• 27.01 "Балалы солянка". Уникс. 17.00
  • 27.01-28.01 Медицинская игра "Лечебное дело" от проекта "Умная Казань". Казань, ул. Мартына Межлаука, 1. (7+)
  • 28.01-29.01 Салават Фәтхетдинов концертлары. Казан. Филармония. 18.00.
  • 03.02-04.02 Медицинская игра "Лечебное дело" от проекта "Умная Казань". Казань, ул. Мартына Межлаука, 1. (7+)
  • 15.02-16.02 Әлфия Авзалованың тууына 85 ел тулуга багышланган концерт. Филармония.
  • 18.02 Премьера. «Разговор с душой. За гранью» (реж. Марат Башаров). Мәскәү. Crocus City Hall.
Туган көннәр
  • 24 Гыйнвар Раушан Ситдиков
  • 25 Гыйнвар Дамир Гыйсметдин
  • 25 Гыйнвар Инсаф Абдулла
  • 25 Гыйнвар Борис Вайнер
  • 25 Гыйнвар Эльмира Кәлимуллина
  • 25 Гыйнвар Нәҗибә Ихсанова
  • 27 Гыйнвар Марат Сафин
  • 27 Гыйнвар Эмиль Талипов
  • 27 Гыйнвар Рабига Сибгатуллина
  • 27 Гыйнвар Равил Сабыр
  • Продается газовая колонка в хорошем состоянии 89172956589
  • Биектау районы Чыпчык авылында яңа йорт сатыла. Газ, ут, су кертелгән. Документлар тәртиптә. 13 сотый җир. тел. 89033873781. Фәнил
  • Казанда кулланышта булмаган электрический Идель плитәсе сатыла. Бәясе 10 мең. 89047608361
  • Казанда Совет районында ремонт ясалган зур балконлы булмә сатыла 18 кв м. Кыйбат тугел документлар әзер 89274412220
  • Угез ите сатыла, ботлап, китереп бирү мөмкинлеге бар. Тел.:89270409370
  • Казанда 170 см яңа ванна сатыла 2500 сум. тел. 89872219128
  • Сдается комната в общежитии блочного типа в Казани на улице Сафиуллина дом 8. Желательно молодой паре без детей или двум девушкам. До метро Пр. Победы, 10 минут пешком. телефон 89179322790.
  • Минская урамында бер булмәле фатир арендага бирелә. Барлык унайлыклары да бар 89503242217
  • Казанд, Парк Петрова тирәсендә (Димитрова,8) малосемейкада бүлмә сатыла. Зурлыгы - 18 кв.м. Ремонт ясалган. Тел. 8-9375-222-001
  • Актанышта ике булмәле фатир сатыла. тел.8-987-414-88-75

 

 

 

 
Архив
 

               

27.12.2014 Дин

Илфар хәзрәт Хәсәнов: «Шырпыдан алып коттеджга кадәр Аллаһтан сорарга кирәк»

Адәм баласы нинди генә борчу-­мәшәкатьләр, кайгы-хәсрәтләр күрми. Бер дә уйламаган җирдән бөтенләй хәл итеп булмастай күренгән проблемалар килеп чыга. Әнә шундый чакта күбебез, инде башка беркемгә-бернәрсәгә дә өметләнмәгәндә, кулларыбыз үзеннән-үзе өскә күтәрелеп, Аллаһыга дога кыла башлыйбыз. Чөнки без беләбез: Аллаһка мөрәҗәгать итеп эндәшкән һәр сүзебезне, күңелгә килгән һәр уебызны Ул ишетәчәк һәм шарты үтәлгән ихлас догага җавабы булачак.

Әлбәттә, күпме теләп тә догаларыбыз кабул булмаган вакытлар да бар. «Инде күп дога кылдым, Аллаһыдан күп сорадым, кабул булмады», – дип зарланырга да күп сорап тормыйбыз. Доганың кабул булу-булмавының сәбәбе нәрсәдә? «Кол Шәриф» мәчете имам хатибы Илфар хәзрәт Хәсәнов белән без шул хакта сөйләштек.

– Илфар хәзрәт, нәрсә соң ул дога?
 
– Коръәни Кәримдә шундый сүзләр бар: «Әйт, әгәр дә сезнең догагыз булмаса, Аллаһы Тәгалә Сезгә артык игътибар да итмәгән булыр иде». Дога дигән сүзне кечкенәдән үк ишетеп үссәк тә, аның чын мәгънәсен аңлап бетерә алмыйбыз. Дога сүзе гарәп теленнән үтенү, сорау, ялвару, теләк теләү дип тәрҗемә ителә. Дога ул гыйбадәттер, ди Пәйгамбәребез (с.г.в.). Иң җиңел гыйбадәт ул – дога кылу, Аллаһы Тәгаләгә ялвару. Коръәндә әйтелә: «Әй Мөхәммәд, әгәр дә кешеләр синнән Раббың кайда дип сорасалар, әйт син аларга, дөреслектә Раббыгыз сезгә бик якын, әгәр дә Аңа ялварсагыз, теләкләр теләсәгез, Ул сезнең догаларыгызны һичшиксез кабул итәр һәм догаларыгызга җавап бирер». Шул рәвешле дога ярдәмендә без Аллаһка якынаябыз, аның аша эчке зарларыбызны җиткерәбез.
 
– Кайчан теләнгән догалар кабул булучан?
 
– Аллаһы Тәгаләнең рәхмәте җиргә иңә торган вакытта: яңгыр яуганда, күк күкрәгәндә, яшен яшьнәгәндә, таң вакытында, җомга көнне, изге бәйрәмнәрдә, кадер кичә­сендә кылынган до­галар. Пәйгамбәребезнең (с.г.в.) шундый сүзләре бар: «Җомга көнне бер вакытка юлыгырсыз, шунда Аллаһы Тәгалә сезнең догаларыгызны һичшиксез кабул итәр». Кайберәүләр, Аллаһыдан күпме сорасам да, ул мине ишетми, теләгәнемне бирми, диләр. Юк, Ул ишетә. Ул безнең кү­ңелебездәге бөтен уй-фикерләребезгә кадәр белеп тора, Аңа барысы да мәгълүм. Ләкин Аллаһы үзенең колларын-бәндәләрен бик сөя һәм хәерлесен насыйп итә. Әгәр дә кылган догабыз хәерле булса, Ул аны кабул итә, сораганыбызның нәтиҗәсе хәерсез буласы икән, Ул аны кабул итми. Шунысын да әйтергә кирәк, Пәйгамбәребез (с.г.в.)нең бер хәдисе буенча: «Берәү юлда барганда, кулларын догага күтәреп, йа Раббым, йа Раббым дип Аллаһка ялвара икән. Раббыбыз бу кешенең догасын кабул итмәгән, чөнки аның ашаган ризыгы хәрамдыр, сөйләгән сүзе хәрамдыр, кигән киеме хәрамдыр». Әгәр дә кеше гөнаһ кыла икән, аның догасы кабул булмавы да ихтимал. Бер хәерле нәрсәне сорап та, Ходай аны бирмәсә, кеше уйланырга тиеш: тукта, минем яшәешем Аллаһының әмеренә каршы килмиме икән? Димәк, догаң кабул булсын өчен хәрамнан ерак булырга тиешсең.
 
– Кемнең догасы кабул булучан?
 
– Бершиксез өч төрле кешенең догасы кабул була: ата-ананың, мосафир һәм рәнҗетелгән кешенең. Димәк, ата-ана баласы өчен һәрвакыт хәерле догада булырга тиеш. Юлдагы кешеләрдән дә дога кылуларын сорый алабыз, иншалла, кабул булырлар. Ә менә рәнҗегән кешенең догасы ике төрле, хәерле-­игелекле дога һәм бәддога. Алар икесе дә дога булып санала. Шуңа да адәм баласы кешене рәнҗетүдән куркырга тиеш.
 
– Сәдака биреп, үзең өчен кемгәдер дога кылдыру дөресме ул?
 
– Мәчеткә барып, андагы тартмага сәдака салып, шуның янәшәсендә утыручы бабайдан миңа дога кыл әле дип сорау дөрес түгел. Мәчеткә, мескеннәргә сәдака бирү хәерле-изге гамәл анысы, ләкин ул дога өчен түгел, ә Аллаһ ризалыгы өчен булырга тиеш. Дога ул – безнең эчке халәтебез. Эчке зарларыбызны без Аллаһка догабыз аша җиткерәбез. Шуңа күрә һәр кеше Раббысына дога халәтендә булырга тиеш. Кайберәүләр, Аллаһы Тәгаләдән күп сорарга ярамый, ди. Бу көфер сүз. Аллаһ, киресенчә, үзеннән сораучыларны ярата. Күп сораганнан тую ул без бәндәләргә генә хас нәрсә. Беркөнне күршең кереп тоз сорый, икенче көнне кадак сорап керә. Берничә тапкыр шулай кабатлангач, без андый кешедән туя башлыйбыз. Ә Аллаһы Тәгаләгә андый сыйфат хас түгел, Ул үзеннән сораучыларны сөя.
 
– Доганы ничек дөрес итеп кылырга соң?
 
– Догабыз кабул булсын өчен иң әүвәл Аллаһы Тәгаләгә хәмде-сәнә, ягъни: «Үәл-хәмдү лилләәһи раббил гааләмиин» (Мактау булсын Галәмнәрнең Раббысы – Аллаһыга), – дип, Аллаһы Тәгаләне олыларга кирәк. Аннары соң Пәйгамбәребез (с.г.в.), миңа салават әйтегез, диде: «Әй, Аллаһым, пәйгамбәрләр­нең һәм рәсүлләрнең иң хәерлесе булган Пәйгамбәребез Мөхәммәд (с.г.в.) хәзрәтләренә ихлас күңелләребездән чыккан догаларыбызны, салават-шәрифләребезне җиткерсәң иде», – дип. Догабызның кабул булуын теләсәк, шушы шартларны үтәргә тиешбез. Шуннан соң Аллаһка нинди теләкләребез бар, шуны җиткерәбез. Синең өчен ул хәерле булса, Раббыбыз аны кабул итә. Дога укыр өчен аерым вакыт бүлеп торырга кирәкми, аны юлда барганда да, өйдә утырганда да, ашарга пешергәндә дә, намаз укыгач та кыла аласыз.
 
– Хәзрәт, үзеңә байлык-­мал сорау дөресме ул?
 
– Әлбәттә, дөрес. Пәйгамбәребез (с.г.в.), бирүче кул алучы кулга караганда хәерлерәк, дигән. Әмма хәер бирү өчен безнең матди мөмкинлегебез булырга тиешле. Ә матди байлык булу өчен тырышлык күрсәтеп, кәсеп итү сорала. Шырпыдан алып коттеджга кадәр Аллаһтан сорарга кирәк. Ләкин иң әүвәл әти-әниләребез балаларына теләк теләгәндә, миһербанлы, иманлы булсыннар иде дип дога кылсыннар, чөнки иң зур байлык ул – тәүфыйклы, иманлы булу.
 

Дилбәр ГАРИФУЛЛИНА
Шәһри Казан
№ |
Шәһри Казан печать

 
comments powered by HyperComments

Фикерләр

№80 (896045) / 05.01.2015 14:10:21

юк инде ул Рамил Юныс шикелле араторлар...)))
Юк инде, мин липовый документлы белемле араторны тынлаганчы, лучше Илфар хэзрэт шикелле, тормышы, кон курмеше гади кешелэрдэн аерылмаган хэзрэтлэрне тынлыйм.

№79 (896043) / 05.01.2015 13:22:19

хәзрәтнең вәгазьләрен тыңларга күңел ятмый,нишләп икәнен дә белмим. үзе дә күңел биреп сөләми шикелле. белем ягы да,сөйли белү ягы да аксый бу хәзрәттә.
юк инде ул Рамил Юныс шикелле араторлар...

Наданлык һәм җәһиллек синонимнар.

"...47. Мы воздвигли небо благодаря могуществу, и Мы его расширяем (или даруем пропитание; или обладаем мощью).

48. Мы разостлали землю, и как же прекрасно Мы расстилаем!

49. Мы сотворили все сущее парами, – быть может, вы помяните назидание.

50. Скажи: «Бегите же к Аллаху. Воистину, я являюсь для вас предостерегающим и разъясняющим увещевателем от Него.

51. Не поклоняйтесь наряду с Аллахом другому божеству. Воистину, я являюсь для вас предостерегающим и разъясняющим увещевателем от Него». ..."(51. Рассеивающие.).


№77 (895649) / 31.12.2014 16:39:38

Бик кызык хәлләр бар, пружин да спираль формасында! Пружинда да кызык хәлләр бар алайса. Ул машинаның ДНКсын хәтерләтә. Вәт! Башына теләсә нәрсә килгәнне могҗиза итеп күрсәтүче түгел микән син. Фокусчы түгелдерсең ич?! Синең кебекләр җыен диннәрне уйлап чыгара да инде, һәм сайт саен "Алла бар, алла бер!" - дип кеше башын бутап кычкыра... ...

№76 (895648) / 31.12.2014 16:19:26

АЙНЫҢ җир тирәли әйләнеш сызыгы спираль формасын хәтерләтә.ҖИР кая барса ай аңа ияреп бара һәм аның траикториясе спираль формасында үрелеп бара. Кешенеж ДНКА графикасы да нәк шул.

№75 (895421) / 30.12.2014 07:23:04

Вэт сыбызгы борын мин.СИн инде ул астраль доньяларны айкап йорден.Ботенесен дэ курден,ишеттен.Икенче барганда бу гонахлы донья халкыннан да сэлам эйт

№74 (895420) / 30.12.2014 06:56:56

Чынлап та, югары аңлы җан ияләреннән бары тик кеше генә авыр, мәшәкатьле тормышта яши һәм чагыштырмача кыска гомерле, уртача гомер озынлыгы 70 ел тирәсе. Җеннәр дә үлемсез түгел, тик алар озаграк, якынча мең ел тирәсе яшиләр. Җирдә безнекеннән башка да параллель доньялар күп, алар суган кабыклары кебек катлы-катлы урнашканнар. Алар да үз тормышлары, үз мәшәкатләре белән яшиләр, тик аларның гомер озынлыгы 300 ел чамасы, кайберсе күбрәк тә яши. Кайбер кеше төштә төрле доньяларда сәяхәт итә, чөнки йокы вакытында кешенең астраль тәне физик тәннән чыгып төрле урыннарда йөри.

№73 (895413) / 29.12.2014 22:34:37

Ә мин зар язмадым.Күпчелекне тәшкил иткән халыкның тормышы төшенчәсен яздым.Бәлки син халыкны тынычландыручы һәм башкача яшәүче төркемнәндер? Утка килгәндә,монда ,минем гыйлем җитәрлек.Сүз бит күзгә күренә торган гади учак, шәм уты турында түгел. Алай булса, мин бүген үк җеннәр арасыннан теге карт Иблисне табып алып, аннан кайбер нәрсәләргә өйрәнер идем.Фәрештәләр,җеннәр һәм җаннар күренми бит. Күзгә күренми торган нурланыш турында бара сүз,энем.Син физиканың бу өлкәсенә кереп маташма инде,үзең дә чыга алмассың.Хәтерем ялгышмаса, мәктәптә дә бу фәннән мактанырлыгың юк иде бит.

№72 (895412) / 29.12.2014 22:30:38

Гыйлемем шул чамалы икәнен аңладым))) Моңарчы утның фотоннан тоганында белмәгәнмен)))) так што сиңа калдырам агарту эшләрен))))



RIM))))

№71 (895407) / 29.12.2014 22:18:26

RIM, ник качасын эйтергэ сузен калмадымы? ярты юлда эшенне калдырып киту егетлек тугел.

№70 (895406) / 29.12.2014 22:15:42

Эхем-эхем, гафу ит, зарланучыларны бик өнәп бетермим. башка язмам. тик шуны бел ут-фотон түгел.

№69 (895403) / 29.12.2014 21:52:10

Син,RIM,үз язмаң белән теге сорауга ачыклык кертәсе урынга,тәмам башымны бутадың әле.Монда Илфар хәзрәтсез булмас ,ахрысы...
Синең хәдисләрең буенча,димәк,Адәм тәүбәгә килгән һәм дә шуның җимешләрен без татыйбыз инде!Бу дөньяда тормыш итәсем бар дип,гомер буе азап чигәбез:башта йөрергә,ашарга,киенергә,сөйләнергә өйрәнәбез.Аннан кеше булабыз дип мәктәптә баш чертәбез.кемнәрдер уйлап тапкан әдәп һәм кануннар кысасына сыешырга тырышабыз.Аннан кешечә яшисе бар дип һөнәр үзләштерәбез һәм тамак өчен бер караңгыдан икенчесенә кадәр гомер буе тир түгәбез.Шул вакыт эчендә,күпме мәшәкать,стресс, чир,кайгы-хәсрәт сынавын үтәбез.Инде ерып чыктым дигәндә үлем газабы үтеп,тәнең җирдә чери,ә җаның ничәмә миллион еллар буе,(ә бәлки миллиард еллардыр) Кыямәт көне җиткәнен көтеп каядыр күк белән җир арасында каңгырып йөри.Өстәвенә әле,билгесез; җәннәтме,тәмугъмы безгә язганы.Чөнки җәннәткә эләгү таләпләре бик күп,ә тәмугъка бер гонах ьитщ! Иблис тәүбә итмәгән һәм ул үзе генә түгел,бөтен нәселе мин югарыда язган эшләр белән мәшәкатьләнми генә безнең арада уйнап йөри.Ә аларның нәселе ай-хай күп булырга тиеш хәзер.Чөнки моңа кадәр бер генә җен дә үлмәгән бит!Аларга Ходай ,туры юлга кертер өчен Изге китаплар да иңдермәгән,пәйгамбәрләр дә җибәрмәгән.Алар өстеннән дәүләт тә идәрә итми,алар тамак хакына җир эшкәртеп, картаймыш көнемдә пенсиям булыр дип эшләп чиләнмиләр һ.б.Үлем газабын да белмиләр.Үзең дәбеләсеңдер ут,нур һәм җан алар бер материалдан-фотоннан тора.Монда синең теге йодрык дәлилең көлке,туган!

№68 (895373) / 29.12.2014 18:09:22

Эйнштейн эйткәнчә, бөтен нәрсә ул - энергия. Ә энергияның тискәре һәм уңай корылышы бар. Доньяда бөтен нәрсә хәрәкәттә, атом тирәсендә электроннар, протоннар әйләнә, җир кояш тирәсендә әйләнә, Кояш үзе Галактика үзәге тирәсендә әйләнә, Галактикалар үзләре Галәмдә хәрәкәтләнәләр. Бу хәрәкәт тукталдымы, донья бетә, Галәм сүнә. Сез әйткән Иблис токымы - тискәре энергия, фәрештәләр - уңай энергия. Кеше шуларның икесенең берсен сайлый, я үз-үзен җиңеп югарыга күтәрелә, яисә бернинди көрәшсез бирелеп түбәнлеккә төшә.

№67 (895372) / 29.12.2014 18:05:28

Эхем-эхем, аятләр Ногмани тәфсиреннән алынды

http://kitap.net.ru/koran.php

Кыскача пәйгәмбәрләр тарихы монда язылган


http://d1.islamhouse.com/data/tt/ih_books/single/tt_tarikh.pdf

№66 (895368) / 29.12.2014 17:55:11

Эхем-эхем, сорауларың җавапны биреп карыйммы? Менә кайберәүләр үз фикерең юк дип әйтәләр. Күргәнегезчә монда төрледән- төрле фикер ята. Без дөреслекне каян белергә тиеш булабыз? Әлбәттә Коръән һәм хәдисләрдән.

Иблис-фәрештәме, җенме?

50. Менә Без фәрештәләргә әйттек: "Адәмгә сәҗдә кылыгыз!" Һәм сәҗдә кылдылар, мәгәр Иблис сәҗдә кылмады, ул ҖЕННӘН иде, Раббысының әмереннән чыкты. Әйә сез Адәм балалары, Минем урныма ул Иблисне вә аның нәселен дус тотарсызмы? Бит алар сезгә дошманнардыр. Залимнәр өчен ни яман алмаштыру булды Аллаһуга итагать итүне Иблискә итагать итү белән.

[18] КӘҺАФ (ТАУ ТИШЕГЕ) СҮРӘСЕ

Җеннәр уттан яратылган

27. Вә Адәмнән элек җенне ялкынлы уттан халык кылдык.

[15] ХИҖЕР СҮРӘСЕ

фәрештәләр алар нурдан яратылган.



Ни өчен Адәм үлгән дә иблис бүгендә яши. алар икеседә Аллаһның әмеренә буйсынмадылар. (Иблис сәңдә кылмады, Адәм тыелган җимешне ашады) Адәм гөнаһы өчен тәүбә кылды. Ә Иблис тәүбә кыласы урында кыямәткә кадәр исән калдыруын үтенде.


12. Аллаһу тәгалә әйтте: "Ий Иблис! Мин сине Адәмгә сәҗдә кылырга әмер иткәч, сине сәҗдә кылудан ни нәрсә тыйды?" – дип. Иблис әйтте: "Мин аңардан артыграк, чөнки мине уттан яраттың, әмма Адәмне балчыктан яраттың".
13. Аллаһ әйтте: "Алай булса, җәннәттән чык! Аллаһуның кушканына карышып җәннәттә сиңа тәкәбберләнү һич дөрес булмас, чык аннан, хур вә рисвайлар җөмләсеннәнсең".
14. Иблис әйтте: "Ий Раббым, мине үтермә, кубарылачак көнгә чаклы яшәргә дөньяда миңа ирек бир".
15. Аллаһ әйтте: "Әлбәттә, мәгълүм вакыткача рөхсәт бирелгәннәрен, ягъни кыямәткәчә, яшә", – дип.
16. Иблис әйтте: "Адәм өчен мине аздырганың өчен, әлбәттә, бәндәләреңне алдап аздырмак өчен туры юлың өстендә утырачакмын.
17. Янә аларны аздырмак өчен алларыннан, артларыннан һәм уңларыннан вә сулларыннан килермен. Шуннан соң аларның күбрәген шөкер итүчеләрдән тапмассың".
18. Аллаһу тәгалә әйтте: "Бозылганың вә рәхмәттән сөрелгәнең хәлдә чык җәннәттән! Кешеләрнең сиңа ияргәннәре белән бергә һәммәгезне салып җәһәннәмне тутырачакмын"

[7] ӘГЪРАФ (ПӘРДӘ) СҮРӘСЕ

Шуңа күрә шайтан гына өметсез дигән сүз бар. Шайтан җәннәткә өметләнми.

/////Кыямәт көнендә, имеш ,безне көткән иң куркыныч җәза-тәмугъ газабы да аңа янамый,чөнки ул уттан яратылган///

Менә сине яхшы йодырыклы көчле берничә кеше тукмаклап карасын әле)))) Аларда да син дә бер "материалдан" бит. Ә җәһәннәм уты 70 тапкыр көчлерәк.

№65 (895364) / 29.12.2014 17:21:42

Хуҗа меллә Насрыддин әйткәнчә,туговатларга аңлатып уакыт әрәм итү генә була.

№64 (895360) / 29.12.2014 17:07:37

Туговат булганга сорадым да инде?Әллә син беләсеңме? Аңлат ,пука мис.

№63 (895352) / 29.12.2014 16:31:32

Эхем-эхем, ә нишләп җавап булырга тиеш әле ул???
аңларга үз башың җитмимә,әль умом тугават???

№62 (895350) / 29.12.2014 16:21:10

Хәзрәт,минем беренче соравым җавапсыз кала. Яңа ел мәҗлесен иртәрәк башладыгызмы әллә?

№61 (895320) / 29.12.2014 12:01:06

Мин урысчаны белмим шул.
Татарчаны гына бераз сукалыйм.
Хаталар төзәтергә 5 ел укыгансың икән,минем хаталарны да тикшереп төзәт,шуның өчен синга акча да түлиләр әле...

эшең шул.

№60 (895306) / 28.12.2014 23:28:55

Дөресме бу???бу бер ел элеккеге 2013елгы әйбер түгелсе соң? Берничә көннән 15 ел түгелме?

№59 (895304) / 28.12.2014 23:14:11

Ничек инде хәзерге заманда ышанычсыз кешегә 130 мең акча биреп торып була? Аның 3 меңе дә күп әле. Кемнең кем булуына карамастан Расписка алырга кирәк иде.

№58 (895225) / 28.12.2014 18:25:22

Насретдин, менэ нихаять, килеп чыктык.
Берэугэ дэ куктэн яумый, 100 мен дэ, 10 мен дэ!
Димэк, эшлэмичэ генэ беркемгэ дэ акча килми. Аерма бары, суммаларда!
Эшлэгэн кешенен акчасы булырга тиеш.Э Ходайдан акча сораган кеше мина кызганыч.
Аннан саулык хэм бэрэкэт сорарга кирэк, минемчэ.

№57 (895219) / 28.12.2014 18:17:42

Аллаһтан саулык сорарга кирәк инде, саулыгың булмаса байлыгыңның рәхәтен татый алмыйсың, икенчедән, якын кешеләреңнең дә саулыгы кирәк бит, алар белән бөтенесе тәртиптә булса гына җаның тыныч була.
Теге түбәтәй кебек Аллаһ синең алдыңа акча китереп ташламый, ул тик акча эшләргә мөмкинлекләр бирә, шуннан файдалансаң, син акчалы кеше буласың. "На Бога надейся, сам не плошай".

№56 (895216) / 28.12.2014 17:56:08

Мин Ходайдан миллион сораганым юк. Чонки оялам. Бары саулык сорыйм, кайгы жибэрмэсен. Э акчага килгэндэ , анысын сорап кына жибэрми инде ул. Чонки, имансызлар байрак та эле, яхшы кешелэргэ караганда.

№55 (895214) / 28.12.2014 17:53:10

Бу дөньяда түләүсез бернәрсә дә юк, һәр нәрсәгә түләргә кирәк. Аллаһтан бер нәрсә сораганда үзеңнең рухи энергияңны бирэсен, күпме үзеңнең энергияңны чыгарасың, шулкадәр сиңа байлык килә, артыгы булмый. Бу турыда Александр Свияш китапларында бик ачык итеп язылган. "Бесплатный сыр только в мышеловке" диләр урыслар, ә татарлар "бушның әти-әнисе үлгән диләр.

№54 (895213) / 28.12.2014 17:52:38

Хэйран каты укыгансын Ньютон.
Синен очен ни сэвит мэктэбе, ни хэзергесе.. хаталарынны тозэт!

Саулыкны акчага алыштыру очен нигэ алайса, Ходайдан байлык сорарга?
Вупшым, динилэр уз репертуарында.

№53 (895209) / 28.12.2014 17:42:50

Аллахе Әдәмне яралтканда,Әдәм бер үзе булган.

Йөргән йөргән бу чүл буйлап. эчәсе килгән. Аллахедән сораган су бир эчәсем килә дип. Аллахе су биргән.
бераздан ашыйсы килгән,Аллахе тәгам биргән.

ашагач ял итәргә яткан. кояш кыздыра икән,түбә сораган. түбә биргән.
кичкә салкын җил искән.стеналар сораган Аллахе стеналар биргән.

4 стена эчендә күңелсез булып киткән. үзе шикелле берәүне сораган. Аллахе Һавваны биргән...

Әдәм баласы шул вакыттан бирле Аллахедән һаман сорауда. Аллахе әдәм баласына тиешлесен бирә.

бүген дә хаман сорыйбыз фатир кирәк,фәтир булгач,машина,аннан крутойрак машина. 100мең булса иде дип сорый,аннан млн,млд,берничә млд.
кеше комсызлыгының очы кырые күренми...

җитмәсә харамнан да чирканмыйбыз...


хаман сорауда без!! бик сирәкләребез Аллахе биргәнгә разый булып шөкерәнә кыла .
бар булганына канәгать булучылар аз. аз малның да күп бәрәкәте булсын дип ялвармыйбыз Аллахе тәгаләгә.

Уйлап карагыз!!

Кигәвен син кайда,син дә сирәк керә башладың!

№52 (895206) / 28.12.2014 17:26:12

без, онытма минем законны!!!


Выиграл в деньгах,проиграл здаровье.
Виграл в здаровии,проиграл в деньгах.

минем 3 алтын законның берсе.

физиканы да укы!!! мич башында,бармактан суырып әкиәт язып,гонорар көтеп кена ятма!!!

№51 (895205) / 28.12.2014 17:25:00

Сталин беркайчан да бай булмаган.
Дачалары хокумэт карамагында калган. Брежнев кызы да,килэчэк очен байлык жыймаган, акчаны булганын туздыра барган, дусларына да жэллэмэгэн. Фактта, авыр хэлдэ калган дусларына берни дэ кызганмавын расладылар.
Евро белэн доллар очен кайгырмаган хэерче, хэерче булуы остенэ ангыра да эле ул.
Чонки топ авырлыгы узенэ тошкэнен анламый.

Канэгать булырга кирэк булгач, нигэ сорарга кушкан сон ул, анламыйм?

Димэк, кемгэ купме кирэклеген дэ узе белеп жибэрэ бит!
Хотя, динилэрне анлап булмый аларны.

№50 (895203) / 28.12.2014 17:19:26

Димэк ,акчан куп булса да саулыгын юк икэн!

№49 (895202) / 28.12.2014 17:18:56

Сез, сорамагач ничек бирэ сон аны сезгэ?
Ходай бит сорарга кушкан,ди хэзрэт!

№48 (895199) / 28.12.2014 16:43:13

Ә Илфар молчит!

№47 (895198) / 28.12.2014 16:36:29

Хак сузлэр сойти Ильфар хэзрэт.Аллахы тэгалэнен рэхмэте кин!

№46 (895195) / 28.12.2014 16:19:04

Аллаһ берәүләрне байлык белән сыный, икенчеләрне ярлылык белән сыный. Бай кешеләрнең дә үз мәшәкатләре бардыр, бигрәк тә хәзерге вакытта. Күп кеше аларның байлыгыннан көнләшә, байлыгын тартып алырга теләүче дошманнары күп, Бик байлары телохранител белән генә йөриләр. Хәерченең ул яктан җаны тыныч, евро белән доллар өчен кайгырмый, яшәргә урыны, ашарга ашы булса шул җиткән. Соңгы көннәре хәерчелектә, картлар йортында үткән байлар да җитәрлек. Сталиннын бер улы пленда үлгән, икенчесе Казанда эчеп үлгән, кызы Светлана Америкада бер ялгызы картлар йортында үлгән. Минемчә, Галина Бреҗнева да эчеп үлгән ахрысы. Булганына канәгат булыгыз, Аллаһка шөкер итегез.

№45 (895194) / 28.12.2014 16:15:21

Без, акча сорамыйбыз,безнең акча болай да җитәрлек!!
Без Аллахедән саулык,иминлек сорыйбыз...

Кеше һәрвакыт үзенә җитенкрәмәгәнне сорый...

№44 (895192) / 28.12.2014 15:54:01

Нигэдер, конлек, атналык хезмэт хаклары меннэр, милиуннар булган байларнын, Ходайдан нидер сорауларына шиклэнеп карыйм.
Алар аны акчасыз калган кына искэ тошерэлэрдер, чонки кулда акчасы булган кеше, узен генэ акыллыга саный.
Ходайны танып, барлыгын белуче,элеге дэ баягы, фэкыйрьлэр, авырулар хэм авыр тормышта яшэучелэр яисэ чын кунелдэн денле бэндэлэр генэ.

№43 (895188) / 28.12.2014 15:15:40

АЛЛВХ турында шаяруларыгызны ташласагыз иде,бэлкем унышка ирешерсез.

№42 (895181) / 28.12.2014 13:57:35

Хуҗа Насретдин үз ишегалдында Аллаһтан яңа түбәтәй сораган. Күршесе, ялваруны ишетеп, койма аша моңа иске түбәтәен ыргыткан. Хуҗа әйткән, и Аллаһ, мондый үземдә дә бар, бу тишек түбәтәеңне Мөхәммәтеңә кидер дип киредән койма аша ыргыткан ди.

№41 (895157) / 28.12.2014 10:27:57

Ыгы фатихка суз эйтмэ. ул алама малай тугел..уйнар-уйнар да куяр урынына...

№40 (895154) / 28.12.2014 09:51:29

Берәү миен кузгатып химия укый-шырпы ясый,икенче АЛЛАДАН шушы шырпыны сорый.
Икенчесе әүлия, билгеле...

№39 (895152) / 28.12.2014 09:22:06

Кара әле,андый маһирлыгың булган,иң беренче Фатих Сибагатуллиннан башлап кара тәңречелек белән көрәшеңне.

№38 (895151) / 28.12.2014 08:21:31

Мрудашлар! бу мин татар дип йөрүче ислам динен мыскыллап,муллалардан келеп утыра.
бу бит диннәр арасындагы ызгыш чыгармак кели(үзен тәңгерече динендә дип әйтә).
Админ,сөртеп алмагач,бу язмаларын турыдан туры прокаратурага җибәреп эш кузгатырга була. кайчанга кадәр түзәргә була. пусть язганнарының законлы булуын тикшерсеннәр.

№37 (895150) / 28.12.2014 08:19:14

Булган бу. Тэмам барып чыккан газета. Болар бит мэчет манарасыннан эйтэ торган сузлэр. Светский газетадан тугел

№36 (895142) / 27.12.2014 23:45:21

Мин-татар!!!, шулайдыр, без акылсыздыр, акыллы булгач, син уйла инде яме, безне тынычлыкта калдыр, тик фикер әйтергә генә комачаулама. Тозсыз, мәгънәсез сорауларың белән безнең сүз иреген чикләмә.

№35 (895136) / 27.12.2014 21:58:48

Карма, башында белем булса гел уйлыйсы килеп кенэ тора ул, э акылсызларнын бервакыттада башларынын уйлыйсы килми

№34 (895133) / 27.12.2014 21:45:02

Ярар, бер аңлатырмын әле. Иренәм, гафу ит! Башның уйлыйсы килми, ярыймы. Формага кермәгән.

№33 (895130) / 27.12.2014 21:41:24

Карма,бик "акыллы" булсангадыр инде нишлэптер анлатуыннында, узеннен анлауыннында рэте-чираты юк.

№32 (895127) / 27.12.2014 21:30:41

Син теге страус кебек, башыңны комнан алсаң, койрыгың бата, койрыгың алсаң, башың белән чумасың. Болай булсаң, мәңге урыныңнан кузгалмассың. Тегеләй дә, болай да Тагын нестыковочка! дигәннән әйтәм. Стыковка булсын өчен башыңны эшләтергә һәм, юк киресенчә, күп укырга һәм башыңны эшләтергә кирәк. Белем алу гомер буе кирәк. Мин укыганнарымны кабат-кабат кайтып укырга яратам. Син дә укыган саен укы, аксакал булырсың.

№31 (895124) / 27.12.2014 20:52:52

Карма, димэк алла юк эйбер? "Юк белән башыңны ватып, авырттырып утырма" дигэн сузлэренне эйтэм.

№30 (895120) / 27.12.2014 20:44:30

Юк белән башыңны ватып, авырттырып утырма. Мондый закончалыкларга барыбер тешең үтми синең. Үзең белгәннәр белән генә канәгать булсаң, шул җитәр. Башың яшь. Бераз үскәч аңларсың әле.

№29 (895119) / 27.12.2014 20:40:33

Бу, Эхем ,простак түгел,заразы!Чыннан да бу турыда моңарчы уйламаганмын.Әгәр дә ,дәлше дә сораулары шундый булса,мәсләгем нинди буласын ышандыра алмыйм.туганнар.

№28 (895115) / 27.12.2014 20:16:57

Ничек инде Иблис Аллаһка буйсынмый? Аллаһның кодрәте чиксез, дисез бит.

№27 (895114) / 27.12.2014 20:07:18

Әллә ниләр сөйләп утырмасагыз иде, зинһар. Иблис Аллаһка буйсынмый. Буйсынса, җир йөзендә начарлыклар, көчләүләр, сугышлар булмас иде. Ул астыртын гына Аллаһка бәйсез рәвештә үз эшен эшли бирә: кешеләрне "начарлыкларга, эчәргә, тартырга, сугышырга, тәкәббер булырга һ.б. котырта". Ләкин Аллаһ тарафыннан сакланган кешеләргә якын килә алмый, димәк, аларны юлдан яздыра алмый. Аллаһка якын булган, аның ритмына кушылган әхлакый яктан тотрыклы, әйбәт характерлы кешеләр һәрчак Иблис гаскәреннән сакланган, якланган булырлар.

№26 (895105) / 27.12.2014 18:26:26

Мин-татар!!!, миндэ сезненчэ уйлыйм.

№25 (895104) / 27.12.2014 18:21:43

Амазонка, нишлэптер нестыковочка килеп чыга: "Аллаһ берәүне дә начар юлга этәрми" дисез но алдарак "Иблис Аллаһка буйсына, ... аны төрле начарлыкларга, эчәргә, тартырга, сугышырга, тәкәббер булырга һ.б. котырта" дигэнсез. Димэк алла "начарлыкларга, эчәргә, тартырга, сугышырга, тәкәббер булырга һ.б. котырта" булып чыга. "Иблис Аллаһка буйсына"бит, ул бары тик алланын кушуынгына ути...

№24 (895102) / 27.12.2014 18:06:14

Юкны сөйләмәгез, Аллаһ берәүне дә начар юлга этәрми.
Мин галим түгел, үзем уйлаганнарны гына язам. Кешенең кайда туасы, кайларда яшисе, кайда үләсе, алар алдан язылгандыр, әмма кешенең үзен ничек тотуы, яхшыга, начарга иярүе аның үзеннән тора. Шул ук эчеп аунап яткан кеше дә тәүбәгә килеп яхшы юлга басарга мөмкин, андый очраклар сирәк булса да бар.

№23 (895101) / 27.12.2014 17:57:20

Амазонка, минем дэ бер соравым бар иде.жавап бирсэгез рэхмэтле булыр идем.Э нигэ синен язмышын инде синен анан карнында ук язылган дилэр.Значит урамда аунап ятасы анын язылып куелган,кемнендер боек зат буласы да.Э сез хэр кеше уз юлын узе сайлый дисез.Анлатыгыз эле.

№22 (895099) / 27.12.2014 17:56:01

Эхем-эхем, аның җавабы - "Сынау өчен",булачак.

№21 (895098) / 27.12.2014 17:55:58

Амазонкакаем, соң бит Алла үзе үк бәндәләрне начар юлга да, яхшы юлга да этәрә!!! Барыбер азагына хәтле аңлатып бетерә алмыйсыз. Нестыковочка получается!!!

№20 (895097) / 27.12.2014 17:53:52

Мин дә нәкъ шулай әйтмәкче идем. Нүжәли, Алла кемнең нинди ныклылыкта икәнен Иблистән башка белә алмый! Һәм, нигә ул шундый бәндәләрне яраткан, алайса?

№19 (895095) / 27.12.2014 17:49:31

Мин-татар!!!, син бик надан икән, Аллаһ кешегә ирек биргән нинди юлны сайларга, кеше үзе сайлый ничек яшәргә, кайсысы белем алып югарыга омтыла, кайсысы эчеп пычракта ауный, аларны берәү дә мәҗбүр итми, үзләре теләгән язмыш белән яшиләр. Аллаһка биороботлар кирәкми, аңа аңлы рәвештә (осознанно) үз рухын камилләштерә торган кешеләр кирәк.

№18 (895091) / 27.12.2014 17:40:51

Амазонка, димэк ботенесендэ белуче алла иблистан башка кешенен яхшымы начармы икэнен белэ алмый?

№17 (895088) / 27.12.2014 17:38:50

Эле кибетлэрдэ йореп кайттым,халык малай,бэялэр нык арткан.песокнын кг 70 тэнкэ.Халык ачка беткэн курэсен,кибетлэрдэ йорерлек тугел,берсен берсе тортеп йори халык.прилавкалар бушаган.

№16 (895087) / 27.12.2014 17:36:46

Иблис Аллаһка буйсына, ул кешеләрне яхшыга, яманга аеруда булган "кара" эшне эшли, кешене сынау өчен аны төрле начарлыкларга, эчәргә, тартырга, сугышырга, тәкәббер булырга һ.б. котырта. Кеше аңа бирешми Аллаһка тугры булып кала икән, димәк Аллаһ юлында була, азып деградироват итә икән, шайтан аны үз артыннан ияртә.

№15 (895083) / 27.12.2014 17:19:49

Амазонка, димэк Иблис очен баребер берниндидэ газап булмаячак, баребер рэхэттэ яшиячэк. Менэ бит аллагада буйсынмый но мэнгелек рэхэттэ яши...

№14 (895080) / 27.12.2014 17:15:45

Мин Илфар түгел, әмма язып карыйм. Аллаһ бөтен нәрсәне уйлап төзегән, аның дөрес булмаган эше юк. Иблис кешеләрнең рух ныклыгын сынау өчен яратылган, чөнки Аллаһка чын күңелдән бирелгән, чыдамлы, рухларын югары булган җаннар гына кирәк. Коткыга бирешә торган, сабырсыз, көчсез җаннарны ул Иблискә тапшыра, андыйлар Аллаһка кирәкми. Иблис тә кыямәт көнендә җәһәннәмдә булачак, тик ул анда үзе янмый, ә анда эләккән гөнаһлы җаннарны газаплый, анысы да Аллаһ кушуы белән. Аллаһ яшәешне бик камил итеп төзегән, анда һәр нәрсә үз урынында, юк белән башыгызны катырмагыз.

№13 (895078) / 27.12.2014 17:13:02

Эхем-эхем, шул соруларына жунле (урысча эйткэндэ аргументированный) жавап алырсын дип ышанасынмы? булмаячак ул...

№12 (895075) / 27.12.2014 16:36:06

Илфар хәзрәт минем сорауны җавапсыз калдырдыгыз. Ни өчен?Сез бу өлкәдә гыйлемле күренәсез.Алай булмаса,куелган сорауларга өздереп җавап бирмәс идегез.Ә мин өлкәннәр сүзеннән чыкмый торган,тыңлаучан бала идем, шуңа да денсезбулып үстем,заманасы шундый булды,шулай тәрбияләндем. Минем денсезлегемдә минем үземнән алда мине шулай тәрбияләгән дәүләтем,җәмгыятем,укытучыларым,аннан соң ата-анам һәм үзем гаепле.Ә дин өлкәсендә надан булу сәбәпле ,сорауларым күп һәм мин сездән шушы сорауларыма бу биттә җавап бирүегезне үтенеп соравымны кире какмассыз дип уйлыйм.
Беренче соравым.Иблис-фәрештә,әмма Ходайга иман китерми,буйсынмый.Бу иң зур гонах!Әмма ул аның белән бергә яратылган Адәм үлсә дә,яшәвен дәвам итә.Өстәвенә кешеләрне туры юлдан яздырудан ләззәт алып ләззәттә яши. Дин тарафыннан кешеләрне куркытып торган һәм Кыямәт көнендә, имеш ,безне көткән иң куркыныч җәза-тәмугъ газабы да аңа янамый,чөнки ул уттан яратылган.Бу дин тарафыннан ничек аңлатыла?Ни өчен Ходай, белә торып,шундый гонах шомлыгын алдан ук ярлыка иткән?

№11 (895063) / 27.12.2014 15:09:08

очкын ,

бер җәбри машинасында эшкә килә,пробкада соңа да кала,ваҗный переговор вакыты җитеп килә,соңа калырга ярамый.
бу Алладан:
ии Аллам, бер урын табып бир дип ялвара.

шул вакыт моның алдындагы бер авто китә башлый, бу аның урнына куярга ниятли машинасын.
- ярар кирәкми эзләмә, урын үзем таптым инде, дип әйткән ди...

№10 (895055) / 27.12.2014 14:34:04

Үзеңә эшләргә, тырышырга кирәк. Үзең эшләмәсәң, алла тагәлә сиңа пычагым да бирми дип әйтәләр иде без бәләкәй чакларда. Бу дөрес!

№9 (895052) / 27.12.2014 14:22:33

кабартма , укып торасы юк,теманын башын укысанда анлашыла.

№8 (895049) / 27.12.2014 14:17:14

Ил!! синең фикерне ишетәсе килгән иде...

№7 (895048) / 27.12.2014 14:16:38

Нишлэп ислам алласы католиклар календарендэге жомгада телэклэрне кабул итэ икэн? Не ужто католиклар алласына буйсына?

№6 (895045) / 27.12.2014 13:33:38

Сон, башкаларга тиешле акчаларны узлэштеру дэ, Ходайдандыр инде алайса, яна татар )))

№5 (895044) / 27.12.2014 13:27:47

Сез языр алдыннан укыйсызмы соң?

№4 (895043) / 27.12.2014 13:13:19

Иң оста дога кылучы, Ходайдан иң күп вә удащливый сораучы Рамзан Кадыров булып чыга инде, болай булгач! Откуда такие деньги у Чечни дип сорагач, Аллах дает дип әйткән иде бит...

№3 (895042) / 27.12.2014 13:12:35

Алладан шушы яшемэ житеп,саулыктан, исэнлектэн кала берни сораганым юк. Балаларга тэуфыйк бир дим,берэр эшем начар барса, - жинеллек бир Ходаем, дип сорыйм. Шокер, ташламый ярдэменнэн.
Байлыкны, акчаны минемчэ, ул без туганчы ук булеп куйган бэндэлэренэ.Анда да, хэркемнен уз нормасы.
Э, бэрэкэтле булсын дип тели башладым, олыгая башлагач.

№2 (895040) / 27.12.2014 12:43:33

Энем,Аллахтан сорап кына донья бармый,узенэ селкенергэ,нидер эшлэргэ кирэк.Сез шул муллаларга кэттэ машина да жилдеру,мэчеткэ бирерлгэн сэдакадан коттедж салып кына йорисез шул.Ходайдандан,доньялар имин тыныч,сабыйлар сэлэмэт тусын,янгырлар явып икмэклэр унсын,доньялыкта бэрэкэт булсын дип сорарга кирэк.Эле дэ доньялар тыныч тугел,бер гонахсыз сабыйлар улэ.Ботен халыкка Ходайдан тыныч тормыш сорарга кушсагыз бераз халыкнын хормэте артыр иде сезгэ карата.Э сез коттедж сорап ятасыз.

№1 (895039) / 27.12.2014 12:39:59

Илфар хәзрәт,үзеңә котедж сорагансыңдыр әле? Ә безгә шырпы теләдең микән?

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
ТНВ
Addnt.ru
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Туган як
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Яңарыш
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Идел
Gong-TV
Бөтендөнья татар яшьләре форумы
Себерке
Өмет
Диләфрүз
Татарстан Язучылар берлеге
comments powered by HyperComments