• 07.04-02.05 "Мәхәббәт FM". Камал театры. 19:00
  • 13.04-14.04 "Шах...Мат!" моноспектакле. Премьера! Тинчурин театры. 18:30
  • 17.04 Премьера! "Ак чәчәкләр кебек..." (12+), Кариев театры , 18:00
  • 24.04 Ришат Төхвәтуллин. Уникс. 17:00
  • 25.04-27.04 Алтын Казан. ТАГТОиБ им. М.Джалиля. 18:00
  • 26.04 "Печән базары" (12+), Кариев театры, 18:30
  • 15.05 Бертуган Сафроновларның фантастик тамашасы. Татнефть Арена. 14:00
Бүген кемнәр туган
  • 13 Апрель
  • Рамил Шарапов - шоумен
  • Абруй Сәйфи (1889-1960) - язучы
  • Айдар Әгъләмов - җырчы
  • Алмаз Гафиятов - журналист
  • Нәзифә Кадыйрова - җырчы
  • Альфред Вәлиев - сәясәтче
  • Илһам Кашапов - дәүләт эшлеклесе
  • Исэнмесез! Май башы май азакларын да 2 бэлмэле фатир снимать итер идем центр да Актаныш, семья балалар белэн. Желательно стиральная машина. Чистоту и своевременную оплату обещаем!!! 89509461699
  • Актаныш районында агач йорт сатыла. Торырлык, яхшы хәлдә. Арзан бәядән. 89372979649
  • Әле һаман шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны белмисезме? Бу хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 7 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • романовский сарыклар сатыла .срочно тел 89050220598
  • Зур телевизор сатыла.Күрсәтүе яхшы.3000 сум.тел.89172337131
  • Продается земельный дачный участок, 7 соток, СНТ-11 (Авиастроительный район). Вода, электричество есть, газ планируется завести. Плoдoносящие деревья и кустарники. Прекрасное место для активного и семейного отдыха. Есть возможность сделать пруд. До сада хорошая асфальтированная дорога. Подьездные пути удобные, может заехать даже грузовик! Снт стремительно развивается благодаря председателю, что важно для дачников! Рядом автобусная остановка. Цена 500 т. Тел: 89274031387
  • Кер юу машинасы ,холодильник морозильник сатам тел.89520460614 вапсат или позванит.
  • Үзебезнең умарталыктан сыйфатлы чәчәк балы сатыла. Казан буенча китереп бирү мөмкинлеге дә бар. Рәхим итеп шалтыратыгыз: 89625497103
  • Мастер на час хезмэте курсэтэбез!!! Плотник,электрик,сантехник,сварчик,бакча да утын кису,бакча тирэсе тотабыз, казу эшлэрен башкарабыз 89274544590
  • Ботлата ит сатабыз,арткы боты 330,алгы 320 сум.Хэлэл.тел.89372834097 Узебез Апастан. Казанга алып килеп бирэбез
 
 

 
Архив
 

               

06.04.2012 Дин

«Мәһәр кыйммәтле булырга тиеш»

«Әй егетләр, берәрегез йортка ия булса, өйләнсен, чөнки өйләнү күзләрне тыя һәм гаурәтне саклый», – дигән Мөхәммәд (с.г.в.). Никах ул – килешү дигән сүз. Ягъни егет белән кыз ике шаһит каршында гомер буе бергә яшәргә килешәләр, бер-берсенә вәгъдә бирәләр. Һәр килешүнең шартлары булган кебек никахның да үз таләпләре бар. Әлеге таләпләр арасында иң четереклесе – мәһәрдер, мөгаен. Аның максаты нидә, күпме күләмдә булырга тиеш, гомумән, ул никах өчен мөһим нәрсәме? «Кол Шәриф» мәчете имам хатибы Рөстәм хәзрәт ЗИННУРОВ белән әңгәмәбез шул хакта.

– Рөстәм хәзрәт, «мәһәр» төшенчәсенә аңлатма биреп китегез әле.

 

– Мәһәр ул – хак әйбер, ягъни диндә бар нәрсә. Аны Урта Азиядәге ата-аналар тарафыннан уйлап чыгарылган калым белән бутарга ярамый. Калымны егет кеше кыз баланың әтисенә бирә. Мәһәр исә хатын-кызның үз хакы. Кызның әти-әнисе дә, ире дә, балалары да тия алмый аңа, ягъни мәһәр ул – кызның  шәхси мөлкәте. Рөхсәт бирә икән – башкалар мәһәрне куллана алалар, рөхсәт юк икән – тияргә хаклы түгелләр. Мәсәлән, ир булачак хатынына мәһәргә кер юу машинасы бүләк итә, ди.  Хатын: «Бу машина белән бергә юарбыз» яисә  «Юк, бу машина минеке генә», – дип тә әйтә ала. Бу аның карамагында.

 

– Мәһәрнең күләменә килсәк...

 

– Пәйгамбәребез (с.г.в.): «Хатын-кызлар арасында иң хәерлесе, бәрәкәтлесе – мәһәре җиңел булган хатын-кыз!» – ди. Сүз дә юк, хатын-кыз бер миллион сум да, зур машина да сорый ала. Тели икән сорый. Ләкин «мәһәре җиңел» дигән сүз – ул бөтенләй кыйммәтсезлеккә төшерү түгел. «Мин сиңа 100 сум тоттырдым да шуңа риза бул» дигәне дә дөрес булмый. Егет кеше өйләнгәндә, беренчедән, кыз баланы ярату, икенчедән, хатын-кызны хөрмәт итү йөзеннән аңа лаеклы мәһәр бирергә тиеш. Бүгенге көндә иң киң таралган мәһәр 3500-4000 сум тирәсе. Моннан да кимрәкне егет кеше бирә алмый, ләкин артыгын сорарга кыз баланың хакы бар. Аның чикләре билгеле түгел. Ләкин егет кешене уңайсыз хәлгә калдырмас, рәнҗетмәс өчен, мәһәрне хатын-кыз акыл белән сорарга тиеш. Галимнәр әйтүенчә, берәр хәл чыгып, хатын-кыз берүзе калса, аның кулында 3 ай буе яшәрлек мал булырга тиеш. Шушы мал мәһәр күләме дә инде. 

 

– Мәһәрнең никах вакытында бирелүе заруримы?

 

– Ул никахка кадәр дә, никахтан соң да,  никах вакытында килешенеп, вакытын билгеләгәннән соң да бирелә ала. Төп шарт – аның бирелү вакытын билгеләү. «Фәлән вакыт эчендә бирәм», – дип, егет шаһитлар алдында сүз бирә. Ул, гомер буе, 1 ел, 1 ай эчендә, дип тә әйтергә мөмкин. Ләкин әйткән вакытта ул мәһәрне биреп бетерергә тиеш. Бирмәсә, хатын-кыз казыйга мөрәҗәгать итә ала.

 

– Бүгенге көндә кызлар күбесенчә нәрсә сорыйлар?

 

– Иң таралганы, әлбәттә, алтын: йөзек, беләзек, алка һәм башка алтын эшләнмәләре. Бар машина, планшет, телефон, тун бирүчеләр. Акчалата да бүләкләргә мөмкин. Кем нәрсәгә оста, кем нәрсә сорый инде. Әлбәттә, артыгын да кыланырга ярамый. Шул ук вакытта кыз балага өч тиенлек әйбер алып бирү  егет тарафыннан әдәпсезлек, хөрмәтсезлек. Матурмы-түгелме, иң мөһиме, кыйммәтле нәрсә булсын. Ир-егет өйләнергә, гаилә корырга тели икән, зур тормышны башыннан ук дөрес башларга тиеш.

 

 – Мәһәрсез никах дөрес саналамы?

 

– Никахта мәһәр булырга тиеш. Ир кеше мәһәрне бирми икән, ул Аллаһы Тәгалә каршында гөнаһлы. Мәһәр аның өстендә бурыч булып кала: хәләл җефете алдында – бер,  Аллаһы Тәгалә каршында – ике. Ә бөтенләй бирмичә дә калдырса, мәсәлән, аерылышкан вакытта, ул мәһәрен биргәнчегә кадәр гөнаһлы булып санала.

 

Ә яшьләребез мәһәр турында ни уйлый?

 

Диләрә (22 яшь):

 

– Минем өчен мәһәр ул – никах бүләге. Мәһәрне тәкъдим итеп, егет кызга өйләнү теләген белдерә.  Аллаһы Тәгалә: «Хатын-кызларга мәһәрне чын күңелдән бирегез», – дигән. Бу хатын-кызны сатып алып була дигән сүз түгел. Киресенчә, мәһәрне хөрмәт билгесе итеп карарга кирәк. Моның белән егет үз өстенә зур җаваплылык алырга һәм үз бурычларын үтәргә теләген белдерә.

 

Ирем, мәһәргә нәрсә алып бирим, дигәч, 2500 сумлык берәр алтын әйбер сорадым. Очрашуга килгәч, ул миңа 20000 салынган конверт сузды. Мәһәргә иреннән: «Менә бу сүрәне өйрәт әле», – дип сораган кызны да беләм.  

 

Энгель (25 яшь):

 

– Ялгышмасам, мәһәр ул – кәләшнең булачак иреннән йолым рәвешендә акча соравы. Минемчә, хатын-кызны мәһәр, аның күләме түгел, ә егетнең тормышны ничек алып бара алуы, дини бурычларны ничек үтәве кызыксындырырга тиеш. Боларны бернинди мәһәр дә, акча да алыштыра алмый бит.

 

Әлфия (19 яшь):

 

Ике ел элек иптәш кызым кияүгә чыккан иде. Озак та тормыйча, аерылышты алар. Мал бүлешә башлагач, ире: «Мәһәрдә (кыйммәтле алтын алка) өлешең юк», – дип, хатыныннан кире кайтаруны таләп итте. Нишләсен инде, кире иренә илтеп тоттырды алкаларны. Ә бит никах вакытында ире күпме кеше алдында үз куллары белән бүләк иткән иде. Үз куллары белән тартып та алды. Менә сиңа никах бүләге!..


Мәрьям АБДУЛЛИНА
Шәһри Казан
№ |
Шәһри Казан печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№42 (802095) / 11.04.2012 07:57:33

Хатын-кыз сафлыгын саклап утырырга тиешме, ниндидер бер жмот, уз-узен генэ яратучы ир кисэге очен, узегез уйлабрак сойлэгез инде яме. Мэхер жэллэп утырган ир-ат очен. Ангыра кызлар гына чыга кияугэ жмотларга, мескен бер мэхэргэ алданып. Мина ирем туган конем саен алтын булэк бирэ, саф килеш чыкмасам да, чонки ярата.

№41 (802094) / 11.04.2012 07:57:04

мин бар Матур. саф кие өйләндем.

№40 (802092) / 11.04.2012 07:53:19

Нигэ эле хаман, хатын-кызнын сафдыгын гына тикшерэсез, э ирлэрнен сафлыгы турында беркем дэ бер суз дэ эйтми. Шул оч тиенлек мэхэрегезне сойлэп утырасыз. Ул 20 менлек мэхэрне мин узем дэ бирер идем, берэр саф килеш ойлэнгэн ир-атны курсэм.

№39 (802039) / 10.04.2012 19:42:45

Уйлабрак сойлэгез эле!, дөрес, аларга һаман кыз кирәк. Һаман мөһер салып йөргәч, кызлар туып торсынмыни? Үз кызлары да шуңа күрә алдан мөһер салдырып куя, чәчкәннәрен шул рәвешле уралар мескен ир кәмәшләре.

№38 (802038) / 10.04.2012 19:31:46

Мохере нэрсэ дигэнне анлата- кызнын чиста булуымы ?

№37 (802036) / 10.04.2012 19:20:56

Нәрсәдер нәрсә өчендер бирелә. Тиктомалдан гына мәһәр яки мөһер өләшеп йөреп булмый ич. Син миңа мөһер, мин сиңа - мәһәр! Юк мөһерең - извини, мәһәр дә юк! Мөһерсез мәһәр җыючылар күбәеп китте әле...

№36 (801798) / 09.04.2012 10:02:38

Усмер чакта кызлыгыгызны югалтуыгыз белэн яки кемнедер кызлыктан мэхрум итуегез белэн мактанып утырасыз инде. Буген сезнен дэ кызларыгыз усэдер, аларнын да шулай манкалары кибэр-кипмэс никахсыз зина кылып йоруенэ шатланасыздыр инде, кайчандыр узегез башка кызларны шулай иткэндэ яисэ кызлыгыгызны жуйганда шатланган кебек... Монда кутэрелгэн теманы мэсхэрэлэп, "акыллы фикерлэрен" язып утыручылар! Мэхэре дэ, никахы да сезнен кебеклэр очен тугел бит, башыгызны ватмагыз юк белэн. Дэлил телэучелэргэ RIM кайсы сурэнен кайсы аятендэ эйтелгэнен курсэткэн. Тагын ни кирэк?!

№35 (801797) / 09.04.2012 09:42:48

Изге Коръэн китабы ул, элеккеге законнар язылган китап, анда элбэттэ хатын-кыз хокукларын яклау да бар. Элекке заманнарда, хатын-кыз уз-узен туйдыра алмаган, ул тулысы белэн ир-аттан зависить иткэн, бэлэкэй сакта атасыннан, усэ тошкэч аны кияугэ биргэннэр, хэм ул иреннен жилкэсендэ яшэгэн. Чонки хатынкызнын ни белеме, ни акча эшлэу момкинлеге булмаган. Бу законнар шул кузлектэн чыгып, хатын-кызны эз генэ булса да социаль яктан яклау очен язылган коръэндэ. Э хэзер тормыш башкача, без хатын-кызлар ирлэр белэн беррэттэн тормыш котэ алабыз, уз-узебезнен тамакны туйдыра алабыз, алай гына да тугел балаларыбызны да ашата-эчертэ алабыз. Аллага шокер, без хэзер ирекле. Бернинди мэхэр дэ кирэк тугел, бары тик чын ярату, хормэт иту генэ кирэк. Узебезнен жаныбыз телэгэн кешене сайлый алабыз.

№34 (801793) / 09.04.2012 08:00:58

Великолепный век

№33 (801728) / 08.04.2012 12:41:21

иркэ,
ул кинонын исеме нинди иде, язып жибэрегез эле пож-та

№32 (801726) / 08.04.2012 12:34:01

шопер бит, йучёный түгел сезнең шикелле.

№31 (801722) / 08.04.2012 11:59:10

Туктап булмыйдыр шул шопер, бик дэртле куренэсен! Калтырана-калтырана язгансын бугай, ничэ хата ясагансын!

№30 (801721) / 08.04.2012 11:50:17

тизлектән,акчадан ,мөхер ватудан туктам булмый.
соңгысы маниклыкка да илтә әле....

№29 (801719) / 08.04.2012 10:59:35

Ничек ни бирэ Соры корт?????? Кеше алдында мактану гына ни тора!
Мохер кэнишне,хэлэл жефетнен килэчэктэ дэ тугры булачагына гарантия бирми бируен. Но все же...

№28 (801718) / 08.04.2012 10:31:06

Кем бозадыр ул мохерне, кадалып киткерлэре!!

№27 (801717) / 08.04.2012 10:30:54

Шулай да, авз сугызны корыткан "мөһер" сезгә ни бирә??? егетләр... Аннан, үз гомерегездә ничә мөһерне ватып ачарга телисез??? 19-20 яштә җимергән мөһер җитмиме сезгә? (Хәзер тагы да иртәрәк мөһер күрештерәләр бугай).
Аннан, бик иртә мөһер булмаган җирләрдә йөрисез дә бит, мөһер иясе ник сезне кәтеп торырга тиеш, алар, сезгә караганда тизрәк тә өлгерә бит... Шулай булгач, бу биииик бәхәсле сорау...

№26 (801715) / 08.04.2012 09:25:42

Нур-улы, мохерлелэре бик сирэк калып бара бит.Булганнарынын да кайсылары яматканнар.

№25 (801714) / 08.04.2012 09:25:08

Әй, дуслар, рәхмәт үзегезгә
№19,20,21,22


Төрек кинасын карап ял итеп утырдым кичә бу вакытта. Киемнәре матур, төсләр сайланышы һәм төсмерләр уйнавы бик матур, акырмыйлар, кычкырмыйлар.Ул ачык ат башы хәтле имчәкләр безнең киноларда,тв туйдырып бетерде. Ирләргә матурдыр анысы, дак мин ир түгел бит.Монда шундый матур киенгән солтан, аның Ибраһим исемле вәзире.Вәзирләрнең баш киеме генә ямьсез. Хәтә урыс язмаларында интим күренешләр булган, аларына каршы Төркиядә каршы чыгучылар булган, кискәннәр дип укыдым.

№24 (801713) / 08.04.2012 08:39:09

Мәһәрне мөһерен яматканнарга да бирелә!

№23 (801706) / 08.04.2012 00:14:38

Мәһәр мөһерле кызга гына бирелә!

№22 (801705) / 08.04.2012 00:08:01

Кайберәүләр яратмый бит шул Иркәне,
Артыннан да бер адым да калмыйлар шул!
Саклап кына торалар бит аны Мру да,
Кайчан чыгар, Иркә дигән исем анда!
Монда аны юллыйлар бит башка\"ник\"тан,
Табагына алмыйлар шул карангыда!
Белмиләр бит анда Иркә югын,
Барыбер да табалмаслар карангыдан!!!

№21 (801703) / 07.04.2012 23:05:12

 Күзләренә куренә һәр почмактан Иркә!
Килеп чыгар төсле кич тә, иртә!
Көндезен дә кереп язып чыга!
Вакыт таба бит ул язышырга!
Эш вакыты дип тормый иренми ул!
Үз сүзен ул алга сөрә тайчынмый да!

№20 (801701) / 07.04.2012 22:41:01

Кузлэренэ куренэ хэр почмактан Иркэ!
Килеп чыгар тосле кич тэ ,иртэ!

№19 (801700) / 07.04.2012 22:38:28

Монда караңгы булмәдән,Иркәне юллап йоручеләр күп инде. Һәрхәлдә, Иркә, ул булмәдә булмаса да!!!

№18 (801698) / 07.04.2012 22:31:45

бер кыз балага
шэхси мин узем улымнын кемнендер калдыгына ойлэнгуен телэмэс идем,узем дэ саф кыз булып кияугэ чыктым,ирем бик хормэт итеп яши, Ходайга шекер

№17 (801696) / 07.04.2012 22:24:47

Мин Иркэ тугел №14.Кешене белмэгэн кое гаеплэргэ китап кушмый.

№16 (801689) / 07.04.2012 21:32:55

№8гә /.Коранда мәһәр дигән зүз юк.//

Ногмани. Коръән Тәфсире
[4] НИСА (ХАТЫННАР) СҮРӘСЕ

4. Сөйләшеп, ризалык белән бирергә өстегезгә алган мөһерне хатыннарыгызга бирегез


[2] БАКАРА (СЫЕР) СҮРӘСЕ
236. Никахлангач якынлык кылмыйча талак кылсагыз, яки никах вакытында мәһерне тәгаенләмәгән булсагыз, сезгә гөнаһ юк. Якынлык кылмыйча талак кылынган хатыннарга берәз нәрсә бирегез! Якынлык кылмыйча талак кылынган хатыннарга көч җиткән хәтле мал бирү изге мөэминнәрнең хаклары булды.
237. Никахланган вакытта мәһер бирергә сөйләшкән булсагыз, аннары никахтан сон, якынлык кымыйча талак кылсагыз, ул вакытта сөйләшкән мәһернең яртысын бирү лязем булыр. Мәгәр хатыннар гафу итсәләр, ягъни алмыйбыз дисәләр, бирү лязем булмый. Якынлык кылмыйча талак кылган хатынга сөйләшкән мәһерне барын да бирергә ир ихтыярлы, бирсә саваплы булыр. Бер-берегезне гафу итешегез, чөнки ул тәквәлеккә якын, үзара мәрхәмәтле булуны да онытмагыз! Аллаһу тәгалә, әлбәттә, сезнең эшләгән эшләрегезне күрә.
http://kitap.net.ru/sura/2.php

№15 (801685) / 07.04.2012 20:57:21

бер кыз бала, нэрсэ бозыклык модадамы? Шул мода артыннан куып зина кыласызмы?

№14 (801684) / 07.04.2012 20:53:57

Бу Иркэ булып чыктын ахры-анын почеркы сизелэ.Ярар ул кадэр картайма эле,кичэ туган конем булды дигэч тэ...)))

№13 (801592) / 07.04.2012 11:15:57

Хэзер бит сафлык не в моде, сез нэрсэ...андый кешегэ киресенчэ читен, доньясы бозылып беткэн(((

Мәһәр шул тишек бәясе мени ул?
Саф булмаса егетнең акчасына экономия дигән сүз икән!

№12 (801560) / 07.04.2012 03:03:02

Хэзер бит сафлык не в моде, сез нэрсэ...андый кешегэ киресенчэ читен, доньясы бозылып беткэн(((

№11 (801536) / 06.04.2012 22:32:51

күпләрнең "түбәләре ашкан",ярый әле син БЕРДӘНБЕР "түбәсе ашмаган" килеш калгансың....

№10 (801533) / 06.04.2012 22:15:47

Ике ел элек иптәш кызым кияүгә чыккан иде. Озак та тормыйча, аерылышты алар. Мал бүлешә башлагач, ире: «Мәһәрдә (кыйммәтле алтын алка) өлешең юк», – дип, хатыныннан кире кайтаруны таләп итте. Нишләсен инде, кире иренә илтеп тоттырды алкаларны. Ә бит никах вакытында ире күпме кеше алдында үз куллары белән бүләк иткән иде. Үз куллары белән тартып та алды. Менә сиңа никах бүләге!..
Егет бик дөрес эшләгән,КОРАН әйткнчә.3-ай да бергә тормагач,бүләкләр кире кайтарылырга тиеш.Килен нинди бүләк бирде икән соң,саф кыз булдымы икән,бусы биктә Ваҗно.

№9 (801523) / 06.04.2012 21:49:56

Мәһәр сораучыга

)))Ник җитди комментарий язып утырасыз, "дини" темага язучыларның түбәләре аышканын күрмисезмени.)))

№8 (801521) / 06.04.2012 21:38:43

Кем уйлап чыгарды инде ул мәһәрне ?.Хәзерге заманда киәүгә чыгучылар "кызлыкларын" югалтып чыгылар,андыйларга берни тиеш түгел,киресенчә капкаларын дегет белән буяп ул хатынны куып чыгару дәрес була.Әчтерхан татарлары шулай эшлиләр,бүгенге көндә дә.Кыз иргә чыкканда "Бирнә" белән чыгарга тиеш,яңа тормышны алып барырга җитәрлек дәрәҗәдә.Киәү йортында килен булып килүчегә әндери казнасы көтеп ятмый,үз малы белән килергә тиеш.Коранда мәһәр дигән зүз юк.

№7 (801515) / 06.04.2012 21:16:47

Без дә яшәдек инде: 35 ел торып, ни никах, ни мәһәр...

№6 (801514) / 06.04.2012 21:11:34

хатын-кыз берүзе калса, аның кулында 3 ай буе яшәрлек мал булырга тиеш. Шушы мал мәһәр күләме дә инде.

3500-4000 сум акчага өч ай буе яшәргә!!!!!!!!!!!!!!

№5 (801412) / 06.04.2012 11:32:14

безгэ гыйлем житми шул!
Рөстәм хәзрәт: "Бүгенге көндә иң киң таралган мәһәр 3500-4000 сум тирәсе" - дигән. Тиеш дигән сүзне Сез өстәгәнсез.
Хәзрәт укыган никахта ничә тапкыр булганым бар, мәһәрнең күләмен сумма белән атаганы булмады. Бары
"Илдә берәр хәл чыгып, хатын-кыз берүзе калса, аның кулында 3 ай буе яшәрлек мал булырга тиеш" - дигән искәрмәсе истә калган.

№4 (801411) / 06.04.2012 11:10:52

Безнен заманда да булэк биру гадэте бар иде . Минем уземэ булачак ирем алтын йозек hэм затлы эчке кием комплекты булэк итте. Элбэттэб ул эйберлэрне табасы авыр иде ул заманнарда,ул гадэте анын гомеребез буе давам итэ,шокер .Э мин ул алып кайткан hэр бер эйбергэ бугендэ элеб сабый балалар тосле шатланам. Ходаем тигезлегебездэн аермасын,тату матур тормыш итэ белу ул узе бер мэктэп hэм пар булган ике кешенен дэ hэр конне уз остендэ эшлэве кирэктер диеп белэм. Без ул заманнарда мэhэр дигэн нэрсэне искелек калдыгы диеп саный идек бит чонки без чын комсомоллар булырга тырыша идек. Курэсен безнен эби бабалардан калган бу гадэт ирлэребезне хатыннарына карата юмартлык ,мэрхэмэтлек хисе тэрбиялэргэ булышкан. Гасырлар буе яшэп килгэн бер генэ гореф гадэтебездэ эдэм балаларына кыенлык ясамый минемчэ. Йолаларыбызны утэп яшик hэм балаларыбыз колагына эйтеп тору дэ артык булмас.

№3 (801405) / 06.04.2012 09:46:29

мэхэр 3500-4000 сум тирэсе булырга тиеш дигэн Ростэм хэзрэт, ул-була калса, хатын-кыз 3 ай буе яши алырлык кулэмдэ булырга тиеш дип тэ остэгэн. Оч ай яшэргэ житэрлек булсын очен мэхэр ким дигэндэ 12-15 мен булырга тиештер инде... 1200 сумга бер ай яшэве бик кыен булыр идек, момкин булса да... Тэнкыйть тугел, фикер бу...

№2 (801402) / 06.04.2012 09:02:29

Безнен урта буын мэхэрнен ни икэнен ишетеп белсэк тэ, барлык шартларына туры китереп бу йоланы утэмэгэнбездер инде, Аллах кичерсен. Никахларыбыз да шэригать кануннары буенча караганда дорес укылды микэн, кем белсен... Ул вакытта бит муллалар да эллэни гыйлемле тугел иделэр, шартлары юк иде аларга гыйлемле булырга, эдэбият та юк иде, мэдрэсэлэр турында сойлэп торасы да юк... Буген, элхэмдулиЛлах, мэчетлэребезнен кубесендэ гыйлемле имамнар эшли. Алар яшьлэр белэн никах алды анлату эшлэре алып барсыннар иде, никах шартлары турында татар хэм рус теллэрендэ язылган памяткалар булдыру да зыян итмэс иде. Булачак ир хэм хатын гаилэдэ уз бурычларын хэм хокукларын энэсеннэн жебенэ хэтле белсеннэр иде. Имамнын вазифасы никах уку гына тугел, никах турында узе белгэннэрнен барысын да яшьлэргэ житкеру булырга тиеш, минемчэ.
Минем уз исемемнэн хэм инде никахлы ирлэр исеменнэн соравым бар иде: инде кайчандыр укылган никах вакытында мэхэр бирелмэгэн хэм анын турында суз кузгатылмаган булса, ир бернинди дэ вэгъдэлэр бирмэгэн булса, анын остендэме мэхэр бурычы, эллэ юкмы? Гыйлемле дин эхеллэре шушы сорауга жавап бирегез эле.

№1 (801401) / 06.04.2012 08:50:11

20 ел никах белән яшибез, 3 балабыз бар. Аллага шөкер, моңа кадәр әйбәт яшәдек... Мәһәр бирү яки сорау турында уйлаган да булмады... Нимидлинне сорап алырга кирәк, гөнаһлы кеше белән яшәп яту ярамас...

▲ Өскә
 
Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar