поиск новостей
  • 26.01-30.01 Әнвәр Нургалиев. Уникс
  • 29.01-30.01 Премьера! "Алтынчәч", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 02.02 Премьера!" Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 03.02 "Ак чәчәкләр кебек...", 12+, Кариев театры, 18:30
Бүген кемнәр туган
  • 23 Гыйнвар
  • Ркаил Зәйдулла - язучы
  • Алсу Исмәгыйлева - журналист
  • Равил Галиев - җырчы
  • Альберт Кәримов - дәүләт эшлеклесе
  • Ринат Шәмсетдинов - регбичы
  • УБОРЩИК ТЕРРИТОРИЯ (ДВОРНИК) ИР КЕШЕ ЭЗЛИБЕЗ ЭШ УРЫНЫ УЛ.ЧУЙКОВА УРНАШКАН, 67 ЯШЬТЭН ОЛЫ БУЛМАСЫН! 5/2 7:00,16:00 БЕР СЭГАТЬ ОБЕД ТЕЛ 89957664503
  • Казан шэхэренен Жилплощадка бистэсендэ бер хужа (50 яшьлек ир)ике булмэле квартирага ике егет кертэм. Тулэу жан башына 4000. Квартира барлык унайлыклары белэн.Хужанын начар гадэтлэре юк.тел.вацап 89027159146
  • Озак вакытка торырга бер бүлмәле фатир бирәбез. Казан шәхәре, Вахитов районы, Хороводная,50 ("Рустәм" мәчете янында). 50 м2,2 лоджия. Яшәр өчен барлык җигазлар бар. Бәясе - аена 23 мен сум + ку. Риэлторларсыз. 89655886519.
  • Сдаю 2 комн.квартиру на Спартаковской 88б, с мебелью,бытовая техника,охраняемый двор,в отличном состоянии.с.89276766077
  • Узем белэн бер булмэле квартирада торырга бер кыз эзлим. квартира фатых амирхан урамында урнашкан, 13 000 все включено. Ватсапка язырга яисэ шалтратырга аласыз элеге номерга 89872711348
  • Набережные Челны! Делаю ручной и вакумно- аппаратный массаж. А так же сухая хиджама.+79520427894 Мунира.
  • КАЗАН ШЭХЭРЕНДЭ ГРУЗЧИК, ГАЗЕЛЬ, КАР КОРЭУ ХЕЗМЭТЕ КУРСЭТЭБЕЗ... 89196271171
  • Ярылган хэм ярылмаган букэнлэнгэн утын сатабыз. 89274194883
  • Төшегезгә ерак бабаларыгыз-әбиләрегез фәрештә булып керсен дисәгез, сез аларга догада булыгыз. Исемнәрен белмисеңме? Шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны да белмисезме? Бу бит хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 8 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
 
 

 
Архив
 
29.01.2011 Мәдәният

Җырчы Алинә Шәрипҗанова (ФОТО)

Хисләр өермәсе, бөтереп ала торган ташкын... Аның җырын тыңлаганда күңелгә әнә шундый чагыштырулар килә. Җырында:

«Сине көтәм, иркәм,

Көн дә төштә күрәм.

Ник кайтмыйсың яннарыма?»

 

– дип өзгәләнүе, Каф тау артындагы сөйгән ярына ишетелеп, аны да, сагынуына түзәр хәлен калдырмый, кайтыр юлга кузгатыр кебек.

 

Алинәнең Казанга кечкенә кызыл машина белән көн дә Биектаудан килеп йөргәнен ишетеп белә идем. Баксаң, Казан артына Сарытаудан күченеп килгән кыз икән ул. Татарстанга нәсел тамырларын эзләп кайтканнар дияр идең – Шәрипҗановларның тамырлары Сарытауда. Казан ягын сайлауларының сәбәбе – Алинәнең җырын кайгыртудан. «Минем һәрвакыт татар мөхитендә яшисем килә иде», – диде ул сөйләшеп утырганда. Рус шәһәрендә туып-үскән, тамырларында поляк, рус, татар каны кушылып аккан кыз туган теле дип татар телен саный.

 

«Татар җыры» фестивалендә өч тапкыр лауреат булып, өч «Алтын Барс» алды ул. 2010 ел бәйгесендә бу бүләк аңа «Кабатланмас тавыш» номинциясендә бирелде. Алинә. Бу исемнең мәгънәсе – башкалардан аермалы дигәнне аңлата. Русча әйтсәк – «иная». Исем җисемгә туры килә ул.

 

 

 

 «Балачагым турында хатирәләрем бик матур минем. Әти-әни, дәү әни, дәү әтиләрем, энекәшем, уенчыклар... Бала бәхете өчен ни кирәк инде тагын! Менә минем 6 айлык бик бәләкәй чагым. Күрәсезме, бар да тәртиптә. Башлык та, күлмәк тә, урындык та».

 

 

«Мин инде үскәнмен, курчагым кадәр булганмын».

 

«Вакыты җиткәч, балалар бакчасына бирделәр үземне. Тик, нигәдер, бик үк яратып бетермәдем мин ул бакчаны. Дәү әнием белән өйдә тору күбрәк ошый иде шул миңа. Бу фотода 4 яшьлек чагым».

 

 

«Бу фотода әтием Наил Рәшитович һәм әнием Любовь Анатольевна. Әтием бик йомшак күңелле, әнием кырысрак холыклы. Тәртипсезләнә калсак, безгә –  энем белән икебезгә, күбрәк әнидән «эләгә» иде».

 

 

«Бу минем яраткан дәү әнием Камилә Сибгатовна. Нинди генә уеннар уйлап тапмый иде ул минем өчен. Без аның белән бик күп китаплар укый идек, төймәләрдән мозаика тезеп уйный идек. Ул Сарытауда калды инде, безнең белән күченмәде. Аның белән телефоннан яки интернет аша аралашабыз».

 

 

«Сарытау өлкәсенең Ершов шәһәрендә яши идек без. Әти-әнием анда билгеле кешеләр – икесе дә шәһәрнең Эчке эшләр идарәсе каршында оешкан вокаль-инструменталь ансамбльдә җырлыйлар иде. Әтием үзе оештырган ансамбль иде ул. Әни белән шунда танышып өйләнешкәннәр алар».

 

 

«Күрәсезме – фотода октябренок Алинә. Мәктәптә укыганда бик актив идем мин. Дәресләрдә кул күтәреп сөйли идем, барлык бәйрәмнәрдә катнаша идем. «Выскочка» булганмын икән, дип уйлыйм хәзер».

 

 

«Миңа инде үсмер кызлар төсе кергән».

 

 

 

«Энем Радик. Без аның белән бик тату үстек, хәзер дә тату яшибез. Икебез дә зур сәхнәдә, икебез дә җырлыйбыз».

 

 

 

 

 

«Без – өебездә. Мин, әнием, энем, кунак кызыбыз Ләйсән. Өебезне без чын мәгънәсендә үз кулларыбыз белән төзедек. Иске йорт сатып алдык та, шуның урынында яңаны күтәрдек. Кирпечләрне энем үзе салды. Ишек алдындагы казлар да үзебезнеке. Кызыл машина янындагы ак казлар».

 

 

«Бу – Сырок. Безнең уникаль күсебез. Аны безнең өйнең барлык почмакларында күрергә мөмкин – тумбочкада да, компьютер янында да, бакчада да...».

 

Менә шундый ул Алинә Шәрипҗанованың гаилә альбомы. Әлегә без аны ябып торабыз. Алинә тормышында үзгәрешләр булганчы...


Земфира ГЫЙЛЬМЕТДИНОВА cәхифәcе
Сәхнә
№ 1 |
Сәхнә печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№31 (69418) / 02.02.2011 11:57:38

Әйтми булмады, 

№30 (69414) / 02.02.2011 10:02:59


Усаллар матур гына башланган сөйләшүне мыскыл тонына күчергәнче шундый рәхәт булган иде. Ник талаша башладылар, шайтан белсен.татарстан татарлары татарча сөйләшергә хурланганда, Саратовта рус мохитендә үскән кызның татарча җырлыйм дип Казанга килүе татар файдасына түгелме? Кемгә көчле, куелган тавыш ошамый – ярыкка кысылган мәче кебек җырлаучыларны тыңлагыз, алар да бихисап бит. Бәширәгезнең «живьем» җырламавына бишбылтыр, фу! Оялмый да, бер мәҗлескә чакырганнар иде, анда да микрофонын авызына кабып ук куйды, фонограммага җырлаганын яшерү өчен. Кеше көлдереп утырасыз тигез җирдә тавыш чыгарып.

№29 (69373) / 01.02.2011 21:55:20

Алинё Зянгяр томан дуэтында жырны
искиткеч узенчялекле итеп башкарды
Мондый осталык белян узен Европада башка иллярдя таныту ана кыен булмас
Алинэгэ зур унышлар телим!

№28 (69174) / 31.01.2011 02:13:37

ну Алинәнең тавышы шәп инде, тагын бер җырын тыңладым!

Аңламаганнарга аңлатып та тормаса була.

№27 (69173) / 31.01.2011 02:11:16

Мансур абый, сез тәкъдим иткән ысулны я череп баеп беткәч (акчаны башка куяр урын булмый башлагач), я бу юнәлештә эшләргә гел башка чара калмагач кына кулланачакмын!)))

№26 (69111) / 30.01.2011 18:19:10

Стереотипларны сындыру бик җиңел булмаячак билгеле.
Ләкин җырчы өчен тавыш беренчел.
җырчының йөзе шуннан чыгып билгеләнә.

№25 (69064) / 30.01.2011 15:53:00

кубрэк кычкыра, улый дисэм дэ ялгыш булмас.ана кубрэк рус жырлары килешэ.туйган инде ул елак жырчылардан, очесенен берсе шыңшый

№24 (69032) / 30.01.2011 11:23:13

Мәрьям, мин Сезгә "халыкка чыгуның" иң арзанлы ысулын тәкъдим иткән идем бит инде: SMC - "Сезгә Миннән Сәлам" тапшыруында чыгу. Бер дә котлар кешегез юкмыни соң? Сезгә инде шигырьләр дә эзләп торасы юк - үзегез язасыз... Әнә бер ханым хромкасын күтәрә дә килә дә чыга бит. Аңлыйм, бу ысул Сезне уңайсызландырадыр, мөгаен. Нишлисең бит, "заманасына күрә зөбанасы", диләр безнең авылда...

№23 (69018) / 30.01.2011 01:19:46

Кара, кирегә бора сүзне...))))

№22 (69017) / 30.01.2011 01:04:00

Боз шул, салкын, боздан йөриләрдер. Кар да басты. Бездә чистарталар, чөнки үзләрендә машина күп, йөрергә кирәк.

№21 (69015) / 30.01.2011 00:57:45

Боз бит хәзер...

№20 (69014) / 30.01.2011 00:55:28

Безгә килер өчен Иделне кичеп чыгарга кирәк шул җаныем. Йөзә беләсеңме?)))))))))

№19 (69012) / 30.01.2011 00:50:28

Авыл апае, чынлап, кайсы авылдан соң сез? Хотя бы районын әйтсәгез дә була. Вдруг килеп чыккан бардыр? Татарстан авыллары буйлап бик йөрмибез без йөрүен, популярлык җитми. Сезнең (!)кебек(!)"сайлап кына" йөриләр шул Татарстанда!))) Баегач инде Алла боерса)))) Соңгы мәртәбә Татарстанда яңа ел алдыннан Биектау авылларында булдык (Суксу, Юртыш...)

№18 (69011) / 30.01.2011 00:43:00

"Ише" урынына "кебек" дигән сүзне кулланасы булгандыр. Ну бездә ул сүзнең әшәкелеген күрмиләр иде дә, ярар инде, ул күңелегезгә тия икән, гафу.
Минем сүзләр сезгә мактану булып тоеламыни? Мин мактанмыйм, дөресен генә әйтәм.
Әйтәм бит, исемне әйткәч күз алдына килерлек җырны сезнең колакка ишеттерү өчен реклама, кирәк.

Но кешене хөрмәт итәм дип, тик томалдан акны кара дип утыра алмыйм инде, бигайбә! Заманында шул "әшәке гадәтем" өчен Искәндәр абый Биктаһиров "син кызый артист була алмассың инде" дигән иде. Сез "мәетләр өстеннән" дисез... Андый сәләтем булса инде күптән "зур артистка" булып китәр идем. И җырларым да күз алдыгызга килеп басар иде исемемне ишетүгә.
Чурт с ним, әлегә яраткан эшемне эшләп йөрим, миңа рәхәт.
Ә Әлфия апаны, тамашачы хәтта "фанерасын" гафу итәрлек дәрәҗәдә якын итә алган икән, бу бик зур нәрсә, сезнең белән тулысынча килешәм бу очракта.
Уңышлар теләвегез өчен рәхмәт! Теләгегез тормышка ашар дип өметләнәм!))))

№17 (69010) / 30.01.2011 00:31:56

Авылларга йөрсәң, килгәнең бардыр инде. Соңгы мәртәбә кайсы авылда булган идең? Безгә килгәлиләр, күптән түгел генә булып киттеләр. Барган кешеләр акчаларын җәлләп үләләр иде. Авыл җире дигәч тә пүчтәк консирт та ярый дигәннәрдер инде, хәзер бит авыл кешесе дә ни җиттене яратмый. Мин үзем сайлап кына йөрим. Җаным теләгәннәргә генә барам. Резидә белән Алсуга барыр идем.

№16 (69008) / 30.01.2011 00:23:34

шул хәтле мактанулардан соң да белмәскә!
Хөрмәт иткән кешеләрең турында ише"ләп язма акыллым.
Синең җырларың миңа бернидә сөйләми.
Бәширә дигәч,"гомер узасы" килеп баса.
Ләкин сине күз алдына китерерлек җырыңны ишеткән юк. Исемең случайно килеп чыкты җырчылар списогыннан. шул гына.
Башкаларны хөрмәт итәргә әйрәнсәң,сине дә хөрмәт итәрләр.Әлфия апаңны осуждать иткәнче аның яшенә җитәргә кирәктер бәлки? Елга бер тапкыр чыгып күренә икән, кемгә ни зыян? аның концертына килгән кеше белә фанера турында, ләкин килүче аңа дип килә,үзен күрергә.Үзенең кемгәдер кирәк булуы,кешегә көч бирә.шуны онытма сеңел.
ә мин сиңа уңышлар телим. тик мәетләр өстеннән йөрергә өйрәнмә, бер әрсезе сине дә таптавы бар бит.

№15 (69006) / 30.01.2011 00:11:27

Мин әйтәм мине халык белми, тәки "зур артистка" була алмам дип аптырап йөри идем, беләсез икән аллага шөкер!))))
Нишләп мин Әлфия апа турында, Бәширә турында начар фикердә дип нәтиҗә чыгардыгыз микән? Язмаларым буенча шулай тоелгандыр инде...
Дөресен аңлатам:
Мин Әлфия апаны да, Бәширә апаны да кеше буларак бик хөрмәт итәм (Әлфия апа белән таныш булмасам да Бәширә апа белән яхшы таныш)и ничего против них не имею. Кабатлыйм - кеше буларак! Но Алинә белән Мәликәнең җырлавын ныграк яратам инде, нишләтим!? Әлфия апаның яшь чагында тавышы әйбәт булгандыр, но бит хәзер бетте инде! Бәширә апаның челтерәп торган тавышы булган өстенә фонограммага авыз ачып торуын да кабул итә алмыйм, теләсә нишләтегез!
И мин язган, Оренбургтагы Шәһәргөл апаның да Бәширәгә караганда тавыш мөмкинлекләре югарырак.
И тагын бер нәрсә, минем сәхнәдән төшкәнем юк әле Ходайның биргәненә шөкер! И фонограммага да җырлаганым юк! Хәзер дә яңа концерт куеп кайттык. Үзебезнең концертларны эшлибез, үзебезнең тамашачыбыз бар,
әйбәтләп реклама ясарлык акча юк әлегә, шуңа күрә ротацияне, бөтен артист тормышының авырлыкларын кичереп "он-лайн" эшләп йөрибез (шуңа күрә Әлфия апаны икеләтә хөрмәт итәм!)
Кешегә беркайчан да ялганлап йөрмим, туры дөресен әйтәм, шуңа күрә минем "эчнең чери башлавы" турындагы фикерегез - ЯЛГЫШ!

№14 (69002) / 29.01.2011 23:46:57

бу зур артистка Әлфия Авзалова турында да шундый сүзләр язган иде шул.
Сәхнәгә менә алмавыңны Бәширәдән күрмә апаем яме!


Син зур артистка булып картайгач синең ишеләр турында шулай язсалар, күңелеңә тиеп куюы бар!
Бәширәнең поклонницасы булмасам да,өлкән артистлар турында шундый начар фикердә торуың эчеңнең чери башлавын күрсәтә.Эшлә үз өстеңдә,күңелең сафлангач син дә менерсең сәхнәгә Б......а!

№13 (69000) / 29.01.2011 23:38:44

Вәт Алинә орып бирә инде Бәширә ишеләрне!!!)))))
От души хөрмәт итәм! Җырчы җырларга тиеш ул, сәхнә уртасына басып фонограмма астына пипелдәп торырга тиеш түгел.
Авыл апае, кайсы авыл апае сез? Сезнең авылга килеп концерт биреп китәр идек...

№12 (68965) / 29.01.2011 21:28:04

Күсесе шәп чыннан да. Әле бүген эштән кайткач диванга сузылып яттым да яныма мәчем сикереп менде. Өстемдә аркылы-торкылы йөри башлады бу. Хәрәкәтләнергә дә хәл юк. Өйдә тычканнар күбәйгәч, көз көне күршедән алып чыккан идем, кыргый мәчем тәмам үзләште. Уйлыйм эчтән: Әгәр хәзер шулай өстемдә ияләштерелгән күсе йөрсә, болай аю басып йөргән кебек булмас иде дим. Юк барыбер мәчесез булмый, бөтен шкаф эчен сасыта башлаганнар иде, хәзер мәче булгач тындылар. шкафларым да чистарды, кирәкми күсе, үзе матур булса да, исләрен яратмыйм.

№11 (68959) / 29.01.2011 20:39:28

Нәрсә ул ЗУР СӘХНӘ?

№10 (68956) / 29.01.2011 20:21:24

Җырчы турында сүз алып барганда беренче планга тавыш чыгарга тиештер дим мин. Тавыш бар Алинәдә. Үзенчәлекле. Бәлки кабатланмастыр да. Әмма... татар җырына бик үк хас тавыш түгел ахыры ул тавыш. "Евровидение", бәлки бәяләр аны. Тик татар үз итмәс, чөнки халкыбыз күңеленә халыкчан җырчылар якынрак. Мәликәне дә кабул итмәде бит ул. Әйткәндәй, Шәрәфиевага да "мине халык ярата инде", дип, бик очынып китмәскә киңәш итәр идем мин... Ярату бит ул мәңгелек мәхәббәт түгел әле!

№9 (68951) / 29.01.2011 19:38:12

Җәгез инде, Алинәдән бит гафу үтендем, нишлим соң инде, мин аның үзен яратам, никтер менә аны бизнес-леди итеп күрәсем килә,бүтән җырчылар батмый моңа, якын да килми, ә Алинә булдырыр төсле, вакланып әрәм булып җөри ул сәхнәдә. Ә менә Резидә Шәрәфиеваның җырлаганын яратам, аңарда чыннан да үзенчәлекле тавыш.
Бир кулыңны, мин дә бирәм
Таныш буласым килә,
Син күл булсаң, кочагыңда
Камыш буласым килә.
Кушымта: Бир кулыңны мин дә бирәм.
Бир кулыңны мин дә бирәм
Сөеп карыйсым килә.
Башкаларга исем китми
Сиңа ярыйсым килә.
Кушымта шул ук.

№8 (68947) / 29.01.2011 19:12:47

матур җырчы. фотолары да шәп, казлары, күсесе...))) җырлаганын тыңлаганым булмаса(бик тыңлаганым бар дип әйтәлмим, ну көчле тавышын ишеткән бар),шушы фотолары өчен генә матур сүзләр әйтерлек үзенә. уңышлар!

№7 (68945) / 29.01.2011 18:59:04

Тагын бер көнче!!!Әллә теге чабата сыңарымы?

№6 (68944) / 29.01.2011 18:48:07

Авыл апае килешэм синен сузлэр белэн барысыда жырчы булдылар татарча юньлэп сойлэшэдэ белмилэр.....

№5 (68941) / 29.01.2011 18:17:52

!!!
Бер аякка басып килүче язган иде бит беркөн,"Бәширә ишеләр",-диеп!
менә шулай инде алар,пычрактан башлыйлар! Үзләре "ише" булаламы әле,юкмы,но суга алмаган зур кизәнә!
"Зур" артистка үзен танып уйланыр дип беләм!

ШәриБҗановага уңышлар юлдаш булсын!!!

№4 (68940) / 29.01.2011 18:08:29

Көнчелек!

№3 (68939) / 29.01.2011 18:00:29

Авыл апае
Соң, килешми бит инде, шулай сүләшү. Каты итеп әйткәндә - бернинди кысага да сыймый. Дөресен әйтәм дип, бер гаепсез бала-кыз-егет-апа-әби, һ.б ларны нәҗескә чумдырырга маташу - яхшы түгел, минемчә.

№2 (68938) / 29.01.2011 17:42:21

Гафу ит, Алинә, түзәлмим син җырлый башлагач, телевизорны сүндереп куям, тавышың ләгән астындагы гөберле баканыкы кебек чыга. Админ сөртер инде, түзәлмим. Менә дигән бизнес-леди чыгар иде үзеңнән. Әрәм булып ятасың җырлыйм дип.

№1 (68936) / 29.01.2011 17:16:02

кайсыдыр төрек кызына охшаттым
унышлар телим

▲ Өскә
 
Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
Piter.tatar