• 10.11 «1+1» Ирле-Хатынлы Солянка. Филармония. 18:30
  • 21.11 "Яңа татар жыры". Гала-концерт "Пирамида".17.00
  • 19.12 Татар җыры. “Казан Экспо” күргәзмәләр комплексы, Илһам Шакиров исемендәге концертлар залы. 17:00
Туган көннәр
  • 21 Октябрь Рауза Әхмәрова
  • 21 Октябрь Илдус Зиннуров
  • 21 Октябрь Фәйзи Гаскәров (1912-1984)
  • 21 Октябрь Раил Шәмсуаров
  • 23 Октябрь Дания Гыймранова
  • 23 Октябрь Марсель Зарипов
  • 23 Октябрь Ленар Сәйфиев
  • 24 Октябрь Софья Гобәйдуллина
  • 24 Октябрь Рәис Шәйхелисламов
  • 26 Октябрь Раил Өметбаев
  • Казан шәһәрендә Зур Урам, 1 К адресы буенча квартира озак вакытка арендага бирелә. Кер юу машинасы, холодильник, телевизор бар. Бәясе 17 мең сум. т.89375830280
  • Апас районы Каратун станциясендә кулай бәядән генә бер бүлмәле фатир сатыла . Якында гына кибетләр, балалар бакчасы , мәктәп урнашкан . Телефон 89673645355
  • Дипломированный специалист. Делаю Взрослый и детский массаж. (так же делаю массаж особенным детям) не дорого с выездом на дом. Кому интересно пишите в ватсап.89063313174 (Гульфина) мой инстаграм _massage_kazan._
  • Казаннын Дружинная 4 адресы буенча урнашкан 2 булмэле квартиранын (1 булмэсендэ 2 кыз яши) 2 нче булмэсенэ тэртипле, начар гадэтлэре булмаган, вакытында тулэп бара ала торган татар кызы эзлибез. Квартирада яхшы ремонт, барлык унайлыклар, техника да бар. Ерак тугел ТЦ Тандем, Пятерочка, Магнит итп, метро Козья слобода. Заселение ноябрьдэн. Фотоларны в лс жибэрэбез. 89503177076
  • дворник,уборщица кирэк,центр 89872053927
  • Мастер на час хезмэте курсэтэбез!!! Плотник,электрик,сантехник,сварчик,бакча да утын кису,бакча тирэсе тотабыз, казу эшлэрен башкарабыз 89393318928 пенсионерларга ташлама каралган!!!
  • Бала кровате сатам, яхшы хэлдэ. Кирэк булса матрацы да бар. Казан. 1500 сум. 89027159146
  • Квартира статуслы 2 булмэле гостинка сатам,Казан,А.Кутуй тукталышы 89867130203
  • Бер булмэле фатир арендага,Дубравная м.ст.янында89393746053.
  • Казан. Урман чиклэвеге сатып алам, тел. 89172956589

 
 

 
Архив
 

               

07.07.2012 Җәмгыять

Хатын-кызның бөтен матурлыгы... Нидә?

Казан урамнары буйлап атлыйм... Кая карама, реклама такталары, аларның һәрберсеннән безгә матур йөзләр елмая... Бу модельләргә карап, кемнең генә алар кебек чибәр буласы килмәс тә, алар рекламалаган товарны алмас. Оста визажистлар ясаган модельләр чынлап та бик матур, тик алар рекламалаган бизәнгеч әйберләр безгә кирәкме?

Шул рекламалары аша әлеге фирмалар хатын-кызларыбызны бик тиз җәлеп иттеләр. Нәтиҗәсе бармы, юкмы (бәлки безгә ул бизәнү әйберләренең чыны килеп тә җитмидер), тик аларга киткән акчалар хәйран гына кесәгә суга. Яшьлекне очсызга гына сатып алып булса икән ул...

Әмма бу товарлар үзләре үк биткә җыерчыкны катлап-катлап сала шул. Мисал эзләп ерак барасы да юк, «йолдыз»ларыбызны юындырсаң, үз яшьләреннән күпкә карт күренгәннәре беребезгә дә сер түгел.

12-14 яшьлек кыз балаларның егетләр янында олырак күренергә тырышып бизәнүе гаҗәпләндерә. Саф, чиста битләрен химия, төрле катнашмалар кушылган майлар белән «сугаралар». Тәннең иртә картаюы шуннан килә түгелме? 40-45 яшькә җиткәч, тотыналар аннары яшьрәк күренер өчен, шул ук кремнар белән җыерчык тигезләргә.

Хатын-кызның матурлыкка омтылуын хуплыйм мин. Әз генә сөрмә тартып, битеңнең «кимчелеген» яшерүдә гөнаһ юк та кебек. Әмма курчак кебек бизәнеп, әллә каян кычкырып торган төсләр белән «акаю» кирәкме икән? Аллаһы Тәгалә кешегә (бигрәк тә хатын-кызга) табигый матурлыкны өеп биргән. Миллионлаган кешеләр арасында бер-берсен кабатламаган йөзләрдә үзенә күрә матурлык өстәүче өлеш, әбиләр әйтмешли, «сөйкемле сөяк» бар. Шуны саклый белергә генә кирәк.

Игътибар иткәнем бар, яулык ябып, мөселманча киенгән күп кенә кызлар, үз яшьләренә караганда, яшьрәк күренәләр. Әйе, әйе, бу нәкъ шулай. Күпчелек: «Шәригатьчә киенеп, картаерга иртә бит әле», – дип фикер йөртсә дә, дөреслектә исә, мөселман кызларының табигыйлеге аларны яшь күрсәтә. 1-2 бала тартып барган япь-яшь мөслимә ханымга гаҗәпләнеп караучылар күп. Имеш, үзе дә бала гына. Бу «бала»га 25-30 яшь икәнен әнә шул битенең чисталыгы яшерә. Мөселман хатын-кызы үзе артыннан карамый дигән сүз түгел бу! Юк! Ул бизәнгән килеш йөри ала, ләкин урамда, ирләрне үзенә карату максатыннан түгел. Чөнки Аллаһы Тәгалә мөселман хатын-кызларына бизәнеп кешеләр арасына чыгуны, чит ирләрнең игътибарын үзенә юнәлтүне тыйды.

Кайбер кешеләр Ислам дине хатын-кызның хокукын кыса, дип уйлый. Имеш, хатын-кыз үзе теләгәнчә бизәнә алмый, урамда тау куышыннан чыккан кеше кебек киенеп йөри. Мөслимә һәрвакыт килешле, матур кыяфәттә булырга тиеш. Бу сөннәт гамәл, кызларыбыз моны үтәргә тиешле. Икенче яктан караганда, Ислам дине хатын-кызның иреген, аның үзен начар уйлардан, ирләрнең гаделсезлегеннән саклый. Аның матурлыгы бары тик ире өчен генә икәнен мөслимә ханымнарның күбесе белә бит.

Әлбәттә, купшы итеп бизәнгән мөслимәләр дә очрый Казан урамнарында. Боларга, күбесенчә, кияүдә булмаган кызлар керә. Ислам динендә каш йолку, керфек үстерү кебек нәрсәләрнең хәрам булуына да игътибар бирмичә, үзләренең яулыксыз кардәшләре белән узыша-узыша бизәнгәннәрен, бер файдасызга каш өстендә, борында пирсинг куйдырганнарын да очратасың, ни кызганыч. Кемгә охшарга, ярарга тырышу бу? Йөзләрендә балкыган иман нурына җитәме соң инде ул йөз ясагычлар? Аллаһы Тәгаләнең матурлыкны чит-ят күзләрдән сакларга кушкан сүзләренә игътибар кайда?

Хатын-кызның бөтен матурлыгы, бөтен гүзәллеге хатын-кыз булуда бит. Өсте-өстенә бизәнгән йөзләребез астында посып ятучы эчке матурлык безгә кирәгрәк тә, кадерлерәк тә икәнен онытмаска иде. 

Мәрьям АБДУЛЛИНА
Шәһри Казан
№ |
Шәһри Казан печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№32 (809421) / 11.07.2012 15:21:04

Кайтыр,кайтыр.Көч җыя ул.

№31 (809413) / 11.07.2012 13:25:18

Иркэ генэ тугел -Чын татарнын да фикерлэре куренми эле. Ничек эле-"Бар чагымда юк кадерем ,исенэ тошэр"-элеме?

№30 (809308) / 09.07.2012 19:45:54

№29 (809302) / 09.07.2012 19:10:37

Кайтыр,кайтыр.Таш астыннан да шуышып чыгар ул җылан.Шайтанелгада хәтирәләр туплый торгандыр.Зәрәт белән кайта инде.Разрәте безгә эләгә.

№28 (809300) / 09.07.2012 18:33:11

Крутой, иң әвәле- татар фамилиясе. Р хәрефен төшереп калдырганга Кутуй булып кереп киткән.

№27 (809296) / 09.07.2012 17:52:52

Чынлап та! Ник талашмый бу халык дисэм....Иркэ куренми икэн бит!!

№26 (809277) / 09.07.2012 09:16:57

Кирәкмәгән җирләргә кереп җермә,крутой! Дөрес әйткән.

Иркә җук шуңа күңелсез.

Бер тавышка ияләнсәң,тынлыкта яшәүе дә бик авыр.

№25 (809258) / 08.07.2012 20:38:44

Бу сайт ярый әле,әйтеп була.Менә син "Безнең гәҗитә гәҗтәсе" сайтына кереп кара.Сразу "Вон долой.""Бу минем сайт,мин аңа акча түлим."нән башлый,"теләсә нәрсә язма" диеп чыгарып ташлый."Безнен гәҗит гәҗитәсен яраталар" дие.Акча күбрәк керсен диеп,шулай әйтә.

№24 (809257) / 08.07.2012 20:20:49

Бу сайтта шуна кунелсез дэ инде!

№23 (809256) / 08.07.2012 20:17:18

Карәле Крутой,гафу,син дип эндәшкәнгә,ә бит син күзенә бастың!!!!

№22 (809255) / 08.07.2012 19:40:53

Матбугат.ру да бер җүнле тема юк.Шул бер үк "Сара апаның сары тавыгы."Мин әйтәм, җурналистларның дипломнары "Җүләр түгел,эшләргә ярый" сымак инде.

№21 (809239) / 07.07.2012 23:43:00

Кем очен язылган бу? Ирлэр барыбер тышка чибэрлегеннэн сайлый хатын-кызны.

№20 (809237) / 07.07.2012 23:28:15

шокер минем уз ирем бар. Кеше ирен якын китермэдек бит без,хэтта яулыксыз булсак та! Хэзерге яулыклылар гына ул,кеше ирлэренэ ябышалар да,аннан намазлыкка утыралар ялт кына!
Нигэ яулык япмыйсын сон уз "фэрештэнэ"?
Куркасынмы янына китермэс диеп? Эллэ иртэнге намазын укып каламы син киткэндэ?

№19 (809235) / 07.07.2012 23:04:50

ярар,ярар фәрештә булып кыланма,таңга кәдәр тотар идең,килүчең минем кебек семьясын сакларга телидер.
мин яулыклылар матурырак күрнәләр дидем. озын күлмәклеләр туҗе. серлелек бар,ә безсерләрен ачасыбыз килә. шәрәнең бар нәмәстәләре дә на наруҗу,ә боларны чишендереп азапланасы килә...
теге мәзәктәге куян тавыкның йонын йолыккан шикелле.

№18 (809232) / 07.07.2012 22:45:18

нишлэп озын итэк киюлэрен анладым,просто аякларын кырырга иренэлэр))))

№17 (809231) / 07.07.2012 22:19:04

Э мин яшереп тэ азапланмыйм фэрештэ булмавымны! Шулай да кеше мужигын танга кадэр тотмыйм,кайберэулэрдэн аермалы буларак.Хэтта халастуй чакта да кеше олешенэ кермэдем.
Син дэ яшермисен бит.Тик шулай да яулыклылар бар да тэртипле, яулыксызлар бар да синен сояркэн кебек -дип вердикт чыгарып утырасын. Так что, яулыкны сояркэнэ бэйлэтудэн башла инде!

№16 (809226) / 07.07.2012 19:23:51

№15 күренеп тора фәрештә түгеллегең.

аласын алып бетермәгән булырга кирәк күрәсең,раз яулык бәйләп дөрес юлга баскан.
иргә чыгып,семья корып,балалар үстереп,индивидуәлний,супственный муҗигының кочагында, таралып йоклыйсы килгәндер. моның ни гаебе бар. син әйткән, кеше муҗигы белән бәхетле булып булмый,бераз дәртне генә басып була.
минеке хаман бәйләнә,бүген генә таңга кадәр кал дип. всүтки семья бар бит,ярамый,өйгә кайтып китәм. башка килмә дип кала. килми торсаң шалтратып сагындым ди. нишләтәсең,җәлке бит,пси шикелле иркәләнә,иркәли белә.

№15 (809223) / 07.07.2012 18:56:53

Мин фэрештэ тугел.
Тик нигэдер аласын алып бетергэч кенэ керэлэр эле дорес юлга!Димэк, ялгышып бетергэч керэчэклэр калганнар да!
Кеше ирлэре белэн йоргэн яулыклылар турында да хэйран ишетэбез!

Яулыкны матур итеп бэйлэгэннэре матур. Кайберлэре бик ямьсез итеп маржалар тосле бэйлилэр.

№14 (809220) / 07.07.2012 18:39:09

чүтеки матур бит яулыклы кызларррр!!!

№13 (809219) / 07.07.2012 18:38:16

дөрес сукалыйсың №11,12.

замны аларны, "ут яндырып гулянкада йоргән кызлар"ны, дини тәбиягә өйрәтмәде совет влаче. осазнали алар,дөрес юлга килеп тәүбә итә башлаганнардыр. нигә шаккатасың? кеше, ялгышучан хайван.
яулыксыз, әллә син дә фәрештә булмакчы?

№12 (809215) / 07.07.2012 17:32:03

Хооо,эйттен суз!! Эйтерсен яулык боркэнгэч бар да изгелек кыла башлый!

Ботен яулыклы- фэрештэ, яулыксызлар- имансыз,алкаш, фахишэ инде алайса?

№11 (809214) / 07.07.2012 17:29:41

Эйе,кончыгыш хатыннары да укырга омтылалар.Торле хонэрлэр узлэштерэлэр.Хэм монын бер гаебе дэ юк.
Хэзерге абыстайларнын кубесе кешегэ иярэ. Кайчандыр ут яндырып гулянкада йоргэн кызлар яулык боркэнэ хэзер. Тормыштан кирэген алып бетергэч.

№10 (809213) / 07.07.2012 17:27:52

То есть изгелек эшләп, ятимнәргә ярдәм итеп, бар кешене бәхетле итәсе килеп ?
Или анадан тума чишенеп, авызда сигарет, кулга пиво тотып блатной ңаргоннар беләнме?

№9 (809211) / 07.07.2012 17:23:18

Фикер
сез кылганнар гамәлләр дигәндә, что имеете в виду...???
И кылганнар гамәлләр белән якты киләчәккә омтылу арасында что общего..

№8 (809210) / 07.07.2012 17:10:18

Такташ шигереннэн озек булсада -дорес язылмаган. "Ана булуда". Хатын кыз гомер -гомергэ иркенлеккэ омтылган. Тигез хокуклы булып жэмгыятъ эшлэрендэ дэ уз фикерен эйтэсе килгэнгэ курэ "чопрэккэ"торенудэн арына алган. Э хэзергелэр уз телэклэре бклэн асфальт себерэ торган итэк киеп ,башларына яулык урап коллыкка баруларын сизмичэ дэ шул сукмактан тэпэлилэр генэ.Мина калса чопрэккэ торенеп кенэ Ходайга якынаеп булмый. Мин белгэн "абыстайларнын "кубесенэ уз ослэрендэ шактый эшлэргэ кирэк эле. Кием белэн генэ тугел кылган гамэллэребез Ходайга якын булсын иде. Кончыгыш хатыннарын барыбыз да телевизордан курэбез бит. Алар уткэн гасыр башына тугел якты килэчэккэ омтыла.

№7 (809209) / 07.07.2012 15:55:06

Кем бу, ачуланма, син елан, елан кебек шома..Дөньяның әчесен - төчесен күп күргә кешегә ошагансың..Синең бары тик үз кыйбылаң!!!!!!!!

№6 (809208) / 07.07.2012 15:45:17

Мин элекеге хәрби кеше буларак шуны гына әйтә алам, уңышлы сугыш операцияләре алып бару өчен тылның ( Сталин бабай әйткән" тыл - это второй фронт" диеп) нык булуы кирәк. Әгәр тыл нык булмаса бер нинди уңышка ирешеп булмый., барда комга сипкән су кебек..юкка чыгып бетеп бара

№5 (809206) / 07.07.2012 15:34:34

эй кем бу!!!!! башта гына шул ди,ирлэр!
Аннан сон,кузе тошэ матурларга!
Куз карар очен,курер очен бирелгэн шул,нихэл итмэк кирэк!

№4 (809205) / 07.07.2012 15:31:13

Кирәкми миңа хатын кызның тышкы матурлыгы, кирәкми миңа аның керфек -каш йолкуы, курчак кебек бизәнүе, миңа булсын аның тәмле теле, ачык чырае.... мин аны күтәреп йөретәм..
Минем белә ир- егетләрнең күпчелеге килешер дип уйлыйм

№3 (809202) / 07.07.2012 15:19:33

Килешэм кем бу!! Тосе,эче белэн туры килмэгэннэре дэ байтак!

№2 (809201) / 07.07.2012 15:13:02

хатын кызның бар матурылгы аның телендә. Әгәр бик чибәр, сөйкемле булыпта авызындан агу чәчсә, бар матурлыгы да югала.

№1 (809199) / 07.07.2012 14:47:46

Ислам динендә каш йолку, керфек үстерү кебек нәрсәләрнең хәрам булуына да игътибар бирмичә,))))))
Каш йолкунын кемгэ ни зыяны бар?? Э борын тишегеннэн шундый нэрсэлэр ыржаеп торса нишлэргэ кирэк? Горурланып йорергэме?
Э кемдер керфексез булуыннан оялып йорергэ тиешме?

Яна яза башлаган хэр журналист дин темасына кереп чыгуны узенен гражданлык бурычы итеп саный башлады...

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Казан филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Фирдүс Тямаев
Шаян
Татаркино
Балмай
Раяз Фасихов
MINBAR
Татарстан Диния нәзарәте