• 06.12-11.12 «Һөнәр» XI Бөтенроссия яшь режиссура фестивале.
  • 09.12 Әхәт Гаффарга 70 яшь тулуга багышланган кичә. Казан, Тукай клубы. 17:00
  • 11.12-12.12 Элвин Грей. КРК "Пирамида"
  • 13.12 Айдар Рәкыйпов концерты. УНИКС. 18:30
  • 15.12 Ришат Төхвәтуллин. КСК "Уникс". 17:00
  • 16.12-20.12 Данир Сабиров концерты. КСК "Уникс"
  • 02.01-03.01 Нәфкать Нигъмәтуллин концерты. Филармония. 19.00.
  • 14.02-23.02 Мунча ташы. Кырыкта да кызыкта. КСК "Уникс"
  • 29.02-09.03 Фирдус Тямаев. Ялгыз торна. КСК "Уникс"
Туган көннәр
  • 08 Декабрь Әхсән Баян (1927-2013)
  • 08 Декабрь Илдар Әхмәтов
  • 09 Декабрь Хәсән Туфан (1900-1981)
  • 09 Декабрь Лениза Назлы
  • 10 Декабрь Ринат Мөхәммәдиев
  • 10 Декабрь Светлана Сабирова
  • 10 Декабрь Марсель Бакиров
  • 10 Декабрь Гариф Гомәр (1891-1974)
  • 11 Декабрь Азат Садриев
  • 11 Декабрь Габдулла Шамуков (1909-1981)
  • Продаётся 2хкомнатная квартира в центре Казани в Вахитовском районе. 110кв.м, черновая. Дом сдан, заселен. Собственник. Тел 89053163640 или ватсап. Риелторов прошу не беспокоить.
  • Казан шәһәре, Адоратский урамындагы 55 йортта 1 бүлмәле фатир арендага бирелә. 89063204796
  • Тамада. Хәләл мәжлесләр алып барам. Арзан. Телефон: 89274894564
  • Речной техникум тирэсендэ 20яшьлек тэртипле,акыллы егеткэ снимать итеп яшэргэ булмэ кирэк иде. 89375212889
  • Байлар Сабасында ике бүлмәле фатир сатыла.Хәбәрләшү өчен телефон: 89274458736
  • “Светлый” ЖК (Куюки) 1 бүлмәле фатир озак вакытка гаиләле кешеләргә тапшырыла. 3 этажлы өйдә 1 катында. 49 кв.м. кирәкле җиһазлар бар.Индивидуаль җылыту.Парковка өй янында.90 номерлы шәһәр автобусы йөри. 10000 сум+ ком.услуги. тел.89393932099
  • Моселманнарга общагада булмэ арендага бирэбез. 89509488227.собственник.
  • Продается кирпичный дом в с. Старый Варяш, Муслюмовского района. т.8 917 928 31 75
  • Казанда сатам шифоньер,бэясе сейлэшу буенча. 89173931425
  • Продаётся двухкомнатная квартира в Актаныше. Телефон 8-917-907-73-79.

 

 
Архив
 

               

15.06.2012 Милләт

Татар теле кемгә кирәк?

Татар көчле, татар талантлы дип сөйләргә яратабыз, анысы. Даһиларыбыз күләгәсенә ышыкланып, күкрәк кагып йөрүне әйткән дә юк...

Тик үзәккә үткән тел мәсьәләсе генә чабудан тарта. “Рус теле сакчылары” да даими рәвештә канга тоз салып торудан тартынмый. “Балаларыбызга татар теле дәресләре рус теленә караганда нигә күбрәк укытыла? Татарлар үзләре дә үзләштерергә теләмәгән телне нигә безгә көчләп тагасыз?” дигән шикаять-ризасызлыкларын хәттә матбугат очрашуларында да белдерәләр. (Югары белемле журналист шулай фикер йөрткәч, башкасыннан ни көтәсең инде?)

Минем максатым рус теле сакчыларына нәрсәдер исбат итү түгел, ә үзебезне уйландыру. Хәзер чыннан да милләттәш ата-аналар балаларын туксанынчы еллар башындагы кебек татар мәктәпләре, татар классларына кертергә ашыгып тормый. Биргән очракта да “Татар сыйныфында балалар саны аз, балага укытучы тарафыннан игътибар күбрәк булсын дип монда бирдек әле”, дигән фикерне генә ишетергә туры килә. Ләкин ул сыйныфларда да татар теле һәм әдәбиятыннан башка фәннәр рус телендә алып барылганы беркемгә дә сер түгел.

Татарларның ана телен укырга теләмәгәнлеге, ниһаять, җитәкчеләребезгә дә барып иреште булса кирәк. Премьер-министр Илдар Халиков катнашында Татарстанда телләр законы үтәлеше хакында ябык киңәшмә уздырылды.

Татарстан фән һәм мәгариф министры Альберт Гыйльметдинов әлеге очрашуда  моның киресен раслап чыгыш ясаячагын журналистларга җиткерде җиткерүен. Ата-аналар үз телебез яшәеше өчен борчыла дип белдерде ул. Телне яхшырак укыту, яңа дәреслекләр эшләү кирәклеген дә инкарь итми министр. Тик ул дәреслекләр Фарис Харисов заманында кирәгеннән артык нәшер ителде бугай бит инде.

Киңрәк уйлап карасак, татар теленә зарурлыкны бәлкем бүтәннән башларга кирәктер? Балалар бакчасы, мәктәпне нигез итеп алудан бигрәк, бәлки телгә ихтыяҗны булдырудан башларгадыр. Мәсәлән, хәзер бит БДИны да рус телендә генә бирергә ярый, җәмгыятьтә исә татар теленә, Туфан Миңнуллин әйтмешли, ишек каты калды. Дәүләт структураларында, эш кәгазьләрендә телебез бит гамәлдә түгел диярлек. Искә төшерегез әле, кайсыгызның  эшкә кергәндә йә киткәндә татарча гариза язганы бар?!

Киң итеп, дәүләт дәрәҗәсендә кулланышка кертелсә, иманым камил: татар телен хәттә күрше республика халкы да өйрәнә башлаячак. Игътибар иткәнегез бардыр: кыйммәтле сәүдә йортларына кереп күләмле товар сатып алырга ниятең булса, сатучы рус егет-кызлары да татарча сөйләшә башлый бит (һичьюгы, тешен кысып булса да түзә, “говори по-русски” дип чәчрәп чыкмый). Кайдан беләсең татарча дисәң, күршебез, ирем йә хатыным татар дип тә өстиләр әле.

Телне бәлкем чыннан да җитәкчеләрдән өйрәтә башларга кирәктер. Гыйбрәтле язмыш кичергән Явыз Иван, Петр Беренченең кыерсытуларын татыган ана телебезнең хәле шәптән түгел... Язмыш сынауларыннан бары үз көче белән генә сакланып калган миләт вәкилләре буларак, ХХI гасырга килеп җиткән телебезне мәсхәрәләүгә юл куймык! 

Гөлҗиһан ГӘЛЛӘМОВА
Интертат.ру
№ |
Интертат.ру печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№126 (808511) / 22.06.2012 18:57:22

Мөсафир,хөкемдар булып,тәхетә ашкынырга теләгем юк.Хөкемдарлар вакыты үтеп бара.Рәсәй халыкларының яхшы,җиткән тормышта яшәүләрен телим.

№125 (808509) / 22.06.2012 18:39:06

Зимагур, синең властька киләсең киләме? Тагын да ныграк бозыласың киләме?

№124 (808439) / 21.06.2012 20:32:08

И Мөсәфир,Мөсәфир,бүген Властьа фәйләсүфләр белән хәйләсүфләр шул.Изге китапларда алар ТЕЛЧӘННӘР диеп йөртеләләр.Әнә,баштарак,галимнәр Госдумага күпләп кергәннәр иде,чыдый алмыйча бер айдан Госдумадан тайдылар.

№123 (808436) / 21.06.2012 18:58:26

Философия, диндә суфыйчылык, адашу, адаштыруга китергәнгә күрә суфыйчылар - секта. Бүгенге властьның суфыйчыларга таянуы юкка гына түгел.

№122 (808273) / 19.06.2012 16:36:00

"Бик хәйләкәр ход" дигәнне болай аңларга кирәк.Хәкимияттәге партиялеләр фәйләсүфияне идеология барлыкка китерүче булуын тәкмин итәләр.Ә фәйләсүфия,үз чиратында, партияләрнең, озак тарихи вакытларгача, иминлекләрен саклыйлар.Шулай булгач партияләрнең вәкилләре сайлау системасы аша ге дә хәкимияткә киләләр.

№121 (808271) / 19.06.2012 15:56:39

Админ абый,алмин апа,торсын инде яме.Мин җиңелгән кеше булмыйм.
ЗИМАГУР МАҖАРАЛАРЫ.
Несколько слов о партиях.Происхождение политических партий не связано фактором "народ".В истории человечества народы государств никогда,никому не говорили организовывать,слиться в партии для защиты их интересов.Такого факта в истории нет и не фиксирован.Происхождение сообщество единомышленников-партий,связано философией,в лице философов,следовательно,связано цельно направленными философскими учениями и из них исходящими революциями.Если исходить из революционной истории Западной и Восточной (Россия) Европы и из революционного опыта,то каждая революция имеет своих этапов;перед революционный период,революция и после революционные этапы.В этих этапах цели и задачи партий,хотя разные,но целенаправленные.Первого и второго этапа опустим.О этих этапах вы хорошо знаете.Поведем разговор о треьем этапе революции.
После буржуазных революций в Западной Европе философы,главные организаторы революций,не стали королями.Для них ноша королей слишком тяжела в условии исторического развития философских идей.А вот революцией и победой революцией прославленная Философия,со своими философскими знаниями,стала Общественным сознанием,т.е идеология образующим фактором в государствах.Отсюда исходит,после победы революций в государствах Западной и Восточной Европы Философия стала королевой.При ней философы оставили у себя огромное,беспредельное право влиять на умы королей,право влиять со своими философскими трудами на умы миллионов и миллионов людей,на умы приходящих поколений,воспитывать их в духе философских знаний.А все это и есть Власть над народами государств и управление народными массами в государствах,следовательно, все это есть возможность влияние на ход истории.Вот это очень хитрое,но скрытое от народа изобретение,по задумке философов,должно существовать очень долго.Именно из этих пунктов исходят задачи и цели партий на после революционные этапы.Главная задача и цель влюбленных в Философию единомышленников_партий:Удержание философии и философских знаний на посту Общественного сознания на долгие времена,ради господства философских знаний над умами поколений.Партии достигают даноой цели теми же методами,которыми они пользовались в периоде подготовке революций;создание и печатание философской литературы,печатание статей философского содержания,печатание философских словарей,активная пропаганда через массовые печатные органы нужных,востребованных историческим временем идей.

№120 (808260) / 19.06.2012 12:55:29

Иркэ, 30 мен эжэт бар дигэн иден, батканчы хотябы шул эжэтеннэн котыл. Малаена калдырма, студент кешегэ тулэве авыр булыр..

№119 (808257) / 19.06.2012 11:34:14

гына булыр - 3,7,40,елына күпмә акча кирәк...

№118 (808254) / 19.06.2012 09:51:41

Иркә, батып үлү турындагы сүзләреңне еш кабатлама. Фәлән мәртәбә кабатлагач (ничә икәнен хәтерләмим) тормышка аша ди ул. Синең батып үлүеңнең беркемгә дә, бернинди дә файдасы булмаячак.

№117 (808253) / 19.06.2012 09:39:50

Эй Хөппениса түтекәй,патшалар китә,тәхетләр яна,халык кала,теле кала,моңы кала,җыры кала.Моңарчы югалмаган татар,ничек югалсын ди инде ул.

№116 (808252) / 19.06.2012 09:34:29

Рөстәм әфәнде! Сез Саҗидә Ракова улымыни???))) Әти, Саҗидә Ракова белән аралаша иде, ул аны гел еш телгә ала иде. Кемгә кем туры килгәнен ике атнадан авылга кайткач ачыклыйсы була инде.))) Ул мин белгәндә Юлбатта яши иде.

"Фәтхулла хәзрәт"не укырга кирәк болай булгач. Укыганым юк иде әле.Шантан Елгасы чынлыкта бар ул. Аның төбеннән көньякка карап чишмәләр тибә. Казан балалары Шайтанка дип йөри. Безнең як җирләрен ерганаклар телгәләп челтәрләгән. Шуларның һәрбересенең шигъри исеме бар.Шайтан елганың бер боты Атау боты, икенчесе Кичү дип атала.Менә шуны буарга дип Израиль яһүдләрен алып килеп йөргән диделәр дә инде.Әгәр шул гүзәллекне буап юк итсәләр,менә шул буага публично батып үләргә әзер.

№115 (808247) / 19.06.2012 07:13:21

Билгесез, ))))

син мине яхшы аңлыйсың, ))) син мине күзәтәм, мин сине күзәтәм, шунан килеп чыгадыр инде)))) Күке дә чамалады.Бу бит буш торды бит башта. Кайсы яктан кыздырырга белмичә йөргән идем, менә бер яшь кеше белән башкардык.

Теләк менә шул иде. Мин әйтә киләм, татар теле кухня теле булып озак яши алмаячак. Ул һәркем, һәркайда, һәрдәрәҗәдә аралаша ала торган тел буларак кына яшәвен дәвам итәчәк.Урыс сайтларында марксизм китеп тоганы юк.Менә Кантны искә төшерсәләр дә, философия сайтларындадыр. Ә гадәти татар кешеләре Кант турында татарча сөйләшә икән, димәк башкаларга бу татар потенциалны күрсәтә. Әлбәттә, бу фәнни сөйләшү түгел. Бу ике буынның сөйләшергә, аңлашырга теләве генә.Тема буларак сәясәттән философиягә тартым,чөнки философия, теләгән һәр кеше сөйләшә ала торган тема.Чөнки философия фән түгел дию дә, үзенә карата караш. Нинди икәнен әйтмим))) чөнки бу йомгаклау сүзе.Аннары тагы бәхәс китә, дәвам итәсем килми. Болай философия хатын-кыз конегы түгел, гомумән, күпчелек хатын-кыз өчен актуаль түгел. Нормаль хатын-кыз философиясе - яхшы, сәламәт, белемле, эшлекле балалар үстерү.

Татар теле үлмәгәнне, үләргә тиеш түгел икәнне расларга кирәк иде. расладык кебек Зимагур белән.
Әгәр үпкәләмәгән булсаң ( мин үпкәләмәдем, яшьләргә үпкәләп булмый, ялгышларын гыа күрсәтергә кирәк) фәлсәфи бәхәсләрне кул кысып тәмамлыйлар.Мин кул бирдем.

№114 (808246) / 19.06.2012 07:09:19

Билгесез,мин дә шулай диеп уйлап тора идем шул.Зимагур булгач мактамыйлар шул.Рәхмәт әйтсәм онытасыз инде,акча бирсәм,юк-барга була инде,..........

№113 (808243) / 18.06.2012 23:51:46

Кызыклы гына әңгәмә килеп чыккан)))) Елмаймый мөмкин түгел)))))Чөнки Кант югарылыгында бәхәсләшкән татар милләте вәкилләре бу урында бары соклану гына тудыра ала. Нәтиҗә ясап әйтергә кирәк: татар теле дә югалмаячак, татар үзе дә юкка чыга алмый. Биредә безнең тирән хөрмәткә лаеклы милләттәшләребез булганда,татар яшәде, яши һәм яшәячәк! Татар теле дә, ЮНЕСКО игълан иткәнчә, дөньядагы 14 тел арасындагы абруен төшермәячәк!
Бәхәсләрнең эчтәлегенә килгәндә, әлбәттә, Иркәгә тиңнәр юк. Татар хатын-кызлары арасыннан Иркә кебек хаклы фикер ияләренең үсеп чыгуы аларның милләт һәм татар теле файдасына армый-талмый хезмәт итәчәкләрен дәлилли. Киләчәктә бу сафларның Зимагур кебек яшьләр хисабына тагын да тулылануы көтелә.
Бәхәстәге тигез ритмның рельслардан чыгуы бары тик Иркәнең яшьләр белән сөйләшкәндә бераз сабырлыгы җитенкерәмәү белән аңлатылса, Зимагурның, чыгымчылап киткән яшь тай кебек, өлкәннәр янындагы тәҗрибәсезлеге сәбәпчедер. Бу хата вакытлар узу белән төзәләчәк, чөнки вакыт үзе дәвачы икәнен бернинди фәлсәфәгә бирелмичә генә дә аңларга була.
Иркәнең фикер сөреше гаҗәеп! Бүгенге алкышларым Иркәгә!

№112 (808239) / 18.06.2012 22:10:23

Иркә ханым, якташ,минем әни сезнең авыл тумасы (http://rustemzaripov.blogspot.com/2011/06/blog-post_04.html ),шуңа реплика әйтергә мәбүрмен, бу -"аптыратыйммы, тинтерәтимме" уены."Мин сөйлимен Америка, Кытайны, Син сөйлисең Хөппениса түтәйне" кысасында бара...Үзләренчә сезнең ихласлыкны көлкегә күтәрмәкчеләр...

№111 (808238) / 18.06.2012 22:10:05

Слабо, бригадчики, үзегезгә ышанып тапшырылган(өстән) бурычны үти алмыйсыз. Сезләргә түгелгән тиеннәр җәлке(әрәм).

(Кигәвен)

№110 (808237) / 18.06.2012 22:06:37

Иркә апа,башыңны җүләрлеккә салма.Син котырттың,мин яздым.Үзең җавап бирәсең.Миңа тимиләр,мин яшь әле.

№109 (808234) / 18.06.2012 21:50:22

опускайсә на грешную землю кигәвен,замечталсә.

син әйтмәсәң дә беләбез дөреслек югын.

бичәңнән үрнәк алып,бар булганына канәгать булып,гаиләңнең исән-сау булына шатланып,аллага шөкерана итеп;көн үткәнгә,яңа туган көнгә шатланып;аллага рәхмәт әйтеп яши башласаң,рәхәтлек,тынычлык табарсың күңлеңә!

яшәүе дә рәхәт булачак.
син үзгәртә алмаячаксың дөняны!
дөреслекне дә таба алмаячакың...

дөреслек ул кем күзлегеннән карыйсың. синең дөреслек синеке,ә минем дөреслек минемчә дөрес.
вечный вапрус ул кигәвен...
УЙЛА башың белән! йөрәгеңне сакла!

№108 (808233) / 18.06.2012 21:37:38

Иркә апа ашыкма.Ленин формациясе караклар режимына трансформацияләнде диген.Синеңчә Маркс,Ленин формациясе ул бер нәрсә,ә караклар реҗимы икенче.Берсе берсе белән бәйләнеш юк синеңчә.Бәлки сиңа бәйләнеш күренмидер.Әйдә икенче яктан килик.Рәсәй империясе союздаш респуликалар азатлык алгач, бер җимерелде.Икенче җимерелүе Бархат революциясе.Менә шушы Бархат революциясе аша Маркс,Ленин дәүләт системасы Караклар реҗимына трансформаөияләнде(Күчеш ясады).Күчеш ясагач та,әле Маркс ,Ленин системасы җимерелмәде.Ни өчен без шулай дибез?Бездә капитализм түгел.Бездә бары акцияләтерелгән преприятияләр,компанияләр концерннар гына барлыкка килде.Бу акцияләшкән предприятияләрнең 51% акцияләре хөкүмәт кулында.Шулай булгач бу предприятияләр белән хөкүмәт идарә итә.Акцияләштерелгән предприятияләр барлыкка килү,чиновникларга икләтә караклашуга юл ачты.Акөиялшкән предприятияләрдән кысалар.Бу-бер.Икенчесе,предприятияләр хөкүмәт идарәсендә калгач,хөкүмәт казнадан ярдәм итеп акча бүлә.Бүленгән акча урлана.Ялган планнар,эшләнмәгән эшләр.Маркс,Ленин системасы ничек җимерелеп бетәр,ансы әле билгесез.Шулай да Маркс,Ленин системасы авыш яссылыктан түбәнгә таба тәгәри.Тарихта империяләр җимерелеп бетә.Бу факт.

№107 (808232) / 18.06.2012 21:20:03

Иркә
һәм башка оппонент яки белгечләр.
Үземнең сай гына белемем белән дә, кайвакыт фикерләп карыйсы килә бит.

Кем нинди китап язган, кайчан нәрсә әйткәнне белү - гаеп түгел.
Әмма, гадел идарә(строй дип әйтимме?) корылмады әлегә кадәр. Рәсәй кысаларында беркайчан гаделлек булмады, булмаячак та.

Теләсә кайсы җәмгыять, вакыт узу белән таркала(чери - балык башыннан чери) башлый.
Первобытный общиналарда да шулай булган. Бүген дә шулай.
Капитализм - глобализм катастрофага килеп төртелде. Рәсәйнең яшь капиталистлары - караклары агым суга кушылып, эремәкче булалар.
Кайсы акыллы башыгыз әйтә ала: \"Бүген Рәсәйдә иң гадел җәмгыять төзелеп ята, киләчәгебез - ал да гөл булачак\" -диеп. Мөхәммәт Мәһдиевның атаклы: \"Едва ли\" - ен көчәйтеп - \"беркайчан да\" - дип әйтәм.

Адәм көлкесе, первобытный общиналарда да мондый(Рәсәйдәге идарәне кулга төшерүче тандем) хикмәт булмагандыр.

Татар теле Рәсәйгә дә, татарның күпчелегенә дә кирәкмәгән халәтне булдырды(шул исәптән башка басып алынган халык телләренең дә) бүген, империя - наркоман(нефть энәсендәге). Алар, урлар да, качар. Безнең халыкка шулардан калган җимерекләр арасыннан күтәреләсе булыр.

№106 (808229) / 18.06.2012 19:57:58

Мин бит син язган ахинеяны гына кхрсәтеп башладым."Теоритик яктан К.Маркс уйлап чыгарган,практик яктан Ленин һәм аның иярченнәре төзегән дәүләт системасы дөрес түгел.Россиядә кичә дә бүген дә үзәкләштергән идарә системасы.Бүген әле алай гына да түгел,үзәкләштергән ике идарә вертикале."

1.Бүгенге Россиядәге системаның Маркска да, Ленинга да катнаы юк!!! Мин шуннан башладым.
2.Аннан акыллы башланып, коммунизмны Маркска кадәр 400 ед элек яшәгән Томас Мор уйлап чыгарган система дия башладың. Аның әдәби әсәрләрендә соңрак килеп чыккан крммунистик идеяләргә охшаш әзйберләр бар. Шуңа аларны источник кына диләр, коммунихм идеясын уйлап чыгарган димиләр.
Бүгенге системаны скорее Вебер белән аңлатырга тырышып булыр иде.
3. Боларына җавап кайтарырга сүз булмагач, миңа материализм тага башладың.
4. Аннан №69 тагы ахинея!! Фән алга таба моңарчы ачылган законнарны кулланып алга барышын дәвам итә. Бу плагиат дип аталмый! Моны папуаслар гына белмәсә инде!!! Ну ни эшлим инде, татар теле битен, ник кирәк икәнен арттыру өчен нигә түзмәссең Күке))))) Гегель шул классик немец философиясе вәкиле. Ул да чыганак."Диалектиканың һәм историк материализмның калган ике законын Гегелдән урлый." Маркс Гегельнең ул законын урламый, ә җәмгыять үсеше дә шул законнарга буйсына дип саный.
5."Бу урланган законны тәбигатнең һәм җәмгыятнең үсеш законнары диеп игълан иткәч,беренчедән,кан коюлы революөияне законлы рәвештә башлап җибәреп була.Икенчедән,бер кеше дә Марксистларны,Ленинчыларны хөкем итә алмый." Монысы сталинизмга охшаган иде. Гомумән, мин синдә күптән сталинист чалымы күрдем инде.Син просто нинди аудиториядә сөйләшкәнне аңламыйсың!Аргументлар яхшы моны яклай өчен:"Язуга килгәндә,үзеңнең язуыңның атасы-анасы юк."Уйлавыңда логика юк.Язуыңны әйткән дә юк.Гәйбәтче карчыклар шикелле сөләшәсең.соңгысы шыр җүләр булып чыкты." ну железная логика!!! Котлыйм! җиңдең!
5."Фәйләсүфия борынгы җылан,кешелек дөнъясының яшерен дошманы." белемлелекнең иң югары ноктасы! Котлыйм!
6.Мин материализм турында авыз да ачмадым, син миңа моны чәписең!"Иркә апа,"материя "сүзенең туры тәрҗемәсе Аллаһы Тәгалә юк дигән сүз.Икенче яктан,"Бытие определяет сознания"дип әйтсәң яхшырак булыр иде."Бытие"сүзе татарчага тәрҗемә итсәк,"яшәеш","тормыш-көнкүреш" мәгәнәсендә килеп чыга.Сезнең фикер йөтүегезчә,индивидуум(бала)тугач аның аңын,акылын тормыш-көнкүреш формалаштыра килеп чыга.Бу аңлату бик примитив аңлату.Җүләрләр формалаштыру өчен генә ярый.Ни өчен материалистлар аң,акыл үсешен шушы аңлау баскычында калдыралар?Җавап түбәндәгечә." высшая логика!!!Ха-ха! шуны күрсәткәч тагын иң көчле аргумент кулландың -Иркә шыр җүләр!!!
6. Мин материализм турында сөйләшмәздем, Кант дигәч, исемен генә әйттем, син инде миңа Кантны белмисең дисең)))


Син акыллы, бик акыллы, мин бер кагыйдәне онытканмый.Кайбер категория кешеләргә бары син акыллы, син акыллы дияргә кирәк. Бәлки шунда туктарсың.

Син акыллы, син акылллы, син гений...

№105 (808227) / 18.06.2012 19:12:24

Син ник мине матриалист дисең соң???
Мин Кант карашларында торам. Классик идеалист!!!! Син миңа материализм тагасың??? Убейся об стенку дииме инде???

Вещь в себе или вешь для нас ны ишеткәнең бармы????

№104 (808224) / 18.06.2012 18:32:22

Зимагурның теле кычытмаса бу язмага мондый рейтинг буласы юк иде!

№103 (808220) / 18.06.2012 18:12:49

Иркә,әгәр дә син тарихи барлыкка килгән,нигез фәннәре кысаларына тупланга белемнәрнең сознание,мышление,познание сфераларындагы мөхимлекләрен(ролләрен) аңламыйсың икән,синең белән ничек фәннәр турында сөйләшеп була.Син белемнәр алмыйча гына акыллы булдыңмы?Нигез фәннәренә тупланган белемнәрсез генә фикер йөртәсеңме?Белемнәр фикер йөртү өчен кирәк.Зиһен белемнәрсез эшләми.
Менә шушы әйтелгән,тарихчача җыелган фәннәр кысалаорындагы беленәрнең сознание,мышление,познание,кешенең җирдәге практикасы сферасындагы мөхимлекләре,материалистик фәйләсүфиядә юк,әйтелми.Моны күрсәтсәләр фәйләсүфләр фаш була.Шуңада алар \"Бытие определяет сознания\" диләр.\"Быттан\" барлыкка килгән белемнәр,\"Эт өрә,кеше йөри\" диеп әйтергә генә ярый.

№102 (808217) / 18.06.2012 15:44:09

Аннары мин бик күптән Ил белән оппозициядә торам.Әлбәттә, ул да яшь кеше, күпмедер дәрәҗәдә белеме дә бар.Кайсыбер өлкәдә. Әмма үзен иң акыллы, белемле дип санаучы кеше. Вот парадокс! Белемле кеше башкаларны надан, тупой, җүләр дип атамый.Чөнки белемне күпме туплаган саен, үзеңнең белемсезсезлегеңне тоеп гаҗиз буласың.

Мыскыллау закон белән тыелган нәрсә.Әлбәттә, №97 не админнан мин сөртүен көтәр идем.Тик калсын әле. Бу сиңа үзеңнең акыл һәм белем дәрәҗәңне гел исеңә төшереп торсын.

№101 (808216) / 18.06.2012 15:21:53

Аллаһияр һәм Хөснул Вәлиуллиннар тамыры Шантанъелгага тоташа дип беләм. Бүтән даһилар юк, гадәти кешеләр яши. Безнең авылда ике зират бар. Берсе иске авылныкы.Менә шул иске авылдан байлар Сабасы күчеп чыккан, бүген Казан тирәсе кебек. Байлар Сабасы элек бер дә аңлашылмый иде. Урамы канауларында сасы су җыелып ята торган ямьсез бер авыл иде.Сакланып калган бай йортлары бар иде. Исполком бинасы, укучы балалар интернаты.Аска шул материаль яктан ярлы, әмма рухи байлары күчеп утырган.Ике зиратлы тарихи авыл. Әти кешеләрне Иван Грозный чорында Клыкидан күчеп килгәннәр дип әйтә иде.
Тирә як кып-кызыл балчык.Безнең Актаныш кияве беренче күргәч, җирмени бу, кирпеч бит бу дип шаккаткан иде.

№100 (808215) / 18.06.2012 15:04:35

"Фәлсәфәләрне тамырлары белән йолкып,тарих чүплегенә атам.Фәлсәфә-борыгы елан,кешелек дөнъясының яшерен дошманы."

Русча әйткәндә тебе не по зубам.Шуңадыр. Авылча кирәк.
Көрәк.Сәнәк. Бәрәңге.

№99 (808213) / 18.06.2012 15:00:52

Зимагур, Иркәне җүләр дип үзеңә акыллы күренсәң, рәхим ит. Мин монда күп-озак утырам. Синең акыллылыкны бөтен Татарстан белде инде хәзер, шатлан.


№98 (808212) / 18.06.2012 14:57:28

Вәт,БАЛАМУТКА.

№97 (808211) / 18.06.2012 14:53:19

Шайтан елга авылыннан өч даһи кеше чыкты дигән идем,соңгысы шыр җүләр булып чыкты.Әйткәннәр иде аны,\\\"курай\\\" \\\"сүзе\\\",\\\"каралты- кура\\\"сүзеннән алынган диеп.\\\"Каралты-кура\\\" сүзен әйтә алмаган шул.Биш йорт кына булгач,\\\"Биш курай\\\"дигән.
Иркә,гаеп итмә,дөрестән дә фәлсәфәләрне белмисең,нигез фәннәрен урта белем системасында кебек кенә.Фармокологияне беләсең,карап чыктым.Кешеләргә булыш.Фәлсәфәләргә,нигез фәннәренә кермә.Синең эшең түгел.Фәлсәфәләрне тамырлары белән йолкып,тарих чүплегенә атам.Фәлсәфә-борыгы елан,кешелек дөнъясының яшерен дошманы.
Бер начар гадәтең бар.Ниеңне бирсәң дә,сүзеңне бирмисең.Мин барсын да беләм дигән,кыяфәт аласың.Сиңа белү өчен,бер пот тоз ашап бетерергә кирәк.

№96 (808210) / 18.06.2012 14:38:59

Фәлсәфи бәхәс бер-береңне ишетүдән башланаю
Марксизм,Ленинизм белән агарттыгыз инде.Шуңа күрә бүген бер кулыгызда Корьән икенче кулыгызда "Аллаһы Тәгалә юк"дигән материализм.Материализм белән дин капма каршы.Ничек итеп сез Аллаһы Тәгаләне һәм материализмны зиһенегездә бергә яшәтә аласыз.Сез Ялган пәйгамбәрләрнең таш потларына табындыгыз һәм табынасыз,үзегез Аллаһы Тәгалә турында сүз алып барасыз"

Менә бу ахинеяны мин әйттеме?Мин Мыру га кергән беренче куннән үземне антикоммунистка дип киләм.Мин үземне материалистка дидемме?

Марксизм белән Ленинизмны син бутап бетереп башладың? Мин бары сиңа Маркс белән Ленин аерымлыкларын аңлатырга тырыштым.Әгәр мин сиңа марксизм теориясен аңлатырга тырышканмын икән, бу мин марксистик теориядә торам дигән сүз түгел.шуны аңламаган кеше белән бүтән сөйләшеп булмый. Син капризный, аяк тибенә торган бала кебек.
Кыскасы мин туктадым. Бер ун ел белем, тәҗрибә тупла, аннан сөйләшербез.

№95 (808209) / 18.06.2012 14:11:37

№93,без синең белән Кант турында сөйләшмәдек әле.Мин синең боткадан марксизмны аерып күрсәттем генә, үз карашларым турында сөйләшмәдем. Материализмга мин бөтенләй кагылмадым. Бүтән энем миңа дәшмә.№93 дәрәҗәсендә сөйләшү фәлсәфи сөйләшү түгел. Килеп кысылгач, кычкыру гына. Җиңелә белү үзе көчлелек билгесе.

Игнор. Болай да кирәгеннән артык сөйләштем синең белән.

№94 (808207) / 18.06.2012 14:05:07

Соры, беренчедән сәлам! Мин Сабантуенда Сорыга бер-бер хәл булдымы әллә дип уйлый башлаган идем.Философиягә бирелмәдем.))) Монда яшьләр белән сүз көрәштердем бераз. Философия ирләр конегы ул. Хатын-кыз алдында быть или не быть соравы, татарчалаштаырсаң, ник тудым соравы тормый. Хатын-кыз өчен яшәү философиясе - яшәү үзе. Аның бүтән мәгънәсе юк. Укырга туры килгәннәреннән Кант якын дип кенә әйтәсем килә.
Картаймыйдыр идем әле. Быел эштә ремонт ясап бүлмәне үзгәрткәч, суык булды да, бераз сәламәтлекне ныгыту проблемасы гына бар. Аңарчы 18 дә идем әле))))Җиләклегемә ыргыла идем, менә быел көч җитәрме? Зимагур печән баскан, ди. Шунысыннан куркып торам. Моңарчы ялт итеп үзем чаба идем бөтенесен.Улымны алып кайтасы булырмы?

№93 (808206) / 18.06.2012 13:57:56

"Ягъни синеңчә, материя определяет бытие."Менә синең сүз.Мин төзәттем.
Кеше турында сүз бармый.Галимнәр мирас итеп калдырган белемнәрнең киләчәк буыннарның аңын,акылын үстерүе,камилләштерүе турында бара.
Иркә апа,син Кант философиясен пычагым да белмисең.Материализмны да белүең,ташка үлчим генә.Шулай ук Астрономияне дә дә,аның проблемаларын да күз алдына китерә алмыйсың.
Марксизм,Ленинизм белән агарттыгыз инде.Шуңа күрә бүген бер кулыгызда Корьән икенче кулыгызда "Аллаһы Тәгалә юк"дигән материализм.Материализм белән дин капма каршы.Ничек итеп сез Аллаһы Тәгаләне һәм материализмны зиһенегездә бергә яшәтә аласыз.Сез Ялган пәйгамбәрләрнең таш потларына табындыгыз һәм табынасыз,үзегез Аллаһы Тәгалә турында сүз алып барасыз.

№92 (808205) / 18.06.2012 13:45:10

)))"Жизнь замечательных людей" циклыннан булган китапларны укырга яратам. Бөекләрнең барысы да диярлек, үзләренең иң мөһми ачышларын 30-35 яшкә кадәр ясаган, аннан шуны камилләштерү белән генә шөгелләнгән.))) Картлык көннәрендә (андый бәхет тәтегәннәре) я фәлсәфә белән шөгелләнә башлаган, я дингә кереп киткән.))) Яңа идеяләр булмагач, "арбадан төшеп" каласылары кимәү сәбәп түгел микән моңа?
))) Иркә, фәлсәфәгә бирелә башлагансыз, әллә картлык баса башладымы? ))) (Аллага шөкер, яшне еллар белән түгел, тормышка караш белән үлчим.))) )

№91 (808203) / 18.06.2012 13:24:36

Ә мин Шопенгауэр яклы.
Бар да бетә, бар да юкка чыга, финал бер, иртәме, соңмы - кончина. Безнең бар тырышлыклар, омтылулар, бар маташулар, - шул шиксез ыжгырып килүче финишны ерагайтырга тырышулар гына.

№90 (808201) / 18.06.2012 13:02:06

"Бытие определяет сознания". Кайда мин шундый сүз әйттем??????Мин үземне материаоист дидемме?! Мин, Кант философиясендә торам. Астроном булган.

"Ни өчен нигез фәннәре белемнәре аң,акылны камилләштерә,дөнъяны танып белү процессын алга алып бара дигән фикер юк". Әйдә бу җөмләдә ния зганыңны үзеңә аңлатырга тырышып карыйк. Нигез фәнен кем булдыра? Кеше.Кеше кеше акылын камилләштерә аламы? Ягъни синең җөмләдән ничек килеп чыга. Кеше үз үзен камилләштерә ала дигән мәгънә чыга. Ягъни Ньютон үз законнары белән үзен камилләштерә ала дигән сүз язгансың бит. Әлбәттә, Ньютон башка кешеләрнең аңын, белемен үзгәртә ала. Гомумән, син үзең философиянең мөһимлегенә килдең менә. Кешеләр яшәеше агарту аша үзгәрә. Агарту ул гуманитар өлкәдә ята, шул исәптән философия дә кешеләр аңы белән эшли.Философиягә карата агарта дип куенә әйтеп булмас иде. Әллә ниткән кара фәлсәфи идеяләр бар.

Айдар, догмага әйләнгән фәлсәфи карашлар дин дип атала.Тулы билгеләмәсе түгел билгеле. Ул догма нигезендә философиядән аермалы буларак белем ятмый, ниндидер постулатларга ышану ята. Философиядә догмалар юк, анда бәхәсләр бик куе бара.
Шәһәрдә үскәнсең дә, нәкъ менә шул нефть белән бәйле булгангадыр, шәһәрләшү процессы тоткарлангандыр инде.
Авылдан чыккан кешене начар специалист димәдем ич. Алар эшкә күнегеп үскән. Яхшы эшлиләрдер. Сүз эш турында бармады. Дөньяга караш турында барды. Акча бөтенесеннән өстен дигән караш Россия нефть хисабына яшәгәнгә килә дә инде.

№89 (808199) / 18.06.2012 12:31:37

Иркә ханым, философия беренчел торгач, аңлашылды үзегезнең "интеллект" кай тирәдә икәне. Юк исә, аылда туып-үсеп, авылча мыслит итүчеләргә мыскыллы карашыгызны аңламый идем. Дин белән философиянең берлеге шушында инде, ахмаклар үзләре уйлап чыгарган догмага нигезләнеп, үзләрен башкалардан өстен санамакчы булалар. Сезнең өчер, шәһәрнеке булу-өстнлек.)))))))) Для справки-нефтяниклар шәһәрендә туып үстем, аылдан чыкканнарның тәрбияле, белемле, яңалыкларны тизрәк освоиват итүенә сокланам, үземә дә, авыдан чыккан специалистларны җыярга тырышам.

№88 (808198) / 18.06.2012 12:26:22

Тарих фәннәренә килгәндә,Совет Рәсәендә тарих фәне торгынлыкка дучар булды.Моның беренче сәбәбе булып,революция җиңгәннән соң,материализм үз эченә алган кеше,җәмгыять,табигать,тарих турындагы белемнәрнең идеология барлыкка китерүче булулары.Фәлсәфәләрдә кеше бик югарыга күтәрелгән,аның хәрәкәтләре нәрсә эшләсәдә ярый дигән кысаларда.Идеология барлыкка китерүче булгач,ул нигез фәннәре өстендә утыручы,галимнәргә шулай эшләгез диеп боеручы.Монда шул ук ,философия нигез фәннәре өстендә утыручы иң югары фән дигән фикер хөкемсерә.
Икенче яктан килгәндә,Коммунистлар,материализм белгечләре,нигез фәннәренә,тарих фәннәре даирәсендә эшләүче галимнәргә ,галимнәрнең зиһененә,\"Сез тарихны күпме генә өйрәнсәгез дә,диалектик һәм исторический материализмның өч законыннан артык ачыш ясый алмыйсыз\"диеп,сеңдерделәр.Тарихның законнарын ача башласаң,тыйдылар.Болар барысы да нигез,тарих фәннәрен торгынлыкка дучар итте.Бу торгынлык бүгенгәчә бара әле.
Иркә апа,\"материя \"сүзенең туры тәрҗемәсе Аллаһы Тәгалә юк дигән сүз.Икенче яктан,\"Бытие определяет сознания\"дип әйтсәң яхшырак булыр иде.\"Бытие\"сүзе татарчага тәрҗемә итсәк,\"яшәеш\",\"тормыш-көнкүреш\" мәгәнәсендә килеп чыга.Сезнең фикер йөтүегезчә,индивидуум(бала)тугач аның аңын,акылын тормыш-көнкүреш формалаштыра килеп чыга.Бу аңлату бик примитив аңлату.Җүләрләр формалаштыру өчен генә ярый.Ни өчен материалистлар аң,акыл үсешен шушы аңлау баскычында калдыралар?Җавап түбәндәгечә.
Иркә апа,син материализм эчтәлегеннән,тарихча барлыкка килгән фәннәр һәм фәннәр кысаларына тупланган белемнәр аңны,акылны камилләштерә дигән, урынны тап.Таба алмыйсың.Анда бар, \"Белемнәр зеркальное отражение природы\"дигән фикер.Ни өчен нигез фәннәре белемнәре аң,акылны камилләштерә,дөнъяны танып белү процессын алга алып бара дигән фикер юк?Мондый фикер булса,Фәйләсүфия фаш ителә,тәхетеннән төшә.

№87 (808197) / 18.06.2012 11:56:24

Айдар, 

дин белән философияның ни белән аерылганын белмәгәч, интеллект әллә ни булып чыкмый инде, гафу ит!
Әмма философиядә шәхес кыйммәте дигән нәрсә бар. Минем караш буенча, шәхес кыйммәте интеллект күләме белән билгеләнми. Шәхес кыйммәте башкаларга файдалы эш белән шөгыльләнүдә дигән фәлсәфи карашта торам.Шуңа күрә Айдар, сез, минем фәлсәфи караш буенча бик файдалы һәм кыйммәтле кеше булуыгыз ихтимал.

№86 (808194) / 18.06.2012 11:49:17

Филасофия фән???




Философи-ахмакларның, үзләрен акыллы итеп күрсәтү өчен уйлап чыгарылган догмасы!!! Дин кебек үк!!! Хәер, дин лә үзе шул философиянең бер төре ич инде.))))))))

№85 (808192) / 18.06.2012 11:43:43

Бизнес онлайнда Ротшильд, Рокфеллер кланы турында язма бар. Укы,Зимагур. Фәлсәфәдә бераз йөзсәң, әйтик яңалык юк. Персонажлар кем, кайда икәне буенча конкрет фактлар белән әйтеп бирелә.

Менә кайдан килеп чыкты, кем уйлап чыгарды соң 2012ел да ахырзаман дип. Майя, майя диләр. Майя түгел икәнен аңлый идем.Ул доллар пичәт станогына аоенда беткән көн икән. Менә шуннан соң аңлашылды, нинди ахыр заман икәне, каян килеп чыкканы.

№84 (808186) / 18.06.2012 10:03:02

Билгесез))) мин әйттем бит инде 100 катлы дип. Иркә мыруның виртуаль персонажы.Менә ата Зимагур бар кебек))) Ул әтине, әтинең бухгалтер булып эшләвен дә белә хәтта))) Тик мине белми)))Ник алай?! Чөнки Иркә Ф.Н. ның бер катламы гына.Язган әйберләр һәрвакытта ниндидер максатны күздә тота.

№83 (808182) / 18.06.2012 09:19:19

Икенчедән, яшь кеше булмасаң, беле идең

№82 (808181) / 18.06.2012 09:17:51

Әй, Зимагур ))))
мин как раз иртән язып чыгып киткәндә, тарих турында ничек уйлыйсың, ул ялганмы дип сорау бирмәгәнмен дип уйлап куйган идем.
Беренче еллыкта улыма тарих фәнме ул, кирәклеме, кирәксезмедигән темага эссе язып биргән идем.Менә шуңа эссе куй әле мыруда. Аннан мин үземнекен әйтермен. Бер җөмлә белән хәзер әйтә алам. Тулаем алганда тарих фәнен менә фән дип әйтеп булмас иде, чөнки тарихи фактларны кулланып политтехнологиягә әйләнә. Шул политтехнологлар үзләрен тарихчы дип йөриләр хәзер.
Икенчедән, яшь кеше булмасаң, кеше үз җәмгыяте тормышы өчен тарихи дәресләрне сирәк куллана.Шулайда Европа 20 гасырда көлгә калганнан соң сугышның ярамаганын үзләштерә алды.

Икенчедән,"Беда бу бер нәрсә эшләмичә,үзләрен галим диеп,бәйрәм тормышында яшәүче фәйләсүфләр.Бу- беренчедән" Улыма икенче эссе, 21 гасыр гуманитар яки техник фәннәр гасыры булачакмы дигән темага язган идем.Актуаль тема кебек тоелмаган иде, һичшиксез техник фәннәр дигән идем дә, менә карап торам, чынлап актуаль икән.
Менә бу синең, ничек йомшак итеп әйтергә, инде... Кызык булды әле бу)))Авыл кешесе, примитив тормыштан яңа гына чыккан кеше карашы. Бу чын фәлсәфи караш.Ягъни синеңчә, материя определяет бытие.Менә шушы урында өтек-төтек белемнәреңне бөтенләй куллана белмәвең сизелә. Синең бу караш синең өр яңа карашың түгел инде, бәгърем. Нәрсә беренчел, идея яки материяме? Син санап киттең бит инде борынгыларның бу турыда фикерләрен. Моңа аермачык караш юк. Бәхәс борынгыдан бара һәм дәвам итәчәк.Чөнки формула белән үлчәнә торган әйбер түгел.
Философия производство юнәлешен билгели.Производство коралы түгел ул!!!Менә произвостводагы юнәлеш, әйтик нацист Германиясе идеологиясе Европаны көл итте.Нәкъ менә икенче философия, Маршалл планы аны яңадан күтәрде. Идея белән материя алар һәрвакыт бергә йөриләр һәм бер-берсенә тәэсир итәләр. Болар турында хәзер вузларда сезгә сөйләмиләрдер инде.

Ни өчен бүгенге Россиядә техник фәннәр артка кала һәм бу көчлк тизлек белән бара. Чөнки идеология тоткарлый аны. Акча - Алла дигән философия тоткарлый аны.

№81 (808180) / 18.06.2012 08:45:44

Сезнеңчә бик кызык килеп чыга.Нигез фәннәрен алга алып баручы галимнәр,тарихча барлыкка килгән фән методлары белән,дөнъяны танып белү тарихын алга алып баралар.Бу җиңгел эш түгел.Ә менә фәйләсүфләр шул ачышларны чүмечкә тутырып алалар да,бу материализмга каглышлы диеп,фүйләсүфиягә тыгып куялар.Бу очракта фәйләсүфләр "Күке методы"белән эш итәләр.Беда бу бер нәрсә эшләмичә,үзләрен галим диеп,бәйрәм тормышында яшәүче фәйләсүфләр.Бу- беренчедән.Икенчедән,сезнең кайсыгызның фәйләсүфия белемнәрен производствада кулланганыгыз бар?(Бу урын җурналистларга,хөкүмәт даирәсендә эшләүче чиновникларга кагылмый.Алар ялганчы,аларга фәйләсүфия кирәк.
Иркә апа,тәбигатьне,җәмгыятьне тирән итеп беләсең килсә,нигез фәннәрендә тарих буенча тупланган белемнәрне үзләштерергә кирәк.Галим булырга теләсәң дә.Бу дөнъяга шайтан килсә дә,тәбигатьне аңлау өчен,белү өчен нигез фәннәрен өйрәнергә кирәк.
Сезнең фәйләсүфиягез фән түгел,ясалма,уйлап чыгарылган,ялган фән.

№80 (808179) / 18.06.2012 08:06:35

Зимагур))) бик дөрес әйтәсең. кайбер нәрсәләр белән таныш.Танышлык дәрәҗәсен әйтәм. Әгәр техник вуз бетергән булсаң, син хәзер ала торган белем дәрәҗәсендә таныш. Син миңа улымны хәтерләтәсең. Ул философиядә үз Америкаларын ача. Тәҗрибә, белем тар, шулар белән тирәнгә керергә тели.Бу яктан, мин дә аның белән уртак тел таба алганыбыз юк, әмма мин олыларча аңа сеңер дәрәҗәдән туктагач, туктап калам.
Әгәр гуманитар икән, монда инле гуманитар техникум дәрәҗәсендә. Кемдер укыган лекцияләрдән өзекләрне асылына төшмичә генә монда биреп утырасың.
Югары белемлеләргә белем белемле булу өчен генә бирелми. Ул шул белемнәрне нигез итеп яңа әйберләр тудыру, яки киресенчә төптән яңадан карап, бөтенләй икенче юнәлешләр булдыру өчен бирелә.Билгесез абыең әйткәнчә, нидер тудырырга телисең, моның өчен синдә нәкъ менә белем базасының җитмәве сизелә. Шунлыктан анда-монда сикерәсең.
Икенчесе, Билгесез абыең әйткән, философия гуманитар фән. Кеше турындага. Әмма ул чынлап та нигез фәннәргә нигезләнә.Кеше ул нигез фәннәрне төрлечә трактовкалап дөньяга үз карашын тудыра. Әйе ул карашлар төрле. Чөнки кеше дигән объект шул нигез фәннәре предметының иң катлаулысы. Бик аз өйрәнелгән. Философия шул кешенең үз үзенең асылын өйрәнергә маташуы ул.

№79 (808176) / 18.06.2012 02:03:46

Зимагур, исемнәреңне бик еш алмаштырып торсаң да, таныйм үзеңне. Исемең үзгәргәнгә карап стиль бит үзгәрми. Әйе, беләсең син, шактый күп беләсең, ләкин синең дөньяны танып белүең Иркә апаңныкы кебегрәк берьяклы бугай. Фәйләсүфиянең син табынган нигез фәннәре белән тыгыз бәйләнештә торуын гына танырга теләмисең нигәдер. Һаман шуны исбатларга маташасың. Кырык тартмачыдай, үз кырыгың кырык, ягъни үзеңнең индивидуаль үзенчәлекле Фәйләсүфияңне сөрәсең, дустым, ачуланма. Фәйләсүфия, шул исәптән дөньяны танып белү һәр кешенең дә үзенчә, үзе аңлаганча була. Синдә Фәйләсүфия бик мавыктыргыч һәм кызыклы. Дәвам ит.

№78 (808172) / 17.06.2012 23:31:57

Иркә апа,фәйләсүфия фән булганына мин ышанам шул вакытта,әгәрдә карт алаша кабат тай була алса.Кырык "изм",крыгы да кеше,тәбигать,җәмгыть,тарих,... турында крык төрле сүз алып бара.Шулай булгач фәйләсүфия нинди фән булсын.
Нигез фәннәре Табигатьнең бүлекләрен конкрет өйрәнә һәм конкрет сорауларга җавап бирә.Син шул белемнәргә таян.Кырык тартмачы фәйләсүфия уйлап тапкан ялган белемнәргә таянма.Таянсаң телчәнлек белән шөгелләнәсең.Фәйләсүфия борынгы җылан,кешелек дөнъясының яшерен дошманы.Ул тарих чүплегенә атыла.
Иркә апа,мине Фәннәр тарихын,дөнъяны танып белү тарихын,фәйләсүфияләр тарихын,... белмәүдә гаепләмә.Мин барысы белән дә таныш.

№77 (808164) / 17.06.2012 22:35:50

Садик баласы белэн күбрэк сөйләшергэ генэ кирәк.Ул яшьтәге баларга шигырьләр укырга,алар белән төрле уеннар уйнарга кирәк.
Ә мәктәп баласы турында фикерем шул килеш.
Синең фикерең- мәктәптә татар телен күп укытканга күрә,балаларыбыз русча начар белә!- дип юктан ызгыш чыгаручы ата-аналар фикере шикелле.

№76 (808163) / 17.06.2012 22:29:55

Күке №64 (808136) / 17.06.2012 / 17:11,
((Бала ни татарча, ни русча йөгерек сөйләшми, ыкы-мыкы,әме-җәме)))дип язганда мин садик баласын сөйләгән идем.
Садик баласы ничек китап укысын инде.
Облом,әйеме,Күке?
Баланың ыкы-мыкы сөйләшүен барыбер атасының татарча, анасының русча пупалавыннан күрәм.


№75 (808162) / 17.06.2012 22:26:46

Ярар, Зимагур, башыңдагы боткадан бераз котылгач, синең белән сөйләшерез тагын.

Син сүз башы нәрсәдән икәнне оныттың бугай инде. Мине философиядән укыткаткан Роза Мирсаетовна, "Тащи, философия это не болталогия, а очень конкретная наука!" - дия торган иде.Җитди сөйләшергә теләсәң, конктретно сөйләш, минем синең өстән-өстән эләктергән мәгълүмәтләрең белән сүз көрәштерергә вакытым юк.Аста әйткәннәр инде сиңа.


Икенчедән №72 әйткәнчә, коммунистик нәмәстәләрне 20 ел элек чүплеккә чыгарып аттык.
"Тулы эрудит булыр өчен бар фикер ияләрен дә укып чыгарга кирәк, борынгы греклардан башлап, соңгы постиндустриал җәмгыят теорияләренә кадәр." Укып кына чыгарга түгел, Зимагурча ботка килеп чыгарга мөмкин, аларны структуралашиырырга кирәк.

№74 (808152) / 17.06.2012 20:41:04


(1770-1831)Гегель Георг Вильгелм Фридрихның \"Наука логика\"сында \"Едиества борьба противополоңностей\"законы юк.Калган ике закон бар.Бу законнар турысыннан шуны әйтергә кирәк,Тарих буенча карасак та, Тәбигатьнең бүлекләрен өрәнүче галимнәрнең берсе дә күрсәтелгән законнарның булганлыгын фаразламыйлар.Алай гына да түгел,бар диеп әйтмиләр.Әткән булсалар языгыз.
Гегель белән Марксны бутамагыз.Гегель барча идеалистик фәйләсүфияне \"Наука логика\"диеп атый.Моның сере бар.Бу инде икенче мәсьәлә.
Рәсәйгә килгәндә,иң борынгы китапларда (Библия) Рәсәй Гога,Магога исемендә йөртелә,ялгышмасам, алар Ной (Нух)пәйгабәр малайлары,алар бәйрәм итәргә яратучан,гыйшык- уйнарга яратучаннар,аннан Тартария(страна варворов) диеп йөртелә,...

№73 (808150) / 17.06.2012 20:00:13

Зимагур \"Единство и борьба противоположностей\" законы, диалектиканың төп бу законы, син әйткәнчә, яһүди Марксныкы түгел, ә Гегель тцглиматы.
Гегель дә, Маркс, Энгел-с һәм башка алман философлары кебек үк, русофоб булган, укып карагыз. Артталыкның, үсешкә каршылыкны, регрессны күрсәткән вакытта ул гел русларны, мәңге исерек, томана, һәм дә теләсә нинди бур, самодур (Грозныйны гына алыгыз) түзеп тора торган рус крестианнарын мисал итеп китерә.

№72 (808149) / 17.06.2012 19:50:38

Акыллы гына, эрудит кешеләр дә бар икән әле Мруда, гел гайбәт сатып ятучылар гына түгел.
Тик безнең ул акыллылык бер-яклырак, совет заманы яклырак. Тулы эрудит булыр өчен бар фикер ияләрен дә укып чыгарга кирәк, борынгы греклардан башлап, соңгы постиндустриал җәмгыят теорияләренә кадәр.
Хәзерге яшләр исә, гомумән берни белми, Фурсенко аларны талмудта халыкны (гойларны) сарык көтүенә ничек әйдәндерергә кирәклеге турындагы методика буенча кыпгый җан ияләренә әйләндерде инде. Аннан соң алман насистларының арий булмаган халыкларны 20-дән артык санарга өйрәтеп тә тормаска кирәк дигән директивалары буенча.

№71 (808147) / 17.06.2012 19:03:52

Иркә ханым,менә бу Гераклиттан урланган закон К.Маркска нигә кирәк булган?Бу урланган законны тәбигатнең һәм җәмгыятнең үсеш законнары диеп игълан иткәч,беренчедән,кан коюлы революөияне законлы рәвештә башлап җибәреп була.Икенчедән,бер кеше дә Марксистларны,Ленинчыларны хөкем итә алмый.Менә, тәбигать һәм җәмгыять үсеше законнары шушындый дияргә була.
Югарыда күрсәтелгән закон,революция чорында күп тапкырлар кулланышлы.Революцияне башлап җибәргәндә кулланыла,революциядән соң иске дөнүя кешеләрен юк итә,халык дошманнарын юк итә,дин әһелләрен юк итә,...Бу закон,чын-чынлап Рәсәй халыкларын үтерү машинасы.

№70 (808146) / 17.06.2012 18:38:51

Иркә ханым, мәгълүматлы кешене миңа ошатуыгыз өчен рәхмәт , әлбәттә... Тик бәхәсегез минем өчен гомумән ят "искуссто за искусство" дулкынындарак бара бугай.Уртаклык "ханым" дип мөрәҗәгать итүдә генә.

№69 (808144) / 17.06.2012 18:16:47

Иркә апа,син белмичә,күп белеп утырма.Зиһен кирәк апа.Баш Гәзиздә дә бар ул.К.Марксның "Борьба противополоңностей"законын,ягъни,диалектиктиканың,исторический материализмның беренче законын,Марксның каян алганын беләсеңме?Менә ул.Гераклит,V век до н.э.Источником движения Гераклит считал борьбу противоположностей:"Противоборствующее соединяет,и из несогласия создается прекраснейшая гармония,и все бывает благодаря распре." Менә бит апа,урлаган.Бу плагиат диеп атала.Диалектиканың һәм историк материализмның калган ике законын Гегелдән урлый.Укып кара үзең белмәсәң.
Язуга килгәндә,үзеңнең язуыңның атасы-анасы юк.Уйлавыңда логика юк.Язуыңны әйткән дә юк.Гәйбәтче карчыклар шикелле сөләшәсең.
"Призрак коммунизма бродит по Европе".Фея диеп яки Фәрештә диеп әйтми бит.Өрәк ди.

№68 (808143) / 17.06.2012 17:58:15

Зимагур, син Рөстәм Зариповмы әллә??? Стилистика шул)))

№67 (808142) / 17.06.2012 17:43:03

Дак, Марксның "Манифест коммунистической партии" язганын белмисеңме әллә? Маркс эшләрендә Россия турында бер сүз дә юк. Менә Ленин Россияне юк итү өчен әзерләнгән кеше дисәң, килешеп була. Әмма ул бит всех кинул!!!

№66 (808141) / 17.06.2012 17:39:17

Зимагур, сүзне синнән сорап ала торган урын түгел!!!! Авылыңда калдыр мондый сүзләрне, яме!

Уфффф! Кабат үтердең!Гомумән, син просто красное словцо әйтәм дип уйлыйсыңмы соң? Гадәттә, яһүдләр конегы инде бу.
№69 да нәрсә әйтергә теләдең, кеше аңлардай җөмлә юк тагын.
Томас МОР Маркска кадәр 400 алдан яшәгән язучы, фикер иясе. Ул җәмгыяви темага әдәби әсәрләр язган, хыялланган. Аның әсәрләрендә коммуна дигән сүз юк.
Англия буржуаз революция 17 гасырда була.Берниниди коммунизм дигән нәрсә тумаган әле. 18 гасыр ахырында Парижда административ система буларак туалар алар.Ул вакытта да ул сүз Мор исеме белән дә, Маркс исеме белән бәйле булмый. Революцион хәрәкәт лидерларының берсе Бланк утопик коммунизм идеясын беренче тапкыр сәяәсткә алып килә.
Немец буржуз революциясе тәмамланганда Маркс 20 яшь була. Менә шул булып үткән революцияләрне үзенчә эшкәртеп, иарксизм дигән фәлсәфи, сәяси, экономик тәгълимат тудыра.Безгә, совет чорында белем алган кешене йокысыннан уятып сорасалар да белә торган өч чыганагы бар))))Француз утопистлары, англия экономистлары, немеө классик философлары. Син әйтә торган Томас Мор шул французларның берсе инде.

"Бу очракта инде революция ахрыгача барырга тиеш була һәм барада." Бу нинди сүз инде тагын??? Кайсы, нинди революция турында сүз бара???Буржуаз революцияләр барган ахырына кадәр. Социаль революцияләргә килсәк, алары Европада тыныч юл белән барды һәм баруын дәвам итә. Тик моның өчен Россиянең коммунизм дигән канлы террорга батуы кирәк иде.
Франциядә эш атнасы 36 сәгать. Сорбоннада уку бушлай. Теләгән һәркем укый ала, укырга сәләте булса.Сиңа нинди социаль революция кирәк тагын!!!

№65 (808137) / 17.06.2012 17:13:47

Иркә ханым,К.Маркс "Научный коммунизмда"дин әһелләрен үтерергә,Аллаһы Тәгалә йортларын (мәчетләрне) җимерергә кайсы урыны белән куша?Үзенең "Фәнни"хезмәтенә Англия механик материализмын кертеп.
Коммунислар партиясе-евей паутинасы.Макс милләте буенча яһүди.
Юлбашчының ничек булырга тиешлеге кайсы хезмәтендә языла."Братья Бауэры"дигән хезмәтендә.
Иркә ханым,әгәр дә К.Марксның барча хезмәтләрен җыйнасак,акыллы фикер йөртсәк, аның ПРОГРАММА икәне ачыклана.Бу яктан чыгып караганда,К.Маркс Рәсәйне сугыш чыгымнарсыз яулап алу программасы төзи.Ленин шушы программаны тормышка ашыра.Бүгенге көнне кара.Рәсәй чимал чыганагы булып калды.

№64 (808136) / 17.06.2012 17:11:21

Бала ни татарча, ни русча йөгерек сөйләшми, ыкы-мыкы,әме-җәме.)))
Теле ныклап ачылганчы татарча сөйләшсәләр соң.Русчага өйрәнмәгән татар баласы очраганы юк әле.)))))
Дөрес түгел.Балалар бер юлы берничэ телне рәхәтләнеп үзләштерә алалар.Ыкы-мыкы сөйләм теленең сай булуыннан,ә сайлык әдәби китаплар белән дус булмаудан килә.Китап укырга яраткан кешенең теле телгә йокмый аның. Ә бала укысын өчен, ата-ананың үрнәк күрсәтүе кирәк.

№63 (808134) / 17.06.2012 17:06:03

Нинди эмоцияләр!!
Тик фәкать эмоцияләр генә..
Әни кешенең татар теленнән, нигә баш тартуы турында бәхәсләшергә кирәк.
Ә сез аңа мораль уку белән мәшгуль.

№62 (808130) / 17.06.2012 16:25:15

Ахинея-чуш,вздор,...Иркә,белмәгән урыннарга кысылма.Аңлашыламы?Иң әвәл "Коммунист","Коммунизм" сүзләренең килеп чыгышларын кара.Менә ул.Происхождение частной собственности древнейшее,следовательно и развитие экономики,развитие которой происходит на базе частной собственности. Происхождение государственной собственности связано с именем Томаса Мора(1478-1535).Его главное произведение “Золотая книга,столь же полезная,как забавная,о наилучшем устройстве государства на новом острове Утопии(1516).В произведении рассказывается о путешествии в неведомую страну Утопию.Т.Мор здесь дает развернутую критику строя,основанного на частной собственности.Он впервые излагает идею обобществления производства,связав с ней идеи коммунистической организации труда и распределения.Основная хозяйственная ячейка идеального,свободного государства Утопии-семья;производство основано на ремесле.Утопийцы живут в условиях демократического управления;равенства в труде.Люди работают по 6 часов в день,остальное время отдают наукам и искусству.Большое значение придается разностороннему развитию человека,соединению теоретического образования с трудом.Мор не считает необходимым высокое развитие техники для осуществления социалистического идеала.

Как мы видим,в идеях и желаниях Т.Мора есть наш родной коммунистический(от слова “коммуна”) образ жизни.Правда?Сильны были идеи Т.Мора.Если слово “Утопия” при переводе означает “место которого нет”,то через “Капитала” К.Маркса это место появится в географических картах мира.Имя этой страны Россия.
Иркә ханым,К.Марксның "фәнни хезмәте" нигезендә Т.Морның УТОПИЯСЕ ята.Хәзер сорау."Капитал"ны язу К.Маркска нигә кирәк була.Әгәрдә син Англия,Француз,Немец буржуаз революциләрен карасаң,аларның Маркс теләгән якка бармаганнарын күрәсең.Бары Француз буржуаз революциясенең башы Т.Мор УТОПИЯСЕН хәтерләтә.Россиядәге булачак революция ахрыгача барсын өчен К.Маркс Капиталында ике капма каршы класс барлыкка китерә.Бу очракта инде революция ахрыгача барырга тиеш була һәм барада.Әле барып кына калмый иске дәүләт кешеләре куыла,юк имтелә,тарих приемственносте юкка чыга.

№61 (808129) / 17.06.2012 16:22:15

ТабышлыЮл
"Димәк Аллаһка, хакыйкатькә ышанмаучы булса да бизнесмен синең өчен авторитет, акыллы" ))))))) Бу диниләр кайчан ТАТАРча аңлый башлар да, язганның нәкъ киресен толковать итүдән туктар икән.)))))))) Менә монда, "Матбугат Ру" сайтында, бик тәкъвә булып язучы, үзе ышандыруына караганда, Алланы танучы, непомерный накрудка кулланучы бизнесмен бар. Менә шул, үзе әйтүе буенча динне белүче, тәмугтан курыкмый халыкны талый икән, нишләп, динне белер-белмәсләр ул тәмугтан куркырга тиеш!!! Һәр комментарийында, башкаларны "сез надан, дин белмисез" ди, үзе накрутка белән халыкны талый, үз районындагы гына түгел, якын тирә шәһәрдә дә, аның постиле аркылы узмаган хатын калмады бугай.
Бу дин, бизнесменнар өчен, үз комсызлыкларын аклау өчен генә кирәк бугай, ни дисән дә, основной китабын да тол хатынга өйләнеп, аның акчасы белән бизнес ясаучы язган .

№60 (808126) / 17.06.2012 15:40:27

ТабышлыЮл,Синнен бу сузлэрен ук диннен жунле нэрсэ тугеллеген курсэтеп тора. "Әмма гаделлек урнаштырылсын өчен хакимнең однозначно тәкъвә(Аллаһтан куркучы) булуы шарт! Шул чагында гына ул гадел була ала." Куркак кеше бер вакыттада гадел булмый!!!!Анлагыз шуны. Башкаларны хормэт итэргэ кирэк, хормэт булсагына гаделлек була.Остэгедэн курыккан турэ, астагыларнында узеннэн куркуын тели. Шунын очен ничек булдыра шулай кимсетэ, изэ, куркыта. Халыкны куркырга ойрэтуе белэн ислам дине остэгелэргэ файдалы.Куркак халык белэн житэкчелек итуедэ жайлы.Шуны анлаган ил башлыклары ислам динен яклыйлар, алга сорэлэр. Хэзер менэ болгарны кутэрэлэр, ислам дине кабул ителгэн жир дип. Чынлыкта аны мэтэм жире дип иглан итэргэ кирэк. Татарнын бетуе, алтын урда иленен таралуы ислам кабул итудэн башланган.

№59 (808125) / 17.06.2012 15:15:21

№65, "Ул тәмуг дигәннәре булса,.."-дип син язасың. Димәк Аллаһка, хакыйкатькә ышанмаучы булса да бизнесмен синең өчен авторитет, акыллы. Тәмуг булса беренче чиратта бизнесмен ышаныр иде, чөнки ул синеңчә акыл иясе. Байлык туплый алу ул акыл иясе булу түгел. Нәкъ киресенчә акылсыз булганнары өчен, ахирәттә газаплау өчен Аллаһ Тәгалә дөньяда аларга байлык тупларга ирек бирә:

"33. Если бы люди не могли стать одной общиной неверующих, то Мы сделали бы в домах тех, которые не веруют в Милостивого, серебряные крыши и лестницы, на которые они бы взбирались,

34. а также серебряные двери и ложа в их домах, на которых они бы лежали, прислонившись,

35. а также украшения. Все это – всего лишь преходящие блага мирской жизни, а Последняя жизнь у твого Господа уготована для богобоязненных.

36. К тем, кто отвращается от поминания Милостивого, Мы приставим дьявола, и он станет его товарищем.

37. Они не будут пускать их на путь Аллаха, а те будут считать, что они следуют прямым путем.

38. Когда же он (неверующий) явится к Нам, он скажет дьяволу: «Лучше бы между мной и тобой было расстояние от запада до востока! Какой же ты плохой товарищ!»

39. Им будет сказано: «Вы поступали несправедливо, и сегодня вам не поможет то, что вы разделяете мучения».

40. Разве ты можешь заставить слышать глухих или наставить на прямой путь слепых и того, кто находится в очевидном заблуждении?

41. Мы можем забрать тебя, но Мы все равно непременно отомстим им. (Бизәкләр).



53. Скажи: «Станете ли вы делать пожертвования по доброй воле или по принуждению – от вас все равно не будет принято, поскольку вы являетесь людьми нечестивыми».

54. Тому, чтобы их пожертвования были приняты, мешает только то, что они не веруют в Аллаха и Его Посланника, лениво совершают намаз и нехотя делают пожертвования.

55. Пусть не восхищают тебя их имущество и дети. Аллах желает только наказать их детьми и имуществом в мирской жизни, дабы они расстались со своими душами неверующими.

56. Они клянутся Аллахом, что принадлежат к вам. Однако они не принадлежат к вам. Напротив, они – боязливые люди. (Тәүбә)

№58 (808120) / 17.06.2012 13:47:09

ТабышлыЮл Диниләрнең балта сораганга чөшле тотторуы билгеле булса да, бу кадәр, бер нәрсә сөйләгәндә, икенчене тама сөйли башлау, бик акыллы кеше гамәле түгел инде.))) Айдар №61 (808115) / 17.06.2012 / 12:06 комментариенда, пейгамбәрләрдән башлап, бүгенге көнгә кадәр,үзен тәкъвә санаучыларның, ислам законнырына туры китереп халыкны талавын яза, ә сез һаман тәмуг. Ул тәмуг дигәннәре булса, пейгамбәрләр, монда, бик дини кыланып язучы, непомерный накрудка кулланучы бизнесменнар куркыр иде! Алар талаган и талый. Значит, дин үзе кеше таларга ярдәм итүче инструмент кына!!!

№57 (808118) / 17.06.2012 13:10:09

Не единым хлебом жив человек. Кулдан туенучы кол яки йорт хайваны өчен идеаль шартлар вөҗданы саф халык, кеше, мөселман өчен туры килми.Коллар идеалы -коммунизм булган инде монда.

№56 (808117) / 17.06.2012 13:08:48

Ну надан да соң син, Айдар. Пәйгамбәрләр белән гади кешене дә аера белмисең. Пәйгамбәрләр даимән Аллаһ әмере, җитәкчелегендә. Гөнаһсыз.

Мөселманнар да 73кә бүленә шуның 1се генә хисапсыз җәннәткә кертелә. 72 төркем ут аркылы. Аларга, ягъни тугры юлда булмаган, гөнаһлы мөселманнарга җәһәннәмнең иң өске катлавы - иң җиңеле.

Алар да иң авыр газап миңа бирелде дип әйтәчәк. Күпмедер вакыттан соң пәйгамбәребезнең с.г.в. догасы белән чыгарылачаклар. Аллаһ Белүче, Тәрбияче. Көч, Кодрәт иясе.

Моның нәрсәсе сиңа ошамый соң? Синеңчә булмавымы?

Мөнафыйклар(гади генә әйтсәк икейөзлеләр), мөселманнар арасыннан(гади генә әйтсәк алдакчылар, Аллаһны һәм иманлыларны\мөэминнәрне\ алдыйбыз дип үз-үзләрен алдаучылар) җәһәннәмнең иң аскы катында. Аннан чыгу юк.

Җәһәннәмнән котылу бары тик иң өске каттагы гөнаһлы мөселманнар өчен генә!

Бу да сиңа ошамыймы? Сиңа ошамый дип кенә Аллаһның әмерләре(канунары дип аңла) үзгәрми бит инде! Ул бит сиңа конституция түгел, үзгәртелеп торырга.

Тиешенчә иманга кил, мөселман бул, мөселманлык шартларын үтә, тәүбә ит тә үзеңә Аллаһтан ташламалар сора! АллаҺ Ишетүче, Белүче, тәүбәләрне кабул Итүче! Иншә Аллаһ.

№55 (808116) / 17.06.2012 13:02:40

Менә үз халкына ярамаган Каддафи ничек булган.


Тирания Каддафи, говорите?



Опубликовано вт, 10/18/2011 - 09:12 пользователем archive
Автор: Ольга Д


18/03/2011, 19:19
* ВВП на душу населения — 14 192 $.
* На каждого члена семьи государство выплачивает в год 1 000 $ дотаций.
* Пособие по безработице — 730 $.
* Зарплата медсестры — 1 000 $.
* За каждого новорожденного выплачивается 7 000 $.
* Новобрачным дарится 64 000 $ на покупку квартиры.
* На открытие личного бизнеса единовременная материальная помощь — 20 000 $.
* Крупные налоги и поборы запрещены.
* Образование и медицина бесплатные.
* Образование и стажировка за рубежом — за счёт государства.
* Сеть магазинов для многодетных семей с символическими ценами на основные продукты питания.
* За продажу продуктов с просроченным сроком годности — большие штрафы и задержание подразделениями спецполиции.
* Часть аптек — с бесплатным отпуском лекарств.
* За подделку лекарств — смертная казнь.
* Квартирная плата — отсутствует.
* Плата за электроэнергию для населения отсутствует.
* Продажа и употребление спиртного запрещены — �сухой закон�.
* Кредиты на покупку автомобиля и квартиры — беспроцентные.
* Риэлторские услуги запрещены.
* Покупку автомобиля до 50% оплачивает государство, бойцам народного ополчения — 65%.
* Бензин стоит дешевле воды. 1 литр бензина — 0,14 $.
Если бы у нас была такая "тирания" как в Ливии.

№54 (808115) / 17.06.2012 12:06:12

@Хакимнең максаты үз властен һәм малын саклау түгел, киресенчә, мохтаҗлар, фәкыйрьләр белән сөннәт, шәригать нигезендә бүлешү; бу дөньядан бернәрсәсез ялгыз китәсен@ Матур язасыз да соң, дин юлындагыларның бар эше гел шуның киресен раслап тора шул. Мөхәммәт (сгв)пйгамбәрдән башлап, бүген шушында, бик тәкъвә булып булып язып утыручы, хөкүмәттә влиятельный туганнары булганга сәүдә белән шөгелләнүчеләр, гаделлеккә якын да килмәгән надбавкалар белән халыкны, ҖИТЕШТЕРҮЧЕләрне талый. Иң аянычы, боларның барысы да Ислам шәригатанә туры килә. Шул талауга чыдый алмыйча, гарәп илләре фетнә күтәрә бит инде!!!

№53 (808114) / 17.06.2012 11:39:52

Татар телен яклаучыларның намуслы, вөҗданлы булуы мөһим.Намуссызлар яклавы бөтенесен дә җимерә.
http://diasvaleev1.narod.ru/f2007/chujoy_2007.htm

№52 (808113) / 17.06.2012 11:35:55

Зимагур, №51! "Бүгенгесе көндә динне хөкүмәткә кайтару турында сөйләшергә кирәк."

Сөйләшү генә түгел, Аллаһка тәвәкәлләп реаль адымнар ясалу зарури.
Әмма гаделлек урнаштырылсын өчен хакимнең однозначно тәкъвә(Аллаһтан куркучы) булуы шарт! Шул чагында гына ул гадел була ала.
Кыямәт Көнендә Гарше-Көрси күләгәсендә булучы җиде арасында исемлектә иң беренче - ул, гадел хаким.
Илгә бәрәкәт иңсен, илдә бәрәкәт булсын өчен, дуңгызчылык һәм исереклеккә, боларга китерә торган юлларга киртә куелу шулай ук алшарт!

Хакимнең максаты үз властен һәм малын саклау түгел, киресенчә, мохтаҗлар, фәкыйрьләр белән сөннәт, шәригать нигезендә бүлешү; бу дөньядан бернәрсәсез ялгыз китәсен, һәрбербезне Аллаһ хөкем итәсен уйлап, хакыйкатькә омтылу, гаделлек урнаштыру булсын!

Кем дә кем моны тыныч юл белән булдырып була ди икән, мин аның белән. Кем дә кем ай-һай, вряд ли, моны башкача гына эшләп була ди икән, мин барыбер аның белән.

№51 (808112) / 17.06.2012 11:30:52

"бүген Татарстан дәүләтен юкка чыгару,губерния итеп кенә калдыру турында сүз барганда,Татарстанның үз эчендә барган ыгы-зыгылардан дошманнар файдалана.(Зимагур сузлэре)
Телне Татар халкы саклый.Шуның өчен дә,татар халкын сакларга кирәк.(Зимагур)"
Ике кон элек кенэ татар халкынын узенэ аерым бер диалекты белэн сойлэшуче мишэр татарлары белэн ыгы-зыгы килде,узен алардан бер башка остен куеп, кимсетергэ телэде.Шул дошманнарнын берсе узе ук икэнен анламыйча демагогия ясап ята.Кайбер авазларны сезненчэ эйтмэсэ дэ мишэр саклый татар телен.Башка республикада яшэсэ дэ татар телен яклый,саклый.

№50 (808110) / 17.06.2012 10:39:56

Иркә, кемгә акыл сатып утырасың син? Әле күптән түгел генә үзең татар теле кухня теле бит ул дип татр халкын мыскыл итеп утырдың бит! Синең хәтер дә, акыл да кыска бугай, әптегеңдә берәр дару юкмы соң, эчеп куй хет!

№49 (808108) / 17.06.2012 08:21:32

Әни кеше! Сезнең татар телен өйрәнмәскә тулаем хакыгыз бар. Сез ирекле. Папуас телендә сөйләшә аласыз, әгәр теләсәгез.

Әмма бу сезгә татар телен, татар тарихын мыскыллырга хокук бирми!Шуны истә тотыгыз.

"Оныттынмы эллэ атан анан каршына кайтып.,нигэ мине урыс теленэ ойрэтмэдегез дип елаганынны." Бу сүзләр, әлбәттә, миңа әйтелмәгән.Болай елаганны хәтерләмим. Институтта, беренче курста, Иркә, тв разве не Казанская дип сорый иделәр. Татарга тылмач кирәкми дигән сүз бар бит әле.Болай тел өйрәнү өчен тел мохитендә 3 ай җитә. Шунлыктан акчагызны репетиторга әрәм итмәгез. Акчагызны туплап, балаларыгызны ингтлиз телле илгә берничә айга җибәрегез. Өйрәнеп кайтачаклар. Әгәр өйрәнми кайтсалар, ул вакытта тел өйрәнәм дип вакыт та, акча да әрәм итмәгез. Элеккеге буын татар филологлары кебек булачаксыз. Алар татарчадан башка телне белмәде һәм белми. Ну, Ходай биргән мөмкинлекләр шуның хәтле...

№48 (808107) / 17.06.2012 08:06:15

1.”Теоритик яктан К.Маркс уйлап чыгарган,практик яктан Ленин һәм аның иярченнәре төзегән дәүләт системасы дөрес түгел.”
2.”Шушы үзәкләштерелгән ике идарә системасын җимермәсәк,татар теле дә,татар милләте дә,Татарстан дәүләте дә куркыныч астында.Күрсәтелгән идарә вертикалләрен җимерү юллары бар,алар инде күрсәтелде.”



Зимагур, үтерәсең син))) Сине махсус җибәрделәрме, яки син үзең шушындый нәрсәләр язасыңмы? Болай , Зимагурлар күбәйде кебек. Язганнырың бөтенесе ахинея бит инде. Теоретик әйберләр белән артык кызыксынмаган авыл кешесе өчен яраса да, Мыру өчен бик түбән әйберләр язасың.

1. Уникаль ахинея. Беренчедән татарча дөрес төзелмәгәнгә, җөмләдән аңлашылмый, Маркс белән Ленин дәүләт системасын уйлап чыгарган кебек аңлашыла. Тулы –ахинея. Дәүләт системасы Маркс тарафыннан уйлап чыгарылмаган. Әгәр бүҗәнне шйтергә теләсәң, җөмлә дөрес аңлашылсын өчен нинли дәүләт системасы икәнен ачыкларга иде. Бәлки син аның ачыклар дәрәҗәдә түгелсеңдер, анысы шулай булуы бик мөмкин. Маркс чынлап та, фәнни коммунизм теориясен тудыручы. Ленин практикада төзегән дәүләт белән Марксның фәнни теориясе җик нык аерыла. Әгәр Маркс беллән Ленин очрашса, сугышырлар иде мөгаен. Чөнки бик зур принципмаль аерымлыклар бар алар арасында. Марксның фәнни коммунизмы буенча, коммунизм стадияләрдән тормый. Коммунизм 1)җитештерүчәнлек бик нык алга киткәч 2) коммунизм бөтендөньяда берьюлы барлыкка киә ала һәм 3) коммунизм вакытында дәүләт! юкка чыга. Һәм ул коммунизм дип атала. Ленин үзенең мәнфәгатьләрен тормышка ашыру өчен яңа нәрсәләр уйлап чыгара һәм ул үзгәрешләр тоталитар канлы режим сталинизмны китереп чыгара. Менә ул аерымлыклар:1) коммунизмның беренче стадиясе социализм 2) аны урнаштыру өчен пролетариат диктатурасы 3) социализмны диктатура белән җитештерүчәнлек буенча артта калган аерым бер илдә оештырып була.
Бүген Ленин урнаштырган тоталитар дәүләт системасына алшартлар сакланса да, ул, дәүләт буларак юк инде.Бездә кыргый капитализм төзү тәмамланды дисәң дә була. Ә менә авыл хуҗалыгы капитализмны төзи алмый әле, 1917 елга кадәр булган алпавыт системасы кайтарылды. Кыргый капитализмны да тулаем капитализм дип булмый, ул да шул үзлеге буенча феодализмга тарткан госкапитализм.

2. Татарстан дәүләте дә куркыныч астында дип көлдереп үтердең!)))) Булмаган нәрсә куркыныч астында була алмый. Татарстан дәүләте юк. Россиянең административ системасында Татарстан бар.
Верикальгә килгәндә, вертикаль ул тотрыклы әйбер түгел. Таяк басып тора алмый бит, казып куймыйча. Әйе, ул таякны казып куйдылар да, ул шул бер урынында тик тора. Әмма тормыш ул хзрәкәт, үсеш. Шунлыктан вертикальне җимереп азапланасы юк, төбе череп ул үзе үк авачак.
Болай син күрсәткән юл, теге путь спасения России шту ли?Кайсы комментта ул??? Җитдирәк бул, кеше көлдермә бүтән. Сабалылар маркасын төшермә.

Калган комментлар турында сөйләп вакыт әрәм итмибез. Урамда матур җәй.

№47 (808105) / 17.06.2012 00:39:45

Мин туган телне яманлап бер сүз дә әйтмәдем.Туган телне,Татарстан хөкүмәтен ничек саклап калып була дигән сорауга үземнең җавапны бирдем.Бу-беренчедән.Икенчедән,татар телен Фәүзия Байрамова да,Илфат Файзрахманов та,Мехәммәт тә,Әмин дә сакламый.Телне Татар халкы саклый.Шуның өчен дә,татар халкын сакларга кирәк.Татарстан дәүләте җитәкчеләре татар халкының һәм Татарстанда яшәүче башка милләт халыкларының соөиаль хәлен яхшы,бик яхшы якка үзгәртү өстендә эшләргә тиеш.
Тагын бер тапкыр әйтәм,бүген Татарстан дәүләтен юкка чыгару,губерния итеп кенә калдыру турында сүз барганда,Татарстанның үз эчендә барган ыгы-зыгылардан дошманнар файдалана.

№46 (808103) / 16.06.2012 23:51:46

Мин дэ беркайчан анламадым татар теле нигэ кирэк ул дигэн кешелэрне. Ничек нигэ кирэк булсын ул бит туган тел!Шуны да анламаган кешегэ нигэ вакыт эрэм итеп утырасыз??

№45 (808102) / 16.06.2012 23:43:16

Мине тагын бер проблема борчый.Соңгы вакытларда милләтчеләр дин әһелләре һәм диннең актив өлеше белән берләшеп,Татарстан хөкүмәте җитәкчеләренә каршы юнәлделәр (Болгарга барс сыны кую).Бу бүгенгесе көндә бөтенләй кирәкмәгән юнәлеш.Бүгенгесе көндә динне хөкүмәткә кайтару турында сөйләшергә кирәк.Бүгенгесе көндә Татарстан дәүләте җитәкчеләре динне хәкүмәткә кайтаруга каршы түгел.Ни өчен?Дәүләткә әдәпле,әхлаклы кешеләр кирәклеген аңлыйлар.Җәгыять кешеләренең әдәпле,әхлаклы булуын телиләр. Җәмгыят тормышында барган,чиновниклар даирәсендә барган барча кәбәхәтлекләне бүген ничек итеп җиңмәк кирәк.

№44 (808101) / 16.06.2012 23:20:37

Тел, милләт дингә катышмый. Һәр кеше , милләт үзе теләгән динне ала ала.
/күпләр чиркәүгә йөри башлар,/ дигәннәр әйе үзбәк, казах, таҗиклар арасында да бар икән христианлыкка күчкән.
Ләкин руслар Исламга килә.http://www.youtube.com/watch?v=Ekj9tjSaz2A (3 нче канал) Безнен якка Екатеренбургтан бер рус егете кайтты Ислам кабул иткән.

Европа да да бик күп Исламга килүчеләр.http://www.youtube.com/watch?v=wT3nDTWD46c

Высокообразованные христианки все чаще принимают Ислам

По словам исследователей, хорошо образованные западные женщины чаще принимают Ислам, сообщает «ThisisSouthWales». «История каждой женщины, принявшей Ислам, уникальна и отличается от других. Однако в этих историях есть одна общая черта. Ислам предлагает женщине чувство защищенности и заботу. Это может показаться необычным для западного человека», — сказал исследователь университета «Сванси» Кевин Брайс.
«Скромная одежда, постоянно покрытые волосы. Вас больше не интересует то, как вы выглядите»,- говорит г-н. Брайс, ранее работавший в «Центре по развитию исследований миграционной политики» при университете «Сванси».
«Отныне вы свободны от мысли, что вас встречают по одежке. Кроме того, женщины, обратившиеся в Ислам, с большим желанием принимают необходимость носить платок, чем женщины, родившиеся в Исламе. Но, приняв этот стиль одежды, они больше привлекают к себе внимание», — продолжил он.
По оценкам г-на. Брайса, перепись населения на 2001 год показала, что в Уэльсе 1500 новообращенных мусульман-англичан.
«На основании наших исследований, за последние 10 лет их численность увеличилась почти в два раза», — сказал он.
Г-н. Брайс добавил: «Ислам принимают чаще всего на почве отрицательных высказываний средств массовой информации об Исламе. Люди слышат об этой религии, им становится интересно и они стараются узнать о ней больше».
«Существует удивительная закономерность: большинство людей приняли Ислам после атак «Всемирного Торгового центра» 9 сентября 2001 года», — сказал он.
По словам Брайса, женщины, как правило, более религиозны, чем мужчины.
«Однако количество принявших христианство мусульман, гораздо меньше (их количество можно сосчитать на пальцах — AN)», — сказал Брайс.http://www.thisissouthwales.co.uk/Women-attracted-Islamic-sense-ident

№43 (808100) / 16.06.2012 23:09:07

Милләт теле,татар теле,турында язсак та,Татарстанның мөстәкыйллеге проблемасы турында сөйләшсәк тә,соңгы чиктә бер үк фикергә килеп чыгабыз.Теоритик яктан К.Маркс уйлап чыгарган,практик яктан Ленин һәм аның иярченнәре төзегән дәүләт системасы дөрес түгел.Россиядә кичә дә бүген дә үзәкләштергән идарә системасы.Бүген әле алай гына да түгел,үзәкләштергән ике идарә вертикале.Шушы үзәкләштерелгән ике идарә системасын җимермәсәк,татар теле дә,татар милләте дә,Татарстан дәүләте дә куркыныч астында.Күрсәтелгән идарә вертикалләрен җимерү юллары бар,алар инде күрсәтелде.

№42 (808098) / 16.06.2012 21:49:58

+++++, анализларын положительный.Ондэмэ татар теленэ,уз телендэ язарга,сойлэшергэ ойрэн башта

№41 (808096) / 16.06.2012 21:35:49

тәмле клубника, сина ничек анласанда ярый.Барыбер барып житми сина,стенага шакысанда аваз кайтара.Купме генэ ондэмэ,мина ТАТАР ТЕЛЕ кирэкмииииииии,син ойрэн авылда сыер сауганда кирэк ул сина.

№40 (808095) / 16.06.2012 21:33:31

Аптырыйм. Тар телне өйрән.Ирем -рус,акча безнеке.Җөмләнең мәгьнәсен мин өйрәтимме?з.б.

№39 (808092) / 16.06.2012 21:10:44

Ирем- рус, хатынын урысмы,урыс хатыннары биетэме эллэ?

№38 (808091) / 16.06.2012 20:49:58

Әни кешегә
Олыгайгач белерсез әле әни сүзенең чын мәгънәсен.Инглиз теле якын булгач, ник шул илдә яшәмисез соң?Татарстанда тугансың икән үз телеңне бел.Татар теле кирәк түгел дип саныйсыз икән, сез үзегезнең әти-әниегезне дә хөрмәт итмисез икән.Һәр татарның теле ана теле белән ачыла бит.Их,сез,Сүз табып булмый сезнең шикеллеләргә.Тел белүнең бер кешегә дә зыянын ишеткәнем юк.

№37 (808090) / 16.06.2012 20:48:25

"Нурислам,мин керэшен тугел.Ата бабаларым,анам атам,балаларым,ирем татар минем.Эле татар телен хуп курмэу керэшен,рус дигэн суз тугеп"

Урыслар дәшмәгән кешене - обожают.

№36 (808089) / 16.06.2012 20:44:40

Эни кеше, ә менә мине әти-әнием татарча өйрәтмәде. Русча туган тел дәрәҗәсендә сөйләшәм, инглизчә иркен аралашам, гарәпчә һәм төрекчә бераз беләм. Ә татарчаны бары тик хәзер генә өйрәнә башладым, чөнки әти-әнием аны начар белә. Һәм моңа бик үкенәм.

№35 (808087) / 16.06.2012 19:40:37

Оля,мин беләм син кем.Син ир кеше.


Керәшен булып калсын.

Бер беребезне аңлар өчен,гасыр тузанын йотарга кирәк.

№34 (808084) / 16.06.2012 19:22:23

Нур исламда

Сине, һәр язмада, мөселман булган өчен, кимсетмиләр, сүз әйтмиләр, белгән кешеләр, үз динең белдән ялган яза башлаганга гына кисәтәләр!!! Ә син, һәр язмаңда, ТАТАРның үз гөреф-гадәтен саклап калган, бүген дә саклап килә торган керәшеннәргә бәйләнәсең!!! Исламда синең ишеләр булганда, күпләр чиркәүгә йөри башлар, ак дингә, хак дингә килер, амин!!! Үз динеңнән аргумент таба алмыйсың икән, башка дингә кысылма, Ислам сиңа изге булган кебек, православие безгә изге!!!

№33 (808083) / 16.06.2012 19:11:06

Сәгать 3 тән бирле утырасың монда.
Урыс телле балаларың белән урыс телле ирең ачка үлмәдеме әле?

Борщ я щи пешер, сало салып..
Инглиз теле тамак туйдырмас.

№32 (808076) / 16.06.2012 17:56:34

№29га-

И-и-ииииии(Искиткеч цинизм).

Алла колы,аңларга тырыш.Ни өчен син татар гаиләсендә тудың?Әллә,үз- үзеңне белә башлагач,татар гаиләсен ялгышлык дип кабул иттеңме?

Рәхәтләнеп язарга өйрәткән телгә,ихтирамсыз булу-һәләкатле юл.

№31 (808075) / 16.06.2012 17:49:04

эни кеше++++, татар булсамда чиркауга йорим.Мина урыс чиркаулары ошый.Аларнын суында кону гынада ни тора.Урыс культурасы кирэкми мина,анын теле балаларыма кирэк.

№30 (808074) / 16.06.2012 17:42:57

Син татардан үзең теләп җәяүләп качкансың, урыска барып җитмәгәнсең.
Өйдә урысча сөйләшкәнгә карап, урыска әйләнәсеңме.
Синдә бит урыс культурасының к хәрефе дә юк.
Урысча сөйләшә бу дип урыслар сине үзләренеке саныймы.
Көтеп тор. Синдәй оясыз күкеләргә бик исләре китте ди урысның. Продажный татарин булыр исемең.

№29 (808073) / 16.06.2012 17:39:14

Бала кеше,син ойрэн татар теленэ.Минем балаларым татар телен белмидэ."Мама" дип эйтсэлэр жаннарым жылынып китэ.ЭНИ сузе ят мина.
Балам син ойрэн инде.Югары уку йортларында теленне вата жимерэ урыс телендэ аралашмакчы буласын,иптэшлэрен узеннэн колгэч ояласын.Оныттынмы эллэ атан анан каршына кайтып.,нигэ мине урыс теленэ ойрэтмэдегез дип елаганынны.Инглиз телен ойрэнмисендэ ойрэнэдэ алмыйсын.синнэн булмый ул,чукын шул татар телен бн.тәмле клубника, кызыннын инглиз телен белуенэ шиклэнэм.Татар теле дип жан аткан гаилэдэ ускэн баланын инглиз теленэ карашы башка була анын,пешмэгэн клубничка.

№28 (808072) / 16.06.2012 17:29:12

Эни кеше, үзегезнең тар һәм прагматик карашыгызны башкаларга күрсәтеп утырмагыз, үзегезне ахмак булып кына күрсәтәсез. Туган телегез үзегезгә кирәкми икән, ихтиярыгыз, чукынып бетегез. Үлер алдыннан бәхетсез тормыш итәчәк балагыз яныгызга килеп "Мама, почему меня родному языку не научила?" дип сорагач, хәлегезгә карарбыз әле. Бәддога.

№27 (808071) / 16.06.2012 17:28:57

Ике гаиләне беләм, әле яшь гаиләләр.Әти,әни, бер бала инде.
Ике гаиләдә дә әти кеше баласы белән татарча аралаша, ә әни кеше(шәһәрдә үскән!!) русча гына аралашырга тырыша, татарчаны белсә дә.
Бала ни татарча, ни русча йөгерек сөйләшми, ыкы-мыкы,әме-җәме.
Ата-анасына да оят, башкалар янында,садикта.
Теле ныклап ачылганчы татарча сөйләшсәләр соң.Русчага өйрәнмәгән татар баласы очраганы юк әле.

№26 (808070) / 16.06.2012 17:27:40

Минем кызым,Аллага шөкер,дога укып,үзен дә,сезнең"инглиз гаиләгезне"дә сиһәтләндерә ала торган хәләттә.Сез,үлеп бетеп яраткан,инглиз телен дә белә,тагын бер тапкыр Аллага шөкер.
Баш миен уятыр өчен, АНА телен Христос биргәнме әллә?
Русча яз,инглизча,.
Аңламыйм,нигә дип,мактанасың?

№25 (808069) / 16.06.2012 17:16:45

тәмле клубника, балалар урнаштырмас.Безнен гаилэ сезнен гаилэ белэн бер уровенда тугел.Исерек гаилэсе белэн аек тормыш аерыла ул бэбкэм!Узеннен тормышыннан чыгып фикер йортмэ,башта баланны син хормэт ит,аннан сон сине хормэт итэрлэр.Бук суз сойлэп утырма балакаем.Язуыннан гаилэннен таркала башлавы куренэ,картлар йортын бик еш искэ аласын,сонгы араларда!

№24 (808068) / 16.06.2012 17:12:02

№23

Инглиз теле белүче балаң,картлар йортына урнаштыра башлагач,ирең белән икегезне, белерсең,нишләп АНА телен санга сукмауыңны.

Менә татар- тар күңел.

№23 (808065) / 16.06.2012 16:55:29

әни кеше гә, син мине тикшермэ.Татар телен яратмавыбыз гаилэбез белэн,аны ойрэнергэ телэмэвебез ачуынны китерэме эллэ?
Сина гына кирэк ул тел,симэнкэ ашап утырырга эскэмиядэ.Безгэ кирэкми.
Симэнкэ диеп яздым,яза белмим ойрэт эле,бик умный буулсан,надан! Семечка диеп языла бит ахыры.Балаларымнын инглиз теленэ ойрэнуенэ ачуын килэме.Сина гына Иркэ эйтмешли КУХНЯ теле кирэк,камыр басканда

№22 (808063) / 16.06.2012 16:34:10

Харап та әйбәт беләсең икән урыс телен, әни кеше.
Язуыңда ике урыс сүзе куллангансың, икесе дә хаталы:
подьез,репититор имеш.
Инглиз теленнән түгел,урыс теленнән ялларга кирәк әле монда репетиторны малаеңа-кызыңа.
Утыр, икеле.

№21 (808061) / 16.06.2012 16:23:37

Синең юморны кабул итәм.:"Татарстан күптән Тарстанга әйләнде"
Тик мин яңалык укучы дикторларның (бигрәк тә М.Н-наның)иҗекләрне йотып, татар сүзләрен имгәтеп бетерүләрен күздә тоткан идем.

№20 (808059) / 16.06.2012 16:18:37

Үзе белүче,
Миләүшә нинди диджей булсын инде,диктор ул.Яңалыклар гына укучы диктор.Әнә башкортның "Юлдаш" каналында яңалык укучы дикторлар(ир-аты да, хатын-кызы да) нинди мәһабәт тавышлы.Ашыкмыйлар, кабаланмыйлар, әйтерсең дөньякүләм әһәмиятле яңалык укыйлар,юкса шул бер үк хәбәр инде: сайлау да һава торышы..

Диджей — (англ. dj, сокращенное от диск-жокей) — в сегодняшнем понимании — тот, кто манипулирует разнородными музыкальными фрагментами для создания единой, целостной композиции (микс).

№19 (808054) / 16.06.2012 15:51:59

№16 га

Беренче цитатада миңа ошамаган сүзләр бар.Милләттә- тел булырга тиеш!Милләт сүзенең кирәге юк,алайса.

Өтермәндә юкка утырмый икән.

Адашкан-еврей..Без- подстраиваемся һәр көнне.Бездән рөхсәт сорамыйлар.

№18 (808051) / 16.06.2012 14:59:03

Татар теле хэзер беркемгэдэ кирэкми.Подьез тобенэ чыгып басуга рус теленэ кучэбез.Татарлар нигэ мина кирэк дип утырасыз? ник алайса узегез урысча аралашасыз.урыска яраклашып.
Мина кирэкми,шулай ук балаларыма да.Мин кирэкмэгэн тел укытканчы,лучше инглиз телен ойрэтэм балама.Аралашабыз урыс телендэ,узем татарча белсэм дэ,сойлэшэбез гаилэдэ урыс телендэ.Инглиз теленнэн кызны малайны репититор яллап укытабыз.

№17 (808048) / 16.06.2012 14:49:45

"Татарстан күптән Тарстанга әйләнде" ниик, дөрес әйтә бит, Татарстанда яшәүчеләргә урын җитми башлап, күптәннән ТАРстанга әйләнде бит индн.))) Дингә карап та, телгә карап та, Татарстанда яшәүчеләрне артыкка санаучылар күбәеп китте бит.

№16 (808043) / 16.06.2012 14:14:03

Ходорковский лекциясеннән цитаталар

1.”Одни рассматривают нацию прежде всего как культурную общность. В их представлении нация — это группа людей, объединенных комплексом значимых для них культурных ценностей: языком, религией, историей (т.е. тем, что они считают своей историей), литературой, искусством, бытовыми привычками и т.д. Причем речь идет именно о комплексном восприятии, где, пожалуй, только язык является абсолютно незаменимым элементом, остальные же могут присутствовать в большей или меньшей степени, вплоть до полного отсутствия (атеизм).”

2.Так или иначе, нация — это совокупность культурно близких, соединенных между собой политически и сознающих себя единым культурным и политическим целым людей. В этом случае еще принято говорить о нации-государстве. В нации-государстве должны гармонизироваться интересы отдельной личности и общества в целом.

3.Сужу по себе. Знаю много прекрасных людей, моих сограждан, из Ингушетии, Бурятии, Дагестана, к которым с удовольствием съезжу в гости или приму у себя дома. Но жить постоянно чуждым мне укладом, подстраиваться под традиции, к которым я не привык, на ограниченном пространстве — было бы и для меня, и для них ненужным испытанием. В то же время, находясь в гораздо более далеких от Москвы Читинской или Томской областях, среди русских людей, я ощущаю себя с точки зрения культуры, быта, традиций вполне дома.
4. ЗАЩИТИТЬ ИНТЕРЕСЫ РУССКОГО НАРОДА, НЕ УЩЕМЛЯЯ ИНТЕРЕСЫ ОСТАЛЬНЫХ





1.Акча тупларга оста буллу, һәр өлкәдә осталыкны аңлатмый билгеле.Өстә китерелгән боткадан аның компонентларын аерырга тырышып карыйк инде.
Иң кулае, өстә ятканы, тиз генә һәркемгә аңлашылганы : “Защитить интересы русского народа, не ущемляя интереса остальных”. Миндә, татар кешесендә, иң беренче туган каршы сорау: “ Русский тамырыннан алып ясалган Россия дәүләтендә урысларны кемнән һәм нинди мәнфәгатьләрен якларга кирәк?” Менә шуны ачыкламыйча, нинди генә акыллы күренгән фразалар белән тутырылмасын (фаршировать) бу трактатның бер мәгънәсе дә калмый.Әмма бу җөмләгә бер сүз өстәсәң, бөтен кешегә барысы аңлашылачак. Соңгы сүзе ул. Мәнфәгатьләре кысылмыйча калган Россиянең соңгы милләтен, урысларны сакларга кирәк.

2.Мин үзем дә милләтне өстә китерелгән беренче цитадагыча китерәм.Менә бу билгеләмә буенча урыс халкы беръяктан кысылмаган.Киресенчә, башка халыкларны урыслардан сакларга кирәк. Конктрет татарларга килсәк, соңгы 10 елда татар теле 100 елга кире ташланды. Россия укый яза белмәгәндә, татарлар 100 процент грамоталы иде.Ягъни башлангыч белемле иде.Бүген татарча укыту кабат башлангыч белемгә кире атылды. 20 гасыр казанышы булган татарча урта белемне юкка чыгардылар. Ә татарча югары белем – ул татар халкы хыялы. 20 гасыр башындагы омтылыш вакытында тормышка ашырылмады (Иж Буби мәдрәсәе), 20 гасыр ахырында да безгә югары белемле булырга рөхсәт итмәделәр.Беләсезме, господин Ходорковский, рөхсәт итмәде сүзен кулланмый булдыра алмыйм, көрәш сүзе кирәктер бәлки. Әмма Грозныйны җир белән тигезләгәннән соң, шул сүзне кулланырга туры килә. Көрәш Россиядә әлегә шул юл белән генә тәмамлана ала.
Өстә китерелгән өченче цитатада логика юк дисәң дә була.Читада сезгә ни өчен җайлырак? Бары телегез алар белән уртак булганга. Читалар белән сезнең милли тамырлар арасында уртаклык юк диярлек. Әмма тел уртак булу сәбәпле сез калган мәдәни аерымлыклар белән бер-берегезне баетасыз гына.Чөнки сезне берләштерә торган иң көчле нәрсә - урыс теле бар. Тел уртак булганга сез аерымлылык сизмисез.Кавказда тел аерымлыгы исә дин аерымлыгын тагын да көчәйтә генә.
3. Өстә китерелгән 2 цитата белән килешеп була. Кысылу күренә кебек тә. Әмма! Урыс империясе ни өчен яшәвен әле дә дәвам итә? Чөнки урыс милли характерында сәясәткә мохтаҗлык аермачык чагылмый. Кысылу фактта юк, чөнки урысларда аңа ихтыяҗ сизелми.
4. Өченче пунктта урысларны сакларга кирәк дигән тезисның максатын аңлаттым шикелле. Ягъни бу тезиста урыс мәнфәгате ятмый.
5.Әлегә язылмый калган әйберләр.
6. .Әлегә язылмый калган әйберләр.

№15 (808040) / 16.06.2012 14:01:39

Гаеп Милэушэдэ генэ тугел. Ул диктор тугел хэзер. Диджей дилэр бит аларны хэзерге заманда. хэзер алардан тиз укуны талэп итэлэр. Мин дэ кабул итэ алмыйм. Уйлап та ишетеп тэ олгереп булмый бит!
Дикторлар мэктэбе бетерелде. Кызганыч, Татарстанда шактый кочле мэктэп иде бит.

№14 (808036) / 16.06.2012 13:39:31

Ф.Исхакова,Г.Бадыйкова,М.Насибуллина))
Алдагы икесенә сүзем юк.Ну соңгысын тыңлап булмый,пулемёттан аттырамыни укыганда: шәһәр урынына шәәр, Татарстан күптән Тарстанга әйләнде,сәгать - сәт.Яңалыклар түгел, реклама укыймыни.Безобразие инде.

№13 (808034) / 16.06.2012 13:23:07

Татарстан радиосында татарча сойлэуче диктор хатын-кызлар М.Арслановадан сон булмады))))
Бу синен очен булмадымы эллэ гомумэн булмады дип саныйсынмы?
Арслановадан сон Ф.Исхакова,Г.Бадыйкова,М.Насибуллина булды анда. Курэсен син аны тынламагансын гына. Эгэр дэ син аларны диктор дип кабул итэ алмасан,бу бары тик синен проблема гына.

№12 (808031) / 16.06.2012 11:05:52

№11, Аллаһка сүз тигерә күрмә!

30. (Ий, Мөхəммəд) иҫеңдə тот, Раббың фəрештəлəргə əйтте:
‐ Мин Ер йөҙөнə (Əҙəмде) хəлифə (башлыҡ, хужа) итеп яралтасаҡмын, — тине.
Фəрештəлəр əйтте:
— Беҙ Һине маҡтап, тəсбих əйтеп, Аллаһ Тəғəлə кəмселектəрҙəн азат, тип, Һине ҙурлап торғанда, Ер өҫтөндə аҙғынлыҡ ҡыласаҡ һəм КАН КОЯЧАК бəндəңдеме хəлифə итеп ҡуясаҡһың? — тинелəр.
(Аллаһ уларға) əйтте:
— Һеҙ белмəгəндəрҙе һəр хəлдə мин белəм, — тине.

№11 (808029) / 16.06.2012 09:03:17

Әлегә шуны гына әйтә алам, господин Ходорковский, Россиядә күптән дәүләт эчендә дәүләт булып яшәүче "яңа" милләт - мәскәүле милләте барлыкка килде.Менә шул дәүләткә дә автономия хокукы калдырып, урысларга да автономия бирсәгез, бүгенге көнгә билгеле булган дәүләтчелек конструкциясе килеп чыгар.Ник урысларны кемнән якларга икәнен язмыйсыз?!Урысны үз дәүләтендә якларлык итеп мөшкел хәлгә кем төшергән???Словоблудие кирәкми, Россия, урыс бер тамыр сүзе түгелмни?! Ник буш яткан урыс җирен мигрант тутыра?Урысның кулы, башы юкмы? Барысы үз урынында.
Урыс милләте Мәскәү басымына чыдый алмый юкка чыга бара.Ә без татарлар, чыдыйбыз! Чөнки көлгә калганнан соң яңадан калкып чыга алган чыныккан кешеләр без.Икенче момент, безне акчага табыну түгел, эшкә табыну көчле итә. Минем әти-әниләр башта Мәскәү хөкүмәтенә 8 сәгать эшләгәннән соң үзләренә 12 сәгать эшләп исән калган кешеләр. Ни өчен кабат 8 сәгать кенә түгел. Чөнки менә шул үзең өчен эшләгән 12 сәгатьнең 10 сәгать эшләгәнен Сталин хөкүмәте налог итеп алып чыгып китә иде.Татар Мәскәү өчен 16 сәгать эшләп килде.Тик соңгы 20 елда гына без Мәскәү өчен 8 сәгать эшлибез. Беләсезме, 16 сәгатькә караганда җәннәт кебек.Хәтта менә урысларны Мәскәүдән саклар өчен вакыт җитмәдеме икән дип торабыз.

Менә шул сүзне әйтмичә, сез Россияне кан коешка китерә аласыз.

№10 (808026) / 16.06.2012 08:43:46

"Татарстан"радиосында татар теленде сэйлеуче дикторлар бетте.Мярьям Арслановадан сонг хатын кыз дикторлар булмады.Диктор сайлаганда танышлык,кода-кодагыйлык,чыгышы белен элекке президент кешелере булырга тиеш тюгел.Шундый зур Татарстан республикасына 1-2 диктор табып булмый,Телгать абый да китсе,бер кеше юк сейлерге.КФУнынг татар теле белгечлере,катнашыгыз бу проблеманы чишерге,Зиле Валиева китте бит инде,анга татар теле кирек тюгел иде,артистлар булса шул джиткен иде.

№9 (808023) / 16.06.2012 08:33:34

http://www.novayagazeta.ru/politics/53088.html


Бу биткә теме җитди булганга гына язмый тордым әле. Ходорковский демагогиясен укып чыгыгыз әле. Хәтерлисезме, СССР таркалыр алдыннан шуд ук сүзләр, урысларның союздаш республикасы да юк йөргәннәр иде. Чынлыкта РСФСР бөтен яктан бар, аерым ЦК лары гына юк иде.Бөтен СССРны РСФСР дип уйлаучылар күп иде.

Кмчкә язармын әле бу турыда.

№8 (808015) / 16.06.2012 01:13:56

Мәчетне төзе.Бушка эшлә,адәм актыгы.Мин гомердә алынмыйм.Рәхмәт- без дәшмәгән халыкка.Кем барысын да күрүче?Нигәкирәк- мәчет?Аллаһыга кем дан җырлап,акча ала ала.Сорау- һәм Бөеклек.


Барыр юлыңны яктырт.

Тукай кем?


Уйла,миңгерәү татар мужигы.Мин -хатын кыз,татарларны мәчет төзүче әйдәп барырга тиешме.Әллә язучы,үз фикерен әйтә белүче,бүген,- за бортом?!

№7 (808003) / 15.06.2012 21:01:24

Милләтнең халык буларак бөтенлеген тәэмин итү, аны өр-яңадан торгызу, тезләнгән хәленнән аякка бастыру өчен беренче чиратта динебезне торгызу ЗАРУРИ! Бу - АЛШАРТ!

Милләтебезнең бүгенге көнгәчә шушы хәлендә булса да саклануы белән без динебезгә бурычлы. Бу турыда күпвакыт җиңелчә генә язып үтәләр. Ягъни безне динебез саклады, без динебез аркасында сакланып калганбыз һ.б. шундый язмалар күренгәли. Әмма моның мөһимлеге ассызыкланмый. Бу мәсьәләгә тиешенчә игътибар юнәлтелми, ә инде хәтта басым да ясарга тиешлеге турында әйтмибез дә.

Урыс әйтмешли, "долг платежом красен". Бурычны кайтару, түләү тиешле! Үлле-мәлле булса да телең,
милләтең әле сакланган икән, ә моның өчен дә син динеңә бурычлы икән, башта шул туры да уйлан!

Күргәзмә өчен мәчет төзү, Коръән бизәү белән генә булырмы? Шушы җитәрме икән динеңне торгызу өчен?
Динең синең башка диннәрдән нәрсәсе белән аерыла? Әллә диннәр тигезме? Әллә тигезлисе килү сәвит чорыннан калган чирме?

Әллә күренми торган Аллаһка баш иясе урында, күренә торган кяфергә(фиргаүенгә) баш иясе килү көчлерәкме? Җиңел сүз, уен-көлке, байлык, кәеф-сафа эчендә артык тирән уйламыйча, рәхәт кенә яшисе килү белән чикләникме?

Аллаһтан куркасы урында кәфердән куркуны толерантлык һәм башка шундый ялганнар белән алыштырыйкмы?

№6 (807995) / 15.06.2012 19:49:09

"ә ул авыл россиядә" дигәнем бик үк дөрес әйтелмәгән икән. ә ул авыл киров өлкәсендә, яки ә ул авыл россиядә, әмма татарстанда түгел.

№5 (807994) / 15.06.2012 19:45:51

http://intertat.ru/tt/bloglar-tt/item/5411-tatar-tele-kemg%25D3%2599- да чыгармадылар мин язган комментны. менә ул:

сез журналистлар аида камалова эше белән нәрсә булганын нишләп ачыкламыйсыз?

карагыз әле дискуссионный клубта егэ ны татарчалаштыру өчен яздым: http://club.mon.gov.ru/blog/344

сүз уңаеннан мин татарстанга ерэ белән вакыт уздырып торасы да түгел иде, башта ук егэ ны күптелләштерү өчен көрәшә башлыйсы иде диеп уйлыйм, ә ул әле һаман да аның өчен көрәшми диеп беләм.
чөнки мисал өчен бездән 2 чакрымдагы пенәгәр авылында төп фәннәр татар телендә укытыла торган мәктәп бар иде, ә ул авыл россиядә, ерэ аны коткара алмас иде.

№4 (807980) / 15.06.2012 15:42:19

татар телен үстерүне сайлаган башка яшьләргә дә кирәк! )))))
4 класс белем белән үстереп булыр дисеңме студент??
Син укый торган татфак, фамилиясен яза белмәгән яшьләрне үстерә икән,аның кирәклеге яки кирәксезлеге турында уйлана башларга вакыт!!!!

№3 (807979) / 15.06.2012 15:36:46

Миңа кирәк! Һәм минем максат булып кебек татар телен үстерүне сайлаган башка яшьләргә дә кирәк! Ә өлкән буын хәзер аннан баш тарта башлап, "Татар теле кемгә кирәк?" дигән тупас сорауны күтәрә икән, бу татар теленең мескенлеген түгел, шул аерым кешеләрнең мескенлеге турында гына сөйли.

№2 (807974) / 15.06.2012 15:28:11

Фамилиясен татарча яза белмәгән кешегә кирәкми дә кирәкми инде ул!

№1 (807969) / 15.06.2012 15:19:23

Беркемгә дэ кирэкми...

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D
Милли Музей
Фирдүс Тямаев
Шаян
Татаркино
Ханский дом
Балмай