• 26.09 "Көзге моңнар" Казан шәһәр филармониясе концерты. ДК"Отары". 18.00
  • 28.09 «Бәрәңге җанашым» бәйрәме яки БӘРӘҢГЕФЕСТ. Г. Тукай әдәби музее һәм Юнысовлар мәйданы. 13.00-15.00. Керү түләүсез
  • 29.09 "Көзге моңнар" Казан шәһәр филармониясе концерты. ДК"Мирный". 17.00
  • 05.10 Илнар Ялалов. "Табышмак" юбилей концерты. Казан. Филармония. 17.00
  • 08.10 Илһам Шакиров ядкәре. Казан. Филармония. 18.30
  • 10.10 "Көзге моңнар" Казан шәһәр филармониясе концерты. ДК"Осиново". 19.00
  • 11.10 "Көзге моңнар" Казан шәһәр филармониясе концерты. ДК"Юность". 18.30
  • 15.10 Әнвәр Нургалиев. УНИКС. 18:30
  • 25.10-28.10 Ришат Төхвәтуллин. УНИКС. 18:30
Туган көннәр
  • 22 Сентябрь Шамил Рәкыйпов (1929-2005)
  • 22 Сентябрь Заһир Бигиев (1870-1902)
  • 22 Сентябрь Марат Гәрәев
  • 22 Сентябрь Вероника Кузнецова
  • 22 Сентябрь Мансур Мортазин
  • 22 Сентябрь Алия Исрафилова
  • 23 Сентябрь Булат Җиһаншин
  • 23 Сентябрь Илдар Сөләйманов
  • 24 Сентябрь Тимерҗан Кәлимуллин
  • 24 Сентябрь Вадим Усманов (1946-2014)
  • Ике татар кызы гостинка/студия эзли до 13 тыс. Даурская, м. Горки якларында. Только собственники! 89196455297- ватс ап
  • Бодай сатыла. 9 сумнан. Тел. 89270861527. Актаныш
  • Актанышта Мутина урамында кирпич йорт сатыла .89600697344
  • Актанышта арпа сатыла 89870627119
  • Сарыклар, суеп итләтә дә сатыла. Актаныш. т89063315104
  • Продаем пшеницу ( яровая). Тел. 8 909 307-07-38 Раиса. С.Федоровское, по цене договоримся, звоните! Есть доставка
  • Ямашев урамында 2 булмэле фатир озак вакытка гаилэгэ арендага бирелэ. Фатирда яшэр очен мебель бар. Собственник.89655846630
  • Тэртипле,начар гадэтлэре булмаган 1 кызга 2 булмэле фатирнын 1 булмэсен вакытлыча яшэп торырга бирэм, ДК Химиков куршесендэ 89272469637 шалтыратыгыз
  • 1 октябрьдән Актаныш технология техникумы базасында 1С программасына укыту башлана. Курс үткәннән соң, квалификация күтәрү турында таныклык тапшырылачак. Дәресләр атнага 2 тапкыр: сишәмбе һәм пәнҗешәмбе көннәрендә 17.00-19.00 сәгатькә кадәр үтәчәк, 6 ай дәвам итәчәк. Бәясе 12 000 сум (бүлеп түләү мөмкинлеге бар) Урыннар чикле. Белешмәләр өчен телефон: 89061225615
  • Бер булмэле фатир озак вакытка арендага бирелэ.ПОРТ,РКБ,ДРКБ янында.Собственник 89053772306.

 

 

 
Архив
 

28.03.2011 Җәмгыять

Аракы бәясе артса, ни була?

2014 елда ярты литрлы бер шешә аракының бәясе 400 сумга җитәргә мөмкин. Илнең Финанс министрлыгы казнаны баетуның яңа ысулын уйлап тапкан. Түрәләр алкоголь эчемлекләр, тәмәке һәм газга салымны арттырырга тәкъдим иткән. Иң зур керемне аракыдан алмакчылар. Киләсе елның җәендә үк аның бәясе 200 сумлык чикне узачак, дип фаразлана. Сезнеңчә халык азрак эчә башлармы?

Илфар ХӘЛИМУЛЛИН, Татарстан ЭЭМның Кулланучылар базарындагы хокук бозуларга каршы көрәш идарәсе җитәкчесе:

 

– Аракы эчүдән туктаганнары юк иде әле. Әллә нинди законнар чыгарсалар да, кеше алкогольдән баш тартмый. Шуңа күрә күпме генә тырышсак та, без бу афәтне җиңә алмабыз, мөгаен. Аңа каршы бөтен халык белән бергә чыгарга кирәк. Аракыга бәя күтәрелсә, кеше техник спирт, көнкүреш химиясе ише очсыз катнашмалар эчә башлаячак. Нәтиҗәдә исә хәзер кимүгә таба барган ялган алкоголь эчемлекләр куллану күр­сәт­кече дә артырга мөмкин.

 

Гөлнара САБИРОВА, Татарстан Сәламәтлек саклау министрлыгының матбугат хезмәте җитәкчесе:

 

– Бүген Россиядә яшәүче һәр кеше елына уртача 15-18 литр алкоголь эчемлек куллана. Бу Бөтендөнья сәламәтлек саклау оешмасы күрсәткеч­ләренә караганда, нормадан ике тапкыр күбрәк. Ә рес­публикада эчүчелектән кил­гән икътисадый зыян елына 11,7 миллиард сум тәшкил итә. Проблеманы аракы бәя­сен күтәреп кенә җиңеп булмый, монда комплекслы чаралар күрергә кирәк. Бүген, мәсә­лән, сыра эчүчеләргә игътибар итүчеләр аз. Ә аны ил халкының 75 проценты даими рәвештә куллана. Спиртлы эчемлекләр, шул исәптән сыраны көн саен эчүчеләрнең 33 проценты – егетләр, ә 20 проценты кызларга туры ки­лә. Тырыша торгач, кичке уннан иртәнге унга кадәр спиртлы эчем­лекләр сатуны тыйдылар бит. Гомумән бу проблеманы законнар белән генә хәл итеп булмый, дип саныйм. Кеше үзе моны аңларга тиеш.

 

Резидә ХАМРАЕВА, психолог:

 

– Элек заманда аракыны тыючы “коры закон” кертеп карадылар. Тик кеше барыбер аракы эчүнең яңа ысулларын тапты. Эчүчелекнең соң­гы чигенә барып җиткәннәрне нишләтсәң дә, кире тормышка кайтарып булмый инде. Ә бу юлга кереп кенә баручыларга ярдәм итәргә мөмкин әле. Мондый карарлар кабул иткәндә, кешенең физик кына түгел, психологик халәтен дә истә тотсыннар иде.

 

Раил САДРИЕВ, Буа дәүләт драма театры директоры:

 

– Россия халкы аракы белән агуланган инде ул. Без­дә спиртлы эчемлекләр беркайчан да бетмәячәк. Бер мәзәктә әйтелгәнчә, кайда аракы – шунда Россия. Аракы бәясе кыйммәтләнү начар һәм сыйфатсыз спирт артуга гына китерәчәк. Көмешкә куучылар да күбәячәк. Россия­леләрнең күпчелеге депрессия хәлендә яши, алар үземне юатам, тынычланам, дип аракыга ябыша. Безнең илдә эчүчелекнең сәбәпләре күп төрле, бәяләрне күтәр­гәнче, шуларны бетерү юнә­лешендә эшләсәк яхшырак булыр иде.

 

Ләйсән ГЫЙЛӘҖЕВА, авылда укытучы:

 

– Бәяләрне тизрәк арттырсыннар иде. 400 сумга кадәр генә түгел, 1 мең сумга җитсен. Мин риза. Бәлки, чыннан да, урамдагы исерек­ләр саны кимер. Минемчә, безнең илдә башкача мөмкин дә түгел. Халыкны кулына сугып кына өйрәтергә була. Алкогольгә бәя күтәрү белән беррәттән, көмешкә сатучыларга да җаваплылык керт­сеннәр. Тирә-күршедә яшәү­челәргә, мәсәлән, “идән асты” заводы тотучылар хакында хәбәр итү мөмкинлеге тудырырга кирәк. Авыл халкы моңа ике куллап риза.


Ватаным Татарстан
№ 54 | 26.03.2011
Ватаным Татарстан печать

Фикерләр

№32 (765387) / 03.04.2011 13:05:31

Алданмасам,озактан түгел генә, Рәсәй госдума депутатлары үзләренә кагылган закон чыгардылар. Ул да булса, депутатларга тәнәфесләре вакытында берәр рюмка аракы эчемлекләре кулланырга рөхсәт ителә. Кая бер рюмка- анда инде икенчесе дә була. Шуннан соң инде алар керәләр эш урыннарына-законнан язарга.Үзләренә охшаган законнар да чыгаралар, аннары исерек килеш иномаркаларына утырып китәләр өйләренә по встречной полосе движения. Зур теләгем аларга: сау-исән, башка берәүнең саулыгына зыян китирми генә барып җитсеннәр иде.Амин.
Бәлкем, шулай сау-исән өйләренә барып җиткәч, ничек аракыга каршы көрәш алып барырга дигән берәр яхшы фикер башларына килер иде.Ничек аракы эчмәүче халыкны сакларга тәртипсез аракы эчүчеләрдән.

№31 (765327) / 02.04.2011 23:01:40

"Бәя артса аракыга, хатыны интегә"
Минем күзәтүләр буенча, хәзер хатыннар күбрәк эчә бугай...

№30 (764977) / 01.04.2011 09:37:05

Монда керучелэр хэм комент. язучылар!!! Резеда Валиеванын "Без сэбэпсез эчмибез" дигэн шигырен укыгыз эле!!!! Матур шигырь

№29 (764949) / 01.04.2011 00:01:37

дөресен генә әйткәндә,аракы сатмаган кибетне тотуның файдасы юк,диләр кибетчеләр.
Чөнки бездә бизнеска ярдәм юк,талаудан кала.

№28 (764948) / 31.03.2011 23:58:33

Бервакыт Ростэм Миннеханов примьер вакытта ботен главаларны пырлатты,районнарда аракы эз сатыла,бюджет юкара, дип.Бу хэллэргэ эле дурт-биш еллар гынадыр.Менэ шуннан анлап була инде,турэлэрнен эчкечелеккэ каршы ничек корэшкэннэрен.Эле безнен авылда кибетчене эшеннэн дэ алып аттылар,аракыны эз сатасын ,дип.Хич алдаусыз.Чонки моны глава килеп узе жыелышта алдырып атты.

№27 (764942) / 31.03.2011 23:42:29

Аха-ха-ха))) бэялэрне артырттырсыннар,аракы эчеп похмельдэн улучелэр саны артыр! шул да булдымы суз?эчкэн кеше барыбер эчэ ул сабыйларым!хет 400 сум,хет 700 сум булсын,магазиннарда караклар саны да артыр:)) эйе инде аракы бэясен генэ арттырып алга китэрбез,менэ бер мисал сезгэ,кичке 10нан иртэнге 10 га кадэр аракы сату тыела,зато бия сидеген чомерелэр генэ,кичке уннан сон йомышын тошеп кибеткэ керсэн озын гына чиратка юлыгасын,хэрбер кешенен кулында пиво(кубесе 16-21 яшьлек егет кызлар)!Аракы бэясен кутэреп бер ни файда булмаячак,брашка куа башлыйлар,за то авыл халкы баер.

№26 (764932) / 31.03.2011 23:18:20

Аракының бәясен арттырып балалар хакына күбрәк керәләр. Исерек әти кибеткә кергәч баласына конфет алмый, ә аракы һәм кабымлык ала. Кабымлыкка да кириешки, чипцы, колбаса, сок алырга мөмкин, ә баласы сораса не за что алып бирми ул аларны. Бәя артса аракыга, хатыны интегә дә, баласы җәфа чигә, ә исереккә барыбер. Мәңге эчүен киметәсе юк, җир тишегеннән булса да эчәргә таба.

№25 (764784) / 31.03.2011 16:16:10

Ыржаймагыз,
беркем дә әйтә алмый, мием балам,минем оныгым эчмәс дип. Аллам сакласын!!!!
Харам ризык ашау, эчкечелекнең башы!!!! Харамнан сакланыйк!!!!
Гаиләбезгә кермәсә иде ул харам нәмәстә!

№24 (764777) / 31.03.2011 15:24:34

Хэмергэ бэяне арттыру,ул тагын шул тырмага басу инде.Беренчедэн бу адым илдэ ирлэрнен куплэп агуланып улуенэ китерэ,икенчедэн ,тагын спекуляция,палёный аракы сатуга китерэ.Эчучелекне башка метод бн бетерергэ кирэк,минемчэ,мэсэлэн эчмэгэн хезмэткэрлэрне поощрять итэргэ кирэк(чит иллэрдэге кебек),каръерный ростны булдырырга кирэк.Хэзерге заман кешесен бала вакыттан ук ,аракы - агу принцибында тэрбиялэргэ кирэк,э хэмерне рекламалап тугел.

№23 (764772) / 31.03.2011 14:56:38

إسماعيل, Тютчевнын "Умом Россию не понять" дигэн сузлэрен бер язган идем инде. Безнен илдэ хэрвакыт фикер йорту узгэ шул

№22 (764768) / 31.03.2011 14:52:15

Мөхтәрәм җәмәгат, псевдоислами дәүләтләрдә - Тунисия, Мисыр, Әл-Җәзәир, Ямән, Гарәп Әмирлекләре, Либиядә бер шешә виски яки урыс аракысы 700 (җиде йөз) доллар тора, иданасты базарында. Шәригат тарафыннан дәүләт югарылыгында хәмер-аракы эчү тыелган һәм урамга исерткечнең исе белән генә пәйда булучының арт шәрифенә шуртыйлар-полисмәннәр, шунда ук 80 (сиксән) таяк сугып җәзаландыралар. Ә кайсыбер илләрдә яхшы маркалы машина бәясеннән дә артыграк күләмдәге акча җәзасы каралган. Аларда да аз эчмиләр аракы-хәмерне.
Минем, тәбәнәк кенә мәнәрамнан күренеп торганы, бу аракы-хәмер эчүчелеккә каршы \"көрәшәбез\" дигән булып хәмер-аракы җитештерү ширкәтләре, эчүчелекне арттыру хакына яшерен PR ясыйлар бугай. Әллә миңа гына шулай тоеламы? Ә сез ничек уйлыйсыз?

№21 (764467) / 29.03.2011 23:43:01

Акылларын аракыга алыштырган адәм көекләрен аңлый да, аклый да алмыйм."Әти,( әни), эчмә инде", дип елаган балалар үзәкне өзә. Шул балаларның бер тамчы күз яше өчен генә дә шешәләрен авызларына бәреп ватасым килә.

№20 (764368) / 29.03.2011 06:53:02

Күке
"наркотиклар да бик кыйбат" Кем әйтте кыйбат дип? Бер дәрәҗәдә акылдан язу өчен, аракыга күбрәк тә түләргә кирәк әле...

№19 (764360) / 29.03.2011 06:04:04

Кэрим, Сузлэрен дорес. Пивной алкоголизм ботен яшьлэрдэ. 10 яшьтэ инде рэхэтлэеп пиво эчэ балалар.

№18 (764356) / 29.03.2011 05:57:40

Ужас икән Кәрим. чынлап та дөресен әйтәсезме?
Әллә мондагы уенга кушылып шаярумы гынамы?

№17 (764354) / 29.03.2011 05:26:44

Мин узем аракы сатучы(кибетем бар)Хэр квартал саен жыеп безне сугэлэр,нигэ аракы сату азая диеп.Безнен республикада нефтьтэн кала, бюджетка акча кертуче аракы бит.Мин бервакыт сорау бирдем алькогольный инспекциядэн килучегэ,,кеше аракыны аз эчсэ дэулэткэ яхшыдыр бит диеп.Анын жавабы болаерак,,Халык баребер эчэ,эгэр сез сатмыйсыз икэн,значить сурагат саталар,тогда булышыгыз шул сурогат сатучыларны,, ди.Исереклек кимугэ бармый,нык эчучелэр улеп бетте,яна поколения усеп чыкты,пивоны лимонад урынына эчучелэр,болары тагын куркынычрак,чонки чуть не детсадтан тотынучылар армиясе

№16 (764322) / 29.03.2011 00:54:36

Кигәвен, эштэ эчучелэр кимеде дип эйтуен белэн килешеп булмый. Кайда ничек инде. Бу проблемадан чыгу очен киресенчэ аракынын бэясен киметергэ кирэк (Соры корт эйткэнчэ балластан тизрэк котылырбыз). Эчкэн кеше ул барыбер эчэчэк - трояр, одеколон, х.б. Э эчмэгэн кеше бушка бирсэлэр дэ эчми. Динне мода очен тугел чын кунелдэн тотарга кирэк. Ислам дине аракы эчуне тыя.

№15 (764293) / 28.03.2011 13:36:34

Соры корт,наркотиклар да бик кыйбат бит,ләкин нигә котыла алмыйбыз соң?

№14 (764278) / 28.03.2011 12:16:27

Мамык шәл, "Үләсе кеше (эчәлмәгәннән) үлеп бетсен шунда чебен агуы эчеп".Бик дөрес, аракысыз тора алмый икән, кеше яфалаганчы катсын, тизрәк! Аракы, икмәк кебек, беренчел кирәк әйбер түгел, шуңа, һакын 1000 сум итсәләр дә, әдәм рәтле кешегә зияны булмаячак, алкаш ката икән, балластан гына котылабыз!

№13 (764262) / 28.03.2011 11:11:22

//Республикага 11,7 миллиард зыян// килгән. Ә күпме файда килде микән аракы сатудан? Республика үзе сатса, берничә дистә мәртәбә (акчалата, әлбәттә, гомумән түгел) файда килгән булыр иде.
Миннән алда әйткәннәрнең фикерләре белән килешәм, ләкин... өстисе килә.
Илебездә кыргый капитализм тамыр җәйгәч, кайбер уңышлы (файдалы) яклары да күренде. Берсен генә әйтәм. Эштә аракы эчү, эшкә эчеп килү шактый кимеде. Монысы - әйбәт (+). Ләкин ярты ил эшсез калды (-), эчкәнгә түгел - ил җимерелгәнгә. Менә шулар эчкечелеккә зур өлеш кертә. Телевизор карасаң, анда тоташ үтереш. Ә бер үтерешкә ничә мәртәбә аракы эчү?!. Тәрбия шәп!.....куелган.

№12 (764239) / 28.03.2011 09:24:10

Кайгырмагыз әле,Россия халкы әлегә 2 генә миллионга кимегән.

№11 (764233) / 28.03.2011 09:08:42

Аракы бәясен артырып кына россияне баетып булмый, түрәләргә әзерәк баш белән эшләргә кирәк, и әзерәк урларга.

№10 (764232) / 28.03.2011 09:01:29

Горбач бетергән иде россияне инде бусыда бетерергә җыенамы.

№9 (764231) / 28.03.2011 08:57:28

(Аракы бәясе артса, ни була?)
Берни булмый, эчкәне эчәчәк,эчмәгәне эчмәячәк. Мәзәк: бер исереккә әйтәләр: ну эчәсең дә инде! Тегесе:
эчәм, ашый торган булса,ашар идем ди.

№8 (764228) / 28.03.2011 08:28:36

Миллион булса да, эчә торганы туктамый инде аның, үз вакыты җитмичә.

№7 (764227) / 28.03.2011 08:27:29

Нигә 2014 елны көтәргә димәгән бугай берсе дә! Минем кулда булса иртәгәдән үк 1000 сум итәр идем мин аны һәм берничә точкада, билгеле бер вакытта гына саттырыр идем. Үләсе кеше (эчәлмәгәннән) үлеп бетсен шунда чебен агуы эчеп.
Россия халкы үткән җанисәп белән чагыштыргада болай да 2 миллионга кимегән ди. Хөкүмәт үзе киметә халыкны, аракысы белән, яшәү шартлары белән интектереп.

№6 (764217) / 28.03.2011 07:42:39

Юк Ләйсән Г! Аракы бәясе 1 меңгә җитсә, сәрхүш бер стакан аракы өчен әллә нинди җинаятьләр майтарып куюы бар!
Урамда болай да куркыныч. Шул исәптән 5 тәңкәгә эшләүче укытучыларга да.
Әнә мишәр Садриев дөрес сүли.

№5 (764214) / 28.03.2011 07:38:39

Халыкның тормышын якшырту өчен беренче эшне эшләгәннәр.
Реформалар барып чыкмаган саен аракыга бәя күтәреп карыйлар. Әйтерсең бөтен кеше тоташ эчеп кенә йөри!
Кайчан эчүнең социаль проблема икәнен аңлап, шуңа китерү сәбәпләрен киметү юллары турында уйлый башларлар икән?

Илһам

№4 (764202) / 28.03.2011 06:19:55

ни булсын? Горбачев вакытында ни булды - шул була. Халык самогон куарга тотыначак, я булмаса спирт кергэн ботен химикатны эчэ башлаячаклар.

№3 (764201) / 28.03.2011 06:12:20

Статьяда суз нэрсэ турында бара сон? Укырга слабо???

№2 (764198) / 28.03.2011 05:50:24

нэрсэ эчуен б-н мактанасын:чэй?сок?и т. д?анлатып сойлэ.

№1 (764197) / 28.03.2011 05:21:36

Эчтек, эчэбез, эчэчэкбез!!!

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D
Милли Музей
Шаян
Ханский дом