• 05.10-22.10 2021-2022 хоккей сезоны. Татнефть Арена
  • 22.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 23.10 Рөстәм Вәлиевнең тууына 60 ел. Искә алу концерты. Филармония. 17.30
  • 23.10-24.10 Премьера! "Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 27.10 "Мио, минем Мио", 6+, Кариев театры, 18:00
  • 28.10 "Ләйлә вә Мәҗнүн" , 12+, Кариев театры, 18:30
  • 29.10 Микулай, 12+, Кариев театры, 18:30
  • 30.10 Премьера!"Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 11:00 һәм 13:00
  • 30.10 "Яратып туялмадым", 16+, Кариев театры, 18:00
  • 31.10 Премьера "Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 11:00
  • 31.10 "Шәй-бу, Шай-бу!", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 01.11 Юрий Шатунов. КСК "Уникс". 19:00
  • 02.11 "Хикмәт әкиятләре", 6+, Кариев театыр, 18:00
  • 03.11-07.11 Ришат Төхвәтуллин. Сула. КСК "Уникс"
  • 04.11 "Корт", 12+,Кариев театры, 18:00
  • 05.11 Премьера! "Бәхетле көнем", 3+, Кариев театры, 13:00
  • 05.11 "Мәхәббәт күгәрченнәре", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 06.11 "Кәҗүл читек", 6+, Кариев театры, 13:00
  • 06.11 "Шәй-бу, Шәй-бу!", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 07.11 "Сәлам, Актәпи",3+, Кариев театры, 13:00
Бүген кемнәр туган
  • 21 Октябрь
  • Илдус Зиннуров - режиссер
  • Рауза Әхмәрова - актриса
  • Раил Шәмсуаров - актер
  • Фәйзи Гаскәров (1912-1984) - хореограф
  • Ноябрь бэйрэмендэ суелачак яшь ярымлык угез итенен ике ал боты сатыла.кг 330 сумнан тел 89027113070
  • Телэче районы Шэтке авылында йорт сатыла.Газ, су кергэн. 89534073195
  • Торле породалы тавыкларны бик арзан бэягэ сатабыз. Кученеп киту сэбэпле 89274897219
  • В Казани семейная пара снимем однокомнатную квартиру, без детей и животных, РИЭЛТОРАМ ПРОСЬБА НЕ БЕСПОКОИТЬ!!! 89046705587(18+КУ)
  • Детскому саду №100 Советскому району требуются воспитатели,ст.медсестра адрес ул.Кирпичная 2а телефон 295-54-15
  • Исэнмесез! Ремонт стиральных и посудомоечных машин,качественно и с гарантией! Частный мастер Казань 89393369585 Радис
  • Үзебезнең умарталыктан бик тәмле, яхшы сыйфатлы бал сатыла. 3л - 1300 сум. Күпләп алучыларга, бәясе килешү буенча. Шулай ук кәрәзле бал да бар. 89625497103
  • В Казани на улице Сахарова ищем девушек (девушку) на подселение в зал в двухкомнатную квартиру 89923389181
  • Актаныш.услуги:жалюзи рулонные шторы рольставни рольворота ,ремонт москитных сеток 89375814252 Айдар
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
 
 

 
Архив
 
26.10.2010 Медицина

Ясаргамы, юкмы?

Бер танышым мәктәптә фельдшер булып эшли. Хезмәтеннән әллә ни зарланмаса да, елына берничә тапкыр “кызу чаклары” булып ала аның. “Менә хәзер дә шундый вакыт, көн саен эштән арып кайтам – вакцинация вакыты”, – диде ул соңгы сөйләшүебездә.

Бездә шулай кабул ителгән инде, көзгә керсәк, прививка ясый башлыйлар. Сәламәтлек саклау министрлыгы күрсәтмәләре буенча, гриппка каршы вакцинация авыру безгә килеп җиткәнче үк ясалырга тиеш. Шуңа күрә, сентябрь-октябрь айларында традиция буенча табиблар мәш килеп прививка ясый. Кирәксә дә, кирәкмәсә дә.

 

Менә быел да республикага 650 мең доза вакцина кайтартылган, өстәмә рәвештә әле тагын 250 мең доза кайтачак ди. Шуларның 270 меңе кемгәдер ясалган инде. Кемгәдер, дигәнем, шул мәктәпкәчә яшьтәге һәм мәктәп балалары белән алтмыштан ары узганнар инде ул. Әлеге категориягә “эләккән” кешеләргә прививка бушлай ясала. Моннан тыш балалар учреждениелары, сәламәтлек саклау оешмаларында хезмәт куючылар да вакцинага дәгъва итә ала. Теләкләре булса, әлбәттә. Ә теләк бар кешедә дә булмый. Чөнки әлегә кадәр вакцинаның грипптан тәгаен саклап калуын дәлилләгән кеше юк.

 

Нәрсә соң ул вакцина? Гади тел белән әйткәндә, ул – көчсезләндерелгән вирус. Ягъни прививка ясау белән кеше организмына (әз микъдарда, әлбәттә) вирус эләгә. Шуннан соң антитәнчеләр һәм, нәтиҗәдә, гриппка каршы иммунитет барлыкка килә. Логик яктан барысы да бик матур һәм дөрес. Ләкин вакцина ясаганда, кешенең тулысынча сәламәт булуы зарур, ә моны ачыклау өчен табибның тамак төбен карап, “авырмыйсызмы?”  дип соравы гына җитми. Чөнки организмдагы ялкынсыну процессы яшерен дә булырга мөмкин.

 

Мисал өчен, яңгырга калып, аягыңа су үтте ди, кич белән бераз туңган буласың, ә температура күтәрелми. Шундый хәлдә шифаханәгә барып прививка кадатсаң, теге әз микъдардагы көчсезләндерелгән вирус авыруга сәбәпче булырга мөмкин. Вакцинация алдыннан, кан алып, аның составы нигезендә кеше организмындагы процессларны бәяләсәләр әле бер хәл. Бездә соң кем алай тикшереп торсын. Тагын прививка ясаганнан соң бер атна ял бирсәләр икән ул – суыкка чыкмыйча гына ятканда, антитәнчеләр дә яхшылап кына барлыкка килер иде. Монысы да булдыра торган түгел.

 

Аннан килеп, вирусның ел саен үзгәрүен дә истә тотарга кирәк. Әлбәттә, вакциналарны уйлап табучылар, аларның берничә төрдәге вирустан саклап калырга тиешлеген алдан кайгарта – шуңа карап составын үзгәртә. Ләкин быел кыш вакцинада каралмаган башка вирус булмас дип кем әйтә ала? Беркем дә.  Димәк, прививка сезне грипптан тәгаен саклап калачак дип әйтеп булмый.

 

Ул арада түләүле клиникаларда теләгән һәркем үзенә прививка ясата ала. Биредә вакциналар чит илнеке (сүз уңаенда, бушлай ясалганнары – Россиядә җитештерелә), аларның зыяны кимрәк, дигән булалар. Бәясе – төрлечә, нигездә  350-400 сум тирәсе.

 

Әле дә ярый, гриппка каршы прививка ясату мәҗбүри түгел, аның кирәкме, юкмы икәнлеген һәркем үзе ачыклый,  үз сәламәтлеге өчен үзе җавап бирә. 


Вәсилә ШӘМСЕВӘЛИЕВА
Интертат.ру
№ | 26.10.2010
Интертат.ру печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№42 (62749) / 27.11.2010 20:06:59

Какой!Ничә ел кадатмыйм инде!!!Лучше лимон,чеснок,суган... һ.б.


№41 (61573) / 18.11.2010 01:09:18

Кадаттырырмын менэ мин аларга мэжбури!ике балама да отказ язам гел мин генэ тугел почти ботен ата аналар!апам балалар врачы булып 17 ел эшли ул да эйтэ не вздумай ди!Голикова уз балаларына казатсын! эллэ ул агу эллэ дару? Балаларым спорт мэктэбенэ йорилэр чеснок суган кушып уз бакчабызда ускэн яшелчэлэрдэн салатлар ясыйм! аллага шокер аптеканы белмибез элегэ кадэр!

№40 (60624) / 11.11.2010 21:29:41

безнең кебекләр бар икән әле Вакцинаны бездә (мзктзптә) мәҗбүри кадаттыралар. Кадамасаң "Объяснительная" язарга кушалар.

№38 (59161) / 28.10.2010 22:25:36

Мин бала сәламәтлеге күпме торуын беләсем килә иде. Шәхси персона буларак доходлар кывзыксындырмый беркемнеке дә. Күпмедә җитми башлый икән, шунысы кызыклы.

Белмим инде, мин тормышымны планаштырып яшәдем. Квартирасыз нинди бала табу инде ул, минем уйлавымча. Безнең племянниклар да алай итмәде. Эшләделәр. Иртән чыгып китеп, төнлә кайталар иде. Бернинди җылы урын бирүче булмады. Үзләре таптылар барысын.Әз түләгән җирдә ник йөрисез соң, өйдә утыруы выгодныйрак түгелме?
Ә бернинди дә мөмкинлек булмаса, андый очракта ачыктан ачык сөйләшәләр. Менә шулай-шулай яши яшь гаиләләр дип. Каян кем белергә тиеш соң сезнең проблемаларны???? андый очракта саннарсыз берни эшләнми.

һәркемгә сөйләргә тиеш түгел. А ны әйткәч,Бны да әйтергә кирәк. Иң акча җитешмәүчеләр- олигархлар.

№37 (59098) / 28.10.2010 08:55:39

минем доходны син белгәннән генә безнең тормыш җиңеләерме Иркә?
Мәзәк хатын син!

Снимать та итәбез, ипотекада да торабыз,хезмәт хаклары да түбән, бурычлар муеннан! Но шуннан? Белдең, җиңелме хәзер?

Безнең кебекләр бик күп булганлыктан мин үземне ялгыз хис итмим .һәркемгә сөйләп йөрергә тиешме?

№36 (59080) / 27.10.2010 21:26:14

Сез минздрав сайтына биреп карагыз бу сорауны? теоретичемки мәҗбүри булырга тиеш түгел. Гриппка каршы вакцинация мәҗбүриләр исемлегендә түгел.Тем более кадый торганы.

№35 (59077) / 27.10.2010 21:19:57

Вакцинаны бездә (мзктзптә) мәҗбүри кадаттыралар. Кадамасаң "Объяснительная" язарга кушалар. Бу бездә генә шулаймы икән, әллә башка җирләрдә кем тели шул кадатамы?

№34 (59075) / 27.10.2010 21:08:52

иркәгәгәгәгә,

доходлар язмыйча гына җитми икән, бу сезнең проблема инде. балаларыгыз да, аларның авыруы да, үзегез сайлаган язмыш.


Админ сораштыру эл әле, кемгә күпме доход кирәк икән, җитә дип санау өчен. Аннары шуны чәйнәрбез.

№33 (59032) / 27.10.2010 15:40:50

сезнеңчә уйламаган һәр кешене -алласыз дип таныргадыр инде,Кактус!
Ярар сезнеңчә булсын!
Ләкин ризыкны вә кием-салымны олигархларга һәм кулында власть булган кешеләргә ризыкны ул киңрәк бирә шул, 6-7 кешеле гаиләгә караганда.
сезнең белән бәхәсләшер рәтем юк, язмасагыз да ярый.

№32 (59031) / 27.10.2010 15:40:30

Нурислам, Аллаһ доньяны да кайгыртырга кушкан. Эгэр син бала табасын икэн, будь добр, син аларны тиешенчэ тэрбиялэргэ тиеш. Эгэр дэ кеше 5 бала тэрбияли алмам дип борчылса, 1-2 бала гын устерсэ, аларга яхшы тэрбия бирсэ - шул начармени?

Монда язган эйберлэрдэ нэрсэ ошамый?Эйе, ризыкландыручыбыз Аллаһ. Беркем дэ бэхэслэшми. Лэкин бу доньяда яшэр очен кешегэ хезмэт куерга кирэк.

№31 (59029) / 27.10.2010 15:35:34

Аллаһ исеме белән.
Ничек кенә әңгәмәгә куертсагыз да, һәрбер яшәешнең азагы үлем белән тәмамлана, без кешеләр буларак, сәбәп кылучылар гына. Йорт-җирне дә, азык-төлекне дә, кием-салымны да бирүчебез, ризыкландыручыбыз һәм олугъ тәрбиячебез ялгыз бер Аллаһ Үзе генә.
Интернетта әңгәмәгә чыгып, ай-һай җиңел сөйләшәсез. Гамәллеребез генә түгел, һәрбер сүзләребез дә язылып бара бит. Монда язылганнаргы уннарча гына түгел, 100 ләрчә кеше укый.Ә сез үзара ике күрше хатыны сөйләшкән шикелле фикер йөртәсез.
Анысы билгеле, язылып бара. Әмма монда бит турыдан-туры кешеләргә чыгу. Менә шушы инде безнең милләтебезнең бүгенге хәле һәм динебез югарылыгы.
Төгәл үлчәү һәм гадел хөкем Аллаһта.

Йә Раббым!
Милләтебездә, халкыбызда динебез исламга мәхәбббәт уят, күңелләренә иман нуры иңдер, хәерле сүзне ишетергә насыйп ит, Коръәни Кәримне кулланма итеп яшәргә юл ач!

№30 (59028) / 27.10.2010 15:25:30

элек мөмкин иде өйне зурайтырга. хәзер авылда да йорт җиткерер өчен ай-һай, азапланырга кирәк. ул төзелеш ничә елларга сузыла.

№29 (59027) / 27.10.2010 15:22:54

куке, авылда хет ойне зуррак салып була )))

эби-бабй белэн 6 кеше булып 3 булмэледэ яшэгэндэ дэ кысан сымак иде, ну тузэрлек, э 1 булмэле фатирга дынгычлап тутырсан, вапше ойдэн чыгып качырлыктыр ул )))

№28 (59025) / 27.10.2010 15:19:33

бөртек! авылда да калада да, ашарга кияргә укырга кирәк.
Нурисламны тыңласак кеше гел тоташ газапланып кына яшәргә тиеш!

№27 (59023) / 27.10.2010 15:16:01

күке, менэ шул-шул. ямаулы ыштан, то-се. кемнен кешедэн ким буласы килсен, гомер буе мескенлэнеп.

ярый ла авылда яшэсэн. э 2 булмэле фатирга ул 5-6 бала белэнэти-энине сыйдыру бигрэк "кызык"тыр ул...

№26 (59022) / 27.10.2010 15:13:26

нурислам хәерле тәрбия булганлыгын аның гомер узып балалар үз урыннарын тапкач кына беленә.
зур гаилә ясыйм диеп,5-6 табып, --үстерергә авыр, -дип мескенләнеп сорап. ялынып, кырык ямаулы ыштан кидерер өчен кемнең бала табасы килсен соң?

№25 (59021) / 27.10.2010 15:08:33

шэхси фикерем. барыбер андый ишле гаилэдэ тормыш авыр була. то бер эйбер житми, то икенчесе. хэерчелек.

сезненчэ, яхшы тэрбия ишле гаилэдэ генэ буламени? (гадэттэ) ну алайса безнен буында тэрбияле кешелэр гомумэн юк.

№24 (59020) / 27.10.2010 15:04:57

Бөртек!
Бизмәнегез түбән сизгерлеге белән килешмим.
Хәерле һәм яхшы тәрбия, гадәттә күп санлы балалар булган гаиләдә. Әле алар да төрлечә була.

№23 (59015) / 27.10.2010 14:54:59

Бөртек, ә 10-11 булса?

№22 (59010) / 27.10.2010 14:41:37

Иркэнен бит баласы бер генэ...оф-оф итеп бер баланы устеру иркэлэп - анысы бер эш, э икэу-очэу булсалар?

№21 (59008) / 27.10.2010 14:35:23

кызык икән! сиңа айлык доходны да язып күрсәтсеннәр имеш!
Рас әни кеше эшкә чыгарга мәҗбүр,димәк җитми дигән сүз инде ул!
балага ашарга да кияргә дә кирәк бит әле! Ә мәктәптә укый торганнары булса? анысы түләүсез мәллә?

№20 (59001) / 27.10.2010 12:44:53

әни, аңлатып күрсәт соң??????

Проблема нидә? Фатир снимать итәсезме? Яшәргә урын юкмы? Ир эшләмиме? Яисә әз эшлиме? Менә айлык доходыңны язсаң, барысы төгәл ачыкланачак? Нәрсәдә икән эш? Мин бары бер нәрсәне төгәл беләм -хатын-кыз өчен баладан кыйммәт нәрсә булырга тиеш түгел.

№19 (59000) / 27.10.2010 12:42:30

эни, син барысын анлыйсын зато. акыллыбаш блин.

№18 (58999) / 27.10.2010 12:37:51

ярый яравын,но күп нәрсәне аңлап җиткермисең син.

№17 (58998) / 27.10.2010 12:37:19

Институтта өлгергән взрослый кешеләр. Анда мәктәп хәлләре юк.Мәктәп баласының ситуацияне адекват бәяләргә акылы юк. Студент-акыллы кеше. Һәрнәрсәне үзе үлчи белә. Андый конкуренция гомер буе бара.Ул авыр түгел, аны көйләп була.

Әни,"җәмгыят минем шартларымны кабул итми, миңа бөгелергә туры килә."

Бу коммунизм заманында гына куркыныч иде, үзең булып калуны әйтәм. Үзең булып калырга кирәк һәрвакыт. Вакытлыча чигенеш булып күренсә дә, тулаем алганда нәтиҗә барыбер уңышлырак булачак. Үзегез булырга курыкмагыз. Шунлыктан теләктәшләр эзләгез. Менә бу вирталь аралашуның да әһәмиятен киметергә тырышсалар да, аның әһәмияте дә шунда, үзеңә теләктәшләр табуны җиңеләйтә, һәм конкуренция шартлары кими төшә. Виртуаль аралашуны элек конкурентноспособный булып, шуны виртуаль тормыш барлыкка килх сәбәпле киметкәннәр тәнкыйтьли.

№16 (58997) / 27.10.2010 12:36:42

керсэм ни, ярамый мэллэ?

№15 (58996) / 27.10.2010 12:35:17

бөртек балакай каян килеп кердең әле син?

№14 (58992) / 27.10.2010 12:21:26

бүтән беркайчан андый шартларга эләкмәссең димен - институтта конкуренция юк дип уйлыйсызмы?

№13 (58991) / 27.10.2010 12:20:15

җәмгыят минем шартларымны кабул итми, миңа бөгелергә туры килә.

№12 (58989) / 27.10.2010 12:10:55

әни, мин бүгенге заман әнисе. бар проблемалар таныш. 1-4 класста эшне дә ташладым.Әбиләр юк иде каршы алырга.Акча артыннан йөрсәм, баламны кеше буларак югалтачыгымны аңлый идем. Менә шул вакытта авырлык килеп чыкты. Мәктәпкә акча мин уйлаганга караганда күбрәк килеп чыкты. Анда тиеш түгел икән, түләмим принцибы белән яшәрмен дигән идем, коточкыч басым булды.Түздем, дөресрәге түздек. Улым түзде. Әле кичә сөйләп утыра. 3-4 психологический тест яздык. Мин стрессоустойчивый, но усталый, ди. Аллага шөкер, ярты елың гына калды, үз яшьтәгеләр коллективынындагы конкуренциядән дә авыры юк икәнен ачыкладылар, бүтән беркайчан андый шартларга эләкмәссең димен.
Башыгыздагы кыйммәтләрне генә үзгәртергә кирәк.

№11 (58982) / 27.10.2010 11:53:03

уфф. эшлисе килгәнгә, рәхәтләнеп гуләйт итәсе килгәнгә бирәбез балаларны!

Ханым Сез хәзерге заман проблемасы белән бөтенләй таныш түгел дияр идем дә, башка нәрсәләрне чамалыйсыз шикелле!
сез эшләгәндә ярты зарплата китсә хәзер бөтен зарплатаң китеп бетәчәк! Ярый әле намуслы кеше туры килсә! Ә булмаса?

№10 (58980) / 27.10.2010 11:44:35

Ә ник бирәсез? Сез бит һәрвакыт сайлый аласыз? Мин ярты зарплатамны караучыга бирдем, эшләргә кирәк булгач.Сезгә акча кадерлеме, балагыз сәламәтлегеме?Ул нинди эш булырга мөмкин, сезнең баладан кыйммәт!!!! Мин шул сайлау нәтиҗәсен аңлый алмадым һәрвакыт! юк сез кеше алдында куян куып яшәргә тиеш. Менә кешедә фәлән нәрсә бар, минеке дә булырга тиеш. И во имя чего????? Во имя здоровья вашего ребенка!!!! Минем балам көтеп алынган иде, һәм мин ул юл белән бармадым.

№9 (58978) / 27.10.2010 11:35:44

бала бакчага биргәч авырый башлый Иркә!

№8 (58976) / 27.10.2010 11:30:54

Мәрьям, әлбәттә, һәркем беренче чиратта үз сәламәтлеге өчен үзе җавап бирә.Табигать, сыналган халык ысуллары бик озакка сузыла торган ысуллар. Әгәр сез эшләмичә өйдә утыра аласыз икән, рәхим итегез, әлбәттә. Беркем тыймый бит. Бу хыял булыр иде хәтта ки. әмма эшлибез бит, тизрәк аякка басарга кирәк. Шунда аптекага барабыз инде.
Икенче яктан, халык ысуллары ярдәм итмәгән очраклар да бар. Сез белми дә торган бик күп инфекцияләр, мәсәлән. Беләгегездә чәчәгегез бармы? Хәзер ясамыйлар андый прививка. Ә бит 19 гасыр әдәбиятын ачып укый башлауга шадра битле дигән сурәтләү килеп чыга.
Һәрнәрсәнең үз урыны, үз вакыты.

Яшь әниләргә шуны гына әйтә алам. Бала начар тәрбияләгәндә (уход) генә авырый.Аптекага барасыгыз килмәсә, бала табар алдыннан баланы ничек дөрес карага икәнен өйрәнергә тиешсез. Мактанып әйтә алам, 15 яшькә хәтле йөткергәне, сары маңкасы булмады баламның. Бер тапкыр да!!!!!
Әле дә юк. Тик өченче ел сүземне тыңламыйча 40градуста көзге курткасы белән чыгып китеп лимфа узелларын бүрттерде.Шуннан соң тамагы авырткалый. Дәвалап бетерәсе бар әле ахырга хәтле.

Аннотацияне укып карасагыз, һәрбер препарат өчен язылган була, индивидуальная не переносимость.Ялганламыйлар. Фальсификатлар белән \"бизнес\" кешеләре шөгыльләнә. Европадан аермалы буларак, фарм бизнеста фармацевтлар, провизорлар юк. Иң текәсе теге Басковның бабасы.

№7 (58945) / 26.10.2010 23:05:41

Насмотрелись, начитались всякого - хәзер гади, рецептсыз бирелә торган даруларны да алырга шикләндерә. Бөтен дөнья ялганга корылган. Ул фармацевтлар гына ялганламас дип ышанасы килми. Акча өчен кәҗә бугын да витамин дип ашатырга мөмкиннәр, аннотациясенә теләсә нәрсә язып. Үземнең кечкенә балам бар, гомеренең дүртенче елына \"мөмкин кадәр табигатькә генә мөрәҗәгать итәргә кирәк\" дигән нәтиҗә ясадым (коры урында түгел, төрледән төрле макталган, рекламаланган препаратларга бер-бер артлы аллергия китә башлагач, гәрчә туганны бирле аллергия дигән нәрсәне белмәсәк тә). Табигать кенә алдамый!

№6 (58943) / 26.10.2010 22:43:32

Әйтергә кирәк, тар өлкәдә татарча профессиональ дәрәҗәдә әйбәт язылган. барлык плюс, минуслар әйтелгән. Монда кабатлап шуны гына шйтеп була. Беренчедән, барлык гриппның барлык төр вируслары өчен универсаль вакцина юк. Икенчедән алар чынлап та тиз мутацияләнәләр, шундыктан кайсы грипп килеп чыгачагын алдан белеп булмый. Шунлыктан вакцинацияләндем дә, 100 процент гарантия алдым дип әйтеп булмый.Шунлыктан бушка булса, ник ясамаска. Авось туры килер. Акчасы күп кешегә дә ярый. Уколдагылары беренче елларда побочный эффект бирү очраклары булгалаган иде. Производительләре хәзер отдельные антигенные фрагменты вируса гына диләр. Кыскасы һәркем үзе өчен чишә торган сорау.

№5 (58892) / 26.10.2010 19:57:30

үз башыңа зыян алганчы, кешенекен дә тикшереп карау әйбәтрәк төсле БАШ!

№4 (58890) / 26.10.2010 19:52:00

бер танышым, иптэш кызым, куршелэребез... Сон узегезнен баш аз гына булса да? укол кадатырлык та эшлэми мени сон ул?

№3 (58884) / 26.10.2010 19:27:17

аңламассың инде,кирәкме ул, юкмы?! төпләп аңлата алган кеше дә юк. бер ясаттым- авырмадым. аннан соң ясатмадым- ике еллык итеп авырган идем. быел ясатып тормам инде. умырып-умырып сарымсак ашармын.
но авырганда да акча күп чыга. бигрәк тә градусник кыстырып ятканда.

№2 (58883) / 26.10.2010 19:24:24

минем беркайчан да ясатканым юк. ясатырга кирәк тә түгел дип саныйм. Иркә, син ни әйтерсең прививкалар туврында?

№1 (58873) / 26.10.2010 18:49:40

исәнлеккә-саулыкка

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
ЕлМай
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
«Элита»
Piter.tatar