• 27.09 Татарча солянка. Уникс. 18:30
  • 29.09 Лилия Муллагалиеваның "Мин" концерты. Пирамида. 17:00
  • 29.09 "Мультизавры" мультимедийный спектакль. "Уникс". 14.00, 17.00.
  • 09.10 Ваһапов фестивале. Гала -концерт. 18.30
  • 12.10-15.10 Ришат Төхвәтуллин коцерты. Уникс. 18:30
  • 14.10 Рәмис Аймәтнең юбилей кичәсе. Пирамида. 15:OO
  • 30.10 ШТК югары лигасы. Уникс. 19:00
  • 01.11-05.11 Гүзәл Уразова һәм Илдар Хәкимов. Уникс. 18:30
Туган көннәр
  • 23 Сентябрь Илдар Сөләйманов
  • 23 Сентябрь Булат Җиһаншин
  • 24 Сентябрь Гөлүсә Исмәгыйлева
  • 24 Сентябрь Тимерҗан Кәлимуллин
  • 24 Сентябрь Вадим Усманов (1946-2014)
  • 25 Сентябрь Марат Гатин
  • 25 Сентябрь Рахмай Хисмәтуллин (1934-2004)
  • 26 Сентябрь Мидхәт Миншин (1936-2009)
  • 27 Сентябрь Рамил Вәҗиев
  • 27 Сентябрь Сәрия Сабурская
  • Актаныш. Никах киеме, костюм (чалбар, итэк, пиджак), тонге кулмэк сатыла. 89625646471
  • Актаныш. Эре бэрэнге сатыла. Корыда алынган. 89625704993
  • Актаныш. Сатыла печэн кибе 4ц. (люцерна + кастёр). Янгыр тимэде. 89625704993
  • Актаныш. Продается миксер электрический новый. 89625646471
  • Аметьево, Магаданская урамында 1 булмэле фатир озак вакытка арендага бирелэ. Чиста, бик якты, жылы фатир. Яшэу очен ботен мебель, кер юу машинасы, холодильник, микроволновка бар. Аметьево метростанциясенэ 5 минутлык юл. 2 нче автобус 10 минут саен йори, Центр аша бара. Т.89274386927. Ватсап аша фотолар жибэрэ алам.
  • Апас районы Каратун станциясендэ кулай бэядэн 1 булмэле квартира сатыла .Тел 89673645355
  • Татар гаиләсенә Чистай (Чистопольская) урамында, "Олимп" спорт комплексы тукталышында, озак вакытка 2 бүлмәле фатирны арендага бирәм. Т: 89272437185 Ватсап аша хәбәрләшергә мөмкин.
  • Кулай бэядэн бодай, арпа сатыла 89093070738
  • Сойгэнемне кайтарасым килэ. Кемдэ булса да мэле юкмы? 89033405773 - ватсап
  • Апас районы Иске Энэле авылында йорт сатыла, тел. 89393045137

 

 

 
Архив
 

02.04.2010 Җәмгыять

“БУ КОТЫЛГЫСЫЗ ХӘЛ...”

Очраклы рәвештә бер вакыйганың шаһиты булдым. Бүгенге заман өчен артык ис китәрлек хәл дә түгел инде анысы. Мәскәүдәге фаҗигагә бәйле рәвештә түрәләр чыгышын тыңлагач, бу хакта язасы иттем.

Кабинетлар министрлыгы янында танышымны көтеп торам. (Аның дөресе Министрлар Кабинеты бугай, ләкин кабинетлар министрлыгы дию дөресрәк, минемчә). Бина читенә “Машиналарга туктап тору тыела” билгесе чәпәлгән. Нәкъ шул билге астында елкылдап торган бер машина хуҗасын көтеп йокымсырап утыра. Mercedes Gelandewagen. Теләсә нинди юлсыз җирләрдән дә үзенә юл тапканы өчен череп баеган илләрнең хәрбиләре яратып куллана торган машина. Бәясе кимендә 6 миллион сум. Бу автомобиль тиешсез җирдә туктагач, башка машиналар борылып-сарылып моны әйләнеп уза. Иске генә “иномарка”дагы бер абзый габаритларын дөрес чамалап бетермәде, ахры, бамперы белән дөберт мерседесны! Дөрес, каты бәрелмәде, мерседесның юл ягына таба борып куелган тәгәрмәчен генә бәрдерде.

 

 Шунда, шунда, мал-лай, мин сиңа әйтим!!! Кабинетлар министрлыгы ишеге төбенә язгы кояшта оеп торган милиционерлар йөгерешеп килеп тә җиттеләр. Бик кадерле әйберләрен җуйган кебек, һай-һай киләләр, бичара машинаның тәгәрмәченә башларын куеп еламыйлар гына инде. Бу кайсының машинасы икән дигән сорау бимазалый башлаган гына иде, бер милиционер мерседес хуҗасына шалтыратырга тотынды: “Монда машинаңның тәгәрмәчен бәрдерделәр, юк, берни булмады, бераз ышкылган гына”... Бәрдергән машина хуҗасы, олы яшьләрдәге абзый да курыккан, каушаган. Алай да, “берни булмады” дип үзен юата. Мәйтәм, чакырыгыз юл хәрәкәте инспекторларын. Юк, берни булмады бит, ди бу. Менә хәзер хуҗасы гына килсен дә, берни булмаганын күргәч, китеп барам... Юк, чакырырга кирәк, дим. Чакырмады. Бичара абзый түрәләрне дә үзе кебекләр дип белә иде әле.

 

Ул арада машина хуҗасы пәйда булды. Яшь кенә бер абзый. Хөкүмәт бинасында йөргәләгән кеше булсам да, кем икәнен әйтә алмыйм. Күзгә-башка ташланган кеше түгел, уртакул бер түрә. Галәмәт зур хәсрәт кичергән кебек машинасының тәгәрмәчен карагач, мерседес эшкә яраксыз хәлгә килгән дигән нәтиҗәгә килде, ахры. Башта теге абзыйга тәгәрмәчне юарга куштылар. Тегесе чүпрәк белән тәгәрмәчне сөртеп куйды. Ай-һай килгән башка халыкка ияреп, мин дә карадым. Юк инде, берни булмаган, пластмасса бампер бәрелгәнгә карап тәгәрмәчкә ни булсын? Аннан соң түрә абзый барча халык алдында абзыйдан акча кыса башлады. Читенсенми-нитми, тәгәрмәчнең ышкылып матурлыгы югалу сәбәпле, тәгәрмәчне алыштырырга кирәклеген, бу ремонтның үзенә 5 мең долларга төшәчәген белдерде.

 

Милиционерлар шушы тамашаны карап тора. Шунда берсе белән сөйләшеп киттем. Мәйтәм, бу нормаль күренешме? “Үзләре килешерләр әле”. Юк, мин әйтәм, күз алдыгызда акча кысалар, нормаль күренешме? Берәр нормаль илдә булса, юл хәрәкәте инспекторларын чакырып, иң башта “Туктап тору тыела” билгесе астында торган автомобильне эвакуатор алып китеп, хуҗасына шәп кенә штраф та чәпәрләр иде. Авария булганны да көтеп тормаслар иде, машинаңны тиешсез урынга куйдыңмы – штраф!!! Әле бамперы ышкылган өчен мерседес хуҗасының үзенә абзыйга компенсация дә түләргә туры килер иде, авария аның гаебе белән булды бит... Абзыйдан акча кыса башлагач, ул милиционерлар түрәнең кулына богау салып, ябып куярга тиеш иде... Нормаль илдә бу күренеш күп сораулар тудырыр иде – хөкүмәттәге уртакул түрәгә ни өчен хәрби мерседес сатып алынган? Аның ком-далалар, урман юллары буенча чабып йөрисе бармы? Әллә бу түрә үзен дошман илендәге юлбасар итеп хис итәме, шуңа сатып алганмы хәрбиләр автомобилен? Гражданнардан, шул исәптән бу абзыйдан җыелган салым исәбенә яшәве җитмәгән, бандит кебек акча кысуын ничек аңларга?

 

Милиционерга бу ошамады, билгеле. Шундук кем икәнне сораша башлады. Журналист булуымны әйткәч, йөгереп түрә янына барды, әңгәмәләрен автомобильгә утырып дәвам иттеләр. Кызганыч, әлбәттә, абзый тавыш чыгаруны кирәк тапмады, акча түләсәң, тизрәк котылырмын дип уйлагандыр...

 

Мәскәүдәге террор актыннан соң бер тәртип саклаучы түрәдән интервью алалар.

 

– Бу террор актын булдырмый калып була идеме, тәртип саклаучыларның ялгышымы бу?

 

– Бу котылгысыз хәл, – ди түрә.

 

Аннары сөйләп китте, китте... Грузиясе дә калмады, НАТОсы да, исламчылар да, Кавказ да... Бар да гаепле, алар гына гаепле түгел икән.

 

 Безнең илдә, ачуым килмәгәе, ике кешенең берсе хәрби структураларда эшли. Яңадан-яңа оешмалар барлыкка килеп тора. МВД, ФСБ, Наркоконтроль, ФСО, Прокуратура, Тикшерү комитеты... Ул террорчылар бу шартлатуларны иртән уйлап, кичен эшләмәгән. Моны кемдер оештыра, шартлаткыч табалар, аның ничек эшләвен сыныйлар, террор уздыру урынын өйрәнәләр, террорчыларны әзерлиләр, Мәскәүгә алып киләләр. Әгәр бездә тәртип саклау органнары нормаль эшләсә, шушы әзерлек чорында ук бу террорчыларны тотып алырга тиеш иде.

 

Ә чынлыкта нәрсә? Безнең тәртип саклаучылар ни белән шөгыльләнә? Һәр террор актыннан соң диярлек зур ачыш ясыйлар – террорчыларны эләктереп алу бер дә авыр булмаган икән! Теге террорчы да, монысы да әзерлек стадиясе вакытында тәртип сакчыларын сатып алган. Шушы намуссыз милиционер сатылмаган булса, дистәләгән кеше исән калыр иде дип сүгәләр дә... киләсе юлы шул ук кабатлана.

 

Берәр зуррак түрә урамга чыкса, аны сакчылары саклый. Сакчыларны милиция саклый. Түрә халыктан шулкадәр читтә, аны дөрестән дә яулап алынган илдәге оккупант итеп хис итәсең. Хәер, кая ул зур түрәләр! Милиционерларның төп эше хәтта исеме халыкка димим, журналистларга да билгеле түгел уртакул бер түрәнең мерседесын күз карасы кебек саклау булганда, метродагыларны кем сакласын? Түрәләр өчен аерым, халык өчен аерым милиция оештырыргадыр, бәлки?

Рәмис ЛАТЫЙПОВ
Ирек мәйданы
№ 13 | 02.04.2010
Ирек мәйданы печать

 
comments powered by HyperComments

Фикерләр

№107 (41145) / 08.04.2010 09:20:37

Дипутат буласы киләәәәәә.

№106 (41138) / 07.04.2010 22:50:00

ишетмәде ишетми ишетмәячәк...

әйдә җырларын гына язсын матур итеп!

№105 (41137) / 07.04.2010 22:46:07

Сарык
Дөрес, кызык искәртү. Ни өчен кереп киттек соң шулкадәр тирәнгә? Бер дигән шагыйрьне наданга чыгарып ата яздык.
Хакимият безгә хезмәт итми, без зарланабыз. Р.М.ның хакимияткә күпмедер катнашы бар. Дөрес, шартлы рәвештә генә. Менә без ябырылдык инде.Кемнәндер ачуны алырга тиеш идек бит. Бәлки, безне ишетсә, анда безне яклап,төпле чыгышлар ясап куюы да бар.Фаразан!

№104 (41131) / 07.04.2010 22:26:29

сарык!

№103 (41129) / 07.04.2010 22:21:37

Рәмис,срочно шагыйрләр яисә язучылар турында яз әле. ГАИ яисә милиция турында фикерләшер идек.

№102 (41127) / 07.04.2010 22:19:48

сүз уңаеннан! Р. Миңнуллинның да сабантуй турында бик кызык шигырләре бар.
берсе болай башлана:
Колга тора мәйданда,
биегерәк айдан да.
Әтәч колга башында,
кызыктыра барсын да.

№101 (41125) / 07.04.2010 22:16:33

Газинур Ну хәтер инде малай ә!

№100 (41123) / 07.04.2010 22:11:45

Разил Вәлиевнең Гәрәй Рәхимгә багышлап язган кинаяле шаян шигыре бу! Разил абыйның үз авызыннан ишеткәнем бар.

№99 (41118) / 07.04.2010 21:37:10

Раил, син Роберт шагыйрь тугел-депутат дип әйтмәкче буласыңмы?Бүген Госсоветта утыручыларны депутатка санасаң син дә минем кебек САРЫК инде.

№98 (41116) / 07.04.2010 20:55:41

иҗатын, дәүләт хезмәте белән буталадылар,киш-миш күрәгә чыкты менә!

№97 (41114) / 07.04.2010 20:52:05

Бу шагыйрь "турындагы" язманы ЙОЗгэ
тутырыйк инде..
Р.М шигырьлэре минаОШЫЙ! сузлэреГАДИ,анлаешлы..товтологиясез

№96 (41073) / 07.04.2010 17:15:57

Раил,милләт үз язмышы өчен үзененең эче пошмый икән,кемнеке пошсын,синеке,минеке пошмый икән.
Сарыкларны гына куып йртәләр,кәҗәләр үзләре йөри.
Кем үзе өчен каермый яши?Бар да каера үзенә,мигдары гына төрле,бар да урлый...

№95 (41072) / 07.04.2010 16:54:00

Раил
Шагыйрь - бер нәрсә, Депутат - икенче нәрсә, кеше - өченче нәрсә. Бутамагыз бу өч әйберне бергә кушып. Бу өч әйберне бертигез югарылыкта күтәреп баручы - мең, яисә берничә мең елга бер генә туадыр. Ә бәлки, мәңге дә тумыйдыр.

№94 (41065) / 07.04.2010 16:20:23

Керәшеннәр базары...
Керәшеннәр белән генә
Көрәшерлек бар әле.. Кем шигыре бу,кайсыгыз әйтә.

№93 (41064) / 07.04.2010 16:03:08

Керэшене керэшен лэ,
Башкорты анын башкорт,
Ничек жинсен инде татар,
Куптэннэн бит ул-манкорт!!!

Тегесен белмим...монысы минеке.

Кунел тулганга гына яздым,упкэлэмэгез,миллэттэшлэр....

№92 (41063) / 07.04.2010 15:55:50

маннур саттаров түгелме икән?
Ш Галиев тә булуы бар конечно.
но шигыр шәәп укыдым мин дә, әллә \"мәдәнидәме\"?

№91 (41062) / 07.04.2010 15:55:03

Я Гәрәй Рәхим. я Илдар Юзеев. Җәмәгать, бер тәкъдим бар, әйдәгез я по теме, я талантлы кешеләр турында сөйләшәбез... Илдар Юзи турында мәсьәлән.Ул олыгаеп беткәч алган затлы фатирында 1 атна гына торып кала алды. Чын шагыйрьләрнең йөрәкләре тиз туза шул.

№90 (41059) / 07.04.2010 15:28:53

Мин кайдадыр шушындый шигырь укыган идем.
Сабантуйда корэш бара-
Татар-башкорт корэше.
Татар-башкорт хэлдэн тайды.
Батыр калды керэшен.
Монын авторы кем икэн? Белуче юкмы? Шэп эйтелгэн бит.чукынган!

№89 (41039) / 07.04.2010 10:34:21

Торнаның Сарыкка Р. Миңнуллин турында әйткән сүзләре белән тулысынча килешәм. Мин дә аны шагыйрьгә санамыйм. Мыек астыннан гына астыртын елмаеп, беренче урынга карьераны, выгоданы куеп, милләт язмышы өчен гел дә эче пошмаган конъюктур такмакчы ул. Әле тагын нәкъ шуңа охшаш, заманында Нурихан Фәттах \"железобетонный шагыйрь\" дип атаган Ренат Харис та бар. Анысы да озак еллар татар парламентында кәнәфи изеп, мыштым гына үз файдасын файдалап утырды.
Чын шагыйрь ул хисле, эчкерсез, самими, пакъ һәм күпмедер аскет та булырга тиеш.
Ә теге \"шагыйрьләр\" инде күптән хан сарайларында яшиләр.
Латыйповның мәкаләсендә сүз шул кешеләрнең машинасы турында бармыйдыр бит? Ачыклык кертсәгез иде.

№88 (40971) / 06.04.2010 15:22:24

юк мин үзем начар кеше түгел Тукран. Әмма да ләкин! бер ачуландырсалармы? но бит инде депутатлыгы ошамаганга карап кына нигә иҗатын пычратырга соң әле! кем без ул кадәр ни хакыбыз бар?! җитмәсә үлгәннәр белән авыз чайкыйбыз секунд саен.
тереләрне ихтирам итмәгән кешеләргә кая әле! Тел белән таулар әйләндерү..

№87 (40966) / 06.04.2010 14:18:14

\"Без булдырабыз!\"
ЮХИДИ җитәкчеләренең төп кыйбласы шушы лозунгка юнәлдерелгән.Ришвәт алучыларын да,яшь кызларны акча-байлыкка кызыктырып,бергә йоклатучыларын да хәйран беләм.Нишлисез сез? Йоклап ятмагыз,сез дә \"Булдырыгыз!\"..

№86 (40964) / 06.04.2010 12:49:49

Күке,мин күкегә яздым,үз хисабыгызга (лично дип) алмагыз.
Аллага шөкер, балагызның үзегез белән яшәүе зур бәхет ул.

Язганнарны ,тагын бер тапкыр укып чыгып,эмоциясез генә уйлап карагыз,сез акыллы кеше.

Мин сезне ачуландрасым клмәгәние.

№85 (40962) / 06.04.2010 11:44:01

үз балам үземдә аллага шөкер! син бетереп атсаң тиешле аргументлар белән бетереп ат Тукран!
ә җырларына килгәндә "бетереп атып" булмый!
Сарык

әйдә языгыз Сезнең такмакларны да җырларга риза. аннан сөйләшәбез.

№84 (40959) / 06.04.2010 11:12:04

Торна, Роберт Миңнуллин турындагы мәкалә түгел бит бу. Башта әзрәк булса да укып карарга кирәк.Р.Миңнуллинга килгәндә белмим әллә шул "депутат урындыгында йокымсырап утырганга" җырлары бик матур килеп чыга.Халыкның күпчелеге нигәдер гел аның җырларын башкаруны сорый. Аны беркем дә "такмакчы" дип татар тарихыннан сызып ташлый алмаячак.
"Миннуллин кебек шигырьне һәр өченче кеше" генә түгел, ә һәрбер кеше яза алса да "Әткәм моңы","Әнкәй", "Әнкәйнең ак чәчләре", "Килен төшкәндә", "Кайда сез,яшьлек елларым?" кебек җырлар язарга сезгә Иркә "Соңдыр шул,соңдыр".

№83 (40958) / 06.04.2010 11:11:02

Миллионлаган кешеле шэхэрдэ ничек ботен кешене дэ тикшереп бетермэк кирэк?... Бу бит момкин тугел.

№82 (40956) / 06.04.2010 10:58:01

Кукене бетереп аттылар....

№81 (40955) / 06.04.2010 10:41:26

Такмак, имеш....Такмакны да ботен кеше язалмый...

№80 (40954) / 06.04.2010 10:14:31

Күке, әрепләшеп утырма,кеше оясына йомырка да салма, үз балаңны үзең тәрбиялә,язын бер кычкырасың да,югаласың.ТУКРАНдай эшлә.
Эшлә, биргәннәрен кетеп ятма.

№79 (40953) / 06.04.2010 10:08:16

Талантны сатып алып булмый аны....

№78 (40951) / 06.04.2010 09:36:32

Әгъләм үзе өчен язучы?

Миңнуллин кебек һәр 3нче яза алса нигә синекен укымыйбыз?
ханым зинхар тыкма кулларыңны!!! синең өлкә түгел бу! Хирургически пирчәткәләрең белән дә тыгылма агулыйсың! М.Әгъләм рәнҗешләре тотмасын..

№77 (40950) / 06.04.2010 09:17:47

Иркә мода пьяром пахнет.
Клланнар сугышы.
Наконец, политика.
Формирование общественного мнения.

Барсы да бар бу язмаңда.Даже личное да.

№76 (40949) / 06.04.2010 09:01:40

Роберт Миңнуллиннан түбән Разил Вәлиев була ала. Шигырь язу буенча әлбәттә.башкасын белмибез, тикшерергә хакыбыз да юк. эше буенче Вәлиевтан күп нәрсәләр тәлап итә алабыз,тик моны теләүче әлегә күренми.Зөлфәт, Әгъләмов - эстетлар.Ягъни үзләре өчен шигырь язучылар.Икенче төрле шагыйрьләр шагыйре алары.Һәркем яратып укый торган шигырьләр язу бик бөек талант сорый. Андыйлар сирәк туа.Гасырга бер. Миннуллин кебек шигырьне һәр өченче кеше яза ала.Тик Миннуллинның, башка үзләрен шагыйрь, язучы дип йөртүчеләр арасында бер аермасы бар - мин-минлек әз.
Талантлы гына күренгән берәү Ленинигорскида яши.Ул шалкан урынына коя шигырьләрен, әмма чын талант иясенә хас - бик скромный бугай.

№75 (40948) / 06.04.2010 08:54:49

Торнага
Хэрбер шагыйрь- индивид. Ул башкаларга охшарга тиешме?...

№74 (40947) / 06.04.2010 08:52:37

Шагыйр буларак начар тугел, иде. Шагыйрьнен кунелендэ давыл булмагач , такмаклар гына чыга шул. Э йорэген инде ул куптэн мамыкка тореп салды. Ана кеше язмышы да,миллэт язмышы да кирэк тугел. Уз мэнфэгатен генэ кайгыртып, остэгелэрне мактап сойлэуче. Гариф Ахунов бар иде тагын, шундый толке. Одачылар.

№73 (40946) / 06.04.2010 08:44:26

Бигрэк акыллы жан иялэре утыра монда:).... Торна сарыкка.... Кыскасы, экият!

№72 (40945) / 06.04.2010 08:31:25

Сезнең чын шагыйрьләрне укып караганыгыз бармы?Мәсәлән,Зөлфәтне,Мөдәррис Әгъләмовны? Алар белән чагыштырганда Р.Миңнуллин гап-гади такмакчы бит.Җырлары да "Яратыгыз",тегеләй итегез,болай итегез дигән гап-гади,примитив үгет-нәсихәттән генә тора.Роберт Әхмәтҗанов,Разил Вәлиев җырларын тыңлап карагыз,аныкылар белән чагыштырыгыз әле.Күк белән җир арасы бит! Р.Миңнуллин инде 20 ел депутат урындыгы җылытып утыра,сез аның хет бер тапкыр милләтне,туган телебезне яклап сүз әйткәнен ишеткәнегез булдымы?Ничә карасаң да йокымсырап утыра.Шул да булдымы "шәп шагыйрь",шул да булдымы "милли депутат",шагыйрь-депутат?!

№71 (40944) / 06.04.2010 08:27:39

бабайның үлгәндәге васияте (күпләр хәтерли булыр монда да яздылар бугай):
-коммунмстка - медалем.
-комсомолга - китабым.
-рабочиига - *******ым.

Моңа кадәр бик тырышып үтәдем васиятен.
Юллар күп сайлый белергә генә кирәк.
Син И.Сусаниндәй безне кая алып кермәкче буласын соң?

№70 (40943) / 06.04.2010 01:18:40

70нче номер белән үзем йомгак ясыйм инде, аллага тапшырып. Шуның белән обсуждение тәмам булыр. Килешүне кем боза, ул яхшы кешегә чутланмасын, шулай сүз куешыйк. Иң дөресе - социализм, коммунизм. Киләчәгебез - Ленин бабай күрсәткән юл. Башка юл юк!

№69 (40927) / 05.04.2010 22:39:44

Чыңгыз Айтматов, Роберт Миңнуллин.Начар чагыштыру түгелдер бит?

№68 (40921) / 05.04.2010 22:19:02

бәй кем бәйләнә ди әле! Талантлы балалар шагыйре һәм популяр җырлар авторы булуын кире кагып булмый инде, берничек тә!

ә калганы. но кеше яшәргә тырыша һәм булдыра инде.

№67 (40918) / 05.04.2010 20:52:14

Роберт Миңнуллин талантлы язучы.Соңгы елларда әкрен генә матур сүзләр сөйләгә дә бик остарды. Әгәр ул физик,химик яисә берәр башка фәннәр галиме булса, чит илдә дан казанып,күптән бөтен татарларның горурлыгы булган булыр иде.Ләкин ходай талант белән мөмкинлекләрне тип-тигез бирми шул.Талантыңның бик аз өлешен курсәту өчен дә күпме түбәнчелеккә барырга кирәк.Без сарык булганга Роберт гаепле түгел бит. Кай чакта дүрт аяклы ат та абынып ала.Бәйләнмик, андый талантларга.Теләсәк тә, теләмәсәк тә ул безнең тарихны матурлап торачак.

№66 (40904) / 05.04.2010 18:28:36

Бервакыт, депутатлар сараенда, "Кызыл яулыклы гүзәлкәй" не һ. б бик күп атаклы әсәрләр язган - дөньякүләм танылган язучы, трибунага чыкты да; СССР президентын, баллап-майлап, тагын әллә нинди күңелне болгата торган тәмләткечләр кушып, мактый башлады.Күпләргә ошамады.
Р.Миңнуллинның чыгышы - шул чыгышның игезәге булды.

№65 (40897) / 05.04.2010 17:28:03

Мин дэ тамыр жэйдем, ни кызганыч, сез хаклы.

№64 (40894) / 05.04.2010 17:20:08

Р.М ал да гөл була дип үз тырмышы турында әйткән ул.
Синең белән минем тырмыш турында түгел.

№63 (40893) / 05.04.2010 17:15:15

Э без - гади халык берни эшли алмыйбыз!!!

№62 (40891) / 05.04.2010 16:49:15

Рамис моладис! Тик бу мондый мисалларын берсе генэ шул.Чат саен чыгып, туып. нэкъ шулай хэл ителеп тора алар.

№61 (40863) / 04.04.2010 22:55:02

мин дэ шулай дим Торна дус!
монда язып фатирлы да булмыйлар, улгэннэре дэ жирлэнмэячэк..
Э Роберт Миннуллин балалар очен язса да сабыйлыктан бик куптэн чыккан кеше.

№60 (40861) / 04.04.2010 22:48:58

Кычкырсаң да,шул Р.Миңнуллин кебек нәчәлникләрне мактап кычкырырга кирәк.Әнә ул аларны күккә чөеп доклад сөйләде дә хәзер Берлинны алган шикелле күкрәк киереп йөри.Озак еллар моның рәхәтен күреп,әҗерен алып яшәячәк әле ул.Ә сез "урамга чыгып кычкыру" турында сөйлисез.Бигрәк тә беркатллы инде үзегез.

№59 (40849) / 04.04.2010 22:03:21

юк нигэ берузем кайгырырга тиеш эле? мина ни, больше всех надо что-ли?
барыбыз да битараф булганда берни дэ узгэрми.
эллэ
нинди лозунглар кычкырсан да беркем дэ ишетмэячэк. Кычкыручылары да башкалардан котэлэр бит.

№58 (40846) / 04.04.2010 21:48:39

Инагурация вакытында Роберт Миңнуллин "барысы да ал да гөл булачак" дип әйтте бит.Ул белми сөйләмәс,шулар тирәсендә кайный,шуларча уйлый бит.Димәк,юкка борчыласыз,туганнар.

№57 (40845) / 04.04.2010 21:46:05

нефть беткэнгэ бай баласы кайгырамы инде М? Анын банкта чуты ята бит! ул башка урыннан суырта башлый.
ботен эйбер бетэ иртэме -сонмы! Узе турында гына кайгырган турэлэргэ нигэ рэнжибез сон? Бу язма кирэкме алай уйлаганда.

Э табигать шулай языла.

№56 (40840) / 04.04.2010 20:43:21

"С тонущего корабля бегут крысы, я лучше пойду ко дну чем дрейфовать, слышишь!?"(Bari Bauman).

№55 (40815) / 04.04.2010 14:02:28

// тәбигый байлыкларыбыз беткән булса//

Сез берәр нефтянуй бай баласымы әллә.

Әй Хөрмәт Хөрмәт үзең турында уйла,үзең турында уйласан ,семьяң нык булыр!

№54 (40809) / 04.04.2010 13:19:50


Әйе тормыш үзгәрер. Тик ул вакытта башында фикере булган алтын егет-кызларыбыз рәнҗеп чит мәмләкәтләргә юл тотса, табигый байлыкларыбыз беткән булса( әллә алар бездә төпсезме?) генофонд гәгыйфләнгән булса?

№53 (40801) / 04.04.2010 11:00:41

Сүз ФӘҮЗИЯ БӘЙРӘМОВА турында булса, мин сезнең белән килешәм №43. "миллэтебезнен лаек кызын" мыскыллаганга да ул безнең ИЛ түгел, мыскыллаучы дәүләт мыскыллаучылардан үзен оккупантлардан саклауны тәлап итә алмый.

№52 (40798) / 04.04.2010 10:40:55

Юрган астыннан йодрык курсэтергэ яратабыз инде без. Сон, алайса, бэйсез дэулэттэ яшисебез килгэч, нигэ сон миллэтебезнен лаек кызын шул дэулэтнен мыскыллавыннан тартып алырга да кулыбыздан килмэде? Нигэ анын остенэ жинаятьче дип яла ялуга туздек? Буген ул жинаятьче, иртэгэ - без. Оккупантлар килеп, безгэ кушучлап ирек олэшуен котэбезме? Чиста арий каныбыз бармы сон? Оккупантлар килер дэ, "менэ сезгэ территория, бэйсез дэулэт тозегез" дип елмаерлар hм уз иллэренэ кире кайтып китэрлэр. Эхе.
Уф аллам....

№51 (40797) / 04.04.2010 09:59:57

ИРКӘ, молодец! Әйтәсе килгәнне авыздан тартып алып әйтәсең.
Кызганыч, яңалыклар белән интернет аша гына танышам, трассада хәттә радио да эшләми.

№50 (40795) / 04.04.2010 09:36:21

Татарның күптәнге, урысның хәзерге трагедиясе шунда ки, менә монда өстәгеләрне хурлаучыларның күпчелеге шунда һәм шундый ук булырга тели, әмма көчтән генә килми. Шунлыктан да Россия җимерелү алдында инде ул.
Әле тагын нтвда жирикны пиарладылар. Тиккә дисезме? Ул бит ике роль уйный. Кемнәрдер планнаштырган нәрсәләрне халык ничек кабул итәчәк? шуны ачыкларга кирәк.Шунлыктан күзгә дә китереп булмас төсле әйберләрне шут авызыннан әйттерәләр. Икенче тапкыр бүтәннәр шуны әйтсә алай ук куркыныч яңгырамый, күнегелә.Чөнки таныш булмаган нәрсәләр куркыта кешене. Шулай булмаса жириновскийны супергений, хәтта ки күрәзәче дияргә булыр иде. Ул бары тапшырылган ролен уйный. Кемдер планнаштырган, беренче жирик авызыннан әйттерелгән, символик төстә генщ булса да яшәүче округлар - киләчәктәге Россия кыйпылчыклары. План буенча. Әлбәттә, тормыш үзенчә үзгәртер. Татарларга килсәк, бүгенге көндә күпчелек татар кешесе азатлык идеясы белән янмый.Без карт милләт. Сугышлардан качып, кызыл балчыкта иген игеп исән калган көчлеләр кыйпылчыклары без. Шунлыктан киләчәгебезне юк дияргә ашыкмыйк. Ләкин ул киләчәккә барганда бер генә кеше гомере дә киселмәскә, югалмаска тиеш.Зәки Зәйнуллин белән тулысынча килешәм. Соңгы 500ел эчендә татар бүгенгедәй яхшы беркайчан да яшәмәде.Яхшырак яшәргә дә шанслар бар. Барысы үзебездән тора.Сарык та, бүре дә булмаска гына кирәк. Кешеләр булсак иде. Нух әнә анда репортаж биргән иде акыллы сарыкларның ни өчен һәм ничек котырганын.

№49 (40793) / 04.04.2010 09:07:11

№43 кә
\"Куркам да, курыкмыйм да. Оккупация турында сез ни белэсез икэн? Ничек куз алдына китерэсез сез аны? Фанфаралар белэн крематорийга озатырлар дип уйламыйсызмы?\" ЮК уйламыйм. Әти мәрхүмнең, пленда булганнарның, Оккупацияцияләнгән җирдә яшәгәннәрнең, күбесенчә алгы сызыкта булганнарның ничек лагерларга озатылуын сөйләгәне истә. Бөтен бер халык хиянәтче була алмый, ә депортацияәләнгән халыклар?
Ниндидер оккупант Россия думасы кебек, миңа үз алфабитымны булдыруны, үз телемдә укуны (ЕГЭне рус телендә генә кабул итәләр) тыймас дип уйлыйм.

№48 (40791) / 04.04.2010 09:01:01


Теге Сталин бүген була алмый инде.Бүгенге сталиннар ярты илне кырып (күбрәген дә) чыгарга сәләтле.Максатлар гына капма-каршы.Теге Сталин:"Халык өчен коммунизм төзим", - дип тырышса; бүгенгеләр:"Үзем өчен төзим", - дип тырышалар.
Элекке коммунистларның күпчелеге, бүген, единорослар.Алар бүгенге коммунизмны төзүдә бик тырышып эшлиләр.

№47 (40790) / 04.04.2010 08:40:15

Сез Ил дип Россияне саныйсызмы, Татарстаннымы? Россиядэ без татарларны кешегэ санаган урыс бармы? Без бит гомер гомергэ чэплэшкэле , сасы кыргый татар булдык . Гомерендэ 1 татар курмэгэн урыс та безне жирэнгеч ди. Алар узлэрен татардан остен курэ. Бу минем сузлэрем тугел , интернетта бик куп сайтларга юлыктым. Иренмэсэгез йорэгегезне бозып эзлэп укыгыз. Аларнын ин интелегенты да тыштан матур сойлэшсэ дэ, эчтэн татарга тубэнсетеп карый. Шул Россияне сез мина Ватаным итеп танырга кушасызмы? Э Татарстан иле юк бит. Россияне ашатып торучы мескен хезмэтче генэ бар.

№46 (40789) / 04.04.2010 08:37:53

коммуняга.сталинны,аның идәрә дәверендә яшәмәгәннәр генә,мактый ала.

№45 (40788) / 04.04.2010 08:27:33

Коммунист сез бик наивный икэн. Телевидениенын хэр сузенэ ышанасыз. Шартлауларнын спец службалар эше икэне уйлый белгэн хэр кешегэ ачык. Чечен сугышы алдыннан йортларда шартлаулар оештырып чеченнарга каршы Россия халкында нэфрэт уяттылар да тынычлап сугыш башлап миллионнарны кесэгэ салып куйдылар. Террористларнын берсе дагестан хатыны булган дилэр, килэсе сугыш Дагестанда булыр наверно.

№44 (40787) / 04.04.2010 08:07:27

Зельпе.Бетен бәлә дә шул намуслы кешеләрнең югарыга үрмәләргә теләмәгәннәре аркасында,югарыда сез әйткәннәр барып кермәделәр микән?
Моҗет үрмәләргә кирәктер булдыклы кешеләргә!?
Меты мечты вот ваши сладости.....

№43 (40784) / 03.04.2010 23:28:49

//Үзем, Татарстанда яшим, дип яшим. Булачак татар, бәйсез татар дәүләтендә яшим дип яшим//.

Жаны телэгэн жылан ите ашаган, ди. Яшэгез, жаныгыз телэгэнчэ хыялланып яшэгез. Э мин 90нчы еллар хыялларынын ничек чэлпэрэмэ килуен эченнэн торып кургэн кеше, бэйсез дэулэт дип башка хыялланмаячакмын. Рэсэй дигэн эт авызыннан соякне тартып алып карагыз. Мин реаль тормышта яшим, реаль фактлар белэн эш итэм. Картайдым, акыл утырттым. Элеге реаль тормыш мина кон саен, сэгать саен кайсы илдэ яшэвемне тукып кына тора. Шуна курэ балаларымнын, оныкларымнын монда калуын телэмим. Финляндиядэ дэ татарлар яши. Канадада да. Алла телэсэ, жан биргэнгэ жун бирер эле. Кабатлап эйтэм, беренче буынга бик авыр булыр...

//Шушы ил өчен сез: "Сугыш була калса (ходай курсэтмэсен!), беренче оккупантка бирелэчэкбез бит..."- дип куркып ятасыз. Барып чыктык...//
Куркам да, курыкмыйм да. Оккупация турында сез ни белэсез икэн? Ничек куз алдына китерэсез сез аны? Фанфаралар белэн крематорийга озатырлар дип уйламыйсызмы?
Мин совет морале белэн, батырлыкны, уз иленне яратуны беренче планга куеп тэрбиялэнгэн буын вэкиле. Начармы? Муса Жэлил шигырьлэрен ятлап тэрбиялэнгэн кеше. Шуна курэ патриотлык хислэре эле буген дэ мина кадерле. Лэкин 90 еллар ялганы мине морально утерде. Мин мэйданнарда бугенге власть очен байрак болгап йордемме? Мэкалэдэ сурэтлэнгэн Гелен ваген хужасы очен 1991 дэ Бабайны яклап чыктыммы?
Юк, иптэшлэр. Шуна курэ мин бу илдэ яшэсэм дэ, уземнен туган илем итеп шушы газиз туфрагымны танысам да, балаларымны: "Туфракка минем кебек ябышып ятмагыз", дип устердем. Минем тормышым инде язылган, тамырым жэелгэн. Э балаларнын, алла телэсэ, барысы да алда эле.
hэр туар коне ялган белэн башланган республиканын бернинди бэйсез килэчэге юк hэм булмаячак та! Бер-берсен кутэрэсе урында бугазга-бугаз килгэн татарнын килэчэге бармы? Бэйсез дэулэт, хор мэмлэкэт дип авыз чайкауларны ишеттек инде! Бигайбэ!

№42 (40783) / 03.04.2010 22:45:38

Сарыкларга җавап: Сталин ни өчен кирәк булган дип уйлыйсыз? Сезнең монда язылган мәгънәсез сүзләрегезне Бөек Сталин бер көндә хәл итеп куйган. Метрода шартлауны гына карагыз. Сталин булса, турникет аша үтүче һәр сарык (хәзер түрәләр генә кешегә чутлана - ә алар метрода йөрми) аэропортта самолетка үткәндәге кебек, шикле әйберсе булганда шалтыраучы капка аша үтәр иде. Андый капка ясарга түрәләр акча жәлли. Сталин булса, колхозны тараткан түрәләрне атып, аларның урлап җыйган акчаларына гына да бу проблеманы хәл итәр иде. Ә хәзер колхозны приватизацияләгән председательнең айлык доходы 1-2 миллион икәнен нигә кычкырып әйтергә теләмиләр. Менә террорның тамырын кайдан эзләргә кирәк, хөрмәтле сарыклар.

№41 (40782) / 03.04.2010 22:44:21

Сарык ка №39 (40780) / 03.04.2010 / 22:09
Сарык
Сез, мондый *ник* ка лаек түгел. Сез - акыллы.
Намуслы, гадел адәмнәр правительствога үрмәләми дә, кертмиләр дә аларны анда. Анда - оятсызлар.





Оятсызлар гына түгел, наданнар, наглыйлар, нахаллар. Хәзер өскә үрмәләгән һәрбер надан түрә - үз ишен, үз дустын, туганының баласын, дустының танышын янына ала. Һәрбер урындагы кеше иртән галстук бәйләп өеннән чыгып китә (интеллегент булырга тели), көне буе папка кыстырып берсеннән берсенә үз йомышын э ш лә п йөри.Аларның бит күбесе халык белән сөйләшә дә белми. Эшен организовать итә белми. Андый кешеләр үз кул астына 1-2 белгечне ала. Ул белгечләр “э ш урынымнан кумасалар ярар иде “ дип бөтен бер организаөия эшен алып бара. Чөнки калаганнары эшли белми торган туган-тумача, дус-иш баласы. Аларны куарга да, премиясен кисәргә дә, замечание ясарга да ярамый.
Әгәр безнең илдә һәрбер кеше үз урынында утырса без мондый хәлгә калмаган булыр идек (илдә күпме табигый байлык була торып).

№40 (40781) / 03.04.2010 22:22:55

алар бн эрсез булырга кирэк.оятсызлар-точно!!!бервакыт мина тиешсез урында юлны аркылы чыгасын дип штраф салмакчылар иде,бер хатын бн икебезне тоткарладылар.безнен шэхесне ачыклаган арада ботен кеше теге урыннан йори,без штраф тулэргэ тиеш.хэзер ойгэ кереп тиешле урынга шалтыратам,тулэгэ жыенмыйм дип кычкырдым да киттем,теге апага тулэттелэр тэки.
бу бай бэлэкэй турэ кисэгенэ дэ турэ табылган булыр иде эле,теге абзый точно сарык булган икэн...

№39 (40780) / 03.04.2010 22:09:25

Сарык
Сез, мондый *ник* ка лаек түгел. Сез - акыллы.
Намуслы, гадел адәмнәр правительствога үрмәләми дә, кертмиләр дә аларны анда. Анда - оятсызлар.

№38 (40779) / 03.04.2010 21:51:04

"Мин"гә, Бу сүзләеңә баш иям.
"Бу илдэге хэлдэн мин хич чыгар юл курмим.Инде бу гаделсезлек, ялкаулык,оятсызлык шакшысы эчендэ, тулы бер буын усеп житте. Яшьлэрнен кубесе яхшы яшэуне - кеше башларына басып, изеп оскэ менудэ курэ. Гади кешене - алар кешегэ дэ санамый. Без мона узебез гаепле. Вакытында узебезнен кешелек дэрэжэбезне саклый алмадык.Узе туйса да кузе туймаган ялкау хэерче нэселендэ комсызлык каннан килэ.
Шок. Эгэр син 90 нчы еллардагы ботен бер илне- анын матди байлыкларын гына тугел, жирен,суын,урманнырын да аерым кешелэрнен тарткалап булешеп кесэгэ салуларын дорес хэл дип уйлыйсын икэн - гафу, эйтер суз юк"
Бомжга. "Берэугэ дэ лишнии гемморой кирэкми. Моя хата с краю дип йоргэнгэ барып тортелдек инде. Элегерэк баш кутэрулэр булмасын тагын дип эзрэк куркалар иде. Хэзер ышандылар инде. Пенсионерларнын тавышланмасыннар дип 3 ай саен акчаларын арттыралар да . Хэм ин кызыгы - буш казна белэн. 2-3 елдан бу ил килеп тортелэчэк тагын."
"шәпи" син дә прав.
"элеккеге байлар бик затлы булса 17 ел вакыйгалары булмас иде."
"шок"
"Гафу ит, эгэр дэ правительствога урмэлэу бэхетенэ ирешэ калсан, син дэ шундай ук булачаксын, кешедэн ким булмассын бит инде... Мина уз урыным да бик житкэн, чиста, жылы, йомшак..."
бөтен кеше дә синең кебек түгел. Синең кебекләр аркасында ил шундый хәлдә.

№37 (40777) / 03.04.2010 21:46:06

Зелпе
Искәндәр Сираҗиның: Тауларда яз иде хикәясен укыдыгызмы? Б.Г.дә монда булды. Анда, сезнең сорауга җавап язылган.
Сез һәм башкалар язган әйберләрне ача белмим, ачып караганым бар - күбесе ачылмый.

№36 (40776) / 03.04.2010 21:45:13

Зелпегэ
Мин дэ анламыйм аларны... Эйтерсен, кеше утеру аларга ниндидер лэззэт бирэ. Бу ил белэн гади халык идарэ итми бит!... Монын белэн нинди максатка ирешергэ телилэр?...

№35 (40771) / 03.04.2010 21:07:17

Нигә бу террористлар гади халыкны шартлаталар? Гади халык гаеплемени соң?

http://www.youtube.com/watch?v=DdkuIWd5Mcc

Карагыз әле моны.

№34 (40763) / 03.04.2010 19:47:59

PS.
"Тамыр җәя" Тубыл музена керү белән Ермакка һәйкәл тора, һәйкәл аяк астында кәбер ташы. Аңлатмада: "Күчем һанныкы" (Себер һанлыгының, Искир каласының соңгы һаны) дип язылган.Күчем һанның кайда үлгәнен, кайда күмелгәнен һич кем белми, ә Ермакның аяк астына салырга таш тапканнар. Шушы ил өчен сез: "Сугыш була калса (ходай курсэтмэсен!), беренче оккупантка бирелэчэкбез бит..."- дип куркып ятасыз. Барып чыктык...

№33 (40749) / 03.04.2010 18:17:28

\"Тамыр җәя\"
кайда яшәвен Кигәвн бик дөрес язган. Туган мәмләкәт белән ТУГАН ИЛ тәнгәл түгел. Бу турда язу озак, торак пунктка чыккач,яхшы интернетлы җирдә язымын әле, алла боерса. \"Оккупациядән курыкма, бер оккупантның дәүләтен кабул иткәнсең бит, башка оккупантны да шулай җиңел кабул итәрсең,\"-диясем килгән иде.
Глобальләшү начар түгел, киресенчә, яхшы, илләрнең, чикләрнең җуелуына китерә, \"манкорт\" булмаган халыклар тигезлеккә ирешә.

№32 (40744) / 03.04.2010 16:47:15

Зоопаркта торырга урын бар,ашаталар вакытында,эчертәләр,эшләтмиләр дә әле...........................

№31 (40739) / 03.04.2010 15:58:07

Тамыр җәя хыялый әле пенсия түләячәкләренә дә ышана.

30-40 ел бик озак көтәсе икән! кызганыч 40 елдан кояшым баеган булыр шул...
минем бүген яшисем килә. баланы да бүген үстерәсе. ипотеканы да хәзер түлисе...
үз балама яхшы итеп тел өйрәтү минем дә хыялым.
фәрештәкәй кач бу илдән! ничә ел элек язылды икән кайсыгыз хәтерли.

№30 (40738) / 03.04.2010 15:54:06

Тамыр жэя
Үзем, Татарстанда яшим, дип яшим. Булачак татар, бәйсез татар дәүләтендә яшим дип яшим.
Рәсәй минем телемне, халкымны бетерергә тели икән, миңа аның кирәге юк.

№29 (40737) / 03.04.2010 15:19:25

Глобальлэшу дэ гел начарлыктан гына тормый.
Рэхэтлэнеп кер юу машинасын кулланасыздыр эле. Чит ил машинасында жилдерэсездер. Чит илгэ барып, арка кыздырып кайтасыздыр. саз улэненэ торелгэн ролл ашыйсыздыр. Сез ашамасагыз, балаларыгыз ашыйдыр. Глобаль донья жимешлэре бу. Анысын да онытмагыз.

№28 (40736) / 03.04.2010 15:13:54

соры корт,
э сез кайсы илдэ яшисез сон? Паспортыгызда ни дип язылган,кайсы ил гражданины дип? Эш бит санау-санамауда тугел, э реаль яшэу урыны турында!
Эгэр мин шушы илдэ туганмын икэн, шушында яшим икэн, уз илем итеп мин тагы кайсы илне саный алыйм? 16 гасыр уртасына кадэр булган Казан ханлыгынмы? Болгар дэулэтендер бэлки? Пенсияне мина урда ханнары тулэр микэн? Булнискэ кая йорермен икэн?
Ну, Америка, Торкияне уз илем дип саныйм ди. Хет Марсны сана!Шуннан ни? Минем тору урыным Марста тугел бит!

Сулэп тэ карыйсыз инде кайчак. Исем китэ. 

Шушы мескен илдэ тудым, устем, шушында улэчэкмен инде, фажигам бу минем. Хет эллэ нэрсэ дип санасагыз да, эгэр сез Россиядэ яшисез икэн, сезне дэ шушы ил туфрагына индерэчэклэр. Кунелегездэн Марсиян булсагыз да.

№27 (40735) / 03.04.2010 14:17:31

"Ъ" өстәмә: безнең илебез 1552 елдан бирле юк. Шуңа да карамастан "Тамыр җәя" кебекләр безнең илне оккупироват иткән мәмләкәтне үз иле саный, шулай булгач, башка оккупант килә икән, 30-40 елдан аларның патриоты булырсыз.(Хәзерге голобальләшү чорында "ил" рүрәләргә һәм хәкимияткә генә кирәк, аерым бер тирәлектә халыкны рәхәтләнеп талау өчен).

№26 (40734) / 03.04.2010 13:44:36

нинди ил булсын безнен?илебез юк безнен.

№25 (40733) / 03.04.2010 13:41:53

Оккупант начар булыр дисеңме???
Ирегез иманлы кеше икән,нәкъ шулай, нәфрәт барыкка килә.

"безгә гә" Бик дөрес!Теләгең булса бу илдә дә гадел яшәргә була.

№24 (40731) / 03.04.2010 12:26:45

Ирем зур урында эшлэде, турэ булып та алды бераз, но кунеле чиста булгач, озак эшли алмады, китте. Системага нэфрэт белэн китте. Сугыш була калса (ходай курсэтмэсен!), беренче оккупантка бирелэчэкбез бит... И алла...

№23 (40730) / 03.04.2010 12:23:51

шәпи, 
бер торле уйлыйбыз икэн лэ. Без дэ шулай тэрбиялибез инде балаларны. Бераз куркыта, беренче буынга, балалаларга бик авыр булачак, зато анннан сон нэселен нормаль илдэ тамыр жэя ала.

№22 (40727) / 03.04.2010 10:33:02

кичә танышымны күрдем. 4 курстагы кызы инглиз телен өйрәнә. - тизрәк өйрән дә аннан төкер бу илгә!- дип әйтеп үстердем ди.
бик сагынсаң,картайгач үләргә кайтырсың, аксөякләр кебек,- дип әйткән.
андыйлар аз дисезме? үзенең граҗданнарына төкергән илгә шулай үзенә дә төкерәчәкләр инде..

№21 (40726) / 03.04.2010 10:22:20

Шушы мәгънәсез илдә, хәләл ризык белән тукланып, кешелек сыйфатларын югалтмыйча яши алам икән, артыгы кирәкми.
Гадел илдә яшисе килә дә, тиз генә булмас шул әле.

№20 (40722) / 03.04.2010 09:44:15

шокка га №16 (40698) / 02.04.2010 / 23:53
Өч тиенлек эшеңне өч меңгә сатып та, өч тиенлек пәке белән кешенең байлыгын тартып алып та, өч тиен лек ялган белән иң зур түрә булып та - бәхет килмиячәк. )))
бәхет синеңчә нәрсә ул? гомер буе бер дәрәҗәдә бәхетле булып буламы?
ашарыңа да тиеннәр санаганда, ничек үстерергә бу балаларны дип дер калтырап торганда син үзеңне күпкә бәхетле саныйсыңмы алардан?
ә бүген бик күпләр шулай яши!
татарстанда да шул ук хәл. шушы язма аша диагноз куярга мөмкин!

№19 (40717) / 03.04.2010 08:54:11

Бомжга. Берэугэ дэ лишнии гемморой кирэкми. Моя хата с краю дип йоргэнгэ барып тортелдек инде. Элегерэк баш кутэрулэр булмасын тагын дип эзрэк куркалар иде. Хэзер ышандылар инде. Пенсионерларнын тавышланмасыннар дип 3 ай саен акчаларын арттыралар да . Хэм ин кызыгы - буш казна белэн. 2-3 елдан бу ил килеп тортелэчэк тагын.

№18 (40710) / 03.04.2010 08:15:51

Рәмис, син аның тышкы ягындагы бер случайны гына күргәнсең.Ул бинаның эченә кереп,анда нини \"эшләр\" эшләнгәнен белсәң икән....

Чүтеки керергә кара,кирәксенсәң.
Әмма онытма,керүе 1рубель,чыгуы 10 руб....

Кирәкме сиңа лишнии геморрой?

№17 (40703) / 03.04.2010 01:11:37

шэп язгансын туры
ну белмим теге абзыйлар белэн нишлэргэ может дога кылыргадыр бергэлэп!!!? халык каргышы тошми калмый ул.

№16 (40698) / 02.04.2010 23:53:19

Өч тиенлек эшеңне өч меңгә сатып та, өч тиенлек пәке белән кешенең байлыгын тартып алып та, өч тиен лек ялган белән иң зур түрә булып та - бәхет килмиячәк.

№15 (40697) / 02.04.2010 23:50:48

Шок. Эгэр син 90 нчы еллардагы ботен бер илне- анын матди байлыкларын гына тугел, жирен,суын,урманнырын да аерым кешелэрнен тарткалап булешеп кесэгэ салуларын дорес хэл дип уйлыйсын икэн - гафу, эйтер суз юк

№14 (40693) / 02.04.2010 23:42:19

бөтен кеше дә шулай синең шикелле канәгать булса икән!
ләкин сәләтсезләрнең омтылышлары күпкә биегерәк!
мин үзем ялкаурак. ниндидер сәләтләрем бар, күрегез! дип яратмыйм йөгерергә.
бу начар, чөнки 3 тиенлек эшеңне 3 меңгә сатмасаң син бу заманда беркем дә түгел..

№13 (40691) / 02.04.2010 23:38:24

Бөтенебезнең дә сүзләре, аерым-аерым дөрес. Уртак дөрес сүзебез бармы соң?!. Кем белә?

№12 (40689) / 02.04.2010 23:36:16

Мина уз урыным да бик житкэн, чиста, жылы, йомшак... Э син кутэрелеп, тошеп уйныйсын тугелме?))

№11 (40687) / 02.04.2010 23:30:58

шуңа күтәрелмисең дә инде!

№10 (40686) / 02.04.2010 23:29:39

Нэрсэ сон ул жэмгыять, анлат эле мина шуны!? Жэмгыять - ул син хэм мин, ягъни кешелэр. Мин кеше башына басып кутэрелмим, син дэ шулай эшлэ. Зарланып вакытынны уздырма, син бит эле 35 тэ генэ!

№9 (40684) / 02.04.2010 23:23:03

Шокка
Мин дэ бит 35 яшендэ генэ. Шушы бозык жэмгыят жимеше

№8 (40680) / 02.04.2010 23:19:04

Мингэ
Гафу ит, эгэр дэ правительствога урмэлэу бэхетенэ ирешэ калсан, син дэ шундай ук булачаксын, кешедэн ким булмассын бит инде...

№7 (40679) / 02.04.2010 23:10:20

элеккеге байлар бик затлы булса 17 ел вакыйгалары булмас иде. Наивланма Мин!

№6 (40676) / 02.04.2010 23:00:42

Бу илдэге хэлдэн мин хич чыгар юл курмим.Инде бу гаделсезлек, ялкаулык,оятсызлык шакшысы эчендэ, тулы бер буын усеп житте. Яшьлэрнен кубесе яхшы яшэуне - кеше башларына басып, изеп оскэ менудэ курэ. Гади кешене - алар кешегэ дэ санамый. Без мона узебез гаепле. Вакытында узебезнен кешелек дэрэжэбезне саклый алмадык.Хэзер ботен правительствоны алыштырсан да - шундый ук комсызлар килэчэк. Элеккеге затлы байлар юк бит инде. Узе туйса да кузе туймаган ялкау хэерче нэселендэ комсызлык каннан килэ.

№5 (40667) / 02.04.2010 22:39:47

снайпер, син дә шулай ,баш ияргә дип язгач халыкка ни эшләргә кала соң.
Но халык бердәм тотынса гына тәртип булачак. Болганчык судагы балыкны байлар күптән тотып бетерделәр.Но, хәерче халык һаман моңа ышанмый, алтын балык тотарга өметләнә.Снайпер икәнсең, күрсәт дисятканы.

№4 (40658) / 02.04.2010 22:10:24

Рәмис,дөрес язгансың.Но,безнең халыкны шул дөреслекләрне төзәтерлек итеп тәрбияләү бик авыр булачак.Моны авылына кайтып сарык көтуе көткән кеше генә аңларга мөмкин.
Ә.Ә.Ә Әйе мин үзем дә сарык. Сарыкларга ни өчен сарык икәнебезне аңлата алмаган өчен.

№3 (40656) / 02.04.2010 21:52:39

Карга күзен карга чукымый. Ментлар артык иркенгә чыкты, кеше кыйныйлар, юлларда бәрдереп китәләр. Аларга бернәсә юк судан коры чыгалар. Түрәгә бәйләнә алмый эт шикелле койрыгын болгый аның янында. Болгамаса эштән оча. Мескен абзыйга бәйләнә, аның артында терәк юк бит. Шулай закон алар ягында бернишләтеп булмый.

№2 (40654) / 02.04.2010 21:47:30

иң яхшы иномаркалар безнең түрәчекләрдә икәнлеге барыбызга да билгеле..
иң оятсыз гамәлләр дә бездә гел өстә башлана.
ГБДД чакырсаң да бәхәс абзый файдасына чишелмәслеге көн кебек ачык.
Кабинетлар министрлыгы! )) ачышың шәп!

№1 (40651) / 02.04.2010 21:39:26

Шэп журналист сез, Рамис!

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
ТНВ
Addnt.ru
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Туган як
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Яңарыш
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Идел
Себерке
Өмет
Диләфрүз
Татарстан Язучылар берлеге
comments powered by HyperComments