• 17.04 Премьера! "Ак чәчәкләр кебек..." (12+), Кариев театры , 18:00
  • 24.04 Ришат Төхвәтуллин. Уникс. 17:00
  • 25.04-27.04 Алтын Казан. ТАГТОиБ им. М.Джалиля. 18:00
  • 26.04 "Печән базары" (12+), Кариев театры, 18:30
  • 27.04 "Зәйтүнәкәй" (12+), Кариев театры, 18:30
  • 06.05 "Кайнар" концерт (6+), Болгар радиосы, 18.30 сәг.
  • 15.05 Бертуган Сафроновларның фантастик тамашасы. Татнефть Арена. 14:00
Бүген кемнәр туган
  • 17 Апрель
  • Бату Мөлеков (1928-1999) - композитор
  • Продаю комнату в коммунальной квартире, которая расположена по адресу: Казань, пр-т Ибрагимова, 37. Общ. площадью 13 кв.м.На 2/5эт. Входная дверь в комнату металлическая, пластиковые окна, на полу ламинат.Кухня, туалет, душ в коридоре с отдельным входом. В квартире сделан косметический ремонт.Доброжелательные соседи. Месторасположение комнаты очень удобная , развитая инфраструктура, всё в шаговой доступности(магазины,школы,аптеки). Во дворе детские сады, детская площадка, парковка своя. Отличная транспортная развязка, откуда можно добраться до любой точки Казани. Метро "Яшьлек" в 5 минутах пешим ходом. Автобусная остановка рядом. Парк Победы рядом. ТЦ Парк Хаус, Тандем, ДК Химиков, московский рынок всё в шаговой доступности.Тел.89274000105
  • Зеленодольский районы Большие кургузи 20 сутый жир арендага бирэм.шулай УК ялгыз яки Бер кызы булган моселман хатын кызы кирэк .ойдэ торырга 89600696970
  • Сниму гостинку или 1 комнатную квартиру в советском или приволжском районе,до 15т всё включено.89274234089
  • Требуются стропальщик и разнорабочий. Актаныш. Тел. 89376209888
  • Братьев Касимовых 22/7 (рынок мавлютова) адресы буенча урнашкан булмэгэ, иптэшкэ бер ир-егет кертэм. 89274433797.
  • Исэнмесез! Май башы май азакларын да 2 бэлмэле фатир снимать итер идем центр да Актаныш, семья балалар белэн. Желательно стиральная машина. Чистоту и своевременную оплату обещаем!!! 89509461699
  • Актаныш районында агач йорт сатыла. Торырлык, яхшы хәлдә. Арзан бәядән. 89372979649
  • Әле һаман шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны белмисезме? Бу хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 7 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • романовский сарыклар сатыла .срочно тел 89050220598
  • Зур телевизор сатыла.Күрсәтүе яхшы.3000 сум.тел.89172337131

 
 

 
Архив
 

               

29.08.2011 Дин

Мең кешелек ифтардан фоторепортаж

Казан, 26 август.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

 

24


Ләйсән ФӘТХЕТДИНОВА фотолары
Матбугат.ру
№ --- | 29.08.2011
Матбугат.ру печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№123 (779682) / 09.09.2011 14:20:55

авыз ачтыру,аш уткэру мәчеттәме башка җирдә буламамы ул вәҗеп түгел.
Син Наҗия түгелме?

№122 (779678) / 09.09.2011 13:07:37

RIM Мэчеттэ авыз ачтыру,аш уткэругэ син ничек карыйсын.Бу вэжиб эшлэрме.

№121 (779671) / 09.09.2011 11:52:43

№1гә бу ошамагандыр кебек\\\ Имам Малик сказал в "Ат-Тамхиде" : "Харамом является сбривание бороды, это делают только женоподобные мужчины"///)))))

№120 (779573) / 08.09.2011 08:14:49

әй кигәвен,
син яшен яшәгән,ашын ашаган - олы яштәге ИР кеше . шулай дип,болай дип әйткәнгә ышанып йөрү, сиңа килешми. хакыйкатьне белү өчен алар арасында булу кирәк иде.белгән булыр идең акчаның кая киткәнен. ә болай,беткә ачу итеп,тунны утка ягу була.

мин үзебезнең шәһәребездә мәчет салганда катнаштым. шунда бик гадел,урлауларга юл куймаган кешене,карак дип, слух татартып,эштән китәргә мәҗбүр иттеләр. ул киткәч рәхәтләнеп урлый башладылар,но закка бармады,халык акылга килде - мәчетле булдык Аллага шөкер!

мәчет мулла йорты түгел,Аллһе йорты!! шуны онытма кигәвен!
каракларны күреп нәфрәтләнмә,бу йөрәк өчен зарарлы.
караклар җазасыз калмый,онытма.

вообще то,татар халкын яклап урам җыеннарына чыгсыңмы дип сорган идем. күрәсең өйдә ком-р алдында утыруны артыгырак күрәсең бугай.

/дуслык тәмам/ - дус булганыбыз да юк,ул ничек тәмамлансын?!
чаллыга юбилейга барасым бар,чәйгә керермен дигән идем,булмастыр күрәсең. безнең якка килсәң,чәй(мәй юк) белән сыйлар идем.

кигәвен,син дә җөмләләрне Баш хәрефләрсез яза башладың

иманлы булу - чын күңелдән Аллаһегә ышану.
кеше йөри миндә мәчеткә йөрим дип йөрүчеләрнең күңлендә нидер Аллаһ гына белүче.
тәһәрәтсез килеш намаз укучыларны бик өнәп бетермәсәм дә,аларны гаепли алмыйм.
ярар кигәвен,рәхмәт,конкрет булмаса да җавап язгансың.

аңлашылды, м.руда гына төкерек чәчәсең,конкрет эшкә килгәндә - нуль! шулай икәнен чамалый идем...

пука!!!

№119 (779569) / 08.09.2011 01:12:50

№118
/7нче юл, Акча аз /җылмагандыр?//. җыЕлмагандыр.

№118 (779568) / 08.09.2011 01:01:42

Гафу, №111.
Җәмигъ мәчетенә таш(нигез ташы) кую тантанасында катнаштым. Тәльгат Таҗетдинның бер-елый, бер- көлә башкарган вәгазен тыңладым. Соңрак, гаиләм бай яшәмәсә дә, җыештырып(кризис якынлашып ятканда), ике айлык хезмәт хакымны Җәмигъне төзүгә тапшырдым. Шул чакта күрдем: Япь-яшь милиционерлар да, төрле катлам(ул заманда катлам аермалыгы бик зур түгел иде) кешеләре дә күп санлы, агыла иде өлеш кертергә - төзелешкә. Акча аз җылмагандыр? Мәчет төзелешенә бер кирпеч тә алынмаганын күреп тордым. Аннан соң ... акча алмашынды, акча янды. Мәчет тирәсендәгеләр(ул заманда әле!) коттеджлар салды, машиналар алды, - дигән хәбәрләр булды. Урам сүзен сөйләмим, Чаллы Татар иҗтимагый үзәгендә ишеткәнемне әйтәм.
Инде, дин тирәсендә бөтерелгән, ул вакыттагы һәм бүгенге(дәүләт астына кереп, *сайланып*, халык сайлап куйган кечерәк дин башлыкларын ыргытып, \"Үзләре\"нә ләббәйкә итеп торырдайларны билгеләп куючылар) денсезләргә мөкиббәнмен генә түгел, нәфрәтлемен.

кигәвен гә №111, ишетмәдем дә, катнашмадым да. дуслык тәмам!

№117 (779565) / 08.09.2011 00:26:14

Мескеннәр, шул булдымы кайгыгыз?! Кәҗә сакалын ничек үстерү турындагы тилеләрнең фәлсәфәсен укып вакыт уздырасыз, тфү! Чып-чын МОКЫТЛЫК һәм МРАКОБЕСИЕ,Наданлыкның ахыр чигенә җиткәнсез!

№116 (779563) / 08.09.2011 00:18:29

Исем алмаштырып, боргаланып, М.ру дагы кайберәүләргә зыян салып йөрүче *дустыбыз*; шул исәптән, җөмлә башында баш хәреф язылырга тиешлеген инкарь итүчеләр белән чын дус була алмыйм, гафу! Ялган дусларны дилбегә озынлыгыннан да якынга китермәдем. Әгәр дә, төзәлеп, М. ру га, М.ручыларга, татарга файда китерә торган төпле фикерләр әйтә башласагыз - күп исемле *дустыбыз*, татарны яклап рельскә(монысы - шаярту) ятарлык булып өлгерсәгез - дилбегәне кыскартып та булыр иде.
(Кигәвен)

№115 (779549) / 07.09.2011 23:46:48

Разыя, мин дин белгече түгел. Мин сезгә сакал буенча галимнәрнең фикерен җиткердем. Анда язылганча сакалны озын итеп үстерү тыелмый,бәлки сакалны бөтенләй кыру тыела дигән.Мин сезгә Риза Фәхретдиннең جوامع الكلم شرحى
Җәвамигуль-кәлим
шәрхе китабын укырга тәкъдим итәм гасыр элек язылган булса да бүген язылган китап кебек.

Ә теге хатын аның туганы булырга мөмкин. Мин дә шулай ялгышкан идем ул аның бертуган сеңлесе булып чыкты.

№114 (779469) / 07.09.2011 20:25:10

RIM тагын сина сорау. Менэ берэу бик тузынып, хатын -кызлар ир атлар белэн бер табында утырырга тиеш тугеллэр дип вэгазь сойли, э узен узем курдем, эш урынында ярым карангы булмэдэ чит хатын белэн икэудэн икэу генэ чэй эчеп утыралар. Кайда дореслек, кайда гаделлек? Узем хатын-кыз буларак дорес, тыелырга тырышам, тик башкалар да курэ бит. Менэ хикмэт кайда......Гонахылы да булып бетэбез инде ахрысы, Аллах Тэгалэбез кичерсен инде. Барыбызга да туры юлны курсэтсен инде...

№113 (779465) / 07.09.2011 20:16:20

RIM, рэхмэт бик зур. Тик менэ мине нэрсэ борчый.

Ислам дине бик нечкэ, гадер. Хэр вакыт бары дореслеккэ, чисталыкка онди. Узем биш вакыт намазны калдырганым юк, элхэмдулиллэх. Уразаны яшьтэн тотам, Аллах тэгалэм кабул кылсын. Куберэк укырга тырышам, куберэк белергэ телим. тик менэ купме куберэк белгэн саен, сорыйсы сораулар гел арта тора.

Менэ Корьэн гел дэ тигезлеккэ, гаделлеккэ ,дореслеккэ чакыра. Моселман кешесе моселманга туган ди. ТАГЫН БЕР СОРАУ: э менэ нигэ моселманнар моселманнар белэн хэр вакыт гел нигэдер спорлаша, тарткалаша, хэр берсе узен гел дэ остенлеккэ чыгарырга тели. узен башкалардан гыйлемлерэккэ саный, бер-беренэ юл куймый, бер-бересен мэсхэрэлэп ташлый? Кая тигезлек? Менэ тагын, моселман кешесе буларак, сакалларын да барысы да гел бер чама калдырмый, санп тормыйм, узегез дэ белэсез, кайсынын кендеккэ чаклы. кайсынын кукрэккэчэ, кайсынын чуть кенэ беленеп тора. Кайсы ботенлэй сакал йоретми. Димэк ул узен моселманга санап йорсэ дэ, сакал кыруны гонахка санамый булып чыга тугелме? Кая сон монда ГАДЕЛЛК RIM туган? Зинхар барыбызга да ике генэ суз белэн булса да анлат. хоть ызгышып ятмас идек... Хормэт белэн бик рэхмэтле булыр идем.

№112 (779457) / 07.09.2011 19:23:14

Ученые мазхабов о ношении бороды:

Ханафитский Мазхаб:

Мухаммад ибн Хасан сказал: Абу Ханифа сообщил нам от Аль-Хайсама от Ибн Умара, да будет доволен ими Аллах: \"То, что он брал в руку бороду, и отрезал все что было под ней (рукой). \" Мухаммад сказал: \"Этого мы и придерживаемся и это слова Абу Ханифы \" (Аль-Асаар 900) Этого мнения придерживаются и все Ханафиты.

Ибн Аль-Абидин сказал: \"Брать от бороды (то есть укорачивать её) без взятия её в руку (то есть меньше одного ухвата руки). как это делают некоторые Морокканцы и женоподобные мужчины, никто этого не разрешал\" (Аль-Хашия 2/417) А так же он сказал: \"Запрещается мужчине отрезать свою бороду (полностью)\"

Шафиитский Мазхаб:

Шейх Ибн Раъфата в своей книге \"Хашияту Аль-Кафия\" пишет: \"Поистине Шафии в своей книге \"Аль-Умм\" указал на то, что сбривание бороды является харамом\" и на это же указали Аз-Заркаший и Аль-Халимий в \"Шуъб Аль-Иман\" и Аль-Куффал Аш-Шаший в \"Махасин Аш-Шариа\" на то, что сбривание бороды является харамом. Так же в \"Шарх аль-Уббаб\" упоминается, что Два шейха (имеются ввиду Ан-Навави и Ар-Рифаи) сказали: \"сбривание бороды является нежелательным действием\". А Шейх Аль-Азраий сказал: \"Правильно (достоверней) запрет на её сбривание\"

Аль-Хуляйми сказал: \"Нельзя никому сбривать свою бороду и брови, даже если (кто-то) сбривает усы, то в сбривании их есть польза, а именно чтобы к ним не прилипал жир пищи и его запах не желаемый им, в отличии от сбривания бороды - это известно что неправильно (порок), и уподобление женщинам, и подобно кастрации (отрезанию полового органа)\". (Аль-Иъляям либни Аль-Муткин 1/711).

Ан-Навави в \"Шарх Аль-Муслим\" (3/151)сказал о отпускании бороды и смысле слов \"отращивайте, отпускайте\": \"Их весь смысл означает - оставления её (бороды) саму по себе (так как она растет) это явно видно из хадиса и то о чём говорят его выражения и это то, что сказала группа наших товарищей и др. ученых. То что избирается (из смыслов), так это оставление бороды расти самой по себе и не подвергать её каким бы то не было укорочениям вообще.....\"

Маликитский мазхаб:

Имам Малик сказал в \"Ат-Тамхиде\" : \"Харамом является сбривание бороды, это делают только женоподобные мужчины\"

Шейх Ад-Дасукъий сказал в своем примечании к \"Шарх Халиль\": \"Запретны мужчине (для сбривания) борода или усы...\"

Аль-Къуртубий сказал: \"Нельзя брить бороду, выщипывать её и подстригать её\"

Ан-Нафравий в \"Аль-Фаваких Ад-Дивани\" сказал: \"И для тебя уже стало явным из этого, что Шафиитским мазхабом считается запрет на сбривание бороды, а слова о нежелательности опровержены и не берутся во внимании\"


Ханбалитский мазхаб:

Известно, что Имам Ахмад говорит, что отпускание бороды - Ваджиб, и что можно укорачивать её если она привышает в длине один ухват рукой, как это делали сподвижники, а так же известно, что ученые этого мазхаба держатся мнения о запрете сбривания бороды.

Шейх Ибн Таймийя сказал: \"И является запретным сбривание бороды\" а так же сказал: \"И исходя из достоверных хадисов, сбривание бороды является запретным, и никто это не разрешал\" и так же сказал в \"Шарх Аль-Умда\":\"Что касается отпускания бороды, то её нужно оставлять и если взять (подкоротить) то, что превышает одного хвата руки, то это не является нежелательным, на это указывает, то что было преведено от Ибн Умара и это же касается того, что разлетается от неё (бороды в разные стороны) \"

Ибн Муфлих сказал В \"Аль-Фурууъ (1/92)\": \"Отпускает свою бороду по мазхабу, пока её длина не станет нехорошей,(странно выглядить, необычно),но сбривание её является харамом\"

№111 (779442) / 07.09.2011 17:42:08

кигәвен дус,чаллыда Җәмиг мәчетен яклап урам җыенында катнаштыңмы???
боргаланмыйча гына туры итеп әйт!
катнаштыңмы?
әгәр юк икән,алга таба синең белән язышу түгел,сине ачуланып та язмаячакмын.
әгәр чыккансың икән,ихтирамым артыр. дустәнә яшәрбез,обещаю.

№110 (779431) / 07.09.2011 17:04:43

Ураза Гаете көнендә, күпме ямьсез сүзләр,... тәмсез телләр ... Әйбәт түгел, милләттәшләр.

Татар җыелышып, бердәмлеген күрсәтә ала икән, без сөенергә тиешбез дә - юк шул ...

№61 нең - тәмле, №62 нең - дөрес сүзләреннән соң, *манчучылар котырган*.

Авырмаган вакытта ураза тоттым, шөкер. Җәмәгатем мәчеткә йөри, ураза фытырларыбызны(үзенекен, минекен һәм балаларныкын) илтеп, шунда(мәчеткә) тапшыра.

№109 (779418) / 07.09.2011 10:15:13

RIM,Нурисламмы, кактусмы, анлатыгыз эле менэ, нигэ хэзерге мэчет эхеллэре бик озын, кукрэккэчэ сакал йортэлэр? Бу кайдан чыккан, нигэ, шулай кирэкме? Ярый, элек бабайлар матур гына сакал йортэдер иделэр, э бит хэзер бигерэклэр дэ озын йортэлэр. Анлатсагыз иде, тик скандалсыз, башкаларны мэсхэрэлэми генэ, бит Ислам динендэ-" моселман кешесе икенче бер моселманны ботен халык алдында мэсхэрэларгэ, ана яман сузлэр атарга тиеш тугел"- диелгэн. Алдан, бик тэ рэхмэле булыр идем.

№108 (779330) / 06.09.2011 13:22:01

Рэмзия,Гэзизэ кызын ни хэллэрдэ.Таза- саумы?Инде мэктэпне бетергэндер.Кечкенэдэн матур иде.Хэзер тагы да чибэрлэнгэндер инде.Сагындым,бер килеп китэм эле.

№107 (779329) / 06.09.2011 13:12:47

RIM, Изге динебез, ата-бабаларыбыз тоткан динебезне, нәҗесләмәсәгез иде. Снең, диннән әллә кайчан аерылып, Коръәни кәримне үзенчә тәсфирли башлаган (иске гарәп телен аңламыйча) бәдәви гарәбеннән ишеткәннәрең, әби-бабаларыбыз тоткан 1000еллык диннән югарырак түгел!
Лә иләһе илаллаһы, Мөхәммәде рәсүл Аллаһы.

№106 (779322) / 06.09.2011 12:13:53

RIM, хай шәп әйткәнсең!

№105 (779320) / 06.09.2011 11:36:07

эйтим эле , |||,мин бер АЛЛАГАгына ышанам ,муллага юк|||| көлдереп үтерәсез. Күп кеше шулай ди. Үзләре Аллаһ кушканны үтәми (намаз, Ураза,) тыйганнан тыелмый (харам). Ә ислам да булмаган мәет ашлары үткәреп шул ышанмаган имамны чакырып ашата-эчертә, акча бирә. Сүздә болай , ә гамәлдә тегеләй.

№104 (779316) / 06.09.2011 10:42:31

Биш тапкыр намаз укучы ирлэр,зинахар ойдэ намаз укыганда артыгызны булмэ тактасына каратыгыз.Куше авылда бер хатын, ире намазга басып,саждэгэ киткэч,арттан комганын борган.Ник бордын,гамэлсез калдырасын бит дигэч,ойдэ эшэр куп,эш беткэч,уйнарга ярый,Тукай шулай кушкан дигэн.

№103 (779313) / 06.09.2011 10:17:06

Монда язып уткэнчэ ,мин бер АЛЛАГАгына ышанам ,муллага юк . Ченки авылда кеше эйберлэре урлап йрилэр дэ шэхэргэ китеп 2 ел да утми уже мулла ,кеше эйбере урлап йргэн кеше мулла була аламы ? эйтегез эле шуны .

№102 (778825) / 31.08.2011 21:21:40

"Революциягә
кадәр кулланылган ифтар сүзе" бик тиз үз урынын алды.Байлар һәм хәерчеләр сүзе яңалык булмас.
Бари Алибасов әйткәнчә:Вперед,семимильными шагами в средневековье.

№101 (778794) / 31.08.2011 14:49:54

ТНВ курсэте бугай хаж турында:зэм-зэм суы эчэ торган кружка чылбырлап куелган(димэк,анда да урлашалар)
байлар жилэк-жимешле,кондиционерлы палаткада тора ала,акчасызлар-ничек булдыра ала инде.Эйткэн булалар тагы,хажда бар да тигез дип..........

№100 (778793) / 31.08.2011 14:45:25

Голчэчэк
ТВ дан куреп калдым,анда ниндидер лозунгмы,плакатмы эленгэн иде.
"Бедняк,которому ты помог,откроет ворота в рай" иде бугай.Бай хэм хэерчегэ открыто булэ башладылар!

№99 (778790) / 31.08.2011 13:51:15

Ифтар мәҗлесенең үткәрелүен хуплыйм гына, ләкин мөфтинең республика телеканалыннан "Мәҗлесебезгә байлар да, хәерчеләр дә килә ала", - дип чакыруы бик матур яңгырамады дип уйлыйм. Диндә нигә андый бүленеш ул??? Гомумиләштереп, "Ураза тотучы яисә барлык мөселман кардәшләрбезне ифтар мәҗлесенә көтеп калабыз", - дип әйтеп булмадымы икән? Гаффу итегез, күңелгә тигәнгә язам.

№98 (778787) / 31.08.2011 12:20:54

рәхмәт

№97 (778786) / 31.08.2011 12:13:09

Черный рис один из самых полезных продуктов на земле, а если выбирать из злаков, то он занимает первое место. Но чем же, так хорош черный рис?

Прежде всего, нужно обратиться к питательным веществам, входящих в состав этого злака. В черном рисе большое количество белка, в состав которого входят 18 полезных аминокислот. Так же в этом злаке очень нужная для человека фолиевая кислота и витамины группы B и Е. Причем чтоб пополнить необходимый запас фолиевой кислоты достаточно съесть стакан черного риса.

Это еще не все. В черном рисе есть большое количество минералов: магний, фосфор, цинк и марганец. Что касается дневной нормы, в том тем же стаканом черного риса ее можно восполнить на 2/3.


Черный рис содержит меньше вредного натрия чем его белый собрат, а жиров и холестерина в нем нет вообще.

Черным рис делают антоцианы – это полезные антиоксиданты. Они же входят в состав черники и тоже окрашивают ее. Антиоксиданты черного риса поглощают вредные молекулы, способны укрепить артерии и предотвращают разрушение ДНК, что способствует уменьшению риска заболеванием рака.

Черный рис испокон веков использовался китайской медициной. В древности в Поднебесной черный рис прописывали для стимулирования желудка, для улучшения работы надпочечников, зрения и потенции. В древних трактатах черный рис называют “рисом долголетия” и “рисом питающим кровь”.

Еще несколько причин употреблять черный рис: он противодействует выпадению волос, восстанавливает организм женщины после родов и полезен при малокровии.

Одним из сдерживающих факторов распространения черного риса является его малый ореол произрастания. Он растет в Китае, США и Канаде. Причем китайский рис не такой полезный как американский. Там его употребляли в пищу коренные жители – индейцы за долго до прибытия первых колонизаторов. За поля дикого черного риса случались войны между индейскими племенами.

Кроме относительно небольшой области произрастания еще одним “минусом” черного риса является отсутствие в его составе двух нужных аминокислот. Но это восполнимо. Одним из вариантов может стать добавление к блюду с черным рисом немного бобовых.

У черного риса грубая кожица, поэтому перед приготовлением его нужно залить водой. Лучше это сделать на ночь холодной водой. После чего рис можно погрузить в кипящую подсоленную воду. Воды должно быть в три раза больше риса. Через сорок минут рис приготовится и увеличится в 3-3,5 раза.

№96 (778785) / 31.08.2011 12:11:16

иии, кара дөгене бик вәжний кибетләрдә генә саталар шул аны) беләбез, беләбез...

№95 (778780) / 31.08.2011 10:54:28

Иркә, кара дөге нинди нәрсә ул? Син нәрсәне имела ввиду? (карабодай түгелдер бит?)


Иркә №66 (778698) / 30.08.2011 / 10:56
Юк мин тыңларга барам. Ария җырлый алсам, монда утырмас идем әле)))))Гүбәдия авыр азык. Яратмыйм.Аннан йөрисез пиченнәрем, теге җирем, бу җирем дип.Кара дөгене бернәрсәсез, әзерәк майда пешкән суган белән яратам.

№94 (778778) / 31.08.2011 10:40:24




ТАШБАКА № 28




№93 (778777) / 31.08.2011 10:39:08



ТАШБАКА:


Бу кешеләрнең куңелләре саф. Алар динебез кушканча тыйганыннан тыелганнар, вакытында намазын укыганнар. Авыз ачуны да еш кына бәйрәмчә итеп авыз ачалар...
Динебез бары яхшылыкка гына өйрәтә. Әлбәттә дин тотучылар арасында да очраклы кешеләр бардыр. Кешеләр арасында куңеле белән динебез кушканча яшәсә дә тормышта дини кануннарны тулысынча ути алмаучылар да куп. Дини бәйрәмнәрдә андый кешеләр бик куп була. Чөнки урыс хөкумәте мөселман динен куп еллар буе кимсетергә , кыерсытырга тырышып яши. Телебезне, гореф гадатләребезне генә тугел динебезне дә бетерергә тырыша. Бугенге көндә динебез ул татарны милләт буларак саклап калу өчен бердән бер терәк диярлек. ЧЫН ТАТАРЛАР ДИНЕБЕЗГӘ ТАРТЫЛЫРГА, АНЫ ХӨРМӘТ ИТӘРГӘ, ДИНЕБЕЗ БУЕНЧА ЯШӘУЧЕЛӘРГӘ ИХТИРАМ БЕЛӘН КАРАРГА ТИЕШ. Аллага шөкер, соңгы елларда динебезгә тартылу олы кешеләр арасында гына тугел, яшләр арасында да артты. Узләре дин кануннарын ути алмасалар да кайбер ата аналар еш кына балаларына дин юлыннан китәргә булышып йориләр. Димәк динебезнең киләчәге бар.
Шул ук вакытта бәйрәмгә килгән кешеләрдән гаеп юллап утыручы Иркә ишеләр бик тубән кешеләр. Андыйлар кешеләрне пычратып, шуның хисабына узләрен чиста, акыллы, булдыклы итеп курсәтергә яраталар.

№92 (778776) / 31.08.2011 10:36:29




ТАШБАКА № 28





№91 (778766) / 30.08.2011 22:55:30

Әй туганнар, 100 ел көтте халык бу ифтарны диделәр. 1000 кешенең яртысы журналистлар иде, шунысы гына хафага салды. Аннан соң Казан өчен бәлки шулайдыр, әмма безнең өчен шулкадәр зур вакыйга дип әйтмәс идем. Безнең кечкенәгенә шәһәрдә бер мәчеттә 30 көн буе көн саен 600-700 кеше ифтарда катнашты. Бөтенесен шәһәр мөселманнары үзләре күтәрде. Бер гарәп доллары да кермәде. журналистлар да килмәде... Ихласлык кирәк, ихласлык туганкайлар

№90 (778759) / 30.08.2011 21:52:34

Милләтебезнең йолаларыннан, уткәненнән,хәзергесе турында фикер аралашканда \"\"Ә МИҢА НИШЛӘП МОНАН ФАЙДА ЮК\" дигән формада төрлечә зарланып утыручылар шактый еш куренә. Кайбер кешеләр узеннән яхшырак яшәуче,эшләучеләрдән гел көнләшеп яши. Тел тегермәнең генә әйбәт эшләп, башкача юнле рәтле эш курсәтә алмаган мескеннәр эше бу.
Куршеңдә берук андый куршең яши курмәсен. Кара көнчеләр бик куркыныч кешеләр. Алар Һәр гамәлеңннән кимчелек, начарлык табарга тырышалар.
Дин тотучылар арасында төрле кешеләр бардыр. Һәркемнең уз эше. Әмма бу кешеләрнең гамәлләреннән начарлык кына юллау- бу тубән җанлы кешеләр эше.
Иң начар дигән кешеләрнең дә яхшы яклары була. Аны курә, таба белергә генә кирәк. Дин юлына басучылар арасында да элегрәк ялгышлыклар кылган, дин кушканның киресен эшләгән кешеләр дә бардыр. Ләкин бит кеше узенең ялгышлыкларын аңлап дөрес юлга баскан.Бөтенләй башка тормыш белән яши башлаган кешеләр куп. Кеше генә тугел, дурт аяклы ат та абына. Шуңа да кешеләрнең яхшы якларын курергә тырышырга кирәк.
Көн азагында булса да барыгызны да Бәйрәм белән котлыйм! Исәнлек саулык, тазалык байлык теләп калам барыгызга да!

№89 (778758) / 30.08.2011 21:52:05

чын татар.
если поздно,тогда квыряйся...

№88 (778756) / 30.08.2011 21:48:27

666.
бу гает көннәрендә каберләрне зират кылу яхшы гамәль исәпләнә.
җимеш агачын утыртуны бик өнәп бетерми шәригать.

№87 (778755) / 30.08.2011 21:47:56

әднәке,очень остроумно,сам придумал или помогли.
Бүгенге көнне соң инде...
Тоже мне диндарлар. 

№86 (778752) / 30.08.2011 21:35:50

Минем эби-бабайлар мэрхумнэр инде,еракай гомер буе ураза тотты,дин бетте дигэн чакларда да,авырса да.Ифтар дигэн суз ишеткэн булмады.Что-то аны сагынам бу арада,елыйсы килэ искэ тошэ дэ,янына сирэк бара идем,туганнан бирле караса да(эти-эни кон-тон эштэ)Мин улгэч каберемэ жимеш агачы утыртыгыз дия иде.Хаман ути алмыйм шуны.....

№85 (778750) / 30.08.2011 21:27:13

Карале,әднәке,главный мәчет дип \"Кол Шәриф\"не признавать иткәннәр иде бит:sm17
\"Мәрҗәни\" бит \"Кол Шәриф\" булганчы гына \"главный\" иде.
Ә моңарчы ничә ел ярады ич әле "КОЛ Шәриф" мәчете.Минемчә сәбәп башкада.

№84 (778747) / 30.08.2011 21:15:33

по поряду.

666,
синең әби-бабаең яшьрәкләрдер ахрысы. эрвәлюсиягә кадәр ифтар иде...

чын татар.

гүмер буе Мәрҗәни мәсҗете Главный мәсҗет булды. Кол Шәриф мәсҗетенә барганым юк. Дөрес эшләгәннәр.
1965 еллардан бирле,егет чактан, Мәрҗәнигә килдек,шунда гыйбадәт кылдык.
Казанда СССР вакытында "эшләп" килгән мәсҗет!!!!
статусы зурырак!

№83 (778742) / 30.08.2011 20:44:09

Тагын бер кат сорыйм әле,ни өчен төп Гает бәйрәмен Кол Шәриф мәчетендә уздырмадылар? Сәбәбе нидә икән?

№82 (778731) / 30.08.2011 19:20:31

Иркэ №16- точно туса,дини рублёвка,ул джинсылы кызлар анда нишлэп йори инде,хэчтерушлэр!
Ил №13-авыз ачтыру мэжлесенэ(кайчан гына ифтар мэжлесенэ эйлэнде сон эле ул,гомер-гомергэ эби-бабайлар авыз ачу дип эйтэ иделэр,гарэплэштереп бетерэлэр инде биллэхи!)авыру,гарип,ятим бэндэлэрне чакырсалар шэбрэк булыр иде,карт-корыны.Ул бит аларга тамак туйдыру гына тугел,кеше б-н аралашу да.Только белмим ул дини тусовка алар б-н рэттэн утырыр иде микэн?************ЮК!!!!!!!!!!!!!!

№81 (778728) / 30.08.2011 18:47:33

Тагы ачуланырлар микән? Шулай да бераз дөреслекне ачыйм әле. Соры корт хатыны белән бергә, иртән иртүк Гает намазына китте. Сәдакасын да мулдан биргәндер, аннан һәрвакыт сер ясый. Сәдакасына өстәп, бүген бер сарык итен дә таратып бетерделәр.

№80 (778726) / 30.08.2011 18:01:31

Реалда болай сөйләшеп утыра алмас идегез әле, кайсыгыз кая качышып бетәр идегез, ярый инде, кәгазь түзә ул, шул исәптән монитор да дәшми))))))) Әмма дә ләкин мин таңнан торып килгән авыл апаен чәй эчермичә җибәрмәгән булыр идем. Бездә дә булды ифтар ашлары, килгән кунакны кире бормадык, дәүләт кунак ашатканнан гына бетми, беркем дә ашап бетереп китми. беткән саен өстәлеп кенә тора, Ходай бирә ул, юмарт кешеләрне ярата. Авыл апае юри сынар өчен сораган, сез сараннар монда чын йөзегезне генә ачып биргәнсез.

№79 (778719) / 30.08.2011 16:54:50

Тагын бер фикер, синнэндэ агрессивныйрагы юк эле монда,уз-узенне курмичэ утырасын,козгегэ хотяба кара..

№78 (778718) / 30.08.2011 16:51:10

Эйтэм бит, тотып ашарга эзер булып утыралар дип. Бигрэк агрессив халык утыра монда.

№77 (778717) / 30.08.2011 16:18:05

күк бүре, Тагын бер фикер дигэн кеше шашкан инде ул,узен курсэтергэ кирэк бит,гонах кылалар да ,аннары ураза тоткан исеме ясап кычкырып сойлэп йорилэр,узлэрендэ булмаган акылны кешегэ такмакчы булалар.ТФУ китегез,Ходайдан оялыгыз ичмасам,бэндэлэрдэн оялмасагыз...

№76 (778716) / 30.08.2011 15:47:27

күк бүре, менэ хэзер канэгать гафу

№75 (778715) / 30.08.2011 15:42:55

юк мин ач түгел.
җавап бирим әле,сорыйм әлегә.
мин иркәнең сез әйткән ялгызлыгы турында әйтмәдем,анысының миңа кирәге юк.....
сүзем башка-дуслар,дуслык-туганлык турында.

монда сез әйткәннәрне күп яздылар,с-гә проблема юк,иргә дә хатынга да.андамыни эш.
иркәнең кыргыйлыгы,кеше белән дус була алмавы турында,ә с-гә нон проблем.
күңел байлыгы турында әйтүем.

җаваптан канәгатьме?


янә бер фикергә.
һич юк!!! кыегын да мыегын да эзләмим,һәрберебезгә үзенеке...
син тучне мөселман түгел,тыйнаксызлыгың чиктән ашкан. кем әйтә әле сиңа мин мөселман дип?

шул күз буяулар гайрәтне чикерә шул №74!!!!!!

№74 (778714) / 30.08.2011 15:21:55

Тагын бер фикер, сез Админнын ураза тотасызмы дигэн сораштыруын карагыз эле,анда тотмаучылар кубрэк курсэтелгэн,так что ураза тотсан чык моннан пэри туенда утырма,гонахка батарсын жэ,бигрэк кеше ойрэтергэ оста инде узегез,куз буый белэдэ инде бездэ моселман дин кардэшлэр.

№73 (778713) / 30.08.2011 15:10:18

Без Моселманнар дип, кешедэн кыек эзлэп, тотып ашарга эзер булып утыралар, кай берэулэр. Моселманнар андый булмый ул, алар, тыйнак була.

№72 (778712) / 30.08.2011 14:54:11

күк бүре, нигэ сон сез кешене ялгызлыгына бэйлэнэсез? кем эйтте сон ул ялгыз хатын дип,может анын эллэ кемнэре бардыр,усалдан курыкма юаштан курык дигэн эйтем туры килэ монда! менэ миндэ ялгыз мине син тик утыра дип белэсенме ир котеп,юк жанкисэгем ирлэр хэзер бер сызгырсам йогереп килеп житэлэр! нигэ кешегэ кунакка йорергэ бер тэлинкэ аш ашар оченме? мин мэсэлэн кунакка йорергэ яратмыйм ,кунака йорергэ яраткан кешене мин ач буре дип белэм.

№71 (778711) / 30.08.2011 14:49:16

иркә гә, сладкий бн соленыйдан кем отказать итэр икэн? узендэ яратасын бугай андый нэрсэлэр

№70 (778708) / 30.08.2011 13:51:25

язганнарыңны укыйм да,бигрәк ялгызлыкта икән бу хатын дип уйлап куям.
өч бәйрәм дип әйтәләр бүген,наде җе.

берәр мөселман гаиләсе юкмы ни соң кунакка барырга? ариягә барганчы.
сизенә идем,япа ялгызлыгыңны,бу кадәр дип уйламый идем,Казанда торып.

№69 (778706) / 30.08.2011 13:45:52

тозлаган кыяр белән,әчегән кәбестәне дә ярата торгансыңдыр әле,Иркә.
Красный да зеленый,горький да соленый....?

№68 (778705) / 30.08.2011 13:43:34

Чын татар молодецта инде узен.ботен жиргэ олгерэсен.Безнен халыкта була торган гына олгерлек.Гаеттэ булдынмы сон.

№67 (778703) / 30.08.2011 13:30:41

утерден,иллә дә дөрес язгансың,намуслы чын татар хатыны икәнсең!Алайса бары да дин ширмасы артына качып белый-пушистый булып утыралар. 

№66 (778698) / 30.08.2011 10:56:03

Юк мин тыңларга барам. Ария җырлый алсам, монда утырмас идем әле)))))Гүбәдия авыр азык. Яратмыйм.Аннан йөрисез пиченнәрем, теге җирем, бу җирем дип.Кара дөгене бернәрсәсез, әзерәк майда пешкән суган белән яратам.

№65 (778697) / 30.08.2011 10:52:48

Но Аллам сакласын.Сәдака өмет итәргә язмасын Ходай. Сәдакага ялгыз карт хатыннар гына лаек дип саныйм.

№64 (778696) / 30.08.2011 10:49:10

Арияәңне үзең генә башкар инде,рәхмәт! Пицца ашамыйм,гөбәдия куда не шло.

№63 (778695) / 30.08.2011 10:48:27

Иркә, син операны монда тынлый аласын

№62 (778694) / 30.08.2011 10:48:14

Зәкятны бездән Россия дигән дәүләт тиреләрне тунап, сыдырып ала. Ул ислам дәүләти булганда гына карала ала.
Фытыры үземә тиеш дип беләм. Түләмәгән бурычларым бар. Иждевениедә балам бар әлегә.

№61 (778693) / 30.08.2011 10:44:57

Ну, нәстәләр пешердегез гаеттән кайтучыларга? Мин 6дан торып өйгә кайткан эш эшләдем әле))))Менә коймак пешерергә торам. Эсвижий слива варинҗәсе белән чәй эчәргә.Кичкә пицца. Памидур күп чак.
Кайсыгыз килә инде опера тыңларга? Нүжели берүзем инде. Апаны чакырырмын инде.

№60 (778692) / 30.08.2011 10:44:21

менә шул шул, ярыйла бер-беребезне чын кунелдэн ашата алсак!хэзер бит куршендэ бер чашка чэй эчеп чыксанда артыннан сойлэп кала,чэй янына бер нидэ алып кермэгэн дип.Хэзер кешегэ буш кул бн керептэ булмый синен кебеклэр янына.Безнен янда айлаган да майлаган булып утыралар,без китугэ артыннан чэйнэп калалар кол сибеп.Мин узем Аллага ышанам но муллага юк.Хэзер кешедэ иман калмады,показуха ботен нэрсэ.Пиар.яулык бэйлэп намаз укыган булабыз,э узебез бикинидан Турция дэ ял итеп кайтырга уй йортэбез башыбызда.Шэрэ ирлэр боты карыйбыз,яулык читеннэн генэ.Кая инде монда хаклык???????????????????

№59 (778691) / 30.08.2011 10:43:20

Авыл апае,син Зәкят белән Фытыр садәкасен бирдеңме?
соры к.,Иркә,к-ен, бирдегезме?

менә шуннан башларга кирәк иде,сүз керәштерүне.

№58 (778690) / 30.08.2011 10:37:27

Ялгышасың. Мин авылда торам.
Казанда торсам да анда бармас идем,Аллаһе үземә сездәйләрне ашатырга,нигъмәт бирсен дим.
Кеше ризгына Аллаһы калдырмасын.Үземнең хәләл малымнан, сездәйләргә бирерлеге дә калсын дип сорыйм Аллаһедән.

Аллага шөкер,ач түгел,Үзбәкләр плауына кызыкмыйм. Үзбәкләр молодцы, татарлар әзерләмәгән шул ул ризыкларны. Ашарга гына әзер татарлар,в том числе татар башын да.
Админ сөртмә!!

№57 (778689) / 30.08.2011 10:37:17

Иркә, Кактуста,Нурисламда ураза ае гына бетсен хэзер ызгышырга керэлэр безнен бн! ураза тотып гонахларын юмакчылардыр инде,ярый Аллах кичерсэ узлэрен.

Тоткан уразаларыгыз МОБЭРЭК булсын кадерле дин кардэшлэр!!! тынычлыкта муллыкта яшик ИНШАЛЛА!

№56 (778688) / 30.08.2011 10:33:04

Дуслар, пылаулар жалкы түгел)))) ашасыннар))))))

Менә шушы эссе озын көннәрдә Аллаһы хакына түземлек күрсәткән чын мөселманнарга хөрмәт зур, һәм ураза гаетләре мөбәрәк булсын барчасының!!!

Кактус, Нурислам, Исмәгыйль тоткансыздыр бит, тоткан уразаларыгыз кабул булсын. Чын күңелдән әйтәм.Ураза гаетеләрегез мөбәрәк булсын!Бүген бәхәсләр көне түгел.)))))

№55 (778687) / 30.08.2011 10:31:49

менә шул шул, без бер кашык пылауга калган кешелэр тугел,ЭЛХЭМДУЛЛИЛАХ,без кермэгэч сезгэ кубрэк калгандыр инде

№54 (778686) / 30.08.2011 10:28:01

Иманлы бәндәләр,сулай пчрак атып утырмыйлар шул.
Әйтерсең хәрәм ашамыйсыз,ярый кертмәгәннәр.
Теге Төлке һәм йөзем мәсәлендәге кеби. Сезгә эләкмәгәч харам булган. Кереп ашаган булсагыз да гаеп тапмый чыкмас идегез,то тозы юк,то борычы артык,то мае җитмәгән.....
Аллам сакласын сездәйләрдән.

№53 (778685) / 30.08.2011 10:22:22

әй авыл хатыны, авылдан килгэн апанны ике кашык пылау бн дэ сыйламас иден биллэхи,ТФУ!

Ничек ул пылаунны тынычлап ашар иден икэн? йорэгенэ яткызып кеше тонге юлчыны да кертеп чэй эчерэ,далада йоргэн кешегэ сугда бирэлэр! син авызыннан майлар тамыза тамыза,узбэк пылавы ашар иден,майлары агып тоште сортеп ал

№52 (778684) / 30.08.2011 10:21:46

әй авыл хатыны, син кайчан шәһәрләшеп өлгердең соң әле, мәгънәсез. Бераз иплерәк булган булсаң, син адәмчә җавап язар идең, синең тоткан уразаң сукыр бер тиен, өметләнмә дә, кабул булмый ул синең!Админ сөртсә сөртсен!

№51 (778683) / 30.08.2011 10:17:11

Авыл апае, игьтибар итмэ наным! алар хэрам пылау ашап шашкан халык.Хэрам ни дэ хэлэл ни....

№50 (778682) / 30.08.2011 10:11:35

әй авыл хатыны, гөнаһысы сиңа булсын!

№49 (778681) / 30.08.2011 09:59:13

№45! син плау ашарга ,на халяву,барырга уеың. Ә бит анда авыз ачарга җыйганнар. Ураза тотмаган килеш,ни оятың белән пылау ашап утырыр идең?

Монда дин турында язып утыручылар:Иркә,Кигәвен,Соры корт,Авыл апае, берсе дә ураза тоткан кешеләр дә,намаз укучылар да түгел. Ничек оялмаенча,кеше гаепләп утыралар. Кеше ялгышырга мөмкин,эшләгәннәре чын күңелдән булсын,Аллаһе үзе белүче,гафу итүче.
Санап киткән әфәнделәр,үзегезгә гөнаһ җыеп утырмагыз.
Сезнең үзегез яхшы белгән темагыз бар,чәйнәгез шул теманы.
Тыкшынмагыз дингә!

№48 (778680) / 30.08.2011 09:46:44

Авылдан, 

Ураза гаете мыбәрак булсын! Нәсәнең гөнаһ, кемнең гөнаһлы икәнен бары Аллаһы гвна белә, синең дә, минем дә гөнаһларны кичерсә иде.


Аллаһы әкбәр!Аллаһы әкбәр!Аллаһы әкбәр!



№47 (778679) / 30.08.2011 09:45:50

Хи-хи, мин кунакны үзем ашамыйча да сыйлар идем! Ул чагында чын татар, Иркә, менэ шулай, Эйтим эле , ил дип язучылар хаклы инде, бигайбә. Монда әле япь-яшь корсаклар да күренә, пылаулы корсаклар! 

№46 (778678) / 30.08.2011 09:21:55

Авыл апае, борганнарына шиклэнмим дэ,дорес булса ишек тобендэ охраналарда булган ди бит,сорап сорап кына керткэннэр ди...

№45 (778677) / 30.08.2011 09:03:56

Әгәр пылау ашарга мин дә барган булсам, син чакырылмаган кунак, дип мине ишек төбеннән үк борган булырлар иде микән? Әгәр борган булсалар, аларның мәҗлесләре - чып-чын пиар.

№44 (778675) / 30.08.2011 08:57:28

Бизнес-онлайндагы фотолар көчлерәк. анысына да күз салыгыз ))))))

№43 (778674) / 30.08.2011 08:26:56

http://rustemzaripov.blogspot.com/2011/05/blog-pos!
Нигә дип ул кемнеңдер дәрәҗәсен күтәрү һаман халык җилкәсе аша булырга тиеш соң?
Мин бу очракта да мәҗлес халык җилкәсе аша оештырылган дим.Һәркем үз дәрәҗәсен үз тырышлыгы бн күтәрсен.№26 ны карагыз!Чын күнелдән эшләнгән мондый эш халык өчен дип эшләнергә тиештер,ә имидж өчен түгел.
Әнә карагыз,инде Кол Шәриф мәчете нәрсәсе бн гает намазын үткәрергә ярамады?Бу тагын шул кемнеңдер үз амбициясен күз алдында тотып эшләнгән эш.Хәзер монысына да бик матур гына сәбәп табачаклар.Бу да халык соравы буенча эшләнгән нәрсәдер инде мөгаен.Төкерәләр алар синең халкыңа. 

№42 (778673) / 30.08.2011 07:52:46

"Чучка пычракны һәркайдан таба", дигән урыс мәкаләлен искә төшерү катырак булыр,шуңа мәгълүм шагыйрь сүзләрен искә төшерик :
"Акны эзләгәннәр, акны таба,
Кара эзләгәннәр - карасын..."
Милли булам дип, татар инде кулланмаган, фольклор ансамбльләре гардеробын прокатка алсын микәнни соң кунаклар? Башта милли бәйрәмебез -Сабан туен татарча уздырырга өйрәнәсе бар әле безгә.Ә ислам -интернациональ дин, мөселман кардәшләр үзләре хуп күргән мода буенча киенгән, киенүләрендә гаеп кыек бар икән, җавапны тегендә баргач үзләре бирер... Элекке булдыргыч хуҗа чорында Кремльдә, мәчет хозурында,мәскәүләрне катнаштырып, сыра бәйрәмнәре, иске мөфтият рөхсәте белән рок-концертлар уздырылды, миллионнар хутка китте һәм ул "традицияне" инде тиз генә авызлыклау да мөмкин түгелдер.Һәм бүген, биредә шундый бәйрәм оештыру әлбәттә алга китеш һәм кемнәрнеңдер дәрәҗәсен күтәрә икән, бик әйбәт! Мондый дәрәҗә күтәргеч чаралар гел булып торсын...
http://rustemzaripov.blogspot.com/2011/05/blog-post.html

№41 (778671) / 30.08.2011 06:47:16

Иркэ! Хэр эштэн, хэр нэрсэдэн, хэр кешедэн яманлык эзлэу- ин зур гонах! Яратмаган кешелэрне пычрату очен интернеттан файдалану беркемне дэ бизэми. Учен, ачуын бар икэн, ул кешенен узенэ эйт, бар зэхэренне доньяга чыгарып тукмэ. Интернет Самосыр чуплеге яисэ колхоз базары тугел бит ул.

№40 (778670) / 30.08.2011 00:24:56

Татар рухы җитми монда.Татарстан башкаласы мөселманнарга төрләнә.Яулыкларын төрекчә бәйләгән хатын кызлар күңелгә ятмый.Яманлап әйтү түгел,теләсә нишләсеннәр.
Тв да ,Мәскәүнең нервысына тия башлаган мөселман бәйрәмнәре.Мәчет тирәсенә дөнья хәтле халык җыелуы борчый икән аларны.Киләчәктә аларны шәһәр читендә оештырырга кирәк ул бәйрәмнәрне дип үзләрен юаталар.Татарларны күздә тотып әйтә дип уйламыйм,Мәскәүдәге таджик,үзбәк һәм башкаларны яратмыйлар алар.

№39 (778669) / 30.08.2011 00:20:17

Иркә,тыныч йокылар!Уже бүген гает намазы тыңлага(вәгазҗ түгел)барасы бар Аллаһ боерса. 

№38 (778668) / 30.08.2011 00:17:56

чын татар, топтэн фикер йортэсен син брат....Аларга анлатыпта маташма файдасыз.

№37 (778667) / 30.08.2011 00:11:14

Чын татар!

№36 (778666) / 30.08.2011 00:10:33

Дөресен әйткәндә, катышасы түгел идем . Әмма нәүмизләр сүз әйткәч, аларны тынычландыру, Аллаһының асылын аңлатырга тырышу өчен әйтелде.

Дөресен әйтәсез, тотканнармы, юкмы, үзләре Аллаһы каршында җавап бирерләр. Тик башкалар барын онытмагыз. Сезнең мондый пиар акцияләрне за чистую монету кабул итүчеләр бар. Мин шулар өчен бу мәҗлеснең эчтәлеген яздым.
Әйе, кемгәдер күрсәтергә кирәк, ооо Татарстанда мөселманнар шулай бергә җыелырга сәләтле дип.Менә нинди кешеләр дип.Бу кешеләрнең бер җирдә йөргәне, бер бәлеш ашаганы һәркемгә билгеле. Менә җыелып пылау ашаганнар, Аллаһы исеме кушканнар сүз ара. Сүз шул турыда.

Әмма исламның асылы бу тусовкада түгел.Ислам асылы башка нәрсәләрдә.
Чын татар кагылып киткән.

№35 (778665) / 30.08.2011 00:05:01

юлчы,кай төше вакыйга соң моның?
Бу пиар-акция!Уже шул кармакка каптыгыз ә? 

№34 (778664) / 29.08.2011 23:57:14

Мондый изге ашлар хәләл акчага үткәрелергә тиеш,шуннан сорау туа:кем бу ашны үз акчасына үткәрде икән?Или тамак туйгач кем акчасына булса да ярыймы икән?

№33 (778663) / 29.08.2011 23:52:44

иң иөһиме, шундый зур вакыйганың булуы. Рәхмәт !

№32 (778662) / 29.08.2011 23:50:49

Ташбака,алтыным минем,мин бит кешечәрәк эшлщп тә була иде дип кенә әйтәм.Ә хәзерге муллаларга килгәндә,аларның күп кенә өлеше үз мәнфәгатьләрен кайгыртучылар дип карыйм мин.Аларның күбесе Аллаһка да ярыйм,иблискә дә ярыйм принцибы буенча эш итучеләр.ез моны миннән башка да яхшы беләсез
миңа килгәндә,мин Аллаһы Тәгаләнең барлыгына һәм берлегенә ышанам,Аңардан гөнаһларымны кичерүемне һәм гаиләмне исәнлек-саулыктан аермавын ялварып сорыйм.
Ничә җирдә күрдем,фәлән сәгатьтән фәлән сәгатькә хәтле мәчет фитыр сәдәкасын кабул итә,дигән язуларны.Так вот кем мина отчёт бирә ала ул сәдәкалар фәкыйрьләргә барып җитә дип?Вряд лиШуңа күрә мин фитыр сәдәкасын узебездән утыз км ераклыктагы бер йорты янган ,яшьбаласы бн урамда калган ханымга илтеп бирдем.МИнем шуңа күелем тыныч.
Ә син ,ташбака,громкие лозунги толкаешҗ.ЗРИ В КОРЕНь!!! 

№31 (778661) / 29.08.2011 23:43:45

Кызганыч, башкарылган эштән гаеп эзләүчеләр күп шул бездә. яхшы якны бер дә күрергә яратмыйбыз, үзебезгә дә читтәнрәк күз салырга өйрәнсәк иде, җәмәгать. Фотога карап кемнең ураза тотканлыгына кадәр билгеләп маташасасыз бит, моны мин әхлаксызлык, наданлык дип саныйм. Әгәр сез үзегез Ураза тоткан булсагыз, мондагы фикерләрегездән үзегез үк оялыр идегез. Шундый зур чара үткәрелгән, Аллахы Тәгалә кабул итсен!

№30 (778660) / 29.08.2011 23:41:26

Мин дә ташбака белән килешәм.Ифтар ашына кешенең кесәсенә карап та,дәрәҗәсенә карап та,буй-сыны һәм кигән киеменә карап та чакырмыйлар.Анда "матур-ямьсез" төшенчәсе дә юк.Күңеле тарткан һәркем чакырыла.Аллага шөкер,ай буе (без авылда торабыз) мәҗлескә йөрдек,үзебез дә чакырдык.Табын артында син тегенди,мин мондый дип кыланып утыручы булмады,кием дә тикшерелмәде.Чөнки Аллаһ каршында барыбыз да бертигез.

№29 (778659) / 29.08.2011 23:28:20

ташбака 100% килешэм сине бн...

№28 (778658) / 29.08.2011 23:23:59

Бу кешеләрнең куңелләре саф. Алар динебез кушканча тыйганыннан тыелганнар, вакытында намазын укыганнар. Авыз ачуны да еш кына бәйрәмчә итеп авыз ачалар...
Динебез бары яхшылыкка гына өйрәтә. Әлбәттә дин тотучылар арасында да очраклы кешеләр бардыр. Кешеләр арасында куңеле белән динебез кушканча яшәсә дә тормышта дини кануннарны тулысынча ути алмаучылар да куп. Дини бәйрәмнәрдә андый кешеләр бик куп була. Чөнки урыс хөкумәте мөселман динен куп еллар буе кимсетергә , кыерсытырга тырышып яши. Телебезне, гореф гадатләребезне генә тугел динебезне дә бетерергә тырыша. Бугенге көндә динебез ул татарны милләт буларак саклап калу өчен бердән бер терәк диярлек. ЧЫН ТАТАРЛАР ДИНЕБЕЗГӘ ТАРТЫЛЫРГА, АНЫ ХӨРМӘТ ИТӘРГӘ, ДИНЕБЕЗ БУЕНЧА ЯШӘУЧЕЛӘРГӘ ИХТИРАМ БЕЛӘН КАРАРГА ТИЕШ. Аллага шөкер, соңгы елларда динебезгә тартылу олы кешеләр арасында гына тугел, яшләр арасында да артты. Узләре дин кануннарын ути алмасалар да кайбер ата аналар еш кына балаларына дин юлыннан китәргә булышып йориләр. Димәк динебезнең киләчәге бар.
Шул ук вакытта бәйрәмгә килгән кешеләрдән гаеп юллап утыручы Иркә ишеләр бик тубән кешеләр. Андыйлар кешеләрне пычратып, шуның хисабына узләрен чиста, акыллы, булдыклы итеп курсәтергә яраталар.

№27 (778657) / 29.08.2011 23:09:06

чын татар,ну эйттен малай доресен

№26 (778656) / 29.08.2011 23:00:53

Беләсезме бу эшнең ник оештырылганын?Ә мин чамалыйм.Бу ифтар ашы кемнеңдер(сез чамалыйсыздыр дип беләм)имджын,татар халкы алдында менә без ниндилекләрен күрсәтү өчен эшләнгән эш.
Доказателҗство:Беренчедән,нинди генә изге эш булмасын (ислам дине тыйнаклыкны ярата),бөтен дөньяга шаулатмаска кирәк иде,икенчедән,шаулаткан очракта да ,әгәр кешеләргә яхшылык эшлисең килә икән(ярлыларга,поадресно эшләргә кирәк иде,
өченчедән,мең кешене җыясы булгач ,аны һәрбер районда(Казан) соцзащитадан список алып малоимущийларны җыеп аш үткәрергә иде.
Ә монда "күрегез безне-без нинди миһербанлы" килеп чыккан.Гонаһ булса да әйтим инде,бу маймыллану дип атала.Гафу итегез кәнишне.

№25 (778655) / 29.08.2011 22:47:58

Юк,чыннанда бит монда ураза тотучылар,хэм тотмаучылар жыелган бит,сыланып тора торган киемнэр,барысыда ураза тотмаучы кеше икэнен курсэтеп тора.Ну Иркэ тэфсиллэп карыйсында инде жентеклэп:)

№24 (778654) / 29.08.2011 22:43:43

Жэмагать, гонахларын жыеп утырмыйк...показуха булса узлэре очен инде,мина калса бик матур куренеш...Алга таба да шулай дэвам итсен...Моселман халкы очен шатланып куйдым...

№23 (778653) / 29.08.2011 22:40:40

Айрат, Иркэ эйтсэ хак эйтэ,мин анын бн килешэм!молодец ул анын хэрвакыт уз сузе,уз карашы булды бу доньяга.

Эйтим эле аппагым сина Алла ярдэм бирсен ике баланы аякка бастырырга,ымсынып калдылар дигэн сузен йоргемне кисэклэргэ булгэлэде дэ куйды,куз алдыма китердем мин,чонки уземнен шундый хэлдэ калган чагым булды,зур кыз булсам да эле дэ кунелемдэ.Курше апай мине кибеткэ йомышка жибэрде,мин монын оенэ кергэч остэлендэ маринованный кыяр курдемдэ карап каттым,авызымннан татлы сулар килде,ул чакта мина 8 яшь иде.Бу апа минем карап торганны курде бит,ярар син кибеттэн кайткач мин сина бер банка бирермен диде.Хэм бирмэде.Ничэ еллар утсэдэ шул кунелемдэ йорде хэрвакыт,авылга кунакка кайткачта ничектер курше апай менэ хэзер 1 банка кыяр кертер шикелле,ну юк.Нишлэптер минем кунелемнэн бердэ китми ул.Эби эйтэ ымсынып калгансын балакаем диде....

Менэ шулайда була бит ул.
Эйтим эле,ярар борчылма аппагым,тамагын тук,остен ботен,аларнын ике кашык пылауларына калмаган без.Уз пешергэн пылауларын узлэре ашасыннар,ул пылаунын ничек пешкэнен бер Алла гына белэдер.Куз буярга ярата инде бездэ дин эхеллэре хэм турэлэр.Исен китмэсен.

№22 (778651) / 29.08.2011 22:34:18

ураза тотмаучылар белән тотучылар бергә булгач, ни була? Тусовка була? Дини тусовка? Тусовканың үзәктәге кешеләре була һәрвакыт. Шулар исемен атадым.Нинди гөнаһ? Аллам сакласын!

Аллаһы әкбәр!Аллаһы әкбәр!Аллаһы әкбәр!

№21 (778650) / 29.08.2011 22:28:15

Особо ураза тотканы сыланып торган җинсы кигәне...5 рәсемдә.23 рәсемдәгеләр бик ураза тотучыларга охшап тора))))Ялгышсам, гөнаһы үземә инде...

№20 (778649) / 29.08.2011 22:24:16

Айрат, 

нинди гөнаһы сүзе әйттем?

Ураза тотмаганнар җыелган дипме??? Ялганмы бу? Дөреслеккә туры килмиме?
Тагын кайсы гөнаһ тагы?
Бергә җыелу яхшы дидем.Миңа калса, Аллаһы каршында икейөзлеләнүдән дә зур гөнаһ юк дип беләм.
Азатлык язганны яздым. Хактырмы, юкмы, алар намусында.

№19 (778648) / 29.08.2011 22:19:19

Бу Иркә дигән ханым кайда үсте,кем тәрбиясе алды икән? Изге Рамазан аенда да гөнаһ җыеп,эчендәге пычрагын чыгармыйча түзә алмаган.Тфү!..

№18 (778647) / 29.08.2011 22:15:52

Азатлык чакыру белән генә керттеләр, чакыруы булмаганнарга капчык белән өләштеләр дигәннәр.
Так шту Батулла белән пылау ашау турында һәркуем хыяллана алмый)))))

№17 (778644) / 29.08.2011 22:05:56

Анда бердэ ураза тоткан кешегэ ыхшаган халык юк .Киемнэрен карагыз кулаклар жыйылып килэ мени ,ураза тоткан кешенен кияфэте андый булмый ,ялгышканнар эзгенэ авырырак тормышлы халык белэн бутыйсы калган куренеш бутэнчэрэгрэк булар иде,пылауны да кул белэн бутыйлар фу . мин лутче идэ тэмле итеп пешереп ашыйм .Ничэ кул кергэн шул ризыкка .

№16 (778643) / 29.08.2011 21:47:52

эйтим эле , 

тусовка инде бу)))) дини тусовка! шуларның күпмесе тотты икән уразаны?! Күпмесе шул пылауга иохтаҗ??? Әмма бергәлек хисе тудырадыр мөгаен. Анысы яхшы. Кайчан Вәлиев белән пылау ашар идегез әле? Кемнеңдер хыялы булырга мужыт бит бу!

№15 (778641) / 29.08.2011 21:40:24

Бердэ минем ятим балаларны дэшмэделэр эле и бармыйм да узлэре ашасыннар . Мине шулай мэчеттэ алдадылар инде балалар белэн мэчеткэ йргэндэ авыр тормышлыларга ярдэм итэбез дип фоталар китереп бирдек балалар ымсынып калдылар шунда .Балаларга док ясап узлэре акча алдылар .Мина шул вакыт бик авыр булды.Балалар да бик эметлэнгэннэр иделэр ченки узлэре кереп обешат иттелэр .
Аллага шекер Алла бар, барлы юклы зарплата белэн булса да бер узем бер ярдэмсез 2баламны да аякка бастырып килэм (ирем улде ). Аллага шекер бастылар диярлек инде .Ченки гел Аллахы тэгэлэдэн йолап йолап сорый идем ярдэменнэн ташлама дип амин алда да шулай булсын .Хэзер кешедэн ярдэм сорап булмый и ярдэм дэ итмилэр авырырак тормышлы бусан .

№14 (778637) / 29.08.2011 21:17:37

оештырганнар - маладислар, эле кайчан Казан уртасында авыз ачу мэжлесе булганы бар!!! АФЭРИН ИЛЬДУС ФАИЗгэ!!!! кемнэр килсэ дэ ярый!!! хоть путин белэн медевев, кулга-кул тотышып.

№13 (778634) / 29.08.2011 20:45:47

/авыз ачу мәҗлесен,хәерчеләр ашату белән бутамыйк.(җен башка,пәри башка)./

дык. кем бутый? без бутамыйбыз


/По словам организаторов, пригласительные были розданы, в первую очередь, малоимущим, перечень которых был определен совместно с органами социальной защиты./

а вообще, естессно, мондый нәмәстәләрне үткәрү ләзем. әнә. стамбулларда йөзәр мең кешелек була.
но, без понтов уж надо.
а то \"вручение грамот\"...
тәки совок утыра башларында.

№12 (778633) / 29.08.2011 20:41:22

хохо. кайсы умник кайчан "вы просто завидуете" дигән тупой җырны җырлый башлар дигән идем...

аңламыйсыз икән, ярар, мин фәкыйрегез генә башларыгызны эшләтеп җибәрә алмам.

№11 (778627) / 29.08.2011 19:39:08

ислам динендә бае да ярлысы да бер рәттә(!) гыйбадәт кыла.

кем өенә кайтып җитә алмаган,мода авыз ачкан. гаепме бу?

авыз ачу мәҗлесен,хәерчеләр ашату белән бутамыйк.(җен башка,пәри башка).
ярар үткәргәннәр - яхшы булган. Фәезгә дә зш күрсәтергә кирәк бит...

№10 (778626) / 29.08.2011 18:57:24

Ифтар мэжелесенэ кем барса да, кабул итэлэр, Эйе. хэр- кемгэ дэ аерым чакыру жибэрэ алмасаларда, хэр кон, йозэр кат радио- телевидениедэн хэбэр булды. Э инде турэлэрне, министрларны. Разил,Батуллаларны. мофтилэрне курэ алмыйсыз икэн, монысы инде - ЗАВИСТЬ !!! Мин дэ бара алмадым, Казаннан 200 км ераклыкта яшим, тик шулай да шундый матур мэжелес уздыруларына, шундый куп халык булуына бик шатланам. Бу бит изге РАМАЗАН ае, ИФТАР мэжелесе. Анда бары да бер тигез.

№9 (778625) / 29.08.2011 18:45:51

Мин тинтэккэ анлатыгыз эле,бу нинди бэйрэм сон? нишлэп мин ишетмичэ,белмичэ калдым сон??? барган булыр идем,узбэк пловы булса да ашап кайтырга))),бик куркэм бэйрэм булган икэн бит эй,ээээххх))))

№8 (778622) / 29.08.2011 18:31:44

Хэерче ашый да китэ Илкәем, ә министрлар һәм Разилләр, Батуллалар белән җылы мөнәсәбәт кала.

№7 (778619) / 29.08.2011 17:58:01

Яхшы булган.
Мәгълүмат өчен рәхмәт сеңлем. Министрлар белән бергә гади халык булгач начармыни?
Иң гаделле шул инде аның: ярлысы, бае бергә...

№6 (778618) / 29.08.2011 17:40:24

бер карап чыккан идем бая что то не то дип. нәрсәнең не то икәне генә "барып җитмәде".

ил, 

покузоханын да показухасы булган бу. ә ничек киенгәнннәр бит малоимуәийлар... тфу!!

№5 (778616) / 29.08.2011 17:30:38

\"по пригласительным\"

\"для малоимущих\"
шәп безнең малоимущийлар. батулла разилләр, министрлар.

причем, арагыз, арәп акчасына бит тагын.

позорище.

чо-то мөфтиятнең косяклары артканнан арта бара...

№4 (778608) / 29.08.2011 16:32:55

Элхэмдулиллэх, Ислам динебез коннэн кон алга бара. Адэм баласы кем булуына карамастан, узбэкме, таджикмы, татармы - гажиз Рамазан аенда барыда Аллах Тэгалэбезнен тыйганнарыннан тыелып, кушканнарын утэп, гыйбадэтен кыла икэн, барыбыз да моселман дин кардэшлэре. Бу бик зур шатлык.

№3 (778607) / 29.08.2011 16:25:31

шәп