• 21.08 "Зәңгәр шәл" спектакле. Камал театры. 19:00
  • 27.08 "Килә ява..." спектакле. Камал театры. 19:00
  • 28.08 "Әтәч менгән читәнгә". Камал театры. 19:00
  • 29.08 "Бию пәрие". Камал театры. 18:00
  • 29.08 "Казан кичләре". Филармония. 18:30
  • 30.08 "Кырыкта да кызыкта. Мунча ташы". Филармония. 18:30
  • 06.09 Хәмдүнә Тимергалиева. Өстәмә юбилей концерты. УНИКС. 17:00
  • 18.09 Рифат Зарипов концерты. УНИКС. 18:30
Туган көннәр
  • 12 Июль Люция Хәмитова
  • 12 Июль Матвей Апросин
  • 12 Июль Альберт Борһанов
  • 12 Июль Илдар Арсланов
  • 12 Июль Мирсәет Яруллин (1938-2009)
  • 13 Июль Марат Яхъяев
  • 13 Июль Айдар Галиәскәров
  • 13 Июль Рифкать Хисмәтов
  • 13 Июль Лилия Йосыпова
  • 13 Июль Алмаз Шәрифуллин
  • Балык-Бистәсе районы Күки авылында ике тапкыр бозаулаган ,өченче тапкыр буаз аклы- каралы савым сыеры сатыла. Арканга йөртелә. Сыер саву аппараты белән дә,кул белән дә тыныч кына савыла.Сөт биреше дә яшь сыер өчен яхшы. Бәясе 75000 сум. 89520341593
  • 89274354402 Рамил Губайдуллин уз насыйбын эзли. Чаллы, 37яшь өйләнмәгән - өе бар! Күзе күрмәсә дә, Вконтакте, ватсапларны иярләгән. Аллах биргэн сәламәтлекләренә шөкер иткән телэсэ кайсы хатын-кыздан хэбэргэ өмет. Әгәр булсын дисәң, бер йорт эче шау-шу вә җәнҗалсыз: Ире булса с у к ы р, ул җитми, — булсын һәм хатын телсез./Тукай. 89274354402 Рамил Губайдуллин уз насыйбын котэ
  • Казан, Юдино бистәсендә урнашкан бер бүлмәле фатирга хатын-кыз торырга кертәбез. Җиһазлар бар. Бәясе 10000 + комм. Тел: 89274091842
  • Әмирхан урамы, 17 нче йортта барлык уңайлыклары булган 2 бүлмәле фатир озак вакытка арендага бирелә. 89274401994
  • Поклейка обоев за один день! 120руб.м2 Казань 89656006358
  • Холодильник сатыла, двухкамерный, биеклеге 1,80, яхшы эшли. Казан, ул. Губкина. Тел. 8 953 999 72 00
  • Продаётся комната в статусе КВАРТИРа 21.8 кв.м в Казане в Московском районе(район Восстания-Гагарина).Комната чистая,после косметического ремонта,Вся мебель и техника остаётся,заезжай и живи!Цена 1490000. Телефон для связи 89393937375.Документы готовы.СОБСТВЕННИК.
  • Казанда эре Җир җиләге сатабыз 89518954298
  • шпаклевка,штукатурим оконные ,дверные откосы,плитка ,обои недорого.89178887212
  • Казанда Диван кроват сатам яна тел89520460614
 
 

 
Архив
 

               

15.03.2011 Җәмгыять

Безне ... инглизләшү көтмиме?

Туган телебезнең кадерсезләнүендә, беренче чиратта, татарлар үзләре гаепле. “Мин татар телен на бытовом уровне гына беләм”, – дип әллә акланучы, әллә борын чөюче милләттәшләребез бихисап арабызда. Кайберләре, гомумән, урыс булып кылана.

– Безнең район үзәгендәге халыкка кирәкле оешмаларда соңгы елларда урыслашкан яшь татар белгечләре күбәеп китте, – дип сөйләде Республика клиник сырхауханәсендә дәваланып чыккан туганыбыз Гөлдания, – аларга гозереңне урысча аңлатмый чараң юк. Алты кешелек палатада миннән тыш барысы да марҗалар иде. Җылы каршыладылар. Шулай да берсе савыгып, өенә кайтып киткәннән соң аның урынына татар хатыны кергәч, шатланып куйдым: үз милләтең кешесе күңелгә барыбер якынрак бит.

 

Урысчасының “ата-анасы” юк моның, сөйләшергә тотынса, авырулар бер-берсенә күз кысышып, әкрен генә хихылдаша башлыйлар. Кайчак үзем дә көлүдән тыела алмыйм. Шул татар хатыны белән икәүдән-икәү генә калган араларда үзебезчә эндәшеп караган идем, өнсез булдым: вата-җимерә урысчалатып җавап кайтармасынмы бу миңа!

 

Берничә көннән палатага янә яңа авыруны салдылар. Керә-керешкә шәфкать туташларыннан зарланырга тотынды бу: “Җыенысы кара авыллардан җыелган татарлар. Урысчаны бозмыйча сөйләшә дә алмыйлар бит, алардан ни көтәсең?” – ди, борынын җыерып. Куырылып килдем бу сүзләрдән. Соңрак исем-фамилиясеннән белдем: үзе дә татар икән ләбаса! Яшереп маташкан булды бит әле, исемен дә Галина диде. Әй, яратмады да соң сере ачылуын: кызарынып-бүртенеп үк чыкты.

 

Кормильцева, Федорова фамилияле “яңа” авыруларның да урыс ир-егетләре белән тормыш корган милләттәшләрем икәне ачыкланды. Алардан да татарча бер сүз ишетмәдем.

 

Авырулар алмашына торгач, берзаман палатада татар хатыннары гына калдык. Барыбыз да югары белемле, азмы-күпме тормыш тәҗрибәбез бар.

 

Һәм менә беркөн өстәмә караватка урта яшьләрдәге марҗаны яткырдылар. Таныштык. Такси оешмасында диспетчер икән. Үзен уклау йоткандай хәтәр тота бу. Безнең күрше әби әйткәндәй, министр хатыны диярсең. Сизелеп тора: белем дәрәҗәсе түбән, фикер сөреше бик гади, әмма һәр сүзе башкаларга рухи басым ясауга юнәлдерелгән. Менә әкәмәт: урыс телле татар хатыннары аңа ярарга тырыша, әйткәннәрен җөпләп тора башладылар. Нихәл итәсең, “олы туганыбыз” каршында баш ию сыйфаты, “ләббәйкә” дип тору каныбызга сеңгән инде безнең.

 

Халкымның урыслашуы – борчулы хәл. Тел бетсә, милләт бетә дигән сүз. Болай да тиздән барчабызны “русиялеләр” итеп калдырырга җыеналар. Минем уйлавымча, урыс теленең үзенә дә куркыныч яный, тел галимнәре дә бу хакта чаң кагалар. Бердән, яшьләр урам теленә күчсә, икенчедән, илебезне чит ил товарлары гына түгел, чит телләр дә яулый бара. Кулланышка сиздермәстән генә “англицизм” дип аталган сүзләр үтеп керә башлады. Лизинг, кастинг, керлинг кебек төшенчәләр, офф кушымчалы сүзләр урыста да, татарда да бердәй файдаланыла. Үзәк телевидение шоуменнары да, чик артыннан килгән сүзләрне “кыстырып”, зыялы булып кыланырга яраталар. Элмәтакталарда чит телгә яраклаштырылган исемнәр (әйтик, “Грузовозофф”, “Замкофф” һ.б.) очрый, инглиз телендә язылганнарын да күрергә мөмкин. Мисаллар бик күп. Тел белгече булмаганлыктан, мин үзем күзәтүләремне бер системага салып аңлата алмыйм. Шуны гына әйтә алам: милләтем кешесе барлык яңаны эләктереп алырга, сеңдерергә сәләтле. Әйтик, хәзер күпме бала Мексика, Бразилия сериаллары геройлары исемнәрен йөртә. Татарны төркиләштерү, ягъни урысча әйтелә торган сүзләр урынына төрки сүзләрне кертү, минемчә, барып чыкмады. Ә менә татар яшьләренең сөйләм телендә “Вау”, “Супер”, “О кей”, “бест”, “чииз” һәм башка инглиз сүзләрен куллануы – гадәти күренеш.

 

Әлбәттә, чит телләрне белү бик кирәк, әмма үз телеңне чуарлау, бозу һәм бетерү хисабына түгел. Киләчәктә инглизләшү көтмиме икән безне, дип тә уйлап куям. Инде бүгенге көндә кайбер оешмаларда хезмәткәрләрнең чит телне белүе таләп ителә бит. Әйтик, бер ун-егерме елдан үзеңә кирәкле оешмага кереп, татар кешесенә гозереңне инглизчә аңлатырга туры килмәгәе.

 

Әлеге дә баягы туганым Гөлдания, моннан берничә ел элек Казандагы милли-мәдәни үзәккә баргач, кысталып, бәдрәфнең кайда икәнен сораган. “Ә син инглиз телен беләсеңме соң?” – дип кызыксынган аңа юл күрсәтүче ханым. Аптыраган бу сорауга Гөлдания: нинди бәйләнеш булырга мөмкин чит тел белән бәдрәф арасында? Баксаң, бәдрәф ишегенә хатын-кызларныкы дигәнне аңлатучы “W” хәрефе язылган икән. Шундый хәлләр...

Галиябану ХУҖИЕВА
Татарстан яшьләре
№ 30 | 10.03.2011
Татарстан яшьләре печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№39 (769517) / 03.05.2011 18:02:29


Bez maymillar shikelle bashka xaliklarga oxshash bulirga telep uz uzebezne tubensetebez. Beznen MILLI MIRASIBIZNIN derecen beyalemibez. Bu NADANLIQ digen suz. E nadanni kem ixtiram iter?

№38 (769400) / 30.04.2011 17:42:17

Юк, безне иңглизләшү көтми, безне мокытлашу көтә!..

№37 (75517) / 19.03.2011 10:28:41

Бу мәсьәләләргә кагылып, Аллаһ Сүбхәнәһү вә Тәгалә Коръәни Кәримдә адашу юлларын караңгылыклар дип атый, һәм ул Коръәни Кәримнең барча урыннарында караңгылыклар дип, күплек санында бирелә.Ә яктылык, ягъни туры юл һәрвакытта да берлек санда гына бирелә. Бәлки акылыгызны эшкә җигеп, бу турыда фикер йөртеп,уйлап карарсыз!
Ә пәйгамбәребез салла Аллаһу галәйһи вә сәлләм бу сорауга кагылышлы мәсьәләләр турында болай дигән:
" Яһүдиләр 71гә, насаралар 72гә, ә минем өммәтем 73 төркемгә бүленәчәк. Минем өммәтемдәге 73 төркемнең берсе генә хисапсыз җәннәткә кертеләчәк."

ЙәРаббым, Аллаһ!
Мине тәкъвәләр һәм сабырлар арасында һәм шул төркемдәгеләр белән бергә булдыр!

№36 (75516) / 19.03.2011 10:19:25

//Ә менә татар яшьләренең сөйләм телендә “Вау”, “Супер”, “О кей”, “бест”, “чииз” һәм башка инглиз сүзләрен куллануы – гадәти күренеш// Менә бу хәлләр бүген сез хуплый торган, яки хупламасагыз да шулардан башкаларны беләсегез килми торган алдакчы хакимиятнең халыклар белән шул рәвешчә идарә итү нәтиҗәсе.

Хәтта балаларыгыз тәрбияле булып, әдәби телдә генә сөйләшеп, җәмгыять өчен искиткеч файдалы эшләр генә эшләсәләр дә, диннәрен торгыза алмасалар,алар адашуда, ә үлгәннән соң урыннары утта булачак. Ә гаепне алар, беренче чиратта, дингә өйрәтмәгәннәре өчен, ата-аналарыннан эзләячәк. Аннан соң да дин эчендә дә адашу дигән әйбер дә бар бит әле.

№35 (75171) / 16.03.2011 22:13:31

Мин райондагы мәктәпләр белән генә чагыштырдым,бездә 13тән артыгы юк, сезнең улыгыз төгәл фәннәргә сәләтле, димәк.

№34 (75160) / 16.03.2011 21:19:20

Безнеке реально 16, ике техник хата, игътибарсыздык аркасында. 19 булыр иде алар булмаса. Чынлыкта иң курыкканым шундый хаталар.
Рәхмәт, рифма, җавап биргәнегез өчен.

№33 (75159) / 16.03.2011 21:09:15

\\\"Порог\\\" 5 балл диделәр безнең мәктәптә уртача 9,5 булган,иң түбән балл 7, иң югарысы 13.Бу \\\"пробный\\\" бәяләр башка төрлерәк, мин аңлап бетермим дә, ләкин алдагы урыннар- барысы да татар мәктәпләре!

№32 (75154) / 16.03.2011 20:49:20

Рифма, яхшы нәтиҗәләр ничә балл?

№31 (75150) / 16.03.2011 20:29:43

Математикадан сынап карау (пробный ЕГЭ) нәтиҗәләре килде. 10 урта мәктәп арасында иң яхшы нәтиҗәләр татар мәктәпләрендә!Русча да имтихан бирәләр, татарча да, кирәк булса инглиз телендә дә бирәчәкләр, татар мәктәпләрен генә бетермәсеннәр !

№30 (75100) / 16.03.2011 10:49:51

ЖТ.
Шулай да, төпле нык хәлле,үз нәселен белгән һәм горурланган, татар гаиләсендә тәрбияләнгәннәр, кирәк вакытта русчасын да,татарчасында сөйли белделәр(авылдан килсәләр дә).

Сез әйткәннәр,үз ата-анасынан,аби-бабасыннан,гаиләсеннән оялган,сәнәктән көрәк булганнар,авылдан килгән ярлылар.Алар татарчаны да,русчаны да белмәделәр!Укырга сәләт кирәк бит.

Алар бары бер кеше була алмадылар,алар хезмәтче,аларның геннарына салынмаган лидер булу.
Шуның өчен алар ришвәт бирә,гаепле эшләр эшли - бу үзеңне саклап калу спосыбы,алар өчен! Пачамушто, башка способ белмиләр.
Алар ата-анасын,татарлыгын,иманын да сатарга мөмкиннәр.Мисаллар күп.Ф.И.О,ларын атый алам,но не буду.
Ну пука,киттем,эшләр күп,кич белән сөйләшербез.

№29 (75067) / 15.03.2011 22:02:14

Мин Казан музыка училищесында укыдым. Шундагы укытучыларны һаман да бик сагынып искә алам. Алар, лекцияләрне махсус сүзлекләр белән тәрҗемә итеп, бик тырышып әзерләнеп татарча уздыралар иде. Дөрес кайвакытта үзебез, әйдә русча гына сөйләгез инде дип рус теленә күчерә идек, (аңлавы авыррак иде)))тик теләкләре то изге булган!

№28 (75065) / 15.03.2011 21:58:04

МС. алар шәһәргә килеп бик авырлык белән кеше булган кешеләр.
Совет заманында безнең Казанда татарча сөләшкән кешегә акаеп карыйлар иде шул. Алар кайчандыр русчаны азапланып өйрәнгән кешеләр.

№27 (75061) / 15.03.2011 21:49:15

Алай җайлы гына булса иде ул! Менә мин беренче курска килгәч берсенә дә исемнең урысча вариантын әйтмәдем, шулай да күбесе исемлектән күреп урысча дәшә башлады...Бөтенесе дә андый түгел анысы, дөрес дәшүче урыслар да бар.Тик менә күпчелек урыслашкан татарлар дөрес әйтергә теләми! КДУны маңкорт баскан! Милләтләре буенча татар булган күпчелек "препод"лар йә татарча белми, йә тагын да начары - белгәнен күрсәтмәскә тырыша...татар студентлары б/н дә урысча сөйләшәләр...

№26 (75047) / 15.03.2011 21:11:43

Сезнең методны мин күптән түгел бер кешегә карата кулландым: татар авылында үсеп, минем белән 5 ел татар теле факультетында укыган группадашка Ул русча сөйли, мин татарча .Аптырагач ""Татар телен оныттыңмы әллә?" дим. Ишетмәмешкә салышып, башкалар белән русча сөйләшә башлады, алар нишләптер каршы дәшмәделәр . Шундый хәлләр дә була...

№25 (75045) / 15.03.2011 21:06:32

сабыр,Мәүлет! без өчәү икән.

№24 (75041) / 15.03.2011 20:50:49

Сабыр туган, язмаңны укыгыч, минем кебек тагын бер кеше бар икән дип сөендем бит әле. Синең рәвештә мин дә күп кенә кешеләрне туган телендә сөйләшергә өйрәттем. Татарның татарча яшәү-яшәмәве үзеннзн тора. Бер кем дә авызга сукмый. Төп бәлә наданлык та инде... Наданлыкта.

№23 (75012) / 15.03.2011 19:46:00

Бар нәрсә дә үзеңнән тора. Мин татар икәннәрен белсәм, бер сүз дә русча әйтмим, принципиально. Үртәп тегене, һаман татарча сукалыйм да, әй бичара, синең кебек телсез кеше булып яшәргә ходай язмасын, дип китеп барам. Икенче тапкыр кабатланса (бик сирәк була), мин надан кеше белән аралашмыйм дип тутырып әйтәм. Танышларым минем үҗәтлекне белгәнгәме, гел татарча сөйләшә. Теге кешеләр дә икенче очрашканда татарча сукалый... Әле урысларга да кайвакыт, татар хатыны белән йоклыйсың, ун-егерме ел яшәп, ике җөмлә татарча өйрәнмәгәнсең. Димәк, ихтирам итмисең хатыныңны дип, туп-туры әйтеп салам. Акланалар, икенче очрашканда күбесе минем белән татарча исәнләшә. Минемчә, милләтне, телне ихтирам итмәгән кешеләр хөрмәткә лаек түгел. Телне хөрмәт итми икән, ул ата-анасын да хөрмәт итә торган кеше түгел. Шулай булгач, ни өчен мин аларны хөрмәт итәргә тиеш. Мин шулай уйлыйм, шул фикердә торам.

№22 (75007) / 15.03.2011 19:35:24

Дорес веками доказано.

№21 (75005) / 15.03.2011 19:29:14

Татар башын татар ашар..........

№20 (75003) / 15.03.2011 19:20:00

Май чулмэге тышыннан билгеле. Шуна курэ сэбэбен чулмэк, ягъни Казан эченнэн эзлэгез. Бер татар авылында да чит телдэ сойлэшмилэр.

№19 (75002) / 15.03.2011 19:03:07

миндә зәңгәр тышлы китабы бар Саттаровның.
Дөрес әйтәсең хәрефнең урыннарын алмаштырып ясаган исемнәр байтак,тик Аңа Саттаров кына гаеплеме икән? ул бит ишетелеп торган,халык арасында таралган исемнәрне җыеп туплаучы гына! Ә тузга язмаган исемнәрне татар үзе уйлап чыгара.

№18 (75000) / 15.03.2011 18:58:02

Хәзер күп кеше баланы тәрбияләр өчен түгел, Путин бүләген алыр өчен генә таба ахыры. Или ипотеканы тизрәк каплар өчен.

№17 (74999) / 15.03.2011 18:49:10

Өметсезләнмик әле. Безнең тирә-якта да андый татарлар, күп булмаса да бар, әмма ник берсенең тормышы кешечә булсын. Бар эшләре үзләренә охшаш балаларынаң проблемаларын хәл итүдә. Үзләре кемнең ничек яшәгәннәрен беләләр тагы. Миннән дә гел, нигә синең балаларың шундый "самастаятельный" дип сорыйлар...
Озын сүзнең кыскасы балаларың, тормышың кешечә булсын өчен үзеңә кеше булырга кирәк. Телле динле, рухи тамырлы... Баланы юньләп, үзеңчә тәрбияләмәс булсаң алар әйтмешли "ничу" алып кайтып торырга..., балаңнан үзеңә бәлә ясап. Кешеләргә үрнәк булып яшәргә кирәк. Мондый татарларга урыслар да соклана. Хөрмәттә итә. Ә тегеләре шул Галиябану ханым язганча... "ләббәйкә" дип торыр өчен генә ярый.

№16 (74998) / 15.03.2011 18:46:17

алдан язган комментымда "б" хәрефеннән башланган, күп нокталар кушып язган татарча урыс сүзе килешмәде ахыры. Сөртелгән. ааат души язган идем)))

№15 (74997) / 15.03.2011 18:44:40

шуңа таба бара, дорес дорес!Менэ юри генэ любой Татарстан гостиницасына кереп карагыз эле,эш белешкэн булып,обязательно инглиз телен белергэ кирэк дип чыгара ул сина))))),миннэн сина алкышлар,кабул итеп ал

№14 (74996) / 15.03.2011 18:41:32

Күке, нишләптер мин укыганында (яшел төстә, юка кәгазь тышлы бер китап иде)бер-ике хәрефне алмаштырып куйганнар да яңа исем ясаганнар. нпр: Рифнур, Райнур, Раннур, Рәфис, Рәмис, Рәдис һ.б. Дөрес, кайберләре мәгънәле дәдер, но алардан чыккан "дочерний" исемнәрне аңлап бетермим инде мин.

№13 (74995) / 15.03.2011 18:37:44

дөрес әйтәсең дааа! Урыс белән бәхәсләшкән дә бар. Алар башкаларның телләрен бетерү өстендә эшләсәләр,вакыт узгач кытай һәм инглиз телләре рус телен йотачак. Бары берничә ел аерма белән генә.

№12 (74994) / 15.03.2011 18:34:41

Нишләп булмасын Мәрьям! Сиңа тагын нинди исем кирәк?
Мәдинә, Фәридә Зилә, Наилә начар исемнәр мени? Мансур,Гаяз, Фәрит Газинур,Ислам Йосыф Идрис татар өчен ярамаслык исемнәрме әллә?

№11 (74993) / 15.03.2011 18:33:36

"Мин татар телен на бытовом уровне гына белэм",-дип эллэ акланучы,эллэ борын чоюче миллэттэшлэребез арабызда бихисап.
Кайберлэре,гомумэн,урыс булып кылана.
ХАК СУЗЛЭР
Э нигэ сон ботен ил рус телен ойрэнергэ ашкынып тормый?э безнекелэр тизрэк чит телне узлэштерергэ ашкынып тора,эллэ кая китэсе юк чиновникларны гына алыйк узебезнен татар миллэтенен,вата жимерэ рус телендэ уз фикерен эйтэ!(скоро инглиз телен мэжбури белергэ) кирэк дигэн законда чыгар эле!Татар уз телен юк иту очен нилэр генэ эшлэми!(мин уземдэ чит телне ойрэнэм,замана талэп итэ,итмэс иде дэ дэулэтебез шулай куша)мина каршы килучелэрдэ булыр......(скоро рус теле дэ кузгэ куренЕп юкка чыгачак эле) шуна таба барабыз тугелме сон???нинди телдэ сойлэшсэктэ татарлыгыбызны онытмасак,югалтмасак иде,ТАТАР БУЛЫП КАЛЫЙК!!!

№10 (74992) / 15.03.2011 18:23:53

Китабын мин дә күргәнем бар инде аның. ачып укып та караган бар, но анда юньле, балага кушарлык исем генә юк. Әллә китабы шундый эләкте...

№9 (74984) / 15.03.2011 17:48:20

горьчица бар ундай китап.

Г.Ф.Саттаров "Татар исемнәре сүзлеге".Казан,татарстан китап нәшрияте.1981ел.

РСФСР һәм ТАССРның атказанган фән эшлеклесе,филология фәннәре докторы,профессор М.З.Зәкиев редакциясендә.
1сум 40тиен.

№8 (74981) / 15.03.2011 17:44:02

Татар исемнәренең китабы бар бит.Дөрес һәм тиешле урында кулланырга гына кирәк.

№7 (74979) / 15.03.2011 17:31:00

Мәрьямгә теләктәшлек белдереп  әйтәсем килә
Бер шәп кенә закон приниматҗ итсеннәр иде: ТАТАРДАН ТУГАН БАЛАЛАРГА БАРЫ ТИК ТАТАР ИСЕМНӘРЕ ГЕНӘ КУШАРГА. АНЫН КИТАБЫН БУЛДЫРСЫННАР ИДЕ.

№6 (74969) / 15.03.2011 15:49:52

\"... Шундый хәлләр...\" дигэч...
Шулай эшлэр дэвам итсэ, тарихи ватаныбыз бер зур интернационал урыс-инглиз-ябрей БЭДРЭФкэ эйлэнеп китмэсэ ярар иде!
Эмма яхшы ягы да бар: ПТАМУШТА нэтижэдэ татарлар эшсез калмаслар!

№5 (74967) / 15.03.2011 15:37:36

Зөлфәт Хәким әйтмешли, бер телдә дә юньләп сөйләшә белмәгән кавем барлыкка килде.Транспорт тукталышларын хәзер өч телдә игълан итәләр бит. Гадәттә русчасы һәм инглизчәсе дөрес әйтелә, ә менә татарчасы ... Мисал өчен, Җитен комбинаты - баксаң Киндер комбинаты икән, Энергетика университеты - Энергия университеты,тагын, тагын...

№4 (74951) / 15.03.2011 14:43:27

Киресенчэ инглизлэрне татарлаштыру процессы бара.Особенно татар хатыннары тырыша инглизлэрне татарлаштырырга. Даже татарнын бердэн-бер ТНВсыннан да курсэтэлэр ул татарлашкан инглизлэрне.Инглизлэрдэн туган татар малайлары усеп житкэч китэ инде безнен эшлэр хутка...

№3 (74940) / 15.03.2011 13:37:38

Мәрьям!!!!!

№2 (74899) / 15.03.2011 11:05:09

Килешми чара юк Мин әйттем!

№1 (74892) / 15.03.2011 09:44:07

Бик мөмкин.Тырмыш үзе тәләп итә.Иннглизчә сөйләшү,татар инглиз булды дигән сүз түгел,урысча да шулай ук.
Татарның:көнчелеге,мәкерлелеге,бер-берсен сатуы нинди телдә сөйләшсә дә фигелендә,холкында калачак.
Шулай булгач инглизләшү булмый,татар мин-минлеге калачак.
"Руслашкан" татар моның мисалы!

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Казан филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Фирдүс Тямаев
Шаян
Татаркино
Балмай
Раяз Фасихов
MINBAR
Татарстан Диния нәзарәте