• 05.10-22.10 2021-2022 хоккей сезоны. Татнефть Арена
  • 17.10 "Корт", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 22.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 23.10 Рөстәм Вәлиевнең тууына 60 ел. Искә алу концерты. Филармония. 17.30
  • 23.10-24.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 27.10 "Мио, минем Мио", 6+, Кариев театры, 18:00
  • 28.10 "Ләйлә вә Мәҗнүн" , 12+, Кариев театры, 18:30
  • 01.11 Юрий Шатунов. КСК "Уникс". 19:00
  • 03.11-07.11 Ришат Төхвәтуллин. Сула. КСК "Уникс"
  • 10.11 Валерий Меладзе. Татнефть Арена. 19:00
  • 20.11-24.11 Гүзәл Уразова һәм Илдар Хәкимов. КСК "Уникс"
  • 26.11 Данир Сабиров. Ике юбилей. Моноспектакль. КСК "Уникс". 18:30
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. "Фәрештә түгел". УНИКС
  • 14.12-19.12 Илсөя Бәдретдинова. Фәрештә түгел. КСК "Уникс"
  • 18.12 Татар җыры. «Казань Экспо», И.Шакиров ис. концертлар залы. 17:00
Бүген кемнәр туган
  • 17 Октябрь
  • Әхмәт Саттар (1939-2018) - язучы
  • Роза Туфитуллова - журналист
  • Лидия Әхмәтова - җырчы
  • Рәшидә Җиһаншина (1917-2003) - актриса
  • Гали Хуҗи (1912-1966) - шагыйрь
  • Илгиз Гайнуллин - көрәшче
  • Альбина Шаһиморатова - опера җырчысы
  • Үзебезнең умарталыктан бик тәмле, яхшы сыйфатлы бал сатыла. 3л - 1300 сум. Күпләп алучыларга, бәясе килешү буенча. Шулай ук кәрәзле бал да бар. 89625497103
  • В Казани на улице Сахарова ищем девушек (девушку) на подселение в зал в двухкомнатную квартиру 89923389181
  • Актаныш.услуги:жалюзи рулонные шторы рольставни рольворота ,ремонт москитных сеток 89375814252 Айдар
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Детскому саду N 292 ново-савиновский район, требуется музыкальный руководитель на 1,5 стаки
  • Сниму 1 ком.квартиру в Советском , Вахит.р-не.Со всеми удобствами,платежоспособная, чистоту гарантирую.Сама работаю, татарка 47 лет.Убедительная просьба прошу риелторов не беспокоить, сниму только от собственника.Тел.89870673548 Гульфиза.
  • Сниму квартиру до 18-19 все включено, татарка, работаю, без вп, тишину, чистоту и своевременную оплату гарантирую, писать WhatsApp +79961212519, риелторов прошу не беспокоить.
  • Продаю натуральный цветочный МЕД со своей пасеки 1л-500руб т.89503210410
  • Әле һаман шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны белмисезме? Бу хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 8 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • диван-книжка сатыла. аксыл-көрән төстә.8 мең. яхшы хәлдә. казан. тулырак мәгълүмат ватсап аша. 89047619147
 
 

 
Архив
 
31.05.2011 Авто

Хатын-кыз машина йөртүчеләрне кыйнарга?!

Facebook челтәрендә хатын-кыз машина йөртүчеләрне кыйнарга чакырган группа барлыкка килде. Согуд Гәрабстанында яшәүче ир-атлар хатын-кызларның руль артына утыруына каршы ризасызлыкларын шушы рәвештә белдерә.

Хәзерге вакытта әлеге интернет-төркемдә 6000 кеше теркәлгән. Группаны оештыручылар сүзләренә карганда, аларның бу эше Манал әш-Шәрифнең чакыруына карата җавап. Манал әш-Шәриф – хатын-кызларны үз хокуклары өчен көрәшергә өндәгән видео-роликны Twitter да элә. “Үз-үземне яклар өчен мине машина йөртергә өйрәт” дип исемләнгән әлеге видеоны 12000 кеше хуплап чыга. Әмма берничә көннән соң ролик авторы кулга алына, ә аның хезмәте юкка чыгарыла. Ләкин җәмагәтьчелек тынмый: Манал әш-Шәрифне яклап 800 кеше имзасы куелган үтенеч язуы патшага юллана. Монарх исә моңарга тынлык белән генә җавап бирә.

 

Сүз уңаеннан шуны да ассызыклап үтү мөһим. Хәзерге вакытта Согуд Гәрабстанында хатын-кызларга машина йөртү, юлда машина туктату һәм ир-ат туганнан башка юлда йөрү катгый рәвештә тыела. Бу кагыйдәне мөселманнар гына түгел, ә илдәге барлык хатын-кызлар да үтәргә тиеш.


АЛСУ
Интертат.ру
№ | 30.05.2011
Интертат.ру печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№63 (772650) / 06.06.2011 12:15:02

Иркэ,причём тут Шэукэт Биктимиров."Ат дагалаганда ,бака ботын кыстыра"- ди,синен язуын шул булды инде.
Синен сыйфатлы эйберне кургэнен бармы сон?Булса алай фикер йэретмэс иден,бердэ кургэнгэ охшамаган.Казан артында булган бар.Анда бик сыйфатлы эйберлэр бар димэс идем,булганым бар.Эгэр андагы тормышны сыйфатлы дисэн син бездэгене "шикарный" дияр иден.Лэкин синен Каманын бу ягын кургэнен юкка охшаган.
Э Шэукэт Биктимировка тимэ, ул миллэтебезнен "йэзек кашы".Синеке дэ,безнеке дэ тугел.Эйе без мишэрлэр узебезнен халыкны курэбез хэм горурланабыз.Э сезгэ кем комачаулый????????????

№62 (772617) / 05.06.2011 21:58:28

Күке, беренче этапка йомгак ясадыңмы?

Икенче этап турында уйлый башларга кирәк түгелмени?)))


№61 (772594) / 05.06.2011 15:44:09

Сирәгәйдем дуслар шуңа күрә, инде әйтелмәгән нәрсә калмады.
Ирләрен ташлаган хатыннарны сүктек, хатыннары качкан ирләрне жәлләдек, салмышларны айнытып бетерә яздык. Аекларын нәрсә эшләткәнбездер, алла белсен!
Моселман киемнәре турында бәхәсләштек, президент гаиләсенең акчасын санадык. Спорт комплексларын төзеп бетерә яздык. Тукай пермиясен дә гадел итеп тапшыра башладылар.
Вапшым эшләмәгән эш калмады безнең!.


Күз салгалармын шулай, сагынучылар булганда!
Исән-сау яшәгез! Һәрберегезгә карап 100 тапкыр!!!!!! Күккү-күккү!

№60 (772590) / 05.06.2011 14:52:40

Агидел сылуы, үзеңнең опыт белән бүлешүеңме? Финанс ягын секс белән ныгытканнан соң да (мендәр почмагын юешләп ыргытырга) теләгең каламы? Тфү, әдәм сырамы!

 

№59 (772482) / 03.06.2011 22:09:47

Иркә, №55
Ханым, Әфәрин!

№58 (772432) / 03.06.2011 10:33:22

Мин һәр иртәдә күке кычкырганга уянам. Уянгач, санап ятам инде. Иң күбе 37 тапкыр кычкырды. Аңлатыгыз әле мин наданга, күкеләр шәһәр уртасында да яшиме әллә?

№57 (772430) / 03.06.2011 10:16:05

Кәкүк әллә мине генә көттең, репликаларың бик сирәк.))))))))
Иркә апа, Кәккүк:

№56 (772429) / 03.06.2011 10:15:07

Ууу, Күкене урманда гына ишетәм сине хәзер. Бер-ике генә кычкыра да, бетте. Улым 12елда дөнья бетә, шуңа ул, ди. Мәйтәм мыруыбыз да бетә ахры дип кайгыга төшәм бит инде, Күкебез сирәгәйде, дип.

Агидел сылуы, 

син дә югалма)))) карт-корылар белән генә сапсим күңелсез, яшьләр яңа идеялары белән безне күгәрүдән, бурсудан саклый бит.

№55 (772427) / 03.06.2011 10:09:49

"Иркэ"гэ, 

"лучше меньше, да лучше" га ни диярсең. Андый нәрсә дә бар бит.Күп эшләү - сыйфатлы эшләү түгел. Күплек - ул сыйфатны алыштырырга тырышу. Сыйфатлы әйбер күп булмый бер өлкәдә дә. Бер сыйфатлы әйбер куллангач, сыйфатсыз әйбер кулланасы килми инде ул.

Әлбәттә, сыйфатлы әйбер күп эшләгәндә генә туа дияргә була. Менә бу урында Казан арты татары белән мишәр аермасын күрсәтергә була. Мишәрләр үҗәт, тырышалар, тырмашалар, нәтиҗәдә нидер туа. Уртача әйбер. Һәм алар шуны салынган хезмәтенә карап югары бәяли, сыйфатына карап түгел.Без, Казан артлары андый непродуктив әйберләр белән шөгыльләнмибез дә. Белмим ялкаулык, белмим рациональллек. Без үзебезгә җиңел бирелә торган әйберләрне генә эшлибез. Җиңел бирелә торган әйбер сыйфатлы да була, җиңел бирелгәнгә бәясен дә артык куймыйбыз. Шәүкәт Биктимеровны кара, син!Һ Ул чынлап талант иясе. Ул талант аңа бирелгән, салынган. Ул аны оста җиңел файдалана. Шунлыктан ул үзен әллә ни эшлим дип уйламый, шунлыктан бик скромный.У-у-у, ул мишәр булмсамы? Һәр тишектән, һәр үтүктән Шәүкәт Биктимеров дип кычкырырлар иде.
Так шту сыйфат шундый әйбер ул.

№54 (772426) / 03.06.2011 10:03:21

Сылукаем! Нихәлләр!

№53 (772424) / 03.06.2011 10:01:24

менә №46 Иркә апа белән ялкау кортны гына түгел, башка барлык кешене дә секстан тыеп булмый!!!! Ирләргә бирелмим дип, үзең күпме мендәр почмагын юешләп ыргыттың микән? Ансы да секс дип атала инде)))))))))))))) Мендәр почмагы чылатканчы, берәрсен бәхетле итсәң, үзеңә икеләтә [финанс ягын да исәпкә алып], теге мескен иргә дә рәхәт булыр иде))))))))))))))))

№52 (772405) / 02.06.2011 18:54:51

Нурислам кардәш сезнең бу сүзегез белән килешеп булмый, чөнки сезнең бу фикерегез хата игътикатка (ышануга) корылган. Хакыйкатьтә Аллаһы тәгалә Куръәни кәримдә боерды:
﴿ إِِنَّ ﭐلَّذِينَ كَفَرُواْ سَوَآءٌ عَلَيْهِمْ ءَ أََنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِْهُمْ لاَ يُؤْمِنُونَ(6) خَتَمَﭐللهُ عَلَى قُلُبِهِمْ وَعِلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَرِهِمْ غِشَوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ﴾ (7:سورة البقرة)
(Мәгънәсе): Чынлыкта шул, кәфир булганнарны (азап белән) куркытсаң да куркытмасаң да, алар өчен бер, иманга килмиләр.
Аллаһ аларның калепләрен һәм колакларын мөһерләде (бикләде). Аларның күзләренә дә бер төрле пәрдә эленгән һәм алар өчен (дөнья һәм ахирәттә) зур бер азап бар. (Бәкара сүрәсе).
Бу уңай белән Җәләледдин Руми хәзрәтләрен искә төшерү урынлы булыр, әйтән: “яшь чагымда мин бөтендөнья халкын мөселманлыкка кертергә тырыштым...—барып чыкмады. Өйләгәч хатымны мөселман итәргә тырыштым, бу эшем дә барып чыкмады.
Балаларым булды, аларны мөселман итәргә дип җан-фәрман чаптым, бу гамәлем дә барып чыкмады. Аллаһым, инде җитмеш яшькә кердем, үләр вакытым җитте, йа Рабби үземнең генә җанымны булса да мөселман хәлемчә ал инде!”—дип дога кылган, шушы, безнең төрки һәм мөселман дөньясының атаклы галиме.
Нурислам кардәш, “дәгъвәт кылам!” дип сез бүрәнәнең уртасыннан күтәрмәкче буласыз, карагыз аны умыртка сөягегезне сындырмагыз, сак булыгыз,—бу беренчедән.
Икенчедән, биредә үзләрен мөселман санап та, әле һаман да иманга килә алмыйча намаз уку турында да бигүк уйланып җиткермәүчеләр дә бар. Ә аларны дингә без сезнең белән йомшак мөгаләмә белән өндәргә тиешлебез.

№51 (772397) / 02.06.2011 18:00:24

Биш вакыт намаз укып кына гөнаһлар кичерелми.Тормышта булган вакыйгалардан чыгып әйтәм.
Аллаһы Тәгалә кешегә гомер бирә,яшәү дәверендә әгәр син начарлыкны(иң беренче начар сыйфат-кешедән көлү,масаю,мин-минлек,юл бирмәү, үзеңнең хаклы түгел икәнлегеңне белеп тә.)губка кебек үзеңә сеңдерәсең икән, килә бер көн,намаз дигән сүзне башыңнан чыгырып ташлый.Менә шул вакытта гына кешегә мин дөрес яшәдемме. дигән уйлар килә башлый.
Начарлык эшлисең икән,үзеңә начарлык булып кайта,яхшылыгың яхшылык булып.Бу закон эшли,дингә карамый.

№50 (772395) / 02.06.2011 17:24:19

Кулэме булмаса, сыйфаты булмас иде.
(Количество переходит в качество)

№49 (772393) / 02.06.2011 16:44:20

Иркә, боҗе упаси, мин сине тыймыйм,дин белән икегезне куркытып булмый, аларда инстенкт көчлерәк дидем....
Язганнарыгыздан чыгып язам. Мин сезне белмим, белергә теләгем дә юк.
Ул эшне картлыкка калдырырга ярамый,үкенерсең. Шевелитсә иткәндә - шевелись,үкенечкә калмасын!!!

№48 (772392) / 02.06.2011 15:38:24

менә,

син мине ник тыясың соң?)))))Ул сиңа нигә кирәк? Син минем сексуаль тормышны каян беләсең???Мин аның сыйфаты турында язганым бар, күләме турында юк.

№47 (772391) / 02.06.2011 15:35:38


"Но аның шулкадәр нык булып безнең заманга килеп җитүе шаккаттыра)) Инстинктның көче))"

Кеше эмоциональ сферада ике мең ел нинди булган, бүген дә шундый ук. Корьән ул катлаулырак, әлбәттә, аңларга. Трактовкаларга урын бик киң. Библияне, Талмудны укысаң, бүген язган диярсең. Бөтенесе актуаль.Акыл эшчәнлеге генә катлаулана бара.

Әлбәттә, мин үзем дә төптән караганда диннең формаль өлеше уйлап чыгарылган дип саныйм. Менә шул сүздән соң, мине ботарлар инде.
Формаль әйберләрсез, элеккеге заманда ниндидер бер көчкә ышандырып булмагандыр.Кеше әле дә бик внушаемый әйбер.Һаман да манипуляцияләр тоткынлыгында яшибез.
Ничек килеп җиткән дисең син, Берәү? Бик ерак китмәгәнгә бер мисал. Мин әле дә персидәтелнең бәрәңге басуыннан билчән җыючы баларны кууын аңлата алмыйм. Ә бүген дә Африкадагы ач кабиләләр ниләргә ышана һәм нинди кагыйдәләр белән яши икән?60 ел гына туктаган коточкыч сугыш -аның сәбәбе нәрсә? Һаман да шул кешенең үзгәрмәгән борынгы эмоцияләре. Аларны чагылдырган чаралар гына төрлеләнә, катлаулана бара.Дин, минемчә, кеше үзенең эмоцияләре аша үзен юкка чыгармас өчен барлыкка килгән нәрсә.

№46 (772390) / 02.06.2011 15:05:25

Берәү,
син Иркә белән Соры кортны секстан тыеп кара. Аларда инстенкттан башка бер нәрсә дә юк. Аларны куркытып та,ышандырып та булмый - ышанмыйлар.
Алар бит теге тәбигать балалары кебек.....

№45 (772387) / 02.06.2011 14:21:19

P.S.
Әлбит, дин тоту ирекле һәм ул һәркемнең үз эше) Миңа шәхсән вакыты җитмәгән или соңга калынган) Рекламага тыныч карыйм әлегә, кайчакта гына дулкынланам бакчый)

№44 (772383) / 02.06.2011 13:56:22

Соры корт, 

//элекке заманда, халык сексуаль яктан, хәзергеләргә караганда, күпкә тотнаксызрак булган.//

Җир йөзеннән юк ителгән библийский Содом и Гоморраны искә төшерү җитә))... хайваннар белән, туганнар арасында кан катнаштыру, балалар... кама с утрага европада лояль караш, ә бит анда һәм Кокошастрада антимораль 200 %... Күрше хатыннарын яулап алу тактикасы гына да 10 главага язылган))))
бу яктан караганда, бер Аллага куркып ышануны уйлап табу гениаль булган. Тагы ничек тыярга була адәм баласын? халыкны башкача тыеп булмагандыр.
Фиргавеннәр династиясе үлеп бетүне дә кровосмешениегә бәйлиләр бит. Күпчелек диннәрдә сурәтләнгән һәм тыелган. Вообще-то, хәзерге генетиклар моның абсолют сәламәт кешеләргә 1 -2 буында противопоказаниеләре юк диләр... тик морален искә алмыйлар.

Первобытный җәмгыятьтә ни булмас дисең. Табигатьтән аерылу чоры. Но аның шулкадәр нык булып безнең заманга килеп җитүе шаккаттыра)) Инстинктның көче))
Шуңа үз-үзләрен акыл ярдәмендә тыя алмаган кешеләрнең дингә тартылуларын һәм начар гадәтләрдән шул юл белән булса да тыелуларын мин хуплыйм. Бусы үз-үзеңне саклау инстинктыдыр ул. Нигез дин начарлыкка илтми. Аннан соң кешенең күңелендә нәрсәгә дә булса ышаныч булуы үзе зур байлык!

№43 (772380) / 02.06.2011 13:23:55

إسماعيل
Нурислам өммәттәш тә бәхәс белән артыгын мавыгып китеп ислам диненең төп:
لآ إِكْرَهَ فِى الدِّينِ-
“диндә көчләү юк дигән”//

Бу бәхәсләшү түгел. "М.ру"дан файдаланып, мөмкин кадәрле кешеләрдә Коръәни Кәримгә тиешле булган игътибарны арттырасы килүдән.
Чөнки бүгенге кадәр динсезлек, андый хәлнең татарлар арасында беркайчан да булмаганлыгы ярылып ята бит.

Исмәгыйль күрсәткән аятьне дәвам итеп:
"256. Диндә көчләү юк. Туры юл адашудан инде аерылды. Кем тагутка ышанмыйча, Аллаһка ышанса, ул беркайчан да сынмый торган нык тоткага ябышты. Аллаһ - Ишетүче, Белүче." ("Әл-Бәкара")

Ә безнең яшәү рәвеше тулаем наданнарныкы, тагутка буйсындырылган һәм халкыбыз да тулысынча адашуда.

Исмәгыйль, бу мәсьәләгә синең карашта беркадәрле битарафлык сизәм. Тешебез, тырнагыбыз белән халкыбызны һәм милләтне бу хәлдән чыгару өчен тырышмасак, безгә аклану юк!


Берәүгә кушылып №39. // Мин Аллахы Тәгаләнең барлыгына ышанам. Ләкин бар галәмне яралткан шул кодрәтле зат безнең көннәр буе дога кабатлап йөрүебезгә мохтаҗ түгелдер дип уйлыйм.//

Менә монда гап-гади әйбер, шуны аңламау бик гаҗәп. Аллаһ Тәгалә безгә дә, намазларыбызга да, догаларыбызга да мохтаҗ түгел. Нәкъ киресенчә, 180 градуска борылу тиеш. Без Аллаһка тулаем мохтаҗ. Кем шушыны аңламый яки аңлыйсы килми икән, ул үзен шайтан карамагында дип белсен. Әгәр без Аллаһ турында уйлаудан һәм Аңа тәүбә, шөкер, ихтыяҗ, дога белән ялвару хәлебездән чыгабыз икән, без шунда ук шайтан карамагына (вәсвәсәсенә) эләгәбез. Ара юк! Безнең мондагы мохит (тирә-юнь, среда обитания) тулаем кәфернеке. Әмма моның шулай икәнлеген аңлау өчен мөселман булу кирәк. Сүздә түгел, гамәлдә.

"85. Берәү ислам диненнән башка дингә иярсә, аның дине вә гамәле һич кабул булмый, ул
ахирәттә хәсрәтләнүче вә һәлак булучыдыр."("Гыймран гаиләсе")


Соры корт, менә бит син ничек, әллә айнып бетмисең? Башыңда ни булса, шуны тотасың да язып куясың, әйттем бит интернет бәдрәф түгел дип.

//Хатын кызны баштан-аяк төрендерүгә килгәндә, дини китапларга ышансак, элекке заманда, халык сексуаль яктан, хәзергеләргә караганда, күпкә тотанаксызрак булган.// - Хата. Беренчедән, ул вакытта төгәл ничек булганын бер Аллаһ белә, аларга үз гөнаһы, безгә - үзебезнеке. Әмма Аллаһының безгә белгертүе аркылы, элеккеләр - борынгылар бездән күпкә көчлерәк булган. Ә тотанаксызлыкка килгәндә, яннарында тере пәйгамбәрне тыңламыйча, Аллаһ Тәгаләне инкарь иткәннәре өчен ул кавемнәр җәһәннәмдә, иншәАллаһ.
//(Димәк ул вакытта гейләр дә күп булган)// Аларның күпме булганлыгын без белмибез. Ә менә бүген бер җенестәгеләргә гаилә корып яшәргә рөхсәт итә торган законнарны кабул итүче Ауропа илләрен Аллаһ Тәгаләнең селкетеп һәм башкача безне кисәтүе күз алдыбызда, әгәр күрә белсәк. Мисал өчен, Исландия, Испания(Андалусия )һ.б..

//Гайса пейгамбәр кунакка кергән йортны камап алган халык, хуҗадан кунакларын аларга бирүен тәләп иткәч:
-Менә минем ике кызым, алар минем кунаклардан яхшырак,- ди бит... (Димәк ул вакытта гейләр дә күп булган)//
Бу хәл Гайсә галәйһи сәлләм белән түгел, ә Лут галәйһи сәлләм белән булган хәл. Лут галәйһи сәлләм Гайсә галәйһи сәлләмнән күпкә борынгырак, Ибраһим галәйһи сәлләм чорында яшәде, аның җигәне(племяннигы).

// Ә минем оҗмах турында да, җәһәннәм турында да уйланганым юк. Гомумән, үлем турында уйланганым юк//
Иркә, бу синең проблемаң. Пәйгамбәребез салла Аллаһу галәйһи вә сәлләм:"Сезнең иң яхшыларыгыз үлем турында күп уйлаучыларыгыз,"- диде.

Сез мине гел намазлык өстендә, гел китап укып утыра икән дип уйламагыз тагын. Мин дә сезнең шикелле дөньяга бирелергә генә торам. Аннан саклану өчен безгә бердәнбер юаныч - ул биш вакыт намаз. Биш вакыт намазны инанып һәм өметләнеп укыган өчен Аллаһ Сүбхәнәһү вә Тәгалә безне, пәйгамбәребез салла Аллаһу галәйһи вә сәлләм аша тәүлеккә 50 вакыт намаз укыган өчен бирелә торган савап белән бүләкли, иншә Аллаһ. Намазлар арасында булган вак гөнаһлар кичерелә.
Әмма зур гөнаһлар - урлашу, кеше үтерү, зина кылу кебекләре боларга керми.

№42 (772373) / 02.06.2011 11:51:51

Ә минем оҗмах турында да, җәһәннәм турында да уйланганым юк. Гомумән, үлем турында уйланганым юк. Гаиләдә Аллаһыдан куркытып та, ахирәт белән куркытып та тәрбияләмәделәр. Авыррак чакларда ярдәм көтәргә, уңышлар булса, Аллага шөкер булырга өйрәттеләр.
Гомумән, 21гасырда җәһәннәм белән куркытсагыз, черная дырага эләгерсез дип куркытырга кирәктер инде.Куркыту- руханиларның эшлексезлеге инде ул.Форма бар, эчтәлек юк. Аларга җиңел тоеладыр да...Хәзерге кешене куркытып кара әйтә-аңлата белмәгән сүзең белән...Миңа калса, кеше күбрәк үз эшчәнлеге нәтиҗәсеннән күбрәк курка, чынлап та...Көн саен өйдән чыгып киткәндә, хәвеф-хәтәрләрдән сакла Ходаем дип чыгып китәм.

№41 (772370) / 02.06.2011 11:45:11

Үземә өстәп: "намаз уку, ураза тоту һ.б. шундый атрибутларның да кирәклеген (фанатларча түгел) фән нигезли..." Бу гамәлләр барсы да сәләмәтлкене ныгытуга юнәлгән...
Хатын кызны баштан-аяк төрендерүгә килгәндә, дини китапларга ышансак, элекке заманда, халык сексуаль яктан, хәзергеләргә караганда, күпкә тотанаксызрак булган. Гайса пейгамбәр кунакка кергән йортны камап алган халык, хуҗадан кунакларын аларга бирүен тәләп иткәч:
-Менә минем ике кызым, алар минем кунаклардан яхшырак,- ди бит... (Димәк ул вакытта гейләр дә күп булган)

№40 (772369) / 02.06.2011 11:34:13

Берәүгә кушылып №39

Аллага шөкер, минем кебек уйлаучылар тагы бар икән... Шулай да, ул, намаз уку, ураза тоту һ.б. шундый атрибутларның да кирәклеген (фанатларча түгел) фән нигезли... Шуңа да, ниндидер Бөек акыл бардыр дигән фикердә торам. Фәнгә нигезләнгәән кирәкле гамәлләрне, Бөек акыл булмаса, сәүдәгәр генә уйлап чыгара алмас иде... Ләкин шул кирәкле гамәлләрдән, христианнар икона ясаган кебек, табыну әйберсе ясау...
Белүем буенча, мөселманлыкны аеручы сыйфат: Аллаһының барлыгын һәм берлеген, Мөхәммәт (СГВ) пейгамбәрнең аның илчесе икәнен тану, тәнең һәм җаның белән чиста булу (тәнең һәм җаның белән чисталыкка омтылу).

№39 (772368) / 02.06.2011 11:09:51

Мин Аллахы Тәгаләнең барлыгына ышанам. Ләкин бар галәмне яралткан шул кодрәтле зат безнең көннәр буе дога кабатлап йөрүебезгә мохтаҗ түгелдер дип уйлыйм. Аңа рәхмәтне ихлас күңелдән әйтәбез бит, көченә, камиллегенә ышанабыз,ул яралткан һәрнәрсәгә сокланабыз. Ләкин мине мәңгелек оҗмах кызыктырмый. Анда нишләп бетмәк кирәк... Үлгәннән соң җанның исән калуы чын булса, мин галәм буйлап сәяхәткә китәр идем. Күңелдә сораулар күп, ачылмаган серләр чутсыз. Так шту, үлгәннән соң да башкарасы эшләр шактый әле...)))

№38 (772346) / 02.06.2011 03:18:47

Әй, Нурислам әфәнде, өмет юк алайса)))

Мин үзем ярый инде, теге дөньяга киткәч, җәһәннәмгә озатсалар, аптырамам, чөнки бу дөньяда аның турында миңа күп ишетергә туры килә, белә торып та аннан курыкмый яшәгәнмен булып чыга. короче, заслужил. Ә менә Сез теге дөньяга барып эләккәч, җәһәннәмне дә, җәннәтне дә тапмасагыз, боларның барысы да юк сүз икәнен күрсәгез, сезнең дә җаныгыз бик ачыныр... Ходай ярдәм бирсен. Безнең риск равнозначно дип әйтәсем килә, чөнки анда ни буласын, чыннан да Алла гына беләдер)

Вообще-то, Җир шарында яшәүче 7 миллиардка якын кешенең 1, 3 млрд ы мөселман, 2, 1 млрд христиан, 376 млн буддистлар, 900 млн. индуист, 394 млн. даосист һәм 1,1 млрд.ы атеистлар, калган вак диннәр барлыгын да икәнен исәпкә алсак, һәм җәннәт-җәһәннәмсез генә диннәр бар икәнен дә онытмасак, или бу дөньяны җәһәннәм дип санаган диннәр барлыгын белсәк, җәннәткә дә, җәһәннәмгә дә санаулылар гына керә булып чыга)))

Кстати, зороастризм кызыклы дин. Кайбер крайностьларын алып атканда. Ритуалларын/күмү йолаларын күз алдында тотам. Шуннан калган Нәүрүзне бәйрәм итеп ятабыз бит әлегәчә. Намазлары да биш тапкыр)

№37 (772345) / 02.06.2011 00:44:22

بالله-дип әйтәм, биредәге кайсыберәүләр социопаталогия белән интегә.
Кызганыч, монда сез "тетмәсен тетә" торган илнең ТV`ләрен куеп булмый.
Һәм мондагы кайсыберәүләрнең күкрәкләрен төя-төя "мин мөселман!" дип мактанышуларына да карамастан, ислам дине хакындагы мәгълүматлары фәкать САРЫ ПРЕССАдан укылган яки каралган эчтәлекле материаллардан берничек тә аерылып тормый түгелме соң?
Нурислам өммәттәш тә бәхәс белән артыгын мавыгып китеп ислам диненең төп:
لآ إِكْرَهَ فِى الدِّينِ-
“диндә көчләү юк дигән”
принципын онытып җиффәрә. Ярый да минем белән сезгә берникадәр дәрәҗәдә дини белем алу бәхете тәтегән... Чынбарлыкта исә, әби-бабалары да, ата-аналары да һәм ниһаять үзләре дә дини белемне һичкайдан да ала алмаган күпме милләттәшебезнең барлыгы турында да онытып бетерергә ярамый. Авгийның ат абзарындагы тиресне чыгарып бетермичә торып аңа атларны яба алмаячаксың ич. Коръәни-кәримдә Аллаһы тәгалә боерды:
لاَ يِمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ-
“аңа (Куръәнгә) фәкать чистарынганнар гына тотына ала”. Һәм кешенең җаны да нәкъ менә Аллаһы тәгалә тарафыннан яратылган, изге китап шикеллле үк, чиста субстанция ләбаса. Ә анда керле куллар белән кармаланырга беркемгә дә Аллаһы тәгалә тарафыннан рөхсәт бирелмәгән.

№36 (772340) / 01.06.2011 23:45:48

*Хәер Нурисламнарны гына түгел Аллаһ илчеләрен дә төрлечә әйтеп мыскылларга тырышканнар*



Нурислам=Аллаһ илчесе

№35 (772339) / 01.06.2011 23:33:31

Мәрьям,сез бәлки Ш Мәрҗәни, Р Фәхретдиннәрне дә башка безнең бабаларыбызны сектант дип атарга курыкмыйсыздыр? Нурислам бит Аллаһны танырга Корьәнне танырга дип өнди. Хәер Нурисламнарны гына түгел Аллаһ илчеләрен дә төрлечә әйтеп мыскылларга тырышканнар. 

№34 (772329) / 01.06.2011 22:55:44

Нурислам,  сез сектант. Ислам динен секта дәрәҗәсенә төшереп җиткергән чып-чын сектант икән. Башка сүз юк.

№33 (772327) / 01.06.2011 22:47:29

Язманы игүтибар белән укыгыз әле.\\\Facebook челтәрендә хатын-кыз машина йөртүчеләрне кыйнарга чакырган группа барлыкка килде. Согуд Гәрабстанында яшәүче ир-атлар хатын-кызларның руль артына утыруына каршы ризасызлыкларын шушы рәвештә белдерә.\\\
\\\ Хәзерге вакытта Согуд Гәрабстанында хатын-кызларга машина ЙӨРТҮ, юлда машина туктату һәм ир-ат туганнан башка юлда йөрү катгый рәвештә тыела.

№32 (772303) / 01.06.2011 18:48:15

\\Пиэс.Берәү, уртача ир хатыныннан курка-бу нинди статистика?))))
Мин сез язганнарны тагын да үтемлерәк итү өчен, Аллаһы яратты дип әйтәсе иде дип уйлыйм. Ничектер дөресе шулай кебек, миңа әбием гел шулай сөйләде. Мин гел мине яратты дип аңлый идем.Ягъни создал при любви. Результат, продукт любви.\\

Язганыгзны кат-кат укып, ашыкмыйчарак языгыз әле! Бу интернет, бәдрәф түгел бит! Меңнәрчә кеше укуы мөмкин. Черки кумыйсыз бит!

Иркә, яратуны да, җирәнүне һ.б. хисләрне дә АЛЛАҺ Тәгалә бар итте.
Сәбәп-нәтиҗә һ.б. закон бәйләнешләрне, каршылыкларны да. Ул - АЛЛАҺ - сәбәпләрне бар итүче, сәбәпләрнең иң югары сәбәпчесе.

Ул әмер итеп кушканнарны эшләргә, тыйганнардан тыелырга тырышабыз, иншәАЛЛАҺ!

№31 (772285) / 01.06.2011 14:36:30

Нурислам, ничек иренмисең,ә?
Берәү, М. Җ. түгел,Ф. К.
Иркә, төрек кызы дөнья гүзәле булды, купальниктан да йөрде.
ПДД, дәлилләрең бармы?

№30 (772284) / 01.06.2011 14:15:49

Иркә ханым,
Дөрес аңласагыз иде, Согуди Гарәбстан димәктән, андагы тормыш рәвешенә көнбатышлылар тарафыннан объектив булмаган мәгълүмат бирүләренә карата гына әйтүем.
Мәрхүм әдибебез Чыңгыз Айтматовның бәхилләшүе булган повестендә бәян иткән сурәтләнештәгечә - образдагыча, ГАРӘПЛӘР ИНДЕ КҮПТӘННӘН БИРЛЕ БАШ ОЧЫНДАГЫ ИЛАҺИ АК БОЛЫТЛАРЫН ҖУЙДЫЛАР.
Әмма мактанудан булмасын Internet`тагы site`ларда бер-ничәләп гарәп дусларым белән аралашам, шул исәптән Согудиядән дә, араларында ханымнар да бар, әмма берсендә дә, бүген алар site`ларда меңәрләп утыралар, биредә тасвирланган комплекслардан интекмиләр. Сүзем шул хакта иде.
Төркиләрнең ислам байракларын күтәрүләренә килгәндә, моның белән өлешчә генә килешеп булыр, мөгаен.

№29 (772282) / 01.06.2011 13:35:28

Берәүгә
\\...Куркудамы? Курку кешегә яшәү өчен җиңеллек бирәме? садомазохизмга тартмыймы соң бу?...\\

Садомазохизмга Аллаһтан курыкмау һәм Аллаһтан курку турында уйлап та карамау китерә.

"175. Чынлыҡта, мөселманнарны(кәфергаскаре килә дип)үз дуслары белән куркытучы шайтан. 
Иманлы булсагыз, алардан курыкмагыз,бары тик Миннән (Аллаһтан) генә куркыгыз."("Гыймран гаиләсе")

\\...Нурислам әфәнде. Госман хәлифтән соң гына да ничә тапкыр үзгәртелгән бит инде Коръән...\\

Сез моны каян алгансыздыр, әмма бу ялган, олы хата һәм зур гөнаһ. Мондый сүзләрдән соң тәүбә мәҗбүри, әгәр мөселман булып каласыгыз килсә.

Коръәни Кәрим гарәпләр дине түгел. Ул пәйгамбәр салла Аллаһу галәйһи вә сәлләм аркылы бөтен дөнья халкы өчен төшерелгән һәм дөнья азагына кадәрле универсаль һәм актуаль Аллаһ Сүзе - дин - кулланма.

Коръәни Кәрим ике юл белән, һичшиксез, 100% сакланган хәлендә безгә китерелеп җиткерелде. Аның дөнья азагына кадәр саклануын Аллаһ Тәгалә Үзе гарантияли, шуңа күрә аны беркем дә үзгәртә алмаячак, иншә Аллаһ.

Коръәни Кәримнең саклануының
беренче юлы - пәйгамбәребез салла Аллаһу галәйһи вә сәлләмнең йөрәгеннән башлап бүгенгәчә йөрәктән йөрәккә күчерелеп килүе.
Икенче юлы - язма рәвештә. Әбү Бәкр радый Аллаһу ганһү вакытында ук аерым сәхифәләрдән китап итеп җыела һәм ул бер данә генә була. Ә Госман радый Аллаһу ганһү вакытында дүрт китап итеп языла һәм без аны(Коръәнне)- шул хәлендә үзгәртүсез тыңлыйбыз һәм укыйбыз.

Коръәни Кәрим безнең өчен Аллаһның иң зур нигъмәте. Аның бөеклеген дәлилли торган хәле - Коръәни Кәримнең халык кылынмаган булуында! Ягъни Коръәни Кәрим безнең шикелле мәхлук түгел, чөнки ул - Аллаһ Сүзе.

Менә ни рәвештә Аллаһ Сүбхәнәһү вә Тәгалә Коръәни Кәримдә Үзенең илчесен һәм илчесе аркылы безне кисәтә!
Әгүдү билләһи минәшшәйтан ирраҗиим:
"37.Шулай итеп, Без аны хөкем сыйфатында гарәп телендә индерек. 
Əгəр сиңа килгəн гыйлемнән соң, 
аларның йогынтысына бирелсәң,
Аллаһтан сиңа ярдәм дә, яклау да булмаячак." ("Күк күкрәү")

//Какая разница? Барыбер җәһәннәм көтә! Яшәргә һәм куркыргамы? Куркып яшәргәме? Мин алай яши алмыйм! Менә мине Сез куркытасыз, уртача нормаль ир кешене хатыны куркыта, баланы ата-анасы, мәктәп куркыта, мине эштә нәчәлник куркыта, мине юлда полиция куркыта, Путин әфәнде, Медведев куркыта, валюта курсы, экологик катастрофа, экономик катастрофа, тагы миллион миннән өстен факторлар мине куркыталар. Барысыннан да ныграк мине Аллаһ куркыта...//

Әгәр дә сез Аллаһтан чын курку белән куркасыз икән, башкалардан курку тиеш түгел.Алар табигый вак-төяк, вакытлыча куркуга керә.
Аллаһтан әз генә булса да куркучылар - алар, беренче чиратта, намазларын торгызучылар. Башыннан азагына кадәр Коръәни Кәрим АЛЛАҺтан куркуның нәрсә икәнлеген Аннан ни өчен, ничек куркырга тиешлеген һәм АЛЛАҺның газабыннан саклану, котылу өчен ничек яшәргә тиеш - шуны өйрәтә!

2. "...Аллаһудан куркыгыз, аның вәгазьләрен, хөкемнәрен
игътибарсыз калдырудан сакланыгыз! Дөреслектә Аллаһ сакланмаучылардан каты ґәзаб белән үч алучыдыр..."
3."... алардан һич тә курыкмагыз, миннән генә куркыгыз! Менә бүген динегезне төзеп бетереп тулы кылдым, бирәсе нигъмәтләремне дә ислам дине белән бергә биреп бетердем сезгә һәм риза булып ислам динен сезгә ихтыяр кылдым."
4."... Аллаһтан куркыгыз, шиксез, Аллаһ бик тиз хисап итүче."("Аш табыны".Ногмани рәхмәтулЛаһи тәфсиреннән.)


//...Илляһ - ул ышану дигән сүз, ләкин шәйтани караңгылыкка түгел, яктылыкка, үзе яралткан дөньяның матурлыгына, камиллегенә ышану!..//
- бу тагын сезнең олы хатагыз. Иман ышануга якын сүз. Иләһә сүзе урысча божество, ягъни гыйбадәт кылырга лаеклы зат. Безнең өчен, ягъни мөселманнар өчен - ЯЛГЫЗ БЕР АЛЛАҺ.

Мәҗүсиләрнең иләһәсе - ут.

Мөшрикләрнең иләһәләре - потлар, каберләр, ташлар, сурәтләр, агачлар һ.б..

Шул хәлләрендә үлсәләр, аларны Аллаһ Тәгалә гафу итмәячәк,
иншә Аллаһ.


"257.Аллаһ - иман китерүчеләрнең ярдәмчесе. Ул аларны караңгылыклардан коткарып, нурга алып чыга. Кәферләрнең дусы- шайтан. Ул кешеләрне нурдан аерып, караңгылыкка алып чыга. Алар(шайтаннар һәм аларга ияргән бәндәләр) - җәһәннәм әһелләре. Алар шунда мәңге калыр." ("Әл-Бәкара")

Хатыннар шикелле буласы килеп, аларга ошарга тырышып, сакал үстермичә йөрүче ирләр, тәннәрен шәрәләндереп, тиешенчә төренеп йөрисе килмәүче хатыннар белән урам тулы. Болар Аллаһка, Коръәни Кәримгә, пәйгамбәребез салла Аллаһу галәйһи вә сәлләмгә ышанмаучылар түгелмени? Ышанабыз, Аллаһ безнең йөрәгебездә дип, гамәлдә киресен эшләүне ничек аңларга?
Сез кемнәр? Кайда? Ни эшләмәкче буласыз? Гамәлләрегезне үлчи беләсезме?

"[104] ҺҮМӘЗӘ (СҮЗ ЙӨРТҮЧЕ) СҮРӘСЕ – 9 АЯТЬ
Бисмил-ләһир-рахмәнир-рахим.
1. Үкенеч вә һәлакәтлек һәрбер сүз йөртүче гайбәтчегә.
2. Ул гайбәтче нинди юл белән булса да мал җыйды вә ул малны тиешле урынына бирмичә,
саранлык белән яшереп саклады.
3.ул гайбәтче малы аны дөньяда мәңге калдырыр дип уйлый.
4. Юк, ул әлбәттә, җәһәннәм утына ыргытылыр.
5. Сиңа ул хутамәне нәрсә белдерде?
6. Ул Аллаһның кыздырылган уты.
7. Ул ут йөрәккә төшәр, эчке әгъзаларны да көйдерер.
8. Хакыйкатьтә, ул ут аларга ишекләре бикләнеп мәхкәм (нык) кылыныр.
9. Уттан булган озын баганалар белән".

Ә менә "Тәбәрак - Хәкимият" сүрәсенннән биш аять:

"6.Раббыларына ышанмаучыларга җәһәннәм газабы әзер,бу урын нинди яман!
7.Аларны анда кайнап торган (җәһәннәмгә) ташлаганда, алар аның (җәһәннәмнең) үкерүен ишетерләр.
8. Ул ачуыннан шартлар чиккә җитә. Һәрчак анда халыкларны төркемнәре белән ыргытканда,аның (җәһәннәмнең)сакчылары алардан сораячак: "Сезгә кисәтеп үгетләүче килмәгән идемени?"
9. Алар әйтер: "Билгеле, безгә кисәтеп үгетләүче килгән иде, әмма без аны ялганчыга исәпләдек һәм әйттек: "Аллаһ бернәрсә дә иңдермәде, ә сез бары тик олы адашуда."
10.Алар (ышанмаучылар) әйтер: "Әгәр без тыңлап, акылыбыз белән уйлап караган булсак,кыздырылган ут әһелләре арасында булмас идек.""("Мүлк - Тәбәрак - Хакимият.")

№28 (772277) / 01.06.2011 11:27:48

Күке
Выборг Финляндия чигендәге шәһәр, шимбә-якшәмбе финнәр һәм шведлар шәһәр халкыннан күбрәк. Шуңадыр ахыры, хатын-кыз башына капчык кимәгән булса да, күпчелек халык итәгатьле, ГАИ шниклары кеше төсле, хәттә йөк ташучы машиналарның да руле артында байтак хатын-кыз... 

№27 (772270) / 01.06.2011 10:47:05

Афәрин БЕРӘҮ!

Күптән язасы килгән сүзләремне җиткергән өчен РӘХМӘТ!
Тагын кат-кат бәхәсләшәсе килмәгәнгә генә язмый йөргән идем!

Бу сайттка кермәвемнең сәбәбе дә шул.Диниләрдән һәм тагын берничә тупастан арудан.


Иркәгә,Кигәвенгә, Соры кортка күп сәлам җиткерегез!
Зиләйлүкне күптән җуйдым инде.

№26 (772268) / 01.06.2011 10:19:57

Берәү

шәп

إسماعيل, 
"үзенең тар гына маңгаена китереп караганы булдымы?" - дин әһелләренә төс булырга тиеш стиль түгел, гафу итмәдем.
"сез, саташканнардан кайсыгызның" монда саташкан сүзенең мәгънәсе бигүк ачылмаган, шунлыктан ... минус.
Эчтәлеккә килгәндә аңлашылмады.
"туташлардан гына тора торган баштанъаяк коралланган махсус отрядлар Согуд Гәрабстанында бар"
Монысы мине иң куркытканы.
Гомумән, ислам гарәптән чыкса да, минемчә бүгенге чорда аны төркиләр таратачак.Шунлыктан үз милли кыйммәтлеребез турында сөйләшик.Исламның милләте юк дигәндә, ислам=гарәпне аңлата. Бу -алай түгел.

Пиэс.Берәү, уртача ир хатыныннан курка-бу нинди статистика?))))
Мин сез язганнарны тагын да үтемлерәк итү өчен, Аллаһы яратты дип әйтәсе иде дип уйлыйм. Ничектер дөресе шулай кебек, миңа әбием гел шулай сөйләде. Мин гел мине яратты дип аңлый идем.Ягъни создал при любви.Результат, продукт любви.

№25 (772266) / 01.06.2011 06:43:58

Оооо язмаларны укып шаккаттым! Хатын кызга КЕШЕ итеп карагыз! Алар сенең аналар, сеңелләр, апалар һәм мескен хатыннарыгыз. Ирләр үз хатыннарыннан "кол" ясарга риза. Без аллаһыга ышанабыз, төренеп бетеп йөрмәсәк безнең ышаныч югала мени.

№24 (772261) / 01.06.2011 04:41:57

ПДД - Не Звезди Д... Д...

№23 (772260) / 01.06.2011 04:35:18

Нурислам һәм башка мәҗлестәшләр, сезнең биредә чыркылдашып утыруыгызны мин хосусан, \"ДИНДӘ БАЛАЛАРЧА ТӘКЪВӘЛӘНҮ АВЫРУЫ\" дип атарга тәгъдим итәм.
Intertat.ru\'га Алсу ханым элеп куйган әлеге язманың фетнәчел—провокацион төсмердә булуы хакында, берәрегезнең, гафу итегез, үзенең тар гына маңгаена китереп караганы булдымы?—Һич тә юк!
Бу хосустан бер мөселман шагыйренең \"Саташа\" дигән шигыре искә төшә: \"берәүләр үзләрен \" күр, мин диндә нинди дока!\"-дип саташа. Икенчеләре: \"күр мин нинди акыллы, \"мулланы манчыдым!\"\"-дип саташа.
Әйтегез әле, сез, саташканнардан кайсыгызның, кайсы гына илнең армиясендә фәкать кызлардан гына торган спецназ отряды күргәне бар? Ә менә туташлардан гына тора торган баштанъаяк коралланган махсус отрядлар Согуд Гәрабстанында бар!.. Кая соң монда кешечел хокукларны җенесенә карата кысу?
Менә, сез دين һәм sex мәсьләләрнең докалары, әйтегез әле, хатын-кызның җенес органындагы тышкы иреннәрен кисеп алган очракта, ир-ат sex`тан тулы канлы кәнәгатьләнү хисе кичерә аламы?.. Ләчтит туглаучы сары, глянц тышлы җурналдан менә шушындый сафсатаны да укыганым булды, анда да Согуд Гәрабстаны хатыннарының авыр, бикләнүдә ята торган мәхлуклар гына булуы хакында бәян ителгән иде.
Бу фетнәчел язманың нигезендә Мәгърибия, Либия Мисыр һәм башка гарәп илләрендәге шикелле Согуд Гәрабстанында да халыкны легитим хакимиятләргә каршы котыртырга ашкынучы ислам дине дошманнарының кара максатлары ярылып ята түгелме соң?

№22 (772259) / 01.06.2011 04:02:43

Руль артындагы хатын-кыз - кузен бэйлэп жибэрелгэн камикадзе инде ул.Аларга утырып йору- дупел исерек водительнен машинасына утыруга тин. Короче-автопилот...

№21 (772258) / 01.06.2011 01:19:04

Нурислам әфәнде, 
сезнең тырышлыгыгызны күрәм һәм хөрмәт итәм. Ләкин!
Мин бу дөньяның матурлыгын күрәсем генә килми, мин аны күрә беләм һәм шуңа шатланам! минем кебекләр күп! Дөнья газабы - относительно! 5 миллионлык коттеджда яшәп, бәхетсез булырга мөмкин, тулай торакта яшәп, бәхетле булганым бар! Әгәр мин урамда матур гүзәл кыз күрәм һәм шуңа Аллаһы Тәгалә яраЛткан сурәтенә сокланган кебек сокланам икән, димәк мине җәһәннәм уты көтә! Чөнки хәләл түгел! Шулай булгач, әгәр мине гомерем соңында барыбер җәһәннәм уты көтә икән, һәм мин моңа чын күңелдән ышанам икән, һәм бу котылгысыз икән, бу дөньяда яшәүнең мәгънәсе нидә? Куркудамы? Курку кешегә яшәү өчен җиңеллек бирәме? садомазохизмга тартмыймы соң бу? Әгәр мин моңа ышансам, бу дөньяда бер минут та тормыйча, гомеремне үз теләгем белән чикләр идем. Какая разница? Барыбер җәһәннәм көтә! Яшәргә һәм куркыргамы? Куркып яшәргәме? Мин алай яши алмыйм! Менә мине Сез куркытасыз, уртача нормаль ир кешене хатыны куркыта, баланы ата-анасы, мәктәп куркыта, мине эштә нәчәлник куркыта, мине юлда полиция куркыта, Путин әфәнде, Медведев куркыта, валюта курсы, экологик катастрофа, экономик катастрофа, тагы миллион миннән өстен факторлар мине куркыталар. Барысыннан да ныграк мине Аллаһ куркыта. Мин шундый бер забитый лох булып куркып яшәргә тиешме? Аллаһ Тәгаләгә җәннәттә шундый забитый лохлар кирәкме?

Дингә бу юл белән өндәргә ярамаганына иманым камил, Нурислам әфәнде. Госман хәлифтән соң гына да ничә тапкыр үзгәртелгән бит инде Коръән. Курку хисе бары тик белемсез, табигать көчләрен аңламаган җәмгыятькә генә хас. Ә безнең күбебез как минимум урта белемле.
Менә мин кайчакта мәчет юлында яулык бәйләгән кызларны күрәм дә, сокланам, нигә шундый матур, самими, ягымлы икән алар? шул ук вакытта урта яшьләрдәге мөселман хатын-кызларының күзләрендә чыннан да курку күрәм. Аларның йөзләреннән инде нур качкан, нигәдер я сары төшкән, я агарганнар, әллә нишләгәннәр... Киемнәре дә икенче төрле аларның - я кара, я соры. Менә Сез әйткән КУРКУ хисе күзләреннән күренеп тора. Алар күзләрен күтәреп карарга да куркалар....
Дөнья безгә кадәр дә булган, бездән соң да калыр. Хәтта Мөхәммәт галәйһис-сәлам пәйгамбәргә кадәр дә булган ул! Куркып яшәмәгез, кешеләр! Аллаһка ышанасыз икән, ул һәрвакытта да сезгә ярдәмгә килер, чөнки ул куркытучы түгел, ул ярдәм итүче! Аллаһ кара төн символы түгел, ул яктылык, ул нур символы! Илляһ - ул ышану дигән сүз, ләкин шәйтани караңгылыкка түгел, яктылыкка, үзе яралткан дөньяның матурлыгына, камиллегенә ышану!

Кала дөнья,
Кала бар матурлык,
Ал чәчәкләр кала болында, Чәчәкләргә төренеп, эзем кала, Җырым кала үткән юлымда...М.Җ.

Ә менә бездән соң дөньяга нәрсә калыр - ак чәчәкләрме, әллә кара төнме, анысы чыннан да үзебездән тора.

Да уж. Прорвало... ГАФУ.

№20 (772256) / 01.06.2011 00:41:57

Песи, афэрин!

№19 (772255) / 01.06.2011 00:39:44

БеРәҮ хаклы, дөнья шундый матур,
Кеше үзе - җирдә могҗиза.
Шул гүзәллекләрне тыйган өчен
Ходай бирә безгә мең җәза.
Без җирдәге барлык матурлыкны
Үзебез манабыз карага,
Күңелдәге ямьсез уйлар белән
Аклык, сафлык хисе тарала.
Кабер, газап, үлем өчен генә
Килмәгән без фани дөньяга,
Без матурлык тудыру юлында
Янарга тиеш лә, дөрләргә...

Фикеремне төгәлләнмәгән килеш калдырам.

№18 (772246) / 01.06.2011 00:03:51

Шээхссэн минем фикерем: Согуд Гәрабстанында хатын-кызлар безнен илдэге кебек топтэн жигелеп тартмый, тормыш алып бармыйдыр.Шулай булгач, ни пычагыма ана машина йорту. Алар базарда ашамлыкка чыккач да авыр эйбер кутэрмилэр, илэре ташый, дип ишеткэнем бар. Э бездэ? Мэсэлэн, мин - 2 бала энисе. ирем коне буе эштэ. Эйдэ мин котеп карыйм эле анын эщтэн кайтканын,кирэкле жиргэ алып барганын h.б. Анламас дип уйлыйм.

№17 (772245) / 01.06.2011 00:02:21

Нурислам, ничек иренмисең,ә?

№16 (772241) / 31.05.2011 23:51:53

БеРәҮ-гә
Кайберләребезнең гел матурны гына күрәсе килә. Шәхсән мин моны начар сыйфат димәс идем, әмма дөнья да, ахирәт тә матурлыклардан гына тормый шул. Дөнья газабы никадәр авыр булса да, ахирәт газабына караганда күпкә җиңелрәк. Дөньяның матурлыгы яки гүзәллеге, ләззәте никадәр шәп булса да, ахирәттәге хәлләр белән чагыштырырлык түгел.

Коръәни Кәрим безне шуңа өйрәтә. Аның үзеңә ошаган урыннарына, үзеңнең карашыңа туры килгән җирләренә генә түгел, ә тулаем ышанабыз.
Югыйсә,иман камил булмаячак. Коръәни Кәримнең һәрбер сүзе генә түгел, һәрбер хәрефе искиткеч әһәмиятле!

Менә Коръәни Кәрим нәрсә ди:
Әгүдү билЛәһи мин әшшайтанирраҗиим:

"[102] ТӘКӘСҮР СҮРӘСЕ – 8 АЯТЬ
Бисмил-ләһир-рахмәнир-рахим.
1. Сезне ахирәт өчен кирәк булган гамәлләрдән гафил кылды, алдады, мәхрүм итте, дөнья
малын күбәйтү белән мактанышуларыгыз.
2. Хәттә үлеп кабергә кергәнегезгә хәтле алдануыгызны, дәвам иттердегез.
3. Юк, алданмагыз, әле дөньяга алданып тыныч кына яшәсәгез дә, тиздән белерсез алданганыгызны!
4. Янә әйтәмен, әле тыныч кына йөрсәгез дә мәңгегә алданганыгызны тиздән белерсез!
5. Юк алданмагыз, әгәр дөньяга алданып ахирәттән мәхрүм калуның иң зур алдану икәнен чын
белү белән белсәгез, әлбәттә, дөньяга һич тә алданмаган булыр идегез.
6. Сез, әлбәттә, җәһәннәмне күрерсез.
7. Соңрак аны якыннан ачык күрерсез.
8. Соңра сезне ахирәт гамәленнән мәхрүм иткән дөнья нигъмәтләреннән соралырсыз. Бит Аллаһ
сезгә гакыл фикерне һәм күз, колак, телне һәм аяк-кулны дөньяда яшәр өчен генә түгел, бәлки
ахирәткә хәзерләнер өчен биргән иде, шулай ук дөнья байлыгын да ахирәткә хәзерләнү өчен
кулланырга биргән иде."(Ногмани рәхимуЛЛаһ тәфсиреннән)

Өйләнешеп яшәүне Аллаһ Тәгалә олы сөннәт итеп куйды. Җәннәт юлы бик четерекле. Ирнең хатынын тыңлавына караганда, хатынның ирен тыңлавы күпкә хәерле.

Ире хатыныннан канәгать булган очракта, Аллаһ Тәгалә ул хатынга җәннәт ишекләрен ачып куя, әмма шуны да онытмыйк, ишек ачык булу,әле җәннәтле булдың дигән сүз түгел.

Сүзнең башы Согудия иде. Машина йөртү хатын-кызга бәлки тыелмыйдыр да, әмма исламда хатын-кызның йөгәнсезлеге хупланмый.
Ә бүгенге урамдагы шәрәләрдән ничек котылып була? Без бит Африкадагы джунглида яшәүче кабилә түгел.


№15 (772234) / 31.05.2011 23:15:20
№14 (772228) / 31.05.2011 22:57:06

Хатын-кызның күпләп руль артына утыруына 20еллап кына әле. Аңа кадәр фахишәлек булмаган икән бит! Ник ул эшне"иң борынгы һөнәр" дип атыйлар икән соң,ә?

№13 (772215) / 31.05.2011 21:59:46

Кыйнагыз. Таш белэн бэреп утерегез.тынычланырсыз.

№12 (772184) / 31.05.2011 17:48:05

Нурислам яза:
...Ягъни фәхишәлеккә илтә торган юл ябыла.
Ачуым бер килмэгэе, дип эйтеп эйтэ иде минем эби... Руль артындагы хатын-кыз хэм фахишэлек арасындагы уртаклыкны курсэтче, зинахар! Фахишэлек очен руль мэжбури диеп уйламый идем мин узем. 9 ел руль артында йореп шуны да белмэгэнмен дияргэ генэ кала инде...
Тагын бер тапкыр, аллага шокер укырга гына кала, коллегалар, таныш-белешлэр, туган-тумачалар арасында синдэй фикерлелэрне очратудан ходай саклады...

№11 (772181) / 31.05.2011 17:23:53

Син хаклы, Халисә!
Мин дә шул ук фикердә

№10 (772177) / 31.05.2011 15:49:37

Нурисламнын сузлэрен бу мэкалэ белэн бэйлэп - гади тел белэн эйтсэк, шуны анлата: "шундый чибэр"нен кузлэренэ генэ дэ карап та кунелен котыкланган; эгэрдэ яртылаш ялангач та булса, грехопадение булуы ихтималы купкэ арта. (Кыскасы - анда да, бездэге кебек проституция булачак).

№9 (772175) / 31.05.2011 15:18:15

Англичанка, кая басырга булсада без кирэк.Ашыгып нэтижэ чыгарма эле Син иностранка

№8 (772174) / 31.05.2011 14:33:58

//Нигә шулкадәрле авырмыни соң ул, Аллаһка ышану, кабер, җәһәннәм газабы көтеп торганлыгына ышану?

Нигә шулкадәрле авырмыни соң ул, үләсеңне күз алдына китерү? //

Гафу итегез, Нурислам, Аллаһка ышану ул - кабер, җәһәннәм газабы көтеп торганлыгына ышану, үләсеңне күз алдына китерү булса, мин кәферләр рәтендә йөрергә әзер. Мин дөньяда матурлык күреп яшим, үлгәндә дә теге дөньяда шул матурлык булырына ышанып үләчәкмен.

№7 (772173) / 31.05.2011 14:30:46

Тормоз ирлэр куп булганга басарга туры килэ газга.

№6 (772172) / 31.05.2011 14:28:49

Әмма Англия парламентында инде утыз ел буена хатын-кызларның барысын да машина йөртү хокукыннан мәхрүм итү хакында закон проектын кабул итәргә җыеналар. Моның өчен анды быел биш тавыш кына җитмәде... Иңглизләрнең мантыйгынча экстермал хәлләрдә хатын-кыз, күчелектә тормозга басасы урында газга баса икән...

№5 (772169) / 31.05.2011 13:29:09

Нурислам, Минем бер ир туганым да юк. Ирем бер пешмэгэн идиот иде, анын белэн торып вакыт эрэм итмэдем. Мине кем йортергэ тиеш инде синенчэ. Берэр ир-аттан сорасан или бэйлэнэ, или шундый бэя сорый - жэяулэп китэ торган буласын. Мин машина йортэм, лэкин зина очен тугел, уземэ кирэккэ.

№4 (772163) / 31.05.2011 12:08:58

Улеш! Сине тынласан бөтен аварияләргә хатын-кыз гаепле икән Нурислам!
Нигә хатын-кыз второсортный соң ул сездә?
Кайсы аятьтә китерелгән ярамавы турында?
Утырса ни булган? Машинаны бик яхшы йортүче берничә хатын-кызны беләм.
Бик начар йөртүче ир-атка утырганым да бар.

№3 (772159) / 31.05.2011 11:22:44

\\...Сүз уңаеннан шуны да ассызыклап үтү мөһим. Хәзерге вакытта Согуд Гәрабстанында хатын-кызларга машина йөртү, юлда машина туктату һәм ир-ат туганнан башка юлда йөрү катгый рәвештә тыела. Бу кагыйдәне мөселманнар гына түгел, ә илдәге барлык хатын-кызлар да үтәргә тиеш.\\

Ягъни фәхишәлеккә илтә торган юл ябыла.

Нигә шулкадәрле авырмыни соң ул, Аллаһка ышану, кабер, җәһәннәм газабы көтеп торганлыгына ышану?

Нигә шулкадәрле авырмыни соң ул, үләсеңне күз алдына китерү? Һәм шул вакытта фәрештәләрне күрү, аларга җавап бирә башлау, шул вакытта инде бу дөньяга кире кайта алмавыңны аңлау, ә кире кайтсаң башкача яшәр идем дип уйлау, тик кире кайтармаячакларын да аңлау.

Согудия җир йөзендәге бердән бер шәригать кануннары буенча яшәүче ил һәм шуңа күрә анда бозыклык юк дәрәҗәсендә. Анда да тайпылулар бар.

Пәйгамбәребез салла Аллаһу галәйһи вә сәлләм, Гарәп ярымутравы исламнан башка диннәрдән чистартылырга тиешлеген васыять итте. Бүген инде аның бу васыяте өлешчә генә үтәлә. Гарәп ярымутравында америкалыларның хәрби базалары бар. Алар анда шәригатьчә яшиләр дип уйламыйсыздыр бит.

"19. Шиксез, Аллаһ хозурында ислам дине генә дин. Кешеләрнең ислам динен үзгәртеп
бозулары Аллаһтан аларга китап иңмәгәннән вә расүл килмәгәннән түгел, бәлки китап
иңдерелеп, расүл күндерелеп, ислам дине тулысынча ачык итеп аңлатылганнан соң инсафсыз
галимнәр бер-берсенә хөседләнеп, дошманлашып Аллаһ хөкемнәренә хыйлафлык кылдылар,
ислам динен бозып бетерделәр. Берәү нәфесе теләгәнне яки бидеґәт гамәлләрне яклап, Аллаһ
аятьләрен инкарь итсә, Аллаһ, андыйларга дөньяда адашуны, ахирәттә ґәзаб булачакны бик тиз
тәкъдир итүче.
20. Әгәр явыз кешеләр хакны инкарь итеп, батылны яклап синең белән һаман бәхәсләшсәләр,
син аларга әйт: "Үземне һәм миңа ияргән мөэминнәрне Аллаһуга тапшырдым, без Аңа
буйсындык". Янә әйт: "Ий сез китаби кәферләр һәм укый-яза белмәгән кешеләр, Аллаһка
иман китереп, ислам динен кабул итеп мөселман булдыгызмы?" Әгәр исламны кабул итеп
Коръән белән гамәл кылсалар, шиксез, туры юлга күнәләр. Әмма баш тартсалар, туры юлны
тапмаслар. Синең бурычың: Аллаһ хөкемнәрен ачык итеп ирештерү. Аллаһ, әлбәттә,
бәндәләренең эшләрен күрүче.
21. Аллаһ Тәгаләнең аятьләрен инкяр итүче кәферләр, пәйгамбәрләрне һәм ислам диненә,
хаклыкка чакыручы мөселманнарны хаксыз үтерәләр. Аларга ахирәттә рәнҗеткүче ґәзаб
булачагы белән хәбәр бир!"("Гыймран гаиләсе")

№2 (772157) / 31.05.2011 09:38:55

Эстэгафирулла!!!Гел бу хатын кызларны кыйнарга гына торалар.Без ниебез белэн аерылабыз сон шул мужиклардан?Эйе тормышны узебез тартканга(мужиклар ачуланмагыз,барсында исэпкэ алмыйм) Аларнын кайтканнарын котеп утырырга мени-кайчан алып барырлар икэн дип?!Сонгада калуын бар бит,алар селгенгэнче...И чагыштырырга кирэк тугелдер,который ирлэре ашатып ,киендереп тормыш алып баручы за гран семьялар белэн.Безнен илдэ андый семьялар бик сирэк.Алар уз иллэрендэге законнарын узлэрендэ калдырсынна,шулай булгач Чибэркэйлэр АЛГА-без нарушений!!!)))

№1 (772154) / 31.05.2011 09:13:34

Шундый чибәр, хатын-кызны күргәч, ничек кыйныйсың инде.Сокланырга гына кала!

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar