• 20.11 #Вагаповфест йолдызлары. Филармония. 18:30
  • 23.11 "Көзге моңнар" концерты. Ленин ис.мәдәният сарае. 18.30
  • 30.11 Нәфкать Нигъмәтуллин концерты. УНИКС. 19.00.
  • 30.11 "Кәҗүл читек". Премьера. Кариев театры. 13.00
  • 01.12 Elvin Grey. Play. Татнефть Арена. 19:00
  • 08.12 Резеда Ганиуллина "Җырлыйм! Биим! Шаккаттырам!". Халыклар дуслыгы йорты. 18:00
  • 16.12 "Казан" бию ансамбле концерты. Филармония. 18.00
  • 02.03-04.04 Фирдус Тямаев "Җиде малай идек". Уникс. 17:00
Туган көннәр
  • 20 Ноябрь Ренат Ибраһимов
  • 20 Ноябрь Хәбир Ибраһим
  • 20 Ноябрь Нияз Вәлиди
  • 20 Ноябрь Шәүкәт Галиев (1928-2011)
  • 20 Ноябрь Мәрьям Рахманкулова (1901-1990)
  • 21 Ноябрь Алинә Шәрипҗанова
  • 21 Ноябрь Илдар Халиков
  • 22 Ноябрь Гүзәл Әхмәтова
  • 22 Ноябрь Котдус Дәүләтшин
  • 22 Ноябрь Лилия Сәләхетдинова
  • Казанның Братьев Касимовых урамындагы 82нче йортта 18 кв. м. лы бүлмә сатыла. Бәясе 1 млн 50 мең сум. Якын гына Проспект Победы метросы. Мебель кала. Тел. 89274346400
  • Яхшы хэлдэге норка туны сатыла. 46-48 размер. поперечка. (бик эз киелгэн) 110 менгэ алган идём 55 менгэ сатам Казань. 89083421187
  • Казаннын Роторный урамы, 11 йортында, 3 нче этажда 12 кв.метрлы булмэ сатыла. 4 булмэгэ бер душ, бер туалет. Булган мебель – диван, остэл, холодильник, микроволновка – барысы да шунда кала. идэндэ ленолиум. 1 собственник. бэясе – 670 мен. тел. 89503169494.
  • Балтач районы. Ботлап, ваклап үгез ите сатыла. Ал сан 270 сум, арт сан 280 сум. Казанга китереп бирү мөмкинлеге дә бар. Тел: 89874232810
  • Конопатка эше Балтачтан 89276786281
  • Малайларга 26-27 размер кышкы аяк киеме /демарик/сатыла, карангы-зәңгәр төстә, эче сарык йонлы, бик җылы, ватсапка языгыз, фотоларын җибәрәм 89047619147 Казан шәһәре
  • Яшел Үзән шәһәрендә бөтен уңайлыклары булган 3 бүлмәле фатир сатыла. 5 этажлы йорт, 4 этаж. Бүлмәләр якты, җылы... Ремонты әйбәт. Фатир белән бергә машина кую урыны да бар. Кибетләр, садиклар, мәктәпләр бик якын. Автобус тукталышы да 100 метр ераклыкта. Кухня гарнитуры бүләккә. Бәясе 2400000... Сатулашу мөмкинлеге зур. Тел. 89172221996
  • Яхшы хэлдэге, бер генэ хужада булган чит ил машинасы сатып алам. 89053171491
  • Чистартылган эшкэртерлгэн казлар сатыла, Казанга китереп биру момкинлеге бар) 89506660021
  • Ботлап угез ите сатыла. 280 сум. Актаныш. 89600650720

 

 

 
Архив
 

05.03.2010 Җәмгыять

ЧИТТӘ ТАПКАН БӘХЕТ – БЕР АТНАЛЫК ТӘХЕТ

Америкага акча эшләргә киткән студентларның бер үк вакытта сөйләм телләрен дә чарлап кайтулары турында еш ишетергә туры килә. Шулай ук гарәп илләренә укырга барып кайткан студентлар белән дә сөйләшкәнем бар. “Ни әйтсәң дә, шул мохиттә яшәү, шул ил кешеләре белән аралашу, өеңдә китап укып, грамматика ятлап ятуга караганда күпкә отышлырак инде”, – дигән сүзләргә колак салып, чит илгә (университетта гарәп теле өйрәнгәнгә, Сүрияне сайладым) укырга барып кайтырга булдым.

Сәяхәтем Казан вокзалыннан башланды. Анда Сүриягә китәчәк бер төркем студентлар җыелган иде. Аннан Мәскәү, Внуково, Дәмәшкъ...

 

Аларда уку-укыту системасы бездәгедән бераз аерыла икән. Балалар мәктәптә унике ел укый. Уникенче сыйныфта барлык фәннәрдән дә имтихан бирәсе. Ул имтихан бездәге БДИ төслерәк. Әгәр дә имтиханнарыңны “яхшы” билгеләренә генә бирә алмасаң, “утырып каласың”. Аларда исә “утырып калу ” – гадәти хәл.

 

Университет үзе кечкенә генә бер шәһәрчек кебек. Тулай торак, уку биналары, ашханә, кибетләр – бөтенесе бер урында урнашкан. Университетта атнасына дүрт көн укыдык, өч көн ял иттек. Укытучыбыз безнең белән дәрестә бары тик гарәпчә генә сөйләште. Дәресләрдән соң тулай торакка кереп ашап-эчеп, ял иткәч, бераз телләребезне чарлар өчен, шәһәргә чыгып, җирле халык белән аралаша идек. Мин үземне гарәп телен ярыйсы гына беләм дип уйлап йөри идем, җирле сөйләмне аңлый алмый азапландым. Нишләп әйбәтрәк өйрәнмәдем икән гарәп телен, дип үземне тиргәп ташладым. Соңыннан гына белдем: алар җирле диалектта сөйләшәләр икән. Ә диалект әдәби гарәп теленнән шактый аерыла. Сөйләшкәндә кайбер хәрефләр бөтенләй “юкка чыга”. Шуңа күрә нәрсә турында сүз барганлыгын да аңлап булмый. Әмма рәсми урыннарда, университетта, мәктәпләрдә әдәби телдә сөйләшү гадәткә кергән. Мәчетләрдә дә вәгазьләрне әдәби гарәп телендә сөйлиләр. Безнең телне өйрәнүебез исә кибетчеләр белән сөйләшүдән башланды. Аларда кибеттән берәр нәрсә сатып алыр өчен нык кына сатулашырга кирәк. Хәтта телне бөтенләй белмәүчеләр дә тиз арада гарәп саннарын ятлап бетерделәр.

 

Сүриядә ял көннәре – җомга һәм шимбә. Башта шуңа ияләнеп булмады. Җомга көнне автобуслар, таксилар начар йөри, чөнки бар халык мәчеттә. Гомумән, монда көндез урамда кеше бик аз. Һава эссе, дымлы. Күп кибетләр кичкә таба гына ачыла, кичен халык урамга агыла, базарлар эшли башлый. Мондагы халык җәяү йөрергә яратмый. Автобуска билет бәясе – 10 лир, безнең акча белән 6 сум 50 тиен тирәсе. Бер алган билет белән ике-өч тапкыр йөреп була. Кондукторлар юк, билетны автобус йөртүче үзе сата. Кешеләр автобусның алгы ишегеннән керә, арткысыннан чыга. Монда кешегә ышаналар, шуңа күрә билетларны тикшереп тормыйлар. Пассажирлар да беркайчан да бер билет белән тиешледән артык йөрмиләр. Тукталышларда да этеш-төртеш юк, кешеләр автобус килеп туктамыйча урыннарыннан да кузгалмыйлар.

 

Сүриядә такси хезмәте бик популяр. Түләү никадәр юл узуыңа карап. Берсендә 5 кыз такси туктаттык. Русиядә булсак, бер машинага бөтенебезне дә утыртырга беркем дә җөрьәт итмәс иде. Ә монда ул гадәти күренеш икән.

 

Гарәпләрдә әти-әнигә карата мөнәсәбәткә сокланырлык. Анда бер генә бала да әти- әнисенә каршы сүз әйтми. Гарәпләрдә әни кеше иң зур хөрмәткә ия. Гомумән, хатын-кызга мөнәсәбәт бездәгедән күпкә яхшырак. Бигрәк тә ислам кагыйдәләре буенча яшәүче гаиләләрдә. Табын артында олы кеше ашый башламыйча, ашарга керешмиләр, ә иң ахыргы кеше ашап бетермичә, беркем дә өстәл артыннан кузгалмый.

 

Гарәпләр кунакчыл халык. Берәр гаиләгә кунак килсә, бөтен күрше-тирә бу хакта белә һәм синең белән исәнләшергә кереп җитәләр.

 

Сүриядә без ураза вакытына туры килдек. Ураза аенда урамнар бәйрәмчә бизәлә, ул бездәге Яңа ел алдын хәтерләтә.

 

Гарәп кызларының бер үзенчәлеге бар: үзләре каратут йөзле булсалар да, аксыл йөзле булып күренергә теләп, битләрен акшарлап йөриләр. Күрмәгәннең күрәсе, күргәннең үләсе килә, дигәндәй, безнең кызлар ничек итеп тәннәре шоколад төсенә кергәнче каралырга белми аптырыйлар, ә болар битләрен акшарга маналар.

 

Дәмәшкъ Сүриянең иң зур шәһәре булудан тыш, илнең икътисади һәм сәяси үзәге дә. Без анда бик күп тарихи урыннарда булдык. Дәмәшкътән ерак түгел Гайсә пәйгамбәр телендә сөйләшүче халык яши икән. Ул урын Мәүлюля дип атала. Арамия халкы шул телдә сөйләшүче бердәнбер халык, имеш.

 

Президентлары – Башар Ал-Әсәдне халык бик ярата. Бөтен җирдә аның һәм әтисенең портретлары: уку йортларында, кибет-базарларда, машиналарда, өйләрдә, урамда, тагын әллә кайларда. Кызыксынуымны җиңә алмыйча, сәбәбен сораштырдым. “Безнең илнең бөтен чикләре буйлап сугышлар бара, ә Сүрия бернинди сугышта да катнашмый, тыныч ил булып кала бирә. Илдә тынычлык саклаган өчен хөрмәт итәбез, яратабыз без аны”, – дип җавап кайтардылар.

 

Сүриядән кире Русиягә кайтасы килмәде. Андагы мохит, яшәү рәвеше, кешеләре күңелемне яулады. Анда бер-береңне хөрмәт итү, ярдәмләшү, гел яхшы теләктә булу – гадәти хәл. Кибетләргә керсәң матур итеп исәнләшеп каршы алалар, киткәндә: “Тагын килегез”, – дип озатып калалар. Ул сүзләр тиеш булган өчен генә әйтелми, ә йөрәк түреннән чыга. Аның шулай икәнен күңелең белән сизәсең. Сүрия халкы ачык, киң күңелле. Бездә бер белмәгән кешене үзеңнең өеңә алып кермисең, ә аларда бу гадәти күренеш.

 

Сүриядә өч ай яшәү дәверендә үзем өчен яңа бер дөнья ачтым. Моңарчы мин күрмәгән, мин белмәгән дөньяны. Аларда беренче урында – гаилә, якын кешеләр. Димәк, алар үзләренең киләчәкләре турында уйлыйлар. Сүриядә балалар йорты, картлар йорты дигән җирләрне күрмәдем. Ә бездә алар күпме? Санап бетергесез.

 

Ләкин, ни генә дисәң дә, үз илең, үз илең шул. Нинди генә кимчелекләре булса да, анда кире кайтасың килә, сагындыра.

Рузалия ГАЗИЗОВА
Татарстан яшьләре
№ 28 | 04.03.2010
Татарстан яшьләре печать

 
comments powered by HyperComments

Фикерләр

№42 (38586) / 07.03.2010 20:57:44

5 класс өчен экскурсия булды әле бу, малай

№41 (38579) / 07.03.2010 19:23:21

Ул матур яулык эчендә чәч бар микән - юк микән,
Ак микән, җирән микән,
Керле микән, чиста микән.
Ә чалбар эчендә аяк микән, таяк микән,
Төз микән, туры микән
Бил белән аңлашыла.
Юк икән,
ә-ә-ә хиджап киелмәгән бит, бөтенләй уйланылмаган бит.
Ә мин бит ул бил дигәнне,
бар дип торам, кемгәдер ярармын дип торам.
Үземне бит әле мин
язучы да дип торам.

№40 (38537) / 07.03.2010 13:26:28

ну алайса бәлки "луччы" улны мәкаләнең төп өлешендә түгел, ә мәкалә йанында автор исеме йазылган урын йанында әйтергәдер.

№39 (38536) / 07.03.2010 11:52:17

//\"Ә оештыручыларның исеме ник телгә алынмаган?\" - ул кемгә кирәк, бик аз кешегә, дөрес ийткән.//
дөрес ийтмеген шул.
ничек инде, ул бер көтү студентны анда җыеп алып барганнарга хет рәхмәт әйтмитчә...

№38 (38533) / 07.03.2010 08:52:00

№18 дәге бер сүз белән дә "килешмәйм".
"Интернетка кереп тә бу турыда белергә була. " - анда бит ттарча түгел.
"Автор өчен бу бик зур яңалык булып тоелгандыр." - шуннан нәрсә? менә минга да йаңалык, һәм күп кешегә.
".. башка җылы илләрдә дә шулай. Тик автор бу турыда да белми бугай. Белми торып ник теләсә нәрсә язырга?" - ул башка илләрдә уллай түгел диймәгән бит.
"Ә оештыручыларның исеме ник телгә алынмаган?" - ул кемгә кирәк, бик аз кешегә, дөрес ийткән.

№37 (38528) / 06.03.2010 23:45:45

Суриялелэр бик дини халык булса да, хатын-кызларына "палец в рот не клади" Рэхэтлэнеп базарда сатулашалар да, биик эйбэтлэп сэудэ дэ итэлэр, таксидан да куркып тормыйлар. Уз традициялэрен бик хормэт итэлэр.

№36 (38527) / 06.03.2010 23:44:07

ил
Рәхмәт, шул - дин дәүләттән аерым булуы белән аңлатыладыр инде андый хәлләр.

№35 (38524) / 06.03.2010 23:07:13

ну, шәхес культы бар инде. мисырда да (мөбәрәк), сүриядә дә (әсәд) ...
у, бездәге кебек катастрофик түгел анда.

ну да, кибеттә/кафеда рәисләренең сурәте бар икән - аңа табыну дигән сүз түгел бит.

№34 (38523) / 06.03.2010 22:37:27

күке
(мәгълүмат, рәхмәт)
Кеше, бервакытта да үзен-үзе *бөек* ясамый, тирә-юньдәгеләре шулай ясый.Тагаракны зурайтып, лыкынганчы тыгыныр(гафу) өчен.Аларга барыбер:Галиме, Вәлиме, Путинмы, Сталин-Гитлермы, аерма юк.
Мөселманга потларга табыну ярамаганлыгын беләм дә.Кайбер мөселман илләрендә дә күренгәләп китә, потлар(Садам Хусейн) , портретлар күтәреп барганнары.Мөселман дәүләте булмаү белән аңлатылса гына инде.
ил ничек уйлый икән, кызык булыр иде фикерләрен ишетү(уку).

№33 (38522) / 06.03.2010 22:28:53

Укырга була инде...
ә студентка - плюс бер публикация)))

№32 (38520) / 06.03.2010 22:08:12

куке, торкмэнстанда элекке президентнын портретларын жыеп чупкэ атканнар да, янасыныкын элеп чыкканнар. элекке еллардагы кебек, бары фото гына башка.

№31 (38500) / 06.03.2010 16:58:45

Венерага
"Оксфордка, Гарвардка булса икэн" Амерекадан,Англиядан килгән спецалистлар белән эшләдәм: белем дәрәҗәләре безнең яхшы укыган ПТУ эшчеләренеке тирәсендә, Төркия һәм Словакиядән килгәннәрнеке безнең чама.
Бер язган идем инде: "дәрәҗәле көнбатыш уневерситеты-Индонезия студентына Русия профессоры лекция укый"

№30 (38496) / 06.03.2010 15:31:03

Галим! Студент язмасына нигә бәйләнәсең әле шулай?Миңа мәсәлән ошады язма. мин күрмәгән, белмәгән нәрсәләр турында язган. шәхсән сиңа ошамаганга гына кешене шулай гаепләп буламы?
әллә нинди өлкән журналистлар да бик шаккатырмыйлар әле.бөтен белгәннәре- зур җитәкчеләрне яисә берәр артистны мактау!


Тузан абзый! МәгълүмАт дип языла бу сүз.(ТНВ һәм "яшь" радиолар тәки үз эшләрен эшләде
алардан ничек ишетәләр,шулай яза башлады халык):sm24.
Аннан килеп тагын мине дә аптырашка калдыган нәрсә: ислам дәүләтендә кешене нигә шулай "бөеккә" әйләндерәләр икән чат саен портретларын куеп?
элеккеге Төрекмәнбашы искә төште,чаманы югалтуын язганнар иде шул. тик үзе үлгәч ул фотосурәтләр не кире җыйганнар.

№29 (38492) / 06.03.2010 14:21:04

Сомбел

//Узем Америкада укыдым//
кайларда? ничек?

№28 (38488) / 06.03.2010 11:33:40

//+ юл чыгымы (основная статья расходов)!//
и чо?
кемнең кая бушлай йөргәне бар?
(ну, мине ике ел рәттән алман университетының берсенә бушлай алып барып алып кайттылар инде анысы. берсендә люфтганзада төтен чыгып аварийно вильнюс аэропортына да утырдык. как-нидь может расскажу)

ну так вот. зато анда яшәү-уку - очсыз.

Сомбел - Пелагия
Венера - мисс Марпл

ну а я - Рузалия. капец, весеннее обострение у людей!

+
вообще, у вас претензии какие конкретно? гарәп телен кайда практиковать итеп була, сезнеңчә???

№27 (38485) / 06.03.2010 11:17:19

\"Ич\" - кайсы район диалекты? Ил узенне не выдавай. Сорау: яулык киуче моселман кызларына фотога тошэргэ ярыймы? Жавапны барыбыз да белэдер дип уйлыйм. Автор фотода 2 рэт, сулдан 2. Язмага да - 2 балл.

№26 (38484) / 06.03.2010 10:59:41

Шушы кечкенә язмада байтак мәлгълүмәт бирелгән.Аларны үзебез белән чагыштырып карый алабыз.Мөселман илләрендә хатын кызлар җәберләнә дигән, ялган челпәрәмә килә.

№25 (38481) / 06.03.2010 10:50:20

+ юл чыгымы (основная статья расходов)! Узем Америкада укыдым, акчанын купме киткэнен белэм. А Венера права ахрысы - ИЛ=Рузалия Газизова

№24 (38480) / 06.03.2010 10:45:02

Ил сез бик куп белэсез. Алай-болай рузаЛИя газизова тугелме, случайно дим???

№23 (38479) / 06.03.2010 10:39:10

Сомбел,
удовольствие - $300-400 тирәсе бугай. (уку, яшәү. 3 ай. причём уку чыннан да бар)
+ юл чыгымы
+ ашау-эчү

ул акчагамы? лучшего нет.

№22 (38478) / 06.03.2010 10:36:58

галим,
//Мондый төр профессиональ булмаган \"чүп\"не бастыру кирәкме?//
профессиналь түгел, естессно. бу бит студентлар.

күрше авылдан,
гайбәтче дурак.
//Сүриягә шуның өчен баргандыр әле?//
алар анда гарәп телен өйрәнергә, җәйге практикага барганнар ич.

Венера,
ух ты, продвинутая. ещё немного, и узнаете ещё и про Стэнфорд, Йель. ну и (если по теме разговора, то) Мичиган.
вообще, алар анда ни өчен барганнарын беләсезме? белмәсәгез, гайбәтче дуракка язган җавапны карагыз.


№21 (38477) / 06.03.2010 10:34:41

Илдэ кризис. Кэгазь бетереп утырасы урынга берэр файдалы эш эшлэгэн булса. Тапкан нэрсэ язарга. Ярый, шэп мактанган. Бу удовольствие ничэ сумга тошкэн икэн эти-энисенэ? Бу турыда язмаган что-то. Гадэттэ, юл, тору очен узен тулисе бугай.

№20 (38476) / 06.03.2010 10:20:24

Тапкан икэн кая укырга барырга. Оксфордка, Гарвардка булса икэн. Хэерче илгэ хэерче генэ барса инде...

№19 (38475) / 06.03.2010 10:12:49

Э мин автор фотода икенче рэттэ, сулдан оченче дип уйлаган идем. Мэкалэсенэ (мэкалэ тугел инде бу, просто башка суз тапмадым) курэ шулай тоелды.

№18 (38473) / 06.03.2010 09:59:47

\"ТЯ\" өчен оят!!! Нинди язмаларны бастыралар соң алар? Моны язма дип тә әйтеп булмый. Шунда бардым, шуны күрдем, анда болай, бездә шулай. Интернетка кереп тә бу турыда белергә була. Бу язма авторы бер тапкыр да Казан вокзалында булмаган ахрысы, дигән фикер калды. Сүриядә генә түгел, барлык гарәп илләрендә дә ял көннәре - җомга, шимбә (Мисыр,Марокко,Тунис,ОАЭ һ.б.). Автор өчен бу бик зур яңалык булып тоелгандыр. Дәмәшк турында да, президентлары турында да интернетта кызыграк мәгълүмат та бар әле. \"Хатын-кызларның ак тәнле буласы килә\" дип язган - бу Сүриядә генә түгел, башка җылы илләрдә дә шулай. Тик автор бу турыда да белми бугай. Белми торып ник теләсә нәрсә язырга? Ә оештыручыларның исеме ник телгә алынмаган? Җавап бер - автор аларга рәхмәтле түгел. Соңгы сүз итеп шуны да өстим әле: Бауман урамына чыгып, кешеләр шуны кигән, уңда-сулда шулар-шулар урнашкан дип язсаң нәкъ шундый язма чыгачак. Мондый төр профессиональ булмаган \"чүп\"не бастыру кирәкме?

№17 (38457) / 05.03.2010 23:30:35

//Сөйләшкәндә кайбер хәрефләр бөтенләй “юкка чыга”.//

И-и, мескен хәрефләр... Сөйләшкәндә ничегрәк кулландылар икән аларны? Язылганны ашаганнар што ли?

№16 (38448) / 05.03.2010 22:45:02

кстати, безобразие.
оештыручыларның исеме бер дә телгә алынмаган.
ну как уж?
центр арабской культуры аль-Хадара.
в здании ТГГПУ.
http://vkontakte.ru/club1203491

№15 (38444) / 05.03.2010 22:29:09

булганым юк шул анда.

№14 (38439) / 05.03.2010 22:22:40

комментов в тему дождемся??

удалите этот бред там, а?

№13 (38432) / 05.03.2010 22:10:03

Корпоративтан азрак кәгеп кайтып түбәтәйсез башына илһам иңгән аның!

№12 (38429) / 05.03.2010 22:03:13

Бүген бу язманы туалет яныннан табып алынган кәгазь дип әйтергә була.Ә, киләчәктә шедевр булачак бу язма.А, может?!...
Түбәтәйсез.

№11 (38428) / 05.03.2010 21:48:14

Түбәтәйсез бабай Актанышскийданс,
синең түбәтәең генә түгел, түбәң дә шуыша башлаган ахыры!... 

№10 (38427) / 05.03.2010 21:41:32

"эчеп-тычып чәчеп-түгеп, шырдый-бырдый, килде-китте әкият-мәкият хикәяләр романский язучинский сираҗински буинскийларга, шулай итеп зрявакытюгалткинскийларга."

Үлә-үлә көлгәнски, беткәнски, киткәнски,... Ма-ла-дис!

№9 (38426) / 05.03.2010 21:33:40

"Сүриядән кире Русиягә кайтасы килмәде.

"үз илең, үз илең шул,анда кире кайтасың килә, сагындыра."

Менәтерә вәт. Ата казыгыз күкәй саламы?!)))

Әкият яратучы халыкскийга.
Әкиятнең бетчинские:
Бабайский түбәтәйлинскийдән мүфтинский чалминский чаллинский, казанский, мәскәүский, госманский, равилский, ринатский, рамилскийларга.

Шәкүр мәкүр, синкүр минкүр, Сәрвәретдин балакаем, син карап тор, мин йолкаем.
Килеп чыкты каравылчы, әллә аучы, әллә маучы: “Әббау, -диде, - мәхәббәтсез,- әби калды таһарәтсез.”

Стансинскаядан минусинскаядан танзанийскаяга.
Фәүзиинскаядан малайзийскаядан түркиинскаядан сәхупямальскаяга волжскаяга вяткинская вотякскаяга әкиятнең дәвамы килеп чыгамы юкмы?

Пылт итеп килеп чыккан кызның анасыз әбисинскаясын бесплатно сатыйм мавринский дездемонскаяга, почему - потому что не молилась на ночь глядинскаяга.

Лә хәүлә вә лә куәтә, сөйдергинскаяныкы.

Карт бүкәйгә, карт аюга,бабаюга, безтүбәтәюга миннәнский, синнәнский, аңарданский һәм аларданскийлардан.

Яшьләрский малайларскийларына машиналарда узышканскийларына вә төннәрен бездарно даром не надо уздырганскийларына тоже, ягъни шулай ук.

Пукинский мукинский мочинский сочинский туалетский бәдрәфскийларга, сырхауямальскаяларга волжскаяга вяткинская вотякскаяга беспредельскаяга,
эчеп-тычып чәчеп-түгеп, шырдый-бырдый, килде-китте әкият-мәкият хикәяләр романский язучинский сираҗински буинскийларга, шулай итеп зрявакытюгалткинскийларга.

Ә нищенский “народский кирәкский” зүлмәтский адаштырылганский, караңгыйнский “слушай понимаешьларны” одобрямский, алай гына да җитмәсә кулчапкинский. Почем зря мучинский мутинский путинский, мендельский, шуңа күрә сивильский цирюльникский. Моцартский, чайковский, илһамский шакирский, короче барыбер адашканский. Шуңа күрә эчкәнский- тычканский, карават диванда ятканский, түшәмгә төкергәнский, төкереге кире төшкәнский, шуңа быкырдаганский, чуть ли не свинский. Ящикка караганский. Сарыкский булса, тупланганрак булырский югыйсинский.

Ә шәймиевскийларга шул гына кирәкский, чөнки алар әз-мәз хлеб биргәнский, зрелище- тамашалар күрсәткәнский. Динский народскийны мүфтинский чалминский чаллинский, казанский, мәскәүский, госманский, равилский, ринатский, рамилскийлар аркылы кулларында тотканский. Җибәрәсе килмәгәнский, чөнки коллар кирәкский народский. ММЧлар алар җырын җырлаганский. Почему потомушескийлардан төрмәгә ябылганский. Куркытылып торганский, атканский сүткәнский, прокурорлар белән ялганский. Ментовский нургалинский поддержанский, ягъни ярдәмский. Ни өчен чөнкинский, тагаракскийдан аларга да эләккәнский. Ә барысы да масонскийга эшләгәнский. Потому что пирамидонский, яки мавзолейский.

Милләтчинский халыкский аңламаганский, почемучинский путинский мутинский потомуштинский әхәтский мушинский римзилский разилский вәлиевскийләр барысы да адаштырылганский халыкский народский.

Нищенский народский милләтчинский адаштырылганский, җәлилский һәйкәлский барыбер истуканский, потому что кирәкский халык аңламыйский. Алар хәтта көткәнский памятникский истуканский казанский кирмәнский җиңелгәнский иван грозныйскийдан шуның тирәсендә әйләнәсе килгәнский. Ни өченский чөнкинский мозгалары черетелгәнский, күзләре сукырайтылганский, колакларда лапшинский, коеп төшерә белмәгәнский. Тарихлары ялганский, хәтта докторский, кандидатскийларны защищающаяскаялар да адаштырылганский, айдар хәлимскийлары белән бергә.

Искә төшергәнский ни өченский, чөнкинский ачлык тотканский әз-мәз обиженский ялгышканский: башкорт татарны рәнҗеткинский дип. Ачлык тотканский политический, Аллаһ ризалыгы өчен түгелский. Коръәнне начар белгәнский, аңламаганский , барыбер адаштырылганский, сакал бәләкәйский татарский недельскийдан зурракский, барыбер җәврәйский, галстукский юкский, ә кайвакытта барский, короче чуарский, чуанский чеметкинский. Шуныңский өченский шәймиевский күтенә дә элмәгәнский. Ә халык кирәкский йоклаганский аңламаганский. Короче курыкканский терростический дәүләтский тарафыннанский. Путинский мендельский служинский попский фсбинский мүфтинский чалминский чаллинский, казанский, мәскәүский, госманский, равилский, ринатский, рамилскийларга шул гына да җиткәнский. Үлемне күрә алмаганский, дөньяны яратканский. Короче курыкканский, куркытылганский ринатский мескенский барыбер адашканский.

Ә гәҗитский журнальскийлар су яза да май чыкмый, он суы да тоз суы да юкский. Почемунский потомуштинский служинский. Ә милләтчинскийләр башкортскийлардан гаеп эзләгәнский., потому что адашканский. Лапшаны ашыйсы урынга колакка элгәнский.

Җиттеме икән, дәвамы кирәкмиме икән? Ярап торсын, йоклыйсы бар.

№7 (38418) / 05.03.2010 19:37:40

Актанышский бабай, Актанышлар түбәтәй кимиме, әллә сез генә кимисезме.Сезнең якта хәлләр ничек соң? Тормышлар ничек? Президент алмашынгач, обижайт итмиләрме.Сойләгез әле, су кушмыйча.С.б.т.

№6 (38416) / 05.03.2010 19:24:20

tybeteisez babai actanishskii ayyyy kaia sez????

№5 (38413) / 05.03.2010 18:58:24

Сүриядә, ислам кануннары илендә кызларны җиңел таксида бишәрләп төяп йөртүгә ышанасы килми. Андый илләрдә бит хатын-кыз машина йөртүче белән рәттән дә утырмый дип сөйлиләр, автобусларда да ир-ат бер җирдә, хатын-кыз икенче җирдә була дип ишеткәнем бар. Ә ул портретларның күплеге шулай ук ислам кануннарына кулай түгел.Базарларда сатулашып йөрүчеләр дә шул безнең ил кызлары гына булгандыр, мөгаен...

№4 (38412) / 05.03.2010 18:41:22

Әйтәм бит, барыбер, эчтәлеге бар, суын сыксаң , дип.Суын сыксаң, тамакта утырып калуы да бар инде, әлбәттә.

Әкият яратучы молодежский халыкскийга:
Әкиятнең начальствинские(ягъни башы):
Бер бабай җиткән егеткә кыз эзли ди. Малаен кыйнаган булып кылана ди. Таягы белән сугыпмы суга. Тузаннар очырмакчы була. Илләрне селкетмәкче. Алдапмы алданмакчы.
Бабай имеш хәйләкәәр. Не то что зирәкле, хәйләкәр тек хәйләкәр. Карт бүре кебек булмакчы. Чүлмәкчедән күрмәкче. Түбән очтан югары очка бармакчы.
Ә капка төбеннән җитәр- җитмәс кыз карап тормакчы һәм үз алдына сүләнмәкче, күрмәкчедән чүлмишки: “Чего не хватает бу бабайкага. Җәбрәй что ли?”
Ә хәйләви бабай колакка бикффф сакффф.
Юк түбәтәен, шомбай кебек, кыйгайткандай булып кыланды да ди: “Кызыкай ди сиңа егет кирәк түгел микәй ди, пүкәй, мүкәй тишек күкәй?”- димәкче булып, кыланмакчы булды ди.
Ә кыз әйтмәкче ди: “Нужен пужен, тожен мужем. Кирәк-мирәк, сирәк- мирәк дисәң дә инде, димәсәң дә инде кирәк инде. Ни туда ни сюда бабайка, не понятно, иудайка что ли. Бабаю, почему таягыңны җилпию, артыңнан җил чыгарасың, ком туздырасың?Нәрсәдер что ли булдырасың. Булдырабыз, булдырабыз, имеш димеш.”
Сакалсыз бабай мыгырдануын дәвам итеп : “ Почему да почему, потому что да почему. Әйткәнне дә эшләр-эшләмәс, кушканны да тыңлар- тыңламас, шуңа да кыйнапмы-кыйнамас,”-димәкче. Кыйнаштыргалаштыргалавын һәм уйнаштыргалаштыргалавын дәвам иткәндәй булдыралмаганлыгын. Инде тузан да очмый. Җил дә юк, төтен дә чыкмый, пыш та пыш. Кыз да аптыраганский.
Бабай уңга карагандай, суңга карагандай: уңга карасаң да юк, сулга карасаң да юк. Кыз белән дә аптыраш, ә егеткә дә кыз да кирәк кебек шикелле сыман. Кирәәкский народ что ли. Тыкрыкларга кергәли, артъякларга чыккалый, арткы урманнан югары очтан түбән очка төшмәкче булып кыланмакчы.
Шул вакыт, бер җәлпек өйдән, пылт итеп тагын бер кыз пәйда була һәм тәтелтәпме- тәтелти. “Бабайкаау! Что с ним? В чем делооу? Ник җилпенәсеең? Малайларыңа ни кирәкме, ник кирәкме? Ни ...шин, ни ...хан.”
Ә бабай үз алдына мыгыртаныпмы мыгыртана: “ Чом дело да, чом дело! Кай ара акча җыйган бит, пүрәмид салдырып куйган бит, шалт шәйрадикҗан??? Чикмәнгә карый, тун җылы, бәпчегем.”
Ә кыз тоже колакка сак, нәрсә әйткәнне аңлый. “Ә-ә-ә, опяйт кыйланганский. Опяйт әйткәнне тыңламаганский, кушканны эшләмәгәнский. Сәхнәсеннән төшәсекилмәгәнский, халыкны туйдырганский имешский әнәкский.”
“Тук та тук, бар да тук, туйдырырсың сезне, клоныма җитми. Ә малайлар тоже колакка сак булмакчы, күрмәкчедән бүрмәкче. Ә күзләр сукырский, ә йөрәкләрдә әллә карачкы әллә каракчы.”

Әкиятнең дәвамы “azatliq.org.”та.

№2 (38409) / 05.03.2010 17:54:25

Укып чыктым, тормыш-көнкүреш турындагы хикәяләү: бабыкайлар сөйләгән татар авылын хәтерләтә. Мөгәен, монда сөйләнгән тормышны ислам кануннары тотадыр. Гарәп илләрендә банклар да % алмый бит, бурычка биргән(кредит) акчаның китергән табышыннан гына өлеш ала.

№1 (38404) / 05.03.2010 17:29:32

Бөтен җирдә аның һәм әтисенең портретлары: уку йортларында, кибет-базарларда, машиналарда, өйләрдә, урамда, тагын әллә кайларда. )))
гарәп илләре дә үзгәргән икән.

▲ Өскә
 
Матбугат-инфо
Матбугат.ру
ТНВ
Addnt.ru
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Туган як
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Яңарыш
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Кариев театры
Түгәрәк уен
Татарстан китап нәшрияты