• 26.06-28.08 Театрализованное фольклорное Казан-шоу. Туган авыл.
  • 24.07 Ришат Тухватуллин. Жэйге очрашулар. Майдан Сабантуй. 19.00
  • 06.08-15.08 Салават. 31 сезон. Камал театры
  • 18.09 Хәмдүнә Тимергалиева истәлегенә. УНИКС. 17.00
  • 16.10 20ел TATAR RADIOSI. Татнефть Арена. 18.00
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. "Фәрештә түгел". УНИКС
Бүген кемнәр туган
  • 24 Июль
  • Айрат Ильясов - шоумен
  • Чулпан Закирова - биюче
  • Гали Ильясов - җырчы
  • Исэнмесез, кем Балтачта фатир сдавать итэ икэн? +7 939 371-04-19
  • Станок (циркулярка+фуганок)сатыла, кулланышта булган. Актаныш. 89063275274.
  • Корбанга хэм асрарга куп торле нэселдэн сарыклар, тэкэлэр, саулыклар, бэтилэр сатыла. Балтач районы. 89874245531 (ватсап бар)
  • Татарча сөйләшүче хатын-кыз тегүче кирәк. Казан.Тел: 9050216055
  • Чия сатыла,120 сум, 89033131910.
  • Хәләл үрдәк түшкәсе, 3кг900г, кг 350 сумнан. Казан, 8 927 40 592 02
  • "С" һәм "Д" категорияле машина йөртүчеләр кирәк. Эш шартлары, түләү яхшы. Шалтыратыгыз! 8-953-484-04-46
  • Үзебезнең умарталыктан яхшы сыйфатлы яңа бал сатыла. Казан буенча китереп бирү дә каралган. 3л - 1600сум. Теләүчеләр булса, 89625497103 телефонына шалтыратыгыз.
  • КАЗАНДА ГРУЗЧИК, ГАЗЕЛЬ ХЕЗМЭТЕ. 89196271171
  • Балык Бистәсе районының Балыклы Чүкәй авылында йорт сатыла.Кыйммәт түгел. 89393718109
 
 

 
Архив
 

               

11.10.2011 Дин

Дин үзешчәннәре

Мәхәлләбез мәчетендә, өлкәннәребез дә шактый йөрү сәбәпле, әлегә туган телебез өстенлек итә. Алай да, балалар бакчасы һәм мәктәп тырышлыгы нәтиҗәсе, яшьрәк намаздашлар арасында: «Аллах сказал...» –дип урысча үгет-нәсихәт «толкать итәргә» мәтәләнү очраклары ешая. Урысчага күчү тарафдарлыгын сиздергәләп куйган һәм имамлык вазифасын да башкаргалаучы бер мөселман кардәшемнән: «Бу – ислам динен бетерүне максат иткән гамәл түгелме?» – дип сораган идем, «Бар нәрсә Хак Тагәлә ихтыяры белән эшләнә”, – дип телсез калдырды.

Православ ватанпәрвәрләр бөтен гаепне әллә кайчангы “татар иго”сына, янә килеп яһүдләргә сылтарга күп сорамый һәм ник берсе БОГка гаеп яксын? Ә монда... “Хак Тәгалә ихтыяры”. Чиләбе өлкәсенең “Маяк” станциясендә атом авариясеннән кардәшләребез башына төшкән җәфа, халкыбызны әздән генә бөтенләй юк итеп ташламаган 1921 елгы ачлык афәте, йөз меңләгән японнарның, шул исәптән сабыйларның атом бомбасы утында (Хиросима, Нагасаки) куырылуы, гитлерчылар кылган җинаятьләр һәм Ливия, Фәләстин, Әфганстанда мөселманнарны кыру да Хак Тәгалә ихтыяры белән эшләнә, имеш. Урыс илендә йөзләрчә халыкның бетүгә йөз тотуын да Ул тели, имеш. Кем сүзе бу? Чалма чалган, ислам диненең дәрәҗәсен төшерүне максат иткән сектантларныкымы, әллә ислам диненең рәсми башчылары да шул фикерне куәтлиме? Әгәр куәтлиләр икән, димәк, 309 нчы закон өчен Дума депутатлары (шул исәптән, Татарстаннан сайланганнары да) гаепле түгел, алар судан пакь, сөттән ак һәм Хак Тәгалә ихтыярын гына үтәгәннәр булып чыга.

 

Хөтбә вакытында бер риваять ишеттем: мәчеткә намазга дип килеп кергән мосафирдан, дөяңне бәйләдеңме, дип сорыйлар. Ул:

 

– Юк, бәйләмәдем, Аллага тапшырып калдырдым, бар да Аның кулында бит, – дип җавап бирә.

 

Шунда мулла моңа әйтә:

 

– Син башта дөяңне бәйлә, аннары Аңа тапшырырсың, – ди.

 

...Икенче бер мөселман кардәшем теге имам булып торгалаучы танышыбыз биргән бер кулланма китерде һәм, синнән була дип, аны татарчага әйләндерүемне үтенде. Мин гозерне үтәдем, әлбәттә, әмма эчтәлегендә диннән, динчеләрдән яшертен көлү ятадыр дип шикләнеп, үз шәрехләремне дә язарга мәҗбүр булдым. Текстның урысчадан татарчага күчкәне болайрак:

 

1. Ни гаҗәп, йөз тәңкәлекнең базарда калдырганы аз, ә мәчеткә бирелгәне күп тоела.

 

2. Бик сәер хәл, бер сәгать вакыт, Коръән укуга багышланса, бик озын, ә телевизор каршында үтсә, бик кыска тоела.

 

3. Сәер хәл, дога кылганда фикер туплый алмый җәфаланабыз, ә дуслар белән әңгәмә корганда моның бер катлаулылыгы да юк.

 

4. Сәер хәл, футбол матчы вакытында өстәмә тайм билгеләнсә, шатланабыз, ә хөтбә озакка сузылса, сукранабыз.

 

5. Ни гаҗәп, Коръәннең бер сүрәсен ерып чыгу да авыр, ә романның йөз битен «йоту» чүп тә түгел.

 

6. Бик сәер, концерт залында кешеләр – беренче, мәчеттә ахыргы рәтләргә омтыла.

 

7. Бик сәер хәл, гәҗит сүзенә ышанабыз, ә Коръән сүзенә шикләнеп карыйбыз.

 

Беренче карашка бар да дөрес кебек монда. Әйе, хак әйтелгән дип, күпләр сакал селкетергә мөмкин. Әмма 100% түгел. Боларны язган имам намазга йөрүче гадиләрне оялтырга теләгәндер инде. Тик, төптәнрәк уйлаганда, киресе килеп чыга түгелме? Инде фикерләрне шул ук тәртиптә шәрехләүгә күчик:

 

1. Казандагы коллегалары үрнәгендә мәчеткә джипта гына килеп-китеп йөрергә хыялланучы имамның ялкынсынган миендә туган фикер түгелме бу? Чынлыкта, хәер бирүче кеше мәчеттә сәдака калдырган чакта, гаиләсе өчен ризык сатып алу, көннән-көн нәфесе үсә баручы ЖКХга түләүләр, налог, кредит, бурыч каплаулар һәм башка зарури чыгымнар турында да онытмый. Ә базарда нәрсәләрдер сатып алганда бәя артуга сыкранган хәлдә, гаиләсенә ризыкның җиткелекле булуын кайгырта.

 

2. Монысы имамнарыбызның файдалы эш коэффициенты түбән булуы хакында гына сөйли.

 

3. һич тә сәер түгел, әгәр йомышыбызны хәл итүче түрә каршында да каушыйбыз, үзебезне гаепле тоябыз икән, ни өчен мәңгелек Ахирәт тормышы кыл өстендә торганда бәндә Аллаһ Тәгалә каршысында каушамаска тиеш?

 

4. Уенчылар һәм тренер сәләтле икән, тамашачының уен озынаюга шатлануы табигый. Имам тирән белемле һәм талантлы булса, мәчеткә йөрүче дә хөтбә озынаюга куаныр гына иде. Мөнбәрдә, үзен артык белдекле санап, бер җөмлә әйтәсе урында, авызында ботка пешереп, мең ишеткәнне әллә ничә җөмлә калыбында туглаучыны тыңлыйсы килмәү шулай ук табигый. Җитмәсә, үзенең тыңкыш, саңгырау тавышына үзе гашыйк хәлдә, ул әле башкаларның бер сәгатькә генә эштән рөхсәт алып килүен онытыпмы, юри үчләшепме, фарыз намазына да вакыт калдырмаска маташып, җанны җәберли һәм аның мәчеткә намазга ешрак йөрергә өндәве исә мыскыллау булып кабул ителә.

 

5. Димәк, роман укырга өйрәтүчеләр оста, ә изге китап укырга өйрәтүчеләрнең сәләтләре ташка үлчим.

 

6. Димәк, артистлар тамашачыны үзләренә җәлеп итәрлек. Әгәр намаз әһелләре бәгъзе имамнардан ераграк торуны хәерлерәк саный икән, монысы инде имам проблемасы.

 

7. Димәк, кайбер газеталарда талантлы журналистлар эшли, акны – кара, караны ак дип ышандырырга да сәләтлеләр, ә имамнарыбыз хак сүзгә дә инандыра алмый...

 

Мондый листовкаларны мөфти фәтвасыннан башка чыгару дөрес эш микән? Интернетка чыгып, Матбугат.ру битләренә кереп, анда язышучылар белән ызгыша-талаша берөзлексез озын-озын Коръән сүрәләре бастыру да, минемчә, муафыйк гамәл түгел. Дин тәгълиматы тарафдарлары өчен махсус сайт бар – теләге булган, күңеле кушканнар анда керә ала. Иң яман золым – акырта-бакырта эшләнгән яхшылык. Көчләп ачтырган күзнең нуры булмый. Чит монастырьга үз Уставың белән кермиләр, ди урыс. Аларның тагын, ахмакка намаз укырга кушсаң, маңгаен яра, дигәне дә бар. Ягъни, бәгъзеләрнең әдәп-әхлакны онытып әрсезләнү һәм очсызлану юлы белән китүе изге сүрәләрне капка-кой-маларга, чүп контейнерларына язуга илтмәгәе, чөнки әлеге сайтларга, әледән-әле сөртеп торуларына да карамастан, һаман-һаман фахишәләр хезмәте турында белдерүләр дә бәреп керә, сүгенеп тә куйгалыйлар...

 

Дин эргәсенә, җанны дәвалау өлкәсенә теләсә кемнең теләсә ничек тыкшынуы шулай ук күңелле фал түгел. Җитмәсә, язма темасы буенча сайтка керүчеләрнең һәм үзешчән дәгъватчыларның борчагы пешми һәм эш, бер яктан, мәңгелек җәза, утта яну белән куркытуга, милләтне сүгүгә, ә икенчеләренең янаучыларны «кәҗә сакаллар», «капчык ябынучылар» һ.б. дип «зурлауларга» барып чыга. Сүзем, мондый төр «интервенцияне» тыю хакында түгел, тик беләсе килә: абруйлы, вазифалы дин җитәкчеләре шушындый үзешчән остазлык практикасын хуплый микән? «Диннең афәте надан мөҗтәһиттер (дингә өндәүчедер)» дигән хәдис тә гамәлдә шикелле, югыйсә...


Зәет МИРЗАНУРОВ
Татарстан яшьләре
№ 41 | 4.10.2011
Татарстан яшьләре печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№206 (789145) / 13.12.2011 18:28:44

//Мондый листовкаларны мөфти фәтвасыннан башка чыгару дөрес эш микән?//


Ильдус Файзов
Бик сәер, 50 сумлык акчаны мәчеткә бирсәк ул безгә бик күп булып, ә базарда калдырсак сизелмәстәй аз кеби тоела...

Сәер, Аллаһы Тәгаләне олылап бер сәгать догалар укысак, ул вакыт безгә бик озак булып, ә телевизор карап утырсак шул ук вакыт бик кыска тоела...

Сәер, догалар уку, догалар өйрәнү өчен безгә фикеребезне туплау авыр-мәшәкатле булса, танышлар белән әңгәмә кору безгә берни дҗ тормый...

Гаҗәп бит, без кайчак Коръәни-Кәримнең бер сүрәсен укырга авырсынабыз, ә урам хәбәрләрен бер ишетүгә отып калабыз һәм башкаларга да сөйли алабыз...

Сәер, без имеш-мимешләрне - бер ишетүдә ятлыйбыз һәм кабатлап сөйли алабыз, ә Коръәни-Кәримдә язылганнарга бик авыр ышанабыз...

Сәер, безнең барчабыз оҗмахка (җәннәткә) керергә тели (хыяллана), ә менә шуңа ирешү өчен кыл да кыймылдатмый...

Сәер, без берүк вакытта судья да, адвокат та була алабыз; башкаларның гөнаһлары турында сүз барса без судья, ә үзебезнең гөнаһларыбыз турында сүз барса без адвокат...

Сәер, барлык кешеләр дә югарыда язылганнар алар өчен түгел, ә башкалар өчен язылганнар диеп уйлыйлар..http://vkontakte.ru/id133382104

№205 (785243) / 02.11.2011 21:47:42

«Всевышний Аллах не пожелает гибели или уничтожения ни одному народу до тех пор, пока не причинят боль его любимому рабу — Пророку или праведнику» (c.2, 3112).

Д. Руми

№204 (785241) / 02.11.2011 21:17:26

чын татар,дәгъвәт ул сүнең дөресе.

"Көчлеләр табынмыйлар, но Аллаһы әйткәнне үз акыллары аркылы уздырып, дөрес итеп яшиләр" ә көчлеләр нишли???күңелләрендә Аллаһның барлыгына ышанып, гөнаһ кылып яши бирәме???Хак Тәгаләгә сыйфатларны бер кем дә такмаган!!!!!бар до Коръәндә язылган! Аны да кеше уйлап чыгарган диярсезме???

җавап бирегез миңа - ә дөрес итеп яшәү ничек ул??? аны дөрес диеп кем әйткән???дөреслегендә шик тумыймы???һәкемнең үз дөреслеге бит...

Айдар...мондый сүзләр сөйләүдән куркыгыз, зиһар!!!!кем көчле??мин дөрес яшим дигән кешеме, әллә 5 вакыт намазын укып, уразасын тотып, Шәригат кушканча яшәүчеме???безнең "светский " дәүләттә дин тотып карагыз, аннан карырбыз кемнең "слабак" икәнен

№203 (785224) / 02.11.2011 18:01:16

Бу бер дә юньлегә илтми инде,һаман дин бн авыз чайкыйбыз.Нинди генә дин булса да,шул диндә булган кеше болай иттереп флаг урынына күтәреп ,"мин диндар,миннән үрнәк алыгыз,мин барыгыздан да дин турында кубрәк беләм" девизы бн эш итү бернинди кысага да сыймый.Дин тоткан кеше тыйнак,сабыр булырга тиештер ул,иң беренче чиратта.Дингә өндәү рекламасы бн кайбер диндарлар үзләре дә сизмәстән дингә анти реклама ясыйлар.Реклама сүзе өчен ачуланмагыз,башкасы туры килми.

№202 (785222) / 02.11.2011 17:52:30

уффф үләәәм) кергән саен көлдерәсез бит Инде Аллаһыга табынырга да ярамый икән, Соры корт аңлатмаса, һаман надан яшәр идем бит

№201 (785219) / 02.11.2011 17:48:50

Үзегез беренче булып ташланасыз бит диниләргә) Аннары елыйсыз, ник алай да ник болай дидең дип)

Соры корт, сез табыну сүзенең мәгънәсен ничек аңлыйсыз? Әгәр Коръәндә Аллаһыга табыныгыз диелгән икән, сез Коръәнне дә ялганга чыгарырсыз, хотя, Коръән бит сезнең өчен "авторитет" түгел ахрысы

№200 (785212) / 02.11.2011 16:46:34

Аллаһка табынмаган кеше иблискә табынмый, Айдар әйткәнчә, Аллаһны олылап дөрес итеп яши.
Курд дигән халыкның бер өлеше иблискә табына, Аллаһ аның белән килешү төзегәнгә, иблисне, укытучысын узган укучыга саныйлар.
Гомүмән, сезне аңламыйм, кемнең ничек яшәвендә, дини булу булмавында ни эшегез бар? Юк исә, бар дин дә кешелекне тыныч яшәргә, начар гадәттән тоткарланып торырга чакыра, ә сез, шуннан, үзара тарткалашу китереп чыгарырлык мизгелләрен генә тартып чыгарасыз.  

№199 (785209) / 02.11.2011 16:03:41

Бөртек!!!

№198 (785206) / 02.11.2011 14:42:13

Аллаһка табынмаган кеше иблискә табына, шул гына. Мин үзем көчле дип, үз мин-минлегенә табына. Аннары, бер-бер хәл чыгып, авырып китсә, я бәхетсезлеккә очраса, Аллага ялвара башлый. Кем көчле инде монда?

№197 (785203) / 02.11.2011 14:26:36

Табынуга мохтаҗлар табынсын да. Мохтаҗ булмаганнарны, аңы-белеме белән көчлеләрне, үзләре кебек мескн булырга чакырмасын. Слобаклар гына һәрвакыт үзенә табынып торуны ярата, и үзләре дә кемгәдер я нәрсәгәдер табына. Көчлеләр табынмыйлар, но Аллаһы әйткәнне үз акыллары аркылы уздырып, дөрес итеп яшиләр. Андыйларга, башкаларның да аларны кабатлавы кирәкми, көтү инстинктыннан өстеннәр.

№196 (785197) / 02.11.2011 13:50:36

Аллаһ безнең табынуыбызга мохтаҗ түгел. Киресенчә, кешеләр табынуга мохтаҗ.

№195 (785194) / 02.11.2011 13:39:49

Кигәвен

)))Миңа, "stop дядинка" дигән өчен кисәтү ясаган идегез. Сезне генә кабатлаганмын икән бит: "Нурислам әфәндене тыясым(тормозлыйсым килә)" ))) Ярар, ачуланмагыз, сүз уңаеннан гына әйтүем...



 мөслимә
"Обычно слабаклар гына һәрвакыт үзенә табынып торуны ярата."  Моның кай туры дөрес түгел? Бәлки "үзеңне юктан бар кылган Галәм иясе"нә слабакларга гына хас сыйфатланы тагучылар күберәк ялгышадыр? Әйтик, аңлап бетерә алмау сәбәпле. Монда, чак кына уйлау сәләте булган һәркем аңларлык итеп, Энҗебикә язган, шулар да барып җитмәсә... белмим инде. Яки Зиннур ЗАКИРОВның "Динебез турында уйланулар" http://www.matbugat.ru/news/?id=4856

№194 (785187) / 02.11.2011 13:19:26

әй, җәмәгать!!! әстәгъруллах! фикер сайлыгыгызга шаклар катып утырам әле.
\\\"НИ өчен чукындырткан?\\\",
\\\"Ни өчен аздырган\\\",
\\\"ул миңа, син безне руслар чукындырды дип уйлыйсыңмы. Ул чукындырды. Чөнки аның теләгеннән башка яфрак та селкенми, диде.Инде яфрак та селкенмәгәч,безгә мәнсез булырга Кем куша?\\\"
һәм финиш -\\\"Обычно слабаклар гына һәрвакыт үзенә табынып торуны ярата.\\\"
үзеңне юктан бар кылган Галәм иясе турында шулай дип язарга ничек кенә кулың күтәрелде икән, иптәш???
әйе, сыналабыз. Аллаһ Тәгалә сыный! Иманнарыбызны, җәннәт бакчаларына керергә әзерлегебезне сыный. эшкә кергән кешене, кияү кәләшне, кәләш киүне туйга кадәр шулай ук сыный! Ә кодрәтле Аллаһыбызның \\\"Без мөселман !Без Мөхәммәт өммәте\\\" дип күкрәк кагучыларга мондый җаза бирүе, иманнарының ныклыгын сынавы гаҗәп хәл түгел, минемчә!Укыгыз, дин гыйлеме алыгыз, диндә компитентлы булыгыз, аннан инде төкерек чәчә-чәчә талашырсыз! Корәни Кәримнән бер сыңар сурә белмәгән кеше, нчек фикер йөртә соң??? бу шул һавадан алып, африкадагы Тумба-юмба кабиләсә турында сөйләгән кебек...
һәм тагын бер пункт - нәрсә ул фанатизм??? үзегезнең Аллаһ сүзләренә каршы торуыгызда фанатиклар түгелмесоң сез?? Фетнә чыгарудан туктагыз!Аллаһ ризалыгы өчен! дин турында пычрак сүзләр сөйләү яхшыга илтмәс...

№193 (784106) / 24.10.2011 00:43:38

Инде, бер(чигенеп), Нурислам язмасын гына укый башлагач та. № 181. бер җөмлә игътибарымны җәлеп итте( анда игътибарга лаеклы: сүз, җөмләләләр бик күп.
/ Ә вил Мирзаянов, Фәүзия Бәйрәмова кебек галим - язучыларыбыз, без тирән тамырлы, тарихлы халык, шуңа да без бетәргә тиеш түгел дип исәпли. Шәхсән мин, тегесе белән дә, бусы белән дә, өлешчә килешәм, әммә безнең язмышыбыз тулаем Аллаһ кулында дип әйтәм/.

\"Кигәвен\" буларак, башка адәмнәрнең фикерен ишеткәнем, шактый аңлаганым буларак, бер, барчабызга мәгълүм фикер(аша). Ходай: \" Сакланганны саклармын\" , - дигәне аша, Нурислам әфәндене тыясым(тормозлыйсым килә). \" Бар нәрсә дә Аллаһ кулында булса да, Адәм баласы кулында да кайбер әйбер(Аллаһка якынлашкан-тырышкан бәндәләрдә), мәсәлән: оҗмахка юл яру коралы бар(санап бетерерлек түгел, беләсез!)
Сакланганны саклармын.(Аллаһ сүзе).
Вил Мирзаянов, Марат Мөлекеф, Фәндәс Сафиуллин, Зәки Зәйнуллин, Рәүф Гыйззәтуллин, Айдар Хәлим, Рәфис Кашаповлар ... (санап чыга алмыйм, күп алар), Фәүзия Бәйрәмовалар! булмаса - бүген - азатлык, гаделлек ... ләрнең тәмен-исен дә белмәгән, сизмәгән булыр идек.

Я, инде, динебезгә ихтирам бармы?! Халкыбызга, теленә ихтирам бармы? Башка, басып алынган җәберләнгән халыкларга ихирам бармы? Казна байлыгын кулларына эләктергән, үз тирәләренә архи каракларларны туплаган түрәләргә ышанычыгыз бармы? Едва ли!

№192 (784105) / 24.10.2011 00:19:56

Нәрсәне дөрес аңламыйбыз? Бер мисал булсада китер без наданнарга.МӘСӘЛӘН....???? RIM

№191 (784104) / 24.10.2011 00:09:29

\\

2. Бик сәер хәл, бер сәгать вакыт, Коръән укуга багышланса, бик озын, ә телевизор каршында үтсә, бик кыска тоела.\\\
\\\2. Монысы имамнарыбызның файдалы эш коэффициенты түбән булуы хакында гына сөйли.\\\

кеше кыямәт көнендә "имамнарыбызның файдалы эш коэффициенты түбән иде шуның өчен телевизор карап утырдым" дип котылмакчы булалар микән?

№190 (784103) / 24.10.2011 00:06:55

Нурислам, сез, бәлки, үзегез хакында да, мин булган, бар һәм булачак, дип әйтерсез. Бу сүзләрегез нәкъ шуның кебек яңгырыйлар.
Кызык, бер яктан уйлап караганда, сез хаклы бит әй. Чыннан да без булган, бар һәм булачак! Бары тик төрле чорда, төрле кыяфәттә һәм төрле дәрәҗәдәге рухи аң шәрифләре белән гомер итәбез! Синең сүзләрең һәрхәлдә шуңа ишарәлиләр.
Икенче яктан уйлап карасаң, Җирдәге һәрбер җанлы-җансыз беренчел кыйпылчыкны Аллаһы Тәгалә барлыкка китергән, алар күпмедер дәвер гомер кичергәннән соң, "үлем"гә дучар ителә һәм өр-яңадан яңа сулыш алып, яңарып, тормышка кире әйләнеп кайта. Хәтта тормышта куллана торган гап-гади әйберләрне дә(әйтик, эш кораллары яки кием-салым) вакытлар узу белән җайлырак,уңайлырак, яхшырак, матуррак итеп эшләп чыгару мөмкинлеге туып кына тора. Димәк, Аллаһы Тәгалә бар иткән дөньяда бернәрсә дә юкка чыкмый һәм юктан бар булмый, бәлки вакытлар үтү белән яхшыра, камилләшә генә бара, шул исәптән кеше дә.
Коръән үзгәреш кичерми, диярсез сез. Килешәм. Ул Аллаһның үзе кебек бердәнбер һәм камил, ләкин аны да Аллаһ тудырган. Аның күчерелмә мәгънәләрен тиешенчә аңласак иде без: күзләребез дә ачылыр иде, тормышыбыз да җайланып китәр иде.

№189 (784101) / 23.10.2011 23:25:10

Нурислам, почтага яз shams10@yandex.ru

№188 (784100) / 23.10.2011 23:21:23

Гафу, М.рудашларым!
Зәет МИРЗАНУРОВ ны укып чыктым да, фикерләрегезне укып та тормыйча, әйтергә булдым.
Килешәм!

Нурислам, ил, Кактус Исмәгыйль һ.б. әйткәннәр, бу мәкаләгә куәт (төрле урында, битләрдә) кенә өсти. Шулай булмаса, сүзләрен кире алсыннар.

№187 (784090) / 23.10.2011 19:14:26

Энҗебикә бар да яхшы, әмма Коръән барлыкка килмәгән. Ул булган, бар һәм булачак, икенче төрле әйткәндә, Аллаһ Тәгаләнең Үзе кебек Аның Сүзе дә халык кылынмаган!

Иманнарыбыз көчәйгән саен, Коръәи Кәримне аңлау дәрәҗәсе арта, Аллаһка ныграк якынаябыз һәм киресенчә, иман зәгыйфьләнгән саен, Аллаһтан ерагаябыз, шайтан тозагына тизрәк эләгәбез.

№186 (784082) / 23.10.2011 17:43:20



№180-181 дән Энҗегә

№185 (784080) / 23.10.2011 17:41:55






Мин дә шуны ук әйтмәкче идем, тик әйтеп кенә башкара алмадым( Сүз байлыгым чамалы(
Тик беренче ике җөмләң белән генә ризалашмыйм - бер дә алай уйламыйм




№184 (784077) / 23.10.2011 17:00:29

№176 га    %%%%, Энҗебикә,

 

№183 (784076) / 23.10.2011 16:49:36

№176 га    %%%%, 

Күчерелмә мәгънәдә бирелгән хикәятләр, мисалларны шул заман кешесе өчен китерелгән, диеп бик ялгышасыз. Сезнең сүзләрегез буенча, Коръән үзе дә, бәлки инде, искергәндер, дигән фикергә килергә мөмкин. 1нчедән, күчерелмә мәгънәләр беркайчан да искермиләр һәм кыйммәтен югалтмыйлар. Моннан ничә мең еллар элек нинди мәгънәгә ия булганнар, хәзер дә шул ук мәгънәне аңлаталар; 2нчедән, ул чорда халыкның аңы күчерелмә мәгънәләрне аңларлык дәрәҗәдә үсеп җитмәгән була әле. Аларны бүгенге адәм баласы гына аңлый ала башлады. 3нчедән, Коръән үзе тулаем бары тик күчерелмә мәгънәләрдән генә тора. Аларны тулысы белән бүгенге көндә дә аңлап бетерә алган кеше юк әле. Күпчелек халык сүрә һәм аятьләрне туры мәгънәсендә генә кабул итеп куллана һәм, әлбәттә, дөрес кулланмыйлар. Биредәге дини кавемнең күпчелеге, аңлавымча, Коръәнне дөрес шәрехләми. Бик азлар гына хакыйкатькә бераз якынаеп куя, һәм мине шуңа да чиксез сөенү тойгылары били. Димәк, тоташ күчерелмә мәгънәләрне генә үз эченә алган Коръән билгеле бер дәвер өчен генә төзелмәгән, бәлки ерак киләчәк буыннарны да күз алдында тотып барлыкка килгән.

№182 (784069) / 23.10.2011 15:14:50

RIM, синең тәкъдимең үз көчендәме?
Кайда һәм ничек?

№181 (784067) / 23.10.2011 14:54:49

Кавемнәр, милләтләр язмышы белән кызыксынганда,1000-2000 ел ара гына аз булыр.
Гомумән, бу ярыйсы ук катлаулы мәсьәлә. Тарих фәне аркылы, тел тарихы, милләт тарихы белән генә дә бу мәсьәләне тикшерү һәм анализлау аз. Һичшиксез Коръәни Кәримне өйрәнү һәм куллану тиешле.

Пәйгамбәребез салла Аллаһу галәйһи вә сәлләм: "Гарәпнең гарәп түгелдән, гарәп түгелнең гарәптән өстенлеге юк. Дәрәҗәләр Аллаһтан курку белән генә!"- диде.
Югыйсә, менә бит саклану һәм дәрәҗәләргә ирешү формуласы, кагыйдәсе. Ә кайсыбыз әйтә, мин Аллаһтан гына куркам дип? Киресенчә, кешедән, властьтән, тупас көчтән, үлемнән, һичьюгы, хатыннан куркабыз - бөтен нәрсәдән, әмма Аллаһтан гына түгел.

Аллаһ Тәгалә Коръәни Кәримдә, Нух,Һуд, Лут, Салих галәйһи вә сәлләмнәрнең кавеме,Әйкә халкы, Ибраһим галәйһи сәлләм, Муса галәйһи вә сәлләмнәр кавеме турында сүз алып бара.
Аллаһ Тәгалә бу кавемнәрнең кайберләрен тулаем юкка чыгарды.

Миңа калса, без дә татар кавеме, бүгенге көндә, я бетәбез, я калабыз чигендә торган кебек. Кайберәүләребез, безгә сакланып калыр өчен болгар тарихын торгызып, болгар исеменә ябышырга кирәк ди.

Ә Вил Мирзаянов, Фәүзия Бәйрәмова кебек галим - язучыларыбыз, без тирән тамырлы, тарихлы халык, шуңа да без бетәргә тиеш түгел дип исәпли. Шәхсән мин, тегесе белән дә, бусы белән дә өлешчә килешәм, әмма безнең язмышыбыз тулаем Аллаһ кулында дип әйтәм.

Бу мәсьәләдә һәрберебез,беренче чиратта үзе өчен, аннан гаиләсе, аннары милләте өчен куркырга тиеш.

Әмма гаиләләребезнең ышанмаучылар кавеме эчендә яшәгәнен искә алсак, күпләребезгә гаилә белән дә бик авырга туры килә.

Гаиләдә берсе Аллаһка ышанып намаз укыса, икенчесе моны көлкегә саный, бу турыда тыңлыйсы да, ишетәсе дә килми.

Ни өчен дисәгез, чөнки беренчедән, гаиләдә исламдагы булган тәртип бозылган, икенчедән, мохит бик көчле тәэсир итә һәм кешеләрнең күбесе мохиткә бирелә.

Шуннан чыгып, аерым да, бергәләп тә, мөмкин хәтле тизрәк, исламны торгызыйк дип әйтәм. Аерым шәхес өчен дә, милләт өчен дә котылу юлы бары тик шушы гына!
Адашып, җәһәннәм чоңгылларына эләкмик дисәк, башка юллар эзләмик!
Җәннәтнең киңлеге күкләр һәм җир киңлегенә тигез.

Сүзнең азагында, Тукайча әйтсәк, күктә ниләр юктыр дисең, очсыз-кырыйсыз күк бит ул!

№180 (784066) / 23.10.2011 14:50:50



№179 га


№179 (784065) / 23.10.2011 14:49:48

Мин соры корт түгел


№179 га
Мисаллар, образлар, метафоралар, хикәятләр, притчалар, 1400 элек булган наданнар аңласын өчен китерелгән анда... Күчерелмә мәгънәне , метафораларны сез туп-туры мәгънәдә кабул итәсез... hәрбер хәрефкә ябышып ятмагыз... Суть дөрес анда. Ләкин китерелгән примерлар шул заман кешесе өчен... Андагы примерларның мәгънәсе әйе дөрес, ләкин түлке мәгънәсе... Мәг"нәсе!

№178 (784059) / 23.10.2011 12:34:29

Соры корт, №18 //Шулай да ИСЛАМ Сез ябешеп яткан 1400 ел елекке бәдәви тормышы түгел икәнен әйтеп китәм//
Без нәрсәгә ябешеп ятабыз. Мәсәлән...???

№177 (784058) / 23.10.2011 12:25:27

ә ул миңа, син безне руслар чукындырды дип уйлыйсыңмы. Ул чукындырды. Чөнки аның теләгеннән башка яфрак та селкенми, диде.Инде яфрак та селкенмәгәч,безгә мәнсез булырга Кем куша?

№176 (784057) / 23.10.2011 12:22:05

Әссәләмәгаләйкүм, Нурислам.Рәхмәт, искәрмә һәм фикерләреңә.Рус теленә мөкиббән имамлык итүче белән аңлашылмауны дөрес тотып алгансыз. Монда редакция каләме буталчыклык керткән.Чынлыкта, мин 1552 нче елда безнең динебезне юк итүне максат итеп килүчеләр теленә мәчетләребездә күчү дөрес булырмы дип сорадым, ә ул миңа, син безнең халыкны руслар чукындырды дип уйлый

№175 (784052) / 23.10.2011 08:06:25

Иркә, 136 да мине Мөгътәсим булырга мөмкин дигән фраз тәгәрәтә.Чак кына редакцияләнсә минеке саналуына каршы килмим, ярыйсы яза Мөгътәсим. Исеме дә матур. Каддәфинең гаярь бер улыныкы шундый иде...
Җөмләдән, минемчә №173 тә соңгы дүрт юлны менә мондый үзгәртү дөресрәк булмасмы?
...Ә Нур улы бик "акыллы" кеше,
Күп "нәрсәгә" үтә бугай теше;
Шигырь сырлап, Парнаска үрмәли,
Юлдашлары Песи белән Энҗе...

№174 (783918) / 22.10.2011 07:09:05

Мөгътәсим, эз генэ рифмага килеп бетмисен,бераз эллэ мин эйтэм уз остендэ эшлисенме? хотя шигырь язар очен кунелен матур,эчкерсез,талант булырга.илхамнын узендэ кайнарга тиешсен.Ну бу санап киткэннэрем синдэ юк кызганычка каршы!Упкэлэмэ....

№173 (783916) / 22.10.2011 06:04:27

Билгесез, син бик билгеле кәллә,
Борын тартуыңнан лышык -лышык;
Шыпан-шыпан елышасың, әллә
Нур улыга булдың инде гашыйк?
Ә Нур улы бик акыллы кеше,
Күп нәрсәгә үтә бугай теше,
Шигырь сырлый, димәк кайный хисе,
Әйбәт яза: Песи, Энҗе ише

№172 (783788) / 21.10.2011 19:50:50

Билгесез!
Ул үзенең провокаторлык белемен арттыру өстендә эшли, а монда тәҗрибәләр үткәрә. Сабыр булыйк!

№171 (783786) / 21.10.2011 19:46:47

Тыелсын! Үзе булдыралмаганын күреп торам. Ә барыбер ачу килә.

№170 (783785) / 21.10.2011 19:43:14

Билгесез!
Бер кылынчык кына ич ул. Яңа фикерләре юк. Яңа фикерләрне тудыра да алмый. Үчекләп йөри шунда, бер үк сүзләрне кабатлап. Бәлки \"авыру\"дыр.

№169 (783784) / 21.10.2011 19:42:11

фото-фокус:
Кемнең биле иң нечкәсе,
Кемнеке төгәлрәк.
Май катламын үлчәргә,
Ахрысы, ремень кирәк.

№168 (783782) / 21.10.2011 19:31:51

Бик теләсәм, эзләп табам инде мин аны,

№167 (783775) / 21.10.2011 19:09:49

Нур-улы, син аның кем икәнен әйтсәң, җарыр идем билләхи. Ачуны китерә башлады ул минем.

№166 (783768) / 21.10.2011 18:57:23

Нур-улы, мин анын син тугел икэнен сразу анладым инде,фишкин уз узенэ жавап язып утыра.Аптырама...



Сина

№165 (783765) / 21.10.2011 18:50:16

№ 166 - клон!

№164 (783763) / 21.10.2011 18:42:17

Нур-улы, 

№163 (783762) / 21.10.2011 18:40:14

Фишкин!
Грамматика-то страдает! В школе "двойки" получал? Чтобы Пушкиным стать, надо быть "Пу", а не "Фи" и "Пе".

 

№162 (783732) / 21.10.2011 12:28:53

МРУ -это тоже школа,
А Ирка в ней гуру,
Которая сказала и не сдуру,
"Не будет МРУ, то умру...

№161 (783728) / 21.10.2011 07:30:10

Кигәвен, таркайлык нидән килеп чыга? Бердәмлек нәрсә ул? Бәлки шул турыда сөйли башларбыз. Бердәм булып минем әйтик Төркмәнстанда, Таҗикстанда яшәмәс идем. Бердәм булып Финляндиядә яшәр идем. Татарны Финляндиягә әйләндерү өчен татарга ни эшләргә кирәк?Башта шул турыда уйларга кирәк. Өченче көнге бәхәстән соң бәйсезлек дип авыз да ачмыйм.төркмәнстанга әзер кешеләр. Ә Финляндиягә әзер булу өчен барасы да барасы...

Бу темега син һәм мин генә сөйләшә алам кебек әлегә. Кичкә сөйләшербез.Әлегә эшкә барасы бар. Иртүк торып эшкә майллар җибәрдем дә, мыруга сугылмыйча буламы?

№160 (783727) / 21.10.2011 06:57:13

География - это приговор.
Наполеон Бонопарт

№159 (783681) / 20.10.2011 19:50:58


Аллаһ хөкеме буенча, бердәм булмаганга табан астына дучар ителгәнбез. Ә Кем ихтыяры белән без бердәм түгел соң? Без Аның ихтыярына буйсынмыйча, Аның язганыннан тайпылып үзара дошманлашканбызмыни?Аның ихтыярыннан башка яфрак та селкенми дисез бит!Кая мантыйк.Хәзерге Россия биләмәсендәге йөзләрчә халык Аның ихтыярына буйсынмаганга күрә бетүгә йөз тотамы?Чукчалар, башкасы? Христиан руслар көчәйгән, мөселман татарлар көчсезләнгән, ә көчсезлек таркаулык китереп чыгарган.Русның Зур Идеясе булган, ә безнең юк.Шуңа тарих безне юлдан алып аткан.

№158 (783677) / 20.10.2011 19:15:45

Мондабик күп хак сүзләр язылган.
Игътибарны җәлеп итәрлек, тарихи дөреслек - Кактус №11 дә әйтелгән. Татарның бердәм булмаганлыгы аркасында, һ.б. - без башка кавем табаны астында яшәргә (Аллаһ хөкеме буенча) дучар ителгәнбез.
Бердәмләшеп, бергәләшеп акылга килмәсәк - табан астыннан чыгу - якынаймаячак.

№157 (783674) / 20.10.2011 18:48:26

Әй, Мөгътәсим, Мөгътәсим
Бигрәкләр дә мескен син!
Такмак язып дан килмәгәч
Язмый торып кара син

№156 (783670) / 20.10.2011 18:00:25

МРУчылар мыр-мыр килеп
Сине сүгә Мөгътәсим,
Бер түрне дә бизәмәде
Синең рамланган рәсем,
Аңламады талантыңны
Татар атлы халык та
Әллә барып карыйсыңмы
Төңгелеккә балыкка?
Шунда алтын балык капса
Нишләсен белер идең,
Иртәнчәк сыра таптырып,
Шуны чөмерер идең...

№155 (783599) / 20.10.2011 00:29:05

Песи,син талантның үзе!Мин мны чын күнелдән әйтәм. 

№154 (783597) / 20.10.2011 00:24:21

Нур-улы!
Хыялланып куйдым әле
Песи йоклый дигәнгә.
Сезнең язмаларыгыздан
Тәгәрәдем идәнгә.))))))
Шундый рәхәт булып китте,
Күптән ихлас көлгән юк,
Инде тәмам үлгән идем,
Атна йокы күргән юк.
Түнгән идем татар.руның
Ялыктыргыч төсенә,
Сүнгән идем, сеңгән идем
Мани дурым эченә.
Артта калды, бетте эшем,
Иркен сулыш алган чак.
Алдан доступ бирмәгәннәр
Хокук даулап кала хак.
Күпме кеше газап чигә
Уйланмаган эш карап,
Ах, болай да инде харап,
Булмый тәрегә ярап.
Рәхмәт сезгә, ярый сез бар -
Искә алып торучы.
Яшәү көчен сез бирәсез,
Әй, дусларым - мыручы!

№153 (783579) / 19.10.2011 23:12:10

Ә Песиебез йомшак мендәрләргә сузылып ятып йоклый булса кирәк. Бу араларда күренми ич.

№152 (783577) / 19.10.2011 23:07:47

мат.ручы!
Махсус сезнең өчен яңа гына язган идем, түбәндәрәк №145 (783522).

 

№151 (783573) / 19.10.2011 23:01:33

Нур-улы,язып жиппэр эле бер матур шигырь,син житмисен жанга.Мин мат.ручы исеменнэн язган идем,сорыйм эле дип сораган идем)))песи бн синен ижатны якын итэм мин))))

№150 (783572) / 19.10.2011 22:56:20

сорыйм эле!
Язу стиле аныкына якын!

 

№149 (783571) / 19.10.2011 22:53:30

Нур-улы, кайдан белден))) неужели Мансур-оренбург шулай кыланып ята икэн???

№148 (783570) / 19.10.2011 22:44:23

Мөгътәсимнәрнең берсе - Мансур Оренбур булып чыкты!

№147 (783527) / 19.10.2011 19:14:44

Мөгътәсим, барыгыз эле э,китегез моннан яхшы чакта.Нур-улы бн песигэ юл бир.Син барыбер безне мат.ручыларны уз ягына аудара алмыйсын.синдэ талант юк,утырма кеше колдереп,каян килеп керден син монда? ничек керден шулай чыгу юлын кара эле пож-та.ботен мат.ручылар исеменнэн сорыйм,сине без монда котмибез,безгэ ПЕСИ,НУР-УЛЫ,СЭЙЛЭН кирэк.

№146 (783525) / 19.10.2011 19:10:40

Чуаным үз артыма
Чыга күрсен, я Хода!
Матбугатта чүп чәчүдән
Туктармын бәлки шунда

№145 (783522) / 19.10.2011 19:06:49

***Мөгътәсимнәр бәйгесе***

Матбугат.ру тирәсендә
Мөгътәсимнәр күбәйде,
Кирәк алар арасында
Үткәрергә шоу-бәйге!

Бар Зиганшин, бар Зарипов,
Бар Ләйсән, Сәйлән, Мансур:
Мөгътәсимнәр исемлеге,
Күргәнебезчә, бик зур.

Бер-берсеннән аерырга
Кирәк булса, һич югы
Һәр Мөгътәсим маңгаена
Чыгыйк номерлар сугып.

Язсыннар чидибрларын,
Тетсеннәр тетмәләрен,
Ә җиңүчегә бирербез
Букетлап төргән әрем!

№144 (783521) / 19.10.2011 19:00:55

Мөгътәсимне шәп каптырдың,
Рәхмәт, булдырдың, куан!
Бу этлегең өчен синең
Артыңа чыксын чуан!

№143 (783520) / 19.10.2011 18:52:30

Бу мин түгел, ышанмагыз(142)
Мин камил итеп язам.
Рифмаларны дөрес тезеп
Такмакка агу тыгам.

№142 (783519) / 19.10.2011 18:44:22

Кем ул мин булып кыйлана, (141,137)
Мин каршы түгел, !
Сансыз белән ялгыш рифмалашмый,
Булма сансыз,
Мөгътәсимне синең белән бутар
Бары аңсыз

№141 (783516) / 19.10.2011 18:24:19

Бераз коньяк кәгеп куйсам,
Каргана башлыйм сансыз.
Каргышларым үз башыма
Төшсә дә булмас ялгыш

№140 (783512) / 19.10.2011 17:51:21

Бераз коньяк кәгеп куйсам,
Күңел шигыргә тарта,
Мөгътәсимне сүккәннәрнең
Күзенә чыксын арпа!

№139 (783507) / 19.10.2011 17:40:15

Мөкътәсим.

№138 (783506) / 19.10.2011 17:29:39

Гомуми мунчага барсам
Кыстап бирәләр "Бирка",
МРУ га рәхим итсәм
Анда Иркә кич-иртә
"МРУ ны күтәрдем", дип
Ул анда шәррән яра,
Күрәсең кизү торганга
Алардан акча ала.

№137 (783470) / 19.10.2011 07:59:02

Минем исем белән кереп
Иртә таңнан кем язган?
135 ялганлаган
Минем данга тап салган.
Иркәнең фикере дөрестер
Монысы булмас ялган

№136 (783469) / 19.10.2011 07:40:15

Мин Зарипов түгелме икән дим. Ялгышсам, Зариповтан гафу үтенәм.Яки шул Зиганшин.Иркә.

Сәйләннең рифма бик камил.

№135 (783468) / 19.10.2011 06:39:52


133 неке дөрес,
Монысына куям кул,
Әй шул, шулай шул,
Мөгътәсим шәп яза ул!

№134 (783461) / 18.10.2011 23:24:21

***Мүкле син***

Сүзләрен хатасыз яза,
Мөгътәсимнең бай теле.
Шигырьләре нигә салкын,
Шуны тик булмый белеп?

Әллә аны берәр мәхлук
Кимсетеп кыйнаганмы?
Әллә аның бер ысбулыч
Сөйгәнен урлаганмы?

Нигәдер ул бу көннәрдә
Башкаларга агрессив...
Бәдрәфтә манчыма безне
Тыныч кына йөрче син!

№133 (783460) / 18.10.2011 23:20:47

Мин язган мәкаләләрне
Бик яратып укыйлар.
укучылар аз булса,
Төрле исемнән кычкырып
Игътибарны зурайтам
Барын үземә каратам

№132 (783444) / 18.10.2011 21:25:40

Мөгътәсим, 

№131 (783425) / 18.10.2011 20:04:02

Точно Соры корт!
Аннан Тукайның тегенди шигырьләрен чыгарган иде бит!

№130 (783415) / 18.10.2011 19:07:58

Нишләп аңламыйсыз инде, күптәннән №105тә язучы
төрле ник белән кереп
үз-үзен яклап утыра башлады, ха-ха

мәсәлән, соңгысы: №97 шул ук №105

Кыскасы, бик павирхнстны фикерләре, надан тутиләр мактаганга клүйот

№129 (783413) / 18.10.2011 18:55:03

Хммм, бу Мөгътәсим дигәннәре, узган ел сайты кәкәйгә батырып бетергән Әсгат Зиганшин дигән ник хуҗасын нык хәтерләтә. Бер аз "обозреватель" дщ булып алды ахыры...

№128 (783410) / 18.10.2011 18:39:20

Кактус,
Син сөйлисең хак сүз,
Бәгъзеләр сине аңламый,
Птамышты баш буш.

№127 (783380) / 18.10.2011 12:29:36

// \"Бул\" дию белән барсын да булдыра алучыга, сынау срогы куя-куя, үзенең творениесенә җәза или поощрение бирү ник кирәк? //
Айдар энем бу сорауыңа да анда җавап бар иде, аңларга теләмәгән кешегә шайтан әлләниләр пышылдый инде.
Аллаһы Тәгалә кешене олылап, аңарга үзенә сайлап алу мөмкинлеге бирде. лаһы Тәгалә кешене җәннәткә дә мәҗбүрләп кертми, үз ирегенә куя. Җәннәткә илтә торган юлны ошатмый икән кеше, дөньяда мал кебек ашап-эчеп, фән белән дә, дине белән дә, милләте белән дә кызыксыныйча үзенең бүксәсен тутыру кайгысы белән генә яши дә, рәхәтләнеп тәмугка сикерә. Үзе сайлаган юл, беркемгә дә үпкәләми.
//Монда икенең берсе, или соры әйткәнчә, динне аңлап бетермисең, или ул юк.//
Син әйткәннәрнең берсе дә хакыйкатькә туры килми. Синең югары математиканы, яисә химияне, яисә галәмне аңлый алмаганга карап кына аларны юк дип әйтеп булмый бит инде энем. Шулай ук Ислам динен син аңламаганга карап кына юк дип әйтә алмыйбыз, ул бар һәм ул - Хакыйкать. Ә синең, сорының йөрәгегездә, башыгызда дин юк дип әйтеп була, чөнки сез үзегез шул турыда исбат иеп торасыз

№126 (783375) / 18.10.2011 11:49:48

[ахирәттә имтихан тотарга хәзерләнер өчен яшибез]
"Бул" дию белән барсын да булдыра алучыга, сынау срогы куя-куя, үзенең творениесенә җәза или поощрение бирү ник кирәк? Обычно слабаклар гына һәрвакыт үзенә табынып торуны ярата. Монда икенең берсе, или соры әйткәнчә, динне аңлап бетермисең, или ул юк.

№125 (783365) / 18.10.2011 10:18:12

// ))) "Кактус Ни өчен яшәвебезне әйтеп кара..." бары-бер җавапсыз калган.))) //
Әй Соры корт, Соры корт. Мин сезгә ни өчен яшәвебезне шул кадәр җентекләп язган идем, күрәсең сезнең туплаган белемегез 5 сыйныф укыган балаларныкы чаклы да юк. Яисә Аллаһы Тәгаләнең: "Без аларның күзләренә пәрдә салдык, алар хаклыкны күрмәсләр", дигән аятендәгечә, сезнең динсезлек фанатизмы акка кара белән язганны да аңларга ирек бирми.
Инде 1 сыйныф баласы аңларлык итеп язып карыйм. Без бу дөньяда Аллаһы каршында КЕШЕ булып яшәп, ахирәттә имтихан тотарга хәзерләнер өчен яшибез. Шуның өчен Аллаһы Тәгалә тарафыннан рөхсәт ителгән бөтен фәннәрне дә өйрәнгән кебек "Ислам дине" фәнен дә өйрәнергә бурычлыбыз. Калган фәннәрне өйрәнү ирекле булса, "ислам дине" фәнен өйрәнеп, шәригать кушканча яшәү фарыз. Әмма берәү дә беркемне дә көчләп өйрәтми. Шәригать кануны буенча бары тик җәннәтне теләгән кеше генә яши. Аллаһы Тәгалә кешегә сайлап алу мөмкинлеге биргән. Сайлап алганда ялгышмас өчен, хайваннардан аерып куеп акыл биргән. Кешенең акылы: "Мин тәмугтан да курыкмыйм", дисә, теләсә ничек яши ала, барытик шул гына. Моның шулай икәнен умартадагы чын соры корт та аңлый, кызганычка каршы шул НИКны алучы Илдус әфәнде Кашефразов аңларга теләми.

№124 (783360) / 18.10.2011 08:32:45

админ, ВТ гэжитендэ "Мэетне син юарсын, сэдакасын мин алырмын" дигэн мэкалэне дэ куй эле Матбугатка, пожалуйста. Шэп мэкалэ, дорес язылган

№123 (783357) / 18.10.2011 06:49:31

Бутамады Мөгътәсим,
Ни сөйлисең Нур улыч,
Гадел бул син һәрвакыт,
Әйтмәсеннәр : ысбулыч

№122 (783353) / 18.10.2011 00:40:57

Килеп керде Мөгътәсим,
Бутап бетерде сәпсим!

 

№121 (783323) / 17.10.2011 22:25:22

Мөгътәсим, менэ бу шигырен мина ошады,тырышсан була икэн бит.унышлар узенэ.

№120 (783322) / 17.10.2011 22:22:10

Сездән ерак китә алмыйм,
Анысы дөрес инде,
Нур улы, Песи тезмә сүз
Язарга хирыс инде.

№119 (783300) / 17.10.2011 21:54:02

Мөгътәсим, шул сасы сузеннэн ерак китэ алмыйсында инде,интекмэ.Песи нур улыннан оял бераз.

№118 (783293) / 17.10.2011 21:38:32

Төзәтү :
Төшенми шуңа, надан!

№117 (783287) / 17.10.2011 21:33:30

Мөгътәсимгә акыра, ди
Күрегез, нинди сискә!
Юан ветчина кебекме,
Әллә инде сәсискә!)))))) 

№116 (783283) / 17.10.2011 21:26:25

Мөгътәсим, мин эйткэннэр ошап китте ахры?

№115 (783280) / 17.10.2011 21:21:42

Хе, Мөгътәсим абзый, әле
Кайчан түргә менәсең?
Нурлы йөзле сурәтеңне
Кайчан безгә эләсең?

№114 (783279) / 17.10.2011 21:21:33

Мөгътәсим, иштен ишэк чумары,булуыннан булмавын яхшырак.

№113 (783276) / 17.10.2011 21:16:39

Минем кебек шагыйрь арагызда
Сирәк булыр әле,
Берәр вакыт Мөгътәсим абзагыз,
Кирәк булыр әле

№112 (783270) / 17.10.2011 21:06:05

Кулымдагы йөзегемнең
Исемнәре Мөгътәсим,
Сезнең бия чөңгердәсен,
Безнең айгыр кешнәсен.

№111 (783269) / 17.10.2011 21:03:30

19 ның нәрсә язганын аңламыйм да, укып чыгарга сабырлыгым да җитми, бүтән берәрсен сылтагыз, бик тә яла ягасыгыз килсә.

№110 (783268) / 17.10.2011 21:02:12

Kaktus

№109 (783265) / 17.10.2011 20:56:53

Флюра, ЭЛЕ ГЕНЭ 19 ИДЕН БИТ,ник исемнэренне гел алмаштырасын???????

№108 (783264) / 17.10.2011 20:53:38

"Ужас"ка
Син бит монда язылганны укымыйсың, ә буш сүз такылдап гомер уздыруыңны эшкә саныйсың. Монннан да гыйбрәт, мондый да ужас беркая да юк.

№107 (783228) / 17.10.2011 18:52:55

Тулы җөмлә китермәгәч, ужасның бик аңлашылмавы бар, тулы китерәм:

"ә менә "Җыры нинди халкы шундый"ны тикшергәндә Иркә татар җыры дип маймылланучы адәм тәганәләрен шоу-бизнес дип зурлап, мактап җан атты."

Мильон тапкыр ужас. Аңламыйча утырдым ничә көн, нинди саташу соң бу дип. Менә бит ничек икән!!!!!Иркә

№106 (783225) / 17.10.2011 18:44:42

))) "Кактус Ни өчен яшәвебезне әйтеп кара..." бары-бер җавапсыз калган.))) Ә дигәнсең икән Б есен дә әйтергә кирәк.
Калган догмалага игътибар итү мәгънәсез вакыт уздыру дип саныйм...

№105 (783223) / 17.10.2011 18:36:59

"татар җыры дип маймылланучы адәм тәганәләрен шоу-бизнес дип зурлап,"


УЖАС! УЖАС! УЖАС!

Кайбер чакта телне тыя белә яхшы да...
Беркем укымый торган татар дәүләти гәҗитендә язып буладыр моның ишене, беркем карамый торган ТНВда сөйләп буладыр.

Башка җирдә оят!!!Бөтен татар шундый дип уйлаулары бар. Дөресен әйткәндә шулай дип уйлап, рәтле татар урыслашып бетте, калганына 4 класс җитә дип урта белемне юк иттеләр.
Әлбәттә, моны яза торган татарга 4 класс җитеп ашкан...

№104 (783211) / 17.10.2011 14:11:20

+
Төрле фәннәр өйрәнә торган нәрсәләрне: тереклекне, йолдызларны, галәмне, галактикаларны... һәм шулай ук кешене дә Алаһы Тәгалә яралтканны аңлата торган фән ул - ислам дине.
Кеше бу дөньяда шәкерт вазыйфасында яши. Шуның өчен Ислам динен начар үзләштергән һәм аның кануннарын үтәмәгән "шәкерт" билгеләнгән сәгать җиткәч имтиханын бирә алмаячак һәм мәңгелек тирән хәсрәттә булачак.
Мин фанат түгел Соры корт, сез ул фанатларча Хаклыкны инкар итәсез. Мин тормышны ничек бар - шулай кабул итәргә тырышам, шуның өчен дөньяда КЕШЕ булып яшәргә өйрәткән фәнне дә үзләштерергә һәм кануннарын үтәргә тырышам. Ислам дине дип аталган фәннең кануннарын үтәмәү, машинада барганда физика законнарын инкар итеп, сәгатенә 100 км. тизлек белән барган вакытта каршыга килгән машианы каршына чыгып туктатырга җыену белән бер инде. Кеше "мин исламга килдем" дип, үзенең намаз укуы гына җитми, ул Аллаһы Тәгалә кушканча КЕШЕ булып җитлегергә тиеш. Әгәр берәү күршесен рәнҗетсә, әти-әнисен санга сукмаса, балаларын дөрес тәрбияләмәсә, сөйләгән сүзе ялган булса, тапкан малын харам юл белән тапса, көненә 5 тапкыр түгел 20 тапкыр намаз укыса да - ул Алаһының сөекле колы - КЕШЕ ула алмый.

№103 (783207) / 17.10.2011 12:53:47

Соры корт! Сезгә фән казанышларын аңлатыр өчен, синең фәнни белемең булу мөһим бит. Мин һәрбер сүземне фәнни нигезләп язам, аның шулай икәнен аңлар өчен сезгә фәннең нәрсә икәнен аңлау җитенкерәми. Мин дөньяны, тормышны; бусы фәнни, бусы дини дип аерып карамыйм. алай аерып карау үзе бер ахмаклык булыр иде. Мин динне дә фән буларак карыйм. әйтик астраномия фәне - йолдызларны өйрәнә, биология -тереклек дөньясын, анатомия - кеше әгъзаларының төзелешен, химия - матдәләрнең төзелешен һәм үзара ялганышларын өйрәнә торган фән. Ә ислам дине - кешеләрне шушы дөньяда кеше булып яшәргә: бер-берләренә мәрхәмәтле, әти-әниләренә "уф" дип тә авыр сүз әйтергә ярамаганлыгын, кеше талап түгел, тир түгеп эшләп, хәләл көч белән мал, ризык табып яшәргә, ятимнәргә, мескеннәргә ярдәм кулы сузып яшәргә өйрәтә торган фән. Әгәр шушы язганарны да аңлый алмасагыз: "мин аналитик фикер йөртәм", дип кеше көлермәгез инде.

№102 (783204) / 17.10.2011 12:29:24

Кактус

Иренмәдем, Айдар репликасын укыдым. Ул бит Сезгә конкрет сорау биргән, ә Сез тагы мудан май яза башлагансыз. Сезнең "аргументыгзның" фән тарафыннан кире каглуын әйткән, ә Сез тагы бушлыкка төртеп күрсәтәсез...
Кулымны күкрәгемә куеп әйтәм, Сездәге фанатизмга, аек акыл белән, һич югы бераз фән-техника казанышлары белән танышлык өстәсәң, бик күп халыкны дингә күндереп булыр иде... Ә болай, яшәү рәвешен 1400 елгы ком гарәпләенекенә тиңләргә тырышып, АЛЛАҺка инанучыларны да, аннан биздерү өстендә чиксез хезмәт куясыз...

№101 (783203) / 17.10.2011 12:15:41

// Кактус Ни өчен яшәвебезне әйтеп кара... Дин диеп ниндидер атрибутикалар требовать итүчеләр провакатор булмый кем булсыннар ине?//
Айдар энем, мин бернинди дә атрибутика требовать итмим, кеше үзенең бу дөньяда ни өчен яшәгәнен дә аңлый алмаса ул инде яшәми, ул мал кебек ашап-эчеп, үз нәфесен кәнәгатьләндереп гомер уздыручы бер җан иясе генә булып кала. Күпме генә үзен: "Мин аналитик фикер йөртәм, миңа шәригать кануннары кирәкми", дип кәпәренмәсен, ул шул Коръәндә әйтелгәнчә җавап бирәчәк. Иң мөһиме - андый кеше аналитик фикер йөртә белмәүе аркасында үзен шушы дөньяда ризыкландыручы Аллаһыны таный алмый да инде. Аллаһыны танымаган өчен аналитик уйлау сәләтен дә Аллаһы бирми

№100 (783189) / 17.10.2011 06:41:10

Милеэтпәривәр белән Иркәгә.
Минем беркайчан да татар белән мишәрне аерып утырганым булмады, шоу бизнес өчен дә җан атканым юк,бездә андый нәрсә бар дип тә танымыйм, ә менә "Җыры нинди халкы шундый"ны тикшергәндә Иркә татар җыры дип маймылланучы адәм тәганәләрен шоу-бизнес дип зурлап, мактап җан атты.

№99 (783157) / 16.10.2011 18:15:17

Флюра, №99 белән килешәм. Бу кадәр үк дип уйламый идем.Шунлыктан игнор. Мондый ук түбәнлеккә төшә алмыйм. Аңламаганнарга аңлатырга да җыенмыйм.Күпме телисең, шуның хәтде кытаклый аласың.Иркә

№98 (783154) / 16.10.2011 16:53:45

Могьтэсим ямьсез исем,исемнне алмаштыр эле берэр жунле исемгэ,например Кош,былбыл,кугэрчен.А то тупой исем астында утырасын,узен кебек шигырьлэреннен дэ путе юк,кубесенчэ рифмага туры килеп бетми...

№97 (783151) / 16.10.2011 15:42:31

Флюра, анда алай диелмэгэн надан,бэбэгенне ачып укы,узен анламаганга башкаларны да анламый дип белэсенме?.Синнэн сон нинди файда Татарстан очен,шул хэзерге шоу бизнесны яклап йорисен бит жан атып,кысылмасан яхшырак булыр иде,башта мишэр бн татарны аерып утырдын икесе ике миллэт дип.

№96 (783149) / 16.10.2011 14:53:56

Noyrsqnҗ ачы ,Мөгътәсим!
“Мин минлек”тә өстә син-
мактанырга оста син!
Тик...
Шагыйрьлектә- туфта син!

№95 (783144) / 16.10.2011 12:55:24

Ә кем шул арт исләрне яклап өзгәләнде соң, "Җыры нинди, халкы шундый" дигән язма уңаеннан фикер алышканда. Әллә авызың әйткәнен колагың ишетми, хәтер эшләмиме? Синең анда язганнарың сөртелмәгән.

№94 (783141) / 16.10.2011 11:11:57

Иркә попса ярата дигән сүз, минемчә Фәүзия Бәйрамова катнаш никахтан туган балаларны юк итәргә тиеш дип әйткән сүзгә тиң...Шул гадел сүзме???? Мин опера яратам!!!!!!О П Е Р А. Попсагызны тыңлаганым юк.

Бердәм Россия Россияне юк итәчәк партия. Шуңа мин дә шактый уңай карыйм аңа )))))Әмма татарларны юк итәргә тиеш түгел. Бу өлешендә кайтгый каршы, ягъни соңгы ике юлына.Иркә

№93 (783140) / 16.10.2011 10:48:34

"Гадел сүз"дән чыкты гадел сүз,
Гадел сүзгә, Иркә, чыда, түз,
Син яраткан попса артистлар,
Аныңча да икән "арт ис"ләр...
Кемнәр бездә алып баручы?
Чүп сүз сөйләп арып талучы!
Ә кем соң аларга юл бирә?
"ЕР" исемендәге партия...
Ә шул партиянең башында,
Мухаметшин -йөзек кашы ла,
Т.Миннуллин басып янәшә,
Авызыннан ялкын, ут чәчә...

№92 (783133) / 15.10.2011 22:41:00

И Гадел сүз, мин бит сине
Тигәнәк, дисәм, бүкән,
Синең күңелкәең тулы
Зилзилә, давыл икән.
И Гадел сүз, Һич үзгәрмәс
Мүкләнгән, дисәм, йөрәк,
Син татарның хәсрәтләрен
Атмакчы икән көрәп.
И Гадел сүз, милләт өчен
Авыруга бармы дәва?
Кай тарафтан исәр җилләр
Һәм сафланыр икән һава?

№91 (783128) / 15.10.2011 21:53:30

Мин дә языйм әле, үпкәләштән булмасын, халыкныкы :
Биек-биекләргә менеп
Самолетта очарга,
Ике бит уртаңа басып
Авызыңа .. бал да май

№90 (783126) / 15.10.2011 21:44:49

Аналитик имеш монда,
Исем шәрифләре м.да
Сагышланып борылып карый
Артыннан коелган комга...
Имеш талант ягым түбән,
Әллә купкан инде түбәң?
Мәгътәсим!- горур яңгырый,
М.да ишетелә сүрән...

№89 (783125) / 15.10.2011 21:39:44

И, Песи-песекәем, үземне үзгәргәнмендер,дип әйтә алмыйм. Тормышым бераз жиңеләеп торгандыр бәлки. Тик күңелем тулы борчу-хәвеф булды. Һич арттырмыйм: туган илдән еракта Татар радиосы тапшыруларын тыңлап авыруга сабышкан коннәрем дә аз булмады. Раббем, ул тоссыз, мәгънәсез җырлардан (ул \"әсәрләр\"не җыр дип атау да дорес түгелдер), тоташ могрәүләрдән торган ул ахмаклык тантанасын тыңлап торучылар телен, моңын югалткан, аны ниндидер псевдосәнгати күренешкә алыштырган татар турында ни уйлыйлар икән?! Ул алып баручыларының телләрен сандалга салып тояргә иде, башларына мән һәм ми салырга иде, ди торганнардыр шәт. Информацион блоклардагы чипуш яңалыклар да гаҗәпкә сала, татар образын бизәми. Казан тулы язучылар,зур сәнгать ияләре бу хикмәткә ничек юл куялар?! Әллә тәмам тәгәрәшеп үлеп беттеләрме икән алар?! Бар нәрсәне дә акча эшләүгә генә кайтарып калдырып булмый бит инде.Ябарга бу тел, моң гарипләп ятучыларны, кичектергесез ябарга.Татарстанның йозе түгел, к...те дә була алмый бу хәсрәтләр.Унлап дулкында татар кое дигән булып тәүлек буе ниндидер ни татарча,ни урысча булмаган ..ук агызуга чик куярга кирәк, үзебездән үзебез колдереп ятмыйк! Песи дускай, менә шундый уйлар белән кайттым мин илгә. Сез ни диярсез?

№88 (783122) / 15.10.2011 20:38:42

Гадел сүз!
Чит җирдәге гыйбрәтләрне
Бераз күзләдеңме соң?
Ярты ел вакыт эчендә
Үзең үзгәрдеңме соң?

№87 (783121) / 15.10.2011 20:32:54

Чит илгә барып,байларның балалары укый,коррупция соңгы чиккә җитте.Җитештерү өлкәсе- Китай.Анда кемнең,нәрсә барып өйрәнгәне бар?Сингапурга барып,нәрсә өйрәнделәр?Гади халык эшләсен дип районнарда предпрятиеләр ачалармы әллә?Булганнары да бармак белән санарлык.
Чаллыда берәүнең стоякасын көпә көндез килеп,тартып алмакчылар иде,барып чыкмады.Югары урында эшләүче яклаучы табылган.Менә нинди илдә яшибез без.Законнар кем өчен языла.Капитализм.Чит илне куып тотып узып киттек,гади халык бетсәң бет,но дәшмә."Яхшы" политика.

№86 (783119) / 15.10.2011 20:04:46

RIM, безнен ил житештеру,уку олкэсендэ 25 ел гына тугел,60 елга калыша чит иллэрдэн бик белэсен килсэ.

№85 (783118) / 15.10.2011 20:02:59

Советлар Союзы кая икән?
Шәймиев әллә РТ халкын күздә тотып әйткәнме әллә?Үзе өчен кайгырып әйткәндер,Согудиядә яшәсәм больше хапнул бы дип.
Нефть,нинди генә булмасын ул шул бай катламнарга гына акча китерүче бер нәрсә.
Түбән Камада нефть эшкәртү заводы кем өчен эшли?Бензин бәясе әйтә,кемнәр өчен икәнен. Күзегезне ачыбрак карагыз дөнья йөзенә.

№84 (783117) / 15.10.2011 20:00:06

Ярты елга якын Илдә булмадым,кайтып Интернетны ачкан идем - былтыргы "культурный" треп. Әйтерсең,китеп тә тормаганмын. Люди, вы о чем?

№83 (783116) / 15.10.2011 19:57:04

Ярты елга якын Илдә булмадым,кайтып интернетны ачкан идем - былтыргы "кулҗтурный" треп. Әйтерсең,китеп тә тормаганмын. Люди, вы о чем?

№82 (783111) / 15.10.2011 18:44:11

Соры корт, \\Чит илләрдә укып гыйлем алучылар, нигездә, ил белән диниләр идәрә иткән җирләрдә укыды булса кирәк, алай ук булмаса да, ил идәрәчеләре белән, дин нык бәйләнештә торган җирләрдә... Идәрә итү өчен иң кулай халык-надан халык, я, идиология белән агуланган..\\ СССРда ничә ел диннән ерак идәрәчеләр идарә итте. Халыкка нинди файда булды? Надан калдырып бетерделәр халыкны. "СССР халыкларына дан!" дигән лозунг "СССР халыклары надан!" дигән сүз булды. Шәймиев Согудиягә баргач нефт эшкәртү заводын күреп "без 25 елга артта калганбыз " дип әйткән.

№81 (783108) / 15.10.2011 17:04:26

Иркә! Зур эш кушасың,
"Муса"лар кайтмас инде.
Тик алай да киңәшең
Күңелгә кереп иңде.

№80 (783107) / 15.10.2011 17:00:30

Песи, син хафаланма,
Борчылма әле янә:
Журналларның номеры
Бик озак әзерләнә.

 

№79 (783106) / 15.10.2011 16:55:02

Мөгътәсим! Шигыреңне
Йомшартыйк әле бераз:
\"Зәһәрлек\" урынына
\"Аптырау\" диеп син яз.

 

№78 (783104) / 15.10.2011 14:57:51

кайда №74, Казан утларына
салган идем бит инде,
Виртуаль дөнья турында
Язган идем бит инде.

№77 (783103) / 15.10.2011 14:37:59

Ярар булды,Мөгътәсим,
Теңкәне корытмале.
Түргә менсәң, бу мин, диеп
Әйтергә онытмале. 

№76 (783102) / 15.10.2011 14:23:01

м.да!

№75 (783101) / 15.10.2011 14:07:38

Мөгътәсим!Өч соравымны өч урында һәм өч тапкыр бирдем,әмма Сездән җавап ала алмадым.Әмма Сезнең бу арада актив рәвештә "җүләрләнеп" алуыгыз миңа сорауларыма җавап табарга ярдәм итте. Сез Ләйсәннең әтисе түгел .чөнки талант ягыгыз шактый түбән.Калган ике сорауга җавап беренчесеннән чыга. Рәхмәт!

№74 (783098) / 15.10.2011 11:48:44

Песи, Нур улы, щулай берәр либретто языгыз әле. Аннан "кампазитыр"лар табабыз. Менә дигән сәнгать әсәре булачак. Виртуаль тормыш турында булса, миңа калса бик актуаль булачак.

Кичә Хворостовскийны күрсәттеләр кайсыдыр каналда. Тоташ карага мөмкинлек булмады. Анда клип белән бер музыкаль фильм күрсәттеләр ахыры.
Клибында опера әсәрләре бик кызыклы трактовкада. Беләсезме иң кызыклысы ни? Иң төгәле Фәридә Кудашева башкаруында татар халык җырлары.Башкалардан колак хәтерендә аңа якынаючылар Вагапов, Бегичев (Отеллоны җырлаганчы)Мәгәфүр Хисматуллин, Гөлсем Сөлайманова, Рафаэль Ильясов. Оркестр белән җырласалар, нәкъ шулай яңгырар иде.Әлбәттә, татар милли аерымлыгы белән. Мин бу очракта тавыш яңгыравы турында язам.
Менә шундый форманы татарга кабат торгызасы иде.Бу юлысы оркестр белән. Кайда Муса????? Милләт, милләт дип йөрде дә...Иркә

№73 (783097) / 15.10.2011 09:48:01

Песи! Матур язгансың,
Тик бераз соңаргансың:
Безнең ише шукларга
Кайчак кирәк йокларга.

№72 (783095) / 15.10.2011 07:34:10

Такмакчылар, сезгә әйтәм,
Юкка миегез чермәсен
ЙӨзегездәге зәһәрлек
Балкысын, сүрелмәсен...
Берәр вакыт түр урынга
Менәчәк минем рәсем,
Бер кемгә дә ошый алмый
Бөек шагыйрь Мөгътәсим!

№71 (783093) / 15.10.2011 01:20:35

Хе, төрлечә кылангалыйм,
Кат-кат иснәп карыйм,ант.
Шагыйрәләр арасыннан
Һич таба алмыйм вариант.
Күрәсең, мин сизгер түгел.
Бәлки, инде бик карттыр.
Мондый тезмәләр сыларга
Мөгътәсимгә ояттыр.
Сәйлән инде югарырак,
Ләйсән артык тыйнактыр,
Шайтан, рифма, сукоярлар
Сөйли бары уйнаптыр.
Белмим инде, үзең белдер,
Төнге сәгатьләр арта,
Тыныч йокы, тәмле төшләр
Башны йокыга тарта.

№70 (783092) / 15.10.2011 00:31:17

Песи! Мыегыңны селкет,
Борыныңны йомарла,
Тагын бер кат иснәп кара
Бар шагыйрьләрне барлап.

 

№69 (783091) / 14.10.2011 23:46:34

Мөгътәсимнән дип укырга))))))) 

№68 (783090) / 14.10.2011 23:44:59

Нур-улы, син ялгышасың,
Чыкмый бәлеш җәемнән.
Мөстәкыймнән тирә-юньгә
Ирләр исе җәелгән.

№67 (783086) / 14.10.2011 23:12:30

юктыр, Сәйләннең рифма яхшы бит аның..Монда чатак-ботак...

Ничек дип дәшим соң)))) Иркәмә))))

сәлам)))

№66 (783085) / 14.10.2011 22:55:42

Мөгътәсим! Күпнокталарың
Шулай ук күп мәгънәле.
Иң якынын сайлап алып,
Туйганчы көлдем әле!

№65 (783084) / 14.10.2011 22:54:20

Нур-улы, дустын Лэйсэн Ф.яза

№64 (783083) / 14.10.2011 22:52:11

Оохооо))) мин яраткан Иркэ керде,сэлэм дускынай.

№63 (783080) / 14.10.2011 22:49:38

Энҗебикә, кызма әле,
Кирәкми бу бимаза -
Уйлап кара "Мөгътәсим"нән,
Кайсы шагыйрә яза?!

 

№62 (783079) / 14.10.2011 22:46:23

Мөгътәсим)))) игътибарыгыз өчен рәхмәт)))шигырьләр язарлык ук неужели популяр мин.
Ну, ни кызганыч, шигырь сыйфаты буенча рейтинг буенча әле син соңгы урында мырулар арасында...рифмалар оешып бетми.
Мондагылар шигырь шалкан урынына коялар. иркә

№61 (783078) / 14.10.2011 22:44:28

№60 (783075) / 14.10.2011 22:28:43

Мөгътәсим, син башкаларны
Читкәрәк тибәрәсең.
Салган баштан язасың да
...... җибәрәсең.
Монда аек акыл кирәк
Кешечә сөйләшергә,
Башкаларга илтифат һәм
Игътибар өләшергә.
Вакыт алырга күптәннән
Арзанлы фанераңны.
Тиз арада төзәтеп куй
Сөйләшү манераңны.

№59 (783073) / 14.10.2011 22:00:43

Ата бака, шәп әйттең!

кем бу, син, апаем, ачом? аАңламадым.)))))))

№58 (783059) / 14.10.2011 21:14:50

Мөгътәсим сине көтәбез! Рәхим итегез шушы сазлыкка,түрдән урын сиңа!

№57 (783057) / 14.10.2011 21:11:05

Бакадай бакылдашасыз,
Ничек кавыштыгыз сез,
Барыгыз да бер чыбыктан,
Ничек табыштыгыз сез.
Аллы-гөлле урындыкка
Утыргансыз түгелме,
Яныгызга килер хәл юк,
...........түгелме?

№56 (783045) / 14.10.2011 20:13:28

Авыл апае.
Үзеңне үзең мактама,сине кеше мактасын( татар халык макале)

№55 (783043) / 14.10.2011 20:13:13

ююк, Иркэнен хэзер кергэне дэ юк,эз мэз кергэли,бик яхшы укыйсыз,ул китсэ сагынасыз,юксынасыз узен!иммунитетыгыз бозылган бик начар вирус кергэн сезгэ,ул барнэрсэгезне дэ может блокировать надо ЛЕЧИТЬ срочно.

№54 (783041) / 14.10.2011 20:04:50

RIM №50




Фәрештәләрнең укытучысы, Аллаһның үзе белән сделка ясасын да, Аллаһның барлыгына ышанмасын имеш Ну, Вы даете, "диннең имән терәкләре".


№53 (783040) / 14.10.2011 20:04:14

№52 иркәгә иммунитет барлыкка килде бездә,мин аны укымыйм да,игътибар да итмим,язсын шунда ии тели. кара да кәгазь дә әрәм түгел,вакыт кына.
көне төне кам-та утырганчы өен җыештырсын,баласын карасын,гаиләсенә файдалы эш эшләсә икән.
иркә гә спецларга күренергә кирәк бугай,алга таба да монда утырса,авышуы ихтимал. как ни как "белгән" кеше ,җәльке була бит.

№52 (783038) / 14.10.2011 19:56:15

Кактус ка №44, №51 нче язган,утерэсез колдереп



Иркэгэ тиясе булмагыз,сезгэ эле анын кебек белемле,тэжрибэле,фикерли белергэ кирэк!!!

№51 (783037) / 14.10.2011 19:49:54

агайне,синең үз башың цифирларны буташтыра,тестеровать ит мозгаңны.язарга өйрән.

№50 (783036) / 14.10.2011 19:48:26

Айдар, \\\\Сорыны укый-укый, үзем Высший разумга ышана башлыйм бугай инде\\\\ Ә иблис Аллаһның барлыгына ышанганмы?

http://www.youtube.com/watch?v=4EsjlpvVTJA&feature=player_embedded

№49 (783033) / 14.10.2011 19:24:47

Иркәгә дә орынма. Андый акыллы хатыннарның монда булуына сөенергә генә кирәк. Әйтмим, бардыр җитешмәгән яклары да, ә кемдә юк алар? Исегездә тотыгыз: сез генә түгел дөньяның тоткасы.

№48 (783030) / 14.10.2011 19:07:51

Мөгътәсим чордаш, проблеманы мондый юл белән чишәргә ярамый. Кактус акыллы кеше буларак мондый киңәшләргә колак салмас иде. )))))

№47 (783028) / 14.10.2011 18:44:42

Син дә йоклап торма Кактус
Уңга бак дус, сулга бак дус
Алларына учак як дус
Артларына кадак как дус,
Ыштыр битләренә сип дуст...
Җебеп торма, ярсы һәм кыз!...

№46 (783026) / 14.10.2011 18:29:57

Интернетта кич-иртә,
Яза да -яза Иркә,
Колакка элә токмач,
Нишләсен,бик күп белгәч...
Кемнәрнедер орыша,
Яки үтереп мактый,
Милләтем дип тырыша
Һәм һаман алга атлый
МРУ чебешләре!
Ул сезнең өчен тилгән...
Авырлыгы артыкка
"Очышы" алпан-тилпән...

№45 (783011) / 14.10.2011 13:27:13

Кактус ка, №44,Сры кортнын башы эшлэмэсэ аны кубесе хупламаста иде,монда бит эле киресенчэ Кактусны хупламыйлар,анын коды дорес эшлэми,кемнен башы моральне устарел,уйлап кара эле?

Соры кортныкы кебек баш мие синдэ булсаааа....,ну кызганычка каршы синдэ,буш башкапкачы гына.

№44 (783006) / 14.10.2011 12:56:41

Рас әйтәсең агайне,молодис!!!

сорының башы паралель кодта эшләми,последовательный кодта эшли.
Ә бу баш морально устарел. Ха!

№43 (783003) / 14.10.2011 11:47:32

Айдар, 

№42 (783002) / 14.10.2011 11:41:11

Кактус Ни өчен яшәвебезне әйтеп кара... Ике тапкыр сидек юлыннан чыгуны инде ничәнче тапкыр язасың. Бер генә тапкыр чыгучылар күптәннән бар.[кесарево сичение], яңалыклар белән танышып барсаң, инде 92 көнгә кадәр проберкада үстерелгән зародшлар да бар. Иң сонгы яңалыклардан, питательный средада үрчүче искусственный тереклек булдырылды. Дөрес, пока мутироваться итми [т.е. эволюция юк] но монсы вопрос времни. Кыскасы, синең аргумент дигәннәрең чиста догма, сорыныкын тормыш үзе раслап тора. Сорыны укый-укый, үзем Высший разумга ышана башлыйм бугай инде. Дин диеп ниндидер атрибутикалар требовать итүчеләр провакатор булмый кем булсыннар ине?
 

№41 (782996) / 14.10.2011 10:37:14

Соры корт, №23.Бик анлаешлы итеп язгансын дорес.Алкышлар,эх ботенседэ синен кебек уйлый белсэ иде дэ бит,энэ Кактуслар гел кирегэ тукып кына торалар.

Сина алкышлар Сорыкай.

№40 (782992) / 14.10.2011 10:03:51

соры корт, син узенне анализлап уйлый беля торга Кеше итем саныйсынмы эллэ? Анализ ясый белгэн Кеше булсан, узеннен ни очен яшэгэненне анлар иден. Ике тапкыр сидек юлыннан чыккан нэрсэ икэненне анлар Аллахнын сузлярен 1400 ел элек яшэгэн чул гарапларенен сузлэре дип утырмас иден.

№39 (782961) / 13.10.2011 21:05:14

Мондый акыллы хатынны бутап буламы соң?

№38 (782960) / 13.10.2011 20:53:43

Сез мине үзегез белән бутамагыз.

№37 (782959) / 13.10.2011 20:31:50

Фамилиябез дип эйт Флурэкэй!!!

№36 (782952) / 13.10.2011 19:50:55

Мостаким бутамыйм,башта аш уткэрэлэр аннан жыелышып эчэлэр.
Купме татарны белэм Татарстанда,эгузе эйтеп ашый башламыйлар,дога кылып остэл яныннан китмилэр. Жунле урыс та чукынып китэ ашагам.
Менэ шул татарга эйтеп кара, син моселман тугел дип.
Мин моселман дияр.

№35 (782950) / 13.10.2011 19:45:00

Имам саф-са-та !!!- дип кычкыра,
Димәк баш капкачы буш тора...
Каядыр югалган Нурислам,
RIM да телен йоткан берочтан...
Кактуста тырпайтмый энәсен,
Чәпчерәтми илкә кинәсен...
Сезнең ипи, кая качтыгыз,
Комга тыгылдымы башыгыз?

№34 (782947) / 13.10.2011 19:40:03

Нигә кайвакыт? Почти һәрвакыт! Сүзен үткәрә алмаса,мыскылап карый,бала-чага кебек!

№33 (782944) / 13.10.2011 19:32:16

Сез дөньядан артта калган,балалыктан чыга алмыйча азапланучы ходай бәндәсе.Үз үзегезне юкка чыгарып,шайтан таягына әйләнәсез кайвакыт.

№32 (782943) / 13.10.2011 19:29:03

САФ-СА-ТА!!!!!!!!!!!!

№31 (782938) / 13.10.2011 19:20:19

Кыт кытак дип кычкыручы Иркә инде монда шапышопы килә. Нәрсә кыт-кытак дип боргаланасың, тутырып әйт.

№30 (782861) / 12.10.2011 22:06:07

Вәт мантыйк!Бер-береннән көнләшми торган садәләр дә коллыкка төшә икән бит.
Һәрбер тәнкыйтьне көнләшү дип бәя бирә торган азиатщинадан котыла алсак, коллыктан котылырбыз. Минемчә уйламасаң, син көнче,хөсетле. Супераргумент.

Һәр нәрсәнең башы һәм ахыры була. Мазохизм белән шөгыльләнүчеләр беткәч, синусоиданың түбән ноктасын узарбыз дип аңлыйм. Азиатщинадан котыла алсак, күтәрелеш өлешенә дә чыгарбыз. Нәкъ шул азиатщина көчле булганга азатлык дип авыз ачасым килми. Азатлык алып Финляндиягә әйләнә алуыбызга әле ышынмыйм. Турекмәнстан булуыбыз бар.Иркә

№29 (782855) / 12.10.2011 21:50:53

Мөгътәсим, мин ашка йормим.

№28 (782835) / 12.10.2011 19:46:25

Процессуаль кодекс нигезендә сорау алучы аноним була алмый.

№27 (782832) / 12.10.2011 19:14:43

Мөгътәсим! Сез бирелгән өч сораудан күпме качып йөрерсез микән?

№26 (782831) / 12.10.2011 18:53:05

Интернетта ут өертә
Диннең үзешчәннәре,
Рәхәт күзәтү шуларның
Сүздә сөзешкәннәрен

№25 (782830) / 12.10.2011 18:32:27

Кактус.
"Татарлар кяфердән ярдәм сораган, күпме татар Явыз Иванга ияреп Казанга килгән". Бу синең якобы үтергеч дәлил. Имеш шуның өчен Хак Тәгалә татарга җәза биргән. Хак Тәкалә ихтыярыннан башка яфрак та селкенми. Ә кем татарны кяфергә багындырган. Кем аны кяфергә ияртеп Казанга юллаган? Кем аны бер-берсеннән көнләшә торган итеп программалаган?Урыска коллыкка төшүче халыклар бихисап. Бигрәк тә садә төньяк халыклары. Аларның ни гаебе? Алар Явыз Иванга вәкил юлламаган ләбаса. Татарнга нинди гаеп сылтасаң да бер сорау, Кем аны моңа турылаган?

№24 (782826) / 12.10.2011 18:13:40

"Мин"гә.Син бөтен татарны да үзең белән бутама

№23 (782806) / 12.10.2011 15:12:52

"Татарстанда наданлыкны алгы планга куеп: "Безгә ислам дине кайтты инде, хәзер традицияләрне кайтарырга кирәк", дип тузга язмаган сүз сөйли башладылар" Кем наданлыкны алга сөрәдер бит әле, "Ислам дине бетми дә, кимеми дә, үсми дә," дип, 1400 ел элекке торгынлыкка чакырып, Эйнштейн, Кюриләрне, ислан динен белмәгән наданнар дип атаучымы, әллә, хәзнрге фән-техника күзлегеннән карап, Коръәндә язылганнарның асылына төшенергә теләүчеләрме? Узар тагы берничә гасыр, фән-техника тагы да алга китү сәбәпле, Коръәндә язылганнарның, бүген безнең башка да килеп карамаган мәгънәләрен аңларлар, шуңа да ул тылмачланмый да, үзгәртелми дә... 1400 ел элек яшәгән ком гарәпләре аңлатуын сонгы инстанция дип карау, ул үзе исламга каршы иң зур провакация.

№22 (782804) / 12.10.2011 14:52:13

жавап бирсэм ярыймы?
так вот, ТАТАР УЗЕ ЧУКЫНДЫ ХЭМ ХЭЗЕР ДЭ ЧУКЫНА.

№21 (782791) / 12.10.2011 12:22:23

RIM ,ашта минем сорауга җавап бирсен әле , аннары мин өч сорауга җавап бирермен. Татарны Кем Чукындырды?

№20 (782788) / 12.10.2011 11:49:01

abu ISLAM
Хуп, оҗмахка керәм дип, инде меңярым еллар буе уз ара сугышучылардан, кораб караваннар талап гөмер итүчеләрдән үрнәк алып, аларча яшәү кирәк икән. Нишләптер, илбашлары да, динбашлары да карак булып чыга. Читтән килеп түгел, Аллаһы әкбәр ди-ди 30-40 ел саен үзләре илбашларын асалар, динбашларын илләреннән куалар бит. Аннан, "Аллаһка туры" динбашлары, кияферләр илендә яшәп, "туры юлга"өнди башлый. Сезне беркем мәсхәрәләми, безнең әби-бабай 1000елдан артык дин тоткан, динне правительләргә яраклаштырмый саклап калган! Менә син, 1000елдан артык туры дин юлында булган әби-бабамны мөшрик дип атап, хамкымны да, хак динне дә мыскыллыйсың! Бар халыкка үрнәк булып, тыныч яшәргә өйрәнсеннәр, аннан башкаларга акыл сатарлар.

№19 (782787) / 12.10.2011 11:34:42

Гарәп мөшрикләре өчен дә әби-бабаларының гореф-гадәтләре кадерле булган. Пәйгамбәребез галәйхиссэлам аларны Исламга өндәгәч,алар пәйгамбәребездән колделәр мәсхәрәләделәр.Хәзер дә шулай хаклыкка ондэучелэрне һәр вакыт төрле мәсхәрәле исемләр белән сүгәләр вахабчы фундаменталист сәләфи һ.б Ә үзләрен Мәккә мөшрикләре ничек үзләренең юлларын хак дип әби-бабаларыбызның юллары дөрес дип сөйләгән күк адашу юлыннан баруны сизмиләрдә. Ислам ул күңелеңнең чиста булуы дип иман йөрәктә булса җитә дигән уйдырмалар белән күңелләрен тынычландыралар. Алай фикерләгәндә Сталинның да Лениннын да күңеле чисталыкта изгелектә булгандыр. Аларда бәлки без дөрес эшлибез туры юлда дип фикерләгәннәрдер. Ислам ул бер сүз белән әйткәндә БУЙСЫНУ. Аллаһка аның РӘсүле Мөхәммәд галәйһиссәлам юлына итәгать кылу. Ничек иттереп без 70 ел җимерелгән динне дин гыйлеменнән сай калган әби-бабаларыбыздан өйрәнә алабыз алар үзләре өйрәнүгә гыйлем алуга мохтаҗлар ләбаса.бездә хәзер югарыдагы диниләребез дә ялган гореф-гадәтләрне болгарга сәяхәт тәүбә мәрасимнәре болгарга хаҗ кылу шикелле нәрсәләрне күтәрмәкче булалар

№18 (782777) / 12.10.2011 07:46:14

RIM
Соравыңа ике-өч җөмлә белән генә җавап бирү мөмкин түгел, ике-өч җөмлә белән генә җавапны аңлау өчен аналитик фикер йөртә белгән кеше булу кирәк. Шулай да ИСЛАМ Сез ябешеп яткан 1400 ел елекке бәдәви тормышы түгел икәнен әйтеп китәм.
Мөселман булу өчен ПОКАЗУХА кирәкми. Алланың барлыгын һәм берлеген танып, тәнең һәм җаның белән чиста булсаң (ким дигәндә шуңа омтылсаң), мөселманлыкның нигезе шул...

Алга таба бу темага сүз куертырга җыенмыйм, чөнки догматик белән, аналитик фикер йөртүче бер вакытта да бер-берсен аңлый алмаячак...

№17 (782776) / 12.10.2011 07:37:35

супер әйткәнсең Соры


Ритуаллары бик әз калса да, татар шул ислам морале, әхъләгы белән яшәп калды.

№16 (782767) / 11.10.2011 22:58:56

Мөгътәсим! Сез никтер бирелгән өч сораудан качасыз.. Әллә дөрес инде?

№15 (782762) / 11.10.2011 22:38:55

Соры корт!!!!!

№14 (782758) / 11.10.2011 22:25:28

Соры корт, ә нәрсә ул ИСЛАМ?

№13 (782757) / 11.10.2011 22:21:20

"Бүгенге көндә чит илләрдә укып гыйлем алган мөҗтәһитләрне мәчетләрдән читләштерделәр"

Кызык фикер сөреше... Ни өчен, чит илдә укыган диниләр, бабаларыбыз тоткан дингә караганда дөресрәк булырга тиеш соң әле??? Чит илләрдә укып гыйлем алучылар, нигездә, ил белән диниләр идәрә иткән җирләрдә укыды булса кирәк, алай ук булмаса да, ил идәрәчеләре белән, дин нык бәйләнештә торган җирләрдә... Идәрә итү өчен иң кулай халык-надан халык, я, идиология белән агуланган... Шулай булгач, бу илләрдә, динең идиологиягә әйләндеделмәгән булуына шик бик кечкенә. Интернет аркылы аң-белем ала башлауга, бу илләр белән ни булуы күз алдыбызда.

Югарыда язганнарыма нигезләнеп әйтәм: хәкимият йогынтысыннан читтә булу аркасында, чын ИСЛАМ бездә генә сакланып калган, ул безнең гореф-гадәткә әйләнгән!!!

№12 (782747) / 11.10.2011 21:49:43

Һәрбер кеше ирекле . Ләкин Аллаһ теләмәсә берәр нәрсәнең булуын ул булмыйча кала.
Бәдер http://tt.wikipedia.org/wiki/Бәдер_сугышы һәм Өхед http://tt.wikipedia.org/wiki/Өхед_сугышы сугышларын гына кара.

№11 (782744) / 11.10.2011 21:49:14

Пәйгамбәребез (с.г.в.) вафаты алдыннан Аллаһыдан сорый: "Әй Раббем,миннән соң минем өммәтемне кяферләрдән сакласаң иде", дип. Аллаһы Тәгалә җавап итеп: "Әй Мөхәммәд, Синең өммәтеңә каршы бөтен дөнья кәферләре җыелып килсәләр дә зыян сала алмаячаклар, әгәр үзара ызгыша башламасалар", дигән.
Әйе, безнең милләт баштан-аяк гонаһыга чумып, үзләренең мөселман кардәшләре өстеннән өстен чыгар өчен кәферләрдән ярдәм сораганнар.
Исегезгә төшерегез Иван Грозныйга ияреп Казанна яуларга күпме татар килгәнен.
"Бер гонаһлы каум өстеннән икенче явыз каумне баш итәрмен", диде Аллаһы Тәгалә. (Аять № куймыйм, үзегез эзләп табыгыз, бәлки шулай тәфсирне булса да карый башларсыз)

№10 (782737) / 11.10.2011 21:38:49

RIM Сез бөтенесе Ул теләгәнчә дисез.Татарның куштан булуын Кем тели? Кем аны шундый куштан итеп яраткан? Кем кушканга татар манара кискән?

№9 (782732) / 11.10.2011 21:32:42

/...хәттә корьәнне аятьләрен бәдәви хыяллары дип язучыга кул чабып утырдылар./
Ул язма турында бик күпләр "мин дә шулай уйлыйм" дип коммент "акыл ияләре"шактый күренделәр.Наконец-то начали прозревать.

№8 (782728) / 11.10.2011 21:27:55

//Ә ни өчен сөрәләр, ә сөрәбез түгел?//
Чөнки мин има түгел. Мин шәригатькә каршы килгән гореф-гадәт кылучыларга каршы. Миңа Коръән һәм Сөннәт җитә. Төрле гореф-гадәтләр үтәп садака җыеп йөрмим Аллаһыга шөкер

№7 (782725) / 11.10.2011 21:25:04

Мөгътәсим, Кем татар авылларында мәчет маналарын кисте? Урысмы? Әллә куштан татармы? Бер кавемнең дә хәләтләрен үзгәртмәм үзләре үзгәргәнчегә кадәр дигәнме? М.Ру ны гына кара! Ислам турында тыңлыйсылары да килми, хәттә корьәнне аятьләрен бәдәви хыяллары дип язучыга кул чабып утырдылар.
Бер сайтта татар хатыны ислам турында начар сүз әйткәч. Исламга килгән рус кызлары тегеңә исламны яклап ябыштылар. Ахырда теге татар хатыны гафу үтенде. Менә сиңа татар.
Ә сезнең уйлавыгызча чукындыручыларны тоткарларга Аллаһның кодрәте җитмәгән, алар Аннан кодрәтлерәк булган дип уйлысызмы?

№6 (782721) / 11.10.2011 21:16:51

Ә ни өчен сөрәләр, ә сөрәбез түгел?

№5 (782719) / 11.10.2011 21:11:55

// «Бу – ислам динен бетерүне максат иткән гамәл түгелме?» – дип сораган идем, //
Ислам дине бетми дә, кимеми дә, үсми дә, чөнки Аллаһы Тәгалә ислам динен камил итеп төзеп Пәйгамбәребез (с.г.в.) аша күндерде. Пәйгамбәребез яхшы итеп ул динне ничек тотарга икәнен дә күрсәтеп китте. Бары тик ислам диненнән читләшүчеләр яисә ислам дине кушканча яшәүчеләрнең саны гына артырга я кимергә мөмкин. (Коръәннең 5 сүрәсе 3 аятен кара)
Әйе, хәзер исламнан читләшүчеләр бик күп булыр инде Татарстанда наданлыкны алгы планга куеп: \"Безгә ислам дине кайтты инде, хәзер традицияләрне кайтарырга кирәк\", дип тузга язмаган сүз сөйли башладылар. Бездә әле ислам дине кайтсын өчен гыйлемле кешеләрнең күп көч куясы бар. Бездә хәзер бары тик шул шәригатькә каршы килә торган традицияләр (гореф-гадәтләр генә)генә үтәлә.
Имамнарның күбесе Гамил Афзал әйткәнчә: \"Дога укып билең сызламас\" гыйбарәсен алга сөрәләр.

№4 (782718) / 11.10.2011 21:06:48

RIM
Татарларны Кем чукындырды? Улмы? Аның ихтыярыннан башка ярак та селкенми ич? 309 нчы закон Кем ихтыяры белән кабул ителде?

№3 (782708) / 11.10.2011 20:16:38

«Диннең афәте надан мөҗтәһиттер (дингә өндәүчедер)»
Хак сүзләр. Бүгенге көндә чит илләрдә укып гыйлем алган мөҗтәһитләрне мәчетләрдән \"ваххабит\" ярлыгы тагып читләштерделәр.
\\\\Бу бит сезнең ипи?,\\\\ Минем ипи Аллаһның рәхмәте белән тир түгеп килә.
Русчага күчү буенча. Авыл мәдәният йортларында авыл яшьләре нинди телдә сөйләшәләр икәнен беләсезме? Минем ишетеп торганым бар. Ә шәһәрләрдә? Шәһәр мәчетләрендә татарча вәгаз сөйлиләр. Я ике телдә. Мәскәүдән Равил хәзрәт ТВ буенча бөтен дөняга татарча сөйли, ә татар депутатлары?

№2 (782705) / 11.10.2011 20:00:01

Кая RIM? Кайда Нурислам һәм аның дуслары? Бу бит сезнең ипи?
Имеш Казан ханлыгы вакытында татарлар үзара тату булмаганнар һәм Хак Тәгалә аларны җәзага тарткан, чукындыручы да руслар түгел, ә Ул. Ә кем кушканга татарлар үзара тату булмаган? Шундый сорау куярга әлеге мөҗтәһидләрнең фәһем ягы сайрак.

№1 (782667) / 11.10.2011 14:44:42

«Диннең афәте надан мөҗтәһиттер (дингә өндәүчедер)»

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar