поиск новостей
  • 19.01 "Кичер мине, әнкәй", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 21.01 Премьера! "Арыну", Татарстанның халык артисты Нуриәхмәт Сафин юбилее, 12+, Кариев театры, 18:30
  • 22.01 Премьера! "Арыну", Татарстанның халык артисты Нуриәхмәт Сафин юбилее, 12+, Кариев театры, 18:00
  • 26.01-30.01 Әнвәр Нургалиев. Уникс
  • 29.01-30.01 Премьера! "Алтынчәч", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 02.02 Премьера!" Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 03.02 "Ак чәчәкләр кебек...", 12+, Кариев театры, 18:30
Бүген кемнәр туган
  • 17 Гыйнвар
  • Илнур Закиров - актер
  • Аяз Гыйләҗев (1928-2002) - язучы
  • Барлас Камалов (1930-2004) - язучы
  • Чулпан Шакирова - журналист
  • Гөлүсә Шаһбан - шагыйрә
  • Ләйсән Сафина - журналист
  • Казан шэхэренен Жилплощадка бистэсендэ бер хужа (50 яшьлек ир)ике булмэле квартирага ике егет кертэм. Тулэу жан башына 4000. Квартира барлык унайлыклары белэн.Хужанын начар гадэтлэре юк.тел.вацап 89027159146
  • Озак вакытка торырга бер бүлмәле фатир бирәбез. Казан шәхәре, Вахитов районы, Хороводная,50 ("Рустәм" мәчете янында). 50 м2,2 лоджия. Яшәр өчен барлык җигазлар бар. Бәясе - аена 23 мен сум + ку. Риэлторларсыз. 89655886519.
  • Сдаю 2 комн.квартиру на Спартаковской 88б, с мебелью,бытовая техника,охраняемый двор,в отличном состоянии.с.89276766077
  • Узем белэн бер булмэле квартирада торырга бер кыз эзлим. квартира фатых амирхан урамында урнашкан, 13 000 все включено. Ватсапка язырга яисэ шалтратырга аласыз элеге номерга 89872711348
  • Набережные Челны! Делаю ручной и вакумно- аппаратный массаж. А так же сухая хиджама.+79520427894 Мунира.
  • КАЗАН ШЭХЭРЕНДЭ ГРУЗЧИК, ГАЗЕЛЬ, КАР КОРЭУ ХЕЗМЭТЕ КУРСЭТЭБЕЗ... 89196271171
  • Ярылган хэм ярылмаган букэнлэнгэн утын сатабыз. 89274194883
  • Төшегезгә ерак бабаларыгыз-әбиләрегез фәрештә булып керсен дисәгез, сез аларга догада булыгыз. Исемнәрен белмисеңме? Шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны да белмисезме? Бу бит хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 8 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Сдаётся 2-х комнатная квартира с мебелью в центре Актаныша на длительный срок. т. 89063332251
 
 

 
Архив
 
03.10.2014 Мәдәният

Равил Фәйзуллин: Фикерле һәм йөгерек каләмле журналистлар аз (ИНТЕРВЬЮ)

- Сез соңгы ярты ел дәвамында “Мәдәни җомга” газетасында Татарстан язучылар оешмасы тарихына багышланган күпсанлы (егермедән артык) күләмле мәкаләләр бастырдыгыз. Аларда язучыларның иҗаты белән бәйле рәвештә, республикабызда чыга торган басмалар, аерым алганда, әдәби журналлар эшчәнлеге турында да байтак фикерләр әйтелгән.

- Табигый хәл. Язучы халык өчен, укучы өчен яза. Максатына-адресатына ирештерү өчен аңа мәйдан кирәк. Ул мәйдан – беренче чиратта, матбугат, ягъни газеталар һәм журналлар...
 
- Ә интернет?
 
- Интернет челтәре – татар язучысының төп аудиториясе түгел әлегә.
 
- Соңгы мәкаләләрегезнең берсендә Сез болай дип язгансыз: “Язучылык хезмәте җәмгыятебездә матди яктан тиешенчә бәяләнми бүген. Шуңа күрә пенсия яшенә җитмәгән (һәм җиткәннәре дә) күпчелек язучыларыбыз төрле җирләрдә эшләп гомер кичерә.  Күбесе, табигый, газета-журнал редакцияләрендә, мәгариф системасында хезмәт куя. Уннан артык язучыбыз “ТАТМЕДИА” карамагындагы басмаларның җитәкчеләре: “Казан утлары” – Илфак Ибраһимов, “Сөембикә” – Ләйсән Юнысова, “Идел” – Рөстәм Галиуллин, “Мәйдан” – Вахит Имамов, “Мәдәни җомга” – Зиннур Мансуров, “Безнең мирас” – Ләбиб Лерон, “Аргамак” – Николай Алешков, “Сәхнә” – Зиннур Хөснияр, “Мәктәп һәм гаилә” – Гөлүсә Закирова, “Ялкын” – Йолдыз Миңнуллина... Боларга өстәп, тагын берничә каләмдәшебез шактый зур тиражлы шәхси газеталар чыгара. Димәк, безнең кулларда шактый ук зур көч, “дүртенче хакимият” мөмкинлекләре бар! Моны халык рухын күтәрү, аның үзаңын үстерү өчен файдалана белергә генә кирәк!” Бу юлларны укыгач, табигый сорау туа: мөхәррирләребез үзләренең мөмкинлекләрен тиешенчә файдаланалармы соң?
 
- Кистереп уңай җавап бирсәм, дөреслеккә хилафлык кылу булыр. Бүгенге матбугат дөньясында хәл ителергә тиешле мәсьәләләр җитәрлек. Гавәм халыкны әйдәп барырлык идеологиянең җитенкерәмәве нык сиздерә. Матбугатта чыккан язмаларның кайберләре кешеләрнең, бигрәк тә яшьләрнең рухи-эстетик ихтыяҗларын канәгатьләндерә һәм алар тәрбия чыганагы булып тора дип әйтү кыен. Кайбер басмалар вакыт сынауларын үткән чын мәгънәдәге яхшы традицияләрне җуя баралар. Бер иш мөхәррирләр үзләре җитәкләгән басмаларның тарихын, элгәрегеләрнең күркәм гамәлләрен белеп җиткермиләр. Шуңа күрә үсештәге эзлеклелек өзелә бара. Дөрес аңлашылсын: сүз үткәннәрне уйлап җирсүдә яки партия басымчалыгы заманнарын сагынуда түгел, хикмәт – бүгенге мөмкинлекләрне – матбугат иреген кешелекле максатларда файдалануда, тәрәккыятькә хезмәт итүгә юнәлтә белүдә! Хәтердә, моннан күп еллар элек, безнең буын  әдәбиятка килгән елларда, яшь иҗатчыларга үзләрен күрсәтергә, басылырга матбугатта урын ифрат тар иде. “Их, шырпы кабы сыяр кадәр генә урын табылса иде газетада! Ике-өч юллык булса да шигырь бастырыр идек!” дип хыяллана идек. Хәзер вәзгыять бөтенләй бүтән!
 
- Димәк, эшләргә дә эшләргә!
 
- Әмма эшеңнең нәтиҗәсе булсын! Әйтелгән яки язылган сүзең кешеләрнең күңелен кузгатсын. Аның өчен сәләт, талант кирәк!
 
- Андый сәләтле һәм талантлы каләм ияләре күп дип уйлыйсызмы?
 
- Күп дигән  сүз урынсыз. Фикерле һәм йөгерек каләмле журналистлар, кызганыч, бик аз. Юкса, университетта журналистика факультеты да эшләп килде моңарчы...
 
- Сәбәп нидә дип уйлыйсыз?
 
- Сәбәпләрнең берсе – газета-журналларда эшләүчеләрнең хезмәте җәмгыять тарафыннан тиешенчә бәяләнмәвендә. Каләм хакы юк дәрәҗәсендә. Мин моны “Казан утлары” журналында озак еллар буе эшләү тәҗрибәсеннән чыгып әйтәм. Редактор буларак, авторлар алдында гаепле кеше сыман хис итүләрне күп кичердем.
 
- Равил абый, матбугаттагы вәзгыять нихәлдә бүген? Мөхәррирләрне ниләр борчый?
 
- Һәр басманың, профилена карап, үз максаты, үз бурычы. Һәр мөхәррирнең үз вазифасы, үз мәшәкате. Шулай да, нинди телдә чыгуларына карамастан, басмаларның, бигрәк тә әдәби журналларның күп кенә проблемалары уртак булып чыга. Беренчесе, мөгаен иң мөһимедер, ничек итеп мөмкин кадәр күбрәк үз укучыларыңны җәлеп итү, аларны әйдәп бара алу. Глобаль масштабта, бер шигыремдә әйтелгәнчә, “кеше җаны өчен көрәш бара!” Конкуренция зур. Һәр мөхәррир үз басмасын өскә чыгарырга омтыла, ягъни зуррак тиражлы итәсе килә. Соңгы чорда, интернет челтәре хасил булгач, тиражлар нык кимеде. Бу тенденция безгә генә түгел, бөтен дөньядагы матбугат чараларына хас. Күптән түгел генә Казанда төрки телдә чыга торган әдәби журналлары баш мөхәррирләренең халыкара җыены булып үтте. Килгән кунаклар да бу хакта ачынып сөйләделәр. Мөхәррирләрнең, гомумән редакциянең төп эше – басманың мәгънәле эчтәлеген булдыру, кешеләрне җәлеп итәрлек актуаль темаларны җиңел укылышлы итеп, сәнгатьчә бәян итү. Уңышның нигезе шунда. Ә моның өчен әлеге дә баягы яхшы кадрларның булуы шарт.
 
- “ТАТМЕДИА”, локомотив кебек, күп гәзит-журналларны, басма һәм электрон гаммәви-мәгълүмат чараларын сөйрәп баручы зур һәм җитди оешма. Куелган максатларга ирешүдә, аерым алганда журналлар белән идарә итүдә нинди конкрет эшләр башкарыла?
 
- “ТАТМЕДИА” эшчәнлеге турында нинди генә фикерләр булмасын, иң әүвәл шуны онытмаска кирәк: социаль әһәмияте булган басмаларны бергә туплап, аларны дәүләт заказлары белән тәэмин итеп торучы бердәнбер оешма ул бүген. Журналларга килгәндә, җитәкчелек даими рәвештә көндәлек эш алып бара. Һәр ай саен берничә журналның билгеле бер вакыт эчендәге (квартал яки яртыеллык) эшчәнлеге тикшерелә, һәр сан җентекле анализлана, тиешле нәтиҗәләр ясала. Соңгы айларда гына “Мәгариф”, “Безнең мирас”, “Казан утлары”, “Мәйдан”, “Аргамак”, “Гаилә һәм мәктәп”, “Сәхнә”, “Ялкын”, “Идел” журналлары җитәкчеләре һәм коллективлары белән җитди сөйләшүләр булды. Ел ахырына кадәр калган бөтен журналларның эшчәнлеге тикшереләчәк.
 
- Халык шагыйре буларак үз иҗатыгыз турында берничә сүз...
 
- Язучының хезмәт нәтиҗәсе – аның әсәрләре. Бәлки яшь чактагы кебек үк көч-дәрт ташкындай булмаса да, иҗат дәвам итә. Төп юнәлешләр: шигърият һәм публицистика. Әле бу көннәрдә генә китап нәшриятендә “Яңа гасыр иртәсе” дигән китабым чыкты. Анда бу гасыр башында, ягъни 2001-2014 елларда язылган яңа шигырьләрем тупланган.
 

Илназ ФАЗУЛЛИН
Интертат.ру
№ | 02.10.2014
Интертат.ру печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№73 (886130) / 08.10.2014 14:38:07

Яхшы китапны укыганда йокыга киткәч яхшы китап булмый бит инде ул. Яхшы китапны аны йокламыйча укыйсың. Үзе исән чагында онытылу авырдыр иде Равилгә. Кызганам мин аны.

№72 (886092) / 08.10.2014 10:47:27

Кем инде бу? Зифа Кадырованыкы кебек берәр китап язганы бармы?

№71 (886089) / 08.10.2014 10:18:50

№66 ялгышасың быррат!

бүген шигерь - товар!
бер таныш сатучым,һәр товарның үз сатып алучысы бар. ятсын прилавкада, "хуҗасы" алып китәр дия торгание.
Равил шигерләрен дә укучы табылыр язсын.

әнә Йокы Лауры итеп тә файда китерә.
син укымасаң башкалар укыр...

№70 (886080) / 08.10.2014 09:29:23

Хата киткэн. Йокы даруы" дип укырга кирэк.

№69 (886079) / 08.10.2014 09:22:04

Э мин йоклый алмаганда анын шигырьлэрен укыйм. Сезгэ дэ рекомендую, бик эйбэт снотворный алар.

№68 (885887) / 07.10.2014 14:14:41

Менә бу шагыйрьләр беркайчан да халык белән бергә булмадылар. Алар үзләренең тар гына дөньясында кайнадылар - бер-берсеннән көнләшеп, редакцияләрдә утырганда әллә кем булып. Алар халыкка кирәк түгел. Мин үзем дә моңая башласам, йә затлы музыка тыңлыйм, йәтәрҗемә ителгән дөнья классикасын укыйм.

№67 (885868) / 07.10.2014 10:40:42

,, син каты җүгереп,ялгыш юлдан китеп,кире әйләнеп кайта күрмә.
халык белән бер яктан атла!

№66 (885784) / 06.10.2014 18:31:51

Равилнең шигырьләре беркмегә кирәк түгел! Нинди заманда яшәгәнегезне тоймыйсызмыни? Тизрәк арынырга кирәк ул буш пафослы шигырьләрдән, татарны мескенәйткән әдәбияттан, лга барырга кирәк. татар язучылары халыкны артка сөйрәүчеләр алар хәзер.

№65 (885769) / 06.10.2014 16:52:57

Булдыралар, ни ачуың бар Равилдә,Пугачиха белә кавыштырырга. ул сиңа нинди начарлык эшләде? пуст үз гаиләсендә яшәп,малаен үстерсен!
пугачиханың болай да муҗиклары җитәрлек!


***
Мондый кеше әлбәттә моңлы шигырь яза алмый.(((

әлбәт тә яза алмый, бу яштә моңлы шигерьне дудак шагыйрләр яза, любовь турында. адый шигерләр язарга яшьләр бар!

бу яшьтә МУДРЫЙ шигерләр язарга тиеш ул Равил!
аңладыңма?

№64 (885740) / 06.10.2014 14:09:57

Кешегә киңәш биреп тә утырмасын, чөнки чыраенда "мудрость" юк. "Иртәгә фәлән-фәләнеч үзендә булыр микән, кабул итәр микән дигән" уе гына бар шикелле.

№63 (885736) / 06.10.2014 13:59:40

Менә фотосына карагач шуный уйлап куйдым әле - чын шагыйрь мондый булмый. Бу бит картайган автогонщикка охшаган. Мондый кеше әлбәттә моңлы шигырь яза алмый.

№62 (885714) / 06.10.2014 10:16:13

Равил яшь эле ул. Энэ Пугачева 65тэ бала тапты. Менэ кемнэн урнэк алырга кирэк. Килэчэктэ аларнын икесен кавыштырырга иде.

№61 (885705) / 06.10.2014 09:05:32

җабырылдыгыз инде шул Рәвилгә. шул яшкә җитеп,кайсыгызның туганы,бала ясап, дөберттереп эшләп йөри?
маладис Равил,малаеңны,тормыш юлына аякка бастырганчы яшә!!!

кимчелекләрсез кем бар,бу бозык дөньяда,осубы татарстанда коррупция чәчәк атканда....

№60 (885695) / 05.10.2014 23:45:20

Бала чагым минем,әле дә истә
Яшел чирәм иде түшәгем.
Шул чирәмне таптап уза иде
Яшли сөйгән, бәгер кисәгем.


ҖАНЫЕМ БӘГЕРЕМ КЕБЕГЕРӘК инде-чын барлык.

№59 (885689) / 05.10.2014 23:26:00

Фэйзуллинны кызганам мин. Казан утларыннан киткэч арбадан тошеп калачак бит егетебез. Советник кэнэфиенэ ябышуы да шул тошеп каласы килмэудэн генэдер...

№58 (885683) / 05.10.2014 23:17:22

Исемен язмаса да,Ркаилгэ кем ташлануын анлыйбыз. Ркаил депутатлыкка чыккач донос язучы да шул кешедер. Тик монда номерын дорес куймаган, 888 дип тугел, э 99 дип язарга кирэк иде.
Бик еш бутала башлады эле бу романистыбыз, сонгы арада главный Советниктан совет сорамый торгандыр..

№57 (885560) / 05.10.2014 14:49:30

Ркаил зур калҗа өмет итмәсә депутат булырга маташмас иде. Шигырь язып халык мәхәббәтен яулый алмады, депутат булып нишләмәкче иде икән?

№56 (885559) / 05.10.2014 14:47:06

Төрек))) нәрсәне һәм нинли шкала белән үлчибез. Минем шкалада икесе дә нульдә торалар.

№55 (885556) / 05.10.2014 14:33:00

Беренче урынны ике кеше "бүлешә": Р. Харис белән Ркаил Зәйдуллин. Ркаилнең шигырьләре өстәвенә әле агрессив - йодрык төйнәп кычкыра торган шигырьләр. Ләкин аның шигыреннән дә, йодрыгыннан да беркемгә бернинди тәэсир юк. Ник Чабаксарга - үз иленә кайтып китми икән ул? Монда Казанда зуррак калҗа өмет итте микән?

№54 (885499) / 05.10.2014 04:32:19

Беренче урында вне конкурса Ринат Харис!

№53 (885484) / 04.10.2014 23:05:49

Хөснияр "балалый "монда, кем булып кына язмый. Чувашия шагыйре депутат булмасын дип әллә кайларга хат язып ятарга аңа ярый, Фәйзуллинга язарга ярамый икән. Абау, чырайсыз исерекбаш!

№52 (885483) / 04.10.2014 22:58:58

Ну, дуслар, мин мондагы кайберләр кебек түбәнлеккә төшә алмыйм. Мин гел үз нигым белән генә язамын.

№51 (885481) / 04.10.2014 22:52:58

Татарда унсигез моңсыз шагыйрь бар дип саныйм. Р. Фәйзуллин моңсызлык буенча бишенче-алтынчы урында. Беренче урында - Чувашиядән килгәне.

№50 (885479) / 04.10.2014 22:45:07

Равил Фәйзуллин заманыбызның иң салкын шигырьләр язучы шагыйрьләр унлыгына керә. Үзе исән чагында абруең бетү белән тәбрик итәм! Син КУ да эшләгәндә чакта мин синең кем икәнеңне чыраеңа бәреп әйткән идем. Синең гомер юкны бушка аударып узган - шуны аңлыйсыңмы? Рөхсәт ит, тагын бер кат сине исән чагыңда ук кирәк булмавың белән! Син анда киңәшче булып йөрисең икән. Бер киңәш биримме? Лутчы күренмәскә тырыш. Сине халык та яратмады, каләм ияләре дә үз итмәде. Рөхсәт ит тагын бер тапкыр сине бекемгә кирәк булмый башлавың белән тәбрик итәргә!

№49 (885478) / 04.10.2014 22:43:53

Равил Фәйзуллин заманыбызның иң салкын шигырьләр язучы шагыйрьләр унлыгына керә. Үзе исән чагында абруең бетү белән тәбрик итәм! Син КУ да эшләгәндә чакта мин синең кем икәнеңне чыраеңа бәреп әйткән идем. Синең гомер юкны бушка аударып узган - шуны аңлыйсыңмы? Рөхсәт ит, тагын бер кат сине исән чагыңда ук кирәк булмавың белән! Син анда киңәшче булып йөрисең икән. Бер киңәш биримме? Лутчы күренмәскә тырыш. Сине халык та яратмады, каләм ияләре дә үз итмәде. Рөхсәт ит тагын бер тапкыр сине бекемгә кирәк булмый башлавың белән тәбрик итәргә!

№48 (885476) / 04.10.2014 22:31:11

Нәрсә ул "бәгер"? "Быгыр"дан ни белән аерыла?

№47 (885454) / 04.10.2014 20:15:31

Бала чагым минем,әле дә истә
Яшел чирәм иде түшәгем.
Шул чирәмне таптап уза иде
Яшли сөйгән, бәгер кисәгем.

№46 (885451) / 04.10.2014 19:58:13

бу иркә инде,силеннән таныйбыз!

№45 (885450) / 04.10.2014 19:54:46

"Бердәнбер" шигыренең бердәнбер авторы Разил Вәлиев дип беләм. Не в курсах син, что в трусах!

№44 (885436) / 04.10.2014 17:04:10

Р. Фәйзуллин ул бик күп язмаларны бастырмыйча утырды. Кайбер язучыларныкын хәтта югалтты да. Коточкыч хәл бит - язучы кулъязма китерә, кулъязма югала. Камил Кәримов дигән бездарь аннан үрнәк алып ахрысы шуай ук кеше кулъязмаларын югалтырга ярата. Каты себерке белән себереп түгәргә кирәк барысын да: Фәйзуллиннарны, Кәримовларны. Алар барысы да үзләрен генә кайгыртып йөрүчеләр.

№43 (885417) / 04.10.2014 15:37:33

Равил Фэйзуллин Р.Зариповнын милиция турындагы ул фельетонын нишлэп бастырмыйча яткырды икэн?

№42 (885414) / 04.10.2014 15:33:54

Бу Р.Зариповның ничә тәхәллүсе-псевдонимы бар икән? Әллә нинди кыяфәтләргә кереп,җил тегермәннәре белән сугышып вакытын заяга уздыра бичара.

№41 (885413) / 04.10.2014 15:25:47

Шулай, наданым. Синен кемгэдер ачуын-учен бармы, эллэ бу кара кончелектэн эчен янумы?

№40 (885406) / 04.10.2014 13:17:15

Дөлфәтне бутамагыз. Рафик Юныс кем оештырганын ачык язган. Дөлфәт ул чакта студен малай, ә тегеләр азу ярган. Яш чакта ялгышулар да була. Китап яндыру җүнле эш тугел.

№39 (885405) / 04.10.2014 13:13:52

Әмма прямой түрәләр бердәнберрәк. Бомжда бердәнбер, аңа язмаган шагир, ә прямой начальникка. Наданым дип тора бит әле , ата ялагай коерыгы.

№38 (885396) / 04.10.2014 12:02:58

Булса иде йорэк таштан
Эрнуне сизмэс иде,
Ходай биргэн сынауларга
Башларын имэс иде.

Тыштан гына мин таш идем
Сез шуны белмэдегез,
Кунлемдэге чэчэклэрне
Нигэ сез курмэдегез.

Инде купме вакыт утте
Яралар тозэлмэде,
Минем йорэк эрнулэргэ
Барыбер тузэлмэде..

№37 (885391) / 04.10.2014 11:28:27

Равил Фэйзуллиннын халык яттан сойли торган шундый берэр шигыре бар микэн?

№36 (885390) / 04.10.2014 11:25:33

Ни әйтсәгез дә Рөстәм Зариповның «Бердәнбер» шигыре - чын шедевр! Төнлә уятып сорасагыз да яттан сөйли алам мин аны хәзер. Көнләшү әйбәт нәрсә,әмма көнләшүдән шартлый күрмәгез! Афәрин, Рөстәм әфәнде! Сездән шундый яңа шедеврлар көтәбез.

№35 (885388) / 04.10.2014 11:17:13

Наданым, Изге китапны яхшылабрак,анларга тырышып укы. Анда hэр кеше бердэнбер дигэн мэгьнэне табарсын. Эйе,фани доньяда hэр адэми зат узенчэ бердэнбер, хэтта син дэ бердэнбер. Сине кабатлаган, синен тогэл копиян булган бутэн кеше юк.

№34 (885386) / 04.10.2014 10:41:51

Менә ни өчен кирәк булган аларга талантлы ихлас Зөлфәт? Крайний калдырыр өчен.Яманлыкны оештыручылар мәрхүмне калкан итә. Китап яндыру кылачак эшләренең башы булганы аңлашылды. Китаплары яндырылганнарның агайларның берсе дә Хак Тәгаләгә ширек кылмады, бәндәне Хак Тәгалә белән тиңләп,Бердәнбер дип шигырь язмады, в отличии некоторых. Зөлфәт - катнашучы да түгел иптәш Зарипов, участник түгел, ә зевака гына. Аның намусы чиста.

№33 (885385) / 04.10.2014 10:18:40

Ишелэ-ишелэ ява карлар,
Кук тишелгэн диярсен.
Инде сонлап ата таннар
Жылы тунны алып киярсен.

Ботен донья актан киенгэч:
Кон кыска-карангы тиз тошэ,
Ап-ак карда уйнап соенгэч
Уяна дэрт хэм куз тошэ.

Котыра,дулый салкын кышнын
Туктаусыз бураннары,
Инде карга баткан тышнын
Ялгыз калган урамнары.

Ерактагы монлы жыр бизи урамны,
Бер-бер артлы утэ парлар
Алар сизми буранны,
Ишелэ-ишелэ ява карлар..

№32 (885381) / 04.10.2014 06:45:17

"Карт төлкене" диген.

№31 (885378) / 04.10.2014 02:28:47

Карт арысланны ялкау куян да типми калмас!

№30 (885376) / 04.10.2014 00:10:00

Әнә шул Равил Фәйзуллин ишеләр кулы белән бетерәләр журналларны, гомумән татар мәдәниятын. Татарны бетерергә тырышучылар өчен Фәйзуллиннар бик җайлы кешеләр.

№29 (885375) / 04.10.2014 00:04:33

Р.Фэйзуллиннан Казан утларынын коле генэ калды шикелле.

№28 (885373) / 03.10.2014 23:57:05

"Бердәнбер" - Рөстәм Зариповның бердәнбер яхшы шигыре бугай. Гел шуны куя монда. Бер юньле шигырь язган өчен дә рәхмәт аңа! Гомеренә күңелгә ятарлык бер шигырь яза алмаган шагыйрьләр дә бар бит әле бездә. Рөстәмгә шул бер шигырен генә калдырып,калган бөтен чүп-чарын чыгарып яндырса да була. Шушы бер шигыре өчен генә дә шагыйрь дип аталырга хакы бар аның.

№27 (885372) / 03.10.2014 23:47:57

Рөстәм,син үзең дә сизмичә Зөлфәтнең дәрәҗәсен төшерергә маташасың түгелме? Без белгән Зөлфәт беркайчан да (!) кешегә ияреп,башкаларга тагылып йөрмәде. Киресенчә, бөтен яшьтиләрен үзе артыннан ияртеп йөрде. "Атаман" рухлы иде ул. Бөтенләй белмисең икән син Зөлфәтне. Белмәгәч, сөйлэмәскә кирәк!
Кстати,монда сүз Р.Фәйзуллин турында бара иде бит...Ничек, яңа редактор синең милиция турындагы озын мәкаләңне баскач"Казан утлары" күзгә күренеп яхшырып киттеме?

№26 (885369) / 03.10.2014 23:13:27

25. Pardone moi ,мин бары Р.Юныс мәкаләсенә (Т.Я. 3.08.2013) сылтама ясадым. Ул мәкаләдә милләттәш өлкән каләмдәшләренең китапларын яндыручының "обоймага" керүенә шатлануы турында да тасдыйкълана."Обойма"га алганнар икән бәгъзеләрне, димәк ышанычны аклаганнар, ирешкән әҗерләренең рәхәтен күрсеннәр дияргә кала.Хәлбуки,чын талантларны, чын бунтарьларны хакимиятемезнең "обоймага" алганы хакында минем бер дә ишеткән юк иде. Зөлфәт тә "обойма" кешесе булмады шикелле... Р.Юныс мәкаләсендә китап яндыру оештыручының кемлеген конкрет атый. Аның бәянында Зөлфәт - матавыкны оештыручы зачинщик, организатор түгел, ә катнашучы.
Зөлфәт сүзләренә җыр , икенче клип.
http://rustemzaripov.blogspot.ru/p/blog-page_06.html

№25 (885366) / 03.10.2014 22:36:09

Мэрхум Золфэткэ кул кутэргэн, анын исеме белэн авыз чайкаган бэндэ мортэт буладыр... Имештер, Золфэт укенгэн. Укенерлек эшлэр эшлэми иде боек шагыйребез. Укенгэнен сина сойлэдеме? Кайчан нэрсэ дип эйтте? Анын бу сузлэрен синнэн hэм Р.Зариповтан башка тагын кемнэр ишетте? Шаhитларын бармы? Узен белэн чагыштырма син чын шагыйрьне. "Ведомый", имеш. Ияртерсен Золфэтне?!

№24 (885342) / 03.10.2014 19:27:20

Юксыну..

№23 (885341) / 03.10.2014 19:20:54

Зөлфәт (мәрхүм) яшьлеге белән провакациягә бирелгән, соңыннан үкенде ул. Бу гамәле өчен әҗер күрмәде так как ведомый, в отличии от некоторых.

№22 (885336) / 03.10.2014 18:37:27

журналист, башлыгы үзгәрде бит татмедиянең.

№21 (885335) / 03.10.2014 18:05:56

кызык,баштарак "Татмедиа"га каршы сойли,хэтта жыелышларына да йорми дип эйтэлэр иде, хэзер инде мактап сойли,менэ бит ашыйсы килу нишлэтэ

№20 (885333) / 03.10.2014 17:47:00

кем ул абага?

№19 (885330) / 03.10.2014 17:38:02

Иркә,озак калмаган сине дә куачаклар,карт башың белә буталып йөрмә дип...
юлына чыккан. озак көттермәс.

№18 (885328) / 03.10.2014 17:28:20

Картлардан туйдык инде."Тагын берничә дистә ел узгач урамда кем ул Р. Фйзуллин дип сорасалар, беркем әйтә алмаячак."Бүгенге яшьләр болай да белми инде аларны. Шул китеп баручы безнең буын гына хәтерли.

Хисамов әйтмеәли, кайда концептуаль әйберләр? Җәмгыятьне йолкыган проблемалар кайда чагылыш таба? Дөнья ут эчендә. Шул исәптән Россия дә чыра телеп маташа.
Картлар элеккеге яшьлекләре турында хыялланып яталар...

№17 (885327) / 03.10.2014 17:27:19

эстет,
каргалар,саесканнар бар җирдән сандугачлар китә шул...

Ну җегетләр Равил молодис,яшь хатыны,менә дигән малае,шигерләре дә мәгнәле шигерләр!! Карт буын маркасын төшерми,молодис!!!
Җыен бездарныйлар өрә.

№16 (885326) / 03.10.2014 17:23:16

Шигырь изге нәрсә түгел. Иблис шигырь ярата, шуны онытмагыз. Равил Фәйзуллинның барлык шигырьләрен, хәтта паспорты белән медицинский полисын шул ук учакка томырып яндырсаң да татар әле бетмәячәк

№15 (885319) / 03.10.2014 17:12:48

Шагыйрь Золфэт(мэрхум) белэн Разил дорес эшлэгэн ул чакта. Мин булсам, 30ны гына тугел, 100не табар идем андый чуп чилэгенэ атарлык китапларны. Чуп-чарны яндыру гонаh тугел, савап кына бит ул.

№14 (885317) / 03.10.2014 17:07:38

Нинди "зур көч", нинди "дүртенче хакимият" турында сөйли бу Равил Фәйзуллин?! Татар укучысын һаман тилеләргә санарга маташалар. Кем укый, кем тыңлый синең шигыреңне, синең мәкаләңне? Шул ук үзләре каләм тотучылар гына бит. Кемгә тәэсир итә синең шигырең, кемнеңдер мәкаләсе? Тагын берничә дистә ел узгач урамда кем ул Р. Фйзуллин дип сорасалар, беркем әйтә алмаячак. Равил үзенә үзе ачкан музейның мичен ягучы агай гына исенә төшерсә инде.

№13 (885315) / 03.10.2014 16:57:21

Көчле журналистлар аз, сүз дә юк. Вәләкин моңлы чын шыйгырь язучылар бөтенләй юк бүгенге көндә. Равилнең ясалма выпендрежлы шигырьләреннән миндә бернәрсә дә уянмый, ә Туфаннар, Мөдәррисләр шигърияте үзәккә үтә.

№12 (885314) / 03.10.2014 16:50:05

Бер кая югалмаганнар.Сәйләннең шигырьләрен "Идел" журналы сайтыннан соңгы санында укый аласың.

№11 (885313) / 03.10.2014 16:41:27

"Татарстан яшьләре" газетасының 2013 ел, 3 август санында Рәфыйк Юнысның "Фәйзуллин шартлаткан бомба" дигән мәкаләсендә чүплеккә чыгып өлкән буын шагыйрьләренең 30 лап китабын яндырулары бәян ителә.Әдәбиятка болай килүнең символик мәгънәсе аңлашылса кирәк. "Казан утлары" көлгә үк калмыйча, тернәкләнә алыр бәлки дип өметләнәм.Китап яндырып өлкән буын шагыйрьләрен , аларның рухын рәнҗетүчеләр тәүбә итмәде, гафу сорамады.
http://rustemzaripov.blogspot.ru/2012/10/blog-post_9069.html
http://rustemzaripov.blogspot.ru/2012/12/blog-post.html

№10 (885312) / 03.10.2014 16:40:51

Файзуллин все таки халык шагыйре!Нэрсэгэ аны тозсыз язды дисен?Шундый шэхеслэрдэн баш тартсагыз сезгэ абага кебек коры гербарийлар гына калачак.

№9 (885310) / 03.10.2014 16:25:30

Монда кемне нинди урынга кую турында түгел, Равил Ф. турында сөйләшергә кирәк. Беренчедән, коры, салкын, моңсыз шигырьләр язды гомергә. Икенчедән, ул КУ ны бетергәне өчен җавапка тартылырга тиеш.

№8 (885308) / 03.10.2014 16:21:34

Мин 1 урынны Сэйлэнгэ бирер идем,2 урынны Нур улына,3 урын элегэ буш тора!

№7 (885307) / 03.10.2014 16:14:06

Сэйлэн белэн Нур улы шэп яза иделэр.Кызганыч юк булдылар.

№6 (885304) / 03.10.2014 16:08:09

Казан утларын бетерүче кеше - Равил Фәйзуллин. Мин аптырыйм, ничек шундый моңсыз-каты күңелле кеше һаман шул тирәдә киңәш бирергә маташа? Үзенә үзе туган ягында музей ачтырган оятсыз кеше ул, чын шагыйрь андый булмый!

№5 (885299) / 03.10.2014 15:40:56

Казан утларын сундереп китте дэ хэзер оялмыйча безне ничек эшлэргэ ойрэтеп, совет биреп утыра.

№4 (885289) / 03.10.2014 15:00:45

Р.Фәйзуллин кебек моңсыз шагыйрьләр булганда чын, зур талантлы иҗатчыларга чыгарга авыр инде ул. Фәйзуллин зур талант ияләрен санга сукмаска тырышты Казан утларында эшләгәндә.

№3 (885288) / 03.10.2014 14:54:28

Берничя ел элек матбугат.ру га Сэйлэн исемле шагыйрэ чыккалый иде. Шигырьлэре искиткеч, ялкынлы хям тирян фикерле иде. Кем ул? Кайда ул бюген? Ник анын ижатына бэя юк?

№2 (885277) / 03.10.2014 12:03:35


-" Интернет челтәре – татар язучысының төп аудиториясе түгел әлегә" интеренет челтәрен дә язуыларның аудиориясе итәргә вәгъдә бирүчеләр бар хәзер. http://khayat.ru/for_writers кем комачаулый язучыга, эшләсен дә укытсын әсәрләрен интернета

№1 (885271) / 03.10.2014 10:24:37

Фактта алар кубрэк. Юл бирегез дэ, басым ясамагыз.

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
Piter.tatar