• 23.10-24.10 "Хыялый" спектакле премьерасы. Тинчурин театры. 18:30 да
  • 25.10-28.10 Ришат Төхвәтуллин. УНИКС. 18:30
  • 26.10-27.10 "Сәлам, Актәпи!" спектакле премьерасы. Кариев театры. 13.00 һәм 17.00
  • 26.10-27.10 "Сәлам, Актәпи!" спектакле премьерасы. Кариев театры. 6+
  • 11.11-12.11 "Казан" бию ансамбле концерты. Камал театры. 19.00
  • 23.11 "Тәртип"радиосының 5 яшьлегенә багышланган концерт. Филармония. 18:00
  • 02.12 "Кем кемне?!" Резидә Шәрәфиева һәм Рафаэль Якупов концерты. Филармония.18.30
  • 03.12 "С чего начинается Родина..." Марина Карпова концерты. Филармония.18.30
Туган көннәр
  • 23 Октябрь Марсель Зарипов
  • 23 Октябрь Дания Гыймранова
  • 23 Октябрь Ленар Сәйфиев
  • 24 Октябрь Софья Гобәйдуллина
  • 24 Октябрь Рәис Шәйхелисламов
  • 26 Октябрь Резидә Галимова
  • 26 Октябрь Раил Өметбаев
  • 27 Октябрь Шамил Садыйков
  • 27 Октябрь Фәрит Таишев
  • 27 Октябрь Рөстәм Вәлиев (1961-2014)
  • 40лет ищу работу Апастово Казань Апастово 89297268953
  • Балагызга вакытлыча тэрбияче(няня) була алам.Студентка Медицинского колледжа. После обеда свободна до вечера. (цена по договорённости) г. Казань Тел: 89393397826
  • Сдается однокомнатная на Бр.Касимовых. 16 тыс, все включено.Собственник. 89196255266
  • Идел буе районында урнашкан 55 балалар бакчасына тэрбиячелэр кирэк. 89276753413
  • песоктан 50кг бушаган капчыклар сатабыз бик яхшы хэлдэ .КАЗАН 8950-314-35-17
  • Актаныш.Продается 1 комнатная квартира,есть погреб.В центре Актаныша,рядом парк,рынок,магнит,дом культуры ,детские сады и школы .Вопросы по тефону.Торг 850.тел.89375814252
  • Актанышта йорт сатыла .ут су газ кергэн.Белешмэлэр очен тел 89600697344
  • Актаныш.Продается 1 комнатная квартира,есть погреб.В центре Актаныша,рядом парк,рынок,магнит,дом культуры ,детские сады и школы .Вопросы по тефону.Торг 850
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Бергэ квартира снимать итергэ иптэш егет эзлим Казанда,89506660021

 

 

 
Архив
 

28.09.2012 Җәмгыять

Венера Дәүләтова тугыз сабыйны котырган төлкедән коткарган

29 август көнне Азнакай районының Зур Сукаеш авылы “Тамчы” балалар бакчасының ишегалдында кичке сәгать бишенче яртылар тирәсендә көтмәгәндә төлке пәйда була. Сабыйлар аны шундук күреп ала. Алар куркудан тәрбияче ярдәмчесе Венера Дәүләтованың аягына килеп ябыша. Менә шул халәттә Венера ханым төлке белән көрәшә.

– Балалар белән бакчада өстәл артында шигырь укып утыра идек. Шулчак ботыма юеш әйбер тиеп алды. Эт дип уйлаган идем, төлке булып чыкты, – дип сөйли бакчада 30 ел эшләүче Венера Рузалимовна. – Күңелемдә – курку, ә башымда бары тик – сабыйларны коткару уе. Башка бернәрсә турында да уйламыйм. Кулда таяк та юк. Аның һөҗүменә каршы кул, аяк, белән торам. Кулым белән муеныннан борып атам, үземчә буылып үлмәсме, дим. Бертуктаусыз уң аягым белән тибәм. Аягымнан берничә мәртәбә тешләп алды. Бары тик дүртенче мәртәбә теше сөягемә эләккәч кенә авыртуның көчле икәнлеге сизелде. Анда аяк кайгысымыни? Балаларны саклый алмасам, башым төрмәдә черерме икән инде, дип хафаланам. Әгәр берни эшләмәсәм, төлке барыбызның да битен умырачак, тар-мар итәчәк иде бит. җитмәсә, котырган булып чыкты ул. Ысылдап өскә сикерергә генә тора, – дип искә төшерә ул. Төлке белән көрәшкәндә ул балаларның кайберләрен бакчадагы өстәл өстенә менгезгән, зурраклары анда үзләре үрмәләгән. Ә менә 2-3 яшьлекләре апаларының аягын ычкындырмаган.

Ун минут эчендә Венера апаның кичергән уйлары, көрәшү алымнары бу. Менә шул вакытта этләре килеп чыкмаса, югыйсә бу вакыйга канлы күз яшьләре белән тәмамланырга мөмкин булган. Этне күрүгә төлке аның артыннан чаба башлый. Менә шул берничә минут эчендә олы йөрәкле Венера ханым тугыз сабыйны бина эченә кертеп өлгерә. Кыскасы, төлке әйләнеп килгәндә, алар инде бу мәхшәрдән котылган була. Төлке турында бакча мөдиренең ире Марат Гәрәевкә хәбәр иткән. Ул аны атып үтергән.

Бу хәлләрдән соң балалар урамга чыгарга курка икән. Венера Дәүләтованы бу вакыйга бик тетрәндергән. 85 кило авырлыктагы хатын берничә атна эчендә 8-9 килога ябыккан. Аягы белән хастаханәгә бармаган да булыр иде, төлкенең котырган икәнлеге ачыклангач, барырга мәҗбүр булган. Исән- сау калсам, Коръән ашы укытыр идем, дигән нәзерен әйткән. Инде менә бу атнада ашын үткәрергә җыена.

Төлкеләр авылда күренгәли икән әле. Бу хәлдән соң басуда операторны да тешләгән. Дөрес, ул төлкене үзе үтергән. Азнакай районы мәгариф бүлеге башлыгы Дамир Гыйләҗев сүзләренә караганда, төлкеләрне ату чаралары күрелә.

Куркыныч алдында югалып калмаган батыр Венера ханым әлеге каһарманлыгы өчен рәхмәт сүзләрен күп ишеткән. Азнакай районы башлыгы Марсель Шәйдуллин хәл белергә өенә барган хәтта. Мал-туар асрап яшәгән ханымга ул сыер саву аппараты, тонналап ашлык, печән бүләк итүне урынлы дип тапкан. Мәгариф бүлеге акчалата ярдәм иткән. Венера ханым аңа да, мәгариф бүлеге башлыгы Дамир Гыйләҗевка да рәхмәт хисләрен белдерә. 


 

Сәрия САДРИСЛАМОВА
Ватаным Татарстан
№ 190191 | 28.09.2012
Ватаным Татарстан печать

Фикерләр

№21 (816425) / 04.10.2012 16:40:29

Кабат-кабат укып чыктым. Мэктэп укучысы тарафыннан газетага язылып жибэрелгэн мэкалэ итеп кабул иттем.

№20 (816149) / 30.09.2012 12:07:20

)))Кердем укыдым. Рәхмәт сылтамаңа. әхлиуллага да рәхмәт, гдый бер укучыны талантлы журналист белән бер рәткә куюына.))) Аның монысы да миңа карый әле:
http://beznen.ru/online/news/ozak-remont/comment-page-1/#comment-2289 (Искәндәр Сираҗи язган:
28.09.2012, 19:21)

Күрәсң мин язган постлары даими укып бара.))))

№19 (816147) / 30.09.2012 10:52:48

юк №9 (816061) / 29.09.2012 / 11:59 Кайда укысам да, татачаны лучше вас анлыйм бит эле. Да, многих, сорынын основательный и умный комментарийлары раздражает. Потому что, анын фонында сами меркнут. Особенно кайбер журналистлар. Cм: http://beznen.ru/basma/2012-36/yaulik-yapsan-ukudan-kit/comment-page-

№18 (816108) / 29.09.2012 20:27:10

Батыр хатын! барыбыз да шундый булсак донья эллэ кайчан алга киткэн булыр иде

№17 (816070) / 29.09.2012 14:24:09

М.ру, ватылдыңмы әллә?

Бер сәгатьтән артык(13.00-14.18)бер кеше дә кермәгәнгә ышанмыйм.

Әллә М.ру да да әбәд вакыты бармы ул ?

№16 (816069) / 29.09.2012 14:18:11

Авыл халкыннан көлеп утыручылар да шуы соры,төлкисәлар!))))))
МенЭ төртеп күрсәт,кайда кем бу хатыннан көлгән?
Шимбәгә каршы төшереп алган идеңме әллә??

№15 (816068) / 29.09.2012 12:59:51

"..пычрак ыргытучыларга да, түбәнсетми генә, юмор белән җавап бирә белик!!" (Рәмзия №10)
---------
М.ру ның д е в и з ы булырлык бу!

№14 (816067) / 29.09.2012 12:52:58

юк
Мин язган:
"Дөнья шушындый фидәкарьләр булганга күңелле дә инде..."
Сезнең интерпретация:
*Дөньяда шушындый фидәкәрләр булганда күңелле дә инде...*

Бер дә "образованием булмаган"га ошамыйсыз әле, сезнең интерпретациядә, сез әйткән мәгнәне күреп була әлбәттә. Чак кына җөмләне үзгәртеп кире мәгънә бирә алгансыз икән, димәк оригиналында андый мәгънә булмаганын да бик яхшы белгәнсез була инде.))) Ләкин, калганнарны акылсызга санап, алдашу юлына басудан тайчынмагансыз.))) Сезнең бәхетсезлектер инде ул, башкаларны үзегездән аңзызракка санап, һәр вакыт кыен хәлгә калуыгыз.)))

№13 (816066) / 29.09.2012 12:33:59

монда да Рәмзия дигәннәренә хаман барып җитми икән,әллә мин генә аңлата белмиммәлләдигәнием.

№12 (816065) / 29.09.2012 12:26:54

юк!, Кайдадыр кемдер, нәрсәдәндер көлгән икән, причем монда Матбугат??? Своии домыселларыңны үзеңдә калдыру кирәк. Һәр кем үзенең больной задумкаларын чын дип доказать итә башласа, ни була инде ул.

№11 (816064) / 29.09.2012 12:15:53

Рәмзия, бүген Газинур Гафиятуллиннан да көлүчеләр бар...

№10 (816063) / 29.09.2012 12:11:27

юк, Әйтеп бетермәгән генә түгел, бик ачык әйткән!!! Фидәкарь бер ничек тә җүләрләр була алмый!!! Саф татар телендәге язуларны аңлый алмавыгызга, соры гаеплеме инде? Бер журналист, обычно, гел күргән-белгәненең киресен аңлый, юкны бар дип яза. Сез шуннан түгелме? Особа аңлый алмаучыларга №7 дә ачыклык кертеп язган бит инде. Дальше, Матбугатта сорыны куптән укып барам, шуннан чыгып та, аның кешедән көлмәвен белергә була. Сезнең кебек, пычрак ыргытучыларга да, түбәнсетми генә, юмор белән җавап бирә бит.

№9 (816061) / 29.09.2012 11:59:43

№2 дәге сорыны сез үзегез аңламадыгыз кебек!
соры әйтеп бетермәгән бугай.

*Дөньяда шушындый фидәкәрләр булганда күңелле дә инде...*

миңа да соры бу ападан көлеп язган шикелле аңладым.
язгач-язгач туры итеп язсын иде. соры җөмләсеннән,андый җүләрләр булганда күңелле дә инде,дигән мәгнә ярылып ята.
образованием булмаса да татар китабын,газетын күп укыйм.

барысын да газью не обливает №4,бары сорыны гына.

язучылар,түзмәдем,балык,сез үзегез татарча укыдыгызмы соң? барыгыз да Айдар шикелле хохланиядә укыдыгызмы?

№8 (816054) / 29.09.2012 08:38:49

Соры корт белән килешәм. №4 не сөртмәскә кирәк. Ана телен рәтләп белмәгән башы белән кешеләр пычратып утыручы бер мәгънәсез икәнлеген бар дөньяга күрсәтеп торсын әле! Соң, бәбекәем, Төлкисә дә әлеге Венера ханымны яратып, җәлләп кенә язган бит...

№7 (816053) / 29.09.2012 08:18:12

түзмәдем, Айдар, рәхмәт, минем поста язылганны дөрес аңлагансыз...

Admin "менә №4 (816045) / 29.09.2012 / 06:55" постын сөртмәсәгез яхшы булыр иде. Арада татарчаны бик үк аңлап бетермичә, язганның киресен аңлаучылар да барлыгын белеп, аларга да аңлашылырлык итеп язарга бер стимул булыр иде диюем...

№6 (816052) / 29.09.2012 08:04:07

менә, Что, татарча анламыйсызмы, или соры корт исемен куругэ способность соображать югамламы? Мин руслар арасында туып, рус мэктэбендэ укысам, хохоллар арасында институт бетерсэм дэ, @фидәкарь@ это ВЫСШАЯ оценка человека икэнен белэм!!! Вообще, авыл халкына карата сорыга караганда да восторженный взглядны куыган юк эле. А вот сезнен кебек, не разбираясь всех обливающих грязью можно сказать, первый раз вижу.

№5 (816051) / 29.09.2012 08:03:07

Браво бу апайга!!!!Татар хатыны вәкиле булганга горурландым.Көн саен ТВ, радиодан йолдыз дип күрсәтүчеләр, алар сәхнә лампочкасы.
Венера апай, Сез - татар халкы җәүһәре, татар яшәп калган һәм яшт икән, менә шушындый кешеләр хисабына.Баш иям. Хөкүмәт әгъзәсе булсам, һичшиксез бүләкләр идем.Алайса, милли идея, милли идея... бернинди аерым бер бармактан суырылган идея була алмый.Кешелеклелек, туганлык - татарны саклап калган милли идея шул!!!

№4 кебек мәгънәсезне аңламадым.
Админ, приличие булырга тиеш бит инде синдә дә."дуслар менә карагыз инде бу сорыга,нинди пакостьный шакал! (шакал да үз баласын куркынычтан саклый). сорыны кеше дип әйтә алмыйм!" Мактау сүзләре язган кешегә - шундый шизофреник сүзләр. Сорының кем икәнен бөтен кеше белә беренчедән. Икенчедән, Соры игътибар итмәс, ул вак кеше түгел, ул башкаларга үрнәк була, ягъни шизоидлар норма дигән.Безнең милли идея шулмы??? Син бит сайт тотасың, синең милли идея шунда бер-берең белән кешечә аралашуны пропагандалау булырга тиеш!!!!


Бу апайга сокланывымны әйтә алмый түзмәдем!!!!Иркә.Син өлешчә хаклы, Татар.Тагын бер сайт бар,бер яктан билдән түбән тема, икенче яктан милли идея, татарлык, фәлән төгән. Синең кланың эчендәге татарлык нигә? Кланнан башкалар белән кешеләрчә аралаша белмичә,шакалларча аралашасың икән!Беренче милли идеяң итеп һәркем белән аралаша белүне ал башта. Минеччә уйламый икән, ул минем дошманым принцибы юелән яшәп милләт яшәтеп булмый.

№4 (816045) / 29.09.2012 06:55:51

малай мин сиңа әйтим,бу 2,3, язган кешеләрнең ваклыгы,Шерхан аягы астында бөтерелеп йөргән җанварны хәтерләтә.
һәрбер өлкән кешенең (кешеләр генә түгел,бар җанвар үз баласын яклый-саклый) балаларын саклау - язылмаган закон.
яклауга мохтаҗ нарасыйларны саклап калучыдан көлеп утыручыларны , мин бер ничек тә аңлый алмыйм.

тормышта модый кешеләргә сәлам биру түгел,алар белән сөйләшәсем дә килми.

дуслар менә карагыз инде бу сорыга,нинди пакостьный шакал! (шакал да үз баласын куркынычтан саклый). сорыны кеше дип әйтә алмыйм!

Венера ханым,бүгенге көндә ирләр (соры) эшли алмаган,батырлыкны эшләгән! ә бит бу гамәл әллә нинди батырлык та түгел. һәрбер кеше булганнарның бурычы гына!!

Авыл халкыннан көлеп утыручылар да шуы соры,төлкисәлар!

Илхам син сорыга мөкиббән кеше,уйлап кара әле,син уйлаганча шундыймы ул? юк! син бит акыллы хатын.
кеше әйткән бер сүз аның кемлеген күрсәтә,бары бер сүз! белүчеләр әйтер.

сүземне йомгаклап шуны әйтәм. һәрберебыз шулай эшләргә тиеш. бар әле безнең ЧЫН ТАТАРларыбыз!
Венера ханымның балалары да кешелеклеләрдер.

Шундый тәрбиячеләребез булганда,бакчадагы балалар өчен борчылмаска була,дөрес тәрбия алачак алар!

хурламагыз авыл халкын!

№3 (816034) / 28.09.2012 21:35:14

Эй Алла,авыл кешесенең беркатлыгы..
Соңга калмаган булса ярый ла,инде!!!

№2 (816032) / 28.09.2012 21:19:44

Дөнья шушындый фидәкарьләр булганга күңелле дә инде...

№1 (816021) / 28.09.2012 20:28:32

Исян-сау булып, башкаларны шатландырып яшявен дявам итсен инде Венера ханым!
Алланы ряхмяте яусын, сабыйларны
фидакарь рявештя яклаган - коткарган эчен!

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D
Милли Музей
Шаян
Ханский дом
Татаркино