• 26.10 "Ут чәчәге" премьерасы. Кариев театры. 18.30
  • 30.10 ШТК югары лигасы. Уникс. 19:00
  • 01.11-05.11 Гүзәл Уразова һәм Илдар Хәкимов. Уникс. 18:30
  • 02.11 "Мин Үзгәрдем SHOW". Лилия Хәйруллина концерты. Махсус кунаклар: Нурминский, Хаким. Эрмитаж. 19:00
Туган көннәр
  • 24 Октябрь Софья Гобәйдуллина
  • 24 Октябрь Рәис Шәйхелисламов
  • 26 Октябрь Раил Өметбаев
  • 26 Октябрь Резидә Галимова
  • 27 Октябрь Рәдиф Җамалетдинов
  • 27 Октябрь Шамил Садыйков
  • 27 Октябрь Мансур Кашапов
  • 27 Октябрь Фәрит Таишев
  • 27 Октябрь Рөстәм Вәлиев (1961-2014)
  • 28 Октябрь Шәүкәт Биктимеров (1928-2012)
  • Буаз тана сатыла тел 89874079583 Актаныш районы Табанлыкул авылы
  • Актаныш. Жалюзи рулонные шторы 89375814252 Айдар
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
  • Тэртипле, тыныч татар кызларына озак вакытка общ булмэ арендага бирэм. 12кв.м. ост, метро якын. куршелэр тэртиплелэр. 5,5+кв.плата 89272469637
  • Актанышта 2 бүлмәле фатир сатыла. Ленин проспектында. Яхшы ремонт. 8 (927) 042-10-88
  • Казан шэхэре, Даурская урамында 18 кв м. булмэ сдавать ителэ. Жихазлар бар. Горки парк янында. Бэясе 8500. 89274430192.
  • Угез ите сатыла (алгы бот) 280 сумнан Казанга китереп биру момкинлеге дэ бар 89506660021
  • Ботлата тана ите сатыла. Апас районы. 89083421187
  • Ике билет сатам Лэйсэн Гимаева хэм Булат Байрамов концертына. 600 сум. Казан. (27.10.18) 89083421187
  • Сдается комната 12.4ка.м. с частичной мебелью. холодильником. пластиковые окна. по ул.братья касимовых д22/7. Плата 7 тысяч.р. 89173960491

 

 

 
Архив
 

21.09.2014 Милләт

Хаталы сайт татар телен үстерергә ярдәм итәрме?

Tатарстанлылар республикада дәүләт телләрен һәм башка телләрне саклау турындагы дәүләт программасының үтәлешен шәхсән күзәтеп бара алачак. Бу максаттан Татарстанның Мәгълүматлаштыру һәм элемтә министрлыгы махсус сайт эшләтеп җибәрде.

Әлеге сайтның максаты – Татарстанда гомер итүче төрле милләт вәкилләре белән тыгыз элемтә урнаштыру, халыкка әлеге программаның үтәлеше турында сөйләү. Өстәвенә, теләге булган һәркем әлеге сайтка кереп, үзенең теләк һәм тәкъдимнәрен җиткерә ала. tel.tatar.ru порталы аша кешеләрдән килгән төрле шелтә һәм кисәтүләрне дә кабул итәчәкләр.

Хәзерге вакытта әлеге порталны тулы көченә эшли дип әйтеп булмый әле. Шулай булуга да кармастан, биредә “Исән тел – исән милләт” (“Живой язык – живая нация”) конкурсы кагыйдәләре белән танышырга мөмкин инде.

Әлеге дәүләт программасын тормышка ашыру өчен бүлеп бирелгән финанс ярдәменең күләме дә зур итеп язып куелган. 2014 елда ул 167,4 миллион сум тәшкил иткән. Оештырылган чаралар саны исә ел азагына кадәр160ка җитәргә тиеш.

Шунысы гына сәер, Татарстанның дәүләт телләрен, шул исәптән татар телен дә саклау, үстерү программасына багышланган сайтның татар версиясендә хаталы язулар бар. Сайтны ясаучылар үзләре дәүләт телләрен саклауга әллә ни җитди карамый, күрәсең... 

Галия САФИНА
Интертат.ру
№ | 21.09.2014
Интертат.ру печать

 
comments powered by HyperComments

Фикерләр

№22 (884084) / 21.09.2014 22:26:01

№12))) рычаг тарттыргыч түгел, ялгышмасам без физикадан рычаг кагыйдәсе дип укыган идек.

Аннары сустав плеча димәгән)))) плечо рычага дигән.

Приемның асылын аңласаң, үз җөмләләрең белән. Рычагның таяну ноктасы була бугай әле))) Онытмаган булсам. Бөгелмәс якка каерсаң ике сөяк рычагка әйләнеп, буын таяну ноктасына әйләнә дә, каерып китереп каплый. Авыртыру ысулы булгач, капланмыйдыр инде))) 16 әйткәнчә ике бөкләнәдер, я өчкә))))

№21 (884082) / 21.09.2014 22:19:48

Тәрҗемә итү өченурысчасын аңларга кирәк бииит. Мин үзем дә аңламадым, кайсы сөяк һәм буын рычак була.Җилкәдән аскамы, өскәме, арткамы каерасы????

№16))) әйтәм бит))) урысча 5 җөмлә белән бирелә торганны син ике сүз белән өйлеп биргәнсең.Тик бу очракта каерып өскә ата ахыры. Җилкә һәм иңбаш сөякләреннән ясалган рычак белән.Русчасын дөрес аңлаган булсам))))
Очлыклар дигән икән)))Значытся бот һшм янбаш чөякләре рычак була. Анда да каеры була кебек.

№20 (884081) / 21.09.2014 22:18:56

Наил, син аны үзең аңлаганча, үзеңчә итеп яз, үзгәртеп, аңлаешлы итеп яз. Авырттыру алымнарыдыр ул, үзең төзәтеп яз.

№19 (884077) / 21.09.2014 21:35:23

Сайтның татар версиясе эшләнеп тә бетмәгән бит әле. Шулай булгач, нигә сайтны эшләтеп җибәрергә? Телләр программасы үтәлешенә күзәтчелек итүче махсус сайтта да татар теленә бик үк уңай мөнәсәбәт булмавын күрәсең. Башкалардан ни көтәргә? Күпме генә миллионнар бирелмәсен, кеше факторы беренчел булып кала. Бик кызганыч.

№18 (884075) / 21.09.2014 21:23:44

Кисеп ташланмаган тел, живой була инде,Гатина!

Бик акыллы булса узе тозэтсен,начальнигын!

№17 (884073) / 21.09.2014 21:00:49

бер корэшче китабыннан.Кеше анларлык итеп тэржемэ итэргэ кушты нэчэльник. Башым катты.

№16 (884068) / 21.09.2014 20:50:44

Наил, моны тэржемэ итеп азапланганчы, врагынны икегэ богеп ташлау, жинелерэк бит..

№15 (884064) / 21.09.2014 20:45:19

син менә, үзең тәрҗемә ит, яме. Мин башлап якынча гына яздым, тәрҗемә ителмәгән сүз калмады. Төзәтегез соң.

№14 (884063) / 21.09.2014 20:42:37

Шундый җөмлә буламы инде? Ни русчасы, ни татарчасы аңлашылмый. Кем кушты моны тәрҗемәләргә, Наил? Кайсы надан язган бу җөмләне?

№13 (884062) / 21.09.2014 20:39:43

утырма зинхар кеше көлдереп.Татарчасы төгел,русчасы да аңлаешлы итеп язылмаган.Суз иңбашы мускулларына кагыла.

№12 (884061) / 21.09.2014 20:26:25

"Тарткыч"лар дип һөҗүм итүченең көчен иңбаш буынында беркетелмәгән рычагны шул буын бөгелгәнгә каршы якка бөгүдән барлыкка килү юлы белән дошманның сөяк тарткычлары очын куллануга нигезләнгән авырту алымнарын атыйлар. Уф!

№11 (884060) / 21.09.2014 20:16:47

без бит авыл наданнары,каян белик инде кайда нинди рычаг икәнен.

№10 (884057) / 21.09.2014 20:03:25

Иркә кая киткән, момент әпәләп бирер иде.

№9 (884056) / 21.09.2014 18:52:27

"К незакрепленному в суставе плечу рычага" - иңбаш буынына беркетелмәгән рычаг - бу нәрсә була соң?

№8 (884055) / 21.09.2014 18:22:05

Әйдә тырышыйк, булышыгыз Наилгә.

№7 (884054) / 21.09.2014 18:16:19

Наил, бу җөмләне тәрҗемә итү өчен русчасын аңларга кирәк бит әле.

№6 (884048) / 21.09.2014 16:24:38

88 жиргэ чапкан татар баласын,ялкау дияргэ ничек телен,эйлэнэ?
Бездэ тулэргэ яратмыйлар, менэ шуна да чабалар,нэтижэ турынжда уйламыйча!

№5 (884047) / 21.09.2014 15:27:34

Шушы җөмләне татарчага тәрҗемә итәргә булышыгыз әле?

«Рычагами» называют болевые приемы, основанные на использовании костных рычагов конечностей противника путем приложения силы нападающего к незакрепленному в суставе плечу рычага в направлении против естественного сгиба данного сустава.

№4 (884042) / 21.09.2014 12:39:54

"татар баласы 88 жиргэ чаба акча дигэндэ!" - шуңа эшнең нәтиҗәсе синең күз алыңда...

татфакта укытучылары шундыйдыр,мәктәп укытучылары шикелле...

№3 (884039) / 21.09.2014 11:14:56

Шулайдыр, комп баса белгэн кеше,эле тел белэ дигэн суз тугел.
Шэхэрдэ туып-усеп ике телнен берсен белмэучелэр, ымлыклар белэн генэ сойлэшучелэр дэ бар, яшьлэр арасында.
Сайтны ясаучы белэн, аны тулыландыру хэм тутыручылар берук кеше була алмый. Чонки, берсе техник хезмэт икенчесе, икенчесе редакторлык вазыйфасы ул.
Аларны торле кеше башкарырга тиеш. Акча артыннан куу, ахырда бернинди нэтижэ бирми.

татар баласы 88 жиргэ чаба акча дигэндэ!

№2 (884038) / 21.09.2014 10:57:52

Заманы шул, авылдан китеп татафак бетергәннәр эше ул!!! ни урысча,ни татарча белмиләр.
тел белсәләр,сайт ясый белмиләр. ком. клавасына баса белү, ком. белү дигән сүз түгел.

җалкау ул татар баласы...

№1 (884037) / 21.09.2014 10:44:56

Сайтны ясаучылар нигездэ, шэхэрдэ усеп татфак бетергэн егетлэр-кызлар инде. Менэ алар гыйлемле инде,шулар бит инде жэмэгать транспортында : жэрэхэтлэну очракларын булдырмас очен, тотынып баруыбызны сорыйлар.

Нигэ белемле кешелэргэ момкинлек бирмилэр сон бездэ? Иманым камил, узлэреннэн кубрэк белуче килсэ,шуна коту белэн ташланып аяк чалачаклар, я 2 тиен хезмэт хакы куеп китэргэ мэжбур итэчэклэр.

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
ТНВ
Addnt.ru
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Туган як
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Яңарыш
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Идел
Себерке
Өмет
Диләфрүз
Татарстан Язучылар берлеге
comments powered by HyperComments