• 23.10-24.10 "Хыялый" спектакле премьерасы. Тинчурин театры. 18:30 да
  • 25.10-28.10 Ришат Төхвәтуллин. УНИКС. 18:30
  • 26.10-27.10 "Сәлам, Актәпи!" спектакле премьерасы. Кариев театры. 13.00 һәм 17.00
  • 26.10-27.10 "Сәлам, Актәпи!" спектакле премьерасы. Кариев театры. 6+
  • 11.11-12.11 "Казан" бию ансамбле концерты. Камал театры. 19.00
  • 23.11 "Тәртип"радиосының 5 яшьлегенә багышланган концерт. Филармония. 18:00
  • 02.12 "Кем кемне?!" Резидә Шәрәфиева һәм Рафаэль Якупов концерты. Филармония.18.30
  • 03.12 "С чего начинается Родина..." Марина Карпова концерты. Филармония.18.30
Туган көннәр
  • 23 Октябрь Марсель Зарипов
  • 23 Октябрь Дания Гыймранова
  • 23 Октябрь Ленар Сәйфиев
  • 24 Октябрь Софья Гобәйдуллина
  • 24 Октябрь Рәис Шәйхелисламов
  • 26 Октябрь Резидә Галимова
  • 26 Октябрь Раил Өметбаев
  • 27 Октябрь Шамил Садыйков
  • 27 Октябрь Фәрит Таишев
  • 27 Октябрь Рөстәм Вәлиев (1961-2014)
  • 40лет ищу работу Апастово Казань Апастово 89297268953
  • Балагызга вакытлыча тэрбияче(няня) була алам.Студентка Медицинского колледжа. После обеда свободна до вечера. (цена по договорённости) г. Казань Тел: 89393397826
  • Сдается однокомнатная на Бр.Касимовых. 16 тыс, все включено.Собственник. 89196255266
  • Идел буе районында урнашкан 55 балалар бакчасына тэрбиячелэр кирэк. 89276753413
  • песоктан 50кг бушаган капчыклар сатабыз бик яхшы хэлдэ .КАЗАН 8950-314-35-17
  • Актаныш.Продается 1 комнатная квартира,есть погреб.В центре Актаныша,рядом парк,рынок,магнит,дом культуры ,детские сады и школы .Вопросы по тефону.Торг 850.тел.89375814252
  • Актанышта йорт сатыла .ут су газ кергэн.Белешмэлэр очен тел 89600697344
  • Актаныш.Продается 1 комнатная квартира,есть погреб.В центре Актаныша,рядом парк,рынок,магнит,дом культуры ,детские сады и школы .Вопросы по тефону.Торг 850
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Бергэ квартира снимать итергэ иптэш егет эзлим Казанда,89506660021

 

 

 
Архив
 

17.09.2009 Матбугат

"БЕЗ ТАТАРЧА СӨЙЛӘШӘБЕЗ!"

20нче сентябрьдә "Татарстан - Яңа Гасыр" каналында - "Без татарча сөйләшәбез!" дип аталган телемарафон. Яшьләр туган телләрен хөрмәт итәме? Яшь милләттәшләребез татар телен яхшы беләме? Туган телгә мәхәббәтне яшьтән үк ничек тәрбияләргә? Кызыкмы? Әлеге һәм башка актуаль сорауларга телемарафонның алып баручылары - Марсель Әхмәдуллин һәм Роза Әдиятуллина җавап эзли. Ә аларга студия кунаклары ярдәм итә - танылган журналистлар, җәмәгать эшлеклеләре һәм гади кешеләр: тәрбиячеләр, мөгаллимнәр һәм студентлар.

"Без татарча сөйләшәбез!" телемарафоны 20нче сентябрьдә иртәнге 9 сәгать 30 минутта башлана. Турыдан-туры эфир телефоны - (843) 570-50-75. "Без татарча сөйләшәбез!" телемарафоны матбугат һәм гаммәви коммуникацияләр буенча "Татмедиа" республика агентлыгының гранты буенча оештырыла.

---
ТНВ
№ --- | 17.09.2009
ТНВ печать

Фикерләр

№38 (822834) / 18.12.2012 20:36:52

рэ

№37 (23442) / 22.09.2009 14:31:33

Ник сорткэннэрдер безнен язмаларны?!! кемгэдер ошамаган чтоли?

№36 (23392) / 20.09.2009 11:10:32

Тэки туры эфирга элэгергэ туры килмэде мина ул конне.Уз фикерлэрем белэн уртаклашасым килгэн иде.Нихаять элэктем,эфирга чыгам дип куанган идем ,юкка булган икэн. Сорауларым,фикерлэремне инде сойлэшеп узганнар,сары мэтбугат хакында хэзер сойлэшу ,дип чыгармады пульт артында утыручы.Лэкин миннэн сон чыккан ханымда сары мэтбугат хакында эллэ ни эйтмэде. Кэефем бик корылды жэмэгат .Менэ шулай итеп,марафонда катнашырга насыйп булмады.

№35 (23377) / 19.09.2009 19:05:00

эй, кызлар, йолдызлар!
рус теле нинди блатнойлыкны белдерсен инде ул, я!? татфакта гына шулайдыр дим. Нэрсэсе анлашылмый инде анын. туган телне хормэт иту очен, твдан эйтергэ кирэкмени сезгэ, хормэт итегез, дип.Бу эти-эниегезне хормэт итмэу бит инде.Ярый , узегезне гади крестьян кызы дип санарга момкин. Эллэ нинди зур булып куренгэн кешелэр булырга момкин.Беренчедэн бу куренэ генэ, ярый ,монысы яшьлек белэн анлашылып житмэскэ дэ момкин. Лэкин сез эти-эниегезне яратасыздыр бит!!!эни телен кедер блатной санаган тел белэн чагыштырырга момкинме сон!? Ни очен рус теле, э инглиз теле блатной тугел диясем килгэн иде

№34 (23376) / 19.09.2009 18:44:48

Иркэ, фикерегезне жунләбрәк анлатсагыз иде. Минем анлавымча, сез безнен әйтәсе килгән фикеребезне аңлап ңиткермәдегез.

№33 (23361) / 19.09.2009 11:09:07

Татфак студенткалары, 
ул татфак студентлары очен генэ блатнойрак!!))))блатной буласын килсэ, жанкисэгем, "ду ю спик инглиш" дип жиффэр син."ай вант ту кис ю" диген."ю аа май лав" дип остэгез)))))ай вант ю! хэм башкалар

№32 (23360) / 19.09.2009 10:33:03

Кем ул Жэлэй?

№31 (23332) / 18.09.2009 20:12:27

Иии жанашкайларым,рус теле жайлы инде ул силэшергэ...Рус авылынын бер кешесе шэхэргэ килеп,аэропортка юлыккан.Кэнишне ИЛ-18ны кургэн.Авлына кайткач сили икэн: зурлыгын,пропелленын эйлэнгэнен,очып киткэнен-ё..мать,и....мать и на .....Шул шул, жинел ул русча силэшу,яшлэребез дэ жулэр тугеллэр,куп суз кулланырга.Ике оч суз житэ анлатырга, урысча.

№30 (23283) / 18.09.2009 13:25:23

М.Шәймиев үзенең бер чыгышында болай дип әйтә:"Туган телгә мәхәббәтне беренче чиратта ата-ана иңдерергә тиеш!". Минемчә, татар балаларының туган телләрен онытулары, бары тик ата-ана гаебе генә.

№29 (23282) / 18.09.2009 13:01:16

Минем уйлавымча,без,татат телне сакларга тиешбез!!!безне руслар кысалар бит,ә баз утырабыз!!!

№28 (23247) / 18.09.2009 10:10:09

Безнең уйлавыбызча, бу телемарафон яшьләргә бик кирэк. Чөнки телемарафонда кутәреләчәк проблема хәзерге заманда бик актуаль. Куп яшьлэр уз туган телләрендә-татар телендә сойләшергә оялалар, алар уйлавынча, безнең коннәрдә рус теле "блатной"рак тел. Әллбәттә,татар телен хөрмәт итуче татар яшьләре дә аз тугел. Телемарафонны әллбәттә карыячакбыз!

№27 (23238) / 18.09.2009 09:42:09

Иркэ, тошенчэ, хатамны тозэтэм.
Ходай уфылдауны хуп курми, дип эйтэлэр дин эхеллэре, Уразанын сонгы коннэрендэ, зинхар, гонахка батмагыз

№26 (23232) / 18.09.2009 08:41:19

Кычыткан чыпчыгы,
"" эйбер юк мэллэ??? " - нинди кочле стилистика, грамматика х.б.(((( уффф

№25 (23226) / 18.09.2009 08:19:15

Rimma, син журналистмы ул???? сездэ хэзер цензура дигэн эйбер юк мэллэ??? язу стиленне бераз узгэрт инде!

№24 (23198) / 17.09.2009 20:36:26

ауыл агае, 
минем уземнекендэ бар, монысы янасы, улымныкы, куймаган эле.

№23 (23195) / 17.09.2009 20:25:57

ауыл агае,минем хәрефләр бар бит инде, тагы ни җитми? 

№22 (23194) / 17.09.2009 20:16:49

-Татарча сөйләшә белмәгәннәрне ачулану килешмәс,аларның теләкләре бар ана телендә сөйләшергә,уатып җимереп булса да.Белмәүләрендә аларның гаебе дә йуктыр.Ә менә,ана телен йахшы белеп тә сөйләшәселәре килмәүчеләр б-н ни эшләргә?
-Аннан соң,дуслар,әйдәгез татар шрифтын куек капетрларыбызга,ауыр түгел бит.6 хәреф бит,алты гына!!
ИРКӘ,ХӨППИ,РИММА,ШӨПШӘ-төпле фикерләр йазасыз,куегыз инде шул хәрефләрне!!
-Марсель,Роза кирәк эшкә тотынгансыз,чын күңлемнән уңышлар телим.

№21 (23193) / 17.09.2009 20:05:25

Эле тапшыру булмады бит!)))) соныннан отышлы хэм отышсыз якларын эйтербез! Э Марсель белэн Роза нармуль егет белэн кыз бит инде!? чо сез?! ))) икесе дэ позитив, экранда ялт итеп, балкып торалар!


Хөппи, да аксый телем, признаю, урыс мэктэплэрен тэмамлаучыларнын куплэренэ хас булганча урыс сузлэрен кыстырып сойлим

№20 (23186) / 17.09.2009 18:34:16

тешлэрегезне агартмагыз инде Марсель белэн Розага. Тырышалар бит узлэре. 31 узган марафон да бик кызыклы булды.

№19 (23180) / 17.09.2009 17:36:31

Rimma, мин бит тнвга карата әйттем аны! ну... сиңа карата да кулланып була инде аны, язганыңнан күренгәнчә бер дә татарча сөйләшеп йөргән кешегә ошамагансың!мужыт инде яза беләсеңдер анысы...

ярар карарбыз бәлкем. бу марсель дигән малай миңа да ошамый анысы. кылтаеп, телне бозып , авызын җыештырып-кысыштырып..(уф!) сөйләшәме шунда.. эээээээээээээээээээээээээээээээээээээээээээээээээээээ.............----бу тнв стиле!

№18 (23179) / 17.09.2009 17:34:01

Rimma, 
мин ойрэнэбезне шуткы дип анладым.тнв кешесе монда ваще татарча язмый.тамчы-шоу жегете сойлэгэндэ уйланып тора ул, шома тугел анын сойлэм теле теле. Китап теле анда.буген хит ны алып баручы кыз жонглер кебек кулын болгый-болгый, басымнарны дорес эйтми, башта ни эйткэнен анламадым. Логик басымнар да шулай. жомлэ кирэксэ, кирэкмэсэ озелэ. Мин Хоппине щул турыда шаярта дип уйладым)))))

№17 (23178) / 17.09.2009 17:28:54

Күптǝн кирǝк телевидениядǝ татар телен камил белүче ничǝ кеше эшли? 4-5 кешедер мɵгаен.ТНВда Венера Ганиевада шǝкертлǝре кунакта булган тапшыруны карап шак каткан идем.Бер шǝкерте исемен хǝтерлǝмим бер җɵмлǝ сүзне зуур кыенлык белǝн шпаргалкага карап укыды неужели ɵйдǝ ятлап килеп булмый иде шуны.Димǝк аныӊ режиссеры да белми татарча шуны эфирда күрсǝткǝч

№16 (23175) / 17.09.2009 17:17:53

Исеме эйбэт марафоннын, \"татарча сойлэшергэ ойрэнэбез\" дигэн тэкъдим отстой!
\"Без (мин) татарча сойлэшэм\" уже бренд бит инде, уйлап торасы да юк, рэхэтлэнеп смайликнын да куллансыннар, ин мохиме чтобы проектны не запороли! Кызыклы хэм практик булсын ул!

Марсель Ахмадуллинны яратам, но тапшыруын яратмыйм! Гафу ит, Марсель)))
\"Тамчы шоу\" - это позор нашего телевидения))
балаларнын акыл, белем дэрэжэсен тугел, э кто скока запомнил, и кто быстро нажал кнопку буенча билгелилэр. Зубрилалалар и занудалар тапшыруы ул!
Анын кайбер тапшыруларын инетка колэр очен элэргэ кирэк. Чын камеди клаб ул))
Бермэл карап утырам. Бирем. рэсем курсэттелэр. Марсель \"Рэсемдэ нэрсэ тасвирланган?\" дип сорап та олгермэде ин житезе тоймэгэ шапылдатып басты да: \"Бу татарнын борынгы хэм ин яртакан бэйрэме Сабан туе\" диде де и пошел информативный никому ненужный словенсныыыый понос....
\"...Сабан туе 9 нчы тапкыр федераль дэрэжэдэ уздырылды, ул Йошкар-Ола, Димитровград, Эстерхан, Ижау, Мэскэу, Чилэбе....х.б шэхэрлэрдэ узды. Быел аны Ульянда билгелэделэр. Ульянда узучы федераль Сабан туена 35 Русия регионнан хэм 5 чит илдэн кунаклар бар иде.Барлыгы сабан туенда 60 мен кеше катнашты... х.б.\"

Писец)) Моны карап утырганда минем мием шартлый язды)) чонки мин бу турыда язгнаным да булды, лэкин бу саннарны истэ калдырмадым. Пычагыма кирэкме ул?))

Лэкин ин мохиме соныннан булды. Жавап дорес булмады!!!!! Рэсемдэ сабан туе бэйрэме тугел, э сабан туена БУЛЭК ЖЫЮ йоласы курсэтелгэн диде алып баручы.

бу эйбер мине аяктын екты... мин улдем)))
Соныннан шушы ук хислэрне шушы ук вакытта \"Тамчы шоу\"ны караган Данил Сэфэровнын та кичергэне билгеле булды

ул бала ни очен шул кадэр сойлэп эшерелде икэн!?)))))))))

№15 (23164) / 17.09.2009 16:32:38

Кычыткан чыпчыгы, 
ну ярар инде,)))))) бу язма тугел. Сойлэу!Сойлэшкэндэ шулай сойлэшенелэ ич. Мин тел белэм дидем. Язучы димэдем.Кирэк булса, редакциялэп була бит аны.

"Бу мескенне башка жирдэ бутэн беркем анламаган ахры тоелды мина."
Менэ монысы татарчамы, ничэле куясын!? Элбэттэ, басмага язсам, шулай язар идем.болай уй килу тэртибе белэн.Мин бит куптэн русча уйлыйм. Конкурештэ, уйланылмыйча сойлэгэндэ алай чыкмый. Кичэ эшлэдем, интертат ифтарына барырмын дигэн идем, кара кузлек киеп. Соныннан гына эйтергэ уйлаган идем. Но график не совпал!

№14 (23159) / 17.09.2009 16:05:51

Иркэ, 
Бу мескенне беркем бутэн анлаучы булмаган ахры башка жирдэ кебек тоелды мина.

асубы шушы жире анлашылды мина!
чыктым аркылы купернен озынайтылган варианты

№13 (23157) / 17.09.2009 15:53:15

Хөппи, 

№12 (23152) / 17.09.2009 14:46:34

ну вот, тнвлар нәкәнис минем сүзгә дә колак салган! тик бу телемарафонны башкарак, ягъни болайрак исемлисе иде: "Без татарча сөйләшергә өйрәнәбез!"

№11 (23140) / 17.09.2009 12:09:31

Казаннын татар гимназиялэрендэ укучы яшь кызларын, жегетлэрен чакырыгыз. Тик барысы тамчы-шоудагы кебек алдан ятлатып, мылтыктан аткан кебек ты-ты-ты булмасын. Табигый, ничек бар шулай. Житешкэне, житешмэгэне. Ул ышандыра. Тамчы шоуыгызнын эчтэлеге кинэймэдеме эле, татар халык мэкальлэреннэн тыш тагын нэрсэлэр сорыйсыз!?

№10 (23139) / 17.09.2009 11:54:44

Анурбик, 
о-о-о ул Марат Эхмэтовны минем апам бик ярата. Хэтта аны президент итеп курэсе килэ. Чынлап та урнэккэ лаек кеше ул яктан.

№9 (23137) / 17.09.2009 11:50:01

Форсаттан файдаланып,.бу чарада
куренекле шэхеслэребез.аларнын балалары...бэлки телебезгэ ихтирамлы..о н ы к л а р ы халыкка куренсен иде..АвылХужалыгы Вэзиребез М.Эхмэтов уз ана телен искиткеч белуе остенэ гармунда уйнавы..
Кыскасы бу кирэк чара ЮГАРЫ дэрэжэдэ утсен иде.
Балаларны кубрэк к у р с э тергэ!

№8 (23136) / 17.09.2009 11:48:37

К сведению некоторых, возомнивших себя знатоками в, 

рус телен дэ, татар телен дэ камил белэм, Аллага шокер. Укытучылар бик эйбэт иде. Инглиз телен дэ анлашып була. Берконне бер клиент килде дэ ,кулларын болгый, болгый.Гадэттэ, телсезлэр шулай сойлэшэ.Берни анламыйм кул-болгауларыннан.Englannd сузе дэ телсэзлэрнен могрэве кебек тоелган икэн башта.Сумкасыннан разговорник тартып чыгаргач, анладым англичанка икэнен. Шуннан бар да анлашылды. Ыспасиба, ыспасиба, дия,дия елмая-елмая китте чыгып ахырда.Борыла-борыла. Бу мескенне беркем бутэн анлаучы булмаган ахры башка жирдэ кебек тоелды мина.
Лэкин эштэ русча смойлэшергэ туры килгэч, бер-телдэн икенче телгэ бер суз дэ кыстырмыйча кучеп булмый. шул гына. Суз кысылу -ул русча яисэ татарча белмэгэннэн тугел кадерлем.

э менэ синен гадэти кешегэ кадэр усэсен бар. Бэлки син гадэти булмаганнар арасындадыр, анлашып бетмичэ коммент язасын.)))Алар арасында синен кебеклэр куп. Лэкин акыллылары да житэрлек.

№7 (23128) / 17.09.2009 11:11:51

Спасибо, разъяснили, может теперь понятно о чем я!!!

№6 (23126) / 17.09.2009 11:09:37

К сведению некоторых, возомнивших себя знатоками в, 
я как раз именно об этом. Об обычных людях. А не о простык!

№5 (23123) / 17.09.2009 11:04:36

зх, 

ну-ну. ә тамчы-шоу иң яхшы тапшыру!

(Римма, ну подтверди. так ведь??!:)

№4 (23121) / 17.09.2009 10:54:07

Бу егет (Марсель Эхмадуллин)Тамчы-шоуны бик матур алып бара. Татарстан ТВсында татарча ин матур сойлашуче яшьларнен берсе!

№3 (23119) / 17.09.2009 10:39:08

***4
Tapshyruny shushy cibaer parlarnynh alyp baruy wze wk oemetlaenderae.

Иркэ, запомни:
Гади - простой, обыкновенный.
Гадэти - обычный.

№1 (23114) / 17.09.2009 09:38:24

"гади" кешелэр эллэ ни майтара алмаслар.Гади кешелэргэ 4класс татарча белем тэкъдим итэлэр!!!Гадэти кещелэр исэ бик купне булдыра алалар. Ботен нэрсэ менэ алар кулында.

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D
Милли Музей
Шаян
Ханский дом
Татаркино