• 26.04-09.06 "Тукай карашы" И. Майоров күргәзмәсе (Санкт-Петербург). Г. Тукай әдәби музее
  • 20.05-23.05 Элвин Грей. Пирамида. 19:00
  • 23.05-24.05 "Тапшырыл...ган хатлар" спектакле премьерасы. Кариев театры. 18.30
  • 08.06-09.06 "Лето Балета" фестивале. УНИКС
Туган көннәр
  • 22 Май Лилия Мингулова
  • 22 Май Фәридә Ишморатова
  • 22 Май Фәрит Мөхәммәтшин
  • 22 Май Разил Камалов
  • 22 Май Ринат Шәмсетдинов
  • 22 Май Нәзифә Кәримова
  • 23 Май Айзат Шәймәрданов
  • 23 Май Хәбил Бикташев
  • 23 Май Илгиз Зәйниев
  • 23 Май Гамил Афзал (1921-2003)
  • Арча. Васильев Бужада 12 сутый җир сатыла. 89370045793
  • Татар телендә төрле дәрәҗә катлаулылыкта чыгышлар, докладлар язып бирәм яки тәрҗемә итәм. 89869257507
  • Казан шәһәре, Константиновка поселогында дача сатыла, 6 сот. 89370037412
  • 14R дисклы җәйге көпчәкләр сатыла. Яхшы хәлдә. 8мең.8655823885
  • Редакция тирәсендә эш эзлим. Белемем буенча югары белемле журналист. Журналист, текст басучы, корректор вазифаларын карыйм. Телефон: 89991574961
  • 1 июньнэн озакка Казанда Азино тирэсендэ бер булмэле квартир яисэ гостинка снимать итэбез. Ике татар кызы. Собственниктан кирэк, риелторлар борчымагыз. 89047183922(ватсапка языгыз,шалтыратуга жавап бирмим)
  • Актаныш районы Иске балтач авылында тана сатыла.89393844139
  • 2 булмэле квартирны эйбэт хэм тэртипле гаилэгэ арендага бирэбез. 15 мен+ коммуналка. Собственник. 8-98-69-17-51-15.
  • Общежитияда бер булмэле сатыла. 18 кв.м. 4 4 этажда .Ботаническая -20. Казань.89586235290 Бэясе килешу.
  • Маникюр Советский район (комбинированный маникюр+срез ножницами+однотонное покрытие гелем с выравниванием ногтевой пластины)-400сум Шалтыратыгыз,языгыз 89872344246

 

 

 
Архив
 

               

14.09.2014 Ир белән хатын

Үземне битәрләп яшим

Чын мәхәббәткә киртәләр күп була, диләр. Үз башымнан үткәннәрне сезгә гыйбрәт итеп язарга уйладым. Кайчандыр мин кеше сүзенә карамый, әти-әни фикеренә колак салмый торган бик тәкәббер кыз бала идем. Яраткан кешемә кияүгә чыктым. Тормышым да, эшем дә кайберәүләрне көнләштерерлек булды.

Адәм баласы тәмугка да иялә­шә, ә менә рәхәткә чыдый алмый, диләр. Минем белән дә шулай булды. Берара иремне яратмыйм кебек тоела башлады. Бертөрле, салмак кына барган тормышымнан туеп киттем. Туймый ни, авырлык күрмәдем ич ул чакта! Балаларымны әти-әнием карады: бакчага йөрттеләр, соңыннан мәктәптән дә каршы алдылар. Мин, матур киенеп, эшкә генә йөрдем. Ирем көне-төне акча эшләде, гел командировкаларга йөрде. Ә миңа кү­ңел­сез иде. Күңелем каядыр ашкынды, гел ниндидер маҗаралар эзләде. Ринат белән шундый көн­нәрнең берсендә танышып киттек. Икебез дә бер-беребезгә бер кү­рүдә гашыйк булдык. Ул аерылган иде. Ике айлап күрешеп йөргәннән соң: “Иреңнән кит, мин сиңа өй­ләнәм”, – диде. Ятсам да, тор­сам да аны гына уйладым. Хисләремә чик-­чама юк иде. Әнигә сөйләп бир­дем. Ул: “Үкенәчәксең әле син!” – дип сүкте. Иптәш кызга сөй­ләдем. Ул да аңламады: “Ир белән хатын арасыннан кара мәче үт­мичә тормый. Бераздан сүрелер­сең, никахыңны өзмә”, – диде. Кая инде ул! Минем бит яраткан кешем белән яшисем килде. Әти-әнинең ай-ваена карамыйча, ирем­нең үгетләүләрен тыңлап тормыйча (ә ул миңа нык ялынды, бик тә ялынды!) Ринат янына күченеп яши башладым.

Башта барысы да бик әйбәт иде. Әмма соңыннан мәхшәр башланды. Ул минем балаларымны үз итә алмады. Ә мин аның баласы янына барып йөрүеннән көнләш­тем. Шуның аркасында гел ызгыш-талаш китте. Мин балаларыма берәр кием алсам, ул да үзенекенә алып илтә. Бер көнне минекеләр белән кинога барсак, икенче көнне элеккеге хатыны янына барып, үз баласы белән кинога бара. Бер караганда, үз баласын ярату­ның начарлыгы юк инде. Тик ул моны минем балалардан көн­ләшеп эшләгән төсле килеп чыга бит! Шул чакта иремнең балаларны ничек яратуын искә төшерә башладым. Төннәрен торып өс­ләренә яба, сөеп, чәбәк­ләп уята. Командировкадан төнге ничәдә әйләнеп кайтса да, кызга – курчагы, малайга машинасы була торган иде. Яшәвемнең тагын мәгънәсе бетә башлады. Бары тик шул чакта гына мин иремне нык яратканлыгымны, нинди ялгыш адым ясаганлыгымны аңладым. Ринат белән дә аралар суына башлады. Ул да үткәннәргә үкенгән сыман төксе генә йөри башлады. Кыс­касы, аерылыштык.

Мин әти-әни йортына кайтып утырдым. Ә тагын ярты елдан беренче ирем белән янә кавыштык. Ул мине гафу итте-итүен, әмма күңелемдә әйтеп-аңлатып бетереп булмаслык хис калды: элек­кечә түгел шул инде хәзер. Әлбәттә, адәм баласының ялгышырга хакы бар анысы, әмма үз-үземне һаман да битәрләп яшим.  

ЭЛЬМИРА Х.
Ватаным Татарстан
№ 132 | 12.09.2014
Ватаным Татарстан печать

comments powered by HyperComments

Фикерләр

№40 (883870) / 18.09.2014 20:53:06

убыр тия башлады.Намаз укыган ди була инде.Намазлыгын да 2 телефон(сотовый,городской) телефон шалтыраса намазы туктый.Янәдән башлый.Шулай итеп иртәнге намаз обедка хәтле җитә.

№39 (883858) / 18.09.2014 18:59:31

юк, скандал кирәкми, аны ашап булмый.

№38 (883856) / 18.09.2014 18:36:17

Юк Иркэ,сина скандал кирэк.

№37 (883855) / 18.09.2014 18:17:29

Дуслар, ярдәм кирәк иде. Пенсия саный белүчеләр яки шундый танышларыгыз юкмы? Я берәр аңлашылырлык ссылка белмисезме? Бөтенесе миңа катлаулы кебек күренде.

Яхшырак зарплаталы елларым дип өметләнеп торган ике елымны аптечное управление архивы югалган,ди.

№36 (883854) / 18.09.2014 17:39:09

Бу кияүләр кызын яраталар, ә шул кызны төн йокыларын калдырып тәрбияләп үстергән анасын яратмыйлар. Үз аналарын бер дә кыерсытасылары килми. Хатын аны да әни дип әйтсен. Кайда монда дөреслек? Дөреслек юк ул.

№35 (883815) / 18.09.2014 10:26:55

Хатыным№32 (883760) / 17.09.2014 19:35:56
убырлы түгел,ә,менә теша чын убырлы.
Хатының убырлыдан тугач... алма агачыннан ерак төшмәгәндер, бирәсен биргән инде ул аңа. Тәкчту тикмәгә сөйләмисеңдер, убыры тия торгандыр.

№34 (883814) / 18.09.2014 10:05:30

мин мэнгедэ кичермэс идем ире мескен икэн.

№33 (883762) / 17.09.2014 19:38:10

Андый корткалар үзләре ирләргә ягылып торалар, Бездә дә базарда гел сата торган 81 яшлек кортка бар, бер тапкыр үзеннән яшрәк кешене урамда кочаклагач, шаклар каттым. Мин оялам шул якын килергә дә.
Әле отопление бирмәделәр, кичтән ике кат одеял ябынып ятам да соңыннан җылынгач бер катын алып ташлыйм.

№32 (883760) / 17.09.2014 19:35:56

убырлы түгел,ә,менә теша чын убырлы. Ул үлгәч,убырын кызына тапшырып калдыра диләр.Бу дөресме икән.Дөрес булса ни кылырмын. Убырын тапшырып башкармаса үлми диләр.Бар икән күрәчәкләәр.

№31 (883758) / 17.09.2014 19:28:46

80 тулды.ИРсез яшәми,янына килеп торалар тол ирләр. "Әмма барыбер гомер буе ялгызым "-син 80 яшлек әбидән дә хуҗе икәнсең,эле кыздыр да.Әстәгефируллахи,бу дөниада кем генә юк.

№30 (883756) / 17.09.2014 19:17:36

Эшләмәсә шул хәтле акча сорамас иде,значит бииик яхшы эшли.Болай булгаач ят инде салкын сәкеңдә аунап,сиңа исрек ир дә булмаясак.

№29 (883755) / 17.09.2014 19:02:47

Ул синең фәлән нәрсәсе эшләмәгән иреңне акча өстәп бирсәң дә кирәге юк, ярый, ялгыз картаермын инде.

№28 (883754) / 17.09.2014 19:00:38

Арт ягым такта түгел, көн саен тренировка ясыйм, телем дә озын түгел, үзем ашарга пешерергә, яшелчә үстерергә оста. Әмма барыбер гомер буе ялгызым йокладым, назларга теләүче табылмады.

№27 (883753) / 17.09.2014 18:58:20

Татарстанда

Берәү генә түгел. ))) Минем бичә дә Аллаһыга шөкер! )))

№26 (883752) / 17.09.2014 18:58:13

биреп торам 1000000 акчага,бер кичкә. АКчаң бармы сың? ИРләр үзебезгә дә биииик кәдерле шууул.

№25 (883751) / 17.09.2014 18:55:03

бар икән бер җүләр ир,хатынын мактаучы. Шуны күрәсе иде,нинди җуләр икән буууууууууу.

№24 (883750) / 17.09.2014 18:52:10

+ =, шуңа мин дә тырышам.
Фирая язганчарак яшибез....

№23 (883749) / 17.09.2014 18:52:09

хатын булсагыз,назлаучы табылыр.АРт ягыгыз такта,телегез озын. Ир вам не видать.

№22 (883747) / 17.09.2014 18:48:24

Ирләр начар булгач нигә дип кияүгә чыгарга атлыгып торасыз. 25 яшькә җитә башласагыз кияүсез калам бугай дип котыгыз оча бит. Эзләгез көн дә назлап торучы ирләрне, тик тормыш наздан гына тормый бит. Эшләргә дә, кешечә яшәргә дә кирәк. Бабайлар юкка гына: "Хатын-кызның чәче озын, акылы кыска", - димәгәннәр. Хәер, хәзер чәчәләрегез дә кыска инде, кыскасын, әмма акылыгыз һаман да озынаймый.

№21 (883746) / 17.09.2014 18:47:54

И, минем дә назларлык ирем булса иде ул! Юк шууул, була торган да түгел.

№20 (883742) / 17.09.2014 18:00:18

мактап әйтүем түгел,назлы дип әйтүем!!! ущүчил? аңладыңма?фрештейн?

№19 (883674) / 16.09.2014 19:39:55

әйе шул, болай булгач син уртак хатынның ире булып чыктың!

№18 (883673) / 16.09.2014 19:13:06

Әйе шул,синең хатын бик назлы...

№17 (883672) / 16.09.2014 19:12:36

әйе шул, акыллы атын мактар, акылсыз хатынын мактар ди. Синең дә акылың чамалыдыр инде, җае чыккан саен шул хатыныңны мактыйсың, әллә подкаблучникка әйләндеңме?

№16 (883671) / 16.09.2014 19:06:33

минем катын назлыыы..

№15 (883670) / 16.09.2014 18:48:24

әйе шул, яратып алган карчыгыңны убырлы дип әйтәсеңмени?

№14 (883669) / 16.09.2014 18:44:15

+, ышанма! чуҗой муҗик ни әйтмәс!...
мәскәлләрга тем паче...

№13 (883666) / 16.09.2014 18:09:08

Неуҗели мин шулкадәр убырлы карчыкка охшаган? Алай дисәң, кичә генә бер сайтта "Вы великолепно выглядите" дип бер 27 яшлек Мәскәү егете аралашырга теләк белдерде. Күптән түгел төшкән фотографиямне элгән идем.
Ничек кенә булмасын, өйгә кайтып шул убырлы карчыктан ашарга сорыйлар, бер дә сөяркәләре ашатмый.

№12 (883664) / 16.09.2014 17:54:22

назлы хатынны гына назлап була,убырлы карчыкны назлап кара син....

№11 (883663) / 16.09.2014 17:35:48

+, әйтәсе дә юк, дөрес.

№10 (883661) / 16.09.2014 17:30:49

Ирләр, сезне командировка да җибәрәсе юк, эшләми өйдә ятсагыз да, сездән наз көтеп ала алмыйсың, хатын сезгә бары тик эш аты гына, назлар өчен читләрне эзлисез. Бер читтән ялыксагыз, икенчесен эзли башлыйсыз. Ә нәрсә, тамак тук, өс бөтен, күткә приключение гына җитми.

№9 (883659) / 16.09.2014 16:50:08

Курше этэче гайрэтлерэк, э
Куршенен тавыгы, куркэ.


Ирлэр дэ командировкада тик йорми бит, кубесе)) так что, ике яклы монда!

№8 (883658) / 16.09.2014 16:43:02

Кызык, сезгә акча да кирәк, шул ук вакытта ир дә әллә кайларга командировкага йөрмәсен. Наз кирәк хатын ирен интектереп читтә эшләтеп йөртми. Ире урынында мин хыянәтне кичермәс идем, яшәсен иде бер үзе гомере буе. Бәлки тагын берничә иргә гашыйк булып карар иде. Сез хатын-кызлар аздыгыз инде, сериаллардагы матур тормыш кирәк сезгә. Ул бит ялган. Кияүгә чыгарга атлыгып торасыз да, аннан соң мәхәббәт булмады бу бугай дип уйлана башлыйсыз. Күрше әтәче гайрәтлерәк кебек тоела.

№7 (883625) / 16.09.2014 00:20:54

нәрсә ул? Никах ул, хатыны ягыннан иренең малын һәм икесенең дә намусын саклау өчен, ә ире ягыннан балалары һәм хатыны өчен Аллаһ каршында үз өстенә алган җаваплылык - Аллаһ ризалыгы өчен - шәһитләр алдында вәгъдәләр бирү. Намазлы булу никахны бозмый сакларга ярдәм итә! Аллаһка сыенам:

"27.Улар (фəсиҡтəр, аҙғындар, əхлəҡһеҙҙəр) шундай бəндəлəр, ант итеп, һүҙ бирəлəр ҙə, шул һүҙҙəренəн таналар(баш тарталар). Аллаһ тоташтырырға бойорған нəмəлəрҙе киҫəлəр (мосолмандарҙан, Ҡөръəндəн айырылалар) һəм Ер йөҙөндə фетнə‐тəртипһеҙлек (аҙғынлыҡ) килтереп сығаралар. Бына шулар инде ысынлыҡта алданасаҡ (зыян‐зəхмəт күрəсəк)."(2нче сүрә. Әл-Бәкара).

№6 (883572) / 15.09.2014 11:58:35

Ул мужикларны жэллисе тугел!ишэклэр алар неблагодарный!молодец хатын!сулна барып килгэч!димэк иреннэн игьтибар,наз житмэгэн!матур сузлэр бн иркэлэп торган ирдэн хатын китми инде!э андый хэлгэ барып житмэс очен ир елэн хатын ачыктан ачык сойлэшергэ тиешлэр,нэрсэ ошый,нэрсэ кирэк икэнлекне ачыкларга!шул очракта гына гаилэдэ гармония булыр!

№5 (883571) / 15.09.2014 10:36:27

Җүнсез хатын! Ләкин иренең дә игътибары булмаган, гаиләгә акча алып кайтсам, шул җитә дип уйлаган. Ихтимал читтә башка хатыны булган. Хатын-кызга игътибар, наз кирәк! Ирләрнең күбесе шуңа саран.

№4 (883569) / 15.09.2014 09:29:24

типичная кошка... но ирләр гафу итми

№3 (883567) / 15.09.2014 07:24:12

Типичная курица...

№2 (883563) / 14.09.2014 23:38:02

Ирен алтын икэн,кичерэ алган тагын.

№1 (883562) / 14.09.2014 23:26:16

Эш узган, битэрлэмэ узенне!

▲ Өскә

www.work-zilla.com

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
ТНВ
Addnt.ru
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Urazova.ru
Камал театры
Тинчурин театры
Татар дәүләт филармониясе
Барс-Медиа
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан Язучылар берлеге
Түгәрәк уен
Татарстан китап нәшрияты
RAFINA/D
Милли Музей
Шаян
Ханский дом