• 21.03 Язгы солянка. УНИКС. 18:30
  • 28.03 Айгөл Сагынбаева. Филармония. 18.30
  • 28.03 "Шәй-бу! Шай-бу! премьера. Кариев тетары. 18.00
  • 30.03 Әнвәр Нургалиев "Бәхет сере". УНИКС. 14:00
  • 01.04-02.04 Зинира һәм Ризат Рамазановлар концерты. Филармония. 18:30
  • 01.04-02.04 Данир Сабиров концерты. УНИКС. 18:30
  • 06.04 Сиринә Зәйнетдинова һәм Рөстәм Насыйбуллин концерты. Филармония. 18.00
  • 11.04 Булат Нигъмәтуллин концерты. Филармония. 18:30
  • 13.04 Дуслык күпере. Пирамида. 17:00
  • 17.04 "Мунча ташы" театры. Филармония. 18:30
Туган көннәр
  • 19 Март Татьяна Водопьянова
  • 19 Март Роман Еременко
  • 20 Март Илгиз Кәлимуллин
  • 20 Март Сәләм Алишев
  • 20 Март Фәридә Сафина
  • 20 Март Марсель Мәхмүтов
  • 20 Март Лилия Заһидуллина
  • 20 Март Рәзинә Исмәгыйлева
  • 21 Март Булат Нигъмәтуллин
  • 21 Март Булат Сәләхов
  • Сдаю 2 комн.квартиру на ул. Спартаковской 88Б,хороший ремонт,мебель,бытовая техника.т.89276766077
  • 1 булмэле фатир Жк Салават Куперендэ тэртипле гаилэгэ арендага бирелэ.собственник. 89509488227
  • Әлмәт шәһәрендә бер бүлмәле квартираны сдавать итәбез, кыйбат түгел 9274897219
  • Казанда Бертуган касыймовлар урамында 6 йортта 12кв м булмэ сатыла. Булмэдэ пластик тэрэзэ, тимер ишек. Барлык жихазларны калдырабыз(холодильник, плита, стенка, остэл, диван)тел 89274283223
  • Молодая пара(20 лет) снимет квартиру до 15вв, своевременную оплату, чистоту и порядок гарантируем. 89961212519
  • Продается деревянный дом (бревно 34 диаметр). 300кв.м. От Казани 6км. Мамадышский тракт.Пестречинской район.Званка. Отличная инфраструктура. 26000000. тел.89534958107
  • Прочные, бесшовные. Морозостойкие. Экологичны и пожаробезопасны. Можно наносить роспись или фотопечать. Вы можете записаться на бесплатный замер по тел 3-25-26, 8-927-489-51-08. 8-950-947-00-40. Наиль.
  • Актаныш болын печэне сатыла тубэ астынды 89874227660
  • Авиатозелеш районында метродан 10-15мин ераклыкта булмэ озак вакытка арендага бирелэ.Бэясе 10 000. булмэдэ душевая кабина,раковина(булмэ итеп буленгэн)кух зона бар,шулай ук телевизор,холодильник,жэелэ торган диван хэм 1 кешелк карават та бар,булмэ якты,ремонт белэн. 89600399621 Рэмзия.
  • 1 булмэле фатир ор яна мебель белэн озак вакытка арендага бирелэ. Адрес Оренбургский тракт 140г.Собственник. 15 мен все включено. 89274095375

 

 
Архив
 

16.02.2015 Мәгариф

Укытучылар бәхәсләшә – укучылар ни әйтер?

Газетабызның 30 гыйнвар санында дөнья күргән “Укытучының яшен сорамыйлар” дигән язма зур бәхәс уятты. Биектау районындагы Мәмдәл мәктәбендәге хәлләр бәян ителгән мәкалә газета укучылар арасында да, “Матбугат.ру” сайтында да бик күпләрнең игътибарын җәлеп итте. Әлеге язма чыккач, Мәмдәлнең мөхтәрәм пенсионер укытучыларыннан канәгатьсезлек белдергән тагын бер хат килде.

Алар язма авторы Сәрия Садрисламованы директор ягына авышуда гаеплиләр. Шунысын әйтергә кирәк: газета пычрак атышу яки кемнедер дуслаштыру, дош­манлаштыру урыны түгел ул. Без үз чиратыбызда ике як­ның да фикерен җиткердек. Нәтиҗәне укучы чыгара, ә дөрес карар кабул итү белән район мәгариф бүлек­ләре, ахыр чиктә, Татарстан Фән һәм мәгариф министрлыгы шө­гыль­­ләнә. Һәрхәл­дә шулай булырга тиеш. Моннан тыш, хезмәт инспекциясе, инде эшләр зурга китсә, суд бар. Ә журналистларның андый вазыйфасы юк.

 
Хәтерләсәгез, мөхтәрәм укы­тучы Зөмәрә Шәрәфетдинова аларны эштән җибәргәндә, директор хезмәт кенәгәләрен селкеде, дип язылган иде. Директордан сорагач, ул моны инкяр итә. Ә инде дирек­тор­ның, укытучыларга бүләк бирдек, очрашуларга чакырдык, диюен пен­сионер-укы­тучылар булмаган факт итеп кабул итә. Мәгълүмат техноло­гияләренә килгәндә дә, директор укытучыларның белеменә карата бер начар сүз дә әйтми, мәгълүмат технологияләрен бел­мәүдә гаеп­ләми. Бары лаборатор эшләрдә кул­лану җитми, ди. Укытучылар бу яктан проблема булмавын җиткерә. Ике якка да үз фи­керләрен җиткерергә мөмкин­лек бирелде кебек.
 
Без олы яшьтәге укытучы­ларның белем дәрәҗәсенә карата да шик белдерә алмыйбыз. Югыйсә газетабызда Рәис абый Саттаров­ның хезмәте, сәләтле укытучы булуы, районда бердән­бер экологик музей оештыруы турында язма бас­тырган булыр идекме? Бу укы­ту­чыларның берсе дә начар белем бирде дигән сүз юк. Кәүсәрия апа Саттарова “Иң яхшы укытучы” гран­тын откан, Нурания апа да – тәҗрибәле укытучы, аның укучылары да төрле бәйгеләрдә җиңү яулаган икән. Лаеклы ял вакыты җитеп тә, һаман да эштән аерылырга теләмәү – бу үзе үк эшне ярату билгесе.
 
Хатта әйтелгәнчә, мәктәп директоры укытучыларны район башлыгы исеме белән куркытып гариза язарга мәҗбүр иткән икән. Зөмәрә апа әйтүенчә, ул рай­он башлыгына кергән, җи­тәкченең бу хакта эштән җибә­рергә дигән күрсәтмәсе булмаган. Игътибар итсәгез, язмада район мәгариф бүлеге башлы­гының да бу мәсьә­ләгә карата фикере бар. Белгәне­безчә, кыскарту эшләре директор­ларның үз белдекләре белән генә башкарыла торган эш түгел. Инде укытучыларны гариза яздыруга килгәндә, аларны беркем дә кулыннан тотып яздырмагандыр. Язган очракта да Хезмәт кодексында, ике атна дәвамында алар фикерләрен үзгәртергә хокуклы, дип язылган.
 
Мәкалә “Матбугат.ру” сайтына куелгач, Интернетта әлеге язма турында фикер алышулар башланды. “Сәрия, бәлкем, син алдыртырсың мәктәп директорын”, – дип яза берсе. Икенчесе: “А” дип әйткәнсең икән, давай “Б”сын да әйт! Туз­гыттың осиное гнездоны, давай дальше ачыкла, әль боишсә? Наверное!! Куркаклар күбәйде, прсидәтел дә катнашкан, куркырлык шул”, – дип куркаклыкта гаепли. Тик директорны эштән алдырту безнең вәкаләтләргә керми шул. Мәга­риф министры газетабызда басылган язмаларны укып бара дип беләбез, шуңа күрә ул хакта күптән хәбәрдардыр инде...
 
...Гадәттә, лаеклы ялга чыккач, мәктәп пенсионер укытучылар белән элемтәдә тора. Укучылар белән очрашулар оештырыла. Бу очракта хәлләр күңелле түгел. Үпкә саклаудан файда юк. Инде укытучылар эштән киткән. Бу очракта кемдер юл куярга, гаепсез булган очракта да эшне тыныч юл белән хәл итәргә тырышырга иде. Ярый, директор тарафыннан игътибар җитмәгән булсын, ди. Әмма өлкән укытучылар күпкә тәҗрибәлерәк бит. “Мин җиңдем” дигән түгел, “мин юл бирдем” диюе күпкә акыллырак гамәл түгелме? Бу сорауга җа­вапны һәркем үзе таба. Мәктәптә һаман да тикшерүләр дәвам итә. Монысы да укучылар файдасына түгел. Ә газетада чыккан язма ике якка уртак тел табарга ярдәм итмәсә дә, аның файдасы барыбер бар. Башка мәктәпләрдә мондый гауга чыкмасын иде. Ахыр чиктә, сезне укучыларыгыз күреп тора бит, хөрмәтле укытучылар! Сез аларга белем генә түгел, тәрбия бирү белән дә шөгыль­ләнәсез түгелме?


Ватаным Татарстан
№ 21 | 13.02.2015
Ватаным Татарстан печать

comments powered by HyperComments

Фикерләр

№208 (905794) / 07.03.2015 15:03:23

Яшь белгечләрнең дә пенсиягә чыгасы бар, ә алар ничек яшәргә тиеш?

№207 (904690) / 28.02.2015 15:28:35

хөрмәтле редакция! Бу гайбәт сатуны кайчан туктатасыз инде?! Пенсионерларны рәнҗетеп күңелегз булмадымени соң әле? Директор адресына булган язмалар экраннан юкка чыгып бара,пенсионерларны мәсхәрәләгәннәре генә экранны бизи.Бик әйбәт директор булгач, ни өчен высшая категориясе булган, эшендә иң югары күрсәткечләргә ирешкән укытучы өстеннән травля башланды.Монысына да пенсионерлар гаеплеме?Директорга ялагайланмаган, дйрес сүз әйтергә батырчылык иткән һәр кешене эт кебек талыйлар монда.

№206 (904323) / 26.02.2015 20:57:49

Җәмәгать! Мәмдәлдә барган вәзгыятьнең чын дөресен беләсегез килсә 30 янв. һәм 16 фев.кәннәренең язмаларын укыгыз! теләсә кем язмасы белән мавыгасы юктыр.Монда, ничектер, кешене икенче юнәлешкә борып җибәргәннәр кебек тоела миңа.

№205 (904240) / 26.02.2015 09:10:26

иформатсия юк.
кемгә кирәк шулар беләләр.
беләсең килсә тикшерергә кил. үз күзләрең белән күрерсең, бүрәнә артыннан гайбәт сатканчы.

№204 (904221) / 25.02.2015 22:59:06

мин, син үзең кайда эшлисең соң? Синең эштә психика ниндирәк була икән дим?

№203 (904219) / 25.02.2015 22:55:36

кеше мәктәптән 15-20 елдан да артыграк эшләргә тиеш түгел. 40-50 ел мәктәптә эшләүченең психикасы нормаль кала алмый.

№202 (904216) / 25.02.2015 22:45:15

Информатсия юк: балалр саны,ничә класс,ничә укытучы,нинди мәктәб(урта мы или 9 еллыкмы),класслар зурлыгы,началҗная школа бармы һ.б. Шуларны белмичә,комм язып булмый.

№201 (904215) / 25.02.2015 22:44:21

Бер укытучы, сезне укыткан чакта алар яшь булган. хәзерге балаларын һәм сезне бер үк укытучылар укытуы бик начар. Укытучы яшь булырга тиеш, ул яшьрәк булган саен яхшырак. укыта белү белмәүнең һәм гомумән белемнең стажга да, категорияләргә дә бернинди катнашы юк.

Башлангыч класста укыган чак иде. икенче булдымы икән, өченчеме, хәтерләмим. Үзебезнең укытучы авырып киткәч, "Бары тик сезнең өчен генә ризалаттык, ул бик яхшы укытучы, әллә күпме мактау билгеләре, дәрәҗәләре бар" дип нык мактый-мактый олы яшьтәге бер укытучыны чакыртып безгә куйдылар. Ул безгә бик нык карт һәм бик нык күңелсез булып тоелды, дәресләрнең кызыгы китте. Бәлки ул белемле дә булгандыр, әмма безгнең өчен ул артык карт иде. Аннан соң 2-3 нче класс балаларына аның дәрәҗәле исемнәре, мактау билгеләре пычагыма кирәкме инде! Ике ай тирәсе интектек без аның белән. Хәзерге акылым белән уйлыйм, ул яна гына пенсиягә чыккан булган күрәсең, аны чыннан да безнең өчен чакыртып алганнар... Әмма ничек кенә булса да, балаларга карт укытучылар кирәкми!

улым башлангычта укыганда аларга үзе дә яңа училиәе тәмалаган, читтән торып интитутта укучы куйдылар. Ии яратты аны балалар, артыннан тагылып йөрделәр, мәктәптә әллә ниләр уйлап табып, әллә нинди чараларда катнашып, янып йөрделәр. Укытучы кыз үзе дә кызыксынып, мавыгып, көннәр буе мәктәптән чыкмый эшләде. Ул чын укытучы иде. Әмма китте, чөнки стаж юк, категория юк, димәк акча да юк. ә яшь кешенең матур итеп киенәсе дә килә, концерт-театр-киноларга да барасы килә, яшәргә дә кирәк. Нишләсен инде, яраткан эшеннән баш тартты.

№200 (904209) / 25.02.2015 22:28:53

Бу укытучылар балаларны начар укыткандыр дип уйламыйм. Безнен заман кешелэрен укыткан кешелэр бит болар. Эллэ без надан идекме? Эш башкададыр монда. Хэзер укытучыларны ботенлэй дэ мэктэпкэ кагылышы да булмаган эшлэр белэн аптыраталар. Военкомат, комиссариат, сельсовет, РОНО, министерство, психиатр, нарколог, тагын эллэ кемнэрнен эшлэрен укытучыларга йоклилэр. Кон дэ эллэ ниткэн эшлэр башкарырга туры килэ. Моны мэктэптэ эшлэиэгэн беркем белми, эйтеп курсэтсэн дэ анламый. Укытырга гына йори укытучы дип уйлыйлар. Ата-аналар бераз балалары белэн кызыксыннар иде.

№199 (904205) / 25.02.2015 22:23:20

Картлар йорты тугел бу-пенсионный фонд России!

№198 (904204) / 25.02.2015 22:22:10

Чистарт бу мәктәпне чүп-чар дан,куып җибәр барысын да. МИНИСТЕРСТВАГА яз яңа-яш укытучыларны сорап .МОНДЫЙ атмосфирада эшләү мөмкин түгел. КОРТЛАГАН ИКӘН ШКОЛАГЫЗ.Тикшерү үткәр барлык фәннәр дән дә. КАЙСЫ укытучы ничек эшләгән,балаларның белеме ни дәрәҗәдә.Тикшерүчене Казаннан чакыр. Математика ҺӘМ Физиканы үзем килеп астын-өскә китерермен. ҮЛЕР вакыт җиткәч балалр укытып ятмыйлар,намазларын укысыннар ЯВЫЗЛАР.

№197 (904115) / 25.02.2015 14:31:05

С ума сойти, лаеклы ялга озатылганнары да туган-тумача икэн бит. Шлай булгач, директор туганнарын жыя дип эйтудэн олырга кирэк иде, азырак.

№196 (904114) / 25.02.2015 14:26:15

, 67 яшьлек Нурания Гобәйдуллина татар теле һәм әдә­биятын укыткан, 74 яшьлек Зө­мәрә Шәрәфетдинова тарих һәм җәмгыять белеме укытучысы булып эшләгән, 69 яшьлек Рәис Саттаров географиядән белем бир­гән, ә аның хатыны – 64 яшьлек Кәүсәрия апа балаларга математика серләрен өйрәткән.

Мэктэп тулгел, картлар йорты. Бу шопшэ оясын тузгытырга батырчылык иткэн директрисага хэйкэл куелырга тиеш!!!

№195 (904111) / 25.02.2015 14:12:43
№194 (904110) / 25.02.2015 14:10:50

Ачык тугел ,
30 гыйнвардагы беренче язманы укып карагыз,ачыкланыр....

№193 (904108) / 25.02.2015 14:08:23

Ачык тугел , АЗС кассасында эшләгән дикреттагы киленен эшкә алган...и т.д.

№192 (904106) / 25.02.2015 13:57:44

Туганнары да туганнары дисез. Яна эшкэ килгэннэр, туганы тугел дип язалар бит. Может, Мэмдэл мэктэбендэ, узган гасырнын 80нче елларындагы политбюро кебек (хэтерлэсэгез, бар политбюро кочкэ уз-узлэрен йортуче бабайлардан гына тора иде) клан оешкан булгандыр да, хэзер шулар, яналыкка юл бирэселэре килмичэ карша торгандыр. Директрисанын фэн кандидаты булуы да, уз тирэсенэ фэннэрен белгэн кешелэрне жыясы килгэн кебек курнэ.

№191 (904103) / 25.02.2015 13:30:14

Контроль ! мин дә шулай дим. бу кыскартү түгел,ә үз балаларына,туганнарына,оятсызларча, урын әзерләү!!!
ул болай кылана алмас иде,райондамы,Казандамы "поддерҗка"сы булмаса. мескен картлар белән ни теләсәң шуны эләп була дип белгәндер. барып чыкмас.

№190 (904098) / 25.02.2015 12:48:10

эйттердегез гә, дөрес эшләмәгән директорыгыз. Кыскартулар белән чыгаргач, ул мәктәпкә яңа укытучылар тутырырга тиеш түгел иде. Бездә дә булды кыскартулар, ләкин урыннарына кеше алмадылар. Мәктәп коллективы кечерәеп калды. Укытучылар жалу белән йөрмәделәр, тавыш-гауга чыкмады. Ә биредә бит директорның оятсызларча кыланганы күренеп тора. Мәктәптә - белем бирү учагында мондый җитәкче тотылырга тиеш түгел. Мәктәп ябылмасын, ләкин администрация алышынырга тиеш.

№189 (904094) / 25.02.2015 12:32:51

эйттердегез гә, ничэ кешене эштэн куды, алар барысы да пенсия яшендэ иделэрме?

№188 (904093) / 25.02.2015 12:27:14

мин, Шулай, - түгел шул!!!

менә сезнең мәктәпкә яңа директор килде ди. сезне барлы юклы сәбәпләр белән эшегездән куды. һәм сезнең урынга бар туган-тумачасын китереп эшкә урнаштырып,үз КЛАНын хасил итте ди.
сез ул вакытта ничек җырлар идегез икән?
менә бу картлар да шуның аркасында ризасызлыкларын белдерәләр.

картларга алмашка РОНО плановый эш алып бармаганга,картлар гаеплеме? РОНО үз фазыфаларын үтәмәгәч,гаепне шул ветиран укытучылар җилкәсенә салып,бер кизәнүдә мәктәпне тузгытып бетермәкче. җиңел бит,чуҗими руками ..... ... расправитсә итәргә өлкәннәр белән.

№187 (904089) / 25.02.2015 11:53:27

мин,

№186 (904087) / 25.02.2015 11:29:17

эйттердегез гә, йорэклэрегез эрнесэ жалу язу тугел, ярдэм итэргэ кирэк. барыбыз да мэктэпкэ категориясез, эш тэжрибэсез килэбез. эшли-эшли генэ тэжрибэ туплыйбыз. мин яхшы, куп эшлэгэн укытучы, э менэ монын категориясе икенче генэ дип сойлэнулэр монда урынсыз. яшь укытучыларга ярдэм итэргэ хэм урынны аларга бирергэ кирэк. бу закончалык. бу мэктэжптэ дэ куп еллар эшлэгэн укытучылар , аларнын унышлыры да бардыр. монда берничэ карт укытучы аркасында ботен мэктэп коллективын карага манчып, бер нэрсэгэ ярамаган коллектив итеп курсэттелэр. не хорошо

№185 (904062) / 25.02.2015 07:37:13

эйттердегез, "уку-укыту турында язмыйлар",
уку-укыту,белем бирү(!) бу мәктәптә югары планкага куелган! белемле,укырга сәләтле балалар чыгара бу мәктәп. балаларның югары уку йорларына керүләре һәм укулары(!) ,мәктәпнең белем бирү дәрәҗәсен күрсәтмимени?
сезгә картларны акча өчен мәктәптән китмичә ятучылар итеп сүрәтлиләр. аларны яшләргә урын бирмәүчеләр итеп сүрәтлиләр. гомерләре буе эшләгән мәктәпләренең,1 елда таратылып юкка чыга баруын күреп,йөрәкләре әрнеп, җалоба яза башлаганнар кешеләр алар.

милләттәшләр,сез эшнең асылын белмәгән килеш,мөхтәрәм укытучыларыбызга гаеп ыргытасыз?

җимерергә,мәктәпне ябарга бик җиңел,мәктәп,ясле ачуы бик авыр!!

үз мәктәпләре,үз авылы өчен саулыкларын да җәлләмәгән кешеләр алар - ветеран укытучылар.
ничек түзәргә кәрәк,бер ел өчендә таралып бетә язган мәктәпләрен күреп. алар бит "советский закалки" укытучылар!

читтән торып акыл сату мәгнәсезлек икәнен онытмагыз.
чын күңелләрен биреп балалар укыткан укытучылар алар. акча артыннан эштән эшкә сикереп йерүчеләр түгел,ә коренной авыл кешеләре.
мәрхәмәтлелек хисен югалмыйк милләттәшләр!!

№184 (904040) / 24.02.2015 21:13:35

Ордина́ция (ordynacja) — принятая в Королевстве Польском и Великом княжестве Литовском форма майората, при которой земельные владения того или иного магната (т. н. ордината) после его смерти переходили к старшему сыну как неделимое и неотчуждаемое имущество. Усадьбы в составе ординации нельзя было ни продать, ни заложить (принцип фидеикомисса).

В пределах своей ординации глава семейства был полновластным хозяином и обладал чуть ли не суверенными правами, не многим уступая по степени самостоятельности князьям Священной Римской империи. На этой территории магнаты строили не только усадьбы, но и целые города (как, например, Замосць в ординации Яна Замойского).

Первая ординация была утверждена в 1470 году: семейству Ярославских передавался в вечное владение город Ярослав в Галиции. В 1579 году основаны ординации князей Радзивиллов, утверждённые королём Стефаном Баторием в 1586 году и постановлениями сеймов 1589 и 1786 годах. В 1586 году Радзивиллы были возведены императором Священной Римской империи в княжеское достоинство как ординаты Несвижа, Олыки, Давид-Городка и Клецка.

Огромная латифундия Острожских после пресечения рода в 1620 году неоднократно переходила по наследству из рук в руки: сначала к князьям Заславским, потом — к Любомирским, а в XVIII веке оказалась во владении ещё одних Гедиминовичей — князей Сангушек.

Ординации сохранялись в Российской империи и Польше. Последние ординации были ликвидированы в 1939-1945 годах.

№183 (904036) / 24.02.2015 21:05:41

Ә, суб приставка булгач, ординация ни дигэн суз сон алайса

№182 (904034) / 24.02.2015 21:00:55

чистый надоел бу авыл мэетэбеннэн. уку-укыту турында язмыйлар, кемне эштэн апганнар, кем-кемнен туганы...пенсионер эбилэрне эйтер идем инде, ялга чыккач башка эшлэре юк микэнни боларнын, жалу язудан башка. тьфу! район житэкчелэренен бу мэшхэргэ кысылмавын хуплыйм гына.сойлэрлек суз юк бит монда, гайбэттэн башка

№181 (904031) / 24.02.2015 20:52:54

СУБ..., приставка. Образует существительные и прилагательные со значение: 1) вторич-ности, побочности, подчинённости, малости по сравнению с тем, что названо в производящей основе, например субподрядчик, субинспектор, субпрефект, субаренда, субпродукты, субконтинент, субьединица, субклеточныи, субьядерный, субмикронный; 2) нахождения около чего-нибудь, поблизости к чему-нибудь, под чем-нибудь, например субстратосфера, субальпийский, субарктический, субсветовои.
Димәк, ориентация сүзенә ялгана алмый ул, мәгънә югала.

№180 (904025) / 24.02.2015 20:15:18

Директор белән таныш син. директор белән таныш,
Директор белән танышсаң, йөрерсең шагом марш!((
Дөреслек яклы булыйк. Газетагызның тираңы кимер болай булса. Мин шәхсән, сезнең газетага язылмаска дигән карарга килдем. Матбугат дөреслек яклы булырга тиеш. Алып ыргытмагыз бу язманы! Үзегезне хөрмәт итә белегез. Салтыков-Щедриннын "Обманщик-газетчик и легковерный читатель" дигән әкияте сезнең турыда язылган кебек. Әкият 19 гасырда язылган. Ә без 21 гасырда яшибез. Цензура 19 гасырдагы реакция елларындагы кебек((((

№179 (903999) / 24.02.2015 17:51:08

башка сүзлектән эзләп кара. шәһәрдә укыткан II категорияле,укытучылар әйткәч,ышанырга туры киләчәк.

№178 (903992) / 24.02.2015 17:27:03

Сүзлектә субориентация дигән сүз юк.

№177 (903990) / 24.02.2015 17:22:31

Иркә, син башта узенен эш урынын видеога тощереп элеп куй, я узенен фотонны жибэр, модель кыяфэтлеме, яки базар хатынымы икэненне карарбыз. аннан сон гына дэрес видеосын жибэрерлэр

№176 (903987) / 24.02.2015 17:07:41

Бәлки ул электив математика курсын яхшы укытадыр. Берәр дәресен видеода мыруга куегыз әле)))

Мәмдәл безгә белем бирү торышын ачсын. Пенсионерларныкын да күрсәтсеннәр.

Безгә танцы с о звездами кызык түгел. Безгә белем биргәннәрен карау кызыклы булыр иде.

№175 (903984) / 24.02.2015 17:01:40

Иркә№165 менә шушындый громотейлар укытачак инде балаларны!!!
Бик данлыклы мәктәп иде Мәмдәл мәктәбе.
Харап итеп бетерәләр икән(җадный,чикрткә,акча коллары) бу мәктәпне! Бик кызганыч. Чал тарихлы мәктәп иде.

Бу директриса созидатель түгел - разрушитель!!

Эшеннән алырга дигән теләктә мин.

№174 (903983) / 24.02.2015 17:01:03

Иииии, белми идем шул)))Җавапсыз каравым аркасында инде... Артык кайгырмыйм - ялгыш булса да.Гомумән, монда язганнарыма җитди караганым юк.Формасына. Эчтәлеге уйлап языла билгеле.Аңламыйм диючеләр дә хаклы, күп очракта аңлашылып җитмәсен дип аермачык булмаган урыннар калдырам.Шулай итеп уйланган уйны оныта күрмим дип, кабалана-кабалана басып куям))). Аны тикшереп утырасы килми, миндә андый программа юк, кирәксенмәгә...

№173 (903981) / 24.02.2015 16:53:36

Иркә, электрон корректор белэн бер дэ файдаланганын юк икэн. тикшермичэ дэ язганда, кай чакта, бер хэреф тошеп калса да, автомат тозэтеп куя шул ул. шуна да, редакциялэрдэ аны отключать итэргэ кинэш итэлэр.

№172 (903980) / 24.02.2015 16:49:27

Ул аны тикшермичә дә яза белергә тиеш. Тикшергән икән дөрес чыгарга тиеш. Минем хаталар тикшермәгәнлектән килә. Сукыр басам да, әйдә пашул, ентер - язарга.Комментка шул җиткән.

Бу бит просто коммент түгел, игълан.Барысы җиренә җиткән булырга тиеш.Димәк, грамотасыз, аның өстенә җавапсыз.

№171 (903977) / 24.02.2015 16:36:53

"чынлапта га" бигрәк тә хөсетле кеше икән. андыйлар тормышта бик хәтәр булалар. алла сакласын бер үк.

№170 (903962) / 24.02.2015 15:51:17

Иркә, хаталар тибына карыйсын икэн, башка хата булмагач, "субориентация"нен электрон корректор тарафыннан "тозэтелгэн" булуын гына анлый алыр иден... чак кына уйлау сэлэтен булса. Менэ, бер хата белэн "субординация" дип жыеп кара эле, остэ "субориентация" чыга, оч суз аркылы "субординация". )))))

№169 (903961) / 24.02.2015 15:50:29

ул минем тешша.

№168 (903958) / 24.02.2015 15:48:44

трудовой договор барлык кеше өчен дә бер үк .ләкин өлкәннәрне эштән алуда бу договорны читләтеп үткәннәр минемчә, ягъни директор капризы белән генә эшләнгән трудовой договор ике яктан да яклау табарга тиештер.бу бер. икенчедән кешене эштән болай итеп кумыйлар(укытучының яшен сорамыйлар)өлкәннәр эшне бик бертекләп эшләүчеләр алар.әнә бит пробный экзаменның материалларын күтәрегез. инанырсыз!

№167 (903956) / 24.02.2015 15:41:44

Һәм бу сүз аның, әйтик, бу чыгышында ключевой сүз.Әйтергә теләгән төп фикерләренең берсе дип аңладым.

№166 (903955) / 24.02.2015 15:40:05

Болай, гадәти комментарийга бернинди тәлап куелмый.Менә мин хаталар ясыйм, сез шуңа карап минем турында фикер йөртегез.Шул техник хаталар аркасында алтын медальсез калган кеше инде мин...Дөресрәге медальнең миңа кирәге дә юк иде, ни өчен әйтәм, бәясе түләнгән инде ул хаталарның.

Мин дә хаталар тибына карыйм һәм кеше турында фикер йөртәм.

№165 (903954) / 24.02.2015 15:35:46

Субординация белән субориентация бик аерыла шул...
Минем күрше хәреф басыла, кайбер татар хәрефе урынына урысныкы куела, әмма барыбер сүз составында булырга тиешле хәрефләр басыла.Сукыр басканга. Син публикага бик җитди мәсәлә белән чыгасың икән, син ялгышларны тикшерергә тиеш.Аның бүтән хатасы юк, кстати, тикшергән. Субординация сүзен белми.Бу техник хата түгел. Техник хатаны кичерергә була.

№164 (903953) / 24.02.2015 15:29:38

162
Чынлап та Иркэ, башкалардан гына талэп итэргэ ярата торган кеше. Узенэ килеп терэлгэндэ, башын комга тыга страус кебек!

№163 (903952) / 24.02.2015 15:29:17

"Әгәр укытучы директорны санламый, хөрмәт итми, субориентация сакламый икән, ничек итеп укучылардан үзебезгә карата хөрмәт хисе тәрбияли алыйк инде без!"

Укытучы шушы рәвешле хөрмәт яуларга тиешне мин беренче ишетәм.

Укытучыларымны мин предметка карата кызыксыну уятып, аны саклап кына түгел, арттырганга ярата, хөрмәт итә идем.Дәресне кызыклы итә алганы өчен.

Директорны атнага бер линейкада күрә идек. Иң кызыклысы шунда аңа аерым бер хөрмәт белән караган укучыны хәтерләмим.Әле аны үртәп, ул булып кыланып та йөриләр иде шук малайлар.Гомумән, директор безнең өчен символически гына бар иде.Атнага бер линейкага җыеп нидер сөйләмәсә, барлыгын белмәс тә идек.Нәрсәләр сөйләгәне истә калмаган...

№162 (903951) / 24.02.2015 15:27:10

Иркә, узен бит, фамилиялэрне язганда да ялгышасын бит. Ник, ашыга-ашыга язган математик, "субординация" урнына "субориентация" дип ялгыша алмаска тиеш дисен. Эле компьютерында электрон корректор булыа, ул "тозэткэн" булырга да момкин. Бу сайтта синнэн дэ хаталырак язучы юк бит. Или конкуренциядэн куркасынмы?

№161 (903947) / 24.02.2015 15:22:34

Болай үз исемегез белән язуыгыз бик яхшы...

№160 (903946) / 24.02.2015 15:20:28

Һммм, хәзер башта математик грамотлы язарга тиешме дигәнгә җавап эзлик.Монда грамота турында гына сүз бармый, билгеле..Минем башта бөтен нәрсә буталды инде соңны 2-3 елда...

"субориентация" - ул нәрсә дигән сүз?

№159 (903938) / 24.02.2015 14:26:06

Пенсионерлардан да нэфесле затлар юк...

№158 (903933) / 24.02.2015 14:14:34

Мин Мәмдәл мәктәбендә әле ярты ел гына математика укытам. "АЗСта кассир булып эшләп", мәктәпкә килгән кеше. Матбугат.руда язылган ялганга үз фикеремне язарга булдым. Мәктәп директорын, шәхсән мине "надан"га чыгаручы "укытучы" сүзләренә каршы опровержение дип кабул итсәгез дә була. Мин, чыннан да, Мәмдәл мәктәбенә килгәнче АЗСта оператор булып эшләдем. Мин анда эшләвем белән горурланам, чөнки зур акчалар белән һәр кеше дә эшли алмый, курка. Әгәр эш хакы аз булмаса, АЗСтан китмәс тә идем. Чөнки андагы коллектив бик дус, тату иде(мәктәптәге кебек түгел инде).
Минем турында язган "укытучы" биографиямне яхшы өйрәнгән, күрәсең. Әмма директорны эшеннән чыгарттыру өчен нәрсә генә уйлап чыгармаган!
Мине белмәүчеләр өчен язам: 16 ел элек мин КДПУ тәмамладым, кызыл булмаса да, дипломым бар, 7 ел Казан мәктәпләренең берсендә математика укыттым, өч ел эчендә II нче квалификацияле категориягә лаек булдым. 2005 нче елларда эш хакы аз булганга, эштән киттем. Казан мәктәбендә дә үз "+" һәм "-"лары бар иде. Коллективта төрле хәлләр булды. Ләкин проблемалар урында хәл ителде, мондагы кебек республикага фаш булмадык.
Пробный ЕГЭ һәм ОГЭ нәтиҗәләренә килгәндә, балаларның тиешле дәрәҗәдә белемнәре булмавына аларны башлангыч сыйныфтан башлап хәзерге көнгә кадәр укыткан укытучылармы, әллә мин (11нче сыйныфларда бөтенләй укытмыйм, ә 9нчы сыйныфларда электив курс алып барам) гаеплеме? Ничек уйлыйсыз?
Директорны "жалоба белән йөрүеннән туктамый" дип язганнар. Чынлыкта исә пенсиядәге укытучылар һаман тынычлана алмыйлар: бер инстанциядән икенчесенә шикаять белән йөрүләрен дәвам итәләр. Бәлки, көчләрен, энергияләрен кирәкле эшкә сарыф итсәләр, яхшырак булмасмы?
Иң аянычлысы- безнең укучыларыбыз мәктәптәге хәлләрне күзәтеп торалар. Әгәр укытучы директорны санламый, хөрмәт итми, субориентация сакламый икән, ничек итеп укучылардан үзебезгә карата хөрмәт хисе тәрбияли алыйк инде без! Балаларга ныклы белем бирәсе урында, кайбер укытучылар, шундый түбәнлеккә төшеп, кирәкмәс эш белән шөгыльләнәләр.
Директорны яманлап язучы "коллега", сезнең үз балаларыгыз хәзер мәктәптә укымый шул. Әгәр укыган булсалар, "мәктәп ябылса нишләрбез?"- дип, бераз уйланыр идегез. Пенсиядәге укытучылар өчен дә йөрәгегез әрнеми сезнең! Бары тик директорга каршы булган өчен генә алар белән бер сүздә сез.
Сүз уңаеннан, мин директорның туганы да, күршесе дә түгел. Мәмдәл мәктәбенең начар даны республикага таралды. Югыйсә, үз фәнен яхшы белүче, балалар яратучы укытучылар да аз түгел. Безгә, югары белемле укытучыларга, мәктәп җитәкчелегенә ярдәм итеп, бердәм коллектив булып эшләргә кирәк!

№157 (903921) / 24.02.2015 12:08:16

Нишләттегез инде Мәмдәл мәктәбен???

№156 (903800) / 23.02.2015 08:54:03

Мәмдәл кайный,шаулый. Матбугат ру тынычланып бәйрәм итә...

№155 (903706) / 22.02.2015 11:42:54

үсмәгән!!!
Шуны әйтәм шул,50дән калганын кемгә бирәсең икән диммм!..

№154 (903705) / 22.02.2015 11:40:09

ха!!!,тиле син,мин бит яздым скромна яшим,слуга народа дип,нужэли кузенэ жон ускэн?

№153 (903702) / 22.02.2015 10:50:14

депутат, минем, депутат булмасам да,150мең йөри...
Бик тә хәерче икәнсең.

№152 (903695) / 22.02.2015 08:35:03

Мәскәүгә язарга, бар тик шул..депутатларның башын катырырга бу сораулар белән.Эшләсеннәр. Депутатлар сайлаганда төп наказлар шул булырга тиеш..

№151 (903694) / 22.02.2015 08:34:49

Иркэ,минем уземнен кесэмдэ мелкий расходларга 50мен сум булса шул житкэн,шуна риза мин,менэ шулай скромна гына яшэп ятам мин,чонки мин слуга народа бит.

№150 (903689) / 22.02.2015 07:52:32

Гайбәт сатуны туктатсагыз әйбәт булмасмы?!

№149 (903618) / 21.02.2015 16:37:53

"Положением о стимулировании (премировании) труда работников Школы, утверждаемым решением Совета Школы и приказом директора Школы."

Менә кызыгы һәм кызганычы шунда да инде бездә. Увольняться иткән айга 20 көнгә 5 мең түләделәр үземә дә. Ставка часовая 47 рублей.Калганнары премия.

Гомумән, Россиядә ике әйбер бар. Минимальная зарплата. Депутатларны бер ай шул суммага яшәтәсе бар. Бюджет системасында төп зарплата суммада директор карамагындагы премияләрдән тора.Шул сәбәпле бернинди гаделлек өчен көрәш, судлар була алмый.

Әгәр халык белем бирүне, медицина хезмәт күрсәтүне тәртипкә саласы килә икән, бары халык үзе должностной ставкаларны көләүгә катнашырга тиеш. Ягъни депутаталардан тәлап итәргә. Әйтик, твердый оклад. 25 мең!Мисал өчен.Бетте китте.

Хәзерге зарплата билгеләү механизмы бюджет урлаучы җитәкчеләрне каплауга корылган.Чөнки авызын ачса, сиңа 5 мең зарплата, урамга юл ачык.Нинди генә яхшы укытучы, яхшы врач булмасын.
Илдәге коррупциянең төп нигезе шул!

№148 (903613) / 21.02.2015 16:13:59

Шулаймы№144 (903588) / 21.02.2015 13:59:12
ТРУДОВОЙ кодексны бер тамчы да бозмаенча,каныгызны эчерг була. МИСАЛ ӨЧЕН:" трудовой договор". Иптәш директор,куллан әле бу законны. -Замана директоры менэ шулай кан эчэ.

№147 (903595) / 21.02.2015 14:31:00

бер кеше, татар кайчан мәскәүгә табынудан туктар икәәән???
үз татары өчтеннән баренга җалу язырга мачтер безнекеләр,ФУУУ!

№146 (903594) / 21.02.2015 14:21:23

ТРУДОВОЙ ДОГОВОР
с учителем

________________________ «____» ____________ 20 ____ г.
(место заключения)

Гражданин РФ ____________________, паспорт ______________ выдан _________________
(Ф.И.О.) (серия, номер) (когда, кем)
именуемый в дальнейшем «Педагог», с одной стороны, и муниципальное образовательное учреждение _______________________________________________, ИНН №__________________,
(полное наименование школы)
представляемое директором школы _____________________________________________________,
(Ф.И.О.)
действующим на основании Устава школы, именуемое в дальнейшем «Работодатель», с другой стороны, заключили настоящий трудовой договор о нижеследующем.
1. Предмет договора
1.1. Педагог обязуется лично выполнять трудовую функцию по должности учителя муниципального образовательного учреждения ____________________________________(далее - Школа)
(полное наименование школы)
соблюдением правил внутреннего трудового распорядка для работников Школы.
1.2. Работодатель обязуется предоставить Педагогу работу по указанной в п. 1.1 трудовой функции, обеспечить условия труда, предусмотренные трудовым законодательством и иными нормативными правовыми актами, соглашениями, коллективным договором, локальными нормативными актами Школы и данным договором, своевременно и в полном размере выплачивать заработную плату.
2. Обязательные условия договора
2.1. Местом работы Педагога является Школа, расположенная по адресу: _________________
_____________________________________________________________________________________
(указать адрес)
2.2. Трудовой функцией Педагога является работа в должности учителя Школы по специальности ________________________________________ __________________________________
(полное наименование специальности) (разряд, класс (категория) квалификации)
квалификационной категории. Содержание работы определяется действующей квалификационной характеристикой учителя ___________________________________квалификационной категории и
(разряд, класс (категория) квалификации)
должностной инструкцией учителя-предметника Школы, утверждаемой директором Школы. В пределах квалификационной характеристики директор Школы вправе вносить изменения и мнения в должностную инструкцию учителя-предметника по мере необходимости.
2.3. Дата начала работы Педагога устанавливается с «____» 20__ г. Настоящий договор заключается на неопределенный срок.
2.4. Настоящим договором устанавливаются следующие условия оплаты труда:
- базовый должностной оклад без учета доплат, надбавок, иных компенсационных и стимулирующих выплат составляет _____ руб. в месяц. Базовый должностной оклад выплачивается при условии выполнения аудиторной нагрузки в объеме от 18 до 24 ч в неделю и иной нормируемой работы в суммарном с аудиторной нагрузкой объеме 36 ч в неделю;
- доплата за выполнение функций классного руководителя составляет _____ руб. в месяц;
- доплата за проверку письменных работ составляет _____ руб. в месяц;
- надбавка за ________________________квалификационную категорию составляет _____ %
(разряд, класс (категория) квалификации)
от базового должностного оклада;
- размеры и порядок осуществления стимулирующих выплат определяются действующим Положением о стимулировании (премировании) труда работников Школы, утверждаемым решением Совета Школы и приказом директора Школы.
Условия оплаты труда могут изменяться в случаях увеличения указанных выплат по письменному соглашению сторон, являющемуся неотъемлемой частью настоящего договора.
2.5. Педагогу устанавливается 36-часовая 6-дневная рабочая неделя с одним выходным днем в воскресенье.
Режим рабочего времени Педагога определяется расписаниями занятий и дежурств, утверждаемыми администрацией Школы, а также планами индивидуальной и общешкольной воспитательной работы. Занятия, время дежурств, время выполнения планируемой воспитательной работы подлежат конкретизации в часах, нормируются и не могут в сумме (норме) превышать 32 ч в неделю. Конкретизируемая в часах работа в выходной день допускается только с письменного согласия Педагога с последующим предоставлением ему компенсации, предусмотренной законодательством, иными правовыми актами, соглашениями, коллективным договором.
Рабочее время на выполнение трудовых обязанностей Педагога по подготовке к урокам, проверке письменных работ, участию в методической работе и повышению квалификации в часах не конкретизируется и определяется Педагогом самостоятельно. Нормой рабочего време¬ни для выполнения этих обязанностей считается 4 ч работы в неделю.
2.6. Характер работы Педагога определяется выполнением трудовых обязанностей по месту работы в школе (занятия, дежурства, воспитательные и методические мероприятия) и вне места работы (воспитательные, в т. ч. посещение семей обучающихся, методические мероприятия, работа в библиотеке и дома).
2.7. Педагог подлежит обязательному социальному страхованию в соответствии с действующим законодательством.
3. Дополнительные условия договора
3.1. Педагог обязуется не разглашать охраняемую законом служебную, коммерческую и иную тайну в соответствии с Перечнем сведений, составляющих служебную, коммерческую v иную тайну, утвержденным приказом директора Школы.
3.2. Работодатель обязуется дополнительно к обязанностям, установленным законодательством, иными нормативными правовыми актами, соглашениями, коллективным договором v локальными нормативными актами Школы:
- предоставлять организационную, методическую и иные виды помощи в работе Педагог, в пределах имеющихся у Работодателя возможностей;
- предоставлять Педагогу в расписании один свободный от аудиторных занятий день в неделю для повышения квалификации, выполнения методической и иной внеаудиторной работы.
4. Изменение, дополнение и прекращение договора
4.1. Все изменения и дополнения определенных сторонами условий настоящего договора оформляются письменными соглашениями сторон, которые становятся неотъемлемой частью настоящего договора.
4.2. Работа Педагога в Школе, не предусмотренная настоящим договором, оформляется отдельным трудовым договором о работе по внутреннему совместительству.
4.3. Педагогическая работа, в т. ч. работа по замещению временно отсутствующих педагогических работников Школы, сверх установленных настоящим договором норм аудиторной нагрузки оформляется отдельным соглашением сторон в письменной форме и оплачивается дополнительно (почасовая оплата труда).
4.4. Прекращение настоящего трудового договора производится по основаниям, установ-ным Трудовым кодексом РФ.
4.5. Настоящий договор подписан в двух идентичных экземплярах, по одному экземпляру каждой из сторон.
5. Адреса, реквизиты и подписи сторон
Учреждение Работник
Наименование ____________________ Ф.И.О. ____________________________
ЕГРН ____________________________ Паспортные данные _________________
Юридический адрес _______________ Место жительства___________________
Иные реквизиты __________________ ИНН ______________________________
Подпись и расшифровка Номер страхового свидетельства пенсионного страхования _________________
подписи _________________________ Иные реквизиты ____________________
Печать Подпись ___________________________
Экземпляр трудового договора получил _____________ ______________________ _____________

Мин ул мәктәптә укытмыйм инде, лаеклы ялда, АЛЛАга шөкер. Килмешәк тә түгел, язу стилегезгә, сөйләмегездәге сәүзләрегезгә карап, барыгызның да исемен атый алам. Дин сабакларын да бик әйбәт беләм. Кем икәнлегемне беләсең килсә, редакциядә звонить итеп сора, әйтсәләр инде. Монда төрле исемнәр астындагы фикерләр язган кешеләрнең электронный адреслары редакция почтасында билгеле бит ул. Фикерләрне укып, тикшереп утырган редакция хезмәткәрләренә бар нәрсә дә ачык инде монда. Сәрия дә теге вакытта ачыклларга өлгермәгән якларны ачыклап, тәгаенләп бетерә ала. Аңа бер киңәшем дә бар әле. "Яраксыз" дип язган язмаларны удалить иткәнче, үзенә алып калсын. Мондый хәлләр бер Мәмдәлдә генә түгел бит. Файдасы тияргә мөмкин.
Мәмдәл кешесе! АЛЛАХның барлыгына да, берлегенә дә ышанам. Ә менә синең ышануыңа шик туа. Оныкларыңны тәрбияләп, үткән тормышыңнан гыйбрәт алып, белеп һәм белми кылган гөнаһларымны кичер, бер АЛЛАМ, дип ХОДАЙга ялвар. Чын күңелдән булса, бәлки кичерер.
Ә мәктәбегездә үз сүзләрен, фикерләрен әйтә алырлык укытучылар (берничә генә булса да) булу - өмет уята.

№144 (903592) / 21.02.2015 14:18:29

Эшләргә ирек бирмиләр икән, Мәскәүгә җалоба язарга.. Алар тиз законнарны аңлатырлар

№143 (903590) / 21.02.2015 14:10:09

эшлиләр бит мәктәпләр!!

http://www.azatliq.org/content/article/26860411.html

№142 (903588) / 21.02.2015 13:59:12

ТРУДОВОЙ кодексны бер тамчы да бозмаенча,каныгызны эчерг була. МИСАЛ ӨЧЕН:" трудовой договор". Иптәш директор,куллан әле бу законны.

№141 (903587) / 21.02.2015 13:44:36

Әйттем бит инде, тудовой кодекс бар! Укып чык!

№140 (903586) / 21.02.2015 13:44:20

Шэулэ№122 (903544) / 21.02.2015 08:41:27
http://kitap.net.ru/kubash/3.php Менэ авыл мэктэбенен чынбарлыгын чагылдырган роман.

№139 (903583) / 21.02.2015 13:32:47

ДИРЕКТОРНЫ тикшерегә укытучының хакы юк. ДИРЕКТОР тикшерегә тиеш укытучыны. Директырның гаебе шунда ки-укытучыларын как следует тикшереп тормаган. Шушы йомшаклык хәзер җимешен бирә.КҮРШЕ МӘКТӘБЛӘРДӘН опытный укытучыларны чакыртып тикшертергә иде аларны,менә шунда беленер иде кем ничек укытканы.СССР ВАКТЫНДА УКЫТУЧЫЛАР ДЕРЛДӘП ТОРАЛАР ИДЕ ДИРЕКТОРДАН.
МИНЕМ КИҢӘШ: Сәгәтләрен кисеп,яңа-яш укытучылар чакыртырга кирәк һәм пенсиядәге укытучыларны да чакыртырга кирәк эшкә. БАРСЫНА ДА 12 СӘГӘТ НАГРУЗКА. БАЗАР ТУКТАР !

№138 (903582) / 21.02.2015 13:28:04

Утеп баручы, бу сов. секретное цифры...

№137 (903581) / 21.02.2015 13:12:23

Мондый хэллэр республиканын куп мэктэплэрендэдер.

№136 (903580) / 21.02.2015 13:10:47

Бу мэктэптэ ничэ бала , ничэ укытучы укыта бугенгесе кондэ?

№135 (903577) / 21.02.2015 12:57:10

мин яздым,уку-укыту системасын да катнышым юк. Минем фикерне Иркә дә күтәреп чыкты. БУ мәктәбне ябарга кирәк,шунсыз тавыш бетмәс дип беләм. Рядом АЙБАШ мәктәбе эшләп тора,класслар да тулырак булыр. Ату бит 5-6 бала белән маташа укытучы дигәннәре. СКАНДАЛНЫЙ балалар үстерә икән ба мәктәб.Укытучылары нинди-балары да шундый булачак. ЭШТӘН куылган укытучылар кукуруз үстерсеннәр,колхозларына файда булыр

ПРИЕДУ ПРОВЕРЮ !!!!!!!!

№134 (903576) / 21.02.2015 12:53:13

Утырасыз инде...
Башыгызны күтәреп карагыз әле бу дөнҗага.
Рәсәй илбашы килә,үз камандасы белә килә. Кабинит мин.га да үз кешеләрен куя.
Райун башлыкларыгыз да хуҗа булып алгач үз туган тумачаларын,кода кыдагый-кодачаларын җүнле эшкә урнаштыра.
РАНО мөдире дә үз кешеләрен куя. Шулай корылган тормыш бүген.
мәктәп масштабында Фәридә дә үзенә күрә "илбашы". Ник куймасын үз түган тумачасын? Нинди гаеп тагасыз,барча дөнҗа шулай көйләнгәч?
Хозяин барин,своя рука владыка! Бөтен илдә шулай булгач, ул гына калмас инде.

Ветеран укытучыларга килгәндә,алар әллә кайчан үзләренә алмаш әзерләргә тиешләр иде,үз оныклары арасыннан. Дианстиә,ягни мәсәлән.

Ашын ашаганнар,яшен яшәгәннәр,бисмилла әйтеп мәсҗеткә йөрергә,шунда балаларны дин дәресләренә өйрәтә башларга кирәк аларга. Үзләре дә дингә өйрәнерләр укыта-укыта.
Мәсҗеткә йөрүчеләр дә артыр,яшь балалар да йөри башлар. Өйдә ятмасыннар,общественный эшкә җигелсеннәр,энергияләре булгач. Ислам динен җәелдерсеннәр авылда. Бу өлкәдә эшлисе эшләр бик күп.
Иң соңгысы,картлар балаларны ЕГЭга,уку йортларына керергә әзерләсеннәр,ягни мәсәлән рипититрство белән шөгелләнсеннәр,как ни как на детишки на молочишки денег була.

Урлыйбыз! Совет халкы урларга өйрәнгән,урламаса төн йокысы кача аның(минем дә).

Алга!!!


№133 (903575) / 21.02.2015 12:45:32

80 елларда КАЗАНДА Татар Гимназияләре ача башладылар.Шуларның берсе ИДЕЛ буе районың 3-нче гимназисе иде. Укытучыларны авыл тирәсеннән җыйдылар,татрча белүчеләр дип.Беренче уку елын тыныч кына тәмамлагач китте тавыш,китте скандал.Бөтен Казан шау килде. Шулай итеп бер 4 ел чамасы скандал туктамагач,Гимназияне бетерделәр.УКТУЧЫЛАРНЫ таркаттылар. МӘМДӘЛ мәктәбен дә бетермичә тавыш туктамас дип беләм.

№132 (903573) / 21.02.2015 12:39:39

Әйе, Мәмдәл!
Берегезнең дә үз исемен ачарга көче җитми!Бары исемеңне ачып язсаң гына
"Чөнки беләм аларның Пычрак кеше икәннәрен!" дияргә хокукың бар.

Болай барыгыз да пычракта болганучылар. Зифа Кадырова сезнең өчен һәм сезнең турында яза һәм сезнең кебекләр арасыннан чыккан.

Түбә ябу турыдан-туры директор эше түгелдер. Мәктәп кем балансында? Шул оешманың эше түгелме?

Мәктәп белем бирү урыны.Сөйләшүдән күренгәчә Мәмдәл балаларына бүленеп бирелгән бюджет акчаларын кем үзләштерегә тиеш - сүз шул турыда!!!

Гомумән, бу мәктәпне япсалар яхшырак булачак.Чөнки белем бирү турында сөйләшү юк.

Җәмгыять җәмгыять булып беләсезме кайчан яши ала? Әгъзәләре бер-берсе белән ачыктан-ачык исемнәрен атап сөйләшсә генә.

№131 (903572) / 21.02.2015 12:29:46

СЫЗГАННАР ИНДЕ.

№130 (903569) / 21.02.2015 12:06:49

ата-ана,әти-әни, барысы да сезнең кулларда!!

мин хафага калдым. шундый тарихы булган Мәмдәл мәктәбен(!!!) яптырырга йөрүчеләрне аңлый алмыйм.
чал тарихлы мәктәп бит ул!!

ни генә әйтсәгез дә моңа кадәр яраган укытучылар,яңа хуҗа килгәч кенә яраксызга әйләнгән? мин аңлар идем җиттән яхшы яш укытучыларны чакырып китерсә.
мәктәптә бер көн эшләмәгән АЗС кассиры балалар укыта башласын әле...

юк. мин бу хуҗа хатынны өнәп бетермим. бу хатын созидатель тегел,ә разрушитель булып чыга. еллар буе килгән традициәләрне ватып җимерүче кеше булып күренә.
бу мәктәп 80 елларда гына барлыкка килгән мәктәп түгел.

әти-әни №132, сездән тора!

№129 (903564) / 21.02.2015 11:22:27

Татарстанда укучы саны 80 нэн ким булган мэктэплэрне ябалар. Мэктэплэре ябылса, талашудан туктарлар.

№128 (903556) / 21.02.2015 10:00:10

Урра товарищи, УРРРААА!!!!!

№127 (903555) / 21.02.2015 09:50:13

Иптәшләр!Минем беркайчанда интернетка кереп кешеләр язган фикерләргә бәян биргән юк иде.Бу язмаларга тап булгач,Мәмдәлдә яшәгән кеше буларак язмыйча кала алмыйм,Йөрәгем әрни!Монда башка районнардан Мәмдәл мәктәбен белмәгән-күрмәгән кешеләргә,аларның язмаларына каршы һаманда шул 1-2 кеше тарафыннан,аларны инандырырга тырышып Директор өстенә Пычырак ташлаучылар яза икән Ватандашлар!
Мин ул 1-2 кешене исемнәре беләндә яза алам,ләкин тоткарланып калам,алар шушы мәктәбтә укытучы булып эшләүче Бәндәләр.Әлеге Директор килгәнче эшләгән директорларны авыл халкы бик яхшы белә.Мәктәпнең төзеклек хәле шундый хәлгә килүен,эшләп киткән директорлардан күрергә кирәк!
Алар урламаган булса, мәктәб турында кайгырткан булсалар,мәктәбнең төзеклегедә сакланган булыр иде!
Ә хәзерге Директорга килгәндә,ул Бөтен Җаны-Тәне белән мәктәбне саклап калу,төзек тоту,мәктәп өчен Янып йөрүче Кеше! Эшләгәненә 1 елда булмады мәктәбнең түбәсен яңартуга иреште һәм башка эшләредә бар!
Тагын Өлкән укытучыларга килсәк,алар үз елларын укыттылар инде,ләкин Мөхтәрәм укытучылар булып кына кала белмәделәр.Бары мәктәбтән китәсе килмәүләре аркасындагына шушы проблемаларны китереп тудырдылар.Ә алар яклы булып әледә укытып йөргән укытучылар Директор өстенә төрле пычрак сүзләр ташлыйлар,яла ягалар.Менә сиңа укытучылар,балаларга Белем бирәсе урында,нинди педагоглар инде алар!
Алар Минем фикеремәдә комментарий ясамый калмаслар,ләкин мин аларга каршы тагын язып,алар белән пычранып тормаячакмын!Чөнки беләм аларның Пычрак кеше икәннәрен!Минем Фикерем Шул!
Провакацияләргә Бирелмәгез Ватандашлар!!!

№126 (903554) / 21.02.2015 09:40:55

кызык, роноларда мэктэпкэ барып эшлэргэ чират торучылар конкурсы бер урынга ничэ кеше икэн???

№125 (903553) / 21.02.2015 09:24:18

Педагогия уку йортына керүчеләр, керегә теләүчеләр аз түгел..Ләкин укып чыгып һөнәре буенча эшләүчеләр генә аз. Күбесе башка уку йортына керә алмыйча, диплом өчен, югары белемем бар дип әйтер өчен генә укыйлар

№124 (903552) / 21.02.2015 09:19:18

кызык, педагогия уку йортларына керергэ конкурс бер урынга ничэ кеше икэн???

№123 (903545) / 21.02.2015 08:51:13

ШЖэулэ, бер дә туры килми,фантазияң из кривых зеркал...

№122 (903544) / 21.02.2015 08:41:27
№121 (903543) / 21.02.2015 08:40:40

Нурания Көбәшнен " Мутантлар" дигэн романын укып чыктым.Роман мэктэп,укытучылар,авыл турында.Уземне Мэмдэл авылы мэктэбендэ дип хис иттем.Эле хаман да под впечатлением....Эчтэлеген сойлэп тормыйм.Мэмдэл авылы халкы укып чыгыгыз эле шул романны.Анда хэрберегезнен персонажы бар.Бэлки уйланырсыз.Э уйланырлык тема бар анда.

№120 (903538) / 21.02.2015 08:21:09

*,сез әйткәнчә аңласам, ата казың күкәй саламыдан нәтиҗә чыгарып утырасыз икәән...

№119 (903537) / 21.02.2015 08:18:12

Завуч, аңлашылды...

№118 (903535) / 21.02.2015 08:09:06

сорыга, ник "асылын белмәгән килеш вердект чыгаруга гаҗәпләнерлек" булгач, бар галәм каршында разборка оештырасыз соң? Асылын белмәгәннәр, менә ике яклап китерелгән аргументларга карап вердект чыгара да инде.

№117 (903533) / 21.02.2015 07:45:29

сорыга, Юк, Башкортстаннан. Кабатлап әйтәм, мәктәбегездә ни булганын белмим, но монда язылган комментарийлар буенча фикер йөрткәндә, соры дөрес нәтиҗә ясый. Шулай икәнен, менә сезнең сонгы язганнарыгыз да тулысынча дәлилли.

№116 (903531) / 21.02.2015 07:41:06

Завуч , син Мәмдәл мәктәбенекеме???

№115 (903530) / 21.02.2015 07:37:04

сорыга, соры мәктәптәге хәлләргә вердект чыгармаган, монда язганнарны гына гомумиләштереп куйган бит. Ике мәкәләне дә, алар астындагы комментарийларны да укыгач, чынлап та соры ясаган нәтиҗәгә киләсең. Күп җирдә бар ул, "соры кординал" булып, бер нигә җавап бирмичә, барысы белән командовать итәргә теләүчеләр. Мәктәпләрдә генә түгел. Укып чыгыгыз иренмичә тагы бер кат комментарийларны, мәкәләләрне. Шуннан соң, башка төрле нәтиҗә ясап буламы-юкмы икәнен, салкын акыл белән анализлап карагыз.

№114 (903528) / 21.02.2015 07:28:28

Эхем-эхем,
куып тараттылар бит инде СССРны бүгенгә кадәр даҗе рәсәйне җыя алганнары юк.

бай тарихлы,танылган укучылар чыгарган типовой нормаль мәктәп. бу мәктәп 80-90нчы елларда гына барлыкка килмәде,ә сугышка чаклы еллардан килә бу мәктәп.
мәктәпнең бер гасырга якын үз традицияләре бар. читтән килгән гастробайтор вата җимерә башлагач,картлар күтәрелгәннәрдер. бу гаепмени?

үз аршыныгызга үлчәп,бар эшне дә акчага кайтарып калдырмагыз. ветиран укытучыларны да тыңларга кирәк.

Эхем-эхем, гә килешә гайбәт сатарга,ул хатын кыз,әмма сорыга,ир кешегә,килешми,тем более белмәгән килеш.

Фәттәховның җавабын көтик. алдан кычкыру кирәкмәс.
куып тарату Эхем-эхем, синең вазифага керми бугай,үз белгәнеңне эләсәгез соры белән, файдалырак булыр иде.

№113 (903526) / 21.02.2015 07:06:52

Монда бу мәсьәләгә карата фикерен әйткәннәрнең авызын каплау урынсыз. Инде үзләре языр ил гайбәтенә чыкканнар икән,бу үзе үк тәрбия үзәге булган мәктәпне хурлау укытучылар коллективының да, дирекциянең дә компетентлыгы юклыгын раслый торган факт.Күп мәктәпләрне бүген баласы аз дип кычкыртып ябалар.Ә бу мәктәпне куып таратырга кирәк.

№112 (903523) / 21.02.2015 06:59:59

Соры корт, мин синең асылын белмәгән килеш вердект чыгаруыңа гаҗәпләнәм. бүрәнә аркылы бүре күреп булмый!!! әллә син дә иркә шикелле үзеңне бик акыллыга саныйсыңмы???
белмәгәч,даәшми калу акыллырак булыр иде.

хатыннарга ярар,но син ир кеше гайбәт сөйләп утырасың...
судия булгач,Мәмдәлгә барып,ике якны да тыңлап кайт. гайбәт куертып утырасың. килешми шунды "крутуй мыҗикка" гайбәт сату,тем более бәхәснең асылын белмәгән килеш.

№111 (903509) / 20.02.2015 23:21:48

Cоры корт!

№110 (903501) / 20.02.2015 22:34:44

Аллаһы үзе ярдәм бирсен инде бу Мәмдәл мәктәбендә директор булып эшләүчегә. Мәкәләгә, язылган постларга караганда, бу мәктәптә аерым "теневой" коллектив барлыкка килгән, директор да, башкалар да шулар кубызына биергә тиеш. Ә җавапры директор гына бирергә... Дөресен генә әйткәндә, коллективта андый "рак" төене башлану белән "операция" кирәк тә... булмаган шул. Бу директорга кадәргесен дә ашаганнар, монысын да "ашарлар" киләсесен дә, хәттә үзләре арасыннан булса да "ашарлар"... Кызганыч, әлбәттә...

№109 (903499) / 20.02.2015 22:10:51

Менә шунда бу мәктәп хәлләрен кайчаннан бирле тикшерәбез, ә алга китеш бер дә юк. Мәктәптә тәртип салынмаган, директоры берни булмагандай йөрүен дәвам итә. Ботка пешергән икән, хәзер үзе ашасын инде. Мондый шау-шулы хәлләргә күптән мәгариф өчен җавап бирүчеләр тарафыннан нокта куелырга, гаеплеләр җавапка тартылырга тиеш иде.

№108 (903498) / 20.02.2015 22:05:31

Мәмдәлдән әти-әни, элек ЕГЭне кучереп бирэ иделэр.Икенчедэн укучылар елдан -ел начаррак укыйлар.Укучыларнын начар укуларынын нн топ сэбэбе -алар ой эшен решебниктан кучереп кенэ килэлэр.

№107 (903493) / 20.02.2015 21:39:21

Директорның хәлләре мәгариф министрлыгына барып җитмәгәндер, югыйсә тәрбия учагында мондый кешеләрне тотмаска тиешләр дип саныйм.

№106 (903488) / 20.02.2015 21:27:19

Һаман өлкәннәрне сүгәсе түгел инде. Директорның пенсионерларны үзенең эшсез фиргавеннәр төркеменә эш кирәк булганга куып чыгарганын бөтен авыл белеп тора бит инде.

№105 (903483) / 20.02.2015 21:15:06

мәктәп тәрбия һәм белем бирү учагы. Ләкин балаларны мәҗбүри Казанга төп дәресләрне калдырып агроукуларга йөртәсе юк,авыл баласына сыер саварга өйрәтәсе юк, алар болай да синнән- миннән остарак ,аларга егэ ны күбрәк өйрәтергә кирәк.башка җирдә булса ата-аналар нокта Куйган булырлар иде

№104 (903480) / 20.02.2015 21:05:33

опрверженияләр язып утырып кына мәктәп эшен алга җибәреп булмый.Директорның башка эше юк ахры.Мәктәпкә кергәндә сукмак та көрәлмәгән.Кешене эшләтә дә белергә кирәк.

№103 (903477) / 20.02.2015 20:44:08

Быел очрашуга килгәч, мәктәбемне күреп елыйсым килде .Кая киткән ул зәвыкъ белганнар.ән бизәлгән коридорлар? Алар хәзер төрмә коридорына охшап калганнар. Мондагы мәкаләне укыгач, директорның мәктәп эшенә вакыты калмаганын аңладым. Авыл апасы дөрес язган, мәктәптә эшлисе килмәсә, фермага барсын.

№102 (903474) / 20.02.2015 19:59:42

эгэр картлар белэн яшьлэр ызгышкан бар мэктэплэрне дэ яба башласан, ачык бер мэктэп тэ калмас иде. мондый куренеш ботен мэктэплэрдэ дэ бар, карт укытучылар уз телэклэре белэн мэктэптэн китэселэре килми, яшьлэргэ сэгать житми.

№101 (903468) / 20.02.2015 19:37:51

картлачлар барында ЕГЭ да, БДИ дә уңышлы бирдерәләр иде.Ә быел әнә пробныйны матемнан бер класс 75 %,икенсесе 35% ПРОВАЛ БЕЛӘН БИРДЕЛӘР.Ә сез туктаусыз өлкәннәрне сүгәсез. Күзегезне ачып карагыз.

№100 (903459) / 20.02.2015 19:04:06

Күрсәтте. Эшеннән алырга! Фермага сыер саварга барсын!

№99 (903456) / 20.02.2015 18:12:06

мин кунакка кайтканда Айбаш балалары Мәмдәлгә килеп укыйларие. ниуҗели сулар үргә ага башлар икән.
данлыклы мәктәп иде югыйсә Мәмдәл мәктәбе.

№98 (903455) / 20.02.2015 17:59:24

АЙБАШ МӘКТӘБЕНӘ ҖИБӘРЕРГӘ КИРӘК,АНДА УКЫТУЧЫЛАР РӘТЛЕРӘК ТӨГЕЛМЕ ИКӘН.

№97 (903454) / 20.02.2015 17:52:26

нокта, мин дә шулай дим шул.

Мәмдәл мәктәбен ябарга кирәк. Балалар турында, белем бирү турында сөйләмиләр.

Ничә бала укый мәктәбегездә?

Әйтергә кирәк мин әллә кайчан уңай карашта ул мәктәпләрне зурайтуга. Нинди белем бирү булсын инде аларда...

№96 (903453) / 20.02.2015 17:45:17

Бу язмалар хормэтле укытучыларнын да,эшлэуче учитель,мучительлэрнен дэ тэрбия дэрэжэсен курсэтэ инде.Балалар кызганыч.Мондый шау-шулы мэктэптэ нинди белем,нинди тэрбия?Тиз арада мона нокта куярга кирэк.

№95 (903452) / 20.02.2015 17:44:00

рәхәт яшисез икән ич,менә нигә сугышасыз икән.

№94 (903451) / 20.02.2015 17:36:47

Иркә, роно министерство белэн мэктэпне бэялэуче звено гына.бернинди роно инспекторы да хэзер синен дэресенне тикшереп йорми. дэрескэ бэяне бары тик мэктэп администрациясе бирэ.бервакыт роноларны бетереп гуно гына калдыру турында да суз булган иде. егэ нэтижэлэренэ рононын бернинди кысылышы юк.

№93 (903443) / 20.02.2015 16:53:03

Мин язганнарга бик тиз жавап кайтаргансыз сезнен узегезнен эшегез юк ахрысы!Минем уйлавымча сез бу мэктэптэ укытасыз.
Сезгэ авылдаш дип эйтмим чэнки уйлавымча сез Мэмдэл кешесе тугел э сез эйткэнчэ Килмешэк!Сез бу проблемага таяк тыгып йэручелэрнен берседер мэгаен!
Сезнен мэктэптэге хэллэрне белу эчен мэктэптэ булу кирэкми чэнки бэтен Татарстан белэ! Э дин сабакларына килгэндэ аны белергэ сезгэ хэм элкэн укытучыларга зыян итмэс!Мин уземэ кирэклеген бик яхшы белэм!Э менэ сез...Аллахнын барлыгына ышанмыйсыз ахры!Белеп торыгыз сез... эшлэгэн начарлыклар узегезгэ ук кире эйлэнеп кайтачак иманым камил!!!

№92 (903432) / 20.02.2015 16:20:56

Менә хәзер бераз ачыклык керә башлады.Укытучылар язса тагы да әйбәтрәк булыр иде.Белгәне белмәгәне акыл сатып утыралар.Олыларны үпкәләтү кирәкмәс.Алар киткән бит,кире кайтмыйлар.Калганнар тынычлап эшләсен өчен директорны алыштырырга кирәк.Гауганы туктата алмагач ул эшли алмый инде.Пенсионерлар да тынычланыр.

№91 (903414) / 20.02.2015 15:03:03

Авылдаш! Син мәктәптә эшлисеңме соң, мәктәп тормышыннан бик хәбәрдар күренәсең? Хотя, язу стилең тупас, Фәридә тирәсендәге берәр протокол яки жалоба язарга булышучы гынадыр. Әллә берәр балаңны укырга кертергә, яки берәресен куып, эшкә алырга вәгъдә иттеме апаң? Син әйткән "карт укытучылар" га ихтирамың кайда? Туктагыз инде, җиткәндер өлкәннәрне хурларга. Тәрбиясе җитеп бетмәгәннәр теләсә нәрсә язганга карап, алар мөхтәрәм укытучылар булудан туктамый. Бәхеткә каршы, аларны яраткан, ихтирам иткән укучылары күберәк. Нинди генә ямьсез сүзләр белән хурласагыз да үзләрен, алар директордан бик күпкә өстенрәк. Ә Гадәния апагыз Фәридәгә урын бушатты. Белмәгән килеш сөйләнмә. Сезнең мәчеттә дин сабаклары укытмыйлармы? Хатын-кызлар (яшегез дә, картыгыз да) мәчеткә барыгыз, дин сабакларын укыгыз. Бәлки бераз телегез, күңелегез йомшарыр. Юкса эшсезлектән тилмерәсез бугай сез, кирәкмәгән, үзегез нечкәлекләрен белмәгән тармакка тыгыласыз.

№90 (903412) / 20.02.2015 14:26:33

Мин Мэмдэл кешесе буларак уз фикеремне язам.Мэмдэл мэктэбендэге бу хэллэрнен сэбэпчесе мэктэптэн китергэ телэмэгэн хэм директор эстеннэн жын тэбеннэн бет эзлэп йэруче бер группа укытучылар тора.Алар Фэридэ апага кадэр эшлэгэн Гадэния апагада эшлэргэ бирмэделэр.Чэнки уз араларыннан уз кешелэрен куясылары килде но барып чыкмады.Шуна курэдэ чиратта Фэридэ апа.Ул карт укытучыларга ни житми белмим?

№89 (903404) / 20.02.2015 13:09:58

Менэ хэзер кур инде 45000 акча анын остенэ пенсия. Нишлэп китсен алар.

№88 (903403) / 20.02.2015 13:02:04

Н.Кобэшнен Мутантлар романын укый башладым,ярыйсы гына башлана,укыгыз,кинэш итэм.

№87 (903402) / 20.02.2015 12:53:51

Шэулэ№61 (903231) / 19.02.2015 08:40:33
http://kitap.net.ru/kubash/1.php нишлэптер сезнен авыл турында сыман тоелды

№86 (903393) / 20.02.2015 09:53:41

Хәзер тикшермичә генә отчет язалармыни? Кәгазь буенча гына?

Элек инспекторлар килеп укытучы аның каршында ачык дәресләр уздыралар иде.Директор белән хезмәт договорын роно төземимени?ЕГЭ күрсәткечләре турында главага отчет бирәсезмени? РОНОга түгелмени? Хәтә ЕГЭ нәтиҗәләре буенча сезнең мәктәпне кем бәяли?

Директор роно алдында отчетлы булмагач, нәрсәгә сезгә минист образования?

Сез кемгә жаловаться итеп утырасыз соң?

№85 (903388) / 20.02.2015 08:30:56

Иркә, наданлыгынны курсэтеп утырма инде, кайчан укытучыларны роно бэялэгэне бар? роно килеп укытучынын эшен тикшереп йоримени, бэялэргэ?

№84 (903387) / 20.02.2015 07:58:50

хаман сссрда яшибез шул әле,беркатлылык чиктин ашкан.
шулай итәрбез иншаллаһ. рәхмәт. болай ярамый. министырыбызга язучылар күбрәк булса,тагын да яхшырак булыр...

№83 (903383) / 19.02.2015 23:37:45

Кызык инде сез валлахи, гадел хокем чыгарыр иптэш Фэттахов, "кунелегзне иркен тотыгыз"! "Ватаным"да мэгариф буенча критика язылган номеррлар анарга тикле кереп тэ житми, ике арада югала, бэлки махсус шулай эшлэнэ торгандыр, эйтэ алмыйм. Шуна курэ нэрсэ эйтэсем килэ, иптэшлэр, министрга эйтер сузегез булса, Мэгариф министрлыгында министр Фаттаховнын электрон почта адресын табып министрнын узенэ языгыз, узенен почтасына килэ торган хэбэрлэр белэн только узе генэ шогыльлэнэ, бер хатны да игътибарсыз калдырмый, чаралар курэ. Кеше колдереп утырмагыз инде ышанып, бала-чага кебек, "Ватаным"га караганда беренче итеп "Комсомолка", "Российская газета", "Известия"га кузэту ясап ала ул, э "Ватаным"га (эле ул газет министрга кереп житсэ, министрга тикле кереп житкэн "Ватаным"нар арасында каядыр ясле-мэктэп ачылу унаеннан чыккан статьядан арыны кургэн булмады; менэ ясле-мэктэп ачылу унаеннан тошерелгэн рэсемнэргэ озаклап сокланып утырырга ярата ул, "менэ бит, эш бара бит",-диеп соенеп!) анын кайвакыт вакыты житеп бетми, каядыр срочно совещанияга чакырып алалар, тегесе-босы...Языгыз узенэ министрнын, эхэмиятлерэк була!

№82 (903382) / 19.02.2015 23:06:36

укытучыны директор эшкә кабул итә вапчеты. Балларны да (стимулирующая часть заработной платы - шуңа карап зарплата арта) директор билгели. Укучыдан, ата-анадан сорамыйлар - бусы начар. Роно хәзер министерстводан килгән кагәзьне мәктәпләргә таратучы, информация җыеп, минобразга тапшыручы булып кына утыра, и тагын мероприятияләр үткәрүче, укытырга комачаулый торган. Директорны кайда да булса роно куядыр, бездә глава кушканча гына.Ә глава колхоз (элеккегечә яздым инде)предсидателенә колак сала.

№81 (903380) / 19.02.2015 22:43:17

Иркә, шулай. Укытучыны сайлап алмыйлар. Ниндине роно куя, шундыйга канәгать буласың инде, җаныкаем.)))

№80 (903379) / 19.02.2015 22:11:09

Әәәә, хәзер аңлашылды.

45 мең өчен көрәш икән монда...

Яхшы зарплата түли башлаулары яклы.

Димәк хәзер укучылардан сорарга кирәк. Кайсы укытучыларын хуп күрәләр.Аноним рәвештә.

ЕГЭ балларын да чагыштырырга була...

Бөтен эш шунда ки, укытучыларны эш бирүче буларак РОНО бәяли. Кулланучы түгел.

Кулланучы бәяләсә, сыйфат яхшырыр иде.

№79 (903378) / 19.02.2015 22:07:42

Укытучы 23-26 мен ала. Директорга барысын житкереп торучылар 40- 45 ала ди. Премиялэрен узлэре булешэлэр ди.

№78 (903376) / 19.02.2015 21:55:26

Зарплатасы 45000 чамачы,аннан да артык алучылар бар. 18 ел укыгыз,аннары сезнең маңка балагызны укытыгыз,сез дә 45000 алырсыз.ТОЧКА.

№77 (903359) / 19.02.2015 20:21:42

укытучылар рюмкадан да авыр нэрсэ кутэрмилэр алар,шунадыр инде алар 30мен зарплата ала 45тэ пенсиягэ чыгалар,пенсиягэ чыккач тагын 80гэ хэтле эшлилэр,аларга карап эшчелэрнен пенсия яшьен 65хэтле кутэрмэкче булалар,имеш халык пенсиягэ чыккач та эшли,эшлилэр кэнишне 45тэ пенсиягэ чыккач.

№76 (903358) / 19.02.2015 20:14:51

Бу пенсионер укытучыларнын зарплатасы куптер. Шуна эштэн китэселэре килми. Шулайда бугенге укытучы купме хезмэт хакы ала икэн? Без менэ кара эштэ 10 тэнкэгэ эшлибез.

№75 (903332) / 19.02.2015 17:58:13

И сабыйларым! Бигрәк матур малайлар укый икән бу мәктәптә. Дилихтырлары гына җәнҗал чыгарып, балаларга укырга комачаулый икән бит.

№74 (903291) / 19.02.2015 15:15:40

акча юк

№73 (903288) / 19.02.2015 15:07:56

чукындыгыз кишер йомшартып,виагра алсыннар.

№72 (903284) / 19.02.2015 14:59:42

авыл катыннары бәхәсләшмичә тора алмыйлар,эшләре юк,хәйван үстермиләр,бәрәнге утыртмыйлар. ГЕЛ талаш-ызгыш ызбаларында. БӨТЕН СӘБӘБЕ, ирләренең кишере йомшаган.

№71 (903262) / 19.02.2015 13:22:25

Хормэтле татарлар шул хэтле тубэнгэ тошмэгез инде.Кайберлэрегез чыннан да базар хатыннарына ошап тора.Мина калса бу теманы ябырга вакыт,куптэн анлашылды.Авыл халкы узе чишсен бу проблеманы,участниклар эйтэсе сузен эйтте.

№70 (903261) / 19.02.2015 13:22:24

Хормэтле татарлар шул хэтле тубэнгэ тошмэгез инде.Кайберлэрегез чыннан да базар хатыннарына ошап тора.Мина калса бу теманы ябырга вакыт,куптэн анлашылды.Авыл халкы узе чишсен бу проблеманы,участниклар эйтэсе сузен эйтте.

№69 (903260) / 19.02.2015 13:22:21

Хормэтле татарлар шул хэтле тубэнгэ тошмэгез инде.Кайберлэрегез чыннан да базар хатыннарына ошап тора.Мина калса бу теманы ябырга вакыт,куптэн анлашылды.Авыл халкы узе чишсен бу проблеманы,участниклар эйтэсе сузен эйтте.

№68 (903256) / 19.02.2015 12:32:27

Хе, миңа оныклар тэрбиялэргэ иртэрэк эле. Колхозда эшлэгэнем ботенлэй юк. Эйтэсе килгэнемне Сезнең кебек яшереп әйтмим. Кем белэндер бутыйсыз ахрысы, ну Сезнең бакчага аткан таш- башыгызга каты элэккән.

№67 (903255) / 19.02.2015 12:30:54

Илнур, или педстаж б.н пенсия алып ялга озатырга. Или коры зарплата б.н генэ эшлэтергэ диген. Ай-яй, акча кергэн шул кесэгэ. Фермада эшлэсэлэр, 50дэ ук алдан жайлап пинсэгэ китэрлэр иде.

№66 (903254) / 19.02.2015 12:30:16

Илнур,мужик бул инде,бичара укытучының Гомер буе эшләгән(бер урында) акчасын да бирдертмәс идең бугай.Син үзең хет бер урында 25 ел эшләгәнең булдымы? Борын астың да кипмәгән шул әле,25 ел эшләү түгел.Синең кебекләргә ЧМО (человек мешающий обществу)диләр.

№65 (903244) / 19.02.2015 11:08:23

Илнур, син колхозда ажгырып йөргән чакта, колхозчылар белән нәкъ шулай эшләдең дә. Дөрес, синең укытучыларга тешең үтмәде, шуңа күрә хәзер кесә төбеннән йодрык күрсәтеп ятасың. Оныкларыңны караш, файдаң тияр ичмаса.

№64 (903236) / 19.02.2015 09:42:49

Ильнур

№63 (903234) / 19.02.2015 09:13:44

Укытучы хатын-кызларны 75 яшьтэн генэ пенсиягэ чы гарырга кирэк. Балалар ашаганда бушлай ашап, балалар уйнаганда уйнап йорилэр. Выслуга пенсиясен вообще бетерергэ! Таш кискэн кебек 45 яшьтэн акча алып яталар!!!

№62 (903232) / 19.02.2015 08:49:36

авылда дириктор күпме генә коланса да район җитәкчеләре күз йома,яки күрмәмешкә салына.янә,без белмәдек, ишетмәдек.Ә шәһәрдә булса андый скандал,күптән чишелеш тапкан булыр иде инде.Бу "фикер"дә шәһәр укытучылары бер дә яклау тапмый,әллә куркалармы.

№61 (903231) / 19.02.2015 08:40:33

http://kitap.net.ru/kubash/1.php нишлэптер сезнен авыл турында сыман тоелды

№60 (903222) / 18.02.2015 23:02:23

Мин директор түгел, ялгышасыз. Кыек эшләрем дә юк. И причем монда подлость?

№59 (903161) / 18.02.2015 16:13:54

Ветеран исемнэрен,грамота ,значукларны алу да бик жинел,директор,завуч синеке булырга тиеш.Аларнын кынгыр эшлэрен куп курсэн,эйтсэн,бер грамота да курэ алмыйсын.Укучы,укытучыларны ,авыл халкын да сина каршы куеп,чупкэ эйлэндерэлэр.Менэ шуна курэ дэ директор,роно модирлэрен еш алыштырырга кирэк.Урлашып,бер -берсен мактап,кул битне юып мэш килэлэр.Кынгыр эшлэрен барысы да курэ,эндэшми.Эндэшсэн менэ шул хэлгэ тошерэлэр.Юаш булсан басалар,усал булсан асалар.Гадел укытучы бу системада озак эшли алмый.

№58 (903160) / 18.02.2015 16:05:17

тормышның үз үсеш законнары.Без бит кыргый демократик капитализм төзеп маташабыз бугай.димәк Мәмдәл мәктәбендәге булган хаугалар сүнәчәк, сүреләчәк,бернәрсә дә үзгәрмәячәк.Директор шулай ди.Ә түрәләр халык зарын ишетерләрме, юкма,анысын вакыт күрсәтер.

№57 (903148) / 18.02.2015 14:35:57

74 яшь дисез.Җаны каем. Без ВУЗда укучы укучылары- студентлар.Историядән кыенлыклар очраганда Зөмәрә апага киңәшергә,кыенсынган сораулар булганда аңа мөрәҗәгать итәбез. Аның зиһене җитәрлек.Аны аяклы ЭНЦИКЛОПЕДИЯ дип юкка әйтмиләр.Ә директор сүзенә кушылучы кайбер бәндәләр өлкәннәрнең фикерләве икенче дәрәҗәдә,технологияләре түбән,белем дәрәҗәсе сай диюләре бөтенләй урынсыз. Өлкәннәр берсе дә начар белем бирмәделәр.

№56 (903147) / 18.02.2015 14:17:15

Балаларга ныклы белем бирү турында уйлаган директор картлар дип берьлы 4 тәҗрибәле укытучыны эштән озатмый ул. Аларны алмаштырырдай специалистлар (махсус белемле предметниклар) кая соң монда? Бу бит просто үзенекеләргә акча кирәк булгач эшләнелгән эш ич. Пенсионерлар акчага туймый инде дигән фикерләр дә яздылар. Әйтегез әле, кайсы тармакта пенсионерлар юк, алар бушка эшлиме әллә? Пенсиясен дә ала, зарплатасын да ала. Укытучыларга ярамыймыни? Теләсә нәрсә язып үзегезне дә, башкаларны да түбәнсетмәгез инде, зинһар. Өлкән укытучыларны мыскыл итүдән туктагыз. Атаклы рус язучысының "А судьи кто?" дигән фразасы искә төшә. Кызык табып, бу өлкән укытучыларны гомумән дә белмәгән кешеләр ни генә язмадылар.
№48 нең колагына. Сеңелем, фермада, колхоз эшендә эшләгән, физик хезмәттә таушалган булсалар, бу укытучылар үзләре дә эшләп йөрмәс иде. Алар гомерләре буе укыган, укыткан, башларын эшләткән, кеше тәрбияләгән кешеләр. Хәлләреннән килмәсә, эшләмәсләр иде. Һәрберсенең язмышы, тормышы үрнәк һәм гыйбрәт алырлык.

№55 (903145) / 18.02.2015 13:43:27

Яшь санаучы, сеңлем!Син үзең дә двоечник идең түгелме соң. Зөмәрә апаның дәрес биргәнен хәтерлә.Ул укыткан укучылар вуз га керми калмадылар. күбесе история юнәлешендә. Хәзер дә юлда очраган һәр укучысы (синнән башкасы) туктап хәл-әхвәл сорап китә,теләкләр әйтә,саулык сәламәтлек тели.Ә син...

№54 (903141) / 18.02.2015 12:15:02

Бу конфликт бер яктан кызыклы да, икенче яктан кызыксыз да. Эш шунда ки, әгәр бу конфликт уртасында пенсионерлар интересы, директор интересы булмыйча, сүз балаларны белемле итү турында булса һәм шул төп интересны! Казаннар катышмыйча тирә-яктагы конфликтта катнашулар ( монда ата-аналар да керә) өстен итә алсалар, әйе, татарларның яшәү ресурсы бар икән әле дияргә булыр иде.

Әлегә бәхәстә пенсионерлар һәм яңа директор интересы күренә.

Балаларны белемле итү интересы кайда?

Бу мәсәләдә кайсыяк хаклы икәнен мин ачыклый алмадым.

Шулай да берсеннән күрсәткечләр дигән сүз чыкты. Монысы директорга минус. Кстати, дәүләт органнарының һәр кайсында яктан СССРНы узып киттек, иң мөһиме күрсәткеч, матур таблица, аннан соң урыс әйтмешли, хоть трава не расти.

Бу аңлашыла, типа они оценивают результаты труда. Кызганычка каршы андый бәяле СССРны уздык. Бәяләрне реаль сайлауларда власть алыштырып халык кына бирә ала.Шул бәя генә реальлеккә якыная ала.

Болай дәүләт тагарагы өчен сугыш бара...

№53 (903139) / 18.02.2015 12:02:42

Инде ничә ай бу эшне хәл итә алмагач,барын да алыштырырга кирәк:мәгариф мөдирен дә,кысылып йөргән колхоз җитәкчесен,мәктәп директорын да.Вәссәләм.

№52 (903127) / 18.02.2015 09:33:20

Бүгенге көндә директор булып эшләргә атлыгып торучылар шындый куп,эгэрдэ ки син мина ышанмыйсын икэн,мин директорлыктан китсэм директор табалмаслар дигэн патриот хислэренне теге пикантный урынына тык та гариза язып кара,шында курерсен инде синен урын эчен сугышканнарын.Кеше бит инде бэбэгенэ терэп эйтми эзи бар кит мин синен урынга директор булам дип.Сине или ышандырганнар куштан тишеклэр син китсэн мэктэп тарала дип или син безне дуракка саныйсын.Эгэр синен сузлэр хак икэн узем барам директор булып,пусть мина авыр булсын.

№51 (903125) / 18.02.2015 09:05:01

бу Мэмдэл авылында скандал не на шутку икэн Халыкнын ботен телэге директорны эштэн кууга кайтып кала,ботен авыл купкан,хэттэ бывшйлар да сэнэк кутэргэн.

№50 (903123) / 18.02.2015 08:54:15

"Мин" - директор иптәш! Башка мәктәпләрдә акчаны каян алалар икән соң ул директорлар штраф түләр өчен? Сиңа штрафны бернинди дә гаеп тапмаганда да салгач, берәр блатың бар инде синең, ә? Үзең юләреңне сатма, яме. Эшнең нәрсәдә икәне көн кебек ачык. Хәзер майлы эссе табага төшкән балык кебек куырыласың, чыжылдыйсың юк. Нишләп директор булырга атлыгып торган кеше булмасын. Элек куылганнары кайтырга йөри ич, ишетмәдеңмени? Публикага түгел, балалар файдасына эшлә, вәт булырсың чын җитәкче.

№49 (903113) / 18.02.2015 00:43:29

вэт, бу темага алар яшенә җиткәч, сөйләшерсең. Хәзергә авызыңны ябып торсаң да була.

№48 (903107) / 17.02.2015 23:48:59

Бүгенге көндә директор булып эшләргә атлыгып торучы юк, белмәгән көе акыл сатып утырмагыз. Кыек эшләрен яшерүче, имеш. Нинди кыек эше булсын аның, кулында 1 тиен акчасы юк. Киресенчә, штраф арты штраф түли. Штраф салучы оешмалар бик күп, бернинди гаеп тапмаганда да, берәр штраф салып китәләр. Ә Биектауның элеккеге завроносы Мәмдәл аркасында китмәде, велика честь. Кешечә озатмауда бит эш, дисез. Фактта китәселәре килмәү бит, шулай булмаса, мондый ситуация килеп чыкмас иде. Минем әнием 73 яшендә. Шушы яшендә аны кадерсезләп эшләтеп йөртмәс идем. Ә акыл олы яшьтә барыбер үзгәрә, фикерләү икенче инде. Бәйләнмәгез директорга. Ситуация пенсионерлар язганча ук түгелдер. Шул дәрәҗәгә китереп җитүгә үзләре гаепле.

№47 (903105) / 17.02.2015 23:29:38

Бу заправкада эшлэп килуче конкурсларда катнаша алыр дисенме,зира (кстати, сине пылау пешергэндэ кулланалар).Жэзаланып торма син алай, кит эшеннэн.Святое место пустым не бывает.Эшен эшли белуче пенсионерлар белэн генэ эшлэуче табылыр ансы.

№46 (903101) / 17.02.2015 23:11:08

Монда беркемгэ дэ упкэлэргэ кирэкми. Бу заман талэбе.Директор да хэзер янача эшлилэр,чинки аннан да талэбе итэлэр:ту суььотник,я смотр,я тэрле конкурслар.Э пенсионерлар:без карт,без белмибез,мина кирэкми Инде дилер.Э Бу мэктэп курсэткечен артка сэйри.Уземдэ дэ андый пенсионерлар бар,жэзаланам шулар белэн.

№45 (903094) / 17.02.2015 22:51:22

Кайгырма, директор тирэсендэ клан бик тиз барлыкка килэчэк.
Кумирларны халык узе тудыра!

№44 (903093) / 17.02.2015 22:44:44

Пущщай, всем будет плохо принсибеннэнме? диючегэ.Ана болай да плохо будет эгэр ботенесен куып жибэреп,уз кланын гына калдырмаса.Эгэр ояла торган жире кителеп тошмэгэн булса.

№43 (903085) / 17.02.2015 22:22:52

Пенсионерлар киткэнгэ нигэ директор да китэргэ тиеш сон? Пущщай, всем будет плохо принсибеннэнме?

№42 (903082) / 17.02.2015 22:14:58

Рәнҗетмәгез өлкәннәрне.Матур итеп озатырга кирәк иде.Директор да китсен.Кеше бетмәгән урынына.Дөнья кендеге мин дип йөрмәсен.Булдыра алмаган уртак тел таба а лмагач ул да китсен.Өлкәннәр тынычланырлар.Бәхәстән чыгу юлы шул монда.

№41 (903075) / 17.02.2015 21:54:48

74 яшькэ кадэр эшлэткэн очен,директорга рэхмэтлэрен укып китэргэ тиеш алар. Эйтерсен бушка эшлэгэннэр. Рэнжеп ятарга оят тугелме аларга? Пенсия дэ ала, зарплата да.Не хило. Яшьлэргэ юл бирегез эбекэйлэр. Башыгызга да ял кирэктер.Статиннар эчэргэ кирэк..

№40 (903071) / 17.02.2015 21:47:35

"РОНО мөдиренең дә бу мәсьәләгә фикере бар", - дигәнсез. Бар микән соң Рамил иптәшнең үз фикере? Мин башкачарак уйлыйм. Ул бу постта күптән түгел генә әле. Анда менеп кунаклавына нәкъ менә шушы пенсионерлар ярдәм итте аңа. Элеккеге РОНО мөдирен Мәмдәл шау-шуы аркасында эштән алдылар ич. Директор булган ханымның барлык кыек эшләренә ярдәм итеп торса, озак тормас ул да, очар.

№39 (903068) / 17.02.2015 21:25:20

Ник һаман укытучының яшенә бәйләнәсез соң? Монда хикмәт яшьтә түгел бит. Ә кешегә карата мөнәсәбәттә. Үзләренең укытып чыгарган укучысы теләсә ничек кылангач, түбәнсеткәч, кем үпкәләми ди инде,ә? Ул пенсионер укытучыларның просто бу директор ханымга бүтән кирәкләре юк, комачау гына итәләр. Алар ярдәме белән эшлисе эшләрен эшләп бетерде ич инде ул. Директорга комачаулаган, кыек эшләрен хупламаган укытучылар кирәкми аңа, ялагайлар, күндәмнәр кирәк, телсезләр. Дөресен әйткән укытучыга булдыра алган бөтен этлекне эшли ул. Кызганычы шул, югарырак урында утырганнарның кайберләре шул этлекне эшләргә эх тә итмичә ярдәм итә.Гонаһларын юю өчен русларда чиркәүгә китәләр. Болар кая барыр икән?

№38 (903066) / 17.02.2015 21:21:21

журналист,фәнчә әйткәндә, проблемалы ситуация тудырды.Өлкәннәр дә эш күрсәткече буенча алдынгылардан саналган.Барысы да хезмәт ветераны,ТР,РФ грамоталары, значоклары алган укытучылар.(кемнең ничек эшләгәнен күрсәтүче билгеләр,алар сатуда юк).Канәгатьсезлекнең төп асылы- өлкәннәрнең эштән ничек итеп куылуларында

№37 (903041) / 17.02.2015 20:28:53

!№11 (902829) / 16.02.2015 19:05:13
74 яшь! Эстэгыфирулла! Ул яшьтэ ХХ1 гасыр технологиялэре белэн эшлэп булмый шул инде,шулай сугышып ятарга гына була.

Җаныкаем, интернетта хәзер 80 яшьлекләр дә аркылыга-буйга йөзә. Заман технологияләрен үзләштерү өчен яшь киртә түгел. Ә менә кайбер яшь укытучыларыгыз укыта белми, балаларны надан калдыра, анысы да безгә билгеле.

№36 (903035) / 17.02.2015 20:16:58

хех, Ирек Сабиров Чиләбе өлкәсендә яшәүче шагыйрь
Татарстан Республикасы язучылар берлеге эгзасы.
СӨЮ

Кайчак пыскып уза гомер,
Янмый сүнә сөюләр;
Сәбәбен дә аңламаслык:
Кем туң йөрәк, кем юләр?

Кайчак исә, күкрәп килсә,
Мәхәббәт тиң яшенгә...
Кайтсын яшьлек, бергә яшьник,
Хисләреңне яшермә.

Үкенечкә калыр, назлы
Тойгылар булса харап...
Янма бушка, гомер кыска,
Сөю күпкә кыскарак.

№35 (903032) / 17.02.2015 20:07:23

Җәмагәть , эш пенсионер булуда гына түгел. Мәктәптә җимертеп эшли торган ир уртасы эшлексезләр дә бар әле үз предметын рәтләп укытмыйча балаларны надан калдыручы. Энергиясе ташып торган пенсионерлар да була.Вакытында китәргә кирәк, билгеле, ләкин матур итеп озата да белергә кирәк. Коллективта тыныч эш шарлары булдыра алмаган җитәкченең киләчәге юк!))))

№34 (902915) / 17.02.2015 07:55:02
№33 (902911) / 17.02.2015 07:11:04

Кем соң ул Ирек Сабиров?

№32 (902909) / 17.02.2015 07:09:13

вэт, "" сезнен авылны Татарстанда белмэгэн кеше калмагандыр,данлыклы булдыгыз.""

Мәмдәл мәктәбе элек электән данлыклы мәктәп булды. Ул мәктәпне укып бетергәннәр бер кайчан да югалмадылар. Казанда,Татарстанда,рәсәйдә җаваплы урыннарда эшлиләр.

Шуны әйтәм, сезгә таныш булган Ирек Сабиров шул мәктәпне укып бетергән кеше һ. б.

№31 (902908) / 17.02.2015 07:01:11

вэт, монда Мәмдәл гайбәтчеләре түгел,Актаныш гайбәтчеләре белер белмәс кие гәп куерта.

әбәү,

№30 (902904) / 16.02.2015 23:01:32

Мэмдэл гайбэтчелэре житте инде сезгэ сезнен авылны Татарстанда белмэгэн кеше калмагандыр,данлыклы булдыгыз.

№29 (902903) / 16.02.2015 22:56:37

яңа җитәкче яңа эш урнында яңалык кертергә тиеш, сүз дә юк.Ә менә ата-аналар җыелышында "әгәр укытучылардан берәр генә сигнал килә икән, миңа гына әйтегез?(йодрык күрсәтеп).Мин аларны нишләтәсен беләм...

№28 (902901) / 16.02.2015 22:44:42

Чиратта - директор үзе.

№27 (902900) / 16.02.2015 22:43:40

мәктәп директорына лучше куылган өлкән укытучылардан гафу үтенсен.Бөтен мәсьәлә хәл ителә

№26 (902896) / 16.02.2015 22:25:10

Ул эби жаннарына тигэндер инде,узе ук вакытын белеп китсэ,бэлки хормэтлэп озатырлар иде дэ...

№25 (902880) / 16.02.2015 22:02:54

чәйнәдегез инде укытучының яшен санап.Директор үзе үк Зөмәрә ападан быелга гына булсада эшләп торыгыз инде дип мөрәҗәгать иткән бит(язмада шулай диелгән). Ә кирәге беткәч трудовой книжкасын бүлмәсенә кертеп ыргыткан.Ул хатын эш даулап йөрми бит.Бары тик начар мөгамәлә белән озатуларына гына үпкәли.Газетадагы мәкаләне кабат диккать белән укып чыгыгыз!

№24 (902867) / 16.02.2015 20:44:22

Сез ялланган агент бугай.Эйе,каркылдыйлар шул,74 яшьлек эби сугыша дип,ботен халык кутэрелсенмени?

№23 (902862) / 16.02.2015 20:32:45

Кар-кар һаман каркылдыйлар,эшнең нәрсәдә икәнен төшенмичә. Ул карт укытучы эштән куылганга кайгырып язмый бит, ә ничек озатуларын сөйли.Монда бит кешегә кешечә мөгамәлә булырга тиеш дип кенә әйтергә телиләр алар."Балык башыннан чери"-монда завроно гаепле, читтән килгән килмешәкләрне өстен күреп, үз ягы кешеләрен шулай мыскыллагач.

№22 (902854) / 16.02.2015 20:00:52

№1 Сүзләре алтын.

№21 (902852) / 16.02.2015 19:59:32

Шушы яшьтэ дэ шунын кадэр энергия только укытучы кешедэ генэ калырга момкин.

№20 (902851) / 16.02.2015 19:57:15

минем эни дэ авыл мэктэбендэ химия укытты. хезмэт ветераны булып лаеклы ялга чыкты. пенсиягэ чыккач, бер ел да эшлэмэде. укучылар, ата-аналар сорап килделэр, башкача бармады. бакча устерде, оныклар карашты. 74 яшьтэ бераз ял итсэ дэ ярый инде бу апага. башкача эше юк микэнни?авылда эш бетми бит инде ул.

№19 (902846) / 16.02.2015 19:44:22

Дорестэн дэ,шэхэр мэктэбенэ килегез,74яшьлек эби.

№18 (902841) / 16.02.2015 19:26:47

Мәмдәл мәктәбендә укыдым. 60 елларда.
Районга ике 10еллык мәктәп иде. Ул елларда бик көчле уктучылар укытты. 8 авылдан килеп укыдылар балалар. Мәктәп тә бик яхшы иде. Классның 85% вузларга укырга керделәр.
Мәктәпнең шундый хәлгә калуына ышанасы да килми.
Бик кызганыч.
Бер кайтып киләсе килә иде,һаман вакыт юк.

№17 (902840) / 16.02.2015 19:22:58

Вакытында матур итеп китэ белергэ кирэк.

№16 (902837) / 16.02.2015 19:16:22

пенсиягэ чыгып 4-5 ел эшлэтсэлэр рэхмэтегезне эйтегез,шул 4-5 елда узегезгэ алмаш эзерлэгез.Вэт булырсыз молодец.

№15 (902833) / 16.02.2015 19:11:10

12,узегез купертэсез гауганы.

№14 (902832) / 16.02.2015 19:11:05

74 яшькэ кадэр сойрэлеп жоргэч может шэхэр мэктэбенэ барып укытып карар ,только анда бер сыйныфта 3 бала тугел, 30 бала.Директорлары да шэхэрдэн качып кайткан.Мондый гаугалы мэктэпне ябып куярга.Балалар нормальный мэктэптэ белем алсын.Дорес эшли хокумэт,мэктэплэрне берлэштереп.Тулке директор,завучларны да алмаштыргалап торырга кирэк,эшнэлек булмасын очен.

№13 (902831) / 16.02.2015 19:09:45

Мдааа,усал булган бу эбекэй.Не на жизнь,а на смерть тотынган.Эби оныкларыгызны устерегез,аларга тэрбия бирегез.Файдасы кубрэк булыр.

№12 (902830) / 16.02.2015 19:07:57

үз башыңа төшмәсә,Бер кинэш, киңәшең бу урында урынсыз. сез уйлаганча не все так просто...

№11 (902829) / 16.02.2015 19:05:13

74 яшь! Эстэгыфирулла! Ул яшьтэ ХХ1 гасыр технологиялэре белэн эшлэп булмый шул инде,шулай сугышып ятарга гына була.

№10 (902827) / 16.02.2015 19:04:35

Абау, шул. синең мәктәбеңә,синең авылыңа шабашниклар бригадасы килеп,эшче кешеләрне урамга күтенә тибеп чыгарып җибәрсеннәр әле. син нәрсә дияр идең?
бар гөмерләрен мәктәпкә биргән ветеран укытучыларны,өстәл сукмыча,хезмәт кенәгәләрен идәнгә ыргытмыча гына, матур итеп ялга озатарга була иде бит.
нормал эшләп яткан укытучыларны,задним числом куып чыгарып булмый бит. кешечә яшәргә,кешечә эшләргә кирәк!!тем паче КФУ доценты!!
ышту КФУда бар да шундый кешеләрме? бу хатынны шундый булганы өчен куганнармы? вапрусов много. шундый кешене ничек балалар тәрбиәләргә куеп була? вәйт бит вапрус!

күсәкнеңюан башы РОНОга төшәргә тиеш! кем протеҗесе ул хатын? откуда "ноги растут"? Сәрия бик җиңел генә,карт укытучыларны гаепләргә уйлаган... Аркаша Райкин сорар иде СКОКО заплатели?дип.

минем танышларым да түгел,бары шул ВЕТЕРАН укытучылар өчен җаным әрни. рәзве алар шундый мөнәсәбәтне заслуҗили? Ә? сезгә дә килер,онытмагыз.

кәнишне гадел җавап аласы килә.РОНО бирәме Минобраз бирәме. болай калырга тиеш түгел.
мөхтәрәм министырыбыз ип.Фәттәховны мин бик уңай кеше итеп беләм. гадел хөкемен чыгарыр дигән өметтә калам. картлар җалко,не заслуҗили они такого отношения.

№9 (902824) / 16.02.2015 19:00:08

Анлашылганча бу тавышны чыгарган Зомэрэ апага 74 яшь.Пенсиягэ чыгып 19 ел эшлэгэн,житмэде микэнни.Чыннан да узеннен абруенны саклап вакытында китэргэ кирэктер.Алар киткэч урыннарына яшьлэр дэ табылган бит.Хоть директорнын туганнары булса да.Яшьлэргэ юл бирегез, Зомэрэ апага шул яшьлэргэ узендэ булган тэжрибэне биреп узе белеп куптэн китэргэ кирэк булгандыр.Ул чагында хормэтлэп,булэклэп озатырлар да иде.Узлэре ябышып яталар,аннан сон упкэлилэр.Ничего не вечно,алар киткэннэн дэ мэктэп улми.

№8 (902822) / 16.02.2015 18:41:25

Бу кадәр шау-шу куптарган мәктәпнең администрациясе эшләреннән алынырга, алар урынына яңалары куелырга тиеш. Моны министерствода кичекмәстән хәл итәргә тиешләр. Шундый гаугалы мәктәп булмый, булса да чүпне тышка чыгармаска була иде. Кая карый министр, кая карый район мәгариф бүлеге? Тере микән алар?

№7 (902821) / 16.02.2015 18:40:05

Мондый конфликтная ситуациядэ бер генэ простой хезмэткэрнен дэ жинеп чыкканы юк эле.Чонки подчиненный жинеп чыкса, житэкчелек юлэргэ кала.Э биредэ житэкчелек зур тармаклы,мэктэп директоры гына тугел...

№6 (902792) / 16.02.2015 16:37:55

"Бары лаборатор эшләрдә кул­лану җитми, ди."Заправкадан килгэннэр лабаратор эшлэрдэ югары технологиялэр кулланыр инде

№5 (902741) / 16.02.2015 14:59:41

!!!, син аңламыйсыңа или прикидываешсәме суң?
шәһәр мәктәбе дә,райун мәктәбе дә түгел,отшибтагы авыл мәктәбе!
монда яшьләр кайтмый.ул картлар бер кеше урнын да алмыйлар. нормал направление белән килгән яшләргә дә урын җитәрлек.
сүз бит ул турыда түгел,ә диликтрисаның картлар белән расправлятсә итүендә. үз балаларын җыеп апкайтуда!! фрештейн?

син кайтып эшлә Мәмдәл мәктәбенә,!!!. кайтмассың шул. урын да бушатырбыз,кайт кына.

күренгәнчә балаларга файдага түгел бу директорның "семьясе". надан калачаклар. миңа калса бу мәктәпнең үз традисиәләре булган булса кирәк....
ә бу хатын килеп пран-заран китереп бетергән.кемгә ошар икән аның гамәлләре???...

№4 (902729) / 16.02.2015 14:19:43

Пенсиягэ чыгып та, куп еллар эшлэп тэ, матур гына итеп,тыныч кына китэ алмагач,шушылай адэм мыскылларына калалар инде!

№3 (902701) / 16.02.2015 12:46:50

"Монысы да укучылар файдасына түгел."

Гафу үтенәм, укучыларга нәрсә файдалы икәнен сез каян беләсез инде?

КИТАБыгызны ачып та карамаган хәлегездәме?!
Әмма китапны ачып карау, әле китап сиңа АЧЫЛДЫ дигән эш тә түгел.

Гаугагызның эчтәлеген, нечкәлеген тикшермәстән бары, укучыларыгыз өчен, бәлки гаделлек, хак өчен тырышуны үз күзләре белән күрү файдалырактыр дип уйламыйсызмы?!

Андый хәлләр безнең татар өчен бүген әле сирәгрәк хәл - күренеш. Олырагын, гауганың дим, телевизордан рәсәй программаларының кайсын ачсаң да, пуҗалыста. Клоунада и только. Әкият. Ак эт бәләсе кара эткә. Эт көтүенә каршы чыгучы, бармак белән генә санарлык берничә затны - Венедиктов, Максим Шевченколарны хисапламаганда.

№2 (902696) / 16.02.2015 12:25:42

шулайдыр анысы. әммә Мәмдәл авылында карт укытучылар артыннан тезелеп,урын даулап, яшь укытучылар тормый!
бары директрисаның кассир килененә урын кирәк булганга чыккан сыр бор бу.

Мәмдәл мәктәбенә яшьләр эшкә килергә атлыгып тормыйлар.

КГУда препод. булса да,кассир эшеннән килсә дә алар аттестация үтәргә тиешләр. 3 ел эшләмәсә курысларда укып экзамен бирергә тиешләр.

хаман "кыйнамагыз" инде шул өлкән укытучыларны.

№1 (902691) / 16.02.2015 11:33:22

Өлкән укытучылар, үз кадерләрен белеп, кадерләре булганда, ялга китәргә тиешләр. Ә кайбер укытучылар "кайчан китәсез"не көтеп яшиләр.Таймасов Миллүр Галиевичне бөтен республика белә. 60 яше тулды, икенче көнне ялга китте. "Кадеремне бетермим әле". - диде. Бу сүз - акыллы, зыялы кеше сүзе. Аннан соң үпкәләрсез генә очрашуларга йөрде, кайчан киләсе килде, шунда килде. Ә урыны гел түрдә булды! Димәк, үз кадереңне белергә кирәк. Укытучы кеше - зыялы, горур булырга тиеш.

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
ТНВ
Addnt.ru
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Urazova.ru
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Түгәрәк уен
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D