поиск новостей
  • 21.01 Премьера! "Арыну", Татарстанның халык артисты Нуриәхмәт Сафин юбилее, 12+, Кариев театры, 18:30
  • 22.01 Премьера! "Арыну", Татарстанның халык артисты Нуриәхмәт Сафин юбилее, 12+, Кариев театры, 18:00
  • 26.01-30.01 Әнвәр Нургалиев. Уникс
  • 29.01-30.01 Премьера! "Алтынчәч", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 02.02 Премьера!" Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 03.02 "Ак чәчәкләр кебек...", 12+, Кариев театры, 18:30
Бүген кемнәр туган
  • 21 Гыйнвар
  • Фирзәр Мортазин - җырчы
  • Эльнара Нурмөхәммәтова - җырчы
  • Иван Егоров - дәүләт эшлеклесе
  • Наил Мөхәррәмов - галим
  • Кәрим Җаманаклы (1905-1965) - шагыйрь
  • УБОРЩИК ТЕРРИТОРИЯ (ДВОРНИК) ИР КЕШЕ ЭЗЛИБЕЗ ЭШ УРЫНЫ УЛ.ЧУЙКОВА УРНАШКАН, 67 ЯШЬТЭН ОЛЫ БУЛМАСЫН! 5/2 7:00,16:00 БЕР СЭГАТЬ ОБЕД ТЕЛ 89957664503
  • Казан шэхэренен Жилплощадка бистэсендэ бер хужа (50 яшьлек ир)ике булмэле квартирага ике егет кертэм. Тулэу жан башына 4000. Квартира барлык унайлыклары белэн.Хужанын начар гадэтлэре юк.тел.вацап 89027159146
  • Озак вакытка торырга бер бүлмәле фатир бирәбез. Казан шәхәре, Вахитов районы, Хороводная,50 ("Рустәм" мәчете янында). 50 м2,2 лоджия. Яшәр өчен барлык җигазлар бар. Бәясе - аена 23 мен сум + ку. Риэлторларсыз. 89655886519.
  • Сдаю 2 комн.квартиру на Спартаковской 88б, с мебелью,бытовая техника,охраняемый двор,в отличном состоянии.с.89276766077
  • Узем белэн бер булмэле квартирада торырга бер кыз эзлим. квартира фатых амирхан урамында урнашкан, 13 000 все включено. Ватсапка язырга яисэ шалтратырга аласыз элеге номерга 89872711348
  • Набережные Челны! Делаю ручной и вакумно- аппаратный массаж. А так же сухая хиджама.+79520427894 Мунира.
  • КАЗАН ШЭХЭРЕНДЭ ГРУЗЧИК, ГАЗЕЛЬ, КАР КОРЭУ ХЕЗМЭТЕ КУРСЭТЭБЕЗ... 89196271171
  • Ярылган хэм ярылмаган букэнлэнгэн утын сатабыз. 89274194883
  • Төшегезгә ерак бабаларыгыз-әбиләрегез фәрештә булып керсен дисәгез, сез аларга догада булыгыз. Исемнәрен белмисеңме? Шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны да белмисезме? Бу бит хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 8 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
 
 

 
Архив
 
19.04.2011 Җәмгыять

Мин ирләрне бик кызганам

Ул иярләгән 28А маршрутындагы кечкенә кызыл автобус башкаларыннан аерылып тора. Йөртүчесе хатын-кыз, кондукторы сөйкемле инвалид егет булганга гына да түгел. Бу автобуста кешеләр утын дәрәҗәсенә төшми, бәлки кыйммәтле йөк итеп йөртелә.

Әйтик, ишек төбеннән үк кондуктор “рәхим итегез”, “рәхмәт” дигән сүзләр белән каршы ала. Шофер кыз исә, “сак булыгыз, төшми торыгыз, корырак җиргә туктыйм”, дигән сүзләре белән кешеләрнең меңләгән рәхмәтенә ия була. Әлеге авто­буска еш кына эләккәнгә, шо­ферның бик күп яңа якларын ачтым. Берзаман автобусыбыз көйсезләнә башлады. Чан­­дыр гәүдәле шофер сикереп төште дә, эһ тә итмичә, кимчелекне төзәтеп тә куйды. Шундый зур автобусны төзәтә аласызмы дип гаҗәпләнүемә, андый вак-төякне рәтли алабыз, ә инде җитди җимерелү булса, бригада килеп автобусны алып китә, дип аңлатты. Ә беркөнне һәрвакыт елмаеп каршы алган, итагатьле шо­ферның күзләреннән чишмә булып яшь акканын күрдем дә тетрәнеп киттем. Тимердәй нык күренгән Розамы соң бу? Менә шушы күренеш аның белән озаклап сөйләшеп утырырга сәбәп булды да инде. Баксаң, чандыр гәүдәле, бәлә­кәй хатынның язмышы катлаулы, проблемалары ир-егет­ләрне дә урталай сындырырлык икән шул.

 

Роза Җандармова тумышы белән Оренбург шәһәреннән. Әнисе татар, әтисе казах, Роза исә ике телне дә камил белә. Алай гына да түгел, Оренбург универси­тетының чит телләр факультетын тәмамлаганга, немец һәм инглиз телләрен су урынына эчә. Гаҗәпләнеп, югары белемле белгеч ни өчен автобус иярләде икән, дип сорыйм.

 

– Беләсезме, үсмер чакта ук әтинең зур автобус йөртүенә чиксез соклана идем. Менә ул, олы дәрьяга чыккан кораб кебек, үз дәрәҗәсен белеп кенә кузгалып китә. Эш азагына кадәр итагатьлелеге, осталыгы өчен яше-картын­нан рәхмәт сүзләре ишетә. Артыннан кубарылып калган тузан өер­мәсе дә шулкадәр сөйкемле, илаһи тоела иде миңа, шул соклануымны яше­рә алмыйча, әнигә, мин дә шоферлыкка укыйм әле, дип ялвара идем. Ул вакытта хатын-кызның автобус йөрткәнен белмим, троллейбус йөртү турында хыялландым. Ә ул, һәрбер ана сыман, баласына бик яхшы тормыш тели, шуңа күрә минем үте­нечне колагына да элмичә, бәйләнчек чебен кугандай кулларын селки-селки, югары белем алып зур кеше булырга ки­рәклеге хакында аңлата. Күрәсез, язмыш без уйлаганнан катлаулырак икән.

 

– Әнә шул язмыш туган туфрагыгыздан аерып Казанга китереп ташладымы?

 

– Туксанынчы еллар иде ул, ирем белән Казанга килеп төпләндек. Ул, шул еллар шаукымына ияреп, сәүдә өлкә­сендә үз бизнесын җәелдереп җибәрде, ә мин башта мәктәптә чит тел укытучысы, аннан соң бер фирмада чит илгә эшкә китүчеләр өчен әзерлек курсларын алып баручы булып эшләдем. Ирем торган саен, үзем генә өлгерә алмыйм, миңа ярдәм итәргә кирәк, дип зарлана башлады. Ахыр чиктә, мине укыту өлкәсеннән аерып, бизнес дөнья­сына илтеп тыкты.

 

– Сезнеңчә, ир кеше нинди сыйфатларга ия булырга тиеш? Ирегезнең кайсы ягы ышаныч уятты?

 

– Университетта укыганда таныштык аның белән. Эш урыны уку йортыннан ерак түгел икән. Җитдилеге, сүзен өзеп әйтүе белән ошады ул миңа. Мөселман гаиләсендә ир кеше – тормыш йөген тартып баручы. Андый ир янында үзеңне чын хатын-кыз итеп тоясың. Ул шундый иде. Мин исә аңа булдыра алганча булышып, кызыбызны тәрбия­ләү белән шөгыльләндем.

 

– Мөселман ире хатынын автобус йөртергә чыгарып җибәрә димени?

 

– Миңа ялгыз калырга, ялгызыма ике бала тәрбияләргә, яхшы тормыш юрап алынган биш миллион сум тирәсе әҗәтне берүземә күтәрергә язган икән шул. Ә бит алдан барысы да әйбәт булган иде. Ләкин тора-бара әти-әнисе, туганнарының миңа кырын карауларын сиздем. Аннан соң ирем­нең дә сәламәтлеге белән проблемалар башланды. Без­дә бит ирем авыру дип кычкырып йөреш юк. Шуңа күрә барысы да варис булырдай малай алып кайта алмаганга мине гаепләделәр. Үземне берничек тә аклый алмадым. Ә эшләр хөртиләнгәннән-хөртиләнде. Берзаман безнең бизнесыбыз кә­газьдән төзелгән йорт кебек җимерелде дә төште. Ул да түзә, авырлыкларны егет­ләрчә күтәрә алмады. Шулай итеп, без аерылыштык. Саташулы төштән уянып киткән кебек, айныганда банктан алган кредитларның минем өстә икәнлеген күрдем. Ә минем 11 яшьлек баламнан кала бернәрсәм дә юк иде.

 

– Яңа тормыштагы беренче адымыгыз нинди булды?

 

– Үземә, иремә, тормышка ачу итеп микән, малай таптым. Юк, кияүгә чыгып түгел, бәлки сөйләшү буенча, акча түләп... Беләм, сез аңламассыз инде мине. Аны аңлар өчен минем тормышта яшәп карарга кирәк. Кызым ничек кабул итәр икән, дип курыккан идем, ул, мин сиңа булышырмын, диде. Җиңел сулап куйдым. Ул бик таләпчән, акыллы бала. Әти-әни дә аңлады, миңа ярдәм итәр өчен гомер иткән оя-нигезне калдырып, Казанга күчеп килделәр. Онык багалар, пенсиядә булсалар да эшкә урнаштылар, эшләгәннәре минем кредитны капларга китә.

 

– Ирләргә карашыгыз ничек?

 

– Беләсезме, мин аларны бик кызганам. Чөнки үзем алар хәлендә калдым. Гаи­ләне алып баруы бик авыр. Алдан башка төрле уйлар килде. Чөнки барып чыкмаган бизнес өчен әллә ничә банктан алган кредитны түли алмадым. Кечкенә бала белән декрет ялында утырасы килә, ә сыеныр өчен көчле иңнәр юк. Берзаман инсульт куркынычы дигән диагноз белән хастаханәгә алып киттеләр. Банкларда вакытында түлә­мәгән өчен үскән процентлар һуштан яздырырлык иде шул.

 

– Сезгә чоңгылдан чыгарга нәрсә көч бирде?

 

– Балаларым. Бигрәк тә бәләкәй улым. Дөньяда игелекле кешеләр бар бит ул. 28А маршруты җитәкчесе хәлемә керде. Ышанып автобус рулен тапшырды. Миңа ике кеше нормасын эшләргә рөхсәт итте. Ялны айга бер-ике мәртәбә генә алам. Ул көнне тулысынча балаларыма багышлыйм. Юлда миңа бернинди ташлама юк. Көндәшлек көчле, тукталышка килеп җитәрәк башка автобус шоферлары мине, хатын-кыз буларак, алдан үткә­рерләр дип уйлаган да юк инде.

 

– Тормышыгызда иң якты хыялыгыз?

 

– Машинага “Түләгән акчаларыгыз өчен рәхмәт” ди­гән плакат элеп куйган идем. Файдасы тия. Миндә юл картасы белән түләүчеләр сирәк. Бу бит без планны тутыра алабыз дигән сүз. Димәк, кешеләр ул кадәр үк каты бәгырьле түгелләр. Минем хәзер өч миллион бурычым бар. Биш еллап шушылай алсыз-ялсыз эшли алсам, аны түләп бетерер идем. Ә хыялым – миңа әлеге вәзгыятьтән котылырга ярдәм итүчеләр табылсын иде. Әлбәттә, мин бушка бернәрсә дә сорамыйм. Чөнки хәләл көч белән табылган мал гына кадерле һәм бәрәкәтле. Тормыш миңа бу җәһәттән бик яхшы сабак бирде.


Гөлинә ХИСАМЕТДИНОВА
Ватаным Татарстан
№ 70 | 19.04.2011
Ватаным Татарстан печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№88 (768647) / 23.04.2011 23:25:18

Анын ире алимент тули микэн ни сон хотяба?,ул балаларны аякка бастырырга да кирэк бит эле,житмэсэ кредит бар....монда уйланырга сэбэплэр житэрлек....

№87 (768643) / 23.04.2011 23:13:32

Стерва икәнен кем белгән инде,ләкин ике балалы хатын-кыз өстенә шундый йөк калдырган дәүләттә ни яшисе ни эшлисе килми.
хатын начар булса да аның аерылган иреннән баласы бар. Шул бала хакына булса да аны ире дә аның туганнары да ярдәмнән ташларга тиеш түгеллләр иде.

№86 (768562) / 23.04.2011 12:28:23

Әлеге стерва хатын мисалында ирләрнең хәлен белегез, алар \"шкурасында\" булып карагыз дигәндер инде Ходай.

№85 (768554) / 23.04.2011 11:07:57

Агидел сылуы, син мина ошыйсын эйдэ танышабыз риза булсан яз котэм Актаныш егете

№84 (768553) / 23.04.2011 10:52:37

/ Ирне савасы урынга, ир моны сауган икән. /
Ирләр сава-сава күзләрең кылыйланып калмаса ярар иде инде.

№83 (768545) / 23.04.2011 09:31:55

Ирне савасы урынга, ир моны сауган икән. Кияүгә чыга калсам, брачный контрактка кадәр, бер нинди алдым-бирдем!!!!
*күз яше* кайда елаучы күрден? Роза Җандармова еламый да, ярдәм дә сорамый. Бизнесмен булсам, бу апаны үземә механик итеп алыр идем. Күпме җирдә, английский белүче механиклар кирәк бит.  

№82 (768316) / 21.04.2011 19:24:45

Бар башлылар, бар башсызлар. Башлылар рәхәт яшәсен өчен, башсызлар гомер буе хәерчелектә яши.

№81 (768263) / 21.04.2011 12:39:13

казан да яшьләргә ышанмый башлады инде күптән. елаучылар күп.тырышучылар еламый.

№80 (768262) / 21.04.2011 12:17:16

чорга сылтау итмәгез

№79 (768261) / 21.04.2011 11:51:47

Чры шулай булгач, нишлисең.

№78 (768260) / 21.04.2011 11:32:21

Кешеләр, сез каты күңеллеләр!!!

№77 (768225) / 20.04.2011 22:49:49

ул бер юлы алмаган инде аны. башта бер банктан ала. түләп өлгерә алмагач,процент белән шактый сумма җыела,аннан шуны бер юлы түләр өчен икенче банкка китә. Тик ансы да түләү көтә.шуннан китә инде.

№76 (768220) / 20.04.2011 22:41:20

Банк 5 млн. кредит бирә микәнни? Реаль акчалар түгел бит, халтура, лохотрон акчалары. Нәрсәгә өметләнеп, шулкадәр акча алырга кирәк?

№75 (768216) / 20.04.2011 22:20:30

мәңге түләп бетермәячәк. 5 миллион артык күп. Процент куып тота,күпме түләсә дә. Ә менә мөлкәткә арест ясамас өчен ул аз-азлап түләвең дә җитә.Ләкин процент күбрәк үсә бара. Кыскасы ташны башкаммы ,башны ташка орса да шул. иң мөһиме -арест ясатырлык хәлгә җиткермәскә кирәк.Үзенең саулыгы булып, ата-ананың пенсиясе яшәсен.
ә аннан,,, я ишәк я патша.
Дөньялар үзгәренә ышанып яшәүче бик күп бурычлыларны беләм.
Моннан ничә еллар элек нульләр кыскарып кооператв квартира алучыларны коткарган иде. Чөнки бурычлары кечерәеп берничә елда түләп чыкты хезмәттәш хатын. Тик белмим,хәзерге хөкүмәттән котылып буламы,ай-хай.

тегенди-мондый дип йөрәген яраламагыз инде. Аферистның кайчан комга утырганы бар?

№74 (768211) / 20.04.2011 22:06:27

Иии, сез.
Кеше язмышлары бит, кемгә ни килерен кем белә!

№73 (768206) / 20.04.2011 21:45:48

Бигрэк бер катлы инде халык. Натуральный афирист бу хатын. Мескен ирнен бизнесын таратып, акчасын туздырып бетереп эти-энисенэ Казаннан квартира алып биргэн дэ ирен эт урынына куып чыгарган. Куз буяу очен кеше нэрсэ генэ эшлэми бит э ? Теге мескен ир турында уйлаучы да юк. Улсэ мазар эчеп улде диячэклэр и вэссэлэм. Э кем анын башына житте сон ?

№72 (768136) / 20.04.2011 16:49:58

кемнедер гаеплэп утыруым тугел, шулай да фикер мондыйрак:
1. Ул 5 млн сум акчаны хэйрия акциясе очен алмаганнар бит алар кредитка, бизнесны устерергэ, тагын да баерга дип... Э бугенге кондэ башкаларны я алдап, я эксплуатировать итеп (шул ук алдау), шунын аркасында гонахка батып кына байлыкны арттырырга була.
2. Житеп килгэн кызы бар остенэ зинадан бала тапкан.. Бала юклыктан, ялгыз калырмын дип куркудан тугел... Малай булачак дип гарантия биреп торучы да булмагандыр сатып алынган "одноразовый" ир янына ятканда... монысы да Ислам буенча ин олы гонах, татар эхлагы буенча башка сыймаслык анлашылмый торган галэмэт инде... Бэлки бугенге конгэ калуы кылган зинасы очен жэза хэм баеп киткэн очракта кылырга мэжбур булачак алдау-гонахларыннан аралаучы изге коймадыр?! Нет худа без добра ди бит безнен "старший брат"...

№71 (768128) / 20.04.2011 16:08:21

Чын татар, алай түгел. Мин һәрбер ирне андый категориягә кертмим. Бик әйбәт ирләр бар. Ләкин җүнсез ирләр турында тыныч кына сөйли алмыйм. Гафу.

№70 (768127) / 20.04.2011 16:04:00

Чын татар, 

№69 (768123) / 20.04.2011 16:00:04

Бая язганнын беренчесе генэ булырга мужыт,ул баланы "творить" иткэндэ анын нинди полдан буласын белмэгэндер ул.Вэт минем баш эшли э.

№68 (768120) / 20.04.2011 15:52:54

кеше күңеле - кара урман..
бар да чиста ук түгел шикелле күк тоела никтер..

№67 (768119) / 20.04.2011 15:50:03

Бэлки ул баланы теге 350 мен дэбулыр,иренэ уч тэбуыр дип уйлагандыр.

№66 (768117) / 20.04.2011 15:45:36

Кемдер сине батыра ала икән, шул башсызлык була инде.Гомумән, аерылган ир кайда соң? Бала ире бар чакта табылганмы, аерылышкачмы? Ничек үч итәм дип чит кешедән бала алып кайтып була????Гаепләсәләр дә. Анысына да ышанып булмый. 18 гасырда яшәмибез, более менее адекват белә хәзер, җенеснең хатыннан тормагнын. Дремучий кеше түгел, иняз бетергән кеше. элек инязга гадәти кеше керә ала идеме?Инязда укыган кешене вокруг пальца обводить итеп буламы?Мин дә тагын халявный акчалар кирәк икән моңа дигән уй узды...

Гомумән, одни вопросы?

№65 (768115) / 20.04.2011 15:42:13

Ну,Ялкын,курэлмадын инде ирлэрне.

№64 (768113) / 20.04.2011 15:37:16

Розаны бурычка батырганнар, ул үзе кереп батмаган. Моны ир дигәне туганнары белән махсус эшләгән булырга мөмкин. Менә ир дигәне чыннан да адәм актыгы инде.Авыл апае №45 хаклы.

№63 (768106) / 20.04.2011 15:12:00

Гариф, мин дә шулай диясе идем. Бурычка баткан, һаман сорый дип.Әти-әнисен дә мескен димәдем. Әле ярый бар дидем.

№62 (768104) / 20.04.2011 15:03:17

бик дөрес сүзләр, бер дә кызганасы килми бу хатынны, барыбызда кредит алып караган инде ,чыгасыңны алданрак уйлыйсың, кредит та начар ир дә, ирсез бала да,күбрәк түгелме бу,ярар ире начар да булсын ди,ә соң үзе яки иләс яки хәйләкәр дигән фикер уята.

№61 (768100) / 20.04.2011 14:48:52

Кредит белэн бер янган,иргэ доказать итэм диеп(акча тулэп)икенче тапкыр.Мин тоже эшмэкэр 14-еллап.Нигэ ул андый сумма алган,без 200-300-меннэр алып,тулэп шулай эшли идек.Алла ярдэм бирсен конечно,но монда тагын ниндидер без белмэгэн яклар бардыр дим мин.Халык узедэ ели-ели яшэгэндэ ана ничек булыша алсын,ул бит 10-мен генэ тугел.Бу бурычын тулэсэлэр или списать итсэлэр(но врядли)андый кеше тагын бурычка ала ул.Эле сорый бит тулэп торырга,значить ул ойрэнгэн бурычка яшэргэ.Андый кешелэрне кызганудан файда юк,кызганыч булсаларда.

№60 (768099) / 20.04.2011 14:46:09

Ата-анасы мескен түгел аның. Кызларының югалып калмавына, депрессиягә бирелмәвенә сөенәләр, горурланалар дадыр әле. Ә кемгә авыр чакта әти-әни булышмый соң? Күрше апа үлгәнче улын кайгырты. Ташла, үз-көнен үзе күрсен, бирмә пенсияңне дип сүгә дә идек. Мин бит булышудан тәм табам, ә картайгач ул акча нигә кирәк, кабергә алып китергәме ди иде.

№59 (768096) / 20.04.2011 14:28:50

хатын- кыз автобус хәтле автобусны Казан урамнарында йөртә ала икән, мескен түгел инде ул, ирләргә дә алдатмас ул, чөнки булганнан була!
үзе егылган еламас диләр, бит менә ата-анасы мескенннәр, ходай җиңеллек бирсен.

№58 (768083) / 20.04.2011 13:21:25

!!!

ялгышларыннан нәтиҗә ясый алса.
Уңышлар телим, әлбәттә.Эшләп түләсә, бүтән җиде кат уйламыйча кредитка кереп батмас.Башың эшләмәсә, нәфес алдан йөрсә, тормыш үзе приоритетларны куя белергә шулай өйрәтә. Әле ярый әти-әнисе исән, ярдәм итә, аларга табынырга кирәк.

№57 (768080) / 20.04.2011 13:02:37

Мда, аның кемнән, кайчан, ничек малай табуы кемгә хәҗәт? Тапкан -булган, беткән. Хәзер шуларны үстерергә кирәк. Булдыра алам дип уйлаган. Молодец. Ә бурычлардан котылырга насыйп булсын. Мин Розага саулык телим. Аңлагансыңдыр, Роза, егылсаң - берәү дә тартып торгызмаячак. Дөньясы шундый. Ә сиңа балаларың өчен яшәргә кирәк. Начар сүзләргә, гайбәткә игътибар итмә. Син аннан өстен. Мин синең күңелеңнең сафлыгына ышанам. Адәм баласының ялгышырга хокукы бар. Ялгышкансың. Сиңа кыенга туры килә, ләкин син бу проблеманы җиңеп чыгачаксың. Нык бул!!!

№56 (768077) / 20.04.2011 12:56:03

Уф үләм, хромосомалар санап утырганнар. Делать нечего штоли?

№55 (768075) / 20.04.2011 12:54:12

Банклар да аздылар. Хөкүмәт кайчан авызлыклар икән аларны. Авыр хәлдә калган кешеләр өчен ташламалар эшләргә күптән вакыт бит инде.

№54 (768050) / 20.04.2011 09:26:25

Белмиләрдер, кәнишне, син дә белмәгәнне алар каян белсен ди? Белсә, иренә үч итеп тудырмаган булырые. Классташыңа да ходай бирмәгән, ире гаепле булган.

№53 (768031) / 19.04.2011 23:20:58

Авыл апае малайлар гына табучы хатыннар ни әйтерләр иде икән?ХХ ХУ нәрсә икәнен билмиләрдер алар наверно.
Минем классташым дүрт малай тапты.Соңгы икесе кыз булмасмы дип көткән идем ди.

№52 (768028) / 19.04.2011 23:04:15

Син беләсеңдер, Хак сүз, бәхәсләшмим. Мин бары тик руслар арасында татар теленең дә тиешле урын алуын телим.

№51 (768024) / 19.04.2011 22:57:45

Ялгышасың син дә. Шәйми вакытында Елцин да,Путин дә татарча сөйләштеләр.Нее нааадеее ля-ля!

№50 (768020) / 19.04.2011 22:52:59

Бизнеска илтеп тыкканнар ди бит үзен.
Бизнесмен булгач үз үзен алдаларга юл куйган бит ул.Әти әнисе турында уйлаганмы,баласы турындамы.
Күп кеше булыр иде бизнесмен,менә шул эшнең ахырын уйлап күбесе рисковать итми дә инде.

№49 (768019) / 19.04.2011 22:44:17

туры юл, тәрҗемәчесе булса, шул җитә, үзе безнең телдә сөйләсен, үзебезнең татар телендә генә сөйләсә, урыслар да ихтирам итәрләр иде. Шәймиев өйрәтеп бетерде урысларны русча гына сөйләргә, татар теле кухня теле булып калды. Шул әйбәтмени?
Минем математика чамалы. Роза ханым ничә сум түли инде айга бөтен пенялары белән, исәпләп бирегез әле.

№48 (768018) / 19.04.2011 22:38:05

малайны кул белән ясамый берәү дә,ире ни ясаса шуны таба хатын-кыз. әле яңа әти ярдәме бармы,анысын әйтмәгән.
дөп-дөрес сүз авыл апае!
Ни өчен хәерче,төп халкы көчкә җан асраган илдә банклар шул хәтле күп соң? Аларның саны чаклы производство бармы соң бездә? Ул банклар хәзер талап алынган процент хисабына яши.Ни кызганыч,кайсы банк белән эш итәргә ярамаганлыгын да аңлатучы юк.Хезмәттәшем киткәнгә 3 елдан артык әле һаман шалтыратып сорый банк. Югыйсә арттырып түләп бетергәненә дә кайчаннан! Көне-төне акырган рекламага карап шундый тозакка башын тыга кеше.

№47 (768015) / 19.04.2011 22:34:58

Урыслар белән эш иткәндә рус телен яхшы белергә кирәкмиме?На самом высоком уровне гос-ва.Сүз Шәймиев турында бармый.

№46 (768013) / 19.04.2011 22:29:18

Гафу
Хатын-кыз ирләргә кызыгып, ир-ат хатын-кызга кызыгып тормыш корылса, андый тормыш - үлемгә(таркалу) дучар.
Тормыш кору өчен, иң кимендә - бер-береңне ихтирам итү, ярату(эчтән, сиздертмичә булса да, нык ярату) кирәк. Шушы, соңгы - алдагы абзацтагы әйберләр(хисләр) булмаса, ныклы гаилә булуы шикле, гафу, яшьләр, бу - хак!

№45 (768012) / 19.04.2011 22:26:49

Бу хатынның бөтен гаебе - иренә ышануда. Иргә ышанма, Иделгә таянма, дигән әйтемне берәү дә өйрәтмәгән булып чыга аңа. \" Иреңә турыдан очма\" дигән әйтем дә \"иреңә бөтенесен дә сөйләмә\" дигәнне аңлата. Менә шуннан аңлашыла инде ирләрнең кем булулары, ә син,туры юл, эгоист дип утырасың. Әгәр дә эгоист булса, башта ук үзе турында гына уйлаган булыр иде һәм мондый хәлдә калмаган булыр иде. Аны бит алдаганнар,төп башына утыртып калдырганнар, ул шуны белми калган.
Малай табу ирләрдән торганын мәктәп эскәмиясеннән үк беләбез ич. ХХ һәм ХУ ның нәрсә аңлатканын барыбызга да мәгълүм. Ялгышсам, төзәтегез. Иргә малай таба белүне исбатларга кирәкми иде. Хәзер бу хатынга Алла ярдәм бирсен инде, әгәр үзен саклый алмаса, бурыч бит балаларга йөкләнеп калачак. Бу система хөкүмәтнең тиешенчә идарә итә белмәвеннән килә. Әйтик, ни өчен банк документ копиясе белән кешенең үз катнашыннан башка куллар куйдырмыйча гына кредит бирә? Ни өчен хәерчеләргә түләп бетерәлмәслек процент куя? Ни өчен түләү кичектерелми һәм процентлар өстәлә? Ни өчен аерым категория гражданнарга ташламалар каралмаган? Бу сорауларга җавап бирү кирәк түгел. Риторик формада бирелгән сораулар җәмгыятьнең черек икәнен генә күрсәтеп торалар һәм кредит алырга ярамаганлыкны раслыйлар. Иртәме-соңмы бу система җимереләчәк.2012 елда ахырзаман була дип тагын кредит алырга тотынганнар диләр. Ялгышалар, ахырзаман халыкны ялгыш юлдан кертеп җибәрү өчен уйлап чыгарылган чираттагы алдау гына. Ахырзаман булгач, кирәге дә юк бит инде аның, шуны аңламыйлар. Гадәти хәләл тормыш белән артык байлыкка кызыкмыйча, нәфесне тыеп кына яшәргә кирәк. Акыл менә шунда чагылыш таба, байлык җыючы я авыру, я мескен, я комсыз бәндә.

№44 (768011) / 19.04.2011 22:18:58

Туры юл ялгышасың,Шәймиев татарчаны яхшы белә,башы татарча уйлады урыслар белән эш иткәндә!!!!
Х.Насыритдин кеби тапкыр кеше,киңәшчеләре дә акыллылар иде!
Чыннан да булдырды! 50Х50 это что то значал Татарстан өчен!!!!

№43 (768010) / 19.04.2011 22:11:18

Шәймиев заманыннан калган сүзләр."Без булдырабыз"Шәймиев безне якларлык кына булса да русча белә иде ичмаса.))))))

№42 (768005) / 19.04.2011 21:46:22

\"Без булдырабыз\" бу сузлэр нэрсэ турында-Тулэуле медицина,тулэуле югары белем,коррупция,наркомания,эчкечелек,тэмэке тарту,телсезлек,динсезлек.Дэулэт тарафыннан якланмаганлык.Тагын нэрсэ булдырырбыз икэн????????????

№41 (768003) / 19.04.2011 21:31:54

Бу хатын эгоист,шуңа күрә шундый хәлдә калган да ул.Бөтенесенә дә ире гаепле,аныңча.
Кияүгә чыкканда ире нинди ,беркемдә булмаган ир.
Белеме университет белеме.Не халям балям.
Малай табасы килгән,тапкан.
Ата анасына алла ярдәм бирсен бу хатынның,бурычларын да түләшә,баласын да карый.
Яшрәк чакта ялгызлык беленми,әзрәк акыл кереп яхшы якка үзгәрсә,тормышын җиңеләйтүче берәр юньле кеше очрар может быть.

№40 (768001) / 19.04.2011 21:19:57

№39
Килешәм
/ , ләкин без шул дәүләт эчендә яшәргә мәҗбүр..
Кытай акылы да юк бездә./

Мао Цзе Дун, КНР -КХР (Китайская Народная Республика - Кытай Халык Республикасын төзегәндә, бөтен халык бәхетле булсын өчен, дип башлады. Бүген дә халыкка хезмәт итә, Кытай дәүләте, минемчә.
Ленин бабай да шулай башлаган иде. Сталин бабай, Иван Грозный (кнут-җәза) ысулларын кулланып, *оҗмах*ка - коммунизм га кертмәкче булды халыкны.
Хрущёв, \"Крепостное право\" ны(йөз елдан соң, 1861) 1961 дә бетерде.
Л.И.Брежнев, Хрущёв казанышларын магазиннарга чыгарып, дан казанып, \"таптанып тору\" га иреште.
Я, ярар!

№39 (767997) / 19.04.2011 20:45:40

һ.б. .... яшәүгә корылган дәүләт озак яши алмый, Амин!)))
яши алмый да бит,ләкин без шул дәүләт эчендә яшәргә мәҗбүр..

Кытай акылы да юк бездә.

№38 (767996) / 19.04.2011 20:42:51

Иганәче!!
Шуны уйламаса бөтен кеше бизнесмен булып бетәр иде!

Кризистан соң вак бизнестагы бик күп кеше бөлде.Базар янынан узганда сорагыз хатыннардан.

Миллионым булмагач ничек син ишетергә теләгән җавапны бирим ди мин?!

№37 (767995) / 19.04.2011 20:39:15

Язма матур, хисле.
Ләкин, хисле, башка кеше кайгысын аңларлык адәмнәр...инде бетеп бара. Чөнки, (тоталь) бу корылган системада - тоташ ялган, талау, үтерепме-ялганлапмы, эш хакын түләмичәме, булган соңгы тиенеңне алуга корылган, дөресе - кыргый капитализм!
Инде килеп
Намуссыз капиталистларга:
Кеше талап бәхетле булган кавем тумаган, тумаячак та!
Шушындый мәхшәр: телне тартып алып, байлыкны үзара бүлгәләшеп, халыкны җүләргә санап һ.б. .... яшәүгә корылган дәүләт озак яши алмый, Амин!

№36 (767993) / 19.04.2011 20:33:46

Мин бу хатыннын: "Чөнки хәләл көч белән табылган мал гына кадерле һәм бәрәкәтле.",дигэн сузлэрен ботен жиргэ "без булдырабыз"урынына лозунг итеп элеп куяр идем

№35 (767991) / 19.04.2011 20:25:35

Эшмәкәр ир кредитларны хатын исеменә теркәткән, аннары нервлары түзмәгән. Ә хатын һаман да түзә. Күпмегә?

№34 (767990) / 19.04.2011 20:21:56

Эле буген-иртэгэ болгенлеккэ тошэргэ торучылар купмедер тагын. Берэу дэ бит мин хэече булам эле дип алмый кредитны - менэ монысын алам да теге бурычымны каплыйм, аннан икенчесен, оченчесен - коннэрдэн берконне кредит алыр банклар да калмаган, бурычлар да кимемэгэн, акча биреп торган дус-туганнар да аннарына килеп синнэн бурыч кайтаруынны сорыйлар. Вэт менэ шул коннен килерен уйларга кирэк ин эвэл эш башлаганчы.

№33 (767989) / 19.04.2011 20:20:19

Син барыбер сорауга җавап бирмәдең

№32 (767986) / 19.04.2011 19:48:10

Кара әле,мин бит үземне миллионер димәдем! Алган вакытта банкта миллионер идем.
Әтиең я тагын берәрсе миллионер булса гына шанслар була. Ә болай ул юк.
Халык ышанып харап була.

№31 (767983) / 19.04.2011 19:44:41

Нинди киңәш булуы мөмкин бу очракта? Дәүләт үзе буа үз халкын!
Башта уңлап-суллап кредит таратты, холодильник алырга теләүчеләр дә шул төпсез чуманга утрды.Аннан кризис ясадылар да хәзер акча суыралар!Башны һәрчак эшләтергә кирәк!!!!!
ул 10 ны да 100 не дә бирә,ала белсәң.

№30 (767982) / 19.04.2011 19:43:00

Миллионер, мин бит синнән бүген үк акча бир дип сорамыйм, ышанып булышыр идеңме дим.Шундый адымга бара алыр идеңме? Или слабо?

№29 (767980) / 19.04.2011 19:38:07

Шундый инде ул чын татарлар: гайбәт чәйни, егылганны тагын да ныграк имгәнсен өчен кат-кат төртә, аннан соң аягын сөртә. Ник берсе конкрет киңәш язсын. Мәзәктәгечә: тәмугта татарлар кайнаган казанга капкач ябарга кирәкми. Алар болай да бер-берсен бик оста итеп төртеп төшерә. Берсенә бер котылу юлы юк. Татарның бүгенге хәле моңа ачык дәлил.

№28 (767978) / 19.04.2011 19:27:07

Мин дэ 5-6 млн алам эле ссуда.Бер -ике елдан ярдэм сорап язып карыйм эле ,булышучы булыр микэн.
Хэзер мондый хэлдэ калганнар ярты республика,просто бу хатын М.ру га килеп элэккэне генэ.Аннары,ул бит берэудэн дэ ярдэм сорамый хэм дорес эшли-узе пещергэн ботканы узе чомерэ.

№27 (767976) / 19.04.2011 19:19:39

Эллэ нэфес дигэн шайтан котыртканмы? Ни генэ булса да буласы- булган инде, Кунеле житкэн кешелэр ничек тэ ярдэм итэрлэр.

№26 (767970) / 19.04.2011 19:14:54

Какуй игелек? Эшкә тыкканнар бөтен акчаны! Банктан акча алып уңышка ирешкән бизнесменнар аз алар.
Хәзерге бизменнарның кемнәрһәм кайдан икәнен яхшы беләсез.
Бәхетсез хатын инде.- Аның хәтле алырга кирәкми дияргә кыюлыгы җитмәгән мөселман хатынының.

№25 (767968) / 19.04.2011 19:07:25

Ялгызаклар мине гафу итегез конечно, Казан тулы ялгыз хатын, Татарстан тулы ятим бала, бер Эсгать Галимжанов кайсына берсенэ генэ ярдэм итеп бетерсен инде. Тагын шунысы да бар - миллионнар белэн эш иткэн вакытта бу ханым узе купме кешегэ игелек курсэтте икэн?

№24 (767942) / 19.04.2011 17:36:12

5 милионы үзендә булса көчле җилкә тиз табылыр иде дә бит,ни хәл итәсең.
Минем апа бәхетлерәк икән әле, 1 генә лимон бурычы!
тоже ике бала, ялгыз хатын үз эшен өстери,берәдән алып,икенчесенә биреп.
Намус турында күп уйлаган кешегә тотынасы юк бизнеска.

№23 (767936) / 19.04.2011 17:27:40

(ә сыеныр өчен көчле иңнәр юк) Бу хатынга ярдәм итәргә теләүчеләр булырмы икән?
Роза ханыма хәерле юллар һәм "әлеге вәзгыятьтән котылырга ярдәм итүчеләр табылсын"

№22 (767924) / 19.04.2011 16:43:37

Безнең илдә теләсә кем бизнес белән шөгыльләнә алмауның бер мисалы.
Бизнеска аеруча Татарстанда авыр диләр, кайберәүләр юкка гына башка өлкәдә регистрация үтми бит инде.

№21 (767923) / 19.04.2011 16:36:50

мин ул миллионнарны алган вакытта гына миллионер идем шул!

№20 (767922) / 19.04.2011 16:31:39

бу ханымнын нервалары эле дэ нык икэн! Акылын зэгыйфьлэнергэ может...

№19 (767918) / 19.04.2011 15:41:47

Зиләйлүк-Язгөл,Синен паспорт копиян дэ житэ кайбер банкларда поручитель булыр очен.Хэм шулай эшлилэр дэ,алган кредитны поручительлэргэ тулэргэ кала.Мин шундый случайны белэм ,минем танышка судтан ул алмаган кредитны тулэргэ дигэн кэгазь килеп тоште,чуть кенэ котылып калды. 

№18 (767917) / 19.04.2011 15:37:13

Һәр көнне эшкә Роза белән барып, кайтып йөрим. Беркемгә дә күтәрелеп бәрелгәнен күрмәдем. Аңа син нәрсә белән түләсәң дә ярый. Акча белән түләсәң шатлана гына. Ялган язмагыз!!!!!!!!!

№17 (767916) / 19.04.2011 15:34:46

Иренә ышанганга харап булган. Алдан финал менә шундый коточкыч була дип уйламыйсың бит аны. Миндә бу хатынга Әсгать Галимҗанов булышмасмы дигән өмет бар. Әсгать абый, Роза документлары белән үз хәлен аңлатса, расласа, булышыгыз инде, зинһар! Ул бит әни кеше,айга бер-ике көн генә ял итеп исән калып булмый. Алай булса, детдомда ятимнәр саны тагын икегә арта дигән сүз. Сез бит ятимнәрне кайгыртучы, Роза белән очрашсагыз иде.

№16 (767912) / 19.04.2011 15:27:29

Безнең дә бу ханым автобусында барган бар. Двоюродный абыем үлгәч дәү апа янына бару иде. язып элгән язуларын күрмәдем. күзем яшле иде. гадәт буенча электрон картаны суздым. шуннан соң йөртүче ханым юл буе сүкте үзебезне. аның кайгысы кайгыдыр да, минем ни гаебем бар

№15 (767911) / 19.04.2011 15:21:42

шаярып түгел, чынлап сорыйм, чөйнки белмим-кредитны кешенең рөхсәтеннән башка гына алып буламени ул. анда бернинди дә имза куйдырмыйлармени соң. Мәсәлән, бердәнбер көнне, миңа да каяндыр кредит бурычы килеп төшәргә мөмкинмени, үзең дә белми торган булгач.
әгәр белә торып үз исемемнә 5 миллион алган икән инде, ну и дура.

№14 (767898) / 19.04.2011 14:26:02

Чын мөселман ир кабул итә.

Чи татар муҗигы кабул итмәс.

№13 (767897) / 19.04.2011 14:18:50

Мөселман ире җилдән туган баланы кабул итәрме соң? Ай-һай, монда ситуация бик катлаулы. Аннан соң лаеш шулпасын мулдан эчкән һәм рухи яктан ныгыган ханым ул "нәрсә"гә башка әйләнеп кайтмас шул.

№12 (767886) / 19.04.2011 14:01:48

Ирен табарга,алимент алырга,бурычын тулэтергэ."– Үземә, иремә, тормышка ачу итеп микән, малай таптым. Юк, кияүгә чыгып түгел, бәлки сөйләшү буенча, акча түләп... Беләм, сез аңламассыз инде мине."Мин дэ анламадым.Анларга тырышып карыйк. Тормышта узен дэ анлата алмаган гамэллэр кылып ташлыйсын.Лэкин бу хатын малай табам дип максат куйган ахрысы,иренэ шуны исбатлаган.Максатына ирешэ торган хатын.Э бала уз ризыгы белэн туа ул,бэлкем менэ шул бала тусын очен ходай ана шундый сынаулар биргэндер.

№11 (767884) / 19.04.2011 13:47:21

Әгәр мөмкинлегең булса, Розага ярдәм итәр идеңме?

№10 (767882) / 19.04.2011 13:35:31

Бу ханым каршында баш иярг генә кала...

Мдааа, язмада ачык язылган бит инде, эшмәкәрлек белән ир дип аталган әйбер(кеше дияргә тел әйләнми) шөгелләнгән, эше барып чыкмагач, бурычны хатынына ташлап качкан...

№9 (767879) / 19.04.2011 13:27:38

Кэнишне бу хатынны тормыш бераз сыный инде.Но бит теге биш миллионны да мин туздырмадым,андый зур суммаларны алганчы бераз башны эшлэтергэ кирэк иде.Уз башын эшлэмэсэ акыллырак кешелэр белэн кинэшергэ оялып тормаска кирэк иде.Бездэге банкларнын дингез пиратларыннан да хэтэрерэк икэне куптэн барыбызга да мэглум бит инде.Молодец ,хет югалып калмаган,а то кайберэулэр мондый очракта депрессиягэ бирелэлэр.

№8 (767877) / 19.04.2011 13:16:09

да безнең илдә бәхетле булуың озак түгел шул.

№7 (767874) / 19.04.2011 13:13:32

Репетиторлык эше бүген бар, иртәгә клиентларың булмаска мөмкин, ә бу ситуациядә акча даими кирәк.

№6 (767873) / 19.04.2011 13:11:28

Роза турында берәр иганәче ишетсен иде. Ул бит әҗәткә биреп торсалар кайтарам дигән. Ә болай түли алмыйча процентлары арта тора, бурычы кабара тора...Мәрхәмәтле кешеләр, кайда сез?

№5 (767870) / 19.04.2011 13:01:38

Иксез-чиксез сабырлык бирсен сезгэ Роза ханым!!!сабыр кантларын сынмасын!!!Теге ирне эйтэм эле мэгьнэсез ул,башка сузем юк! тормыш авырлыгын уз жилкэсендэ кутэрэ алмаган ир,ир тугел инде!!! борчылмагыз Роза ханым! коннэрдэн берконне куктэге кара болытлар таралыр,елмаеп кояш чыгар!!! тошенкелеккэ бирелмэ,тузем бул!!!тагын бер кат сабырлык хэм сабырлык узенэ....

№4 (767867) / 19.04.2011 12:25:29

Сокланам, афэрин!!!!!!

№3 (767865) / 19.04.2011 12:22:45

Роза, болай ат кебек эшлэу бик авыр бит. Эгэр репититор булсан? Аларнын бер сэгате 300 сум. Конгэ 8 сэгать утырсан - 2400 жыела бит Айга 25 кон эшлэсэн - хэйран акча жыела.

№2 (767864) / 19.04.2011 12:20:07

Роза ханым 99А маршрутында йэргэндэ анын даими пассажиры идем. чыннан да, ханым бик оста шофер, пассажирларга бик тэ ягымлы, тэрбияле, жылы могаллэмэдэ иде.маршрутта ул куренми башлагач юксына ук башладым. язманы укыгач бик тэ тетрэндем. ходай ярдэм бирсен узенэ! АМИН!

№1 (767853) / 19.04.2011 11:21:16

Татар хатыны ниләр күрми. Ләкин сабырлыкның да чиге була шул. Бурычын тхләп бетергәнче аягын сузмаса ярар иде.

▲ Өскә
 
Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
Piter.tatar