрәтмә инде бәгырькәем. Клнверсия темасын яхшылап өйрән.Хәтта алка конверсия була ламый.Менә шулай №229 бик дөрес язган бу турыда. Морфологиядә һәрвакыт исем, синтаксиста нинди соравын җвап биреп аергыч.Морфлогиядә Идел, синтаксисита Тын елгасы.

Ә менә 255 ялгышкан.

Сез бит бу очракта морфологик тиккшерәсез.Ягъни бнр-берсенә бәйләмичә генә! Кушымчасы булгач, сразы Арал диңгезенә килеп төшәсегез киләмени??? Кушымчалы сүзне икенче сүзсез генә, бер-берсенә бәйләмичә алдыгыз, ул морфология инде.
Урманда.Тик ялгышмагыз, сөйләмдә бер сүзле җымләләр була. Бу очрак түгел. Просто урманда. Һәм нәрсәдә соравы куела.Урманда йөрдем дип җөмлә ясасагыз, һәм синтаксис ягъни җөмлә, анда сузләр бәйләнешен тикшерә башласагыз ( ягъни ия, хәбәр, тәмамлык, аергычларны, хәл) бу вакытта йөрдем сүзеннән чыгып сез кайда соравын рәхәтләнеп куя аласыз. Кайда йөрдем? Бары йөрдем сүзе белән генә бәйләп!!!!!! Урманда йөрдем. Урманда - урын хәле.
Морфология сүзне сөйләмнән аерып ап-аеры өйрәнә, берсүзгә бәйләми.Урман -исем, урманда- нәрсәдә. Бетте китте. Әлбәттә, фантазиягә бай кешеләрне алалар инде филология бүлегенә, шигырь мазар язучыларны, урманданы ишетүгә үк алар күз алдына аллы гөлле урман килеп басадыр да, кайда куясылары киләдер.Ягъни урманда сүзен фантазиягездән аерып алып структурлаштыра алмыйсыз.Гади анатомиядәге ашказаны янчыкка топочка ашказаны боҗраны эләсез дә, менш шушы ашказаны була дисез. Лингвистика филологиядә җитди фәнни юнәлеш җитди, анда фантазияләргә урын калырга тиеш түгел. Анда коры тимер күк салкын логика эш итә!!!!


Чын татар әйтмешли, татар теле янынңа бәхәс кыза.Бу яктан Рәвешкә №216 да үз- үзегезне янлыруга тагы бкп кабат рәхмәт
Алайса, филологлар телне үз кишәрлекләре генш дип уйлый башлады.


Миңа телне филолог бүләк итмәде!!! Миңа телне анам! ата! әбием! бүләк итте.
Мин укыгын чордагы филология торышы мине -да, -тә кушымчаларын дөрес язарга гына өйрәтте.
Татар классикасы әсәрле исә анам бүләк иткән телне ныгытты, көчәйтте генә.
Әгәр миңа филолглар ниндидер зәгыйфьләнгән, аңлаешсыз, көен-агышын үзгәртеп ямьсезләнгән тел тагалар икән, гафу итегез, мин дәшеп тора алмыйм.

Ну, Гөлсинә Кашапова стилистикасында алга китеш бар. Котлыйм.Татар филологларын культурага өйрәтә башладык. Әлбәттә, аерым бер кешеләр турында бармый. Тенденция һәм күпчелек турында.

№305 (812646) / 25.08.2012 08:14:54

Рәвеш №302

"Тел үсә бит, бер урында тормый", "Бусы дөрес мәгънә, бусы - дөрес түгел дип, халыкка аңлатудан файда юк, тел - ташкын кебек, аны тыеп булмый" "тел үзгәрешен махсус туктатып булмый", шулай булгач, телне төрле кысаларга тутырырга түгел, ничек бар, шулай кабул итәргә кирәк.))) Менә минем үземә, сүзнең ничек ясалганы бармы да юкмы, ул аңлаткан төшенчә мөһимерәк... Аннан ары, нинди сүз төркеменә керсә дә, аннан миңа җылы да, салкын да түгел.)))
)))Әйтәм аны, мондагы кайсы берәүләр, язганның нәкъ кире мәгънәсен аңлап утыралар, алар өчен эчтәлек түгел форма кирәктер.))) Форма юллаган арада эчтәлекне онтып куялар.)))

№304 (812642) / 25.08.2012 01:48:16

Иртәгә Иркә апаң барбер якты йөз күрсәтмәс.
Настроениесе юк чагы аның эшеннән куалар ди.

№303 (812641) / 25.08.2012 01:45:10

Рәвеш йокла инде бәбкәм. Төшеңә алтын алкалар керсен.

№302 (812640) / 25.08.2012 01:15:36

Билгесез,
иии, мин шундый шат сезне укуыма. Килешәм, минем язмаларда ялгышулар бардыр, сүз дә юк. Материалны гел кабатлап тормагач, күбесе, бәлки, инде истән дә чыккандыр. Алай гына да түгел, кайбер очракларда мин бер-берсенә капма-каршы булган ике фикерне дә нигезле дәлилләп күрсәтә алам! Әйтәм бит, шуңа киттем дә мәктәптән, фәннән... Әйе, //Укучыларга да мәктәп укытучысы белән вуз укытучысы арасындагы фикер төрлелеген бетереп, бер төрле генә информация бирергә тырышыйк// - бу минем чорда да, хәзер дә заман таләбедер. Ләкин утопик таләп. Вуз укытучысы мәктәп проблемаларын белми һәм күбесе белергә теләми дә. Алар мәктәптән бик ерак. Вуз укытучысы - фән кешесе, ә фәндә бертөрлелек була алмый. Мин Иркә исемле ханымга морфология һәм синтаксис турында аңлатасым гына килгән иде, тик ул башка кешене тыңламый, үз туксаны туксан.
Минем уйлавымча, тел фәнендәге бик күп проблемалар телнең үсешен дөрес аңламаудан башлана. Тел үсә бит, бер урында тормый. Морфология үзгәрешләргә азрак бирелә, ләкин барыбер үзгәреш бар! Һәм тел үзгәрешен махсус туктатып булмый. Менә, астарак ЧАРА сүзен тикшергәннәр. Күпме яңа мәгънәсе барлыкка килгән. Аларны ничек телдән кире төшереп калдырырга соң, һәм кирәкме бу эш? Мин мондый күренешне күз алдына да китерә алмыйм. Бусы дөрес мәгънә, бусы - дөрес түгел дип, халыкка аңлатудан файда юк, тел - ташкын кебек, аны тыеп булмый. 90нчы елларда телгә күпме яңа сүзләр кайтты. Кайда алар хәзер? Ә халык элек ничек персидәтел дип сөйләсә, хәзер дә шулай сөйли. Әле менә бу сайтта да ВАТАНЫМ Татарстаннан Гөлназ Гыйләҗеваның Краснодар КРАЕ дип язган мәкаләсе эленеп тора, югыйсә нинди матур татарча яңгырашлы тәрҗемәсе бар. Универда укыганда бер хөрмәтле укытучым -учы кушымчасын дөрес кулланмау турында сөйли иде. "Учы - сыйфат фигыль кушымчасы, ул бары тик затка карата гына кулланырга мөмкин:укучы бала" дип. Тик хәзер кемне генә тыңласаң да, -учы-ны теләсә кайсы исем янында куллана: күктә йөзүче болытлар, әкрен баручы машина һ.б. Нишләргә соң инде, кешеләрнең авызын ничек томаларга? Бәлки, бу күренешне теркәргә генә кирәктер, "-учы кушымчасы үзенең функциясен киңәйтте" дип?

Әйе, бер төрле фикер әйтү җиңел түгел шул. Менә хәзер мин астарак язган үземнең сүзләремә каршы килә башлыйм һәм проблеманың беренче карашка гына җиңел булуын күрсәтә алам...

Әгәр алтын сүзе предметның билгесен белдерә башлаган икән, аны исем дип тәкърарлап утырудан мәгънә бар микән? Ләкин исемнең билгене белдермичә, башка предметка мөнәсәбәт белдерү очрагын нишләтергә?
Алтын алка - әйе,алка алтыннан.
Пыяла өстәл - өстәл пыяладан.
күн итек, киез итек - итек күннән, киездән.
ташкын хыял - хыял ташкыннанмы? ташкын - исем.
каурый болыт - болыт каурыйданмы? каурый - исем.
чиләк авыз - авыз чиләктәнме? чиләк - исем.
Чия ирен - ирен чиядәнме? Чия - исем.

Мондый мисаллар бит җитәрлек. Нишләргә соң инде, бу сүзтезмәләрдәге исемнәргә нинди тамга салырга? Менә без алтын алка тезмәсен тикшерәбез, һәм ул безгә фантастик катлаулы мисал булып тоела. Шул ук вакытта телебездә шул ук конструкция буенча ясалган күпме исемнәр бар: кулъяулык, алмагач, төнъяк, сабантуй, оекбаш, җирҗиләк, ташкүмер, билбау, һ.б. Бу кушма сүзләрнең компонентлары нәрсә булуы бернинди бәхәс куптармый, чөнки алар лексикалашканнар, бер мәгънә белдерә башлаганнар. Ә алтын алка - бер мәгънә белдермиме? Алканың төрлесе була. Тик яулыкның да төрлесе була: кулныкы да, башныкы да, ашныкы да:)))) Бәлки, алтын алканы сүзтезмә дип түгел, ә тезмә сүз дип карарга вакыттыр? Тел үсешен исәпкә алып. Һәм проблеманың чишелеше табылыр иде:)))

Мондый уйлар күп инде ул. Ә реаль аңлатма дәреслек язучы авторлар кулында.

Кайберәүләр өчен кабатлап язам инде, болар минем уйларым гына, балаларга шулай аңлатырга дигән сүз түгел.

№301 (812638) / 25.08.2012 00:12:47

бушка яшә, бушка эшлә

№300 (812637) / 24.08.2012 23:52:03

килмешәк,указларны иң элек дәүләт чиновниклары үзләре боза. Син укытучыларны 20 00 сәгатькә кадәр мәктәптә ятар дисеңме әллә? Үзләре эшләп күрсәтсеннәр башта, указларны карусыз үтәсеннәр, аннары башкалар да үтәрләр. 

№299 (812636) / 24.08.2012 23:40:03

Татар теленең Рәвеш китергәнгә охшаш нечкәлекләрен әле тагын санарга мөмкин булыр иде. Биредә һәркем үзенчә хаклы сыман, ләкин тел - ул шундый күпкырлы һәм күпмәгънәле система, аны берничә елда гына тулысы белән өйрәнеп, үзләштереп, аерым бер калыпка салып бетереп булмас иде, чөнки тел бертуктамый үсештә, үзгәрештә, аның тарихына кагылышлы кайбер мисалларны Рифма безгә күрсәтте инде(төн илә - төнлә - төн ката) Шул рәвешле, бу әверелешләрне тел тарихына бәйләп, бер тел белгече бер төрле фикер йөртсә, икенчесе үзенчә исбатлый, һәрберсе үзен хаклы саный.Тел галимнәренең уртак бер фикергә килә алмауларын шуның белән аңлатырга кирәк.Әмма моңардан кем зыян күрә? Әлбәттә инде, мәктәп укытучылары һәм укучылар я студентлар. Галимнәрнең зыян күрүчеләрдә эше юк, аларга егылып калганнарны таптый-таптый, үз сүзләрен сүз итеп, биек үрләр яуларга кирәк. Рифма инде бу турыда искәртте( \"Шунысы кызык: курсларда яңа гына бер галим бер проблеманы бер төрле сөйләп чыгып китә дә, икенчесе кереп, шул ук проблеманы икенче төрле аңлата башлый\", №216).
Менә болар барысы да хак.
Дөресен әйтим: бу темага бәхәсләшү бик кирәк иде, һәм ул бик вакытлы күтәрелде. Комментарий авторлары үзләре дә сизмәстән өр-яңа проблема тудырдылар, һәм үз-үзләренә каршы килердәй фикерләр яңгырады.))))
Мәсәлән, Рәвеш бер урында болай сөйли:\" Менә минем чәчләрем үрә торды: мәсәлән, башта уйла, аннан эшлә җөмләсендәге \"башта\" сүзен сез урын-вакыт килешендәге исем дип аңлатасызмыни?\" Ә икенче урында капма-каршы фикер:\"алтын алка турында сораган идегезме әле. Алтын да, алка да бу очракта исем булып килә, бу - шиксез:)))(№211) Һәм тагын карагыз:\"алтын алка дигәндәге алтын сүзенә сорау куйгач, сыйфат була\" - бу мәктәп өчен, бала өчен иң дөрес аңлатма дип саныйм. Чөнки бу - стандарт, кагыйдәгә туры килә торган аңлатма\".
Хөрмәтле коллегалар, зинһар өчен ике төрле уйларга җирлек тудырмыйк әле. Укучыларга да мәктәп укытучысы белән вуз укытучысы арасындагы фикер төрлелеген бетереп, бер төрле генә информация бирергә тырышыйк. Тырышып укыган бала бик сизгер була, укытучыны ярты сүздән дә аңлый. Укытучым миңа болай аңлатмады, дип әйтерлек булмасын аңа. Шуңа күрә бәхәсле очракларга аеруча басым ясап, төрле мисаллар өстендә аңлатырга кирәк.
Әгәр сүзне бары контекстта гына тикшереп була икән(\"бер очракта сүзне аерым алып, икенчесендә сөйләм эченә куеп! Һәм бер үк сүз төрлечә тикшерелә: аерым торганда бер төрле сорау куярга мөмкин, ә сүзләр бәйләнешендә башка сүзгә мөнәсәбәтен ачыклау өчен сорау үзгәрә!\")(№ 226), димәк, бер үк төрле сүз төрле җөмләдә төрле сүз төркеме булып килә.
Сез китергән мисалларга әйләнеп кайтыйк әле: Башта(әүвәл)(рәвеш)уйла... Минем башта(исем) андый уй юк. Болар берничек тә бер үк сүз була алмыйлар, омоформалар булып киләләр ич. Боларны һич тә бутап булмый, шуңа күрә мисал итеп китерергә кирәкми дә иде.
Стандарт кагыйдәгә туры килә торган алтын( алтыннан эшләнгән) алка( туры мәгънәсендә) нинди соравына җавап бирә, сез әйтеп киткәнчә, бу урында ул исем үзлекләрен инде югалтып, сыйфат формасын алган булып чыга. Алтын алка, тимер ишек сүзтезмәләрендә нинди соравына җавап булган сүзләрне исем дип утыру тупас хата булыр иде.( Алдагы мисалдагы кебек, бәлки, аны да омонимнар рәтеннән карарга кирәктер, Бу версия генә) Нәрсә соравы куеп булса, исем дияргә була. Чагыштырыгыз: алтыннан алка, тимердән ишек. Бу очракта исемнәр, билгеле. Алтын алка сатып алдым. - Алтыннан алка ясап бирделәр. Тимер ишек куйдырдык.-Тимердән ишек ясаттык. (Төрлечә төзелешле һәм сүзләре төрлечә белдерелгән синонимик җөмләләр)
Шундый соң сүзе бар. Мисаллар:
Ул өенә соң кайтты.
Хәзер соң инде.
Соң мин бу турыда әйткән идем.
Нигә килмисең соң? Һ.б.
Сүз бер сүз төркеменнән икенче сүз төркеменә күчтеме, бу сүз ясалыш формасы була һәм лексик яктан омонимнар төренә керергә тиештер.
Аббревиатураларга килгәндә, аларны сүз ясалышының морфологик төренә кертәләр. Мәгънә үзгәрмәсә дә, ясалу процессы күзәтелә, ул күзгә бәрелеп тора. Телгә яңа үзгәрешләр кертергә кирәк түгел дип уйлыйм.
Сезгә өй эше. Югарыда соң сүзе белән китерелгән мисалларда соң сүзенең җөмләдәге мәгънәсен һәм кайсы сүз төркеменә керүен билгеләргә.

№298 (812630) / 24.08.2012 22:59:50

293 коммент минеке тугел, халык, язасыгыз килэ икэн , фикерегезне ник астында язарга да курыккач, нэрсэгэ дип язасыз???
Мин Г.Кашапованы бикяхшы анлыйм, бу- беренчедэн.
Мин пасквиль язмыйм, бу-икенчедэн.
Эти мэрхум эйтэ иде :"Тычмаган куткэ бук ябышмы2, -дип.

№297 (812629) / 24.08.2012 22:57:37

Колхоз хуҗасы сыер урлаучыга Чара күрергә ниәтли. Кызык татарча белмәгәч.

№296 (812628) / 24.08.2012 22:56:16

Озаклап аңлатырга, язарга вакытым юк, программа язам бит.Иртәгә менә 8 нче класс өчен бетерсәм, әдәбиятка тотынырга кирәк.Ачуланмагыз инде.Булды, йокларга киттем.Иртүк вахтага чыгасы бар.Тыныч йокы.

№295 (812627) / 24.08.2012 22:54:19

Авылдаш, чукындын инде минем исемнэн язып. Иртэгэ Авыл коненэ кайт,шунда сулэшербез. Янгыр ява явуын,тик кайтырга тырыш. Или тел.ном. яз , шалтыратырмын.
Никтер тат.шрифт глючить, анламыйм...

№294 (812625) / 24.08.2012 22:52:27

Полисемия дигән төшенчә бар.Күпмәгнәлелек.Теләсә кайсы сүзне төрле мәгнәдә кулланып була.Рәхмәтнең дә төрлесе була бит.

№293 (812624) / 24.08.2012 22:52:08

Гөлсинә точно дипломын сатып алган,җавап бирә алмый

№292 (812623) / 24.08.2012 22:48:00

Чара,толҗко наказаниене аңлата

Соры КОРТ белә сүләшеп булаааааа

№291 (812622) / 24.08.2012 22:45:30

290-АСТЫМА СИДЕРДЕҢ КӨЛДЕРЕП,тоҗе умно

№290 (812621) / 24.08.2012 22:41:49

берсе тулэусез яшэ.
икенчесе: тулэулэрсез яшэ!

№289 (812620) / 24.08.2012 22:41:43

Чарасын табу- проблеманын чишелеш юлын табу тугелдер ич?

№288 (812619) / 24.08.2012 22:38:28

Аңлаешы бер төрле,язылышы ике.


Җивите бесплатно !
Җивите без оплаты !

нигә шулай ?

№287 (812618) / 24.08.2012 22:34:38

чаранын нинди урында куллануына карап мэгънэсенэ якын сузне куллан!
Я очрашу, я бэйрэм, я тантана, я агын нэрсэ. Конференция дэ чара булып тора,пленум съезд да шулай ук чара- мероприятие. Концерт,банкет, тоже шулай. Сузне мэгънэ буенча туры килэрлекне эзлэ.
Мин узем шулай итэм.
доресен эйткэндэ чара сузе мина ботенлэй ошамый. Тизрэк чарасын табарга, димэк наказать итэргэ,дигэн кебекгрэк кулланыла иде шул Зимагур дус.

№286 (812617) / 24.08.2012 22:29:33

Зимагур,менә син азрак аңладың.Кемне дә булса наказать,сажать,убивать бу чара була. Ләкин, астагы язмада җурналист "чараны" дөрес кулланмаган.Нинди синонимы бар дип сорыйм мин сездән-акыллы ЗИМОГОР.
НЕуҗели Татарстан укытучылары җавап бирә алмыйлааааааар

№285 (812616) / 24.08.2012 22:25:25

Без беләкәй чакта гамәл кыла идек. Себер татарлары "кыла", "кыйлана".)))

№284 (812615) / 24.08.2012 22:16:47

Картлач,"чара" сүзе бүген киң куллана шуның өчен,чөнки Рәсәйдә партияле сәяси караклар режимы хөкем сөрә.Шуның өчен гел "чара" сүзе кулланыла.Чара күрергә,чара күрергә,чара булып тора.Шуны әйтергә кирәк,бүген"чара"сүзен "хөкем" сүзе белән алмаштырып була.

№283 (812614) / 24.08.2012 22:08:17

Алайда булмый шул.
Көтик,Гөлсинә толковыйны актарып бетергәнне.

№282 (812613) / 24.08.2012 22:04:24

дааааааааа, башынны ватып утырма, чара сузе урынына мероприятие дисэн ялгыш булмастыр

№281 (812612) / 24.08.2012 22:01:17

Менэ бит, тагы уз калебезгэ кайттык, тагы шул ваклана-ваклана бет эзли башладык. Без булдырабыз!!!

№280 (812611) / 24.08.2012 22:01:00

бар, йокла инде, сэгатен кергэн

№279 (812610) / 24.08.2012 21:58:05

Шул "чараның" синонимын белүче юк икәәәәәән.

№278 (812609) / 24.08.2012 21:55:36

Әйе шул,сездә,сезгә кагылмаган темага кысылып утырмасагаз рәхмәтле булыр идек.

№277 (812607) / 24.08.2012 21:51:52

272-гә түгел 271 гә

№276 (812605) / 24.08.2012 21:49:58

Йокы №275 кебек лыгырдаучыларга (узе эйтмешли) балаларыбызны ышанып тапшырабыз инде, укытучылар ботендоньяга ачулы булсагыз да, сиздермэскэ тырышып, матур аралашсагыз иде. Сез бит урнэк курсэтучелэр

№275 (812604) / 24.08.2012 21:44:51

Дәрестән баланы куып чыгарганым юк, бу - законга каршы бару.Аллага шөкер, андый хәлләргә калганым юк.

№274 (812603) / 24.08.2012 21:42:07

Килмешәк,без ул турысында лыгырдап ардык инде,син йоклап калгансың.

№273 (812601) / 24.08.2012 21:37:57

Чара сүзе соңгы вактта гел кулланыла башлады,элек аның мәгнәсе башка иде.Бүгенге көндә аның синонимы бармы.

№272 (812600) / 24.08.2012 21:37:44

дөрес,татар теле грамматикасын язып утыралар,темадан читләшеп карагыз теманы анда мәгариф министры укытучыларга кичке 20 00 кадәр бала карарга куша...причем тут татар теле

№271 (812599) / 24.08.2012 21:37:04

№272
ризасызлык курсэткэн балаларны да "кемгә кызык түгел, кермэгез" дип дэрестэн куып чыгарасызмы?

№270 (812598) / 24.08.2012 21:30:17

Мин бирелгән сорауларга җавап бирәм.Үзем дә сораулар бирәм.Кемгә кызык түгел, кермәгез бу темага.

№269 (812597) / 24.08.2012 21:29:32

Зимагур,)))Син дә бик акыллы))),барыбыз да бертөрле генә уйласак Мруның кызыгы да калмас иде. 

№268 (812596) / 24.08.2012 21:29:10

Аңым,акылым сөйми укытучыларны яратмаган,хөрмәт итмәгән кешеләргә тап булсам.Кызганычка каршы,барча хөкүмәт җитәкчеләре кичә дә,бүген дә шундый кешеләр оешмасы.

№267 (812595) / 24.08.2012 21:27:28

Укытучылар, шул исэптэн Кашапова Голсинэ,
монда берегездэн-берегез узегезнен татар теле буенча кагыйдэлэрне белуегезне курсэтергэ тырышуыгыз мэзэк тоела. Онытылып киттегез бугай,эле укулар башланмады, сез мэктэптэ тугел

№266 (812594) / 24.08.2012 21:20:02

Район гәҗитенең кушымтасында басылган минобрның Мамадыштагы чыгышыннан күренгәнчә киләчәктә мәктәпләрдә татар телен аралашу чарасы буларак кына өйрәтәчәкләр.Ягъни чукчалардагы метод буенча - нәрсә күрдем шуны җырлыйм,бу очракта ничек ишетәм шулай язам.)))
Цитата:"...Без әлегә кадәр татар телен начар укытуыбызны таныйбыз.Моңарчы без әлеге фәнне филологик фән буларак укыттык.Безнең дәреслекләр каталаулы биремнәр белән тулган иде.Хәзер без аны аралашу чарасы буларак кына өйрәтәчәкбез."
Вәйт маладис Гыйльметдинов!
Әйдә алайса мтаематикадан да йөзгә хәтле генә санарга өйрәтик тә ,калганын укучылар үзләренә карарлар.Рус телен дә сөйләшү чарасы буларак кына өйрәтергә кирәктер шәт?Гаҗәп эш бу.

№265 (812593) / 24.08.2012 21:19:56

-дыр, -дер, -тыр,-тер йөкләтү юнәлеше кушымчалары.Эшне башка кешегә кушканда кулланыла.Мәсәлән, идәнне юдырды.Кеше үзе юмый, башкадан эшләтә.Кушымчаларның мәгнәләре күп.Калынлык һәм нечәклек билгеләрен язмаганга гаепләмәгез, урыс шрифтына күчеп торасы килми.))))

№264 (812591) / 24.08.2012 21:14:55

Башыны җүләргә салма инде. Бу очракта икеседә дөрес дип беләм.

Итәбез - үзе итә
Иттерәбез- ТВ не

Мине Гөлсинә укытты

№263 (812590) / 24.08.2012 21:13:51

Нигэ булсын, татар теле укытучылары шулай ойрэткэнгэ, билгеле

№262 (812589) / 24.08.2012 21:11:54

Әгәр дә эшне үзебез эшләсәк, дәресне ДӘВАМ ИТӘБЕЗ)))
Әгәр башка кешедән эшләтсәк, дәресне ДӘВАМ ИТТЕРӘБЕЗ! Мәсәлән,
Ул шук малай өзгән дәресне Сания Хөснулловнадан барыбер дәвам иттерәбез)

№261 (812587) / 24.08.2012 21:10:13

Картлач, рәхмәт! Мин үзем дә шулай дип беләм. Менә хәзер алдагы сорау. Ни өчен радио, телевидение алып баручылары һәрвакыт "тапшыруны дәвам иттерәбез", дип сөйлиләр?

№260 (812586) / 24.08.2012 21:10:11

№260, вот именно!Урыс әйтмешли, завидуйте молча, можно и не молча

№259 (812585) / 24.08.2012 21:09:35

Әнә,чын татар ,тәтәлкә сымак калкып чыкты да,Гөлсинәгә МОЛОДЕЦ диде.Рәвешне мактады.Энҗебикәне сагынган,сүзләрен ишетәсе килгән.Зимагурга млодец юк ул.Тарих укытучысы да,партия турында иң җылы сүзләрне әйткәч,синнән кеше чыкмас дигән иде аны.

№258 (812584) / 24.08.2012 21:05:59

Пакычланып утырма әле-көнче !

№257 (812582) / 24.08.2012 21:00:05

Итәбез. Укытучы булмасамда беләм.

№256 (812581) / 24.08.2012 20:57:55

Мондаааа гел зимогорлар икән.

Быел авыл балалары ит акчасына ВУЗ ларга кергәннәрдер инде,шул ук вакытта Мәскәүдә 3-5 меңгә диплом алырга була.Әйтәм аны начар укыйлар,башлары эшләми икән ич

№255 (812580) / 24.08.2012 20:57:49

кемдә? (ГӨЛСИНӘДӘ)))
нәрсәдә? (ДӘФТӘРДӘ)
кайда? (УРМАНДА)
кайчан? (ЯЗГАНДА, БАРГАНДА)

№254 (812579) / 24.08.2012 20:52:18

Биредә татар теле белгечләре күп бугай. Сезгә соравым бар иде. Зинһар, әйтегез әле, ничек дөрес: "Дәресне дәвам итәбез", яисә "Дәресне дәвам иттерәбез"ме? Рәхмәт үзегезгә, алдан ук!

№253 (812578) / 24.08.2012 20:52:00

н-ң, х-һ хәрефләре кергән сүзләрне ничек дөрес язарга дигән сорау да булган икән монда. Бу бик җиңел: нинди аваз ишетсәң, шуның хәрефен язасың)))
Ни өчен укучылар бу хәрефләрдә буталалар соң? Чөнки ул авазларны дөрес әйтмиләр. <йан гъ ыр>, <ун гъ ан>, <хаwa> дип сөйләшәләр һәм шулай ук язалар да) Башта дөрес сөйләшергә, авазларны дөрес әйтергә өйрәнергә кирәк!

№252 (812576) / 24.08.2012 20:47:33

Дөресен әйткәндә, "да, дә"ләрнең кайда ничек язылуын татар теле укытучыларының күбесе үзләре дә белми. Чөнки, кызганыч әлбәттә, татар теле бүлекләренә күбрәк шуларны белмәүчеләр укырга керә, ә "ана сөте белән кермәгәнне, тана сөте белән..." юк та юк инде.

№251 (812575) / 24.08.2012 20:41:05

Зимагур, мин алай усал түгел.Мин уку елына бер тапкыр гына котырып алам

№250 (812574) / 24.08.2012 20:36:18

Гөлсинә,укытучылвардан куркам мин. Исемемне әйтмим.Татар теле укытучысы(апа),сез сөйләгән да,дә,та,тә,дыр,дер,тыр,тер,гына,генә,кына,кенә,...ләрне дөрес язмаган өчен ,укучылар алдында бармакларымны төйде.Бармакларым хаман да,язу белән шөгелләнә башласам, авыталар.Дөрес яза башласам гына авыртуларын тоймый башлыйм.

№249 (812573) / 24.08.2012 20:33:54

Менә ичмаса, соң күренеп торган әйберне алдашып 5 нче диеп яза алмыйм бит инде.Танышуга килгәндә, татар теле укытучылары белән чынлап та аралашасы, фикер алышасы, тәҗрибә уртаклашасы килә иде.Моның начарлыгын күрмим.Интернет андый мөмкинлекләрн бирә бит.

№248 (812572) / 24.08.2012 20:31:28

Укытучы, мин шушы исемем белән Фейсбукта, Вконтакте, Мой мирда бар.Мой мирда ике битем бар.Кайсында дуслык тәкъдим итсәгез дә була.

№247 (812571) / 24.08.2012 20:09:58

Гөлсинә Кашапова, сез одноклассникидан кала тагын кайларга теркәлгән? Майл.ру Мой мир, В контакте, Фейсбук? Өчесенең берсенә теркәлегез, минем одноклассникида страницам юк, бар иде,ваттылар, дуслашырбыз.

№246 (812570) / 24.08.2012 20:05:19


№243 Зимагур, исемеңне дә әйтсәң, үзең белән дуслашыр идем)))))

Менэ бит, булганнан бар да була)) Гөлсинә Кашапова "Тишек"тэ курэклэре размерын яза, монда да танышу ысулын тапкан, молодеЦ!

№245 (812568) / 24.08.2012 20:00:05

Шактыйдан ачып караган юк иде компны.Бу битне ачкач исләрем китте - татар теле үлми икән әле болай булгач)))Гөльсинәне дә ачып карадым.Аәарга бер генә сүзем бар - ул да булса - МОЛОДЕЦ!
Шулай ук Рщвеш бн укытучы да алкышларга лаеклар.
Әле безнең Энҗебикәбез күренми,аның фикерләрен дә ишетәсе килгән иде.

№244 (812566) / 24.08.2012 19:03:47

Гөлсинә, тагын рус телен кертәм инде, анда кыскарту дигән сүз ясау ысулы юк. Син хаклы, татар галимнәре "уйлап тапкан" мөгез бу!

№243 (812565) / 24.08.2012 19:00:49

Зимагур, исемеңне дә әйтсәң, үзең белән дуслашыр идем)))))

№242 (812564) / 24.08.2012 18:59:24

Зимагур, болай ук мактаганнары юк инде әле))))Рәхмәт инде үзеңә))))
Үтеп барышлый, сагынмыйча, сагындым, әлбәттә!Үзем сайлап алган һөнәрем, яраткан эшем.

№241 (812563) / 24.08.2012 18:49:42

Голсинэ, ике ай авылда ятып сагынгансын икэн мэктэпне))) Укучыларын рэхмэтле булыр инде М.ру сайтына))) Беренче, ин кайнар парны монда чыгарган очен. Мэктэпкэ эзрэк суынып барасын болай булгач ))))

№240 (812562) / 24.08.2012 18:44:10

Гөлсинә,мин сезнең сайтыгызга кергән идем.Әйтергә кыймадым.Әйтәм инде.Бик матур,бик күркәм,бик сөйкемле,бик тоторымлы, икәнсез..Күз тия күрмәсен.Бөти так.Миләш агачыннан булсын.

№239 (812561) / 24.08.2012 18:36:50

Совет чорында барча галимнәрне,язучыларны план белән тудырдылар шул.Ул план белән тудырган ,партбилетлы, полуфабрикатлар белән фәннәр кая барсын ди.Редакция саен бер шагырь,бер язучы булырга тиеш иде.Алар да юлбашчыларны,гәзиз коммунистлар партиясен мактаудан ары китә алмадылар шул.
Вәт бүген ул.Эле хаман да Советтан китә алмадык.

№238 (812560) / 24.08.2012 18:29:50

Жэ гаеплэмэгез инде апаны,ботен хатын кыз шул чама бит,куренэсе танытасыда килэдер узен,сезнен кебек ук

№237 (812559) / 24.08.2012 18:23:23

Рәвеш белән Укытучы, Одноклассникига кереп миңа дуслык тәкъдим итсәгез иде, керүчеләр күп, кемнең кем икәнен белмим.Сезнең белән якыннанрак аралашасы килә иде.

№236 (812558) / 24.08.2012 18:22:02

Шома, белгеч булмаган кешенең шулкадәр үзен белемлегә санавы көлке.Мин менә дарулар өлкәсендә бәхәсләшмим, чөнки минем бәхәсләшерлек белемем юк.

№235 (812557) / 24.08.2012 18:19:05

Сез аптека апага суз эйтмэгез,дару ясау, сузлэр ясау белэн бер.Анда баш килешлэре дэ,иярченнэре дэ,иялэре дэ бар.

№234 (812556) / 24.08.2012 18:11:22

Тел белгечләренә тагы бер сорау.Сүз ясалышы өлкәсеннән.Аббревиатуралардан. КФУ, драмтүгәрәк кебек сүзләрне аббревиация ысулы белән ясалган диелә 5 нче класс дәреслегендә, грамматикаларда.Ә мин бу теория белән килешмим.Яңа сүз ясалганда, сүзнең мәгънәсе үзгәрергә тиеш.Ә үзгәреш юк бит.Шулай булгач, ул ни өчен яңа сүз булсын?Миңа калса, ул сүзнең шундый кыскартылма формасы гына.Бу турыда Рәвеш белән Укытучы ничек уйлый?Аптекарша фикере кирәк түгел.

№233 (812555) / 24.08.2012 18:02:12

Туган телебез нигезендә үз-үзен аңлаталмаслык "фән" оештырган татар филоглары хакында :
http://rustemzaripov.blogspot.com/2011/06/blog-post_5341.html

№232 (812554) / 24.08.2012 18:00:17

Грамотей)) Шайтан башка, җен башка!)) "Причем тут" урыс теле?!
Бер телнең грамматикасын икенче тел грамматикасы аша тикшерү дөрес түгел бу очракта!

№231 (812553) / 24.08.2012 17:55:45

№229Чез бик дөрес язасыз.Татар грамматикасындагы буталчыкларда укытучыларның бер гаебе дә юк.Тел галимнәре үзләре дә җавап таба алмаган сораулар бик күп.

№230 (812552) / 24.08.2012 17:53:50

Менә шулай, синеңчә русча золотой да, золото да- исемнәр! Яңа сүзләрне кушымчасыз да ясый алганы өчен татар телен-судка, балалар башын катырмасын, шулаймы?

№229 (812551) / 24.08.2012 17:49:00

Алтын алка.
морфологик яктан тикшергәндә, алтын сүзе дә, алка сүзе дә контексттан аерым каралырга тиеш. Ягъни ПРЕДМЕТНЫ БЕЛДЕРЕП, НӘРСӘ? СОРАВЫНА ҖАВАП БИРГӘНГӘ күрә,алар ИСЕМНӘР.
синтаксик яктан тикшергәндә, алтын - аергыч (исем белән белдерелгән аергыч). ШУЛАЙ БУЛЫРГА ТИЕШ!
Балаларның башын бутамаска иде: АЛТЫН АЛКА дигәндә алтын - СЫЙФАТ, АЛТЫН ТАПТЫМ сүзтезмәсендә ИСЕМ дип. Ләкин хәзерге татар теле дәреслекләре нәкъ шулай өйрәтергә куша. Шулай өйрәтмәсәң, БДИ биргәндә, контроль эшләр вакытында җавабыңны ялгыш дип табачаклар!

№228 (812550) / 24.08.2012 17:05:13

Рәвеш нинди телдә язган?МОрфема, морфологик категория һ.б. абракадабра.

№227 (812547) / 24.08.2012 16:50:34

Рәвеш әйләндереп салдың иркәне,тәхәтсез калды.

№226 (812546) / 24.08.2012 16:44:27

Иркә апа, дип әйтимме икән инде матур итеп,

СЕЗ КЕМ БЕЛӘН СӨЙЛӘШӘСЕЗ СОҢ?

Кичәдән бирле шул турыда сөйлим ич: сүзнең АЕРЫМ торгандагы үзлекләре, ягъни саф морфологик категорияләре булуы

ҺӘМ

сүзнең СӨЙЛӘМДӘГЕ үзлекләре, ягъни синтаксик үзлекләр барлыкка килүе турында!!!

Сез минем кайчандыр "өчле"гә чак-чак тартып барган укучымны хәтерләтә башладыгыз:))) Сөйлисең-сөйлисең, стенага борчактан аттырган кебек, барысы да үзеңә кайта, берсе дә сеңеп калмый:))))

ӘЛБӘТТӘ, ҺИЧШИКСЕЗ, ЧЫННАН ДА, ТӨП-ТӨГӘЛ, БЕРСҮЗСЕЗ :

җөмләдәге сүзләрне контексттан аерып алып тикшерергә була һәм ул яисә фонетик (авазлар ягыннан тикшерү), яисә морфологик (төзелеше ягыннан сүзне морфемаларга бүлү һә һәр морфемага грамматик аңлатма бирү), яисә синтаксик (сүзтезмә, җөмлә, текстта сүзләр бәйләнеше буенча) анализ ясау дип атала!!! Мәсәлән, канны тикшерүнең төрле формалары бар: гомумклиник анализ (гемоглобин, эритроцит, лейкоцит, СОЭ, лейкоцитар формула һ.б. ачыклый торган), биохимик анализ(глюкоза, мочевина, липид, холестирин һ.б.) тикшерә торган ысуллар! Икесе дә бер үк канны тикшерәләр! Монда да шул ук хәл: без бер үк тел күренешен тикшерәбез, ләкин төрле яссылыкта: бер очракта сүзне аерым алып, икенчесендә сөйләм эченә куеп! Һәм бер үк сүз төрлечә тикшерелә: аерым торганда бер төрле сорау куярга мөмкин, ә сүзләр бәйләнешендә башка сүзгә мөнәсәбәтен ачыклау өчен сорау үзгәрә! Вообще-то, ил дөрес язды: синтаксис остасы мәрхүм Сәгадәт абый (өтер бабай) китапларында синтаксиста сорау кую алымы юк дип язылган...

Иркә апа, дип эндәшәм сезгә матур итеп, "Татар теленнән кагыйдәләр җыентыгы" дигән кечкенә генә кызыл тышлы китапчык бар, якынча 50 битләр тирәсе булыр (авторлары Гыймадиева белән Галләмова), сезнең хәтерегез белән аны бер атна эчендә ятлап бетерергә мөмкин дип уйлыйм. Менә шул китапны табып, киләсе дәрескә беренче ун битне үзләштереп килегез (сүз ясалышына кадәр). Шуннан соң сезнең белән татар теле кагыйдәләренә өйрәтү курслары ачарбыз. Аннан соң, үзегезгә кечкенә генә бер блокнот булдырыгыз: һәрбер кыен, бәхәсле очракны шунда яза барырсыз һәм аны бергәләп монда тикшерербез.

Хөрмәт белән, Рәвеш.

№225 (812545) / 24.08.2012 16:35:56

элек безнең әби-бабайлар Гумәр Хәямны татарча укыйлар иде..

№224 (812544) / 24.08.2012 16:34:31

1 сентябрьдән бакорт авылларында,ана тел белән рәттән УМАРТАЧЫЛЫК дәресләре дә керә башлаячак икән.

татар укытучылары Мру да кычкырышып утырганда, башкортлар укытучылары үз халкы өчен кирәкле фән укыталар.

безнекеләр сафсата саталар!

№223 (812543) / 24.08.2012 16:14:26

***,Под мелодию флейты, звучащей вблизи,

В Зероведа асуры свой ум погрузи.

Читай, мудрец, и пускай твое сердце ликует,

А жид бестолковый – лишь обложку грызи!

(Омар Хайям).

№222 (812542) / 24.08.2012 16:06:32

Түбәндә Зимагур язганнан чыгып,министр әфәндегә тагын сорау.Кайчан туктатасыз укыту дәреслекләренең политика белән бәйләнешен?Бу бәйләнеш,дәреслекләрнең политика белән бәйләнеше,ничә генә буынны фәннәргә битараф ясамады инде.Тагыда шуны телисезме,министр әфәнде.

№221 (812541) / 24.08.2012 16:04:29

№217,

Синтаксиста кайчанны рәхәтләнеп куегыз.Әле бит тирәнгә керсәгез, алай, кайчан соравына ничек җавап бирәсез? Айдамы? әллә бу айдамы???

Морфологиядә нәрсә, бары тик нәрсәдә. Сездә логика бармы соң? нәрсәдә соравы куелмагач, ник сез нәрсә, нәрсәнең, нәрсәгә, нәрсәне, нәрсәдән дип киләсез дә, бац! каян килеп чыга ул кайчан? Нинди логика белән? Нәрсәдә. Айда.

Алайса сезгә менә бу? Урындыкта утырып тора. Нәрсәдә утырамы? Кайда утырамы? Тотыныгыз бутап ботка ясарга....

Җ

№220 (812539) / 24.08.2012 15:56:40

Зимагур №218

Кызганыч, чигә янында бармак белән борып күрсәтә торган смайлик юк.)))))))))))

№219 (812538) / 24.08.2012 15:56:29

Әйе, рәвеш!! Миңа калмаган: татар филологы үзен-үзе яндырган. Бу бик кирәк иде!!!!!Үзегез, профессионал дип санаганнар татар телен кайсы җиргә - беркем өйрәнергә теләмәслек җиргә китереп җиткергәнне ачып салгансыз.Рәхмәт. Бу батырлык сорый торган әйбер. Әлбәттә, совет чорында татар телен өйрәнә торган вузларга башка беркая керә, укый алмаганнар керә иде, соңгы 20 елда исә катыргы белән сату итү, таныш-белешлек китте. КГУның мехматын бетереп, кай арададыр филолог булып, хәзер филология докторы булып йөргән кешене беләм.

Әлбәттә, совет гуманитар фәненең соңгы еллары тулаем алганда да гади әйберләрне катлауландыру, һәм шуны фән дип атау елларына әйләнде. Югыйсә фән нәкъ киресен эшләргә тиеш, катлаулы әйберләрне аңлар өчен структурлаштыру белән шөгыльләнергә тиеш.

Конверсияне әллә ниткән "академик" хезмәтләрдән карамадым. Википедия генә.)) Әмма анда да бәхәсле әйбер икәне әйтелгән. Ә менә бу сез язган вариант анда бөтенләй юк:
"Биредә конверсия була алмый, чөнки конверсиянең төп принцибы юкка чыга: морфологик һәм синтаксик аспектларның берләшүе башкарылмый"

Фән алымнары һәр өлкәдә бер,нигә охшашлыгын күрсәтү өчен медицинадан мисал китерәм.
Гади яки нормаль анатомия ашказанын, әйтик, тупас рәвештә груша кебек янчык дип өйрәтә. Әмма топографик анатомия ( зубрило апогее, кызлар кияүгә чыга башлый аннан экзамен биргәч) төрле әгъзәләрне башка әгъзәләргә карата ничек урнашуын төрле киселешләрдә өйрәнә. Менә шул киселешләрнең берсендә ашказаны боҗра кебек булыр иде.Сезнең бу морфология белән синтаксисны бергә кушып бутавыгыз, янчыкка боҗра элеп, астына менә бу ашказаны була дип аңлатуга тиң. Морфология белән синтаксис телне төрле ракурстан карый. Икенче мисал алайса. Кешенең арты бар, алды бар. Алар икесе ике төрле Һәм беркайчан очрашмыйлар. Ә сез шуларны янәшә куеп кеше рәсеме ясамакчы буласыз.Улым укыганда аңлатырга тырышканда да берни аңламый, сүз төркеме ник, ни өчен, җөмлә кисәкләре ни өчен тәки төшендерә алмадым, чөнки барысы башларында буталып беткән.

Алтынны сыйфат диючеләрне, дөресен әйткәндә, минем татар теленә якын җибәрәсем килми.Инглиз телендәге наун, наун конструкцияләрен кертергә кирәк аларны аңлату өчен. Хәтә, безнең филологлар инглиз теле беләме соң?
Аннары. Ун этажлы кушымчалар диеп атаганчы суффикслар кертергә күптән вакыт.Бераз сүз төзелеше аңлаешланыр иде.Башка теллеләргә бигршк тә.
Ул нинди аморф дигән термин инде филологиядә?

"Башта уйла" да башта ничек исем булсын инде ул.Шул менә конверсиягез? (шулмы? тәгаен әйтә алмыйм) белән ясалган рәвеш.

Ибупрофен га килгәндә...)))

Гомумән, ул якка иң әйбәте аспирин иде, испанканы җиңгән препарат санала аспирин. Әмма узган гасыр ахырында югары температура вакытында куллангада балаларда берничә очракта Рей синдромы бирде. Тире эрүе гади тел белән әйтсәк. Бавырга агулыгы көчле булганга парацетамол җитештерүдән төшү алдында тора иде ул чакта.Аспиринны алыштырырга бүтәне булмаганга калды парацетамол.Көнгә 1 граммнан артык парацетамол кабул итәргә ярамый, аннан артса бавырга зыян салырлык тәэсире башлана.
Ибупрофен кичәге көн дигәндә. Дару өчен кичәге көн нәкъ үзе. Өченче көннеке искерә башласа да, начар икәне төгәл факт түгел.Яңа дару куллану - һәрвакыт риск,(сүзен онытып җибәрдем), еллар дәвамында зарарсызлыгы расланган, әмма эффектив дарулар яхшы. Ибупрофен дигәндә, ул патентсыз сәүдә исеме, сезгә иң таныш булган нурофен шул ук ибупрофен инде. Ибупрофен үз фармакологик группасында авыртуны башкаларына караганда яхшырак баса. Температураны аспирин, парацетамолга караганда озаграк төшерсә дә, эффект 8 сәгатькә кадәр бара.Шунысы белән отышлы.


№218 (812537) / 24.08.2012 15:51:54

Рәвеш әфәнде,әйтеп күрсәтим әле.Ни өчен укыту дәреслекләрен (Нигез фәннәренә кагылышлыларын)шул фәннәр тарихы-ачышлар тарихы белән тыгыз бәйләмиләр.Шулай итсәк,(бәйләсәк)дәреслекләр иҗат итү үзенең нигезен табар иде.Укучылар фәннәр проблемалары белән урта мәктәп бусагасында танышырдар иде.Теге яки бу проблеманың күпме дәрәҗәдә чишелгәнен белерләр иде.Научный потенциал булдыру өчен дәреслекләрнең фәннәр тарихы белән бәйлелеге бик кирәк.

№217 (812536) / 24.08.2012 15:32:22

Да, Иркә замочил! Бу айда авылга кайтам дигән җөмләдә айда сүзе исем дип, Бу нәрсәдә авылга кайтасың? дип сорыйсы була икән.

№216 (812530) / 24.08.2012 14:03:53

Укытучы,
мин укытучыларны һәрвакыт ихтирам иттем һәм итәчәкмен дә. Үзем дә кайчандыр мәктәптә эшләп карадым, ләкин мин холкым белән мәктәп кешесе түгел. Хәзер менә Иркә яратмаган татжур булып киттем:))) Әгәр укучыларга дәрес бирүне дәвам итсәм, мин аларның башын менә шушылай фән белән бутап бетерер идем. Аларга гади аңлатма кирәк. Менә үз фикерләремне языйм әле, бу темага беркайчан да язганым юк иде)))
Укытучы үз һөнәрендә 5 кыенлык белән очраша (кыска гына эшләү дәверендә шуны аңладым): 1) укучылар белән уртак тел табу кыенлыгы; 2) дәреслек, методик кулланма, программа белән эшләү кыенлыгы; 3) администрация белән эшләү кыенлыгы; 4) ата-аналар белән эшләү кыенлыгы. 5) Электрон журнал, ноутбук, конференциядә катнашу һ.б. Алтынчысы да бар икән әле - һәркөн кич ятканда "бу миңа нәрсәгә кирәк соң, чурту, туйдым, китәм, берсен дә күрәсем килми" дигән кыенлык. Иртә торгач, тагы шул ук мәктәпкә йөгерәсең:))))Ну, җиденчесе - коллективтагы үзара гайбәт дөньясы, бусы пүчтәк:)))
Бу кыенлыклар ни өчен кыенлык булып китә соң?

1. Укучылар арасында синең аңлатмаларыңны аңлаган һәм кирәк дип санаган ике-өч (күп дигәндә) укучы була. Калганнарына синең хәл фигыльләрең напләвәйт. Шәһәр мәктәбендә исә татар телендә иркен сөйләшә ала торган балалар сәпсим аз, син мондыйларны кагыйдә өйрәтү урынына татар телендә сөйләшергә өйрәтергә мәҗбүр буласың (ә алар өйрәнергә теләмиләр!), я аларга күз йомарга. Рус әйтмешли, выбор за тобой. Әмма күңелдәге шайтан котырта: сыйныф белән эшлисең, димәк, кызыксындыра, алып керә һәм гади аңлата белергә тиешсең. Менә шунда икенче кыенлык баш төртә.

2. Дәреслек, әлбәттә, бер кагыйдәне дә диярлек укучы аңларлык итеп аңлатмый, кагыйдәдәге мисаллар юри иң гади формада бирелә, ә кагыйдәдән соң китерелгән күнегүләрдә кагыйдәгә сыймаган очраклар тулып ята. Шуннан инде син кереп китәсең академик грамматикага. Ә ул дәреслек белән туры килми. Ярдәмлек пособиеләргә, анда йөзләгән хата. Искә төшерәсең квалификация күтәрү курсларын. Анда вуз галимнәре өченче төрле аңлатма биргәннәр. Шунысы кызык: курсларда яңа гына бер галим бер проблеманы бер төрле сөйләп чыгып китә дә, икенчесе кереп, шул ук проблеманы икенче төрле аңлата башлый. Кайсыгызныкы дөрес дигән сорауга ничек җавап биргәннәрен беләсез:))) Шуннан баш әйләнә: балага ничек һәм кайсысын аңлатырга? Йөгерәсең методистка. Ул кул гына селки: үзең ничек телисең, шулай аңлат. Һәм көннәрдән бер көнне синең башка барып җитә: ә нәрсәгә соң әле мин бу кагыйдәгә сыймаган очрак белән интегәм? Һәм, тынычланып, дәрес үткәрәсең: "Балалар, бу күнегүне (җөмләне, сүзне) калдырып торабыз да икенчесенә күчәбез"...

3. Администрациягә төп предметлардан ЕГЭның уңай нәтиҗәләре мөһим, чөнки аларны шуның өчен сүгәләр. Аңа синең татар теленнән дәресләрнең үткәрелмичә калуына тоже нәпләвәйт. Язгы каникулдан соң (ә кайчакта февральдән үк)мәктәптә татар теле укыту кәгазьдә генә башкарыла. Синең бөтен дәресләреңне рус теле, математика, тарих исәбенә алып бетерәләр. Һәм син, күпме мыжгысаң да, берни кыра алмыйсың. Кемгә кирәк синең фигыль белән рәвешең!

4. Ата-ана белән эшләү.
Нигә минем баламны татар төркеменә яздыгыз? Ул татар телен начар белә! Аны рус төркеменә языгыз! 3ле җитә аңа! Бу - татар шәһәр мәктәбендәге иң гадәти күренеш. Рус төркемендә татар теле минималь укытыла һәм беркемгә кирәксез предмет санала. Менә, шуннан ата-ана белән сүз көрәштереп кара син!
Сыйныф җитәкчесе булу турында махсус берни дә язмыйм:))))

5. Электрон журнал. Минем өчен бу кыен булмады, ләкин өлкәнрәк укытучылар ай-һай, интектеләр дә соң! Интернетка кереп, конференция чүпләү шулай ук проблема түгел. Әйе, менә монда бик кызык ситуация: әлбәттә, конференциягә материалны бала үзе язып утырмый. Аны укытучы язып бирә. Нәрсәгә кирәк бу күз буяу? Аңламыйм.

Менә бу мин белгәннәре генә. Тик минем тәҗрибәм зур түгел, башка тәҗрибәле укытучылар өстәрләр. Мин исә шушы хәлләргә күңелдә битарафлык барлыкка килүен сизү белән, мәктәптән киттем. Киткәндә, директор көлде дә әле: тирең калыная башлагач кына кая китәсең? диде:)))

Шуңа күрә балаларга кайсы проблеманы ничек аңлатырга дигәндә, мин үзем дә югалып калам. Мин аның фәнни теориясен беләм, һәм сезгә шулар турында яздым, кабатлыйм тагы: балага аңлату өчен түгел, ә укытучы үзе белеп торсын, дигән ният белән. Бәлки, шуларның нигезен белгәннән соң балага аңлатуы җиңелрәк булыр. Акыллы балага аңлатып була, олимпиадага әзерләп була, китаплар җитәрлек. Бәлки, мин пединститутта укымаганлыктандыр. Безгә универсаль теоретик белем бирделәр һәм мин аны булдыра алганча үзләштердем. Шуңа күрә "алтын алка дигәндәге алтын сүзенә сорау куйгач, сыйфат була" - бу мәктәп өчен, бала өчен иң дөрес аңлатма дип саныйм. Чөнки бу - стандарт, кагыйдәгә туры килә торган аңлатма. Ә ни өчен сыйфат түгеллеген ул вузда өйрәнергә тиештер, мөгаен. Шул ук кушымчалар: модаль сүзенең мәгънәсен хәтта укытучы үзе дә аңламый. Ничек аны 6 нчы сыйныф баласы аңласын? Модный кушымча дип сөйләде бер укучым.

Шулай итеп, минем фикерем: дәреслек мөмкин кадәр гади, укучы аңларлык булырга тиеш һәм анда фәнни фикер төрлелегенә урын (күнегүләр, мисаллар)булмасын иде. Ләкин укытучы фәнни әзерлекле булырга тиеш. Менә моны Альберт Гыйльметдинов аңласа, начар түгел. Ләкин бу - нигездә хәл ителмәслек проблема: программа һәм дәреслекләрне һаман бер үк кешеләр яза.

Уф, тагы сәгать буе утырдым инде:))))

№215 (812523) / 24.08.2012 12:21:55

Рәвеш, алай ук юкка чыгарып атарга ашыкма дим мин. Тактлы гына аңлатуың өчен рәхмәт. Бу тема монда күптән кирәк иде инде. Бик кирәкле кеше булып чыктың бит син.Синнән никадәр белем алдык. Алай да юкка чыга күрмә әле. Барлык кыйммәтләр дә акча белән үлчәнми дисәң, без наданнарны бераз агартсаң иде.
Без балаларга мондый катлаулы итеп аңлатмыйбыз шул. Безнең дәреслекләрдә барысы да гади генә. Ярар бәйлек сүз дип ялгыш әйткән мин. Бәйләүче сүз дип әйтергә теләгән идем. Ләкин бит бәйлекләр үзләреннән алда торган сүзнең ниндидер килештә торуын сорыйлар.Әйтик, таба бәйлеге кич сүзеннән юн. к-ендә торуын сорый(кичкә таба) Без аны балаларга шулай дип аңлатабыз да. Ә бит килешләр белән исемнәр төрләнә башлыча. Рәвеш - бөтенләй төрләнми торган сүз төркеме. Димәк, сезнеңчә, әгәр сүз кайчан соравына җавап бирә икән, рәвеш була.
Ясагыч, төр, төрләндергеч(ясагыч, модальлек, бәйләгеч дип тә атады кайбер галимнәр) кушымчаларга керми торган аморф кушымчалар уйлап чыгарып,телне катлауландыру, кеше аңламаслык итү кемгә кирәк? Болай да татар телен өйрәнергә теләүчеләр өчен бик күпкә катлаулы һәм авыр диләр.
Төнлә, башта, соң кебек сүзләрне мәгънәсенә, җөмләдә торышына һәм нинди сүзләр белән кулланышына карап, кирәк булса, синонимик вариантлары белән чагыштырып, нинди сүз төркеменә кергәнен ачыклый беләбез без.
Татар теленнән БДИ биремнәре буенча да шундый аңлашылмаган сораулар һәм җаваплар күп. Бөтенләй дөреслеккә туры килмәгән җаваплар белән дә очрашабыз. Ирексездән шундый сорау туа: ни өчен татар теленең бәхәсле урыннарын, тотрыклы бер фикергә китереп, укытучыларга аңлатмыйлар? Олимпиада биремнәре белән дә шундый ук хәл. Укытучының укучысы эшләгән эшне һәм аңа куйган бәяне анализларга хакы бардыр бит. Гомумән, гаделлек дигән төшенчәне тормышның барлык өлкәләренә кире кайтарасы иде. Заман бездән шуны таләп итә.

№214 (812516) / 24.08.2012 09:36:46

Альберт абый,эйтим эле,бу укыту хэм фэн системасын Совет вакытларыннан бирле кыйныйсыз инде.Шулаймы?Уравниловка ясап укытучыларнын,галимнэрнен хезмэт хакларын тубэн тошердегез.Акыл хезмэте белэн физик хезмэт арасындагы аерымлыкны булырга тиеш тугел диеп.Бугенгесе коннэрдэ укыту хэм фэн системасын реформалар белэн кэшэлисез.Реформаларыгыз да нэтижэ бирмэде,укытучыларнын,галимнэрнен хезмэт хаклары да ташка улчим генэ.
Шушылардан чыгып бер тэкъдимем бар.Бетерик бу укыту хэм фэн системасын.Тэбигать кузлэрдэн,колаклардан да кертэ бу донъяда яшэрлек аны,акылны.

№213 (812514) / 24.08.2012 09:11:23

Зимагурны куалар,зимагур язганнарны кисәләр,забаный ясыйлар.Язганнарны кисмәгез,забаный ясамагыз.Змагур әйткәннәрне укытучылар да,галимнәр дә әйтә алмый.Эйтсэлэр, эш урыннарын югалталар шул.Мин эйтэм,бу кахәр суккан чиновниклар тагы да катырак урлаша башласа,укыту һәм фән сичстемасы гел дә түләүле булырга мөмкин икән әле.Бу очрак килсә,Рәсәйдә укытучыларны,галимнәрне дә Дөнъяның Кызыл китабына кертәсе була икән шул.Менә шундый заман җитәр.

№212 (812509) / 24.08.2012 01:53:44

Иркә, сезнең белән сүз көрәштерү дәртем сүнде дә китте, үзем дә шаккаттым хәтта. Бик шәпләп кинадан йөреп кайттым әле, "Вспомнить все" дигән, кәеф шәп:)

Хыт рәвеш булсын, хыт исем, хыт чурт, сезгә килешә барысы да. Укытучы түгел ич сез. Фармацевтка ничек уйласа да ярый, уйласын гына:))) Кызыксынуыгыз күркәм, афәрин, әлбәттә. Дарулар турында без дә гәп кора алабыз инде әзрәк, әле беркөн генә менә парацетомол бик зарарлы, аның урынына ибупрофен эчегез дип сөйләде Малышева. Узган гасыр даруы түгелме соң инде ул. Ибупрофен җитештерә торган берәр компанияне баетырга кирәктер, бәлки.

№211 (812508) / 24.08.2012 01:24:21

Укытучы, 
ашыкмыйм. Сораганга күрә генә язам.
Мин язмамны филологик белеме булган кешеләргә юллаган идем. Ялгышканмын икән, бу юлы университетта (КДУда)укып, филологик белем алган кешеләргә юллыйм.

1. Укытучы, Сез "бирле" сүзен балаларга бәйлек сүз дип аңлатасызмыни? Ул бәйлек була.

2. "иртәдән бирле(ашамаган)"
Мин ясагыч кушымча турында бер сүз дә язмадым. Гомумән, кушымчаларны төрләргә бүлү бик бәхәсле һәм мин монда аңа туктап тормыйм да. Аморф кушымча ул ясагыч яки төр ясагыч һәм төрләндергеч була алмый!функциясен югалткан һәм тамыр яисә нигез составына кереп, семантик яктан эреп югалган дигән сүз. Әгәр шулай булмаса, бирле бәйлеген куллану кирәк булмас иде. Без беләбез: килеш кушымчалары җөмләдә сүзләрне бәйләүгә дә хезмәт итәләр. Димәк, -дән кушымчасы, килеш кушымчасы (форма ясагыч) буларак, иртә сүзен "ашамаган" сүзенә турыдан-туры бәйләсә, бу - килеш кушымчасы була. Һәм ул аны бик шәп бәйли ала әлегә! Әгәр сөйләмгә бирле бәйлеге (бәйләүче чара!)килеп керә икән, димәк, -тән кушымчасының функциясе югала һәм ул аморфка әйләнә. Бу очракта сүзнең нигезе - иртә түгел, ә иртәдән була. Мәктәп программасы, әлбәттә, мондый тирәнлеккә төшеп җитә алмый һәм кирәк тә түгел (Ходай сакласын!).

3. Төнлә елады. Төнлә сүзендә ике сүз кушылган. Моны аңлау өчен тел тарихын белергә кирәк. Сез күрсәткән аналог - "төн буе елады"ның синонимы булып, "төн илә елады" тезмәсе йөргән, әмма аерым бер чорда телдән төшеп калган. Төн илә бер басым астында әйтелеп, төнлә формасына кадәр кыскарган. Илә - бәйлек, архаик форма, тамыры - И, -лә - архаик бергәлек кушымчасы (тарихи аспектта). Татар телендә бу кушымчаның -лы/ле формасы да сакланган: иртәле-кичле. Әлбәттә, хәзерге морфология төнлә сүзен рәвеш сүз төркеменә кертә.

4. Кичкә таба чык төште. -кә кушымчасы аморфлану процессында, бәйләгеч функциясен югалкан. 2 нче мисалга аналог, чөнки юнәлеш мәгънәсендәге таба бәйлеге кулланган. Язып тормыйм, аналогия буенча үзегез аңларсыз, бәлки.

Укытучы, мин боларны балаларга аңлату өчен язмадым. Уйлап та чыгармадым. Мин боларны филологик белем алган кешеләр укыйдыр, һәм миңа адекват җавап бирә алалардыр дигән өмет белән язган идем. Шуны әйтә алам: әгәр укытучы боларны үзе төптән белми икән, балаларга иң гади күренешләрне дә аңлата алмаячак. Менә минем чәчләрем үрә торды: мәсәлән, башта уйла, аннан эшлә җөмләсендәге "башта" сүзен сез урын-вакыт килешендәге исем дип аңлатасызмыни? Ә гомергә, мәңгегә дигән сүзләр фигыльне ачыклаганда да юнәлеш килешендәге исем буламы? Ярар инде, еракка, ерактан, еракта, эфсү-тәки рәвештер,бәлки, кушымчасыз гына...

Әй, болар баш катыргыч мәсьәләләр, кемгә кирәк, шулай бит:)))

Гөлсинә Кашапова, алтын алка турында сораган идегезме әле. Алтын да, алка да бу очракта исем булып килә, бу - шиксез:))) Бик борынгыда телдә ике исем янәшә килеп, ачыклаулы мөнәсәбәткә керә алган һәм бу гадәти булган. Аның мисалларын хәзер без инде кушма сүзләрдә, лексикалашкан сүзтезмәләрдә (тезмә сүзләрдә) һәм кушаматларда күрә алабыз: Кулъяулык. Көньяк. Җир җиләк. Кура җиләк. Торна Гата. Кәтүк Илдар. Төрки телләрдә тартым кушымчасы бик нык активлашкан, шуңа бу төр изафә юкка чыккан диярлек. Биредә конверсия була алмый, чөнки конверсиянең төп принцибы юкка чыга: морфологик һәм синтаксик аспектларның берләшүе башкарылмый.

Ни генә язсагыз да, мин башка аңлатма язмам инде. Вакытны күп ала :)Кайчандыр мин боларны китап укып, лекция тыңлап үзләштердем. Кем яхшырак аңлата ала - рәхим итегез:)

№210 (812506) / 24.08.2012 00:09:47

Гөлсинә кер әле бирегә:Mugallim.com

№209 (812505) / 23.08.2012 23:55:03

Мужет балаларны гел мэктэпкэ тапшырып 18 тулгач кына алырга дыр!!!!Мескен укытучы 3 тиенгэ утырачак тагы ата-ана болай да баласын карамый.Кич чыгып пиво эчсэ,укытучы гаепле ата-ана тора баш кашып или бала ташый ел саен министрнын узен бер кон ябып куярга балалар белэн.

№208 (812504) / 23.08.2012 23:39:55

Мин нинди Сабит булыйм,мин катлач.

Кереп ни кылдың инде,ул бит эшләми

№207 (812503) / 23.08.2012 23:25:00

Ашыкма,Рәвеш 157,нинди катып калган ясагыч кушымча турында сөйлисең син? Тузга язмаганны ни өчен "иртәдән бирле(ашамаган)" рәвеш булырга тиеш? Иртәдән дигәне чыгыш килешендәге исем булса, бирле - бәйлек сүз. Катып калган ясагыч ккушымчаны мин бөтенләй күрмим. Балаларның башын катырырга кирәкмени шуның белән?
Алайса аңлат.
Төнлә (төн буе) елады, мәсәлән, нинди сүз төркемнәре белән белдерелгән?
Кичкә таба чык төште. Ә монысында кичкә сүзендә -кә ясагыч кушымчамыни? Тагын ниләр уйлап чыгарырсыз инде. Карап карыйк.

№206 (812499) / 23.08.2012 23:00:52

Картлач, син күрсәткән сылтама буенча кердем.Рәхмәт.Менә тагы 3 программаны төзеп бетерү белән, сайт ясап карыйм.Син Сабитмы?

№205 (812498) / 23.08.2012 22:58:23

Ясарга кирәк шуууул,белмим димә беләм диген.Значится сиңа аны ясап биргәннәр,ул бит шактый акча тора.

№204 (812497) / 23.08.2012 22:54:38

Ыслушай, татар алфавитының икенче хәрефе Ә була дип уйлыйм мин сатып алынган дипломым буенча

№203 (812496) / 23.08.2012 22:53:49

Н һәм Ң формасы белән хәреф,ә чынлыкта алар АВАЗЛАР,шуның белән аерылалар

№202 (812495) / 23.08.2012 22:52:55

Минем дә ул кагыйдәне тизрәк беләсем килә

№201 (812494) / 23.08.2012 22:49:36

Рэхмэт, кагыйдэне тизрэк белэсем килэ.

№200 (812493) / 23.08.2012 22:49:20

199- кит эле моннан,ычкын ?

№199 (812492) / 23.08.2012 22:47:46

Шуны үрәт әде миңа.Башта сайтны булдырыга кирәк аннары анда язяарга.Рәсемеңдә бар.Ничә тыгылдым барып чыкмый. Менә минем сайт: Cfin.fo.ru-БЕСПЛАТНО дип үзем маташкан идем. Синекенәдә эттем,төрттем берни килеп чыкмады

№198 (812491) / 23.08.2012 22:45:15

иптэш укытучылар.. Татар алфабитынын икенче хэрефе нинди.??. Кем эйтэ.. Купчелек, мин чын татар дип йоргэн эдэмнэр шуны белми..

№197 (812490) / 23.08.2012 22:40:58

Гөлсинә Кашапова, 
Как так булмасын ди андый кагыйдэ.. ты что???? Конечно буген булмый.. но алдагы коннэрдэ табарга тырышырмын..

№196 (812489) / 23.08.2012 22:36:01

777, әйе, укытучыгыз дөрес әйткән.Н һәм ң хәрефләренең язылышына кагыйдә юк.Х белән һ кебек.Башка тел белгечләре ни дияр?

№195 (812488) / 23.08.2012 22:34:28

Бу кем, әйе, бу мин.Ләкин ул сайтны ясатмыйлар бит, аны үзең тутырасың димме инде.

№194 (812487) / 23.08.2012 22:34:13

быел бэрэнге унышы начар булды..булганы да пешкэн.. ну кайгырган юк.. базар исэн булсын.. Эзэрбайджан егетлэре исэн булсын..Нинди бэрэнге булмаганда да кайдандыр бэрэнге алып кайтып ботен татарстанны ачлыктан алып калдылар..
Узебезнен егетлэр булдыра алмады

№193 (812486) / 23.08.2012 22:31:23

http://www.odnoklassniki.ru/gulsina.kashapovabakhtieva Менә шушысы мин булам)))))


СИН ТҮГЕЛМЕ ?




№192 (812484) / 23.08.2012 22:30:29

укытучы ибдэшлэр тыныч йокы сезгэ хэзер без монда район яналыкларын сойлэшэбез.. безгэ комачаулап..тузга язмаган сузлэр язып утырмагыз..

№191 (812483) / 23.08.2012 22:30:20

Голсинэ ханым, сезгэ бер сорау:урыс мэктэбендэ укыган кызым Н хэрефен койрыклы Н белэн бутый иде. Укытучы ул хэрефлэрне аера торган кагыйдэ юк дип эйтте. Доресме?

№190 (812482) / 23.08.2012 22:30:08

№185

№189 (812481) / 23.08.2012 22:26:31

Кысылма әле Пакыч.

№188 (812480) / 23.08.2012 22:26:15

Картлач, минем сайтым юк.Син мине кем беләндер бутыйсың.Ссылкасын яз әле, карыйм хәзер.

№187 (812479) / 23.08.2012 22:26:12

Бу министр балаларны ата-аналар белән аралашудан нигә чикли икән?

№186 (812478) / 23.08.2012 22:24:30

Син программистмени ?.Булмасаң үрәтермен теләсәң.

№185 (812477) / 23.08.2012 22:24:11

кадерле ибдэшлэр.. юкны бушка аударып утырмагыз.. бурэнэ аша буре куып.. Бер берегезне буклап.. Эллэ бер берегезне букламасагыз сезне татарлар дип уйламаслар дип куркасызмы?? безнен татар гына бер берсен яманлап утыра ала..

№184 (812476) / 23.08.2012 22:17:57

АПтырама Гуля,син беренче түгел һәм ахрысы да түгел.Товар продается,товар покупается.Өстәге әфәнделәр даҗе профессор дипломын сатып алып командовать итеп утралар.
Сайтыңны кем ясап бирде,әйтмәссеңме ?

№183 (812474) / 23.08.2012 22:10:49

Уф, программа төзеп күзем арыды, апабызга сора түгел, апабызга бир.Гафу.Тагы бер сүздә ә хәрефе төшеп калган.Беразга китеп торам.

№182 (812473) / 23.08.2012 22:09:08

Татар, син татар теле буенча сорауларыңны барыбызга да билгеле булган тел белгече аптекарша апабызга сора инде))))Минем диплом сатып алынган, белем юк
Тел белгечләрен шундый соравым бар:Нинди? Кайсы? сорауларының мәгънәви аермасы нәрсәдә? Сез ничек уйлыйсыз? Сорау аптекаршага түгел!

№181 (812472) / 23.08.2012 22:09:08

Без укыганда ХӘЛИМӘ апа әйтә иде ,менә бу Хәл булып килә дип.Аптрый идем шуңа,каян килә дип.Сорарга ояла идем. Ул укытучының ялгышын әйтмәссеңме икән.Менә аның аркасында да,дә не белмим дә инде.

№180 (812471) / 23.08.2012 22:03:45

Сың,6 дәрес дисең бииит үзең ?

№179 (812469) / 23.08.2012 22:02:28

Туктамагыз инде, татар теленен кагыйдэлэрен ойрэним дип кергэч кенэ туктап калдыгыз.))) Уземнен язмаларны карап чыккан идем, хаталар куп икэн((( Гөлсинә Кашапова, эйдэ тагы эзрэк дэреслэр бир, момкин булса 

№178 (812468) / 23.08.2012 21:54:59

Картлач, син нәрсә?Ул бит ике ставка!Үләсең бит 36 сәг.укытып.

№177 (812466) / 23.08.2012 21:53:11

Гөлсинә Кашапова, кара:
Зиләйлүк №34 (44238) / 18.05.2010 / 09:08
http://www.matbugat.ru/news/?id=2611

№176 (812465) / 23.08.2012 21:52:03

Кара әле сиңа әйтәм кызым,киленем син тыңла, 36 сәгат нагрузка күп булмасмы соң,Ә?

№175 (812464) / 23.08.2012 21:46:51

Сагындым, чәйнәр өчен мәктәпнең кызык ягын тәкъдим итче.Ә Зиләйлүк кем?

№174 (812463) / 23.08.2012 21:43:47

Укыргада кызык түгел. 25 августтан тотына 25 майгача дәвам итә бу педсовет.Әле ярый Зиләйлүк юк арагызда.

№173 (812459) / 23.08.2012 21:11:08

Без темадан чынлап та читкә киттек әле.Кайсыгыз көннең икенче яртысында мәктәпкә эшкә килергә тели?Министрның бу тәкъдиме башка авылга йөреп укыган балалар өчен түгел, әлбәттә.Ә менә зур шәһәрләр өчен бу яхшы фикер.Мин шәхсән үзем моны хуплыйм.Ләкин бар нәрсә тагы да шул кадрларга килеп төртелә.6 дәрес укыткан укытучының көннең икенче яртысында эшләрлек хәле калмый.Аннары укытучының да гаиләсе ,шәхси тормышы бар.

№172 (812457) / 23.08.2012 21:05:32

№169 Зимагурны АДМИН алып "ташлады " шул,Гөлсинә.
хотя ул язганда бер бозыкдык та юк,бар да дөрес язылган иде.

№171 (812455) / 23.08.2012 20:50:10

Зимагур, белмәгәнең юк синең ә))))))

№170 (812453) / 23.08.2012 20:48:26

Рәвеш, мин менә син әйткәннәрне икенче төрле аңлатмакчы булган идем.

Иң башта, аңлатмалы сүзлектән иртә мәгънәләрен карыйбыз.
1.Иртә - көннең яктырганнан соң чоры. Исем.
2.Иртә - иртә өлгерә дигәндәге, вакытын битеп бетмәгәнне аңлата
торган рәвеш.
3.Иртә(н)-рәвеш. кыскартылырга омтылыш булганга гына төшеп кала н хәрефе.

"Иртәдә буран, кичтә дә буран,
Мамык шәлеңне уран шул,
Мамык шәлеңне уран!"

дип сөйләшмибез бит. Дөреесе өч җөмлә. Иртә белән дә буран, кич белән дә буран дип язсаң дөресрәк булыр иде.Сөйләмгә кыскарту хас булгач -"Иртә - буран. Кич тә - буран."га әйләнгән. Кайсы яктан карасагыз да, морфологик яктан исем булып кала.Синтаксиста,ягъни җөмлә төзелешен турында сөйләшкәндә, кайчан соравына җавап булалар. Хет теләсә нинди лексик терминология белән атагыз бу күренеәне. Аңа карап мәгънә үзгәрми, акыллырак күренмисез.


"Һәр иртәдә мәктәбенә килә." Бу бөек берсенең шигъри алымдыр инде.Мин мондый җымлә ишеткәч, иртә булмасын, мәктәп ябылсын диясе килә.

"Хәдичә туташка килсәк, аның уенда иртә(н) дә, кич(ен) тә фәкать Муса әфәнде иде. З. Бигиев." Бу мисал ник китерелгән? Иртәдә дә дип әйтеп булмый бит!Яки "Хәдичә туташка килсәк, аның уенда иртәдә, кичтә фәкать Муса әфәнде иде." дип әйтеп булмый.

"Кышкы кич. … Мондый кышкы кичтә сыеныр урыннары Аларның юк, өши бите, борыннары; Г. Тукай.Менә бу супер мисал. Беренче җөмләдә кичне рәвеш димәссез бит инде. Кайчан соравына җавап бирми.Кич - нәрсә. Нинди кич? Кышкы кич.Икенче җөмләдә кичтәгә кайчан дип сорау куярга азапланмагыз!!! Кичтә, нәрсә дә?! Сез контексттан чыгып андый синтактик сорау куя алмыйсыз, берничек тә.Кышкы киче булмаса, куярга омтылыр идегез. Тик Тукай дигән гений сезгә урын калдырмаган.

№169 (812451) / 23.08.2012 20:41:21

Соры корт, рәхим ит.Ләкин мин төзелеш турында бәхәсләшә алмыйм, чөнки аптекарша апабыз кебек белемле түгел шул

№168 (812449) / 23.08.2012 19:31:35


Ибрагим аль Булгари №155 (812433) / 23.08.2012 / 17:28

)))Сезне, ТАТАР телен гел дә белмәвегез сәбәпле, "арбадан" төртеп төшерәм.))) ТАТАР телендә, "без" һәм "сез" күплек алмашлыгына күплекне белгерүче "лар", "ләр" кушымчалары кушылмый. )))

Гөлсинә, менә тел турындагы гәпкә төзүче дә кысылды.))) Полный комплект өчен, балыкчының кысылуы гына кирәк бугай инде.)))

№167 (812448) / 23.08.2012 19:03:12

" Безнен хэзерге тормышта hэр кеше узенен авызыннан чыккан сузе очен, кылган гамэллэре очен жавап бирэ."
Бу сузлэрне без ишеттек инде.Бу сузлэр янына,ягъни,"Хэр кеше узенен сузлэре очен генэ",кылган гамэллэре очен генэ жавап бирэ" сузлэре янына"син узенне генэ камиллэштерергэ тиеш","Син узенне генэ бел" сузлэрен дэ кушсак,"КАЖДОМУ СВОЕ" килеп чыга.Сонгысы концлагерь капкаларына язылып куелган сузлэр.Син боларны белмисен мени Ильнур абый.Бу-бер яктан.Икенче яктан,менэ шушындый сузлэр белэн кешене уз-узенэ калдырасын икэн,ул кешегэ телэсэ нинди идеология индереп була.Менэ бу юл ВАХХАБИТЛАР алымы.Шулай булгач,син бик куп сулэшмэ Ильнур абый.
Ильнур абый,Аллахы Тэгалэ сина гел дин турында,ожмах турында,тэмуг турында,... сойлэшеп утырырга кушмады.Син Аллахы Тэгалэ кушкан вазыйфаларынны да утэргэ тиеш.Шулай булгач,Тэбигатьне,жэмгыятьне ойрэнуче фэн кысаларындагы белемнэрне дэ яхшы узлэштерергэ тиеш.Дин белемнэре белэн машиналар този алмыйсын.
Ильнур абый,безне ашау очен яшэргэ ойрэтмэделэр.Кешелэр очен яшэргэ ойрэттелэр.Сайлап куелган президентлар,хокумэт органнарындагы чиновниклар халык очен эшлргэ тиеш диделэр.Урлашып ятарга тиеш тугел диделэр.Хокумэтлэр килэчэк буын вэкиллэрен бушка укыта алмаса,галимнэргэ,укытучыларга тормышларына житэрлек хезмэт хакы бирэ алмасалар,сукы бер тиенгэ дэ кирэк тугеллэр диделэр.
Безне 1999 елны июль аенда карабтан Жир планетасына тошереп калдырганнар иде шул.Жир тормышын халыклар очен унайлы итеп корырга.

№166 (812447) / 23.08.2012 18:31:42

Гөлсинә Кашапова, 
соңрак язармын) Соңга калам:)

№165 (812445) / 23.08.2012 18:29:41

картлач, 
Мин үземне алай белгеч дип исәпләмим бит, хәтердә калган информацияне яздым. Рәхмәт яхшы сүзегезгә. Нәрсә турында языйм соң? Булдыра алганны аңлатырмын, әлбәттә. Сүзләрнең дөрес язылышын бары ятлап кына истә калдырырга була, ятлауны ниндидер ассоцияциягә корырга мөмкин. Мәсәлән, игътибар сүзен дөрес язу өчен аның язылышын ятларга кирәк, чөнки әйтелгәндә ул ихтибар дип әйтелә:), ә менә көньяк дигән сүздә нечкәлек билгесен куярга кирәклек аны куймыйча укып караганда беленә, көняк була алмый:) Сүзләрне дөрес язылышын өйрәнү өчен мин аларны орфографик сүзлектән үземнең блокнотка язып алдым һәм ятладым, башкача булмый:) Проблем - орф. сүзлекнең берничә төрле булуы:) Ә менә тыныш билгеләрен куйганда ятлау белән генә булмый. Монда сөйләмне тоярга һәм сөйләм интонациясен тотып алырга кирәк. Галимнәр дә җүләр түгел бит, алар инде әзер сөйләмне язуда тыныш билгеләре белән формалаштырганнар гына. Татар сөйләме бик көйле, интонацияләр күп, һәм, нигездә, бу интонацияләр сөйләмдәге сүзләрне һәм сүзтезмәләрне, сүз тезмәләрен бер-берсеннән аералар:) Пауза ясалган урында ниндидер тыныш билгесе куела:) Нинди икәнен белү өчен, әлеге паузаның сыйфатын ачыкларга кирәк: аныклаулы паузамы, ачыклаулы паузамы))) Филологик белеме булган кешеләр әйтерләр: көттерү паузасын беләбез, калганнары нәрсә соң ул, дип.:))) Алары үзем өчен. Аныклаулы пауза урынында мин ике нокта куям, сирәгрәк җәяләр куелырга мөмкин, ачыклаулы пауза янында - өтер, сызык. Әлбәттә, болай аңлату фәнни түгел, әмма минем өчен уңайлырак.
Кушымча һәм теркәгеч проблемасы минем өчен проблема түгел: кушымча һәрвакыт кушылып языла, теркәгеч - һәрвакыт аерым. Урамда кар ява - /-да/ кушымча, урамнар да акка киенде - /да/ - теркәгеч. Мәгънәсенә игътибар бирергә кирәк, нәрсә әйтергә телисез: урын-вакыт мәгънәсеме, әллә санау мәгънәсеме? Урын-вакыт булса, һәрвакыт кушылып языла.

Язуда фикерне дөрес чагылдыру өчен, сөйләмне тоярга, ишетергә кирәк. Музыкада нота яңгырашын ишеткән кебек.

Ярар, кинога киттем, Иркә белән соңрак бәхәсләшербез инде:)))

№164 (812444) / 23.08.2012 18:26:56

Рәвеш, шактый гына вакыт алтын, көмеш, агач сүзләрен дә сыйфатка кертеп карадылар.Алтын алка.Нинди алка диеп.Синең бу мәсәләгә карашың?

№163 (812443) / 23.08.2012 18:22:35

Рәвеш дөрес яза.Картлач, хәерле кич.

№162 (812441) / 23.08.2012 17:57:59

Илнур,синең тоҗе кысылып утырасың киләме әллә безнең арабызга-акыллы кешеләр арасына дип әйтүем ?

№161 (812440) / 23.08.2012 17:51:51

Рәвеш-бик кызык,гадирәк формада дәвам итегез әле.Безгә нининдиерәк юл белән төрес язарга өйрәнү кирәк иде.Рәвеш язмалары безгә катлаулырак шул,тел белгечләре өчен бик кирәк әйбер дип уйлыйм.
Математическая Логика,тоҗе авыр фән,но бит ул кемгәдер җиңел бирелә,шуңа күрә безгә тел фәнен гади итеп аңлату(сарыклар өчен дип) мәслихәттер.

№160 (812439) / 23.08.2012 17:44:32

Ибрагим аль Булгари, Сез кем сон? Безнен хэзерге тормышта hэр кеше узенен авызыннан чыккан сузе очен, кылган гамэллэре очен жавап бирэ. Хэленнэн килмэсэ- ипи тарткычынны ябып куясын. Безнен акыл чиген тикшерергэ - табиб булып эшлэрлек лицензиягез бармы?

№159 (812438) / 23.08.2012 17:37:24

ИРтәләдең - фигыль... :))))

№158 (812437) / 23.08.2012 17:36:07

Ой, менә бит.
//Хәерле иртә! - нинди иртә? - Сыйфат.// - сыйфат янында килә, сыйфат түгел, исем.

№157 (812435) / 23.08.2012 17:33:33

Иркәгә түгел!
Бары тик филологик белеме булган кешеләргә генә.

Исем, сыйфат һәм рәвеш мәсьәләсе - грамматикадагы иң кыен очракларның берсе, чөнки бу сүзләрнең төркемен билгеләгәндә, парадигматик мәгънәдән тыш, синтагматик мәгънә калкып чыга, дип өйрәттеләр мине татфакта. Һәм нәкъ менә шушы җирлектә бәхәс туа. Мәсәлән, астарак китерелгән //иртә дә, кич тә йокы алмый// мисалындагы иртә һәм кич сүзләре, парадигматикада, мәсәлән, сүз буларак сүзлеккә теркәлгән очракта, чыннан да, исем сүз төркеменә хас булган барлык грамматик категорияләрне алалар, ләкин синтагматик мәгънәсе буенча (сөйләмдәге кулланышында) алар рәвеш дип тамгаланырга тиеш. Чагыштыру өчен: иртә һәм кич сүзләрен килеш, тартым, сан һәм хәбәрлек белән төрләндерергә мөмкин, ә иртә дә, кич тә йокы алмый җөмләсендәге шушы ук сүзләрне инде килеш белән төрләндерү мөмкин түгел. Димәк, сүзнең парадигматик мәгънәсеннән кала, синтагматик мәгънәсе бар һәм ул бары сөйләм оешкан очракта барлыкка килә. Аңлаешлырак әйткән очракта, сүзнең кайсы сүзгә бәйләнгәнен ачыкларга кирәк. Хәерле иртә! - нинди иртә? - Сыйфат. Иртә (белән) кайттым. - Кайчан (ничек)кайттым? - Рәвеш. Иртә. Көн туып кына килә. Нәрсә? - Исем. Совет заманындагы белемнең иң үзәккә үткән мәсьәләләренең берсе...

Икенче проблема - мондый сүзләрне ясалышы буенча кайсы төркемгә туплау. Морфологик-синтаксик юл белән сүз ясалыш ысулы бар. Аны конверсия дип атыйлар. Бу очракта парадигматик мәгънәсе буенча аерым сүз төркеменә караган сүз, кушымча алгач, лексикалашып, башка сүз төркеменә күчәргә мөмкин. Кышын, җәен тибындагы сүзләр кайчандыр, бик ерак дәвердә корал килеше кушымчасы ярдәмендә ясалганнар һәм хәзер без аларны рәвеш буларак билгелибез. Мондый күренеш безнең чорда да дәвам итә. Мәсәлән, озакка, бергә, башта дигән сүзләр рәвешкә карый һәм биредә кушымча катып калган формада яңа сүз ясый. Шуңа күрә астарак 129 да күрсәтелгән
Узган гасырда(исем)...
Иртәдән(исем) бирле...
Көзләрдән(исем) соң...(язлар килми)
мисалындагы узган гасырда һәм көзләрдән соң сүзләре исемгә карый, ә иртәдән бирле (эшли)- рәвеш.

Өченче проблема - балаларга моны ничек аңлатырга соң? Монысы инде дәреслек язучы галимнәр һәм укытучылар эшедер. Мин үзем, мәсәлән, сүзләрнең аерым торганда бер сүз төркемендә булуларын, ә җөмлә буларак оешкач, икенче сүз төркеменә күчә алуларын аңлатыр идем. Сыйфатны һәм сыйфат фигыльне аера алалар бит, нишләп моны аңламаска?

Китап битләренә сылтама күрсәтә алмыйм инде, кулымда грамматика китаплары юк:)
Кызыксынганнар Тумашева һәм Хисамов а морфологияләрен укый алалар)))

Ә болай, рәвешне бик яратам мин... Үзгәрешләрне бик тиз кабул итә:)



№156 (812434) / 23.08.2012 17:29:42

Монда,дорестэн дэ август кинэшмэсе-безнен якларда "кулмэк бэйрэме" дилэр, бара икэн....темадан читкэ китеп,дорес язу кунекмэлэрен ойрэнэ башлаганнар...

№155 (812433) / 23.08.2012 17:28:25

Ильнур,без сезнен акыл границасына тэссир ясыйбыз.Син алай гади итеп кенэ крама.Безлэр сезлэргэ эйтте:Сугышсыз,кочлэулэрсез,авыруларсыз,ачлыксыз тарихны башлап жибэрэбез диеп.Шулай була.Белем хэм фэннэр системасын югары,бик югары кутэрэбез дидек.Шулай була.Безгэ эдэпле,эхлаклы кешелэр кирэк дидек,донъяви диннэрне хокумэтлэргэ кире кайтарабыз дидек.Без эйткэнчэ була.Бер кая бара алмыйсыз,тарих вакыты житте.

№154 (812432) / 23.08.2012 17:26:25

Бер бушкуыкның Мамадыш \"токмач\"ын ашап кайтуы мруда күпме гауга чыгарды.Кеше тулы автобус кузгалып , салонда берәрсе усырса бөтенесе аклана башлый шул.Барган автобустан төшеп сикереп калырга берсенең дә йөрәге җитми...

№153 (812431) / 23.08.2012 17:11:34

Хормэтле укытучылар, бу фикер алышуга ялгыш кына керучелэр фикеренэ колак салып, нервларыгызны бетермэгез. Алар, купчелек фикеренэ каршы килеп узлэрен курсэтмэсэлэр, тонлэ йоклый алмыйлар.

№152 (812430) / 23.08.2012 17:10:05

Эй ходаем,инде логика фэне укытучылар тотындымы инде татар теле укытырга?!

№151 (812429) / 23.08.2012 17:01:32

Утеп барышлый,точно бер,ике мунчалыгын калган.Атан,анан буш баш ижат иткэн.Менэ сез ХХI гасырда яшэебез диясез.Сез белэсезме донъяга эле билгеле булмаган фэн булганлыгын?Ул фэн ЛОГИКА диеп атала.ЛОГИКА фэненэ нэрсэлэр керергэ тиеш?Беренче,донъяны танып белу теориясе (теория познания).Теория познания нигез фэннэре галимнэре кабул итэ торган булырга тиеш.Икенче,теориялэрнен тозелешлэре,теориялэрне тозу,дорес итеп тозу.Оченче, тел хэм грамматика.Ни очен?Фикерлэрне яза белу очен,грамотный яза белу очен.Эгэр дэ ЛОГИКА фэне ачыла икэн,тел хэм грамматикага караш ботенлэй башка була.

№150 (812427) / 23.08.2012 16:38:59

Ибрагим аль булгари, "укучынын зихененэ фикерлэрен белэн тэссир итэ белу бик зур тэжрибэ сорый торган катлаулы фэн"не бик белеп бетермисен икэн, башта узен ойрэн башкаларга акыл сатканчы...

№149 (812426) / 23.08.2012 16:31:01

Сез проблемаларыгыз,система образования и науки проблемалары турында сойлэшегез.Болтология белэн шогеллэнэсез.Фикерлэренне яза белу очен,грамотный язу очен тэжрибэ кирэк.Даими эшлэу кирэк.Мин эйтер идем,фикерлэренне яза белу,укучынын зихененэ фикерлэрен белэн тэссир итэ белу бик зур тэжрибэ сорый торган катлаулы фэн диеп.

№148 (812425) / 23.08.2012 16:07:10

Ә юк,керпе, бутамый ул безне, эшкә юри аяк чала, үзе белмәгән өлкәләргә озын борынын илтеп тыга... һәм адәм көлкесенә кала. Сыер белән башмакны, башмак белән тананы бутап утыра. Бер кирәкмәгәнгә барысын бергә болгатып, үгез ди. Болар чагыштыру өчен генә.
Җаныкаем, морфология белән синтаксис, икесе бербөтен игезәк туганнар кебек, бер-берсеннән аерым яши алмыйлар шул. Шуңа күрә мәктәптә дә бер-бер артлы үтелә алар.
№124 Гөлсинә Кашапова дөрес әйтә.Үз эшен генә эшлисе урынга башкалар эшенә белер-белмәс шул өлкәдә томаналар, үзбелдекле \"прафисыр\"лар тыгыла. Зур тәҗрибә туплаган югары белемле белгечләрне әле борыннары да кипмәгән һәм ниндидер блат белән мәктәп эскәмиясеннән торып килгән тәҗрибәсез бала-чага яки мәктәп системасында бер ел да эшләп карамаганнар тикшерә. Бездә шуңа күрә бардак!!! 

№147 (812420) / 23.08.2012 14:31:10

Игътибар бирмэгэзче иркэгэ.Татжурлар белэн бутый ул сезне.Э ул суз ана угезгэ кызыл чупрэк курсэткэн кебек тээсир итэ.

№146 (812419) / 23.08.2012 14:12:48

Рәвеш, дипломнарыбыз сатып алынган ич!Кая инде безгә кайберәүләр кебек илаһи дәрәҗәдә акыллы булу?!Ул ханым безгә ничек укытырга икәнен дә күрсәтеп бирсә, бик тә рәхмәтле булыр идек тә соң

№145 (812418) / 23.08.2012 14:12:05

Ә соматологиягә нәрсәгә аңа мерология, төкереп бирә ул аңа! Сама по себе:)
Дөрес әйтәсең, Кашапова. Киттек. Кереп, күңел күтәреп чыккалармын әле:)

№144 (812417) / 23.08.2012 14:07:47

Мэрхумэ, курше эби мина хатлар яздыра иде,кызларына:
Иртэ дэ торам, кич тэ утырам
Ялгыз ызбада бер узем торам,
дип. Менэ кайдан белде икэн ул шундый жырларны? Мин ничек шуны дорес итеп яза идем икэн, грамматика кагыйдэлэрен белмичэ генэ?

№143 (812416) / 23.08.2012 14:06:37

//мин бит морфология дидем. Синтаксис димәдем. //

Җәмәгать, грамматика нәрсә икән ул? Белмисезме? Менә Иркә әйтш, морфологиянең нәрсә икәнен мин беләм ди, соматология белән мерологиядән тора ул, ди. Без аңа ышанабыз, шулай бит, Иркә?

№142 (812415) / 23.08.2012 14:05:17

Сезнең кебек тел галиме белән ничек бәхәсләшеп була инде? Иртәнне исем дигәч индеЯрый, иптәшләр, 8 нче класс өчен эш программасы төзергә кирәк.Аптекаршаларга вакыт юк.

№141 (812414) / 23.08.2012 14:02:55

)) хэзер иркэ теге йомыркалы тавыкларын (или чебеш идеме икэн ул, хэтердэ юк инде)китереп тыгарга тиеш)))))))))) сусаган икэн халык укытучылар темасына))

№140 (812413) / 23.08.2012 14:02:23

Монда август кинэшмэсе бара икэн бит,ялгыш кергэнмен!

№139 (812412) / 23.08.2012 13:58:14

Гөлсинә Кашапова, 
акыл сат, сата алсаң, синнән алучы булса.Кеше ул тел түгел, тиз генә үлми. Бездә ялгышсаң, икенче яки шул ук көнне үлә алалар.Беренчедән.


Икенчедән.Беләсезме, белгеч, урыс классигы бар. Дөнья күләм танылган. Бик кыска җөмләләр белән масштаблы проблемаларны ачып сала белүче. Доктор булган.

№138 (812411) / 23.08.2012 13:54:55

Иркә, җырлый беләсеңме? Әйдә җырлыйк әле татар халык җырларын!

Иртә буран, кич тә буран,
Мамык шәлеңне уран шул,
Мамык шәлеңне уран!

Һәр иртәдә мәктәбенә килә,
Шау-гөр килеп каршы алалар...

Тонна-тонна көмеш балыкларны Җиңел тарта аның җилкәсе. Тик иртә дә, кич тә йокы алмый, Сагындыра сөйгән иркәсе. М. Җәлил.

Хәдичә туташка килсәк, аның уенда иртә дә, кич тә фәкать Муса әфәнде иде. З. Бигиев.

Кышкы кич. … Мондый кышкы кичтә сыгъныр урыннары Аларның юк, өши бите, борыннары; Г. Тукай.

Ой, Иркә, синеңчә иртән - исем бит әле ул. Анальгин валидол ич инде, ничек бутыйм һаман шуларны!

№137 (812410) / 23.08.2012 13:54:25

Шул -шул менә, сатып алган дипломнарыгыз белән татар телен кеше аңламас, яза алмас итеп бетердегез. Әлегә язганнарыңнан татар теле янына китерерлек белгеч түгелсез, Гөлсинә Кашапова. Әдәм көлкесе, тикшерергә рус теленә җибәрә, татар теле белгече.
Сезне чыгарган татфакның бетүе хәерле. Анда бит Гөргери кияүләре персонажы гына өйрәтә иделәр.

№136 (812409) / 23.08.2012 13:50:53

№131, татар җеле уктытучысы, мин бит морфология дидем. Синтаксис димәдем.

Сүз кушымча һәм кисәкчәләр дөрес язылыш турында бара. Ягъни морфология өлеше. Сез никтер синтаксиста кулланыла торган, хәбәргә куела торган сорауларны морфологик әйберләр кушымча, чукынчык,))) 35ел бит инде, татарчасы онытылган, части речи ларга куясыз!

Дәвамы)))) көлгә калуның.
Өстәл дә, урындык та бүлмәнең уң ягында тора.Нәкъ мин әйткән очрак.Өстәлдә (нәрсәдә) бүлмәнең уң ягы тора алмый бит. Димәк аерым.

"Өстәлдә дә, урындыкта да, таралып, аның әйберләре ята." монысы авырлык китерә торган очрак түгел бөтенләй! Ник тыктың моны! Ике дәдә кушылып языла алмый бит инде.Болай аңлашылып күренеп тора!!!



"Иртә дә, кич тә сине уйлыйм.
Бу иртәдә аның кәефе юк иде.
"
Берәр классиктан мондый агач нәрсә китер. Хәзерге писакалар язадыр мужыт. "корыган агач ботакларын да норма иттеләр бит инде," агач теллеләр. Нәрсә әйттеләр дип утырасы.татар телндә норма исә болай: Агачның корыган ботаклары.

№135 (812407) / 23.08.2012 13:29:39

Аптекарша белән морфология турында бәхәсләшеп булмый индеЯрый, мин дә авырганда кайсы даруны эчәргә кирәклеге турында акыл сатармын инде.

№134 (812406) / 23.08.2012 13:16:59

Иркә, син эдэби тел белэн сойлэм телен бутама

№133 (812405) / 23.08.2012 13:08:03

Татар теле укытучылары, җыелышып сатып алган дипломнарыгызны чүплеккә атыгыз.

Башы гына. Кичкә көле калмас.

Иртә дә, кич тә сине уйлыйм дигән татар җөмләсе булмый. әгәр мөмкин дип уйлыйсыз икән, алда әйттем ни эшләргә кирәк икәнен. Сөйләм дә генә төшеп кала ул н, ен кушымчалары да.
татарча җөмлә болай яңгырый.

Иртән дә, кичен дә сине уйлыйм.

"Бу иртәдә аның кәефе юк иде" шулайө ук татарча җөмлә түгел. Урыс мәктәбе бетергән татарча да, русча да белмәүчеләр төзи инде мондый җөмләне!!!!!

Мин беләсезме моны ничек аңлыймм?

Иртә дигән җирдә кәеф ятарга тиеш булган, торып караса, калдырган урыны - иртәдә кәефен тапмаган. Әкәмәт.Иртән кулланыла татарча. Иртән кәеф юк иде диләр татарча.Иртәдә кәеф юк иде димиләр!!! Агач авызлар))) ни әйтим инде))))

№132 (812402) / 23.08.2012 12:49:52

ой, забыл

"синтаксиста сорау кую алымы юк!!!"

акыллы бер бабай сүзе
)

№131 (812399) / 23.08.2012 12:13:45

синтаксиста сорау кую алымы юк!!!
Ничек юк? Җөмләне сорау куймыйча гына тикшерәләр димени? Менә яңалык. Тулырак аңлат. Җөмләгә тулы синтаксик анализны ничек ясыйлар?

№130 (812398) / 23.08.2012 12:04:35

эх, народ...
синтаксиста сорау кую алымы юк!!!

)

№129 (812397) / 23.08.2012 11:59:38

Узган гасырда(исем)...
Иртәдән(исем) бирле...
Көзләрдән(исем) соң...
Бу исемнәр барысы да кайчан соравына җавап бирәләр.

№128 (812396) / 23.08.2012 11:52:31

http://www.ksu.ru/f11/bin_files/54.doc 5 нче бите.Урын-вакыт килешендәге исемнәрнең вакыт мәгънәсен белдерүе турында язылган.
№126, минем белән элемтәгә чыгыгз әле.Почтам, телефоным астарак.

№127 (812395) / 23.08.2012 11:41:38

Әйдәгез, менә бу җөмләне бергә тикшереп карыйк.
Иртәнге(кайсы) сәгатьләрдә(кайчан) мәктәпкә(кая) укучылар(кем) кабул ителә(нишли).

№126 (812394) / 23.08.2012 11:25:44

Гөлсинә Кашапова,
ничек инде исемгә кайчан? соравы куеп була? Уйлагыз әле...

№125 (812392) / 23.08.2012 11:07:59

Үземдә дә хата киткән әле.Гафу.Томын да аерым языла.
Рәвеш, афәрин!

№124 (812391) / 23.08.2012 11:06:48

Безнең илдә беләсезме нигә бардак? Һәркем үз белгәнен эшләмәгәнгә күрә.Дару сатучы даруын сатсын ул, укытучы укытсын, аш пешерүче ашын пешерсен.Исемнәргә дә кайчан соравы куела, ханым.Кышта, язда, җәйдә хәзер нәрсәдә буламени????Башта Татар грамматикасының 3 томында укып чыгыгыз.Илхам да дөрес яза.Алай да тикшереп була.Ләкин иң яхыш ыслуы - мәгънәсен аңлау.Русчага тәрҗемә итү дә ярый.

№123 (812390) / 23.08.2012 11:02:50

Илхам, 
да/дә урын-вакыт килеше булып килгәндә, кушыла. Башка очракларда аерым языла:)

№122 (812389) / 23.08.2012 11:01:13

Иркә, үтердең.
Башка темаларга да шундыйрак аңлатма язсаң, белем дәрәҗәсенең ниндирәк икәнен чамаларга була.

Менә бу очракларга да аңлатма биреп китә алмассың микән:


Иртә дә, кич тә сине уйлыйм.
Бу иртәдә аның кәефе юк иде.


Өстәл дә, урындык та бүлмәнең уң ягында тора.
Өстәлдә дә, урындыкта да, таралып, аның әйберләре ята.


Бик кызык синең фикерне ишетү! Кич кайткач укырмын. Бәлки, эштә дә укырмын әле!

№121 (812388) / 23.08.2012 10:59:55

Илхам



Иркә №117 үзең укып кара, да, дә не түгел, хотя бы ни язганыңны аңлый аласыңмы?

№120 (812387) / 23.08.2012 10:53:48

-да, -дэ,-та, тэ нек аерым хэм кушылып язылганын белу очен ин гади ысул.Тошеп калдырып караганда жомлэ мэгънэсе узгэрмэсэ кисэкчэ - аерым языла, мэгънэ узгэрсэ кушылып языла. М-н: Бакчада алма олгерде - бакча алма олгерде дигэн жомлэнен мэгънэсе югала.

№119 (812386) / 23.08.2012 10:52:50

Ялкын, нинди түгәрәк инде ул, шуңа карыйдыр. Бию түгәрәген физика укытучысы алып бара алмый әлбәттә.Хоббие бию булмаса.Физиклар арасында музыкантлар шактый.)))) Факультативлар, түгәрәкләр аерым түләнергә тиеш билгеле.

Гомумән, СССР артта калды, белем бирү тулаем җимерелде. Шуны гына әйтеп була.

Хәзерге коммуникацияләр белән бөтенләй абсолют бәйсез очсыз татар мәгарифе оештырып булыр иде дә бит. Теләк юк. Россиягә, шул исәптән Татарстанга белемлеләр кирәкми.Хәзерге коммерсантлар элеккеге буын аларга бушка өйрәтергә тиеш дип уйлый. Мин эшли торган компаниядән мисал. Бер участок бар эшләнеп, оештырылып бетмәгән. Проверкалар йөри.Белүчеләр кирәк оештырыр өчен. Шефның интеллекты булса да, белеме юк, ике ел КАИ ахыры. Юк без просто белемсезләр алабыз да, сами обучим ди. Мәйтәм, кем обучит? если на меня расчитываете, я обучать не собираюсь. Платите 40 тысяч, я вам организую и обучу дим. Әлбәттә фыркнули, счас дип. Әмма приставать итә башладылар, напишите инструкцию дип. Мин әйтәм с какого хрена я вам должна писать инструкцию, вы зашибаете деньги, вот и пишите. Андый сүз әйтергә ярыймы инде))) син дурак кебек бушка эшләргә тиеш аларча.Аннан наезд булды. Мин шул наезддан соң, не надо со мной так, я у вас осталась по вашей просьбе,если еәе раз повторится, завтра же будет у вас лежать заявление, но оно после такого факта все равно будет лежать в ближайшее будущее, вот и возьмете хорошего провизора и будет вас обучать, димен. Әле өстәгән идем, менә коммерческий директор килеп минем эшне эшләп карасын, мин аныкын запросто эшлим дип. Әлбәттә, кемгә ошый инде андый сүз))) За 1,5 года кичә отчиталась перед ней. Все как в аптеке. Но минем уже бер аягым чыкты.Хәзер....сезне баетабыз. 20 тәңкәгә дөнья тулган эш белән, бернинди белем кирәкми.

Бө һәрөлкәдә шулай. Ил шулай җимерелә.

№118 (812385) / 23.08.2012 10:50:20

Иркә, сиңа эш таптым.Татар теле укытырга мәктәпкә кил.Виагра белән призырват сатып җатма. Шәһәрдә любуй белгечне укытучы итеп алалар. Министыр үзе әйтте.

№117 (812384) / 23.08.2012 10:31:30

Дөресен әйткәндә ул да,дә, та, тәләрне элек бик гади итеп кенә өйрәтәләр иде. Фәнни дәрәҗәләр алганнардыр инде гади нәрсәне катлауландырып.Исемне килеш белән төрләндергәндә, җөмлә белән бәйләпме, Алла белсен, нинди логика белән, урын-вакыт килешендә исемнәргә кайчан соравы куя башлап бөтенләй бутап бетерделәр.
Морфологиядә исемнәргә ничек кайчан соравы куеп булсын инде??????????????
Шуңа күрә безнең программист бүгендә дип кушып язып утыра.
Туктагыз килеш белән төрләндергәндә исемгә кайчан соравы куярга, бөтен кеше грамоталы яза башлаячак.
Кайчан морфологиядә рәвешкә куя торган сорау ул.
Вәт, укытучы, русча тикшереп кара ди???((((( русча белмәгәненә )төрек, инглиз)ничек тикшерергә кушасың?

Картлач, кушып язаргамы, аерыммы икәнен белү өчен даны алып ыргытып исемме дип тикшереп кара,мәсәлән иртәдә кирәк,Иртә - нәрсә? исем (иртән, кайчан? - рәвеш) исем икәнен ачыкласаң,урын- вакыт килеше итеп тикшереп кара.Иртә- исем, иртәдә, нәрсәдә ( чөнки иртәгә нәрсә соравы куела, кайчан түгел), нәрсәдә соравы куйдыңмы, кушылып языла.

Исем булмаган очракларын икенче юлы карарбыз.

№116 (812375) / 23.08.2012 00:21:20

Гөлсинә Кашапова, №18 бик дөрес әйткән. Балалар белән төштән соң башка специалистлар эшләргә тиеш. Фән укытучысының төп эше - фән укыту. Түгәрәкләрне махсус белгечләр алып барганда эш нәтиҗәлерәк була. Министр мәктәпләрне махсус белгечләр белән дә тәэмин итсен.

№115 (812372) / 23.08.2012 00:03:42

Бик дөрес.
Халык шыр томана калсын дип бар программаны да кисеп бетерсәләр дә, өстәмә дәресләр, факултативлар, түгәрәкләр, сексияләр ачып, безгә балаларның белем кимәлен төшертмәскә тырышырга кирәк. Япун балалары атнасына 50шәр дәрес укый әле, көн саен икешәр дәрес математика-информатика, - берсенең дә нагрузка күп булудан бер җирләренә дә зыян килгәне юк.
Мәктәпне - бар халык белән, ил белән саклап алып калыйк җәмәгат!

№114 (812371) / 23.08.2012 00:02:54

Аны апас сайтыннан эзләгез инде,бу үткән кыш иде. Җитмәсә ул аны бөтен районга биргән иде.Роно сайтында түгелме икән.

№113 (812370) / 22.08.2012 23:58:32

картлач, сылтама бир әле, кереп карап карыйк аны без дә. Сине нәрсә шаккаттырганын күрәсе иде.

№112 (812368) / 22.08.2012 23:55:35

Үткән ел Апас р-нының бер мәктәбенең Татар теле укытучысы ачык дәрес биреп шуны компага язганнар иде(7-класста). Андагы болганчык-исем китте.Шул фасонда балаларга дәрес бирсәәәәң кем аңлар икән.Андагы да,дә-ләр,андагы этәргечләр,төртәлгечләр,уҗас.Укучы андый дәресне һичтә аңламас шул.Кеше көлкесенә калгандыр инде ул мескен.Неуҗели гади юллар белән аңлатып булмый икән.

№111 (812366) / 22.08.2012 23:42:02

Әстәгефирулланы бүре обежать иткәәәән !

№110 (812365) / 22.08.2012 23:40:58

Ул шыгырлар шигырьләр янында бер кич тә кунмаганнар.

№109 (812364) / 22.08.2012 23:38:15

Мин берече дус

№108 (812363) / 22.08.2012 23:36:46

Әстәгефируллага күчермә шигыре кагыла икән,биииик яхшы.

№107 (812362) / 22.08.2012 23:36:04

Гөлсинә,син әйт аларга.Да,дә,та,тә кушымталары аерым языла диеп.Сүзне куллана башлагач,алар үзләре дә аңлыйлар,сүзләрнең мәгънәви ягыннан да чыгып карарга кирәк икәнлеген.

№106 (812361) / 22.08.2012 23:33:12

Гөлсинә Кашапова, Әстәгафируллага игътибар итеп торма, бүген сиңа кунакка кергән 15 кеше барысы да матбугатта утыра. Шуның шактые укытучы булырга мөмкин, калганнары компи яулаучылар. Шуларның 15енә дә дуслык тәкъдим итеп, аралашып китә аласың. Бу кызык, минемчә. Ә синеңчә ничек? 

№105 (812358) / 22.08.2012 23:19:49

Әстәгафирулла, укытучы күп сөйли инде ул)))

№104 (812355) / 22.08.2012 23:12:55

Картлач, мисалларны күчермәдән кара: кайчан? йоклап ятканда кайчан? шул минутта Ә син язган мисаллар кайда? га җавап бирә Кайчан? бу айда, матур иртәдә, айлы кичтә,киләсе атнада һ.б. Кушымчаны төшереп калдырып булмый. Да теркәгечен һәм белән алмаштырып була, да кисәкчәсе көчәйтү өчен, төшереп калдырып та була, менә алары аерым языла инде.

№103 (812353) / 22.08.2012 23:05:21

Гөлсинә Кашапова,син дә үрдәк күте ашаганга охшагансың.Сөйләшеп сүзең бетми.

№102 (812352) / 22.08.2012 22:58:17

Укытучы,син укытучы түгел бит.Безнең гәҗит сайтындагы скандалистка.Булырга мөмкин,хыяллангансыңдыр укытучы булырга.Укыту эшләре синең юнәлеш түгел.Буш куык.

№101 (812351) / 22.08.2012 22:57:00

Биектаулар йоклап ятканда
Бүре килеп абзар янына.
Бер сарыкның муенын керт итеп
Өзеп алып капты аузына.

Әй елады Бикә,әй елады
Шул минутта ирен тотып алды,
Сукты берне китереп аузына
Шуннан бирле Бикә ирсез калды,
Дус хатыны рәхмәт әйтте
Бүре халкына.

№100 (812350) / 22.08.2012 22:53:46

Кире кайттым,Сираҗи эшкә чыкмаган.

№99 (812348) / 22.08.2012 22:42:43

Укытучы, әйе, одноклассникида миңа бүген 15 кеше кергән)))))Мин беркайчан да үземнең кайданк ем булуымны яшермәдем.Бер апа белән бераз сүзгә килешкәч, шушында минем эш хакыма кадәр язып куйган иде әле))))Үзебезне күрә алмауларга күнеккән инде...

№98 (812347) / 22.08.2012 22:32:33

Гөлсинә Кашапова, үзегез турында информация бирүегезне әйтәм. Мөгаен, сезгә бүген күпләр кунакка кергәндер.

№97 (812346) / 22.08.2012 22:31:06

ВОУ, көлмим,бөтен кеше дә тел укытучысы түгел бит.

№96 (812345) / 22.08.2012 22:30:23

Картлач, рәхмәтеңә рәхмәт!

№95 (812344) / 22.08.2012 22:28:01

Гөлсинә рәхмәт сезгә,иртәгәдә өйрәтерсез әле без наданнарны,22 сәгәттә.Киттем безнең гәҗиткә,Сираҗи янына.

№94 (812343) / 22.08.2012 22:25:28

Кем нәрсә дает? Безгә ни кирәк? Министрның башсызлыгыннан кызык тапкан берәү.

№93 (812342) / 22.08.2012 22:24:40

Нигез фэннэренен(тэбигатьне,жэмгыятьне ойрэнуче фэннэрнен)тарихтан килгэн оч мохимлеклэре бар.Без сезгэ язган идек.Беренчесе,техника,технология усешен алга алып бара.Икенчесе,Госудаственная Дума,Дэулэт Советы законнарны белемнэргэ таянып чыгарырга тиеш.Законнар жэмгыять тормышына,тэбигатькэ зыян салырга тиеш тугел.Оченчесе,Тарихча фэннэр кысаларына тупланган белемнэр бугеннге кешелэрнен хэм килэчэк буыннарнын донъяга карашын формалаштыра.Монын очен фэннэр кысасына тарихча тупланган белемнэрне тирэн узлэштерергэ кирэк.Уйлап карагыз,оч мохимлекнен кайсысы буген кулланыш тапты.Фэннэр техника ,технология усеше белэн бэйлеме?Фэннэрнен производство белэн бэйлэнеше булмады хэм юк.Госдума,Дэулэт Советы белемнэр нигезендэ законнар чыгарамы?Одни ущербные законы.Белем хэм фэн системасын ялган теориялэр белэн тутыргач,баланын донъяга карашы ничек формалашсын?Совет вакытында да,буген дэ система образования и науки холостой ходка эшли.Эш урыннары юк.Белгэн белемнэренне куллана алмыйсын.Менэ шундый заман житте.

№92 (812341) / 22.08.2012 22:20:39

Әле кисәкчә белән текәгечне дә белергә кирәкмени,УФ үтерәсез мине.Кушымча,теркәгечтән ние белән аерыла соң ?
К черту,лудше прогамма язам.

№91 (812340) / 22.08.2012 22:15:03

Менә бу компа грамотность була инде,чүп чәйнәп утырганчы.Татар теле укытучылары бездән көлмәгез зинхар-наданнардан ?

№90 (812339) / 22.08.2012 22:07:58

№84кә(Ленин №77гәгә): "Что, Где, Когда"мы?

№89 (812338) / 22.08.2012 22:07:34

Картлач, күрсәң дә дигәндә аерым языла. Кичәдә - кайда? кичә дә - и вечер.Кушымча булганда, ул кушылып языла, ә кисәкчә, теркәгеч икән - аерым.Сорау биреп аңлавы җиңелрәк, әлбәттә!Русчага тәрҗемә итү дә бераз ярдәм итә.

№88 (812337) / 22.08.2012 22:04:50

Уытучы, әйе, мин үскән авыл.Ул авыл Башкортостанда.Кыюлык турында гына аңламадым, минем кыюлыкны нәрсәдә күрәсез?

№87 (812336) / 22.08.2012 22:04:06

Когда ?-кичәдә,бүгендә
Где ? - мунчада,кунакта
Ә аерым язганда нинди ?


Мине күрсәңдә ,картлач дип дәшерсеңме икән ?

№86 (812335) / 22.08.2012 22:01:00

ну вы, блин, даете!


так вам надо.:-& молодец министр!!!

№85 (812334) / 22.08.2012 21:56:20

Гөлсинә, ә сез бик кыю кыз икән. Төкәй-Тамак авылы сезнең авылмы? Кайсы районда? Мамадышта?

№84 (812333) / 22.08.2012 21:52:30

сәгать 10нчы яртыда)

№83 (812331) / 22.08.2012 21:50:10

Где,когда җиңелерәк аңларга-надан.Рәхмәт инде,сабагың өчен.

№82 (812330) / 22.08.2012 21:47:28

Мен шул мин белмим,ә сез беләсез.Үләәәәм көнләшеп.

№81 (812328) / 22.08.2012 21:45:58

Мммм, минем ише наданга әйтегез әле, "где" белән "когда" шул "кайда?" белән "кайчан?" буламы инде ул? )))

№80 (812327) / 22.08.2012 21:43:44

где га гына түгел, когда га җавап бирсә дә бергә языла, картлач.

№79 (812326) / 22.08.2012 21:40:29

№76, дөрес.

№78 (812325) / 22.08.2012 21:39:09

Миңа татар теле буенча катлаулы тестлар төзергә ярдәм итүче программа кирәк иде.

№77 (812323) / 22.08.2012 21:38:42

Как далеки они от народа! Безнең автобус 5 авылдан балаларны мәктәпкә китерә. Сәгать 3 тулганда кузгала, соңгы авылга 5нче яртыда килеп җитә. сәгать 8 дә кузгалса, балалар кайчан өйдә булалар?

№76 (812322) / 22.08.2012 21:37:32

Любой кеше ояла белергә тиеш,да,дә не дөрес язмаса.Бер доцентан(КГУ) ның сораган идем ничек языла дип,ул миңа где-гә җавап бирсә бергә языла диде.Шул дөресме?

№75 (812321) / 22.08.2012 21:32:35

Гульсинә,мин бит яшь зат түгел сезнең кебек,уртак әңгәмә килеп чыкмас.Могу быть советчигың,могу автоматизировать кой-чего для личного исполҗзоания.Мин ерактан,сез тоҗе якыннан түгел икәнсез.Язгыз миңа ни кирәген,ике сүздән аңлармын. Килештекме.

№74 (812319) / 22.08.2012 21:30:02

№72, бигрәк оялчан икәнсез)))

№73 (812318) / 22.08.2012 21:25:22

"Я знаю, что явится новый Спаситель,
Нет силы, способной разрушить любовь,
Так слово погибших пророков цените,
Чтоб вырвалось солнце из древних гробов."

№72 (812317) / 22.08.2012 21:20:54

Кукам димим оялам дим,яза белмәгәч.

№71 (812316) / 22.08.2012 21:18:03

Мондагы язганнарны укып утыргач, минем дә үз фикеремне белдерәсем килә: мин үзем гомумән авыл мәктәпләрен ябуга каршы.Без мәктәптә укыганда тракторчы, машина йөртүче, тегүче һөнәрен үзләштереп була иде.Менә шулай итеп мәктәп безне олы тормышка хәзерләде. Минемчә физкультура дәресен кыскартып, бу эшне җайга салып була.

№70 (812315) / 22.08.2012 21:16:04

Гөлсинә , эллэ кеше куркытып утырасын?

Не ценятся больше науки и знанья,
Их топчет духовно убогий король,
В изгнаньи, без средств, знатоки мирозданья,
Учёным доверили жалкую роль\\\\\\\\\\\\\\\".

ХХ-й век - "Век двадцатый, жестокий и страшный.
Две войны, самовластье рабов,
И наука в кровавом пожаре
Из безверья воздвигнет богов."

"Настанет эпоха всеобщего братства,
Век неучей, век палачей и воров".

"Мотор разовьёт сумасшедшую скорость,
Тараном пробив неприкаянный век.
Война будит мысль человека, который
Науке даёт Прометеев разбег".

№67 (812312) / 22.08.2012 20:45:28

Иптәш программист, мин куркыныч түгел.))))))менә бу номерга үз номерыгызны җибәрсәгез, үзем шалтыратырмын.8-919-681-02-60

№66 (812311) / 22.08.2012 20:40:32

Керә алмадым Гулсинә,поролемне оныттым.Бер-ике сүз биредә язсаңда була.СЕздән мин куркам шул ,кушымчаларны начар язам.

№65 (812310) / 22.08.2012 20:19:42

Керемен

№64 (812309) / 22.08.2012 20:18:35

Һич аңламадым.МИсал өчен,әйтик,Фигелләр өчен создать база данных яки кушымчалар өчен,.................,ме

№63 (812308) / 22.08.2012 20:17:29

Илнур әфәнде, мин сезгә яза алмыйм бит.Настройкаларыгызны үзгәртегез әле, рәхим итеп.

№62 (812307) / 22.08.2012 20:15:18

№60.Программист иптәш, минем белән элемтәгә керегез әле.Минем почтам gulsina.kashapova@mail.ru Менә шунда язсагыз иде, рәхим итеп.

№61 (812306) / 22.08.2012 20:12:43

54-молодес

№60 (812305) / 22.08.2012 20:11:20

Сүз "Расписание уроков" турында бара.Әгәрдә Татар теленнән нәрсәдә булса кирәк икән,мин аны автоматизирую,ләкин аның алгоритмы кирә шул.Сез аңлатыгыз әле нәрсә кирәк,мин эшләр идем аны,кыш озын бит.Ләки программный продукт зур хезмәт требует,һәм аны миңа аңларга кирәк.

№59 (812304) / 22.08.2012 20:03:38

Бигрәктә шома язылган инде өстәгесе.Зур-зур конкурсларда җиңеп,кирәк балларны җыйып керсә иде ул балалар ВУЗ га,вот булыр иде яхшы.Ә бит акча түләп укыйлар,нәрсә инде бу ????.Аннары базарга инде алар,шулай бит.

№58 (812303) / 22.08.2012 20:01:36

№ 41 Миндэ укытучыга
Сез укытучыларнын сайлау, кеше санын алу компаниялэрендэ катнашуларын эйтергэ оныткансыз.. Бигрэктэ укытучыларнын сайлау да катнашулары игтибарга лаек..
\\\"Кеше уз узен хормэт итмэсэ, аны бер кемдэ хормэт итми\\\"
татар малаенын сузлэре

№57 (812302) / 22.08.2012 19:58:51

№54!Маладис!

№56 (812301) / 22.08.2012 19:57:45

http://www.odnoklassniki.ru/gulsina.kashapovabakhtieva Менә шушысы мин булам)))))

№55 (812300) / 22.08.2012 19:54:39

Гөлсинә ,  Одноклассникларда сез кубэу. Кайсысы Сез?

№54 (812298) / 22.08.2012 19:50:22

Без һәрвакыт әзер, иптәш министр Гыйльметдинов! Кирәк икән төнге сәгать 10га- \"комендант сәгате\"нә кадәр "эшләрбез". \"Кәгазь бөтенесенә түзә \",диләр. Матур итеп минуты-секундына кадәр \"сырлап\" җибәрербез...

№53 (812295) / 22.08.2012 19:45:12

№49!!!!Укытучылар өчен шундый разработкаларагызны миңа җибәрегез әле.Сатып бирсәгез сатып алам.Татар теле укытучылар өчен нәрсәләрегез бар? Рәхим итеп бүлешегез әле.

№52 (812294) / 22.08.2012 19:44:14

Балтуннар.Сезнен система образования и науки бетеп бара.Караклар режимына акыллы кешелэр кирэк тугел,ангра коллар кирэк.Хезмэт хакларыгызны да шуна тубэн тоталар сезнен.Русча язучы татарларны мыскыл итэсез.Алар татар тугел мени?

№51 (812293) / 22.08.2012 19:43:33

Илнур, бер дә борчымыйсыз.Одноклассники сайтына керегез.Шушы ук исемдә мин.

№50 (812292) / 22.08.2012 19:41:47

Гөлсинә ,  Сезне кайсы социаль челтэрдэн табарга була? ( борчысам ,гафу итегез)

№49 (812291) / 22.08.2012 19:41:42

Язмаларны укыгач мин дә кысылыйм әле.
Шулай итеп завучларның эшен җиңеләйтим әле дип,компьютерный программа"Расписание уроков" разработал.Бик уңайлы,матур әйбер килеп чыкты. Ләкин спрос булмады.Берничә завучка күрсәтсәмдә кызыксынмадылар.Шуңа аптырап утыргач аңладым,завучлар эшсез калабыз дип курыкканар икән.Ә бит информация укытучысы өчен готовый методик материал иде бит,укучыларга да кулланма әйбер иде.Укучыларны артка өстерәүче укытучылар да була икән,миннән артык белмәсеннәр әле дип.

№48 (812289) / 22.08.2012 19:31:59

№41 бик дөрес язган!

№47 (812287) / 22.08.2012 19:28:07

Нәркис, мин кайчан зарландым әле? көненә 5 дәрес бирү авыр диеп тә язмадым.Вакыты җиткәч китәрбез.Ә менә кем килер икән мәктәпкз.Миңа мәсәлән 30, мәктәптә мин иң ящь укытучыдан саналам))))))

№46 (812286) / 22.08.2012 19:27:13

И,ходаем!Мамадышлылар үрнәге имеш.Колакларына лапша элеп җибәрдек тә,менә хәзер үз ялганыбызга үзебез дә ышанабыз инде. Ышанмыйча нишлисең,ышанырга кушалар.

№45 (812284) / 22.08.2012 19:24:39

№40.Бар андый программа.Ләкин укытучы ел саен үзенең шәхси эш программасын төзергә тиеш.Элек ул календарь-тематик план дип атала иде.

№44 (812283) / 22.08.2012 19:22:09

CCCРнын укыту системасы - доньяда ин кочле иде. Безнен ВУЗларны тэмамлаучыларны АКШта ике куллап узлэренэ алдылар. Ярар, кадерле укытучылар Сезгэ унышлар телим. Бетмэс сабырлык, нык сэламэтлек сезгэ. Бездэн, ата-аналардан, мэктэп-класс ремонтларга, сак хезмэтенэ, дэреслеклэргэ, бэйрэм, экскурсиялэргэ h.б.акчаларны азрак жыярсыз инде дигэн телэклэрдэ калабыз.Бер дэ сорамасагыз - уз телэгебеэ белэн илтеп Сезне борчып йормэбез.

№43 (812282) / 22.08.2012 19:20:58

Гөлсинә Кашапова
зарланган буласыз, эмма шул мэктэпкэ ябышып ятасыз бит. Эле берегездэн-берегез ярыша-ярыша сэгатьлэр жыясыз. Конгэ 5 дэрес биру авыр икэн, китегез. Балаларны авырксынып башкарган эшегезнен тискэре энергиясеннэн арындырырсыз. №33 бик дорес эйтэ.

№42 (812281) / 22.08.2012 19:19:57

41- тетерәнеп киттем язмаңны укып,12 ел эшләп тиккә генә камадым инде мин,эшемне яратсамда.Эш бит ул любовь түгел кочаклап ятып булмый,кешегә тыныч эш кирәк.

№41 (812277) / 22.08.2012 19:12:48

укытучы хезмәт хакын күп ала дигән комментарийлар күп. Мин шәһәрдә эшлим.Без болай да атнасына ким дигәндә 2 тапкыр 15-20 шәр бала ияртеп кая да булса барабыз.Чөнки өстән срочно язу килеп төшә.Тиз генә җыенабыз да чыгып китәбез.Балаларның юлга күбесенең акчасы булмый.Алар өчен түлисең, ләкин 1-2 се ул акчаны кире кайтарырга оныта, сиңа сорап алуы читен.Дәресләрдән соң булу сәбәпле, балаларның ашыйсы-эчәсе килә башлый.Ашатасың.Монда да шул ук хәл, акчасын җыеп ала алмыйсың.Беркая да бармас идең, нинди дә булса җыелышта директорыңны, яисә завучыңны фәлән-фәлән җиргә килмәдегез дип бастырып сүгәләр, чөнки чакырган җиргә баргач, отмечать итәләр.Не дай бог, 20 бала урынына 19 бала белән килгән булсаң.Ә нинди мәктәпләрдә приёмка башлангач, укытучы ремонтка ким дигәндә 2-3 меңен чыгарып сала.Ә картлар көне, 9 майда ветераннарны котлау, "помоги собраться в школу" акцияләре,болар барысы да укытучы кесәсеннән.Менә кая китә безнең хезмәт хаклары хөрмәтле ата-аналар.Әле бараысын да санап бетерә алмадым.Исемә төшкәч дәвам итәрмен.Бәлки, хөрмәтле коллегалар, сез булышырсыз искә төшерергә.

№40 (812276) / 22.08.2012 19:12:47

Госучебный план юкмени хәзер,почасовой ?

№39 (812274) / 22.08.2012 19:06:33

Ул төрле-төрле планнар кемгә кирәәәәәк соң-СССР дан калган методика бииит. Директор белән завучның даҗе дәрес планнары да юк,укытуларының толгы да юк,укучылары надан калалар.

№38 (812271) / 22.08.2012 19:02:58

Ата-аналарга ник ташланасың?
Министырыгыз 8гә кадәр эшләргә куша бит. Әти-әниләр сиңа бер сүз дә әйтмәделәр әле.
ата-аналар арасында (№21) укытучыларны аңлый белгән кебек, укытучылар арасында (№11) балаларны,ата-аналарны күрәалмаган укытучылар җитәрлек.
Тик торганда №11 үҗәтләнеп ташланды атакага. Министрга ташлан.
Физик булсаң да, биерсең дә җырларсың да,барыр җирең,мохнатый рукаң булмаса... Куда денешься!

№37 (812270) / 22.08.2012 18:59:33

Илнур, сез хаклы.Менә 7 нче класс өчен эш программасы төзеп утырам.))))

№36 (812268) / 22.08.2012 18:57:53

34 куштанланып алды.Шундыйлар шактый шул.

№35 (812265) / 22.08.2012 18:54:22

Авыл укытучысының мәктәптән китергә урыны юк шул.Китсәдә,мәктәб белеме белән генә бер кая эшкә алмыйлар,өстәмә белем кирәк.КАзан укытучылар(элек) кайда булсада укып маташалар иде,китергә туры килсә дип.Авыл укытучысы көтүче булып китсә генә инде,кая китсен ул тормышын ташлап,шулай бит.

№34 (812260) / 22.08.2012 18:46:52

Гөлсинә Кашапова,  министрнын сузлэре- ул бит эле закон тугел, беркемдэ мэктэптэ укытучыны 12 сэгать эшлэтэ алмый. Борчылып интернетта утырмагыз, еллык тематик, тэрбия h.б планнарыгызны янадан языгыз. Замана , программалар узгэрэ бит, былтыргыларны гына кулланып булмас.

№33 (812259) / 22.08.2012 18:46:32

Әй коллегалар,бииик җәллим сезне.Мин үзем дә 12 ел укытып мәктәптән качучы.Эт зше ул укытучы эше.Андагы проверкалар,андагы сплетня,уҗас.Җитмәсә ата-аналар нерваны ашыйлар.Бер класста 45 әр бала була иде,уйлап крагыз,шундый комплектлы мәктәптә эшләргә.Китүемә бердә үкенмәдем,белемле укытучыларны НИИ лар эшкә алалар иде.

№32 (812252) / 22.08.2012 18:37:58

Сәгыйдулла әфәнде, хәлегезне аңлыйм)))

№31 (812251) / 22.08.2012 18:37:16

№21гә рәхмәт шул.Андыйлар бик аз.

№30 (812250) / 22.08.2012 18:36:12

Илнур, әтиегезнең исемен белмим.Диплом, категория бездә дә бар, аның белән юүген беркемне дә гаҗәпләндереп булмый.Укытабыз, зарланмыйча, җиренә җиткерергә тырышып һәм эшемне яратып.Эшемне алыштырырга җыенмыйм, яратып башкарам.

№29 (812245) / 22.08.2012 18:33:39

Барып кайтырга түгел, конференциягә керү 300 сум тора.

№28 (812244) / 22.08.2012 18:32:56

Аңлаучыга РӘХМӘТ. Аңлаучы аз шуууул.

№27 (812243) / 22.08.2012 18:32:25

Кемдер, ничек аңламыйсың инде, үзем шулай торам.Ләкин сиңа караганда беразга гына соңгарак.Буранлы кышы, яңгырлы пычрак көзләре.Башка авылга йөреп укыган балаларны бик нык җәллим.

№26 (812241) / 22.08.2012 18:30:10

Голсинэ Кашапова, без сезнен белэн таныш тугел, шуна Сез диеп эндэшэм. Кулымда КГПИ дипломы, "Олкэн укытучы" дэрэжэсе бар. Укыту стажым уземэ житэрлек. Э сез ничек укытасыз?

№25 (812240) / 22.08.2012 18:29:47

Гөлсинә дөрес сукалый,шулай булырга тиеш.
Ильнур,укытучының эше 5-сәгәт белән генә бетә дип уйлама.Аның мәктәптән соң эшен тауык чүпләп бетермәслек.Төрле-хисапсыз отчетлар,планнар,дәфтәрләр,подборка материалов(дәрес өчен) һ.б.ббб.

№24 (812239) / 22.08.2012 18:28:36

Мине дэ анлаучы кеше табылды,рэхмэт сезгэ

№23 (812238) / 22.08.2012 18:28:33

Әгәр бу планнар тормышка ашса, хатынны аерып җибәрми булмас. Болай да сәгат 5сез кайтып керми иде мәктәбеннән... Ике ставка укыт, аннары кружокка кал... Кич белән кайт та егыл... Нәрсә була инде бу? Өстәмә акча түләсәләр дә кире ала беләләр аны - әле бүген генә 300 сум түләп конференциягә барып кайтты.

№22 (812237) / 22.08.2012 18:26:48

Авыл мәктәпләре аянычлы хәлдә шул.Кемдер, №20, бик аңлыйм хәлеңне.(((((

№21 (812236) / 22.08.2012 18:25:38

мин мэктэптэ 15 минутта,баланы каршыларга кергэндэ дэ,хэлсезлэнэ идем.
Сабырлык хэм туземлелек хормэтле укытучы халкы.

№20 (812234) / 22.08.2012 18:24:51

Мин барып-кайтырга 300 сум дидем,бер якка гына тугел.Э газельгэ килгэндэ,ана балалар тояп йорергэ рохсэт юк.кемнен правасыз,машинасыз каласы килсен. эти-энилэр заманы тугел хэзер трактор арбасына утырып йорергэ.Э йокы безгэ каникулда гына элэгэ,менэ узегез кон дэ 5.30да торып чыгып барып карагыз,(янгырлы-карлы коннэрдэ дэ)башына тошмэгэн кеше белми ич аны...

№19 (812233) / 22.08.2012 18:23:13

Илнур, син башта үзең мәктәпкә барып 45 минутлык 5 дәресне укытып кара.

№18 (812231) / 22.08.2012 18:22:07

Бер яктан караганда, бу яхшы идея.Ләкин төштән соң мәктәптә башка укытучылар, сәнгать, спорт мәктәпләреннән килгән укытучылар эшләргә тиештер дип уйлыйм.

№17 (812230) / 22.08.2012 18:21:53

мәктәптә төшке аш өчен хөкүмәт һәр балага көнгә 3 сум да 50 тиен бүлеп бирә. Көнгә ике тапкыр ашау оештырыла калса шушы бәяне икегә бүлеп бер ашау 1сум 75 тиенгә калмасмы) Әти-әниләрдән баланы ашату өчен акча җыя башларлар инде

№16 (812227) / 22.08.2012 18:19:15

Хормэтле укытучылар, аз эшлэп , куп алырга ярата башладыгыз ахрысы. 45 минутлык 5 дэресегезгэ кереп укытып чыгасызда ,оегез ягына борыласыз. Укытуыгыз да булсын очен тугел, кубрэк мактаулы исем, торле конкурсларда жинугэ генэ корылган.

№15 (812226) / 22.08.2012 18:17:13

Кашапова!

№14 (812225) / 22.08.2012 18:15:59

№11!Соравың бик урынлы.Хәзер Иркә апагыз бик матур җавап язар.

№13 (812223) / 22.08.2012 18:09:56

Министр бик яхшы белә укытучы эшен,үзе дә мәктәптә эшләп алгандыр.Просто төтен җибәреп ортчитался.

№12 (812220) / 22.08.2012 18:04:50

Авыл халкында акча бар,просто сараннар алар.Авылда бит кемдә булсада Газел машинасы бар,яки башка шундый эшмәкәр.Җыеылышып шуны ялласагыз очсызга төшәр.Такси 300 сум тормый,мәктәбегез күп булса 3-5 км чамасыдыр,җәяү чапсаң да үзеңә зыян булмас.Ялкуланып йоклап ятмагыз инде.

№11 (812218) / 22.08.2012 17:58:07

Аптырый инде мин бу ата-аналарга.Менә минем Дипломга Физика укытучысы дип язылган.Хүзер мин кичке 8-гә кадәр сезнең балаларыгыз белән биеп,җырлап йөримме инде,Ә ?.Шуңа җавап язмассызмы икән кадерле ата-аналар.

№10 (812216) / 22.08.2012 17:51:31

Булдырган-"маташкан"кеше оендэ генэ дэ уз баласын укыта инде ул,минем 3лелэрем чыкмады!

№9 (812213) / 22.08.2012 17:47:11

Беренчедэн,минем эти-эни саран тугел,мин узем укучы бала! Икенчедэн,авыл кешесенен кон саен такси ялларга хэле юк! безнен авылга барып-кайтыр очен конгэ 300 сум акча кирэк!Эйе,мэктэп безнен очен кайгырып йорми,без барсак та,бармасак та дэреслэр уза...узебез генэ надан калачакбыз.Э авылда клуб жимерелергэ тора,эзрэк "булышып" жибэрэсе генэ бар-)))))

№8 (812212) / 22.08.2012 17:46:58

Министр Алберт отчитался.Укытучының хезмәте нагрузка белән түләнә,шуның хисабыннан зарплата түләнә.Кичке 8-гә кәдәр мәктәптә ятып,акчасын кем түләр икән?.Укытучы солдат түгел бит бесплатныига хезмәт түгәргә.Сәгәт 14 соң ата-аналар мәктәбкә килеп үз балалары белән маташсыннар,Мәктәб ачык.

№7 (812209) / 22.08.2012 17:37:47

Әй саран ата-аналар,мескеннәнеп елагандый булып язып утырмагыз инде.Үз акчагызга такси яллагыз,акчагыз бар бит инде.Мәктәб,Укытучы сезнең өчен кайгырып йөрмәсләр бит,балалар сезнеке,шулай булгач нуҗасыда сезнеке.Мәктәб ул белем үзәге-клуб түге,дискотекаларга авылыгыз клубына йөрсеннәр,укуларында өлгерсәләр.Элекке заманда 8-р авылдан балалр килеп укый идек,ат-машина сорап ,җылап йөрмәдек.Белем аласыгыз килсә,кеше өстенә салынмагыз әфәнделәр

№6 (812204) / 22.08.2012 17:23:15

Безнен мэктэп укучыларынын ни тугэрэк,ни бэйрэм кургэне юк,чонки дэрестэн сон кайтыр очен кайгырырга кирэк.Эти-энилэребез сорап-йореп карадылар,мэктэпкэ автобус ала алмадылар.Э мэктэбебезнен уз автобусы юк.Э барганда кем ничек булдыра ала,шулай бара.Нинди бэхетле балалар гына мэктэпкэ тулэусез автобуска утырып йорилэрдер?Безнен мэктэп балаларынын да тугэрэклэргэ, дискотекаларга каласы килэ....

№5 (812201) / 22.08.2012 16:48:56

Моннан берничә ел элек мәктәпләрдә түгәрәкләрне "акча юк, экономиялибез" дигән сылтау белән алдан 50 % кыскарттылар, аннан кайберләрен бөтенләй бетерделәр.
1 авыл мәктәбенә хәзер 3-4 башка авылдан балаларны автобуслар белән китерәләр.Интернатлар юк. 8.30да башланасы дәрескә өлгерер өчен бу балалар ничәдә йокыдан торалар, ашыйлармы, әллә көне буе мәктәп ашханәсендә ашаган белән йөриләрме?Дәрестән сонгы түгәрәктә шөгылләнү өчен алар нишләячәк?
Бу түгәрәкләрне алып барган өчен түләү дигән әйбер каралганмы? Әллә моны хәзер укытучылар "Министр әйтте" дип, күтенә ыштанын да кимичә, бушка эшләргә чыгып чабачакмы?Бу шулай планнаштырылганмы?
Бу эшләр белән шөгылләнүче педагоглар елына ничә отчет бирергә тиеш була, Һәм ничәшәр битле?
Ә Сез ник гел шулай яхшы гына эшләп килгән булганны пыран-заран китереп туздырып атасыз да аның урынына аннары үзегезнең уйланып бетмәгән чиле-пешле идияләрегезне китереп тыгасыз? Паровоз китеп бара түгелме соң инде???!!!

№4 (812197) / 22.08.2012 16:19:31

Кайсы заманда яши бу бәндә..., үзе беләме икән...

№3 (812192) / 22.08.2012 15:54:53

Министр авыл мәктәпләрендә балаларның төрле авыллардан килеп укыганын беләме икән ул?!

№2 (812191) / 22.08.2012 15:42:16

Министрны берәр көн мәктәпкә китертеп, көне буе балалар белән эшләтеп карарга кирәк. Болай бик шома гына сөйли, эшләгәндә дә шома килеп чыкканын тикшереп карасын иде.

№1 (812189) / 22.08.2012 15:24:48

Нәрсә министр хезмәт Кодексын белмиме икән? Хезмәткәр өчен 8 сәгатьлек эш көне каралган түгелме? Укытучы бит министр кебек аена 100 мең сумнан күбрәк эш хакы аламый бит. Кичкә кадәр укучылар белән кем эшләргә тиеш соң? Бу министрның моңа кадәр башлаган бер проекты да тормышка ашмады, ничек тоталар соң аны бу вазифада? Президентның күзенә , димәк "төтен җирәрә" белә. Вәт бит замана.

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar