• 28.03 Айгөл Сагынбаева. Филармония. 18.30
  • 28.03 "Шәй-бу! Шай-бу! премьера. Кариев тетары. 18.00
  • 29.03 "Шәй-бу! Шай-бу! премьера. Кариев театры. 18.30
  • 30.03 Әнвәр Нургалиев "Бәхет сере". УНИКС. 14:00
  • 01.04-02.04 Зинира һәм Ризат Рамазановлар концерты. Филармония. 18:30
  • 01.04-02.04 Данир Сабиров концерты. УНИКС. 18:30
  • 06.04 Сиринә Зәйнетдинова һәм Рөстәм Насыйбуллин концерты. Филармония. 18.00
  • 11.04 Булат Нигъмәтуллин концерты. Филармония. 18:30
  • 13.04 Дуслык күпере. Пирамида. 17:00
  • 17.04 "Мунча ташы" театры. Филармония. 18:30
  • 26.04 "Зур концерт" тамашасы. УНИКС. 18:30
Туган көннәр
  • 26 Март Марсель Әхмәтҗанов
  • 26 Март Вадим Лигай
  • 26 Март Светлана Говорунова
  • 26 Март Абдулла Дубин
  • 26 Март Рабит Батулла
  • 26 Март Данис Зарипов
  • 28 Март Ренат Әюпов
  • 28 Март Фирүзә Җамалетдинова
  • 29 Март Рөстәм Абязов
  • 29 Март Илфат Фәйзрахманов
  • Бик эйбэт юа торган Гринвей салфеткаларына заказ жыям. Барлык сорауларыгызга жавап бирэм. Ерак ара киртэ була алмый. 89274242952 ватсап
  • 2.0×1.6 размерлы яхшы хэлдэге кровать сатам,матрасы белэн бергэ. Бэясе 5.500.ДК.Химиков куршесендэ.89272469637
  • Яхшы хэлдэге МТЗ тракторы сатыла. 2008 елгы. Яна КУН 10 ( сэнэк хэм чумеч белэн) Бэясе 760000 89600386415
  • Актаныш. Челтэрлэр сатыла. 89625646471
  • Массаж ясыйм, кыйбат түгел. Казан, 89053155740
  • Казанда электроплитэ идель сатам бэясе сейлэшу буенча 89173931425
  • Арча районы асрар өчен 2 бозаулаган сыер сатып алабыз, ак төстә 89196882154
  • Две работающие девушки татарки с маленькой собачкой весом до 4кг Срочно снимем 1комнатную кв,гостинку.своевременную оплату,порядок и чистоту гарантируем.тел.89520483824; 89274622846.город Казань,районы все рассматриваем кроме Авиастроительного района.
  • Сдаю посуточно 2 комнатную квартиру в Центре (2 тыс.) 89276766077
  • Массажистка эзлим мед образование белэн ойгэ килеп ясарга татар хатын кызы булсын тел.89178840723

 

 

 
Архив
 

08.09.2009 Хатлар

ТӘҢРЕЧЕЛЕК БЕЗНЕҢ ЮЛМЫ?

Халкыбыз Ислам динен рәсми рәвештә 922 елда кабул иткән дип санала. Әмма, кайбер тарихчылар фикеренчә, әлеге дин Идел Болгарстанында аңарчы ук күпмедер дәрәҗәдә таралган булган. Шуңа күрә, имеш, тәңречелектән мөселман диненә күчү тиз һәм зур корбаннарсыз узган. Бәлки кайберәүләр белеп тә бетермидер, әмма мең елдан артык вакыт үткәч, бүген, тәңречелек яңадан баш калкытып маташа.

Борынгы тәңречелек

 

Тәңречелекнең барлыкка килүе халыкның тормышны таный белә башлавы белән бәйле. Әлеге дин буенча, кеше – табигатьнең бер өлеше, ә  тәңречелек табигатьне илаһилаштыра.

 

Борынгы төркиләр табигать күренешләренә табынганнар. Алар табигатьне җанлы күренеш дип кабул иткәннәр. Тәңре дине төркиләргә мәрхүм бабаларының рухын хөрмәт итәргә кушкан, тереклекне тоярга, аның белән гармониядә яшәргә өйрәткән. Тәңречелек сихер, шаманлык, тотемизм күренешләре белән үрелеп барган. Безнең бабалар Тәңредән имин көн сорап йокыдан уянганнар, аңа рәхмәт әйтеп йокларга ятканнар. Бу дин аларны яздан – көзгә, көздән – язга керткән. Алар Тәңрегә дога кылып иген иккәннәр, мал көткәннәр, корбан чалганнар. Тәңре әләме астында Кытайдан алып Римга кадәр халыкларны буйсындырганнар, дөньяда тиңе булмаган Сөннәр иле, Төрки каганат, Кубрат дәүләте, Идел Болгарстаны кебек империяләр төзегәннәр...        

 

Бүгенге тәңречелек

 

Интернетның “Вконтакте” сайтында актарынып утырганда, исеме белән үзенә җәлеп итүче “Таңбатыр” төркеменә тап булдым. Битнең башына “За Содружество и Солидарность финно-угорских, тюркских, монгольских народов... Возрождение и Развитие традиционных национальных религий...” дип язылган булгач, кызыксынып карап чыктым. Барлыгы 700дән артык кеше бар икән монда. Тәңречелек турында үзара кызып-кызып бәхәсләшәләр, фикер алышалар, фотолар урнаштыралар. Төрки, фин-угыр, монгол халыкларының барлыкка килүе, әлеге халыкларның бөек лидерлары, традицион милли диннәр һәм башка бик күп нәрсәләр турында сөйләшәләр. Әлбәттә, үз үткәнеңне онытмау изге гамәл. Әмма, болай да берләшеп бетә алмаган татарның Тәңре диеп, тагын бер ботагы аерылып бара түгелме соң?.. Тыныч кына биш вакыт намазын укыган Ислам дине кайсы ягы белән комачау итте икән?

 

Чаллыда чыга торган “Безнең юл” газетасының (№2 , 2005 ел) мөхәррире Дамир Шәйхетдин бу турыда менә болай дип язган: “Билгеле булганча, тел ике очракта гына чын мәгънәсендә яши ала. Беренчесе – бәйсез милли дәүләт булу. Икенчесе – халык үз милли динен тотырга тиеш. Төркиләр өчен милли дин булып тәңречелек тора...”

 

Безнең милли дәүләтебез юк, димәк, Шәйхетдинчә, милләтебез милләт булып калсын өчен, ул әйткән ике очракның соңгысын кабул итәргә кирәк. Аллаһ белән бәйле булган нәрсәләрнең һәммәсен дә Тәңрегә алыштырабыз – һәм вәссәлам!  Бик җиңел һәм уңышлыга охшаган теория. Әмма миңа әлеге фәлсәфәдән бер әйбер аңлашылмый. Бу күренеш – ясалмалылык, ә бу дин – ясалма дин булып чыга түгелме соң? Чөнки, кемгә яки нәрсәгә булса да табыну – Аңа ышануны, Аңа инануны таләп итә. Ягъни, алдыңа ниндидер бер үзмаксат куеп кына Аллаларны алыштырып булмый. Әгәр дә кемдер бер диннән икенчегә күчә икән, бу акыл белән уйлап эшләнгән эш түгел, ә җан сусавы булырга тиеш. Ә инде догаларның гарәп телендә булуына бәйләнсәк – монысы гомумән мәгънәсезлек. Доганы теләсә нинди телдә кылырга була. Дөньяны юктан бар итә алган, җирдәге һәрбер күренеш, һәрбер кеше белән идарә иткән Иллаһи зат татарча гына аңлыйдыр әле. Һәм гомумән, монысы – Тәңре, монысы – Бог, монысы – Аллаһ дип аеру үзе үк дөреслеккә туры килми, минемчә. Ул – бер генә, бердәнбер. Гарәпләр аны Аллаһ Тәгалә дип атаса, фарсылар – Ходай Тәгалә дип атыйлар. Ә татарлар Тәңре дип атый ала һәм монда бернинди ялгыш булмаячак. Аллаһ Тәгалә һәм Тәңре – болар икесе ике нәрсә түгел, ә бербөтен.

 

Ислам – бик матур, гүзәл һәм чиста дин. Ул безне биш йөз еллык коллык дәвамында милләт итеп саклап килде. Ислам безне гыйлемле итте. Без Ислам өчен яндык, көйдек. Бүгенге заманда дин һәм милләтнең ике тармакка бүленүе – икенче мәсьәлә. Әйе, мәчет-мәдрәсәләргә урыс теле үтеп керә башлады... Бу проблема бар һәм аны кичекмәстән чишәргә кирәктер. Әмма Тәңречелеккә кайту юлы белән түгел. Юкса, безгә камнар һәм шаманнар заманына кайтырга, вафат булган ир-ат милләттәшләребез янына атларын, хатыннарын үтереп күмәргә туры килер...  

 

Рүзәл МӨХӘММӘТШИН, ТДГПУ студенты
Татарстан яшьләре
№ 29 | 08.09.2009
Татарстан яшьләре печать

comments powered by HyperComments

Фикерләр

№116 (860287) / 21.11.2013 15:33:35

№115 (46716) / 08.06.2010 15:29:34

Бездәге тәңречелекнең башында Бәзертдинов иптәш тора дип истә калган.Рүзәл ни өчендер аны телгә алуны кирәксенмәгән.Бер газетада аның күләмле генә мәкаләсе дә чыккан иде.Аныңча бераллалык инкярь ителми.Бәлки барлык татарлар да ислам динен тотса,мәчетләргә йөрсә, бу хакта сөйләп торуның кирәге дә булмас иде.Татар буларак гореф-гадәтләрне сакласалар да, үзләрен атеистларча тотучылар белән ни эшләргә.Аларның беркадәресе тәңречелек юлына баскан очракта да татар өчен зур хәвеф булмас иде.Керәшен кардәшләребез белән бик матур яшибез бит әле.Бу очракта да толерант була алырбыз шәт иншалла.Иң мөһиме кеше татарлыгыбызга тугрылыклы, табигатькә сакчыл, миһербанлы булып тәрбияләнә.Йолаларыбыз мәсьәләсендә уртак фикергә килергә була.Хатыннар да,атлар да исән булыр.Ислам динебез турында да уйланырлык урыннар бар.Муллаларның яшь буынга,белемле милләттәшләргә уртанчы гасырлар дәрәҗәсендәге вәгазь укулары бик сәер күренә.Гаепләп әйтүем түгел,аларга да заман таләп иткән биеклекне яуларга тырышырга кирәктер.Коръәнне үзгәртмичә әлбәттә.

№114 (36892) / 23.02.2010 13:50:09

Мондагы сөйләшүләргә соң булса да бер нәтиҗә ясап әйтер сүзем бар. Монда Рамай исемен күргәч, кызыксынып укып чыктым. "Әллә Рамай акылга килдеме икән", дигән фикер монда язылган фикерләрне укырга этәргеч ясады. Баксаң Рамайны инде чиреннән берничек тә коткарып калып булырлык түгел икән инде. Инде "явный кризис" башланганы күренә.
Чынлыкта безнең бабайларда "тәңречелек" дигән аерым дин булмаган. Тәңре сүзе ул шул ук Ходай дигән кебек Коръәндә телгә алынмаган Аллаһы исеме, Ходай - фарсы телендә, Тәңре - төрек телендә. Хәтта Кол Гали дә үзенең "Кыйссаи Йосыф"ында болай ди:
Укыганнар, тыңлаганнар дога кылыр,
Бу зәгыйфь кол дога көтә, Тәңре белер,
Дога белән күп гөнаһлы кичерелер,
Ярлыкауга алар лаек булыр инде.

Йа Ходам, бу кол хаҗәте сиңа мәгълүм,
Мин зарлының мөнаҗәте сиңа мәгълүм,
Йа рәхмәтлем, йа шәфкәтлем, кылма мәхрүм, -
Ахыр тында миңа иман син бир инде.

№113 (35797) / 13.02.2010 23:26:11

Ничек ярамасын ди , аның да теле бар бит))) Ф.Эмирхандагы \"татар кызы\" лары 20 нче гасырда калды, 21 гасыр бит Хөппи

№112 (23203) / 17.09.2009 21:11:43

ярый.

№111 (23197) / 17.09.2009 20:31:29

әссәләмәгаләйкүм дип хатын-кызга исәнләшергә ярыймы ул? кем белә?

№110 (23081) / 16.09.2009 20:39:07

Динарга
булган хал. Ани сойладе. Марий Эл якларында танречелек кин таралган булган. Бер авылнын танресе ут булган. Бер коры жайне бу авылда пожар чыккан, яшьлар су артыннан чаба башлаганда картлар боларны туктаткан. Бу бит безнен алла, танре, аны туктатырга ярамый диган.
Шулай ботен авыл белан утка карап торганнар, берсе да сундермаган уткынны. Ботен авыл янган.
Бу авылнын фажигасен белеп, даулат шефство очен бер нефть компаниясена бу авылны бирган. Нефтьчелар бер жайда ботен авыл очен яна йортлар салган.
Картлар шунда айткан да инде: курдегезме? безнен алла безга ничек ярдам итте...

№109 (22999) / 15.09.2009 22:27:59

Белмәмеш
Белмэмеш!!?

№108 (22986) / 15.09.2009 20:46:50

Скалпел, анын авылында нинди дин тоталар икән? ул үз авылындагыларын тәңречеккә авыштырып, исламнан биздереп бетермәдеме икән?

№107 (22962) / 15.09.2009 12:53:36

ауыл агае син язшы кешегэ ошагансын яхшы кинэшлэр бирэсен. белмим тагын, кеше карбыз тугел инде кунелендэгесен куреп булмый.
Все таки Рамай авылына кайтып килсен кунакка туган жир барыбер сагындыра ич

№106 (22951) / 15.09.2009 04:45:51

Тынычланыгыз,дуслар,тынычланыгыз.Сезгә кадәр дә йазучылар бар иде,сездән соң да булыр.Аларның да төрлесе булды...Кайусы сатты,кайусы сатылды-күбесе корсак өчен йәшәде.Карга кычкырды,сндугач сайрады...Талашмагыз,кеше гөмере бик кыска,в маштабе веков.

№105 (22948) / 15.09.2009 02:43:52

.Менэ скальпель ,танк хэм башкалар икен шул пластикадан !!икен 1, ел утсэ дэ писклявыйжырлары узгерми!!!

бездэ татарларда мондый сойлэм юк!!!
охо бездэ дип сули ...
рты татарстан корылыкка бетеште!!--......

ыслуш Рамай мин сине куарга йормэдем танк та сине куарга телэми

№104 (22921) / 14.09.2009 13:26:03

Рамай, булды, тынычлан, акыллы бул, пычрак атышма. Синен хезмэтенне кургэн кеше курэ, курми икэн, ана исен китэрлек кеше тугел лэ син!

№103 (22920) / 14.09.2009 13:21:51

эйдэгез инде 1000 чакрымга авылыма депортировать итегез инде!минем авыл ,миннэн башка да горлэп яши.терлекчелэк тэ игенчелек тэ горли ,корылык та безнен авылны ала алмады !ярты татарстан корылыкка бетеште!!155 Йортнын 130 да икешер-очешер спутниковый тарелка -тнв ны,бстны хэм нтв ларын рехэтлэнэп карыйлар .йортлада 2---3машина .бездэ фермерлык 1991 елдан ук .татарстандагы кебек менэ газыгызны,печэн бирмибез,салам -мона тавышыгызны бирегез дип .Яна Латифундистлар да 3-4 сумга сот сатып алып ,акча урыннына срогыннан чыккан каймак хэм сот олэшмилэр дэ !бар иде милли хэрэкэттэ синен кебек сайраучылар авызларыннан токерек чэчэп хэм кузлэрен акайтып:4 Без сине кудыртабыз авылына,оренбургына !Бар кайтып кит !Син килмешэк !-дип .Без Шаймиевка морэжэгэт итеп сина каршы,чаралар курэбэз , кудыртабыз \"-дип .Менэ скальпель ,танк хэм башкалар икен шул пластикадан !!икен 1, ел утсэ дэ писклявыйжырлары узгерми!!!

№102 (22914) / 14.09.2009 12:48:12

.юк!юк1Юк1
мин жирдэн чыктым, хэм анда эйлэнеп кайтырга телэмим!!!---бу синен телэк бн тугел курыкма алып кайтып кумэрлэр эле монарчы хавага элеп калдырганнары булмады берэуне дэ

№101 (22897) / 14.09.2009 08:32:54

зх 12.09.2009 19:15:07 , буддизм тәңречелеккә әллә ни, менә болар йакын дип айырып әйтерлек йакын түгелдер ул һәм хәзер бит тәңречелек инде йук...

№100 (22894) / 14.09.2009 07:34:49

антагонизм.узем.Иркэ.а басканда о турында уйлыйсын уже.я

№99 (22893) / 14.09.2009 07:31:21

Аннары мине никтер дала да тарта. Ерак геннармы!? "Далалы" дип ник алырга да телэгэн идем эле, матур гына янгырамый! Дала гузэл! Кинлек очсыз-кырыйсыз, куз бернигэ тортелми. Башкорт койлэрен, чын башкорт кураен, кыргыз-казахларнын чиртэ торган коралларын тынларга яратам.Берторлелектэ биклэенргэ ярамый дип уйлыйм.
Эни минем нэкъ Фэридэ Кудашева тосле иде, эллэ шул геннар авазымы.Эти дэ исэ чын фарсы йозе!Ни эшлисен, шуна Казан бит! Кайнаган ботенесе бергэ. Бары шул торлелеккэ антогонизм бирергэ ярамый, киресенчэ, шатланырга кирэк!

№98 (22892) / 14.09.2009 07:20:39

Скалпел, 
мин жирдэн чыктым, хэм анда эйлэнеп кайтырга телэмим!!!Хэм татар булып калырга телим. Корэксез!Сэнэксез! Сукасыз!Коянтэсез!в конце концов, уттелэр узэккэ 60-70яшьлек язучы-шагыйрьлэр коянтэле кызка сокланып.эротика коянтэсез дэ була ала. "Йозек кашы"н укызыз.
Татарча сойлэшергэ, укырга, язарга телим!балам да татар булып калса, шат булыр идем. Тик анысына шиклэнэм.

№97 (22891) / 14.09.2009 00:44:00

Иркэ а то

Татарнын язмышы жирдэ Иркэ.!!! туган жир, ватан, туган авыл,туган нигез!!!
э менэ безем татарыбыз рамайнын туган иле читтэ.татарстанда тугел

Без бит сезгэ Ислам динен кочлэп такмыйбыз.
Эби бабаларым Намаз укый иделэр атам укый узем укыйм улым укый
бу безнен тарих татарча сойлэшэбез урысча гына чамалы татарлыгыбыздан хич оялган булмады.

№96 (22890) / 14.09.2009 00:32:31

Скалпел, 

ну-у син дэ матанасын бит энэ кара жир сордек дип))))мактанырлык эйбер булмаса да бугенге заман очен. эллэ хаман шул дурт класс белэн белем белэн кара жир сору татарнын горурлыгы булып каламы эле!?

№95 (22888) / 14.09.2009 00:16:02

"!белгеннэр белэ инде минем миллэт хэм татарстан очен корешкеннэ !"
кургэли идек без сине миллэт ......... Без дэ бит шунда йордек синен кебек мактанмыйбыз Эле без иген иктек икмэк устердек,кара жирне сордек.

№94 (22881) / 13.09.2009 23:23:31

рамай,
нэфрэтенне киметсэн, барысы тынычлана.Гомумэн, танк белэн мин дэ килешеп бетмим. Безнен ислам вэкиллэренен дингэ авыштыруы шундый алымнар белэн бара. Нэтижэсе , нэкъ, киресенчэ.Вождан иреге коституциядэ язылган. Хэркемнен телэгэн динне сайлый-сайламау хокукы бар!шуна курэ мыскыллаулар урынсыз дип уйлыйм.Яшьлэр белэн андый тонда сойлэшеп булмый. Ил карты Туфан Миннуллины да анламадым. Менэ сезнен буын бетерэ татарны дип дэшуенэ 18 яшьлек жегеткэ.Яшьлэр яманмы, яхшымы - ул олы буын козгесе.Авызын кыек булса, син козгене гаеплэмэ инде.
Рамай син, молодец!Яшьлэргэ эзлэну хас, эзлэн! Тик нэфрэт туплама, монысы деструктив эйбер.  

№93 (22876) / 13.09.2009 21:51:53

не покидает ощущение, что монда гамил гыйбадуллин - амил нур белән бәхәсләшә.

№92 (22875) / 13.09.2009 21:44:47

чуп чейнибезме ?керлэрэмне юып бетегезме ?тагын нерсэ язасыз?? тагынТанк син бик тэ тегэ гамилеобразныйга ошагансын!!шунын нэселэннэн тугелме син??эх ,сез ниже плинтуса узегезне тошердегез бит ,до приматовообразноно мышления кешене тикшерэ башладыгыз бит !сез бит минем чэнти бармакка да тормыйсыз!!белгеннэр белэ инде минем миллэт хэм татарстан очен корешкеннэ !!сез бит кер чайкаучылар шул оч хэрэфле сексотлар ,"несчастные"" индивиды !!хэм "мелкотравчатые "!

№91 (22844) / 13.09.2009 07:28:26

Танк.Йазарга уакыт йук...

№90 (22843) / 12.09.2009 23:42:33

Аллахы телэсэ урыс туганнар Исламга тизрэк кучеп бетэ инде. Безнекелэр асылына хаман кайта алмый. Дингэ бигрэк тэ хакыйкать ягыннан чыгып карарга кирэк, шуны анлаган миллэт Аллахы каршында да,халкы каршында да хэерлерэк булыр. Бу Рамай болгатып ятучы, фетнэче, Исламга каршы корэшуче, шул ук вакытта узенэ отышлы пиар да ясаучы, э узенэ куз ташлау белэн нэкъ шул табигатьнен актык кешесе - остенэ ж,унле кием дэ кия белмэуче. Менэ татар шундый булырга тиеш, дип яшерен булса да узен урнэк итеп курсэтуче

№89 (22834) / 12.09.2009 20:27:55

зх, "Буддизм бн исламнын ин зур аерылмасы да шунда..." син "луччы" "әйе, буддизмның җан турындагы тәгълиматының дөрес булмавы белән килешәм" дисәң иде. ә аны нигә әйтәсендер... шактый әрәм сүз булды бугай бит ул, ул бит енциклопедийә-дәреслек-мазарлардагы һәм билгеле мәгълүмат, монда хәзер актуаль фикере әз: ислам белән аның айырмасы ни икән дип утыручы кеше дә йук. монда акчага-түләүгә комментарий йазалар дигән шигем бар инде минем. шуның аркасында буш сүзләр чыкса, белеп торыгыз, сез гөнаһ ешләйсездер, сездән соң ничаклы кеше шул уйын сүзне чын дип белеп укып чыгырга мәҗбүр.
"Безга психология даресларенда бер кешеда гена жан, самосознание бар дип сойлаганнар иде..." - дөрес түгел инде ул.

№88 (22832) / 12.09.2009 19:15:07

Ничек булса да, буддизм - мировая религия, Расайда калмыклар да буддистлар. Лакин аларнын буддистлыгы безнен моселман булу кебеграк...
Ин иске религия булганга шул танречелекка якын да инде ул. Хар хайванны, божакне жанлы итеп курерга тырышу бн ошаган. Безга психология даресларенда бкр кешеда гена жан, самосознание бар дип сойлаганнар иде...

№87 (22831) / 12.09.2009 19:11:10

Динарга
Буддизм бн исламнын ин зур аерылмасы да шунда: жан улемсез, лакин безда ул физик улемнан сон я ожмах я тамукка бара. А буддизм буенча ул тагын туа лакин физик тышын алыштыра.Ягъни син чебен утерасен икан, син ниндидер жанны физик яктан утрасен. Хам ул янадан туа.
Дорес, "ахимса" принцибынын нык крайний варианты бар, анда хатта микроорганизмнарны да утерерга ярамы. А бу стерилизация, асептика и антисептикага каршы димак.

№86 (22830) / 12.09.2009 18:38:40

зх, "Яъни бу тормышта ашаке ир булсан, син икенчесенда хатын буласын. Начар хатын булып яшасан оченчесенда божак я агач булып туасын." - мәгънәсезлек бит инде бу. алай булса, әллә ул бөҗәк ул түгел ә башка кешедер, ул бит аңа бер ничек тә бәйләнмәгән.

№85 (22829) / 12.09.2009 18:36:10

зх, анысы да дөрес түгел инде, чөнки менә бер характерның гайебе өчен икенче характер "җавап бир"үе дөрес түгел.

бөҗәкләрне үтерәсе түгел дийүләре өлешчә булса да дөрес. нәрсә дә булса үтерелә икән, ул атылырга тийеш түгел, ашалырга тийеш. ашалмый, икән, комачауламасын өчен генә үтерелә икән, ул дөрес нәрсә түгел йә бик дөрес нәрсә түгел..., бу фикер "тарзан" хикәйәтләрендә бар бугай. безнең заманда актуаль - шәһәрдә етләрне үтереү һәм стерилизацийләү дөрес түгел һәм кирәк тә түгел, файдасыз, мәгънәсез, исраф еш, һәм өйләрдәге чебеннәрне бәреп йә агулап йә йабыштырып-мазар үтереү дөрес түгел. етләрдән дә чебеннәрдән чисталык белән котылып буладыр, ризык булмагач алар үрчемәй.

№84 (22827) / 12.09.2009 17:54:15

Индуслар шул динга ышанып сыерларны ашамый башлаганнар бит инде. Гомуман вегетарианецка айланеп беталар. Буддизм буенча дорес яшаунен бер принцибы "ахимса" - не причинение вреда живому. Шуна хатта божакларне утерерга ярамый дип саныйлар.
Минем бер дустым ит ашамый, шул буддизм турында укып. Шуна белам. Мина бер да ошамый конечно...

№83 (22826) / 12.09.2009 10:03:39

зх, алайса күбебез, бөҗәккә я агачка әйнәеп бетәсе икән

№82 (22823) / 12.09.2009 07:51:11

Динарга
Кришнаитлар яна туган кеше характерын, я узенчалекларен саклый дип айтми. Ул бар анынчы булган гонахларын алып, шул гонахларга карап, анын яна язмышы була ди. Яъни бу тормышта ашаке ир булсан, син икенчесенда хатын буласын. Начар хатын булып яшасан оченчесенда божак я агач булып туасын.

№79 (22813) / 11.09.2009 22:37:32

ойойой.
//keshe// узнал про тукая!!!

может, не надо было начинать?

воспользовались тем, что главный тукаевед с утра тут не был.

прям не знаю.
утихомиривать вас.
или сами почитаете все пять томов...

№78 (22795) / 11.09.2009 12:06:32

Иркэ, кришнаитлар кеше үлгәч икенче кеше булып туа дип әйтәләрме, әйтсәләр, менә улларның диннәре дөрес булмауга дәлил. чөнки ул мәгънәсезлек. йаңа туган кешенең хәтере, психикасы чистадан формалаша, ул елек үлгән кешеләрнең хәтерләрене, характерларыны алмай.

http://vkontakte.ru/club6774361 Рамай ТанБатыр Юлдашев 11 сентября 2009 в 1:59 "...хэм нык каты чаралар да курербез сезгэ каршы...", вконтакте - җитдей сөйләшеүләр өчен йараклы урын түгел. монларны чынлап торып син йазганыңны тикшереп каравы кыйын. http://matbugat.ru/news/?id=1446#comments , "Динар 08.08.2009 19:19:17", "йабык сайтлар күпчелек җитди сөйләшүләр өчен йараклы түгел. ....."

№77 (22793) / 11.09.2009 11:19:50

Uf, nindi bazar ikaen monda!

№76 (22790) / 11.09.2009 10:57:34

Админ!!!! Менә моны элә алмыйсынмы?
http://www.azatliq.org/content/article/1819743.html

№75 (22788) / 11.09.2009 08:54:38

Тукайның бөеклеге бәхәссез.Бүгенге көн түгелме,шигерләрендә

№74 (22786) / 11.09.2009 08:36:16

Дин вә гавам

Дин хәзер — иске, аварга торгучы чергән дивар,
Аз гына, уйнап кына бармак белән төртсәң — авар.

Билгеле, һәрбер агачлар да корырга башлыйлар,
Былбыл урнына оя тоткач башында каргалар!

*

Ник агай мәсҗед эчендә юкка ирнен селкетә? —
«Пыш-пыш»ыннан күршесе белсә укый дип, шул җитә.

«Кем ятар да, кем торыр?» — дип йөртә ул тонган күзен, —
Бер тыныш та белми бит күңленнән ул Коръән сүзен!

Син киләсең бит, агай, тик монда килгәнгә атаң?
Ул да син килгәнгә килгән — тышта калдырган катаң!

*

Әйтче, зинһар, нишлисең мәсҗедтә соң син, сәүдәгәр?
Сау торамсың, бу арада бик кызумы сәүдәләр?

Соң ничек үтте базарлар, һәм тире күп кердеме?
Бу намазыңны әле соң хаҗи абзаң күрдеме?

Күрсә, ул мактар сине, һәйбәт кеше Әхмәт, диер;
«Тәүфигындә, истикамәттә, менә рәхмәт!» — диер.

*

Пурки! пурки! нәрсәгә мәсҗетдә син тыңкышланып
Сайрыйсың, Коръән ватасың, тук сыер күк мышнанып?

Җомгадан соң кемдә аш барны сизә ак тешләрең?
Соң теге көнге хәмелдән күп «хосул»мы эшләдең?

Гавам — халык.
Истикамәт — турылык, намуслылык.
Пурки — шәкертләрне мыскыллау сүзе.
Хәмел — мәетне зиратка күтәреп илтү.
Хосул — төшем (акча).

Габдулла Тукай

№73 (22785) / 11.09.2009 08:32:17

Җегетләр,укып утрам да хәйран калам.Мәчетне клублар белән бутарга кирәкмәс иде.Теге артист,бу артист ошамады дигәндәй.Мәчет бит ул гыйбәдәт ,алла,йорты.Син ЧЫН күңлең белән гыйбадәткә киләсең(колхоз җыелышына түгел).Үзең өчен гыйбадәт коласын,гөнаһларыңны ярлыкауны сорыйсын.Г.Тукайның кайбер шигерләрен,сәүт заманында,дингә каршы кулландылар..Әмма Тукайның ул шигерләре аерым надан муллаларга йазылган иде.Без барыбыз да кешеләр,барыбыз да йалгышабыз.Йәш, укыган, муллаларыбыз күбрәк булсалар,мәчетләрдә андай күңелсезлекләр булмас иде.Рәмил хәзрәт Юнысның вәгазләрен тыңлау,\"керләнеп\" беткән җаныбызга үзе бер ләззәт.Дөня күләмендә.Исламга килүчеләрнең саны арта икән,ул кешеләне барысын да млограмотный,дип булмый.Йук нәрсәләр өчен иманнан китү йарамас.Мондай сынауларны үтү,иман ныклыгын да күрсәтә.Иркә белән килешеп була.

№72 (22783) / 11.09.2009 07:51:43

Фәкыйрь кеше! Кемнәр сиңа иман таккан?
Тәзкирәңә мөслим диеп игълан таккан?
Кемнәр сине, намаз диеп, сәҗдә диеп,
Юкка тузанлы мәсҗедләрдә аунаткан?

Тагып сиңа иярченлек сәфаләтен,
Корал итеп йөретәләр җәһаләтең.
Гуаһлыклар бирәсең син, «әшһаде» дип *,
Син ни белдең? Кемгә мәкъбуль Шәһадәтең?

Мискин фәкыйрь, иркен сулыш та алмыйсың,
Аһ-ваһыңнан һичбер вакыт бушанмыйсың;
Көчләү сине сарих золым иман белән,
Иртәгә ач үлмәм дип тә ышанмыйсың!

«Шәһадәт бирәм, таныклыйм» дип, син шаһитлек итәсең.
Тәзкирә — паспорт, рәсми документ.
Мөслим — мөселман.
Сәфаләт — түбәнлек, хурлык.
Җәһаләт — наданлык.
Кемгә мәкъбуль шәһадәтең? — Кемгә кирәк шәһитлегең, аны кем кабул итә?
Сарих — ап-ачык.

Габдулла Тукай

№71 (22778) / 11.09.2009 01:50:53

ой да.
я должен бял это раньше написать.
рамай же предсказуем.
различные истинноверующие тангрианские народы вымирают, потому что это сионистский заговор!

№70 (22776) / 11.09.2009 01:06:18

Белмәмеш, 
точно.

вообще, надоело.
татар \"интеллигенсиясе\".
ой мөфти тегеләй, ой мулла болай.

әйтәм ич инде, мин дә күп беләм, кемнең кем икәнен. күпчелек кешедән күбрәктер дә әле.
и чо?
нишлим инде, мулла су буенда олуг бер йорт салып куйды дип, иеговистларга кушылыйм штоль???


ramay, 
//без књбђйгђннђн кубэйбез!!//
ойойой.

абсолютно точно.
сез, \"књбђйгђннђн\", кубэйсез.
адназначна!

№69 (22774) / 11.09.2009 00:43:37

Мәчеттә тегеләй, анда болай дип сөйләнүләр ул отмазка гына. Шәригать кануннарын тотмас өчен сылтау табарга тырышу. (Беткә үч итеп тун ягу). Син андагы бабайлар, муллалар файдасына, алар өчен дога кылырга барасыңмы әллә? Яман хәбәрләрнең күбесе шик дәрәҗәсендәге гайбәт. Ниндидер вакыйганың кулыннан тотмагансың икән, тәгаен белмәгәнсең икән сөйләмә, таратма. Теге апа Иркәгә бик акыллы әйткән. Эх, мин муллаларны тыңлыйм да, аларга аз гына акыл, риторик сәләт тә бирелсә... Дөньяви фәннәрдән гыйлем бөтенләй юк дрәҗәсендә. Шулар ярдәмендә синтез булмагач, мәчеттәге күп вәгазьне, шул белеме булмаган әби-бабайлар гына авызларын ачып тыңлый. Ә мулла бабай инде 40 тапкыр сөйләнгән, 40 тапкыр ишетелгән, әмма беребез дә үтәмәгән элементар нәрсәләр турында тагын бер кат сөйли. Инде аны тыңлыйсы да килми. Ә менә шул нәрсәне үтәмәүнең зыяны, гамәлләрнең файдасы турында фәнни эзләнүләр белән ышандырса булыр иде хикмәт. Алайса, тыңлыйм: мин 5 вакыт намаз укысам, ул 50 вакыт намаз укыганга тәңгәл икән. Ник 50, или 150 түгел? тагын әллә нинди цифрлар әйтелде, савапларның төгәл хисабы бар... оынытылды инде алар. Чөнки мин гаҗәпләнмәдем. Ышанмадым.
Менә шундый примитивчина, наивлык аркасында, шуңа дорфалык та өстәлсә, әлбәттә секталар чәчәк атачак. Дини уку йортлары бихисап. Бәлкем аларны хәзер сан буенча түгел, сыйфат буенча билгеләргәдер.

№68 (22772) / 11.09.2009 00:24:37

Рамайнын саташуы ул эйткэн жиргэ кереп карагач, анлашылды. Бугенге Казандагы ислам яшьлэргэ таба ,
ягъни 21нче гасыр талэбенэ жавап бирерлек реформаланмаса, чынлап килэчэге хорти. Бугенге Казандагы ислам 70-80 яшьлек пенсинер эбилэр ихтяжын гына чагылдыра Хэттэ 60 яшьлеклэр дэ кабул итмилэр аны. Авылда, мэсэлэн 60-70 яшьлек карчыкларнын да намазлыкка басарга исэплэре юк! Донья куалар хаман! Э болай узем 10ел элек булган хэлне искэ тошерэм Рамайдан сон.
Улым кечкенэ чакта ишек алдына хава суларга чыккач, монарчы таныш булмаган кешелэр белэн танышып-якынаеп киттек.Анда шулхэтле ягымлы, сойкемле, матур, тэртипле бер яшь ханым Гда бар иде кызы белэн.Без, элбэттэ, балалар турында срйлэшэ идек. Бутэн тема буламы инде баласы яшь аналарга!? Бервакыт 30август конне гаилэ белэн Камал театры янында бэйрэм итеп йорибез. Шуннан ерак та тугел мэйданчыкта Кришнаидлар биеп-жырлап йорулэрен кургэч, улым шунда чапты. Ни кузем белэн курим: ах иттем! Анда аларча киенгэн Г. да биеп эйлэнеп йори. Мина шулхэтле котелмэгэн хэм укенечле булды бу куренеш. Безне курмэмешкэ салынды ул конне хэтта.Ишек алдында мин узем иплэп кенэ сораштыра башладым икенче конне. Исэп угетлэргэ дэ иде хэтта.Оенэ чакырды. Оендэ икенче ах! иттем. Ой Будда рэсемнэре белэн тулган иде. Ризыклар аюрведа буенча эзерлэнэ икэн куптэн. Ул хэтта мине угетлэргэ тотынды узе. Ник соравына жавап озын булмады:"Мэчетлэргэ дэ барып карадык, курдек анда нилэр кылынганын, без узебезгэ кирэклене Кришнада таптык!" - диде. Мин бу ягымлы, бик молаем яшь хатыннын ислам очен мэнгегэ югалганын анладым. Озакламый кучеп киттелэр. Бутэн очрашканым юк.Эле дэ искэ тошергэч, анын елмаюы куз алдында тора. Минем уземдэ дэ икелэнулэр бар иде. Лэкин эпэйттеки улым белэн кружокка йоргэндэ, бер бик аристократик кыяфэтле сокландыргыч апа мине дорес юлга борды. Бер-ике жомлэ белэн.Мэчетлэр турында суз чыкты да, мин дэ бик ятып бетмэгэн, эмма дореслеккэ туры килгэн фикер эйттем хэзерге мэчетлэр, андагы дин эхеллэре турында.Сенлем, диде ул бик йомшак итеп кенэ. Мэчет ул Аллахы йорты! Анда хэркем Аллахынын бэндэсе. Шул исэптэн дин эхеллэре дэ. Аллахы каршында хэркем узе очен генэ жавап бирэ. Эгэр алар ярамаган эш кылалар икэн, алар узлэре жаваплы булачак Аллахы каршында. Шунлыктан мэчет очен бернигэ карамыйча ярдэм итэргэ кирэк! Аллахы хакы очен, чонки ул Аллахы йорты, диде ул . Шул жомлэлэрне ул мина утеп керерлек итеп эйтте. Хэм мин, чынлап та, курэсе килмэгэн чапанлы бэндэлэрне оныттым.

№67 (22771) / 11.09.2009 00:22:19

Секта — термин, используемый для обозначения религиозной группы, общины или другой подгруппы, обособившейся от господствующего, традиционного религиозного направления и в своём учении и практике противопоставляемой ему.

№66 (22770) / 11.09.2009 00:15:00

тыңлап карадым Чылтысыгызны.
бууууу.
горловое пение вообще - әллә нинди шайтани галәмәт.

не искусство же. а ритуальная вещь.

менә, Катя Chilly - әле таныштым.
хорошо.

ну или менә монда музык яхшы.
http://silver.ru/air/programmes/second-hand/issues/

№65 (22769) / 11.09.2009 00:11:47

рамай син санап уткэн
безнен ата-бабалырыбыз Мэте-Каган,Атилла,Тонгекук,Чынгызхан,Айдар -хан ,Бильге -каган,Бумын,бату-хан ,Субудай,Жэбэ ,Мухали Туктамыш хэм башкалар
синен сектана кермэс иделэр!!!!!
Алар фетнэче булмаган
фетнэ чыгаручыга жаза кырыс булган ул заманнарда

№64 (22768) / 11.09.2009 00:07:44

җәмәгать.
вообще, может это к лучшему.
рамай где-то в ссылке.
ну пусть беснуется.
ярый инде, типа, \\\"милли хәрәкәт\\\"тә түгел.
вреда было бы больше же, однозначно.
подставлял бы там всех.

милләтчеләребез арасында болай да неадекватлар җитәрлек...

их. менә Фәүзия ханым белән икесен К барьеруда күрәсе иде.
кызыык. :)

пиэс.
вконтактега кереп карадым.
айайай.

//руководство
Рамай ТанБатыр Юлдашев
ХАН //

Белмәмеш, это не лечится, видимо же.

№63 (22766) / 10.09.2009 23:55:51

Рамай, Кишер бик файдалы ризык. Аны ашарга кирәк. Ул сезнең сектада тыелган ризык түгелдер бит. Бездә дуңгыз хәрәм булган кебек. 

№62 (22765) / 10.09.2009 23:54:19

Рамай, Абау-абау- аба-ааа, ай, ватылды.... Бля-аа.
Бар да дәвалана. \"Иван Васильевич меняет профессию\" киносы искә төште. ... Всех вылечат, и тебя, и меня...

№61 (22764) / 10.09.2009 23:49:32

Ничек инде 209 ел безнен эрага кадэр булган безнен ата-бабалырыбыз Мэте-Каган,Атилла,Тонгекук,Чынгызхан,Айдар -хан ,Бильге -каган,Бумын,бату-хан ,Субудай,Жэбэ ,Мухали Туктамыш хэм башкалар безнен сектада икен бу бит -яхшы эш!Сез -бит аларны кэфэрлэ,мэжусилэр ,мортадлар дип атыйсыз!Эх ,алар бит сезнен заманда тугелэр !бирерлер иде Татар Матбугатына --ТИРАЖ/!!!Сасып беттегез бит -журналюги -акылыгызда да хэм кишер чейунегез дэ почетта тугел сез !Сезнен язмалардан халык коса инде !Тизрек япсыннар иде -сезен язмаларыгызны!Сез бит эшсез -беркемгэ дэ чуртыма кирэк тугеллэр!!!

№60 (22763) / 10.09.2009 23:37:46

Син Рамй энем эволюциянен кайсы этабында адшып калдын сон узен тырыш узен булган

№59 (22762) / 10.09.2009 23:34:05

ramay, бу СЕКТАНТЛАР ҖЫЕЛА ТОРГАН УРЫНМЫ СОҢ?

№58 (22761) / 10.09.2009 23:32:33

ил, 
твои несостывки бывают хоть действительно прикольными)))))))
Ты незаменим))))))А тут.....

№57 (22760) / 10.09.2009 23:27:15

http://vkontakte.ru/club6774361! Эйдэ безге !Начар релама сездэн -бездэн -хэбэр хэм акыл бездэн!Рэхмђт сезге -шундый бармакларны хэм булмаган акылларны -мондый зур Ќиџадка чыкканыгыз љчен!!рђхим итегез безге!!!сез бит кокен безнен кешелэр !!!Рузал гэ дэ рэхмэт!"татарстан яшлђре " тираќын кутэрэрэгэ маташа бит болай да њлђ инде татар -сасык матбугаты!!!

№56 (22758) / 10.09.2009 23:14:23

Ramay, 
//Журфак факультетында хэм Татафакта шундыйларны Штампуют поным ходом!!//

ага. а рамай юлдаш учился в гарварде.

ойойой.
простите. гарвард же это некошерно для язычников.
учился в алтайско-горно-шаманской академии горлового пения. ой, или пития...

№55 (22757) / 10.09.2009 23:12:15

так.
долго терпел. обсуждение вот конкретно этой темы - самое бесполезное занятие.
но.
чо-то как-то. становится принципиальным.
рамайны альтернативно одарённый икәнен чамалый идем инде. но тууут.
это на самом деле рамай юлдаш писал? голова похмельем мучается? моны бит хәта бред дип тә атап булмый.

Рамай Юлдаш , 
//Тажединегез теге Волкова урамындагы урынга илтерлек//

одиноким чтоль там себя чувствуешь?
иптәш кирәк?
ну вот же, интернет-класс оборудовали вам.
а библиотека там есть?


ну ладно. это прикол был.
а вот серъёзно.

неадекватный тәңречеләр.
шорецлар кебек буласыгыз киләме?
вперёд. үзегезгә бер халык табыгыз дә - дуйте.
вымирайте.

пиэс.
мөфтиләрне мин, может, неадекват юлдаштан да күбрәк яратмыймдыр. но при чём монда ислам?? неадекват юлдашка акыл җитми моны аңларга...


буду с интересом наблюдать за развитием бреда тут.
раамай! даавай! не поодкаачай!
мы в тебя верим!
һәр коллективта шундыйлар кирәк. \"шундый\" дип мине уйлаганнар иде. передаю почётное звание рамаю.

Аллаһу әкбәр вә лилләһи-л-хәмд.

№54 (22756) / 10.09.2009 23:09:36

Абау-абау- аба-ааа, ай, ватылды....
кызганнар монда.
Скальпель, миңа бераз сектантлар белән танышырга туры килде тормышта, кызганычка каршы. Шул ук мулларыбызның да, менә шундый тудым-судым уйлыларның да болганчыклыгы аркасында танышларыбыз китә төрле секталарга. Мин бер танышымны коткарам дип исламны яхшырак аңлый башладым. Сектантлар турында шуны аңладым, аларга үз секталары турында сүз кузгатырга ярамый. Үзләре сүз чыгарса да игътибарны читкә юнәлтегез. Алайса, алар шунда ук кабына, син тыңламасаң, килешмәсәң сине үтерә, үтерә алмаса битеңне булса да тырмый. Ул гына хаклы. Бу бик куркыныч диагноз. Скальпель, без сектантларны котыртканбыз икән бит. Ярый әле форумда гына, ату битебезне тырнарлар иде. Ул инфекцияле, пычрак булырга мөмкин. Аны кисәргә онытмагайлары. Чөнки исламда гына гигиенага таләп бик зур.

№53 (22755) / 10.09.2009 22:53:21

Э бу язманы язучы -Рузалин -Грузалин -фикер ягыннан хэм язуы ягыннан Гамил Гыйбадуллиннан да наданрак икен !Тегенэн моннан чэпэлэгэн дэ !менэ сина макэлэ !!!Шулай инде Татар журналистикасынын уроне !хэм Журфак факультетында хэм Татафакта шундыйларны Штампуют поным ходом!!

№52 (22754) / 10.09.2009 22:53:12

туган тел, ну-ну. Сезгә гомумән, хәтта форумда да, интернетта да хаталы язу килешми. Чөнки сезнең язуны укырлар, бәй, татар телен яратучы да шундый безграмотный икән, дип уйлаулары бар. Мин сезнең репутация өчен борчылам бит. Ә мине укып, кеше аптырамас. Белмәмеш ни язмас. Шуңа белмәмеш бит ул.
"син кая?" дип, туганым, кыскартып действо барганда гына әйтергә мөмкин. Чөнки кешенең барганын күреп торасың. Кая икәнен сорыйсы гына бар, "киттең"е кирәкми.
Акланма инде, андый гына гаеп, мулла кызында да була, диген дә, кая белән кайданы аерырга, лар,ләр, нар,нәр кушымчаларының (болар күплек саннары, а вдруг белмәссез) кайчан кыскартылу ихтималын өйрән. Бүген дәреслекләр аны кыскартмый. күп галимнәр дә. Ә журналистларын әйткән дә юк.

№51 (22751) / 10.09.2009 22:39:53

Эле сез Юлдаш та мы ни мондый юлдаштан сак булырга кирэк белмэгэн идем

каракнын буреге янар ди .....
дунгызлар астына мэржэннэр сипмилэр .....
сез узегезгэ узегез характерестика бирдегез!!!
все таки теге ботинкалар жалко(Бушка атылганнары тугел билгеле):

№50 (22748) / 10.09.2009 22:02:12


Рамай ты все таки признался ....
Тулке вот Татарстанга килеп болгатып болганчык судан балык тотарга кирэк тугел.безем узебезнен дэ татарларыбыз житэрлек.
Безгэ достойный татарлар кирэк Хэйдэр Бигичев,все таки Салават фатхетдиновлар кебек.Килделэр Узлэрен яхшы яктан курсэттелэр ХАЛЫК каурде яратты.Ыслушый безгэ Шахгалилэр кирэкми
без обид (Эз-мэз генэ урысча язарга туры килде отер куймыйча гына гафу итэрсез дип уйлыйм мин эле урысча яна ойрэнеп кенэ килэм)

№49 (22734) / 10.09.2009 14:43:36

Вакыт, анда төркиләр дигән ботак йук, чөнки ул рәсемдә һинд-йевропа телләре генә бугай. төрки телләр анда кермәй, башкага керә.

Рамай, "Эйдэ исламчыларга -без дошманнар,кэфэрлэр,мортадлар,мэжусилэр-димэк безне моселманнарга утерерге ярый аларнын диннэрэ буенча." - йук, болай гына йарамай, "агрессийә"гә шулның үзеннән арттырылмаган (йагъни кимрәк, тигез итү шикле бит) җавап итеп кенә.
"Мэчэтлэрдэ гел гарэпчэ укыйлар догаларны,шуннан сон гына вэгазын я урысча ,я татарча!хэм анда гел мохэммэ хэм анын туганнарына хэм яхудлэрнен пыйгамбэрлэрэнэ догалар укыйлар" монның шуллай булуының сәбәбе ислам түгел, кешеләр. ибраһимны әйтәсеңдер син, ул гарәпләрнең дә, йаһүдләрнең дә пәйгамбәре...

№48 (22733) / 10.09.2009 14:42:50

рамай.\"Колны кол итәләр,с.....с....\"_бу сүзләр Гыйлаҗ абыйныкы.Татар милли киеменә килгәндә,эстоннар ,хахоллар йөриләр бит,үзләренчә.Нигә оеаласың,киен татарча.Папуастай киенеп чыгасың бит,бер кеше башыңа сукмай.Татарлыгыбыз,сугыштан соң бетә башлады һәм бетте.Наркомовский 100г үз эшен эшләде...Ислам динендә,элек вертекал власти йук иде.Ул СССРда барлыкка килде,по подобию..Фикер ертүең буенча син мөселман түгел...СОРЫКОРТЛАР алар да үз вкытында кирәкләр.Синең керне йуып кына бетереп булмай инде.Йуынырсың әле.

№47 (22732) / 10.09.2009 14:05:57

Динар, аңламадым, тулырак яз әле.

№46 (22731) / 10.09.2009 13:43:25

Бик нык котэм,минем керне чайкаучыларны!хэм дошманнар татарларда эзлэуне !яки Гамил Гыйбадуллин кебек"Безнен гэжит" тэ язып чыкты бит ;"моселманнарны утырталар,ник тэнречелэрне утыртмыйлар???? -дип.Эйдэ исламчыларга -без дошманнар,кэфэрлэр,мортадлар,мэжусилэр-димэк безне моселманнарга утерерге ярый аларнын диннэрэ буенча.утергеч,алар -туп туры ожмахка да юл аларга ачыла.Мэчэтлэрдэ гел гарэпчэ укыйлар догаларны,шуннан сон гына вэгазын я урысча ,я татарча!хэм анда гел мохэммэ хэм анын туганнарына хэм яхудлэрнен пыйгамбэрлэрэнэ догалар укыйлар,Э безнен ата-бабаларга берсен дэ иске алмыйлар .19 ел буена мэчэтлэрдэ бер мулладан да ишеткен юк шундый сузлерне;"Балалырыгыз бэлэн татарча сойлэшэгэз хэм татар гимназиялэрэнэ ,мэктэплэрэнэ -алап барыгыз ,туган баларырыгызга торки-татар исемнере кушыгыз"!!!--дип.Алай муллалар сойлэсэлэр кояш икенче яктан чыгар.ул клерикал муллалардан ,шэкертлэрдэн миллэтке бер нинди файда юк !Алар халык башында хэм жилкесендэ СОРЫКОРТЛАР!!!Шулай ук татар милли киемен,(ул кием кон-курештэ татарлар кимибездэ ,йормибездэ ,тик концерт уровенендэ калды-сэхнэдэ) фольклоры,музыкасы ,торки-татар исемнерне гореф-гадэтлэрэ,бэйрэмнере,календаребезне,атнадагы уз исемнернне-ислам дине ,уз-узебезнен узенчэлэгэбезне бетердэ хэм алга да бетерэчэк.!!пак,саф тип телге аласыз ислам динен !ул дин безне кол итте -тагында духовный управлениялар аша безне 2 мэртэбэ коллыкка кертте!!!

№45 (22730) / 10.09.2009 13:24:06

Белмәмеш, "Ә Өтергалимнәр......кирәк." - ничаклы әрәм һәм дәлилсез һәм нахак сүз йазасың. әйдә конкрет кем кайда нәрсә әйткән шунга бәйлән, дәлилләр белән.
Вакыт 09:35:07, алай түгел.

№44 (22724) / 10.09.2009 11:11:59

Шулай булгач, (индоевропейский язык дигәне борынгы төрки тел булганын истә тотып уйлансак) Әдәм белән Һава төрки телле булганнар...

№43 (22721) / 10.09.2009 09:51:03

хэзер шуны, курэсен европа тарихы белэн бэйлэп урыс тарихы итэргэ кирэктер

№42 (22720) / 10.09.2009 09:49:00

Вакыт,
кара эле, ул сорау мине куптэн борчый, мин туган тел яратучы гына!гомумэн татар тарихын, тел тарихын галимнэр буталчык язалар, хич тиз генэ очына чыгып булмый. куп укый торгач, миндэ дэ шундый шик туган иде!!!Куптэн.Шулай дип турыдан-туры язучы юк.
хэзер генэ куренэ башлады. чонки урыс фактик яктан тарихсыз калды киев Русе киткэч. телисенме, телэмисенме тарихлы, аек торкилэр калды бит!

№41 (22719) / 10.09.2009 09:35:07

ил, менә монда кара әле http://elementy.ru/images/eltpub/linguist_2_1000.jpg
Бу син биргән интернет сылтамасыннан.
Анда төркиләр дигән ботакны таба алырсыңмы? ЮК. Ә нигә алай?
Чөнки индоевропейский язык дигәне аның борынгы төрки тел булып чыга. Моны язырга оялалар...

№40 (22715) / 10.09.2009 08:57:11

Белмәмеш, 
уф, гадэттэгечэ сорауга жавап бирмисен.Кая киттеннен кыскартылган сойлэм варианты ул, кадерлем, кызма инде!Грамматика кагыйдэлэре турында да килешэ алмаган татар (хэрберсе узен белдекле дип атап) кая барсын инде улемнэн бутэн! Отергалим дип мыскыллап утыруын турында эйтэм. Белмэмешлэргэ бик кыендыр инде ул отер куярга ойрэну!Син ничектер, мин басма язу теле турында сойлэшэм гадэттэ.Монда исэ сойлэм теле. Кыскача. Ягъни язмача электрон сойлэшу-аралашу теле.телэсэ нинди хата булырга момкин, чонки вакыт экономиясе беренче урында. Сузлэр артыннан кул олгерэ алмый. Яшьлэр ул яктан молодцы, узлэренен теллэре бар анлаша торган. Бер вакыт улым янына килеп, аськасына куз ташлап, шаккаттым. Анда ымлыклар гына иде. Ачуланып та алдым, озак утырдын,
чык эйдэ, китап укы, тэненне язу белэн шогыльлэн, димен. тынлап мине, чыгарга булды. иптэшенэ яза, эни чыгарга куша, сам уговоривай ее, дип.Икенче кабат исем китте. Доп-дорес грамматика, матур ягымлы эдэби урыс теле белэн язылган утенеч алдым!!! Рохсэт иттем инде аннары, за ваш хороший литературный язык и безошибочную грамматику разрешаю, дип. Так шту бармак белэн бутэн эйберлэр бутау белмэмешлэргэ ярыйдыр анысы(((((

№39 (22714) / 10.09.2009 08:34:32

карт.заманында гариф гобәй, синең шикелле аерым җемләләрне алып,китап йазган иде.Бүген дә шуның исе килә, шул ук заказ...син китергән тәфсирнең авторы крючковский бугай,йалгышмасам.Ул, китапны,урыска исламны аңлату өчен түгел,ә исламга каршырак ,йазылган тәфсир.Сүрәләрне тулаем уку кирәк.сезнең прием искергән инде.Белмәмеш,скальпель сезнең фикерләр белән, тулаем килешәм,Йәшләребезга аңлату кирәк,аларның акыллары бар...

№38 (22713) / 10.09.2009 07:53:02

туган  тел, бәлкем син "Белмәмеш син кайда?" дип әйтергә теләгәнсеңдер. Мин беркая да җыенмыйм. Ә кайда дигән сорау булса җавап бирә алам. Монда утырам.....Алайса татар теле белгечләре "кайда", белән "кая" сорауларының мәгънәсен аермый.... Подряд кая дип тезә...
Ә Өтергалимнәр бүген дөнья тулы дидем бит. Алар бар җирдә. алар һәр тишеккә тыгыла. Үзләренең белер-белмәс, булыр-булмас гыйлемнәре, кайдадыр ишеткән, күргән, укыган фикерләрне конткесттан аерып ала да, шуны бөек гыйлем итеп өстерәп йөри. Чөнки контекстны тулаем аңларга, тулысы белән анализларга, фикер йөртергә башлары җитми. Ми сырлары инде томаланган, пәрәвез белән томаланган. Аннан акыллы булып та күренәсе бар. Менә шундыйлар Исламда да тулган, кырый-ярыйда да йөри. Алардан сак булырга кирәк.

№37 (22712) / 10.09.2009 07:01:56

белмэмеш син кая? Куып тарат барысын! бу абсурдны!?Исламда миллэт бар-юк дип бэхэслэшучелэр урысча язышалар!!!!!Ха-ха-ха!!!!!

№36 (22711) / 10.09.2009 05:24:04

капец тут исламоведы собрались.
обалдеть прям.
кураев/сысоев в одном лице.
+израильские какие-нидь кадры.

я балдю.

пысы.
тәңречелек - конечно религия вселюбия. ага.

№35 (22708) / 10.09.2009 03:19:06

Про нации
"Поистине, Аллах удалил от вас племенной, национальный дух, свойственный джахилийи, и свойственный ей обычай кичиться своими предками, и теперь люди разделяются только на благочестивых мусульман и злосчастных грешников! Все люди - дети Адама (алейхис-салам), а Адам был создан из праха, поэтому нет у араба никакого преимущества перед неарабом, кроме как благочестия" (Этот хадис приводят Тирмизи и другие мухаддисы).

№34 (22707) / 10.09.2009 03:16:40

"Если бы эта религия, признающая силы добра источником и создателем всего сущего, была обработана и объяснена сведущими учеными-богословами, шаманизм(Тенгрианство) бы занял достойное место среди великих религий мира. Ведь как бы не ушло вперед человечество в своем развитии, высшая сила, сутью которой является добро, всегда будет оставаться благородным и высоким идеалом человечества."

Садри Максуди Арсал

№33 (22702) / 10.09.2009 00:50:30

Диндэ миллэт юк дигэн суз дорес тугел ул.
АЛЛАҺ тэгалэ эйтэ, МИН сезне изгелектә ярышсыннар дип миллэтлэргэ булеп яраттым ди (истэ калганча гына)сугышырга да тугел син мондый мин мондый дип сулэнергэ дэ тугел.изгелектэ ярышсыннар очен

№32 (22701) / 10.09.2009 00:35:07

Скальпель, шулай шул. Бөтен дөньяда массалар Исламга тартылганда, әле каршылыклар була торып, без Аллаһ тарафыннан татар булып яратылып шул татарлыгыбыздан траклап качабыз. Никтер, кечкенәдән, мин Аллаһка рәхмәт укый идем, үземнең татар булганым өчен.
Или аңгыра без, или чынлап та калебебезне сындырганнар. Ул соңгы 1 гасыр эчендә мутацияләнергә өлгергән, ахыры. Хәзер мутант бер буын барлыкка килгән. Монда кайдадыр Римма дигән кеше язган иде, милләт дип яну сәламәтлекә бәрә, дип. Ничек дәваланырга соң безгә? Дөньяны син үзгәртә алмыйсың, ул сине үзгәртә, диләр бит. Ничек үзгәрергә, арылды бит. Бетсә, бетә инде дип ничек яшәргә? Исламга сыенамын, анда да миңа төртәләр, Эй, ты чужой, это не правильно, ты кяфер, твой дед, тоже кяфер, диләр... Тәңречеләргә барыргамы инде?
Бу мәхшәрне күрергә өлгермәгән, бабам, әтием бәхетле кебек тоела. Көнләшәм алардан. алар бит бәхетле тормыш киләчәк дип ышанып китеп барган. Гафу үтенәм мин аларның каберләре янында һәрчак, догамны укыйм да. Булдырып булмады бит, алар хыялланган бәхетле тормышны. Бабамны бөтенләй белмим, әтиемне дә хәтерләмими. Ләкин алар миңа бик яхшы кешеләр булган кебек тоела. шулай сөйлиләр гел.
Мин балаларымны милләтпәрвәр, итеп тәрбияләмәскә тырышам хәзер. Авыр булыр үзләренә. Ә эштә бик милләтчеләнә башласам, күрәләтә торып татарча сөйләшккәнгә , синең урысча сөйләшәсең килми, яратмыйсың урысны, син националист-фашист, дияргә дә күп сорамыйлар. Ә минем телемне кем ярата соң? Аны бит хәзер урыс түгел, татар да яратмый.
Дин белән тел бергә ул. аны аерып карарга кирәкми. Тәңречегә күчеп телебезне саклыйбыз дию, ул кире чыга алмаслык чытырманлыкта адашу.

№31 (22700) / 09.09.2009 23:54:18

Белмәмеш минем курыкканым шул ботен урыслар ислам динен кабул итеп (буген татар диннэн язып килэ)
янабаштан Казанны алырга килерлэр дип.урыслардан куркуым тугел татарлар адаша.

№30 (22699) / 09.09.2009 23:41:55

Скальпель , 
Мәкаләне укыдым да, коментларны укыдым. Әй, сөенгән идем, Өтергалимнәр булмаганга, конструктив фикерләшүгә, ләкин соңгыларында тагын башлаганнар ...
Скальпель, бүген эшсезлектән, туклыктан сикерәбез. Урыслар аны "от җира бесятся" ди. Нинди куркыныч чорлар кичеп, шушы динне саклаган, яклаган, утка кергән ата-бабаларыбыз алдында оят. Әгәр Ислам безнең дин булмаса, ата-бабаларыбыз шулай каршылык күрсәтер идеме? Гомумән, мондый сектантстволар, Исламның үзендә үк, яңа барлыкка килгән Өтергалимнәр милләтебез өчен бик куркыныч. Аларга шуңа күрә ирек куела. Әгәр Россия бөтенлегенә куркыныч тудырса шунда ук чарасын күрерләр иде. Ә монда татарлыкны татарлар үзләре бетерә бит. Шәп, кырыйдан гына күзәтәсе. Яңача исламчылар да, шушы ук тәңречеләр дә, милләтебез, телебез өчен, деструктив секталарга караганда да куркыныч. Әнә сиентологлар, иеговистлар тырыша-тырыша татарча өйрәнә. Татарчаны үстерәбез, без аны хөрмәтлибез, дип лаф ора. Ә безнең яшь исламчыларыбыз, исламда дин юк, дип урысча аралаша. Бик куркыныч заман җитте, телебез өчен. Революциягә кадәр дә тел бетә дип кычкырганнар диярсез, ләкин бүген башка мохит, башка җирлек, башка шартлар. Ил аграр ил булудан туктады. Авыл үрчетми хәзер милләтне. Ә шәһәр инде 40–50 елдан бирле тоташ урысча сөйләшә.

№29 (22698) / 09.09.2009 23:24:28

бер торкем кешелэр ничарадан бичара дип башларына эссе суккач чирле сарыклар шикелле эйлэнгэлэп туглангалап болай да таркау татарны тагын да булэргэ диеп яна бер дин чыгарып ата-баба дине диеп саташкалап шау гор килеп буталышып йорилэр
P.S.Баерга телэучелэр узлэренэ бер дин уйлап чыгаралар.
Лэкин Аллаһының дине сез теләгәнчә дә без теләгәнчә дә түгел Аллаһ үзе теләгәнчә. УЛ БОТЕН ГАЛӘМНЕ ҺӘМ БАРЧА МЭХЛУКЛАРНЫ БАР КЫЛГАН
һәм инструкцияне язып куйган кемгә кайчан ничек .

№28 (22687) / 09.09.2009 21:42:54

Вакыт, 
//Әдәм - АТАм
Хава - ХАТЫН, ХА-ТЫН, ягъни ХА (Хава) исемле хатын-кыз дигәнне аңлата. Бу төрки телдәге сөйләм.//
ойойой.
смотрите, что там есть
http://lingvofreaks.narod.ru/
и вот это
http://elementy.ru/lib/430720

№27 (22678) / 09.09.2009 17:28:57

Яңа татар, 
Ницше ул бик каршылыклы.Кем укыса да, аннан узенэ кирэкне таба ала. ул ахырда акылдан яза бит.Ул борынгы чын аристократлар нэселеннэн була. Аннан кыргый капитализм заманында баеган коммерсантлар килэ сэхнэгэ.Бутэн кыйммэтлэр белэн.Менэ шул ике арада йореп акылдан яза мескенем.Эй, белэсендер инде)))) Уз карашымны гына язасым килгэн иде.

Э астроном Кант бик гармонияле.Бугенге космогониягэ хэм космологиягэ нигез салган кеше."Я не говорю:"Дайте мне материю, и я создам гусеницу"; я говорю:"Дайте мне материю, и я построю Вселенную" - дигэн.

Мин мэктэпне ботен фэннэрне татарча укыдым, вузга татарча имтихан биреп кергэн идем.Ботен фэннэрне татарча укытып була. Булмаган терминнарны бер дэ курыкмыйча урыстан аласы.Нэфрэт белэн куз томалап ятасы юк. Урысларнын узлэренен сузлегенен ф хэрефен ачсагыз, ботенесе алынма сузлэр. Вузларда татарча уку башланган иде ул да, тукталып калды бит эле процесс!(((((

№26 (22673) / 09.09.2009 16:41:50

Әдәм - АТАм
Хава - ХАТЫН, ХА-ТЫН, ягъни ХА (Хава) исемле хатын-кыз дигәнне аңлата. Бу төрки телдәге сөйләм.

№25 (22671) / 09.09.2009 16:33:32

Вакыт, адәм, аңа сәләм (галәйһиссәләм ...), барлыкка килдерелгәч.

№24 (22663) / 09.09.2009 13:11:19

туган тел! Без фикердэшлэр бугай.Но минем философ Кант тугел, Ницше кунелгэ якынрак. Миллэттэге хис белэн акыл гармониясе хакындагы тезисынны да уртаклашам. Хис ул бессознательное, подсознательное, интуитив, э акыл ул ан, белем, тэжрибэ. Адэм баласынын баш миендэ бу ике юнэлеш очен ике аерым ярымшарлар жавап бирэ. Бик сирэк очракта гына аларнын икесе дэ синхрон, бертигез эшли. Андый кешелэр бик гармоничный хэм бэхетле була дилэр. Минем этием шундый, ике кулы белэн яза да, рэсем дэ ясый ала. Телебезне вакытында институт/университетларга кертэ алмадык, аяныч анысы. Медицина, икътисад, югары математика, теоретик механика - боларнын бер олкэсендэ дэ татарча укытырлык могалимнэрне дэ почти белмим, сузлеклэр, дэреслеклэр дэ кургэнем юк. Энэ эрмэннэр, японнар безнен очен маяк булырга тиеш: уз теллэре, уз алфавитлары, уз диннэре, уз дэулэтлэре, уз килэчэклэре...  

№23 (22650) / 09.09.2009 11:10:53

Ә башы кайчан башлана аның?

№22 (22649) / 09.09.2009 11:07:42

туган тел, "Бер Аллалык кешелек тарихында алга китеш бит хэръяклап." - ул атеист-мазарларның фикере генә. мөселманнар уйлавынча, бер аллалык башта ук булган.

№21 (22648) / 09.09.2009 11:04:06

Morat Adzhi provoslaviadaghy borlyq swzlaer dae toerki teldaen alynghan di! Qyzyq bit. Bu alay bulu moemkinme?

№20 (22645) / 09.09.2009 10:42:41

Вакыт,
ярый адекват кеше икэнсен, мин дэ ычкынам кайчак шулай.Безнен авыл шулай дип, шуны ботен доньга кучерэ башлыйлар бик ук ерак булмаган бэндэлэр. Тэнре ул чыннан да без борынгы бабаларыбыз табынган бердэнберме, яисэ берничэдэн аеруча мохим илахи кочтер курэсен! тел бик акрын узгэрэ, Аллахыны тэнре белэн тинлэп бик тирэн подсознаниедагы кичерешлэр барган да гына ычкындыралар.Аек акыл чигендэ булганда.

 

№19 (22642) / 09.09.2009 10:29:10

туган тел, синең нәрсә әйтергә телгәнеңне аңламый калдым. Әллә сиңа начар сүз әйтемме?

№18 (22641) / 09.09.2009 10:13:09

Вакыт, 

авылдан кинрэк фикерли башла эле, без башкалабыз Казандагы электрон сайтта!Хэм бу сузлэр очен авылны мыскыллый дип ябышма. Тарны - тар дилэр, кинне -кин!

№17 (22640) / 09.09.2009 10:09:34

Яңа татар, 

синен белэн эмоциялэрсез генэ сойлэшеп була, шунлыктан сина гына эйтэм бу турыда. куп сойлэнэлэр бу турыда.Сакланып калу турында. Миллэтне кешелэр тэшкил итэ.Миллэтнен кочен эмоциялэр кочлелеге билгели бер яктан. Икенче яктан акыл кочлелеге. Менэ шул ике нэрсэ кочле булса, миллэт яши.

эле Россия каналында Ирина Метлицкая турында тапшыру булды. Чынлап кочле актриса булган. Эти-энилэре экономист, летчиклар. Аны физматка эзерлилэр.Керэ укырга, ташлый аннары.Щуканы бетерэ .Чынлап акыл да, эмоциялэре дэ гармоничная актриса булган.Сонгы елларда татарлар гуманитар якка гына каерылып узлэрен бетеру хэленэ китерделэр. Урысларда тоташ укый-яза белмэгэн чорда, бездэ жэдидчелек килеп чыккан. Жэдидчелек кызганычка каршы 20 гасыр башында калган килеш. Инде бу турыда туп-туры эйттелэр. 4 кдасс татарча белем житэ диделэр. Урыс 20нче гасыр ахырында кайда иде!!!!!Хэзер менэ алар тэгэри аска. Э без яшэргэ телэсэк, тотынып калырга тиеш 10класста хэм алга ВУЗга барырга тиеш.

№16 (22639) / 09.09.2009 10:04:48

туган тел, мин тәңре сүзен кечкенәдән ишетем. Мин туган авылда аны алла сүзе белән параллел кулланалар иде.

№15 (22638) / 09.09.2009 09:52:13

Яңа татар
монда бер бик акыллы Руслан исемле жегеттэн дэ сорап караганнар иде вахабчылык турында.Анын ни икэнен. Ул да артыгын эйтмэде. Тыелган булгач, сагаялар бугай анлашылмаучылыктан.Бер Аллалык кешелек тарихында алга китеш бит хэръяклап. Кешенен акылы кочлелэнэ баруны курсэтэ.Эйтик, ул яктан мин Ажига  ышанам."Золэйха" спектаклендэ Золайханы уйнаучы артисканын тэнрем дип акырынуы истэ. Мин аптыраган идем. Кем уйлап чыгарган моны дип?Режиссермы? Исхакый уземе?(Гафу итегез, укымадым)Аннан кайбер ситуациялэрдэ ишеткэлэгэн (бик кочле тискэре эмоциялэр вакытында)тэнре искэ тоште.Кочле эмоциялэр белэн бэйлэну анын борынгырак икэнен курсэтэ.Ислам ул яктан купкэ яна хэм югарыракка омтылышны анлата. Кешенен эмоциялэрен акыл белэн кысаларга салу. Хэм ин акыллы хэм кодрэтле Аллахы барлыкка килэ кеше анында.

Динар, бэйлэнмэ.Минем философ -Кант.Есть вещи в себе, и есть вещи для нас.

№14 (22637) / 09.09.2009 09:45:56

Терки тарихына кагылган
язмалар арасында Шамиль Мингазов, ("В Италии найден город Болгар", "Доисторические тюрки", h.б), Олжас Селэйманов
("Аз и Я", h.б) хезмәтләре дэ кызыклы.

№13 (22636) / 09.09.2009 09:31:17

Тагын шуны эйтим эле. Ул безнен ата-бабаларыбыз тоткан динне ислам дине дип кенэ эйтеп булмыйдыр могаен. Скорее всего это синтез ислама и тенгрианства. \"Чиста\" Исламда эруахларнын \"очен\", \"жидесен\", \"кырыгын\", \"еллыгын\" укыту кебек мероприятиялэр юк бит, ялгышмасам. Болар барысы да элеккедэн ияреп килгэн чаралар и Совет дэулэтенен алласыслык дэверендэ нэкъ менэ шушы мероприятиялэр миллэтебезнен \"самоидентификация\" дигэн эйберен саклап калган да. Морат Ажины укыдым. Узе куйган афтограф белэн китабын да алдым сатып. \"Православ дине ул тэнгречелек инде\" дигэн тезисы гына ошап житми кунелгэ. И вообще, агрессив рэвештэ керэ башлаган \"чиста Ислам - ваххабизм\", яисэ Иран ягыннан кулларын сузган башка агымнарга каршы торыр очен минемчэ шул \"Ислам+Тэнгречелек\" кебегрэк динне, идеологияне хэм фэлсэфэне тирэнрэк ойрэнергэ и таратырга кирэк.

№12 (22635) / 09.09.2009 09:29:44

Фоменко татарларның тарихын урысларныкы итеп күрсәтмәкче. Ә Әҗи (Аджи) төркиләрнең тарыхын дөрес ачыклау юлын сайлаган. Әлбәттә бу аның әлегә беренче адым гына...

№11 (22630) / 09.09.2009 07:43:31

Антогонист, 

белмим, мин аны укып-укып карадым, Мэскэунен яна тарих уйлап чыгарырга маташулары дип кенэ кабул иттем.Кумыклыгы да, чиста кумыкмы икэн???Аны ботенлэй абсурд дип тэ булмый, эмма алай ботен нэрсэне бер Казанга салып кайнатып та булмый.Бэлки ул, наруш, шулай, купертеп язадыр.Куп тавыш хэм фикер тарату очен.Географ буларак, узенчэлекле кызыклы фикерлэре дэ бар.Тарихчылар тапталган юлдан йорилэр бит.Шуна 5нче класстан бирле ничек кенэ ышандырырга тырышсалар да, Колизейга берничэ мен ел булуына ышанмыйм.Ул нинди технологиялэр буенча салынган булырга тиеш!? Андый технология югалыр очен бик зур катастрофа булырга тиеш. Андый катастрофадан сон андый тиз арада яна цивилизация усэ алмый. Фоменко кебек уйлаучыны мин узем 30ел коттем. Ажинын кайбер фикерлэре дэ шундый булырга момкин.

,

№10 (22629) / 09.09.2009 00:32:12

Аджи кумык. Кумыкларны Махачкалада еш кына керәшен чутыннан саныйлар.

№9 (22611) / 08.09.2009 22:04:23

Яңа татар, 
мэжусилеккэ кайтмабыз инде анысы, тик ислам хичшиксез янарырга тиеш.Элегэ бит ул мода рэвешендэ генэ. ягъни формасы гына кайтты. эчтэлеге юк эле ботенлэй. Формалар да узгэрергэ тиеш.Хичшиксез.Элегэ абыстай булып йоручелэрнен кубесе элек аракы эчеп, зина кылып йоручелэр.Тэмле ашап, сэдака жыеп йорергэ яратучылар. ярый башы булсын, экренгэ эзгэ тошэчэк, иншалла

№8 (22609) / 08.09.2009 21:57:51

???, 
Ажины укып кара. ул Алтайдан килгэн, ди имеш.Аннары ваще тэре булган имеш....

№7 (22597) / 08.09.2009 18:06:33

Минем фикер. Хэр кешенен уз Алласына табынып, узе сайлаган динне тотарга тулы хокукы бар. Мин узем атеист тугел болай. Урысларнын \"сын, отец и святой дух\"ларына да битарафмын. Моэмин моселман дип тэ эйтэ алмым уземне, биш намаз укымыйм, ураза тотмыйм, элегэ хажга бармадым. Шулай да оч хэерче: православ, буддист, моселман кешелэре соранып утырса мин элбэттэ хэерне моселманга бирэчэкмен. Татар, татар дибез, узебезгэ читтэн карыйк эле: кубесенчэ телебез хэм яшэу рэвешебез урысныкы, кигэн киемебез европаныкы, динебез гарэпнеке, дэулэтебез юк, акча американыкы... Мэжусилек белэн тэнгречелекнен дэ аермасы шактый зурдыр дип уйлыйм. Оздереп кенэ \"Ислам дине форрейва, тэнгречелек отстой!\" дип эйтергэ ашыкмыйк эле. Энэ японнар формально Буддага буйсынсалар да Синтаизмнарыннан бер дэ баш тартмыйлар.

№6 (22568) / 08.09.2009 10:57:21

Рүзәл, бир зачетканы, зачот!
ә болай нәрсә дип әйтим инде.. минемчә 1000 ел элек Исламны кабул итеп тә татарда Тәңречелек барыбер тәмам бетмәгән бит. аның күренешләрен - татар мифологиясендә, борынгы әкиятләрендә, халык җырларында, татар телендә табып була.
Татар икәнбез икән үзебезнең рухи тамырларын белергә кирәк!
Кайберәүләр беренче урында дин дип, туган телне алып ташлыйлар, кирәге юк дип. Менә болар инде киләчәктә урыслашыр, гәрәпләшер, кытайлашыр, американлашыр и т.д..
Имеш мәҗүсиләр дине дип мәсәләне артык куертмаска иде. Туган телгә табыну булсын иде ул.

№5 (22566) / 08.09.2009 10:50:17

???, Тәңре ул төрки телдә әйтелгән алла сүзе. Шулай бит инде, и аллам, яисә и тәңрем дибез. Бу сүзләрдә аерма юк.
Һәм тәңречелекнең үзендә дә бер аллага ышану төп итеп билгеләгән. Ә мәжүсилектә һәрбер әйбернең үз алласы булган. ???, 

№4 (22561) / 08.09.2009 10:27:58

сәләм. син борынгы тәңречелекне белмәйсен ич инде.
коръән китабында йазылганнан килеп чыга: борыңгы тәңречелек төркиләргә әллә кайчан, гарәпләрдән күпкә елек җибәрелгән хак дин булып чыга, ул да ислам дине дип атала инде... ул да вакыт үтү белән бозыла башлаган, сыннар, "тотемизм" барлыкка килгән. син әйткәнчә иң баштагы формасы андый булган түгел.
сүз уңайыннан, кытайларның "будда"сы да пәйгамбәр, "нәби" булгандыр, улны да "аллалаштыр"ганнар, христианнар гайсә пәйгамбәрне "аллалаштыр"ган шикелле.
коръән китабында йазылганнан шулай килеп чыга, чөнки анда елекке заманнарда төрле халыкларга, хәтта барча халыкларга аллаһ сүзләрен җиткереүче кеше җибәрелгәне әйтелә.

чын тәңречеләр ислам диненә күчкәннәр инде.

№3 (22560) / 08.09.2009 10:26:05

Мэжусилек нэрсэ дэ, Тэнре дине нэрсэ сон ул? Алар ни белэн аерылалар? Анлатыгыз эле шуны?

№2 (22558) / 08.09.2009 10:10:29

Тәңре динен тулы итеп күз алдына китерү мөмкин түгел, ул бер кайда да язып та калдырылмаган, шуңа да ныклап онтылган. Мариларның тәңре диненә бәйле булуы турындагы караш та дөрес булмаска мөмкин. Һәм бу чиста мәҗүсилеккә илтә.

№1 (22551) / 08.09.2009 09:38:50

Инде,жанашкайларым,марилар шикелле килэмэттэ гыйбэдэт кола башлыйбызма?Алар,я агачка,я остэлкэ,я сыерга табыналар.Кем нэрсэне сайлый,гибэдэт очен.Татар,моннан 922 ел елек булган татардан акылсызландымы?Ну делаааа.Яз-кез аема,тулган ай гаеплемэ? "Не там чешете..."(В.Ч-ин)."Когда сабаке делать нечего,...............".Бай яши башладыгыз,жанашкайларым,эшегез юк,мугез чыгарасыз.

▲ Өскә
Матбугат-инфо
Матбугат.ру
ТНВ
Addnt.ru
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Urazova.ru
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Түгәрәк уен
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D