• 13.12 Айдар Рәкыйпов концерты. УНИКС. 18:30
  • 15.12 Ришат Төхвәтуллин. КСК "Уникс". 17:00
  • 16.12-20.12 Данир Сабиров концерты. КСК "Уникс"
  • 24.12-25.12 "Һәлакәткә бер адым" (Премьера!) Тинчурин театры
  • 02.01-03.01 Нәфкать Нигъмәтуллин концерты. Филармония. 19.00.
  • 14.02-23.02 Мунча ташы. Кырыкта да кызыкта. КСК "Уникс"
  • 29.02-09.03 Фирдус Тямаев. Ялгыз торна. КСК "Уникс"
Туган көннәр
  • 14 Декабрь Әнәс Галиуллин
  • 14 Декабрь Нур Әхмәдиев
  • 14 Декабрь Алсу Әбелханова
  • 14 Декабрь Алмаз Сабирҗанов
  • 14 Декабрь Сәет Шәкүров (1917-1989)
  • 15 Декабрь Кави Нәҗми (1901-1957)
  • 15 Декабрь Фәридә Кудашева (1920-2010)
  • 15 Декабрь Данил Гыйниятов
  • 15 Декабрь Габделбарый Болгарский (1884-1927)
  • 15 Декабрь Диләрә Илалтдинова
  • Срочно дворник кирэк 89377734777
  • Туалет, ваннага плитка жаям теплыи пол уткарам, стенага плитка куям, тел.89600325048
  • Казаннын узэгендэ, Назарбаев урамында кызлар очен ботен унайлыклары тудырылган 1 булмэле фатир тэкъдим итэм. тел.89178887888.
  • Казанда.Карбышев 60 адресында 13 кв.м.булмэ сатыла.7 эт.Булмэдэ ремонт ясалган.Куршелэр бик эйбэт.Бэясе 800000.Т 89274084073.
  • Продаётся однокомнатная квартира в центре Актаныша с площадью 26 кв.м.8 904 673 59 09
  • Татар телендә дипломнар, курс эшләре язуда студентларга ярдәм. Тиз арада оригиналь эшләр. 917-885-45-12
  • Туалет булмэсе ясыйм и унитаз урнаштырам. Тел.89196484445 Актаныш
  • Ремонтируем бойлеры водонагреватели 8-960-060-77-38 Актаныш
  • Сборка и ремонт мебели!Тел.89196484445 Актаныш
  • Бергэ квартира снимать итергэ иптэш егет эзлим квартира Габишево ягында) 895066660021

 

 
Архив
 

               

01.10.2009 Милләт

ХӘТЕР АЕ

Кайвакытта кайчандыр якын дуслар булып йөргән кешеңне очратасың. Очрашу шатлыгыннан ах-ух киләсең. Тик бер бәла – исемен хәтергә төшерә алмыйсың. Ул сиңа исемең белән эндәшә, син хәтер сандыгын актарасың, юк кына бит... Шундый да уңайсыз була. Әдәпле кеше булса, синең хәтерсезлегеңне аңлый, сиздермәскә тырыша, кайберләре исә йөзеңә туры бәреп, «шулай инде, әллә кем булгач безнең исемне дә онытасың», – дип, канга тоз сала.

Явыз көчләрнең иң зур хыялы кешеләрнең хәтерен югалтып һәр кушканын сүзсез, карусыз үтәтеп, үзләренә хезмәт иттерү. Укып беләбез – сугыш вакытында фашистлар концлагерьларда әсирләрне хәтерсез калдыру ысулын эзләп, коточкыч экспериментлар ясаганнар. Әдәбиятта хәтерсез калдырылган адәм баласының ничаклы куркыныч, шул ук вакытта мескен җан иясе икәнлеген онытылмаслык итеп бөек язучы Чыңгыз Айтматов сурәтләде. Маңкорт дигән сүзне телебезгә ул кертте. Хәтернең никадәр кадерле нәрсә икәнлеген кешеләр һәрдаим киләсе буыннарның исенә төшереп торалар. Әйтик, урысның «Иван, не помнящий родства» дигән әйтеме, үзеннән башка беркемне дә танырга, белергә теләмәгән адәм актыкларына әйтелә. Минем үземә иң ошаганы татарның: «Киләчәккә бабаңның таягына атланып чап, тизрәк барып җитәрсең», дигәне.

 

Аерым кешеләрнең хәтерләрен югалтуы фаҗига булса, халыкның хәтерен югалтуы – үлемгә бәрабәр. Бигрәк тә кайчандыр фаҗигага тарыган кавем аны хәтерендә сакламаса, яңа фаҗигаларга юлыгып тора. Җиңелүдән гыйбрәт ала белмәгән һәм җиңелү ачысын бүтән татымас өчен көрәшмәгән милләт бетә, югала. Һәм аның бетүе, юкка чыгуына көенүчеләр күп булмый, сөенүчеләр күп була. Аяусыз тарих боларны үз сәхифәләрендә теркәп бара. Агрессив дәүләтләр тарихи хәтерне бетерү өчен ниләр генә кыланмыйлар. Объектив күренеш дип, үз явызлыкларын акларга тырышалар. Хәтта үзеннән көчсезрәк халыкларның юкка чыгуын прогрессив күренеш дип оятсызланалар. Әгәр дә бүген җиңелүгә дучар ителгән халык тарихи хәтерен югалтмаса, аның киләчәге өметсез түгел. Өмет чаткысы һәрдаим иреккә омтылганнарга юлны яктыртып тора, тарихның бер борылышында үзенең рухи бөтенлеген саклап калган кавемгә ирек кояшын күрү бәхете насыйп була. Адәм баласының иреккә омтылу инстинктын гаепләргә берәүнең дә хакы юк. Хәтта без җаны юк дип санаган үсемлекләр дә ташларны тишеп чыгып үсәләр. Асфальтны тишеп чыккан чирәмне кемнәрнең күргәне юк. Үч алуга гына кайтып калган хәтер уңышка алып бармыйдыр. Үч алу түбән җанлы кешеләр гамәле. Әгәр дә син кайчандыр җиңелгәнсең икән, җиңүчедән генә түгел, үзеңнән дә сәбәпләрен эзләргә кирәктер.

 

Октябрь ае татар халкы өчен фаҗигале ай – дәүләтебезне югалткан ай. Җиңелү ачысын гасырлар буе татып киләбез. Ләкин без әле хәтеребезне югалтып бетермәгән халык. Хәтер көне дип билгеләгән көнебез бар. Тәнендә җаны булган  татар ул көнне һәрвакыт истә тота. Үч алу өчен түгел, үзен саклап калыр, онытмас өчен. Тарихчыларыбыз мөстәкыйльлегебезне югалтуның сәбәпләрен эзлиләр. Сәбәпләре төрледер, әмма зурысы – милли идея тирәсендә җыела, берләшә алмаудыр. Безнең өчен иң зур сабак шул, хәтердә шул сабак сакланырга тиештер. Хәтер көнен октябрьнең икесеме, уникесе яки унбишендә үткәрү турында бәхәсләр куерып ала. «Вакчыл» тарихчылар өчен төгәллек заруридыр, тик минем өчен ул алай ук әһәмиятле түгел. Татар октябрьнең ул көненә ничәмә еллар «әзерләнде». Тәхет өчен көрәш, уяусызлык, ваемсызлык, үзара ыгы-зыгыларның апогее гына октябрьнең шыксыз көненә туры килде. Минем өчен октябрь – тулаем хәтер ае. Гает бәйрәменә мөселманнар Рамазан ае буена ураза тотып киләләр бит. Октябрь аенда, минемчә, үзен татар дип санаган һәм татарлыгын югалтырга теләмәгән рухы ирекле кеше, хәтерен югалтканнарга ярдәм итү өчен дәвалану ысулларын өйрәтергә тиештер. Адәм баласы хәтерен һәм өметен югалтмаска тиешлеген, ни кызганыч, күпләребез оныта башлады. Дөресен әйтим, кайвакыт өметсезлеккә бирелеп, кем булып яшәсәң дә барыбер түгелмени дигән уй килеп китә. Тамагың тук, өстең бөтен булса, шул җитмәгән мени? Шуннан уйлыйм-уйлыйм да, туктале, дим, кешене кеше иткән тамак һәм өс бөтенлеге генә түгел бит. Тарихны искә төшерәм – азатлык өчен кешеләр ничаклы көрәшкәннәр. Нигә кирәк булган? Ходай Тәгалә дөньяны төрле-төрле итеп яраткан. Күпме төсләр табигатьтә, нинди генә агачлар, чәчәкләр, хайваннар юк. Нигә әле кешеләр бер төрле булырга тиешләр? Кеше дә табигатьнең бер өлеше – табигать баласы лабаса. Шуларны уйлаганнар соң рухымның бөтенлеген, бабаларымның хәтерен саклыйсы килү теләге тагын да көчәя, үземне ирекле җан итеп тоя башлыйм. Милләте хәтерен югалтмаса, бу дөнья белән мәңгелеккә хушлашсам да, мине кемнәрдер хәтерләр дигән өмет яшәү көчен арттыра. Шуңа күрә октябрь җылап утыра торган ай түгел, яшәү өчен уйлану, рухи бөтенлеккә якынаю ае булырга тиештер.

 

Журналыбыз «Сәхнә» дип аталгач, хәтернең аңа кагылышлы ягына да тукталу кирәктер. Татарны сәхнәле итмәс өчен ниләр генә эшләнмәде һәм эшләнми. Халыкны юкка чыгару өчен икмәгеннән генә түгел, мәдәниятеннән дә аеру кирәк икәнлеген явыз көчләр бик яхшы беләләр. Аларга ярдәмгә килүче маңкортлар да үз арабызда табыла тора. Алар, әлбәттә, маңкорт дигән сүзне ишетергә теләмиләр. Әмма, ни кызганыч, маңкортлар кылырга тиешле гамәлне кылалар. Сәнгатьне акчага гына бәйләп, дөньяга биш тиен аша караучылар елдан ел күбәя. Хәтеребездә без үзебезнең халыкның ничек итеп үз театрын, үз музыка сәнгатен булдыруын, мең еллар буе үз җырын җырлаганын да сакларга һәм югалтмас өчен көрәшергә тиешбез. Кризисларга сылтап, ни югалтканыбызны аңлап бетермәсәк, потыбыз бер тиен. Октябрь ае театрларыбызның җәйге яллардан соң ныклап эшкә тотыну ае да ул. Театр милләт сагында торучы иң уяу сакчы да. Моны хәтердән һич чыгарырга ярамый.

 

 

Туфан МИҢНУЛЛИН
Сәхнә
№ 10 |
Сәхнә печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№39 (24361) / 10.10.2009 15:40:30

Җитди мэкалэ. Э "Мэдэният дөньясы"на килгэндэ мин сентябрьдә аларның беренче эфирларын караган идем. Мина, киресенчэ, яна алып баручылар икесе дэ бик ошадылар, ул урында куп еллар утырган кебек тәэсир калдырган иделэр. Бэхэс тудырган эфирларын курмэдем, кызганыч.

№38 (24329) / 09.10.2009 23:19:23


тнв да суксэлэр дэ, мина баребер \"яшь йорэклэр\" ошады. бигрэк тэ байлар, ни тиле ни акыллы, кызык инде баребер.
аннан, кем белгэн инде ул заманда ничек убешкэннэрен.

№37 (24327) / 09.10.2009 22:12:56

маякчыга, дђлиллђбрђк яз инде син минем исем тирђсендђ буталганда. Шулай минем бердђнбер мђкалђм дђ кайберђњлђр књзенђ бер олау кебек књренђ. њзе нђни булгач.... Ярты ел элек язылган мђкалђм хђтерендђ булгач, мин бик шат. Синен дэ язмаларын шундый хэтерле булсын.


Мондагыларга Твда эшлђњчелђр њзлђре ошамый бит, тапшырулары турында сњз сљйлђмисез

№36 (24324) / 09.10.2009 21:52:00

//сираҗи да яраклашырга мәҗбүр. ул да бит системага кергән. //
кермәсен.
кем кушкан.
ну ладно, единственное оправдание - кризис.
әмма анда акчасын әллә ни түләмиләрдер инде.
кешене тынычландырырлык :)

№35 (24320) / 09.10.2009 20:33:10

Тапшыруны кызыксынып карадым,кызганыч карап бетереп булмады апаратуралар сафтан чыкты,диделэр . Тапшыруда мактау ,бер-берсен макташу булмады. Суз боткасына,мактанышудан узмауга без куненнэн идек инде.Фэрит Б. тэнкыйтне кутэрэ алмады. Искэндэрдэ узе тугел иде.

№34 (24316) / 09.10.2009 18:19:56

хотя..монда ф.р.ның бит гаебе юк. ялыйлар икән, яласыннар..берсе әйтте ич, режиссерга үз фикереңне әйтә башласаң, рольсез калуың да бар дип. этим все сказано. тирәнрәк уйласаң, бездә бит бар система шундый.сираҗи да яраклашырга мәҗбүр. ул да бит системага кергән. кермәсә, үз фикерен язып чыга алыр иде. язалмый шул хәзер. чөнки тнв ипиен ашарга алынган.

да.тыйнак кына утыручы бер-ике артист бар иде тагын. менә алар хөрмәткә лаек.

№33 (24315) / 09.10.2009 18:04:11

ТВ караучы, ә нәрсә сөйләштеләр соң
анда алайса?! даа, артистлар шәп ялый белә дә инде! ике сүзнең бере фәрти рифкатыч иде анда! сирәк кенә марсель хакимыч..короче, гайрәт чикте. кешегә санап йөри идем әле үзләрен.

№32 (24314) / 09.10.2009 18:01:01

Или Илфат Ф. кебек \\\"Мин ТВдан ник киттем?\\\" рухындагы язмалар. Файзрахманов жае чыккан саен шул истэлеклэрен янарта бит.

№31 (24313) / 09.10.2009 17:54:54

Ул тапшыруда, киресенчэ, макташу булмады, мин кызыксынып карап утырдым. Алып баручыларнын хэр соравында ирония янгыраган кебек. Яна башладылар, тагын да ачылырлар эле

№30 (24311) / 09.10.2009 17:36:04

Узып барышлый
Миңа калса ШАХ кына әле.Үз образына тугры калуның юллары бар . 1.ТВ дан киткәч "ТНВ да күргәннәрем" дигән язмалар циклы.

№29 (24310) / 09.10.2009 17:19:01

ТНВ Сиражига МАТ куйды.....

№28 (24305) / 09.10.2009 17:03:19

ТНВның сигналы биик көчле.Бу хәл по тех причинам,була инде ни эшлисең,техника, уатыла.

Ил.

Сираҗи, маладис,чеметтрә әз булса да.

№27 (24304) / 09.10.2009 17:00:56

Камал Камал инде.Миссиясе дә алай ук каравыл кычкырырлык начар тугел.Татарча белми торган режиссер,яки әдәби бүлек мөдирләре генә анда һава торышы ясамый.

№26 (24301) / 09.10.2009 15:50:23

Хөппи,положениесен үзгәртү мәшәкате булачак. 

№25 (24300) / 09.10.2009 15:31:41

Мансур. Оренбур., тагы берне бирергә кирәк алайса.))

№24 (24299) / 09.10.2009 15:26:01

ауыл агае, бер бездә генәдер дигән идем ул сигнал бетүне, бөтен галәмдә булган ахыры анысы.

№23 (24298) / 09.10.2009 15:20:29

Хөппи, син дә тагы дөньядан артта кала башладың: бар инде Фәритебездә андый бүләк!(Тукайныкы, дим)

№22 (24293) / 09.10.2009 14:32:56

арап карадыгызмы инде, романтики, блин.
татар театрының бөек миссиясенә әле дә ышанучылар.

андагы кое-ктолар татарчаны ойойой белә ич алар дип язучылар??!
ишеттегезме инде, камал театрындагы кайберәүләрнең эталон супер әдәби матур тирән мәгънәле дөп-дөрес әйтелешле татар телен?!

№21 (24290) / 09.10.2009 14:23:24

Сираҗи җае чыккан саен берәрне тондырып ала иде ТНВ га, хәзер үзе "боек" алып баручы.Үз табагына төкерә алмый. Бу Ләбибовна тарафыннан "ход конем" булды. Хәзер буре дә борзеть итми,сарыклар да ваемсыз үлән чемченә.

№20 (24289) / 09.10.2009 13:52:00

Хәерле көн Хөппи.Юкачевны искә алып уздылар,тапшыру башында,алып баручылар.Кәмитчеләрдән сүз булмады.

№19 (24288) / 09.10.2009 13:22:34

ауыл агае,валлаһи, сүзләрең хак. мин дә карадым аны..и шаккаттым. беренчедән, алып баручылар үзгәргән ахыры, ләкин начар якка! сираҗиның то ли чын йөземе шундый, югыйсә, гел тәнкыйтьле, үз фикере булган мәкәләләр яза иде ул,ә бу юлысы ялагай мәчегә ошаттым! блондинка кыз сәвсим не к месту кебек, тнв да андыйларның урыны--һава торышында инде. икенчедән, и мактыйлар фәрит бикчәнтәевне, тегесе ничекләр түзеп утыра, исең китмәле! үзе бер театр! аңа сручны тукай премиясе һәм камал театры каршында һәйкәл куярга кирәк! өченчедән, макташып-мактанышып, шау-гөр килеп утырган ул халыктан мин гомерен театрга биргән юкачев хакында бер сүз ишетмәдем, әллә ишетмичә калдыммы? әгәр сүз булмаган булса, шулкадәр ямьсез, шулкадәр.. гомумән, мәдәният дөньясы тапшыруы --бик түбән сыйфатта. гөрләшеп утырасыз килә икән, утырыгыз театрда, ә түгел тв экранында!

№18 (24283) / 09.10.2009 11:01:10

ТНВдан \"мәдәнийәт дөнйасында\" бара иде,буш җауаплардан ахрысы,спутниктан сигнал бетте...Алып баручылар хәзер,молодсилар!
Борнны асты кипмәгән малай,(фәрит),тәнкыйтләүче ханымга җүнле җауап та бирә белмәде,сам дурак, принсепе белән җауабын төгәлләде.Камаллар тәнкыйтне күтәрә алмыйлар,\"кашка тәкәләр\" кеби.
Урыс спектакелләрен Качаловка барып карап була,мескен татар,үзенең классик әсәрләрен,кайда карасын.
Нәҗибәнең җауабы ,сәпсим,шаклар катырды.Шушымы татар халкы,татар теле өчен җан атып җергән гаилә агзасы??Сез мине сүгәсез...
Хәзер күп татар,элекеге артисларыбызның уйнауларын хәтерләмиләр.Ә бар иде бит заманалар,Хәлил Әбҗәлилов,Гәүһәр Камалова.һ.б.һ.б.Алар катнашындагы спектакелләрне карап,хәзерге куелган,шул спектакелләне карасак,күрер идек,кая барып җиткәннәрен...Узган гасырдагы йазылган спектакелләрне,күрәсең,ТНВдан күрсәтергә рөхсәт йук.Всё схвачено.

№17 (24128) / 06.10.2009 20:53:37

Иманай.Кеше акчасын санау яхшы тугел,узебезнекен саклап тоту кирэк.
Тулэмэ мэскэуга,бирма акча.ник бирасын.Куштанланма.Синга кайтмыи ул акча тик тезесеннар Болшоины.

№16 (24123) / 06.10.2009 19:30:56

Егетлэр, Мэскэу "Большой театры"н
тозеклэндеругэ киткэн миллиардлар-
ны табаалмыйсызмы..Эллэ узебезнеке
нэ генэ бэйлэнэ аласыз.."Батыр"лар
Масштабны курсэгез узегездэ оялрсз
Анда безнен акча да бар....
Читкэ миллионнар биреп..узебезнекелэргэ сум да тот

масак.. безне КЕМ..диярлэр..

№15 (24071) / 05.10.2009 19:54:39

Йалгышасыж Нух,сщътзаманында йазучылар шулай халыкка чыгалар иде.Сөйләшеп утралар иде,халык белән.Бөтен йазучы дипутат булып бетте,күзгә күренгәннәре дә йук.Төс битләрен белмибез.Биек койма артында аларның күбесе....

№14 (24044) / 04.10.2009 23:01:48

\"Ялгыз әбидә торып(тыныч булыр)\"

-булыр сиңа, көт...Менә монысы инде халыктан гына түгел, тормыштан да аерылу билгесе бугай))

№13 (24042) / 03.10.2009 09:56:45

...дәуамы.
Ачның күзе икмәктә,тукнының күзе хикмәттә.
Ач эшче,акчасыз ауыл халкы йөрерме соң театрга?Производство туктала,заводлар йабылганда,бу пир во время чумы, булмыймы.Уйлагыз сайлаулар җитә.Ойат кирәк дипутат әфәндебезгә.Халыктан бик нык аерылганга охшаган.Ауылга кайтып,особнякта түгел,Ялгыз әбидә торып(тыныч булыр),фермаларга барып,кыр табакларында булып,томышны дөрес чагылдырып, хикәйәләр йазсаң,вәйт булырсың җегет.Ә болай бармактан суырып йазган,рафинированный хикәяләрең кемгә кәрәк???

№12 (24035) / 02.10.2009 22:53:04

Иркә, сез хаклы. Югарыдагылар үзләре аңларга теләмиме шунда, таләп итәргә кала инде.
«Татарга-татарча уку хокукы!» сыман лозунг ташлап. Татарстаннан Мәскәү Думасындагылар
нинди эш башкардылар инде, Татарстан файдасына?
Бәлки кем дә булса сөйләр?
160 000 эш хакы ди аларның...

№11 (24033) / 02.10.2009 22:40:36

Большой театр - драматический театр тугел беренчедэн. Ул да таркала башлаган иде, курэсен эле анда здоровый хдух саклана. Мин дэ тв дан карап Волочкованын боек биюче дип уйлаган идем. зрэ, кончелэр кугандыр, дип. Ледовый шоуда узен узе мэсхэрэ итуен дэвам итэ.
Э урыс балеты - донья стандарты иде.Без Камал театрын аборигеннар тормышы белэн тагыштыру очен тотабыз.Очсыз булмаса да.

№10 (24032) / 02.10.2009 22:35:00

Авыл агае, сузлэрен белэн килешэм дисэм дэ була.Нэрсэ генэ дмп суксэлэр дэ.

№9 (24031) / 02.10.2009 22:33:00

Эйдэ быелны да хэтер алу даталарынын берсенэ кертик. Татар 10класс тулы хокуклы белем алуын югалтты, дип.

№8 (24029) / 02.10.2009 22:23:02

Өмет чаткысы һәрдаим иреккә омтылганнарга юлны яктыртып тора.
Эх Феузия апага да аяк чалмаса идегез...Берге берге жин сызганып эшлерге иде шул Туфан абыйййййй....

№7 (24026) / 02.10.2009 21:02:51

Иманай, мин дә бит шул турыда.Урланмаса шул кадәр сорамаслар иде,күпме театрга бирергә була?Бирелгән акчаларны эффетивно кулланырга кәрәк.Как бездонная бочка,как не умели они добывать эти деньги,так и не сумеют его тратить.Своим трудом потом добытые денги,ооочень дороги.

Валяй,анурбек,театраллар сугенүдән оеалмый алар,через слово мать.Аңлауымча син дә шул тагарактан тукланасың.Эшләп ашарга кирәк,эшләп,анурбек.Муҗик муенын каезларга оялмыйсыңмы.
Мин манкорт түгел(ИЛ әйкәнчә)могу доказать.Тамырымны 1695елдан беләм.
Вообчем,постановили:театрны хозрасчетка күчерергә,артисләргә minималку,и усё.Моннан соң кәмитчеләр үзләре эшләп ашый башлаячаклар.

№6 (24024) / 02.10.2009 20:07:23

Егетлэр \\\"челтэрдэн\\\" актарып Мэскэу
дэге \\\"Большой театрнын\\\" тозэтелуе
нич миллионга тошуен\\\"авыл агаебыз
га КУРСЭТЕГЕЗ эле.. .............
Байлар(олигарх)акчасы тугел....
БЮДЖЕТ(шул исэптэн без..) акчасы!

№5 (24023) / 02.10.2009 20:06:27

Егетлэр \"челтэрдэн\" актарып Мэскэу
дэге \"Большой театрнын\" тозэтелуе
нич миллионга тошуен\"авыл агаебыз
га КУРСЭТЕГЕЗ эле.. .............
Байлар(олигарх)акчасы тугел....
БЮДЖЕТ(шул исэптэн без..) акчасы!

№4 (24021) / 02.10.2009 19:03:19

\"Авыл агае\"фикерлэрен манкортча(бо
теннэй буш..) булганныктан сина куп язып тормыйм.яхшыны анламассын
Начар(дорес суз)эйтергэ оялам..

№3 (23973) / 01.10.2009 17:39:53

Татар театрының барлыкка килүенә бары 100еллар чамасы.Эрвәлүсиягә кадәр кәмит уйнаучылар, узләре тапкан акчага йәшәгәннәр.Сәүт чорында теәтер пропогандада зур урын алган.Элекеге байлардан,муллалардан көлү өчен бик файдалы инструмент булган.Шуңа аларга халык акчасыннан өлеш чыгарганнар.Хәзер аларның кирәге калмады.
Эрвәлюсиягә кадәр,бай булганнар(урыс байлары)уз акчаларына кәмитчеләрне ашатып тотканнар.
Хәзерге уакытта,шундай чыгымнар куеп,кәмитчеләрне тотарга(будҗиттә акча җитмәгәндә)кирәкме.Уйнасыннар җыйсыннар акча,җитсәсә дә җитмәсә дә үзләренә.Полный сүвиренетлык.Йахшы эшләсәгез халык күп йөрер-акчагыз булыр,начар уйнасагыз-увы,үзегез гаепле,кәмитегез йүнсез.
Әйтәсе сүзем шул,революсиягә кадәр татар халкы йәшәгән театрсыз,харап булмаган бит.
Театрны бетерергә димим,үзләренә үзләре акча эшләсеннәр.Байларның йәрдәм итәселәре килсә, итсеннәр.
Мәсҗеләргә дүләт булышмый, йәшиләр бит халык акчасына.....МӘСҖЕТКӘ акча кирәк,дип думага кермиләр....

№2 (23971) / 01.10.2009 17:28:52

Tufan aghay yaza belae!

№1 (23965) / 01.10.2009 16:05:53

Туфан агай, уйландырырлык язма
бу!

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D
Милли Музей
Фирдүс Тямаев
Шаян
Татаркино
Ханский дом
Балмай
Раяз Фасихов