• 10.11 «1+1» Ирле-Хатынлы Солянка. Филармония. 18:30
  • 21.11 "Яңа татар жыры". Гала-концерт "Пирамида".17.00
  • 19.12 Татар җыры. “Казан Экспо” күргәзмәләр комплексы, Илһам Шакиров исемендәге концертлар залы. 17:00
Туган көннәр
  • 21 Октябрь Рауза Әхмәрова
  • 21 Октябрь Илдус Зиннуров
  • 21 Октябрь Фәйзи Гаскәров (1912-1984)
  • 21 Октябрь Раил Шәмсуаров
  • 23 Октябрь Дания Гыймранова
  • 23 Октябрь Марсель Зарипов
  • 23 Октябрь Ленар Сәйфиев
  • 24 Октябрь Софья Гобәйдуллина
  • 24 Октябрь Рәис Шәйхелисламов
  • 26 Октябрь Раил Өметбаев
  • Казан шәһәрендә Зур Урам, 1 К адресы буенча квартира озак вакытка арендага бирелә. Кер юу машинасы, холодильник, телевизор бар. Бәясе 17 мең сум. т.89375830280
  • Апас районы Каратун станциясендә кулай бәядән генә бер бүлмәле фатир сатыла . Якында гына кибетләр, балалар бакчасы , мәктәп урнашкан . Телефон 89673645355
  • Дипломированный специалист. Делаю Взрослый и детский массаж. (так же делаю массаж особенным детям) не дорого с выездом на дом. Кому интересно пишите в ватсап.89063313174 (Гульфина) мой инстаграм _massage_kazan._
  • Казаннын Дружинная 4 адресы буенча урнашкан 2 булмэле квартиранын (1 булмэсендэ 2 кыз яши) 2 нче булмэсенэ тэртипле, начар гадэтлэре булмаган, вакытында тулэп бара ала торган татар кызы эзлибез. Квартирада яхшы ремонт, барлык унайлыклар, техника да бар. Ерак тугел ТЦ Тандем, Пятерочка, Магнит итп, метро Козья слобода. Заселение ноябрьдэн. Фотоларны в лс жибэрэбез. 89503177076
  • дворник,уборщица кирэк,центр 89872053927
  • Мастер на час хезмэте курсэтэбез!!! Плотник,электрик,сантехник,сварчик,бакча да утын кису,бакча тирэсе тотабыз, казу эшлэрен башкарабыз 89393318928 пенсионерларга ташлама каралган!!!
  • Бала кровате сатам, яхшы хэлдэ. Кирэк булса матрацы да бар. Казан. 1500 сум. 89027159146
  • Квартира статуслы 2 булмэле гостинка сатам,Казан,А.Кутуй тукталышы 89867130203
  • Бер булмэле фатир арендага,Дубравная м.ст.янында89393746053.
  • Казан. Урман чиклэвеге сатып алам, тел. 89172956589

 
 

 
Архив
 

               

09.07.2012 Җәмгыять

Ялгыш юлга баскан кешегә тәүбә юлы ябылмаган

“Бердәмлек” газетасында соңгы вакытларда әдәп темасына бик күп язмалар дөнья күрде. Халкыбызны шулай дөрес юлга өндәү, әлбәттә, бик тә изге гамәл. Шул ук вакытта милли басмабыз кайбер четерекле урыннарны әле читләп уза кебек. Мәсәлән, татарлар арасында хәмер эчү гадәтенең тарала баруы турында язылган язмалар әлегә бик аз. Ә бу бит бик тә мөһим тема.

Татарлар арасында эчүчелек бүген генә башланмаган, билгеле. Монда хөкүмәтнең дә гаебе бар: әле патша заманнарында ук ил казнасының өчтән бер өлешен хәмер сату акчасы тәшкил иткән. Советлар вакытында да аракы сатуга дәүләт монополиясе кертелү белән казнаның чирек өлеше шул хәрам акчадан килгән. Ә менә, мәгълүматлардан күренгәнчә, бүгенге көндә ил бюджетының бер проценты гына хәмер сатудан җыела икән.

Бу саннарга, бәлки, шатланырга да кирәктер. Әмма көндәлек тормыш Россиядә эчүчеләр саны арта баруын күрсәтә. Мәктәп яшендәге яшүсмерләрнең кулларына сыра шешәләре тотып йөрүләрен, көпә-көндез, бөтен халык эштә булганда, өрлек кебек ирләрнең җыелышып, аракы эчеп утыруларын күрергә була. Ә инде “рюмочный”лар тирәсеннәнрәк узсаң, хатын-кызларның да аждаһа тырнагына эләгүен күреп, хәйран каласың. Мондый хәл элек эчми торган милләт булып саналган татарлар арасында да күзәтелә.

Ни өчен бу шулай, дип сорасагыз, “Балык башыннан чери”, дип җавап бирер идем. Менә сайлауларны гына карагыз. Телебәхәсләр тәмамланып, “портфель”ләр бүленеп беткәч тә, кичәге “дошманнар” кулларына шәрәб тотып, берсе-берсен мактый башлыйлар. Хөкүмәт даирәләрендә шундый хәл булгач, гади халык турында ни сөйләргә кала инде?!

Өстәгеләрдә халыкның сәламәтлегенә, айныклыгына игътибар юк икән, без үзебез хәмер сатуны, эчүчелекне туктату буенча эш алып барырга тиешбез. Әгәр халык үз дигәнендә торса, түрәләр үзләрен утлы табага баскандай хис итә башларлар иде.

Шушы уңайдан, өлкәбезнең Похвистнево районындагы бар яктан да әйдәп баручы, танылган Гали авылында уздырылган авыл җыенына тукталып үтәргә кирәктер. Шушы биш мәчетле зур авылда өч шәхси хуҗаның биш кибетендә күп еллар инде хәмер сатылып килә. Халык, бу хәлгә түзеп-түзеп тә түземлеге беткәч, Похвистнево шәһәре һәм районы мөселманнарының имам-мөхтәсибе, “Гали” мәдрәсәсе ректоры Минтаһир хәзрәт Сираҗевка 700 имза куелган хат белән мөрәҗәгать итәләр. Шуңа таянып, биш мәхәлләнең дә имамнары, мөтәвәллият вәкилләре җыелалар да дини хөкем тәртибен раслыйлар һәм җирле хакимияткә хәмер сатуны тыю таләбе белән чыгалар. Бу мәсьәлә аерым пункт буларак җыенның көн тәртибенә кертелә.

Анда Минтаһир хәзрәт Сираҗев халык исеменнән чыгыш ясап: “Халыкның бу омтылышы беренче генә түгел. Ял көннәреннән соң авылның Мәдәният йортын, мәктәбен мыскыл иткән кебек, сакчылар капчык-капчык шешәләр чыгарып түгәләр. Бу мәсьәләдә җирле хакимият үзенең көчсезлеген исбатлап, Федераль законнар юклыгына сылтый. Ә бит аларны халык тарафыннан сайлап куелган депутатлар кабул итәргә тиеш. Әллә хәзерге депутатларны хәмер сатучы эшмәкәрләр генә билгеләп куямы икән? Хакимиятнең көчсезлеген күреп, Гали авылы халкы беренчеләрдән булып айнык тормышны сайлады, балаларын рухи пакьлектә тәрбияләргә теләк белдереп, кул күтәрде”, - диде.

Шайтан вәсвәсәсе булып торган әхлаксыз эшмәкәрләр генә кеше кайгысында баюны туктатырга теләмиләр. Шулай да, Гали авылы үз фикерен белдерде. Бу үрнәк яхшы этәргеч булып, башка татар авылларына да таралыр, элек-электән пөхтәлеге, тәртибе, айнык тормыш рәвеше алып баруы белән дан тоткан татар авыллары кабат әхлакый тормышка кайтыр, дигән өмет уята.

Милләт язмышын кайгыртып, тырышып йөргән җанатарлар бу юнәлештә кискен чаралар күрүне таләп итә. Минтаһир хәзрәт җыен барышында: “Гали авылында яңа айнык көчләр барлыкка килде, һәм алар көннән-көн көчәя бара”, - дип фаразлады. Ә Шамил ага Вакказов югарыда әйтелгәннәрне хуплап: “Һәр ялгыш юлга баскан кешегә тәүбә юлы ябылмаган”, - диде.

Әйе, үзебез исән чакта Ходайдан гөнаһларыбызны ярлыкавын сорап, аның хозурына килеп басканда ак булсак, саф булсак, айнык булсак иде.

Гали авылы, Похвистнево районы. 

Булат ХӘМИТОВ
Бердәмлек
№ 28 | 07.07.2012
Бердәмлек печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№51 (809668) / 15.07.2012 22:47:34

ялгышасың-профессор, эллэ хаман вакыт юкмы?

№50 (809654) / 15.07.2012 21:07:13

Кара әле,кара,шулай ул,вакыт үзенекен итә,Татар белән Айдарга да иман иңә башлады.Заманнар тиз үзгәрә.Тагын бер-ике фаҗига,Аллаһы Тәгаләгә барыгыз да тезләнәсез.

№49 (809646) / 15.07.2012 17:59:58

татар, мин үзем пофессор!!!

№48 (809644) / 15.07.2012 17:55:52

ялгышасың, вакыт юк дигэнсен, но моннан сон башка битлэргэ кереп коментлар язарга вакыт тапкансын. Эллэ сораулар табу очен берэр профессор янына киттен инде....))))Биреп кара сорауларынны, булдыра алган хэтле жавабымны бирермен (мин мондагы "дини"лэр тугел бит, бер соравымада жавап бирмэделэр((( , "сам дурак"тан башка жаваплары юк...)

№47 (809614) / 14.07.2012 21:25:51

татар.

син үзең язганнарны онытасың ахрысы!
мине диниләр рәтенә кертеп сүктең.

татар мин сиңа сораулар бирермен,бүген вакыт юк.әмма син аларны миңа җавапсыз калдырма,килештекме? син "акыллы" малай,табарсың җавапларны.

№46 (809609) / 14.07.2012 20:26:11

ялгышасың, син кем сон? Мин сина кайчан "дини" дидем? Икейозле кешелэрне каян танып бетерэсен монда, хэр комент саен икенче исем белэн язучыларны...Адекватный жавап аласын килсэ, бер исем белэн яз. Торле исемнэр белэн кереп узеннен фикердэшлэренне куп иттереп курсэтэсен.Может чынлыкта бер узен ботен динилэр очен язасындыр, мин аны каян белергэ тиеш? Мин уземне аллагыз шикелле абсолютка куймыйм...

№45 (809596) / 14.07.2012 09:03:11

татар мин дини түгел - синең а-ны гына күрсәтүче!!!!!

№44 (809592) / 13.07.2012 23:12:26

№43 "сезгә бер генә юл,ислам динен ничек бар шулай кабул итү!"- бу коллар психологиясе...
"күбрәк китап уку." менэ монсы дорес, но сукырларча тугел, э анлап, анализлап укырга... Менэ шушысы "дини"лэргэ житми.

№43 (809559) / 13.07.2012 11:59:44

+
рәсәйдә сез әйткәнчә,артта калган чүл дине түгел,мөфтиләребез современный кешеләр. сукыр Каюм вакытынна бирле,ислам динен агарта башладылар(җәдид).
монда сезгә бер генә юл,ислам динен ничек бар шулай кабул итү! күбрәк китап уку.

РИУның ректоры,светски кеше то җе.
сез монда ни турында бәхәсләшәсез,татар,соры,айдар? аңламыйм. барлык юллар ачык. укыгыз. өйрәнегез,беләсегез килсә.

нигә үз милләтәшләрегезне,сознательно,түбәнсетеп утырасыз.акылы булган,зыялы татарлар болай эшләми. ради спора сөйләшү,урнын да темасын да дөрес сайламагансыз.

Кактус үзенең ихласлыгы,бер катлылыгы (ул сезне дә үзе шикелле акыллы дип белә) белән үзе инанганны аңлатырга тырыша.

син соры олы кеше,тегеләрен белмим. малай-шалай түбәнлегенә төшеп, кыланып утырасың(әллә фикерләүен шул кадәр генәме,белмим). мин башкача әйтә алмыйм,үпкәләсәң үпкәләмәсәң дә!

дини темаларга язганда, бик сак булу кирәк. уен түгел. ялгыш әйтелгән сүзнең бәясе, бииик "кыйммәт" булуы бар.

мин җавап көтмим,җавапларыгызга җавап язырга теләмим. бары сезнең аек акыл белән уйлый башлавыгызны телим. ислам сезнең өчен ни икәнен дә беләсем килми,исламга да өндәмим.вакыт җитсә аңларсыз,аңламавыгыз да мөмкин. воля ваша.

сорауларыгызны дин әхелләренә бирегез!!!

№42 (809556) / 13.07.2012 10:59:49

соры,татар,айдар һ.б.!

Мруда чын белемле дин әхелләре юк! каян килеп алар сезгә дөрес җавап бирсеннәр.

хәзер светский мөфтиләр утыра дин башында,рәсәйдә. кайсы мөфтине алма, светскии кешеләр. сорагыз шулардан!
алар арасында ике артист,берсе закон бозган яшлегендә һәм башкалар...


нигә миннән сорыйсыз? минем башлангыч булса да дини белемем юк. Әбием,әнием,әтием өйрәткәннәр белән генә яшим,гыбадәт кылам.

сорагыз Мөфтиләрдән!!!!

юкны бушка авыштырып утырудан, файда чыкмас,гөнаһ җыюдан башка.

әнә, акыллыраклар,бәхәснең нәтиҗәсезлеген күреп,язмас булдылар. ИЛнең булмавы юксындыра. турыдан ярса да дөрес,акыллы итеп әйтә иде,аңлаганнарга.

бер Кактус калды. ул да кул селкер ахрысы.

кигәвен әйткәнчә,бригадчиклар,үз максатларына ирешәләр бугай. 1:0 алар файдасына - сезнең файдага, соры,татар,айдар. Аллаһенең газабы озак көттермәс килер,Аллам сакласын.

бүген җомга!...

№41 (809555) / 13.07.2012 10:27:53

Бәхәссез

"Исламияттә югарыда әйтелгәннәрне раслау, исбатлау өчен Коръән аятьләре һәм ышанычлы хәдисләр генә кулланыла!" Ул ышанычлылыкны кем аера соң? Хәдис түгел,
Татар №2 (809285) / 09.07.2012 / 13:42 тарафыннан, (КОРАН 47.15) не ышанычсыз, дөрес түгел дип, күпме "дини", күпме пост язды. Татар китергән, шул ук автор рәрҗимәсен, ник сез китергәндә дөрес дип кабул ителергә тиеш???

№40 (809552) / 13.07.2012 07:26:26

син
Наполеон, Зимагур(пророк Мәһди урнын занимать итәргә теләүче) и син бер бүлмәдән түгелме соң? [ХӘМЕР - харам!!! ХӘМЕР, не есть ШӘРӘБ!!!] Аңлашылды. Куылган булса (хәмер) харам, куылмаган булса (шәрәб) харам түгел икән.))))) Пиво да куылмый бит, ул да харам түгел булып чыга. Юк исә, хәмере дә, шәрәбе дә, пивосы да эчемлек. (искрткеч эчемлек).

№39 (809551) / 13.07.2012 01:42:03

"..акыллы булып куренергэ тырышып корэн сузлэре китереп утыручылар.."

Акыллы булып күренер өчен түгел, дәлил итеп, әйтелгән фикерне, тоткан юнәлешне, гакыйдәне раслар өчен.

Әгәр син мантыйки(логически, дедуктив) фикерләүчеләрдән булсаң:
геометриядә теореманы раслау, исбатлау өчен аксиома кулланыла.
Исламияттә югарыда әйтелгәннәрне раслау, исбатлау өчен Коръән аятьләре һәм ышанычлы хәдисләр генә кулланыла!

№38 (809535) / 12.07.2012 21:58:49

№37,RIM хет телэсэ нинди исем астында яз, фикер йортешеннэн сине эллэ каян танып була.Беренчедэн, мин синен шикелле кеше фикерен кабатлап утырмыйм, уземнекен житкерэм.Икенчедэн, эреплэшмим, сорау бирэм.Но сез кирэккэдэ, кирэкмэгэнгэдэ, акыллы булып куренергэ тырышып корэн сузлэре китереп утыручылар бер соравыма жавап бирэ алмыйсыз (№35 язганымча "сам дурак"тан ары китэ алмыйсыз)

№37 (809483) / 12.07.2012 04:57:39

Шул кадәр акыллы булгач,бу "диниләр" арасында нигә әрепләшеп утрасың? "Дураклар" арасында акыллы булып күренәсең киләме?

№36 (809473) / 11.07.2012 23:47:09

Бәхәсләшү(әрепләшү)челәр өчен:

"..Если же вы станете препираться о чем-ни–будь, то обратитесь с этим к Аллаху и Посланнику, если вы веруете в Аллаха и Последний день.." (Хатын-кызлар)


"19. Сатана одолел их и заставил их забыть о поминании Аллаха. Они являются партией сатаны. Воистину, партия сатаны – это потерпевшие убыток.

20. Те, которые враждуют с Аллахом и Его Посланником, окажутся в числе самых униженных.

21. Аллах предписал: «Победу непременно одержим Я и Мои посланники!» Воистину, Аллах – Всесильный, Могущественный.

22. Среди тех, кто верует в Аллаха и в Последний день, ты не найдешь людей, которые любили бы тех, кто враждует с Аллахом и Его Посланником, даже если это будут их отцы, сыновья, братья или родственники. Аллах начертал в их сердцах веру и укрепил их духом от Него. Он введет их в Райские сады, в которых текут реки, и они пребудут там вечно. Аллах доволен ими, и они довольны Им. Они являются партией Аллаха. Воистину, партия Аллаха – это преуспевшие."(58.Бәхәсләшү)

№35 (809468) / 11.07.2012 23:22:55

ялгышасың шул, мин кешегэ акыл ойрэтмим, синен шикелле хэреф хатасыда эзлэп утырмыйм...Син эйтелгэн сузнен мэгнэсенэ кара...Язуына караганда RIM булырга тиешсен. Уз исемен астындада язарга куркасын? Мин сорау бирэм, сезгэ "динилэргэ". Но берегездэ жавап бирэ алмыйсыз. Ботен жавабыгыз садикта бэхэслэшкэн балаларны хэтерлэтэ. Андада (садикта) эйтер сузе булмаган бала "Сам дурак" дип китеп бара. Сез, "динилэрнен" жавабыда"Сам дуракка" кайтып кала...

№34 (809467) / 11.07.2012 22:01:36

тәфсир сүзен ,тәсфир дип язу грамотей кеше эшеме? кеше өйрәтергә тотынганчы, үзеңә өйрәнергә кәрәк!
син әле бигрәк тә мәнсез кеше. аралаша белү кагыйдәләре белән дә таныш түгел күрәмсең. мондый татар татарның фаҗигасе,кем белә?!
просто әйтәсем килә,кешегә акыл өйрәтә башлаганчы, үзеңә бик акыллы булырга кәрәк. сүзлек белән тәрҗемә итеп,авторының кем икәнен,нәшере кемнеке икәнен белмичә,"лекция уку".... ,белмим,сине кем диярга?!

№33 (809458) / 11.07.2012 20:23:58

 ялгышма татар !!,№32   Мин ТАТАР!!!! тагы бер тапкыр кабатлыйм -мин ТАТАР!!! гарэптэ тугел, еврейда, урыста тугел, э ТАТАР!!!Мина гарэпнен граматикасы кирэк тугел, словар белэн тэржемэ итэ белсэм шул житэ.Э син корэнне,исламны белмисен, белдекле булып утырасын. Белдекле булсан, минем берэр сорауга ачык, конкретно жавап бир, боргаламыйча, туры итеп...надан булмасан инде...

№32 (809415) / 11.07.2012 13:50:03

башта гарәп сүзләрен дөрес язарга өйрән(т.е. "әлифба" укырга өйрән),аннан соң гына Коръән,дин турында сйләшә башларсың. бүген наданлыгың күренә язганнарыңнан,укы!№31дә язганыңны!

№31 (809409) / 11.07.2012 12:54:52

ялгышма соры №30, мин туры гарэпчэдэн,корэннен узеннэн, тэржемэ итеп карадым, вино чыга...Э корэнне, тасфирларыннан аеруга килгэндэ купчелек дини сайтларда тасфирларны корэн дип оземтэлэрен китерэлэр.

№30 (809400) / 11.07.2012 10:13:59

корән тәҗемәсе, корән тәфсире була. ягни кем ничек шәрехли,тәрҗемә итә бит. тәфсирләр күп:Ногмани,Прохорова,Батулла,Сәлмән - алар күп.
менә шушы тәфсирләрне корән дип бик нык ялгышасыз!!
үзен акыллыга исәпләгән кеше, боларны гына аера белергә тиеш,әднәке.

мине диниләр дип сүгә башлама!

№29 (809395) / 11.07.2012 08:33:09

Равил
Мәшәкәтләнү кирәкмәс. "Диниләр" дәлил дип китергән русча, башкортча тылмачланган Коръәнгә шик белдергәндә, мине мөртәт дип атаганнар иде. Үзләренә кыен булгач, Татар түрт Коръән аудармасын китерсә дә, дөрес тылмачланмаган диделәр. Димәк, мондагы "диниләр" үзләре дә мөртәтләр.)))
)))Аннан, Коръән дәлил була алмый икән бит.))) "Диниләр үзләре әйтте, мин түгел.)))

№28 (809393) / 11.07.2012 08:13:44

Google тәрҗемәсе буенча خَمْرٍ вино дигән сүз (http://translate.google.ca/#ar|ru|%20%D8%AE%D9%8E%D9%85%D9%92%D8%B1%D9%8D)

Корьән төрле телләрдә (шул исәптән татарча һәм русча) менә бу сайтта китерелгән: quran.com

Сул яктан Other languages дигән пункттан телләрне сайлап була.
Гарәпчә текст рәсем форматында түгел, хәрефләп күрсәтелсен дисәгез, with tashkeel дигән пунктка галочка куярга кирәк.Шулай иткәч, гарәпчә текстны кесәгә копировать итеп google аша тәрҗемә итеп була.Әлбәттә ул бөтен текстны алганда бик дөрес тәрҗемә итми, ләкин аерым сүзне төгәл тәрҗемә итә.

№27 (809386) / 10.07.2012 22:53:47

Соры корт, 

№26 (809383) / 10.07.2012 21:36:20

Ботенлэй утерден бу юлы Соры корт!


бер генэ претензия сина- инкарнация тугел,реинкарнация)))

№25 (809380) / 10.07.2012 20:24:59

Дөрес, дөрес, үтешли, бу дөньяда, туу белән муеныңа кәфен урап куйсаң, теге дөньяда, рәхәтләнәсең развратта: елгага ятып кына баш авырттырмый торган шәрап эчәсең дә, кырык кыз белән групповуха башлап җибәрәсең.))) Кызлар тирләмәгән, чөнки оҗмахта, салкынча һава, кояш та юк. Ләкин шунсы кызганыч, тәкъвә дигәннәрнең дә, 1/100 БЕРЕНӘ ГЕНӘ ЭЛӘГӘ АНДЫЙ ТОРМЫШ.))) Гел бу дөньядагы кебек, түрәләргә бар, калганнарга шымытыр.

Мин әйтәм, әллә, инкарнация бар микән дә, бүгенге алигархлар, алдагы тормышларында тәкъвә булдылар микән??? Алар да бит, иң яхшы шәрап эчә, кызларның сафларын гына заказайть итеп, кондиционер астында оргияга бирелә.)))

№24 (809371) / 10.07.2012 18:52:35

Татар, №11. Үлемең бугазыңнан тотып алганда көлгәннәреңне исеңә төшерерсең. Ул вакыт тәүбәгә килүнең файдасы булмаячак.

№23 (809368) / 10.07.2012 18:32:12

Татарга жавап.Без балачакта авыл магазинында бочкалы кызыл аракы саталар иде.Аны авыл ирләре кем банкага,кем стаканга салдырып алалар иде.Ә 40 градуслы аракыны ак аракы дип әйтәләр иде.Димәк вино - татарча кызыл аракы була инде.Мин әз-мәз гарәпчә беләм.Шәраб - эчемлек дигән сүз,исерткеч түгел.

№22 (809359) / 10.07.2012 14:48:37

сиңа үрдәк булырга Айдар?

№21 (809356) / 10.07.2012 14:43:28

нигә, бик акыллы, белемле булгач, ник Татар белән сорының бер генә булса да аргументын кире кага, бер генә соравына да җавап бирә алмыйсыз соң??? Алар бит, һәр соравыгызга, аргументлар белән ныгытылган җавап бирәләр!!! Наукада да, диндә дә, сезнең кебек сай йөзмәүләре күрнеп тора. Сезнең һаман шул бер аргумент:"Син надан". Менә №16 дагы сорауга да шул ук. Юк исә, конкрет сорау куелган бит!!!

№20 (809355) / 10.07.2012 14:28:41

Шулкадәр надан син Соры корт(№16)дини темаларда? Хотя тех. өлкәдә дә бик ялтрамыйсың...
нахватался по немного и усё!
Система юк.

№19 (809353) / 10.07.2012 13:59:33

Татар,Айдар,сез бик яратасыз күп язасыз оҗмах,тәмуг турында.Мин сезгә тагы бер кат түбәндәгеләрне әйтәм:Ышану акыл кысаларында булырга тиеш.Фанатлар кирәк түгел.Аллаһы Тәгалә фанатларча ышанырга кушмаган.Аллаһы Тәгалә бервакытта да үзе өчен корбан булырга кушмаган.Бирелгән гөмерне яшәп бетерергә кушкан.Болардан тыш,сезгә Аллаһы Тәгалә башка вазыйфалар да йөкләгән.Ул вазыйфаларны үтисе.
Без Җир тормышын Оҗмах итү турында сөйләшик бүген.Җир тормышын Тәмугка әйләндерделәр.Рәсәй ун башлы Дәҗҗалга әйләнде.

№18 (809352) / 10.07.2012 13:35:52

Бик телэгегез булса, ожмахта мэнге яшь ир балаларнын нигэ кирэклегендэ язып китэ алам... Алда язганымча, хэзерге доньяда харам булып исэплэнгэн эйберлэр, ожмахнын остенлеге итеп курсэтелэ...

№17 (809351) / 10.07.2012 13:26:38

Надан татарга №14


Бер "Исраф җыелып хәрам була" дип исемләнгән вәгаздә, "Йөзем ширбәте эчелмичә җыелып исраф булып ятса, ул әчеп шәрап була-харамга әйләнә" дип язылган иде. Аны да надан имам язгандыр инде, алай булгач.))))

№16 (809348) / 10.07.2012 12:59:17


нигә
"гарәб авторларының тәрҗемәсен укып караганың юк күрәсең" Надан инде без, надан. Шулай да, наданлыгымнан оялып кына була да сорыйм әле, ул гарәб авторлары Коръәнне нинди телгә тылмачлаганнар сооооң?. Татарчагамы, урысчагамы? Менә, шул наданлыгым аркылы, ТАТАР телен шул кадәр яхшы белүче гарәпләр барын белми дә калганмын бит..

№15 (809346) / 10.07.2012 12:36:43

Надан татарга, мин синнэн винонын переводын сорадым.Сез ,диндарлар, кайчан туры сорауга туры жавап бирергэ ойрэнэсез? Гомер буе узегез белмэгэн нэрсэ белэн кеше башы бутыйсыз...

№14 (809340) / 10.07.2012 12:00:07

Шәрәб - эчемлек дип тәрҗемә ителә.

№13 (809339) / 10.07.2012 11:51:37

нигә, винонын татарчасы ничек була? Эллэ хур кызларында дорес тэржемэ итмэгэннэрме?

№12 (809330) / 10.07.2012 08:15:48

шаккатасың татар?
син санап киткән аФтЫрлар,винодан башканы татап караган кешеләр түгелләр. синең башка ,гарәб авторларының тәрҗемәсен укып караганың юк күрәсең. белемең азырак икән шул... сез дуңгыз абзарыннан торып фикер йөртәсез. ә абзар артында җимеш бакчалары да бар бит әле. абзардагыларны анда кертмиләр агач тамырларын кимерәләр - бакчаны юкка чыгаралар...
уйланыгыз!

урыста шәрәб сүзенә туры килерлек сүз юк!
филологлар ни әйтерләр?

№11 (809327) / 10.07.2012 06:54:54

Үтешли,"17. хотя Последняя жизнь – лучше и дольше." Миндэ шулай дип бит)))) мондагы гонах чутланган эйбер - ожмахта мэнгелек савапка эйлэнэ...  

№10 (809325) / 10.07.2012 00:46:49

Татар - №2, "Жэннэттэ вино булгач нишлэп бу тормышта ярамый?"

Ышаныр-ышанмас ышанмаучыларның бу тормыш белән җәннәтне аера белмәгәненә күрә. Һаман большевикларның(яһүд дип исәплә) җирдә коммунизм төзибез дигән коткысына ияреп шуннан чыга алмаганыгызга күрә.

"16. (Əй, кəферҙəр), һеҙ донъя тормошон өҫтөн ҡуяһығыҙ. (17) Гəрсə, Əхирəт тормошо хəйерле һəм ул — мəңгелек."("Әл-Әгълә - Бөек")

Урысчасы:

"16. Но нет! Вы отдаете предпочтение мирской жизни,
17. хотя Последняя жизнь – лучше и дольше."

"102 ‐ Тəкəҫүр (Байырға ярышыу) сүрəһе
(Тəкəҫүр сүрəһе 8 аяттан тора. Мəккəлə һəм Мəҙинəлə ингəн, тип һанаусылар ҙа бар. «Тəкəҫүр»— байлыҡ йыйыуҙа ярышыу, малым күп, тип артыҡ ғорурланыу мəғəнəһендəге һүҙ.)
Бисмиллəһир‐рахмəəнир‐рахиим.
1. Байлыҡ туплау, (ҡатындар, балалар күплеге менəн) маҡтанышыу һəүəҫлеге һеҙҙе (2) гүр эйəһе булғанға саҡлы ысҡындырмаҫ. (3) Лəкин һеҙ
оҙаҡламай (бының гөнаһ икəнен) аңларһығыҙ. (4) Юҡ, һеҙ уны тиҙҙəн аңларһығыҙ. (5) Һаҡ булығыҙ, əгəр ҙə һеҙ алда нимə буласағын белһə инегеҙ,
(ярамаған был ғəмəлдəрегеҙҙəн баш тартыр инегеҙ). (6) Һис шикһеҙ, һеҙ йəһəннəмде күрерһегеҙ. (7) Үҙ күҙегеҙ менəн күрерһегеҙ. (8) Унан һуң, əлбиттə, байлығығыҙ (донъяла кеше талап, аҙғынлыҡта нисек рəхəт йəшəгəнегеҙ) тураһында һораласаҡ."

Урысчасы:

"Сура 102. Охота К Умножению

1. Страсть к приумножению увлекает вас
2. пока вы не посетите могилы.
3. Но нет! Скоро вы узнаете!
4. Еще раз нет! Скоро вы узнаете!
5. О нет! Если бы вы только обладали знанием с полной убежденностью!
6. Вы непременно увидите Ад.
7. Вы увидите его своими глазами доподлинно.
8. В тот день вы будете спрошены о благах."

№9 (809314) / 09.07.2012 21:01:21

бутамагыз. Дурт кешенен переводын бирэм: корэн47.15.
перевод Кулиева:"...реки из вина, дарующего наслаждение пьющим..."
перевод Османова:"...ручьи из вина, дарующего наслаждение пьющим..."
перевод Крачковского:"...реки из вина, приятного для пьющих..."
перевод Порохововой:"...И реки из вина в усладу тем, кто пьет...". кургэнегезчэ ботенесендэдэ вино диелгэн.Исламда, бу доньяда ярамаган нэрсэлэр, ожмахта рохсэт ителгэн.Бу доньяда чит хатыннар белэн якынлык кылу гонах булса. ожмахта хур кызлары хэрвакыт эзер...Монда вино ярамый, тегендэ всегда пожалуйста...

№8 (809310) / 09.07.2012 19:56:08

Вино булса да,ачы бал булсада,төнлә туган булса да,...аларны кулланып караман кеше юктыр.Мехәммәт пәйгамбәр дә "мәйсәрә" дигән.Эштән соң,арыгач,аш алдыннан,аз гына,тәнгә,буыннарга шифа өчен ярый инде.

№7 (809309) / 09.07.2012 19:55:07

Мин шуңа аптырыйм: аракы эчеп исерү нигә кирәк соң ул? Эчә торгач гаиләләрен югалталар,үзләре кешелектән чыгып хайванга әйләнәләр.Эчмичә дә бер дигән итеп яшәргә була бит.Тик тырышырга,үзеңне кулда тотарга кирәк.Һич кенә дә аракы эчкәнем юк.Эчәсем килсә чәй,компот я салкын су эчәм.Мәңге айнымаган алкашлар извращенецлар алар.

№6 (809306) / 09.07.2012 19:38:47

анда ШӘРӘБ диелгән,вино да аракы да ,исерткеч нәмәстә түгел,таталы эчемлек дигән.

бар белгәнегез вино да водка. шәрәб - компот та була ала.

№5 (809303) / 09.07.2012 19:16:10

Зимагур))), мин тугел, алла Мохэммэтнен авызы белэн эйткэн.Карлыгач,исертмэгэн вино кемгэ кирэк сон? Шул ачыган суны исеру очен эчэлэр тугелме?Башка сэбэп белэн эчэлэр икэн - извращенецлар алар...

№4 (809299) / 09.07.2012 18:32:41

Корьәннең икенче бер аятендә язылган:оҗмахтагы вино кешене исертмәс һәм шулай ук башны да авырттырмас.Ә хәмерне кешеләр нәкъ менә чучка кебек исерер өчен эчәләр дә инде.Исертми торган аракы яки пиво аларга бөтенләй дә кирәкми.

№3 (809287) / 09.07.2012 14:01:47

Татар,шул кадәр матур итеп тасфирлагансың.Бара тор оҗмахка,анда хур кызлары да бар ди.

№2 (809285) / 09.07.2012 13:42:29

Вот описание Рая, обещанного богобоязненным! В нем текут реки из воды, которая не застаивается, реки из молока, вкус которого не изменяется, реки из ВИНА, дарующего наслаждение пьющим, и реки из очищенного меда. В нем для них уготованы любые фрукты и прощение от их Господа. Неужели они подобны тем, которые вечно пребывают в Огне и которых поят кипящей водой, разрывающей их кишки?(КОРАН 47.15)
Жэннэттэ вино булгач нишлэп бу тормышта ярамый?

№1 (809282) / 09.07.2012 12:51:06

Исерекләрне яратмадым һәм яратмыйм. Ләкин, эчкечелекне тыю юлы белән генә һич бер вакытта бетереп булмаячак. Ачык сатудан алынса, "итәк астыннан" сату җәелеш алачак. Моның өчен, җәмгыяттә, эчүчелеккә тискәре караш тудырырга кирәк. Тыюга караганда, бик авыр, ләкин, уңышка алып бара торган юл...

▲ Өскә
Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Казан филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Фирдүс Тямаев
Шаян
Татаркино
Балмай
Раяз Фасихов
MINBAR
Татарстан Диния нәзарәте